Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

RiseCover
Op 10 November 2015 komt de opvolger van de succesvolle Tomb Raider (2013) uit. Dit nieuwe deel speelt ook weer af rond de jonge Lara Croft.

Rise of the Tomb Raider draait niet zozeer om het eerste buitenlandse avontuur van een jonge Engelse vrouw, het is vooral de eerste buitenlandse ontdekkingstocht van een jonge archeologe. Lara is dus iets rijper dan in de voorgaande game en iets minder het meisje dat zich zuchtend en steunend door de ontberingen worstelt. Toch zijn die ontberingen er weer in overvloed. Dit keer zoekt Lara ze echter welbewust op, tijdens haar zoektocht naar een verloren stad.

Ontwikkelaar: Crystal Dynamics
Uitgever: Square Enix en Microsoft
Genre(s): Action / Adventure
Speelmodus: single player / multi player / online

Titel
Inhoudsopgave
Platform & Release
Verhaal
Nieuws berichten en (p)Reviews
Screenshots
Filmpjes
Externe links

Rise of the Tomb Raider komt vooralsnog alleen uit op de Xbox One en Xbox 360. In een later stadium verschijnt het spel ook voor de PS4 en PC:

PlatformDatum
Xbox One10 november 2015
Xbox 36010 november 2015
Playstation 3 -
Playstation 411 november 2016
PCBegin 2016

In haar eerste avontuur werd Lara Croft een ware overlever, waarbij ze een glimp van een diepere, geheimzinnige wereld opving. In dit hoofdstuk van haar reis moet Lara al haar overlevingskunsten en slimmigheidjes gebruiken, nieuwe vrienden leren vertrouwen en uiteindelijk haar lot als Tomb Raider aanvaarden.

nieuws: Rise of the Tomb Raider komt op 10 november van dit jaar uit
nieuws: Gerucht: Rise of the Tomb Raider komt pas eind 2016 naar PS4
nieuws: Rise of the Tomb Raider komt begin 2016 naar pc en eind 2016 naar PS4
nieuws: Geen standaard multiplayer in Rise of the Tomb Raider
reviews: Rise of the Tomb Raider - Lara zoekt het hogerop
video: Rise of the Tomb Raider - Lara zoekt het hogerop

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/u5MOEHU4JmoDiKsJVUwCe8Tn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/MSJKeqJRuhg37nb8sRWdPyIH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/qDDc1PXddiY3S3awK8cEFOfL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/SHW0kE3FPogBv5VEQZbUGcGr/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/WYZoaNEirF9ggTwtqMLYUOD7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/5m2zTdTD8v4w5U2yUmZF6EIG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/weru8OBtYdtP9b7DwALVlOZS/full.jpg

Microsoft Xbox One
Rise of the Tomb Raider website
Wikipedia

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen, trailers e.d. hebben, stuur me dan een PM.
VersieDatumAanpassingen
V1.012-10-2015Topic aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
<-- Gereserveerd voor later gebruik -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ik heb dit spel gisteren gespeeld op de Firstlook Festival (Tweakers bedankt voor de actie!)

Ik heb het spel zo'n 18 minuten mogen spelen. Het level wat ze ons voorgeschoteld hadden was een leven in een tempel. De bedoeling van de tempel was om het graf van een of andere koning te zoeken. Daarvoor moest er een groot stuk geklommen worden.

Hierbij moesten er verschillende technieken toegepast worden. Er moest onder andere muurtjes worden afgebroken. Houten platen moesten los geschoten worden en door middel van een aantal hefbomen moest het waterpeil omhoog worden gebracht. Waarna je weer een 'level' omhoog kwam.

Tijdens het level waren er ook een aantal quick events. Van vallende bobytraps tot spontaan onstaande gaten, deze quickevents waren gelukkig niet super snel. Dus er was goed op te reageren.

Helaas was in het level de boog en andere wapens nog afwezig, hier kan ik dus niks over zeggen.

Als laatste vind ik Rise of the Tomb Raider heel erg lijken op de Tomb Raider, maar dan in een andere setting. Verder is Lara een stuk ouder en ziet ze er veel beter uit!

Zijn er meer Tweakers die Rise of the Tomb Raider hebben gespeeld op de Firstlook?

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-10-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 12:34
Dit is zeker een spel waar ik naar uit kijk, het eerste deel uit de reboot vond ik ook goed.
Nu alleen nog kijken of ik hem voor de xbox one koop of toch wacht op de pc versie.
Het is alleen jammer dat het nog niet bekend is wanneer deze precies uit komt voor de PC, begin 2016 is een ruim begrip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Laatste de Tomb Raider was echt een onverwachte topper. Een van de weinige games van de afgelopen jaren die me echt kon boeien. Denk dat deze dus ook wel hier in huis gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vind het zelf ook echt een gaaf spel. Ik heb alleen geen Xbox en mijn PC heeft al 2 jaar erg outdated specs. Heb dus momenteel geen manier om dit spel te spelen.

En om nou alleen een Xbox One te halen voor dit spel vind ik weer iets te veel van het goede. Zal maar eens gaan sparen voor een nieuwe PC.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-10-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
rens-br schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:34:
Ik heb dit spel gisteren gespeeld op de Firstlook Festival (Tweakers bedankt voor de actie!)

Zijn er meer Tweakers die Rise of the Tomb Raider hebben gespeeld op de Firstlook?
Ik was er gisteren ook, zelfde actie die ik ook gewonnen had. :)

Vond tomb raider zelf heel lekker spelen, ik ga hem halen voor de PC, maar op de Xbox speelde die ook wel goed met de controls. Verder zag de game er ook mooi uit en zijn er genoeg puzzels tot wat ik nu gezien heb.
Equazor_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:34:
Dit is zeker een spel waar ik naar uit kijk, het eerste deel uit de reboot vond ik ook goed.
Nu alleen nog kijken of ik hem voor de xbox one koop of toch wacht op de pc versie.
Het is alleen jammer dat het nog niet bekend is wanneer deze precies uit komt voor de PC, begin 2016 is een ruim begrip :-)
Waarschijnlijk in maart gok ik

[ Voor 25% gewijzigd door Risath op 12-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Risath schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:02:
[...]
Ik was er gisteren ook, zelfde actie die ik ook gewonnen had. :)

Vond tomb raider zelf heel lekker spelen, ik ga hem halen voor de PC, maar op de Xbox speelde die ook wel goed met de controls. Verder zag de game er ook mooi uit en zijn er genoeg puzzels tot wat ik nu gezien heb.
[...]
Ik vond de controls inderdaad ook prima te doen. Alleen mikken op bewegende objecten is niet echt aan mij besteed op een console.
Equazor_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:34:
Wikipedia geeft aan Q1 2016, dat zou dus betekenen in de eerste 3 maanden van 2016. Ze geven geen bron voor deze claim, dus in hoeverre dit klopt is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Jammer dat het een Timed Exclusive is voor de Xbox One.. Had hem graag als trouwe Tomb Raider fan toch ook op de PS4 gezien. Nu is het helaas een jaar wachten.

Verder heb ik Tomb Raider gespeeld op Firstlook en ik moet zeggen dat het spel erg gaaf is, ziet er ook onwijs mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
mprkooij schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:36:
Jammer dat het een Timed Exclusive is voor de Xbox One.. Had hem graag als trouwe Tomb Raider fan toch ook op de PS4 gezien. Nu is het helaas een jaar wachten.

Verder heb ik Tomb Raider gespeeld op Firstlook en ik moet zeggen dat het spel erg gaaf is, ziet er ook onwijs mooi uit.
Ach, op de PC hebben we weet ik niet hoelang moeten wachten op GTA V, was eigenlijk goed te doen.

Zolang mensen die exclusives blijven halen zal dit altijd blijven op de consoles. Het jammere is natuurlijk wel dat de PC daar ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Er is een nieuwe launch trailer vrij gegeven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

mprkooij schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:36:
Ach leuk is het niet maar wees blij dat het timed is.
Ik als Street Fighter fan van het eerste uur keek uit naar SFV, maar die is dus echt PS3/4 exclusive :|

Om toch positief af te sluiten, kijk uit naar Dinsdag ! :Y

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Hier nog een trailer die op TV zal verschijnen:
Heb er zin in, nu niet zo heel lang meer wachten.

En bij de PU konden ze al spelen, maar ivm spoilers even alleen een linkje:
YouTube: Rise of the Tomb Raider - Effe Spelen

Zijn er ook erg positief over (buiten wat ze laten zien). "hardstikke vet", "cool" en "goed geschreven" klinkt prima :)

[ Voor 52% gewijzigd door Martinspire op 03-11-2015 20:38 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Vorige TR was echt heel erg gaaf. Lang geleden dat een game me zo kon betoveren. Setting was echt heel super.

Ik ga snel een PS4 halen. Wel balen dat je dan op TR een jaar moet wachten.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

De eerste was zeker een aangename game, deze ziet er minstens even goed uit trouwens.. Setting lijkt me ook wel vet nu..

Zal deze zeker wel eens aanschaffen voor PC, maar wellicht meer wanneer die eens in een steamsale komt ofzo, dus heb ik nog wel ff tijd voor andere dingen :)

Die enhanced edition van Divinity : Original Sin laat me maar niet los ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Die lets plays zien er allemaal veel belovend uit! Mensen die hem al binnen hebben? Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Heb hem binnen, kan hem alleen nog niet spelen :+
(pre-loaded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:44
De reviews zijn binnen, echt goede reviews:

http://www.nu.nl/reviews/...e-of-the-tomb-raider.html

http://www.gamespot.com/r...ider-review/1900-6416305/

http://nl.ign.com/rise-of...of-the-tomb-raider-review

Dit gaat zeker een instant buy voor me worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 09-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik heb de Collectors edition besteld bij de Square Enix store. Als mega Tomb Raider fan kan ik die niet laten liggen :) heb zo'n zin in deze game dat ik mijn pre-order voor Fallout 4 maar stop gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Klinkt goed. Nog geen tijd om de reviews te lezen, maar zeggen ze nog iets over het vechten/schieten? Zit dat er minder, evenveel of meer in ten opzichte van de vorige Tomb Raider? Hoop het eerste, maar tweede kan ik ook mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Tom schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:42:
Klinkt goed. Nog geen tijd om de reviews te lezen, maar zeggen ze nog iets over het vechten/schieten? Zit dat er minder, evenveel of meer in ten opzichte van de vorige Tomb Raider? Hoop het eerste, maar tweede kan ik ook mee leven :)
Wat ik begrepen heb even veel als in de vorige Tomb Raider, aangevuld met meer puzzels en exploren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb ook echt zin in deze game. De 2013 versie heeft me ook zeer geboeid. Ben benieuwd of Bol.com ook al gaat uitleveren. Op de site staat nu 13-11-2015.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/12227788_10153296543416158_4076117031034695608_n.jpg?oh=da4d3a85ffb5351aa238da1307feb7b0&oe=56C1E1AE
Opname van Hack the Ice Twitch stream http://www.twitch.tv/xbox/v/24847380
Wel spoilergevoelig maar ook met een vette bungiejump er in 8)

Momenteel heeft Rise of the Tomb Raider 56 reviews op Metacritc met een gemiddelde score van 8.7 :)
http://www.metacritic.com...e/rise-of-the-tomb-raider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Heb er nu dik twee uur in zitten en is echt weer genieten !
Alles is groter, uigebreider, meer puzzellen en klimmen, vette actie, vet vet vet !
Snel weer verder spelen ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lijkt me leuke game maar doe niet mee aan timed exclusive gezeik. Dus ik haal hem lekker op de ps4 volgend jaar ondanks ik gewoon een x1 heb.
Zal vast ook de betere van de console versies zijn en kan er makkelijk op wachten. Genoeg te spelen tot de ps4 release.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
justifire schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:51:
Heb er nu dik twee uur in zitten en is echt weer genieten !
Alles is groter, uigebreider, meer puzzellen en klimmen, vette actie, vet vet vet !
Snel weer verder spelen ! :9
Mag ik vragen waar hij al te koop is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Adlermann schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:41:
[...]

Mag ik vragen waar hij al te koop is? :)
Digital preorder in Signapore ms-store.
45 euro en eerder spelen, win win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:21:
Lijkt me leuke game maar doe niet mee aan timed exclusive gezeik. Dus ik haal hem lekker op de ps4 volgend jaar ondanks ik gewoon een x1 heb.
Zal vast ook de betere van de console versies zijn en kan er makkelijk op wachten. Genoeg te spelen tot de ps4 release.
Als je (timed) exclusives gezeik vind, waarom heb je dan een Xbox One staan naast die betere console ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
justifire schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:53:
[...]

Als je (timed) exclusives gezeik vind, waarom heb je dan een Xbox One staan naast die betere console ? :+
Om exclusives te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

justifire schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:53:
[...]

Om echte exclusives te spelen. Niet gekocht timed spul waarvan ik de voorganger gewoon gelijktijdig kon spelen op de ps4. Vind het gewoon raar en support het daarom niet. X1 wordt hier alleen gebruikt om tv te kijken(kom hdmi tekort) en soms een exclusive.
En idd ik speel multiplatforms altijd op de betere ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Pff, anders troll effe lekker ergens anders jongens. De game is uit, dus laat iedereen daar weer over praten.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Spel heeft dus best wat fps problemen ol de x1.
Met drops naar 23fps....
En door de 1080p zonder AA soms best wat kartelige scenes.
Hadden beter 900p met AA kunnen gaan en dan een stabiele 30fps.
Cutscenes zijn al 1440x1080 omdat het anders niet goed draaide..
Dus performance wise niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
v8power67 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:29:
[video]

Met drops naar 23fps....
Hun conclusie valt echt wel mee:

http://www.eurogamer.net/...tomb-raider-tech-analysis
Ultimately, Rise of the Tomb Raider feels like a genuine step forward in terms of rendering technology, with significant improvements made to the last generation engine. The Foundation tech itself is highly capable and delivers an impressive looking game with huge, densely populated environments. The quality of its character rendering combined with great animation and environmental interactions helps form a deeper bond between the player and the surroundings, while improved lighting and effects work creates a more nuanced presentation.

However, it's clear that both image quality and performance aren't exactly where they need to be and that ultimately takes the shine off an otherwise beautiful game. Hitting 1080p is important but without a high quality anti-aliasing solution in place, results can still feel underwhelming in places - despite the game's many visual triumphs elsewhere. Surprising as it may seem, sub-native games such as Ryse offer superior image quality despite operating at a lower resolution - raw pixel count is only one component of the visual presentation, after all. The fact that performance often feels rather unstable throughout only serves to suggest that perhaps pushing for a full 1080p on Xbox One in this case has taken its toll.

Ultimately, what we have here is still have a highly accomplished entry in the series that expands on what made the last game so much fun. It may not push the boundaries of next-generation hardware from a gameplay perspective, but the visual upgrades alone are well worth the price of admission, and the fun factor in the title cannot be denied

[ Voor 44% gewijzigd door Adlermann op 10-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:29:
[video]

Met drops naar 23fps....
Pff, zuurpruim, je lijkt Phusebox wel maar dan qua graphics.
Het ziet er gewoon prima uit. Je vergeet nog altijd dat graphics ondergeschikt zijn aan gameplay en dat zit gewoon dik in orde. Ik merk in ieder geval niks van de drops tot nu toe. En, belangrijker, ik ben ook nog geen bugs tegengekomen

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:20:
[...]

Pff, zuurpruim, je lijkt Phusebox wel maar dan qua graphics.
Het ziet er gewoon prima uit. Je vergeet nog altijd dat graphics ondergeschikt zijn aan gameplay en dat zit gewoon dik in orde. Ik merk in ieder geval niks van de drops tot nu toe. En, belangrijker, ik ben ook nog geen bugs tegengekomen
Hahaha wtf....
Ik geef alleen aan dat performance wise het gewoon minder is. Ik ben behoorlijk gevoelig voor fps schommelingen dus drops naar 23fps wil ik niet.
En hadden ze 900p met AA en stabiele 30fps gedaan was dat een betere keuze.
Graphics kan ik verder zelf niks over zeggen want ga hem niet op een x1 spelen. Maar geef alleen aan wat ik lees.
Maar ja een discussie met een xbox fanboy over een x1 spel die mogelijk minder is tja dan ben je een zuurpruim blijkbaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
Tripwire999 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:02:
Ik heb de Collectors edition besteld bij de Square Enix store. Als mega Tomb Raider fan kan ik die niet laten liggen :) heb zo'n zin in deze game dat ik mijn pre-order voor Fallout 4 maar stop gezet had.
Heb je hem al binnen? :P
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de inhoud, met name van de journal, maar ik kan nog geen reviews vinden.

Ik was na het zien van de trailer heel bang voor gigantische ladingen quick time events, maar de reviews zijn zo positief dat ik hem nu wel graag wil hebben. Als de kwaliteit van de CE hoog is wil ik die wel graag halen. Nu nog een pc-versie...

Edit: Oh, de release is pas de 13e :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 10-11-2015 19:46 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:52:
[...]

Hahaha wtf....
Ik geef alleen aan dat performance wise het gewoon minder is. Ik ben behoorlijk gevoelig voor fps schommelingen dus drops naar 23fps wil ik niet.
En hadden ze 900p met AA en stabiele 30fps gedaan was dat een betere keuze.
Graphics kan ik verder zelf niks over zeggen want ga hem niet op een x1 spelen. Maar geef alleen aan wat ik lees.
Maar ja een discussie met een xbox fanboy over een x1 spel die mogelijk minder is tja dan ben je een zuurpruim blijkbaar :')
1) Jij vindt het minder, maar je presenteert het wederom alsof het een feit is.
2) Verder heb je jezelf mooi een complex aangepraat dat je sub-30 fps merkt. Knap hoor. Framedrops en haperingen dat merk je, verder niks.
3) Je speelt de game nu niet en hebt hem niet eens. Hoe kun jij nou goed oordelen over de graphics? En ondertussen speel ik hem wel gewoon
4) Ik ben geen fanboy, hoogstens fan. Ja ik prefereer de X1, niet om de graphics in games maar om het gebruik en de controller. En daarbij heb ik daar ook meer vrienden (was jij daar laatst ook niet over aan het bitchen?) dus online spelen met anderen is daar geen issue. Als ik een fanboy zou zijn, dan had ik ook niet nog een PS4, PS3 en dikke PC. Maar troll lekker verder

Vermaak me prima met de game. Mn werk had wat problemen vandaag waardoor ik er maar vroeg mee gestopt ben. Zit nu op 15% (van het verhaal denk ik) en bevalt prima. Leuke opbouw, mooie scenes en prima toevoegingen. Wel jammer dat je niet alle gear van het einde van het vorige spel meeneemt naar de nieuwe game (al lijk je sommige dingen wel weer terug te krijgen). Sommige upgrades vind ik ook nog wel erg duur of je moet straks sneller gear krijgen.

Zit in ieder geval genoeg in om nog een keer voor terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:36:
[...]

2) Verder heb je jezelf mooi een complex aangepraat dat je sub-30 fps merkt. Knap hoor. Framedrops en haperingen dat merk je, verder niks.
Dit moet ik hem wel gelijk geven hoor. Hogere framerate merk je echt wel. Op mijn pc speel ik alles op 60fps en je merkt het gewoon als het lager is, je ziet het niet, maar je voelt het wel mbt besturing e.d.

Maar ik stoor me er verder niet zo aan hoor :)

Ik ben erg tevreden over de game, speelt prima weg. Goede gameplay, ziet er prachtig uit. Af en toe wat lagere framerate, so be it. Kan niet alles hebben op een console; )

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 10-11-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:50:
[...]

Dit moet ik hem wel gelijk geven hoor. Hogere framerate merk je echt wel. Op mijn pc speel ik alles op 60fps en je merkt het gewoon als het lager is, je ziet het niet, maar je voelt het wel mbt besturing e.d.

Maar ik stoor me er verder niet zo aan hoor :)

Ik ben erg tevreden over de game, speelt prima weg. Goede gameplay, ziet er prachtig uit. Af en toe wat lagere framerate, so be it. Kan niet alles hebben op een console; )
60 vs 30 fps merk je wel, maar als ie heel even van 30 naar 25 gaat, dan zie je dat echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:54:
[...]

60 vs 30 fps merk je wel, maar als ie heel even van 30 naar 25 gaat, dan zie je dat echt niet hoor.
Naar 23 met screen tearing merk je 100% wel. Athans ik merk dat zeker te weten. Zag het zelfs al in de videos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:01:
[...]

Naar 23 met screen tearing merk je 100% wel. Athans ik merk dat zeker te weten. Zag het zelfs al in de videos...
Investeer eens in een goed beeldscherm dan. Nog afgezien van het feit dat je het jezelf gewoon aanpraat.

Maar goed, anders kom maar terug in het topic als je de game eindelijk hebt. Dan kunnen we het hier weer over de game gaan hebben ipv "ik zie ik zie wat jij niet ziet en het issssss"

Hmm, hier werkt instant resume nit helemaal. Geeft aan dat er een gebruikerswissel is geweest oid en daardoor start ie weer bij hoofdmenu. Niet dat de laadschermen zo lang duren, maar toch.

[ Voor 45% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:04:
[...]

Investeer eens in een goed beeldscherm dan
Uhm sorry?? Dit zie ik op mn telefoon, mn 24inch monitor en mn 42 inch lg tv.
Je zit nu echt kansloos te lullen martin komop.
Screen tearing zag ik gewoon al op mn samsung s4 schermpje..
En je ziet gewoon wanneer het lage 30fps wordt. 30fps is speelbaar. Zodra ja sub 20 gaat merk ik dat gewoon. En screen tearing valt altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:09:
[...]

Uhm sorry?? Dit zie ik op mn telefoon, mn 24inch monitor en mn 42 inch lg tv.
Je zit nu echt kansloos te lullen martin komop.
Screen tearing zag ik gewoon al op mn samsung s4 schermpje..
En je ziet gewoon wanneer het lage 30fps wordt. 30fps is speelbaar. Zodra ja sub 20 gaat merk ik dat gewoon. En screen tearing valt altijd op.
Gast, je kijkt een video, hoe kun je dat nou vergelijken met ingame 8)7
En dat is note bene een video waar de statistieken bij staan, dat is nog altijd anders dan dat je het zelf speelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Nee jij zegt dat ik het mezelf aanpraat.
Ik zeg nee ik kan het ingame altijd heel makkelijk zien en zie frame drops ook altijd. En ja ik zie het in een gameplay video ook ja. Gaat toch over zelfde game.
Of ik nu gameplay video kijk of zelf speel maakt weinig uit. Ik zal het nog steeds zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kunnen jullie die discussie niet via pm voeren ?

Heb er nu zo'n 15 uur in zitten en ben echt enorm onder de indruk.
Heb nog geen minuut gehad dat er niets te doen was / er niets gebeurde.
Heerlijke verhaalijn met vette actie afgewisseld met grote gebieden waar enorm veel te exploren valt.
Tot nu toe vond ik Arkham Knight goty, nu twijfel ik toch wel enorm om dat te veranderen naar Rise of the Tomb Raider.
Aanrader !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ample Energy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:59:
[...]

Heb je hem al binnen? :P
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de inhoud, met name van de journal, maar ik kan nog geen reviews vinden.

Ik was na het zien van de trailer heel bang voor gigantische ladingen quick time events, maar de reviews zijn zo positief dat ik hem nu wel graag wil hebben. Als de kwaliteit van de CE hoog is wil ik die wel graag halen. Nu nog een pc-versie...

Edit: Oh, de release is pas de 13e :P
Nope helaas nog niet binnen maar kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ik vind de game echt weer geweldig! Wat een sfeer, wat een pracht spat er van mijn scherm, en de gameplay vind ik geweldig. Persoonlijk was ik Uncharted wel een beetje zat, heb de 3e ook nooit uitgespeeld. De setting in Tomb Raider spreekt me nu gewoon meer aan.
Vanmiddag gauw weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
Tripwire999 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:19:
[...]
Nope helaas nog niet binnen maar kan niet wachten :P
Ach, kan niet lang meer duren! Ik krijg alleen maar antwoorden als "we do not have any information regarding future game releases" :'(

Eerst al het gezeur met de Deus Ex CE, nu is de toekomst van een RotTR CE weer onzeker. Ze willen m'n geld niet, terwijl ik in 1 klap meer wil uitgeven dan ik anders in bijna 3 jaar doe _O-

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ample Energy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:52:
[...]

Ach, kan niet lang meer duren! Ik krijg alleen maar antwoorden als "we do not have any information regarding future game releases" :'(

Eerst al het gezeur met de Deus Ex CE, nu is de toekomst van een RotTR CE weer onzeker. Ze willen m'n geld niet, terwijl ik in 1 klap meer wil uitgeven dan ik anders in bijna 3 jaar doe _O-
Naja officieel komt RotTR de 13e uit dus hoop dat ik hem in ieder geval dit weekend binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Iemand deze op de xbox360? Ziet het er een beetje fatsoenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 13:45
roflexx schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:39:
Iemand deze op de xbox360? Ziet het er een beetje fatsoenlijk uit?
Op basis van onderstaande video vind ik van wel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MIr3q60XirA]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Geweldig al die kleine detail.
Een eekhoorntje door de sneeuw dat ook gewoon zijn sporen achterlaat bijvoorbeeld.
Na een zwempartij even de haartjes uitwringen en geleidelijk de kleren op zien drogen.
Sneeuw die zich ophoopt op kleding en langzaam verdwijnt zodra je ergens binnen gaat.
Bij het kampvuurtje even de handjes warmen.
Allemaal kleine dingetjes die een game enorm veel sfeer geven en je echt het spel in zuigen.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Helaas niet gelukt om hem vandaag bij de Media Markt te halen.
Mijn vrouw had gebeld, ja hoor die hebben we al u kunt hem afhalen.

Kom ik langs, mocht het natuurlijk niet. Andere Media Markt ook niet gelukt :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Martinspire
Mars18 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:32:
Helaas niet gelukt om hem vandaag bij de Media Markt te halen.
Mijn vrouw had gebeld, ja hoor die hebben we al u kunt hem afhalen.

Kom ik langs, mocht het natuurlijk niet. Andere Media Markt ook niet gelukt :(
Klopt, hij komt in NL pas vrijdag uit. Ik heb hem in de Amerikaanse Xbox Store gekocht ;)

• Mars18
Martinspire schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:33:
[...]

Klopt, hij komt in NL pas vrijdag uit. Ik heb hem in de Amerikaanse Xbox Store gekocht ;)
Ja, maar vaak komen games toch op donderdag uit? Net als FIFA bijvoorbeeld. Nu pas morgen rond 23:00 uur savonds spelen :'(

En overal al reviews zien

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Zojuist uitgespeeld op Survivor.
Wat een rollercoaster ! oOo

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik heb hem zojuist uit de braziliaanse store gehaald, en wat weer een pracht spel!
Had al erg genoten van het vorige deel en ga dat met deze ook zeker doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Hier ook de credits over mn scherm gehad. Echt een topgame. Kan niet anders zeggen. Vooral de laatste paar uur zijn erg goed gedaan. Mooie actie afgewisseld met even leuk puzzelen (van die "oh zo moet dat"-momentjes). Verhaal is dik in orde en nieuwe toevoegingen maken het erg leuk om te spelen.
Heb er volgens mij zo'n 20 uur over gedaan (jaja, aardig wat uren erin kunnen steken de afgelopen 3 dagen). Wilde heel graag verder omdat het gewoon te leuk was om te laten liggen.

Wat me vooral opviel is dat deze game de wijzigingen in het parcour nog beter zijn verstopt. Het lijkt vaak alsof je pad al wel duidelijk is, maar om wat voor reden dan ook wijzigt het. En dan is het dus niet zo dat je op voorhand al kunt zien van "ja daar kan ik nergens klauteren, hoe ga ik dan verder". Er is altijd wel de illusie dat je anders verder had gekund. Erg goed gedaan. Ook camera werkt heel goed mee (nergens storend ervaren), gevechten zijn leuk en uitdagend maar nergens frustrerend (niet op moeilijkste stand gehad, maar zelfs dan zal het niet onmogelijk aanvoelen lijkt me). Mooie omgevingen en topanimaties. Sommige dingen is even doorkrijgen, anderen gaan eigenlijk vanzelf.

Oja, als de credits eenmaal geweest zijn, dan is er nog een kleine post-credits film. En als je weer terug naar de game gaat weer iets korts. Al met al hele verzorgde game met schitterende details en eigenlijk wel bugvrij (1x vastloper gehad, maar kan ook een hickup van mn console zelf zijn geweest).

Heb nog wel wat tombes te gaan en kan nog aardig wat dingen verzamelen (zat op 71% zag ik), dus dat gaan we nog wel doen (al weet ik niet of ik hem op 100% ga halen, maar ik kom in de buurt).

Deze game heeft me overtuigt om Game van het jaar voor mij te worden. Heeft me toch net wat beter vermaakt dan Batman Arkham Knight (die ik overigens ook kan aanraden en ongeveer in hetzelfde genre valt).

En voor de mannen op PC en Playstation: de game is zeker het wachten waard, maar zo'n Xbox One is zo slecht nog niet ;)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Meer mensen deze game gepreordered bij gameshop-twente? Heb nog geen mailtje gehad dat ze hem al verstuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:01
Gisteren gehaald bij de MM.

Tot nu toe is hij te gek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Crosspost met X1 topic:

Ik heb vandaag iets gedaan wat ik al bijna 3 jaar niet heb gedaan. Een spel gekocht op disc... Had een tegoedbon en wilde Tomb Raider kopen en dacht, kan hem misschien na het uitspelen goed doorverkopen, dus vandaar de disc. Kom ik thuis zie ik echter op het doosje staan. Volledig in het NLs. Kan iemand bevestigen dat ik ook de optie heb om hem in het engels te spelen, anders ruil ik hem alsnog om... :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:34:
Crosspost met X1 topic:

Ik heb vandaag iets gedaan wat ik al bijna 3 jaar niet heb gedaan. Een spel gekocht op disc... Had een tegoedbon en wilde Tomb Raider kopen en dacht, kan hem misschien na het uitspelen goed doorverkopen, dus vandaar de disc. Kom ik thuis zie ik echter op het doosje staan. Volledig in het NLs. Kan iemand bevestigen dat ik ook de optie heb om hem in het engels te spelen, anders ruil ik hem alsnog om... :)
Kan je gewoon instellen in het spel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Pfff, al iets bekend over de pc release?
Heb begrepen Q1 2016 maar dat is ook een ruim begrip :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vanavond een uur bezig geweest om het spel te kunnen spelen. Blijkbaar zit er een bug in waarbij de game niet start na de eerste cutscene en de taal van de Xbox staat op NL. Systeen op Engels zetten lost het probleem op. Maar helaas had ik de game eerst verwijderd voordat ik op internet ging neuzen.

Daarna toch nog even een uurtje kunnen spelen gelukkig.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
BillSpaarbank schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:47:
Vanavond een uur bezig geweest om het spel te kunnen spelen. Blijkbaar zit er een bug in waarbij de game niet start na de eerste cutscene en de taal van de Xbox staat op NL. Systeen op Engels zetten lost het probleem op. Maar helaas had ik de game eerst verwijderd voordat ik op internet ging neuzen.

Dat had ik omdat de game nog niet volledig geïnstalleerd was, maar wat een spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 10:53

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Ook hier zeer onder de indruk , alleen loop ik al tegen het eerste probleem op,in de eerste level , alle dieren afgeknald alles gevonden op de moeilijkste settings , krijg ik die beer niet dood die in dat hol verstopt zit , nu heb ik niets meer over , geen pijl geen ammo , er ligt alleen 1 of 2 pijlen bij de ingang iemand een idee ? Ik kan hem ook niet afmaken met mijn bijl , moet ik nu geheel overnieuw beginnen ?

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
BillSpaarbank schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:47:

Bedankt voor de tip, hier liep ik gister avond ook tegen aan.
heb hem maar van de disk verwijderd en opnieuw laten installeren.
maar nog niet kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Fe® schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:57:
Ook hier zeer onder de indruk , alleen loop ik al tegen het eerste probleem op,in de eerste level , alle dieren afgeknald alles gevonden op de moeilijkste settings , krijg ik die beer niet dood die in dat hol verstopt zit , nu heb ik niets meer over , geen pijl geen ammo , er ligt alleen 1 of 2 pijlen bij de ingang iemand een idee ? Ik kan hem ook niet afmaken met mijn bijl , moet ik nu geheel overnieuw beginnen ?
Mja hij moet echt shit-veel pijlen hebben, maar bij mijn moeilijkheidsgraad lagen er wel wat meer volgens mij. Je zou ook kunnen kijken in de grot zelf. Gewoon goed blijven dodgen, afstand nemen en schieten. Hoeft niet te precies.

Geloof dat ik er ook iets van 20 in moest schieten eer hij dood ging. Vergeet ook niet pijlen te craften (trigger inhouden zonder linker trigger in te drukken). Bijl niet proberen, dan raakt ie je te makkelijk. Al wordt ie wel wat slomer aan het eind.

Zoals de moeilijkheidsgraad ook al aangaf: enemies zijn sterker en er zijn minder resources om te gebruiken. Kortom: maximaliseer wat je hebt voor je die beer gaat aanvallen en eventueel bij craften als je te kort komt. Maar hij is gewoon op die manier erg lastig. Later heb je al meer wapens en verschillende soorten pijlen om hem aan te vallen, maar het blijft toch nog wel even schrikken. Enne, als het je echt te moeilijk wordt, kun je hem ook een tandje lager zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:23:
[...]

Mja hij moet echt shit-veel pijlen hebben, maar bij mijn moeilijkheidsgraad lagen er wel wat meer volgens mij. Je zou ook kunnen kijken in de grot zelf. Gewoon goed blijven dodgen, afstand nemen en schieten. Hoeft niet te precies.

Geloof dat ik er ook iets van 20 in moest schieten eer hij dood ging. Vergeet ook niet pijlen te craften (trigger inhouden zonder linker trigger in te drukken). Bijl niet proberen, dan raakt ie je te makkelijk. Al wordt ie wel wat slomer aan het eind.

Zoals de moeilijkheidsgraad ook al aangaf: enemies zijn sterker en er zijn minder resources om te gebruiken. Kortom: maximaliseer wat je hebt voor je die beer gaat aanvallen en eventueel bij craften als je te kort komt. Maar hij is gewoon op die manier erg lastig. Later heb je al meer wapens en verschillende soorten pijlen om hem aan te vallen, maar het blijft toch nog wel even schrikken. Enne, als het je echt te moeilijk wordt, kun je hem ook een tandje lager zetten ;)
Maak gifpijlen, ben je met twee pijlen klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Adlermann schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:26:
[...]

Maak gifpijlen, ben je met twee pijlen klaar :)
Ja maar die heb je daar nog niet als het goed is. Vooral in de latere levels zijn die gifpijlen echt enorm sterk (beetje overdreven imo). Al heb ik veel van dat soort dingen eigenlijk veel te weinig gebruikt. Had meer gekund, maar blijkbaar ging het ook zonder die extenties wel redelijk :P

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2015 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:33:
[...]

Ja maar die heb je daar nog niet als het goed is. Vooral in de latere levels zijn die gifpijlen echt enorm sterk (beetje overdreven imo). Al heb ik veel van dat soort dingen eigenlijk veel te weinig gebruikt. Had meer gekund, maar blijkbaar ging het ook zonder die extenties wel redelijk :P
Euh, ik had die daar al wel. Als ik het me goed herinner.

Eerste keer dat je de beer ziet moet je rennen, en dan een manier vinden om beer dood te maken. En dat gaat met gif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Adlermann schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:52:
[...]

Euh, ik had die daar al wel. Als ik het me goed herinner.

Eerste keer dat je de beer ziet moet je rennen, en dan een manier vinden om beer dood te maken. En dat gaat met gif.
Hmm, zou kunnen dat je er misschien gewoon voorbij kunt, maar je komt de beer tegen voor het gif. En ik heb hem dus meteen uitgeschakeld (berenhuid heb je ook nodig voor enkele upgrades). Maar goed, bij mij stond er dus meer pijlen en ik had zelf ook genoeg om te craften. Ben overigens wel 1x dood gegaan. Die beer had een gemene rechtse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Gewoon met de grenade launcher van de assault rifle voor zijn poten schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justifire schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:08:
Gewoon met de grenade launcher van de assault rifle voor zijn poten schieten :+
Kost je 150 coins ofzo toch? Tenminste, ik heb hem nergens als unlock gekregen. Wel wat andere dingen overigens (benodigd voor upgrades), maar dingen als laser en silencer heb ik zelf moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:09:
Deze game heeft me overtuigt om Game van het jaar voor mij te worden. Heeft me toch net wat beter vermaakt dan Batman Arkham Knight (die ik overigens ook kan aanraden en ongeveer in hetzelfde genre valt).

En voor de mannen op PC en Playstation: de game is zeker het wachten waard, maar zo'n Xbox One is zo slecht nog niet ;)
Komt goed hoor. Ik heb net de eerste Tomb Raider en 3 Uncharteds achter mijn kiezen en in maart nog Uncharted 4. Wij komen wel aan onze action/adventure trekken, dus op dat vlak stelt de Xbox vrij weinig voor. O-)

Laat die ultimate edition met alle DLC maar komen volgend haar. :p

En je hebt Bloodborne nog niet gespeeld, zo te zien. Daar gaat zelfs Uncharted 4 niet overheen, laat staan TR. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:23:
[...]

Thx voor je reacktie , nou ik ging dus op die beer af , en op de zwaarste settings , vind je dus amper meer mninutie, ik had genoeg ammo , maar geen pijlen meer omdat ik alles wat levend was af heb zitten schieten te knallen , bij die beer had ik 3 gifpijlen en 6 normale pijlen , niet dood maar geen pijl meer te vinden , met die triggers ingekocht , maar dan krijg je er maar 3 nu dus door alles heen , en kan niet meer verder , game saved automtisch als je op zoek gaat .grrrr dus mr opnieuw opgestart, je kan namelijk niet terug in settings vn je moeilijkheids graad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:43:
[...]

Kost je 150 coins ofzo toch? Tenminste, ik heb hem nergens als unlock gekregen. Wel wat andere dingen overigens (benodigd voor upgrades), maar dingen als laser en silencer heb ik zelf moeten kopen.
Dacht het wel ja.
Wel apart, heb alle items uit de shop en nu heb ik nog munten over :?
Aan de andere kant al zou je munten kopen heb je dit ook, zijn ze soms nog ergens anders in te leveren / ruilen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Fe® schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:33:
[...]

Thx voor je reacktie , nou ik ging dus op die beer af , en op de zwaarste settings , vind je dus amper meer mninutie, ik had genoeg ammo , maar geen pijlen meer omdat ik alles wat levend was af heb zitten schieten te knallen , bij die beer had ik 3 gifpijlen en 6 normale pijlen , niet dood maar geen pijl meer te vinden , met die triggers ingekocht , maar dan krijg je er maar 3 nu dus door alles heen , en kan niet meer verder , game saved automtisch als je op zoek gaat .grrrr dus mr opnieuw opgestart, je kan namelijk niet terug in settings vn je moeilijkheids graad
Probeer in de buurt wat hout te vinden (bomen, kistjes) en craft dan max aantal pijlen, craft dan max aantal gifpijlen en nog een keer max aantal gewone pijlen.
Schiet 1 gifpijl op de beer, dan is hij stunned, vervolgens 3 normale pijlen.
Dan weer 1 gifpijl, 3 normale pijlen, etc etc
Tussendoor kan je als hij stunned is ook een keer niet schieten maar even extra (gif-)pijlen maken.
En je kan natuurlijk altijd nog een boom in klimmen als de druk te hoog word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justifire schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:
[...]

Dacht het wel ja.
Wel apart, heb alle items uit de shop en nu heb ik nog munten over :?
Aan de andere kant al zou je munten kopen heb je dit ook, zijn ze soms nog ergens anders in te leveren / ruilen ?
Huh? Hoe krijg jij zoveel munten dan? Ik zat met totaal iets van 100 munten toen ik klaar was (en dan ook al een deel daarvan uitgegeven). Moest nog 2 wapens en 2 attachments. Of heb ik iets gemist? Ik kon ze namelijk alleen vinden in caches e.d. en had dan max 2 per keer ofzo (ook al lag er een gigantische berg :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Uit caches inderdaad.
Op het eind krijg je caches met 7 en in Krypts zelfs 15 munten (zit op 96% completion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
Ik heb de moeilijkheidsgraad op de één na hoogste gezet en ik heb het echt moeilijk. Eerste Tomb Raider ( next-gen ) had ik niet veel moeilijkheden ondervonden, maar nu .. Ik geraak er gefrustreerd van. :D

Ik ga vanavond nog een poging doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

justifire schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:32:
[...]

Probeer in de buurt wat hout te vinden (bomen, kistjes) en craft dan max aantal pijlen, craft dan max aantal gifpijlen en nog een keer max aantal gewone pijlen.
Schiet 1 gifpijl op de beer, dan is hij stunned, vervolgens 3 normale pijlen.
Dan weer 1 gifpijl, 3 normale pijlen, etc etc
Tussendoor kan je als hij stunned is ook een keer niet schieten maar even extra (gif-)pijlen maken.
En je kan natuurlijk altijd nog een boom in klimmen als de druk te hoog word ;)
Ja zonder minutie kan je echt niet langs die beer , het gehele gebied is totaal leeg gesprokkeld , geen tak , geen bloem en alle beesten zijn weg , ik vond nog een vogel nestje maar daar kwam 1 veer uit , ben nu alweer bij die beer en een moeilijkheids standje lager is alles heerlijk easy , alle tombraiders heb ik op veteran uitgespeeld ,maar deze lijkt wel een utopie.als ik zelf alles heb uitgespeeld zal ik youtube raadplegen ,

[ Voor 3% gewijzigd door Fe® op 17-11-2015 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Fe® schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:38:
[...]

Ja zonder minutie kan je echt niet langs die beer , het gehele gebied is totaal leeg gesprokkeld , geen tak , geen bloem en alle beesten zijn weg , ik vond nog een vogel nestje maar daar kwam 1 veer uit , ben nu alweer bij die beer en een moeilijkheids standje lager is alles heerlijk easy , alle tombraiders heb ik op veteran uitgespeeld ,maar deze lijkt wel een utopie.als ik zelf alles heb uitgespeeld zal ik youtube raadplegen ,
Mja ik denk dat je niet alles had moeten neerschieten voordat je de beer hebt verslagen. Je kunt namelijk wel gewoon terug (en grote kans dat alle dieren/ammo dan ook weer spawned), maar je moet die beer gewoon voorbij. Dat is misschien niet helemaal duidelijk geweest (ik snap dat je die omgeving op 100% wilde krijgen trouwens haha), maar verder viel het me wel mee qua moeilijkheid. Ach, nu kun je rustig van het verhaal genieten. Is ook wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Martinspire schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:17:
[...]

Mja ik denk dat je niet alles had moeten neerschieten voordat je de beer hebt verslagen. Je kunt namelijk wel gewoon terug (en grote kans dat alle dieren/ammo dan ook weer spawned), maar je moet die beer gewoon voorbij. Dat is misschien niet helemaal duidelijk geweest (ik snap dat je die omgeving op 100% wilde krijgen trouwens haha), maar verder viel het me wel mee qua moeilijkheid. Ach, nu kun je rustig van het verhaal genieten. Is ook wat ;)
Zoals ze hem uitspelen op ign: eerste keer rennen, en daarna idd met de gifpijlen :) ( zoals ik het ook had gedaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Kom toch even langs om te zeggen: wat een geweldig spel is dit zeg! Als je twijfelt, het is best de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Vandaag binnen gekregen en geïnstalleerd maar ik kom niet verder na de begin intro op de berg.
Het beeld blijft daarna zwart, m'n xbox one loopt niet vast want ik kan wel terug naar het hoofdmenu.

Meer mensen last van? of iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
mathy_ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:53:
Vandaag binnen gekregen en geïnstalleerd maar ik kom niet verder na de begin intro op de berg.
Het beeld blijft daarna zwart, m'n xbox one loopt niet vast want ik kan wel terug naar het hoofdmenu.

Meer mensen last van? of iemand die een oplossing heeft?
Ikzelf had dit ook, en heb het op kunnen lossen door het spel te verwijderen en opnieuw te installeren.

Mocht dat niet helpen... Ik lees ook dat het kan helpen om de Xbox systeemtaal te wijzigen van Nederlands naar Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 13:46
Rickth64 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:18:
[...]

Ikzelf had dit ook, en heb het op kunnen lossen door het spel te verwijderen en opnieuw te installeren.

Mocht dat niet helpen... Ik lees ook dat het kan helpen om de Xbox systeemtaal te wijzigen van Nederlands naar Engels?
Exact dit, ik had hetzelfde. Verschillende keren opnieuw geinstalleerd en caches verwijderd en dat was niet de oplossing. De taal veranderen en internet-services uitzetten deed het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Rickth64 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:18:
[...]

Dank!! Herinstallatie had ik direct geprobeerd en werkte niet.
Nu de systeemtaal naar Engels gezet en het werkt.
Wel irritant dat ik niet Engels als taal kan instellen met regio NL.

*Edit
Oke ben nu een stukje verder en taal terug gezet naar Nederlands en daarna weer gaan spelen.
Tot nu toe loopt de game prima.

[ Voor 11% gewijzigd door mathy_ op 18-11-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Game om in de gaten te houden dus. Mooi!

Hoe lang duurt het avontuur ongeveer? Is dat al bekend?

Veel plezier met het spelen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Turfschipper schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:12:
Game om in de gaten te houden dus. Mooi!

Hoe lang duurt het avontuur ongeveer? Is dat al bekend?

Veel plezier met het spelen iedereen!
20 uur zeggen ze bij GameKings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mars18 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:23:
[...]

20 uur zeggen ze bij GameKings
Naar mijn idee veels te kort gedaan.
Zat rond de 25 uur toen ik de campaign uitspeelde. (survivor mode, zonder kaart en instinct mode te gebruiken)
Gisteren alle maps op 100% gezet, dan zit je op 40 uur.
En dan kan je challenges gaan doen en evt laatste achievements.
Verwacht dat je (mits je dat wilt) wel 60-80 uur zoet kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 19-11-2015 00:27 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Nou... Dat is toch wel in orde lijkt me dan he.

Ok... Staat op mijn wenslijst, :-).

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Gisteren Tomb Raider ontvangen.. alleen na de eerste cutscene blijft het scherm zwart? Oplossing blijkt dat als je achtergrond muziek afspeelt het wel doorgaat naar de volgende scene. Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?

• mathy_
berkelator schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:49:
Gisteren Tomb Raider ontvangen.. alleen na de eerste cutscene blijft het scherm zwart? Oplossing blijkt dat als je achtergrond muziek afspeelt het wel doorgaat naar de volgende scene. Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?
Hier het zelfde. maar het antwoord staat nog op deze pagina :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 13:46
berkelator schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:49:
Overigens goed om te vertellen dat ik met mijn oplossing echt de in-game settings bedoelde. Als je xbox op NL staat kan je dat gewoon zo laten. Je kan de in-game taal dan op Engels zetten en je kan ingame ook de internet-services uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:32

Bozznl

GT: The Bozzz88

Vandaag tomb raider uit de singapore store gepakt. Het vorig deel vond ik geweldig, genoeg reden voor mij om deze ook op te pakken. Ben benieuwd!

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gisteren uitgespeeld, verhaal is maar meh (was blij dat ik de game had uitgespeeld) grafisch echt een topper.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste