Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Topicstarter

Na vele voorgangers komt in 2012 een nieuwe Tomb raider uit waarbij je als Lara Croft op een onbekend eiland bent gestrand en daar moet zien te overleven zonder dat je wapens hebt. Het spel zelf wijkt wel af van de oudere Tomb Raider games in gameplay (het gaat bijna de survival horror kant op) maar dat zorgt wel voor een vernieuwende gameplay ten opzichte van de oudere Tomb Raider games.

Titel
Inhoudsopgave
Het verhaal
Screenshots en wallpapers
Nieuws en info
Nog vragen/opmerking(en)

De onervaren Lara Croft is net afgestudeerd. Ze monstert op 21-jarige leeftijd aan op het schip Endurance dat op zoek zal gaan naar relikwieën op een eiland uit de kust van Japan. Het schip staat onder leiding van kapitein Conrad Roth. Voordat het schip voor anker kan gaan in een baai raakt het schip in een storm en leidt Croft schipbreuk. Als ze aanspoelt op het eiland blijkt ze ver van de bewoonde wereld te zijn. Ze moet leren overleven op dit verlaten eiland.

klik op het plaatje voor hd versie!

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/newsrsz/E3-2011-Tomb-Raider-Gets-Gameplay-Video-Demonstration-New-Screenshots-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/newsrsz/E3-2011-Tomb-Raider-Gets-Gameplay-Video-Demonstration-New-Screenshots-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/newsrsz/E3-2011-Tomb-Raider-Gets-Gameplay-Video-Demonstration-New-Screenshots-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/newsrsz/E3-2011-Tomb-Raider-Gets-Gameplay-Video-Demonstration-New-Screenshots-7.jpg

Inside gamer toppers van 2012 artikel

hands on review

Dm me!

[ Voor 4% gewijzigd door hardcoresmurf op 09-01-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als groot Uncharted fan denk ik dat ik deze wel ga halen.

Check overigens je inleiding even. Het is wat "knullig" geschreven, er staan komma's waar geen komma's horen, en het woord "er" in de tweede zin mag weg.

Daarnaast is een nieuw verzonnen verhaal niet echt een reden dat het spel afwijkt van oudere versies (misschien ook even toelichten in welk opzicht deze afwijkt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 21:24
Ik ben heel benieuwd.. Maar eigenlijk trekt het mij totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
Katerin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:54:
Ik ben heel benieuwd.. Maar eigenlijk trekt het mij totaal niet meer.
het word niet meer een orginele tomb raider game het word meer een survival horror game (wat ik trouwens ook wel geinig vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat van die survival horror wist ik niet. Dan wordt het opeens een stuk minder interessant. Survival horror hoort niet bij Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vraag me af wat ik van die survival horror moet verwachten.
Ik hoop dat het niet al te RPGachtig gaat worden (zoals met the Angel of Darkness wel was), maar dat je wel gewoon lekker door de levels heen kan blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie de link tussen survival horror en RPG niet helemaal, maar goed. Het is- en blijft natuurlijk Tomb Raider. Het zou wel heel vreemd zijn als ze er RPG elementen in gaan doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:05:
ik vraag me af wat ik van die survival horror moet verwachten.
Ik hoop dat het niet al te RPGachtig gaat worden (zoals met the Angel of Darkness wel was), maar dat je wel gewoon lekker door de levels heen klein blijven komen.
tja ik ben zelf wel een surival horror fan.

ohjah the angel of darkness vond ik niet zo super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:09
Dit kan wel eens een hele mooie worden. Ben erg benieuwd of het Uncharted kan toppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mag hopen dat Lara Croft in de uiteindelijke game er wel qua gezicht anders uit komt te zien, weinig overeenstemming met de aloude Lara Croft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:33:
Mag hopen dat Lara Croft in de uiteindelijke game er wel qua gezicht anders uit komt te zien, weinig overeenstemming met de aloude Lara Croft.
nou het is niet echt heel veel veranderd:

tomb raider 2012:

Afbeeldingslocatie: http://thegamefanatics.com/wp-content/uploads/2011/06/lara-croft-tomb-raider-2011-screenshot-600x338.jpg

tomb raider underworld:

Afbeeldingslocatie: http://static.desktopnexus.com/thumbnails/40547-bigthumbnail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tomb Raider Underworld is dan ook niet een oude Tomb Raider... :+
Die van Underworld lijkt tenminste nog, maar die van de komende, totaal niet:
Afbeeldingslocatie: http://raidersblog.files.wordpress.com/2008/09/004.jpg
of deze dan
Afbeeldingslocatie: http://www.mercuryrapids.co.uk/tomb_raider_page/tr1-frontcover1.jpg

Mocht ze verder weinig veranderen, dan krijg ik ook meer een Indiana Jones idee bij de game dan écht Tomb Raider.

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:41:
[afbeelding]
of deze dan
[afbeelding]

Mocht ze verder weinig veranderen, dan krijg ik ook meer een Indiana Jones idee bij de game dan écht Tomb Raider.
ja maar als tomb raider 2012 de nieuwe tomb raider is dan is underworld de oude :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
ach je moet gewoon de blokerige gfx weg denken dan lijken ze op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CptChaos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:41:
[afbeelding]
of deze dan
[afbeelding]

LOL, jij wil die manga-achtige low poly Lara weer terug? :?

En ik heb altijd meer overeenkomsten dan verschillen gezien met Indiana Jones.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 10-01-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de 'nieuwe' Lara juist nog steeds genoeg weghebben van de oude, ze ziet er alleen een stuk realistischer uit. Alleen haar borsten zijn een stuk kleiner geworden als je TR1 en TR 2012 naast elkaar legt, maar dat doet niets af aan het feit dat het imho nog steeds Lara is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die op de oude Lara zijn ook niet echt realistisch in proportie. Eén tiet is even breed als haar middel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Nu weet ik dat de Wii niet bepaald een krachtpatser is in het grafische [/understatement], maar ik heb me met TR: Underworld toch aardig geamuseerd. Jammer dat ze 2012 niet voor Wii meer uitbrengen, zelfs niet voor Wii U :(

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
Ik vind haar in 2012 er jonger uitzien en dat vind ik dus wel weer erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

bram1984 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:37:
Die op de oude Lara zijn ook niet echt realistisch in proportie. Eén tiet is even breed als haar middel. :+
En het zijn nog siliconenpixels ook!

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar deze game (als unchardted-fan). Het survival aspect spreekt me ook erg aan (van horror is niet echt sprake), daar waar Uncharted de nadruk meer op actie legt. Al gaat Naughty Dog nu ook meer de survival kant op met The Last Of Us, waar ik zeker ook erg naar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 08:28

Flotter

Pelipper!

Katerin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:41:
Volgens de OP: "De onervaren Lara Croft is net afgestudeerd. Ze monstert op 21-jarige leeftijd aan op het schip Endurance[...]"

Dat klinkt als een prequel, dus dan is het wel logisch dat ze er jonger uitziet.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Katerin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:41:
De onervaren Lara Croft is net afgestudeerd. Ze monstert op 21-jarige leeftijd aan op het schip Endurance dat op zoek zal gaan naar relikwieën op een eiland uit de kust van Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
De plaatjes zien er wel vet uit, tomb raider was 1 van de 1e spellen die ik echt met heel veel plezier op de pc gespeeld heb. Ga dit spel waarschijnlijk wel kopen, maar nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
aah ja dat gedeelte had ik dan even gemist denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ergens klopt het niet helemaal. Als ze als 'onervaren' wordt bestempeld, maar ze al 21 is. In The Last Revelation is ze 14 als ze Angkor Wat bezoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

TERW_DAN schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:02:
Maar ergens klopt het niet helemaal. Als ze als 'onervaren' wordt bestempeld, maar ze al 21 is. In The Last Revelation is ze 14 als ze Angkor Wat bezoekt :P
The Last Revelation is ook niet canon meer sinds Crystal Dynamics zich er mee heeft bemoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hoe dan ook een grimmigere reboot lijkt me erg leuk, zeker als ze het wat realistischer houden en de gameplay niet zo "console achtig" maken. Ik hoop dat ze met wat complexere levels komen met interessante puzzles waarbij je werkelijk het idee krijgt dat je iets moet ontdekken, niet van die suffe blokken schuif puzzles of varianten op "vind het sleuteltje en voer de combinatie in".

Ik hoop dat ze ook een beetje gebruik gaan maken van moderne physics, zodat je b.v. sterke vijanden met vallen om kan brengen. Er is niets mis met dual pistol survival horror, tenzij het het hele spel lang zo gaat. Iets als een simpele survival boog zoals in de afbeeldingen te zien is lijkt me echt een leuke toevoeging. Het vinden van 30 submachine guns in een tempel die eigenlijk 800 jaar verlaten is is gewoon niet zo interessant, net als het afschieten van stenen beelden en wolven met 40 schoten.

Ik kijk in ieder geval uit naar meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
dat met die boog is ook weer eens wat anders dan dual pistols

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb het spel laatst in 98 gespeeld ofso :D.. alleen was toen nog niet slim genoeg.. was toen 10 oid :P. Later een nieuwe variant gespeeld ergens in mid 2000 maar dat vond ik een beetje saai (was een demo).

Hopelijk wordt dit wel hard met de Metro 2033 sfeer.
En hopelijk met een PC feeling

[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 24-01-2012 10:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
ja ik verwacht veel van dit spel juist om de sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
Nieuwe trailer van maakt het spel toch wel een must buy voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de video erbij dan maar? :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Tomb Raider - E3 2012 Exclusive Crossroads Trailer

Het ziet er inderdaad een stuk grimmiger uit, met meer focus op combat, als ik 't zo bekijk. Erg filmische sfeer ook, lijkt de kant van Uncharted op te gaan (hoewel ik dat zelf nooit gespeeld heb).

Een release datum wordt ook genoemd: 5 maart 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Topicstarter
wauw die trailer ziet er vet uit! ik hoop wel dat m'n HD6850 dat nog gaat trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die trailer ziet er inderdaad heel bruut uit, en hopelijk zijn de stukjes die ingame lijken ook echt ingame, want dan ziet het er heel mooi uit. Denk alleen dat ik tegen die tijd wel weer een nieuwe videokaart mag gaan regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Het lijkt wel heeeel erg op Uncharted...

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine maand! :)
Kijk er nu toch wel naar uit.

Heb 'm besteld via PowerUnlimited abonnement voor 52,50.
Maar heb 't meer voor de game dan voor het blad gekocht, maar toch leuk extraatje voor die paar euro meer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://store.steampowered.com/app/203160/?snr=1_7_15__13

ik heb em al via steam gepreordered.
als genoeg mensen em preorderen krijg je leuke extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 16:27
Ik heb hem stiekem al even gespeeld op de Xbox 360 ondanks dat ik de Collectors edition voor de PC besteld heb. Ik heb 1 conclusie deze game is zo verschrikkelijk vet dat ik bijna niet meer kon stoppen met spelen. Het is echt veel realistischer geworden speelt heerlijk weg en zit een goede sfeer in. Het survivallen is geslaagd maar is niet onwijs noodzakelijk tot nu toe. Verder zit het old skool klim en springwerk er nog in. Qua sfeer heb ik het idee dat het allemaal wat duisterder geworden is en wat harder (dat merk je meteen al in het begin). Al met al voor mij een zeer geslaagde reboot van Tomb Raider waar ze van mij nog wel 5 games van mogen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik vraag me dus heel erg af in hoeverre dit niet gewoon een Uncharted kloon is, maar een echte Tomb Raider. De trailers die ik tot nu toe gezien heb, geven toch echt aan dat het een uiterst scripted lineaire actiegame is, terwijl Tomb Raider juist zo vet is/was door de soms hersenkrakende puzzels, waarbij je soms wel uren in één gebied kon rondhangen, waarbij de bevrediging extra groot was als je er uiteindelijk toch uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Games waren in die tijd ook wat uitdagender, nu proberen ze het grote publiek te bereiken.
Op zich logisch want het zijn bedrijven, alleen jammer voor de mensen die daar juist van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
True, maar ik vraag me dan af wat de game zo bijzonder gaat maken ten opzichte van Uncharted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
De naam Tomb Raider doet het al goed bij fans van de serie, het wekt toch interesse op bij mensen.

Van wat ik heb gezien leek het mij ook veel op Uncharted, mocht het zo zijn hoop ik dat ze dat goed aanpakken want die games zijn zeer vermakelijk.

Het is nu gewoon afwachten, hopelijk brengen ze nog een paar video`s uit met puzzel elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:01
Tomb Raider een Uncharted clone ?

Ik denk eerder dat Uncharted een Tomb Raider clone is.

Maar goed, de reviewscores zien er in ieder geval goed uit.

Games Master (Print) – 90/100
IGN – 9.1
GTTV – 8.5
Destructoid – 8.5/10
Eurogamer – 8/10
Shacknews – No Score
OPM – 8/10
Kotaku – ‘Yes’
OXM – 8/10
CVG – 9/10
Telegraph – 5/5
Polygon – 9/10
Gamespot – 8.5/10
Penny Arcade – No Score
Digital Spy – 5/5
Gametrailers – 8.5/10
HardGame2 (Spain) – 9.5/10
VaDeJuegos (Spain) – 5/5
Videogamer – declined to review due to NDA issues
GameInformer – 9.25/10
Meristation – 8.9/10
3DJuegos – 9.4/10
Vandal – 9/10
Hobbyconsolas – 93/100
Gamereactor Sweden - 7/10
Rev3Games - 3/5

PU.nl - 9.2
GamersNET.NL - 9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomb raider was er veel eerder dan uncharted.beide goeie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jullie hebben duidelijk de oude Tomb Raiders niet gespeeld, anders zou je wel begrijpen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb tomb raider 1 op de pc uitgespeeld in 1996.

pentium 100 met windows 95.

tomb raider is wel veranderd richting uncharted style.

daar heb je inderdaad gelijk in bram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dank je wel dennis, en fijn dat je de specs van je PC nog even geeft. ;)

Edit: Ik zit een beetje te kijken welke versie (X360 of PS3) er het beste uitziet, maar er is nog niet al teveel over te vinden. Ik begrijp dat de 360 wel exclusieve timed DLC heeft, maar over het grafische aspect is nog niet veel te vinden. Iemand een idee?

[ Voor 64% gewijzigd door bram1984 op 26-02-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IGN Benelux geeft de game een 9.5 en ik las er ook in dat het erg doet denken aan Uncharted met veel scripted events. Het puzzelen is ook maar zeer beperkt, omdat de oplossing vaak voor de hand ligt of dat je al snel ziet wat er moet gebeuren (Lara geeft ook hints net zoals Sully bij Uncharted).

Ik had deze goede cijfers in ieder geval niet verwacht. Het spel leefde ook niet echt voor me, ondanks dat ik al enkele positieve previews heb gelezen. Ik was meer gefocused op andere titels, waar ik meer van verwachtte. Ervaren andere Tweakers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
In de PU review staat dat je toch wel weer langere tijd in bepaalde omgevingen rondhangt om puzzels op te lossen, wat me wel positief stemt. In een andere review lees ik dat de speelduur kan oplopen tot 20 uur. Dat zou helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:30:
Ik had deze goede cijfers in ieder geval niet verwacht. Het spel leefde ook niet echt voor me, ondanks dat ik al enkele positieve previews heb gelezen. Ik was meer gefocused op andere titels, waar ik meer van verwachtte. Ervaren andere Tweakers dit ook?
Het leefde inderdaad nog niet echt, de preview deed me i.i.g. al heel erg aan Uncharted denken. Maaarrrr, als het daadwerklijk een goede Uncharted-clone is, dan hebben ze het toch goed gedaan? Zeker een mooi compliment. Ik heb me namelijk zeer vermaakt met de Uncharted reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:11:
ik heb tomb raider 1 op de pc uitgespeeld in 1996.

pentium 100 met windows 95.

tomb raider is wel veranderd richting uncharted style.

daar heb je inderdaad gelijk in bram.
Maar laten we eerlijk zijn: Als Uncharted in 1996 gemaakt was, zou het gewoon Tomb Raider zijn. Ik denk dat Tomb Raider in zijn (haar?) huidige vorm een natuurlijke evolutie is.

Weet iemand op welk platform al deze reviews gemaakt zijn? Beelden zien er erg mooi uit, en ik twijfel nog of ik hem voor xbox of steam zou halen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:51:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn: Als Uncharted in 1996 gemaakt was, zou het gewoon Tomb Raider zijn. Ik denk dat Tomb Raider in zijn (haar?) huidige vorm een natuurlijke evolutie is.

Weet iemand op welk platform al deze reviews gemaakt zijn? Beelden zien er erg mooi uit, en ik twijfel nog of ik hem voor xbox of steam zou halen.
de pc versie is het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:39:
[...]

No shit, sherlock, maar dat was mijn vraag niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sssquirrel schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:29:
[...]
Het leefde inderdaad nog niet echt, de preview deed me i.i.g. al heel erg aan Uncharted denken. Maaarrrr, als het daadwerklijk een goede Uncharted-clone is, dan hebben ze het toch goed gedaan? Zeker een mooi compliment. Ik heb me namelijk zeer vermaakt met de Uncharted reeks :)
Vergat dat zelf ook te vermelden. Uncharted was absoluut een van de hoogtepunten op de PS3, wat mij betreft. Ik ga ook maar eens zoeken naar een leuke preorder-actie.
boe2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:51:
[...]

Op IGN Benelux is de de 360 versie (in de comments terug te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:39:
[...]

Dennis toch :F

Lees gewoon ff zijn post, kleine moeite.

On: ik vermoed dat in de meeste reviews een X360 exemplaar is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zat te twijfelen tussen xbox en steam (pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, maar hij is niet achterlijk. Natuurlijk is de PC versie mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Kan niet wachten om dit spel te spelen _/-\o_ trailers enzo zien er echt geweldig uit, en op Metacritic heeft ie toch nog een mooie 8.6. Maar aan de andere kant komt ook binnenkort Bioshock Infinite uit, die ik ook wil hebben _/-\o_ 1 van de 2 wacht ik wel mee tot ie in de budget bak ligt (speel ze allebei toch puur voor singleplayer).

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay ik dacht eerst aan de 360 versie vanwege de DLC, maar de PS3 versie ziet er toch echt mooier uit. Scherper en betere kleuren.

http://www.9lives.be/game...-360-versie-vs-ps3-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:39:
Okay ik dacht eerst aan de 360 versie vanwege de DLC, maar de PS3 versie ziet er toch echt mooier uit. Scherper en betere kleuren.

http://www.9lives.be/game...-360-versie-vs-ps3-versie
Wow! Normaal zijn de verschillen nihil, maar hier zit toch wel duidelijk verschil tussen!

Ik las trouwens in een review dat je na het einde van het spel nog door kan spelen en tempels kan bezoeken en verkennen. Betekent dit dat de wereld gewoon open is (ook gedurende de campaign)? Dat zou namelijk wel vet zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Sssquirrel op 27-02-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja het viel mij ook al op. Kan mij die timed DLC schelen. Die komt toch wel naar de PS3.

Ja, volgens mij moet je het een beetje (maar niet helemaal) als de Batman games zien. Ik las ook dat je kampvuren tegenkomt waar je kan slapen en de game kan saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:40
Timocos schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:17:
Kan niet wachten om dit spel te spelen _/-\o_ trailers enzo zien er echt geweldig uit, en op Metacritic heeft ie toch nog een mooie 8.6. Maar aan de andere kant komt ook binnenkort Bioshock Infinite uit, die ik ook wil hebben _/-\o_ 1 van de 2 wacht ik wel mee tot ie in de budget bak ligt (speel ze allebei toch puur voor singleplayer).
Nou ik neem ze toch maar alle 2 :) Doe het bijna nooit met sp games, maar heb dit jaar die traditie al doorbroken met Ni no kuni en dat is me goed bevallen. Naast deze 2 heb ik Grid 2 en GTA 5 allemaal bij amazon in pre-order staan Aangezien dat de 4 games zijn waarin ik geloof tot de herfst :)

Zat nog te twijfelen tussen deze en Farcry 3 die al lange tijd op mijn verlanglijstje staat , maarja voor die paar pond verschil ga ik toch liever voor een nieuwe game. Farcy zal nog wel richting de 20 gaan en met een nieuwe game ben je altijd met lekker veel mensen tegelijk enthousiast en leeft het topic tenminste :+

Of teleurgesteld als blijkt dat de reviewers veel te positief zijn om welke reden dan ook ;)

• bram1984
Ik denk dat je met Far Cry toch wel veel meer content krijgt voor je geld. Die SP is echt heel lang als er lekker voor gaat zitten. Voor € 25,- haal je die op MP voor de console.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Far Cry 3 was idd erg leuk en die speel je niet in een dag uit.

OT. Ik zou ook al graag een week verder willen zijn en lekker met Lara door de bush struinen.

[ Voor 43% gewijzigd door calsonic op 28-02-2013 09:40 ]

• Beakzz
bram1984 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:38:
Ik denk dat je met Far Cry toch wel veel meer content krijgt voor je geld. Die SP is echt heel lang als er lekker voor gaat zitten. Voor € 25,- haal je die op MP voor de console.
Ja dan haal ik hem liever nieuw op Amazon voor € 29,- . Spel komt er ook wel hoor , maar waarschijnlijk kan je met Tomb Raider ook aan de 20 uur komen en daar heb ik nu meer zin in :)
Ik hoop dat ik ergens de Deluxe Collectors Edition voor de PC nog ergens kan vinden. Die actionfigure mag eigenlijk niet ontbreken bij de rest :P

• EggKn0bble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08 22:19
TERW_DAN schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:49:
Ik hoop dat ik ergens de Deluxe Collectors Edition voor de PC nog ergens kan vinden. Die actionfigure mag eigenlijk niet ontbreken bij de rest :P
Ik heb ook zitten zoeken, maar ik heb hem bij CoolBlue (consoleshop) gevonden (weet niet als dit mag aanwijzen). Of je zou bij Bart Smit moeten kijken ;)

Maar ik kan ook niet wachten op dit spel :)

[ Voor 6% gewijzigd door EggKn0bble op 28-02-2013 13:35 ]

Verwijderd

Vanmiddag lag 't ie onverwachts bij de post (Xbox 360)! Super, ik had hem pas dinsdag de 5e verwacht. Even kort de intro gespeeld, vanavond verder :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:04:
Vanmiddag lag 't ie onverwachts bij de post (Xbox 360)! Super, ik had hem pas dinsdag de 5e verwacht. Even kort de intro gespeeld, vanavond verder :)
zo das snel , maak een paar gameplay filmpjes?
EggKn0bble schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Ik heb ook zitten zoeken, maar ik heb hem bij CoolBlue (consoleshop) gevonden (weet niet als dit mag aanwijzen). Of je zou bij Bart Smit moeten kijken ;)

Maar ik kan ook niet wachten op dit spel :)
Uiteindelijk heb ik 'm bij de ToysXL gevonden voor €79,99. Stuk goedkoper nog als bij bol.com, bart smit en CoolBlue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:15:
[...]

zo das snel , maak een paar gameplay filmpjes?
Ga op youtube kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 15:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TERW_DAN schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:44:
Uiteindelijk heb ik 'm bij de ToysXL gevonden voor €79,99. Stuk goedkoper nog als bij bol.com, bart smit en CoolBlue :)
Je kunt jezelf nog ruim 20 euro besparen en hem bij Amazon UK kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceStorm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:06:
[...]

Je kunt jezelf nog ruim 20 euro besparen en hem bij Amazon UK kopen.
Als ik verzendkosten meereken is het verschil gelijk nog wat kleiner. En ik haal 't ding liever gewoon in NL zou ik 'm willen terugsturen (met mijn geluk zul je zien dat die actionfigure stuk is... en daar gaat het me nu juist om :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Tja ik kies altijd gratis verzending bij Amazon en dan is het er ook in 3 tot 4 dagen , maar heb gelukkig nog nooit wat terug moeten sturen. Heb zelfs geen idee hoe dat werkt , maar Amazon kennende net zo goed als hier in Nederland of beter :) Maar koop hem lekker waar jij je veilig bij voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay, ik kom niet helemaal uit die editions. De Survival en Benelux edition zijn qua prijs ongeveer gelijk, maar volgens onderstaande zit er niet dezelfde DLC in.

De Survival editie heeft een extra tombe en sneller klimmen en wat upgrades voor je wapens.

De Benelux edition heft een paar fysieke goodies maar ook een weapons pack DLC (is dat dezelfde DLC als hierboven zonder de extra tombe?).

Iemand die hier meer over weet?
BENELUX EDITION

De Benelux Edition vervangt in de Benelux de standaard editie en bevat twee exclusieve DLC-pakketten, namelijk de Explorer Bundle en het Combat Strike Pack. Wanneer de voorraad van de Benelux Edition is uitgeput, wordt deze vervangen door de gewone editie zonder DLC.

Explorer Bundle

Challenge Tomb: een exclusieve tombe om te onderzoeken. In deze nieuwe locatie worden de vaardigheden van Lara danig op de proef gesteld met nieuwe omgevingspuzzels.

Fast Climb Upgrade: snelle toegang to de fast climb upgrade waarmee Lara sneller kan klimmen. Handig om tijdens een gevecht het hogerop te zoeken.

Combat Strike Pack

Pistol Silencer Upgrade: de silencer upgrade voor Lara’s pistool stelt haar in staat om de lastigste situaties te bedwingen.

Headshot Reticle Upgrade: met deze upgrade wordt je wapen voorzien van een vizier, waardoor samen met de silencer een dodelijke combinatie ontstaat.

Pistol Burst Mode Upgrade: door de burst mode upgrade kan Lara haar aanvallers belagen met een regen aan kogels.

Animal Instinct Skill Upgrade: door deze upgrade worden dieren die veel XP opleveren duidelijk gemarkeerd waardoor upgraden naar een volgende skill een peulenschil wordt.

SURVIVAL EDITION

Artbook (32 pagina's)

Dubbelzijdige kaart eiland/poster (38 cm x 48 cm)

Waterbestendige survivaltas

Soundtrack (10 tracks, 60+ minuten)

DLC (Weapons Pack)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Laatst online: 23-06 19:27
Ik ben ook van plan om hem bij Amazon UK te kopen, scheelt vaak bijna de helft vergeleken Steam.

Weet iemand echter of je de DVD versie ook op Steam kan activeren? Dit kan bij veel moderne games wel natuurlijk, maar ik heb nog geen concreet antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:04:
Waar heb jij 'm eigenlijk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:58:
[...]
Waar heb jij 'm eigenlijk besteld?
Gamedumper, altijd wel goeie ervaringen mee, trouwens. Het rare was dat ie aanvankelijk bij de pre-order op 1 maart stond (toen heb ik hem ook besteld), maar sinds vorige week staat ie op 5 maart. Om vervolgens al op 28 februari in mijn brievenbus te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga 'm nu bestellen voor de PS3. Er staat "voor 16:00 besteld, morgen in huis". En dat voor € 36,-.

edit: Meteen een mailtje erachteraan gegooid of dit inderdaad het geval is. Zo niet, dan trek ik mijn bestelling weer in. >:)

Alleen niet helemaal duidelijk of het nu de versie met of zonder DLC is, maar ach, paar pistooltjes extra interesseert me niet echt.

[ Voor 56% gewijzigd door bram1984 op 01-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:39:
Ik ga 'm nu bestellen voor de PS3. Er staat "voor 16:00 besteld, morgen in huis". En dat voor € 36,-.
Hopen dat het lukt voor je! Maar inderdaad, €36, dat is echt supergoedkoop voor een launchtitle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, er staat op voorraad, en jij hebt 'm ook al. Ze kunnen dus kiezen voor vandaag opsturen, of helemaal niks omzetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em op bol.com besteld voor de xbox 360 (benelux edition)
ik heb wat bol.com bonnen gekregen op mijn verjaardag gisteren.

op steam had ik em al gepreordered.

ik heb pas tomb raider 2 en 3 uitgespeeld op steam.

ik ben een echte lara croft fan.

het is ook een lekker ding (lara)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waarom haal je 'm niet op de PS3 dan? Daarop is 'ie aanzienlijk mooier, zoals al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:21:
Okay, ik kom niet helemaal uit die editions. De Survival en Benelux edition zijn qua prijs ongeveer gelijk, maar volgens onderstaande zit er niet dezelfde DLC in.

De Survival editie heeft een extra tombe en sneller klimmen en wat upgrades voor je wapens.

De Benelux edition heft een paar fysieke goodies maar ook een weapons pack DLC (is dat dezelfde DLC als hierboven zonder de extra tombe?).

Iemand die hier meer over weet?

[...]
Je hebt de namen van de versies door elkaar gegooid. Zie je eigen quote. :P Ik vond persoonlijk de Survival editie wat interessanter qua extra's en die ik heb eerder op deze dag dan ook al besteld. Ik heb overigens geen idee welke inhoud het wapenpakket kent. Ik kan het je komende week wel laten weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:08:
Waarom haal je 'm niet op de PS3 dan? Daarop is 'ie aanzienlijk mooier, zoals al eerder aangegeven.
mijn favoriete console is op dit moment de xbox 360.
daar heb ik de meeste speeltijd op.

ik heb em ook op steam daarop is ie het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat vraag ik toch niet. Wat boeit het nou waar je de meeste speeltijd op hebt... Ik heb ook een 360 staan, maar het is toch logisch dat je 'm haalt voor het platform waarop de graphics het mooiste zijn.

@Butch_NL; Excuses, ik heb ze inderdaad omgedraaid.

Net deze maar besteld. Volgens mij is dit gewoon de kale editie, maar voor die prijs laat ik 'm niet liggen.

http://www.gamedumper.nl/tomb-raider.htm

edit: Net met Gamedumper gebeld en hij wordt inderdaad vandaag verzonden, zegt het miepie. :)

[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 01-03-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:35:
Dat vraag ik toch niet. Wat boeit het nou waar je de meeste speeltijd op hebt... Ik heb ook een 360 staan, maar het is toch logisch dat je 'm haalt voor het platform waarop de graphics het mooiste zijn.

@Butch_NL; Excuses, ik heb ze inderdaad omgedraaid.

Net deze maar besteld. Volgens mij is dit gewoon de kale editie, maar voor die prijs laat ik 'm niet liggen.

http://www.gamedumper.nl/tomb-raider.htm

edit: Net met Gamedumper gebeld en hij wordt inderdaad vandaag verzonden, zegt het miepie. :)
Ik heb een 360 staan en een PS3. Heb op de 360 100+ spellen gespeeld en op de PS3 enkel de exclusives. De voornaamste reden... de controller. Of de graphics op de ps3 nu iets mooier zijn dan op de xbox boeit me niet zo. Zo heb ik Uncharted 3 nog steeds niet uitgespeeld omdat ik echt een hekel heb aan de ps3 controller. :)

Ik ga hem denk ik eind volgende week halen zodat ik hem in het weekend uit kan spelen. :) Ben erg benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-03-2013 16:50 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik vind de ze gelukkig allebei prettig met een lichte voorkeur voor de PS3 controller. Komt in dit geval mooi uit, gezien de betere graphics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam ‏:

Pre-Load Tomb Raider Now!

ff doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 15:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TERW_DAN schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:23:
Als ik verzendkosten meereken is het verschil gelijk nog wat kleiner. En ik haal 't ding liever gewoon in NL zou ik 'm willen terugsturen (met mijn geluk zul je zien dat die actionfigure stuk is... en daar gaat het me nu juist om :P).
Super Saver Delivery aanvinken, heb je alleen geen garantie om hem meteen in huis te hebben de eerste dag. Maar de laatste tijd wordt al het pre-order UK spul gewoon vanuit NL geshipped op het moment van uitkomen. Dus dan heb je het nog steeds snel (al 2x gehad dat het er met 1 dag is, net als een pre-order bij een NL winkel). En garantie? Die is van Amazon echt heel prima. Gewoon versturen naar een NL adres ook indien nodig.
Descendant schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:47:
Weet iemand echter of je de DVD versie ook op Steam kan activeren? Dit kan bij veel moderne games wel natuurlijk, maar ik heb nog geen concreet antwoord kunnen vinden.
De game gebruikt Steamworks dus ja je kunt (of dus eigenlijk moet) de game registreren bij Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
uchiha tijntje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Ik heb een 360 staan en een PS3. Heb op de 360 100+ spellen gespeeld en op de PS3 enkel de exclusives. De voornaamste reden... de controller. Of de graphics op de ps3 nu iets mooier zijn dan op de xbox boeit me niet zo. Zo heb ik Uncharted 3 nog steeds niet uitgespeeld omdat ik echt een hekel heb aan de ps3 controller. :)

Ik ga hem denk ik eind volgende week halen zodat ik hem in het weekend uit kan spelen. :) Ben erg benieuwd.
Hier echt exact hetzelfde ..... echt heb ze ookl allebeide staan maar xbox 360 blijf ik fijner gamen vinden

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het preloaden met tomb raider stelt ook niet veel voor.
het maakt alleen alvast een map Tombraider aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Laatst online: 23-06 19:27
IceStorm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:26:
De game gebruikt Steamworks dus ja je kunt (of dus eigenlijk moet) de game registreren bij Steam.
Mooi, thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceStorm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:26:
[...]
Super Saver Delivery aanvinken, heb je alleen geen garantie om hem meteen in huis te hebben de eerste dag. Maar de laatste tijd wordt al het pre-order UK spul gewoon vanuit NL geshipped op het moment van uitkomen. Dus dan heb je het nog steeds snel (al 2x gehad dat het er met 1 dag is, net als een pre-order bij een NL winkel). En garantie? Die is van Amazon echt heel prima. Gewoon versturen naar een NL adres ook indien nodig.
Gaan we onthouden voor volgende keer, ik had hem al besteld.
Dat het wat langer duurt maakt me dan ook weer wat weinig uit, ik ben toch pas in april jarig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 11:35
heb er nu 2 uurtjes op zitten, vind het tot nu toe een erg geslaagde game, wel vrij linear maar dat mag de pret niet drukken ;) qua graphics heb ik niks te klagen over de xbox 360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steam is nu het spel echt aan het preloaden.

8,9GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dennis, het interesseert echt niemand wat steam doet bij jou. Houd het even on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:45:
Dennis, het interesseert echt niemand wat steam doet bij jou. Houd het even on-topic.
ik probeer alleen maar de game en dit topic te promoten.

een dood topic is ook niet goed.

ontopic :

ik ga weer wat clips maken van Tomb Raider (2013).
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste