• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik loop nu toch wel tegen een vrij grote bug aan waardoor ik niet verder kan.

Bij de Sowjetbasis buiten heb je op een gegeven moment een soort winkeltje waar je met gevonden munten wapenuitbreidingen kan kopen. Hierna moet je op een torentje klimmen en via een touw naar beneden glijden. Dit touw lijkt echter te kort waardoor ik in een stuk terecht kom buiten de kaart. Lara kan hier door muren lopen en valt op een gegeven moment gowoon door de grond en blijft dan lekker een seconde of 10 vallen waardoor je uiteindelijk dood gaat. Dit gebeurt iedere keer opnieuw. Best frustrerend.

Ik heb al geprobeerd om een stuk opnieuw te spelen, maar helaas. Steeds hetzelfde.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
BillSpaarbank schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:33:
Ik loop nu toch wel tegen een vrij grote bug aan waardoor ik niet verder kan.

Bij de Sowjetbasis buiten heb je op een gegeven moment een soort winkeltje waar je met gevonden munten wapenuitbreidingen kan kopen. Hierna moet je op een torentje klimmen en via een touw naar beneden glijden. Dit touw lijkt echter te kort waardoor ik in een stuk terecht kom buiten de kaart. Lara kan hier door muren lopen en valt op een gegeven moment gowoon door de grond en blijft dan lekker een seconde of 10 vallen waardoor je uiteindelijk dood gaat. Dit gebeurt iedere keer opnieuw. Best frustrerend.

Ik heb al geprobeerd om een stuk opnieuw te spelen, maar helaas. Steeds hetzelfde.
Zou je hier een opname van kunnen maken? De Xbox kan dit zelf uiteraard heel eenvoudig. :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat kan ik best proberen. Zal vanavond even kijken of ik tijd heb om te gamen.

Probleem is inmiddels opgelost. Het was toch weer een taalsetting in de game. Nadat ik deze weer op Engels had gezet ging het wel goed. Er moest een cutscene starten die blijkbaar niet kon starten als de taal op NL stond.

Ik heb er nog wel een video van gemaakt en geupload, maar geen idee hoe ik daarnaar kan linken.

[ Voor 67% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-11-2015 08:46 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Heb met de ingame credits van die kaarten gekocht. maar ik zie er niks van in het spel? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Ik haakte bijna af bij het stuk dat je bij het kleine groepje aansluit, omdat het verhaal inderdaad maar beetje mehh was.
Gisteren toch een paar uur door gespeeld want kon gewoon niet stoppen :9~
Ik moet zeggen het is zeker een van de betere games dit jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
Het verhaal vind ik tot nu toe ( ben aan de sowjetbasis ) ook niet denderend. Maar ik ga verder doen, want gewoon op grafisch vlak is het al de moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door jmignolet op 19-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik ben benieuwd naar Xbox One vs. PC vergelijkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik heb hem gepre-orderd hoor :) Vind 50 euro een redelijk goed prijsje. Ik verwacht er veel van, vooral de reviews zijn erg lovend. Ik hoop weer op een aantal fijne speel uurtjes. Ookal denk ik niet dat deze game mij zo positief verrast als de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptoware
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-03-2023
Risath schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:39:
Ik heb hem gepre-orderd hoor :) Vind 50 euro een redelijk goed prijsje. Ik verwacht er veel van, vooral de reviews zijn erg lovend. Ik hoop weer op een aantal fijne speel uurtjes. Ookal denk ik niet dat deze game mij zo positief verrast als de vorige versie.
Ik heb hem ook gepre-ordered alleen heb ik hem voor 30 euro via G2A.

Russian Hacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Nvidia bundelt gamekeys bij high-end kaarten. Ook als je geen Nvidia kaart wil kopen, is het een kwestie van tijd tot V&A overstroomt met aanbiedingen.

Ik had zelf een vraag-advertentie uitgezet en kreeg al snel reactie. €25 betaald en hij staat al in m'n Steam, dus kan 'm nog preloaden ook ^^

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

* Zuurstok valt binnen met bier en komt hypen!

Zojuist ook gepreordered. Zin an! *O*

Iemand die de 'originele'(2013) nog niet gespeeld heeft? :) Heb er één gratis bij de preorder gekregen die ik best weg wil geven. Steam gift.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 26-01-2016 09:48 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb de game bij mn 970 gtx gekregen, lijkt me wel leuk om is wat uurtjes in te steken.
video's zijn er btw wel erg mooi uit.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Het vorige spel in de wintersale van Steam gekocht en met veel plezier gespeeld. Zin om morgenavond aan dit nieuwe deel te beginnen :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Approximately 1 hour zegt hij op steam.

Zit er klaar voor *O*

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Hij is available toch nu..? Nog niemand met eerste bevindingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Wat een mooie game zeg, echt prachtig!

Gaat overigens nergens over: 10GB van de 16GB in gebruik. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Bij mij werkt hij al. Ben ff feyenoord kijken dus zal zo spelen.

Vergeet niet de nieuwste drivers te downloaden!

p.s. ik heb een key gekocht voor steam en hij speelde prima de eerste minuut. Daarna afgesloten.
Je krijgt de oude Tomb Raider uit 2013 gratis erbij! Althans, ik wel. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
CMSTRR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:24:
Bij mij werkt hij al. Ben ff feyenoord kijken dus zal zo spelen.

Vergeet niet de nieuwste drivers te downloaden!

p.s. ik heb een key gekocht voor steam en hij speelde prima de eerste minuut. Daarna afgesloten.
Je krijgt de oude Tomb Raider uit 2013 gratis erbij! Althans, ik wel. Klopt dit wel?
Had ik al, dus zal het niet weten. Voor de mensen met een GTX 970 zet de textures niet op heel hoog, want dan zit je VRAM op sommige moment vol en dit zal resulteren in freezes.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Had ik al, dus zal het niet weten. Voor de mensen met een GTX 970 zet de textures niet op heel hoog, want dan zit je VRAM op sommige moment vol en dit zal resulteren in freezes.
Geen last van, ik heb een 4TB versie van GTX 970

p.s. welke settings gebruik jij voor constante 60 fps ook in drukke omgevingen? Ik blijf de drops naar 55 irritant vinden :+

http://s23.postimg.org/j0yus5vwb/dat_mem_usage.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CMSTRR op 28-01-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
CMSTRR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:17:
[...]

Geen last van, ik heb een 4TB versie van GTX 970

p.s. welke settings gebruik jij voor constante 60 fps ook in drukke omgevingen? Ik blijf de drops naar 55 irritant vinden :+

http://s23.postimg.org/j0yus5vwb/dat_mem_usage.jpg
Ben je al een tijdje bezig, die freezes kreeg ik pas later, heb ook een 4GB-versie, maar daarvan is slecht 3,5GB bruikbaar en in bepaalde scenes schiet het verbruik naar 3.95GB VRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Op welke resolutie speel je?.

http://www.guru3d.com/art...e-benchmark-review,1.html

Zware game zo te zien :P.

[ Voor 74% gewijzigd door Tortelli op 28-01-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik heb zo goed als alles op high voor min 60 fps. Ik tel cutscenes niet mee die zijn zwaarder maar dan stoor ik me er niet aan.
haar op aan ipv very high
fxaa en zoals ik zei de rest op high

Gr Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:26:
[...]

Ben je al een tijdje bezig, die freezes kreeg ik pas later, heb ook een 4GB-versie, maar daarvan is slecht 3,5GB bruikbaar en in bepaalde scenes schiet het verbruik naar 3.95GB VRAM.
Ik heb bij alle spellen geen problemen boven die 3,5GB. Helaas voor jou

Die link naar de benchmarks van de andere poster is true maar dat op full hd t maar naar 3gb klopt niet want ik hang op very high textures non stop op 4000mb..op 58fps en als ik t op high doe 3000mb op 60fps met geen optisch verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
CMSTRR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Ik heb bij alle spellen geen problemen boven die 3,5GB. Helaas voor jou

Die link naar de benchmarks van de andere poster is true maar dat op full hd t maar naar 3gb klopt niet want ik hang op very high textures non stop op 4000mb..op 58fps en als ik t op high doe 3000mb op 60fps met geen optisch verschil
Welke kaart heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Gigabyte g1 gaming gtx 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Deze? Vermoedelijk heb je dan wat andere instellingen dan mij, want de specs zijn identiek aan mijn kaart van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:31:
[...]

Deze? Vermoedelijk heb je dan wat andere instellingen dan mij, want de specs zijn identiek aan mijn kaart van MSI.
Ik bedoel dat ik boven de 3,5gb vram gebruik gewoon kan gamen zonder stotter of drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
CMSTRR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:38:
[...]

Ik bedoel dat ik boven de 3,5gb vram gebruik gewoon kan gamen zonder stotter of drops.
Ja, maar als jij dat kan, dan moet ik dat ook kunnen. :*) Heb je dat gevecht met die beer al gehad en wat zijn de rest van je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Gisteren een uurtje bezig geweest. Ziet er schitterend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Rare performence. Lijkt iets met de sneeuw aan de hand ofzo, in het proloque gebied zonder sneeuw 60+ fps met geweldige graphics. Echt een van de mooiste graphics die ik gezien heb. Vervolgen sta ik ergens in de sneeuw met mwha graphics en haal ik 40-45 fps.

Hoop dat AMD snel met een driver update komt.

Hoe krijg je dit spel in het Engels? Game al 20 jaar op de PC en weet precies wat alle settings doen, maar ik snap er de balen van als de settings in het Nederlands vertaald worden! Ok overdreven, maar echt erg onduidelijk om video settings in het Nederlands vertaald te zien.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
Mooi spel gister kunnen spelen gekregen bij een nieuwe gtx970 grafisch heerlijk, game play ook als vanouds.
Ik moet enkel nog even uitzoeken wat nu de bedoeling is van de kaarten en het bijbehorende marktplaats gebeuren.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ja heb ook wat kaarten maar nog geen benul. Ook nog maar half uurtje gespeeld.
Is wel een demanding game. Zal vanavond mijn instellingen voor +60 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
evilpin0 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:54:
Rare performence. Lijkt iets met de sneeuw aan de hand ofzo, in het proloque gebied zonder sneeuw 60+ fps met geweldige graphics. Echt een van de mooiste graphics die ik gezien heb. Vervolgen sta ik ergens in de sneeuw met mwha graphics en haal ik 40-45 fps.

Hoe krijg je dit spel in het Engels? Game al 20 jaar op de PC en weet precies wat alle settings doen, maar ik snap er de balen van als de settings in het Nederlands vertaald worden! Ok overdreven, maar echt erg onduidelijk om video settings in het Nederlands vertaald te zien.
Bij opties heb je taal & audio volgens mij en daar kan je de menu settings in het engels zetten. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Vanavond ook maar eerst de nvidia drivers updaten naar de game ready driver. Gisteren 1,5 uur gespeeld en het ziet er wel erg mooi uit zeg. Vooral dat begin!

Ik speel trouwens op 5760x1080 en zit qua fps op gemiddeld 45 (gtx980). Ik heb de setting gebruikt zoals de game het heeft ingesteld, nog niks aangepast, maar de fps fluctueert behoorlijk, dus er kan nog genoeg worden geoptimaliseerd. Vanavond dus drivers updaten en ff kijken hoeveel geheugen de game gebruikt.

Ik las trouwens dat als je de game pre-loadde dat je dan Tomb Raider 2013 gratis kreeg. Vandaar dat je de game kreeg zoals iemand hierboven zei. Maar die had ik dus al.

Trouwens, ik zag gisteren ingame (onderin het menu) dat als je van het weekend de game speelt je iets gratis krijgt (iets van in het mod build menu ofzo).

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er mag nog wel een hoop verbeterd worden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WNllsfjK8TjYMkjJkTxKrAVI/full.jpg

10.6GB, really :?

VRAM is helaas ook niet meer voldoende. Wat ik ook vreemd vind is als VRAM op 80% zit en GPU gebruik rond de 70% per kaart, dat de framerate onder de 60fps komt. Dat er framedrops zijn met VRAM op GPU op max is natuurlijk normaal. Maar framedrops zonder dat er iets op de max loopt is wel erg jammer.

Misschien toch maar even wat patches afwachten. Vooral de framedrops spelen niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
evilpin0 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:54:

Heb net hetzelfde paar kleine haperingen
kwam in "soviet installation" en alles begon te laggen als gek
zeker als er sneeuw en wind begint te waaien
2500k
8gb
R9 290
alles op very high / high
voor de rest altijd 60 fps gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

PilatuS schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:27:
Er mag nog wel een hoop verbeterd worden.

[afbeelding]

10.6GB, really :?

VRAM is helaas ook niet meer voldoende. Wat ik ook vreemd vind is als VRAM op 80% zit en GPU gebruik rond de 70% per kaart, dat de framerate onder de 60fps komt. Dat er framedrops zijn met VRAM op GPU op max is natuurlijk normaal. Maar framedrops zonder dat er iets op de max loopt is wel erg jammer.

Misschien toch maar even wat patches afwachten. Vooral de framedrops spelen niet echt lekker.
Valt me op dat veel games de laatste tijd ineens enorm veel ram geheugen gebruiken (>8GB). O.a. COD en Just Cause zitten hier >9-10GB ramgeheugen gebruik. Ach hebt 16GB niet voor niets ;).

Ben benieuwd hoe de game gaat draaien op mijn 780TI (3GB vram) @ 1440p.... twijfel nog of ik hem moet kopen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Zojuist 16GB aangeschaft. Ik merk dat ik bij sommige spellen als ac syndicate en nu tomb raider gewoon meer dan 8GB nodig heb. Dit merk je vooral wanneer je met hogere kwaliteitinstellingen gaat spelen. Ik zat voorheen constant op 5,6GB gebruik .. bereken dat windows ook veel GB in beslag neemt en je hebt je limiet bereikt. Nu zie ik dat RAM gebruik omhoog schiet naar 7-8GB. Hij heeft "adem" nodig. Ik denk dat zoals met meerdere spellen, na JAREN tijd - 16GB de standaard gaat worden.

Zoals beloofd zal ik mijn instellingen geven die ik op mijn systeem als meest "vloeiend" ervaar, gepaard met wat drops hier en daar zoals andere aangeven - niet te spreken over de omschakeling tussen spel - cutscene - spel.
90-95% van de tijd zit ik op minimaal 60 fps. Op sommige gekke plekken daalt het naar 57 ofzo (niet eens demanding spots).

Mijn systeem:
i7 3770k - Antec Kühler H2O 620 - Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600 cl9 - Gigabyte G1 Gaming GTX970 4GB - Asus P8Z68-V/GEN3 - Antec CP-1000 EC - Antec Performance One P193 V3 - OCZ Vertex 3 MI 120GB - Seagate Constellation ES 1TB

Ik heb géén overclock draaien op GPU of CPU. CPU draait gewoon op 3,9GHZ en boost GPU naar 1380mhz.

Onder beeld:

1920x1080
60hz
fxaa
driedubbele buffering

Onder graphics:

aangepast
textuurkwaliteit zeer hoog
aniso. filter 16x
schaduwkwaliteit hoog
vloeiende zonneschaduwen aan
omgevingsocclusie hbao+
scherptediepte aan
detailniveau normaal
tessellatie aan
ruimt. refl. scherm aan
dynamisch gebladerte hoog
waas aan
vignetteringswaas uit
bewegingsonscherpte aan
purehair uit
lensflare aan
schermeffecten aan

Hierbij voeg ik het volgende toe:

Mensen met minder 4 GB; textuur op hoog (of medium doen bij 2GB indien je problemen ervaart)
Hoogste impact op FPS hebben: detailniveau, schaduwkwaliteit en omgevingsocclusie. Pas als je met deze lagere instellingen hebt gedaan en nog steeds problemen ervaart raad ik aan om dingen als tesselatie uit te doen.
Het spel gaat er aanzienlijk minder mooi uit zien (en de effecten) als je lager gaat dan "high" of "uit" bij de instellingen.

My 2 cents

[ Voor 20% gewijzigd door CMSTRR op 30-01-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zie btw dat guru3d de CPU invloed ook getest heeft; 8)7.

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 29-01-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Tortelli schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:19:
Zie btw dat guru3d de CPU invloed ook getest heeft; 8)7.
Jeetje. 1 core tm 8 getest en maakt helemaal geen verschil? Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 14:58
Zo vandaag even een GTX 970 bestelt morgen in huis en ik krijg net de code van deze game door gestuurd

:) dus hij staat te installeren....
even kijken hoe draait op mijn GTX660 en dan morgen het verschil kijken als die GTX 970 er in zit
ben benieuwd de laatste Tomb raider was ook al erg gaaf :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Game gekocht en (heel even) gespeeld, lijkt prima te draaien ( ~50-60fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Heb de Endurance Mode DLC erbij opgepikt, en dat vind ik leuker dan de main game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Na het stuk met de genoemde beer merkte ik dat het toch beter is wat aanpassingen te maken

Textuurkwaliteit naar high
omgevingsocclusie naar aan
en purehair uit

Heb een x aantal posts terug te de hele lijst gepost.

Met deze settings heb je 100% 60+ fps
EDIT:: het helpt, maar ik ben er inmiddels achter de pc versie gewoon een patch nodig heeft.. helaas zoals elk spel de afgelopen 4 jaar.
CPU usage is inderdaad gewoon max 35% wanneer je GPU op 98% hangt. Dit zorgt voor onbalans.

Het is een beetje hetzelfde zoals Fallout 4 in het begin had.. na wat patches kon je opeens wél makkelijk 60 fps draaien - voorheen was het dan 50 bijvoorbeeld.

Heb hbao weer aan en tex naar zeer hoog. Ziet er ook veel beter uit

[ Voor 48% gewijzigd door CMSTRR op 30-01-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Hm heb heel veel last van groene spots op mn scherm tijdens het spelen. Herkenbaar? Videokaart, (970) is overgeklokt maar temperatuur is zeker niet hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Basekid schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:26:
Hm heb heel veel last van groene spots op mn scherm tijdens het spelen. Herkenbaar? Videokaart, (970) is overgeklokt maar temperatuur is zeker niet hoog
Groene spots = artifacts oftewel, instabiele overklok. Groene spots is als ik me goed herinner te hoge core en roze voor memory.

Hierbij wil ik toevoegen dat dit spel dezelfde bugs heeft als Tomb Raider van 2013. Op totaal willekeurige spots waar je tegen een muur staat dropt je FPS flink omlaag. Dit, omdat ze blijkbaar nog steeds niets gefixt hebben m.b.t. achtergrond processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ok duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

CMSTRR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:13:
Na het stuk met de genoemde beer merkte ik dat het toch beter is wat aanpassingen te maken

Textuurkwaliteit naar high
omgevingsocclusie naar aan
en purehair uit

Heb een x aantal posts terug te de hele lijst gepost.

Met deze settings heb je 100% 60+ fps
EDIT:: het helpt, maar ik ben er inmiddels achter de pc versie gewoon een patch nodig heeft.. helaas zoals elk spel de afgelopen 4 jaar.
CPU usage is inderdaad gewoon max 35% wanneer je GPU op 98% hangt. Dit zorgt voor onbalans.

Het is een beetje hetzelfde zoals Fallout 4 in het begin had.. na wat patches kon je opeens wél makkelijk 60 fps draaien - voorheen was het dan 50 bijvoorbeeld.

Heb hbao weer aan en tex naar zeer hoog. Ziet er ook veel beter uit
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GVY2PpOgKlo]
Stukje gameplay in 1440p opgenomen, je ziet me in het begin de settings ook aanpassen.

Dat draait grotendeels prima rond de 50-60fps, alleen in een paar scenes dropte de framerate richting de 30.
CPU gebruik is laag
GPU geheugen zit vol (3GB) en is 100% belast
Ramgeheugen gebruik zweeft rond de 10GB

(mensen met 8GB ram die de game spelen, geeft dit problemen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Waarom kies je voor 8x aniso ipv 16?
En het is makkelijker om fraps of afterburner aan te hebben zodat andere fps kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

OMD

Tis godnondeju een mooie game man. Ik keek mijn ogen uit bij de cutscene dat ana in de kamer komt als Lara om het hoekje staat. De gezichten van de personages zijn zo mooi gemaakt. De omgevingen komen erg indrukwekkend over en laten een smile op mijn gezicht achter. Particle effecten zijn van hoge kwaliteit en de textures van objecten ( groot en klein ) zijn van een hoog caliber.

Naast het grafische pracht ben ik ook zeer te spreken over de omgeving in general. Dan bedoel ik eigenlijk meer hoe de levels zijn gebouwd en de creativiteit van de makers. Het spel heeft in mijn ogen echt een sausje er over heen dat het gemaakt is door een team van liefhebbers. Uiteraard is het altijd wat makkelijk dingen mooi te maken op het moment dat het een lineaire game is maar toch.

Valt me op dat mijn GPU constant op de 103% tot 108% usage zit. Heb ik nog niet eerder gehad met een game. Hij gebruikt in ieder geval de kaart volledig. Loopt in ieder geval als een zonnetje.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
OMD schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:59:

Naast het grafische pracht ben ik ook zeer te spreken over de omgeving in general. Dan bedoel ik eigenlijk meer hoe de levels zijn gebouwd en de creativiteit van de makers. Het spel heeft in mijn ogen echt een sausje er over heen dat het gemaakt is door een team van liefhebbers. Uiteraard is het altijd wat makkelijk dingen mooi te maken op het moment dat het een lineaire game is maar toch.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ez7ja8.jpg

Ik ben nu hier maar toen ik hier binnen kwam had ik echt zo iets van WTF .... :) :)

draai hier alles open , en ja ook full load van CPU en GPU

alleen kom hier niet verder bij de twee de takel

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 31-01-2016 00:12 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik speel deze game op het volgende systeem:

i7 920 (oud beestje i know :P)
GTX 970 asus
12gb ram

Ik heb de instellingen van CMSTRR gebruikt en dat bevalt opzich prima behalve dan dat zwevende staartje (purehair uit), als ik die optie aan zet ziet Lara er opeens nog veel realistischer uit. Is het een beetje te spelen met purehair aan? Heb nog niet echt de mogelijkheid om dat zelf te testen en vroeg me gewoon af hoe jullie daar over denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Oke, ik zit nu in die sovjet base en als ik dat gebied uit wilt staat er dat ik gear mis.
spoiler:
Die rope arrow. Moet ik die nog vrijspelen of kan ik verder in de game die pas te krijgen?

Ben een beetje in de war door die waarschuwing. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Risath op 31-01-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
ravw schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:12:
[...]
alleen kom hier niet verder bij de twee de takel
Heb ik ook. Heeft met timing te maken, maar hoe snel ik ook ben, het lukt mij niet :(
Risath schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:18:
Oke, ik zit nu in die sovjet base en als ik dat gebied uit wilt staat er dat ik gear mis.
spoiler:
Die rope arrow. Moet ik die nog vrijspelen of kan ik verder in de game die pas te krijgen?

Ben een beetje in de war door die waarschuwing. :p
Die komt iets later langs.
Volg eerst gewoon de questmarkers, dan kom je hem tegen.

Daarna kan je terug om het (weer) te proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door Ryur op 31-01-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ryur schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Heb ik ook. Heeft met timing te maken, maar hoe snel ik ook ben, het lukt mij niet :(
het is me gelukt ... het is inderdaad timing te maken ... maar wel de moeite waard als je hem gehaald heb en boven ben :)

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 31-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Baal wel dat AMD weer zolang op zich laat wachten voor een driver. Spel kan wel een flinke optimalisatie boost gebruiken.

Heb hem al uitgespeeld voordat ze een nieuwe driver hebben. Verschil tussen performance van geen AF en 16x AF kan zo 10 fps zijn. Klopt geen bal van natuurlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door evilpin0 op 31-01-2016 12:10 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

CMSTRR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:32:
Waarom kies je voor 8x aniso ipv 16?
En het is makkelijker om fraps of afterburner aan te hebben zodat andere fps kunnen zien.
Omdat 16x grafisch weinig verschil maakt en ik wat fps over wou houden ;). Heb in dat Nvidia programma de FPS normaal gehide in video captures, zal dat wel eens aanzetten idd bij een volgende opname :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Scavy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:31:

GTX 970 asus
12gb ram

Ik heb de instellingen van CMSTRR gebruikt en dat bevalt opzich prima behalve dan dat zwevende staartje (purehair uit), als ik die optie aan zet ziet Lara er opeens nog veel realistischer uit. Is het een beetje te spelen met purehair aan? Heb nog niet echt de mogelijkheid om dat zelf te testen en vroeg me gewoon af hoe jullie daar over denken ;)
Prima CPU nog.
Ik heb hair inmiddels ook weer aan. Is in cutscenes wel leuker

Wel merk ik dat t spel echt geoptimaliseerd moet worden. Dit merk je vooral buiten in soviet base. Voor de rest genoeg te doen en veel actie en af en toe goed puzzelen
Zit op 27% nu na 9 uur spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Tortelli schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:34:
[...]

Omdat 16x grafisch weinig verschil maakt en ik wat fps over wou houden ;). Heb in dat Nvidia programma de FPS normaal gehide in video captures, zal dat wel eens aanzetten idd bij een volgende opname :).
Eerlijk gezegd, als je goed kijkt zie je veel minder detail met 8x. Helaas merk ik toch beter resultaat met textures op high.. op very high textures zie je namelijk ook dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
Er komt een hotfix van AMD (16.1.1):
http://wccftech.com/amd-d...omb-raider-optimizations/

Alsook video van een game breaking bug die ik had,
gelukkig heb ik nog een savegame van het begin van de level, anders had ik gewoon opnieuw kunnen beginnen
heb het ff op youtube gezet
Ik warpte door een richel en vloog naar de andere kant van de map waarin ik kon rondlopen en triggerde een event. Daarna zat alles in de war want het andere objective kan ik niet meer afwerken. Moet heel die vallei op nieuw doen vrees ik (opgelet, milde spoilers)
YouTube: Lara Croft in Bug land. unseen Rise of the tomb raider gambreaking bug
opgenomen met Raptr lagged soms wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Tortelli schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:40:
[...]

[video]
Stukje gameplay in 1440p opgenomen, je ziet me in het begin de settings ook aanpassen.

Dat draait grotendeels prima rond de 50-60fps, alleen in een paar scenes dropte de framerate richting de 30.
CPU gebruik is laag
GPU geheugen zit vol (3GB) en is 100% belast
Ramgeheugen gebruik zweeft rond de 10GB

(mensen met 8GB ram die de game spelen, geeft dit problemen?).
Ik heb de game gister gekocht. Het draait op mijn systeem(i7 4970K, 780Ti) echt prima en steady op 60fps, met alles op high behalve motion blur, want fuck motion blur.

De rede waarom de framerate naar 30 in sommige scenes is omdat die scenes pre-rendered zijn en daarmee framelocked op 30.

Maar hot damn, deze game ziet er mooi uit. Die hair physics zijn ook goed gedaan, maar vooral de details, echt geweldig.

Het speelt tot nu toe ook heel goed. Net iets meer open-worldy/explorery dan de vorige game en dat is een goed iets. Enige waar ik me aan stoor zijn van die areas waar je (nog) niet door kan omdat je een upgrade niet hebt en die je dus verplichten om te backtracken..

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Ik snap niks van de kaarten wat je kan kopen :')

[ Voor 24% gewijzigd door Isane op 01-02-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hebben jullie ook dat alle cutscenes in 4:3 mode afspelen (dus zwarte balken links/rechts)? Resolutie staat gewoon op 1920x1080.

Vind het anders vreemd dat ze zo zijn gerenderd....

Die kaarten vind ik ook maar vaag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Scavy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:31:

GTX 970 asus
12gb ram

Niks mis met die CPU. Heb 'm zelf ook. :)

Tegenwoordig maakt een CPU weinig verschil voor de fps. Alleen de GPU.

CPU test: Rise of the Tomb Raider:

http://www.techspot.com/r...der-benchmarks/page5.html

Hierbij de Tomb Raider (1) CPU test, ook met een i7 920 zelfs op stock:

http://www.techspot.com/r...er-performance/page5.html

Zolang je maar een Intel CPU hebt, zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:54
Wat een mooie game dit zeg. Vermaak me prima met dit spel, zoals ik ook deed met Tomb Raider 2013.

Wel jammer van de performanceproblemen. Na alle verhalen op het internet over VRAM en RAM gebruik werd ik een beetje angstig. Wonderwel draaide alles zeer vloeiend totdat ik bij de Sovjet Installation kwam, daar heb ik af en toe gewoon drops naar 3-4 fps. Texture quality naar High heeft dit verholpen maar wel vreemd dat de performance zo verschilt per level.
Splinter Cell schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Niks mis met die CPU. Heb 'm zelf ook. :)

Tegenwoordig maakt een CPU weinig verschil voor de fps. Alleen de GPU.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ben van een i7 920 (en nog een tijdje een i7 970) naar een i7 6700K en t verschil is best wel groot. Groter dan ik had verwacht ook. Maar dit hangt natuurlijk ook af van de games die je speelt. Bij Tomb Raider zul je het minder merken.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
Tom. C schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:36:
Wat een mooie game dit zeg. Vermaak me prima met dit spel, zoals ik ook deed met Tomb Raider 2013.

Wel jammer van de performanceproblemen. Na alle verhalen op het internet over VRAM en RAM gebruik werd ik een beetje angstig. Wonderwel draaide alles zeer vloeiend totdat ik bij de Sovjet Installation kwam, daar heb ik af en toe gewoon drops naar 3-4 fps. Texture quality naar High heeft dit verholpen maar wel vreemd dat de performance zo verschilt per level.

[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ben van een i7 920 (en nog een tijdje een i7 970) naar een i7 6700K en t verschil is best wel groot. Groter dan ik had verwacht ook. Maar dit hangt natuurlijk ook af van de games die je speelt. Bij Tomb Raider zul je het minder merken.
exact hetzelfde
brak wel het gevoel voor mij
wacht wel ff op de patch ga wrs gewoon helemaal opnieuw spelen aangezien ik heel level opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 20:18

Infinchible

Woef!

Ik speel ook alles op zijn hoogst, behalve texture quality ook op High ipv Ultra, SSAO uit en Purehair aan op Normaal. Draait over het algemeen op 35 tot 50 fps, in de sovjet installatie inderdaad ook drops tot 15 fps, maar nog wel een beetje speelbaar. Gelukkig kreeg ik al gauw weer goede framerates daarna. Maar ben erg tevreden mee hoe het draait op mijn oude pc'tje, al heb ik wel de videokaart vervangen in een GTX 690. Heeft maar 2 GB aan RAM, maar wel ontzettend krachtig moet ik zeggen. Daarnaast een i5 2500k en 8GB RAM.

Maar wat een ongelofelijk mooi spel, echt prachtig! Ik zat bij Witcher 3 af en toe al met mijn mond open van verbazing, maar dit slaat echt alles. Net als Tomb Raider is het inderdaad ook gewoon een erg goed spel, leuk om te doen. Dus zeker blij mee! Ook supermooi zijn de kleine details, het haren droogmaken na een zwemsessie. Het blazen in de handen in de kou en het rillen enzo. Super!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/fyefj4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25fsvfq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
hotfix amd is er!
16.1.1
http://support.amd.com/en...Hotfix-Release-Notes.aspx

Highlights

Performance/Quality improvements and an AMD Crossfire™ profile is available for Rise of the Tomb Raider™
An AMD Crossfire™ profile is available for Fallout 4

[ Voor 19% gewijzigd door Refuge op 02-02-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Refuge schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:46:
hotfix amd is er!
16.1.1
http://support.amd.com/en...Hotfix-Release-Notes.aspx

Highlights

Performance/Quality improvements and an AMD Crossfire™ profile is available for Rise of the Tomb Raider™
An AMD Crossfire™ profile is available for Fallout 4
Geïnstalleerd, maar maakt bij mij geen verschil. Zit je dan met je 4K-scherm en 2 R9 290's...
Crossfire werkt nog steeds niet in Rise of the Tomb Raider hier.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Uitgespeeld maar er is nog genoeg te doen. (Heb 78% ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Xbox One voor de 2e keer mee bezig wat blijft dit een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Hier nog wat surround pics voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_2016_01_30_17_51_22_149t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_2016_01_31_00_03_01_608t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_2016_01_31_00_03_08_921t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_2016_01_31_00_28_34_618t.jpg

Met onderstaande settings is het te spelen met 40-45fps. Screen Effects heb ik uitgezet, want dat is eigenlijk alleen maar irritante ruis. Pure Hair ziet er leuk uit, maar dat kost me 2fps, normaal is dat niet veel, maar als je al rond de 40fps zit wel, dus dan maar uit. RAM gebruik zit normaal rond de 5-6GB en VRAM op 3GB. Zet ik Textures op Very High dan wordt het RAM gebruik exorbitant hoog, namelijk 10GB+ en VRAM zit dan op 4GB, maar het wordt dan onspeelbaar in surround.
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_04-02-2016_22_13_50.jpgAfbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/ROTTR/ROTTR_04_02-2016_22_13_53.jpg

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Er is een update uit. Ik ben helaas uitgespeeld, maar ik kan zeggen dat ik nu beter fps in game heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Patch notes: https://steamcommunity.co...detail/866183912501162158
"Independent mouse sensitivity control for aim and regular navigation."

Daar word ik blij van :)

Zorgt er ook voor dat "fixed mouse cursor not always being hidden when using gamepad" voor mij niet meer relevant is :+

[ Voor 26% gewijzigd door Melkunie op 05-02-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 12-09 12:28
Deze game is bij momenten echt meesterlijk. Het planetarium is echt een voorbeeld van top level design _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 07-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zucht

Missing gear
Missing equipment
bablabla

Welke idioot dacht dat zoiets leuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 12-09 12:28
SideShow schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:07:
Zucht

Missing gear
Missing equipment
bablabla

Verzamel je wel genoeg grondstoffen om je spullen te upgraden bij de kampvuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Heb nu alle gear en equipment, mij hoor je niet klagen.
Heerlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Zucht

Missing gear
Missing equipment
bablabla

Dit is de een van twee minpunten aan deze game tot nu toe. "There is a challenge tomb nearby, go look for it" Kom je daar aan: "You need item something something to progress passed this point" ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuu

Waarom plaats je die dingen daar dan. Of geef je me die hint.

Het tweede minpunt lijkt hier op, maar is toch net wat anders. Voor de story word je door een gebied gestuurd, een gebied dat afgebakend is met hekken met spikes. Maar als explorer heb ik al ontdekt dat er een flipping cache is aan de andere kant van die hekken. Maar nee, je moet linear door dat gebied heen voor de story, dus hekken. Kom later maar terug als die hekken er mysterieus niet meer zijn.

Het zijn die 2 dingetjes die je uit een de game halen, een game die gaat over exploren maar waar je tegen een muur op loopt wanneer je dat doet. Zo zijn er ook van die grotten waar een zooi metaal voor zit, maar als je dan een gas canister mee draagt er naar toe dan verdwijnt het gewoon uit je handen als je voorbij een bepaald punt loopt. zelfs als je het voorbij dat punt gooit, dan zie je het verdwijnen in de lucht.

Verder is het een fantastische game. Ik vermaak me er intens mee. Het bouwt voort op de eerste game en verbeterd het op alle punten. Het is tot nu toe ook een langere game. Ik zag in steam dat ik 19 uur bezig geweest ben met Tomb Raider, ik zit daar nu al over en ben nu op 75% of zo. Het is jammer van die 2 min puntjes die je toch net even uit de game halen, maja, om daar nou echt wakker van te liggen. Ik loop later wel terug dan :) Een aanrader voor een ieder die van adventure games houdt. Een must voor mensen die Tomb Raider ook goed vonden.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Je hoeft niet terug te lopen, uiteindelijk speel je alles redelijk snel vrij en kom je alsnog terwijl je het verhaal volgt terug in die gebieden waar je dan idd opeens op miraculeuze wijze overal kunt komen. Gewoon ff in het begin niet te gretig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
Zucht

Missing gear
Missing equipment
bablabla

Idd ben al een aardig eindje, maar kan straks weer helemaal terug als ik de pijl en boog met touw heb, net als het mes om de vlaggen naar beneden te halen best irri ......

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:34
Er ook eens aan begonnen..wel wat simpel op normal.
Mss eens overschakelen naar een niveau hoger.
De challenge tombs zitten op het goede niveau qua puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Ik geniet met volle teugen. Wel een kleine issue met een challenge in de Vallei.

spoiler:
Daar moet je alle tombs onderzoeken en daar 9 secrets vinden. Ik heb alle tombs gehad, maar blijf hangen op 8 van de 9 secrets. Maar even kijken of die 9e later in het verhaal nog op de map verschijnt, want ik ben alle tombs nog een keer afgeweest, maar heb m niet kunnen vinden.

EDIT: na uitspelen van het spel kwam ik terug in de vallei en werd ik opeens naar de betreffende persoon teruggestuurd en triggerde de challenge. Raar

[ Voor 16% gewijzigd door Jirnsum op 11-02-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Wat is dit toch een prachtig spel niet normaal mooi op de PC, had hem al gespeeld op de Xone maar kreeg de versie voor de pc gratis met een nieuwe gpu en was echt verrast naar hoe groot het verschil is. Voor de grap alle opties op max gezet + hair works (echt bizar hoe de baard van die gast in het begin eruitziet en het haar van lara zelf...)aan en SSAA x 4. 1 van de mooiste games die ik ooit heb gespeeld heb so far. Controls zijn ook prima in orde, ben nog niet zo ver maar vermaak me prima. (jaja kom erg positief over maar ben gewoon consoles gewend...al dit pracht en praal is voor mij echt nieuw. dacht altijd dat het verschil minimaal was als ik forums/youtube reviews moest geloven maar nu ik het zelf ervaar gaat er een heel nieuw wereld voor me open haha).Met alles op max zit ik met me 980ti rond de 40-60fps, over het algemeen 57-60 en soms wat drops. Gpu oc'd op 1500mhz en mem 7900.

Vind het wel een mooie ontwikkeling dat devs games niet perse meer aanpassen aan huidige hardware maar de graphics gewoon zo dik laten zijn dat zelfs high end cards er moeite mee hebben, anders komen we ooit vooruit.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Knap dat je de PS4 versie hebt gespeeld als die nog niet eens bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Er is vandaag een nieuwe patch uitgekomen en heb echt dikke FPS boost _/-\o_
Heb de graphics nog hoger kunnen zetten en de game loopt zelfs soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Morgen na een korte vakantie weer verder met de game, mooi om te lezen dat er een patch is. Eens kijken wat ik omhoog kan gooien op mijn gtx 970 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik baal zo dat ik hem uitgespeeld heb. Laatste keer dat ik pre order of een game koop bij release. Lesje geleerd. Zo vaak..eigk altijd hetzelfde liedje dat er optimalisaties nodig zijn. Regel dit gewoon voordat ie uit is. Laat de game een uur of 2 testen door wat jochies die dat geweldig.vinden in zon studio op wat amd en nvidia systemen en je voorkomt problemen.
Belachelijk dat dit niet bewerkstelligd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Voor mij maakt dat ene standje hoger niet uit hoor, als het echt gamebreakers zijn zoals bv Unity in het begin dan baal ik er ook van maar met iets meer scherpe schaduw of een paar frames per seconde meer of iets dergelijks daar maak ik me niet druk om. Ben wel blij met de patch nu en dat hij iets hoger kan maar als ik hem al uit had dan was het maar zo.

Als je overigens nog 2 jaar wacht dan koop je een gpu waarmee je hem helemaal op max speelt op 4k+60fps dan is het misschien beter om daar op te wachten met de huidige games als je het puur om de graphics is te doen. Ik speel liever de games nu ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Scavy op 13-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 15:11
Leuke easter-egg voor wie vandaag de game speelt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2xuZubK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Die melding viel mij gisteren ook al op idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hoe verkrijg je zo een loot bag die in de lucht hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 09:40

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
SideShow schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:06:
Uit de lucht schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CMSTRR schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:26:
Ik baal zo dat ik hem uitgespeeld heb. Laatste keer dat ik pre order of een game koop bij release. Lesje geleerd. Zo vaak..eigk altijd hetzelfde liedje dat er optimalisaties nodig zijn. Regel dit gewoon voordat ie uit is. Laat de game een uur of 2 testen door wat jochies die dat geweldig.vinden in zon studio op wat amd en nvidia systemen en je voorkomt problemen.
Belachelijk dat dit niet bewerkstelligd kan worden.
Tja, de realiteit is gewoon dat de mensen die hem pre-orderen de jochies op wat and en nvidia systemen zijn die het gaan uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

SideShow schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:06:
Vuurpijl. Dus wanneer je de ability hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

CMSTRR schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:26:
[...]

Vuurpijl. Dus wanneer je de ability hebt.
Ah, natuurlijk. Ik zal echt nog eens doorheen gans het spel lopen als ik weet-niet-wanneer die skill vekrijg.
Toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Ik met mijn grote mond roepen dat je niet terug hoeft te lopen om alle collectibles op te halen...
Ben nu zelf al 2 dagen aan het backtracken om ieder gebied op 100% te krijgen :X
Pagina: 1 2 3 4 Laatste