Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:49
Vanochtend aangeschaft ziet er top uit
De nano doet het goed met hairworks aan
En 1440p vanavond weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:57

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb al heel lang geen tombraider meer gespeeld. Maar als we terug gaan naar de ps1, Tombraider 2.

Is deze game weer een beetje zoals die game? Weet iemand dat toevallig?

(Staat denk in mijn top 5 van games ooit. Daarna vond ik het steeds minder worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Turfschipper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:43:
Ik heb al heel lang geen tombraider meer gespeeld. Maar als we terug gaan naar de ps1, Tombraider 2.

(Staat denk in mijn top 5 van games ooit. Daarna vond ik het steeds minder worden)
Het is tegenwoordig ook een hoop schieten waarbij het bij de eerste Tombraider's vrijwel alleen klimmen was. Als iemand die de originele ook gespeeld heeft is de nieuwe serie meer dan prima hoor. Goede graphics, aardig wat puzzelen en klimmen, maar ook wat flink schieten. De nieuwe games zijn erg goed, zowel deze als de eerste.

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 11:46

Zuurstok

Passionately curious

Turfschipper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:43:

Ik zou je aanraden de 'eerste' Tomb Raider (2013) voor een eurootje of 5 aan te schaffen online, of in een steam sale. Dan weet je ook gelijk of de nieuwe, Rise of the Tomb Raider, wat voor je is.. Het is gewoon het vervolg van de Tomb Raider. :) (graphics, verhaal, etc etc)

Ik geniet echt volop van de game. Lekker verhaal, prachtige graphics, leuke puzzles, prachtige tombs.

Nu inmiddels 10 uurtjes in the Rise, en zit op 40% van het verhaal. Weet nu al zeker dat ik na het verhaal super veel ga back tracken om alle optional tombs e.d. te doen :)

Speelt iemand trouwens toevallig ook met de Steam controller? Werkt echt heerlijk samen, vooral met gyro aiming er bovenop.

Ik draai de game trouwens op een 750TI, I7 4770, 16gb ram op -40-45fps op high.
Voor de patch draaide ik op zo'n 35fps. Erg onder de indruk. Had wel inmiddels verwacht te moeten gaan upgraden, maar die videokaart upgrade stellen we gewoon weer lekker uit. :D

edit: een beetje interesse in archeologie helpt de game nog meer te waarderen, imo. Zit echt zolang naar al die artifacts en gewoon de omgeving (de muren etc) te kijken. Echt, wat een werk moet hier in hebben gezeten. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 18-02-2016 15:57 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
Weer een patch uitgekomen
Added new option to disable the camera automatically centering behind the player when strafing.
Fixed problems where animals may not appear on a 2nd play-through of the game.
Fixed a problem where occasionally the door to the Voice of God tomb is closed and cannot be opened.
Fixed a problem causing the game to not start on machines with 32 or more hardware threads.
Fixed some foliage flickering when Dynamic Foliage is set to High while the game is running 30fps or lower.
Fixed artifacts when SSAO/HBAO+ was enabled in combination with SSAA.
A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

While we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version we made a Beta available on Steam, Build 615.5, that can be used to switch back to the previous version.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28
Vandaag uitgespeeld.
Prachtig spel maar het niveau van de puzzels en de tombs zijn precies wat teruggeschroefd in vergelijking met de 2013 versie.
Het laatste rechte stuk vond ik wat gerushed overkomen. Hadden gerust meer tombs in mogen zitten.
Nu nog wat challenges proberen te voltooien.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:11

s0kkie

Cowabunga

Nieuwste AMD drivers die gisteren zijn uit gekomen doen ook echt wonderen!
Ik speel nu alles op hoogste settings met 4K (behalve die HBAO+, die staat op normal) en nog steeds 30+ fps
Ook in Geothermal Valley :)

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 25-02-2016 20:40 ]

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Vandaag helemaal uitgespeeld met alles op 100%.
De volgende game waar ik op zit te wachten komt gelukkig dinsdag alweer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 13:57
Wat een geweldige game, ik speel tombraider al vanaf deel 1 op de allereerste 3d kaart (met 4 MB geheugen :)) Net uitgespeeld.

Loopt stabiel op 60FPS met alle toeters en bellen (en FXAA) op GTX 980ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb me ondertussen over het feit gezet dat het wat dumbed down is en zo, maar damn die graphics zijn top. Op ultra detail op PC .. echt wel volledig met zijn tijd mee .. hebben ze goed gedaan bij Crystal Dynamics. Mocht het niet zijn dat het echt een plezier is om het spel te bezien, zou ik het misschien wel niet blijven spelen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-07 20:04
En weer een patch:
PC Patch notes for patch 1.0.629.3 (Patch #4)
  • Stereoscopic 3D rendering support added.
  • [list]
  • Supports explicit side-by-side rendering for 3D TVs.
  • Supports NVIDIA 3DVision or AMD HD3D (On Steam version).
  • Supports Windows DXGI 1.2 Stereo 3D (On Windows Store version).
  • [/list]
  • Addressed some problems when the display DPI was not set to 100%, including not being able to select all resolutions.
  • Added some logic to retroactively grant achievements in cases where Steam failed to grant them shortly after release.
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MN-Power
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-07 16:38
Ik ben echt blij met de 3D support :D En native side by side is al helemaal mooi omdat dat altijd werkt. Wel jammer dat het een beetje laat komt, want ik heb hem al uitgespeeld. Ik heb tot nu toe met het TriDef profiel voor TR 2013 gespeeld, maar die ondersteunt helaas alleen Power 3D(snel, maar je krijgt er "distortion aura's" van). En toch voegde dat al zoveel toe dat 2D kaal en saai lijkt. Ik hoop dat de 3DVision support bij games een boost krijgt met de VR hype die toch stoom(pun intended) lijkt te krijgen.

2013 was in 3D al jaw dropping, deze zal alleen maar beter zijn(hoop ik).

[ Voor 11% gewijzigd door MN-Power op 02-03-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Deze game gebruikt overigens wel veel ram - zie hem net gewoon op 10918mb staan !
Gelukkig zit er 16GB in want met 8GB heb je blijkbaar tekort.
jaapstobbe schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:57:
Wat een geweldige game, ik speel tombraider al vanaf deel 1 op de allereerste 3d kaart (met 4 MB geheugen :)) Net uitgespeeld.

Loopt stabiel op 60FPS met alle toeters en bellen (en FXAA) op GTX 680ti.
Een 680Ti bestaat niet het is een 660Ti of een 680 ;)

Draai hem hier overigens op een 970 met alles op max en SMAA en zit tussen de 50-120 FPS in.

[ Voor 62% gewijzigd door calsonic op 02-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
calsonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:45:
Deze game gebruikt overigens wel veel ram - zie hem net gewoon op 10918mb staan !
Gelukkig zit er 16GB in want met 8GB heb je blijkbaar tekort.

[...]

Een 680Ti bestaat niet het is een 660Ti of een 680 ;)

Draai hem hier overigens op een 970 met alles op max en SMAA en zit tussen de 50-120 FPS in.
Ik bedoel 980ti uiteraard.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
jaapstobbe schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Ik bedoel 980ti uiteraard.... 8)7
Met die kaart kun je hem gewoon op 4X msaa draaien ziet er veel beter uit als fxaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
calsonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:34:
[...]

Met die kaart kun je hem gewoon op 4X msaa draaien ziet er veel beter uit als fxaa ;)
ik prefereer de constante 60Hz met alle andere toeters en bellen op max. MSAA heeft wel erg veel impact op de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 19:34

Infinchible

Woef!

Die had ik nog niet gezien, meteen maar even uitgeprobeerd. Wel behoorlijk zwaar voor mijn kaartje, de GTX 690, maar erg gaaf!
Wel nog wat rare artifacts met haar en schaduwen/lichtspel af en toe. Maar het ziet er wel supermooi uit verder! Toch mijn 3D Vision weer wat vaker gaan aanslingeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nieuwe patch is uit met dx12 support. Helaas heeft nvidia er weinig baat bij. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat dit komt doordat hun drivers het nog niet "aan" hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
CMSTRR schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:55:
Nieuwe patch is uit met dx12 support. Helaas heeft nvidia er weinig baat bij. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat dit komt doordat hun drivers het nog niet "aan" hebben staan..
AMD ook niet, hoor. Ik lever 20% in qua fps in de benchmark, en in-game is het eigenlijk niet eens te doen, veel te veel framedrops tot Powerpoint-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoe maak je een screenshot? (pc)

Zie het al, dat gaat niet, moet via Fraps (oid)

[ Voor 47% gewijzigd door Harribo op 10-08-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 11:36
Het spel al enige tijd geleden met zeer veel plezier uitgespeeld.
Indien er mensen zijn die hem nog niet gespeeld hebben dan raad ik hem zeker aan. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Darkmach schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:17:
Het spel al enige tijd geleden met zeer veel plezier uitgespeeld.
Indien er mensen zijn die hem nog niet gespeeld hebben dan raad ik hem zeker aan. d:)b
Ik ga binnenkort maar even een preorder plaatsen (PS4). :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
weet iemand hoe je die kaarten in de Marketplace gebruikt ? wat moet ik ermee ? en wat heb je eraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Wil dit spel graag gaan spelen voor de PS4 en nu zag ik op deze website dat die maar 34 euro kost, in tegenstelling tot 50 euro elders, maar zijn er mensen met ervaring van deze webshop? En het downloaden van gamekeys voor PSN?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:37:
Wil dit spel graag gaan spelen voor de PS4 en nu zag ik op deze website dat die maar 34 euro kost, in tegenstelling tot 50 euro elders, maar zijn er mensen met ervaring van deze webshop?
Die webshop verkoopt volgens mij alleen maar accounts met de game in plaats van keys die je in je eigen account kunt activeren.
Een tientje verschil lijkt mij al dat gezeur dus niet waard. En als ik het me goed herinner deel je het account ook nog eens met andere mensen, dus je kunt niet altijd spelen en soms moet je ook een nieuw account aanvragen omdat het wachtwoord is verandert bijvoorbeeld...
Edit: En hey mod, er staat een referral in je url :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 27-09-2016 13:45 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ample Energy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:43:
[...]

Die webshop verkoopt volgens mij alleen maar accounts met de game in plaats van keys die je in je eigen account kunt activeren.
Dat was bij andere games inderdaad wel zo. Kijk bijv. maar eens naar Mafia III, daar staat inderdaad bij dat je het spel geleverd krijgt op een PSN account. Lijkt me inderdaad ook niks.

Als je kijkt naar Rise of the Tomb Raider, staat daar dat het een PSN key betreft:
Playstation Code. Activate the code on the Playstation Network to download your game. Requires an internet connection.
offtopic:
Je hebt gelijk! Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
Maar dat is niet de winkel zelf die dat zegt, alleen de adverteerder. Ik zie wel dat deze game een makkelijker systeem heeft dat ik ken, máár:

Bij het vraagtekentje bij de prijs staat "You will be able to set your console primary on the account we provide which will allow you to play the game on your own profile just as if you had bought it directly in PlayStation Store."

Dat wil zeggen dat je op jouw console een nieuw account aanmaakt, inlogt op PSN met de accountgegevens die je van die webshop krijgt en vervolgens instelt dat dit account jouw PS4 als primair apparaat moet zien ("PSN" -> "Activate as Your Primary PS4" -> "Activate"). Vervolgens ga je naar de Store, installeer je Tomb Raider en log je weer uit. Als je daarna inlogt met jouw account mag je alsnog Tomb Raider spelen en hoef je dus niet steeds te schakelen tussen de twee accounts.

Drie caveats:
- Je moet volgens mij nu altijd internet hebben, omdat Sony anders niet kan checken van welk account de games zijn (je legt jezelf dus always-online-DRM op).
- Als iemand anders het wachtwoord van je Tomb Raider-account wijzigt kan jij er niet meer bij. Ik weet niet of dat via je PS4 kan of dat dat via een e-mailadres van de webshop moet. In dat laatste geval ben je er dus niet zeker van hoe lang jij het spel kunt houden en in het verleden is hier door de webshop al vaker misbruik van gemaakt.
- Als dit wordt misbruikt door jou, de webshop of een andere klant van ze, loop je kans dat je PSN-account wordt gebant, omdat dit is bedoeld om games te delen met familie en vrienden, niet om games goedkoper te kopen omdat je ze deelt met andere mensen.

Als ik jou was zou ik dit alleen doen als je van de webshop de garantie krijgt dat het spel niet met meer mensen dan alleen jij wordt gedeeld en je het wachtwoord van het PSN-account kunt wijzigen.

Maar voor 12 euro meer krijg je een fysieke versie die sowieso van jou is en als je pre-ordert zelfs een leuk artbook:
http://www.yourgamezone.n...aider-20-Year-Celebration
http://www.gameresource.n...ar-anniversary-artbo.html

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ample Energy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:50:
Als ik jou was zou ik dit alleen doen als je van de webshop de garantie krijgt dat het spel niet met meer mensen dan alleen jij wordt gedeeld en je het wachtwoord van het PSN-account kunt wijzigen.
Je hebt me overtuigd. Playstation games via zulke key websites kopen is dus gewoon een slecht idee. Bedankt voor de info en de links. Ga er nog even over na denken. Heb nu nog AC Unity, AC Syndicate, GTA V en The Witcher 3 die ik moet spelen. Dus heb nog wel even de tijd.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Grappig dat de releasedate van de PS4 op 11 oktober is. Terwijl ie een jaar exclusive zou zijn. Op de Xbox is ie 10 november uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:50
Ik kreeg zojuist een mail van Yourgamezone dat mijn PS4 exemplaar vandaag op de post gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Same here (GameResource) :)
* Tom heeft wel zin om dit te gaan spelen!

[ Voor 49% gewijzigd door Tom op 04-10-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-07 23:12
Heb hem dan ook maar daar besteld. Zo heb ik hem voor de verjaardag van m'n broer (hopelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:28
Ben benieuwd wat jullie van het spel vinden! Krijg hem als het goed is morgen binnen van YGZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik haal hem volgende maand met de PS4 Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

Kan niet wachten op maandag _/-\o_

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Kon ROTTR vanmiddag al krijgen bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Mldn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:46:
Ben benieuwd wat jullie van het spel vinden! Krijg hem als het goed is morgen binnen van YGZ.
De pc/xbox-versie waren al eerder uit, daar was iedereen die het vorige deel ook had gespeeld er erg positief over. Ik verwacht het daarom ook te zijn. Blijft over of de PS4 versie dan even goed is als op de Xbox. Kan daar niet over oordelen. Ik heb 'm nog maar een half uurtje gespeeld. Ziet er allemaal prima uit, geen gekke dingen qua bugs/performance/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Ik speel het op de pc en vind het echt super!
Eindelijk weer een Tombraider waarin je werkelijk mooie locaties tegemoet gaat.
Echt een avontuur!

Vind dit een van de beste spellen van de afgelopen jaren.
Veel beter dan al die 13 in een dozijn shooters.

Speel Tombraider al vanaf de eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:33
Zojuist een e-mail ontvangen van Bol.com dat de collector's editie vertraagd is, wordt naar verwachting voor dinsdag 25 oktober geleverd. Helaas, ik keek er echt naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 816539

Ik was me eigenlijk aan het voorbereiden om tot koop van Mafia III over te gaan.
Deze game totaal over het hoofd gezien...en aan het enthousiasme hier, lijkt me dit itt Mafia III, geen teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Anoniem: 816539 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:47:
Ik was me eigenlijk aan het voorbereiden om tot koop van Mafia III over te gaan.
Deze game totaal over het hoofd gezien...en aan het enthousiasme hier, lijkt me dit itt Mafia III, geen teleurstelling.
Ik vermaak me in tegenstelling tot vele anderen prima met Mafia 3 maar de waarheid mag gezegd worden, Rise of the Tombraider is de betere game en heb deze inc uitbreidingen met veel plezier gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anoniem: 816539 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:47:
Ik hebme precies 2 avonden kunnen vermaken met maffia III, daarna werd het saai (go there kill that, come back, etc etc)

Vanavond is tombraider wel klaar met installeren denk ik. Gisteren rond 19:00 de gekocht en de d/l tijd varieerde tussen de 24 en 41 uur. 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Bosmonster

*zucht*

Flagg schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:06:
[...]

Ik hebme precies 2 avonden kunnen vermaken met maffia III, daarna werd het saai (go there kill that, come back, etc etc)

Vanavond is tombraider wel klaar met installeren denk ik. Gisteren rond 19:00 de gekocht en de d/l tijd varieerde tussen de 24 en 41 uur. 8)7
PS4? Heb je wel met Gigabit ethernet aangesloten? Wifi op de PS4 is ruk.

Anyway, vermaak me er prima mee. Het is een behoorlijk overweldigend avontuur. Ik ben nogal een completionist en dat moet ik in mn eerste run through van het verhaal maar even loslaten. Later alle lokaties nog maar een keer afstruinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 816539

Ik verbaas me erover dat het hier relatief stil is.
Of is de game onder de PS4 bezitters minder populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-07 12:10
Ik heb de game ook van de week gehaald en heb gisteren een stukje gespeeld (zit nu op 11% van het verhaal) Maar wat een gaaf spel! Het spel heeft wel een hoog uncharted gehalte maar daar houd ik juist van, ik vind dit zelfs leuker vanwege de vrijheid en het progressie systeem. Ik zit nu wel sterk te twijfelen om verder te gaan of om hem weg te leggen totdat ik de pro heb volgende maand. Schijnt dat daar de game nog beter tot z'n recht komt (1080p 60 fps of 4k 30 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Joetje079 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:56:
Ik heb de game ook van de week gehaald en heb gisteren een stukje gespeeld (zit nu op 11% van het verhaal) Maar wat een gaaf spel! Het spel heeft wel een hoog uncharted gehalte maar daar houd ik juist van, ik vind dit zelfs leuker vanwege de vrijheid en het progressie systeem. Ik zit nu wel sterk te twijfelen om verder te gaan of om hem weg te leggen totdat ik de pro heb volgende maand. Schijnt dat daar de game nog beter tot z'n recht komt (1080p 60 fps of 4k 30 fps)
Er is ook nog een locked 30fps 1080p modus met een soort van ultra graphics. Die pak ik denk ik, mits echt goed locked. Ik heb geen enkel probleem met 30fps.

Als je de Pro al zeker gaat halen, had je net zo goed kunnen wachten. Dat wordt sowieso de betere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-07 12:10
bram1984 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:01:
[...]

Er is ook nog een locked 30fps 1080p modus met een soort van ultra graphics. Die pak ik denk ik, mits echt goed locked. Ik heb geen enkel probleem met 30fps.

Als je de Pro al zeker gaat halen, had je net zo goed kunnen wachten. Dat wordt sowieso de betere versie.
Ik had hem gekregen voor m'n verjaardag en ongeduldig als ik ben had ik hem maar even geïnstalleerd en opgestart omdat ik toch wel heel erg benieuwd was ;) Zelfs op de 'oude' ps4 ziet het er al schitterend uit.
Maargoed, ik laat hem nu ook voor wat hij is en begin een nieuwe walktrough wanneer ik m'n pro in huis heb. Heb nog genoeg andere games om de tijd op te vullen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
Hebben jullie last van merkbare input lag bij het spel? Ik vind het super vervelend. Las dat de Xbox One versie hier ook last van had, en dat dit nog steeds niet is opgelost. Hopelijk gebeurt dat wel bij de PS4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
Deatheyee schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:53:
Hebben jullie last van merkbare input lag bij het spel? Ik vind het super vervelend. Las dat de Xbox One versie hier ook last van had, en dat dit nog steeds niet opgelost. Hopelijk gebeurt dat wel bij de PS4 versie.
Nog helemaal niets van gemerkt en main story is al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Collector's edition gehaald, maar nog even wachten tot de PS4 pro er is :)

PSN: onyxke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Deatheyee schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:53:
Hebben jullie last van merkbare input lag bij het spel? Ik vind het super vervelend. Las dat de Xbox One versie hier ook last van had, en dat dit nog steeds niet is opgelost. Hopelijk gebeurt dat wel bij de PS4 versie.
Er is sinds vandaag een nieuwe patch uit, die fixt het deels :).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
.oisyn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Er is sinds vandaag een nieuwe patch uit, die fixt het deels :).
Dankje! Heb het meteen geprobeerd met de nieuwe patch, de input lag is echt een stuk minder geworden! Eindelijk weekend, dus ik kan wat meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:06
Hier crashed het spel de hele tijd als ik na het opstarten in het hoofdmenu terecht kom. Dit na installeren van nieuwe patch vandaag. Heb game verwijderd, opnieuw install en geen patch laten installeren en het werkt opnieuw. Staat hier ook nog eens beschreven : http://www.playstationlif...-report-crashes/#/slide/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jelliuz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:45:
Hier crashed het spel de hele tijd als ik na het opstarten in het hoofdmenu terecht kom. Dit na installeren van nieuwe patch vandaag. Heb game verwijderd, opnieuw install en geen patch laten installeren en het werkt opnieuw. Staat hier ook nog eens beschreven : http://www.playstationlif...-report-crashes/#/slide/1
Heeft in z'n geheel niets met de nieuwe patch te maken, en reinstallen heeft geen zin. Er is iets mis met de verbinding naar de server. Als je met je console offline speelt, dan heb je nergens last van.
Deatheyee schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:59:
[...]

Dankje! Heb het meteen geprobeerd met de nieuwe patch, de input lag is echt een stuk minder geworden! Eindelijk weekend, dus ik kan wat meer spelen.
Goed om te horen!

[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2016 21:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Deatheyee schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:59:
[...]

Sinds vanmorgen is patch 1.05 uit, deze zou de input latency nog verder terug moeten dringen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Spel al lang en breed uit, nu op 87% totaal. Ik ga wel opnieuw beginnen, ik heb een aantal relics gemist doordat deze tijdens het verzamelen zorgde dat het spel crashte, zo heb ik ook een deel van een cutscene gemist :/ doordat het spel crashte heel vreemd.

Als rasechte Tomb Raider fan staat de CE naast die van het vorige deel :) naast mijn beeltje van Lara uit 1999 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 07-11-2016 17:08 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de Pro nu. In het menu kan ik togglen tussen drie grafische opties (die zien er altijd grey uit), 60fps of enhanced visuals of 4k/30. Is er geen normal PS4 mode of zie je deze opties niet op een gewone PS4?? ALs ik toggle tussen de settings(begin game) zie ik eerlijk gezegd weinig tot geen verschil. Ik kan ook 4k kiezen, terwijl ik geen 4k TV heb. Werkt dit zoals het hoort ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Iemand enig idee hoe bij deze Survival Cache te komen?

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/2rx9vt1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:13:
Iemand enig idee hoe bij deze Survival Cache te komen?

[afbeelding]
Later in het verhaal.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
.oisyn schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:02:
[...]

Sinds vanmorgen is patch 1.05 uit, deze zou de input latency nog verder terug moeten dringen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;)
Nu pas de kans gehad om het uit te proberen. Werkt inderdaad weer beter, doet niet meer onder van Uncharted 4. Probleem lijkt opgelost te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vraagje over de Broadhead Arrows:

spoiler:
Ik ben nu net voorbij het stuk in de kathedraal waar je dat Atlas artefact vandaan meeneemt. Ik ben nu weer buiten in Geothermal Valley en moet Jonah weer ontmoeten. De meeste gadgets heb ik wel (rebreather, granaat pijlen, slinger touw etc.

Klopt het dat ik de Broadhead Arrows nog niet heb gekregen? Duurt het nog lang voordat ik die krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Game uitgespeeld. Story 100% completion en de Baba Yaga DLC (die is mooi in de story verwerkt).
Erg vette game. Bloedmooi op momenten en super gameplay. Echt van genoten. 9,5/10!

Nu eerst wat anders en dan ga ik de resterende DLC en modes eens bekijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-SaveMe- schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:40:
Game uitgespeeld. Story 100% completion en de Baba Yaga DLC (die is mooi in de story verwerkt).
Erg vette game. Bloedmooi op momenten en super gameplay. Echt van genoten. 9,5/10!

Nu eerst wat anders en dan ga ik de resterende DLC en modes eens bekijken ...
De story 100% completion, is dat niet logisch om een game uit te spelen? Of heb je ook alle shit verzameld?

Ben benieuwd of ik ergens kan zien hoe lang ik al bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-SaveMe- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:51:
Ik heb de Pro nu. In het menu kan ik togglen tussen drie grafische opties (die zien er altijd grey uit), 60fps of enhanced visuals of 4k/30. Is er geen normal PS4 mode of zie je deze opties niet op een gewone PS4?? ALs ik toggle tussen de settings(begin game) zie ik eerlijk gezegd weinig tot geen verschil. Ik kan ook 4k kiezen, terwijl ik geen 4k TV heb. Werkt dit zoals het hoort ?
Ja het werkt zoals het hoort ;) en de optie is er idd niet op de gewone PS4. Enhanced visuals voegt wat extra rendering technieken toe die de PC-versie ook heeft. 4k-mode rendert ook daadwerkelijk in 4k (nou ja, checkerboard rendering dan) als er een Full HD monitor aanhangt, hij zal de boel dan downscalen. Zie het als een vorm van AA, het geeft weldegelijk een beter beeld.

Persoonlijk zou ik gewoon in high framerate spelen trouwens.
Deatheyee schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:46:
[...]

Nu pas de kans gehad om het uit te proberen. Werkt inderdaad weer beter, doet niet meer onder van Uncharted 4. Probleem lijkt opgelost te zijn :)
Het zorgt daarentegen helaas voor een wat instabiele framerate :/. Frame drops zijn nu ook veel duidelijker. Ik ben aan het proberen hier wat aan te doen, maar de klok tikt helaas...

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 22-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
.oisyn schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:29:
[...]

Ja het werkt zoals het hoort ;) en de optie is er idd niet op de gewone PS4. Enhanced visuals voegt wat extra rendering technieken toe die de PC-versie ook heeft. 4k-mode rendert ook daadwerkelijk in 4k (nou ja, checkerboard rendering dan) als er een Full HD monitor aanhangt, hij zal de boel dan downscalen. Zie het als een vorm van AA, het geeft weldegelijk een beter beeld.

Persoonlijk zou ik gewoon in high framerate spelen trouwens.

[...]

Het zorgt daarentegen helaas voor een wat instabiele framerate :/. Frame drops zijn nu ook veel duidelijker. Ik ben aan het proberen hier wat aan te doen, maar de klok tikt helaas...
High Framerate heb ik een kwartier geprobeerd, net als Enriched Visuals. Ik werd helemaal scheel van de aliasing en shimmering. Ik had bijna het idee dat ze die expres slechter hebben gemaakt. Kan me bijna niet voorstellen dat het er zo op de OG PS4 uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:58:
[...]

High Framerate heb ik een kwartier geprobeerd, net als Enriched Visuals. Ik werd helemaal scheel van de aliasing en shimmering. Ik had bijna het idee dat ze die expres slechter hebben gemaakt.
Ik herken wat je zegt helemaal niet. En nee, dat hebben we niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
.oisyn schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ik herken wat je zegt helemaal niet. En nee, dat hebben we niet ;)
Er zit echt een groot verschil in IQ tussen de downsampled 4K mode en Enriched/High Famerate. Goed werk hoor, daar niet van. ;)

Ik schat zo in dat ik er nu een uurtje of 15 in heb zitten en zo nu en dan schakel ik "terug" naar Enriched/High Framerate en hoe langer ik speel, hoe schrikbarend groter het verschil lijkt te zijn (vanwege de gewenning).

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 22-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:03:
[...]

De story 100% completion, is dat niet logisch om een game uit te spelen? Of heb je ook alle shit verzameld?

Ben benieuwd of ik ergens kan zien hoe lang ik al bezig ben.
100% completion is alle shit verzameld :) Daar is ook een trophy voor ;)

Ondanks de shimmering vond ik de enriched mode het mooist en heb dus ook steeds zo gespeeld. Speel nu WD2 en die doet ook supersampling en ik moet zeggen dat dat er wel erg strak uitziet ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:16:
[...]

Er zit echt een groot verschil in IQ tussen de downsampled 4K mode en Enriched/High Famerate. Goed werk hoor, daar niet van. ;)

Ik schat zo in dat ik er nu een uurtje of 15 in heb zitten en zo nu en dan schakel ik "terug" naar Enriched/High Framerate en hoe langer ik speel, hoe schrikbarend groter het verschil lijkt te zijn (vanwege de gewenning).
Ja ik schrik er ook al van :)
Lees eens even de FAQ over het plaatsen van plaatjes, dit formaat is een beetje teveel van het goede

[ Voor 18% gewijzigd door Grotman op 23-11-2016 09:28 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die tweede screenshot, dat is toch 8K qua resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FAQ ook niet gelezen, zo te zien. Lekker laten gaan.

On: Ik ben nu voor mijn gevoel wel een beetje aan het einde van de game, volgens mij. Overall heel vet, maar er zijn 2 punten die ik minder vind.

1. Er zit erg veel filler in. Die challenges hadden er echt niet in gehoeven (serieus, ik heb pompoenen in tonnen staan gooien en kippen gevangen). Ja je kan ze negeren, maar volgens mij leveren ze wel XP op. Ook het aantal notes en bandjes had gehalveerd mogen worden. Die notes zijn op het begin nog wel interessant om je taalkennis op te vijzelen zodat je die palen kan ontcijferen voor Coin Caches, maar ik heb nu het idee dat het niet echt veel meer uitmaakt. Daarbij kost het ontzettend veel tijd om ze te lezen en wegklikken en op de achtergrond afdraaien gaat niet. Luisteren cq. lezen haalt dus enorm de pacing eruit.

2. Je wordt wel erg veel bij het handje genomen. Je komt op plekken waar zogenaamd duizenden jaren niemand is geweest, maar toch zie je overal dezelfde witte vlekken om aan te geven dat je daar omhoog kan. Uncharted heeft hier soms ook een handje van, maar in Tomb Raider wordt het wel heel bont gemaakt. Overal is ook heel toevallig touw aanwezig of zo'n ding waar je aan kan slingeren.

Ik ben op de PS4 Pro wel erg onder de indruk van de graphics met downsampling, wetende dat de game multiplatform is en ook op de X360 is uitgekomen. Op sommige momenten benadert de game zelfs Uncharted, hoewel in die game met name de animaties weer van een veel hoger niveau zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 23-11-2016 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikkuh84
bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:40:
FAQ ook niet gelezen, zo te zien. Lekker laten gaan.

On: Ik ben nu voor mijn gevoel wel een beetje aan het einde van de game, volgens mij. Overall heel vet, maar er zijn 2 punten die ik minder vind.

1. Er zit erg veel filler in. Die challenges hadden er echt niet in gehoeven (serieus, ik heb pompoenen in tonnen staan gooien en kippen gevangen). Ja je kan ze negeren, maar volgens mij leveren ze wel XP op. Ook het aantal notes en bandjes had gehalveerd mogen worden. Die notes zijn op het begin nog wel interessant om je taalkennis op te vijzelen zodat je die palen kan ontcijferen voor Coin Caches, maar ik heb nu het idee dat het niet echt veel meer uitmaakt. Daarbij kost het ontzettend veel tijd om ze te lezen en wegklikken en op de achtergrond afdraaien gaat niet. Luisteren cq. lezen haalt dus enorm de pacing eruit.

2. Je wordt wel erg veel bij het handje genomen. Je komt op plekken waar zogenaamd duizenden jaren niemand is geweest, maar toch zie je overal dezelfde witte vlekken om aan te geven dat je daar omhoog kan. Uncharted heeft hier soms ook een handje van, maar in Tomb Raider wordt het wel heel bont gemaakt. Overal is ook heel toevallig touw aanwezig of zo'n ding waar je aan kan slingeren.

Ik ben op de PS4 Pro wel erg onder de indruk van de graphics met downsampling, wetende dat de game multiplatform is en ook op de X360 is uitgekomen. Op sommige momenten benadert de game zelfs Uncharted, hoewel in die game met name de animaties weer van een veel hoger niveau zijn.
Sinds jij zei dat jij geen problemen had met de besturing (waar ik een tijdje geleden last van had) heb ik het spel toch maar weer op de kop getikt. De laatste keer dat ik hem gespeeld heb was met maar 1 patch. Nu met alle patches... En wat een verschil maakt dat zeg :o Het speelt nu net zo lekker weg, net zo soepel als Tomb Raider (vorige versie) :*) Gisteren spel op seasoned raider uitgespeeld, en nu survival moeilijkheidsgraad proberen. Net als bij Bloodborne saved ie alleen bij bonfires :+ Kwam er gisteren al gelijk achter dat de eerste bonfire pas na Syrië kwam. Dus 1 stap verkeerd, en mocht weer de hele eerste tombe doen.

Maar wat jij zegt over dat het te makkelijk wordt gemaakt qua route vinden heb je zeker gelijk. Het enige wat je hoeft te doen, helaas, is naar witte stukken zoeken op klimbare routes. Haalt me toch wel een beetje uit de immersie (net zoals bij Uncharted 4 de kratten met wielen) van het spel. Maar in Uncharted 4 viel het me ook al op met de witte aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ikkuh84 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:34:
[...]

Sinds jij zei dat jij geen problemen had met de besturing (waar ik een tijdje geleden last van had) heb ik het spel toch maar weer op de kop getikt. De laatste keer dat ik hem gespeeld heb was met maar 1 patch. Nu met alle patches... En wat een verschil maakt dat zeg :o Het speelt nu net zo lekker weg, net zo soepel als Tomb Raider (vorige versie) :*) Gisteren spel op seasoned raider uitgespeeld, en nu survival moeilijkheidsgraad proberen. Net als bij Bloodborne saved ie alleen bij bonfires :+ Kwam er gisteren al gelijk achter dat de eerste bonfire pas na Syrië kwam. Dus 1 stap verkeerd, en mocht weer de hele eerste tombe doen.

Maar wat jij zegt over dat het te makkelijk wordt gemaakt qua route vinden heb je zeker gelijk. Het enige wat je hoeft te doen, helaas, is naar witte stukken zoeken op klimbare routes. Haalt me toch wel een beetje uit de immersie (net zoals bij Uncharted 4 de kratten met wielen) van het spel. Maar in Uncharted 4 viel het me ook al op met de witte aanwijzingen.
Ja ik ken de oude situatie met de inputlag niet. Maar mooi dat het nu beter bevalt.

Ik houd het denk ik bij 1 playthrough. Genoeg andere games in de backlog nog. En er komt ook weer een boel moois aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik weet niet precies hoe ver ik ben. Geniet er wel van, leuk spel. Grafisch ook heel mooi. Enige wat ik een beetje jammer vind zijn de locaties, het is veel ijs en soms een beetje buitenaards. Dat vind ik bij een Uncharted wat leuker, daar zit wat meer variatie in en de locaties voelen wat wereldser aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tom schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:52:
Ik weet niet precies hoe ver ik ben. Geniet er wel van, leuk spel. Grafisch ook heel mooi. Enige wat ik een beetje jammer vind zijn de locaties, het is veel ijs en soms een beetje buitenaards. Dat vind ik bij een Uncharted wat leuker, daar zit wat meer variatie in en de locaties voelen wat wereldser aan.
Eens. Hoewel ik Geothermal Valley (weet niet of je daar al bent) wel een verbetering vind ten opzichte van het vorige deel. Dat was helemaal deprimerend (bijna nog somberder dan Bloodborne).

Maar inderdaad: beetje meer flora, fauna en jungle zou niet misstaan in het volgende deel. Misschien nog wat bebouwde gebieden erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Persoonlijk vind ik RotT beter dan UC4. Voelt mij allemaal wat realistischer aan en speelt ook lekkerder. Ben vast een van de weinigen die dat vindt. UC4 ging voor mij te veel van hot naar her...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:53
Uncharted 4 voelt ook gewoon wat luchtiger allemaal. Leuke humor en gesprekken tussen alle personages. Heb nu 4 uurtjes in RotT zitten en het is behoorlijk serieus met enkele vrij depressieve momenten. Ik kan beide aanpakken ontzettend waarderen en stiekem heb ik ook een flinke crush op Lara, wat natuurlijk ook helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
-SaveMe- schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:23:
Persoonlijk vind ik RotT beter dan UC4. Voelt mij allemaal wat realistischer aan en speelt ook lekkerder. Ben vast een van de weinigen die dat vindt. UC4 ging voor mij te veel van hot naar her...
Mag ik vragen wat je precies realistischer vindt aan TR? Dat je een shotgun, assault rifle, pistool en boog gelijktijdig bij je draagt, die spontaan op je rug verschijnen als je ze selecteert of in het niets verdwijnen als je door een krappe doorgang moet? Of dat er overal random munitie ligt en her en der geld ligt begraven? Of dat je pijlen met enorme dikke touwen kan schieten? Of dat een slanke chick zwaar getrainde huurlingen fysiek aankan? Of lekker zwemmen in ijswater? Of survival sense? :+

Gekkigheid natuurlijk, maar objectief gezien vind ik TR op vrijwel ieder vlak minder realistisch. Ook qua (gezichts)animaties is Uncharted een stuk verder.

Qua game neig ik toch iets meer naar U4. Mag van mij lekker lineair zijn, dit soort spellen. Crafting voegt op zich wel iets toe, maar ik heb ook weer niet het idee dat het zonder veel moeilijker wordt. Meer gevarieerde en kleurrijke tropische locaties vind ik ook heel tof in een action adventure. Verder vind ik de controls strakker en met name de combat een stuk beter. Het schieten in U4 voelt echt fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:48:
[...]

Maar inderdaad: beetje meer flora, fauna en jungle zou niet misstaan in het volgende deel. Misschien nog wat bebouwde gebieden erbij.
Ja, het is wat wit/ijzig, grijs, grauw. Buiten dat zien de locaties er wel mooi uit qua detail, grootte, uitzichten enzovoort. Vorige deel had grauwe ook. Op bepaalde momenten vind ik het prima, maar vrijwel de hele game spreekt mij minder aan.
Uncharted is kleurrijker en de locaties zijn wereldser, ze spelen er wel leuk op in bij het verhaal. Zo'n jungle met piratenlocaties spreekt wel tot de verbeelding, een drukke markt in een zonnig gebied, het regenachtige Engeland of Schotland werd mooi neergezet, het afzien me de boot op het water etc. Het is meer filmisch waardoor je meer in het verhaal wordt meegezogen dan een Lara die voor het grootste deel tussen ijs en grotten loopt in een land/gebied wat je eigenlijk niet kunt plaatsen en veel op elkaar lijkt.

De vorige Tomb Raider kocht ik voor 12 euro, kreeg wel goede recensies maar had er geen hoge verwachtingen van (had er niet zoveel over gehoord). Die was onverwacht echt heel gaaf. Met dit deel laten ze nogmaals zien dat ze een erg goede game kunnen maken.. ben benieuwd naar wat er gaat volgen :)

Het craften en die rpg-achtige elementen vind ik trouwens wel leuk, geeft weer net iets meer diepgang qua gameplay dan het lineaire Uncharted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 12:12
Wat mij wel bevalt aan TR t.o.v. UC4 is dat de wereld wat meer open aanvoelt. Je kan weer even terug naar gebieden om bijvoorbeeld te jagen. Als is er bij TR natuurlijk ook sprake van muren/obstakels waar je gewoon niet langs kan. Het craften van TR is wel leuk bedacht, ben nu bewust bezig om inventaris vol te krijgen i.p.v. missies te volgen. Het verhaal heb ik pas voor zo'n 35% afgerond, dus ik ben nog wel even bezig.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:02:
[...]

Mag ik vragen wat je precies realistischer vindt aan TR? Dat je een shotgun, assault rifle, pistool en boog gelijktijdig bij je draagt, die spontaan op je rug verschijnen als je ze selecteert of in het niets verdwijnen als je door een krappe doorgang moet? Of dat er overal random munitie ligt en her en der geld ligt begraven? Of dat je pijlen met enorme dikke touwen kan schieten? Of dat een slanke chick zwaar getrainde huurlingen fysiek aankan? Of lekker zwemmen in ijswater? Of survival sense? :+

Gekkigheid natuurlijk, maar objectief gezien vind ik TR op vrijwel ieder vlak minder realistisch. Ook qua (gezichts)animaties is Uncharted een stuk verder.
Haha! :) Ja, dan kunnen we maar beter stoppen met games spelen en films kijken :) Mss ben ik duidelijker als ik zeg dat ik RotT meer consistent vind. En de wat meer grimmige sfeer spreekt me meer aan en past ook beter imho ...

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien ben ik stekeblind, maar waar kan ik die lock-pick vinden? Ben nu aan het vechten tegen de undead om aan te geven waar ik ongeveer ben in het spel.

• Ikkuh84
Sanction schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:26:
Misschien ben ik stekeblind, maar waar kan ik die lock-pick vinden? Ben nu aan het vechten tegen de undead om aan te geven waar ik ongeveer ben in het spel.
Die krijg je als je de eerste optionele missie doet (die groen aangegeven worden op de map) sowieso al best vroeg in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sanction schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:26:
Misschien even spoilers tags gebruiken voor de mensen die nog moeten beginnen?

Ik heb de game net uitgespeeld. Binnenkort nog even een rondje door het spel rennen voor de overige zijmissies als die er nog zijn.

Achteraf gezien erg weinig variatie in de omgevingen en teveel shit die je kunt doen om jezelf bezig te houden. Eigenlijk net als deel 1. Ik had best meer Syrië willen zien bijvoorbeeld.

Ik heb voor mijn gevoel 80% van de game in Soviet Installation en Geothermal Valley rondgehangen. Iets teveel van het goede.

Ik hoop van harte dat het volgende deel meer globetrotten wordt zoals Uncharted. Die game voelde op dat vlak echt veel grootser en epischer aan.

Al met al wel vermaakt, maar er had meer in gezeten.

Wel een dikke pluim voor de graphics (gespeeld op PS4 Pro), gezien de game multiplatform en zelfs cross gen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 20:13

FeaR

In GoT we trust

Hier ook een voorkeur voor Uncharted. Deels omdat het wat meer lineair is en deels omdat de omgevingen meer afwisselen. Vooral het eerste zit me op dit moment wat dwars. Met een game als Assassin's Creed heb ik geen problemen met een open wereld bij Tomb Raider wel. Zeker omdat het niets meer met Tomb Raider te maken heeft. Waar zijn de puzzles en tombes? Oké ze zijn er wel, maar veel te makkelijk. Misschien hoopte ik stiekem ook ergens op hoe bijvoorbeeld Tomb Raider 2 in elkaar zat. Er is gewoon te veel te doen door de tientallen soorten collectibles en het craften.

Het scheelt ook dat ik de PS4-versie heb met alle DLC. Ik heb gewoon een uur zitten vloeken op het te mogelijk zijn van Baba Yaga. Blijkt dat DLC te zijn waarvoor je toch eigenlijk wel alle wapens en een berg upgrades voor nodig hebt. Die missies laten we dus maar even links liggen :p .

De compleetheid door de DLC is misschien ook wel een punt waardoor ik wat lost ben. Zo vind je ergens een keer je eerste pistool (lijkt me geen spoiler), één base camp later en ik heb een berg pistolen waar ik uit kan kiezen. Opeens, zo uit het niets. Idem met outfits en andere items.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Tis inderdaad een misser van het spel dat je zoveel in kampen moet rondrennen. Kan die Sovjet basis niet meer zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:15
Harribo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:10:
Tis inderdaad een misser van het spel dat je zoveel in kampen moet rondrennen. Kan die Sovjet basis niet meer zien
Ben hierdoor ook afgehaakt. Ook het teveel verzamelen van dingen ging tegenstaan.

Grafisch wel goed geoptimaliseerd op dx12

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Het ziet er prima uit, zelfs op mijn 10 jaar oude 720p plasma tv. Maar het spel probeert alles tegelijk te zijn. Het heeft zoveel elementen van allemaal andere spellen. Alsof de ontwikkelaars geen risico durfden te nemen en een zo groot mogelijk publiek proberen aan te spreken:

Assassin's creed: Het verzamelen van meuk / stealth spelen in de bosjes / klimmen.
The Last of Us: Met je boog in de sneeuw achter herten aan jagen / craften.
Fallout: De vrijheid om verschillende (optionele) missies door elkaar te spelen, gegeven door verschillende NPC's / Alle vijanden uitschakelen op een locatie en die plek dan uitkammen op zoek naar loot / XP grinden.
Uncharted 4: deze is evident...

Waar zijn de epische puzzels van deel 1,2 en Anniversary? Ik wil niet op zoek naar optionele tombs voor mijn Tomb Raider fix. Ik wil vastzitten in de main story omdat ik moet nadenken hoe ik een puzzel oplos waar je ergens onderwater een schakelaar omzet waardoor 10 verdiepingen hoger een luik open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Inderdaad herkenbaar allemaal.
Toch vind ik het spel wel heel leuk.
Ik hoop altijd maar dat makers luisteren naar hun publiek maar heb dat idee bij geen enkel spel helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 14:25
Erapaz schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:31:
Waar zijn de epische puzzels van deel 1,2 en Anniversary? Ik wil niet op zoek naar optionele tombs voor mijn Tomb Raider fix. Ik wil vastzitten in de main story omdat ik moet nadenken hoe ik een puzzel oplos waar je ergens onderwater een schakelaar omzet waardoor 10 verdiepingen hoger een luik open gaat.
Waar is de tijd. Er komen direct een hoop herinneringen boven bij het lezen van bovenstaande _/-\o_

Dat TR1/TR2 sfeertje mis ik toch ook wel bij de recentse spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:04
Ik kan het niet googlen dus dan maar hier vragen:
Hoe schiet ik poison arrows met de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
zetje01 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:14:
Ik kan het niet googlen dus dan maar hier vragen:
Hoe schiet ik poison arrows met de PS4.
Met R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:04
AAAhhh... Terwijl je al met de boog richt.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
zetje01 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:45:
[...]

AAAhhh... Terwijl je al met de boog richt.
Bedankt!
Inderdaad. Ik dacht eerst ook dat het ammo switch met dpad ofzo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:22
Inmiddels een paar uur gespeeld afgelopen weekend en op 11% van de game. Ik zit nu in de Sovjet Installation. Grotendeels is de game zeer mooi (de views en de belichting). Ik heb wel wat tijd verloren om op plaatsen te komen om grondstoffen of schatten proberen te pakken, maar blijkbaar kan ik daar nog niet bijkomen. Ik mis ook essentiële wild huiden (herten huid heb ik wel) om te beginnen met het maken van items (tassen etc.) Ik wil ook niet teveel lezen en zien van de game, omdat ik eerst het verhaal wil door spelen. Maar het voelt als een goede Tomb Raider.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Laatst online: 00:17
Snapt iemand hoe dit kan? (Mute wel even het geluid van de video!)

[ Voor 15% gewijzigd door Woask op 01-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:28
Je saved altijd naar je laatste autosave. In dit geval dat basecamp voor die poort. Als hij verder was gelopen en een auto-save had opgepikt dan was die challenge wel blijven bestaan

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:28
Van de week 100% het verhaal uitgespeeld en gisteren Croft Manor. Moet zeggen dat ik weer erg heb genoten van Miss Croft ;) en het verhaal. Alhoewel er af en toe wel wat overdreven Hollywood-achtig drama in voorkomt. Ik had liever gezien dat Lara iets volwassener met moeilijke situaties om zou gaan (gehard door de beproevingen op Yamatai) i.p.v. vaak te gillen als een naief klein kind.

Maar goed, ben benieuwd naar het volgende avontuur.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-07 21:23
Ik ga in de nabije toekomst een paar leuke dingen aankopen: een 55 inch 4k oled tv, een gtx 1060 en een ps4 pro. En Rise of the tomb raider 😊

Nu vraag ik me af welke versie je best haalt van Rotr. Ik ga dus ook pc games spelen op de 4k tv, ik ben nu eenmaal een couch gamer met een controller.
Maar wat geeft het beste resultaat?
Ps4 pro versie heeft 4k output door checkerboard rendering (upscaling), maar ook een 1080p60 mode met ps4 base mode graphics (=medoul/high graphics mode van pc versie? en een enhanced visuals mode met dus betere graphics maar dan op 30fps.

Ik ga me een gtx 1060 aanschaffen en die draait Rotr op 1080p 60+fps en in ultra mode.
Is deze dan te verkiezen boven ps4 pro. Geeft die checkerboard rendering een cleaner beeld qua upscaling dan een 1080p 60fps beeld van de pc die geupscaled wordt door de tv zelf?
Dit is eigenlijk een vraag betreffende alle multiplatform games die op pc en ps4 uitkomen en gepatched zijn. En soms is er een hdr optie voor de ps4 pro versie die de pc versie niet heeft. Dus das ook een factor waar er rekening mee moet gehouden worden

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 15-01-2017 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:18
Geen idee of de Ps4 pro superieur is, daar is vast op het web wel wat over te vinden. Persoonlijk zou ik voor PC gaan. geeft GFX wise ook meer detail.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste