Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik moet helaas toegeven dat dit deel me tegenvalt t.o.v. de vorige. Het pakt me niet echt. Ik ben nu op 25% en nog steeds in een sovjet kamp. De DLC met de heks was nog wel gaaf, leuke bossfight en creatieve omgevingen.
Misschien moet ik minder side quests doen en me meer richten op de main storyline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:35
Cowboy_Henk schreef op zondag 15 januari 2017 @ 04:54:
Ik ga me een gtx 1060 aanschaffen en die draait Rotr op 1080p 60+fps en in ultra mode.
Is deze dan te verkiezen boven ps4 pro. Geeft die checkerboard rendering een cleaner beeld qua upscaling dan een 1080p 60fps beeld van de pc die geupscaled wordt door de tv zelf?
Hoe belangrijk vind je 60 fps? Want ik denk dat de GTX 1060 (6GB) RotTR wel op 2160p en medium settings op ongeveer 30 tot 40 fps kan.
Als je ver genoeg van de tv af zit zou ik zelf voor 1080p op ultra settings met 60 fps gaan, maar als je dichtbij wilt zitten en echte 4K wilt, dan zou de GTX 1060 dat misschien wel voor je kunnen regelen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ample Energy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Hoe belangrijk vind je 60 fps? Want ik denk dat de GTX 1060 (6GB) RotTR wel op 2160p en medium settings op ongeveer 30 tot 40 fps kan.
Als je ver genoeg van de tv af zit zou ik zelf voor 1080p op ultra settings met 60 fps gaan, maar als je dichtbij wilt zitten en echte 4K wilt, dan zou de GTX 1060 dat misschien wel voor je kunnen regelen.
Dat ga je niet redden met een 1060 daar heb je op 4K ultra echt wel een 1070 voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
calsonic schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Dat ga je niet redden met een 1060 daar heb je op 4K ultra echt wel een 1070 voor nodig
Vandaar dat ik medium zei :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyHagens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 23:08
Heb de game net uitgespeeld. Begon met de GTX1060 maar die had er moeite mee om het op 60FPS te houden met alles op ultra op 1080p. Heb vanavond de laatste loodjes gedaan nadat ik mn nieuwe GTX1080 in heb gebouwd maar heb nu spijt dat ik de game niet vanaf het begin op die kaart gedraaid heb. Mijn god wat een wereld van verschil. Dure kaart maar grafisch wel echt een topgame als je hem daar op draait.

Buiten dat, vond het een leuke game om te spelen. Inderdaad een beetje jammer dat je erg veel, tot vervelens toe, in de kampen rond moet rennen als je alles wil verzamelen. Mocht je niet zo'n idioot zijn die alles 100% wil hebben, vermaak je je prima door gewoon het verhaal te doorlopen. Einde met betrekking tot de "bossbattle" vond ik persoonlijk wel redelijk matig maar vooruit. Helaas geen dubbele guns zoals in de vorige Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele andere invalshoek als het mag:

Ik ben als oud TR speler op de aloude PS ( ja...dat is heeeeel lang geleden) gewend aan de manier van spelen op de SONY. Op de pc vond ik het spelen van TR altijd een crime alleen had je toen op de PC altijd van de special edities,iets dat altijd op de PS console toen ontbrak. Is dat nu een beetje weg en is alles gelijk en....is ervaren anno 2016-2017 dat spelen/handelen op de console net zo makkelijk is als toen of is dat gewoon afhankelijk van wat je gewend bent in eerste instantie.

Ik vraag dat omdat ik erover peins de TR games weer eens te gaan spelen en dan is de keuze voor mij :

PC

of Console PS4 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:59:

Ik vraag dat omdat ik erover peins de TR games weer eens te gaan spelen en dan is de keuze voor mij :

PC

of Console PS4 dus.
Ik heb de eerste(?) TR ook op de PS gespeeld en moet zeggen dat ik daarmee redelijk uit de voeten kon. Heb al die oude TR games een tijd terug ook op Steam aangeschaft (een hele bundel was toen in de aanbieding) en ik moet zeggen dat de besturing met tobo en muis van die spellen echt k** is!
De 2 nieuwe games daarentegen... Helemaal top! Volgens mij heeft het Nederlandse Nixxes de port van console naar pc verzorgd en dat echt uitstekend gedaan.

Dus de nieuwe kan je makkelijk op pc spelen. De oude games gewoon op console

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op zondag 15 januari 2017 @ 04:54:
Ik ga in de nabije toekomst een paar leuke dingen aankopen: een 55 inch 4k oled tv, een gtx 1060 en een ps4 pro. En Rise of the tomb raider 😊

Nu vraag ik me af welke versie je best haalt van Rotr. Ik ga dus ook pc games spelen op de 4k tv, ik ben nu eenmaal een couch gamer met een controller.
Maar wat geeft het beste resultaat?
Ps4 pro versie heeft 4k output door checkerboard rendering (upscaling), maar ook een 1080p60 mode met ps4 base mode graphics (=medoul/high graphics mode van pc versie? en een enhanced visuals mode met dus betere graphics maar dan op 30fps.

Ik ga me een gtx 1060 aanschaffen en die draait Rotr op 1080p 60+fps en in ultra mode.
Is deze dan te verkiezen boven ps4 pro. Geeft die checkerboard rendering een cleaner beeld qua upscaling dan een 1080p 60fps beeld van de pc die geupscaled wordt door de tv zelf?
Dit is eigenlijk een vraag betreffende alle multiplatform games die op pc en ps4 uitkomen en gepatched zijn. En soms is er een hdr optie voor de ps4 pro versie die de pc versie niet heeft. Dus das ook een factor waar er rekening mee moet gehouden worden
Voor wat het waard is inzake je vraag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Echt tof spel dit. Hoop dat zo dat ze met een waardige opvolger komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

beOnt schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:45:

Waar is de tijd. Er komen direct een hoop herinneringen boven bij het lezen van bovenstaande _/-\o_

Dat TR1/TR2 sfeertje mis ik toch ook wel bij de recentse spellen
Afbeeldingslocatie: https://d2ydh70d4b5xgv.cloudfront.net/images/a/5/playstation-1-ps1-tomb-raider-1-2-3-last-revelation-all-complete-black-label-6e322724670d2b905cebe87248904bfc.jpg

Ik heb ze allemaal nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Restecp!
Ik ben nu ook weer begonnen met TR3 op de pc :p

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
Ik ben dit een heel rustig tempo aan het uitspelen en vind het een leuk spel, maar er zijn toch wat dingetjes die me een beetje tegen beginnen te staan.

Om alle upgrades te kunnen maken moet je hele kuddes herten en konijnen afschieten, en dus de hele tijd heen en weer reizen tussen de plekken waar die spawnen. Dat ga ik dus niet doen, dan maar iets minder pijlen en kogels voor m´n pistool.

Daarnaast ben ik niet bij het deel waar je voor het eerst combat levert met de deathless ones die eerder die mercenaries zonder probleem hebben afgeslacht, maar nu na 4 klappen met mn pikhaakje het loodje leggen. Ik dacht dat ze onsterfelijk waren? :?

Nou heb ik in de loop van het spel zo'n beetje de hele compagnie mercenaries uitgemoord, maar het supersoldaat gehalte gaat me net iets te ver nu. Dat had ik bij een Uncharted toch veel minder.

Volgens mij ben ik er bijna doorheen, maar ik vind het niet heel erg leuk meer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:31
Malfunctions schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:53:
Ik ben dit een heel rustig tempo aan het uitspelen en vind het een leuk spel, maar er zijn toch wat dingetjes die me een beetje tegen beginnen te staan.

Om alle upgrades te kunnen maken moet je hele kuddes herten en konijnen afschieten, en dus de hele tijd heen en weer reizen tussen de plekken waar die spawnen. Dat ga ik dus niet doen, dan maar iets minder pijlen en kogels voor m´n pistool.

Daarnaast ben ik niet bij het deel waar je voor het eerst combat levert met de deathless ones die eerder die mercenaries zonder probleem hebben afgeslacht, maar nu na 4 klappen met mn pikhaakje het loodje leggen. Ik dacht dat ze onsterfelijk waren? :?

Nou heb ik in de loop van het spel zo'n beetje de hele compagnie mercenaries uitgemoord, maar het supersoldaat gehalte gaat me net iets te ver nu. Dat had ik bij een Uncharted toch veel minder.

Volgens mij ben ik er bijna doorheen, maar ik vind het niet heel erg leuk meer.
Ik vond het jagen niet echt als "grinden" aanvoelen. Het heeft mij in ieder geval niet gestoord.

Ben het met je een dat de deathless niet zo deathless zijn. Had het veel leuker gevonden als er een combinatie van sneaken/wegrennen toegepast had moeten worden.

Daarnaast vind ik het supersoldaat gehalte ook vervelend. Het zit erin om het actiegehalte hoger te houden, terwijl een meer "survivability" approach naar mijn idee veel spannender was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Heeft iemand de fysieke versie van Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration voor PS4? Ik zag onlangs een aanbieding op een tweedehandssite met "ongebruikte codes" in de beschrijving, maar ik kan niet meteen terugvinden waar die voor dienen. Is dat om de DLC (wapens/skins/...) te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is geen DLC voor de PS4 versie, alle DLC die is uitgekomen zit daar al standaard bij. Er zijn geloof ik wel vouchers voor card packs mogelijk, maar geen idee of die in het doosje zitten. Kan morgen op kantoor wel even checken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
@.oisyn Aha, goed om te weten. Alvast bedankt om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakmans schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:42:
Heeft iemand de fysieke versie van Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration voor PS4? Ik zag onlangs een aanbieding op een tweedehandssite met "ongebruikte codes" in de beschrijving, maar ik kan niet meteen terugvinden waar die voor dienen. Is dat om de DLC (wapens/skins/...) te activeren?
Ik heb de seal er speciaal voor afgehaald..je maakte me nieuwsgierig met die vraag.

Er zit 1 voucher:
Become an exclusive Square Enix Member, by registering your copy of Tomb Raider..
Er staat verder niet bij of je verder iets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
@Tweakmans Ik heb ook die 20th anniversary edition, volgens mij zat alles erbij op schijf. Ben er overigens ongeveer klaar mee, dus als je hem nog wilt hebben stuur maar een PM. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben er vrij zeker van dat er 1 PS4 versie bestaat: "Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration" ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
@Verwijderd Wauw, die heb je lang in de verpakking kunnen houden. Hopelijk heb je nu niet te veel waardeverlies door mijn nieuwsgierigheid. :+ Erg bedankt voor het antwoord.

@Malfunctions Ik heb ondertussen al op een andere aanbieding gereageerd, maar bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben nu op ongeveer 50% maar ik kom niet verder. Ik zou Jonah bovenop een bergoeten ontmoeten en ik zie op de kaart ook een marker maar als ik in game ben en druk r3 dan hoor je een lichtkolom te zien met waar je heen moet maar die is er niet. Als ik naar de plek ga waar die gast zou moeten staan dan is ie er gewoon niet. Ik kan nu dus niet met de storyline verder. Iemand iets soortgelijks gehad? En kunnen oplossen? Uiteraard heb ik al load checkpoint gedaan opnieuw opgestart e.d. maar hielp niet.

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
P.E.No.1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:12:
Ik ben nu op ongeveer 50% maar ik kom niet verder. Ik zou Jonah bovenop een bergoeten ontmoeten en ik zie op de kaart ook een marker maar als ik in game ben en druk r3 dan hoor je een lichtkolom te zien met waar je heen moet maar die is er niet. Als ik naar de plek ga waar die gast zou moeten staan dan is ie er gewoon niet. Ik kan nu dus niet met de storyline verder. Iemand iets soortgelijks gehad? En kunnen oplossen? Uiteraard heb ik al load checkpoint gedaan opnieuw opgestart e.d. maar hielp niet.
Ik heb nergens last van gehad. Heb je al een walkhrough bekeken? Wellicht sta je net op het verkeerde punt ofzo.

Probeer anders een sidequest/challenge tussendoor te doen en keer daarna weer eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
bram1984 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:16:
[...]

Ik heb nergens last van gehad. Heb je al een walkhrough bekeken? Wellicht sta je net op het verkeerde punt ofzo.

Probeer anders een sidequest/challenge tussendoor te doen en keer daarna weer eens terug.
Thanks! Ga ik proberen! Volgens mij is het probleem ontstaan trouwens toen ik die gast had al gezien maar ik ben toen terug gegaan om een challenge Tomb te doen. Daarna ging t mis. Sowieso heb ik al een paar vreemde glitches gehad in de game. Misschien opnieuw installeren als dit niet werkt..

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
P.E.No.1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:47:
[...]

Thanks! Ga ik proberen! Volgens mij is het probleem ontstaan trouwens toen ik die gast had al gezien maar ik ben toen terug gegaan om een challenge Tomb te doen. Daarna ging t mis. Sowieso heb ik al een paar vreemde glitches gehad in de game. Misschien opnieuw installeren als dit niet werkt..
Kun je ook proberen. Je save kun je dan gewoon weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:32
Ik vind het een leuk spel, het ziet er echt prachtig uit en speelt lekker weg. (is nu in de summer sale)
Alleen mis ik persoonlijk de 'oude' tomb raider. Je moet even schakelen dat je een totaal andere game aan het spelen bent.
Het is nu continu actie, heel gespannen spelen de hele tijd. Het verhaal nogal 'Amerikaans' met emotionele scenes ertussen. Meer een film zo.
Ik mis de moeilijkere puzzels en het ontspannen karakter wat TR in Underworld bijv. wel had. Het is nu meer actie dan zen. En Lara mag ook wel weer terug naar de oude ;) het is toch een beetje een mannengame
:)

Ik speel overigens op een 1060gtx met alles op ultra (1080p). Gaat prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Roman_Craig op 27-06-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Roman_Craig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:18:
Ik vind het een leuk spel, het ziet er echt prachtig uit en speelt lekker weg. (is nu in de summer sale)
Alleen mis ik persoonlijk de 'oude' tomb raider. Je moet even schakelen dat je een totaal andere game aan het spelen bent.
Het is nu continu actie, heel gespannen spelen de hele tijd. Het verhaal nogal 'Amerikaans' met emotionele scenes ertussen. Meer een film zo.
Ik mis de moeilijkere puzzels en het ontspannen karakter wat TR in Underworld bijv. wel had. Het is nu meer actie dan zen. En Lara mag ook wel weer terug naar de oude ;) het is toch een beetje een mannengame
:)

Ik speel overigens op een 1060gtx met alles op ultra (1080p). Gaat prima.
Tja de game is toegankelijk gemaakt voor de mainstream. Het heeft inderdaad weinig meer met de oude Tomb Raiders te maken, hoewel dit deel wel wat meer en betere tombes heeft dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Hallo,
Ik heb gisteren met de steam sale dit spel gekocht voor 20eur
Ik heb de eerdere tomb raider's niet gespeeld.
Zit er een soort van verhaallijn in dat alle edities in elkaar overlopen of staat alles los van elkaar, dus moet je de vorige ook gespeeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
@Wessel22 je hoeft vorige versies niet gespeeld te hebben. Ik kan je echter wel aanraden om ook product: Tomb Raider (2013) te spelen, puur omdat het ook gewoon een heel goed spel is.

Beide spellen zijn van de reboot en staan los van alle andere Tomb Raider games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:06:
@Wessel22 je hoeft vorige versies niet gespeeld te hebben. Ik kan je echter wel aanraden om ook product: Tomb Raider (2013) te spelen, puur omdat het ook gewoon een heel goed spel is.

Beide spellen zijn van de reboot en staan los van alle andere Tomb Raider games.
Oke, bedankt voor je reactie.
Ik zat gisteren nog wel te twijfelen om die ook te kopen voor 5 euro, maar hij is nu weer 20 euro dus moet ik het voorlopig (totdat hij weer in de aanbieding is) maar doen met rise of the tomb raider :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Wessel22 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Oke, bedankt voor je reactie.
Ik zat gisteren nog wel te twijfelen om die ook te kopen voor 5 euro, maar hij is nu weer 20 euro dus moet ik het voorlopig (totdat hij weer in de aanbieding is) maar doen met rise of the tomb raider :)
Rise is in principe het vervolg op de 2013 versie met daarbij ook veel verbeteringen en aanpassingen. De 2013 gaat waarschijnlijk tegenvallen als je die pas als tweede speelt. Beetje onhandig ook, om eerst Rise te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Spuit 11 hier.

Wat een prachtig spel. Alles max SSAA 2x @1440P ziet er echt waanzinnig uit. En dat voor een spel uit 2015(!) Is er überhaupt al wat mooiers voor de PC?

Leuke stress test voor mijn 1080Ti ;) 60 fps gelukkig geen probleem. Af en toe een dipje ~57 fps maar soit.

Gameplay ook leuk, alleen beetje jammer van het schieten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 13:15
Zijn de laatste paar jaar niet zo heel veel games die Gfx Pushen, Witcher 3, Rise of the Tomb Raider, Doom 2016 misschien?

Laatste Hitman misschien nog en geloof dat Forza Horizin 3 en Laatste Forza nog wel wat vragen van een systeem.

Zullen vast nog wel een paar titels zijn maar zijn voor mij personlijk niet relevant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-09 09:24
westergas schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:47:
Spuit 11 hier.

Wat een prachtig spel. Alles max SSAA 2x @1440P ziet er echt waanzinnig uit. En dat voor een spel uit 2015(!) Is er überhaupt al wat mooiers voor de PC?

Leuke stress test voor mijn 1080Ti ;) 60 fps gelukkig geen probleem. Af en toe een dipje ~57 fps maar soit.

Gameplay ook leuk, alleen beetje jammer van het schieten.
Yep, gisteren ook eens getest met het nieuwe 1440p scherm. Bijna uitgespeeld deze, iets later opgepikt met de Humble monthly van deze maand. Geweldig spel net als de vorige.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Psyonara schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:
Zijn de laatste paar jaar niet zo heel veel games die Gfx Pushen, Witcher 3, Rise of the Tomb Raider, Doom 2016 misschien?

Laatste Hitman misschien nog en geloof dat Forza Horizin 3 en Laatste Forza nog wel wat vragen van een systeem.

Zullen vast nog wel een paar titels zijn maar zijn voor mij personlijk niet relevant :P
Horizon en Uncharted 4 vegen de vloer met allen aan, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

bram1984 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:54:
[...]

Dat speelt een beetje lastig op de PC ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
westergas schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

I know, maar ik doel puur op games die graphics pushen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
bram1984 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:54:
[...]

Die staan ook nog op de Wishlist maar geen Ps4.

En wat anderen al zeiden PC focus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
westergas schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

Als je van dit soort games houdt, dan kan je beter een console kopen, dan een nieuwe videokaart. En dan zou ik voor een PS4 gaan, omdat die meer adventure games heeft (Uncharted serie, The Last Of Us, The Last Guardian en Horizon Zero Dawn).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Of beide, geen haast met de Ps4 op moment, zal waarschijnlijk met een jaar of 2 weer een nieuwe Ps4 type worden aan gekondigt.
Die weer krachtiger is e.d.

En hij doelde meer op Gfx dan Genre volgens mij. Hoe dan ook tsja als je toch PC gamer bent een een Console er naast wil is de Ps4 wel de betere optie gezien de Xbox Exclusives ook op PC speelbaar zijn.

Maar Sony heeft Idd wel een betere focus op Console Exclusives dan dat Microsoft dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Met een jaar of 2 is de kans groot dat de PS5 al aangekondigd zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Psyonara schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:37:
Of beide, geen haast met de Ps4 op moment, zal waarschijnlijk met een jaar of 2 weer een nieuwe Ps4 type worden aan gekondigt.
Die weer krachtiger is e.d.
dat gaat niet meer gebeuren, ze hebben al genoeg pissige gebruikers hierdoor gekregen. Het zal een PS5 worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Voor hetzelfde geld als er wel een ps5 aangekondigt word. Word men daar weer kwaad om. Gezien veel net in een ps4 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel, maar als je daarentegen de kant van Socrates in overweging neemt is het evident.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik ben druk bezig om dit spel te spelen en zit nu op 63%.
Maar zit nu vast door waarschijnlijk een bug.

Ik ben in het ondergelopen archief bij het standbeeld.
Deze heb ik al laten vallen en heb de route naar buiten al gedaan.
Hier wordt je op de portofoon opgeroepen en kan je naar buiten lopen.....
Maar ik keek op de map en zag dat er achter mij ook een ruimte was.
Hier ben ik naartoe geklommen en heb daar alle spullen gevonden.
Alleen bij het terug gaan naar buiten gevallen in een gat.

Nu komt het probleem, het spel heeft mij weer bij het standbeeld geplaatst.
Maar ik kan meer de route naar buiten doen omdat ik of niet op het standbeeld kan komen, of als dat wel lukt kan ik niet omhoog springen omdat er een plank mist.
Bij het standbeeld heb ik wel een kamp maar daarin is het snel reizen buiten gebruik.

Op internet gezocht en zijn wel mensen die een bug hebben dat het standbeeld niet valt, maar mijn bug niet echt.
1 iemand heeft het over een optie via een poort links van het standbeeld om deze op te blazen.
Maar ik kan die nog niet vinden. (al een uurtje of 3 aan het zoeken).

Weet iemand of ik hier nog wel uit kan komen?
Of moet ik het spel helemaal opnieuw gaan spelen? -O-
Ook geprobeerd om een backup bestand te openen maar hier kwam ik te laat achter dus ik kan niet ver genoeg terug. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag deze game maar weer eens geïnstalleerd met patch 1.06 zouden vier belangrijke bugs opgelost moeten zijn. Ik denk ook dat ik maar opnieuw begin, omdat ik niet weet met welke patch ik destijds gesaved heb.

Moet deze van mijzelf doen, voordat ik Shadow Of The Tomb Raider start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Zoo, actief topic dit. Geeft wel aan wat voor hipster ik ben.

Maar ik vroeg me af of iemand voor mij de VR-minigame kan vergelijken met het ontdekken van Croft Manor in de eerste 3 Tomb Raiders. Die games waren toentertijd te moeilijk en eng voor mij, maar klooien rond en in Croft Manor vond ik geweldig. Als ik even snel op YouTube kijk lijkt het vele malen groter te zijn en kan je niet naar buiten, maar ik wil niet veel meer zien om dan het verhaal in RoTR dan ook al te kennen. Ik hoop dat ik Croft Manor zal herkennen en heb daarom de volgende vragen:

Kan je echt niet naar buiten zoals in TR1?
Is er een gymzaal binnen? Of anders een stormbaan buiten?
En misschien een doolhof of racebaan buiten? Is er een keuken binnen? Kan je een specifiek persoon opsluiten in een grote v******?
Is de persoonlijke schatkamer boven of beneden?
Herkende jij het als Croft Manor of is het echt helemaal opnieuw uitgedacht?

Alvast bedankt! Als ik ook maar 10% van de omgeving als nostalgie kan ervaren wil ik het graag proberen, maar als het niks lijkt op wat ik in mijn jeugd zag ga ik voor dedicated VR-games.

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 25-12-2020 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Toevallig dat deze nu weer bovenaan staat. Deze week eindelijk maar eens uitgespeeld. Volgens mij 3 jaar geleden aan begonnen. Vond hem hier en daar wat saai en repetitief, maar naar het einde toe werd ie wel weer aardig (meer focus op het verhaal ipv kansloze open world gameplay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Deze weer eens opgepakt. Nog steeds een goede game en grafisch goed (zeker voor een game van 2015).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Jumpman schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:49:
Deze weer eens opgepakt. Nog steeds een goede game en grafisch goed (zeker voor een game van 2015).
De trilogie stond al een tijdje op mijn lijstje en twee van de drie had ik al in mijn Steam-bibliotheek staan: Tomb Raider & Shadow. Onlangs besloten de games maar eens op te pakken, nadat ik op het internet las dat ze prima te spelen zijn op de Steam Deck. :)

Gisteravond het eerste deel uitgespeeld en vanavond begonnen aan 'Rise'. Wat een toffe games! De 'set pieces' zijn genieten en voor games van 8-11 jaar oud zijn ze nog erg goed. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6coE9elq1VDJfU2OKfU8Zb60JiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qCiCY1DYQ4u0LTh0ev93twde.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3yJ5x_VEEU_rogiWmVceGhUd9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zTs7msjmXTWq970Y3w3a1tZ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7Aitkm-lfDe-jXRkR2s00h40VU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N1ErnjrYI8da5yOwdh0Sf9EU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leyxv24atRsS8vfZpwTQnr1gGAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LCXDmt9e1hiodtrxe6lomIxY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqZxKYmJDLE2xw7WyjWEbCFCnPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J4kCvjSZ94CoBzLVRfKS8k9K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1u2b53pplvnok1zoP0fu9QVDn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXVGZMIfs7K2jSZ4p6DIYEVg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHlNTHpJdy7XTMEEvXYKM_lpjCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCcyTo7gTSE9BKzGIComrRtq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-9SuX6cvan_Gq-vUws97ufYejg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQ2Dq9uwcMDbQNo7Fi0GNJTV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_HuQEnYW2VQd5gdRoVeOmX9cwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E0cNSkhWwPXl53nlmewdikFJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqMZ9cNldZaYQnW99pG0UQVTByw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsXtAjqWgEEG9yxNfLGRxZRJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as2nyfe0TNqBqrO4Dncxa81a_z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GANKhqyGFCRPxJBJoIHRCIpw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FFGS-ElvtR5smOU8hB21VP_MXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rR0hqMCXDL1eEqq8cJgtucw9.png?f=fotoalbum_large

Ik speel afwisselend op de Deck, laptop en pc en het is echt een plaatje! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook nog bezig. Zit in The Lost City in Rise Of The Tomb Raider. Genieten! De 2013 Tomb Raider heb ik destijds maar tot 50% gespeeld. Shadow Of The Tomb Raider helemaal niet. Heb de laatste twee voor de meest complete editie voor de PS4 gekocht voor €5,00 per stuk. Shadow Of The Tomb Raider heeft ook al in de Plus Essential gezeten (evenals Rise Of The Tomb Raider).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Wat een grafische pracht en wat mij betreft zijn de tombes en omgevingen veel beter ingericht dan bij ‘Tomb Raider’, ik word nu echt uitgenodigd om alles te verkennen. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV6FOiBDbcNqbyGv7BZNrnoT1rM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKiNW2lFKzHBALFQTg6fdOvQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QLTLbAKVjedzGUbN4jmNIP7-cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0k6jP8jinSxMOz7DqfG5f7G5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NFwS6Q_xTzs9M-ytm97QiWPDpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nw54hOLVjpfVwHY4nUF1njsU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cc7okJzDArqV8m23jcb2V4PHQR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dlkoSfVI3JcRPvoNjItRpZxL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPTUADzaXV5e4yJnrQ5J7UEWjig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LVVrBFMXw0a9mAkwIsHeS2OU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QC3MK_6zZjdSYFo_orkd99iQjCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QbX8caocDNFnGmnwZ5kQKjd8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTmnnMoVsq3Ho8lOfWja8kIub_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hu5afcJ26GpZktmR8yvxguLS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond een uitstapje gemaakt naar ‘Baba Yaga’, was nice! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXOzp8Gd5DLFNicL-GefR_xI50A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMUJ1wOqkvyYPvuvwzimLLiT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EKLDSQg2jLfhlwlMMbGO6StOW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ZxrVm88t5QylVPEM5bvUS28.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYa7Hgy44_4VisBpOrttH3R0dVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDNF9mYcbWja0pFTO8U33NIC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-UJXPDo7YONmJh1ys5JMwhtF-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z7I1dz434nZMaXdD3YLsWCnx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN3tinYtJaz4BVhGMvx7z8BMU4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzXyDlHFm0M17I5FIFGZzwGV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UILa7VRvgCDU1JOCXFv0hKDWyzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ssDn0dpLgEaYTxdmczrT6N5c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlIV1RmialzUprpm87vC7IHIF8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gxrr7Xn3ugbp6Z4zy0yFFyfo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hij zat in GamePass
Toch maar weer even begonnen.
Blijft een leuk spelletje.
Grafisch ook prima.
Iedere dag een uurtje of twee.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste