Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Mede-auteur:
  • Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:03

Major_ton

De meeste 2015 modellen van LG zijn inmiddels leverbaar, waaronder ook de platte https://www.plattetvdisco...tv/lg/55-inch/lg-55ef950v :9~
Heeft er iemand al aangeschaft/gereserveerd?
Wat zijn de eerste indrukken?
En, ik weet niet of ik dat mag vragen, maar is er al afgeweken van de standaard advies verkoopprijs?
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat daar van afgeweken wordt? Tot na de feestdagen?
Ik weet dat je bij bovengenoemde TV een gratis soundbar erbij krijgt, maar ik zou liever die 599,- van de prijs afhalen :P

Kortom, iemand ervaringen met de aankoop van een 2015 LG OLED?
Het geld brandt in m`n zakken >:)

Deze openingspost is vanaf heden de verzamelplek geworden voor (hopelijk) wat interessante informatie, veel terugkomende vragen en basis settings voor OLED TV's. Gaandeweg kunnen we nieuwe informatie hier toevoegen waardoor alle informatie op één vaste plek blijft staan. Ik trap vast af met wat mij nu te binnen schiet, maar kom gerust met extra vragen en/of opmerkingen om deze post uit te breiden!

De OLED technologie staat relatief nog in de kinderschoenen waarbij LG in 2016 de 3de generatie commercieel goed verkrijgbare OLED TV's lanceerde. Panasonic, Loewe, Grundig, Philips en B&O lanceerde respectievelijk hun eerste OLED modellen met LG panelen. Vanaf 2017 zal Sony zich ook bij de club voegen. Dit topic richt zich vooral op de 2016 modellen. Omdat de techniek nog zo 'nieuw' is hebben veel consumenten een hoop vragen en moet OLED zich nog bewijzen tegen de gevestigde orde; de LCD TV.

Het meest opvallende aspect van OLED TV's is dat dit de enige toestellen zijn waarbij zwart in het beeld ook echt 100% zwart is. Er is geen backlight aanwezig zoals bij LCD TV's en de pixels gaan bij zwart gewoon helemaal uit. Dit geeft TV kijken in het algemeen, maar helemaal in het donker, een compleet andere dimensie. De zwartwaarde is het fundament voor de rest van het beeld en hoe dieper het zwart, hoe mooier kleuren en het totale plaatje gepresenteerd worden. Helaas is dit haast betoverende effect niet goed zichtbaar in winkels als de Mediamarkt (waar de toestellen ook niet goed ingesteld staan) en ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen niet snappen wat er nou zo speciaal is aan deze 'dure' TV's.

Ik durf het aan en velen met mij: OLED TV's zijn met afstand de beste TV's die er nu verkrijgbaar zijn. Dat is een bold statement en het is niet allemaal hosanna. De perfecte TV bestaat immers niet.

Kenmerken en veel gestelde vragen en opmerkingen:

- Kan een OLED TV inbranden?
Ja, dit kan. Als er lang genoeg een statisch beeld getoond wordt zal het beeld permanent inbranden (burn-in). Inbranden gebeurt echter niet zomaar, daarvoor moet het beeld wel heel lang stil blijven staan. TV kijken naar een zender met een vast logo of een spelletje spelen met een vaste HUD zou op zich geen probleem mogen zijn, maar het kan bij langdurig gebruik toch voor problemen zorgen. Er is geen harde tijdsduur aan te geven hoelang het duurt voordat er permanente burn-in optreedt. Dit kan namelijk per paneel verschillen, maar een avond RTL-4 kijken of gamen zou geen probleem mogen zijn. Gebruik je gezonde verstand.

Wat wel al na slechts enkele seconden kan optreden is tijdelijke burn-in, beter genaamd 'retentie'. Dit is een normaal neven effect van OLED en Plasma techniek en is niet alarmerend. Zelfs onze eigen ogen hebben 'last' van retentie. Wanneer de pixels weer een andere kleur weergeven zal de retentie vanzelf weer wegtrekken. De mate waarop retentie zichtbaar is varieert sterk en is afhankelijk van de kleur op het beeld waarin de retentie zichtbaar is.

TIP: Gebruik een OLED TV niet (te lang) als een PC-monitor, daar zijn ze niet voor gebouwd.

- Hebben OLED TV's last van (vertical) banding?
Helaas (nog) wel. De 2016 modellen hebben nog altijd zichtbare banding bij bepaalde testbeelden. Maarrrr, het effect is sterk minder zichtbaar ten aanzien van de 2015 modellen en het we hebben over testbeelden. Tijdens normale content zou het niet zichtbaar mogen zijn. Liefhebbers van voetbal zouden met een gerust hart een OLED TV kunnen kopen. Is er tijdens normale content wel banding zichtbaar? Dan is dat (wat mij betreft) een reden om contact op te nemen met je dealer en de TV om te laten ruilen.

TIP: Verwar vertical banding niet met color banding. Color banding komt door te weinig kleurgradaties in de content en/of een paneel die niet genoeg gradaties weer kan geven. 8-bit content en/of panelen laten over het algemeen hinderlijke kleurschakeringen zien. Middels dithering is de meeste color banding bij 8-bit kleuren tegen te gaan, maar deze functie is niet altijd voor handen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

- Hoe zit het met inputlag?
Inputlag is een veelbesproken onderwerp in het oorspronkelijke OLED topic. Inputlag vertaalt zich in de tijd die een TV nodig heeft om het signaal wat binnenkomt bij de input zichtbaar te maken op het paneel. Voor gewoon TV kijken maakt inputlag niet uit, maar voor gamers is een zo kort mogelijke vertraging erg belangrijk. Hoe inputlag ervaren wordt blijkt heel persoonlijk te zijn en hoewel je op internet de waardes per TV redelijk eenvoudig kan vinden, is het onmogelijk om te bepalen hoe jijzelf die lag ervaart. Mede hierom is het redelijk zinloos om verhitte discussies aan te gaan over dit onderwerp.

Waarom is zwart niet altijd zwart, maar lelijk grijs op OLED TV's?
Zoals eerder genoemd is de mogelijkheid om 100% zwart weer te geven één van de grootste troeven van OLED TV's. Als een OLED TV goed is ingesteld, dan geeft hij ook alleen maar 100% zwart weer waar dit in de content aanwezig is. Helaas is veel content niet goed gemastered als het op zwart of bijna zwart aankomt. Op LCD TV's en de meeste Plasma TV's valt dit niet op, maar een OLED TV laat op dit gebied alles genadeloos zien. Of dit nu echt een groot nadeel is, is enigszins persoonlijk. De TV doet niks verkeerd en er is genoeg content waar het zwart en de schaduwpartijen wel goed gemastered zijn.

Een OLED TV heeft niet de brightness van een LCD TV.
Dit klopt in vergelijking met de beste LCD TV's. Deze toestellen halen een brightness tot op wel 1800 nits! (Sony ZD9 serie). De maximale helderheid ligt bij OLED toestellen rond de 700 nits. Dat verschil lijkt groter dan het in werkelijkheid is en laat zich alleen gelden bij HDR content, maar we mogen het niet negeren. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de kracht van 0.0000 nits bij OLED TV's veel meer invloed heeft op de kijkervaring dan de mogelijke 1800 nits bij LCD TV's. OLED TV's hebben nog altijd een (veel) hoger maximaal contrast.

Extra note: OLED TV's hebben een ingebouwde Auto Brightness Limiter (ABL). Deze zorgt ervoor dat wanneer de TV voor een langere tijd heel helder beeld moet geven (beeldvullend wit bijvoorbeeld) de helderheid automatisch gedimd wordt. Sowieso is het bij OLED toestellen zo, dat hoe groter het heldere vlak is, hoe lager de maximale helderheid wordt. Mij is het tijdens het kijken van normale content nog nooit opgevallen, maar anderen hebben het wel waargenomen. Het is moeilijk te beoordelen in wat voor een situatie die gebeurde, maar ik durf met een gerust hart te stellen dat het beslist geen dealbraker is en ik met plezier The Art of Flight op mijn OLED TV kan kijken wat zich gedurende 1 anderhalf uur bijna alleen maar in de sneeuw afspeelt.

De LG OLED TV's hebben geen goede motion handling.
Niet waar. De motion handling is eigenlijk heel erg goed en de LG OLED TV's hebben de laagste motion blur van alle TV's op het moment. Dat laatste zorgt er voor dat bij bepaalde 25Hz of 30Hz content de motion als enigszins schokkerig ervaren kan worden. De Tru-Motion functie kan hierbij goed helpen, mits goed ingesteld. De User/Gerbruikers functie met 'de-judder' op 2/10 en 'de-blur' op 10/10 is een mooi uitgangspunt om mee te gaan experimenteren. 24Hz content (met Real Cinema aan) en 60Hz content heb ik zelden zo goed weergegeven zien worden en Tru-Motion mag dan ook zeker uitgezet worden.

OLED TV's hebben last van oververzadigde kleuren.
Als de TV niet goed wordt ingesteld kan dit zeker waar zijn. Helaas geldt dat voor alle TV's. Tegenwoordig beschikken de betere TV's (LCD en OLED) over zoveel kleuren dat het makkelijker is om de kleuren compleet verkeerd in te stellen dan ze goed te krijgen. In de (meeste) winkels en vooral nieuw uit de verpakking staan TV's echt heel belabberd ingesteld. Het loont dus enorm de moeite om -welke TV dan ook- goed in te stellen!

Over instellingen gesproken. OLED TV's zijn enorm kritisch wat de instellingen betreft. Doe het fout en het beeld ziet er slechter uit dan bij een LCD TV van de Aldi. In dat opzicht is een OLED TV niet voor iedereen even interessant, omdat je echt wel even in de techniek van deze toestellen moet duiken en daar moet je maar net zin in hebben. Plug 'n Play is gewoon zonde van je investering.

Hieronder plaats ik mijn basis instellingen voor de LG OLED B6, C6, G6 en E6 modellen. Zie het als een uitgangspunt waar zelf op te variëren valt, want het zijn persoonlijke en dus niet de beste instellingen. Wel zijn ze een heel stuk beter dan de instellingen nieuw uit de verpakking! De instelling 'OLED light' is heel persoonlijk en afhankelijk van de omgeving waarin de TV geplaatst is.

LG OLED 2016 basis instellingen (B6, C6, G6 en E6):

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/sdr-hdr-film-oled-b6-v2.jpg

Voor zowel Dolby Vision als HDR10 is het lastig om een kleurtemperatuur te kiezen. De gebruikelijke opties zijn aanwezig (cool, medium, warm1, warm2 en warm3) en hoe koeler de setting hoe hoger de peak brightness ligt en dat is voor HDR wel zo leuk! Helaas wat de kleurechtheid betreft is bij HDR content de Warm3 setting het meest kleur accuraat. Warm3???!!! Ja Warm3, sorry...

Het is makkelijk te testen als je de HDR Demo LG Chess hebt. In het begin staar er een dame in een jurk en als je het filmpje op pauze zet zoals op het onderstaande plaatje, dan zal je zien dat haar huidstint alleen klopt bij de Warm3 setting. Warm2 kan nog net, maar bij een koelere setting lijkt ze wel dood..!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/2RIDhA9c8qw/maxresdefault.jpg

Ik heb ervoor gekozen om wat aan helderheid in te leveren en te kiezen voor de juiste kleuren, maar voel je vrij om dit naar eigen voorkeur aan te passen, zoals eigenlijk voor alle settings geldt.

Hieronder staan mijn instellingen voor SDR en HDR gaming op de B6 ten tijden dat er nog GEEN HDR game mode is voor dit toestel (55" en 65").
Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/sdr-hdr-gaming-oled-b6.jpg

Extra info omtrent de setting 'black level' in combinatie met een Playstation 4 (Pro):

PS4 RGB full (auto) = TV Black Level HIGH
PS4 RGB limited = TV Black Level LOW

Met dank aan @PUCK!

Voor andere bronnen geldt eigenlijk hetzelfde. Full houdt een bereik van waardes in van 0 - 255 en bij Limited is dit 16 - 235.

RGB Full / 0 - 255 = TV Black Level HIGH
RGB Limited / 16 - 235 = TV Black Level LOW

Zwartniveau en schaduwdetail test:

Getest op een LG65B6.

Ik heb zelf een testchart gemaakt waarbij de 10 donkerste grijs gradaties op worden weergegeven (0 tm 9 op de achaal van 0 t/m 255). De meest linker is dus helemaal zwart en naar recht loopt het op naar donkergrijs.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/blackleveltestbasicweb.jpg
Het kan zijn dat je op het plaatje hierboven uitsluitend zwart ziet als je monitor niet goed staat ingesteld. De browser is ook van invloed, IE en Edge laten plaatjes altijd te donker zien. De bovenste 50% van het zwarte vlak zou 10 verschillende verticale balken moeten laten zien van zwart naar donkergrijs (van links naar rechts).

Download hier het nieuwe testplaatje (*.RAR bestand).

De feiten:
Brightness 49 = te donker. Niet alle vlakken zijn te onderscheiden
Brightness 50 = correct. Alle vlakken net aan zijn te onderscheiden, maar alleen in een compleet verduisterde ruimte en mits OLED Light op 80 of hoger staat. Met een gemiddelde setting van OLED Light op 50 zijn het zwarte vlak en het daarop volgende vlak nagenoeg niet te onderscheiden.
Brightness 51 = lijkt op het oog meer correct, maar als je dicht op het paneel gaat zitten dan zie je hele lichte spikkeltjes over het gehele beeld. De pixels staan dus niet meer uit, daar waar het zwart moet zijn. Dit is sowieso zichtbaar vanaf een OLED light setting op 50. Daaronder heb ik het niet getest. Vanaf een normale kijkafstand zijn de oplichtende pixels echter moeilijk waar te nemen en met omgevingslicht aan is het überhaupt niet te zien. Ik kan mij voorstellen dat sommige dit een fijne setting vinden. Start echter de openingscrawl van Star Wars in de avond en het valt op dat de zwarte 'hemel' achter de sterren niet zo zwart is als de zwarte balken boven en onder.
Brightness 52 = te licht. Het is duidelijk te zien dat allen pixels licht geven vanaf dichtbij bekeken, maar ook vanaf een normale kijkafstand is dit te zien.

En om het nog maar eens aan te geven... Deze settings en waarnemingen zijn gebaseerd op een Gamma waarde van 2.2 en dynamisch contrast staat UIT.

De feiten rijmen echter niet altijd met de persoonlijke opvatting, maar mogelijk is het fijn om eens het één en ander inzichtelijk te hebben. In principe zouden op dit vlak alle panelen hetzelfde moeten zijn, maar dit is nooit met 100% zekerheid te zeggen. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het voor 99% procent zeker is oOo :F

De donkerste tint boven zwart is lastig te onderscheiden wat aangeeft dat de TV moeite heeft met de donkerste schaduwdetails. Veel TV's doen dit echter nog heel veel slechter, dus het resultaat is nog steeds heel erg goed te noemen. Een de TV die het wel beter doet is de door mij gereviewde Samsung 55KS9000, maar deze kan weer geen 100% zwart weergeven...

LG Servicemenu:

Via deze site heeft @ViNOK16Bit info vergaard om in het LG service menu te komen:
http://openlgtv.org.ru/wiki/index.php/Access_hidden_service_menus_/_modes

Ik heb mijn Logitech Harmony gebruikt om een knop toe te voegen voor het IN_Start menu en het EZ_Adjust menu. Er wordt vervolgens om een pincode gevraagd. Dit is bijna voor elke LG TV 0413.

Het is ook mogelijk met een Android telefoon of tablet met een IR blaster en de gratis app Anymote. Er is ook een betaalde app.

Uiteraard kun je ook een Service remote aanschaffen, maar aangezien er andere goedkopere/gratis opties zijn zal dit voor niemand echt interessant zijn.

Wat kun je zoal met in het service menu?

Een paar voorbeelden die ik interessant vind:
Technische informatie zien: Model, serienummer, firmware versie etc.
Het aantal branduren terugvinden: UTT
Het aantal compensatie cycli terugzien: OLED Compensation count
Land regio code aanpassen
OLED compensatie interval aanpassen
ASBL uitzetten: TPC enable = 0

2 foto's van het service menu:
[afbeelding]
[afbeelding]

Bovenstaande is getest en gebaseerd op een 55EF950V (zoals je kunt zien in de screenshots ;) )
toon volledige bericht

[ Voor 255% gewijzigd door Major_ton op 21-02-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 11:03
Aangehaakt :)

Mijn huidige TV dateert alweer van 2007, nodig tijd voor een nieuw model dus. Tot nu toe heb ik mijn geduld op de proef kunnen stellen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 87% gewijzigd door Worra op 09-10-2015 13:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 15:09

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wellicht leuk om te melden, maar dit is recentelijk nieuws over de betreffende TV's

http://www.wired.com/2015...-now-cheaper-4k-lcd-sets/

Dus de vraag is om nu te beslissen of het geduld nog even op de proef te stellen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:09
Het verbaasd me enorm dat die prijs zo gedaald is. LG is de enige fabrikant en het is overduidelijk de beste beeldkwaliteit. Waarom die prijs dan zo naar beneden gaat is mij een raadsel. Enkel vanuit strategisch oogpunt zou dat kunnen om markt te veroveren maar verder?
Niet dat ik er niet blij mee ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 13:16
De TV ziet er echt enorm mooi uit, vooral OLED 4k lijkt me echt enorm strak, en voor die prijs al helemaal.

Maar ik vraag me altijd af, wat ga je er nou precies op kijken? Digitale TV met maar een handjevol Full HD zenders en zelfs films zijn nog steeds niet 4K. Een handjevol op Netflix zijn 4K maar daar houd het ook op.
Vind het zelf op het moment nog een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-02-2024
Bij mij brand het geld ook in de zak, alleen zal wel de prijs nog een flink stuk moeten dalen.
In USA heb je de 55 inch al voor 2650 dollar, maar zo mooi zal het hier wel niet worden.
Hopelijk zakt de prijs flink rond de feestdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 09:21
Zenety schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:10:
De TV ziet er echt enorm mooi uit, vooral OLED 4k lijkt me echt enorm strak, en voor die prijs al helemaal.

Maar ik vraag me altijd af, wat ga je er nou precies op kijken? Digitale TV met maar een handjevol Full HD zenders en zelfs films zijn nog steeds niet 4K. Een handjevol op Netflix zijn 4K maar daar houd het ook op.
Vind het zelf op het moment nog een beetje zonde.
Veel films worden al wel in 4K gemaakt en vertoond in bioscopen, weet alleen niet of dit ook al voor consumenten wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 13:16
Bartske schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

Veel films worden al wel in 4K gemaakt en vertoond in bioscopen, weet alleen niet of dit ook al voor consumenten wordt uitgebracht.
Klopt, je hebt ook wel een handjevol films die je kan kopen in 4K. Maar het houd niet over, ik kan niet nu naar de winkel rijden en bijvoorbeeld een film die net uigekomen is op Blu-Ray 4K kopen. Zou van mij nu al wel eens mogen. Netflix, amazon en Youtube spelen er al sneller op in dan de film studios..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 19:26
Het punt is ook niet dat je het koopt voor direct nú 4K kijken, maar dat je op de toekomst voorbereid bent.
Ik heb een dure 720p-TV gekocht net voordat 1080p wat goedkoper werd en dat was achteraf gezien ook niet zo handig.
Als straks alles wel naar 4K gaat en jij zit dan nog op 1080p de komende paar jaar, mjah...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 09:21
Ik ben het met je eens dat je beter geen dure 1080p tv nu kunt kopen, maar alleen als je een groot schermformaat hebt of dicht op je tv zit.

Over een paar jaar is echt nog niet 'alles' naar 4K, over een jaar of 5/10 misschien wel.

Maar goed volgensmij gaat het hier over OLED en niet 4K. Zeker een ontwikkeling die ik in de gaten ga houden maar voor mij helaas nog wat te duur (stel er komt een mooi model onder de 1K dan ga ik het overwegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Laatst online: 05-05 18:33
MacorgaZ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:19:
Als straks alles wel naar 4K gaat en jij zit dan nog op 1080p de komende paar jaar, mjah...
Ja, zo werd 16:9 al veel verkocht voordat de TV zenders eindelijk besloten om dit formaat ook werkelijk door te zetten, was je early adopter had je wel een 16:9 met uit elkaar getrokken 4:3 en maar op 50 Hertz, had je even gewacht kwamen de 100 Hertz erachteraan, had je die net gekocht kwam Plasma opzetten...

Punt is dat ja je koopt nu iets warvaan je van tevoren al weet dat alvorens het breed ingezet zal worden je apparaat al gedeeltelijk achterhaald zal zijn.
4K is eenzefde marketing truc, nu kopen is minimaal gebruik van kunnen maken dus ben je early innovator dan weet je dat je een dure investering sneller moet afschrijven.
Ben er zelf mee gestopt de laatste technologiën te kopen, stapje er onder is goedkoper en geeft financieel ook de ruimte om sneller te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
4K of 1080P is allemaal het minst interessante.
Ik heb gisteren letterlijk met m`n mond open naar het beeld staan staren bij MM.
Het verschil met welke LED dan ook is zo verschrikkelijk groot.
Op het demofilmpje met verschillende steden en de Eiffeltoren en zo, lijkt het net of je 3D aan het kijken bent.
Dat hele 4K gebeuren is niet zo relevant volgens mij.
HDR en OLED is dat zeer zeker wel.

Bij deze schermen heb je denk ik hetzelfde gevoel als met plasma jaren terug; Je hoeft voorlopig niet meer te upgraden, beter dan dit wordt het voorlopig niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 22:43
walletje-w schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:08:
Het verbaasd me enorm dat die prijs zo gedaald is. LG is de enige fabrikant en het is overduidelijk de beste beeldkwaliteit. Waarom die prijs dan zo naar beneden gaat is mij een raadsel. Enkel vanuit strategisch oogpunt zou dat kunnen om markt te veroveren maar verder?
Niet dat ik er niet blij mee ben ;)
Ik vermoed dat dit inderdaad een stukje strategie is. Heb geen uitgebreide kennis van de tv/oled markt, maar wanneer we de standaard productlevenscyclus uit de marketingboeken erbij pakken moet wel de conclusie getrokken worden dat zo'n beetje alle innovators en early adopters voorzien zijn van een oled tv. De gemiddelde consument zal een tv tussen de 5 en 10 jaar afschrijven (gok ik) waardoor er met het huidige prijspeil niet veel meer te halen zal zijn. Een systematische prijsverlaging zal de oled tv's richting de volwassenheidsfase duwen waardoor het echt een product voor de massa wordt en LG pas echt kan gaan cashen.

Tevens vermoed ik dat er hier sprake is van een inelastisch product. Simpel gezegd zal er bij een prijsverlaging minder winst per tv geboekt worden, maar de extra vraag zal de totale winst waarschijnlijk toch vergoten.

[ Voor 9% gewijzigd door kubuksa op 09-10-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 15:09

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Tooooony schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:44:
Ik heb gisteren letterlijk met m`n mond open naar het beeld staan staren bij MM.
Op het demofilmpje met verschillende steden en de Eiffeltoren en zo, lijkt het net of je 3D aan het kijken bent.

Bij deze schermen heb je denk ik hetzelfde gevoel als met plasma jaren terug; Je hoeft voorlopig niet meer te upgraden, beter dan dit wordt het voorlopig niet
Ikzelf heb nog steeds de Pioneer Kuro plasma hangen en ben hier nog zeer content over, maar ook bij mij begint het te kriebelen. Wel moet ik zeggen dat ik zeer verrast was over het beeld, de demo die draaide :9~ , maar toen hij over ging op 1080p was het wel een domper omdat je dan het grote verschil zien in resolutie. Dus nu vraag ik mij af of ik al moet overgaan op aanschaf of dat ik wacht toch 4k meer aangeboden wordt of beschikbaar is op media content en hardware die er goed mee uit de voeten kan. Keuzes Keuzes :9 luxeprobleem denk ik zo 8)

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Er zijn trouwens 2 versies van de curved versie; de 55EG920V (€ 3500,-) en de 55EG960V (€ 4.000,-).
Bij MM wisten ze niet wat het verschil was en ook bij Coolblue zie ik geen verschillen.
Het enige wat ik kan vinden is dat de duurdere Harman Kardon speakers zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:14
In de US is LG nu flinke korting aan het geven op de nieuwe OLED modellen: http://www.forbes.com/sit...ashes-its-oled-tv-prices/

Op deze manier komen deze televisies steeds dichter bij mijn beoogde budget. Met een beetje geluk wordt er ook in Europa / NL een dergelijke actie gestart. Of misschien rond de feestdagen of januari met kortingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:27
Een hebbeding voor €4000 op €1 na:

http://www.hdtvnieuws.nl/...ltra-hd-oled-tv-20151012/

Maar mijn tv is nog niet aan vervanging toe, dus voorlopig even niet.

[ Voor 29% gewijzigd door desalniettemin op 12-10-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
ViNOK16Bit schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:20:
In de US is LG nu flinke korting aan het geven op de nieuwe OLED modellen: http://www.forbes.com/sit...ashes-its-oled-tv-prices/

Op deze manier komen deze televisies steeds dichter bij mijn beoogde budget. Met een beetje geluk wordt er ook in Europa / NL een dergelijke actie gestart. Of misschien rond de feestdagen of januari met kortingen
Poeh, als dit hier ook plaats gaat vinden dan ben ik bang dat ik de jeuk niet kwijt ga raken :9~ :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Tooooony op 12-10-2015 15:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702218

In amerika: LG cashback 1000 dollar op de LG 55EF9500.
Wordt die ineens 2999,- ipv 3999,- dus.....!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:16
Pff 1000 dollar,verlaag dan gewoon meteen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Plasmavisie heeft er vast € 500,- afgehaald...
https://www.plasmavisie.nl/lg-55ef950v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Das nog duur ivg met andere aanbieders ( 3999 ).

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Ach verrek, je hebt gelijk, da`s niet bepaald interessant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249214

Ben benieuwd of we in NL ook een cashback actie van LG gaan krijgen. Zelf twijfel ik tussen de 920V en 960V en nu aanschaffen of beter even wachten tot de feestdagen dichterbij komen. Er is erg weinig op het net te vinden (920V staat niet eens op de NL website van LG) over de verschillen tussen beide, behalve dan dat de 920V geen Harman Kardon geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Anoniem: 249214 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:47:
Ben benieuwd of we in NL ook een cashback actie van LG gaan krijgen. Zelf twijfel ik tussen de 920V en 960V en nu aanschaffen of beter even wachten tot de feestdagen dichterbij komen. Er is erg weinig op het net te vinden (920V staat niet eens op de NL website van LG) over de verschillen tussen beide, behalve dan dat de 920V geen Harman Kardon geluid heeft.
Op de displays bij MM stond ook dat er geen 3D op de 920V zou zitten. De medewerkers van MM waren op cursus geweest bij LG maar kwamen idd ook niet verder dan het ontbreken van Harman Kardon.
Zou er wel HDR ondersteuning op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Anoniem: 249214 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:47:
De verschillen zijn inderdaad nergens te vinden en bij MM weten ze ook alleen dat het geluid anders zou zijn.
Ondanks een cursus bij LG 8)7
Zou de HDR ondersteuning wel aanwezig zijn op de 920V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249214

Hebben ze wel goed opgelet in de cursus ;)

Zit zelf nu al een tijdje deze thread te lezen:
https://www.avforums.com/...g920v-4k-hdr-oled.1951100

Tot nu toe de volgende verschillen ontdekt:

- geen Harman Kardon
- geen verlicht LG logo aan de onderkant
- geen Magic Remote afstandsbediening

Dus wel 3D en HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat verlichtte logo is wel handig want die TV geeft zwart zo zwart weer dat ik anders nooit zou weten of ie aan of uit staat ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Die magic remote is toch ook los te krijgen of niet?
Verder dan geen zaken die hard gemist gaan worden.
Nu nog een cashback erbij en dan heb ik binnenkort een nieuwe OLED!! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 10:21
Wat een prachtige dingen die Oled tv's. Dat doet LG goed. Weet iemand de stategie rondom kleinere modellen. 55 inch is voor mij wat te groot. Ben benieuwd of er de komende jaren ook nog kleinere varianten bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tooooony schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:44:

True, het grootste voordeel van 4K is dat je tegen je vrienden kunt zeggen dat je een 4K tv hebt.

Zelf zou ik veel eerder een 1080p oled kopen dan een 4K lcd, en dan gewoon zeggen tegen bezoekers dat het ook 4K is. Verschil zien ze toch niet, net als die Apple lui die treurig zitten op te scheppen over dat hun apparaat een 'retina' scherm heeft, alsof het een compleet andere techniek is, en in de marketing trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Bartjuh schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:08:
Verschil zien ze toch niet, net als die Apple lui die treurig zitten op te scheppen over dat hun apparaat een 'retina' scherm heeft, alsof het een compleet andere techniek is, en in de marketing trappen.
Het verschil in resolutie tussen Apple's Retina en non-Retina apparaten is anders behoorlijk groot en zeker wel zichtbaar. De pixels zijn op een normale kijkafstand bij non-Retina makkelijk te onderscheiden van elkaar waar dat bij de resolutie van Retina niet zo is.

De merknaam Retina - zoals Apple dit noemt - heeft trouwens niet alleen betrekking tot de resolutie maar ook tot de kleurreproductie van het scherm. De panelen met een Retina display zouden volgens Apple in de fabriek gekalibreerd worden. Iets waar televisiefabrikanten nog wat van kunnen leren.

Apple is overigens ook niet de enige die dergelijke merknamen toepast voor technieken in haar producten. Onder televisies zie je dat er heel veel merknamen worden toegepast op technieken van fabrikanten terwijl de techniek in kwestie de grootste kul en puur marketing is. Denk aan bijvoorbeeld de geoptimaliseerde frequentie met merknamen zoals Clear Motion Rate (Samsung), MotionFlow (Sony), Motion Clearity Index (LG), etc.. De marketing werkt en consumenten gebruiken het als ze erover spreken. Maar in tegenstelling tot Apple's Retina - waar je waarde aan kunt hechten - kun je aan deze termen geen waarde hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou is Retina op een beeldscherm (en op een ipad/iphone), net als een wat hogere resolutie op een telefoon best wel nuttig, omdat je die zo dichtbij je hebt, dat je daar wel verschil tussen ziet. De race naar de top met 4K op 5" schermen en kleiner is weer totaal nutteloos overigens, dat dan ook wel weer :).

4K op een 55" scherm of kleiner is niet zo nuttig vind ik. Daarvoor moet je op 2m of dichterbij zitten wil je fysiek verschil kunnen zien. In een winkel, met je neus op het scherm is het zeer indrukwekkend en een halvering in resolutie is dan wel veel minder scherp. En het is een hele aansprekende, simepel spec (meer = beter immers). Maarja, koop je iets omdat het indrukwekkend is als je er vlak naast staat? Of gaat het om de beleving van films vanaf de bank? En als dat nu al niet echt zichtbaar is vanaf de bank, waarom is dat dan in de toekomst wel ineens een issue?

Ik ben het met Tooooony eens dat dat hele 4K nu net het minst belangrijk is aan die nieuwe OLEDs. Zodra er een vlakke, 55" fullHD met goede kleurweergave en motion resolutie voor minder dan 1500 euro te koop is, koop ik die in elk geval!

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 17-10-2015 19:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

Bever!

3

JvS schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:27:
Zodra er een vlakke, 55" fullHD met goede kleurweergave en motion resolutie voor minder dan 1500 euro te koop is, koop ik die in elk geval!
Die pik je zo op voor 900 euro hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 10:33
Ik denk dat hij een oled bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Zijn er al mensen die daadwerkelijk een van deze gruwelijke machines thuis hebben staan en wat zijn de ervaringen tot nu toe. Specifiek met snelle beelden en gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:40
De eersten beginnen zich te melden bij de product reviews (linkje naar alle oled tv's). Helaas nog geen uitgebreide reviews, maar hopelijk komt dat nog. Ben erg benieuwd!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Worra schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:54:
Zijn er al mensen die daadwerkelijk een van deze gruwelijke machines thuis hebben staan en wat zijn de ervaringen tot nu toe. Specifiek met snelle beelden en gamen?
Ik weet niet of je een specifiek 2015 model bedoelt, maar ik kan je wel vertellen over mijn ervaringen met de 55EC930v die ik sinds juni heb.
Qua gaming in gaming mode geeft dit apparaat een beeld dat , voor mij, ongeevenaard is. Ik heb geen last van input lag. Het beeld bij films is onbeschrijflijk mooi, nog nooit zoiets gezien. De reviews over deze TV die hier op tweakers te vinden zijn doen hem mijns inziens geen recht. Ik vind het beeld mooier dan elke andere tv ooit. Ik heb settings gebruikt die ik op een Amerikaans forum heb gevonden.
Het enige nadeel is, dat WebOS op deze tv echt heel erg traag werkt. Dat is bovenmatig irritant. Als je na het aanzetten van de tv bijvoorbeeld meteen wilt zappen, gaat dit niet door de traagheid. Dus beter eerst een minuutje wachten na aanzetten en dan zappen. Maar misschien dat dit met de nieuwe modellen is opgelost.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Vandaag even gecheckt bij plattetv.nl, de EF950V heeft leveringsproblemen en zou pas eind november op voorraad komen.
In de UK spreken ze van "exclusiviteit", dus er zijn maar een beperkt aantal winkels die de nieuwe series op voorraad hebben,
Zou dit ook het geval zijn in NL?
Dat houdt de prijs in ieder geval een tijdje hoog ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Apache4u schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet of je een specifiek 2015 model bedoelt, maar ik kan je wel vertellen over mijn ervaringen met de 55EC930v die ik sinds juni heb.
Qua gaming in gaming mode geeft dit apparaat een beeld dat , voor mij, ongeevenaard is. Ik heb geen last van input lag. Het beeld bij films is onbeschrijflijk mooi, nog nooit zoiets gezien. De reviews over deze TV die hier op tweakers te vinden zijn doen hem mijns inziens geen recht. Ik vind het beeld mooier dan elke andere tv ooit. Ik heb settings gebruikt die ik op een Amerikaans forum heb gevonden.
Het enige nadeel is, dat WebOS op deze tv echt heel erg traag werkt. Dat is bovenmatig irritant. Als je na het aanzetten van de tv bijvoorbeeld meteen wilt zappen, gaat dit niet door de traagheid. Dus beter eerst een minuutje wachten na aanzetten en dan zappen. Maar misschien dat dit met de nieuwe modellen is opgelost.
Gelukkig dat er ook positieve verhalen zijn over de EC930v. Ik begon het beeld wel te krijgen dat er toch nogal wat fouten in de vorige modellen OLED tv zaten. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen. Hoe ervaar je bewegend beeld, ook gewoon goed?
Tooooony schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:47:
Vandaag even gecheckt bij plattetv.nl, de EF950V heeft leveringsproblemen en zou pas eind november op voorraad komen.
In de UK spreken ze van "exclusiviteit", dus er zijn maar een beperkt aantal winkels die de nieuwe series op voorraad hebben,
Zou dit ook het geval zijn in NL?
Dat houdt de prijs in ieder geval een tijdje hoog ben ik bang....
Vreemd aangezien de verschillende websites in de Pricewatch aangeven dat de tv direct geleverd kan worden. Zou wel erg balen zijn, want ik wacht met de aanschaf totdat de prijs gezakt is. Als er schaarste is, dan zullen de prijzen niet hard zakken nee. Jammerrrrr

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
DjRik schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Gelukkig dat er ook positieve verhalen zijn over de EC930v. Ik begon het beeld wel te krijgen dat er toch nogal wat fouten in de vorige modellen OLED tv zaten. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen. Hoe ervaar je bewegend beeld, ook gewoon goed?

[...]
Qua bewegend beeld zie ik geen problemen. Bij langzame camera pan's zeker in game mode zie ik wel wat judder, maar dat heb ik op alle TV's die ik gehad heb gezien. Dit valt volgens mij wel op te lossen met de tru motion setting maar dan krijg je , naar wat ik gelezen heb, weer allerlei andere artifacts voor je kiezen. Deze judder valt mij trouwens alleen op als ik Destiny speel, en dan alleen zodra ik begin met een level en mijn ruimteschip richting een planeet afreist. Met snelle beelden zie ik geen probleem en ik kijk vooral sport (voetbal) op TV. Sport1 HD en Fox Sports HD zijn gewoonweg schitterend.
Ik moet wel zeggen dat ik geen videofiel ben, dus misschien dat ik over zaken heen kijk die voor dit soort mensen storend zijn.
Op hdtv test krijgt ie een"highly recommended"en dat is voor mij prima. Nogmaals.. het contrast van dit scherm doet je van je stoel afvallen. Mijn vrouw geeft niks om TVs maar als we een film kijken zegt zij zelfs vaak.."wat hebben we toch een mooi beeld!". Dat zegt mij genoeg ;) .

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Haha het vrouwke bij mij thuis heb ik ook kunnen overtuigen van een OLED tv. Die ziet het verschil tussen SD tv-zender en een HD (glas (XS4All)) zender niet eens, maar een OLED tv moet er komen ;)

Zodra de prijzen iets zakken, komt er hoogstwaarschijnlijk de LG 55EF950V :)

Maar goed om te horen dat je er zo tevreden over bent!

[ Voor 7% gewijzigd door Repsect op 23-10-2015 13:06 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Droid
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
Inmiddels maakt Coolblue geen melding meer van de 55EF950V. Uitverkocht of toch leveringsproblemen?
Ben bang dat de prijs daardoor hoog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Volgens mij inderdaad leveringsproblemen. In de landen om ons heen zijn ook geen platte versies meer te krijgen.
Productieproblemen of groot succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696959

Ik ben ook heel geinteresseerd in OLED maar heb een Kuro gehaald van marktplaats voor 600 euro en hij is fantastisch. Als OLED buiten je budget valt maar je toch op zoek bent naar een nieuwe TV zou ik een LX5090 of 500A model kopen. De LX5090 kun je met een beetje geluk voor 600 euro op marktplaats kopen, de 500A voor 900 euro. Soms staan ze hier ook op vraag en aanbod. Pas wel op, er zijn veel resellers die er zo de helft bovenop doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Afgelopen weekend het visueel geweld live mogen aanschouwen. Wat een pracht beeld leveren deze TV's. De verleiding wordt dan ook steeds groter. Ik heb met mezelf afgesproken in ieder geval te wachten tot na de feestdagen om te bekijken wat de prijsontwikkeling doet. Iemand een van deze jongens al thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
We hebben binnen de familie een LG Oled aangekocht, alles tegen elkaar afgewogen was dit op dit moment eigenlijk het enige wat overbleef. Er was op papier twijfel tussen Full HD Oled en Ultra HD LCD, maar na een bezoekje aan de winkel, waar diverse modellen stonden opgesteld, ging er sowieso een dikke streep door de LCD, met welke resolutie dan ook. De meerprijs voor Ultra HD Oled leek onoverbrugbaar maar een wel heel forse korting op de winkelprijs van €3999,- nam de twijfel resoluut weg. Je koopt zo'n toestel tenslotte niet voor een paar jaar (hopen we), dus nu maar even met het blik op toekomst het extra geld neergelegd voor de 55EG960V. Dan maar een tijdje geen boter op het brood, zelfs geen Zeeuws Meisje ;)

Edit: digitale pinky promise, geen openlijke prijzen en winkel-info op verzoek verkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2015 12:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
Uns Zeeuwen benne zuunig, moaarrr we willen wel lekker eten.

Zeeuws Meisje dus, of is dat merk dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 17:08
Ik ben wel zeer geïnteresseerd in de LG 55EF950V. Is deze al te bewonderen bij bijvoorbeeld een MediaMarkt?

Hoe is het met deze televisie als je gewoon normaal tv zit te kijken (in mijn geval via KPN glasvezel)?
Ik twijfel namelijk of ik nu al wel zoveel geld wil uitgeven aan 4K. Nu heb ik hem pas nodig rond maart 2016 dus hopelijk daalt de prijs nog wat.
De Full-HD versie is helaas weer gebogen, qua prijs is die wel goed, maar ik wil geen gebogen tv.

[ Voor 36% gewijzigd door Gait op 03-11-2015 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worra
hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:48:
. De meerprijs voor Ultra HD Oled leek onoverbrugbaar maar een wel heel forse korting op de winkelprijs van €3999,- nam de twijfel resoluut weg. Je koopt zo'n toestel tenslotte niet voor een paar jaar (hopen we), dus nu maar even met het blik op toekomst het extra geld neergelegd voor de 55EG960V.
Hoeveel bedraagt die korting dan en waar heb je het toestel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Gait schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:32:
Ik ben wel zeer geïnteresseerd in de LG 55EF950V. Is deze al te bewonderen bij bijvoorbeeld een MediaMarkt?
Volgens mij heb ik die bij MM Utrecht zien staan. Daar stond in ieder geval ook de LG 55EG910V waar ik zelf in geïnteresseerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-03 21:13
Worra schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:33:
[...]

Hoeveel bedraagt die korting dan en waar heb je het toestel gekocht?
Ook erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:15
hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:48:
De meerprijs voor Ultra HD Oled leek onoverbrugbaar maar een wel heel forse korting op de winkelprijs van €3999,- nam de twijfel resoluut weg. Je koopt zo'n toestel tenslotte niet voor een paar jaar (hopen we), dus nu maar even met het blik op toekomst het extra geld neergelegd voor de 55EG960V.
Ben wel benieuwd welke winkel het betreft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

Edit: Ik ga niemand vanuit mijzelf een berichtje sturen, en er hoeft dan ook niet om gevraagd te worden of ik dit wil doen, dit gaat veel teveel offtopic.

[ Voor 117% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2015 14:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Kan je me dan even even prive berichtje sturen? :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-02-2024
Mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
Mij mag je ook informeren! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Mij ook please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
:X

[ Voor 100% gewijzigd door Shocked op 04-11-2015 16:11 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
hardware-lover schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:26:
[knip]

Edit: Ik ga niemand vanuit mijzelf een berichtje sturen, en er hoeft dan ook niet om gevraagd te worden of ik dit wil doen, dit gaat veel teveel offtopic.
Je hebt nu wel een hoop mensen blij gemaakt met en dode muis.

Ik begrijp sowieso niet waarom je dit zo nodig voor jezelf moet houden. Heb jij er zoveel baat bij dat de verkoper niet nog meer toestellen voor die prijs verkoopt of heeft er een zogenaamde 'pinky promise' plaatsgevonden waar jij het niet verder mocht vertellen?

Al met al vind ik het een beetje kinderachtig. De verkoper zou blij moeten zijn met wat gratis advertentie hier op Tweakers en jou zou het absoluut niets moeten uitmaken. Dat je nu zowel de winkelier als de korting niet wil benoemen, doet mij bijna denken dat er helemaal geen korting heeft plaatsgevonden en jij jezelf de hoge prijs nog niet helemaal hebt verantwoord. Offtopic is het immers ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:43:
[...]
Je hebt nu wel een hoop mensen blij gemaakt met een dode muis mus.

[knip]
Er schijnen toch diverse Tweakers te zijn die mijn hint wel hebben begrepen? Een aantal hierboven, en jij blijkbaar ook, duidelijk niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Als je niemand een berichtje wil sturen en je wil ons niet uit de doeken doen wat de korting betrof, dan heeft Dimens toch gelijk?
Waarom doe je zo mysterieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tooooony schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:24:
Als je niemand een berichtje wil sturen en je wil ons niet uit de doeken doen wat de korting betrof, dan heeft Dimens toch gelijk?
Waarom doe je zo mysterieus?
Pssst, meestal onderneemt de vragende partij actie... Hint hint.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:02
hardware-lover schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:26:
[knip]

dus je hebt niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Jeroenneman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:27:
[...]

Pssst, meestal onderneemt de vragende partij actie... Hint hint.
Wat zou die actie inhouden dan? Waarom praat nu iedereen in raadsels?
Dimens stelt een simpele vraag en daar komen alleen rare reactie`s op.
Schiet mij maar lek.

Ik ben serieus in de markt voor een nieuwe oled en wacht al eeeeeeeeuwig op de platte versie. Nu die er bijna is, zou ik ook graag willen weten hoe graag LG verkoopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Er wordt bedoeld dat je zelf een PM moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sonicfreak schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:11:
Er wordt bedoeld dat je zelf een PM moet sturen.
Echt duidelijk is het niet. En om eerlijk te zijn, duidelijkheid na het versturen van een PM en het krijgen van een antwoord is er ook niet, want ik weet nog steeds niets. Mocht iemand anders het dus wel weten, zet het dan alsjeblieft in dit topic neer. Dan hoeven we daar inderdaad niet meer zo mysterieus en moeilijk meer over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:15:
[...]
Echt duidelijk is het niet. En om eerlijk te zijn, duidelijkheid na het versturen van een PM en het krijgen van een antwoord is er ook niet, want ik weet nog steeds niets. Mocht iemand anders het dus wel weten, zet het dan alsjeblieft in dit topic neer. Dan hoeven we daar inderdaad niet meer zo mysterieus en moeilijk meer over te doen.
Kerel, ik heb iedereen die mij benaderd heeft keurig een reactie gegeven, en jou ook ( woensdag 04 november 2015 14:25), maar ik ga niet met een anoniem persoon in conclaaf. Ik heb je letterlijk gevraagd; "met wie heb ik het genoegen?" omdat je anoniem reageert. Is het vermelden van een voornaam al teveel gevraagd tegenwoordig? Ja? Jammer dan.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2015 14:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 08:07
Zijn er al mensen die de 55EF950V in huis hebben en zijn/haar ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
maikel7 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:06:
Zijn er al mensen die de 55EF950V in huis hebben en zijn/haar ervaringen kan delen?
Van wat ik bij de MM en plattetv.nl heb begrepen zijn de eerste leveringen uitgesteld naar eind november.
Deze datum is al enkele malen verschoven helaas.

Heeft iemand anders andere ervaringen?
Ben heul benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de 55EG910V gegaan! Zeer mooi beeld en zwart is ook echt zwart. Waarom ik niet voor de 4K OLED ben gegaan? Ten eerste de prijs, de 4K OLED kost minimaal 1200 euro meer en dat is het mij niet waard. Ten tweede de voet van de 910V is open en heeft geen plexiglas waardoor ik de center speaker van mijn surroundset er achter kan leggen (dat gaat namelijk niet achter plexiglas). Ten derde de kijkafstand. Ik zit op een afstand van 4,5 meter tv te kijken dus dan heeft 4K niet zo heel veel zin op 55 inch. Vanaf ongeveer 2 meter zie je dan verschil tussen Full HD en 4K op 55 inch. Pas vanaf 65 inch zie je op grotere afstand verschil tussen Full HD en 4K.
Ik had hiervoor even een 4K LCD, maar qua beeldkwaliteit is de Full HD OLED toch echt veel beter. Als je eenmaal OLED gezien hebt dan wil je echt geen LCD meer, het verschil is dag en nacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:52:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de 55EG910V gegaan! Zeer mooi beeld en zwart is ook echt zwart. Waarom ik niet voor de 4K OLED ben gegaan? Ten eerste de prijs, de 4K OLED kost minimaal 1200 euro meer en dat is het mij niet waard. Ten tweede de voet van de 910V is open en heeft geen plexiglas waardoor ik de center speaker van mijn surroundset er achter kan leggen (dat gaat namelijk niet achter plexiglas). Ten derde de kijkafstand. Ik zit op een afstand van 4,5 meter tv te kijken dus dan heeft 4K niet zo heel veel zin op 55 inch. Vanaf ongeveer 2 meter zie je dan verschil tussen Full HD en 4K op 55 inch. Pas vanaf 65 inch zie je op grotere afstand verschil tussen Full HD en 4K.
Ik had hiervoor even een 4K LCD, maar qua beeldkwaliteit is de Full HD OLED toch echt veel beter. Als je eenmaal OLED gezien hebt dan wil je echt geen LCD meer, het verschil is dag en nacht!
Voor het einde van de week hopelijk ook een 55EG910V in huis. Staat nu een 50 inch Panasonic plasma uit 2006 (HD ready) maar deze verbruikt op jaarbasis best wat kWh en heeft als nevenfunctie kachel. :)
Dit was voor mij ook 1 van de redenen om de knoop door te hakken.
Had een LG 55EC930V voor 1739 euro besteld maar niet meer leverbaar, daarom het nieuwere 2015 model voor dezelfde prijs.
4K en 3D zegt mij persoonlijk niet zo veel en de beeldkwaliteit van de Full HD uitvoering is prima in orde in vergelijk met de 4K versie (ook op 4,5 m kijkafstand) OLED voor een leuke prijs.
Vergeleken met de prijs in 2006 voor de Panasonic HD ready met bijpassend Panasonic tv meubel is dit een stuk voordeliger. en ook de nieuwste techniek welke op dit moment verkrijgbaar is.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als die tv nou gewoon vlak was he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 08:41
tja idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Inderdaad, was ie maar vlak.. Sonicfreak ( en BenEco, als je de tv al in huis hebt), hoe bevalt het curved van deze televisies? Waren jullie niet bang dat de curve tegen zou vallen/niet fijn zou zijn or whatever?
Zijn er voor- of nadelen die jullie ervaren? En hoe werkt WebOS op deze televisies, lekker smooth zoals het hoort?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Curved valt in de praktijk reuze mee. Het valt op een gegeven moment zelfs niet meer op. Het scheelt ook dat het maar heel iets gebogen is. Qua kijkhoek maakt het ook niets uit.
WebOS bevalt tot nu toe prima. Het opstarten van WebOS duurt bij het aanzetten van de tv wel een paar tellen, maar daarna werkt het gewoon goed en redelijk vlot. Verwacht niet de snelheid zoals bij een dumb tv, maar volgens mij is het bij alle smart tv's zo dat die qua menubediening niet zo snel zijn als een dumb tv.
Deze tv heeft een dual core processor en de 4K versies hebben een quad core processor, maar qua bediening was er vrijwel geen verschil. Ik heb de 4K OLED namelijk bij MM getest (de afstandsbediening lag erbij ;) ) en ik merkte geen verschil in snelheid. Misschien dat apps wat sneller laden, maar dat heb ik niet getest. Wat ik wel gelezen heb is dat de 910V sneller is dan het vorige model de 930V, maar dat komt omdat de 910V WebOS 2.0 heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Sonicfreak op 06-11-2015 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
Tooooony schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:02:
[...]
Ik ben serieus in de markt voor een nieuwe oled en wacht al eeeeeeeeuwig op de platte versie. Nu die er bijna is, zou ik ook graag willen weten hoe graag LG verkoopt....
Hier idem, heb inmiddels zelf de 55EF950v, met LG wall-mount, voor iets meer dan 3600€.
Dat ze ook een gratis soundbar erbij gaven op diverse sites was voor mij de trigger, praat ik mezelf aan dat de TV net iets meer dan 3k was :) en volgens mij krijg je nu ook nog twee vlieg-tickets erbij van LG.

Dus ze verkopen graag, US is hij nu 3k$, UK ook net een enorme prijsverlaging gehad. Hier blijft de verlaging uit, maar als je een best-price vraagt bij sites als PlatteTV.nl etc, krijg je een betere quote dan online staat. Kreeg zelfs meer korting bij best-price dan bij inruilen van mijn oude 42" philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Even mijn 2 cts. De curve valt mij bij LG toestellen erg mee. Volgens mij is de curve bij samsung-toestellen dieper dan bij die van LG. Ik had in iedergeval niet verwacht dat ik er zo snel aan zou wennen. Was altijd een fervent tegenstander van de curves (op tv's >:) ).
De 930v , die ik in bezit heb, heeft eind oktober een software update gehad waardoor er nu een webos2.0 light versie op draait. Die heeft eea wel verbeterd qua soepelheid.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
JPDeckers schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:37:
[...]

Hier idem, heb inmiddels zelf de 55EF950v, met LG wall-mount, voor iets meer dan 3600€.
Dat ze ook een gratis soundbar erbij gaven op diverse sites was voor mij de trigger, praat ik mezelf aan dat de TV net iets meer dan 3k was :) en volgens mij krijg je nu ook nog twee vlieg-tickets erbij van LG.

Dus ze verkopen graag, US is hij nu 3k$, UK ook net een enorme prijsverlaging gehad. Hier blijft de verlaging uit, maar als je een best-price vraagt bij sites als PlatteTV.nl etc, krijg je een betere quote dan online staat. Kreeg zelfs meer korting bij best-price dan bij inruilen van mijn oude 42" philips.
In UK van 3,5K GBP naar 2,5K :o
Dat zijn actie`s waar ik vrolijk van wordt...
Waar heb jij `m besteld en was dat uit voorraad? Bij platteTV geweest, maar daar spraken ze over leveringsproblemen en ze verwachtten pas eind november nieuwe leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:46:
Even mijn 2 cts. De curve valt mij bij LG toestellen erg mee. Volgens mij is de curve bij samsung-toestellen dieper dan bij die van LG. Ik had in iedergeval niet verwacht dat ik er zo snel aan zou wennen. Was altijd een fervent tegenstander van de curves (op tv's >:) ).
De 930v , die ik in bezit heb, heeft eind oktober een software update gehad waardoor er nu een webos2.0 light versie op draait. Die heeft eea wel verbeterd qua soepelheid.
Ik vind het bij de 55EG960V ook heel erg meevallen en zeker niet storend, en er zijn toch werkelijk mensen die de curve boven vlak verkiezen (zoals mijn dochter en haar vriend). De vlakke versie stond er namelijk naast maar ze verkozen de gebogen versie, puur op het oog. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
Tooooony schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:26:
Waar heb jij `m besteld en was dat uit voorraad? Bij platteTV geweest, maar daar spraken ze over leveringsproblemen en ze verwachtten pas eind november nieuwe leveringen.
Ik heb hem uiteindelijk via PlatteTV, bij eerste voorraad leveringen van ze.
Online staat hij nu als beschikbaar bij ze, was erg tevreden over communicatie etc met ze, maar check ook andere sites zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Niet te leveren volgens de chat bij ze... Over een maand waarschijnlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
DjRik schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:48:
Inderdaad, was ie maar vlak.. Sonicfreak ( en BenEco, als je de tv al in huis hebt), hoe bevalt het curved van deze televisies? Waren jullie niet bang dat de curve tegen zou vallen/niet fijn zou zijn or whatever?
Zijn er voor- of nadelen die jullie ervaren? En hoe werkt WebOS op deze televisies, lekker smooth zoals het hoort?
Als Platte TV discounter.nl nu de afspraak/belofte nakomt gaan we het a.s. maandag zien, in de showroom vond ik curve beeld persoonlijk niet storend. Maar 1-3 dagen levertijd en 2 telefoongesprekken verder nog geen Oled tv gezien. :o

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zou als ik jou was niks bestellen bij plattetvdiscounter. Het zijn leugenaars en bedriegers, voor toelichting dm me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 08:11
Gezien er steeds meer mensen zijn die hands on ervaring hebben met oled, hoe is de input lag?
Bij de laatste reviews die ik gelezen heb was dit toch wel relatief hoog, iemand die hier ook echt last van heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
De input lag voor de 910V is 40 ms in game mode als je de input hernoemt naar PC. Dit heb ik in een review gelezen voor het Amerikaanse model de 55EG9100.

http://referencehometheat.../lg-55eg9100-oled-review/

Ik heb het ook per mail gevraagd aan LG Nederland en die gaven ook aan dat het 40 ms is.
Bij de 4K modellen is het wel hoger zo tussen de 50-60 ms.

[ Voor 8% gewijzigd door Sonicfreak op 07-11-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 08:11
Sonicfreak schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:30:
De input lag voor de 910V is 40 ms in game mode als je de input hernoemt naar PC. Dit heb ik in een review gelezen voor het Amerikaanse model de 55EG9100.

http://referencehometheat.../lg-55eg9100-oled-review/

Ik heb het ook per mail gevraagd aan LG Nederland en die gaven ook aan dat het 40 ms is.
Bij de 4K modellen is het wel hoger zo tussen de 50-60 ms.
Dat is wel wat aan de hoge kant, ik hoop dat wanneer er meer merken zijn die oled tv's produceren dit toch wat omlaag gaat. Rond de 20ms zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
In de praktijk merk je er niets van en 40 ms is niet aan de hoge kant, maar precies gemiddeld. Een input lag van 20 ms haal je op dit moment alleen bij LCD televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Ben vandaag ff bij Smits in Arnhem binnengewipt en daar hadden ze een paar nieuwe oleds opgesteld.
De 55EG960V, 55EG920V en 55EG910V (HD). Gelukkig hadden ze een normaal HD signaal erop van 24Kitchen. Beeld was echt prima te noemen.

Alleen, nu komt het : de 55EG910V draaide op een ander programma en viel meteen op. Er zat een knoeperd van een Eurosport logo ingebrand.

Ik had er achteraf eigenlijk een foto van moeten maken.
Ik schrok er eigenlijk wel van. De 910V ligt binnen mijn budget maar tegenwoordig ook de Sony 55X9305C.
Dus we stellen de koop maar even uit en ik ben erg benieuwd naar de ervaringen hier mbt tot inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Geen ervaring mee gelukkig, maar er staat in de handleiding dat je niet langer dan 1 uur naar een stilstaand beeld moet kijken i.v.m. inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 17:26
Toch vervelend als je voetbal kijkt of een film met het logo constant in beeld.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Er bestaat een kans op inbranding maar als de tv op standby gaat, begint er een "reinigingsprogrogramma"
Eventuele inbrandingen worden daarmee weer opgelost.
Ik houd verschillende fora in de gaten en inbranden is echt geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik gebruik mijn tv met name voor de HTPC en heb op mijn plasma weleens icoontjes van de browser die op licht beeld blijven hangen. Trekt altijd wel weg, maar duurt wel steeds langer.

Ik hoopte dat een oled daar geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:16
Sonicfreak schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:54:
In de praktijk merk je er niets van en 40 ms is niet aan de hoge kant, maar precies gemiddeld. Een input lag van 20 ms haal je op dit moment alleen bij LCD televisies.
Tijdens gamen merk je het wel,vooral bij fps games.20 ms is momenteel alleen bij sony en sommige samsung tv. (pc monitors niet meegerekend)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tooooony schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:52:
Er bestaat een kans op inbranding maar als de tv op standby gaat, begint er een "reinigingsprogrogramma"
Dat noemen ze eigenlijk retentie en niet inbranden. Werkelijk ingebrand beeld reinig je niet zomaar even weg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hardware-lover schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:05:
[...]

Dat noemen ze eigenlijk retentie en niet inbranden. Werkelijk ingebrand beeld reinig je niet zomaar even weg.
Volgens mij is het gewoon hetzelfde mechanisme (bij plasma iig), alleen wordt retentie dat zo lang blijft zitten dat je het als permanent ervaart inbranden genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 08-11-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Tooooony schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:52:
Probleem is dat tv's in winkels nooit op standby gaan. die worden vaak met een knop allemaal tegelijk van de spanning gehaald. Dan kan dat reinigingsprogramma niet draaien en zie je in de winkel dus wel eens wat logo's op het beeld. Zul je thuis geen last van hebben, maar is wel slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
sandervanzijl schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:07:
[...]

Probleem is dat tv's in winkels nooit op standby gaan. die worden vaak met een knop allemaal tegelijk van de spanning gehaald. Dan kan dat reinigingsprogramma niet draaien en zie je in de winkel dus wel eens wat logo's op het beeld. Zul je thuis geen last van hebben, maar is wel slechte reclame.
Ja, het zou kunnen dat ze nooit op standby gaan maar uit worden gezet.
Ik zal proberen om daar over een week of 2 weer even langs te gaan en zal naar dat logo kijken.
Slechte reclame, dat zeker ja: het logo was geen vaag vlekje maar volledig zichtbaar en had ook nog kleur.
Daarom hier maar eens de ervaringen afwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rtings.com heeft nu een review voor de 55EG9100 (Amerikaans model van de 910V) en ze zijn er erg over te spreken.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100
Pagina: 1 2 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.