[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
@studio23 vervelend dat je zulke slechte ervaringen hebt met de klantenservice. Wat was er zoal mis dat je 9 keer contact op moest nemen?

Zoals hier boven aangegeven kan je Fritzbox prima vervangen door een andere router. Welke veiligheidsproblemen zitten er in de Fritzbox? Dat lijkt me erg belangrijke informatie voor iedereen die hem nog gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door RichieB op 02-02-2018 19:58 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:00
@studio23 in plaats van zo een nietszeggend verhaal kan je gewoon beter uitleggen wat t echte probleem is.
Hier heeft helemaal niemand wat aan.
Tot op heden ben je volgens mij de enige in dit topic die zo negatief is.
Ik ben uitermate tevreden en voor de prijs van trined krijg ik bij geen enkele andere provider 500/500 dus dat gedeelte van je rant klopt in ieder geval al niet.
Daarnaast kan je gewoon je eigen apparatuur aansluiten zoals meerdere mensen in dit topic gedaan hebben. Dus ook dat verhaal klopt niet.

Dat je gefrustreerd bent kan ik begrijpen als het mis gaat, maar overal kan er wat mis gaan. Met dit soort posts help je in ieder geval niemand.

[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 03-02-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@studio23 Geen reactie of verdere uitleg?
Dat sterkt me dus dat dit gewoon een rant is van iemand die verder niet wil bijdragen hier maar alleen maar even zijn shit dumpt en weer maakt dat hij weg komt. Hier heeft dus niemand iets aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 09-02-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:11
Gisteren is bij ons Trined langsgeweest. Ik ben nog niet overtuigd. Een uitleg en een vraag.

Ik heb een (unmanaged) gigabit switch in mijn meterkast die alle kamers in ons huis voorziet van bekabeld internet. Bij de bouw van ons huis had ik gelukkig loze leidingen hiervoor laten aanleggen. Ik ben daar al 9 jaar erg blij mee. Gisteren heeft de monteur een Fritz Box geïnstalleerd in de meterkast. Jammer dat ik mijn asus niet meer kan gebruiken, waar ik zo tevreden mee ben. Maar dat is niet anders. Bij het instellen ervan meldde de monteur dat hij poort 4 van de Fritz op eco ging zetten. Dat is dus 100Mbit. Vervolgens plugde hij poort 4 op mijn switch, waardoor effectief mijn hele netwerk naar 100Mbit werd teruggezet. Heel bijzonder, maar het moest, want anders zouden de IPTV kastjes niet werken.

Ik heb nu een 900/900 abonnement dat draait op 100. Oplossing zou kunnen zijn dat ik een parallel netwerk aanleg naar de woonkamer en naar een slaapkamer op de eerste etage. Waar alleen die twee IPTV kastjes op aangesloten worden.

Maar dat vind ik bijzonder vreemd. Voorwaarde was dat er een UTP netwerk zou liggen. Dat ligt er. Dit is mij vooraf niet aangegeven. Ik heb daarover contact gehad met de helpdesk via Messenger. Dit is de conversatie:

Goedemorgen wij willen je adviseren om toch echt de interactieve tv-ontvanger alleen (dus niet via de switch) rechtstreeks te verbinden met Lan 4 op de fritz!box de rest van uw eigen apparatuur kunt u dan aansluiten op Lan 2 of Lan 3 van de fritz!box

Wat gebeurt er als ik het op een andere poort aansluit?

Bedoel je de interactieve tv-ontvanger

Ja. Wat gebeurt er als die op een Gigabit netwerk aangesloten wordt?

Dan kan het verstoringen geven.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? De monteur geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor ons eigen bedrade netwerk. Is het echt zo dat er een storing optreed? En waarin dan? In mijn netwerk? Of in het IPTV kastje? Wellicht andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Hans C Zou hooguit verstoringen in je eigen netwerk (je IPTV) kunnen geven. Maar ik zou het gewoon eens proberen. Ik heb zelf geen IPTV dus ik kan niet zeggen of t werkt.

Overigens zou een 'parallel netwerk' niet zo een probleem hoeven zijn toch? Dat is 1 switch er bij in je meterkast en daar de 2 kabels die naar je IPTV kastjes lopen inprikken.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 13-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Arjant2 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:54:
@Hans C Zou hooguit verstoringen in je eigen netwerk (je IPTV) kunnen geven. Maar ik zou het gewoon eens proberen. Ik heb zelf geen IPTV dus ik kan niet zeggen of t werkt.

Overigens zou een 'parallel netwerk' niet zo een probleem hoeven zijn toch? Dat is 1 switch er bij in je meterkast en daar de 2 kabels die naar je IPTV kastjes lopen inprikken.
Ik kan dat altijd nog doen, maar dan ligt er weer een stroomvragend apparaat bij. Het viel me op dat ik er door de glasvezel aanleg ook alweer twee had bijgekregen. De bestaande kabels eruit trekken en opnieuw door de buizen heen halen en de netwerkpotjes (is dat een woord) op de plek van aankomst vervangen voor een dubbele. En dan wachten tot mijn broer tijd heeft om dat te doen..... (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou dan toch eerder aan een managed switch gaan denken. Aangenomen dat de gewone netwerkaansluiting van de Fritz wel 1 Gbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Gebruikt Trined voor IPTV een apart vlan dat wordt doorgezet op LAN poort 4 van de Fritz!Box? Of is IPTV routed en kan je dus de decoder kastjes ook op LAN poort 1 of 2 aansluiten? Gezien de antwoorden van Trined vermoed ik het eerste.. Maar gewoon overprikken en je weet het..

Met een managed switch zou je het in ieder geval kunnen oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:14
Ikzelf gebruik ongeveer alle poorten van de Fritzbox zonder problemen. Voor IPTV geldt bij mij dat deze zelfs nog door een powerline kitje moet (wel degelijke kwaliteit + nieuwbouw huis). Tot zover nooit storing, hoewel we niet heel veel TV kijken.
Tevens draait op datzelfde powerline netwerk (3 ethernet ingang/uitgangen per adapter) ook de Chromecast Ultra en de TV zelf, maar in de praktijk is slechts 1 device (IPTV/CC/TV) echt actief natuurlijk.

Ik zou lekker de boel ompluggen en misschien van standje Eco afhalen, voor trage zooi haal je geen glasvezel in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door Luckei op 13-02-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
RichieB schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:23:
Gebruikt Trined voor IPTV een apart vlan dat wordt doorgezet op LAN poort 4 van de Fritz!Box? Of is IPTV routed en kan je dus de decoder kastjes ook op LAN poort 1 of 2 aansluiten? Gezien de antwoorden van Trined vermoed ik het eerste.. Maar gewoon overprikken en je weet het..

Met een managed switch zou je het in ieder geval kunnen oplossen..
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. In de fritzbox kan ik geen settings vinden voor vlans. Ik vermoed eigenlijk dat het niet uitmaakt op welke poort. Ik ga dat proberen als iedereen hier ligt te slapen. Nu durf ik dat nog niet (:

Manager switch is voor mij een nieuw domein. Liever niet. Ik heb nu een ho switch met 24 poorten die heel smal is, zodat hij in mijn mini patch kastje past in de meterkast. Andere modellen passen niet.
Luckei schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:50:
Ikzelf gebruik ongeveer alle poorten van de Fritzbox zonder problemen. Voor IPTV geldt bij mij dat deze zelfs nog door een powerline kitje moet (wel degelijke kwaliteit + nieuwbouw huis). Tot zover nooit storing, hoewel we niet heel veel TV kijken.
Tevens draait op datzelfde powerline netwerk (3 ethernet ingang/uitgangen per adapter) ook de Chromecast Ultra en de TV zelf, maar in de praktijk is slechts 1 device (IPTV/CC/TV) echt actief natuurlijk.

Ik zou lekker de boel ompluggen en misschien van standje Eco afhalen, voor trage zooi haal je geen glasvezel in huis.
Powerline! Dat is natuurlijk ook mogelijk. Dan hoef ik mijn kabels niet opnieuw te regelen. En als 100mbit voldoende is voor die IPTV kastjes, dan is dat denk ik de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik denk dat de monteur nog in de war is met bridged/vlan IPTV dat op poort 4 moest draaien. Zoals @Luckei aangeeft werken alle poorten, dus gewoon LAN 1 aansluiten op je switch, die poort is wel 1 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
RichieB schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:30:
Ik denk dat de monteur nog in de war is met bridged/vlan IPTV dat op poort 4 moest draaien. Zoals @Luckei aangeeft werken alle poorten, dus gewoon LAN 1 aansluiten op je switch, die poort is wel 1 Gbps.
Alle poorten werken. Maar ik kan niet poort 4 en een andere poort tegelijkertijd op dezelfde switch aansluiten. Dan gaat er wat mis. Volgens mij is het enige verschil dat is ingesteld 1Gbps of 100Mbps. Poort 4 is van de laatste. Ik heb van Trined bericht ontvangen dat als ik die poort naar 1Gbps zet de IPTV kastjes van slag kunnen raken. Dat risico ga ik eerst maar eens nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 07:50
studio23 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:30:Niet doen!!! Als je eenmaal aangesloten bent, dan is het prima (maar inmiddels ook niet beter, sneller of goedkoper dan andere glasvezel aanbieders).
500/500 is hier 10 euro goedkoper dan de goedkoopste andere provider (welke dus ~25% duurder is), Trined is hier de enige die 1000/1000 kan leveren. 1000/1000 is nog steeds goedkoper dan de eerste 500/500 aanbieder. Anderen hoeven niet sneller te zijn, ik haal de beloofde snelheid. Heb nooit storing dus zou ook niet weten wat een betere provider zou bieden.
De echte ellende begint pas als je een vraag hebt of als er iets mis is.
Gelukkig nooit problemen mee gehad. In mijn ervaring zijn alle providers ellende als er iets mis is.
Geloof me aub... Ik zou het niet doen. Ook het Fritzbox modem kwam nog geen eens door de pen-test tijdens een controle op de veiligheid door een externe partij. ( Na de laatste updates).
Klinkt interessant, bron? Ik krijg iets gevonden over een lek in de IPv6 interface, maar aangezien IPv6 niet aangeboden wordt lijkt me dat niet heel boeiend.

Edit: Niet gezien dat er nog een pagina in het topic was waar al gereageerd werd op dit bericht :z

[ Voor 4% gewijzigd door SavageNL op 14-02-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Arjant2 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:57:
Ik heb mijn router inderdaad ook gewoon achter de fritzbox staan.

Je kan wel de exposed host functie gebruiken zodat al het verkeer naar je eigen router door gaat. Alwaar je dan eventuele port forwards etc kan instellen. In principe een soort bridge.

Telefonie zal echter nog door de fritbox afgehandeld worden.
@Arjant2 Hoe doe ik dit? Ik heb nu een week met die Fritz Box gewerkt en ik vind het echt een vreselijk apparaat. Wifi ontvangst is vele male slechter dan de Asus87u die ik heb en er zijn allerlei problemen. Soms is opeens mijn hele netwerk niet meer vooruit te branden. Met een reset van de Fritz ben ik er dan weer.

Ik heb gezien dat de optie exposed host onder 'internet' en 'permit acces' op de fritzbox staat. Maar dat is voor op de fritz aangesloten apparaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hans C op 20-02-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 19:58
Hans C schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:18:Jammer dat ik mijn asus niet meer kan gebruiken, waar ik zo tevreden mee ben.
Waarom kan dit niet? Ik heb nog geen aansluiting bij Trined maar net de klantenservice gebeld. De Fritzbox vervangen door je eigen router zou geen probleem zijn garandeerde ze mij. Eventuele gegevens hiervoor krijg je dan van Trined.

Is het verder mogelijk je eigen glasvezelmodem (eventueel ingebouwde router) te gebruiken bij Trined? Volgens de klantenservice niet, maar sommige mensen (KPN, T-mobile) kunnen het zelf met VLAN instellingen voor elkaar krijgen dacht ik.

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Hans C schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:35:
[...]

@Arjant2 Hoe doe ik dit? Ik heb nu een week met die Fritz Box gewerkt en ik vind het echt een vreselijk apparaat. Wifi ontvangst is vele male slechter dan de Asus87u die ik heb en er zijn allerlei problemen. Soms is opeens mijn hele netwerk niet meer vooruit te branden. Met een reset van de Fritz ben ik er dan weer.

Ik heb gezien dat de optie exposed host onder 'internet' en 'permit acces' op de fritzbox staat. Maar dat is voor op de fritz aangesloten apparaten.
Klopt, bij de exposed host functie sluit je alleen de Asus aan op je Fritzbox en je stuurt ALLE inkomend verkeer door naar de Asus. Die neemt dan vervolgens de functies van je fritzbox over.
Ik zou zelf even thuis in moeten loggen om te kijken hoe het precies in de Fritzbox staat, maar ik heb een oudere fritzbox dus ik weet niet of de interface het zelfde is.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 21-02-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
gravit0n_ schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Waarom kan dit niet? Ik heb nog geen aansluiting bij Trined maar net de klantenservice gebeld. De Fritzbox vervangen door je eigen router zou geen probleem zijn garandeerde ze mij. Eventuele gegevens hiervoor krijg je dan van Trined.

Is het verder mogelijk je eigen glasvezelmodem (eventueel ingebouwde router) te gebruiken bij Trined? Volgens de klantenservice niet, maar sommige mensen (KPN, T-mobile) kunnen het zelf met VLAN instellingen voor elkaar krijgen dacht ik.
Als je alleen internet afneemt kan dat. Maar met iptv en telefonie niet, dan MOET je de fritzbox gebruiken. Gisteren weer om gevraagd bij Trined, omdat zij op de eigen site vermelden dat de minister in december 2016 het gebruiken kunnen van een eigen router verplicht stelde en Trined daar aangeeft dat ze zsm aan deze wet gaan voldoen. Vanmorgen antwoord:

Goedemorgen op het moment dat u alleen gebruik zou maken van internet kunt u inderdaad eigen apparatuur gebruiken en wordt hier ook de ondersteuning in geboden echter in uw geval wordt er ook gebruik gemaakt van telefonie en interactieve televisie in dat geval hoeven wij geen gegevens en/of ondersteuning te bieden op het moment dat u gebruik wilt maken van eigen apparatuur.
Arjant2 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:20:
[...]

Klopt, bij de exposed host functie sluit je alleen de Asus aan op je Fritzbox en je stuurt ALLE inkomend verkeer door naar de Asus. Die neemt dan vervolgens de functies van je fritzbox over.
Ik zou zelf even thuis in moeten loggen om te kijken hoe het precies in de Fritzbox staat, maar ik heb een oudere fritzbox dus ik weet niet of de interface het zelfde is.
Welke functioneert dan als DHCP server? Is dat de fritz of de eigen router?

[ Voor 47% gewijzigd door Hans C op 21-02-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
de eigen router fungeert dan als DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Dank je. Ik ga ermee aan de slag!

@Arjant2 Lukt helaas niet echt. Ik zal iets verkeerd doen, maar beide routers zitten zonder internet als ik het aangesloten heb. Wat heb ik gedaan:

Ik heb de FB verbonden met de ASUS via de LAN poorten.

De FB heb ik IP 192.168.1.5 gegeven en de Asus 192.168.1.1. Vervolgens heb ik op de FB exposed host voor 192.168.1.1 gemaakt. De DHCP server op de FB uitgezet en op de Asus aangezet. De Asus deelt IP adressen uit vanaf 192.168.1.10.

Op die manier heb ik geen internet op beiden als ik via Wifi contact maak. Hoop dat je mij kunt vertellen hoe jij het hebt ingesteld.

[ Voor 89% gewijzigd door Hans C op 21-02-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Hans C schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:51:
[...]
Goedemorgen op het moment dat u alleen gebruik zou maken van internet kunt u inderdaad eigen apparatuur gebruiken en wordt hier ook de ondersteuning in geboden echter in uw geval wordt er ook gebruik gemaakt van telefonie en interactieve televisie in dat geval hoeven wij geen gegevens en/of ondersteuning te bieden op het moment dat u gebruik wilt maken van eigen apparatuur.
[...]
Ah, telefonie werkt dan niet inderdaad. Trined wil niet je VoIP-logindata vrijgeven schijnbaar. Beetje flauw, maar dat probleem heb ik niet aangezien ik een andere (goedkopere&betere) VoIP-aanbieder heb: Cheapconnect. Misschien iets voor jou :P

Verder ben ik heel blij dat ik kan overstappen van Ziggo naar Trined. Vorige week heb ik verplicht het pure modem van Ziggo moeten vervangen door een modem+router van Ziggo. Veel problemen en het in Bridge modus zitten van dat nieuwe Ziggo modem is de klantenservice nog steeds niet gelukt. Ziggo heeft verder volledige controle over mijn modem+router waaronder automatische updates en daar zit ik niet op te wachten ;w

[ Voor 21% gewijzigd door gravit0n_ op 21-02-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
IPTV gaat dan ook niet werken. Als je die ook niet hebt dan mag je je eigen hardware gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Je kan inderdaad de glasvezel gewoon in je eigen router stoppen. De media convertor die ze meeleveren doet niets spannends ofzo. Je kan ook gewoon de ethernet UTP kabel in je eigen router stoppen. Een eigen router achter de Frtiz!Box zou ik niet doen ivm dubbele NAT en veel moeilijker troubleshooten als je problemen hebt.

IPTV met je eigen router moet niet zo'n probleem zijn. Gewoon kijken welk VLAN er gebruikt wordt, en eventueel de routering. KPN glasvezel klanten doen dit al jaren. Ik heb zelf geen IPTV anders kon ik je daar wel mee helpen.

Het VOIP wachtwoord is wel te achterhalen al geef ik toe dat dit best lastig was.

• gravit0n_
Hans C schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:04:
IPTV gaat dan ook niet werken. Als je die ook niet hebt dan mag je je eigen hardware gebruiken.
In mijn geval gaat dat (gelukkig) over DVB-C die uit de glasvezel media convertor komt. DVB-C levert nog steeds een hogere bitrate videocontent dan IPTV volgens mij?

• gravit0n_
RichieB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:15:
Je kan inderdaad de glasvezel gewoon in je eigen router stoppen. De media convertor die ze meeleveren doet niets spannends ofzo. Je kan ook gewoon de ethernet UTP kabel in je eigen router stoppen. Een eigen router achter de Frtiz!Box zou ik niet doen ivm dubbele NAT en veel moeilijker troubleshooten als je problemen hebt.
Eigenlijk is alles mogelijk, goed om te horen!!

reviews: Zelf een thuismodem kiezen: gaat het dan toch nog gebeuren?
Hieraan voldoen voor Trined is dan ook niet zo moeilijk :)
RichieB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:15:
Het VOIP wachtwoord is wel te achterhalen al geef ik toe dat dit best lastig was.
Mooi gevonden zeg! Niet interessant voor mij, maar dit geeft de eindgebruiker de kans om een totaal eigen ingerichte setup neer te zetten nu, gaaf.

[ Voor 22% gewijzigd door gravit0n_ op 22-02-2018 09:28 ]

• Hans C
Toch hoop ik stiekum nog op een reactie van @Arjant2 (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-07 13:01
Het nieuwsbericht van vandaag over zelf een modem kiezen triggerde mij of uit te zoeken of het mogelijk is om alle wachtwoorden uit de Fritz!Box te krijgen en ik heb een relatief makkelijk manier gevonden. Dit is mogelijk door gebruik te maken van Fritz!Box Tools. Ik hoefde hiervoor mijn firmware niet aan te passen, enkel bij: FRITZ!Box Users->Login to the Home Network-> Onder Confirm het vinkje uit te zetten bij "Extra confirmation to configure certain settings and functions".

Onder het kopje "Konfig [export|extrakt|file|import] <Datei/Ordner> <Kennwort>" staan de commands die je voor het decrypten van de wachtwoorden kan gebruiken.
fb_tools <kennwort@fritz.box> konfig file-decrypt [Datei] [Kennwort]
Geeft een overzicht van de wachtwoorden (DSL, TR-069-Fernkonfigurationen, WLAN, FRITZ!Box-Benutzer(FRITZ!Box Users) en InternetTelefonie).
fb_tools <kennwort@fritz.box> konfig export-decrypt
Geeft een backup (.export) bestand waarin alle wachwoorden gedecrypt zijn.

EDIT:
Wellicht dat het zelfs, op dezelfde site, nog makkelijker kan, maar dat heb ik nog niet getest.

[ Voor 18% gewijzigd door HaNS1443 op 23-02-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Hans C Ik heb momenteel de Exposed host niet aanstaan, dus ik kan je mijn instellingen niet geven.
Ik heb gewoon mijn R7000 achter de fritzbox. De FB doet de routing in zoverre dat ik wat portforwards naar mijn NAS aan heb staan. DHCP staat aan op de fritzbox.
Al mijn andere apparatuur aangesloten op de R7000.
Voor WIFI gebruik ik eveneens de R7000. Wifi op de Fritzbox is uitgeschakeld.

Ik ben met je eens dat de FB niet heel erg gebruiksvriendelijk is. Daarom wil ik nu ook even niet gaan proberen de exposed host weer aan te zetten omdat ik dan al mijn port forwards richting NAS weer kwijt ben.

Wat gebeurt er als je DHCP op de FB aanzet ipv op de Asus?

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 23-02-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Arjant2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:11:
@Hans C Ik heb momenteel de Exposed host niet aanstaan, dus ik kan je mijn instellingen niet geven.
Ik heb gewoon mijn R7000 achter de fritzbox. De FB doet de routing in zoverre dat ik wat portforwards naar mijn NAS aan heb staan. DHCP staat aan op de fritzbox.
Al mijn andere apparatuur aangesloten op de R7000.
Voor WIFI gebruik ik eveneens de R7000. Wifi op de Fritzbox is uitgeschakeld.

Wat gebeurt er als je DHCP op de FB aanzet ipv op de Asus?
Dank je voor je reactie. Ik moet dat bekijken, maar lukt nu niet. Ik zou graag de Asus daarvoor gebruiken. Anders wordt de Asus ook niet veel meer dan een Wifi accespoint toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Zo lang je de Asus achter de Fritz!Box laat hangen is het inderdaad gewoon een Wifi accesspoint. Haal je de Fritz!Box weg dan kan de Asus weer als router worden ingezet.
HaNS1443 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:52:
[...]
Wellicht dat het zelfs, op dezelfde site, nog makkelijker kan, maar dat heb ik nog niet getest.
Die online versie werkt inderdaad perfect! Veel makkelijker dus dan wat ik gedaan heb. Ik had destijds begrepen dat de encryptie gebaseerd is op het serienummer en mac adres van de Fritz!Box en dus op de router zelf gedecrypt moet worden. Maar nu lees ik hier dat als je een export wachtwoord opgeeft de encryptie alleen gebaseerd is op dat wachtwoord. Vandaar dat het dus met deze tools online of op je eigen PC ook kan.

[ Voor 69% gewijzigd door RichieB op 23-02-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 06:58
Hi all,

Ik zie dit draadje en heb nog een vraag over de exposed host op de FB. beperkt dit de snelheid?

Mijn situatie: glasvezel van plinq 500mbps up/down :) Via een ftu naar de FB. Deze straat in router mode maar heb de wifi radio uitgezet.ik heb een fixed IP toegewezen aan mijn eigen router en deze als exposed host ingesteld op de FB. Alle verkeer gaat nu in principe rechtstreeks door naar mijn eigen router (tplink Deco mesh router).

Op zich lijkt dit te werken, maar ik haal niet de snelheid die ik zou moeten halen. Intern op mijn mesh netwerk haal ik probleemloos 550mbps, maar internet speed check op mijn tplink via ookla komt ie niet hoger dan 110mbps. Run ik ookla rechtstreeks op een poort op de FB haal ik wel 500mbps.

Zie ik iets over het hoofd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Haal de FB er eens tussen uit, dan weet je het antwoord zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
boozt77 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 06:40:
Hi all,

Ik zie dit draadje en heb nog een vraag over de exposed host op de FB. beperkt dit de snelheid?

Mijn situatie: glasvezel van plinq 500mbps up/down :) Via een ftu naar de FB. Deze straat in router mode maar heb de wifi radio uitgezet.ik heb een fixed IP toegewezen aan mijn eigen router en deze als exposed host ingesteld op de FB. Alle verkeer gaat nu in principe rechtstreeks door naar mijn eigen router (tplink Deco mesh router).

Op zich lijkt dit te werken, maar ik haal niet de snelheid die ik zou moeten halen. Intern op mijn mesh netwerk haal ik probleemloos 550mbps, maar internet speed check op mijn tplink via ookla komt ie niet hoger dan 110mbps. Run ik ookla rechtstreeks op een poort op de FB haal ik wel 500mbps.

Zie ik iets over het hoofd?
Dit had ik volgens mij ook toen ik de exposed host gebruikte. 1 van de redenen dat ik het weer uitgeschakeld heb. Waar het probleem precies lag heb ik nooit achterhaald, te weinig verstand van ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
RichieB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:41:
Haal de FB er eens tussen uit, dan weet je het antwoord zo.
Dat zou ik het liefst doen, maar de FB diet is van een autheticatie voor plinq. Ik kan niet uitlezen hoe of wat. Als ik um eruit gooi, kom ik niet op internet...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
Arjant2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Dit had ik volgens mij ook toen ik de exposed host gebruikte. 1 van de redenen dat ik het weer uitgeschakeld heb. Waar het probleem precies lag heb ik nooit achterhaald, te weinig verstand van ook.
Week je nu met "gewone" routing naar je eigen router via de FB?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
boozt77 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 05:21:
[...]

Dat zou ik het liefst doen, maar de FB diet is van een autheticatie voor plinq. Ik kan niet uitlezen hoe of wat. Als ik um eruit gooi, kom ik niet op internet...
Plinq is een andere provider dan TriNed. Maar dan nog, hier boven is uitgelegd hoe je de wachtwoorden configuratie uit de FB kan halen. Daarmee kan je gewoon je eigen router aan je glasvezel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
HaNS1443 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:52:
Het nieuwsbericht van vandaag over zelf een modem kiezen triggerde mij of uit te zoeken of het mogelijk is om alle wachtwoorden uit de Fritz!Box te krijgen en ik heb een relatief makkelijk manier gevonden. Dit is mogelijk door gebruik te maken van Fritz!Box Tools. Ik hoefde hiervoor mijn firmware niet aan te passen, enkel bij: FRITZ!Box Users->Login to the Home Network-> Onder Confirm het vinkje uit te zetten bij "Extra confirmation to configure certain settings and functions".

Onder het kopje "Konfig [export|extrakt|file|import] <Datei/Ordner> <Kennwort>" staan de commands die je voor het decrypten van de wachtwoorden kan gebruiken.

[...]
Geeft een overzicht van de wachtwoorden (DSL, TR-069-Fernkonfigurationen, WLAN, FRITZ!Box-Benutzer(FRITZ!Box Users) en InternetTelefonie).

[...]
Geeft een backup (.export) bestand waarin alle wachwoorden gedecrypt zijn.

EDIT:
Het zal beslist aan mijn beperkte kennis liggen, maar ik krijg hieruit geen DSL-wachtwoorden. Is er een duidelijke walktrought?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
boozt77 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Het zal beslist aan mijn beperkte kennis liggen, maar ik krijg hieruit geen DSL-wachtwoorden. Is er een duidelijke walktrought?
Bij je FritzBox gaan naar: System->Backup-> een wachtwoord kiezen voor de backup en dan Save.
Op deze site je net gemaakte .export bestand uploaden door op Browse te klikken, daarna op Uncrypt klikken en je net aangemaakte wachtwoord invoeren. Nu is je config bestand gedecrypt en kan je je wachtwoorden zien. Je DSL wachtwoord vind je een aantal regels onder 'targets' maar is in het geval van trined gewoon 'trined'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Weet iemand welk vlan trined (midden Brabant glas) gebruikt voor telefonie? Ik wil na de ntu een asus router neerzetten die telefonie doorstuurt naar de FB en voor de rest gewoon de asus router kan gebruiken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Wokschotel de VOIP van Trined gebruikt geen apart vlan maar gaat gewoon via internet (PPPoE over vlan 6) naar sip.trined.nl. Met een beetje geluk werkt het als je de FB achter je Asus router zet. Anders kan je altijd je voip credentials in een andere voip client zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Iemand ervaring met iTV van Trined?

Op advies van Trined speciaal kabel getrokken van (Fritzbox) modem naar TV, rechtstreeks. Keurig volle snelheid (1 Gbit) over die kabel. TV gemist etc is ook allemaal prima te bekijken. Maar live TV geeft foutcode S004. Als ik modem reset en alles behalve de STB loshaal werkt het goed, heb (nog) niet getest voor hoe lang.

Zou ik dit moeten zoeken in de rest van het netwerk, of in (de verbinding tussen) STB en modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Beekforel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:32:
Iemand ervaring met iTV van Trined?

Op advies van Trined speciaal kabel getrokken van (Fritzbox) modem naar TV, rechtstreeks. Keurig volle snelheid (1 Gbit) over die kabel. TV gemist etc is ook allemaal prima te bekijken. Maar live TV geeft foutcode S004. Als ik modem reset en alles behalve de STB loshaal werkt het goed, heb (nog) niet getest voor hoe lang.

Zou ik dit moeten zoeken in de rest van het netwerk, of in (de verbinding tussen) STB en modem?
Misschien zit er iets wat IGMP in het netwerk verstoort of een 2e dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

tumtum100 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Misschien zit er iets wat IGMP in het netwerk verstoort of een 2e dhcp?
Ik dacht ook tweede dhcp maar dat lijkt het niet te zijn. Misschien inderdaad iets wat igmp verstoort, zal eens kijken of ik dat kan uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Beekforel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:46:
[...]

Ik dacht ook tweede dhcp maar dat lijkt het niet te zijn. Misschien inderdaad iets wat igmp verstoort, zal eens kijken of ik dat kan uitvinden.
Misschien zit er een switch tussen die problemen geeft met IGMP zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

tumtum100 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:18:
[...]

Misschien zit er een switch tussen die problemen geeft met IGMP zou kunnen.
Het is een behoorlijk groot netwerk waar van alles aan elkaar is geknoopt. Zijn diverse switches en zelfs nog een extra router denk ik actief. Wordt een leuke uitzoekklus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:05:
[...]

Het is een behoorlijk groot netwerk waar van alles aan elkaar is geknoopt. Zijn diverse switches en zelfs nog een extra router denk ik actief. Wordt een leuke uitzoekklus.
Een kleine WiFi accespoint/repeater bleek de boosdoener. Alles stap voor stap uitgesloten en uiteindelijk bij deze uitgekomen. Gelukkig was hij niet heel erg nodig dus uitgefaseerd en alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wie heeft Digitale Televisie (DVB-C) van TriNed, beschikt over een DVB-C PC TV tuner en zou voor mij eens een capture willen maken van de DVB-C Transport Stream op de frequentie 304 MHz met de instellingen 256 QAM modulatie en 6875 ksps symbolrate volgens de instructies in één van onderstaande posts:
"Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

TriNed geeft aan dat DVB-C apparatuur inclusief Irdeto CI+ modules van klanten uit voormalig Ziggo gebied gewoon gebruikt kunnen blijven worden, dus is het interessant om eens de opbouw van de DVB Service Informatie (DVB-SI) uit de TriNed DVB-C Headend te vergelijken met DVB-SI uit de Ziggo DVB-C Headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Aangezien dit een ervaringen topic voor TriNed is, wil ik gewoon eens vragen wat jullie van TriNed vinden.

In en rondom Eindhoven zijn veel abonnees van ON glasvezel die langzaam door KPN overgenomen en dus omgezet worden, maar daardoor hun DVB-C gaan verliezen.
Dus is TriNed een reclame-campagne begonnen om al die mensen die graag DVB-C blijven gebruiken over te halen om bij TriNed abonnee te worden.

Maar op het internet is niet echt veel te vinden over deze provider.
Zijn er mensen die hun ervaringen kwijt willlen in dit topic? En dan graag zowel negatieven als positieve ervaringen. Dan wordt het voor veel mensen makkelijker om te beslissen wat ze gaan doen.

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
funske schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:
Aangezien dit een ervaringen topic voor TriNed is, wil ik gewoon eens vragen wat jullie van TriNed vinden.

In en rondom Eindhoven zijn veel abonnees van ON glasvezel die langzaam door KPN overgenomen en dus omgezet worden, maar daardoor hun DVB-C gaan verliezen.
Dus is TriNed een reclame-campagne begonnen om al die mensen die graag DVB-C blijven gebruiken over te halen om bij TriNed abonnee te worden.

Zijn er mensen die hun ervaringen kwijt willlen in dit topic? En dan graag zowel negatieven als positieve ervaringen. Dan wordt het voor veel mensen makkelijker om te beslissen wat ze gaan doen.

Ik ben inmiddels 3 jaar en 5 maanden tevreden klant bij ze. Er valt weinig te klagen over een altijd werkende internet dienst.

DVB-C neem ik niet via hun maar Rekam af, maar dat werkt ook altijd naar behoren.

Als er weinig te vinden is op internet is dat vaak een goed teken. Bij klachten weet iedereen de provider en kanalen prima te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb nu ruim 2,5 jaar zowel DVB-C als 500/500 Mbps internet van TriNed. Na de kleine opstart problemen (internet peering was wat slecht geregeld) ben ik nu ruim 2 jaar erg tevreden. Alles doet het gewoon. DVB-C heeft het vanaf dag 1 prima gedaan, dat werkt gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Hier ook een zeer tevreden Trined gebruiker in Gouda en deel dezelfde ervaring als RichieB & MediaZoo al bijna 2 jaar. Maak gebruik van DVB-C (Rekam TV Digitaal), 500/500 Mbps Trined internet en telefonie maar geen interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 09:45
Vandaag gelukkig een fritz box gekregen, wil je inloggen klopt het wachtwoord niet wat er overeenkomt met de gegevens van de website. Dus ik maar een factory reset doen, lees ik dat onderop de unit het wachtwooord staat...

Heeft iemand een idee hoe ik mijn PPPOE username weer kan terugvinden of zit hier een soort logica in. (van mijn oude genexis modem heb ik de username getest maar deze werkt helaas niet icm trined als ww)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis sinds mei 2017 Trined: 500/500 internet, analoge / digitale TV, vaste telefoon + IPTV met opnemen. Geen idee of die analoge TV nog werkt, want we kijken dus IPTV.

Zeer tevreden, eigenlijk nauwelijks downtime etc. gehad. De Fritz Box dient beneden tevens als Access Point met verder prima ontvangst. Omdat we direct leidingen met UTP hebben aan laten leggen, boven op elke verdieping nog een extra AP.

Opgetreden problemen:

- 1x leek het alsof een van de IPTV ontvangers niet goed meer werkte, dus gevraagd of wat ik zag klopte. Zonder vragen kwam er ineens een vervangende. Wat er mis ging: het terugsturen van de oude werd in eerste instantie niet goed verwerkt, dus klopte de volgende factuur niet.

- 1x ineens een update voor de IPTV ontvangers, die niet was aangekondigd. Resultaat: update, reboot en de IPTV ontvanger werkte niet goed meer. Gebeld: ze waren zelf ook verrast door die update. Na het oplossen ervan belden ze nog op om te vragen of het weer goed werkte.

Het enige "probleem" is dat we af en toe eens de IPTV ontvangers moet herstarten omdat ze "gek" lijken te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
pleunbaan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:32:
Geen idee of die analoge TV nog werkt, want we kijken dus IPTV.
DVB-C is digitale TV (vandaar de D) maar dan over kabel (vandaar de C). De bandbreedte en kwaliteit is vergelijkbaar met die van IPTV alleen is DVB-C niet interactief. Dus alle streams worden tegelijk doorgegeven ipv alleen die waarnaar je wilt kijken. Ook extra mogelijkheden zoals opnemen in de cloud en uitzending gemist worden door TriNed alleen via IPTV aangeboden.
Het enige "probleem" is dat we af en toe eens de IPTV ontvangers moet herstarten omdat ze "gek" lijken te doen.
Dat is precies de reden dat ik geen IPTV wil. De kwaliteit van de ontvangers laat meestal te wensen over al is daar de laatste paar jaar een boel in verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
funske schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:

In nieuwbouwwijk in Boekel al 3 jaar Trined glasvezel op netwerk van, tegenwoordig, E-Fiber. Tegenwoordig is het goedkoopste abonnement 500/500 en die snelheid wordt altijd gehaald. Pingtijden circa 4ms in NL. Onlangs heeft Trined in Boekel overal de oude Genexis glasvezel modem/router vervangen door een Huawei modem en Fritzbox router. Qua modem/router was zowel de Genexis als de Fritzbox prima. Hoef eigenlijk nooit het modem/router te resetten, ook niet bij honderden torrentverbindingen in gebruik bijvoorbeeld. De Wifi van de Genexis was pure bagger, de Fritzbox is prima ook met 5Ghz. Desondanks gebruik ik de Wifi daarvan niet wegens plaatsing in de meterkast.

Ik neem alleen internet en DVB-C TV af. De beeldkwaliteit van DVB-C is super. Tegenwoordig meer zenders in HD, waardoor het weer gelijk loopt met de grote jongens qua aanbod. Ik gebruik een oude Humax decoder van Ziggo om TV op te kijken en mee op te nemen. Werkt goed, zonder smartcard.

Zeer sporadisch storing, dat is echt niet noemenswaardig. Klantenservice is goed bereikbaar en snapt dingen. Prima provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04-2024
Hoi, ook wij worden overgezet van ON naar KPN in Eindhoven. Ik ben mij aan het inlezen over Trined, en ik vroeg me af hoe het beeldkwaliteit is van DVB-C ter vergelijking met HDtv van KPN interactieve televisie ?
GekkeRipper schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:55:
[...]

Ik neem alleen internet en DVB-C TV af. De beeldkwaliteit van DVB-C is super. Tegenwoordig meer zenders in HD
Hoe super is super? :P

[ Voor 18% gewijzigd door evilan op 16-06-2018 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
evilan schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 04:39:
Hoi, ook wij worden overgezet van ON naar KPN in Eindhoven. Ik ben mij aan het inlezen over Trined, en ik vroeg me af hoe het beeldkwaliteit is van DVB-C ter vergelijking met HDtv van KPN interactieve televisie ?

[...]

Hoe super is super? :P
Dat is lastig te zeggen omdat ik de specs van de streams niet ken. Heb ook geen zin om dat van de Humax naar de PC te kopiëren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb de DVB-C aangesloten op een HD Homerun die ik weer heb gekoppeld aan Tvheadend. Als ik daarmee een NPO 1 HD stream opneem zegt media info er dit over:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 43mn 0s
Bit rate                                 : 11.4 Mbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 25.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Interlaced
Scan type, store method                  : Separated fields
Scan order                               : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.220
Stream size                              : 3.42 GiB (90%)
Language                                 : English
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio #1
ID                                       : 2
Format                                   : MPEG Audio
Format version                           : Version 1
Format profile                           : Layer 2
Codec ID                                 : A_MPEG/L2
Codec ID/Hint                            : MP2
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 256 Kbps
Channel(s)                               : 2 channels
Sampling rate                            : 48.0 KHz
Compression mode                         : Lossy
Delay relative to video                  : -3ms
Stream size                              : 78.7 MiB (2%)
Language                                 : Dutch

Audio #2
ID                                       : 3
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate                                 : 448 Kbps
Channel(s)                               : 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, LFE
Frame rate                               : 31.250 fps (1536 SPF)
Bit depth                                : 16 bits
Delay relative to video                  : -17ms
Stream size                              : 138 MiB (4%)
Service kind                             : Complete Main

Audio #3
ID                                       : 4
Format                                   : MPEG Audio
Format version                           : Version 1
Format profile                           : Layer 2
Codec ID                                 : A_MPEG/L2
Codec ID/Hint                            : MP2
Bit rate                                 : 256 Kbps
Channel(s)                               : 2 channels
Delay relative to video                  : -3ms
Stream size                              : 78.7 MiB (2%)

Text #1
ID                                       : 5
Format                                   : DVB Subtitle
Codec ID                                 : S_DVBSUB
Codec ID/Info                            : Picture based subtitle format used on DVBs

Text #2
ID                                       : 6
Format                                   : DVB Subtitle
Codec ID                                 : S_DVBSUB
Codec ID/Info                            : Picture based subtitle format used on DVBs

Text #3
ID                                       : 7
Format                                   : UTF-8
Codec ID                                 : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info                            : UTF-8 Plain Text

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Aha, circa 11 Mbit @ 1080i in AVC. Enig idee hoe dit zich verhoud tot bijvoorbeeld Ziggo of KPN? Ik heb even gegoogeld en kom voor KPN glasvezel op circa 12 Mbit (https://forum.kpn.com/int...iggo-sport-kanalen-437940) en voor Ziggo ook 12 Mbit (https://breedbeeldweetjes...itrates-bij-kpn-en-ziggo/). Al met al vrij vergelijkbaar dus, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Is er al iemand die IPTV heeft werken op een eigen router? Vandaag weer een fijne ervaring met de Fritzbox. Ondersteunt blijkbaar geen openvpn. Zoveelste teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:19
Ik kom er zojuist achter dat Trined weer DVB-C aanbied in de gemeente Uden (en meer plaatsen in Noord Brabant waar OnsBrabantNet vervallen is) _/-\o_ *O* oOo <3
Dat wordt in oktober dus overstappen naar onze St.Oedenrodesche vrienden :) Meteen een lekkere upgrade want 500/500MBit is het minste wat je kunt krijgen (t.o.v. de 100/100 die ik nu heb bij KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222115

@Hans C
[FritzBox] ondersteunt blijkbaar geen openvpn.
Niet te snel opgeven! Ik kan je helaas niet precies uitleggen hoe het moet, want ik heb zelf (nog) geen FritzBox, maar je kunt een OpenVPN tunnel prima door een FritzBox router heen krijgen. Er is op het Internet een massa informatie voorhanden over de wijze waarop je dat voor elkaar krijgt. (Kennis van de Duitse taal strekt wel tot aanbeveling, gezien de herkomst en verbreiding van de router. :*) )

Ik begrijp niet helemaal waarom de FritzBox door sommigen zo kwaadaardig bejegend wordt. Het is een van de betere thuisrouters.Verreweg de meeste mensen zullen er prima mee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 222115 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 00:43:
@Hans C

[...]

je kunt een OpenVPN tunnel prima door een FritzBox router heen krijgen
Ik vemoed dat de wens is om een openvpn server op de fritzbox zelf te hebben. Dat is in ieder geval wel wat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
mdlaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:00:
[...]

Ik vemoed dat de wens is om een openvpn server op de fritzbox zelf te hebben. Dat is in ieder geval wel wat ik zou willen.
Klopt. Geen client. Dat lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Eind Augustus wordt Trined aangesloten, na jarenlang ON/Ons Net.
Ben benieuwd.

Welke FritzBox wordt er op dit moment geleverd?

[ Voor 25% gewijzigd door Bosfazant op 11-07-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bosfazant schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:43:
Eind Augustus wordt Trined aangesloten, na jarenlang ON/Ons Net.
Ben benieuwd.

Welke FritzBox wordt er op dit moment geleverd?
Volgens een chat begin mei met hun:
Op dit moment leveren wij voornamelijk de 7560 aan onze klanten

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyverveer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 06:45
Zijn er hier mensen uit ridderkerk die een overstap hebben gemaakt van ziggo naar trined?

Ik twijfel ik ben best tevreden over ziggo maar betaal voor 40/4 en 2smartcards 52,50EUR

bij trined zou ik voor 500/500 geen smartcards nodig (alle tv's hebben dvb-c) 54EUR betalen.

Kortom stuk sneller intrernet en tv zoals ik gewend ben (exclusief ziggo sport, maar dat kijk ik zelden)

ook ben ik idd beniewd of ik mijn huidige ubiquiti router kan gebruiken ipv fritzbox aangezien hier alle poorten al openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@joeyverveer Is glasvezel dan al uitgerold bij jou in Ridderkerk? Ik krijg op de TriNed site te zien dat dit pas zal gebeuren bij voldoende aanmeldingen. Uniquiti router gebruiken ipv FritzBox is geen enkel probleem, zoek in dit draadje voor de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
Eindhoven Noord is nu blijkbaar beschikbaar voor Trined. Ik mocht zojuist een afspraak inplannen. Er was welgeteld nog 1 werkdag beschikbaar vóór 1 september (de datum dat on stopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ook ik heb zaterdag een email gekregen dat ik een afspraak kon inplannen.
Aangegeven dat ik rekening wilde houden met de 1 maand opzegtermijn van mijn huidige provider en toen kreeg ik een melding dat een afspraak maken niet mogelijk was. :?

Dus eens een keer geprobeerd wat er gebeurde als ik geen rekening wilde houden met de opzegtermijn.
Toen was er nog één mogelijkheid; 16 augustus........
Daarna nog eens verder gekeken en ........ alles zat al helemaal volgepland tot begin november!?!?!? Ik kon mijn ogen niet geloven... 8)7

Dus daarna toch maar snel die afspraak van 16 augustus gepakt, zodat nu alles vol zit tot begin november.
Dan betaal ik Telfort maar iets langer door, maar dan heb ik in ieder geval wel de zekerheid dat ik toch internet heb, mocht de afspraak verzet worden.

Dus een tip voor andere nieuwe klanten; probeer z.s.m. een afspraak te maken!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DB LucF
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:46
Ik zit in hetzelfde schuitje met Onsnet Eindhoven en heb me dus 1.5 week geleden aangemeld bij TriNed (na veel te lang te hebben getwijfeld over andere opties/providers) aangezien een bedrag per maand/per televisie voor mij eigenlijk geen optie is qua prijs. Heel veel televisie kijken we in ons huishouden niet, maar we hebben er wel 4.
DVB-C is ideaal voor ons.
Vandaag toch maar eens gebeld, maar aangezien ik nog in de bedenktijd zit kan ik nog geen afspraak plannen. Volgens de dame die ik sprak zou het wel nog lukken voordat onsnet afgesloten wordt.

Ik hoop maar dat dat lukt. Eventueel een paar dagen overbruggen met een 4G verbinding lukt nog wel, maar toch liever een korte overbruggings tijd.

#edit, ik heb geluk. Nog in kunnen plannen in de week van de 20 Augustus.

[ Voor 5% gewijzigd door DB LucF op 02-08-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 13:13
De 17e wordt onze Trined aansluiting geïnstalleerd. Nu hebben wij ook telefonie afgenomen. Ik wil echter graag van de Fritzbox af. Heeft iemand hier ervaring met het installeren van telefonie zonder Fritzbox? Welke apparatuur gebruiken jullie hiervoor? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om inkomende gesprekken naar de (Android) smartphone door te sturen?

MBi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
Binkem schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:00:
De 17e wordt onze Trined aansluiting geïnstalleerd. Nu hebben wij ook telefonie afgenomen. Ik wil echter graag van de Fritzbox af. Heeft iemand hier ervaring met het installeren van telefonie zonder Fritzbox? Welke apparatuur gebruiken jullie hiervoor? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om inkomende gesprekken naar de (Android) smartphone door te sturen?
Voor zover ik kan zien geven ze geen SIP gegevens vrij, dus antwoord is nee.
Wel zou je ipv de telefonie van trined kunnen kiezen voor een Voip aanbieder als cheapconnect.
Werkt hier prima op een Gigaset N510 IP basisstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Volgende week krijg ik mijn aansluiting bij TriNed.
Nu wil ik heel graag de geleverde Fritzbox! (de 7560?) gewoon gebruiken voor TV en telefoon.
Maar het internet wil ik graag doorsluizen naar mijn eigen router (met eigen IP-range 192.168.5.x) omdat ik daar allerlei vaste IP-adressen heb staan en Port-forwarding voor de diverse home-automation apparaten.
En ik heb niet veel zin om dit alles over te zetten naar de Fritzbox!. Nog minder als ik dan ook nog de IP-range allemaal zou moeten aanpassen.

Is er iemand die dit, dus een eigen router achter Fritzbox, voor elkaar heeft? En zo ja, hoe heb je dat dan gedaan? Heb je 'exposed host' gebruikt of als AccessPoint of......

Wie kan me helpen?? _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
Binkem schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:00:
Ervaring zelf niet, wij gebruiken de Fritzbox, maar de wachtwoorden (voor o.a. telefonie) zijn makkelijk te herleiden via de site die ik onderaan mijn bericht noem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
HaNS1443 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
Ervaring zelf niet, wij gebruiken de Fritzbox, maar de wachtwoorden (voor o.a. telefonie) zijn makkelijk te herleiden via de site die ik onderaan mijn bericht noem
Dank voor je reactie, maar het gaat mij niet om de wachtwoorden voor telefonie etc.
Ik wil gewoon graag alleen mijn eigen router gebruiken voor internet en daarnaast de FB die ik dan gebruik voor tv en telefonie.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dank je @Wokschotel, maar ook dit is niet wat ik zoek.

Ik ben gewoon op zoek naar iemand die de Fritzbox gewoon gebruikt zoals het de bedoeling is voor TV en telefonie, maar het Internet gedeelte meteen naar een eigen router stuurt! Dus eigen router meteen achter Fritzbox!

En die eigen router verzorgt het internet gebeuren in je eigen netwerk.

Oftewel de Fritzbox wordt gebuikt als doorsluis kanaal; soms wordt dit ook wel DMZ of 'Exposed host' genoemd, volgens mij.

Ik lees deze termen hier wel een paar keer, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat nou precies ingesteld moet worden in de Fritzbox!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Twee routers achter elkaar is een slecht idee. Je kan beter je eigen router alleen als Wifi access point gebruiken als je hem achter de Fritzbox wilt hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DnAchtse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05-2024
Twee routers achter elkaar, elk ook ingesteld op DHCP, werkt op zich prima hoor.

De eigen router staat dan inderdaad in de DMZ bij de router van de provider; ik gebruik deze situatie al jaren.
Vroeger al bij Wanadoo/Orange, maar ook op dit moment bij KPN (over glas).
Voor mij was het belangrijk dat ik de op mijn Netgear met DD-WRT ingestelde Openvpn-server kon blijven gebruiken, en dat gaat prima.

Zie situatiebeschrijving hier: ( https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983 ), deze is al wat ouder en niet 100% accuraat, maar het geeft een goede indruk.

Ik geef de provider-router een afwijkende IP-adres-reeks als de achterliggende eigen router en zorg ervoor dat deze eigen router zélf (via de DHCP) een IP-adres van de provider-router krijgt.
Daarna geef ik in de provider-router het mac-adres van de eigen router een vast IP-adres via mac-adres-binding, en plaats 'm in de DMZ.
Ook zet ik de wifi geheel uit op deze provider-router; de wifi in mijn huis is prima geregeld op de eigen router, d.m.v. Ubiquiti-accesspoints.
IPTV- en telefoonapparatuur is gewoon op de hoofdrouter aangesloten, zoals je aangaf.
That's it, werkt prima.

Ik heb geen ervaring met Fritzbox, maar ik ga ervan uit dat dit hier ook gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DnAchtse schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:29:

Ik geef de provider-router een afwijkende IP-adres-reeks als de achterliggende eigen router en zorg ervoor dat deze eigen router zélf (via de DHCP) een IP-adres van de provider-router krijgt.
Daarna geef ik in de provider-router het mac-adres van de eigen router een vast IP-adres via mac-adres-binding, en plaats 'm in de DMZ.
Ook zet ik de wifi geheel uit op deze provider-router; de wifi in mijn huis is prima geregeld op de eigen router, d.m.v. Ubiquiti-accesspoints.
IPTV- en telefoonapparatuur is gewoon op de hoofdrouter aangesloten, zoals je aangaf.
That's it, werkt prima.

Ik heb geen ervaring met Fritzbox, maar ik ga ervan uit dat dit hier ook gewoon mogelijk is.
Dit is dus exact wat mijn bedoeling is; afwijkende IP-adres-reeksen, WiFi alleen op de eigen router aan, etc.!! _/-\o_
Ik wist wel dat het zou moeten kunnen
Haal jij ook nog gewoon de normale 500/500 op je eigen router?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnAchtse
Ik heb op dit moment geen 500/500...maar slechts 100/100.
Maar ik merk (via Ookla) eigenlijk geen verschillen tussen de snelheden (bedraad) wanneer ik op de hoofdrouter inplug of op de eigen router inplug.

Ik heb verder overigens vrijwel nooit de router echt voor mezelf (gezin is erg druk met allerlei zaken op internet) dus eerlijk en goed testen van snelheden is lastig hier.
Ook heeft de hardware een effect; dd-wrt (kong) op een Netgear (samen met Unify AP AC Pro i.p.v. de eigen wifi-antennes) is uiteindelijk geen standaard situatie meer.

Maar, hier is iedereen erg tevreden over de kwaliteit van het internet; da's voor mij erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DnAchtse schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:14:
Ik heb op dit moment geen 500/500...maar slechts 100/100.
Dat is nu wel weer jammer..........
Maar, hier is iedereen erg tevreden over de kwaliteit van het internet; da's voor mij erg belangrijk.
Dàt is inderdaad wel het belangrijkste.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij een 100/100 abonnement heeft. Ook met je eigen router in DMZ haal je probleemloos 500Mbit hoor zolang je eigen router de 500Mbit ook aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DnAchtse
Dat klopt inderdaad; ik zit op dit moment (als voormalige OnsNet klant) bij KPN met een 100/100 abo.

Ik volg dit draadje met interesse omdat ik Trined een interessante optie vind; helaas in mijn woonplaats pas enkele weken beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
@DnAchtse als van uit De Achtse Barrier of uit Acht?

Ik krijg volgende week woensdag mijn aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 08-08-2018 17:02 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnAchtse
Achtse Barrier, inderdaad :-) ...
Maar ik moest in juni al over en had op dat moment geen mogelijkheid om Trined te kiezen, die kwamen pas een 2 weken geleden beschikbaar op mijn postcode. Dus nu op KPN.
Werkt dus prima, maar ik overweeg nog altijd een overstap naar Trined...de huidige korting die KPN biedt, zorgt ervoor dat ik dit eens rustig ga uitzoeken. Geen haast...

Ben benieuwd hoe het gaat dan, de aansluiting volgende week.
Wat voor een eigen router wil je er achter gaan hangen? En is deze op stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DnAchtse schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:52:
Achtse Barrier, inderdaad :-) ...
.....de huidige korting die KPN biedt, zorgt ervoor dat ik dit eens rustig ga uitzoeken. Geen haast...
Dat snap ik; zou ik ook doen....
Ben benieuwd hoe het gaat dan, de aansluiting volgende week.
Wat voor een eigen router wil je er achter gaan hangen? En is deze op stock firmware?
Ik ben zelf ook benieuwd hoe de overstap van Telfort naar TriNed gaat verlopen. Ik ga er vanuit dat dit geen problemen op gaat leveren.
Ik zal het in ieder geval hier wel posten.

Ik heb nu een Asus RT-65U (met stock firmware) achter de glasvezel hangen. Maar ik heb een flink aantal vaste IP-adressen hierin zitten en diverse andere instellingen hierinzitten die ik eventueel wel kan overzetten, maar veel liever gewoon behoud. Ook al omdat ik de WiFi bij mij prima geregeld heb, mede door die Asus en andere WiFi aanvullingen.
Dus wil ik hem graag gewoon behouden.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 16:29
funske schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Dit is dus exact wat mijn bedoeling is; afwijkende IP-adres-reeksen, WiFi alleen op de eigen router aan, etc.!! _/-\o_
Ik wist wel dat het zou moeten kunnen
Haal jij ook nog gewoon de normale 500/500 op je eigen router?
Ik heb precies hetzelfde gedaan met een Unifi USG router achter mijn Fritzbox, en ik haal gewoon de volledige snelheid en heb nog geen instabiliteit gemerkt. Je moet wel even de geavanceerde instellingen aanzetten in de Fritzbox, anders kan je de DMZ niet instellen, maar dit staat op internet wel uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
chielisdenaam schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan met een Unifi USG router achter mijn Fritzbox, en ik haal gewoon de volledige snelheid en heb nog geen instabiliteit gemerkt. Je moet wel even de geavanceerde instellingen aanzetten in de Fritzbox, anders kan je de DMZ niet instellen, maar dit staat op internet wel uitgelegd.
Heb je toevallig een linkje van die uitleg of bedoel je deze?

Als je een andere bedoelt, kun je die dan a.u.b. even hier vermelden?
Alvast bedankt. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 16:29
funske schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Heb je toevallig een linkje van die uitleg of bedoel je deze?

Als je een andere bedoelt, kun je die dan a.u.b. even hier vermelden?
Alvast bedankt. _/-\o_
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Verder heb ik de IP range van de Fritzbox dus aangepast zodat deze niet overlapt met de IP range van mijn eigen router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
Vanmiddag overgegaan van Telfort naar TriNed en dit is zonder problemen verlopen.
Telfort had zelf om 12:00 uur onze aansluiting afgesloten en toen de TriNed monteur kwam had ik binnen 1 uur internet, telefoon en televisie.

Ook het instellen van de Fritzbox in “exposed host” was snel geregeld. Dus ik heb mijn eigen Asus router nu meteen na de Fritzbox werken.

Morgen alleen nog even kijken of ik de snelheid wel helemaal haal.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DB LucF
Ik ben vandaag overgegaan van ON naar Trined. ‘s ochtends werd er een nieuw aansluitpunt gemaakt, ‘s middags is de rest van de aansluiting opgeleverd.
Fijn dat ik nog steeds DVB-C heb, al mist een van mijn kinderen nu wel Cartoon Network.
De Fritzbox is wel heel erg dichtgetimmerd en gaat dus vervangen moeten worden. Op dit moment dus helaas via double-NAT aangesloten. Mijn hele interne netwerk van subnet laten veranderen heb ik echt geen zin in.
Dus nog een WIP al werkt alles tot nu toe prima, op een 500Mbit abonnement zit ik nu op 560Mbit down en 515Mbit up.
Het IP adres dat ik toegewezen heb gekregen is blijkbaar origineel geregistreerd in Roemenië, dat is wat onhandig.
Al met al, een soepele overschakeling. Nog wel wat dingen over die nog afgerond moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
DB LucF schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:19:
De Fritzbox is wel heel erg dichtgetimmerd en gaat dus vervangen moeten worden. Op dit moment dus helaas via double-NAT aangesloten. Mijn hele interne netwerk van subnet laten veranderen heb ik echt geen zin in.
Hoezo dichtgetimmerd? Volgens de faq zou het wachtwoord 'trined' moeten zijn.
Het IP adres dat ik toegewezen heb gekregen is blijkbaar origineel geregistreerd in Roemenië, dat is wat onhandig.
Daar heb ik over gelezen (in deze thread?). Komt dus wel vaker voor, en daardoor reageren sommige verbindingen anders of langzamer. Volgens mij kun je dat even bij trined melden en recht laten zetten.
Al met al, een soepele overschakeling.
Zo'n overschakeling (van on naar trined) was/is bij mij ook de bedoeling, maar gaat vrees ik niet lukken. Ondanks dat ik niet over ga naar KPN, houdt KPN wel mijn lijn bezet voor andere providers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DB LucF
mdlaat schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:31:
[...]

Hoezo dichtgetimmerd? Volgens de faq zou het wachtwoord 'trined' moeten zijn.
Correct, het wachtwoord is 'trined' en dan kom je op een heel kale interface uit. Geen kans om het IP aan te passen, DHCP ranges te veranderen, DNS die uitgedeeld wordt aan te passen (PiHole), etc. etc. Oftewel, geen manier om het lokale netwerk aan te passen aan mijn wensen.

Ik moet sowieso nog even contact met ze hebben. Inloggegevens voor mijntrined heb ik nog niet gekregen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DB LucF schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Correct, het wachtwoord is 'trined' en dan kom je op een heel kale interface uit. Geen kans om het IP aan te passen, DHCP ranges te veranderen, DNS die uitgedeeld wordt aan te passen (PiHole), etc. etc. Oftewel, geen manier om het lokale netwerk aan te passen aan mijn wensen.

Ik moet sowieso nog even contact met ze hebben. Inloggegevens voor mijntrined heb ik nog niet gekregen bijvoorbeeld.
Dit vind ik heel raar! Ik heb sinds afgelopen donderdag ook de aansluiting en heb inmiddels op de Fritz!Box 7560 de het IP-adres, de IP-range, de WiFi namen, de WiFi kanalen, de port-forwarding, etc. aangepast.

Je moet alleen wel even zoeken waar je alles kunt vinden en dat heeft mij de meeste tijd gekost.

Maar na 1 dag had ik alles ingesteld zoals ik het graag wilde hebben, behalve de port-forwarding.
Dat heeft me nog 2 dagen extra gekost voordat ik (door een tip van een andere tweaker) er achter kwam dat de poort 8080 voor Domoticz niet te forwarden is. Deze wordt door de Fritz!Box zelf gebruikt.

Snelheid is uitstekend (gemiddeld ± 600/500).
DVB-C is veel beter dan bij Telfort; alle standaard zenders in HD, gratis de app geactiveerd en de smartcard wordt een dag later opgestuurd voor het gratis Pluspakket (of FoxSport) voor 1 jaar
Telefoon werkt gewoon goed (geen verschil met Telfort).

Dus ik ben een héél tevreden TriNed gebruiker!! d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DB LucF
funske schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Dit vind ik heel raar! Ik heb sinds afgelopen donderdag ook de aansluiting en heb inmiddels op de Fritz!Box 7560 de het IP-adres, de IP-range, de WiFi namen, de WiFi kanalen, de port-forwarding, etc. aangepast.

Je moet alleen wel even zoeken waar je alles kunt vinden en dat heeft mij de meeste tijd gekost.
Ik heb volgens mij een ander model, nu niet thuis dus kan het niet controleren. Maar ik zal nog eens gaan spelen vanmiddag als ik weer thuis ben. Misschien heb ik inderdaad niet lang genoeg gezocht.

Verder ben ik tot nu toe ook heel tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door DB LucF op 21-08-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Zelfs al zou je een andere router hebben, dan is het nog steeds mogelijk om allerlei zaken aan te passen.

In "Je persoonlijke oplevergids" die de monteur heeft achter gelaten staat precies beschreven hoe je je WiFi netwerk, WiFi wachtwoord en WiFi kanaal kunt wijzigen. Zo kun je ook allerlei andere zaken wijzigen.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
DB LucF schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Ik heb volgens mij een ander model, nu niet thuis dus kan het niet controleren. Maar ik zal nog eens gaan spelen vanmiddag als ik weer thuis ben. Misschien heb ik inderdaad niet lang genoeg gezocht.

Verder ben ik tot nu toe ook heel tevreden.
Staat je fritzbox wel op 'advanced view'?

Afbeeldingslocatie: https://service.avm.de/support/media/en/223.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DB LucF
tumtum100 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Staat je fritzbox wel op 'advanced view'?
En bedankt, nu voel ik me weer dom, helemaal overheen gekeken gisteren. :)
Ik ga weer verder spelen of ik het zo kan krijgen als ik wil. IOT apparaten kan ik wellicht op het guest netwerk zetten.

Top (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 21:37
Ik krijg in Outlook365 mijn mailbox van Trined niet ingesteld voor IMAP. Op de site staat dat je smartermail.trined.nl op poort 143 voor inkomend en uitgaand moet instellen, maar Outlook blijft melden dat er wat fout gaat met de verbinding.
Klopt het dat je mailbox maar 100 MB is?

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste