[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Arjant2 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:30:
publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
19-12-2016 01.obr.16.22.S.3300.1.16 verlening voorlopige surseance op 16 december 2016 crediteurenvergadering op 14 maart 2017 om 9:30 - Locatie: Leeghwaterlaan 8 's-Hertogenbosch
Bron: http://www.faillissements...e/1272723/trined-b-v.aspx

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borisvanes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-08 00:38
Ben zeer tevreden over TriNed. Hoop dat ze het redden.
Heb het nu een half jaar en eigenlijk geen klachten.
Van elke speedtest die ik gedraaid heb is het altijd 500/500 geweest.
DVB-C op bestaande Ziggo apparatuur is geen probleem.
Enkel de tvgids mist soms items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Zojuist deze mail ontvangen:

Beste TriNed klant,

De laatste dagen was het even onrustig omtrent TriNed. De continuïteit van de dienstverlening aan onze klanten is niet in gevaar geweest. In de afgelopen dagen is er overeenstemming bereikt en hierdoor zal het huidige team van TriNed onze de klanten op glasvezelnetwerken door heel Nederland blijven voorzien van razendsnel internet, digitale en interactieve televisie en telefoon.

Ik dank alle betrokken partijen bij de constructieve houding in het proces de afgelopen dagen. TriNed heeft de benodigde financiële en operationele middelen tot haar beschikking om de succesvolle groei door te kunnen zetten.

Op dit moment lopen in samenwerking met E-Fiber de campagnes in Bernheze en Schagen nog tot en met 31 december van dit jaar. Het aantal aanmeldingen blijft dan ook dagelijks flink oplopen. We hopen dat we dit succesvol kunnen doorzetten zodat in beide gemeenten E-Fiber tot de aanleg van een gemeente dekkend glasvezelnetwerk over kan gaan.

Ik wens u namens het hele TriNed team hele fijne feestdagen en een heel gelukkig en een supersnel 2017 toe!

Met vriendelijke groet,
Paul van Wanrooij
Directeur TriNed

Zo te lezen is het opgelost :)

[ Voor 100% gewijzigd door TheNameIsBart op 23-12-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Psvtje10 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:37:
Zojuist deze mail ontvangen:

[afbeelding]

Zo te lezen is het opgelost :)
niet te lezen... ;) Kun je niet even een grotere linken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
commentator schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:40:
[...]

niet te lezen... ;) Kun je niet even een grotere linken ?
Reactie aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 08-09 19:57
Las 'm ook als toekomstige klant uit Schagen, waar nu inschrijfactie loopt. Geen enkel idee waar dit over gaat, maar wordt er niet vrolijk van. Wat is er gebeurd en wat is er mee gedaan? Hier twijfel of ik er wel goed aan doe om over te stappen van good old Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Wat er gebeurd is?
Wat ik begreep had een financier zich terug getrokken en dat leidde tot financiele problemen.
Inmiddels hebben ze blijkbaar een andere financier gevonden en zijn de problemen opgelost.
Overigens hebben de klanten daar verder niets van gemerkt.
Het blijft nu eenmaal lastig als een kleine provider wil groeien. Dan heb je financiering nodig, dat red je niet uit je binnenkomende cashflow van je bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Via BoekelNet maak ik sinds eind 2014 gebruik van de TriNed alleen internet diensten. Mijn ervaring is dat het IP-adres vast is, en afgezien van de eerste maand (toen TriNed meelifte op het Plinq netwerk) niet veranderd.

De reverseDNS is rommelig, maar momenteel (01-01-17 16:37) correct. Een voorbeeld waarbij het IP-adres (uit de range 193.107.220.0/22) anoniem gemaakt is:$ host 1.1.2.1
1.2.1.1.in-addr.arpa domain name pointer 1-2-1-1.static.trined.nl.
$ dig 1-2-1-1.static.trined.nl +short
1.1.2.1

Regelmatig klopt de forward niet met de reverse. Gelukkig lost TriNed het uiteindelijk wel naar wens op: .fiber.trined.nl werd gewijzigd in .static.trined.nl zodat SORBS wat minder te klagen heeft. Het opzetten van een mailserver die rechtstreeks SMTP mail af kan leveren bij de ontvangers wordt zo wel een tijdrovende zaak.

Ook het AS waarin de IP-adressen vallen wisselt regelmatig. Eerst dus Plinq met AS35224, toen TriNed met AS49713, en momenteel is het AS15426 (Xenosite). De tenaamstelling is weliswaar met een naar "TriNed" aangepast label bij speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5877922997.png

De TriNed download snelheid is OK. De TriNed upload snelheid haalt de 90% van 500 Mbps (450Mbps) vaak niet, zelfs bij het testen met de server met de kortste ping tijden (Vodafone, Utrecht, 1ms):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5928285631.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5928494203.png

Met name het uploaden gaat bij TriNed wat minder snel, hier een overzicht op verschillende dagen:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5929097018.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5930082403.png

En tenslotte de meetresultaten van dag 3 ten behoeve van de TriNed snelheidsgarantie:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5933100644.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5933103933.png

[ Voor 27% gewijzigd door cj1 op 03-01-2017 12:54 . Reden: Vodafone resultaat toegevoegd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
En wat is je vraag of bedoeling van je post? Snap even niet wat je hier mee wil zeggen of vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Zien jullie ook dat de EPG voor BBC One en BBC Two een uur voorloopt? Zo staat er nu op BBC Two vanaf 21:00 uur "David Bowie - The Last Five Years" terwijl dat echt pas om 22:00 uur wordt uitgezonden. Ik heb trouwens geen interactieve TV maar gewoon digitale tv via coax (dmv glasvezel converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
De snelheid is nog steeds geweldig anno 2017 dus TriNed heeft nog steeds een tevreden Goudse klant :)

https://www.speedtest.net/result/5946941811.png

[ Voor 5% gewijzigd door DH-64 op 08-01-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Na lang oriënteren heb ik de keuze gemaakt over te stappen naar Trined. Ik ga hun diensten wat betreft bellen, televisie en internet afnemen.

Ik heb op 19-11-2016 een aanvraag geplaatst. Vanwege drukte kon Trined alles op 17-01 aansluiten, vandaag dus.

De monteur, een jonge vriendelijke man, sloot het glasvezel-naar-utp modem en de router aan. Toen bleek dat er geen signaal vanuit de glasvezelaansluiting kwam. De monteur heeft gebeld en het bleek dat de aansluiting op mijn adres nog niet geactiveerd was. Hij heeft gemeld dat dit met spoed gedaan moet worden aangezien mijn huidige abonnement bij Ziggo op 20-01 af loopt. De monteur kon niet zeggen wanneer de aansluiting geactiveerd zou worden.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Trined met de vraag of zij mij meer konden vertellen. Helaas was dit niet het geval. Volgens hen ligt de fout bij de netwerkbeheerder (Regefiber). Na dit gesprek heb ik Regefiber gebeld in de hoop om meer informatie te krijgen over de activatie van de aansluiting. Tot mijn grote verbazing vertelde de telefonist mij dat de aanvraag vanuit Trined pas gisteren was gedaan en dat het uiterlijk vijf werkdagen duurt voordat mijn aansluiting geactiveerd is.

Nu kan het dadelijk zo zijn dat ik een paar dagen zonder televisie, internet en telefoon zit. Hier baal ik erg van aangezien wij een groot gezin hebben en iedereen veel gebruik maakt van bovenstaande diensten. Wat ik overigs raar vind is dat Trined de digitale decoder niet aansluit, dit moet je zelf doen. Ik weet niet of dit gebruikelijk is maar naar mijn mening is het toch wel prettig dat zij dit aansluiten en even laten zien hoe alles werkt.

Tot zover mijn eerste ervaring met Trined.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Natuurlijk suf deze fout van TriNed, maar je plant het zelf zo krap. Je kan beter een paar weken dubbel betalen als je een paar dagen zonder internet vervelend vindt. Bij mij ging het aansluiten wel goed op de afgesproken datum, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Inderdaad moet je dit soort zaken ruim plannen. Ik heb ook een paar weken overlap gehad om dit soort problemen te voorkomen. Achteraf natuurlijk makkelijk zeggen maar dit wordt over het algemeen altijd aangeraden. Zeker omdat er altijd iets mis kan gaan als er meerdere partijen bij betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Arjant2 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:37:
Inderdaad moet je dit soort zaken ruim plannen. Ik heb ook een paar weken overlap gehad om dit soort problemen te voorkomen. Achteraf natuurlijk makkelijk zeggen maar dit wordt over het algemeen altijd aangeraden. Zeker omdat er altijd iets mis kan gaan als er meerdere partijen bij betrokken zijn.
RichieB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:14:
Natuurlijk suf deze fout van TriNed, maar je plant het zelf zo krap. Je kan beter een paar weken dubbel betalen als je een paar dagen zonder internet vervelend vindt. Bij mij ging het aansluiten wel goed op de afgesproken datum, btw.
Ik snap jullie reactie. Echter heeft Trined het afzeggen van mijn oude Ziggo abonnement geregeld. Ik ging er van uit dat zij wel een goede inschatting konden maken qua tijd voor fouten en eventuele uitloop.

Daarnaast lijkt mij het logisch dat, wanneer zo iets voorkomt, je alles in staat stelt om de klant te helpen. Naar mijn idee is dit niet het geval. De klantenservice reageert kortaf en kan je geen enkele duidelijkheid geven terwijl de netwerkbeheerder dit wél kan. Het is toch niet veel moeite voor Trined om contact op te nemen met de netwerkbeheerder?

Ik heb vanmiddag weer gebeld met de klantenservice van Trined om uit te leggen dat ik wel duidelijkheid krijg via de netwerkbeheerder. Hier werd kortaf op gereageerd en paniekerig gezegd dat ik geen contact op moest nemen met de netwerkbeheerder.

De combinatie van bovenstaand verhaal en eerdere post geeft een slechte eerste indruk. Ik hoop dat ik, na de activatie van het signaal, zonder problemen gebruik kan maken van de geadverteerde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataginaikos
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-08-2022
RichieB schreef op maandag 7 november 2016 @ 01:24:
Dit weekend heb ik de Fritz!Box vervangen door een USG. Dat ging vrij simpel. WAN instellen op PPPoE over vlan 6, gebruikersnaam uit de Fritz!Box instellen met wachtwoord "trined" en alles werkt meteen.

...

Ik gebruik geen interactieve TV, anders moet je ook vlan 4 vanaf de WAN poort doorzetten naar je TV kastjes.
Ik ben ook van plan om een ubiquiti netwerk aan te leggen, incl. de USG. Ik neem naast internet ook IPTV af van Trined en wil ook graag gebruik maken van de USG i.p.v. de Fritzbox. Zou je iets specifieker kunnen toelichten over hoe dit in te stellen? Welke instellingen moet ik waar aanpassen in de controller van ubiquiti? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Pataginaikos schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Ik ben ook van plan om een ubiquiti netwerk aan te leggen, incl. de USG. Ik neem naast internet ook IPTV af van Trined en wil ook graag gebruik maken van de USG i.p.v. de Fritzbox. Zou je iets specifieker kunnen toelichten over hoe dit in te stellen? Welke instellingen moet ik waar aanpassen in de controller van ubiquiti? Alvast bedankt!
Als ik hier even in mag haken. Wat zijn precies de voordelen van de USG tov de Fritz!box? Ik heb namelijk altijd het modem van mijn vorige providers in bridge modus gezet en mijn eigen router alles laten regelen. Met de Fritz!box is dit helaas niet mogelijk. Is dit met de USG wel te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Psvtje10 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Als ik hier even in mag haken. Wat zijn precies de voordelen van de USG tov de Fritz!box? Ik heb namelijk altijd het modem van mijn vorige providers in bridge modus gezet en mijn eigen router alles laten regelen. Met de Fritz!box is dit helaas niet mogelijk. Is dit met de USG wel te realiseren?
Waarom kan je de FB niet in bridge modus zetten?
Kan je toch zelf instellen?

https://en.avm.de/service...-use-with-another-router/

Edit: klopt dus niet, dit beschrijft de situatie waarbij je je FB in een ander netwerk wil hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 26-01-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Arjant2 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Waarom kan je de FB niet in bridge modus zetten?
Kan je toch zelf instellen?

https://en.avm.de/service...-use-with-another-router/
Die pagina heb ik ook al gelezen maar ik twijfelde of dit op hetzelfde neer kwam. :$ Er wordt gesproken over het gebruiken van de router met een andere router en niet over bridge modus oid.

Kan ik met bovenstaande methode mijn eigen router alles regelen zoals portforwarding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Sorry dat beschrijft inderdaad een andere situatie.
Ik heb hem zelf niet in bridge dus had er eigenlijk nooit naar gekeken, ging er vanuit dat het wel mogelijk zou zijn.
Zal als ik tijd heb vanavond thuis eens kijken of er niet ergens een PPOE pass through is.
Dat het een vrij beperkt modem is dat is wel algemeen bekend.
Maar hij doet voor mij wat het moet doen, port forwarding werkt prima en veel meer opties heb ik niet nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Arjant2 op 26-01-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Iemand ervaringen met FBmodem icm veel connecties waarop modem eruit knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Pataginaikos schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb totaal geen ervaring met IPTV (nooit gebruikt) maar er zijn heel veel handleidingen te vinden mbt KPN glasvezel en de USG. Kijk eens op netwerkje.com. Er is volgens mij in de controller UI geen optie om een 2e Vlan in te stellen dus zal je dat in de config.gateway.json moeten doen.

De reden dat ik de FB heb vervangen is dat ik nu alles in mijn netwerk van Ubiquity heb en dus mooi met elkaar integreert. De FB beviel prima al hoewel hij soms spontaan resette.

De FB in bridge modus zetten heeft alleen zin als je DSL hebt. Bij glasvezel vervang je hem gewoon helemaal door een andere router die ook PPPoE over Vlan 6 ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 26-01-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Arjant2 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:50:
Sorry dat beschrijft inderdaad een andere situatie.
Ik heb hem zelf niet in bridge dus had er eigenlijk nooit naar gekeken, ging er vanuit dat het wel mogelijk zou zijn.
Zal als ik tijd heb vanavond thuis eens kijken of er niet ergens een PPOE pass through is.
Dat het een vrij beperkt modem is dat is wel algemeen bekend.
Maar hij doet voor mij wat het moet doen, port forwarding werkt prima en veel meer opties heb ik niet nodig.
Als ik vragen mag, hoe heb jij de boel ingesteld/aangesloten bij het gebruik van een eigen router?

Mijn eigen router (vooral de interface en instellingen) bevalt mij prima en ik ben hier helemaal bekend mee. Daarom zou ik de Fritz!box graag in bridge mode hebben zodat ik alles kan regelen vanuit mijn eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Nogmaals, je kan de FB voor glasvezel niet in bridge modus zetten. Je zal je eigen router pppoe moeten laten praten voor Vlan 6. Dus je sluit je eigen router met de WAN poort aan op de glasvezel NTU en configureert voor die WAN poort pppoe in Vlan 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:31:
Nogmaals, je kan de FB voor glasvezel niet in bridge modus zetten. Je zal je eigen router pppoe moeten laten praten voor Vlan 6. Dus je sluit je eigen router met de WAN poort aan op de glasvezel NTU en configureert voor die WAN poort pppoe in Vlan 6.
Ik begrijp dat je het modem niet in bridge modus kan zetten.

Maar goed, ik ga eens Googlen, Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataginaikos
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-08-2022
Is de exposed host functie gebruiken van de FB geen aardige optie? Ik heb geen complexe eisen, maar wil het netwerk graag in een unifi ecosysteem laten praten. Bijgevoegd een schema met gekoppelde apparatuur: https://www.dropbox.com/s...netwerk%20Heesch.png?dl=0

Klopt het dat:

1: de FB nu slechts gebruikt wordt voor de modemfuncties, maar dat de USG de routerfunctie van het netwerk waarneemt (i.e., DHCP regelen)?

2: als ik IGMP-snooping op de POE-switch aanzet, er geen problemen ontstaan i.v.m. multicast van de TV-box? Wellicht ook nog nodig om dit aan te zetten op de andere switch?

3: Mocht dit wel een probleem zijn, zou ik dan de FB door een switch moeten vervangen, waar ik de VLANs splits, en vervolgens VLAN4 (IPTV) rechtstreeks doorlus naar de TV-box, en VLAN6 naar de USG om het interne netwerk te regelen (waarbij de USG via PPPOE praat met de ISP)? In dit geval, kan ik dan nog op afstand mijn tv-box bereiken (op afstand opnemen bijvoorbeeld?)

[ Voor 5% gewijzigd door Pataginaikos op 02-02-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
1: als je glasvezel hebt vervult de FB een router functie, als je DSL hebt vervult de FB een modem functie. Aangezien je hier in het TriNed glasvezel draadje post ga ik uit van het 1e. Je moet de USG dus rechtstreeks op de glasvezel NTU aansluiten. De FB vervalt dan helemaal.

2: ik gebruik zelf geen interactieve TV maar in theorie zal het aanzetten van IGMP inderdaad problemen met multicast verkeer oplossen.

3: totaal niet nodig. De USG kan prima met vlans overweg. Wellicht niet via de Unifi Controller GUI, maar mbv handmatige commando's in de config.gateway.json is het mogelijk om VLAN4 bijv. door te zetten naar een aparte ethernet poort of vlan in je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RichieB schreef op maandag 7 november 2016 @ 01:24:
Dit weekend heb ik de Fritz!Box vervangen door een USG. Dat ging vrij simpel. WAN instellen op PPPoE over vlan 6, gebruikersnaam uit de Fritz!Box instellen met wachtwoord "trined" en alles werkt meteen.
Heb jij deze config via config.gateway.json ingesteld of via de wizard die krijgt als je naar 192.168.1.1 op de USG gaat?

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
baslab schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:18:
[...]

Heb jij deze config via config.gateway.json ingesteld of via de wizard die krijgt als je naar 192.168.1.1 op de USG gaat?
Via de webinterface van de USG op 192.168.1.1 inderdaad. Ik moest wel eerste de USG firmware updaten door hem als client in mijn netwerk te hangen (dus nog met de FB als router) anders werden de PPPoE instellingen niet bewaard en kwam het de internetverbinding niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik zit er over na te denken van XS4ALL naar Trined te gaan.
Hoofdzakelijk omdat ik veel coax heb ik huis en nu decoder moet gebruiken.
Daarnaast kan Trined wel 900 Mb aanbieden (glasvezel) ten opzichte van XS4ALL.

Bied Trined inmiddels ook IPv6 ?

mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topcraft
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05-2024
Zijn er mensen in Gouda die ervaring hebben met Trined? Wij overwegen om voor ons nieuwbouwhuis een Trined abonnement af te sluiten. Ruim €20 goedkoper dan andere aanbieders en 500mb.

Ik lees veel over problemen met de digitale TV. Heeft iemand hier ervaring mee? Goed of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Topcraft schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:47:
Zijn er mensen in Gouda die ervaring hebben met Trined? Wij overwegen om voor ons nieuwbouwhuis een Trined abonnement af te sluiten. Ruim €20 goedkoper dan andere aanbieders en 500mb.

Ik lees veel over problemen met de digitale TV. Heeft iemand hier ervaring mee? Goed of slecht?
Hier een Trined abonnee van het eerste uur in Gouda. Inmiddels ruim 2 jaar tevreden klant. Snelheid wordt altijd gehaald. Een storing, tja die heeft iedere provider wel eens.

Digitale TV neem ik niet van ze af. Maar heb gewoon standaard Rekam pakket via coax en werkt prima. Ik heb geen klachten voor de prijs die ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topcraft
MediaZoo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:37:
[...]
Hier een Trined abonnee van het eerste uur in Gouda. Inmiddels ruim 2 jaar tevreden klant. Snelheid wordt altijd gehaald. Een storing, tja die heeft iedere provider wel eens.

Digitale TV neem ik niet van ze af. Maar heb gewoon standaard Rekam pakket via coax en werkt prima. Ik heb geen klachten voor de prijs die ik betaal.
Bedankt voor de snelle reactie.

In ons nieuwe huis zit geen coax in de muur (wel in de meterkast als het goed is). Kan de TV van Rekam ook via het ethernet? Heb je daar weer een aparte tuner o.i.d. voor nodig? Of kunnen we beter even wat coax door de muur halen?

En wat is het verschil tussen TV via coax en via een kastje? Tot nu toe hebben wij alleen van KPN en Solcon gehad, dat ging allemaal via die kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Topcraft schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:09:
[...]

En wat is het verschil tussen TV via coax en via een kastje? Tot nu toe hebben wij alleen van KPN en Solcon gehad, dat ging allemaal via die kastjes.
Dat je met alleen je afstandsbediening van de tv kunt werken.

Maar je kunt er naast een smartcard ook voor kiezen om een ander kastje als de humax te gebruiken. Net wat handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Topcraft schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:47:

Wij hebben sinds drie maanden een alles in één pakket van Trined. Telefoon en internet zijn prima.

Met digitale TV (met interactief plus) heben wij vanaf het begin problemen. Met problemen bedoel ik blokvorming en bevriezende beelden. Na vele telefoontjes is het probleem nog steeds niet opgelost. De storingen vinden wel minder vaak plaats maar zijn niet weg.

Buiten de storingen is digitale TV van Trined een stuk simpeler dan van de grotere aanbieders. Het zenderpakket is erg basic, de UI van de ontvanger is erg simpel (en naar mijn mening niet logisch) en wat traag, doorspoelen van opgenomen beelden gaat alleen per 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Topcraft schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie.

In ons nieuwe huis zit geen coax in de muur (wel in de meterkast als het goed is). Kan de TV van Rekam ook via het ethernet? Heb je daar weer een aparte tuner o.i.d. voor nodig? Of kunnen we beter even wat coax door de muur halen?

In de meterkast wordt door Rekam een glasvezel gelegd. Er komt in de meterkast een convertor te hangen als je ook DVB-C signaal wilt. Dat is dan de coax aansluiting. Verder zul je inderdaad coax moeten trekken, via ethernet is dvb-c signaal niet mogelijk. Er zijn genoeg setjes op de markt, maar begin er niet aan. Meer dan genoeg ellende mee gezien.

Coax kan rechtstreeks in je tv of in een losse ontvanger en je kunt inprincipe onbeperkt aansluiten. Kastjes geleverd door de provider moeten voorzien worden van ethernet en ben je gebonden aan het max aantal van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MediaZoo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:37:
[...]

Is het dan niet goedkoper om je abonnement bij Rekam op te zeggen? Bij Trined zelf zit een Rekam-abonnement er gratis bij. Ik zit ook over Trined na te denken. Op de website staat interactieve televisie, maar ze geven via Facebook messenger aan dat ze in Gouda nog geen interactieve tv aanbieden, enkel een combinatie met Rekam. Iemand die wel interactieve televisie bij ze afneemt in Rekam-gebied?

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2017 00:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Ik heb een TriNed abo van 500/500 sinds augustus vorig jaar en ik moet zeggen het werk perfect en is stabiel inclusief Rekam digitale televisie (gratis) over glasvezel plus onbeperkt bellen naar gewone nummers (5 euro per maand). Dat alles tezamen voor 50 euro per maand. Interactie tv van TriNed wordt niet meer geleverd op mijn adres in Gouda-Goverwelle en heb het bij het afsluiten ook niet genomen vanwege de slechte kwaliteit toen. Digtale televisie van Rekam is van goede kwaliteit moet ik zeggen en heb zelfs maar één keer ooit storing gehad. Als je echt interactieve tv wilt dan ben je aangewezen op Solcon maar dat is stukken duurder en heb daar geen ervaring mee.

@ Topcraft

Je woont in een nieuwbouw woning schreef je en is dat toevallig in de nieuwe wijk Westergouwe want dan heb je waarschijnlijk niet één maar twee glasvezel aansluitingen dus één van Rekam en een van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topcraft
Bedankt voor de reacties en uitleg, hier wordt ik wijzer van dan websites met reviews.

@Psvtje10 Vervelend om te horen. Dat bevestigd helaas de berichten dat TV van Trined zelf met problemen kampt.

@MediaZoo Bedankt voor de uitleg. Dat betekent dat wij dus even een coax kabeltje moeten trekken.

@DH-64 Het is net Middenwillens project in Goverwelle. Ik heb KPN gecontact en die gaf aan dat de lijn waarschijnlijk op 31-3 actief wordt, waarna we een abonnement kunnen afsluiten. Bij T-mobile kunnen we al afsluiten, en NLE wordt beschikbaar zodra het bij KPN actief is, aangezien ze hun netwerk gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3Y69kUn.jpg

Helaas zijn al deze providers erg duur (in de €60) vergeleken met een abonnement bij Rekam+Trined (€45).

Wij hebben dus nu een abonnement afgesloten via Rekam, waarbij we TV van Rekam krijgen en internet van Trined. Ik zal mijn ervaringen delen als het is aangesloten (eind mei gaan we pas verhuizen).

Nogmaals bedankt voor de inzichten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jorgen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:11:
[...]

Is het dan niet goedkoper om je abonnement bij Rekam op te zeggen? Bij Trined zelf zit een Rekam-abonnement er gratis bij. Ik zit ook over Trined na te denken. Op de website staat interactieve televisie, maar ze geven via Facebook messenger aan dat ze in Gouda nog geen interactieve tv aanbieden, enkel een combinatie met Rekam. Iemand die wel interactieve televisie bij ze afneemt in Rekam-gebied?
Ik heb ook alles-in-één van Trined. Maar het TV signaal is van Rekam en niet Trined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die weet wanneer iptv van Trined actief wordt? Het aanbod van Trined / Rekam is naar mijn mening niet echt heel bijzonder. Enige voordelen zijn de prijs en de vrije decoder keuze. Is een extra abonnement op Ziggo of Fox nu wel of niet mogelijk in Gouda? Volgens de website wel, maar volgens de klantenservice niet. Nu weet ik niet of ik zo'n pakket wil, maar het is wel goed om te weten wat je mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Topcraft

Telfort bied ook glasvezel alles in 1 aan misschien is dat nog een optie voor je want die is stukken goedkoper dan grote broer KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topcraft
@DH-64 Telfort herkent ons adres ook nog niet helaas. Als ik een ander adres invul (om de pakketten te zien) bieden zij maximaal 200MB aan, en is de totale prijs €55.

Rekam + Trined abonnement kost €45 en biedt 500MB. Dat is de betere deal in dit geval.

Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik heb nu een Excel sheet met de prijzen van alle providers. Er zit een gat van ruim €400 (over een periode van 2 jaar) tussen de goedkoopste en de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:22:
Iemand die weet wanneer iptv van Trined actief wordt? Het aanbod van Trined / Rekam is naar mijn mening niet echt heel bijzonder. Enige voordelen zijn de prijs en de vrije decoder keuze. Is een extra abonnement op Ziggo of Fox nu wel of niet mogelijk in Gouda? Volgens de website wel, maar volgens de klantenservice niet. Nu weet ik niet of ik zo'n pakket wil, maar het is wel goed om te weten wat je mogelijkheden zijn.
Iemand in Rekam gebied die Ziggo of Fox kan afnemen via Trined / Rekam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Topcraft

Oké duidelijk. Die 200 MB up & down van Telfort zou in principe ook voldoende voor mij zijn want ik gebruik nooit de volledige 500/500 snelheid. Het enige wat ontbreekt bij Trined is het interactieve tv en meer zenders maar ik moet er bij zeggen dat Trined heerlijk stabiel is en de hd tv kwaliteit van Rekam zeer goed en storings vrij is want dat was bij mijn vorige aanbieder Telfort 100/32 VDSL vaak anders dus ben nog steeds blij met de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Jorgen

Ziggo wordt niet geleverd op het netwerk van Rekam behalve dan als je op het park van Landal Greenparks woont/verblijft in Reeuwijk want die hebben een aparte deal gesloten met Rekam voor de doorgifte van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@DH-64 ik bedoel dan ook Ziggo Sport. Rekam biedt bijvoorbeeld Fox Eredivisie niet zelf aan, maar wel via Caiway. Je abonnement blijft dan bij Rekam zover ik begrepen heb. Dat Trined aangeeft dat niet aan te bieden in Rekam gebied /Gouda, vind ik dan raar, aangezien Rekam het via bovengenoemde omweg wel aanbiedt en Trined gewoon Rekam tv heeft. Sowieso zou ik graag zien dat Trined een concurrerend televisieaanbod zou opnemen in haar alles-in-1-pakket. Het voordeel van Rekam is dat het goedkoop is, maar het aanbod blijft gewoon beperkt.

Vanmiddag even met Trined gebeld. Voorlopig bieden ze alleen Rekam TV aan, maar op dit moment zijn ze aan het testen met het netwerk en IPTV. Kennelijk moeten ze op de netwerkbeheerder wachten (?), maar verwachtte de dame van de klantenservice voor de zomer nog IPTV aan te kunnen bieden. Zenders die ze nu nog missen (als je kijkt naar het algemene - niet plaatsgebonden - aanbod), zijn ze wel mee bezig. Hieronder bijv. Sat 1 en Pro 7. Ziggo Sport staat ook nog niet in de lijst, maar bieden ze al wel aan. Prijzen zijn redelijk concurrerend. € 15 voor Fox Compleet of Ziggo Compleet. Ik heb ze voor € 10,00 en € 12,50 bij concurrenten gezien, maar ook voor € 25! Ik twijfel nog even of ik nu al met ze in zee ga, maar € 45 voor een 500/500 abonnement; glas en nu 30 zenders en straks minimaal 80 is natuurlijk niet duur.

Caiway is direct beschikbaar met interactieve (kabel)tv en een 120/12 lijn, maar is in verhouding dus duurder. NLEx (€ 29,95), Stipte (€ 55) en T-Mobile (€ 38,50) zijn de belangrijkste concurrenten. Voordeel bij Trined gaat ook zijn dat je ten allen tijde ook de coax kunt blijven gebruiken met een Humax ontvanger, náást het gebruik van de M7 ontvanger voor IPTV.

Ik denk er dit weekend nog even over na, maar de kans dat het Trined wordt is vandaag wel een heel stuk groter geworden. Mijn hoop was eigenlijk T-Mobile hier op het glasvezelnetwerk van Rekam, maar voordat zoiets gebeurt, kan je wel jaren verder zijn.

[ Voor 106% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Jorgen

Bedankt voor je uitleg en onderzoeken en succes met het maken van je keuze.

Toevallig kreeg ik een brief van ELKA ( http://elka-telematica.nl/ ) dat ze volgende week werkzaamheden gaan uitvoeren aan het glasvezel netwerk van Rekam maar niet in de woning. Mocht ik de monteurs tegen komen in m'n wijk Goverwelle dan zal ik ze zeker gaan vragen wat de rede is van onderhoud.

Wat betreft Ziggo Sport Totaal, ik maak gebruik van het 'Go Ziggo Sport Totaal' abonnement voor 9,95 (30 dagen). Dit abonnement is opzegbaar na 30 dagen en bevalt me uitstekend. Ik kijk bijvoorbeeld Go Ziggo Sport Totaal ( http://go.ziggosporttotaal.nl/ ) via de app op m'n telefoon en tablet en via de pc. Via de Anycast M2 Plus hdmi adapter stream ik het draadloos ook naar mijn TV in HD.

[ Voor 34% gewijzigd door DH-64 op 31-03-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb vanavond toch maar Trined besteld. Hoop dat ze snel kunnen leveren, want ik zit nu al 2 maanden zonder internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathValley69
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 13:16
Hangt af van hoe druk ze het hebben, ik had het 22 december 2016 aangevraagd en ze konden pas 16 februari 2017 leveren. Vraag anders via Facebook messenger hoe lang het gaat duren, ik kreeg daar snel antwoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aan de telefoon natuurlijk ook gevraagd, maar daar hield de mevrouw ook een maand aan (14 dagen bedenktijd + 2 weken voor de daadwerkelijke installatie / verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
Jorgen schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:22:
Aan de telefoon natuurlijk ook gevraagd, maar daar hield de mevrouw ook een maand aan (14 dagen bedenktijd + 2 weken voor de daadwerkelijke installatie / verbinding)
Als je belt en zegt dat je geen gebruik wilt maken van je bedenktijd dan kun je meteen een afspraak inplannen als het goed is. Mogelijk dat dit nog een aantal dagen scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Teknoviking schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:50:
[...]

Als je belt en zegt dat je geen gebruik wilt maken van je bedenktijd dan kun je meteen een afspraak inplannen als het goed is. Mogelijk dat dit nog een aantal dagen scheelt.
Ook nog even over gesproken met de klantenservice, maar dan nog kon ik niet meteen een afspraak inplannen. Ach die 2 weken kunnen er ook nog wel bij ;) Maar eens kijken of ik - eventueel betaald - tijdelijk met een van de buren op de Wifi mag meeliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De bedenktijd zit erop. Ik mocht de planner gaan gebruiken, maar die had tussen nu en 23-6 nog maar één plekje: 1 juni tussen de middag. Verder kon ik niet kijken, maar alles zat vol. Na een telefoontje bleek het gelukkig ook op 11 mei te kunnen. Nog 3 weken zonder vast internet dus.

In de tussentijd mag ik inderdaad even de WiFi van de buren gebruiken.

Planning iptv ook nog nagevraagd. Eerst was het "hopelijk vóór de zomer", nu werd geadviseerd om nog maar even geen dure kabeldecoder te kopen, want "hopelijk binnen enkele weken".

We gaan het meemaken. Mocht iptv niks zijn dan kan er bijvoorbeeld een Caiway tv only abonnement bij.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26
Kan hier iemand bevestigen of je bij Trined je eigen router kan gebruiken? Ik heb een nieuwe Asus waar ik erg tevreden over ben. Bij Trined krijg je een Fritz!Box. Op hun site staat bij veelgestelde vragen dat die router verplicht is, maar..... dat per december 2016 het ministerie bepaald heeft dat eigen routers gebruikt moeten kunnen worden. Trined bekijkt hoe ze daaraan kunnen voldoen......

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
@Hans C Is niet mogelijk zover ik weet. Ik heb een tijdje geleden gebeld daarover en volgens hen is de tussenkomst van de FritzBox noodzakelijk.

Je kan wellicht eens bellen, misschien is het veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@Hans C

Link: https://www.trined.nl/kla...-vragen/draadloze-router/

Wat er dus staat is dat je je eigen router wel achter de Fritz mag zetten etc. etc.

.

[ Voor 36% gewijzigd door DH-64 op 10-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb mijn router inderdaad ook gewoon achter de fritzbox staan.

Je kan wel de exposed host functie gebruiken zodat al het verkeer naar je eigen router door gaat. Alwaar je dan eventuele port forwards etc kan instellen. In principe een soort bridge.

Telefonie zal echter nog door de fritbox afgehandeld worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Arjant2 op 10-06-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb de Fritz!Box er tussen uit gehaald en gewoon mijn eigen router geïnstalleerd. Je moet gewoon het juiste VLAN instellen en op je eigen router PPPoE aanzetten. Geen enkel probleem. Alleen voor telefonie heb je de Fritz!Box nodig tenzij je het VOIP wachtwoord kraakt zoals ik hierboven heb beschreven.
Arjant2 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:57:
[...]
In principe een soort bridge.
[...]
Een router achter een andere router is geen bridge. Je doet dubbele NAT waardoor je problemen kan krijgen met protocollen als VOIP en FTP. Het is af te raden je eigen router op die manier in te zetten. Je kan dan beter alleen het WiFi gedeelte van je eigen router gebruiken en de rest op de Fritz!Box blijven doen.

[ Voor 43% gewijzigd door RichieB op 11-06-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RichieB schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:08:
Ik heb de Fritz!Box er tussen uit gehaald en gewoon mijn eigen router geïnstalleerd. Je moet gewoon het juiste VLAN instellen en op je eigen router PPPoE aanzetten. Geen enkel probleem. Alleen voor telefonie heb je de Fritz!Box nodig tenzij je het VOIP wachtwoord kraakt zoals ik hierboven heb beschreven.

[...]

Een router achter een andere router is geen bridge. Je doet dubbele NAT waardoor je problemen kan krijgen met protocollen als VOIP en FTP. Het is af te raden je eigen router op die manier in te zetten. Je kan dan beter alleen het WiFi gedeelte van je eigen router gebruiken en de rest op de Fritz!Box blijven doen.
Voip gebruik ik niet op mijn eigen router en ftp werkt prima, nooit problemen gehad.
Daarentegen als ik mijn (pas nieuwe) router gebruik als AP dan haal ik geen volle snelheid.
Met mijn vorige eigen router in AP had ik juist weer probleem dat wifi op tv steeds weg viel.
Ik snap dat het geen echte bridge is, maar de exposed host functie werkt op zich prima. Sinds ik mijn nieuwe router niet meer als AP gebruik heb ik nul problemen.
Verkeer wordt gewoon 1 op 1 doorgestuurd naar je eigen router.
Als @Hans C zijn eigen router wil gebruiken dan is dat gewoon een prima oplossing tot trined andere routers officieel mogelijk maakt.

P.s. Natuurlijk zou je het liefst die fritzbox elimineren, en op t moment dat trined dat openstelt en officieel ondersteunt gaat de fritxbox er bij mij ook uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 11-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Behalve voor telefonie is het al "opengesteld" om je eigen router te gebruiken. Ondersteunen zal TriNed het natuurlijk nooit. Dat moet je zelf doen. Het is immers je eigen router.

Ik vraag me alleen af waarom je een eigen router wil gebruiken als je ook de Fritz!Box laat staan. Je eigen router als switch inzetten klinkt dan logischer.

[ Voor 30% gewijzigd door RichieB op 11-06-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Alleen al om t feit dat die fritxbox niet de meest geweldige router is, mijn Nighthawk is dan wel een stuk beter , gebruiksvriendelijker en stabieler.
En zoals gezegd als ik mijn router als AP gebruik heb ik maar max 300Mbps.
Dus dat vind ik dan weer zonde. Dus dan toch maar op deze manier hetgeen ook top werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 11-06-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Bedankt allemaal. Het is me helder. Als ik voor Trined ga, dan is het daarna aftellen tot ik de Fritzbox weer kan elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Hans C hier verder een zeer tevreden trined abonnee tegen een fatsoenlijke prijs vergeleken met andere aanbieders. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Inmiddels een week glasvezel van Trined via Kempenglas en redelijk tevreden. Internet werkt gewoon prima en televisie is ook geen probleem, lekker makkelijk via DVB-C zonder codering voor standaard pakket.
Totaal 22.50 pm voor 500/500 MBit en TV (88 zenders waarvan 28 in HD).

Maar die communicatie en informatie op de site... Blijkbaar is wat je wel en niet krijgt bij ieder netwerk anders. Dat kan ik me dan opzich prima voorstellen ivm afspraken etc, maar maak daar dan gewoon een fatsoenlijk overzicht van dat voor iedereen duidelijk is!
Ik heb nu dus geen idee of ik gebruik kan maken van hun TV App, of dat extra geld kost, of dat dat helemaal niet kan. Ook voor Fox Sports Go, dat zit er soms bij en soms niet. Op een folder van een jaar geleden stond het er wel bij, maar op het bestelformulier via de site wordt er met geen woord over gerept. Allemaal lekker vaag en nergens fatsoenlijk terug te vinden. Je hebt dan nog wel Mijn Trined, maar het enige wat je daar kan doen is extra TV pakketten aanvragen. Mocht je bv interactieve tv aan je abbo toe willen voegen (want je kan iedere maand wijzigen), dat kan dan weer niet online.

Je kan ze ook niet gewoon simpel mailen met een vraag, want nergens een emailadres te bekennen. Blijkbaar moet je ze dus echt letterlijk voor ieder wisewasje of vraag gaan bellen want dat is de enige manier om contact met ze te krijgen. Het enige waar ze vlug mee zijn is rekeningen sturen, die stond binnen een dag op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51
Pieter van Ras schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:22:
Inmiddels een week glasvezel van Trined via Kempenglas en redelijk tevreden. Internet werkt gewoon prima en televisie is ook geen probleem, lekker makkelijk via DVB-C zonder codering voor standaard pakket.

Maar die communicatie en informatie op de site... Blijkbaar is wat je wel en niet krijgt bij ieder netwerk anders. Dat kan ik me dan opzich prima voorstellen ivm afspraken etc, maar maak daar dan gewoon een fatsoenlijk overzicht van dat voor iedereen duidelijk is!
Ik heb nu dus geen idee of ik gebruik kan maken van hun TV App, of dat extra geld kost, of dat dat helemaal niet kan. Ook voor Fox Sports Go, dat zit er soms bij en soms niet. Op een folder van een jaar geleden stond het er wel bij, maar op het bestelformulier via de site wordt er met geen woord over gerept. Allemaal lekker vaag en nergens fatsoenlijk terug te vinden. Je hebt dan nog wel Mijn Trined, maar het enige wat je daar kan doen is extra TV pakketten aanvragen. Mocht je bv interactieve tv aan je abbo toe willen voegen (want je kan iedere maand wijzigen), dat kan dan weer niet online.

Je kan ze ook niet gewoon simpel mailen met een vraag, want nergens een emailadres te bekennen. Blijkbaar moet je ze dus echt letterlijk voor ieder wisewasje of vraag gaan bellen want dat is de enige manier om contact met ze te krijgen. Het enige waar ze vlug mee zijn is rekeningen sturen, die stond binnen een dag op de mail.
Als je niet wil bellen en mailen kan niet: gebruik dan Facebook Messenger (of de berichten in de desktopversie). Dan kun je toch schrijven en je conversatie wordt bewaard. Bieden ze zelf aan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Pieter van Ras schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:22:
22,50 per maand voor 500/500Mbit plus tv? Damned...
Dat kost hier toch via Trined een stuk meer. Alleen internet (en bellen) kost al 42,50 pm.

Edit: je betaalt dus nog 42,95 aan de cooperatie die de glasvezel heeft. Dan is het wat minder voordelig als het lijkt. Nog niet duur (als je een alles in 1 pakket wil), maar geen 22,50 per maand ;)
Voor alleen internet en bellen zoals ik het heb is het dan weer duur.

Zoals ik het lees kost de TV app je EUR 3,50pm.
http://kempenglas.nl/wp-c...r-4xA4-KempenGlas-Web.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 30-06-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
De vraagbundeling is hier geslaagd. We krijgen dit jaar nog glasvezel als het goed gaat. Ik heb een abonnement bij Trined afgesloten.

In mijn huidige setup heb ik mijn DVB-C signaal via een netwerktuner lopen. Met vier tuners en één smartcard. Heel handig. Via Trined krijg ik ook DVB-C en het basispakket is zonder smartcard. Ik neem aan dat ik de tuner weer kan inzetten.

Maar, ik heb ook IPTV genomen. Heeft iemand ervaring met Trined en DVBlogic software? Werkt deze combinatie? Hoeveel kanalen tegelijk kun je dan kijken/opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hans C schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:59:
De vraagbundeling is hier geslaagd. We krijgen dit jaar nog glasvezel als het goed gaat. Ik heb een abonnement bij Trined afgesloten.

In mijn huidige setup heb ik mijn DVB-C signaal via een netwerktuner lopen. Met vier tuners en één smartcard. Heel handig. Via Trined krijg ik ook DVB-C en het basispakket is zonder smartcard. Ik neem aan dat ik de tuner weer kan inzetten.

Maar, ik heb ook IPTV genomen. Heeft iemand ervaring met Trined en DVBlogic software? Werkt deze combinatie? Hoeveel kanalen tegelijk kun je dan kijken/opnemen?
DVBLogic kan uiteraard alleen DVB signaal verwerken. Vandaar de naam.
Voor het verwerken van IPTV signaal zijn andere programma's maar de kans is zeer groot dat deze signalen gecodeerd zijn. Dat is in ieder geval zo bij alle andere glasvezelaanbieders tegenwoordig.
Zelf decoderen is dan illegaal en mag niet op Tweakers worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Ik denk dat je lang niet gekeken hebt naar DVBlink. Naast dvb producten is er ook analoog en iptv. Zie ook https://dvblogic.com/nl/dvblink/windows/dvblink-for-iptv/

Daarnaast is het decoderen in je eigen huis niet illegaal. Dat wordt het pas als je gaat delen met anderen (card sharing).

[ Voor 27% gewijzigd door Hans C op 07-07-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hans C schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:29:
Ik denk dat je lang niet gekeken hebt naar DVBlink. Naast dvb producten is er ook analoog en iptv. Zie ook https://dvblogic.com/nl/dvblink/windows/dvblink-for-iptv/

Daarnaast is het decoderen in je eigen huis niet illegaal. Dat wordt het pas als je gaat delen met anderen (card sharing).
Op dat laatste ga ik 1 keer in en daarna niet meer aangezien er een groot topic over is geweest op GoT dat toen gesloten en verwijderd is, juist vanwege die zogenaamde illegaliteit. TV kijken op je HTPC heette dat topic geloof ik.

Als de aanbieder de signalen decodeert (meestal met Verimatrix) wordt het als illegaal gezien om ze zelf te decoderen en op die manier op meer plekken in je huis te kunnen bekijken. Is niet mijn mening maar die van de contenthouders en de aanbieders.
En let wel: Ik heb het over IPTV waarbij de decodering normaliter plaatsvindt in de decoder zelf.

Overigens zie ik nu ook dat DVBLink ook kan werken met IPTV. Weer wat bijgeleerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
*knip*. Dat is hier niet toegestaan.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 10-07-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Arjant2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:32:
[...]

22,50 per maand voor 500/500Mbit plus tv? Damned...
Dat kost hier toch via Trined een stuk meer. Alleen internet (en bellen) kost al 42,50 pm.

Edit: je betaalt dus nog 42,95 aan de cooperatie die de glasvezel heeft. Dan is het wat minder voordelig als het lijkt. Nog niet duur (als je een alles in 1 pakket wil), maar geen 22,50 per maand ;)
Voor alleen internet en bellen zoals ik het heb is het dan weer duur.

Zoals ik het lees kost de TV app je EUR 3,50pm.
http://kempenglas.nl/wp-c...r-4xA4-KempenGlas-Web.pdf
Dat was inderdaad alleen voor provider zonder netwerk kosten.

Die folder is verouderd (Juni 2016). Eredivisie pakket kost inmiddels bv 10 euro ipv de 17.50 in die folder. Heb inmiddels contact met ze opgenomen en die tv-app kost blijkbaar nu 2 euro pm.
Wel vind ik het nog steeds apart dat zulke dingen niet gewoon ergens in een centraal overzicht staan. En dat ze dat Mijn Trined niet gewoon uitbreiden zodat alles daar te regelen is ipv alleen de extra tv-pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Kan ik mijn oude Samsung DCB-H360R decoder gebruiken bij Trined (Midden Brabantglas)? Bij Ziggo deed ie het op een gegeven moment niet meer vanwege een wijziging in de codering, misschien dat ie het bij Trined nog wel doet.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Wokschotel

Waarschijnlijk wel want Trined maakt namelijk gebruik van digitale televisie via coax (DVB-C) in jouw gebied en jouw decoder ondersteund dat ook en anders voor de zekerheid even bellen met Trined.

Zie: https://www.midden-brabantglas.nl/providers/gewoon-trined/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

@DH-64 In theorie zou het moeten kunnen, maar zoals ik al zei heeft Ziggo 'iets' gedaan waardoor die Samsung DVB 360 decoder niet meer werkt met het Ziggo-signaal, ondanks dat het gewoon DVB-C is. Maar volgende week wordt de glasvezel hier opgeleverd door Trined dus dan zal ik wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@Wokschotel

Oké succes met de oplevering. Mocht je decoder niet werken dan zou je eventueel voor een tweede hands decoder op zoek kunnen gaan op Marktplaats. Ik heb zelf een HUMAX IHDR-5200C (500gb hd) voor 35 euro daar aangeschaft en geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

De glasvezelverbinding is inmiddels opgeleverd en alles (internet en DVB-C) werkt. Hoera :) Nu wil ik een aantal TV's aansluiten op de DVB-C verbinding. Omdat de TV's ver van de NTU in de meterkast staan (> 15 meter) heb ik een versterker (Hirschmann HMV41) gekocht. Helaas geeft de versterker aan dat er geen binnenkomend signaal is. Vreemd, want als ik mijn TV/decoder (Humax) rechtstreeks op de NTU aansluit werkt dat prima, sterk signaal met goede kwaliteit. Dus óf de versterker is kapot of er is iets met het DVB-C signaal waardoor de versterker niet goed werkt.

Is er hier iemand die een antenneversterker gebruikt en zoja, welke en wat zijn de ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wokschotel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:38:
De glasvezelverbinding is inmiddels opgeleverd en alles (internet en DVB-C) werkt. Hoera :) Nu wil ik een aantal TV's aansluiten op de DVB-C verbinding. Omdat de TV's ver van de NTU in de meterkast staan (> 15 meter) heb ik een versterker (Hirschmann HMV41) gekocht. Helaas geeft de versterker aan dat er geen binnenkomend signaal is. Vreemd, want als ik mijn TV/decoder (Humax) rechtstreeks op de NTU aansluit werkt dat prima, sterk signaal met goede kwaliteit. Dus óf de versterker is kapot of er is iets met het DVB-C signaal waardoor de versterker niet goed werkt.

Is er hier iemand die een antenneversterker gebruikt en zoja, welke en wat zijn de ervaringen daarmee?
Om maar eerst de logische vraag te stellen: heb je al geprobeerd ze aan te sluiten zonder versterker?
Het dvbc signaal komt via glasvezel je huis binnen dus zonder noemenswaardige verzwakking buitenshuis. In tegenstelling tot kabel-tv dat door de wijk heen via versterkers naar je huis gaat.
Ik acht de kans heel groot dat je binnenshuis geen versterking nodig hebt omdat het signaal al zo goed binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Nee, nog niet geprobeerd. Maar gezien de afstanden (10 meter NTU naar versterker, vervolgens > 15 meter naar TV's toe) vraag ik me af of het zonder versterker kan. Maar je hebt gelijk, ik ga dit zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wokschotel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:20:
Nee, nog niet geprobeerd. Maar gezien de afstanden (10 meter NTU naar versterker, vervolgens > 15 meter naar TV's toe) vraag ik me af of het zonder versterker kan. Maar je hebt gelijk, ik ga dit zeker proberen.
Toen er nog dvbc op Reggefiber netwerken werd aangelegd moest de aannemer met grote regelmaat een verzwakker bij de klant aanbrengen op de coaxmodule van de NT. Omdat het signaal te sterk was ;)
Om maar even een beeld te schetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb het signaal nu gesplitst met een hft splitter maar dat werkt dus niet. Het signaal wat dan uiteindelijk op de tv binnnenkomt is dan te zwak, ondanks goede kabels en connectoren. Toch maar eens een andere versterker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:58:
Ik heb het signaal nu gesplitst met een hft splitter maar dat werkt dus niet. Het signaal wat dan uiteindelijk op de tv binnnenkomt is dan te zwak, ondanks goede kabels en connectoren. Toch maar eens een andere versterker proberen.
En inderdaad, de eerste versterker bleek kaduuk te zijn. Met een nieuwe versterker werkt alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Wokschotel schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

En inderdaad, de eerste versterker bleek kaduuk te zijn. Met een nieuwe versterker werkt alles prima :)
De soldeerpuntjes van de voeding aan de versterker zelf willen nog wel eens los laten waardoor de versterker
defect" lijkt. Maar je hebt bij dit defect recht tot omruilen, dit zou niet mogen gebeuren.

Pas alleen wel op het coax signaal direct vanaf de glasvezel verbinding staat wel op maximale sterkte voor een AOP. Als je je apparatuur te lang teveel overstuurt kan deze defect raken.

• Arjant2
Meer mensen in Den Haag-Ypenburg last van trage verbinding de laatste dagen?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6529105168.png

• RichieB
Sinds wanneer is 381/343 Mbps traag!? Is Speedtest wel een goede test voor dit soort snelheden? Met iperf3 haal ik momenteel 570/446 Mbps dus het is in ieder geval geen structureel probleem in Ypenburg.

• Arjant2
Traag als je normaal boven de 500Mbit haalt.
Altijd boven de 500Mbit. Met mijn nieuwsservers haal ik ook lagere snelheid sinds een paar dagen, vergelijkbaar met speedtest. Dus speedtest is wel een prima graadmeter blijkbaar.

Overigens moet je ook van Trined testen met speedtest.net om aan te tonen dat je onder de minimale 90% snelheidsgarantie zit.

En met 380Mbit zit je maar op 76% van de snelheid, en dat is voor glasvezel gewoon een forse afwijking, die je niet hoort te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 10-08-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froomie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 08:40
Heb nog steeds Trined 150Mbps. Nu sinds een paar maanden is het nieuwe i-tv platform uitgerold. Het is wel een stuk beter dan het oude. Het beeld is scherp, maar geluid en beeld lopen niet synchroon, diverse berichten naar de helpdesk, probleem wordt echter niet opgelost. Helaas is er in Gouda nog steeds geen goed alternatief beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Arjant2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:15:
Meer mensen in Den Haag-Ypenburg last van trage verbinding de laatste dagen?

[afbeelding]
Hier Ypenburg momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6582335900.png

Niks mis mee ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• DH-64
Ook in Gouda al maanden deze stabiele snelheid dus top !
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6586472824.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froomie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 08:40
Wat heb je voor tv dan DH-64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Hier Gouda Trined met Kabel TV van Rekam... Modem is sinds half juni niet offline geweest. TV heb ik nooit storingen mee. Mijn testopstelling met een euroDocsis 3.0 modem verbonden met Caiway is 126 dagen up. Geen problemen hier. i-TV van Trined geen ervaring mee. Voor interactief gebruik volstaat mn chromecast prima.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6595147640.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Net zoals MediaZoo TV van Rekam voor geen cent extra met een mooie HD kwaliteit en storingsvrij . IP-TV begin ik niet meer aan ...teveel onstabiel nog steeds lees ik hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hebben meer mensen in Ypenburg last van storing in het coax tv signaal? Ik probeer het NOS Journaal te kijken maar het beeld is blokkering en het geluid stottert. Ook ook andere zenders is dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

RichieB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:11:
Hebben meer mensen in Ypenburg last van storing in het coax tv signaal? Ik probeer het NOS Journaal te kijken maar het beeld is blokkering en het geluid stottert. Ook ook andere zenders is dit zo.
Geen Ypenburg, maar wel Trined (Tilburg; via Midden Brabant Glas). Hier ook af en toe blokkerig beeld en slecht geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdeweert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-01-2023
Sinds enige tijd overweeg ik om over te stappen op het glasvezel alles in 1 pakket van trined. Ik woon in Gouda Bloemendaal en lees wisselende ervaring met deze provider. Op dit moment kijk ik naar het standaard tv pakket van Rekam en heb internet en telefoon van telfort. Over internet en telefoon lees ik wijzig kritiek. Over het tv gedeelte lees ik wisselende ervaringen. Het basis pakket wat ik op dit moment heb zou via trined indentiteit zijn aan wat ik op dit moment heb. Ik wil echter over op interactief tv kijken zodat ik uitzending gemist niet meer via mijn iPad hoef te streamen. Over dit laatste heb ik gelezen dat dit ivm het buitenlandse ip adres wel eens problemen kan opleveren. Wie kan mij daarover meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb een VPN ingesteld op mijn Trined router. Dan kan je altijd vanaf het buitenland via de VPN verbinden naar het internet alsof je thuis bent. Ik heb zelf geen interactieve TV maar het lijkt me dat dit via de VPN gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studio23
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07-2023
Beste allen,

Trined.... Doe het niet! !!! Wat een ellende hebben wij gehad. De club is echt veel te klein denk ik? De klantenservice heeft na letterlijk 9 herinneringen elke keer aangegeven dat onze vraag bij de juiste persoon lag, dat er naar gekeken werd, dat we spoedig iets zouden horen... Maar gewoon null respons!!!

Niet doen!!! Als je eenmaal aangesloten bent, dan is het prima (maar inmiddels ook niet beter, sneller of goedkoper dan andere glasvezel aanbieders). De echte ellende begint pas als je een vraag hebt of als er iets mis is.

Geloof me aub... Ik zou het niet doen. Ook het Fritzbox modem kwam nog geen eens door de pen-test tijdens een controle op de veiligheid door een externe partij. ( Na de laatste updates).

Kies liever voor een partij die je gewoon een simpele aansluiting biedt waarbij je zelf je router/switch kan kiezen.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste