[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:07
Ik had server versie 3.0.10.1 (11 nov 2013) en heb een update gedaan naar 3.0.12.4 (27 april 2016). Ik las ergens op de forums dat de Geolocation database onderdeel is van de server dus een oude server is een oude database :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Abonnees in Gouda of omgeving die deze snelheid ook hebben de laatste tijd ?
Zo ja meld het a.u.b. bij TriNed !

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5569460168.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5569482791.png

[ Voor 16% gewijzigd door DH-64 op 21-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het viel me dit weekend ineens op dat er een paar zenders in HD zijn bijgekomen bij Trined DVB-C.
BBC 1 en 2 en Eredivisie live (alleen zender 1) zijn nu in HD te zien (Reggefiber, Rosmalen).

Hopelijk komen er snel nog meer zenders bij. Sinds mijn overstap vanaf Ziggo is het zenderaanbod in HD namelijk voor mij een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:39
DH-64 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:27:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat was mijn snelheid zondagoverdag ook. Rond de 50Mbit.
T wordt echt steeds dramatischer.
En dat is in Ypenburg.
Geen idee wat t probleem is maar ergens zit een enorme bottleneck.

Heb al bijna 2 maanden een ticket openstaan maar er komt gewoon geen reactie meer op.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 22-08-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:31
Riesjard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:33:
Het viel me dit weekend ineens op dat er een paar zenders in HD zijn bijgekomen bij Trined DVB-C.
BBC 1 en 2 en Eredivisie live (alleen zender 1) zijn nu in HD te zien (Reggefiber, Rosmalen).

Hopelijk komen er snel nog meer zenders bij. Sinds mijn overstap vanaf Ziggo is het zenderaanbod in HD namelijk voor mij een tegenvaller.
Wat valt er precies tegen?
En hoe is de internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
commentator schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Wat valt er precies tegen?
En hoe is de internetsnelheid?
Het valt tegen dat deze zenders hiervoor nog niet in HD waren en dat er nog steeds veel zenders niet in HD beschikbaar zijn. Zoals: Discovery, NGC, andere Eredivisie Live kanalen, Ziggo sport kanalen.
Vooral voor zenderpakketten waarvoor betaald moet worden vind ik dat je mag verwachten dat de zenders in HD worden aangeboden.

De zenders die wel in HD beschikbaar zijn zien er overigens prima uit. Ik merk geen verschil in kwaliteit tussen voorheen Ziggo en nu Trined.

De internetsnelheid durf ik niet te zeggen.
Ik werk voornamelijk draadloos waarbij de WIFI verbinding de beperkende factor is. Alleen de NAS is bedraad. Usenet downloaden gaat hierbij rond de 40 MB per seconden maar dit zou ook zomaar de bottleneck van de NAS kunnen zijn. Theoretisch zou ik met de verbinding 62,5 MB per seconden moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=tracko=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:56
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5571735022.png

Sinds vandaag heb ik ook een trined 900/900 aansluiting (Ypenburg), download lijkt gelimiteerd op 500 , upload is prima.

Ik heb direct een ticket aangemaakt de trined helpdesk, hopelijk is dit snel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
-=tracko=- schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:51:
[afbeelding]

Sinds vandaag heb ik ook een trined 900/900 aansluiting (Ypenburg), download lijkt gelimiteerd op 500 , upload is prima.

Ik heb direct een ticket aangemaakt de trined helpdesk, hopelijk is dit snel te fixen.
Misschien is je harde schijf van invloed op je lees- en schrijfsnelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
DH-64 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Misschien is je harde schijf van invloed op je lees- en schrijfsnelheid ?
Dat zou dan wel een hele slechte schijf zijn.
Een HDD zou geen bottleneck mogen zijn.

Probleem ligt hem eerder bij Trined die capaciteitsproblemen heeft.
De upload is bij mij ook altijd prima, download blijft gewoon ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=tracko=-
Nee HDD (is overigens een SSD) is het probleem echt niet, wanneer ik data vanaf mijn server naar mijn workstation kopieer haal ik gewoon volledig gigabit snelheid.

Eens met Arjant2 , na veel testen kan ik al wel concluderen dat er in de download echt wel een capaciteit / netwerk issue zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@ Arjant2

Ik bel of bericht bijna dagelijks TriNed of ze al weten wat de oorzaak is van de lage snelheid en krijg dan steeds het antwoord: 'mijn collega is er mee bezig want er zijn meer klachten uit Gouda'

@ tracko

Het kan bijna niet anders dat het een capaciteits / netwerk issue is.
Afgelopen zondag was het helemaal dramatisch hier in Gouda.
Familie is zeer blij met m'n beslissing om over te stappen naar glasvezel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Idem op zondag in Ypenburg.
Dus lijkt erop dat het een landelijk probleem is. Tenzij het toeval is dat het toevallig in 2 verschillende steden op dezelfde dag echt dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:14
Ik was zondag thuis en heb internet normaal gebruikt en geen problemen ervaren. Het kan zijn dat de download snelheid minder was maar dat heb ik niet gemerkt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
DH-64 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:27:

[afbeelding]

[afbeelding]
Je speedtest is om 19:30 's avonds, wanneer heel Nederland zijn computer/TV aanzet.
-=tracko=- schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:51:
[afbeelding]

Wikipedia: Overboeking

Zonder overboeking is je 500/500 of 900/900 lijntje onbetaalbaar (20 tot 100x zo duur). Meer klanten met zelfde netwerk capaciteit? Groter overboekings factor -> individuele snelheden omlaag. Upload wordt nauwelijks gebruikt (Daarom is VDSL en Kabel internet niet symmetrisch) dus die kun je nog wel volop gebruiken.

Wil je geen overboeking moet je zakelijk internet nemen met gegarandeerde snelheden/capaciteit. Op dit moment maak je waarschijnlijk gebruik van dezelfde 1000/1000 lijn met nog 20-100 andere klanten.

In het geval van DH-64 (20Mbit download) is er dus sprake een overboekingsfactor van minimaal 1000Mbit/20Mbit = 50 (niet iedereen is tegelijk online)

's nachts om 4 uur zul je die snelheden wel halen (tenzij er iemand continue data loopt te pompen)
In de praktijk wordt voor consumenten-internetverbindingen een overboekingsfactor tussen de 20 en 100 toegepast, afhankelijk van de kwaliteit van de internetaanbieder. Voor zakelijke gebruikers ligt de overboekingsfactor meestal tussen 1 en 20. Sowieso is de capaciteit van het kanaal doorgaans ten minste een factor 2 hoger dan de hoogste verkochte snelheid.

[ Voor 79% gewijzigd door Whatson op 23-08-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@Whatson

Bedankt voor je heldere uitleg maar TriNed garandeert 90 % van de aangeboden snelheid in mijn geval dus 450 Mb/s van het abonnement 500 Mb/s up & down waar ik voor betaal zie link: http://www.trined.nl/snelheidsgarantie/
.

[ Voor 17% gewijzigd door DH-64 op 23-08-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DH-64 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:19:
@Whatson

Bedankt voor je heldere uitleg maar TriNed garandeert 90 % van de aangeboden snelheid in mijn geval dus 450 Mb/s van het abonnement 500 Mb/s up & down waar ik voor betaal zie link: http://www.trined.nl/snelheidsgarantie/
.
De snelheidstest dient op minimaal drie verschillende dagen en op drie verschillende dagdelen uitgevoerd te worden via www.speedtest.net.
om 4 uur 's nachts moet je dus minimaal 450Mbit kunnen halen :9

45€ voor gegarandeerd 450/450 is gewoon niet realistisch zonde overboeking

https://www.xenosite.net/glasvezel/
https://www.xenosite.net/glasvezel/zakelijk-glasvezel/
"vanaf 209€ per maand" voor gegarandeerde snelheid en capaciteit (10Mbit) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 23-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Beste Whatson,

Je gaat me toch niet vertellen dat je bij TriNed of Xenosite werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DH-64 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:03:
Beste Whatson,

Je gaat me toch niet vertellen dat je bij TriNed of Xenosite werkt :?
Nope. Kwam toevallig bij Xenosite uit via Google ;)

Maar bovenstaande kun je concluderen uit de voorwaarden, test voor de grap nu eens, of 's ochtends vroeg. Denk dat je dan dichter bij die 450 komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Whatson op 24-08-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Oké want Xenosite is een partner van TriNed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DH-64 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:07:
Oké want Xenosite is een partner van TriNed
Maar wat voor snelheid haal je op dit moment dan?

(Los van het feit dat 20Mbit een beetje te gortig is bij een piekmoment (19:30))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
W.b.t. de snelheid. Ze garanderen 90%. Als het niet mogelijk zou zijn voor 45 euro in de maand dan zouden ze het niet moeten garanderen.

Ik zelf heb ook een ticket uit staan vanwege de snelheid. In de avonduren wordt de snelheid niet gehaald. In de ochtend en middag wel, maar dat is logisch. Als je een ticket maakt dan vragen ze om een snelheidsmeting op drie verschillende dagen op drie verschillende dagdelen.
Voorlopig is mijn ticket nog steeds in onderzoek en niet gesloten omdat het in de ochtend wel de snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
@Whatson

Ik ga vandaag op verschillende tijden snelheidstesten uitvoeren en zal de resultaten vanavond rond 10 uur hier gaan plaatsen en inderdaad 20 Mbit is een beetje te gortig en weet je ik hoef niet continue 500 Mb/s te hebben. Ik zou al blij zijn als ze me 200 Mb/s 24/7 zouden kunnen garanderen want dat is snel genoeg voor mij.

@Ryack

Helemaal met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Als je in de avonduren slechts de helft haalt dan hebben ze gewoon hun zaken niet op orde en voldoen ze niet aan hun eigen voorwaarden.
Ze garanderen 90% van de snelheid. Geen voorwaarde dat dit ooit een keer ergens op de dag gehaald moet worden, dat staat er immers niet. Alleen je moet 3 verschillende tests laten zien op diverse tijdstippen op diverse dagen. Dat doet niets af aan hun garantie dat ze 90% garanderen. Dit dient enkel ter verificatie van de problemen, het is geen voorwaarde voor de snelheidsgarantie. Zo staat het er niet als voorwaarde, dus kan ook niet gezien worden als voorwaarde.

TriNed garandeert minimaal 90% van de aangeboden snelheid via een glasvezelaansluiting van TriNed. De snelheidsgarantie wordt aangeboden onder de volgende voorwaarden:

De snelheidstest dient op minimaal drie verschillende dagen en op drie verschillende dagdelen uitgevoerd te worden via www.speedtest.net.

De snelheidsmeting dient aan een aantal voorwaarden te voldoen:
•De computer dient voorzien te zijn van een 1 Gbps netwerkkart en mag niet ouder zijn dan 3 jaar.
•Alle programma”s op de computer moeten gesloten zijn (inclusief virusscanner en firewall).
•De computer dient via minimaal een cat5e netwerkkabel op LAN2 van onze modem/router aangesloten te zijn.
•De linken van de resultaten (via share my result) dienen via een melding in MijnTriNed aangeleverd te worden.

Waarom kan bijvoorbeeld een Ziggo wel de snelheden gewoon 100% behalen en zou Trined dat niet kunnen? Idem CaiWay, die behalen het ook 100% bij een vriend, elk moment van de dag.

Dat ze 500 niet continu halen vind ik prima. Maar als ik op zondag overdag afwisselend tussen de 50 en 150Mbit zit dat vind ik niet kunnen en is ook absoluut niet in lijn met hun snelheidsgarantie. Savonds mag je blij zijn met rond de 200-250, dat is 50% van de snelheid, dat is niet een kleine afwijking.
Overigens kan ik je vertellen dat smiddags de snelheid ook bij lange niet gehaald wordt in de meeste gevallen, alleen snachts en sochtends vroeg.

[ Voor 54% gewijzigd door Arjant2 op 24-08-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Het maakt trouwens wel veel uit welke Speedtest.net server je selecteert, selecteer eens een andere (Bij voorkeur een dicht bij AMS-IX met voldoende capaciteit zoals KPN Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Maakt per saldo weinig uit, ik check er altijd diverse, heb daarnaast FTP en usenet mogelijkheden die ook die hoge capaciteiten aankunnen. Die geven allemaal hetzelfde beeld.

Sowieso knijpen ze nog steeds per single thread de verbinding af op drukke momenten.
Dat merk ik bij FTP en usenet. Je moet flink wat connecties opzetten om überhaupt tot een fatsoenlijke snelheid te komen.

Jammere is nog steeds dat Trined gewoon niet reageert en ticket weken lang open laat staan.
Zelfs als je om een update vraagt of informatie toevoegt wordt er gewoon niet gereageerd.
Laatste update was al weer paar weken geleden, in de trend van: we hebben het nog in onderzoek, als er meer informatie is hoort u van ons....
Niet dus.

[ Voor 67% gewijzigd door Arjant2 op 24-08-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net nog 20GB aan nzb-tjes binnen gehaald met gemiddeld 40 MB/s (320 Mbps). Het is inderdaad geen 500 Mbps maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=tracko=-
Ik kreeg zojuist de volgende e-mail vanuit trined, naar aanleiding van het storings ticket dat ik uit had staan :

-----------------------------------------------
De afgelopen periode hebben we na aanleiding van uw en andere meldingen in uw directe omgeving onderzoek gedaan naar mogelijke snelheidsproblemen.

We hebben de oorzaak gevonden waarom uw aansluiting niet volledig zijn snelheid behaald. In de komende dagen wordt hiervoor extra onderhoud uitgevoerd door onze beheerder.

Vanaf uiterlijk komende maandag dient u weer de volledige snelheid te behalen op uw glasvezelaansluiting.

Onze excuses voor de overlast.
------------------------------------------------

[ Voor 6% gewijzigd door -=tracko=- op 24-08-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Ontving een uur geleden onderstaande melding dus er is hoop voor ons :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33cbqiw.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door DH-64 op 24-08-2016 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH-64
En bij deze zoals gevraagd door 'Whatson' de resultaten van de snelheidstesten van vandaag!

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5576616299.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5577078356.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5577382921.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5577511865.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Hier van mij ook nog maar 1 van zojuist.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5577651800.png

ik heb helaas geen email gekregen.
-=tracko=- schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:11:
Ik kreeg zojuist de volgende e-mail vanuit trined, naar aanleiding van het storings ticket dat ik uit had staan :
welke regio is dat?
EDIT: Ypenburg dus ;) nou hopelijk lost dat mijn probleem ook op.

[ Voor 53% gewijzigd door Arjant2 op 24-08-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Vorige week vrijdag had ik iets vreemd in de ochtend. De verbinding was in eens weg en een seconde of 20 later was deze weer terug. Daarna meteen een test van de snelheid gedaan, 520 down en de eerste 10 seconden zat de snelheid op 900 waarna deze stabiliseerde rond de 500. Over het weekend een paar metingen meer gedaan en iedere keer hetzelfde beeld. Eerste seconden een piek van rond de 8-900 en daarna stabiel rond de 500. Ik heb nog geen extra reactie op mijn melding gehad en ik ben vergeten om een test op het drukste moment van de dag te doen. Maar het lijkt er op dat er iets is veranderd. Hopelijk is het blijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik zal vanavond mijn pc weer eens aanzetten en testen. Ik had zaterdagochtend ook rond de 500, maar ja dat is normaal ook niet echt een druk moment. Verder het weekend pc niet aangehad.
Ben voornamelijk ook benieuwd of ze het probleem van de trage download per connectie ook aanpakken, zodat bijvoorbeeld FTP download tenminste ook een normale snelheid geeft.

PS ook ik heb nog steeds geen reactie gehad op mijn openstaande ticket.

EDIT:
Speedtest uitgevoerd maar helaas nog niets gewijzigd.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5589182888.png
-=tracko=- schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:11:

Vanaf uiterlijk komende maandag dient u weer de volledige snelheid te behalen op uw glasvezelaansluiting.

Onze excuses voor de overlast.
------------------------------------------------
al verbetering bij jou?

[ Voor 45% gewijzigd door Arjant2 op 29-08-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=tracko=-
Nee nog geen enkele verbetering :( , deze speedtest heb ik net precies gedaan :

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5589213428.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik weet dat het geen spitsuur meer is, maar ik haal nu via speedtest.net 536/322 Mbps. iperf3 (5 threads) geeft 508/473 Mbps aan.

Single thread (wget) geeft nu:

ftp://mirror.widexs.nl/pub/speed/1000mb.bin 55,7 MB/s (445,6 Mbps)
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin 46,7 MB/s (373,5 Mbps)

Er lijkt toch echt wel iets te zijn veranderd (ten goede). Opvallend is dat zowel bij speedtest.net als iperf3 de download eerste paar seconden richting de 900 Mbps schieten en daarna afvlakt richting 500 Mbps.

[ Voor 17% gewijzigd door RichieB op 30-08-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RichieB schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:40:
Ik weet dat het geen spitsuur meer is, maar ik haal nu via speedtest.net 536/322 Mbps. iperf3 (5 threads) geeft 508/473 Mbps aan.

Single thread (wget) geeft nu:

ftp://mirror.widexs.nl/pub/speed/1000mb.bin 55,7 MB/s (445,6 Mbps)
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin 46,7 MB/s (373,5 Mbps)

Er lijkt toch echt wel iets te zijn veranderd (ten goede). Opvallend is dat zowel bij speedtest.net als iperf3 de download eerste paar seconden richting de 900 Mbps schieten en daarna afvlakt richting 500 Mbps.
k had ook even goede hoop gisteravond, rond half 7 haalde ik netjes 500 (overigens niet het 900 richting 500 verhaal zoals meerdere posten, wellicht is dat alleen op rustige momenten).

Gister rond 8 uur geen verbetering helaas. Zat rond de 370Mbit down op speedtest.net.
Dus opgelost lijkt het nog niet.'

Overigens is rond half 12 idd meestal geen spitsuur, dus dat je dan die waardes haalt dat vind ik niet zo raar, want dat haalde ik voorheen ook in de daluren.
Wellicht hebben ze wel wat aangepast en is de capaciteit iets uitgebreid, maar iig nog niet genoeg dus.
Blijven testen maar weer, vanavond rond 20u maar weer een paar testen doen. Ooit wordt het opgelost ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Arjant2 op 31-08-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
We gaan op piekmomenten nooit 500/500 halen. Dat is gewoon niet mogelijk met consumentenlijnen met een 1:20 overboeking (als het niet meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RichieB schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:
We gaan op piekmomenten nooit 500/500 halen. Dat is gewoon niet mogelijk met consumentenlijnen met een 1:20 overboeking (als het niet meer is).
Raar dat het bij ziggo dan wel mogelijk is, bij Caiway glasvezel idem. Ook op piekmomenten. En dan moeten ze geen snelheidsgarantie geven, als je zegt dat je de snelheid garandeert moet je het nakomen.
Overigens vind ik 50% snelheid op piekmomenten niet acceptabel, maar goed die discussie is hier al eerder gevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 31-08-2016 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Arjant2 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:04:
[...]

Raar dat het bij ziggo dan wel mogelijk is, bij Caiway glasvezel idem. Ook op piekmomenten.
Dat kan komen doordat het marktaandeel van Ziggo veel groter is zodat er ook veel klanten op het netwerk zitten die geen grootverbruikers zijn. Trined is vrij jong en trekt met name klanten aan die 100/100 te weinig vinden.
En dan moeten ze geen snelheidsgarantie geven, als je zegt dat je de snelheid garandeert moet je het nakomen.
Eens, dus ik ga er van uit dat ze de capaciteitsproblemen ook gewoon op gaan lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 21:13
Als ik de site van AMS-IX bekijk en zie dat Xenosite maar 10GE heeft terwijl andere providers een veelvoud hiervan hebben begint bij mij toch al snel de twijfel of daar niet de beperking ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
MediaZoo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:09:
Als ik de site van AMS-IX bekijk en zie dat Xenosite maar 10GE heeft terwijl andere providers een veelvoud hiervan hebben begint bij mij toch al snel de twijfel of daar niet de beperking ligt...
Dat zou inderdaad een bottleneck kunnen zijn. Heb je een link naar de bron van deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
zou inderdaad wel een verklaring kunnen zijn waarom over diverse steden/netwerken de snelheid op dezelfde tijdstippen tegenvallen.
Ik geloof daardoor niet zo zeer in problemen bij wijkcentrales. Het moet iets globalers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
RichieB schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Dat zou inderdaad een bottleneck kunnen zijn. Heb je een link naar de bron van deze info?
https://ams-ix.net/connected_parties << Op Xenosite klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 15:11
Cambrium (Tweak) heeft ook maar 10 GE. En die bieden in een stuk meer steden dan Trined hun eigen diensten aan met 1 Gbit abonnementen. En de meeste klanten halen die daar ook makkelijk (niet in de spitsuren natuurlijk).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Barre73 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Cambrium (Tweak) heeft ook maar 10 GE. En die bieden in een stuk meer steden dan Trined hun eigen diensten aan met 1 Gbit abonnementen. En de meeste klanten halen die daar ook makkelijk (niet in de spitsuren natuurlijk).
Ik denk dat het markt aandeel Trined vele malen groter is dan Tweak. Vooral omdat zij zich op netwerken begeven waar nog weinig tot geen concurrentie is. Waarbij Trined ook veel aan promotie doet om nieuwe klanten te werven en je dit Tweak niet tot nauwelijks ziet doen.

Neem niet weg dan een 10GE verbinding met 20x 500Mbit/s op volle snelheid vol zit. Nu zal vrijwel niemand die 500Mbit/s vol trekken. Maar er vanuit gaande dat mensen steeds meer streamen etc. verbaasd het mij niets als de lijn naar de AMS-IX vol zit. Dit zag je ook al toen ze alleen met Openpeering verbonden waren. Toen was het verkeer naar de diverse providers ook niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
10GE is dan inderdaad wel weinig als 20 gebruikers dit vol kunnen trekken.
Zou dus ook niet moeten mogen, als ze zoals hierboven een overboeking zouden hebben van 1:20, dan zou dit betekenen dat ze maar 400 klanten met deze snelheid zouden mogen voorzien. Of reken ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Dus duidelijk een capaciteitsprobleem bij Trined/Xenosite. En zich maar voor de domme houden als ik een keer belt met de klantenservice van Trined hierover.

En even maar weer een testje gedaan (21:14 uur) :'(

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5595191514.png

[ Voor 33% gewijzigd door DH-64 op 31-08-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Barre73 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:08:
Tweak (Cambrium) heeft daar zo te zien 2X 10 GE. :) Dus dat is al 2x zoveel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 15:11
jeroenmuzikant schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:15:
[...]
Tweak (Cambrium) heeft daar zo te zien 2X 10 GE. :) Dus dat is al 2x zoveel. 8)
Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien. 1 X 10 in Nikhef en 1 X 10 in Vancis.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• RichieB
Nu is het piekuur lijkt me. Single thread (wget) geeft nu:

ftp://mirror.widexs.nl/pub/speed/1000mb.bin 55,3 MB/s (442 Mbps)
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin 45,7 MB/s (366 Mbps)
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin 33,8 MB/s (270 Mbps)
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin 17,8 MB/s (142 Mbps)

WideXS is directe peering, NForce loopt via de AMS-IX. Het ziet er naar uit dat die laatste link inderdaad vrij vol zit.

De uptime was in augustus wel aardig in orde: alleen down 2016-08-22 00:14:45 - 00:32:33, dat is dus 99.96% up. Die 17 minuten down kunnen ook gepland zijn geweest op dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik denk dat ze ook dondersgoed weten bij Trined dat hun verbinding bij AMS-IX volloopt.
De vraag alleen is of en wanneer ze er iets aan gaan doen.
Als ze er niets aan doen gaat het van kwaad naar erger want elke keer als er een nieuw glasnetwerk wordt opgeleverd komen er een berg klanten bij, plus nog eens dat het dataverbruik van bestaande klanten alleen maar toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:18
inmiddels ook een tijd aan het sukkelen met trined, helaas ook hier (rosmalen) zeer instabiel. afgelopen week kreeg ik bericht dat ze nu eindelijk de storing hadden opgelost, dit kon en mocht niet eerder vanwege olympische spelen werd mij medegedeeld.

Het leek ook inderdaad weer even goed te gaan maar helaas afgelopen 2 dagen weer inzakkende snelheid, zo erg dat streaming video (kijk eigenlijk alleen nog maar via streaming devices) hakkelt en vaak zelfs volledig stopt.
Ook mijn domotica systeem geeft weer geregeld internet connectie fouten (oa ophalen van weersverwachting geeft dan errors omdat de server niet bereikbaar is).

Ik ben er klaar mee, loop nu een maand al te vervelen met snelheidsissues en instabiliteit, heb zojuist dan ook een mail gestuurd dat trined zich (helaas) niet aan de afspraken houdt mbt de dienstverlening en ik daarom mijn abonnement zsm wil stoppen.
KPN levert inmiddels voor vrijwel dezelfde prijs ook 500/500 mbit, helaas dan wel zonder tv op coax maar aangezien er niet veel tv gekeken wordt hier neem ik dat maar op de koop toe.

Ik was best positief over trined maar ze zijn helaas niet in staat te leveren wat ze beloven.

Update 03-09:
De ironie is wel dat KPN vandaag met een landelijke internet en telefoniestoring kampt 😂

[ Voor 4% gewijzigd door djmvt op 03-09-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
djmvt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:59:
KPN levert inmiddels voor vrijwel dezelfde prijs ook 500/500 mbit, helaas dan wel zonder tv op coax maar aangezien er niet veel tv gekeken wordt hier neem ik dat maar op de koop toe.
Vervelend dat je zoveel problemen hebt met je verbinding. Ik geef je groot gelijk dat je over wilt stappen.
KPN instap 500/500 kost nog altijd € 60 per maand, maar nu tijdelijk 3 maanden voor € 35. Dat is het 1e jaar gemiddeld € 53,75 per maand. Dan moet je na dat eerste jaar wel weer korting gaan bedingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:18
Klopt. Maar met de combineer acties dan weer korting en meer belminuten op 2 mobiele abonnementen. Dus effectief meer voor minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik bel al 12 jaar VOIP van Betamax/Dellmont (Voipbuster, Freevoipdeal, etc). Sinds ik overgestapt ben naar TriNed klagen de mensen die ik bel dat ik slecht te verstaan ben. Dit gebeurt meestal een paar minuten in het gesprek. Het probleem herken ik van (lang geleden) VOIP via een ADSL lijn terwijl je tegelijk grote bestanden aan het downloaden bent. Doordat de capaciteit van de lijn te laag is komen de VOIP pakketjes er niet meer snel genoeg doorheen. Herkent iemand it probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 15:45

vr6-only

Blub Blub

Verkort je time-out naar 1800 ipv 3600. Heeft vaak te maken met hoe de router bepaalde pakketten afhandelt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
vr6-only schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:11:
Verkort je time-out naar 1800 ipv 3600. Heeft vaak te maken met hoe de router bepaalde pakketten afhandelt.
Welke time-out bedoel je? In mijn VOIP telefoon of in mijn Fritz!Box router? Voor de duidelijkheid: mijn eigen internetlijn zit niet vol, verre van. Ik vermoed congestie tussen TriNed en Betamax/Dellmont. De verbinding loopt via cogentco.com (sip.freevoipdeal.com zit in hetzelfde netwerk):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ tcptraceroute www.freevoipdeal.com
Selected device en0, address 192.168.x.y, port 54926 for outgoing packets
Tracing the path to www.freevoipdeal.com (77.72.174.17) on TCP port 80 (http), 30 hops max
 1  192.168.x.y  0.395 ms  0.322 ms  0.298 ms
 2  hosted-by.xenosite.net (62.212.131.82)  4.192 ms  4.206 ms  3.771 ms
 3  hosted-by.xenosite.net (62.212.131.81)  3.399 ms  11.123 ms  3.432 ms
 4  te0-7-0-21.ccr21.ams04.atlas.cogentco.com (149.11.38.157)  3.728 ms  3.694 ms  3.656 ms
 5  be2312.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com (154.54.74.93)  4.018 ms  4.261 ms  4.013 ms
 6  be2814.ccr42.fra03.atlas.cogentco.com (130.117.0.142)  10.431 ms  10.635 ms  10.542 ms
 7  be2846.rcr22.fra06.atlas.cogentco.com (154.54.37.30)  10.658 ms  10.645 ms  10.582 ms
 8  be2844.agr21.fra06.atlas.cogentco.com (130.117.0.30)  11.026 ms  11.155 ms  10.944 ms
 9  149.6.42.70  11.936 ms  11.991 ms  11.975 ms
10  10.254.4.82  10.657 ms  11.989 ms  10.485 ms
11  77.72.174.17 [open]  10.820 ms  10.687 ms  10.966 ms

[ Voor 53% gewijzigd door RichieB op 07-09-2016 16:34 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 15:45

vr6-only

Blub Blub

Bij Fritz!Box heet het volgens mij session interval. Zelf heb ik enkel Cisco ATA's en daar heet het fallback intvl.

It ain't stupid if it works!

• RichieB
Ik denk dat je de SIP Session-Expires header bedoelt. Daarmee kan je aangeven hoe lang je SIP verbinding in stand blijft zonder dat je je opnieuw moet aanmelden. Deze instelling heeft niets te maken met de snelheid/jitter van de RTP pakketten waardoor de geluidskwaliteit wordt beïnvloed.

• RichieB
Ik merk dat de laatste tijd mijn Humax decoder de opnames te vroeg afkapt. Ik ben even gaan zoeken waarom en het blijkt dat de tijd op de decoder 7 minuten voorloopt! Het vervelde is dat ik dit niet zelf kan corrigeren want hij synchroniseert de tijd met een signaal op de kabel. Hebben meerdere mensen hier last van? Zou TriNed dit signaal misschien niet meersturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -=tracko=-
Vanochtend merkte ik dat ik opeens geen internet verbinding meer had, ik werd al een beetje boos omdat het snelheids issue nog steeds niet opgelost was. Echter toen na ongeveer twee minuten de verbinding automatisch weer tot stand kwam en ik daarna ging speedtesten werd ik erg vrolijk :

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5634065852.png

(Deze speedtest heb ik overigens net precies gemaakt, maar de resultaten van vanochtend en vanmiddag zijn vergelijkbaar)

Ben hier erg blij mee er is blijkbaar nu toch echt iets in de centrale aangepast, zoals trined al eerder aangegeven had te gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door -=tracko=- op 15-09-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Netjes! Nu hopen dat dat ook op drukke tijden is.
Zal vanavond rond een uurtje of 8 eens testen of het bij mij ook opgelost is.

Edit: nou zojuist even getest maar zit rond de 380 down. Dus lijkt er niet op dat het capaciteitsprobleem opgelost is.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 17-09-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik moet zeggen dat het lijkt alsof de capaciteit wel wat uitgebreid is.
Op echt drukke momenten blijf ik rond de 350 hangen, maar het lijkt wel alsof er minder 'drukke' momenten zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
Arjant2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:39:
Ik moet zeggen dat het lijkt alsof de capaciteit wel wat uitgebreid is.
Op echt drukke momenten blijf ik rond de 350 hangen, maar het lijkt wel alsof er minder 'drukke' momenten zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen nu?
Ik moet zeggen dat ik de echte pieksnelheden alleen overdag nodig heb als ik iets wil uploaden naar het DC, en in de avond zou ik geen verschil merken tussen 400 of 300 mbits..... Nog geen echte problemen daarom so far
RichieB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:35:
Ik merk dat de laatste tijd mijn Humax decoder de opnames te vroeg afkapt. Ik ben even gaan zoeken waarom en het blijkt dat de tijd op de decoder 7 minuten voorloopt! Het vervelde is dat ik dit niet zelf kan corrigeren want hij synchroniseert de tijd met een signaal op de kabel. Hebben meerdere mensen hier last van? Zou TriNed dit signaal misschien niet meersturen?
Geen last van, timer op mijn humax loopt goed. De zenders die vorige week nieuw zijn toegevoegd zie ik alleen nog geen gids van verschijnen.

[ Voor 36% gewijzigd door X-ecutioner op 20-09-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Altijd als je denkt dat t wat beter gaat.
Zit nu rond de 250-280... Dus zeker niet verbeterd.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 20-09-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
En nu heb ik een storing zo te zien.
was aan t gamen maar verbinding knalt er uit en speedtest komt nu op dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5647768812.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ja, er is momenteel een grote storing in Ypenburg. Glasvezel van de hoofdverbinding is defect. Ze hebben het internetverkeer omgeleid. TV blijft nog even stuk.

• flok
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Weet er iemand hier iets over ipv6 bij trined? Dwz zijn ze daarmee bezig?
Heb nu ipv6 via via maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

www.vanheusden.com

• DH-64
Snelheid laat weer te wensen over

Getest op 21-9-2016 (21:02 uur) Server KPN Amsterdam
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5651096831.png

Volgens de plaatselijke storingsmonteur van Rekam moet ik altijd 500/500 kunnen halen op elk geschikt moment van de dag als je glasvezel hebt :|

• Arjant2
Hier op het moment prima.
Natuurlijk ook wat later op avond, maar een paar weken terug was het ook om half 11 savonds nog een drama.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5651333201.png

• Arjant2
Update:
tis nu toch wel primetime en verbinding is gewoon super strak boven de 500Mbit down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 06-08 20:10
Ik overweeg over te stappen van Ziggo naar Trined zodra er hier glasvezel wordt gelegd. Ervaringen en adviezen zijn van harte welkom.

e-Fiber is nu bezig met de inschrijfronde en heeft Trined geselecteerd als preferred provider. Wie voor 31 december dit jaar voor Trined kiest, hoeft dan geen €450 aansluit- en activeringskosten te betalen. Dat is natuurlijk wel aantrekkelijk.

Ik ben nu erg tevreden met mijn Ziggo 3-in-1 met 150/15 Mbps. Voordeel van Trined zou zijn: sneller voor minder geld. Of dan daadwerkelijk 500 Mbps wordt gehaald vind ik niet zo vreselijk interessant, zolang het maar sneller is dan 150 Mbps en ten minste even betrouwbaar. Waar ik koudwatervrees van krijg is onbekendheid met Trined en DVB-C over glasvezel. Een set-topbox wil ik graag vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
roderickvd schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:20:

Waar ik koudwatervrees van krijg is onbekendheid met Trined en DVB-C over glasvezel. Een set-topbox wil ik graag vermijden.
Dat werkt uitstekend. DVB-C werkt exact hetzelfde als bij Ziggo. Alleen is het niet interactief, dus geen uitzending gemist en betaalde films etc kijken. Dat gebruikte ik bij Ziggo nooit dus ik mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:40

Wallie

Herr

Ik ga binnenkort verhuizen naar Den Haag Ypenburg, en kan dus ook Trined nemen. Is het bij Trined ook mogelijk om gebruik te maken van een eigen Dune TV102 ontvanger voor interactieve tv, of werken alleen de gehuurde boxjes?

[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 26-09-2016 07:42 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 07-08 17:28
Hier gaan ze ook glasvezel aanbieden via TriNed. Als er genoeg pakketten zijn afsloten wordt elke woning ook in het buitengebied kosteloos aangesloten op glasvezel door e-fiber. Het aparte vind ik dat je wel voor 31 december moet aanmelden anders moet je 450 euro aan installatie en activatie kosten betalen (terwijl glasvezel dan al de woning inkomt). En aangezien ik net mijn eerste huis heb en net bij ziggo zit, zit ik daar nog 3/4 jaar aanvast voordat je maandelijks kan opzeggen. Ik heb het idee dat die 450 euro een beetje een lokkertje is omdat ik weinig goeds lees over de provider. In dit topic lees ik ook veel problemen met snelheden die niet worden gehaald en veel downtime, is dit nu beter geworden?

Aangezien 500 mbit goedkoper is dan mijn huidige 150 mbit bij ziggo klinkt het wel aantrekkelijk. Maar hecht wel veel waarde aan stabiliteit en heb het hiervoor altijd met een 20 mbit ADSL gedaan dus is 150 mbit al een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Inmiddels haal ik gewoon dagelijks op alle tijdstippen de 500/500.
Capaciteitsproblemen zijn achter de rug.

Als je voor 31 december moet aanmelden, en ze dan nog moeten gaan beginnen met het aanleggen van de glasvezel, dan ben je waarschijnlijk nog wel een maand of 5/6 verder voor overal de glasvezel ligt.
Dus waarschijnlijk zal de overlap met ziggo niet zo groot zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Arjant2 op 05-10-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
bronce schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:47:
Het aparte vind ik dat je wel voor 31 december moet aanmelden anders moet je 450 euro aan installatie en activatie kosten betalen (terwijl glasvezel dan al de woning inkomt). En aangezien ik net mijn eerste huis heb en net bij ziggo zit, zit ik daar nog 3/4 jaar aanvast voordat je maandelijks kan opzeggen.
Dan meld je je gewoon aan met als ingangsdatum de einddatum van je Ziggo contract. Geen probleem.
Ik heb het idee dat die 450 euro een beetje een lokkertje is omdat ik weinig goeds lees over de provider. In dit topic lees ik ook veel problemen met snelheden die niet worden gehaald en veel downtime, is dit nu beter geworden?
Tevreden gebruikers posten niet op internetfora. De uptime in september was voor mij 99.85% (60 seconden downtime verspreid over 11 momenten). Ik haal altijd meer dan 250 Mbps en meestal ook meer dan 450 Mbps. Ik ben best tevreden. Met name de ping tijden zijn lager en stabieler dan bij Ziggo waardoor het websurfen sneller aanvoelt. En de upload natuurlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RichieB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:11:

Tevreden gebruikers posten niet op internetfora. De uptime in september was voor mij 99.85% (60 seconden downtime verspreid over 11 momenten). Ik haal altijd meer dan 250 Mbps en meestal ook meer dan 450 Mbps. Ik ben best tevreden. Met name de ping tijden zijn lager en stabieler dan bij Ziggo waardoor het websurfen sneller aanvoelt. En de upload natuurlijk. :9
Bij jou inmiddels niet gewoon strak 500 down? Bij mij sinds 2,5 week echt de problemen opgelost.
Oke ik ben alleen savonds online thuis, maar dat zijn de drukste momenten en dan haal ik toch volle snelheid.

Overigens moet je wel bedenken dat dit een kleine provider is, en ook een klein topic met een klein aantal posters! Het is geen Ziggo of KPN topic.
Daarnaast zijn deze gebruikers ook nog eens verdeeld over diverse steden met andere netwerken. Dus de storing zoals ik deze een paar weken geleden had, had RichieB denk ik niet (anders had hij geen 60seconden downtime maar wel wat meer), aangezien dat alleen Ypenburg betrof die storing. En dat werd dan nog eens veroorzaakt door een kapotte glaskabel. Daar doe je weinig aan als provider, dat kan een Ziggo of KPN net zo goed gebeuren (en gebeurd natuurlijk ook, check die topics maar).

[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 05-10-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Arjant2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Bij jou inmiddels niet gewoon strak 500 down? Bij mij sinds 2,5 week echt de problemen opgelost.
Oke ik ben alleen savonds online thuis, maar dat zijn de drukste momenten en dan haal ik toch volle snelheid.
Ik meet de snelheid niet zo vaak. Op dit moment haal ik met iperf3 464/494 Mbps up/down. Nzbget rapporteert bij grote bestanden meestal meer dan 40 MB/s (320 Mbps).
Dus de storing zoals ik deze een paar weken geleden had, had RichieB denk ik niet (anders had hij geen 60seconden downtime maar wel wat meer), aangezien dat alleen Ypenburg betrof die storing.
Daar had ik inderdaad geen last van met internet. Ik kon die avond alleen geen TV kijken via TriNed. Ik woon ook in Ypenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Goed om horen dat de stabiliteit wel goed is. Ik ga me denk ik gewoon aanmelden voor ingang na mijn jaarcontract bij Ziggo. Vond ook wel handig dat je gewoon eenmalig losse smartcard kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Je hebt de smartcard alleen nodig als een betaald extra TV pakket neemt. Het standaard TV aanbod is niet gecodeerd. Ik kreeg geen smartcard bij de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik meet de download snelheid ook niet dagelijks. Maar als ik wat download met newsbin dan zit ik altijd op 500+ de laatste 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
RichieB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:13:
Je hebt de smartcard alleen nodig als een betaald extra TV pakket neemt. Het standaard TV aanbod is niet gecodeerd. Ik kreeg geen smartcard bij de oplevering.
Dat is niet handig dat ze dat niet even vermelden. Ik heb geen extra betaalpakketen geselecteerd maar je kan wel smartcard selecteren, daar staat bij per televisie. Dat scheelt weer een paar tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roderickvd schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:20:
Ik overweeg over te stappen van Ziggo naar Trined zodra er hier glasvezel wordt gelegd. Ervaringen en adviezen zijn van harte welkom.
Zoals zo vaak lees je op fora inderdaad alleen negatieve ervaringen.
Na behoorlijk wat ellende bij Ziggo overgestapt naar Trined. Aansluiting was makkelijk geregeld, monteur die alle spullen die je besteld meeneemt en na 20 minuten alles werkend en getest achter laat. Kan Ziggo wat van leren.

Ik betaal voor 150/150 en kom constant uit op 170 - 175 down en 165 - 170 upload. Meerdere metingen gedaan op meerdere momenten van de dag. Nog geen downtime gehad (althans niet gemekt) in de 3 weken dat ik er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 06-08 20:10
Bedankt voor de positieve reacties. Gisteren besloten om ons aan te melden voor het 500 Mbps pakket. Nu nog wachten of de glasvezel daadwerkelijk gelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:59
Bij ons in de regio zijn ze ook begonnen met een inschrijfronde. Ik deel nu samen met de buren het middelste alles in een pakket van Ziggo en daar ben ik wel tevreden over. Alleen denk ik dat met oog op de toekomst het toch interessant is om over te stappen naar Trined.

Prijstechnisch is Trined 15 euro goedkoper per jaar en is het voornamelijk alleen de internetsnelheid die het de moeite waard maakt. Nu nog even de buren zien over te halen want die geven volgens mij niet zoveel om de snelheid maar uiteraard wel om hun portemonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH-64
Haal nu sinds een week of drie constant de maximale snelheid 24/7 de afgelopen weken met mijn 500/500 abo dus medewerkers van Trined mochten jullie hier meelezen bedankt voor het oplossen van de snelheid problemen.

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5728952486.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
DH-64 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:20:
Haal nu sinds een week of drie constant de maximale snelheid 24/7 de afgelopen weken met mijn 500/500 abo dus medewerkers van Trined mochten jullie hier meelezen bedankt voor het oplossen van de snelheid problemen.

_/-\o_

[afbeelding]
jup hier idem dito.
De communicatie liet wat te wensen over maar uiteindelijk hebben ze het wel opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 20-10-2016 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -=tracko=-
Ben sinds de aanpassing in de wijkcentrale in Ypenburg helemaal tevreden over de snelheid.
Onderstaand als voorbeeld een tweetal screenshots van een 10Gb download en upload naar een een Nforce FTP server. Mijn 900/900 aansluiting haalt nu eigenlijk altijd de beloofde snelheden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LVbzT9V.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t4gQJTe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5730000518.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:40

Wallie

Herr

Ik wil TriNed bestellen in Den Haag Ypenburg, nu moet ik aangeven hoeveel smart-cards ik wil voor de DVB-C. Is dat niet zonder encryptie en dus zonder smart-card?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
De smart cards zijn alleen voor de extra pakketten. De standaard zenders zijn niet versleuteld.

Ik had aan de helpdesk gevraagd of ik het SIP wachtwoord mocht hebben zodat ik de Fritz!Box kan vervangen door een andere router. Ik kreeg dit antwoord:
Bij een particulieren aansluiting is niet mogelijk om de router van trined te vervangen voor een eigen router.

De router van trined is verplicht omdat anders de verbinding niet tot stand kan worden gebracht.

Daarnaast is het niet mogelijk om het telefoonnummer in te stellen op andere apparatuur.
Niet dat ik verwachtte het wachtwoord te krijgen, maar dit is te grappig. 8) Ze gebruiken gewoon PPPoE met PAP (=plain text) authenticatie. Nee, dat kan een andere router echt niet. 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door RichieB op 02-11-2016 14:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieB
Dit weekend heb ik de Fritz!Box vervangen door een USG. Dat ging vrij simpel. WAN instellen op PPPoE over vlan 6, gebruikersnaam uit de Fritz!Box instellen met wachtwoord "trined" en alles werkt meteen.

Het VOIP gedeelte was wat lastiger. Eerst heb ik de Fritz!Box gedowngraded naar firmware 6.31 met ruKernelTool. Daarop telnetd geïnstalleerd om een shell op de router te krijgen. Daarna heb ik een bewaarde config teruggezet door het versienummer aan te passen en de checksum opnieuw te berekenen. Daarna heb ik met de allcfgconv tool die in die firmware zit de lokaal gecrypte wachtwoorden achterhaald. Daarna weer een downgrade naar firmware 6.01 en met decode_passwords de lokaal gecrypte wachtwoorden uit de vorige stap gedecodeerd. Het gevonden wachtwoord ingevuld in mijn sip telefoon en alles doet het weer. 8)

Ik gebruik geen interactieve TV, anders moet je ook vlan 4 vanaf de WAN poort doorzetten naar je TV kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ook ik overweeg om over te stappen naar Trined. Er is echter één ding wat bij mij niet duidelijk is: interactieve televisie. Ik lees verschillende verhalen en wat ik daaruit op maak: je kan digitale tv blijven kijken via coax kabel. Voor interactieve tv waarbij je kan pauzeren, opnemen, programma gemist en herstarten moet je de interactieve ontvanger en interactief plus huren.

Mijn vragen:
- Klopt bovenstaand verhaal?
- Moet ik (nieuwe) smartcards en CI-modules aanschaffen?
- Hoe zit het met opnemen? Kan dit op de geleverde interactieve ontvanger of moet je dit zelf regelen?

Mochten de antwoorden op bovenstaande vragen gunstig worden beantwoord dan stap ik zo snel mogelijk over. Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Psvtje10 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:08:
Ook ik overweeg om over te stappen naar Trined. Er is echter één ding wat bij mij niet duidelijk is: interactieve televisie. Ik lees verschillende verhalen en wat ik daaruit op maak: je kan digitale tv blijven kijken via coax kabel. Voor interactieve tv waarbij je kan pauzeren, opnemen, programma gemist en herstarten moet je de interactieve ontvanger en interactief plus huren.

Mijn vragen:
- Klopt bovenstaand verhaal?
- Moet ik (nieuwe) smartcards en CI-modules aanschaffen?
- Hoe zit het met opnemen? Kan dit op de geleverde interactieve ontvanger of moet je dit zelf regelen?

Mochten de antwoorden op bovenstaande vragen gunstig worden beantwoord dan stap ik zo snel mogelijk over. Ik kan niet wachten :)
Interactieve TV bij Trined is IPTV. Je krijgt/huurt hiervoor een ontvanger.
Gewone digitale TV gaat via DVB-C, als je nu al via kabel kijkt hoef je hiervoor niks anders aan te schaffen. Als je geen extra zenders afneemt heb je geen smartcards nodig.

Hoe opnemen via IPTV werkt weet ik niet.

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Riesjard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:38:
[...]

Interactieve TV bij Trined is IPTV. Je krijgt/huurt hiervoor een ontvanger.
Gewone digitale TV gaat via DVB-C, als je nu al via kabel kijkt hoef je hiervoor niks anders aan te schaffen. Als je geen extra zenders afneemt heb je geen smartcards nodig.

Hoe opnemen via IPTV werkt weet ik niet.
Thanks voor info.

Ik heb even contact opgenomen vanwege de vraag hoe opnemen via IPTV gaat. De medewerker vertelde mij dat dit via de digitale ontvanger gebeurt en je 100 uur aan opnames in 'de cloud' kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Interessant, m'n schoonvader wilde er net op in gaan tekenen. Was zelf nog best sceptisch over deze partijen.

• Arjant2
Zou erg jammer zijn, ze zijn goedkoop voor de 500/500 lijn die je krijgt, hebben als enige glasvezelaanbieder nog TV over coax mogelijkheid en de service was toch ook prima omdat ze toch een kleinere partij zijn in vergelijking tot bijvoorbeeld KPN en Ziggo, lijnen zijn een stuk korter op de helpdesk.

Voorlopig hebben ze nog wel even tijd om een oplossing te zoeken:

Naam: TRINED B.V.
Vestigingsadres: Pearl S. Buckstraat 1A 5491DG Sint-Oedenrode
Correspondentieadres: Postbus 96 5490AB Sint-Oedenrode
KvK-nummer: 17263356

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
19-12-2016 01.obr.16.22.S.3300.1.16 verlening voorlopige surseance op 16 december 2016 crediteurenvergadering op 14 maart 2017 om 9:30 - Locatie: Leeghwaterlaan 8 's-Hertogenbosch

[ Voor 74% gewijzigd door Arjant2 op 22-12-2016 10:57 ]

• DH-64
@sambalbaj

Ben zeer tevreden over TriNed de laatste maanden na een wat moeilijke start dus ik hoop van harte dat TriNed gewoon kan blijven bestaan

• DH-64
@Arjant2

Zou het ook zeer jammer vinden mocht TriNed ophouden te bestaan na 14 maart. Wij hebben in Gouda nog twee glasvezel internet aanbieders op het netwerk van Rekam, dat zijn Solcon en DDS maar die zijn stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
DH-64 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:20:
@Arjant2

Zou het ook zeer jammer vinden mocht TriNed ophouden te bestaan na 14 maart. Wij hebben in Gouda nog twee glasvezel internet aanbieders op het netwerk van Rekam, dat zijn Solcon en DDS maar die zijn stukken duurder.
Hier in Ypenburg/Den Haag hebben we het Reggefiber netwerk dus er zijn op zich aanbieders genoeg. Ga je echter kijken naar het 500/500 aanbod dan zie je dat alle andere providers toch echt stukken duurder zijn.
KPN is na Trined het goedkoopste maar dat scheelt toch 10 euro per maand.
Laten we maar hopen dat de financiele problemen opgelost worden want ik gun het ze wel, een no nonsense aanbieder die het opneemt tegen de grote jongens en waar je gewoon teruggebeld wordt als ze dat beloven door de 2e lijn (en nog snel ook).

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 23-12-2016 08:23 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste