Hallo allemaal,
Wij hebben sinds een paar maanden TriNed. Ben best tevreden, alles werkt prima! De klantenservice heeft me zowaar een paar keer goed geholpen, dus tot zo ver geen klachten.
Gemidded haal ik 970-980 MB p/s en bedraad is de ping 5ms. TV via DVB-C werkt ook prima. De modem van Huawei vind ik matig, dus die wordt binnenkort vervangen door een FritzBox.
Maar, ik ben blije klant na jaren Ziggo gewend te zijn geweest!
Echter, ik probeer al een tijdje WireGuard op te zetten, maar wat ik ook probeer, de port forwarding via UDP lijkt niet goed te werken. Ik heb van TriNed een publiek IP adres gekregen, dus ik zit niet langer achter de CGNAT. Als ik mijn VPN verbindt binnen mijn WiFi (maar wel via het publieke IP adres) kan er in elk geval verbinding gemaakt worden, maar via mijn telefoon / 5G hotspot werkt het niet.
Ik weet dat deze vraag wellicht off-topic is voor dit topic, dus in het kader van on-topic blijven:
Heeft iemand succesvolle ervaring met WireGuard over een TriNed glasvezel aansluiting met de Huawei router? Ik heb uiteraard port forwarding opgezet, en heb ook al poort 80 geprobeerd om uit te sluiten dat TriNed ergens iets blokkeert, maar dat biedt geen soelaas, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!
Ik hoor het graag, alvast bedankt voor jullie input!