Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

SED

De band 2 kan vanaf het begin reeds op NL. Dat is nooit een probleem geweest.
Ik heb vandaag mijn band 2 helaas moeten insturen naar MS duitsland. De batterijduur was inmiddels minder dan 12uur en een aantal sensors gaven geen info meer.

Verbindingsproblemen met de band kwamen in de eerste reeks insiders vaak voor. Daar heb ik sinds enige tijd geen last meer van. Wel is belangrijk dat je een goede wifi connectie hebt wanneer je de health app opstart. ( of een stabiele 4G) zonder stabiele connectie geen succesvolle sync!
Aangezien er nogal wat wifi problemen zijn met diverse merken routers zou daar je oorzaak kunnen zitten.
Verbinden op 2,4Ghz afdwingen of juist 5Ghz. Kijken wat het beste en stabielste werkt.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Sja wat betreft support & ontwikkeling verdient de band een dikke 10, maar helaas is de hardware echt een 3 tenzij je echt enorm veel geluk hebt. Ik heb nu mijn 5e band (2x terug ivm batterij, 2x terug ivm scheurtje in band) en deze heb ik nu een weekje om. Het is inderdaad wel echt een ander rubber maar de batterij lijkt het ook wat minder lang uit te houden. na 23 uur gebruik nog 32% over en nu op de lader... nu maar hopen dat dat de komende weken niet in gaat zakken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Ik merk nu ook dat mijn band iets minder lang mee gaat qua accu. Dacht in het begin dat het kwam omdat ik in de fastring zat en ben daarom naar production weer gegaan. Ik had hem gisteren avond opgeladen en vervolgens paar uur gebruikt. Snachts heb ik hem uitgezet en nu heb ik sinds 7 uur een accu van 69%.

Heb mijn band nu ongeveer 4,5 maand.

Verder ben ik er zeer tevreden over! Eerste smartwatch waar ik ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 21:49

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik zit nog in dubio om mijn tweede band terug te sturen. Ik heb nog steeds issues met de barometer, aangezien ik gemiddeld 150 trappen per dag beklim volgens de Band. Dit probleem is echter ontstaan na een firmware update, dus wellicht dat het een softwareprobleem is ipv een hardwareprobleem. Batterijduur is tot nu toe prima te noemen, dus toch nog maar even wachten op een volgende firmwareupdate in de hoop dat de problemen dan opgelost zijn.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
Heb gisteren voor £150 (€180) -ondanks alle kwaliteitsissues hier- de Band2 besteld. Hoofdreden is dat er langere wandelingen en fietstochten mee gemaakt kunnen worden. De Band1 doe ik voor een zacht prijsje van de hand.
Vandaag zag ik op de internets dit filmpje van de mogelijke Band3!
YouTube: Surface Band 3 Prototype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:58
Skarloc schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:11:
Ik zit nog in dubio om mijn tweede band terug te sturen. Ik heb nog steeds issues met de barometer, aangezien ik gemiddeld 150 trappen per dag beklim volgens de Band. Dit probleem is echter ontstaan na een firmware update, dus wellicht dat het een softwareprobleem is ipv een hardwareprobleem. Batterijduur is tot nu toe prima te noemen, dus toch nog maar even wachten op een volgende firmwareupdate in de hoop dat de problemen dan opgelost zijn.
Ik zit nu op 6 trappen en mijn band ziet er ook een stuk of 30. Meerdere hier problemen van. Maakte er niet echt zo een probleem van maar het is niet goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

ShittyNL schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Ik zit nu op 6 trappen en mijn band ziet er ook een stuk of 30. Meerdere hier problemen van. Maakte er niet echt zo een probleem van maar het is niet goed.
Over het aantal trappen maak ik me ook niet zo druk, maar als ik een stuk ga MTB'en hier in de buurt en mijn band zegt dat ik na een paar zandheuvels 400 hoogtemeters heb gemaakt, vind ik dat wel erg gortig. Zou vooral wanneer ik in de Ardennen fiets graag een iets nauwkeuriger beeld willen hebben. Het lijkt er af en toe op dat de barometer blijft "hangen". Wanneer er een stijging wordt ingezet blijft de barometer een tijd lang doortellen terwijl het terrein al lang weer vlak loopt. Ik kijk het voorlopig nog maar even aan, voor de rest een mooi product en goede MS service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubbi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-10 19:59
Ik loop ook heel wat meer trappen tegenwoordig, maar ook het UV-meten gaat niet altijd goed. Afgelopen woensdag was mijn UV blootstelling 546, 8 uur. Dat moet de langste dag van het jaar zijn geweest.

Wat vervelender is dat ik na de laatste update, zonder dat ik iets bijzonders doe de batterij het niet eens een dag vol houdt. Gisteravond om 23:00 op 100%, vandaag om 17:00 'laad mij op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Vandaag heb ik de Band2 binnengekregen en ben direct een rondje gaan lopen met de explore tile.

Halverwege ben ik even bij familie binnengeweest en liep daarna weer verder. Hier raakte de Band2 blijkbaar erg van slag want ik zag thuis op de app dat ik zogenaamd plotseling 5km verderop was geweest en direct daarna weer terug naar de werkelijke plek. Gevolg was dat van mijn hele wandeling niks meer klopte natuurlijk.
Ook de accuraatheid van de plaatsbepaling is met explore niet erg goed, maar dat is de downside van niet continue gps om de batterij te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Idd. De exlore functie werkt denk ik alleen goed als je hem echt gebruikt voor wandelingen door natuurgebieden en minder bebouwd gebied (ivm storingen van zendmasten en hoge gebouwen). Ik ga hem deze zomer met een bergtocht testen, ben benieuwd of het een beetje accuraat is ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

DeNachtwacht schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:48:
Idd. De exlore functie werkt denk ik alleen goed als je hem echt gebruikt voor wandelingen door natuurgebieden en minder bebouwd gebied (ivm storingen van zendmasten en hoge gebouwen). Ik ga hem deze zomer met een bergtocht testen, ben benieuwd of het een beetje accuraat is ;)
Ik heb de explore-functie afgelopen week gebruikt tijdens de avondvierdaagse van de kids (4x10km). Werkt prima, maar zag inderdaad wel dat de gps iets van slag kan raken wanneer je een pauze inlast. Vanaf het pauze punt naar het volgende meetpunt heeft de Band een rechte lijn getrokken, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de gps-spaarstand die op een ongelukkig moment is aangesprongen.
Dit zal denk ik niet gebeuren wanneer je de hardloopfunctie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Ik gebruikte de band1 ook voor toerfietstochten maar langer dan 3 uur hield ie het niet vol. Straks ook eens testen met de band2 waarbij je ook weer kan kiezen hoe accuraat je de GPS metingen wilt hebben.
Deze zomer ga ik ook de bergen in en ben benieuwd hoe de explore tile zich daar houdt gedurende een lange wandeldag.

Ik heb ook de avondvierdaagse van 10km gelopen maar nog met de band1 en op hardloopstand en dat ging uitstekend! Als de band2 het een uurtje of 5 uithoudt met de hardloop tile ben ik ook (en beter) geholpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Is het niet mogelijk dat mijn telefoon de gps doet en mijn band de hardslag ect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Ja gewoon de gps uit laten op je band en dan met een ander tooltje (runkeeper oid) je hardlooptrack meten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eribbers
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-11-2020
Hoe/waar vragen jullie garantie aan voor de Band 2 (scheurtje)?

Als ik mijn gegevens invul op https://www.microsoft.com...-us/support/service-order

Microsoft Band 2 (Large)
Hardware warranty expires 02/16/2017
Technical support expired 05/17/2016

en aangeef dat hij Physical Damage heeft, dan krijg ik de melding out-of-warranty. Terwijl hij volgens de check wel hardware warranty heeft.
De overige opties naast `physical damage` is eigenlijk niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

TheVMaster

Moderator WOS
eribbers schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:04:

Als ik mijn gegevens invul op https://www.microsoft.com...-us/support/service-order

Microsoft Band 2 (Large)

en aangeef dat hij Physical Damage heeft, dan krijg ik de melding out-of-warranty. Terwijl hij volgens de check wel hardware warranty heeft.
Ik heb gewoon Microsoft NL gebeld, want via de (UK) site kreeg ik het niet voor elkaar. MS heeft mij vervolgens doorverbonden met de UK afdeling die het keurig heeft afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eribbers
Dat zal ik vanmiddag eens proberen. Bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DeNachtwacht schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:11:
Ja gewoon de gps uit laten op je band en dan met een ander tooltje (runkeeper oid) je hardlooptrack meten.
Ah ja dat had ik ook bedacht, maar doelde meer dat microsoft health dat automatisch doet. Bedoel de app staat op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Volgens mij kun je met de health app alleen maar stappen tellen (als je telefoon het ondersteunt). Activiteiten tracken gaat verder allemaal via de band.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23
eribbers schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:04:

Microsoft Band 2 (Large)

Ik heb hem net maandag ook verstuurd. Ik heb 'Other' gekozen en als tekst 'Band Torn (Common issue).' Daarmee werd aangegeven dat alles onder de garantievoorwaarden hersteld werd (0 Euro moest ik betalen, niets dus) en daar kunnen ze mijns inzien niet op terugkomen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 16-10 11:24

oZy

DeNachtwacht schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:15:
Sja wat betreft support & ontwikkeling verdient de band een dikke 10, maar helaas is de hardware echt een 3 tenzij je echt enorm veel geluk hebt. Ik heb nu mijn 5e band (2x terug ivm batterij, 2x terug ivm scheurtje in band) en deze heb ik nu een weekje om.
Dit. De mijne is nu weer onderweg naar dld omdat de accu niet meer opgeladen kon worden. Erg jammer van zo'n potentieel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eribbers
Swerfer schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:54:
[...]

Ik heb hem net maandag ook verstuurd. Ik heb 'Other' gekozen en als tekst 'Band Torn (Common issue).' Daarmee werd aangegeven dat alles onder de garantievoorwaarden hersteld werd (0 Euro moest ik betalen, niets dus) en daar kunnen ze mijns inzien niet op terugkomen...
Ja die optie zag ik ook staan, maar volgens mij stond er wel bij dat als het toch een hardware defect was, etc....

Dus die optie durfde ik niet te kiezen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door eribbers op 08-07-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eribbers
Zojuist gebeld met Microsoft Nederland Hardware Support, die je doorstuurt naar Sales.
(Sales wil je vervolgens weer doorsturen naar Hardware Support)

Om kort te gaan:
Deze link gebruiken: https://www.microsoft.com.../en-gb/support/contact-us of de short-link:
bit.ly/1YVzFzE

Even chatten met Microsoft na ingelogd te hebben met je MS account en het probleem te hebben aangegeven.
Je krijgt een UPS Label om je Band 2 naar Duitsland op te sturen.

Volgens de support-chat moet de vervangende band 2 met 8 a 10 werkdagen binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
eribbers schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:42:
Zojuist gebeld met Microsoft Nederland Hardware Support, die je doorstuurt naar Sales.
(Sales wil je vervolgens weer doorsturen naar Hardware Support)

Om kort te gaan:
Deze link gebruiken: https://www.microsoft.com.../en-gb/support/contact-us of de short-link:
bit.ly/1YVzFzE

Even chatten met Microsoft na ingelogd te hebben met je MS account en het probleem te hebben aangegeven.
Je krijgt een UPS Label om je Band 2 naar Duitsland op te sturen.

Volgens de support-chat moet de vervangende band 2 met 8 a 10 werkdagen binnen zijn.
Via 'Other' dus mijn Band 2 verstuurd en deze mail gisteren gekregen:
quote: Microsoft
This message is to inform you that we have received your item.

Your item will be reviewed by our exchange center and a replacement will be processed. Your replacement item will ship soon (usually within a few days), subject to inventory availability and shipper delays.
Edit:

Vannacht (09-07-2016):
quote: Microsoft
We have shipped your device.

Track your shipment
You can track the progress of your shipment from UPS using the following tracking number: 1ZE7E223040XXXXXX.

You can also track your shipment by signing into http://www.microsoft.com/...nd/support/service-orders , and choosing Check Service Status. Use your service request number 13457XXXX to find your status.

Recover your data
If you have shipped in a Microsoft Band device you can go to the Microsoft Band support site to learn how to set up your Microsoft Band after service .

Thank you,
The Microsoft Band Support Team

[ Voor 23% gewijzigd door Swerfer op 09-07-2016 10:01 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
Helaas, mijn band moet ik ook opsturen. Heb we een vraagje, hebben jullie hem opgestuurd in de originele doos? in de uitleg staat van niet. Dat lijkt me echter wel het beste, past ie precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Baksteen89 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:20:
Helaas, mijn band moet ik ook opsturen. Heb we een vraagje, hebben jullie hem opgestuurd in de originele doos? in de uitleg staat van niet. Dat lijkt me echter wel het beste, past ie precies in.
Dat kan, maar je replacement komt niet in hetzelfde doosje terug. Die zit gewoon in een standaard kartonnen doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Gewoon in een kleine kartonnen doos tussen de krantenproppen. Je originele doos moet je houden. Misschien als Band 3 uitkomt wil je die kopen en de Band 2 verkopen en dan is een originele doos wel zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb mijn Band 2 in een gewoon kartonnen doosjes verstuurd en kreeg hem teruggeleverd in een originele verpakking. Het lijkt erop dat ze gewoon terugsturen wat er voorhanden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Tip voor iedereen: als je er één teruggestuurd hebt gekregen, bewaar dan dat doosje ;-). Perfect maatje om hem weer op te sturen mocht er weer iets kapot zijn. Die les leerde ik pas bij mijn 3e band (nu op nummer 5, en die voldoet tot nu toe prima gelukkig).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Ik heb mijne vandaag ook teruggestuurd.
Weer gescheurd... Voor een product van Microsoft en voor 300€ hadden ze toch wel net wat meer geld in R&D van het bandje mogen steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Dirkxke schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:55:
Weer gescheurd... Voor een product van Microsoft en voor 300€ hadden ze toch wel net wat meer geld in R&D van het bandje mogen steken...
Ik neem aan dat Microsoft een leermomentje heeft gehad en dat de Band 3 een fatsoenlijke band krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:13
Dirkxke schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:55:
Eeej, dat is interessant! Vorige wissel betrof dus ook een scheur, hoe lang is dat geleden? Wat was de leeftijd van de eerste en van de tweede tot moment van scheuren? Heb je de vorige keer een refurbished of een nieuw exemplaar terug gekregen? Zat er in het rubber kleurverschil tussen je eerste en tweede exemplaar? Wat voor werk/hobby/wat nog meer relevant zou kunnen zijn doe je?

Succes met de wissel!

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Microsoft houd van mij en ik van Microsoft. Mijn 2e Band 2 geruild en voor de 2e keer een gloednieuwe gehad, nieuw in doos met alles der op en der aan :)

Edit 1:

Lotnr 1621, dus het zou een verbeterde band moeten zijn die beter bestand is tegen scheuren...

Edit 2:

Garantie tot 1-1-2017. Helaas nog de oude garantiebepaling...

[ Voor 38% gewijzigd door Swerfer op 12-07-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:17:
Microsoft houd van mij en ik van Microsoft. Mijn 2e Band 2 geruild en voor de 2e keer een gloednieuwe gehad, nieuw in doos met alles der op en der aan :)

Edit 1:

Lotnr 1621, dus het zou een verbeterde band moeten zijn die beter bestand is tegen scheuren...

Edit 2:

Garantie tot 1-1-2017. Helaas nog de oude garantiebepaling...
Top dat je een nieuwe hebt! Dat laatste is niet gek, aangezien je garantie nooit bij omruiling wordt verlengt. Apple kan btw nog wat leren van de garantiebeleid van MS. Daar krijg je een doa en pas na een langdurige rechtzaak krijgt de klant pas zijn gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
vali schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:51:
[...]
Dat laatste is niet gek, aangezien je garantie nooit bij omruiling wordt verlengt.
Ik had het ook niet verwacht, maar toch...

Wat ik mij alleen wel afvraag is hoe het zit met de standaard door de EU opgelegde garantieperiode van 2 jaar. Nu heb ik 1 jaar gekregen en volgens mij moet Microsoft verplicht 2 jaar garantie afgeven. De Band 2 heb ik besteld in de UK die (nog) bij de EU hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:10:
[...]

Ik had het ook niet verwacht, maar toch...

Wat ik mij alleen wel afvraag is hoe het zit met de standaard door de EU opgelegde garantieperiode van 2 jaar. Nu heb ik 1 jaar gekregen en volgens mij moet Microsoft verplicht 2 jaar garantie afgeven. De Band 2 heb ik besteld in de UK die (nog) bij de EU hoort...
Als het goed is heb je ook twee jaar garantie?! Waar staat bij jou 1 jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
vali schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Als het goed is heb je ook twee jaar garantie?! Waar staat bij jou 1 jaar dan?
Garantie tot 1-1-2017 en ik heb hem sinds december 2015, dus 12 maanden en een beetje.

https://devicesupport.microsoft.com/nl-NL?wa=wsignin1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Gelukkig geen enkel probleem met de band van mijn Band. Ik moet wel zeggen dat ik er na alle verhalen van scheurvorming bijna extreem voorzichtig mee ben en hem alleen tijdens hardlopen, wandelen en fietsen omdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Tweddy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:44:
Gelukkig geen enkel probleem met de band van mijn Band. Ik moet wel zeggen dat ik er na alle verhalen van scheurvorming bijna extreem voorzichtig mee ben en hem alleen tijdens hardlopen, wandelen en fietsen omdoe.
Ik had hem 24/7 om en uit het niets verscheen er een scheur. Als de de Band 2 om hebt dan voel je als je met je duim en wijsvinger ongeveer 1,5 cm naast het scherm knijpt (links en rechts tegelijk) een overgang van hard naar zacht. Daar scheurde de band bij mij (en volgens mij iedereen). De band kan daar (bij mijn pols) niet helemaal dezelfde lijn volgen als de harde metalen kern waardoor daar waarschijnlijk altijd een beetje spanning staat wat uiteindelijk scheurvorming geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Tweddy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:44:
Je koopt een smartwatch/activity tracker, dan moet je hem ook zo (kunnen) gebruiken. Ik zou dat ook gewoon doen, want de garantie afhandeling van microsoft is prima en bovendien krijg je tegenwoordig een aangepaste band terug met verstevigd rubber. Kortom geen nadeel te bekennen (alleen ben je hem even een weekje kwijt).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 23-10 13:05
DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:42:
[...]

Je koopt een smartwatch/activity tracker, dan moet je hem ook zo (kunnen) gebruiken. Ik zou dat ook gewoon doen, want de garantie afhandeling van microsoft is prima en bovendien krijg je tegenwoordig een aangepaste band terug met verstevigd rubber. Kortom geen nadeel te bekennen (alleen ben je hem even een weekje kwijt).
is te achterhalen bv serienummer of je in de goede batch zit?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Martinus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:53:
[...]

is te achterhalen bv serienummer of je in de goede batch zit?
Ja. Je moet op het doosje kijken. Op de sticker onderop zit een barcode, in het midden staat ook "LOT NO: DATE: en dan je batch". Stel je Band komt uit week 44 van vorig jaar dan is het LOT NO 1544. Alles van boven de 1612 (dus april 2016) zijn de vernieuwde batches bij mijn weten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Ja. Je moet op het doosje kijken. Op de sticker onderop zit een barcode, in het midden staat ook "LOT NO: DATE: en dan je batch". Stel je Band komt uit week 44 van vorig jaar dan is het LOT NO 1544. Alles van boven de 1612 (dus april 2016) zijn de vernieuwde batches bij mijn weten.
hmm ff kieke, heb eind maart gekocht... grrr

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Martinus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:04:
[...]

hmm ff kieke, heb eind maart gekocht... grrr
Hmm misschien heb je geluk, er zijn ook berichten dat het al eind februari is ingezet.

Ik weet in ieder geval hoe het eruit ziet: de eerste generatie had een iets zwartere laklaag over het rubber zitten die langzaam weg begon te slijten gedurende het gebruik. Mocht je deze hebben zul je dus her en der wat lichter matzwart onder de zwart/licht glanzende toplaag zien komen. De nieuwe generatie heeft die laklaag niet meer en is dus iets lichter matzwart, wat ook niet vervaagt bij gebruik is mijn ervaring inmiddels na 2 weken. Hoop dat je hier wat mee kan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Hmm misschien heb je geluk, er zijn ook berichten dat het al eind februari is ingezet.

Ik weet in ieder geval hoe het eruit ziet: de eerste generatie had een iets zwartere laklaag over het rubber zitten die langzaam weg begon te slijten gedurende het gebruik. Mocht je deze hebben zul je dus her en der wat lichter matzwart onder de zwart/licht glanzende toplaag zien komen. De nieuwe generatie heeft die laklaag niet meer en is dus iets lichter matzwart, wat ook niet vervaagt bij gebruik is mijn ervaring inmiddels na 2 weken. Hoop dat je hier wat mee kan.
heb coating, lot 1546.
Dan heeft die wel erg lang bij de MS store in NYC gelegen daar ik heb maart pas gekocht heb.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
__Erik__ schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:01:
[...]

Eeej, dat is interessant! Vorige wissel betrof dus ook een scheur, hoe lang is dat geleden? Wat was de leeftijd van de eerste en van de tweede tot moment van scheuren? Heb je de vorige keer een refurbished of een nieuw exemplaar terug gekregen? Zat er in het rubber kleurverschil tussen je eerste en tweede exemplaar? Wat voor werk/hobby/wat nog meer relevant zou kunnen zijn doe je?

Succes met de wissel!
Vorige keer was 4 april van dit jaar. Dus ongeveer 3 maanden eer het euvel terug is. Vorige keer was hij aan de clasp en aan het scherm aan het scheuren. Deze keer alleen aan de clasp.
Ik hou mijne 24/24 aan. Tenzij ik eens aan de wagen aan het werken ben of in de tuin.

Vorige keer heb ik een refurbished gekregen en deze was hetzelfde qua rubber als de 1ste M die ik had.
Ben sinds eind maart thuis omv ziekte, dus veel activiteiten doe ik op dit moment niet.

Deze nacht bericht gehad dat mijn vervangexemplaar onderweg is. Waarschijnlijk zal deze morgen thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Over de omruilsnelheid hebben de meesten iig niet te klagen, hopelijk brengt deze meer geluk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
__Erik__ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:07:
Over de omruilsnelheid hebben de meesten iig niet te klagen, hopelijk brengt deze meer geluk! :)
Inderdaad, dinsdag de gescheurde op het ups punt binnen gebracht en ik verwacht nu elk moment de leverancier met de nieuwe/vervanger.

Op het gebied van garantie en omruiling kan ik alleen maar Microsoft een dikke duim geven. Hebben hun zaak zeer goed in orde.

Update:

Ik heb een nieuwe gekregen met als productienummer 1618.
Dit rubber van de band heeft een donkerdere kleur en bekrast niet zo gemakkelijk als het lichtergrijs van de vorige batch rubber.
Zullen zien hoe lang deze het gaat houden 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Dirkxke op 16-07-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Mooi, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirkxke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:16:
[...]

Inderdaad, dinsdag de gescheurde op het ups punt binnen gebracht en ik verwacht nu elk moment de leverancier met de nieuwe/vervanger.

Op het gebied van garantie en omruiling kan ik alleen maar Microsoft een dikke duim geven. Hebben hun zaak zeer goed in orde.

Update:

Ik heb een nieuwe gekregen met als productienummer 1618.
Dit rubber van de band heeft een donkerdere kleur en bekrast niet zo gemakkelijk als het lichtergrijs van de vorige batch rubber.
Zullen zien hoe lang deze het gaat houden 8)7
Wil je daar eens een foto van maken? Mijn band heeft als nummer 1712 (januari 2016 gekocht) en best wel wat krassen op het rubber. Nog geen scheuren gelukkig en verder ook totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Vanmiddag hardgelopen. Hoever mag je zelf bepalen: 8)7
- Google Maps zegt 8,1km
- Microsoft Band zegt 7,89km.
- Strava zegt 7,4 km.

Ik pas lopen als als de GPS vergrendeld is. Toch zie ik nu al voor de 2e keer dat de eerste halve kilometer wegvalt op de kaart terwijl het punt van de 1e kilometer wel precies klopt! Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Het verschil tussen Microsoft Band en Strava ligt waarschijnlijk in de frequentie waarop een GPS signaal wordt genomen. Hoe frequenter de GPS uitlezing, hoe beter de totale afstand klopt omdat dan minder wordt 'afgesneden'. Vooral bij scherpe bochten kan het zijn dat 5 meter voor de bocht een GPS meting wordt genomen en 5 meter na de bocht. In plaats van 10 meter (bij een 90 graden bocht), wordt er dan maar
√5²+5² = 7,07 meter opgeslagen. Heb je veel bochtenwerk, dan ga je dus steeds meer afwijken.

Google maps zal vrijwel kloppen en dan komt de Microsoft Band dus het dichts in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Strava zit bij mij ook steevast een meter of 500 onder de afstand van de Band2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
Mijn band is weer terug. ook van lot 1619. Helaas wel weer een L. had gevraagd of ik een M terug kon krijgen. De L is iets te groot. bij het op meten dacht ik genoeg ruimte te hebben genomen. Dit bleek dus fout te zijn. hij moet nu redelijk hoog op mijn pols zitten op z'n kleinst.

De dame support ging kijken of ze dat kon regelen. helaas dus niet gelukt.

Iemand interesse in een ruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik meld mij hier ook even. Afgelopen week via Amazon een Band 2 gekocht in de aanbieding, vandaag aangekomen. Momenteel gekoppeld aan een iPhone 6s maar later deze week als het goed is met een 950XL.

Lot 1621 dus blijkbaar de "new and improved" versie :P. Bevalt tot dusver na een paar uurtjes al best goed, notificaties zijn prettig en niet te storend en de horloge-modus bij het draaien van je pols is ook erg fijn. Benieuwd hoe de ervaring later met een 950XL gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 18:28
Propane schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:15:
Ik meld mij hier ook even. Afgelopen week via Amazon een Band 2 gekocht in de aanbieding, vandaag aangekomen. Momenteel gekoppeld aan een iPhone 6s maar later deze week als het goed is met een 950XL.

Lot 1621 dus blijkbaar de "new and improved" versie :P. Bevalt tot dusver na een paar uurtjes al best goed, notificaties zijn prettig en niet te storend en de horloge-modus bij het draaien van je pols is ook erg fijn. Benieuwd hoe de ervaring later met een 950XL gaat zijn.
Even offtopic:
Ik neem aan dat het hier om een Lumia 950 gaat? Ik weet niet of dat nou zo'n vooruitgang is als je een iPhone 6S gewend bent. Ik heb een Lumia 930 met W10 en ben er helemaal niet tevreden over, de software is ronduit bagger. Ik ga binnen enkele maanden over naar de iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, ik ken de voor en nadelen van W10M. Ik ben een Windows Phone gebruiker vanaf het begin en heb tevens een 930 naast de iPhone in gebruik met een werk-sim ;). Voor mij werkt het, past bij wat ik nodig heb en daarnaast wil ik graag een dual sim wat niet mogelijk is met de iPhone.

De 950XL neem ik even op proef en als het echt tegen blijkt te vallen blijf ik mogelijk bij de iPhone, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik ben aan het kijken naar een Band 2 en heb nog twee vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden:

1. Hoe gaat het werken achter een toetsenbord (los of van een laptop) met de band 2? Krast het scherm niet snel als je deze onderop je pols draagt (ondanks de Gorilla glass)?

2. Is de sluiting echt zo dik zoals deze op de foto's over komt?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
BigEagle schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:36:
Ik ben aan het kijken naar een Band 2 en heb nog twee vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden:

1. Hoe gaat het werken achter een toetsenbord (los of van een laptop) met de band 2? Krast het scherm niet snel als je deze onderop je pols draagt (ondanks de Gorilla glass)?
Ik tik met 2 vingers waarbij het scherm eigenlijk zelden het bureau of zo aanraakt. Verder ontstaan er niet snel krassen behalve als je met het scherm tegen metaal of zo aankomt en zelfs dan valt het nog mee. Ik werk in de motorvoertuigentechniek en heb de Band 2 vrijwel altijd om tijdens de werkzaamheden en ja er zijn krassen zichtbaar, maar niet hinderlijk en ik ben niet echt zuinig met de Band 2 (anders zou ik hem wel af doen tijdens sleutelwerkzaamheden...).
Ja en nee. Hij is dik, maar niet hinderlijk of je moet overhemden dragen met wat strakkere mouwen. Omdat je pols aan de bovenkant platter is valt de verdikking redelijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Crap, batterijproblemen :(
Steeds vaker was de batterij erg snel leeg met als toppunt vannacht. Gisterenavond voor het slapen de band vanaf de lader omgedaan en in slaapmodus gezet. Vanochtend was hij "leeg" en gaf geen reactie meer. Op de lader gedaan en gaf aan dat ik datum moet zetten omdat batterij leeg is, maar vervolgens wel zeggen dat hij al op 99% zit met opladen. Dus daar gaat iets niet helemaal goed.

Na de vakantie maar even kijken hoe de service van MS werkt.
BigEagle schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:36:

Ik doe hem vaak af als ik lang moet typen, het tikken van het glas op het bureau stoort me. Het glas is wel goed krasbestendigd overigens.

Dikte valt wel mee, enige keren dat ik last van heb is als ik een overhemd met wat smallere mouwen aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Nu online
Bedankt voor jullie antwoord. Zojuist de band 2 besteld bij Amazon.co.uk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Tip: er schijnt een nieuwe update voor Android uit te rollen die nogal vol zit met bugs. Op reddit klagen mensen dat de app zelfs niet meer opstart. Ik zou dus nog even een paar dagen wachten voor je hem installeert ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-10 19:09
Het niet kunnen opstarten van de applicatie na de update kan ik bevestigen. Uiteindelijk de applicatie verwijderd opnieuw geïnstalleerd waarna deze wel wilde opstarten. Dat was bij de vorige updates nog niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Wat ik begrijp is dat er verbeteringen zouden zijn in het batterijverbruik. Laten we het hopen, want onder de laatste firmware haal ik max zo'n 28 uur. En het vreemde is dat het aantal gebruikte gps uren daarbij nauwelijks iets uit maakt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de webtiles (en de mogelijkheid om in 5 stappen zo'n ding in elkaar te zetten) enorm nuttig vind. Gelijk eentje in elkaar gezet die het weer bij het lokale vliegveld elke 15 minuten checkt, hoeft m'n telefoon niet meer uit m'n broekzak voordat ik ga vliegen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:37:
[Mijn band heeft als nummer 1712 (januari 2016 gekocht) en best wel wat krassen op het rubber. Nog geen scheuren gelukkig en verder ook totaal geen problemen.
17 kan niet, die moeten nog gemaakt worden.
16 is jaartal, 12 de week waarin.
Vanaf 1608 zijn er nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 16:37
SED schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:31:
[...]

17 kan wel hoor, bij mij staat er 1721 op. Is overigens al mijn tweede band omdat de eerste terug is gegaan omdat hij steeds uitviel, terwijl accu nog genoeg sap had. Deze band heeft het nu ook al weer een keer gehad. Als het nog een keer gebeurd gaat deze ook terug. Jammer, wat verder vind ik het echt een top ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

bassio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:10:
[...]

17 kan wel hoor, bij mij staat er 1721 op. Is overigens al mijn tweede band omdat de eerste terug is gegaan omdat hij steeds uitviel, terwijl accu nog genoeg sap had. Deze band heeft het nu ook al weer een keer gehad. Als het nog een keer gebeurd gaat deze ook terug. Jammer, wat verder vind ik het echt een top ding..
Volgens de helpdesk van Microosft geeft het 15 of 16 het jaartal aan gevolgd door het weeknummer.
17 zou dus uit de toekomst komen. Advies, controleer dat doosje nog eens goed ;)

kijk hier voor de locatie:
http://winsupersite.com/m...ker-skin-16xx-lot-numbers

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 26-07-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 16:37
Ah, ik heb op de sluiting van mijn band gekeken, daar staat 1721, maar dat is dus het Model Number. Het doosje heb ik niet meer dus geen idee wat mijn lot nummer is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50
SED schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:31:
[...]

Ik heb 1547 en draag hem sinds januari dagelijks. Ik heb nog geen scheur gezien, al vind ik wel (maar dat vond ik na 1 week al) dat de band ontiegelijk krast. Die van mij is helemaal lichter aan de zijkanten.

Het lijkt mij wachten op een daadwerkelijke scheur dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Worsteneter schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:58:

Die van mij is helemaal lichter aan de zijkanten.

Het lijkt mij wachten op een daadwerkelijke scheur dus...
De oude type banden hebben een laklaag die vrij snel slijt. dat doet niets af aan de kwaliteit van de band.
Ik heb zelf een december 2015 gehad die toen ik hem wegens een batterij probleem inleverde geheel onbeschadigd was ( uitgezonderd ook bij mij de gesleten laklaag)
De nieuwe banden zijn mat en tonen dus ook minder slijtage.
Band problemen ontstaan oa door te nauwe maatvoering ( bijv L kiezen en eigenlijk M nodig hebben, of juist te klein ) waardoor er op bepaalde plaatsen extra kracht ontstaat. Daar hoort die band uiteraard tegen te kunnen maar dat verklaard wel waarom niet iedereen er last van heeft. ca 10% schijnt het probleem te ondervinden dus 90% niet. Precieze getallen zijn echter niet bekend.
Ook het aan en uitdoen speelt een rol. Als je de band extreem gaat openbuigen bij het aandoen ( diverse keren waargenomen bij collega gebruikers) dan zet je wel zinloos veel kracht op die punten.
Ikzelf hoef de band nauwelijks open te buigen maar schuif hem min of meer om mijn pols en sluit daarna pas de band. Daarmee voorkom je ook die voortijdige slijtage.
Ondanks die tips is het wel prettig dat de nieuwe band dus een geschiktere rubberkwaliteit heeft die ook dit gebruik aan lijkt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
SED schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:35:
[...]

De oude type banden hebben een laklaag die vrij snel slijt. dat doet niets af aan de kwaliteit van de band.
Ik heb zelf een december 2015 gehad die toen ik hem wegens een batterij probleem inleverde geheel onbeschadigd was ( uitgezonderd ook bij mij de gesleten laklaag)
Band problemen ontstaan oa door te nauwe maatvoering ( bijv L kiezen en eigenlijk M nodig hebben, of juist te klein ) waardoor er op bepaalde plaatsen extra kracht ontstaat. Daar hoort die band uiteraard tegen te kunnen maar dat verklaard wel waarom niet iedereen er last van heeft. ca 10% schijnt het probleem te ondervinden dus 90% niet. Precieze getallen zijn echter niet bekend.
Ook het aan en uitdoen speelt een rol. Als je de band extreem gaat openbuigen bij het aandoen ( diverse keren waargenomen bij collega gebruikers) dan zet je wel zinloos veel kracht op die punten.
Ikzelf hoef de band nauwelijks open te buigen maar schuif hem min of meer om mijn pols en sluit daarna pas de band. Daarmee voorkom je ook die voortijdige slijtage.
Ondanks die tips is het wel prettig dat de nieuwe band dus een geschiktere rubberkwaliteit heeft die ook dit gebruik aan lijkt te kunnen.
Ah ok, die van mij past echt perfect en ik buig hem ook niet open. Vandaar dat ie het dus al zo'n 7 maanden volhoudt. Desalniettemin zou ik graag de matte laklaag hebben, deze ziet er aardig gebruikt uit terwijl de clasp en het scherm puntgaaf zijn. Dat zou wel mooier staan bij een casual outfit (bij sportkleren maakt het mij niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Wat is jullie idee over de betrouwbaarheid van de hartslag sensor? Ik heb vandaag even een wandeling gemaakt van 6km en deze getracked met de Band 2 en tevens met een Polar H7 hartslagband en de Polar Beat app.

Volgens de Band had ik een gemiddelde hartslag van 111 en een piek van 136. De Polar gaf een gemiddelde van 151 en piek van 177 (ik loop stevig door :P). Dat zijn nogal een verschillen die ook fors zullen uitmaken in de analyse van de activiteit. Ik vertrouw de Polar een stuk meer.

Heeft iemand anders hier wel eens vergelijkingen gemaakt? Ben benieuwd of ik de Band niet optimaal draag, misschien de andere pols proberen of strakker, of mogelijk heb ik een bagger sensor erin zitten :P. Raakt die snel van de wijs door zweet misschien?

Edit: Nog even wat gezocht online naar ervaringen en er zijn wat meer ervaringen met vreemde metingen. Ik snap dat de optische sensor niet zo accuraat gaat zijn als een Polar strap, maar een beetje meer in het juiste 'ballpark' zou prettig zijn.

Daarnaast ook de grafieken in MS Health nog eens goed bekeken en hij lijkt in eerste instantie goed te tracken en daarna opeens terug te vallen en af te vlakken, dus ik gok dat hij blijkbaar inderdaad niet goed omgaat met zweet of zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Propane op 29-07-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Propane schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:33:
Wat is jullie idee over de betrouwbaarheid van de hartslag sensor? Ik heb vandaag even een wandeling gemaakt van 6km en deze getracked met de Band 2 en tevens met een Polar H7 hartslagband en de Polar Beat app.

Volgens de Band had ik een gemiddelde hartslag van 111 en een piek van 136. De Polar gaf een gemiddelde van 151 en piek van 177 (ik loop stevig door :P). Dat zijn nogal een verschillen die ook fors zullen uitmaken in de analyse van de activiteit. Ik vertrouw de Polar een stuk meer.

Heeft iemand anders hier wel eens vergelijkingen gemaakt? Ben benieuwd of ik de Band niet optimaal draag, misschien de andere pols proberen of strakker, of mogelijk heb ik een bagger sensor erin zitten :P. Raakt die snel van de wijs door zweet misschien?

Edit: Nog even wat gezocht online naar ervaringen en er zijn wat meer ervaringen met vreemde metingen. Ik snap dat de optische sensor niet zo accuraat gaat zijn als een Polar strap, maar een beetje meer in het juiste 'ballpark' zou prettig zijn.

Daarnaast ook de grafieken in MS Health nog eens goed bekeken en hij lijkt in eerste instantie goed te tracken en daarna opeens terug te vallen en af te vlakken, dus ik gok dat hij blijkbaar inderdaad niet goed omgaat met zweet of zo.
Met een gemiddelde van 151 loop je wel erg hard. Dat lijkt meer op snelwandelen. Als ik stevig door loop heb ik een gemiddelde hartslag van 120 en dan loop ik 6,5 km per uur.

Meet ook eens gewoon met de hand. Even stil gaan staan en gedurende 15 seconden je hartslag in je pols of je hals tellen en vermenigvuldigen met 4, of voor een zuiverdere meting gewoon 60 seconden tellen. Preciezer kan bijna niet. Vergelijk dan de waarde met de Band 2 en de Polar. Nou zou de Polar in principe beter moeten meten als de Band, maar ook die zou fouten kunnen maken.

Bij mij klopt de meting van de Band 2 redelijk goed, ook met zweten. Ik heb mijn band vergeleken met de hartslagmeter in een hometrainer (de hendels). Het kan wel zijn dat bij bewegen van de Band de meting onnauwkeuriger wordt, dus met schokken (hartlopen) moet de Band zeker strak genoeg zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, hartslag verschilt natuurlijk per persoon en ik ben niet bijster in vorm :P. Waarschijnlijk zal mijn hartslag dus hoger liggen voor een gelijkwaardige output. Tevens is het hier niet echt vlak terrein zoals in Nederland. Langdurig een dergelijke hartslag is echter niet een probleem voor mij, geen gehijg of verzuring, ik denk dat mijn max HR wat hoger ligt dan de standaard formules aangeven (220 min leeftijd enzo).

Ik ga toch eens kijken of het dragen van een zweetband vlak boven de Band een verschil maakt. De grafiek in MS Health (welke trouwens ook wel iets gedetailleerder mag), doet mij echt vermoeden dat hij initieel redelijk de Polar volgt, maar dan opeens van de wijs raakt en constant nagenoeg dezelfde hartslag meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Door een mislukte upgrade van mijn 640XL heb ik weer eens de band moeten resetten, krijg 'm alleen met geen mogelijkheid meer gekoppeld met de W10M versie 14393.5, ook niet met de eerder door mij in dit topic gemelde trucs, iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Nu online
Sinds vorige week dinsdag heb ik een band 2. En vandaag gaat hij alweer retour... Dit vanwege een defect aan het display. Vanmiddag merkte ik opeens dat het scherm zwart bleef en er links een dikke witte streep aan het knipperen is. Heel soms komt vaag te tijd in beeld. :-(

Net contact gehad met MS support en ik kan de band 2 opsturen.

Jammer, ik vindt de band 2 prettig werken en is ideaal voor mij. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
__Erik__ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:56:
Door een mislukte upgrade van mijn 640XL heb ik weer eens de band moeten resetten, krijg 'm alleen met geen mogelijkheid meer gekoppeld met de W10M versie 14393.5, ook niet met de eerder door mij in dit topic gemelde trucs, iemand nog een idee?
Band in health app ontkoppelen
Band in bluetooth devices verwijderen (dus niet alleen ontkoppelen!)
Health app verwijderen en opnieuw installeren

Met deze stappen op rij kan het haast niet fout gaan... Maar vlekkeloos gaat het inderdaad nog niet altijd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Sinds de insider .5 update van 31 juli komen er geen whatsapp en andere notificaties meer door. Op nieuw reset en verbonden maar dat lost niets op. Meer slachtoffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
DeNachtwacht schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Band in health app ontkoppelen
Band in bluetooth devices verwijderen (dus niet alleen ontkoppelen!)
Health app verwijderen en opnieuw installeren

Met deze stappen op rij kan het haast niet fout gaan... Maar vlekkeloos gaat het inderdaad nog niet altijd.
Dank voor de hulp!

Dat is inderdaad zoals je zou verwachten, deze methode werkt inderdaad netjes op L920, helaas niet op de 640XL...

Dus, iemand ander nog een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
SED schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Ok, mijn band heeft ineens een scheurtje /gaatje.

Hoelang duurt het omruiltraject en scheurt het snel verder uit? Ik ga over twee weken op wandelvakantie en dan wil ik uiteraard m'n band mee. Is het wijs om hem dan gelijk op te sturen of kan ik ook wachten tot na de vakantie? Ben wel bang dat ie uit kan scheuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-10 09:42

Radeon

Today is a good day to die

Worsteneter schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:40:
[...]

Hoelang duurt het omruiltraject en scheurt het snel verder uit? Ik ga over twee weken op wandelvakantie en dan wil ik uiteraard m'n band mee. Is het wijs om hem dan gelijk op te sturen of kan ik ook wachten tot na de vakantie? Ben wel bang dat ie uit kan scheuren..
Ik was hem totaal 1 week kwijt met een weekend ertussen. Dus je zou hem normaal gesproken ruim voor je vakantie terug moeten hebben.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:40:
[...]

De band gaat steeds sneller verder scheuren. Je kan de gok nemen dat je hem op tijd terug hebt, ik had hem in 8 dagen terug, maar ook in Hongarije (waar hij naartoe gaat) zullen ze vakantie hebben wat misschien de tijdsduur verlengt. Je kan de band verstevigen met tape. Ik had zelf vulkaniserende tape gebruikt terwijl mijn band al aan de buitenzijde en zijkantjes volledig door was. Hij had het met die tape lang genoeg volgehouden tot ik hem kon versturen (6 dagen en misschien had langer ook gekunt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Ik zou hem zsm opsturen naar duitsland. Zie hiervoor een linkje dat ik hier eerder postte van de online klantenservice, via de chat is het snel gefixt.

Zelfs als je het niet zou halen zou ik hem niet meenemen op vakantie. Zodra hij doorscheurt ben je de garantie kwijt, beetje zonde om die gok te nemen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb een verzendlabel aangevraagd, ik kon de chat niet vinden maar het kon gewoon online via serviceaanvraag, optie 3.

Morgen op de post, hopelijk op tijd terug voor mn hike! Thanks allemaal voor de input, heeft het in iedergeval gewoon 8 maand volgehouden. Nu op naar de nieuwe batch met het verbeterde rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Sinds november 2015 in het bezit van een inmiddels veelgebruikte Band 2. Erg tevreden mee :) En nog geen serieuze problemen mee gehad. Maar helaas moet ook ik er aan geloven, de band is gescheurd en inmiddels over de gehele breedte, ik denk dat er 1 of 2 weken tussen heeft gezeten, van klein scheurtje naar helemaal. Dus ik heb net (via de Engelse support chat) een vervangend exemplaar aangevraagd. Ik hoop dat de omwissel actie snel gaat, want ik ga over 2 weken op vakantie.

Edit: iedereen hier bedankt voor de linkjes en informatie, garantie aanvragen ging daardoor snel en gemakkelijk! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door TrueChaoZ op 03-08-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ik heb na een lange tijd geen problemen gehad te hebben, nu een scheur gekregen in m'n band die ik ook sinds november 2015 intensief tot grote tevredenheid gebruikt heb.

Ook ik heb hem via de gegeven link aangemeld en via UPS opgestuurd naar het adres in Duitsland.
Ik hoop ook zoals andere een goede en snelle service afhandeling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Goed, medio mei heb ik een nieuwe band gekregen, omdat de oude de bekende scheuren vertoonde, deze heeft lotnr 1608, vandaag, na dus ongeveer 2,5 maand is de band weer gescheurd, ga dus wéér garantie claimen...

Nee, ik heb een kantoorbaan, ik heb de band wél 24x7 om - behoudens douchen, ga er verder voorzichtig mee om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 19:11
__Erik__ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:24:
[...]

Dank voor de hulp!

Dat is inderdaad zoals je zou verwachten, deze methode werkt inderdaad netjes op L920, helaas niet op de 640XL...

Dus, iemand ander nog een manier?
Ziet de telefoon de band wel in de BT lijst?
Kun je de band pairen met andere devices?
Je zou ook nog de band 2 kunnen resetten door beide knopjes in te drukken totdat het scherm rood wordt. Meer opties weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:48
Devian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:43:
Zou ik de Band 2 in mijn stoomcabine kunnen gebruiken om de muziek te bedienen?
Ik weet dat hij een rating heeft, die ze niet communiceren omdat het niet de bedoeling is om ermee in het water te gaan, maar zou de cabine wel kunnen?
Ben natuurlijk eigenwijs en heb dit ondertussen geprobeerd..

De Band 2 heeft er geen enkele moeite mee om te functioneren in mijn douche/stoomcabine. Touchscreen werkt wat moeilijker (logisch) maar voor de rest gaat dit al 4 weken goed.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Revaes schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Ziet de telefoon de band wel in de BT lijst?
Kun je de band pairen met andere devices?
Je zou ook nog de band 2 kunnen resetten door beide knopjes in te drukken totdat het scherm rood wordt. Meer opties weet ik ook niet.
Ook hier maar even:

Jihaaaa, gelukt!!!

Hoe heb ik het deze keer voor elkaar gekregen:
  • Gisteravond laat een hard reset gedaan van de 640XL, toestel de hele nacht met rust gelaten
  • Vanmorgen alleen de updates af laten draaien
  • Vervolgens eerst traditioneel geprobeerd, dus
  • Band gereset
  • Health geïnstalleerd
  • Vervolgens via Health geprobeerd te koppelen
  • Dit werkte weer niet, band wordt niet gevonden
  • Vervolgens Health er weer afgegooid
  • Band gekoppeld via Bluetooth instellingen
  • Vervolgens Health weer geïnstalleerd
  • Via Health de band toegevoegd, dat gaat vreemd, want de app geeft een scherm dat de band gekoppeld is en een scherm waarin de app de koppel stappen doorloopt, als je het eerste scherm accord clickt en de koppel stappen gewoon doorloopt, koppelt ie uiteindelijk wel
Pfff, wat een gedoe, nu de telefoon weer inrichten...

En om je vragen te beantwoorden:
  • Zie de band gewoon de Bluetooth lijst staan, daar kan ik hem eventueel ook gewoon in koppelen, alleen niet in Health;
  • Band koppelde gewoon met de L920;
  • Die reset methode kende ik nog niet, ennu, nu ga ik het ook even niet meer proberen ;) ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Woensdag op de post gedaan, vrijdag 's morgens afgeleverd en kreeg gister om 23:45 een statusupdate. Hij is onderzocht en vervanging is wordt zsm verzonden. Neem aan dat ie dan volgende week wel binnen moet komen. Al met al is het dus rap gegaan en hopelijk komt ie dus ruim voor mijn vakantie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Nu online
Ik had mijn band 2 dinsdag op de post gedaan en is, na een omzwerving in Tilburg, vrijdagochtend afgegeven. Vrijdagavond kreeg ik ook een bericht dat een vervangend exemplaar verzonden wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zo... Mijn ervaring met een Band 2 gekoppeld aan een Windows telefoon is slechter dan gekoppeld aan een iPhone. Gisteravond rond 23:00 van de lader, nu al rood batterij icoontje. Als ik hem aan de iPhone 6 gekoppeld heb is twee dagen makkelijk. Gaat iets niet helemaal goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Propane schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:21:
Zo... Mijn ervaring met een Band 2 gekoppeld aan een Windows telefoon is slechter dan gekoppeld aan een iPhone. Gisteravond rond 23:00 van de lader, nu al rood batterij icoontje. Als ik hem aan de iPhone 6 gekoppeld heb is twee dagen makkelijk. Gaat iets niet helemaal goed daar.
Het is inderdaad vaag. Ben sinds kort geswitched van Lumia 950 XL naar Galaxy S7 Edge....op de S7 krijg ik zelfs een notificatie als de batterij van de Band is opgeladen....dat gebeurde op de Lumia niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
TheVMaster schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Het is inderdaad vaag. Ben sinds kort geswitched van Lumia 950 XL naar Galaxy S7 Edge....op de S7 krijg ik zelfs een notificatie als de batterij van de Band is opgeladen....dat gebeurde op de Lumia niet :(
Dit kreeg ik op de lumia ook laatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Worsteneter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Dit kreeg ik op de lumia ook laatst!
Ohw..misschien is het gewoon een nieuwe feature van de Band firmware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
TheVMaster schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Ohw..misschien is het gewoon een nieuwe feature van de Band firmware :+
Is inderdaad sinds de laatste firmware (half juni) toegevoegd. Wel handige functie...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Is inderdaad sinds de laatste firmware (half juni) toegevoegd. Wel handige functie...
Vandaar...'k kwam er (vlak voor ik overstapte naar Android) achter dat de bluetooth sync tussen band en lumia niet meer liep....dus ik heb die feature gewoon gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ook vreemd is dat je op de iPhone de sync interval kan instellen (10 min, 30 min etc) en op de Lumia niet. Ik heb een webtile gemaakt voor een weerbericht van een lokaal vliegveld, en op de iPhone kan ik er vrij zeker van zijn dat ik een paar minuten nadat een nieuw weerbericht online staat, dat die ook in die tile staat. Kwestie van op het juiste tijdstip handmatig syncen en daarna gaat hij netjes elke 10 minuten.

Op de Lumia... geen idee wanneer hij synct en kom dan ook regelmatig tegen dat 20 minuten na het nieuwste bericht, de tile nog steeds niet is ververst. Kom op Microsoft, respect voor de constante inzet voor crossplatform, maar laat je eigen platform niet achter :P.

Nog een ander minpuntje... Met de Messenger iOS port die we nu hebben komen Messenger berichten niet in de Messenger tile, maar gewoon in het notification center.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste