Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
Propane schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:22:
Ook vreemd is dat je op de iPhone de sync interval kan instellen (10 min, 30 min etc) en op de Lumia niet. Ik heb een webtile gemaakt voor een weerbericht van een lokaal vliegveld, en op de iPhone kan ik er vrij zeker van zijn dat ik een paar minuten nadat een nieuw weerbericht online staat, dat die ook in die tile staat. Kwestie van op het juiste tijdstip handmatig syncen en daarna gaat hij netjes elke 10 minuten.
Als je een webtile maakt kun je gewoon handmatig het sync interval in het .webtile bestand aanpassen voor je hem naar je telefoon stuurt, dat werkt ook op windows phone voor zover ik weet. Gewoon in een teksteditor het bestand openen en weer opslaan als .webtile. Is gewoon html

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Service is prima bij Microsoft, nadat ik hem opgestuurd had vanwege de bekende scheur problemen, inmiddels in een week sinds verzending een nieuw exemplaar ontvangen.

De melding dat de band opgeladen is komt ook binnen op de iPhone en i.d.d. een nieuwe feature.
Ook wat dat betreft maakt Microsoft steeds weer de Band iets better kwa gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:34:
[...]

Als je een webtile maakt kun je gewoon handmatig het sync interval in het .webtile bestand aanpassen voor je hem naar je telefoon stuurt, dat werkt ook op windows phone voor zover ik weet. Gewoon in een teksteditor het bestand openen en weer opslaan als .webtile. Is gewoon html
Klopt, die staat op het minimum van 15 minuten. Dat, gecombineerd met de sync interval op de iPhone zorgt ervoor dat ik het nieuwste bericht met zo min mogelijk vertraging krijg. Toch komt het op de Lumia voor dat hij dus achterloopt. Minder betrouwbaar momenteel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mijn telefoon kan alweer niet de band 2 in bereik houden. Dus nu moet ik hem weer opnieuw configureren. Hebben andere mensen er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik heb met mijn Lumia640 ook regelmatig dat er wel verbinding is (kan wel synchroniseren met MS Health), maar berichten komen pas uren later (vaak bij wisseling wifi, lijkt) binnen. Liefst heb ik mijn telefoon op silent en krijg ik alles op de Band binnen, maar dat is nu niet betrouwbaar. :(
(Zit overigens op de Insider; fast ring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik ga toch maar weer eens terug naar mijn iPhone met de Band 2. Op de Lumia 1520 waarmee ik de laatste dagen even test is de batterij duur van de Band dramatisch. 6 uurtjes van de lader af, geen exercise, geen GPS, niets... -25%. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

SED

Dat er iets met de Health app of de sync van de band met de lumias mis is lijkt me wel duidelijk. De standaard tes tis het inschakelen van de vliegtuigstand. Resultaat een band die bijna 48 uur volmaakt. Met ingeschakelde sync is de 20 uur de max.
Daar zit dus inderdaad iets goed mis. Of dat nu in de firmware van de band 2 zit of in de Health app, lekker is het niet. Gezien de vele meldingen op de diverse forums moet er toch inmiddels een belletje zijn gaan rinkelen bij MS. Op dit moment worden er band2 omwisselingen gedaan wegens snel leeglopende batterij terwijl er met de hardware aantoonbaar niks mis is. Kostbare grap.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
SED schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:31:
Dat er iets met de Health app of de sync van de band met de lumias mis is lijkt me wel duidelijk. De standaard tes tis het inschakelen van de vliegtuigstand. Resultaat een band die bijna 48 uur volmaakt. Met ingeschakelde sync is de 20 uur de max.
Daar zit dus inderdaad iets goed mis. Of dat nu in de firmware van de band 2 zit of in de Health app, lekker is het niet. Gezien de vele meldingen op de diverse forums moet er toch inmiddels een belletje zijn gaan rinkelen bij MS. Op dit moment worden er band2 omwisselingen gedaan wegens snel leeglopende batterij terwijl er met de hardware aantoonbaar niks mis is. Kostbare grap.
Ik merk het ook met mijn Band, maar die is net een paar weken oud. Ik dacht dat het aan de nieuwe band lag, maar in de tussentijd is de Health app van Windows 10 inderdaad geupdate en natuurlijk de laatste firmware, dus als inderdaad 'iedereen' hier last van heeft, wacht ik nog wel even op een fix vanuit Microsoft...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nu weer gekoppeld aan m'n iPhone en geen drain meer. Zonde, ik wil echt weer terug naar W10M en heb een order voor een 950XL Dual open staan, maar dit soort dingen doen mij toch weer naar de iPhone grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
Band teruggekregen, blijkt een refurbished exemplaar te zijn. Had nog zo bij opmerkingen aangegeven niet akkoord te gaan met refurbished. Zit een kras op de clasp, hetgeen ik zelf nooit had en waakzaam voor was. Paar fijne krasjes op het scherm, hetgeen ik zelf ook niet had. En nog wel het ergste: de band zelf lijkt 'gepatched' te zijn bij een eerdere scheur: er zit een soort rechthoekige plek in alsof er een nieuw plak rubber ingezet is.

Merkwaardig maar ook verschrikkelijk aangezien ik met mijn vakantie zit en dus niet weer kan omruilen. Dat wordt even chatten. Maar ik baal er flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dat rechthoekige stukje in de band heb ik ook, met een gloednieuwe van Amazon. Volgens mij een stukje van de interne structuur die het display gedeelte aan de band bevestigd of iets dergelijks.

Tenminste, als we het over hetzelfde hebben. Soort van vage uitlijn van een rechthoek alsof er een prijs stickertje heeft gezeten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:43
Sinds kort heb ik ook een Band 2 en gebruik ik de Microsoft Health app. Wat ik ook probeer, ik krijg de live tile van de Health niet aan de gang. Opnieuw pinnen van de app, de settings van de live tile uit en weer aan zetten, etc. Vandaag ook weer eens een factory reset gedaan (niet vanwege dit probleem).

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:41:
Sinds kort heb ik ook een Band 2 en gebruik ik de Microsoft Health app. Wat ik ook probeer, ik krijg de live tile van de Health niet aan de gang. Opnieuw pinnen van de app, de settings van de live tile uit en weer aan zetten, etc. Vandaag ook weer eens een factory reset gedaan (niet vanwege dit probleem).

Is dit een bekend probleem?
Ja, in ieder geval op de Insider builds (dus als je nu bijvoorbeeld 393.5 of .67 draait). Op de huidige release versie van W10M, 10586.494, werkt hij volgens mij wel. Viel mij ook op toen ik van die release versie naar de fast ring ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Propane op 10-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Propane schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:59:
Dat rechthoekige stukje in de band heb ik ook, met een gloednieuwe van Amazon. Volgens mij een stukje van de interne structuur die het display gedeelte aan de band bevestigd of iets dergelijks.

Tenminste, als we het over hetzelfde hebben. Soort van vage uitlijn van een rechthoek alsof er een prijs stickertje heeft gezeten ofzo.
Zelfde idem. Nou moet ik maar leren leven met die kleine krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Worsteneter schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Zelfde idem. Nou moet ik maar leren leven met die kleine krasjes.
Ik zou dit persoonlijk wel aankaarten, hoort natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Propane schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:30:
[...]
Ik zou dit persoonlijk wel aankaarten, hoort natuurlijk niet.
Heb ik gedaan. Voornamelijk de clasp en in t stalen deel naast het scherm zitten allebei een kras.

Enige optie is opnieuw opsturen (evt. Na vakantie) maar dan krijg je weer een refurb waarschijnlijk. Maar de afwerking is in z'n geheel gewoon een stuk minder. Ik denk er nog even over na of ik hem weer instuur.

• DeNachtwacht
Hmm het wordt wel weer eens tijd voor een Band 2 firmware update. Sowieso ben ik bang dat er niet veel meer zullen komen nu de geruchten van een Band 3 in oktober toch aan lijken te houden...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 16-09 14:31
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:27:
Hmm het wordt wel weer eens tijd voor een Band 2 firmware update. Sowieso ben ik bang dat er niet veel meer zullen komen nu de geruchten van een Band 3 in oktober toch aan lijken te houden...
hmm, dacht dat de geruchten ook waren dat ze helemaal geen meer gingen maken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:08:
Ik ga toch maar weer eens terug naar mijn iPhone met de Band 2. Op de Lumia 1520 waarmee ik de laatste dagen even test is de batterij duur van de Band dramatisch. 6 uurtjes van de lader af, geen exercise, geen GPS, niets... -25%. Heel apart.
Propane schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:29:
Nu weer gekoppeld aan m'n iPhone en geen drain meer. Zonde, ik wil echt weer terug naar W10M en heb een order voor een 950XL Dual open staan, maar dit soort dingen doen mij toch weer naar de iPhone grijpen.
Even kleine update. Gisteren de Band nog eens gekoppeld aan een andere W10M telefoon, dit keer op de release builds. Geen battery drain en werkende live tile. Dat is blijkbaar dus echt iets met die recente insider builds. Ik hoop dat dat niet doorzet naar de build die als Anniversary eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Martinus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

hmm, dacht dat de geruchten ook waren dat ze helemaal geen meer gingen maken.
Hmm ik ben dat nog nergens tegen gekomen. Wel berichten dat een nieuwe band een uitzondering zou zijn op het eerdere plan dat er geen hardware gereleased zou worden dit jaar. Ook is er ongeveer 1,5 maand geleden een filmpje geweest van een microsoft medewerker die een heel dun uitziende, witte band draagt, wat de speculaties natuurlijk ook deed oplaaien.

We wachten af ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Panos Panay met mogelijk de Band 3, bedoel je?
https://www.wearablesmaga...gelekt-voor-aankondiging/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Thanks voor de toevoeging... ook nog eens precies 1,5 maand geleden 8)

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-08-2016 13:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
prima, laat maar komen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik lees hierover ook geruchten dat het een ePaper scherm zou zijn, maar volgens mij is dat nog niet productiegereed als het om kleuren gaat:
https://techcrunch.com/20...per-but-not-to-e-readers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Lekker dan, ik kan mijn band 2 niet eens gebruiken...
Omdat de software op mijn telefoon hem wel toevoegd, maar eigenlijk gewoon dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Ik sprak een Nederlandse Microsoft medewerker die zei dat hij gehoord had dat het niet een Band 3 was op dat filmpje, maar een Band 2 Team Edition. Alleen een andere kleurstelling voor intern gebruik...

Ik ontdekte afgelopen week dat je met Wallpaper Studio 10 (UWP) ook themes kunt beheren op de Band2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BrBuggyB schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:55:
Ik ontdekte afgelopen week dat je met Wallpaper Studio 10 (UWP) ook themes kunt beheren op de Band2.
Yes, en dat is momenteel de beste optie op W10M, omdat die je ook de header kleur laat bepalen als je custom kleuren gaat gebruiken.

Ik gebruik een zwarte achtergrond en zwarte tiles, vanwege het AMOLED scherm, ziet er gewoon strak uit. Als ik dit met bijv. Pimp My Band instelde was de header tekst nauwelijks te lezen omdat het ook bijna zwart was. Apps op de iPhone lieten die tekst met rust met dezelfde kleur instellingen. Wallpaper Studio geeft je in ieder geval de optie om die ook in te stellen zodat alles leesbaar blijft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
Ik ben sinds kort over op build 14393.67 en krijg nou regelmatig geen meldingen binnen op mijn band 2.

het is echt heel raar, soms doet ie het wel en soms niet. Heb al geprobeerd opnieuw verbinding te maken, herstart etc, niks lijkt te werken.

iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
Yupz, hier hetzelfde probleem, dan gooi ik een aantal bestaande notificaties weg, vervolgens krijg ik tig notificaties binnen op de band, lijkt wel of er ergens geheugen volloopt.

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Baksteen89 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:49:
Ik ben sinds kort over op build 14393.67 en krijg nou regelmatig geen meldingen binnen op mijn band 2.

het is echt heel raar, soms doet ie het wel en soms niet. Heb al geprobeerd opnieuw verbinding te maken, herstart etc, niks lijkt te werken.

iemand anders hier ook last van?
had ik ook toen ik in de fastring zat (zit nu op de officiele band). Heb nu de notifications gecleared met "clear my band""en mijn notifications komen nu wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nu 14393.67 de officiële release is ga ik voorlopig maar weer even terug op de iPhone. Blijf heen en weer springen, haha. Maar deze build heeft ten opzichte van 10586.545 geen MS Health live tile meer, Cortana werkt niet meer en de Band 2 batterij wordt meer dan twee keer zo snel leeg getrokken. 40% weg binnen 10 uur zonder activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
De mijne laad zomaar niet meer op, factory reset geen soulaas? Iemand nog meer ideeen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Martinus schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:44:
De mijne laad zomaar niet meer op, factory reset geen soulaas? Iemand nog meer ideeen?
Als hij aan de lader hangt zegt hij 100% en zodra je hem loskoppelt valt hij uit? Dan is de verbinding tussen de accu en de watch onderbroken. Had ik ook en was een garantiezaak...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Swerfer schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:32:
[...]

Als hij aan de lader hangt zegt hij 100% en zodra je hem loskoppelt valt hij uit? Dan is de verbinding tussen de accu en de watch onderbroken. Had ik ook en was een garantiezaak...
Nee, donderdag mee gesport, botsing met boom gehad... Krassen op de band. Vandaag wilde ik laden voor lang sportmoment en vertikt het.

Lees overigens meer gevallen dat het zo maar gebeurt. Iets met de to tight on the glasp, als je wat smalle pols hebt. Dan worden verbinden intern verbroken en stuk. Zal maandag service request doen? Wie iemand hoe alng het duurt?

[ Voor 21% gewijzigd door Martinus op 20-08-2016 21:46 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 18:28
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar sinds de laatste update van W10 op mijn telefoon loopt de batterij van band 2 snel leeg. Waar ik vroeger met gemak 24 uur kon halen, is nu de batterij na een uur of 10 of soms eerder helemaal leeg. Zonder GPS.
Verder valt het mij op dat ik helemaal geen updates meer krijg voor de Microsoft band en ook niet voor Microsoft Health. Lijkt me geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Yes, dit is duidelijk iets dat mis zit in de 143**.** builds. Ook hier is de batterijduur opeens meer dan gehalveerd zodra je overgaat van 10586.545 naar de 14393.67 build (Anniversary Update). Enige dat ik kan aanraden is om feedback te geven via de MS Health app zodat ze zoveel mogelijk berichten erover binnen krijgen. Ik heb afgelopen weekend m'n iPhone verkocht en ben weer compleet over op W10M, maar m'n Band 2 blijft voorlopig even buiten gebruik tot die bug is gefixed. Liever een normaal horloge om dan een slecht werkende fitnesstracker/smartwatch combi die de dag niet doorkomt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Propane schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:11:
Yes, dit is duidelijk iets dat mis zit in de 143**.** builds. Ook hier is de batterijduur opeens meer dan gehalveerd zodra je overgaat van 10586.545 naar de 14393.67 build (Anniversary Update). Enige dat ik kan aanraden is om feedback te geven via de MS Health app zodat ze zoveel mogelijk berichten erover binnen krijgen. Ik heb afgelopen weekend m'n iPhone verkocht en ben weer compleet over op W10M, maar m'n Band 2 blijft voorlopig even buiten gebruik tot die bug is gefixed. Liever een normaal horloge om dan een slecht werkende fitnesstracker/smartwatch combi die de dag niet doorkomt :P.
De nieuwste insider build (fast-ring) verhelpt het probleem weer helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie met die battery drain dan BT de hele dag aan staan?
Heb zelf BT eigenlijk alleen aan voor een manual sync, meer niet.
Geen battery issue hier met de AU update op mijn W10 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dat het gefixed is in de fast ring is mooi, maar ik wil m'n toestel daar momenteel niet inzetten, te vaak bugs en issues.

Ja, ik heb BT altijd aan staan voor notificaties. Wil de Band graag gebruiken zoals het hoort... Deel smartwatch, deel fitness tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Swerfer schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:02:
[...]

De nieuwste insider build (fast-ring) verhelpt het probleem weer helemaal...
Mooi om te horen dat ze een fix hebben, hopelijk wordt deze snel goedgekeurd om naar stabiel ROM te brengen. Sinds RS1 officieel uit is blijf ik ver weg van fast/slow ring.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 24-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:15:
Hebben jullie met die battery drain dan BT de hele dag aan staan?
Naast het hele fitness gebeuren vind ik juist de notificaties erg makkelijk, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Blij te lezen dat het opgelost is, aan het eind van de middag klaagt mijn band de laatste tijd al dat hij leeg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Propane schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:11:
Inderdaad, ook hier gaat het om de 14393.67 build. Vandaag was de batterij na 8 uur leeg, een triest record.
Via de Feedback app heb ik het enkele dagen geleden al gemeld, hopelijk komt Microsoft snel met een update.

• BrBuggyB
Zojuist heb ik mijn Band2 weer retour moeten sturen. Deed het alleen nog maar aan de lader. Anders viel ie uit. Hoop op een mooi exemplaar retour.

Zat laatst te denken aan de Gadgets app. Ik zou het mooi vinden als mijn telefoon automatisch unlocked is, als hij connectie heeft met mijn Band2. Dus dat ik alleen de toegangscode hoef in te voeren indien de Band2 niet in de buurt is. Idem wellicht voor mijn laptop. Iemand enig idee of zoiets? Ooit het volgende artikel gelezen, maar nooit follow up: http://windowsreport.com/microsoft-band-unlock-windows/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Although Microsoft has stated no new builds today for Fast Ring, it looks like those on the Release Preview are getting an update to Redstone 1 aka the Anniversary Update. Windows 10 build 14393.103 is now available an increase from build 14393.82 from August 18.
Met in de changelog onder andere:
Improved battery life of wearable devices (such as the Microsoft Band) while Bluetooth is connected and idle. 
Via:
http://www.windowscentral...-14393103-release-preview

Release Preview ring, dus die komt over een weekje of misschien twee ook voor het publiek. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Nee, donderdag mee gesport, botsing met boom gehad... Krassen op de band. Vandaag wilde ik laden voor lang sportmoment en vertikt het.

Lees overigens meer gevallen dat het zo maar gebeurt. Iets met de to tight on the glasp, als je wat smalle pols hebt. Dan worden verbinden intern verbroken en stuk. Zal maandag service request doen? Wie iemand hoe alng het duurt?
heb een nieuwe 5 werkdagen, netjes.
Twijfel om nu niet te verkopen.... en dan iets anders te halen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Volgens mij levert een Band 2 je nauwelijks meer iets op, zeker nu de geruchten toenemen dat er toch een Band 3 in oktober komt (vandaar ook dat er al twee maanden geen updates meer zijn, het dev team is ergens druk mee bezig...)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:20:
Volgens mij levert een Band 2 je nauwelijks meer iets op, zeker nu de geruchten toenemen dat er toch een Band 3 in oktober komt (vandaar ook dat er al twee maanden geen updates meer zijn, het dev team is ergens druk mee bezig...)
geen idee, maakt ook niet uit en wil overigens niet iedereen het nieuwste van het nieuwste.. De beoogde vervanger heeft niks meer dan deze. Wat me stoorde is dat je een keer een crash maakt met je mtb tegen een boom en band, hij stuk is. Dan krijg ik het gevoel dat het een fancy stappenteller is. De TT cardio lijkt gewoon veel steviger.

edit: voor 100$ bij bestbuy...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 15:38
Hoe zit het met de band die altijd een enorm aantal verdieping telt terwijl je geen trappen loopt. Is dit een defect specifiek?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:16
Daar heb ik soms ook last van. Vooral als ik buiten het zonnescherm inhaal door flink te draaien of fiets op een hobbelige weg.

Ook de stappenteller wijkt soms enorm af.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Ja, die afwijking in de verdieping teller heb ik ook . Ik zou vandaag 38 trappen hebben gelopen hebben en dat klopt echt niet. De stappenteller klopt volgens mij heel aardig.
Verder valt mijn band soms ineens uit. Vandaag ook weer. Ik dacht eerst dat de batterij (al weer) leeg was, maar toen ik de band aan de lader hing gaf de display nog 65% aan. Ik moest de datum en tijd opnieuw instellen. Hopelijk is dit alles allemaal verdwenen met de eerstvolgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Anneke_001 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:37:
Verder valt mijn band soms ineens uit. Vandaag ook weer. Ik dacht eerst dat de batterij (al weer) leeg was, maar toen ik de band aan de lader hing gaf de display nog 65% aan. Ik moest de datum en tijd opnieuw instellen. Hopelijk is dit alles allemaal verdwenen met de eerstvolgende update.
Ik ben bang dat je een los contact hebt tussen de accu en het watch gedeelte. Rommel eens met het stuk band tussen de accu en de watch en kijk of hij dan uitvalt. Zo ja, garantie claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Swerfer schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Ik ben bang dat je een los contact hebt tussen de accu en het watch gedeelte. Rommel eens met het stuk band tussen de accu en de watch en kijk of hij dan uitvalt. Zo ja, garantie claimen...
Klopt, dat was bij mij ook het geval, net voordat ie de geest gaf. Ik heb vandaag mijn derde Band ontvangen (binnen 6 dagen vervangen, toch netjes). Alles ziet er weer als nieuw uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Bedankt voor de reacties, ik zal het morgen eens uitproberen. De band hangt nu weer aan de lader want de accu was dit keer wel echt leeg. :X

• Daniel.
Mijn tweede band is nu ook gescheurd. Er zit nu een mini scheurtje in dus ik ga hem gelijk aanmelden. Zijn de problemen inmiddels al verholpen. Ik had al een verbeterd exemplaar dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
ShittyNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:28:
Mijn tweede band is nu ook gescheurd. Er zit nu een mini scheurtje in dus ik ga hem gelijk aanmelden. Zijn de problemen inmiddels al verholpen. Ik had al een verbeterd exemplaar dacht ik.
Hangt even van je LOT nummer af, deze staat onderop het doosje van je Band:

Afbeeldingslocatie: https://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2016/06/15/lot.jpg

De eerste twee cijfers is het jaartal (15 of 16), de tweede twee cijfers de week (12 is dus eind maart). Vanaf april 2016 schijnen ze echt duidelijk versterkt te zijn, je herkent deze Bands ook aan een matzwarte band, in plaats van een glimmende band die langzaam bij gebruik slijt en dus mat wordt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb mijn band 2 nog niet zo lang, maar hij verbind gewoon niet meer met mijn telefoon.
Heb een softreset met mijn band 2 en telefoon gedaan maar dat mocht niet baten. Ben eigenlijk niet zo tevreden met mijn band 2. Wat heb ik er aan als ik mijn gegevens niet kan synchronieren?

Als ik een hard reset moet doen ben ik mijn gegevens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Berlinetta schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:57:
Als ik een hard reset moet doen ben ik mijn gegevens kwijt.
je gegevens staan online, kan dus prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
DeNachtwacht schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:04:
[...]

Hangt even van je LOT nummer af, deze staat onderop het doosje van je Band:

[afbeelding]

De eerste twee cijfers is het jaartal (15 of 16), de tweede twee cijfers de week (12 is dus eind maart). Vanaf april 2016 schijnen ze echt duidelijk versterkt te zijn, je herkent deze Bands ook aan een matzwarte band, in plaats van een glimmende band die langzaam bij gebruik slijt en dus mat wordt.
Mijn is vervangen een keer in januari.

Die van mij begon juist te glimmen hoe meer die sleet. Achja ik hoop in ieder geval dat het nu niet meer gebeurd. Het is toch een dingetje van +200 piek geweest en dat is wel heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Martinus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:52:
[...]

je gegevens staan online, kan dus prima.
Ik bedoelde meer van de band zelf, eerst moeten ze toch echt met mijn telefoon gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
__Erik__ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:57:
Goed, medio mei heb ik een nieuwe band gekregen, omdat de oude de bekende scheuren vertoonde, deze heeft lotnr 1608, vandaag, na dus ongeveer 2,5 maand is de band weer gescheurd, ga dus wéér garantie claimen...

Nee, ik heb een kantoorbaan, ik heb de band wél 24x7 om - behoudens douchen, ga er verder voorzichtig mee om...
Zowww, even gewacht tot na de vakantie, band is onderweg naar Ichtershausen:

04-09, 15:31u - afgegeven bij Kiala/UPS
09-09, 10:02u - pakket is foutief gesorteerd in Tilburg...
09-09, 21:46u - verwachte aankomstdatum Ichtershausen 13/9 voor COB
09-09, 22:15u - vertrekscan uit Tilburg
10-09, 00:45u - aankomstscan in Köln
10-09, 08:00u - vertrekscan uit Köln
12-09, 12:36u - aankomstscan in Frankfurt
12-09, 15:37u - vertrekscan uit Frankfurt
12-09, 20:16u - aankomstscan in Nurnberg
13-09, 01:37u - vertrekscan uit Nurnberg
13-09, 05:15u - aankomstscan in Ichtershausen
13-09, 06:15u - vertrekscan voor levering in Ichtershausen
13-09, 09:58u - afgeleverd bij Microsoft in Ichtershausen
13-09, 21:27u - band ontvangen door Microsoft

[ Voor 34% gewijzigd door __Erik__ op 13-09-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat mijn Band2 prima werkt en geen scheuren o.i.d. heeft gaat ie toch retour MS.
Heb nu al 3x meegemaakt dat de batterij nog 75% aangeeft.
Ga ik lekker een rondje fietsen, na een uur valt ie dan gewoon uit en is niet meer aan te krijgen.
Thuis dan aan de lader, geeft ie doodleuk nog 41% aan.
Bluetooth staat uit tijdens het fietsen trouwens.

Al eens volledig laten leeglopen op de normale manier en dan naar 100% opgeladen.
Hielp niets, alle updates staan er op.
Best vervelend, hopelijk dat ze het kunnen fixen of dat ik een nieuwe krijg.
Toch jammer na 8 maanden dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:26:
Ondanks dat mijn Band2 prima werkt en geen scheuren o.i.d. heeft gaat ie toch retour MS.
Ga ik lekker een rondje fietsen, na een uur valt ie dan gewoon uit en is niet meer aan te krijgen.

Al eens volledig laten leeglopen op de normale manier en dan naar 100% opgeladen.
Hoe stuur je zo iets terug of moet ik even n beter kijken in de vorige pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Yupz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:26:

Dit is dus het probleem van de disconnectie tussen de watch en de accu, als de band aan staat en je gaat rommelen met het bandje valt hij waarschijnlijk uit. Ik heb dit probleem bij mijn eerste band2 gehad. De vervanging heeft 4 mnd goed gewerkt, maar heeft nu ook problemen, gaat dus retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 14:38
Dag fijne mede-banders,

Ik heb een nieuwe Band 2 retour gekregen. (Battery drain + NO GPS= zinloos stukje techniek)
Blij de Band 2 eindelijk te kunnen gaan gebruiken ben ik nu inmiddels alweer 3 uur verder om deze installeren en te synchroniseren. Zonder succes, :X

Hopelijk hier de gouden tip :)

Ik heb:

MS Band 2
Lumia 830 WP10 insiders preview slow ring

Acties uitgevoerd:
- soft+hard resets MS Band 2
- Delete & nieuwe install MS health app

Op het moment dat het 'lijkt' de band te connecten en de code op beide devices kloppen kom ik in de MS health app terug op het scherm Pair your Band.
Vervolgens wil de app nogmaals 'pairen' maar gebeurt er niets..

Heb daarnaast geprobeerd met de MS Band Sync app op de computer, dit werkt meteen en de Band update er op los, echter lukt het vervolgens nog niet om de MS health app te connecten met de Band 2.

pfoe pfoe, vermoeiend :?

• BigEagle
Heb je de 'oude' band 2 uit je bluetooth lijst gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Been there, done that...

Als je op mijn nick zoekt in dit topic, vind je een aantal handleidingen om dit op te lossen, die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Mijn band vorige week vrijdag op de bus gedaan. Maandag opgehaald door UPS en sinds gisteravond alweer een nieuwe op de terugweg. Ik verwacht hem maandag te krijgen. Top Service. Hopelijk doet deze het langer. Hij begon alweer the scheuren. De eerste keer na 2,5 maanden en de 2de keer na 6 maanden. Ik heb hem vanaf dat die uit was. Ik had hem ge-pre-ordered dus ik hoop nu echt een goede te krijgen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Welk lot# was jouw tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Waar kan ik dat vinden. Ik kreeg hem gewoon in bubbeltjes plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
ShittyNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:42:
Mijn band vorige week vrijdag op de bus gedaan. Maandag opgehaald door UPS en sinds gisteravond alweer een nieuwe op de terugweg. Ik verwacht hem maandag te krijgen. Top Service. Hopelijk doet deze het langer. Hij begon alweer the scheuren. De eerste keer na 2,5 maanden en de 2de keer na 6 maanden. Ik heb hem vanaf dat die uit was. Ik had hem ge-pre-ordered dus ik hoop nu echt een goede te krijgen. Ik ben benieuwd.
Hoe bedoeld u op de bus gedaan?
Moet hij niet speciaa bij een UPS punt afgeleverd worden?
Ik moet de mijne namelijk ook opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
ShittyNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:59:
[...]

Waar kan ik dat vinden. Ik kreeg hem gewoon in bubbeltjes plastic.
Staat op de doos, is hiervoor in dit topic wel te vinden, als ie in plastic zat, wordt dat een beetje moeilijk, inderdaad...

[ Voor 6% gewijzigd door __Erik__ op 09-09-2016 23:59 ]

• Martinus
Berlinetta schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:16:
[...]

Hoe bedoeld u op de bus gedaan?
Moet hij niet speciaa bij een UPS punt afgeleverd worden?
Ik moet de mijne namelijk ook opsturen.
hij bedoelt op de bus, door het pakketje af te leveren op een ups punt :)
volg gewoon de aanwijzingen van ms.

no comment

• Daniel.
Martinus schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:04:
[...]

hij bedoelt op de bus, door het pakketje af te leveren op een ups punt :)
volg gewoon de aanwijzingen van ms.
Niet te letterlijk nemen maar het klopt gewoon dat ik hem heb afgeleverd bij een ups punt.

• Propane
  • Niet online
Er zitten natuurlijk limieten aan de precisie van de hardware. Ik neem aan dat voor de stappenteller een accelerometer inzit en de metingen daarvan worden door de software gefilterd tot een bruikbaar getal.

Nu zal er wel een filter inzitten voor het schudden van je hand bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat niet alles wat geen stappen zijn eruit gefilterd kan worden. Dus herhaalde beweging zoals het slingeren aan de hendel van je zonnescherm of fietsen op een hobbelige weg kan er vast doorheen glippen. Wat betreft trappen klimmen... mogelijk ook een gevolg van zo'n algoritme, misschien nog gekoppeld aan de barometer voor hogere gebouwen, wie weet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Het lijkt erop dat de Band 3 vertraagd wordt, of helemaal niet komt :(

http://www.windowscentral...ws-10-reportedly-canceled

Hopelijk blijven ze wel doorontwikkelen op de Band 2.

• __Erik__
__Erik__ schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:44:
[...]

Zowww, even gewacht tot na de vakantie, band is onderweg naar Ichtershausen:

04-09, 15:31u - afgegeven bij Kiala/UPS
09-09, 10:02u - pakket is foutief gesorteerd in Tilburg...
09-09, 21:46u - verwachte aankomstdatum Ichtershausen 13/9 voor COB
09-09, 22:15u - vertrekscan uit Tilburg
10-09, 00:45u - aankomstscan in Köln
10-09, 08:00u - vertrekscan uit Köln
12-09, 12:36u - aankomstscan in Frankfurt
12-09, 15:37u - vertrekscan uit Frankfurt
12-09, 20:16u - aankomstscan in Nurnberg
13-09, 01:37u - vertrekscan uit Nurnberg
13-09, 05:15u - aankomstscan in Ichtershausen
13-09, 06:15u - vertrekscan voor levering in Ichtershausen
13-09, 09:58u - afgeleverd bij Microsoft in Ichtershausen
13-09, 21:27u - band ontvangen door Microsoft
Die mannen zijn weer lekker snel met afhandelen van een en ander:
14-09, 00:22u - pakket door Microsoft klaargemaakt voor verzending
14-09, 03:27u - pakket klaar voor UPS
14-09, 18:36u - verwachte aankomstdatum Thuis 15/9 voor COB
14-09, 19:10u - vertrekscan uit Ichtershausen
14-09, 20:47u - aankomstscan in Kassel
14-09, 22:10u - vertrekscan uit Kassel
15-09, 00:36u - aankomstscan in Koln
15-09, 03:05u - vertrekscan uit Koln
15-09, 05:24u - aankomstscan in Eindhoven
15-09, 06:30u - bestemmingsscan
15-09, 07:10u - importscan
15-09, 07:10u - vertrekscan voor levering Thuis
15-09, 14:57u - afgeleverd bij Thuis

Kortom, heb weer een band2, nu een refurbished model teruggekregen, ding ziet er verder onberispelijk uit, ben er weer blij mee :)

[ Voor 19% gewijzigd door __Erik__ op 15-09-2016 21:28 ]

• Martinus
ardvark99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:12:
Het lijkt erop dat de Band 3 vertraagd wordt, of helemaal niet komt :(

http://www.windowscentral...ws-10-reportedly-canceled

Hopelijk blijven ze wel doorontwikkelen op de Band 2.
nja, hoe erg is dat? ik mis niks op de band 2, maar gebruik heb dan ook seq. voor sport.

no comment

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
Mijn band is alweer gescheurd. Dit wordt wel vervelend zo. Is er iemand die al met succes een refund heeft gehad? Als dat kan dan doe ik liever dat. Mijn vriendin heeft sinds kort een Garmin en die doet het echt heel goed. Doe mij die dan maar

EDIT: Ik heb gesproken over vervanging en gelijk gevraagd of het mogelijk is een refund te krijgen. kreeg dit als reply

"It is possible if you have bought your Band from the Microsoft Online Store, have the proof of purchase and has been replaced a couple of times already."

[ Voor 36% gewijzigd door Baksteen89 op 14-09-2016 12:52 ]

• Revaes
Mijn vriendin heeft op haar band2 S continu problemen met de gps. Hij lockt niet (of het duurt 15min) waar mijn band2 M dat vaak binnen enkele seconden doet. Het verschil is naast de maat dat ik gebruik maak van een Lumia 950 met WM10 waar zij gebruik maakt van een S5 met Android. Op beide telefoons echter wel BT en gps aan staan. Iemand enig idee of dit het verschil kan veroorzaken?

ps Dit is haar 2e versie, de vorige werkte veel beter, maar die ging stuk bij een firmware-update (ik weet dus niet of het nu slechter werkt door de nieuwe firmware)

• Propane
  • Niet online
Revaes schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:48:
Mijn vriendin heeft op haar band2 S continu problemen met de gps. Hij lockt niet (of het duurt 15min) waar mijn band2 M dat vaak binnen enkele seconden doet. Het verschil is naast de maat dat ik gebruik maak van een Lumia 950 met WM10 waar zij gebruik maakt van een S5 met Android. Op beide telefoons echter wel BT en gps aan staan. Iemand enig idee of dit het verschil kan veroorzaken?

ps Dit is haar 2e versie, de vorige werkte veel beter, maar die ging stuk bij een firmware-update (ik weet dus niet of het nu slechter werkt door de nieuwe firmware)
Gebruik jij je Band 2 GPS vaak dichtbij je vorige eindpunt? Als je de GPS uitzet op de ene plek na een stuk hardlopen bijvoorbeeld, en de volgende keer gebruik je hem een paar kilometer verderop, dan duurt de lock ook weer een stuk langer. Dus daar kan het verschil inzitten.

De Band 2 maakt geen gebruik van een hulpje van je smartphone om de locatie te bepalen of iets dergelijks, voor zover ik weet. Gisteren ging ik ook weer een eind lopen met GPS aan en het duurde ook een minuut of vijf voor er een lock was terwijl m'n 950 XL binnen 10 seconden een solide lock had. Maar als ik vanavond weer de deur uit loop en GPS aanzet is de lock waarschijnlijk binnen 30 seconden op de Band 2, omdat mijn appartement de eind locatie van de vorige track was.

• __Erik__
Dat herken ik dan weer helemaal niet: bij mijn Band 2 GPSlockt ie alleen de eerste keer na een reset heel traag, het duurt dan iets van 30-tal seconden, vervolgens lockt ie altijd binnen een 15-tal seconden

• Revaes
Vaak gebeurt dit wel in de buurt van de vorige eindbestemming. Maar zoals gezegd, op mijn band2 lockt hij ook op een nieuwe positie snel (< minuut) terwijl het bij die van mijn vriendin soms helemaal niet lukt tijdens een hardloopsessie van een uur. Ze heeft al meerdere posities van de band geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Denk dus dat hij maar gewoon retour gaat.

• DeNachtwacht
De geruchten gonzen al een tijdje, en een update van de Band 2 is alweer een tijd geleden, maar helaas komen nu ook steeds meer serieuze bronnen met het nieuws... er komt geen Microsoft Band 3 meer. Het lijkt dus echt afgelopen te zijn helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-09-2016 16:55 ]

youtube.com/@hisrep

• ardvark99
DeNachtwacht schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:54:
De geruchten gonzen al een tijdje, en een update van de Band 2 is alweer een tijd geleden, maar helaas komen nu ook steeds meer serieuze bronnen met het nieuws... er komt geen Microsoft Band 3 meer. Het lijkt dus echt afgelopen te zijn helaas.
ardvark99 in "Ervaringen met de Microsoft Band 2"

Er is nog niets zeker, maar de kans is wel zeer groot dat de Band 3 niet komt. Een gedeelte van het team is ook eraf gehaald. Het gaat in ieder geval niet goed met de hardware ontwikkeling bij MSFT, op de Surface en Xbox lijn na dan. Maar raar is dat niet, nauwelijks ruchtbaarheid gemaakt, en de Band 2 is niet eens overal verkrijgbaar. Terwijl je hem wel op NL kan instellen.

Verwijderd

Zonde, het is zo'n leuk en innovatief ding!

• DeNachtwacht
Ze worden massaal ingehaald door bedrijven die fitnesswatches maken en natuurlijk aan de andere kant flinke concurrentie van de Apple watch en Android smartwatches. Zo innovatief is hij ook al niet meer, is al aan alle kanten ingehaald op hardware gebied, en software van de Garmins is voor sporters toch echt vele malen beter ben ik inmiddels achter.

youtube.com/@hisrep

• BigEagle
Revaes schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:48:

Syncen vanuit Microsoft Health werkt bij mij ook om sneller een fix te krijgen. Dit doe je dan net voordat je gaat (hard)lopen of fietsen. Geen idee of je MS health app ook voor Andriod heb trouwens.

• Revaes
BigEagle schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:17:
[...]

Syncen vanuit Microsoft Health werkt bij mij ook om sneller een fix te krijgen. Dit doe je dan net voordat je gaat (hard)lopen of fietsen. Geen idee of je MS health app ook voor Andriod heb trouwens.
MS Health is er ook voor Android. Maar dat suggereert dat de locatie van de telefoon wordt doorgegeven aan de band (en het dus helpt als de gps op de telefoon aanstaat). Ik ga het eens proberen.

• BigEagle
Revaes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:19:
[...]
MS Health is er ook voor Android. Maar dat suggereert dat de locatie van de telefoon wordt doorgegeven aan de band (en het dus helpt als de gps op de telefoon aanstaat). Ik ga het eens proberen.
Het syncen voor GPS gebruik had ik trouwens van de MS website:

'Important: For faster GPS lock, sync your Band with your phone before you start out.'

Deze tip werkt bij mij in ieder geval erg goed. :)

• ardvark99
DeNachtwacht schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:05:
Ze worden massaal ingehaald door bedrijven die fitnesswatches maken en natuurlijk aan de andere kant flinke concurrentie van de Apple watch en Android smartwatches. Zo innovatief is hij ook al niet meer, is al aan alle kanten ingehaald op hardware gebied, en software van de Garmins is voor sporters toch echt vele malen beter ben ik inmiddels achter.
Ach, om het nog verwarrender te maken, lees dit eens:

Microsoft changes name of Health for Android app to Microsoft Band
http://www.winbeta.org/ne...oid-app-to-microsoft-band

Het zijn zoals gewoonlijk allemaal tegenstrijdige berichten in de media, maar van MSFT zelf hoor je weinig duidelijkheid. Maar, we wachten maar wat het MSFT event in oktober brengt.

• __Erik__
__Erik__ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:03:
[...]

Die mannen zijn weer lekker snel met afhandelen van een en ander:
14-09, 00:22u - pakket door Microsoft klaargemaakt voor verzending
14-09, 03:27u - pakket klaar voor UPS
14-09, 18:36u - verwachte aankomstdatum Thuis 15/9 voor COB
14-09, 19:10u - vertrekscan uit Ichtershausen
14-09, 20:47u - aankomstscan in Kassel
14-09, 22:10u - vertrekscan uit Kassel
15-09, 00:36u - aankomstscan in Koln
15-09, 03:05u - vertrekscan uit Koln
15-09, 05:24u - aankomstscan in Eindhoven
15-09, 06:30u - bestemmingsscan
15-09, 07:10u - importscan
15-09, 07:10u - vertrekscan voor levering Thuis
15-09, 14:57u - afgeleverd bij Thuis

Kortom, heb weer een band2, nu een refurbished model teruggekregen, ding ziet er verder onberispelijk uit, ben er weer blij mee :)
Wat ook een nieuwe ervaring is, is dat het koppelen met mijn 640xl zonder enig probleem werkte, best wel chill, eigenlijk...

• ardvark99
Net via de Store een update binnen gehaald voor de Health app, en nu is deze ook gerenamed naar Microsoft Band. Tevens nu een update van de Band aan het binnen hengelen....

Edit, behalve naamswijziging en FW update, niets nieuws blijkbaar. FW versie 2.0.5202.0 26 R

[ Voor 21% gewijzigd door ardvark99 op 15-09-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ben benieuwd of met deze firmware update mijn probleem met de hoogteregistratie wordt opgelost. 200+ trappen per dag beklimmen is wel erg gortig ;)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Mijn band heeft nog steeds hetzelfde. Als ik cardio doe met de band en zo'n hartslag meter dan verliest mijn band nog steeds mijn harstlag boven de 170. Mijn trainings hartslag ligt enorm hoog maar met alleen de band lukt het helaas niet. Ik baal hier wel van. Is dit een bekend probleem dat de band de hartslag boven een bepaalde waarde gewoon niet kan meten.

Ik tik de hartslag van de 200 aan maar als ik in de app kijk bij trainen is daar gewoon een gat te zien van de hartslag hier baal ik van. Bekend probleem is een foutje van de band of is mijn lichaam gewoon zo gek met de hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik was laatst bij een lezing van een slaapexpert van de UvA (Gerard Kerkhof), die aangaf dat je al dit soort activity trackers toch gewoon nog moet zien als 'speelgoed'. Leuk voor de grap, maar echt serieuze metingen kun je er gewoon nog niet mee doen volgens hem. Echt goede apparatuur om slaap te meten kost gewoon €10.000+, dus hij raadde af er al te veel op te letten. Dit ging dus ook over de hartslagmeter (want die wordt bij berekening van slaap ook gebruikt).

Ik wist al dat de sensoren in activity trackers nog niet 100% zuiver meten en dat Microsoft allerlei berekeningen en statistiek eroverheen gooit om er realistischer waarden van te maken. Maar dat hij zo stellig zei dat het echt niet meer is dan speelgoed, verbaasde mij toch wel.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-09-2016 21:20 ]

youtube.com/@hisrep

• Anneke_001
ardvark99 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:39:
Net via de Store een update binnen gehaald voor de Health app, en nu is deze ook gerenamed naar Microsoft Band. Tevens nu een update van de Band aan het binnen hengelen....

Edit, behalve naamswijziging en FW update, niets nieuws blijkbaar. FW versie 2.0.5202.0 26 R
Ja, dat heb ik eergisteren ook gedaan, in de eerste instantie leek er niet veel veranderd en bleef de batterij snel leeglopen. Gisterenavond volgde er een firmware update voor de Lumia 930 en tot mijn grote verbazing zag ik dat na 14 uur dragen de batterij nog voor 76% vol zat. Dat is goed nieuws! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Anneke_001 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:17:
[...]

Ja, dat heb ik eergisteren ook gedaan, in de eerste instantie leek er niet veel veranderd en bleef de batterij snel leeglopen. Gisterenavond volgde er een firmware update voor de Lumia 930 en tot mijn grote verbazing zag ik dat na 14 uur dragen de batterij nog voor 76% vol zat. Dat is goed nieuws! :)
Waarschijnlijk is dat de update van de telefoon geweest, en paar weken geleden heb ik ook een update van mijn Lumia gehad, en daarna kon ik ook ineens veel langer met mijn band doen. Heeft te maken met de Bluetooth functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:20:
Ik was laatst bij een lezing van een slaapexpert van de UvA (Gerard Kerkhof), die aangaf dat je al dit soort activity trackers toch gewoon nog moet zien als 'speelgoed'. Leuk voor de grap, maar echt serieuze metingen kun je er gewoon nog niet mee doen volgens hem. Echt goede apparatuur om slaap te meten kost gewoon €10.000+, dus hij raadde af er al te veel op te letten. Dit ging dus ook over de hartslagmeter (want die wordt bij berekening van slaap ook gebruikt).

Ik wist al dat de sensoren in activity trackers nog niet 100% zuiver meten en dat Microsoft allerlei berekeningen en statistiek eroverheen gooit om er realistischer waarden van te maken. Maar dat hij zo stellig zei dat het echt niet meer is dan speelgoed, verbaasde mij toch wel.
klinkt mij ook deels als wij van wc eend. Tuurlijk zullen het professionelere producten zijn, staat natuurlijk in geen verhouding. Iets van $ 200 t.o.v. $10k. Aan de andere geven studies aan dat de dingen verdraaide accuraat aan het worden zijn. Techniek is zo klein en goed geworden. Er zijn steeds meer apps en apparaten die goedgekeurd door huisartsen zijn. Bv glucose meters, andere orde maar wel een stap. Ben benieuw of die overigens echt getest heeft en ben vooral benieuwd naar de afwijking. Expert zonder onderzoek is natuurlijk maar een koffiedik kijker.

no comment

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste