Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 21:46

Radeon

Today is a good day to die

Tweddy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:42:
[...]

Iemand al een voorbeeld hoe zo'n wandeling er in Strava uitziet nadat je gelopen hebt met de Band2?
Automatisch uploaden vanuit MS Health gaat niet als je de "Verkennen" tile gebruikt. Want dat herkent Strava namelijk niet. Ik heb het nu zo gedaan dat ik uit de web interface van MS Health het .gpx bestand haalt en dan zelf upload naar Strava.

Maar zo ziet de map eruit in Strava met Verkennen (en nee ik was niet dronken :+ ).
Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e245/greenerymen1/Knipsel_zpshth1unjt.jpg

Als ik Running tile gebruiken liep de rode lijn precies over de wandelpaden. Persoonlijk vindt ik het dan ook een gemis dat ik die GPS saver niet uit kan zetten en dat ze Verkennen niet gewoon Wandelen of Hiken noemen zodat een Strava het gewoon kan erkennen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18
Ziet dezelfde route er in de Run tile met GPS saver aan er hetzelfde uit? (Oftewel, is de sample frequentie van de Run tile anders dan die van de Hiking tile?)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Zou ik niet weten gebruikte de gps saver nooit met de running tile. Drukte altijd meteen het display uit wat al een aardige energie besparing oplevert. Maar denk dat de sample frequentie van beide gps savers hetzelfde is.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Is een goede vraag inderdaad. Het lijkt erop dat ook de Verkennen tile niet echt zinnige data oplevert, net zoals de gps saver modus. Als ik jullie reacties zo lees is het gewoon niet accuraat genoeg, dan kun je het net zo goed niet doen. Met fietsen is dat ook zo suf, het verschil bij mij tussen gps saver uit of aan is bij mij 6 kilometer of 5,6 kilometer die wordt waargenomen. Dat is een veel te groot verschil om echt bruikbare gegevens mee te krijgen; ik hou de gps saver dus lekker uit op de fiets.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:24
Radeon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:30:
[...]
en dat ze Verkennen niet gewoon Wandelen of Hiken noemen zodat een Strava het gewoon kan erkennen.
Misschien dat Strava wel Explore kent als je je Band op Engels zet?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 20:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Mattie84 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:44:
*Nieuwe eigenaar van de Band 2 sinds vanmiddag*
Durf je dat aan, met al die scheurende bandjes waar je hier over leest?
Ik vind het heel interessant, zeker met die hike-tile, maar al die scheurende banden weerhouden me wel van een aanschaf...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:18
Armada schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Ik vind het heel interessant, zeker met die hike-tile, maar al die scheurende banden weerhouden me wel van een aanschaf...
Ja hoor ik durfde dat wel aan :)

Ik zit al een hele poos zit te zoeken naar een geschikte tracker met GPS, waarbij de Microsoft Band eigenlijk de enige op de markt is zover ik kan vinden.(ik zoek dus al sinds november ofzo :+ hopend dat er misschien volgende maand een nieuwe speler een dergelijk product zou neerzetten en dus een bestelling elke keer voor mij uit zitten schuiven:+ )

Daarnaast heb ik voor 30 pond "Accident Protection" erbij gekocht, waarmee zover ik kan zien bijna alles wel gecovered is aan schade aan de band.Als er dus iets gebeurd, wordt het gerepareerd. Als je ziet dat iedereen wel gewoon geholpen is met allerlei issues (of het nou de batterij is of de scheurtjes), het wordt opgelost.

Dat je de band kwijt bent voor een tijdje? Sja, maar dat is bij je laptop bijvoorbeeld ook zo als daar iets mee aan de hand is. Leuk is het niet, maar helemaal te voorkomen is het niet.

Daarnaast ben ik dus nu mooi voor jullie een testcase of ik last ga krijgen van scheurtjes of niet ;) aangezien daar behoorlijk wat meldingen van zijn geweest kan ik mij goed voorstellen dat daar misschien stilletjes al aanpassingen voor zijn doorgevoerd.

Kortom; voor mij waren er meer "pro's" dan "cons" om hem wel te bestellen, maar dat is voor ieder voor zich natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Daar zijn al wijzigingen in doorgevoerd, je denkt toch niet dat ze na het ontdekken van een productfout gewoon doorgaan met het verschepen ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
[...]

Ik heb een band van de eerste batch die vanuit de UK verscheept is en heb (nog) geen last van scheurtjes.
Ik draag hem dag en nacht, dagelijks in gebruik met fitness en ga er niet super voorzichtig mee om of zo.
Zitten wel wat krasjes op de clasp, maar dat komt ook wel door bureau werk en draag m'n scherm naar buiten.

Ik vermoed ook dat de gevallen waarbij er scheuren of batterij issues plaats vinden door 1 mindere batch geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 20:44

Armada

-Wat wil je weten?-

speedhaste schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:08:
[...]

Ik heb een band van de eerste batch die vanuit de UK verscheept is en heb (nog) geen last van scheurtjes.
Ik draag hem dag en nacht, dagelijks in gebruik met fitness en ga er niet super voorzichtig mee om of zo.
Zitten wel wat krasjes op de clasp, maar dat komt ook wel door bureau werk en draag m'n scherm naar buiten.

Ik vermoed ook dat de gevallen waarbij er scheuren of batterij issues plaats vinden door 1 mindere batch geweest is.
Hmm, dat is dan weer hoopgevend. Maar ik lees het bij zoveel mensen, kan me haast niet voorstellen dat dit tot een batch beperkt is gebleven. Tuurlijk, de garantie is goed, maar ja, het wachten dan weer. Ik ben het al gewend met een Xbox 360 ;)
Het zou toch wel fijn zijn om ergens onderkenning van MS te lezen en dat ze er iets aan doen. Of heb ik daar iets over gemist?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Armada schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:35:
Het zou toch wel fijn zijn om ergens onderkenning van MS te lezen en dat ze er iets aan doen. Of heb ik daar iets over gemist?
Dat heb je. Het probleem is officieel erkend en ze zullen coulant zijn met garantie-afhandeling (tenzij de scheuren natuurlijk echt uit de hand lopen). Ik heb de mijne 3x omgewisseld, ook door batterijproblemen. Maar nummer 4 is wel echt stukken beter, en de afhandeling vd garantie is goed. Ik zie ook eigenlijk geen nieuwe meldingen meer over scheuren op fora (hier, windowscentral, reddit) dus vermoed dat MS alle beschadigde batches heeft teruggehaald en er een nieuwe, degelijkere band omheen heeft gedaan. Ze hebben in ieder geval wel bevestigd dat de nieuwe productie Band's met steviger kunststof zijn gemaakt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Ik ben Band 2 eigenaar vanaf dag 1 en heb nergens last van. De rest is gewoon niet zuinig op zijn spullen :P

Vandaag kreeg ik tijdens het inladen van de boodschappen op de parkeerplaats de melding dat ik UV-2 ontving en of ik herinneringen wilde wanneer ik schaduw moest opzoeken e.d.. In december klaagde ik nog over de UV tile, maar die lijkt nu aardig te werken. Wel jammer dat ik geen huidprofiel op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Edmin schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:12:
Vandaag kreeg ik tijdens het inladen van de boodschappen op de parkeerplaats de melding dat ik UV-2 ontving en of ik herinneringen wilde wanneer ik schaduw moest opzoeken e.d.. In december klaagde ik nog over de UV tile, maar die lijkt nu aardig te werken. Wel jammer dat ik geen huidprofiel op kan geven.
Ik ben ook wel tevreden met de zonne meldingen, enige nadeel vind ik dat je geen minimum niveau in kan stellen. Meldingen over zonlevel 1, 2 en 3 vind ik niet zo interessant zelf.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worsteneter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Desalniettemin zou het voor de Europese markt (van de korte wandelingen op een ochtend/avond) interessant zijn om de saver uit te kunnen schakelen.
Gewoon op lopen zetten voor kleine wandelingen , werkt prima ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Zojuist ook even de hike modus geprobeerd met een kleine avondwandeling. Werkte eigenlijk beter dan gedacht. Wel valt op dat de gps in ons kronkelige Nederland inderdaad niet accuraat genoeg is. Maar als je bijv. een bergwandeling doet over lange rechte paden dan zal het volgens mij wel redelijk goed werken.

Enige dat ik vreemd vind is dat het kompas constant lijkt te wijzen dat je naar het Noorden loopt; dat klopt natuurlijk niet als je in een rondje loopt ;]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb eergister mijn Band 2 binnengekregen, prachtig apparaat. Alles snel en goed in kunnen stellen en gaan, werkte allemaal prima. Tot gisteravond dan, krijg op geen enkele manier nog een GPS lock en ook de heart rate sensor laat het na 10 seconden afweten. Al enkele keren een factory reset gedaan maar dat mag helaas niet baten. Heb nu dus via devicesupport een reparatie/vervanging aangevraagd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Krijg ik een vervangend exemplaar en hoe lang mag ik daar ongeveer op wachten? Ik mag de Band naar "Microsoft Surface Consumer Returns" in Ichtershausen sturen. Hoop op een snelle omruilactie.
Super product verder.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik stuurde gisteren ineens tientallen SMS berichten via mijn Band2. Een collega belde en ik stuurde via de Band het 'ik zit in een meeting' bericht. Een uur later vroeg hij me of mijn telefoon was blijven hangen, want hij had ruim 30 van die berichten gehad...

Gelukkig was het niet naar een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
Skarloc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:16:
Ik heb eergister mijn Band 2 binnengekregen, prachtig apparaat. Alles snel en goed in kunnen stellen en gaan, werkte allemaal prima. Tot gisteravond dan, krijg op geen enkele manier nog een GPS lock en ook de heart rate sensor laat het na 10 seconden afweten. Al enkele keren een factory reset gedaan maar dat mag helaas niet baten. Heb nu dus via devicesupport een reparatie/vervanging aangevraagd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Krijg ik een vervangend exemplaar en hoe lang mag ik daar ongeveer op wachten? Ik mag de Band naar "Microsoft Surface Consumer Returns" in Ichtershausen sturen. Hoop op een snelle omruilactie.
Super product verder.
Ik zou er achter aan zitten dat je een NIEUWE terugkrijgt. Ik had een band2 waarvan de GPS nauwelijks functioneerde, en kreeg een refurbished retour. Niet echt een lekker gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
BrBuggyB schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Ik zou er achter aan zitten dat je een NIEUWE terugkrijgt. Ik had een band2 waarvan de GPS nauwelijks functioneerde, en kreeg een refurbished retour. Niet echt een lekker gevoel...
Helaas heb je daar geen recht op, je hebt recht op degelijke vervanging dus dat kan ook een goede refurbished zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
DeNachtwacht schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Helaas heb je daar geen recht op, je hebt recht op degelijke vervanging dus dat kan ook een goede refurbished zijn.
Tsja, ik ben niet bekend met waar je wel of niet recht op hebt, maar ik vind dat een DOA'tje niet moet worden vervangen met een refurbished exemplaar.

[ Voor 10% gewijzigd door BrBuggyB op 25-05-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Moet de heart rate sensor eigenlijk altijd locked blijven, of is het normaal dat deze elke keer als de band uit standby komt weer het signaal moet oppakken? Ik weet bijna zeker dat ik gister een continue lock had, op elk moment dat ik de band aanzette (symbooltje van een "opgevuld hartje"). Als ik nu mijn scherm aanzet, zie ik een open hartje en als ik daar op druk krijg ik "acquiring". Na enkele seconden locked de band dan op mijn hartslag, maar na het doven van het scherm en weer aanzetten moet dit gehele proces weer opnieuw. Normaal of defect?

Wat betreft het "refurbished" verhaal ben ik het je met je eens BrBuggyB, een product van een dag oud met mankementen zou vervangen moeten worden met een nieuw exemplaar.
Ik heb nu een reparatieverzoek ingediend, maar wellicht kan ik beter even bellen met Microsoft Nederland en het verhaal wat nuanceren om te kijken wat er mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Skarloc op 25-05-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dit is normaal. In de standby stand plukt hij eens in de zoveel tijd een tijdje de hartslag en maakt daar een gemiddelde van. Als de hartslag de hele dag continu actief gemeten zou worden zou de batterij zo leeg zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03
DeNachtwacht schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
Dit is normaal. In de standby stand plukt hij eens in de zoveel tijd een tijdje de hartslag en maakt daar een gemiddelde van. Als de hartslag de hele dag continu actief gemeten zou worden zou de batterij zo leeg zijn.
Hoe zit dat dan tijdens het sporten. Bij mij meet die dan om de 30 seconden ofzo. Echt irritant dat je niet kan aangeven dat die constant moet meten. Of hij valt bij mijnsteeds weg. Daar baal ik wel van. Heb liever altijd live weergave. Zeker als ik cardio doe is het prettig. Met krachttraining maakt het me niet uit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 21:06
ShittyNL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Hoe zit dat dan tijdens het sporten. Bij mij meet die dan om de 30 seconden ofzo. Echt irritant dat je niet kan aangeven dat die constant moet meten. Of hij valt bij mijnsteeds weg. Daar baal ik wel van. Heb liever altijd live weergave. Zeker als ik cardio doe is het prettig. Met krachttraining maakt het me niet uit.
Met sport meet 'ie per seconde dacht ik. Dat zie je misschien niet in dat normale heartrate plekje achter de klok, maar wel bij je sportscherm. Daar zie je gewoon realtime je hartslag als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
ShittyNL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Het batterijgebruik gaat enorm omhoog als de hartslag continu wordt gemeten. Tevens wordt de hartslag gemeten door naar de bloedvaatjes te kijken. Tijdens sporten zal de Band niet altijd exact op dezelfde plek blijven zitten waardoor metingen ook relatief vaak niet lukken, dus real-time uitlezen tijdens het sporten zou dan onbetrouwbaar zijn...
Worsteneter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Met sport meet 'ie per seconde dacht ik. Dat zie je misschien niet in dat normale heartrate plekje achter de klok, maar wel bij je sportscherm. Daar zie je gewoon realtime je hartslag als ik mij niet vergis.
Elke seconde meten heeft geen zin, want dan kan je net een hartslag missen. Hij meet om de x seconden(minuten?) een bepaalde periode om genoeg hartslagen te meten voor een betrouwbare meting...

[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 25-05-2016 17:15 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03
Worsteneter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Swerfer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:13:
[...]

Het batterijgebruik gaat enorm omhoog als de hartslag continu wordt gemeten. Tevens wordt de hartslag gemeten door naar de bloedvaatjes te kijken. Tijdens sporten zal de Band niet altijd exact op dezelfde plek blijven zitten waardoor metingen ook relatief vaak niet lukken, dus real-time uitlezen tijdens het sporten zou dan onbetrouwbaar zijn...
Hoe zit het dan dat als mijn hartslag boven de 180 komt dat die dan niet goed meet.
Afgelopen maandag deed ik een sporttest met ook een band om mijn borst en ik heb zo'n 10 minuten met een hartslag boven de 180 gezeten met ongeveer 1 min op 200. Mijn band gaf niet hoger aan dan 180 en als ik normaal train valt er altijd een gat in de meting als mijn hartslag boven de 180 komt.

Is dit een algemeen probleem of komt het alleen voor met mijn exemplaar?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
ShittyNL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:34:
[...]

[...]

Hoe zit het dan dat als mijn hartslag boven de 180 komt dat die dan niet goed meet.
Afgelopen maandag deed ik een sporttest met ook een band om mijn borst en ik heb zo'n 10 minuten met een hartslag boven de 180 gezeten met ongeveer 1 min op 200. Mijn band gaf niet hoger aan dan 180 en als ik normaal train valt er altijd een gat in de meting als mijn hartslag boven de 180 komt.

Geen idee, maar mijn Band heeft in ieder geval een keer 186 aangegeven tijdens hardlopen, dus hoger dan 180...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
ShittyNL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:34:

In fiets stand heb ik al een keer een piek gehad van 191, dus de band kan wel degelijk boven de 180.
Als ik intensieve cardio ga doen, zorg ik altijd wel dat de band zo strak mogelijk zit zodat hij goed op z'n plek blijft zitten, zodat hij zo nauwkeurig mogelijk de metingen kan verrichten. Bij kracht training doe ik hem wel een tandje losser voor iets meer comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Voor de liefhebber; ik heb na een half jaar gebruik en flink wat firmware updates ook mijn review van de Band 2 eens even een update gegeven. Ik mag wel zeggen dat ik na wat hardwarematige problemen steeds tevredener ben geworden...!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
Mooie update van je review, kan me er helemaal in vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Skarloc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:16:
Super product verder.
Mijn Band 2 was een maand geleden ook ineens kapot. Hij viel als je hem om had snel uit, op tafel hield hij het gewoon 2 dagen uit. Na het uitvallen, met de melding (batt leeg), bij laden begon hij met weer 90+%. Ik denk dus dat er in de band van de band 2 een losse connectie zat. Ik heb hem opgestuurd (ook naar Duitsland) met DHL. Het versturen duurde 3 dagen. Nadat ze hem hadden ontvangen hebben ze nog dezelfde dag een andere terug gestuurd, die ontving ik 2 dagen later. Ik kreeg een nieuw uitziende band terug, maar niet in plastic of originele verpakking, dus waarschijnlijk een refurb, maar als nieuw. Tip, stuur de laadkabel niet mee, je krijgt er wel een terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

renevanes schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:27:
[...]

Tip, stuur de laadkabel niet mee, je krijgt er wel een terug.
Heb ik aan gedacht, maar voelde me toch enigszins bezwaard om dat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mijn band 2 synchroniseert niet, ik heb mijn telefoon en band 2 een soft reset gegeven (opnieuw opestart)
Maar dit is wel aardig bedroevend dat ik hem niet eens kan koppelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Berlinetta schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:16:
Mijn band 2 synchroniseert niet, ik heb mijn telefoon en band 2 een soft reset gegeven (opnieuw opestart)
Maar dit is wel aardig bedroevend dat ik hem niet eens kan koppelen :')
Is inderdaad een vervelend probleem, maar je lost het op door hem echt goed te verwijderen.
- verwijder hem uit je health app ("mijn band vervangen")
- verwijder hem uit je bluetooth apparatenlijst op de telefoon (hij moet er dus echt verwijderd worden, niet alleen op 'offline' staan).
- begin het koppelproces in de health app
- ga op je band naar settings -> bluetooth -> klik op: koppelen
- voer je PIN in

Via deze stappen wissel ik ook regelmatig tussen een pc en de smartphone (windows 10) en gaat het altijd goed. Het is alleen een trucje dat je aan moet leren. Te vroeg of te snel ergens klikken zorgt dat het niet goed gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-05-2016 16:40 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Is inderdaad een vervelend probleem, maar je lost het op door hem echt goed te verwijderen.
- verwijder hem uit je health app ("mijn band vervangen")
- verwijder hem uit je bluetooth apparatenlijst op de telefoon (hij moet er dus echt verwijderd worden, niet alleen op 'offline' staan).
- begin het koppelproces in de health app
- ga op je band naar settings -> bluetooth -> klik op: koppelen
- voer je PIN in

Via deze stappen wissel ik ook regelmatig tussen een pc en de smartphone (windows 10) en gaat het altijd goed. Het is alleen een trucje dat je aan moet leren. Te vroeg of te snel ergens klikken zorgt dat het niet goed gaat.
Nee, dat ging ook al niet.
Ik heb mijn Band 2 gewoon een fabrieksherstel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:36
Hoe snel hebben jullie GPS fix? ik heb een nieuwe band 2 maanden terug ontvangen, na scheuren in de band in de eerste versie, maar deze heeft echt minuten nodig om een GPS fix te vinden!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

JP_S schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:44:
Hoe snel hebben jullie GPS fix? ik heb een nieuwe band 2 maanden terug ontvangen, na scheuren in de band in de eerste versie, maar deze heeft echt minuten nodig om een GPS fix te vinden!
Ik heb mijn Band 2 vorige week teruggestuurd na twee dagen gebruik. De eerste twee keer dat ik GPS gebruikte had ik een lock binnen 1 a 2 minuten. Acceptabel voor mij. Na een dag kon ik echter geen GPS lock meer krijgen, zelfs niet na meer dan een uur wachten, dus retour. Aan de hand van het serienummer op mijn serviceorder kan ik concluderen dat ik een ander exemplaar teruggestuurd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Heb zo geen tijden, maar gaat 9 van de 10 keer vlotjes, iig binnen de 15 seconden, de keer dat 't wat langer duurt is meestal na een reset, zonder dat de gekoppelde telefoon in de buurt is, dan is 't wel eens een minuut, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
__Erik__ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:33:
Heb zo geen tijden, maar gaat 9 van de 10 keer vlotjes, iig binnen de 15 seconden, de keer dat 't wat langer duurt is meestal na een reset, zonder dat de gekoppelde telefoon in de buurt is, dan is 't wel eens een minuut, oid.
Thanks, dan is er duidelijk iets niet goed met mijn gps ;(

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
JP_S schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Thanks, dan is er duidelijk iets niet goed met mijn gps ;(
als ik start met bv ene mountainbike rit en ga door de bossen duurt het ook wel eens een minuut, gekoppelde telefoon of niet.
Wellicht ligt dat aan het bos voor mij, dus doe de test eens op een groot parkeerterrein?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Martinus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:37:
[...]

als ik start met bv ene mountainbike rit en ga door de bossen duurt het ook wel eens een minuut, gekoppelde telefoon of niet.
Wellicht ligt dat aan het bos voor mij, dus doe de test eens op een groot parkeerterrein?
Ik heb ook een haperende GPS gehad bij mijn nieuwe band2 (februari). Zuur dat je vervolgens een refurbished terugkrijgt.

Voor hen die op de fast ring zitten met een Windows Phone: bij mij zuigt de Health app mijn batterij in een uur of 8 helemaal leeg en de communicatie tussen telefoon en Band lijkt verstoord. Iemand met vergelijkbare of juist andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Zit op de release ring (.318) met mijn 640XL, daar heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Skarloc schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb mijn Band 2 vorige week teruggestuurd na twee dagen gebruik. De eerste twee keer dat ik GPS gebruikte had ik een lock binnen 1 a 2 minuten. Acceptabel voor mij. Na een dag kon ik echter geen GPS lock meer krijgen, zelfs niet na meer dan een uur wachten, dus retour. Aan de hand van het serienummer op mijn serviceorder kan ik concluderen dat ik een ander exemplaar teruggestuurd krijg.
Dit klinkt inderdaad als een defecte gps. wel is het zo dat de lock de eerste keer dat je op een nieuwe locatie bent wat langer kan duren. Dus stel je gaat naar Spanje op vakantie; de eerste keer dat je daar een fix zoekt zal flink langer duren, omdat de Band onthoudt in welke regio hij daarvoor zat en eerst daar binnen gaat zoeken.

Wel helpt het trouwens om de bluetooth connectie tussen de telefoon en band aan te hebben staan, en de health app aan te zetten, voor je de eerste keer een fix zoekt. Op die manier kan de Band gebruik maken van A-GPS (lokalisatie dmv telefoonmasten van het gsm netwerk).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik zit denken of ik mijn band 2 nog wel wil houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb ook in de fastring gezeten en daar werd mijn telefoon ook binnen no-time leeggetrokken door de healthapp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Skarloc schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:43:
Ik heb ook in de fastring gezeten en daar werd mijn telefoon ook binnen no-time leeggetrokken door de healthapp....
Nieuwe Insider Build in Fast ring lost dit op:
We fixed an issue that was resulting in high battery usage when using the Microsoft Health app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Swerfer schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 05:53:
[...]

Nieuwe Insider Build in Fast ring lost dit op:

[...]
Las het vanmorgen ook, maar eens testen deze week. Krijg vandaag mijn "nieuwe" band thuisgestuurd. Toch wel zuur dat je een refurbished model krijgt als vervanging van een Band van twee dagen oud. Nu maar hopen dat er niet al een hoop gebruikssporen op zitten.....anders maar gaan bellen met MS Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Martinus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Ik heb pas getest met fietsen, en ik had bijna 10 minuten nodig om een lock te krijgen, dat was in de stad, dus je zou verwachten dat hij daar redelijk vlot connectie moet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Mijn wekker werkt meestal wel een soms niet.
Dit is zo frustrerend.
Ik heb geen flauw idee wanneer hij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
JP_S schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Ik heb pas getest met fietsen, en ik had bijna 10 minuten nodig om een lock te krijgen, dat was in de stad, dus je zou verwachten dat hij daar redelijk vlot connectie moet kunnen maken.
vrougah, toen je nog een losse gps module voor je navi foon nodig had, was juist de lock in de stad lastig vanwege alle gebouwen, vandaar de opmerking, open terrein. Als die dan nog lang nodig heeft is er waarschijnlijk iets aan de hand.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JP_S schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Om een snelle lock te krijgen, zet je de volgende stappen:
- controleer datum en tijd op je Band (sync met je telefoon indien mogelijk)
- Sta in een open veld met zo weinig mogelijk gebouwen, bomen en hoogspanningsleidingen.
- Weinig tot geen bewolking is beter.
- Sta stil.

Vervolgtest:
- Nadat je een GPS lock hebt gehad, zet je Band uit.
- Herhaal bovenstaande stappen; je zult nu sneller een fix moeten hebben dan hiervoor.

GPS is niet hetzelfde als GSM. Je GPS module zoekt verbinding met een aantal satellieten (minimaal 4) om een goede fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Zojuist mijn vervangende Band geleverd hoorde ik van de vrouw. Gewoon in de originele verpakking, dus waarschijnlijk een nieuwe ipv een refurbished model. Straks maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Sinds zojuist zit ik weer op de laatste build in de fast ring. Net als in de vorige build loop ik tegen enkele dingen aan, bij de communicatie tussen mijn L640 en Band2:
Als ik iets met Cortana doe op m'n Band (zeg een reminder ofzo), dan krijg ik de melding: "make sure Bluetooth is on and your phone is close by". Ik kan verder wel gewoon syncen in Health.

Een binnenkomend gesprek zie ik netjes op mijn Band2, maar een reply vanaf de Band2 wordt niet verstuurd en mijn telefoon blijft gewoon overgaan.

Zit iemand van jullie ook op de laatste build? Vergelijkbare resultaten?

Edit: de battery drain is inderdaad weg icm Health

[ Voor 4% gewijzigd door BrBuggyB op 03-06-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Zowww, vanaf vandaag werken ook de doormeldingen van Band 2 -> MS Health -> Health Vault/Strava/Runkeeper/MapMyFitness voor de Hiking/Verkennen tile _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door __Erik__ op 03-06-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Belangrijker voor Android users: Cortana integratie met de Band 2!
Verder: uitbreidingen van de social competition met cardio oefeningen.
Hiking modus uitgebreid met oa hartslagmeters
Bugfixes

Dus naast Cortana Android support geen hele grote update, het was ook wel erg snel na de vorige update.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ha, ik kreeg de melding van de beschikbare update op mijn Windows 10 PC maar niet op mijn 950XL. Lijkt erop dat Cortana meer doorstuurt dan verwacht in de nieuwste insider builds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwam de update melding pas op mijn 950 na een reboot van de telefoon.
Tot die tijd gaf ie alleen maar in de Health app aan dat er een onbekende fout was met mijn Band 2 en synchroniseerde ook niet meer. Vreemd, want mijn Band werkt verder prima!
Na de reboot kwam de software update en daarna werkt het synchroniseren weer als vanouds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Ah, de laatste update van health kan eindelijk die stomme social media/faceasbook tile verwijderen.
( of was die optie er al eerder?)
Hoe dan ook een keer aanklikken en kiezen voor verwijderen.. weg ermee.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Kon in de vorige versie ook al ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Het blijft toch wel mooi hoor dat ze zo vaak updaten. Als je vergelijkt hoeveel functies je er sinds oktober bij gekregen hebt, kun je bijna zeggen dat je al 2x een nieuwe band hebt gekregen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

na de update geen berichten etc meer ontvangen op de band. Sync werkt gewoon ( al gaat dat erg traag altijd)
Denk dat ik hem maar een keer ga resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Onder nieuwe functies: Strijden tegen aangepaste profielen.

Waar dan? als ik kies voor "aan de slag", dan kom ik bij mijn Voorkeuren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Volgens mij is de enige vernieuwing dat je nu ook cardio uitdagingen met anderen aan kan gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Na de laatste update heb ik ook een extra subschermpje bij het uitlezen van de Run tile, waarop weergegeven wordt in welke hartslagzones je hebt gesport, ook in de Health app wordt dit extra getoond bij het hartslag rapport.

(was me iig nog niet opgevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
__Erik__ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:33:
Na de laatste update heb ik ook een extra subschermpje bij het uitlezen van de Run tile, waarop weergegeven wordt in welke hartslagzones je hebt gesport, ook in de Health app wordt dit extra getoond bij het hartslag rapport.

(was me iig nog niet opgevallen)
Hmm, ik zie nergens waar je je max hartslag kan invullen in je profiel, hoe worden dan de hartslagzones bepaald?

Als ik kijk naar de hartslagen bij de zones (Heel zwaar, zwaar, matig, licht en heel licht), dan komen deze precies overeen met 90%,80%,70%,60% en 50% van max hartslag ALS mijn max hartslag 182 zou zijn, maar deze is echter 193 (gemeten in HRMax test), dus ook de zones kloppen daardoor niet en eventuele conclusies over herstel en intensiteit ook niet.

Dus waarschijnlijk komt de 182 van een formule op basis van mijn leeftijd van 40 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Vermoedelijk weet het gros de juiste HRMax niet, dan wordt waarschijnlijk de formule 220-/-leeftijd gebruikt, invullen van HRMax is wel een leuke voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
iemand ook ervaren dat als je de MS "way" van dragen gebruikt, dus scherm aan de onderkant/pols dat er dan minder (zuivere) hartslag metingen zijn (gister bv niet mijn hele mountainbike rit) dan de reguliere horloge stand?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Martinus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:54:
iemand ook ervaren dat als je de MS "way" van dragen gebruikt, dus scherm aan de onderkant/pols dat er dan minder (zuivere) hartslag metingen zijn (gister bv niet mijn hele mountainbike rit) dan de reguliere horloge stand?
Ik draag mijn Band altijd met het scherm naar beneden, maar kan niet zeggen dat ik slechte metingen krijg. Maar goed, ik heb de Band pas een week of twee in gebruik en er nog maar een stuk of 5 MTB ritten mee gefietst. Ik zal het eens in de gaten houden de aankomende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb waarschijnlijk sinds de vorige ( dus niet de allerlaatste) software update het verschijnsel dat ik wel erg veel verdiepingen per dag beklim blijkbaar. 60 tot 90 verdiepingen zijn niet ongebruikelijk. Het kan best zijn dat het absoluut niet smet de update te maken heeft maar vreemd is het wel.
Probleem van mijn band of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Yupz, is ook al eerder gemeld in dit topic, heb 2 Band2's gehad, beide hebben bij alle - sinds november langsgekomen - software updates daar last van gehad, ik schijn soms meer dan 250 trappen per dag te lopen, ik loop ze zelfs in mijn slaap... Is een sensor die ik negeer :)

[ Voor 7% gewijzigd door __Erik__ op 11-06-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
__Erik__ schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:18:
Yupz, is ook al eerder gemeld in dit topic, heb 2 Band2's gehad, beide hebben bij alle - sinds november langsgekomen - software updates daar last van gehad, ik schijn soms meer dan 250 trappen per dag te lopen, ik loop ze zelfs in mijn slaap... Is een sensor die ik negeer :)
Ik krijg de indruk dat de barometer verstopt raakt, ook gezien de fouten die sommigen ervaren bij hoogtemeters. Volgens mij is de barometer zo'n gaatje wat op een microfoon lijkt. Het is verstandig je band na een workout af te nemen zodat er geen zoutresten achterblijven...

Ik had zelf vandaag voor het eerst moeite een gps fix te krijgen. Het rondje hardlopen begon dus met een stukje wandelen in afwachting van de fix. Uiteindelijke band opnieuw aangedaan en toen had ie 'm zo te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Worsteneter schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:49:
Ik had zelf vandaag voor het eerst moeite een gps fix te krijgen. Het rondje hardlopen begon dus met een stukje wandelen in afwachting van de fix. Uiteindelijke band opnieuw aangedaan en toen had ie 'm zo te pakken.
Die langere gps fix heeft niets met die barometer van doen, dat is volgens mij de firmware update van eergister. Na sommige firmware updates (niet allemaal volgens mij) is de gps geschiedenis ook gewist. Normaal gesproken gebruikt hij voor een snelle gps fix de locaties die je hiervoor gebruikte omdat het vrij logisch is dat je daar ergens in de buurt bent, en niet de hele wereld af gescand hoeft te worden.

Maar barometer schoonhouden voor de trappenmeting klinkt idd als een goede. Ik heb zelf nooit echt schokkende data gezien daar. Moet ook zeggen dat ik op veel van die zaken nog niet echt let. Het is belangrijk dat de gps goed is, en de hartslagmeting een beetje redelijk gemiddelde geeft. Maar laten we eerlijk zijn dit soort hartslagmetingen is op dit moment gewoon nog niet zo accuraat als een goede borst- of polsband dus je zal het altijd met schattingen moeten doen voorlopig (en dus ook bij de HrMax). Op dit moment zijn er gewoon nog geen devices op de markt die dit accurater kunnen meten. Laten we hopen dat MS Band 3 nog een jaartje op zich laat wachten zodat er ook op dit gebied flink betere techniek in kan komen te zitten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Zo net me Band teruggekregen van MS. Precies een week weggeweest.
Een hele nieuwe Band in originele verpakking. Had me lader niet meegezonden met me oude Band en dus nu 2 opladers :-)

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Ik krijg de indruk dat de barometer verstopt raakt, ook gezien de fouten die sommigen ervaren bij hoogtemeters. Volgens mij is de barometer zo'n gaatje wat op een microfoon lijkt. Het is verstandig je band na een workout af te nemen zodat er geen zoutresten achterblijven...

Als ik in mijn stappengeschiedenis kijk, dan begint de trappenmeting precies na de laatste update veel te hoge waarden aangeven. Daarvoor nooit problemen en redelijk accuraat. Lijkt mij niet dat precies met de update iedereen zijn barometergaatje verstopt raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Het barometergaatje (nummer 5) ziet er keurig uit. Zuigen en blazen heeft geen effect.

https://www.microsoft.com...-2-features-and-functions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Als ik in mijn stappengeschiedenis kijk, dan begint de trappenmeting precies na de laatste update veel te hoge waarden aangeven. Daarvoor nooit problemen en redelijk accuraat. Lijkt mij niet dat precies met de update iedereen zijn barometergaatje verstopt raakt...
SED schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:21:
Het barometergaatje (nummer 5) ziet er keurig uit. Zuigen en blazen heeft geen effect.

https://www.microsoft.com...-2-features-and-functions
Was maar een idee :9 Ik wist niet dat het echt precies sinds de updates zo was. Er zijn namelijk twee opties: software of hardware en hardware is in deze vrij gevoelig door de opening voor externe factoren. Er zijn volgens mij al wel gevallen van onnauwkeurige barometers ten gevolge van zweetresiduen. Zoiets las ik ergens, dacht Windows Central.

Ik neem mijn band in ieder geval altijd netjes af na het lopen in de hoop dat 'ie zo lang mogelijk meegaat. Al moet ik zeggen dat de band overal zo geschaafd is dat het rubber weer één kleur heeft :D Of je daar nou blij mee moet zijn of niet weet ik niet. In ieder geval heb ik nog geen scheurtjes gezien. De band is wel een stuk minder krasbestendig dan de band 1 naar mijn idee. Vind dat wel jammer hoor. Ik vind de Band 2 strak genoeg om ook met een overhemd te dragen, maar omdat ie er zo uitgeleefd uitziet doe ik het niet. Niet dat ik er ook ruw mee omgegaan ben.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Die langere gps fix heeft niets met die barometer van doen, dat is volgens mij de firmware update van eergister. Na sommige firmware updates (niet allemaal volgens mij) is de gps geschiedenis ook gewist. Normaal gesproken gebruikt hij voor een snelle gps fix de locaties die je hiervoor gebruikte omdat het vrij logisch is dat je daar ergens in de buurt bent, en niet de hele wereld af gescand hoeft te worden.

Maar barometer schoonhouden voor de trappenmeting klinkt idd als een goede. Ik heb zelf nooit echt schokkende data gezien daar. Moet ook zeggen dat ik op veel van die zaken nog niet echt let. Het is belangrijk dat de gps goed is, en de hartslagmeting een beetje redelijk gemiddelde geeft. Maar laten we eerlijk zijn dit soort hartslagmetingen is op dit moment gewoon nog niet zo accuraat als een goede borst- of polsband dus je zal het altijd met schattingen moeten doen voorlopig (en dus ook bij de HrMax). Op dit moment zijn er gewoon nog geen devices op de markt die dit accurater kunnen meten. Laten we hopen dat MS Band 3 nog een jaartje op zich laat wachten zodat er ook op dit gebied flink betere techniek in kan komen te zitten.
Nee ik weet dat barometer en GPS los van elkaar staan, dit waren dan ook twee afzonderlijke verhalen. Wel logische verklaring ook voor de langere fix, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

In mijn beleving is de barometer problematiek ontstaan tegleijk met de update waarbij de wandeling/hike/explorer tile is geintroduceerd. Maar ik kan ernaast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
wat vinden jullie van de calorie meeting van de band? ik mtb heel vaak zowel met de band als met runkeeper (zonder hr dus) en daar zat bv vandaag wel 700 cal tussen, dat vind ik wel veel.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Al die apparaten maken schattingen van je calorieën. Er is dus geen enkel apparaat dat calorieën meet. Lijkt een zeikerig detail, maar het is op dit moment gewoon belangrijk om rekening mee te houden. De komende jaren zullen die schattingen nog flink verbeteren door verbeterde algoritmes en een toename van sensoren/verbetering van de sensoren, maar ook dan zullen het altijd schattingen blijven.

Je kunt het prima gebruiken om je gebruik ten opzichte van andere dagen te vergelijken, want je meet immers elke dag met hetzelfde apparaat en dezelfde algoritmes, en kan dus prima zien dat je meer verbruikt op een dag als je hardgelopen of gefietst hebt. Maar vergelijkingen met 'je echte energie verbruik' of met andere fitnessbands heeft geen zin.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:36:
Al die apparaten maken schattingen van je calorieën. Er is dus geen enkel apparaat dat calorieën meet. Lijkt een zeikerig detail, maar het is op dit moment gewoon belangrijk om rekening mee te houden. De komende jaren zullen die schattingen nog flink verbeteren door verbeterde algoritmes en een toename van sensoren/verbetering van de sensoren, maar ook dan zullen het altijd schattingen blijven.

Je kunt het prima gebruiken om je gebruik ten opzichte van andere dagen te vergelijken, want je meet immers elke dag met hetzelfde apparaat en dezelfde algoritmes, en kan dus prima zien dat je meer verbruikt op een dag als je hardgelopen of gefietst hebt. Maar vergelijkingen met 'je echte energie verbruik' of met andere fitnessbands heeft geen zin.
Maar wat denk jij als zuiverder? Als ik zo her en der lees, is met hr weer betrouwbaarder dan zomaar een app, waar wat bio gegevens x een route gps een getal opleverd.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 20:25
SED schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:51:
In mijn beleving is de barometer problematiek ontstaan tegleijk met de update waarbij de wandeling/hike/explorer tile is geintroduceerd. Maar ik kan ernaast zitten.
Ik merk geen enkel verschil in het aantal verdiepingen dat de Band registreert. Die meting is al sinds november redelijk stabiel. Ik woon op de derde verdieping en klim volgens de Band tussen de 10 en 15 etages per dag. Dat is dus zo'n 3-5 keer per dag het trappenhuis hier omhoog en dat klopt volgens mij wel aardig.

Die 'barometer-problematiek' ervaart dus in ieder geval niet iedereen. Misschien heeft jouw Band toch een hardware-probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Martinus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:28:
[...]

Maar wat denk jij als zuiverder? Als ik zo her en der lees, is met hr weer betrouwbaarder dan zomaar een app, waar wat bio gegevens x een route gps een getal opleverd.
Mij als leek lijkt het natuurlijk logisch dat met HR meter erbij er accurater gemeten wordt, dus dat de Band 2 zuiverder is. Maar het hangt natuurlijk ook af van hoe serieus de fabrikant zich bezig houdt met het uitrekenen van de calorieën en je weet gewoon niet hoe MS dat doet. Misschien prutsen ze maar wat.

Ik zou gewoon op het moment niet vergelijken tussen apparaten; je kan er toch niks met zekerheid erover zeggen. Dat kan pas op het moment dat er echt een professionele meting 1 op 1 wordt vergeleken met wat de Band 2 zegt, zoals ze met de HR meting hebben gedaan. Daaruit bleek dat de Band 2 aardig accuraat is als het om hartslag meten gaat.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

RobinFM schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Die 'barometer-problematiek' ervaart dus in ieder geval niet iedereen. Misschien heeft jouw Band toch een hardware-probleempje?
Dan ga ik maandag contact zoeken met support. ben benieuwd. Ik kom wel heel erg veel meldingen tegen op de support forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Bij mij is de barometer af en toe ook van slag sinds de laatste update. Gister na een relatief vlakke MTB rit ineens 367 hoogtemeters gemaakt. Vandaag al 55 trappen beklommen....
Vreemde is wel dat de eerste 30km fietsen gewoon goed geregistreerd werden en dat het probleem zich daarna voordeed na een kort pauzemoment. Het lijkt erop dat de barometer blijft hangen....

edit: Nu inmiddels al 172 trappen beklommen, wat ben ik goed bezig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Skarloc op 13-06-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Zo, mijn band is weer terug voor warranty replacement :7 Wederom een scheurtje aan de zijkant van de Band. Ik kreeg nu wel een bevestiging trouwens dat de nieuwe die mijn kant op komt steviger rubber heeft.Wordt band nummer 5 :O

Maarja we lachen er maar om, ze handelen de garantie goed af en dit zal ze zelf ook niet blij maken. Denk dat ze een hoop leergeld hebben betaald het afgelopen jaar op deze Band.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 19:27
Ik heb sinds kort de Band 2 en ben er super blij mee. Nu heb ik ook een Lumia 950 XL op de insider fast ring draaien en sinds gisteren? (toevallig na de laatste fast ring update?) heeft mijn band moeite om notificaties binnen te halen zoals appjes. Voorheen werkte dat prima... Iemand een idee hoe of wat of het zelfde probleem? Ik heb beide toestellen al uit gezet en hetzelfde apart met bluetooth gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrBuggyB
Terpstars schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:05:
Ik heb sinds kort de Band 2 en ben er super blij mee. Nu heb ik ook een Lumia 950 XL op de insider fast ring draaien en sinds gisteren? (toevallig na de laatste fast ring update?) heeft mijn band moeite om notificaties binnen te halen zoals appjes. Voorheen werkte dat prima... Iemand een idee hoe of wat of het zelfde probleem? Ik heb beide toestellen al uit gezet en hetzelfde apart met bluetooth gedaan.
Ik heb een 640 op de fast ring i.c.m. de Band2 en ik heb ook veel issues met de communicatie tussen beide devices. Ik vermoed dat in de fast ring de Bluetooth stack niet lekker is geïmplementeerd. Blijf feedback geven, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

DeNachtwacht schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:40:
Zo, mijn band is weer terug voor warranty replacement :7 Wederom een scheurtje aan de zijkant van de Band. Ik kreeg nu wel een bevestiging trouwens dat de nieuwe die mijn kant op komt steviger rubber heeft.Wordt band nummer 5 :O

Maarja we lachen er maar om, ze handelen de garantie goed af en dit zal ze zelf ook niet blij maken. Denk dat ze een hoop leergeld hebben betaald het afgelopen jaar op deze Band.
Als mijn barometer-issues bij de volgende firmware update niet verholpen blijken, dan stuur ik mijn Band ook maar weer terug. Op de warranty van MS is in ieder geval niets aan te merken. Snel en zonder gezeur, maar ik hoop toch op een permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Terpstars schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:05:
Sorry niet bot bedoeld maar het antwoord is simpel: de fast ring is niet bedoeld voor toestellen die je dagelijks gebruikt. Je kan hier wel vragen om fixes maar het antwoord is dan natuurlijk gewoon wachten op de volgende update. En daar heb je weer kans dat iets anders kapot is.

De structurele oplossing is dus overstappen op slow, of liever nog release candidates

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Iemand een idee hoe je handmatig iets toevoegd aan je band? Ik heb net een uur gemountainbiked maar hij vertikt het om te syncen met de app. Een nieuwe sessie leest die echter wel. Nog gekker, hij ziet bij de callorieen ook precies dat ik een uur heb gefiets en wat ik verbrand heb, dat had ik in de samenvatting op de band gezien. Het is er wel, de info wil alleen niet displayen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik snap niet wat je bedoelt. Als je de Health App opstart, is het gewoon max een klein minuutje wachten tot de sync bar helemaal bovenaan in het scherm is doorgeladen. Dan is alles gesynct.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DeNachtwacht schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:08:
Ik snap niet wat je bedoelt. Als je de Health App opstart, is het gewoon max een klein minuutje wachten tot de sync bar helemaal bovenaan in het scherm is doorgeladen. Dan is alles gesynct.
Dat doet die dus niet, heb me suf gesync.

Stappen doet die wel. Dus is gewoon weg denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 26-06-2016 19:10 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Martinus schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Dat doet die dus niet, heb me suf gesync.

Stappen doet die wel. Dus is gewoon weg denk ik.
En je weet zeker dat je een goede internet verbinding hebt tijdens de sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 17:12
Zou ik de Band 2 in mijn stoomcabine kunnen gebruiken om de muziek te bedienen?
Ik weet dat hij een rating heeft, die ze niet communiceren omdat het niet de bedoeling is om ermee in het water te gaan, maar zou de cabine wel kunnen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Hij is getest om een half uur ondergedompeld te zijn in water op 30 cm diepte. Maar zoals je zelf al aangeeft raadt Microsoft het zelf niet aan. Ik zou het risico zelf dus ook niet snel nemen, je zoekt toch de grenzen op.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik ben eigenlijk best wel wat teleurgesteld in de Band 2 op Windows 10.
Ik heb een Lumia 950XL met de Band 2 en draai hem op de Insider Release Preview, maar ik heb nog nooit contact gehad met bijvoorbeeld het Notificatiecentrum. Ik krijg wel mail en SMS door en belsignalen, maar meer niet.
Wanneer ik de instellingen van de Notficatiecentrumkoppeling wil bewerken vanuit Microsoft Health krijg ik altijd 'Oops, something went wrong connecting with your Band'.
Ik heb wel het idee dat dit soort problemen min of meer random voorkomen op telefoons en/of banden, want ik lees daar van alles over. Taalinstellingen, regio-instellingen enz. er wordt van alles geroepen, maar niemand schijnt het echt te weten. En dat geldt voor zowel de band 1 als de band 2.
Hier thuis hebben we 2 x de Band en 1 x de Band 2. De Band 1 werkt bij 1 koppeling met een Lumia met Windows 8.1 volledig. De andere Band 1 gedeeltelijk (ook met 8.1) en de Band 2 met Windows 10 werkt vaak gedeeltelijk met de Band 2, maar soms is ineens de verbinding gedeeltelijk weg. Hij doet dan wel een sync met Microsoft Health van bijv. sportprestaties, maar er komen geen signalen meer door. Microsoft Health is dan ineens weg uit 'Apps voor randapparaten' en alleen opnieuw installeren helpt.
Niemand schijnt te weten wat te doen. Er wordt altijd geroepen: 'Je moet op US staan' of 'Nee, op GB is ook goed'. Dat werkt dus allebei soms wel, soms niet. En ook op NL werkt het soms wel. Of er wordt geroepen; dat moet in een ander forum. Welk dan? Dat van de Band2 of van de telefoon? Ik weet niet waar het aan ligt.
Daarom ben ik best een beetje teleurgesteld in de Band (en in de 950XL, maar dat is hier natuurlijk weer offtopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
RoJan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:01:
Verhaal teleurstelling Band 2 icm Lumia 950 XL
Vervelend om te lezen dat je ervaringen zo slecht zijn. Ik reageer even omdat ik ook de Band 2 heb en deze ook gekoppeld heb aan een L950 XL. Echter draai ik 'm op de W10M fast ring. De Band 2 heb ik pas 4 weken denk ik. Mijn ervaringen zijn dat deze vanaf het begin goed werkte, ook notificaties kwamen goed door en ook het openen en syncen van de Health app met de Band 2 werkte goed. Totdat ik een nieuwe fast ring update had, daarna kwamen notificaties niet meer binnen en was de band vaak niet gekoppeld.

Ondertussen heb ik weer een nieuwe update binnen van de fast ring en werkt alles weer naar behoren.
Tja, ik denk toch dat dit het risico is wat we lopen met een preview van W10M software. Daar kiezen we zelf voor en als het dan een keer slecht werkt is dat vervelend, maar het is niet voor niets een preview.

Anyway. Ik heb de taal van mijn telefoon op Engels (GB) staan, wel Nederland als land ingesteld en de taal van mijn Band 2 staat op Nederlands. Misschien heb je er wat aan.

Ik ben trouwens heel blij met mijn Band 2. Het is mijn eerste sporthorloge/smartwatch en ik gebruik 'm voornamelijk met hardlopen, wat ik pas sinds februari doe en het is echt gaaf om al je hardloopstatistieken zo goed af te lezen in de Health app en heerlijk dat je die smartphone niet meer hoeft mee te zeulen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Terpstars schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:42:
[...]

Anyway. Ik heb de taal van mijn telefoon op Engels (GB) staan, wel Nederland als land ingesteld en de taal van mijn Band 2 staat op Nederlands. Misschien heb je er wat aan.
Waarschijnlijk heb je de taal van de band ook op Engels (GB) staan, want NL is niet mogelijk?
Ik heb ergens gelezen dat er sowieso een update komt die Cortana mogelijk maakt (in het Engels), wellicht dat dat ook helpt voor de band.
Ik ga telefoon en band binnenkort maar eens hard resetten en opnieuw installeren, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
RoJan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Waarschijnlijk heb je de taal van de band ook op Engels (GB) staan, want NL is niet mogelijk?
Ik heb ergens gelezen dat er sowieso een update komt die Cortana mogelijk maakt (in het Engels), wellicht dat dat ook helpt voor de band.
Ik ga telefoon en band binnenkort maar eens hard resetten en opnieuw installeren, wellicht helpt dat.
Ik heb de taal van mijn MB2 in het Nederlands staan hoor. Hopelijk helpen de hardresets je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Terpstars schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Ik heb de taal van mijn MB2 in het Nederlands staan hoor. Hopelijk helpen de hardresets je!
Ik zie dat die mogelijkheid er intussen is bijgekomen! Dat was oorspronkelijk niet zo. Ik heb hem gelijk ingesteld op NL, maar ook nu geen verbiniding mogelijk helaas. Dat wordt toch resetten dus.
Bedankt.
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste