Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Happy

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, dat wilde ik dit weekend gaan doen maar het is niet meer nodig.
De nieuwe update kwam gisterenavond binnen en die heb ik meteen geïnstalleerd. De telefoon loopt als een zonnetje. Whatsapp doet weer normaal en de buienradar live tile werkt ook weer.
De MB2 doet het ook prima!
Ook de MS store net gekeken en inderdaad maar $175.
Ik ga volgende week naar Amerika met in de buurt een Microsoft store. Wordt wel heel aantrekkelijk zo om er eentje te kopen
168 euro is wel goed te doen. ($175 + 8.15% sales tax)
Fijn om te lezen dat alles weer goed draait!Anneke_001 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:00:
[...]
Ja, dat wilde ik dit weekend gaan doen maar het is niet meer nodig.![]()
De nieuwe update kwam gisterenavond binnen en die heb ik meteen geïnstalleerd. De telefoon loopt als een zonnetje. Whatsapp doet weer normaal en de buienradar live tile werkt ook weer.
De MB2 doet het ook prima!![]()
Waar heb je die chat optie gevonden? Ik heb hetzelfde probleem; ineens aan weerszijde van het scherm 2 barsten in het rubberGenjiBlade schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:13:
[...]
En ik ben weer de gelukkige eigenaar van een Band 2.
Refurbished, maar op een drietal krasjes na is dit absoluut niet te merken.
Super nice van Microsoft, eenmaal ik de chat support kreeg (Als ik voorgaande link volg zou ik moeten betalen vinden ze) ging alles gesmeerd. Binnen een week kosteloos een vervanging voor de scheuren.
klikoZy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:47:
[...]
Waar heb je die chat optie gevonden? Ik heb hetzelfde probleem; ineens aan weerszijde van het scherm 2 barsten in het rubbervia de reguliere support form kan het alleen tegen betaling.
Alstu.
t Kan een tijd duren, heb gemerkt dat je t venster open kan laten en dattie zichzelf refreshed, maar kon t niet laten om zelf af en toe de F5 te hameren.
Al met al was ik een paar dagen bezig de chat support proberen te bereiken, maar eenmaal dat geregeld was had ik binnen 4 dagen een in warranty replacement.
+44 0800 026 0329 and ask for the Band Tech Support.
Update:
Toch chat voor elkaar gekregen, vervanging onder garantie.
Bij navraag over de oorzaak kreeg ik het volgende antwoord: "It's a known issue with the Band 2. The Band you receive should not experience this issue as adjustments have been made to the design."
[ Voor 46% gewijzigd door oZy op 15-04-2016 10:24 ]
Zelf zou ik liefst eerder een unlock van mijn telefoon ermee zien.SED schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:16:
Dit zou trouwens wel een heel nuttige toepassing zijn. Ben geintresserd.
http://mspoweruser.com/ma...microsoft-band-unlock-pc/
Ik heb geen vingerafdrukscanner dus misschien daarmee
Asus heeft dit al voor hun zenwatch.
Ik krijg op die meldingencentrum ook geen enkele reactie op mijn band. Alle andere tegels doen het wel.
12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1
Gamertag: FinrazielNL
Dit heb ik ook met android, zolang de band in de buurt is hoef ik geen code in te voeren.DaemonAngel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:23:
[...]
Zelf zou ik liefst eerder een unlock van mijn telefoon ermee zien.
Ik heb geen vingerafdrukscanner dus misschien daarmeeeens ik dat heb zal dit ook wel anders zijn. Maar nu zou het heel handig zijn als mijn telefoon unlocked op het moment als ik in de buurt ben met mijn band.
Asus heeft dit al voor hun zenwatch.
Ik ga garantie aanvragen, ook hier een scheur(tje) in het rubber.
https://f1nerd.nl
Pfff...hoelang duurt het trouwens voordat je een vervangend exemplaar retour gestuurd krijgt? 'k heb hem de 8ste opgestuurd....maar totop heden nog niets gehoordTheVMaster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:28:
[...]
OMG....ben heel benieuwd wat ik terug ga krijgen dan.....zit er niet op te wachten dat ik dat ding om de haverklap moet terugsturen....kon trouwens bij Amazon UK ook geen garantie formulier vinden om hem daarheen terug te sturen. Heb erg goeie ervaringen met Amazon DE (Xbox One), daar kreeg ik gewoon een spiksplinternieuwe teruggestuurd...met weer 2 jaar garantie..
- Zorg dat je band geregistreerd is aan je microsoft account, regsitratie tijdens garantie aanvraag lukt niet
- Je kan je niet laten bellen want je kunt geen NL nummer invoeren
- Chat support werkt goed in IE, in chrome bleef het scherm grijs.
Ik heb een UPS shipping label. Na ontvangst van de band in Duitsland word de band geinspecteerd of hij binnen garantie valt en dan sturen ze een vervangende op. Hele process zou 5 tot 8 werkdagen moeten duren .
Dat is ook wat mij verteld is, maar die van mij is al op de 11e geinspecteerd....heb nog niets ontvangenymoona schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:39:
Garantie aangevraagd. Paar puntjes van aandacht:
- Zorg dat je band geregistreerd is aan je microsoft account, regsitratie tijdens garantie aanvraag lukt niet
- Je kan je niet laten bellen want je kunt geen NL nummer invoeren
- Chat support werkt goed in IE, in chrome bleef het scherm grijs.
Ik heb een UPS shipping label. Na ontvangst van de band in Duitsland word de band geinspecteerd of hij binnen garantie valt en dat sturen ze een vervangende op. Hele process zou 5 tot 8 werkdagen moeten duren .
Pfff....probeerde vanmiddag ff telefonisch informatie in te winnen, maar eh....OMG je moet dat ook niet net voor 18u doen....ben aantal keer doorverbonden, hoorde vervolgens dat ik 020-5001500 moest bellen (van een UK guy). Daar is natuurlijk niemand meer bereikbaar.....en uiteindelijk weer de Microsoft Store gebeld. Blijkbaar is NL dicht, want krijg gelijk een UK dude aan de lijn...die mij weer wil doorverbinden, maar de eerste keer kreeg ik iemand aan de lijn die, afgaand op de kwaliteit van de telefoonlijn, ergens in Verweggistan zat en mij vertelde dat ik dat 020 nummer moest bellen.
[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 22-04-2016 18:18 ]
Verwijderd

Fitbit heeft dus geen GPS. Zover ik weet is de Microsoft Band de enige tracker met GPS (helaas).Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:53:
Mijn band 2 ook na 5 maand gebarsten .....het lukt MS blijkbaar niet al te goed om de Band echt goed te maken, het glas (Gorilla III) en design was een hele verbetering nu is het rubber die faalt .....ook de levensduur van de batterij bij GPS gebruik vind ik nogal minnetjes....... ben eens benieuwd of er een Band 3 gaat uitkomen maar denk dat ik misschien eens een Fitbit zal proberen .
[afbeelding]
Dat rubberen scheurtje valt gewoon onder garantie.
Gelukkig wel inderdaad......je bent hem alleen minimaal 14 dgn kwijtMattie84 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:59:
[...]
Fitbit heeft dus geen GPS. Zover ik weet is de Microsoft Band de enige tracker met GPS (helaas).
Dat rubberen scheurtje valt gewoon onder garantie.

Hopelijk houdt het rubber van deze het wat langer uit.
Ja, is hier al beantwoord. De nieuwe batches zouden een verbeterde samenstelling hebben waardoor scheuren niet meer zullen optreden. In de toekomst kijken is altijd moeilijk natuurlijk, want MS had in oktober 2015 ook niet voorspeld dat het rond januari 2016 klachten zou gaan regenen met scheurende bands.ymoona schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:44:
Weten jullie of Microsoft ook nog iets heeft verbetert aan het probleem van scheurend rubber? Anders hebben straks ook alle replacements met een half jaar weer scheuren, en dan vallen ze net buiten de garantie...
Maar ik heb zo'n replacement band om en hij voelt toch wat degelijker, ik voel ook geen elektronica meer door het rubber heen, wat ik bij de vorige wel had.
youtube.com/@hisrep
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Niet te lang hopelijk want ben verder erg tevreden met het ding
Dat vind ik inderdaad ook erg vreemd. Ik zag tot de mail (gistermorgen) ook op de site alleen maar staan dat hij geinspecteerd was....hij is nu onderweg en als het goed is heb ik hem maandag/dinsdag weer in huis. Dan is hij gewoon 3 weken weg geweest....veeel te lang!ymoona schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:49:
Ik heb zojuist mijn nieuwe band opgehaald bij het UPS service point. Nieuwe band2 zo te zien, nergens een krasje. Al met al een week geduurd, van zaterdag tot zaterdag. Wel vreemd dat ik verder niets gehoord na aankomst in duitsland.
Ben benieuwd
Tracking info updates:
- 03/05, 16:05u - Aangemeld bij UPS;
- Verwacht vrijdag 6 mei einde dag aan te komen in Duitsland (oftewel 519km in 3 dagen);
- 04/05, 10:55u - Aangekomen in Nürnberg;
- 05/05, 02:04u - Vertrokken uit Nürnberg;
- 06/05, 07:04u - Aangekomen in Ichtershausen;
- 06/05, 10:41u - Afgeleverd bij 't Service Center;
- 07/05, 03:49u - Opgepakt door 't Service Center, vervanging wordt binnenkort opgestuurd;
[ Voor 118% gewijzigd door __Erik__ op 07-05-2016 23:23 ]
youtube.com/@hisrep
Uv levels komen denk ik niet overeen met zonnekracht. Ik denk dat 2 redelijk accuraat was voor vandaag, alsook het advies om met spf 30 te smeren.RobinFM schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:32:
De UV-meting van mijn Band 2 heb ik nog niet boven de level 3 gezien. Ook niet op een zonnige dag als vandaag (UV-level 2 in de volle zon), waar het volgens het KNMI en andere weersites minstens zonkracht 6 was. De Band geeft wel netjes herinneringen dat ik me moet insmeren en zo als ik de zon in loop, maar een handmatige meting lijkt dus niet te kloppen. Meer mensen dit gezien?
Volgens WIkipedia is dat wel hetzelfde: "Zonkracht of uv-index is een maat voor de hoeveelheid ultraviolette straling (uv) in het zonlicht die de aarde bereikt."Worsteneter schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:57:
[...]
Uv levels komen denk ik niet overeen met zonnekracht. Ik denk dat 2 redelijk accuraat was voor vandaag, alsook het advies om met spf 30 te smeren.
Op de [url="[url]https://www.microsoft.com/microsoft-band/en-us/support/tiles/uv[/url] "]Support[/url]-pagina's van de Band zie je ook dat de UV-levels die gemeten kunnen worden lopen van 0 tot 11. Als het weer van gisteren maar een UV-level 2 opleverde, dan durf ik bij 6 helemaal niet meer naar buiten...
Vanaf UV-level 6 bevind je je buiten de dampkring en bij UV-level 11 Sta je op de zonRobinFM schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:00:
[...]
Op de [url="[url]https://www.microsoft.com/microsoft-band/en-us/support/tiles/uv[/url] "]Support[/url]-pagina's van de Band zie je ook dat de UV-levels die gemeten kunnen worden lopen van 0 tot 11. Als het weer van gisteren maar een UV-level 2 opleverde, dan durf ik bij 6 helemaal niet meer naar buiten...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dan lijkt het me dus zeer verstandig dat ik vanaf level 6 niet meer naar buiten durf...Swerfer schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:09:
[...]
Vanaf UV-level 6 bevind je je buiten de dampkring.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
[ Voor 16% gewijzigd door Berlinetta op 07-05-2016 17:08 ]
Met de Band1 haal ik een dikke drie uur met GPS aan. Veel te weinig voor een toerfietstocht of wandeltrektocht.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:53:
ook de levensduur van de batterij bij GPS gebruik vind ik nogal minnetjes........
De Band2 is dus niet veel beter helaas. Dan wordt het voor mij toch een Garmin VivoactiveHR die in een vergelijkbare prijsklasse zit. Die schijnt het wel een hele sportdag uit te houden.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweddy op 07-05-2016 17:14 ]
Je moet een bestaande postcode in de UK opgeven. Het maakt niet uit dat het adres dan niet overeen komt met de postcode. Je kan bij het adres ook achter de straatnaam de juiste postcode neerzetten, zodat de post in Nederland toch met de juiste postcode kan werken.Berlinetta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:05:
Jeetje minna... het lukt mij niet om de Band 2 te bestellen. ik krijg een postcode error.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik kreeg die truc later te horen, ik had zelf al contact gezocht met de chat van Microsoft en die heeft het toen voor mij geregeld (was wel allemaal in het Engels)...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Bedankt, ik heb de truuk al gedaan. hij is besteld!Swerfer schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:43:
[...]
Je moet een bestaande postcode in de UK opgeven. Het maakt niet uit dat het adres dan niet overeen komt met de postcode. Je kan bij het adres ook achter de straatnaam de juiste postcode neerzetten, zodat de post in Nederland toch met de juiste postcode kan werken.
Ik kreeg die truc later te horen, ik had zelf al contact gezocht met de chat van Microsoft en die heeft het toen voor mij geregeld (was wel allemaal in het Engels)...
En er is weer een vervanger onderweg naar mij toe, da's lekker rap__Erik__ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
Zo, die van mij is ook onderweg naar Ichtershausen![]()
Ben benieuwd
Tracking info updates:
- 03/05, 16:05u - Aangemeld bij UPS;
- Verwacht vrijdag 6 mei einde dag aan te komen in Duitsland (oftewel 519km in 3 dagen);
- 04/05, 10:55u - Aangekomen in Nürnberg;
- 05/05, 02:04u - Vertrokken uit Nürnberg;
- 06/05, 07:04u - Aangekomen in Ichtershausen;
- 06/05, 10:41u - Afgeleverd bij 't Service Center;
- 07/05, 03:49u - Opgepakt door 't Service Center, vervanging wordt binnenkort opgestuurd;
Ben nog steeds benieuwd
Tracking info updates:
- 09/05, 07:04u - Aangemeld bij UPS;
- 09/05, 19:11u - Geplande bezorgmoment 10/05, einde dag;
- 10/05, 15:16u - Poging tot bezorging, tja, ik werk wel eens;
- 10/05, 15:16u - Afgeleverd bij UPS afhaalpunt;
- 10/05, 18:10u - Opgehaald;
[ Voor 12% gewijzigd door __Erik__ op 10-05-2016 22:06 ]
Ook voel ik nog duidelijk in het bandje het metaal van de display zitten....benieuwd hoelang deze mee gaat....
Lees elders dat je 'm morgen krijgt...Berlinetta schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:18:
Ik heb geen flauw idee wanneer die van mij aankomt
- 1e ingeving was koppeling tussen Health en telefoon zit in de weg, die dus verbroken, geen succes;
- 2e ingeving was herinstalleren van Health, geen succes;
- 3e ingeving was koppelen via bluetooth menu, om uit te sluiten dat bluetooth op de band uitstaat/kapot is, dat krijg ik wel voor elkaar, maar dan werkt de koppeling als nog niet;
- 4e ingeving was checken op de support gids, daar is stap één checken op telefoonupdates, die stonden inderdaad klaar, dus dat is ie nu aan het doen;
Edit-1:
.318 is inmiddels al geruime tijd geïnstalleerd, maar geen verdere verbetering...
Edit-2:
Vanuit de support pages zou er een tool zijn Microsoft Band Sync tool voor oa Windows, die dus geïnstalleerd. Dit tool verbind in eerste instantie wel met de band, maar zodra ie gaat connected, loop de band weer in de melding 'Software is geupdate, vervolg in the Health app. En dan wordt de verbinding tussen de Sync app en de band verbroken, resulterend in een foutmelding.
Kortom iemand een idee voor een 6e ingeving?
Edit-3:
Ja, ik-zelf
Op de support pages kwam ik nog een truc tegen, waarbij de onwillige band wél gekoppeld kan worden aan een andere telefoon, bv een Android telefoon. Je kunt dan daarmee de initiele configuratie van de band als 't ware afmaken. Vervolgens kan je dan je onwillige Lumia koppelen via een Bluetooth koppeling, gevolgd door een herinstallatie van Health, die dan automatisch de al gekoppelde band oppakt.
Nou heb ik geen Android telefoon, dus maar even geprobeerd met m'n oude L920, deze draait op W10M .164, was vroeger ook gekoppeld aan mijn oude band. Wel zou het zonder verlies van data mogelijk zijn om hem weer terug te zetten naar W8.1, mocht het onder W10M nog niet lukken.
Zo gezegd, zo gedaan:
- de L920 opgeladen, vervolgens koppeling geprobeerd met de band, dat verliep vlekkeloos, dat was mooi, dan is er dus niks mis met de band;
- direct ook een update van de band geïnstalleerd;
- vervolgens Health van de L940 afgeknikkerd en de telefoon herstart;
- daarna Bluetooth koppeling gemaakt tussen de L940 en de band (je moet hierbij wel even de Bluetooth setting van de band op 'koppelen' zetten);
- vervolgens weer Health geïnstalleerd, inderdaad, die signaleert nu automatisch de band;
- nog even in Health de band toevoegen, ook dat gaat nu prima;
- als laatste dan meteen maar synchroniseren met de L940, ook dat verloop nu normal;
Edit-4:
Wat me wél opvalt, is dat de band een stukje krapper is, de clasp zit ongeveer 5mm minder ver in de 'sleuf' dan bij m'n oude band. Ook lijkt het materiaal van de band (dus niet het rubber, maar het geheel tussen clasp en scherm inclusief electronica) een stukje dunner en flexibeler te zijn.
[ Voor 74% gewijzigd door __Erik__ op 11-05-2016 13:37 ]
Hopenlijk weet MS dat in een volgende versie te verdubbelen, waterdichtheid toe te voegen en de sluiting heel slank te maken.
Maar de rest ligt in de schoenenwinkel/UPS ophaalpunt.
[ Voor 10% gewijzigd door Berlinetta op 11-05-2016 19:22 ]
Ik heb goede hoop op een waterdichte microsoft band. Zie maar eens wat er vandaag voor nieuwsbericht uit kwam. Het zou mij niets verbazen als dit een functie is die ze aan het bouwen zijn voor de MS Band 3.0 ;-)Tweddy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:44:
Ik las op een Amerikaanse site dat de accu van de Band2 het met GPS aan, het iets meer dan vijf uur uithoudt.
Hopenlijk weet MS dat in een volgende versie te verdubbelen, waterdichtheid toe te voegen en de sluiting heel slank te maken.
Maar over nieuwe features gesproken, het is nu al een klein maandje stil wat betreft updates, het wordt wel weer eens tijd
youtube.com/@hisrep
Ik heb de screenprotector er gelijk op gedaan en hij zit perfect.
Het is trouwens wel steviger dan een normale dage screenprotector.
Wel jammer dat je er maar eentje krijgt, maar ik heb er nog een paar besteld voor het geval dat.
Ik heb de band om, en ik heb de maat M.
Het instelling via de Microsoft Health ging goed.
Hij is toch een stuk lighter en kleiner dan mijn G-Shock Horloge.
ik kan hem onder mijn mouw doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Berlinetta op 12-05-2016 17:18 ]
- Hiking mode met klok en GPS functie. Daarnaast kun je het scherm uitzetten als batterijbesparing
- in hiking mode: een kompasmodus via de GPS op de band zelf zodat je kan kijken welke richting je op moet lopen, hoe hoog je zit etc. Een kaartmodus zonder kaart dus als het ware.
- in hiking mode: eet- en drinkpauzemeldingen.
- Microsoft Health app wordt nu een UWP windows app voor Windows 10 devices, dus ook op je tablet of pc bruikbaar.
- Meer sociale features via Facebook; je kan nu ook in cardio oefeningen met elkaar een contest aan gaan.
- regio settings in het instellingen menu zodat je band ook op de regio Nederland gezet kan worden.
http://www.windowsblogita...-novita-microsoft-band-2/ (even de auto subtitles op engels zetten)
Vooralsnog lijkt hij nog niet te zijn uitgerold, maar ik heb toch wel goede hoop dat dat niet heel lang duurt gezien alle vorige updates. Ziet er weer uit als een mooie update!
[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-05-2016 19:20 ]
youtube.com/@hisrep
Wat vooral leuk aan dat bericht is, is dat er eindelijk eens aandacht aan het Health/Band 2 platform wordt besteed, het wordt wel wat
Het valt mij ook op idd dat nu.nl hierover bericht. Te meer omdat die Microsoft Band 2 in Nederland helemaal niet te koop is...__Erik__ schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:17:
Dit is ook wel cool: http://www.nu.nl/gadgets/...nert-dragers-drinken.html
Wat vooral leuk aan dat bericht is, is dat er eindelijk eens aandacht aan het Health/Band 2 platform wordt besteed, het wordt wel wat
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Dit is niet slim. Gewoon meteen terug sturen, het valt nu nog binnen de garantie. Je krijgt een refurbished band 2 toegestuurd met extra versterkte band. Wacht je te lang en loopt de scheur door, dan heb je kans dat ze het niet meer als gebruiksschade zien maar als onverantwoord gebruik en kun je de garantie vergeten. Ik zou het wel weten iig...Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:28:
Voorlopig scheurtje getapet , volgens deze link komt MS uit met de Band 3.0 in October dit jaar hopelijk houd hij het uit tot dan en hebben ze een ander rubber gebruikt ..... http://timesofindia.india.../articleshow/51909437.cms
Dat gerucht over een Band 3 vind ik nog erg vaag eigenlijk. Ze zeggen eigenlijk niets anders dan dat hij in oktober uit zou komen, zonder verdere uitleg of een bron. Dat terwijl MS bij Build 2016 juist liet weten dat er voor 2016 geen hardware meer verwacht hoeft te worden.
Verder wordt er ook niks anders genoemd dat wat mensen graag in band 3 zouden zien, en die wensen wisten we al lang dat kun je overal lezen. Kortom ik wacht even beter onderbouwde bronnen af...
[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-05-2016 15:20 ]
youtube.com/@hisrep
Dus ja, voorspellen kan je nooit maar ik gok dat het nog wat langer gaat duren. Er is nog genoeg dat ze aan de software kunnen verbeteren voor ze met nieuwe hardware komen.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Verwijderd
Doen ze snel!Swerfer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:53:
De hiking tile (Explore tile) is er! Even Health updaten en daarna wordt de Band ook geüpdate...
Ik vind alleen op Windows 10 (pc) de health app nog niet terug. Terwijl op mijn telefoon daar wel melding van wordt gemaakt dat ook die nu beschikbaar moet zijn?
http://mspoweruser.com/mi...pcs-officially-announced/Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:27:
[...]
Doen ze snel!
Ik vind alleen op Windows 10 (pc) de health app nog niet terug. Terwijl op mijn telefoon daar wel melding van wordt gemaakt dat ook die nu beschikbaar moet zijn?
Ze zijn een beetje voorbarig geweest in de Health app op de telefoon...
[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 17-05-2016 20:51 ]
De stores voor telefoon en desktop/tablet werken onafhankelijk van elkaar. De UWP app kan dus al voor telefoons beschikbaar zijn, maar komt ergens later deze week voor de pc ook in de store. Geen idee of dit is vanwege een delay omdat dit de eerste pc release is, of dat ze dit bewust doen. In ieder geval; eind deze week sou hij er ook moeten zijn volgens windowscentral.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:27:
[...]
Doen ze snel!
youtube.com/@hisrep
Post gelijk maar even je ervaring met de Explore tile...Worsteneter schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:01:
gelijk even updaten en een stukje wandelen, met deze prachtige avondzon!
Ik loop nu buiten en alvast een kleine sneakpeek:Swerfer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:15:
[...]
Post gelijk maar even je ervaring met de Explore tile...
Vensters vlnr.
Getekende route tegenover zwarte achtergrond, t.o.v. Noorden. Je ziet dus een lijn in de vorm vd gelopen route.
Afstand, hoelaat begonnen, verstreken tijd
Hoogte en hoe snel je klimt. Ik zit blijkbaar 20m boven zeeniveau nu.
Pace, calorien, hartslag
Coördinaten
Heading in graden
Hmm... Klinkt veelbelovend. Morgen ook maar een stukje hiken...Worsteneter schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:25:
[...]
Ik loop nu buiten en alvast een kleine sneakpeek:
Vensters vlnr.
Getekende route tegenover zwarte achtergrond, t.o.v. Noorden. Je ziet dus een lijn in de vorm vd gelopen route.
Afstand, hoelaat begonnen, verstreken tijd
Hoogte en hoe snel je klimt. Ik zit blijkbaar 20m boven zeeniveau nu.
Pace, calorien, hartslag
Coördinaten
Heading in graden
Hehe scherp, ook kun je nu in de settings de social tile uitzetten, en ook zijn er extra opties voor de live tile; je kan deze ook uitzetten, en je kan kiezen welke dingen je er eventueel op het scherm wil laten zien. Dit laatste natuurlijk alleen voor de Windows phone gebruikers...Worsteneter schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:52:
En de health app is nu doorzichtig!
Al met al weer een leuke update!
youtube.com/@hisrep
nja, dacht dat ik al raar werd. Nog nooit boven de 2... klopt niks van.RobinFM schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:32:
De UV-meting van mijn Band 2 heb ik nog niet boven de level 3 gezien. Ook niet op een zonnige dag als vandaag (UV-level 2 in de volle zon), waar het volgens het KNMI en andere weersites minstens zonkracht 6 was. De Band geeft wel netjes herinneringen dat ik me moet insmeren en zo als ik de zon in loop, maar een handmatige meting lijkt dus niet te kloppen. Meer mensen dit gezien?
no comment
Hij pakt automatisch je rustminuten erbij als hij merkt dat je hebt stilgestaan (ik kwam een buurman tegen). Tevens pakt hij ergens tijdens de route 'nuttige plaats' erbij waar op dat moment voor mijn coordinaten zonsondergang was.
Leuke feature. Hier zat ik, als hiker, nou echt op te wachten!
[ Voor 52% gewijzigd door Worsteneter op 17-05-2016 22:03 ]
Kijk, nu.nl is ook wéér goe bezig http://www.nu.nl/apps/426...slimme-polsband-band.html
[ Voor 41% gewijzigd door __Erik__ op 17-05-2016 23:53 ]
Verwijderd
Klopt prima. In Nederland zit je op een relatief hoge breedtegraad en de zon staat ook nog niet op het hoogste punt. De schaal gaat tot 11. Sta je bijvoorbeeld op de Mount Everest in de volle zon, dan heb je door de ijle lucht veel hogere uv straling. Waarschijnlijk in bijvoorbeeld het Andes gebergte zo rond de evenaar kan je om 12:00 op een hoogte van zo'n 4 km misschien wel de 10 of zelfs 11 aantikken.Martinus schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58:
[...]
nja, dacht dat ik al raar werd. Nog nooit boven de 2... klopt niks van.
Ik heb zelf trouwens al een keer 3 gehad...
Vorige week een 3 gezien in de Mojave desert bij 37 graden midden op een onbewolkte dag. De 3 viel een beetje tegen, zeker gezien ik al flink aan het verbranden was na 30 minuten in de zon.Swerfer schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:24:
[...]
Klopt prima. In Nederland zit je op een relatief hoge breedtegraad en de zon staat ook nog niet op het hoogste punt. De schaal gaat tot 11. Sta je bijvoorbeeld op de Mount Everest in de volle zon, dan heb je door de ijle lucht veel hogere uv straling. Waarschijnlijk in bijvoorbeeld het Andes gebergte zo rond de evenaar kan je om 12:00 op een hoogte van zo'n 4 km misschien wel de 10 of zelfs 11 aantikken.
Jammer dat de hiking update er nu pas is, net 3 weken rondreizen door Californie en Neveda achter de rug met veel hikes. Nu maar met running programma gedaan, gps saver aan en mijn scherm uitzetten, dan redde ik net de 8 uur lange hikes.
Ander nadeel was dat je een internet verbinding nodig hebt om de gegevens in de Health app op je telefoon te kunnen zien. Best wel op veel plekken geweest waar ik dagenlang geen gsm of wifi verbinding had en dus ook geen details van de hikes kon zien.
Dat is in Nederland op de Veluwe ook een probleem. Had ik zelf met mijn L950XL ook last van.barber schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:14:
[...]
Ander nadeel was dat je een internet verbinding nodig hebt om de gegevens in de Health app op je telefoon te kunnen zien. Best wel op veel plekken geweest waar ik dagenlang geen gsm of wifi verbinding had en dus ook geen details van de hikes kon zien.
Ik heb inmiddels besloten deze ook te halen. Is het nu het handigst om dit via Microsoft Nederland te regelen of zelf uit de UK store?
Dat kan ook. Op je Dashboard de GPS-activiteit (rennen, fietsen en nu dus ook hiken) aanklikken en rechtsboven op het icoontje naast het prullenbakje klikken. Je krijgt dan een .GPX-bestandje...Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 06:49:
Wat nog echt een toevoeging zou zijn voor de hike optie: als je een gelopen route kan exporteren.
Temperatuur maakt niets uit. De Mojave dessert ligt nog op een redelijk hoge breedtegraad, in ieder geval een paar duizend kilometer boven de evenaar. Verder niet echt hoog gelegen, of je moet op de hoogte piek hebben gemeten (3600 meter) en de zon staat nog niet op zijn hoogst in mei. Tevens kan de lucht nog een hoop vocht bevatten in de hogere luchtlagen, terijl je dat overdag niet ziet. Dit zie je meestal pas bij zonsopkomt of zonsondergang. En als je de waarschuwing leest bij het meten van UV bij 3, dan staat er ook keurig bij dat je dan snel kan verbranden als je je niet beschermd.barber schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:14:
[...]
Vorige week een 3 gezien in de Mojave desert bij 37 graden midden op een onbewolkte dag. De 3 viel een beetje tegen, zeker gezien ik al flink aan het verbranden was na 30 minuten in de zon.
Ik wist eerst ook niet helemaal wat ik ermee aan moest, maar nu is het eigenlijk best logisch. Nog niet echt warm nederlands weer (25 graden vorige week) levert natúúrlijk max 3 op. Het is namelijk totaal iets anders dan met 45 graden in de sahara zitten natuurlijk; dat komt qua zonnekracht niet eens in de buurt.
youtube.com/@hisrep
Die kent als output maar 5 levels (None, Low, Medium, High, VeryHigh)
Dat gebeurt wel vaker in SDK's van Microsoft. Voor Windows Phone krijg je ook nog best vaak "geaggregeerde" data. Misschien dat het is om het een en ander iets te anonimiseren. Met alle data die de Band bijhoud zou het zelfs zonder GPS mogelijk moeten zijn om een redelijk nauwkeurige locatie te kunnen bepalen.barber schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:25:
Ook wel grappig dat in de Band SDK deze levels helemaal niet terugkomen voor de UV sensor.
Die kent als output maar 5 levels (None, Low, Medium, High, VeryHigh)
zal best, maar waarom heeft de weeronline of andere sites dan veel hogere getallen. UV is uv index, en dat MS dat anders vertaald zal kunnen. En je voorbeeld van de Anders klopt, dat loopt zelfs op tot 15.Swerfer schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:24:
[...]
Klopt prima. In Nederland zit je op een relatief hoge breedtegraad en de zon staat ook nog niet op het hoogste punt. De schaal gaat tot 11. Sta je bijvoorbeeld op de Mount Everest in de volle zon, dan heb je door de ijle lucht veel hogere uv straling. Waarschijnlijk in bijvoorbeeld het Andes gebergte zo rond de evenaar kan je om 12:00 op een hoogte van zo'n 4 km misschien wel de 10 of zelfs 11 aantikken.
Maar ik blijf erbij dat de band niet juist met, tenzij dat SDK verhaal klopt, dan is een 2 dus een 4 (als je de nl schaal van 1 tot 10 neemt, ipv de MS van 1 tot 5) Dan klopt mn 2 c.q. 4 dus prima..
no comment
Verwijderd
Werkt alleen niet om op je pc via BT te synchen, jammer. Hopelijk komt dat nog wel in de toekomst.
Afgelopen maandag besteld, vanmorgen binnen gekregen en sinds vanmiddag draag ik de band. Ik heb een M besteld, wat een twijfel was, omdat ik net iets over de grens van S naar een M ging (echt 1mm volgens de meetlint van MS). Er werd gezegd dat je dan beter een S kon bestellen, maar toch eigenwijs geweest en de M besteld. Tot nu toe daar geen spijt van gehad
Hopelijk kan ik in de loop van de week wat meer aan ervaring hier neerzetten!
De vijf indelingen zijn prima voor dagelijks gebruik:
UV Level 1, 2 (Low) If you burn easily, cover up and use SPF 30+.
UV Level 3, 4, 5 (Moderate) Wear a hat, sunglasses, and SPF 30+ (reapply every two hours). Seek shade at midday.
UV Level 6, 7 (High) Reduce time in sun at midday. Cover up and apply SPF 30+ every two hours.
UV Level 8, 9, 10 (Very High) Minimize time in sun at midday. Apply SPF 30+ every two hours, even when it’s cloudy. Be sure to cover up.
UV Level 11 (Extreme) Avoid the sun at midday and apply SPF 30+ every two hours, even when it’s cloudy. Protective clothing recommended.
Copyright and left by SED...
De Band staat automatisch op gps battery save mode waardoor de gelopen route niet 100% correct is als je deze later op de pc bekijkt. Er is volgens mij ook geen mogelijkheid om dit te deactiveren toch?
Het direct uploaden naar Strava vanuit MS health werkt ook niet aangezien Strava niet "verkennen" herkent had misschien makkelijker geweest als MS dit gewoon wandelen had genoemd. Enige optie is nu om het GPX bestand handmatig te uploaden naar Strava welke ook niet goed wordt ingelezen door de battery save mode van de gps.
Al met al leuke nieuwe optie maar slecht uitgewerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Radeon op 18-05-2016 23:32 ]
It's never easy.....
Wel goed om je ervaring te lezen dat het toch geen accurate gps is; ik vroeg me al af hoe ze ineens aan de max 12 kwamen met dezelfde hardware.
youtube.com/@hisrep
Waneer ik dat doe krijg ik alleen een tekst "Toestemming van gebruiker" te zien, maar geen opties. Is het een bug?
[ Voor 6% gewijzigd door RoJan op 19-05-2016 10:50 ]
Toch vind ik de onnauwkeurigheid wel meevallen ivm de snelheid van wandelen. Ik zag op mijn stukje dat een flauwe afwijking in een pad een beetje gepasseerd werd, maar hij trok hem er toch aardig langs.Radeon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:32:
Vanmiddag voor het eerst gelopen met nieuwe "verkennen/hiking/wandelen" functie maar ben er niet echt kapot van.
De Band staat automatisch op gps battery save mode waardoor de gelopen route niet 100% correct is als je deze later op de pc bekijkt. Er is volgens mij ook geen mogelijkheid om dit te deactiveren toch?
Het direct uploaden naar Strava vanuit MS health werkt ook niet aangezien Strava niet "verkennen" herkent had misschien makkelijker geweest als MS dit gewoon wandelen had genoemd. Enige optie is nu om het GPX bestand handmatig te uploaden naar Strava welke ook niet goed wordt ingelezen door de battery save mode van de gps.
Al met al leuke nieuwe optie maar slecht uitgewerkt.
Ik denk dat de saver mode vervelend is voor je zondagse wandeling van 2/3 uur, maar voor de echte hike (zoals ik aankomende zomer weer de Kungsleden ga lopen), duurt toch zo'n 10+ uur per dag. Dan is de saverfunctie écht een must.
In de VS zijn daghikes ook een ding, dus ik denk dat ze van een dagvullend programma zijn uitgegaan bij de ontwikkeling.
Desalniettemin zou het voor de Europese markt (van de korte wandelingen op een ochtend/avond) interessant zijn om de saver uit te kunnen schakelen.
Ik vermoed de helft.Worsteneter schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:51:
Ben benieuwd of ie het ook 10 uur zou kunnen uithouden
Oh, ik lees dat ze een truc uithalen door de GPS af en toe uit te zetten om de batterij te sparen.
Iemand al een voorbeeld hoe zo'n wandeling er in Strava uitziet nadat je gelopen hebt met de Band2?
Voor een wandeling van een paar uur dan maar aangeven dat je gaat rennen?Worsteneter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:14:
Desalniettemin zou het voor de Europese markt (van de korte wandelingen op een ochtend/avond) interessant zijn om de saver uit te kunnen schakelen.
[ Voor 65% gewijzigd door Tweddy op 19-05-2016 12:49 ]
Kan, maar dan moet het je alleen om de route gaan. Ik vind kompas en 'interessante punten' etc. ook wel leuk aan de verkennen app. Ik stoor mij niet aan de iets onnauwkeurigere GPS.Tweddy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:42:
[...]
Ik vermoed de helft.
Oh, ik lees dat ze een truc uithalen door de GPS af en toe uit te zetten om de batterij te sparen.
Iemand al een voorbeeld hoe zo'n wandeling er in Strava uitziet nadat je gelopen hebt met de Band2?
[...]
Voor een wandeling van een paar uur dan maar aangeven dat je gaat rennen?
Bij m'n wandeling van 45 minuten was ik 9% accu kwijt. 8 uur moet dus haalbaar zijn, al heb ik hem ook net voordat ik wegging geupdate, misschien dat dat veel accu kost.
youtube.com/@hisrep
Jup, maar desalniettemin trekt hij wel rechte lijnen tussen punten dus bij enige slinger in de weg, zie je die niet terug op je GPS output.DeNachtwacht schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:10:
Wat natuurlijk ook niet vergeten moet worden is dat je al wandelend natuurlijk ook veel langzamer verplaatst en de gps dus niet zo vaak gerefreshed hoeft te worden als op de fiets voor dezelfde nauwkeurigheid.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?Caelorum schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:35:
Hoe zit het met de resolutie van de HR sensor? Ik lees dat deze 1x per seconde activeert, maar dat je maar per minuut de data kan opvragen (en voor de hele dag alleen per half uur oid?)