Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:19
Swerfer schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:25:
[...]

Mijn Band 2 reageerde meteen nadat ik op mijn Lumia de OneDrive link opende. Ik zie in de notificatie tile staan dat de NOS webtile is gedownload, maar verder zie ik geen tiles erbij, ook niet in de Health app...

Edit:

Ik vond deze website: https://developer.microsoftband.com/WebTile

Erg simpel om een webtile te maken dus. Maar waar komt de info te staan? Ik heb geen 'Web tile' op mijn Band...
Dit klinkt alsof je de file alleen gedownload hebt maar nog niet geopend. Door erop te klikken zou hij op een Lumia automatisch de Health App moeten openen. Die opent vervolgens de Manage My Tile pagina automatisch en vraagt of je deze tile wil toevoegen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:45
DeNachtwacht schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Dit klinkt alsof je de file alleen gedownload hebt maar nog niet geopend. Door erop te klikken zou hij op een Lumia automatisch de Health App moeten openen. Die opent vervolgens de Manage My Tile pagina automatisch en vraagt of je deze tile wil toevoegen.
Heb zelf even een Tweakers tile gemaakt en deze krijg ik niet op mijn Band door te downloaden. Ik heb hem ook naar de Tile Gallery gesubmit en als ik hem vanaf daar download vanuit Health, dan lukt het wel.

Edit:

Er was blijkbaar al een Tweakers Tile, de mijne is nog niet zichtbaar in de Tile Gallery. De tile die naar voren komt is van een ander persoon...

[ Voor 33% gewijzigd door Swerfer op 24-01-2016 14:14 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Swerfer schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Heb zelf even een Tweakers tile gemaakt en deze krijg ik niet op mijn Band door te downloaden. Ik heb hem ook naar de Tile Gallery gesubmit en als ik hem vanaf daar download vanuit Health, dan lukt het wel.
Ik heb ze steeds naar mezelf gemaild. Openen vanuit het mail programma werkt sowieso. Ik was er vanuit gegaan dat het ook wel via een linkje werkte maar kennelijk kun je hem dus beter naar jezelf mailen.

Wel vaag trouwens dat hij jouw tile zo snel aan de tile gallery heeft toegevoegd. Die van mij is namelijk vanochtend gesubmit en staat er nog niet bij. Ik vermoed dat het komt omdat ik handmatig het bestand heb ge-edit omdat ik niet wil dat er elke 30 minuten ge-refreshed wordt. Dit is de standaard tijd via die site en dat slurpt batterij. Ook heb ik custom tiles en paar andere kleine aanpassingen. Ik moet dus nog even geduld hebben ben ik bang...

[ Voor 28% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-01-2016 14:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Ik heb ze steeds naar mezelf gemaild. Openen vanuit het mail programma werkt sowieso. Ik was er vanuit gegaan dat het ook wel via een linkje werkte maar kennelijk kun je hem dus beter naar jezelf mailen.

Wel vaag trouwens dat hij jouw tile zo snel aan de tile gallery heeft toegevoegd. Die van mij is namelijk vanochtend gesubmit en staat er nog niet bij. Ik vermoed dat het komt omdat ik handmatig het bestand heb ge-edit omdat ik niet wil dat er elke 30 minuten ge-refreshed wordt. Dit is de standaard tijd via die site en dat slurpt batterij. Ook heb ik custom tiles en paar andere kleine aanpassingen. Ik moet dus nog even geduld hebben ben ik bang...
Je had mijn edit net gemist. Mijn tile is nog niet zichtbaar.

Ik heb jouw tile naar mijzelf gemaild en dan doet hij het wel...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Swerfer schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Je had mijn edit net gemist. Mijn tile is nog niet zichtbaar.

Ik heb jouw tile naar mijzelf gemaild en dan doet hij het wel...
Thx, ik heb de installatie instructies even aangepast.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:18
Wel leuk zo'n NOS tile, maar ik krijg al genoeg NOS binnen via de gewone app en ze snappen ook niet echt wat nou 'breaking' is en niet. Ik wil best een notificatie van écht breaking spul maar dingen als 'nieuw voorzitter tweede kamer' of 'BP ontslaat 4000 mensen' vind ik geen notificatie waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Worsteneter schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:54:
Wel leuk zo'n NOS tile, maar ik krijg al genoeg NOS binnen via de gewone app en ze snappen ook niet echt wat nou 'breaking' is en niet. Ik wil best een notificatie van écht breaking spul maar dingen als 'nieuw voorzitter tweede kamer' of 'BP ontslaat 4000 mensen' vind ik geen notificatie waardig.
Die breaking dingen van NOS is inderdaad net zoiets als het weeralarm, vaker onzin dan echt nuttig. Maar toch vind ik het zo wel fijn werken. Eens per 2 uur worden alle nieuwe items op je band gezet (zonder notificatie), dus kun je even snel de nieuwskoppen checken zonder je smartphone te hoeven pakken.

Misschien 1 of 2x per maand krijg je een notification als er iets Breaking nieuws is. Dat is dan de ene helft onzin, maar laten we eerlijk zijn bij een nieuwe terroristische aanslag in Berlijn is het handig een notificatie te krijgen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DeNachtwacht schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Die breaking dingen van NOS is inderdaad net zoiets als het weeralarm, vaker onzin dan echt nuttig. Maar toch vind ik het zo wel fijn werken. Eens per 2 uur worden alle nieuwe items op je band gezet (zonder notificatie), dus kun je even snel de nieuwskoppen checken zonder je smartphone te hoeven pakken.

Misschien 1 of 2x per maand krijg je een notification als er iets Breaking nieuws is. Dat is dan de ene helft onzin, maar laten we eerlijk zijn bij een nieuwe terroristische aanslag in Berlijn is het handig een notificatie te krijgen.
Eens! Maar ik krijg naar mijn idee 90% onzin notificaties en toch wel 2/3x per week. Er zijn echter hooguit 5 dingen per jaar écht breaking waaronder de aanslagen. Achja, je kan de notificaties ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Tsss, ergens tussen vanmiddag 16u en vanavond 18u zijn alle autorisaties van de apps waarmee informatie wordt gedeeld vanuit MS Health (dus Strava, Runkeeper, enzo) ingetrokken, dus werd er ineens geen info meer gedeeld??? Hebben jullie dat ook?

Vind 't trouwens wel archaisch dat je dat dan niet nog een keertje kunt sturen. Zelf een export in ander formaat dan een .csv bestand kan niet, beetje jammer eigenlijk wel, kun je die andere apps met de hand gaan bijwerken.

Ik zeg -

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

Momenteel is de Band 2 in de actie bij Amazon.co.uk (170pond excl. verzendkosten). Zit er toch over te denken om hem aan te schaffen. Wil toch meer gaan sporten en wil dit eigenlijk als drijfveer te kopen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42

Rhapsody

In Metal We Trust

Op dcrainmaker.com staat een uitgebreide review van de Band 2 m.b.t. sporten;

http://www.dcrainmaker.co...icrosoft-band-review.html

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:58
Weet iemand hier toevallig of de sizing chart van microsoft zelf accuraat is en dan vooral voor de max van de large? als ik hem goed uitprint en het om mijn pols doe moet ik hem aardig strak om mijn pols doen om het passend te krijgen op het smalste punt. Ik heb al wat rondgezocht op internet en ik zie aardig wat meldingen dat de medium en small groter uitvallen als de mensen verwachten op basis van de sizing chart of in vergelijking met de band 1 maar ik zie nergens hoeveel afwijking er in zit en of hetzelfde geld voor de large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:15

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

jessesteinen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:28:
Yep precies dat! Ik heb hem de 18e teruggestuurd, ik denk dat ze hem omruilen onder garantie.
Service request status is (al een dag of 5) dat "the item has been inspected.'
Ik had eigenlijk wel gehoopt op een snellere afhandeling. Wat is jullie ervaring met warranty returns by het DE service center?

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Wil je hem om je bovenarm doen?

Maar de strook, mits goed geprint, vind ik zeker vrij acuraat.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51

BM

Moderator Spielerij
Heb die strook ook gebruikt, daar zat ik op het randje medium/large. Omdat ik gelezen had dat ie bij veel mensen wat groter uit viel toch de medium besteld, en daar heb ik geen spijt van. Large was absoluut te groot geweest.

Afgelopen woensdag de Band voor het eerst gebruikt bij het sporten, ging goed. Al merk ik wel dat een uurtje sporten de batterij lekker leeg trekt. Geloof dat ik 40% kwijt was daarna, maar goed, niet zo'n probleem.

Blijf het jammer vinden dat ik op geen enkele manier 'overige' notifications naar m'n band kan krijgen. Nog niet geprobeerde op een android of ios device overigens, maar blijf het bizar vinden dat MS dat op hun eigen platform niet voor elkaar krijgt... Het is dat 3rd party apps geen toegang krijgen tot het notification center, anders had ik zelf wel een app gemaakt die het regelt...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
BM schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:09:
Blijf het jammer vinden dat ik op geen enkele manier 'overige' notifications naar m'n band kan krijgen. Nog niet geprobeerde op een android of ios device overigens, maar blijf het bizar vinden dat MS dat op hun eigen platform niet voor elkaar krijgt...
Er is dan toch iets fout met of je telefoon of je Band. Ik krijg gewoon out of the box alle notificaties van apps op mijn Band. Alleen de notificaties niet die van het OS afkomen, zoals dat er een update klaar staat of een restart nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Swerfer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Er is dan toch iets fout met of je telefoon of je Band. Ik krijg gewoon out of the box alle notificaties van apps op mijn Band. Alleen de notificaties niet die van het OS afkomen, zoals dat er een update klaar staat of een restart nodig is...
I know. Ik heb het op 2 telefoons van me geprobeerd, 1 met W10M, en 1 met WP8.1, en beide doen het niet zoals zou moeten. Als ik beetje rondkijk op internet ben ik ook echt de enige niet die er problemen mee heeft, al lijkt de meerderheid dan gewoon helemaal niks te ontvangen. Mails etc werken als een trein, vandaar dat ik het ook heel vreemd zou vinden als het iets in de Band zelf zou zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
BM schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:03:
[...]

I know. Ik heb het op 2 telefoons van me geprobeerd, 1 met W10M, en 1 met WP8.1, en beide doen het niet zoals zou moeten. Als ik beetje rondkijk op internet ben ik ook echt de enige niet die er problemen mee heeft, al lijkt de meerderheid dan gewoon helemaal niks te ontvangen. Mails etc werken als een trein, vandaar dat ik het ook heel vreemd zou vinden als het iets in de Band zelf zou zijn.
Heb je je Band al een keer een factory reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Meerdere keren, en de WP8.1 was ook factory reset voor ik het probeerde. Ik moet binnenkort echt eens een Android of IOS device proberen, als het daar ook niet werkt mag ie denk ik toch terug naar MS.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
ozzynator schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Wil je hem om je bovenarm doen?

Maar de strook, mits goed geprint, vind ik zeker vrij acuraat.
Nee heb gewoon een erg grote pols(ik ben dan ook 2 meter lang) van 21 cm omtrek ongeveer. Maar als die vrij accuraat is dan ga ik het niet proberen en wacht ik wel tot het eventueel in Nederland te koop is zodat ik hem eerst kan passen.
Ik hoop dat Microsoft nog met een xl versie gaat komen er zijn zeker wel aardig wat mensen met polsen groter dan 20,6 cm en vooral ook zwaardere mensen voor wie juist fitness trackers handig zouden zijn. Teveel fitness trackers houden op rond de 20 cm qua max omtrek van de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
protoss warrior schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Nee heb gewoon een erg grote pols(ik ben dan ook 2 meter lang) van 21 cm omtrek ongeveer. Maar als die vrij accuraat is dan ga ik het niet proberen en wacht ik wel tot het eventueel in Nederland te koop is zodat ik hem eerst kan passen.
Ik hoop dat Microsoft nog met een xl versie gaat komen er zijn zeker wel aardig wat mensen met polsen groter dan 20,6 cm en vooral ook zwaardere mensen voor wie juist fitness trackers handig zouden zijn. Teveel fitness trackers houden op rond de 20 cm qua max omtrek van de pols.
Het blijven immers ook bedrijven met een winstoogmerk: als de maten S t/m L 95% van de afzetmarkt dekken, dan gaan ze niet een productielijn optuigen voor die overige 5%. Zo werkt een markteconomie nou eenmaal helaas! Passen is denk ik de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Er is weer een nieuwe update voor de health app, met een update voor de band 2!

http://www.mywindows.nl/2...te-met-oa-weight-tracker/

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
JP_S schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:46:
Er is weer een nieuwe update voor de health app, met een update voor de band 2!

http://www.mywindows.nl/2...te-met-oa-weight-tracker/
Ziet er strak uit met weighttracking en een gps powersaver stand. Nice!

Ik baal alleen dat mijn glas, metaal etc. Er als nieuw uitziet maar het rubber vol krassen en schaafplekken zit terwijl ik geen gekke dingen doe of fysiek arbeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Het is een mooie update weer, met name voor gebruikers van de gps modus erg handig. De gps power saver modus zorgt trouwens wel dat je gps minder accuraat wordt, dat is wel handig om even mee te nemen. Voor fietsen heb ik hem dus ge-enabled (daar maakt het toch niet zo uit op de meter) terwijl ik het met hardlopen bij de oude modus hou.

Ben benieuwd of er ook nog ergens een changelog komt, en vooral of bijv. de bluetooth bug met de afstandsbediening is opgelost als je afspeelde via een externe bluetooth speaker.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Worsteneter schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:16:
[...]

Ik baal alleen dat mijn glas, metaal etc. Er als nieuw uitziet maar het rubber vol krassen en schaafplekken zit terwijl ik geen gekke dingen doe of fysiek arbeid
Het rubber is bij mij zelfs kapot, hij gaat deze week voor een garantie claim de post op... Echt jammer!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
JP_S schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:32:
[...]

Het rubber is bij mij zelfs kapot, hij gaat deze week voor een garantie claim de post op... Echt jammer!
Ja, ik baal hier ook ontzettend van. Juist omdat ik had gelezen dat het metaal eventueel zou kunnen krassen bijv. boven op de gesp, midden in het zicht. Dat is echter puntgaaf, maar het rubber ziet er aardig uitgeleefd uit. Ik doe niets geks: ik studeer en slaap ermee, verder niets waarbij het kan beschadigen. Vind het echt qua duurzaamheid ronduit slecht. Ben echter bang dat enkel krassen en eventuele slijtage niet onder garantie vervangen wordt (tenzij het meer is dan we gerechtvaardigd mochten verwachten, maar toon dat eens aan). Lastige situatie!
DeNachtwacht schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:21:
Het is een mooie update weer, met name voor gebruikers van de gps modus erg handig. De gps power saver modus zorgt trouwens wel dat je gps minder accuraat wordt, dat is wel handig om even mee te nemen. Voor fietsen heb ik hem dus ge-enabled (daar maakt het toch niet zo uit op de meter) terwijl ik het met hardlopen bij de oude modus hou.

Ben benieuwd of er ook nog ergens een changelog komt, en vooral of bijv. de bluetooth bug met de afstandsbediening is opgelost als je afspeelde via een externe bluetooth speaker.
Ja mooi! Dat van dat onnauwkeuriger meten staat niet bij 'what's new', maar had ik niet anders verwacht. De mate van onnauwkeurigheid én batterij besparen zal moeten uitwijzen of het een handige feature is. Ik denk inderdaad dat er weinig mensen zijn die meer dan 4 uur hardlopen i.t.t. tot fietsen, waardoor hij vast daarvoor bedoeld is. Wel handig wellicht, want ik gebruik de fietsfunctie ook voor skiën bij gebrek aan een dedicated tracker.. en dat doet je wel langer dan 4 uur! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
Worsteneter schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:16:
[...]

Wel jammer dat de weighttracking functie nog niet z'n informatie synct met Microsoft Healthvault. Mijn Fitbit Aria synct dit namelijk wel naar de Healthvault en het zou natuurlijk gaaf zijn als Microsoft Health ook gewoon info uit de healthvault kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Op mijn LG G3 en Samsung S5mini crashed de app wanneer ik mijn gewicht wil intikken. Hij synct wel met de website....

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:15

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Band 2 gekregen (garantie-omruil o.a. wegens rubberproblemen). Ben benieuwd hoe deze zich gaat gedragen en of ik misschien een maandagochtendexemplaar had. Kijkend naar de andere reacties is dat misschien een structureel probleem.
Eerst eens de batterij% bij gaan houden want dat was mijn echte probleem met de Band...

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Vanmorgen een update gekregen, sindsdien krijg ik in de Health app de volgende melding bij het ophalen/synchroniseren van gegevens bij Stappen en Energie de melding:

"De gegevens kunnen niet worden geladen. Probeer het later opnieuw."

Band herstart, telefoon herstart, Health app opnieuw geïnstalleerd, uurtje gewacht helpt allemaal niks.

Edit1
Factory reset van de band helpt ook niet

Edit2
De waardes worden via de webinterface wél netjes getoond, dus 't probleem lijkt te zitten in de presentatie van de waardes door de Health app op de Lumia 920.

Wel apart dat een herinstallatie dan ook niet helpt :?

Iemand een tip?

[ Voor 33% gewijzigd door __Erik__ op 04-02-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00
Hier ook sinds gister de update. Maar als ik nu ga fietsen, wenst de band me veel plezier met paardrijden...
In de app en online staat het wel als bike.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Na de 3/2 update blijft de sync telkens op ca 80% hangen en maakt die niet af. Daarmee is healt onbruikbaar geworden.
Balen..!

feedback ingeschoten..incl log.
Zie in de healtvault wel data van gisteren.. zou het een connector probleem zijn?
https://account.healthvault.co.uk/

ah, 4/2 ik zie dat er weer een update van Health wordt aangeboden. Snel downloaden en kijken op probleem aangepakt is.

edit: 12.07: YES!!! Probleem is bij mij in ieder geval opgelost.

Health versie: 2.3.20202.0

release Microsoft Health, 1.3.20126.1 Windows Phone 8.1 >>(sinds 6/2 V 1.3.20204.1 )
release Microsoft Health 2.3.20126.0 Windows 10 Mobile >> update naar: Health versie: 2.3.20202.0

[ Voor 82% gewijzigd door SED op 06-02-2016 18:03 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 18:28
Ik heb hetzelfde probleem als Erik. (Lumia 930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Hier draai ik op Health versie 1.3.20126.1, heb eergister wel feedback ingeschoten, tot nog toe geen reactie, er staan ook geen updates klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Inmiddels is de 1 versie ook geupdated.
V 1.3.20204.1
Daarmee zijn ook de stappen etc.. weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 19:58
Ik heb op mijn iPhone nog versie 1.3.11204.1, die updates lopen niet gelijk blijkbaar. De mogelijkheid om iets met gewicht te doen op de Band 2 is nog niet beschikbaar voor mij.

Daarnaast heb ik sinds een week dat ik geen GPS fix meer krijg op mijn Band 2 :(
Ik heb net een factory reset gegeven, eens kijken of dat helpt. Ik heb eigenlijk geen zin om hem terug te sturen naar Microsoft maar als het niet meer blijft werken zal ik wel moeten...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
__Erik__ schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:25:
Hier draai ik op Health versie 1.3.20126.1, heb eergister wel feedback ingeschoten, tot nog toe geen reactie, er staan ook geen updates klaar...
Zojuist heb ik een update van Microsoft Health binnengekregen, alles werkt weer zoals het moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Heb hier ook de update gekregen, werkt nu weer naar behoren 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik kreeg geen sync meer met de health app, ik heb mijn band ook gereset. Eerste keer sinds een jaar Band (zowel 1 als versie 2).

Zag dat de bluetoothnaam veranderd was van Microsoft Band xx:x naar MSFT Band xx:x. Misschien dat mn telefoon hem daarom niet meer herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Uiteindelijk ook de knoop doorgehakt en ben van plan om de band 2 te kopen. Net ff de guide uitgeprint en ik kom op de m uit, alleen als ik dit lees:
predator0235 schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:49:
[...]

Ik heb een omtrek achter mijn "polsknokel" van rond de 160 mm. Zou ik dan voor een smal gaan bij de BAND 2?
Dan lijkt een s een betere keuze.

. Had wel vraagje over het kopen. Werkt het nog steeds om een engels Billing adres in te voeren in de UK store?

[ Voor 40% gewijzigd door vali op 09-02-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Gewoon even bellen naar de Nederlandse store, die kunnen hem voor je bestellen zonder moeite en bovendien is je bestelling dan bij een Nederlands bedrijf gedaan dus voor de garantie een stuk makkelijker,

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DeNachtwacht schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:43:
Gewoon even bellen naar de Nederlandse store, die kunnen hem voor je bestellen zonder moeite en bovendien is je bestelling dan bij een Nederlands bedrijf gedaan dus voor de garantie een stuk makkelijker,
Kan je hem tegenwoordig ook via hen bestellen dan? Heb jij het ook via die manier gedaan dan? Voor garantie lijkt mij dat ook fijner, aangezien ik in de UK store maar 1 jaar garantie zie staan.

Ik heb zelf geen creditcard, dus hoop dat ze ook andere betalingen aannemen.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 09-02-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
vali schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:04:
[...]

Kan je hem tegenwoordig ook via hen bestellen dan? Heb jij het ook via die manier gedaan dan? Voor garantie lijkt mij dat ook fijner, aangezien ik in de UK store maar 1 jaar garantie zie staan.

Ik heb zelf geen creditcard, dus hoop dat ze ook andere betalingen aannemen.
Ik heb hem besteld in de UK en helaas moet ik hem terug sturen ivm GPS problemen. Op de support site van Microsoft zie je informatie staan over je band. Bij mij staat er dit:
Technical support expires 05/13/2016
Hardware warranty expires 02/12/2018

Volgens mij betekend dat dat ik technische ondersteuning heb t/m 15-3 en dat er op de hardware garantie zit tot 2-12-2018. Dus in de UK bestellen is niet slechter of beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik heb het gewoon gedaan door te bellen, krijgt keurig een factuurtje enz van Microsoft Nederland en ook terugsturen via telefoon gaat prima. Je hebt idd helaas alleen wel een creditcard nodig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Heeft er iemand anders ook problemen met de GPS?

Ik kom net terug van een hardloopsessie, blijken er allemaal gaten te zitten in mijn route.. (aanname dat die gps signaal is verloren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Beide bedankt voor jullie info! Ik ga hem morgenochtend op de uk store bestellen.

Doet mij ook goed dat de garantie gewoon twee jaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 09-02-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Secsytime schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:39:
Heeft er iemand anders ook problemen met de GPS?

Ik kom net terug van een hardloopsessie, blijken er allemaal gaten te zitten in mijn route.. (aanname dat die gps signaal is verloren)
Gebruik je de energie besparende modus? Die heeft inderdaad de neiging minder accuraat te zijn en soms stukken kwijt te zijn. Er wordt ook aangegeven door developers op windowscentral dat die modus minder geschikt is voor zaken waar details belangrijk zijn (kronkelpaadjes met hardlopen). Voor fietsen gebruik ik deze zelf maar ook daar valt mij op dat mijn dagelijkse route sinds ik die modus gebruik ineens van 6,02 kilometer ineens 5,70 is geworden puur doordat sommige scherpe hoeken niet goed worden meegenomen.

Voor uitval van signaal is het ook heel belangrijk dat je echt goed wacht tot je een gps fix hebt terwijl je start. De eerste keer duurt dat 5 minuten, maar de volgende keren is het met 30,seconden wel gefixt als je een beetje in hetzelfde gebied rent. Als je al gaat lopen zonder fix heeft ie er ook flinke moeite mee het signaal te houden als hij hem eenmaal heeft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

DeNachtwacht schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:58:
[...]

Gebruik je de energie besparende modus? Die heeft inderdaad de neiging minder accuraat te zijn en soms stukken kwijt te zijn. Er wordt ook aangegeven door developers op windowscentral dat die modus minder geschikt is voor zaken waar details belangrijk zijn (kronkelpaadjes met hardlopen). Voor fietsen gebruik ik deze zelf maar ook daar valt mij op dat mijn dagelijkse route sinds ik die modus gebruik ineens van 6,02 kilometer ineens 5,70 is geworden puur doordat sommige scherpe hoeken niet goed worden meegenomen.

Voor uitval van signaal is het ook heel belangrijk dat je echt goed wacht tot je een gps fix hebt terwijl je start. De eerste keer duurt dat 5 minuten, maar de volgende keren is het met 30,seconden wel gefixt als je een beetje in hetzelfde gebied rent. Als je al gaat lopen zonder fix heeft ie er ook flinke moeite mee het signaal te houden als hij hem eenmaal heeft.
Nope, gewoon normale modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo heb hem besteld. Hij was afgeprijsd van 200 pond naar 170 pond, dus heb er gelijk een beschermplakkertje bij genomen. Ben erg benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :D

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 10-02-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
vali schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:58:
Zo heb hem besteld. Hij was afgeprijsd van 200 pond naar 170 pond, dus heb er gelijk een beschermplakkertje bij genomen. Ben erg benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :D
Als je hem bij Microsoft hebt besteld meestal vrij snel (dwz eind deze week of begin volgende week). Meestal 2-3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Worsteneter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Als je hem bij Microsoft hebt besteld meestal vrij snel (dwz eind deze week of begin volgende week). Meestal 2-3 werkdagen.
Ben benieuwd! Normaal is Microsoft erg snel inderdaad.

• Worsteneter
vali schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Ben benieuwd! Normaal is Microsoft erg snel inderdaad.
Microsoft verzendt met UPS SAVER en het komt uit Duitsland dus in de regel moet ie snel gaan! :)

• DeNachtwacht
Ik ben trouwens benieuwd of Microsoft nog iets gaat doen met het groot aantal bestellingen uit Ianden als Nederland en Duitsland. Langzamerhand moet toch wel duidelijk worden dat ook hier er flinke vraag is, hoeveel extra mensen zouden wel niet voor een band gaan als hij te koop zou zijn.

youtube.com/@hisrep

• Mozart
Ik heb maandag rond 13:00 mijn band ingeleverd bij een UPS-punt en vanmorgen had ik bericht dat een vervangend exemplaar vandaag mijn kant op komt. Opsturen is gratis en hij gaat inderdaad naar Duitsland. Mijn band heb ik besteld in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:14:
Ik ben trouwens benieuwd of Microsoft nog iets gaat doen met het groot aantal bestellingen uit Ianden als Nederland en Duitsland. Langzamerhand moet toch wel duidelijk worden dat ook hier er flinke vraag is, hoeveel extra mensen zouden wel niet voor een band gaan als hij te koop zou zijn.
Vermits je hem gewoon kan bestellen als je naar microsoft nederland belt of naar amazon.co.uk surft denk ik dat ze niet al teveel moeite gaan doen.
Ze zouden het wel op hun site kunnen zetten eigenlijk als ze het toch doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
DaemonAngel schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Vermits je hem gewoon kan bestellen als je naar microsoft nederland belt of naar amazon.co.uk surft denk ik dat ze niet al teveel moeite gaan doen.
Ze zouden het wel op hun site kunnen zetten eigenlijk als ze het toch doen...
Ik vermoed het ook niet meer, ook in UK is hij immers alleen via de webshop te bestellen. Achterliggende reden is denk ik de verminderde support (geen cortana) voor non-US/UK talen. Wel jammer dat het hierop blijft haken want verder is de Band wat mij betreft nog steeds de beste combinatie van activity tracker en smartwatch.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo, gisteren de band 2 binnen gekregen. Zit erg fijn en ben blij dat ik voor de small ben gegaan. Heb nu al eigenlijk amper door dat ik hem om heb.

Vanavond ga ik weer eens buiten hardlopen om te kijken hoe de gps is. Tot nu toe ben ik erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
En, hoe ging 't?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
De Band 2 is op dit moment onder de 160 pond gedoken bij Amazon.co.uk
Omgerekend onder de €210.
Ik heb onlangs een week de Band 2 maat L uitgeprobeerd en was erg onder de indruk. Nu zelf een M besteld, omdat de L op zijn strakst moest en dan nog soms wat los aanvoelde. Nadeel van de Band 2 vond ik de combinatie met sommige kleding, met name bij overhemden.
Heb er erg veel zin om er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Mooie prijs. Mijn 3e band 2,bevalt tot nu toe wel hoewel ik de batterijduur tegen vind blijven vallen. Haal er zo'n 32 uur uit met half uurtje gps in de power saving mode. En vandaag tijdens hardlopen viel de band ineens uit terwijl thuis bleek dat ik nog 25% had.

Is en blijft jammer dat ze dat nog niet goed hebben geregeld. Band 3 wordt denk ik het product zoals je hem echt zou willen :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Jammer genoeg niet kunnen rennen. Moest gisteren iemand zijn laptop nakijken wat jammer genoeg iets uitloopt. Dit weekend heb ik wel weer tijd, zal dan ook mijn ervaring posten.

Vandaag wel in de sportschool mijn band gebruikt en vind het switchen van nummers via de band echt ideaal.

• JP_S
DeNachtwacht schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:13:
Is en blijft jammer dat ze dat nog niet goed hebben geregeld. Band 3 wordt denk ik het product zoals je hem echt zou willen :P
Net als de surface pro 3 ;-)

Mijn Band is gisteren aangekomen op het servicecentrum, hoop snel een nieuwe te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door JP_S op 18-02-2016 07:49 ]

• DeNachtwacht
Er is weer een nieuwe Band firmware onderweg, belangrijkste nieuwe features:
- nieuwe golf trackmodussen (meh)
- Guided Workouts kunnen nu ook gebruikt worden om hardloopsessies te meten (yay!)

youtube.com/@hisrep

• Worsteneter
DeNachtwacht schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:37:
- Guided Workouts kunnen nu ook gebruikt worden om hardloopsessies te meten (yay!)
Ik mis ski!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik gebruik sinds de vorige update van de Health app (Android)ook de weight tracking functie. Het valt me op dat wat ik ook invoer, de resultaten naar beneden worden afgerond. Voer ik 85,4kg in, dan verschijnt de invoer in de lijst en de grafiek als 85,0. Voer ik een dag later 84,9kg in dan geeft de app 84,0 weer en staat er dat een kilo ben afgevallen. Die onnauwkeurigheid vind ik behoorlijk storend. Is dit een bug of kan ik het ergens instellen?

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 20:25
Edmin schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:42:
Ik gebruik sinds de vorige update van de Health app (Android)ook de weight tracking functie. Het valt me op dat wat ik ook invoer, de resultaten naar beneden worden afgerond. Voer ik 85,4kg in, dan verschijnt de invoer in de lijst en de grafiek als 85,0. Voer ik een dag later 84,9kg in dan geeft de app 84,0 weer en staat er dat een kilo ben afgevallen. Die onnauwkeurigheid vind ik behoorlijk storend. Is dit een bug of kan ik het ergens instellen?
Heb je al eens geprobeerd je gewicht in te vullen met een punt in plaats van een komma? Dus 85.4 in plaats van 85,4?

Ik heb mijn Lumia 950XL (Windows Phone dus) op Engels US staan en moet mijn gewicht in de Health-app ook met een punt invullen, omdat dat nu eenmaal de Amerikaanse notatie is. Misschien zit er ook zo'n eigenaardigheidje in de Android-versie?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat klinkt als een mogelijkheid, maar de invoer gebeurt met een spinner waarbij je de nummers selecteert en niet door typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:18

MarvinJames

Theatermaker

Enig idee wanneer de Band 2 ook gewoon in Nederlandse winkels ligt? Dan kan ik hem ook gewoon even om mijn pols voelen. Ik vind het een beetje lastig om een maat te kiezen als je het product niet in je handen hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RobinFM schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:05:
[...]

Heb je al eens geprobeerd je gewicht in te vullen met een punt in plaats van een komma? Dus 85.4 in plaats van 85,4?
Voor de volledigheid heb ik zojuist ook even getest door het toetsenbord op US English te zetten, maar dat werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Tsux schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:36:
Enig idee wanneer de Band 2 ook gewoon in Nederlandse winkels ligt? Dan kan ik hem ook gewoon even om mijn pols voelen. Ik vind het een beetje lastig om een maat te kiezen als je het product niet in je handen hebt gehad.
Komt niet helaas. Je kan via de webstore UK wel een A4tje uitprinten waarmee je precies kan meten welke je moet hebben. Zolang je niet tussen 2 maten valt, zit je vrij snel goed. Ik zou iig wel voor de grotere maat gaan zolang die op zijn krapst strak genoeg zit. Ik ding eerst voor een S maar daarbij is het klikmechanisme dan dus voor een groot deel zichtbaar. Uiteindelijk dus omgewisseld voor een M en geen spijt van gehad.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
DeNachtwacht schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:37:
Ik kreeg zojuist een Microsoft Health update en daarbij ook de nieuwe firmware update. Ik ben vooral blij dat je via Guided Workouts nu ook afstand kan meten. Hierdoor kun je vanaf nu ook hardloopschema's inbouwen en gewoon met je band om je training volgen. Een grote vooruitgang wat mij betreft want nu is de band dus een stuk beter in staat te concurreren met de hardloophorloges van bijv. Garmin.

Daarnaast is er ook iets handigs toegevoegd aan Microsoft Health: een live tile met o.a. weergave van het precieze batterijpercentage dat ja Band nog heeft. Dus geen gegok meer hoe vol hij nog is.

[ Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-02-2016 22:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DeNachtwacht schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Ik kreeg zojuist een Microsoft Health update en daarbij ook de nieuwe firmware update. Ik ben vooral blij dat je via Guided Workouts nu ook afstand kan meten. Hierdoor kun je vanaf nu ook hardloopschema's inbouwen en gewoon met je band om je training volgen. Een grote vooruitgang wat mij betreft want nu is de band dus een stuk beter in staat te concurreren met de hardloophorloges van bijv. Garmin.

Daarnaast is er ook iets handigs toegevoegd aan Microsoft Health: een live tile met o.a. weergave van het precieze batterijpercentage dat ja Band nog heeft. Dus geen gegok meer hoe vol hij nog is.
Waar kan ik dat laatste vinden. Ik heb de laatste firmware erop staan maar kan de batterijpercentage live tile niet vinden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Hangt er vanaf welke update je hebt. Op mijn Windows Phone heb ik gisteravond een nieuwe versie binnengekregen van Health (2016.217.2004.0) en ook een nieuwe firmware voor de Band.

Wel is het zo dat een live tile op iOS en Android natuurlijk niet wertk. Geen idee hoe ze dat daar hebben geïntegreerd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:17:
Hangt er vanaf welke update je hebt. Op mijn Windows Phone heb ik gisteravond een nieuwe versie binnengekregen van Health (2016.217.2004.0) en ook een nieuwe firmware voor de Band.

Wel is het zo dat een live tile op iOS en Android natuurlijk niet wertk. Geen idee hoe ze dat daar hebben geïntegreerd.
Waar haal je die versie info dan vandaan? Ik heb de laatste update en die is 2.3.20217.0 (in about). Ik heb geen mogelijkheid voor een live tile met batterij indicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Swerfer schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Waar haal je die versie info dan vandaan? Ik heb de laatste update en die is 2.3.20217.0 (in about). Ik heb geen mogelijkheid voor een live tile met batterij indicatie...
Het is deze update.
Dat versienummer haal ik uit de app store onder details bij de health app. In about is mijn versienummer 1.3.20217.2. Dit is dus wel onder Windows Phone 8.1. Ik heb hem op region US en taal US staan dus misschien dat de update hier eerder binnenrolt dan op een NL toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-02-2016 12:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Het is deze update.
Dat versienummer haal ik uit de app store onder details bij de health app. In about is mijn versienummer 1.3.20217.2. Dit is dus wel onder Windows Phone 8.1. Ik heb hem op region US en taal US staan dus misschien dat de update hier eerder binnenrolt dan op een NL toestel.
Dan zal het verschil waarschijnlijk in WP8.1 en W10 zitten. Ik heb de update volgens jouw link, maar geen live-tile optie, en dus een andere versie. Het buildnummer is gelijk, maar bij WP8.1 begint de versie met 1 en bij W10 met 2 en jouw revision nummer is 2 en bij mij 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Swerfer schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:50:
[...]

Dan zal het verschil waarschijnlijk in WP8.1 en W10 zitten. Ik heb de update volgens jouw link, maar geen live-tile optie, en dus een andere versie. Het buildnummer is gelijk, maar bij WP8.1 begint de versie met 1 en bij W10 met 2 en jouw revision nummer is 2 en bij mij 0...
Wanneer heb je die update gehad? Bij mijn weten lopen de updatenummers bij WP81 en W10m gelijk. WP81 is 1.3.xxxx en W10m is 2.3.xxxx maar verder hetzelfde. Ik vind het vreemd dat ze zoiets simpels als een live tile dan niet bij W10m zouden doen.

Edit: zie deze bron. Kennelijk heb je toch de update nog niet, op W10m zou het in ieder geval wel moeten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-02-2016 13:03 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Wanneer heb je die update gehad? Bij mijn weten lopen de updatenummers bij WP81 en W10m gelijk. WP81 is 1.3.xxxx en W10m is 2.3.xxxx maar verder hetzelfde. Ik vind het vreemd dat ze zoiets simpels als een live tile dan niet bij W10m zouden doen.

Edit: zie deze bron. Kennelijk heb je toch de update nog niet, op W10m zou het in ieder geval wel moeten werken.
Ik heb de Healt tile unpinned and opnieuw gepinned en nu doet hij het wel. Zal nog wel een bugje zijn van de insider build. Thanks for the link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:17:

Thanks voor posted. Stond nog een update klaar voor health app. Live tile werkt nu perfect op w10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 20:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik kijk nu de afgelopen twee weken naar Microsoft Band 2, n.a.v. die actie in de MS Store met een mooiere prijs en nu zie ik die prijs bij Amazon.co.uk, dus ben toch wel weer in de verleiding gebracht. Ik heb hier de verhalen (en op Youtube en bijvoorbeeld review van de Verge e.d.) gelezen, maar het valt me toch op dat je het voornamelijk voor de tijd, notifications en hartmeter moet doen.
Toch even afgelopen week in de verleiding gebracht om naar een Apple Watch te kijken, want native apps, meer customizable en de problemen die ik hier in het topic lees met het bandje. En daar de actie die ze bij Ibood hebben. Maar ook daar in het topic lijkt de Apple Watch ondertussen door de komst van WatchOS 2 traag te zijn en zien mensen die er eerst erg enthousiast over waren het nog voornamelijk als een horloge en gebruiken het daarnaast nog voor notifications. Kortom, dan kom je eigenlijk weer op de usecase van de MS Band 2 uit, maar dan met het verschil dat je circa de helft betaalt.
Er zijn een paar zaken waar ik me nog wel druk om maak:
- werkt het geheel goed (genoeg) met een Iphone? (wij gebruiken op het werk geen Windows Phone)
- wat vinden jullie van de 'dware' orientatie van de klok? Ik vermoed dat ik het display toch voornamelijk bovenop zal dragen en ik vraag me af hoe hinderlijk het is dat die niet dwars op je arm staat, maar 'met je arm mee'..
- zijn de problemen met de bandjes bij bijna iedereen zo erg, of valt het bij de meeste wel mee? (ik lees hier bij een enkele voor derde keer retour?)
- gebruiken jullie na enige tijd nog de verschillende functies, of treedt hier behoorlijk wat gewenning in en behandel je het daarna voornamelijk nog als een horloge? (ik beoefen nu juist een sport waar de Band niet goed bruikbaar bij is: zwemmen, het niet waterdicht zijn is is dus wel erg jammer. Maar het betekent dus dat ik het ook weinig als een echte fitness/sportwatch zal gebruiken)

[ Voor 10% gewijzigd door Armada op 20-02-2016 21:21 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Zojuist heb ik voor het eerst hardgelopen via de Guided Workout functie ("Trainingplanner" in het nederlands) en dat werkt toch wel verdomd mooi. Op je band zie je hoe lang je nog moet, en je hoeft dus zelf nergens meer over na te denken om een loopprogramma af te gaan. In dit geval was het 8x 2 minuten rustig rennen en 30 seconden sprinten. Aan de andere kant is er nog steeds veel werk te doen want zo zie ik deze training nu niet onder "hardlopen" terug en ook kan ik nergens op de kaart zien waar ik nu precies gelopen heb. Maar... het gaat de goede kant op met de firmware updates dus laten we hopen dat dit nog komt.
Armada schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:16:
- werkt het geheel goed (genoeg) met een Iphone? (wij gebruiken op het werk geen Windows Phone)
- wat vinden jullie van de 'dware' orientatie van de klok? Ik vermoed dat ik het display toch voornamelijk bovenop zal dragen en ik vraag me af hoe hinderlijk het is dat die niet dwars op je arm staat, maar 'met je arm mee'..
- zijn de problemen met de bandjes bij bijna iedereen zo erg, of valt het bij de meeste wel mee? (ik lees hier bij een enkele voor derde keer retour?)
- gebruiken jullie na enige tijd nog de verschillende functies, of treedt hier behoorlijk wat gewenning in en behandel je het daarna voornamelijk nog als een horloge? (ik beoefen nu juist een sport waar de Band niet goed bruikbaar bij is: zwemmen, het niet waterdicht zijn is is dus wel erg jammer. Maar het betekent dus dat ik het ook weinig als een echte fitness/sportwatch zal gebruiken)
- Het werkt prima met een iPhone, alleen Cortana doet nog niets. Grote kans dat dit in de toekomst wel komt als de Cortana app op iOS ook uit beta is, maar zeker weten doen we niets natuurlijk.
- Het display is een kwestie van wennen, ik vind het prima werken maar ik heb hem dan ook binnen zitten.
- De bandproblemen worden nogal overdreven, zolang je er gewoon voorzichtig mee om gaat gebeurt er niets mee. Sowieso vind ik dat mensen nogal wild met die dingen om lijken te gaan, met een horloge van €250 zou je ook niet naar je werk als bouwvakker gaan, waarom verwacht men ineens dat dat met een smartwatch prima kan? Groter nadeel vind ik de batterijduur en de vele fouten die hierin zitten, dat is echt nog een WIP voor microsoft.
- Misschien is met de sport zwemmen het slim nog even een half jaar te wachten met een smartwatch. Nu zijn er nog nauwelijks goede modellen die dit ook ondersteunen, terwijl het mij niet zou verbazen als de Band 3 dit gaat hebben. Wat mij betreft is de Band 2 een echte sport/activity tracker met smartphone mogelijkheden. Voor mij is dat de ideale mix, maar als je hem voor sporten amper gebruikt kan het misschien tegen vallen...

Dit is trouwens een alternatief voor de mensen die er graag mee willen zwemmen. Ook de batterijduur ziet er flink uitdagend uit, 13 uur GPS gebruik :o

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-02-2016 14:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Swerfer schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb de Healt tile unpinned and opnieuw gepinned en nu doet hij het wel. Zal nog wel een bugje zijn van de insider build. Thanks for the link...
De Health update werkt met de live tile zowel op de 8.1 als W10 versies met info erop.
Kwestie inderdad van unpinnen en opnieuw pinnen.
Getest op Nokia 920 8.1 en Lumia 950 W10.
Met zowel de band 1 als de band 2.

Wat de klachten rondom de Band 2 betreft.. ik ben een van de zeer vele gelukkige gebruikers. Ik merk dat naast zinvolle notificaties en tijd en alarmen ook zaken zoals hartslag, bewegingspatroon en monitoren van bijv je slaap (en op het ideale moment gewekt worden) zaken zijn die ik met enige regelmaat gebruik.
Wel valt op de de band 1 van mijn vrouw gewoon probleemloos ruim 2 dagen meegaat en dat mijn band 2 het na 1,5 dag wel voor gezien houdt. Nu gebruik ik hem vrij intensief en is het opladen snel gedaan maar extra batterijduur is altijd welkom.
De android en apple watch toestellen vreten idioot veel stroom en redden het meestal maar een dag. Daar is vrijwel altijd e wifi component de schuldige..Daarbij moet je dag lezen als vanaf ca 8 uur tot savonds 12 uur.. daarna is de zaak leeg.
De apps op de watches voegen zelden iets toe of zijn onbruikbaar en de benadering van MS waarbij het een huwelijk is met de smartphone speekt me veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:50
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Afgelopen week via amazon.co.uk een Microsoft band 2 aangeschaft. Helemaal blij mee .. tot ik hem ging aansluiten op mijn Lumia 640.
Ik start de Microsoft health app en koppel de band 2 via bluetooth met mijn telefoon. Koppelen is succesvol, vervolgens werkt hij de updates van de band 2 bij. en geeft de health app aan uw microsoft band 2 is verbonden. Vervolgens druk ik op de knop voltooien en geeft de band aan "Ben er bijna klaar voor ....
en dan krijg ik de foutmelding oops er is een onbekende fout opgetreden met uw band.
En daar blijft het bij. De band blijft in de modus staan ik ben er bijna klaar voor ......

Ik kom geen steek verder, ik heb mijn lumia 640 al gedowngrade van 10 naar 8, factory reset gedaan, zowel op de band 2 als de Lumia 640. Ik heb het op mijn Lumia 1520 geprobeerd, zelfde resultaat. Toen op mijn vrouw haar Lumia 920 met haar Microsoft account, dezelfde melding.
Ik weet echt niet wat ik er nog aan moet doen.

12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
hmm, mijn health app blijft op versie 2.3.20217.0 staan, krijg geen nieuwe update binnen, mogelijk omdat mn band niet gekoppeld is op het moment? hoop vanmiddag hem weer terug te krijgen van de support service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
ekops schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:00:
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Afgelopen week via amazon.co.uk een Microsoft band 2 aangeschaft. Helemaal blij mee .. tot ik hem ging aansluiten op mijn Lumia 640.
Ik start de Microsoft health app en koppel de band 2 via bluetooth met mijn telefoon. Koppelen is succesvol, vervolgens werkt hij de updates van de band 2 bij. en geeft de health app aan uw microsoft band 2 is verbonden. Vervolgens druk ik op de knop voltooien en geeft de band aan "Ben er bijna klaar voor ....
en dan krijg ik de foutmelding oops er is een onbekende fout opgetreden met uw band.
En daar blijft het bij. De band blijft in de modus staan ik ben er bijna klaar voor ......

Ik kom geen steek verder, ik heb mijn lumia 640 al gedowngrade van 10 naar 8, factory reset gedaan, zowel op de band 2 als de Lumia 640. Ik heb het op mijn Lumia 1520 geprobeerd, zelfde resultaat. Toen op mijn vrouw haar Lumia 920 met haar Microsoft account, dezelfde melding.
Ik weet echt niet wat ik er nog aan moet doen.
Ik denk dat er een probleem is met de Health app. Ik heb geen band (gebruik de health app als stappenteller), en sinds de laatste update van Health krijg ik ook die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
Brecht Laitem schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat er een probleem is met de Health app. Ik heb geen band (gebruik de health app als stappenteller), en sinds de laatste update van Health krijg ik ook die foutmelding.
En wanneer was de laatste update dan? En welk versienummer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Die Health updates rollen gewoon verschillend uit. iOS lijkt er standaard wat langer over te doen dan Android, en die is weer langzamer dan de Windows Phone Store. En daar is dan weer een verschil tussen WP8.1 en W10m. Dat is de eerste verklaring waarom nog niet iedereen de update heeft.

De tweede zit natuurlijk in regionale fasering van die updates. Ik zit in region US dus nogal wiedes dat die update dan eerder uitrolt dan bij mensen met regio NL.

Een van deze twee is de oorzaak, niks anders.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
ekops schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:05:
[...]

En wanneer was de laatste update dan? En welk versienummer is dat?
Rond 19/02 was de update. Versienummer is 2.3.20217.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dan heb je dus de oudere versie nog, meest recent is 217.2

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
DeNachtwacht schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:30:
Dan heb je dus de oudere versie nog, meest recent is 217.2
Ik ben dus echt een geluksvogel, vrijdag de band 2 binnen gekregen en ook meteen de update die ervoor zorgt dat ie niet werkt. :-) Lucky me.
Ik heb inderdaad 217.0, hopen dat 217.2 het oplost!
Ik heb wel Mobile 10, dus ik vrees dat ik op 217.0 blijf zitten. Ik had nl. mijn telefoon ook gedowngrade naar 8 en daar deed ie precies hetzelfde.
Ik denk dat ik de band maar terugstuur of het raam uit gooi.

[ Voor 22% gewijzigd door ekops op 22-02-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
Ik heb hem aan de praat via een ingewikkelde omweg. Komt er op neer dat ik de band 2 heb aangesloten op mijn laptop, en toen met de microsoft band sync software de band heb geconfigureerd.
Vervolgens op de band ingesteld dat ik hem wil koppelen, de vraag met een iPhone met nee beantwoord. Toen naar mijn Lumia 640 bij bluetooth verbinding gemaakt de band, de health app gedeinstalleerd en weer geïnstalleerd, nog steeds versie 2.3.20217.0
En nu kan ik de band instellen met mijn telefoon en syncen zonder problemen.
Ik kwam er wel achter dat bij de voorkeuren van de health app mijn regio op Verenigde Staten staat. En zodra ik die naar Nederland zet ik die prachtige melding weer krijg oops er is een onbekende fout opgetreden met uw band. Het zit hem dus denk ik in de regio settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Armada schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:16:
........................
-Wat betreft de display: ik draag hem bovenop, met lezen geen enkel probleem. Het went snel.
-Ik heb geen enkel probleem met de bandjes, er zitten wel een paar krasjes op de clip van de sluiting maar verder geen probleem.
-Ik gebruik hem als horloge maar ook om snel even email en binnenkomende whattsapp berichten te checken. Ook de NOS app bekijk ik met enige regelmaat. De slaap-app gebruik ik ook regelmatig.

Het enige nadeel is dat de batterij van de band erg snel leeg is. Als ik hem s-morgens aan doe is de band 100% opgeladen maar s-avonds tegen 11 uur is de band echt compleet leeg. Mogelijk ligt dat aan de diverse apps die ik gebruik (Fanband, Live Lock and Band, Music Band, Awesome Band Backgrounds). Ik heb de MS Band 2, maat S in combinatie met een Windows Phone Nokia Lumia 930).

De nieuwe live tile vind ik geweldig, met name omdat ik kan zien wat de batterijstatus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Zojuist heb ik wéér een firmware update van de Band 2 binnengehad. De Health app werd niet geupdated. Geen idee wat de veranderingen zijn, nergens iets gevonden tot nu toe. Misschien wat bugfixes.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Firmware update gehad, maar ondanks WM10 US instelling nogsteeds op 20217.0 ben benieuwd wanneer de healthapp update doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Hier ook de update gehad, enige verschil wat ik merk is dat de tile waarop de nieuwe functionaliteit werd getoond nu weg is...

Wat er ook gewijzigd is, is de manier van delen van een - bijvoorbeeld - run op de sociale media, eerst kon je kiezen tussen Facebook of iets anders, nu kun je kiezen uit een keur van sociale media.

[ Voor 44% gewijzigd door __Erik__ op 23-02-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

sinds de band update komen eindleijk de whatsapp notificaties van mijn 950 door.
Wat batterijverbruik betreft zoals ik hierboven lees: bij stevig gebruik 1,5 dag ( dus ca 36 uur)
Helaas is deze pagina niet geheel bij( wat juist wel zou moeten!)
https://www.microsoft.com...all-update/update-history

[ Voor 29% gewijzigd door SED op 24-02-2016 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Inmiddels ben ik ook overstag gegaan :o door de toch wel erg gunstige aanbieding (+- € 211) van Amazon. Waarschijnlijk komt mijn Band 2 Medium al zeer snel binnen, hopelijk nog voor het weekend! 8)

Ik ben erg benieuwd, toch wel lang getwijfeld sinds de aankondiging vorig jaar al. Ik vond de prijs toen vrij fors voor iets wat ik nog nooit geprobeerd heb. Toch ook een drempeltje dat de Band hier (in NL) nergens te krijgen of in een winkel te proberen is. En eigenlijk ben ik al benieuwd naar de ervaring sinds Band 1. Ik heb al een paar keer in de USA in een Microsoft Store gestaan voor de Band 1 tijdens vakanties voorgaande jaren. Maar toen was hij elke keer uitverkocht, en het was zelfs lastig om een probeer model om te krijgen.

Maar goed, nu toch maar de stap gewaagd :) Ik hoop dat m'n oude Lumia 820 het allemaal nog kan verwerken, maar ja, anders een goede reden om ook die te gaan vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
Nieuwe update uit voor Microsoft Health Windows Mobile 10 versie nummer is nu 2.3.20225.0
En ik kan nu bij voorkeuren de regio settings weer op Nederland zetten, en normaal syncen met de Microsoft Band 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
protoss warrior schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Blijkt dus dat Microsoft zelf nu de sizing guide heeft geupdate de max is nu 21,5 cm voor de large, heb dus ook nu de large besteld bij amazon(die de sizing guide nog niet geupdate hebben ook de andere maten staan anders op de microsoft site zelf) waarschijnlijk volgende week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gister de Band 2 ontvangen via Amazon UK. Iemand een idee hoe ik de band kan gebruiken bij het skiën?
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste