Ik kijk nu de afgelopen twee weken naar Microsoft Band 2, n.a.v. die actie in de MS Store met een mooiere prijs en nu zie ik die prijs bij Amazon.co.uk, dus ben toch wel weer in de verleiding gebracht. Ik heb hier de verhalen (en op Youtube en bijvoorbeeld review van de Verge e.d.) gelezen, maar het valt me toch op dat je het voornamelijk voor de tijd, notifications en hartmeter moet doen.
Toch even afgelopen week in de verleiding gebracht om naar een Apple Watch te kijken, want native apps, meer customizable en de problemen die ik hier in het topic lees met het bandje. En daar de actie die ze bij Ibood hebben. Maar ook daar in het topic lijkt de Apple Watch ondertussen door de komst van WatchOS 2 traag te zijn en zien mensen die er eerst erg enthousiast over waren het nog voornamelijk als een horloge en gebruiken het daarnaast nog voor notifications. Kortom, dan kom je eigenlijk weer op de usecase van de MS Band 2 uit, maar dan met het verschil dat je circa de helft betaalt.
Er zijn een paar zaken waar ik me nog wel druk om maak:
- werkt het geheel goed (genoeg) met een Iphone? (wij gebruiken op het werk geen Windows Phone)
- wat vinden jullie van de 'dware' orientatie van de klok? Ik vermoed dat ik het display toch voornamelijk bovenop zal dragen en ik vraag me af hoe hinderlijk het is dat die niet dwars op je arm staat, maar 'met je arm mee'..
- zijn de problemen met de bandjes bij bijna iedereen zo erg, of valt het bij de meeste wel mee? (ik lees hier bij een enkele voor derde keer retour?)
- gebruiken jullie na enige tijd nog de verschillende functies, of treedt hier behoorlijk wat gewenning in en behandel je het daarna voornamelijk nog als een horloge? (ik beoefen nu juist een sport waar de Band niet goed bruikbaar bij is: zwemmen, het niet waterdicht zijn is is dus wel erg jammer. Maar het betekent dus dat ik het ook weinig als een echte fitness/sportwatch zal gebruiken)
[
Voor 10% gewijzigd door
Armada op 20-02-2016 21:21
]