Bestellen jullie de band 2 vanwege een specifieke reden vanuit de UK? Als je m vanuit de US store koopt, dan ben je toch goedkoper uit, of zie ik iets over het hoofd?
De reden is simpel, de US store levert niet in Europa, de UK store wel. Actie loopt nog tot 4 januari trouwens...Sppak schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:42:
Bestellen jullie de band 2 vanwege een specifieke reden vanuit de UK? Als je m vanuit de US store koopt, dan ben je toch goedkoper uit, of zie ik iets over het hoofd?
youtube.com/@hisrep
Hmm, dat is dan weer zeer matig. Het verschil is een €40 á €50, dus dat was zeker de moeite waard geweest. Nouja, wat niet is, dat is niet.DeNachtwacht schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:45:
[...]
De reden is simpel, de US store levert niet in Europa, de UK store wel. Actie loopt nog tot 4 januari trouwens...
Thanks.
Die €40 á €50 euro ben je weer kwijt aan import- en douanekosten als je hem al zou kunnen bestellen...Sppak schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:18:
[...]
Hmm, dat is dan weer zeer matig. Het verschil is een €40 á €50, dus dat was zeker de moeite waard geweest. Nouja, wat niet is, dat is niet.
Thanks.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ondertussen een kleine week verder en dik tevreden, op 1 gruwelijk irritant ding na: ik krijg buiten mail en telefoon géén notifications binnen op de band. Terwijl ik juist WhatsApp berichten enzo daar ook wil zien. Factory reset van Band heeft helaas niet geholpen.
Iemand dit eerder gehad? Of wellicht suggesties wat het kan zijn? Google leert me eigenlijk akelig weinig nieuws.
Betreft een Lumia 930 met Win 10 Mobile 10586.36 trouwens
Iemand dit eerder gehad? Of wellicht suggesties wat het kan zijn? Google leert me eigenlijk akelig weinig nieuws.
Betreft een Lumia 930 met Win 10 Mobile 10586.36 trouwens
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De Lumia 950 die ik noemde draait alleen op 10 . (.36 software met 0027 firmware)DeNachtwacht schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:04:
Welk OS heb je draaien? 8.1 of 10m beta?
Ik zie dat BM hiernetboven exact hetzelfde probleem heeft.
Geen Whatsapp notificatie.
En omdat ik via de device recovery tool naar de meest recente firmware ben gegaan moest ik alles opnieuw instellen. Incl Band.
Geen succes met de notificaties helaas.
[ Voor 34% gewijzigd door SED op 28-12-2015 11:49 ]
Copyright and left by SED...
Hier geen probleem met whatsapp notificaties icm met 950 (.29 en laatste firmware update)
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Ik heb sinds tweede kerst dag ook een band, gekregen van de kerstman :-)
Wat me tot nu is opgevallen:
Notificaties werken niet zo maar, ik heb de microsoft health app opnieuw moeten installeren omdat ik de rechten op alle notificaties niet goed ingesteld kreeg. Nu krijg ik alle notificaties.
muziek bediening werkt prima (2x powerknop)
hardlopen ook, eerste keer gps fix duurde even, maar daarna was het sneller.
Batterij duur is ook prima nu 45% (gister om 4 uur van de lader gehaald) dus al bijna 1 dag.
Wat me wel opvalt is dat de UV sensor altijd 0 aangeeft, ook vol in het zonlicht, hebben jullie dat ook?
Wat me tot nu is opgevallen:
Notificaties werken niet zo maar, ik heb de microsoft health app opnieuw moeten installeren omdat ik de rechten op alle notificaties niet goed ingesteld kreeg. Nu krijg ik alle notificaties.
muziek bediening werkt prima (2x powerknop)
hardlopen ook, eerste keer gps fix duurde even, maar daarna was het sneller.
Batterij duur is ook prima nu 45% (gister om 4 uur van de lader gehaald) dus al bijna 1 dag.
Wat me wel opvalt is dat de UV sensor altijd 0 aangeeft, ook vol in het zonlicht, hebben jullie dat ook?
https://f1nerd.nl
Dat is bij iedereen zo.ymoona schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:34:
Ik denk dat de UV straling in de winter in Nederland dusdanig laag is dat de band dus 0 laat zien. Leg hem eens een dag in de zon of neem hem mee op wintersport of wacht tot de zomer.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nou was ik op 1 december j.l. in Sevilla. Daar was het 20 graden in de volle zon en gaf de Band2 ook 0 aan...
Hor ervaren de mensen die van een band 1 komen de upgrade dusverre? Ik overweeg, met de huidige aanbieding, er de komende dagen een te bestellen. Maar ik twijfel nog altijd 😋
Vooral het draagcomfort is een stuk beter, en hij ziet er natuurlijk wel een stukje mooier uit. Qua functionaliteit heeft het wat extraatjes, maar niets schokkends (behalve de audio controls).Edmin schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:49:
Nou was ik op 1 december j.l. in Sevilla. Daar was het 20 graden in de volle zon en gaf de Band2 ook 0 aan...
Geen moment spijt van gehad. Ik draag de 2 veel constanter.
De huidige aanbieding (en het kapot gaan van mijn Basis band) heeft mij ook over de streep getrokken. Een medium besteld in de UK store.
Ook daar is het winter. De UV meter is een optelsom van de hoeveelheid die je op een dag ontvangt. Bij een laag staande zon (ook in Sevilla) neem je nog niet genoeg UV op om een waarde aan te geven. In Sevilla kan je ook rustig een paar uur in de zon zitten zonder dat je verbrand in de winter. Misschien als je uren achter elkaar je band met de sensor richting zon plaatst, kan je in de winter een waarde hoger dan 0 krijgen...Edmin schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:49:
Edit:
Bekijk zo het huidige UV niveau:
https://www.microsoft.com...nd/en-us/support/tiles/uv
Lees ook eens:
http://answers.microsoft....-b021-4b1230409917?auth=1
[ Voor 15% gewijzigd door Swerfer op 28-12-2015 15:43 ]
Daar word ook gesteld dat de zon in Holland in de winter niet krachtig genoeg is. Zou een zonnebank wel werken om de testen of de sensor het doet?
note:
note:
The UV reading is a snapshot of the level where and when you took the reading, not the cumulative total of your UV exposure.
Zojuist in de aanbieding bij amazon.co.uk voor 150 gbp (+verzending, dat wel)fier0x schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:22:
De huidige aanbieding (en het kapot gaan van mijn Basis band) heeft mij ook over de streep getrokken. Een medium besteld in de UK store.
Ook een mooie aanbieding, keuze genoeg dan...Zojuist in de aanbieding bij amazon.co.uk voor 150 gbp (+verzending, dat wel)
Dat is zeker niet slecht, dan komt hij al aardig in de buurt van de $200 die hij in de US kost, en wat mij betreft wel de eerlijkste prijs is voor een device als dit.. Eigenlijk is de +/- €250 die wij nu betalen net even te gek, maar vooruit t is kerst
youtube.com/@hisrep
Volgens mij heeft de 2 mij in totaal bijna 290 euro gekost.... pre-orders zijn niet goedkoop.DeNachtwacht schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:19:
Dat is zeker niet slecht, dan komt hij al aardig in de buurt van de $200 die hij in de US kost, en wat mij betreft wel de eerlijkste prijs is voor een device als dit.. Eigenlijk is de +/- €250 die wij nu betalen net even te gek, maar vooruit t is kerst
Die van mij was ook 291,nogwat maar gelukkig een week voor het begin van de actie gekocht dus achteraf deden ze niet moeilijk... Maarja heb er natuurlijk wel ruim een maand minder plezier van gehad.
youtube.com/@hisrep
Bij mij is uiteindelijk 217 afgeschreven.. Achteraf had ik toch liever 15€ meer betaald bij Microsoft ivm gratis returns. Hopen dat hij goed is, morgen komt hij binnen.
Zo, wel een snelle levering dan! Bij mij is de status nog processing. Maar goed ik heb dan ook voor de gratis (en langere) levering gekozen.
Ach zolang die nog niet binnen is hoef ik ook nog niet op mijn calorieën te letten!
Ach zolang die nog niet binnen is hoef ik ook nog niet op mijn calorieën te letten!
Voor de mensen die problemen hebben met de notifications is dit wellicht iets om te proberen:
http://answers.microsoft....-99a4-d43b087966d7?auth=1
en dat specifiek dit stukje:
http://answers.microsoft....-99a4-d43b087966d7?auth=1
en dat specifiek dit stukje:
Net geprobeerd, en voor mij werkt het niet, maar wellicht dat anderen meer geluk hebben.Uninstall Health App from phone; remove the pairing in bluetooth; change advanced settings to use "alternative Bluetooth audio for speech"
Reset band (on band in settings)
Pair band to phone's bluetooth; reinstall health app; set up, sync
Should work.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, ik heb next day delivery gekozen.. Die 5 pond was het mij wel waard. En nu mijn band 1 nog slijten en klaar is kees.fier0x schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:19:
Zo, wel een snelle levering dan! Bij mij is de status nog processing. Maar goed ik heb dan ook voor de gratis (en langere) levering gekozen.
Helaas hij is zo te zien uitverkocht in Engeland. Enige optie is dan nog US?
Of amazon? Of is ie daar ook uitverkocht?VreYseN schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:00:
Helaas hij is zo te zien uitverkocht in Engeland. Enige optie is dan nog US?
Daarstraks nog eens geprobeerd of notifications wel werken als ik WP8 gebruik ipv W10M, maar helaas krijg ik ze daar ook niet aan de praat. Mail etc werkt op beide platformen als een trein, terwijl de 'andere' notifications gewoon niet binnen komen. Tijd dat Microsoft dat eens op orde krijgt, teveel meldingen over dit probleem, en te weinig oplossingen.
Helemaal zuur om te zien dat het bij een collega gewoon in 1 keer goed werkt
Helemaal zuur om te zien dat het bij een collega gewoon in 1 keer goed werkt
Xbox
Heb je al overwogen je Band te ruilen? Of de Band van je collega al eens aan jouw telefoon gekoppeld?
Dat zou een optie kunnen zijn, al vind ik het niet waarschijnlijk dat het een hardware issue zou zijn als mail/sms/telefoon notifications wel gewoon binnen komen.
Kan wel eens proberen om 'm aan de Android phone van m'n vriendin te koppelen
Kan wel eens proberen om 'm aan de Android phone van m'n vriendin te koppelen
Xbox
Hmm ik zou inderdaad met ruilen om dit soort dingen een beetje terughoudend zijn. Er zijn veel mensen met soortgelijke issues doordat het gewoon in de firmware nog niet helemaal goed zit. Je kan dan wel ruilen maar best kans dat je een soortgelijk of weer ander bekend probleem krijgt.
Volgens mij is het gewoon helaas afwachten tot er een stabiele Windows 10 Mobile uit is met goede notification support, waarin ze ook in 1x de sync op meerdere devices goed opgepakt hebben. Op de forums van windowscentral is een developer van MS zelf actief die ook aangeeft dat ze hier hard mee bezig zijn.
Bottom line is natuurlijk dat ze nu hard bezig zijn met w10m gereleased te krijgen en iedereen daarnaartoe te upgraden, in plaats van de nog bestaande probleempjes op WP8.1 te fixen. Ik kan mij dus zo voorstellen dat ook de band /ms health developers zich dus eerder op w10m richten. Blijft natuurlijk een beetje slordig van ze...
Volgens mij is het gewoon helaas afwachten tot er een stabiele Windows 10 Mobile uit is met goede notification support, waarin ze ook in 1x de sync op meerdere devices goed opgepakt hebben. Op de forums van windowscentral is een developer van MS zelf actief die ook aangeeft dat ze hier hard mee bezig zijn.
Bottom line is natuurlijk dat ze nu hard bezig zijn met w10m gereleased te krijgen en iedereen daarnaartoe te upgraden, in plaats van de nog bestaande probleempjes op WP8.1 te fixen. Ik kan mij dus zo voorstellen dat ook de band /ms health developers zich dus eerder op w10m richten. Blijft natuurlijk een beetje slordig van ze...
youtube.com/@hisrep
Wat is voor jullie de beste tijd om hem op te laden? Eigenlijk draag ik hem dag en nacht, dus komt nooit echt goed uit. Nu laad ik hem op als hij leeg is, maar omdat hij meer als een dag mee gaat wisselt dat dus wel.
Ik laad 'm meestal 's avond op, in de laatste 1,5u voordat ik ga slapen, dat is meestal het minst aktieve deel van mijn dag
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Ik laad hem meestal op/bij als ik ga douchen
S ochtends kan ik niet 1,5 uur wachten dus bij mij is het inderdaad ook eerder 's avonds. Mij blijft wel opvallen dat de batterij sterk terugloopt, ik had eerst een S die het aan het begin zo'n 40 uur volhield en later afzakte naar zo'n 30. Nu hetzelfde met de M die ik nu heb na ruilen. Eerste 3 keer houdt ie het lang vol, daarna zakt het helaas af...
youtube.com/@hisrep
Ik laad meestal als ik douche en soms laat ik hem tijdens het ontbijt ook zitten. Of als ik voor de computer zit, dan ben ik toch niet actief.
Heb de band nu klein weekje en hij bevalt goed. Zit beter dan versie 1. Scherm is veel mooier. Nog geen krassen. Leuke nieuwe features. Alleen clasp is even wennen, deze is toch stuk forser
Heb de band nu klein weekje en hij bevalt goed. Zit beter dan versie 1. Scherm is veel mooier. Nog geen krassen. Leuke nieuwe features. Alleen clasp is even wennen, deze is toch stuk forser
Bij mij gaat hij aan de lader zodra ik wakker wordt en voor dat ik ga slapen laad ik hem helemaal op tot 100%..
Batterij houdt het redelijk uit op de S maar het houdt niet over.
Batterij houdt het redelijk uit op de S maar het houdt niet over.
Hier sluit ik mij bij aan!Worsteneter schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:13:
Ik laad meestal als ik douche en soms laat ik hem tijdens het ontbijt ook zitten. Of als ik voor de computer zit, dan ben ik toch niet actief.
Die clasp houdt me ook een beetje tegen om 'n te kopen. Lijkt me gewoon echt te groot....moet 'm nog een keertje in het echt zien.
Ja hij is groot. Dat stukkie is ook dikker dan bij de eerste generatie. Ik dacht dat het mij tegen zou staan. Toch gekocht en ik vind het zowaar mooi met dat metaal.VFRRijder schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:13:
Die clasp houdt me ook een beetje tegen om 'n te kopen. Lijkt me gewoon echt te groot....moet 'm nog een keertje in het echt zien.
Ziet er opzich prima uit. Het "bulky" of "logge" dat de band 2 nog heeft zit hem voornamelijk in het accubloek onder de clasp. Zou die weg zijn dan zou je echt een heel mooi bandje hebben waarmee je de show echt steelt. Helaas is het dan wel kiezen tussen de show stelen óf een accuduur van langer dan 1 minuutVFRRijder schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:13:
youtube.com/@hisrep
Heb de band 2 gisteren ook binnen gekregen, hij is kleiner dan ik had verwacht dus dat was een aangename verassing. Even mee zitten spelen en daarna maar meteen mee wezen sporten
Ik dacht hem te koppelen aan MyFitnessPal, dit via de MS Health app gedaan maar hij sync't zo te zien niet met MyFitnessPal.
Iemand ervaring mee? Of gebruiken jullie andere apps om voeding/calorieën bij te houden?
Ik dacht hem te koppelen aan MyFitnessPal, dit via de MS Health app gedaan maar hij sync't zo te zien niet met MyFitnessPal.
Iemand ervaring mee? Of gebruiken jullie andere apps om voeding/calorieën bij te houden?
Je eerste sync met een app (Runkeepr, MyFitnessPal of Strava, bijvoorbeeld) kan goed 24 tot 48 uur duren. Daarna gaat het near-real time.
Oke thx, even afwachten dusEdmin schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:37:
Je eerste sync met een app (Runkeepr, MyFitnessPal of Strava, bijvoorbeeld) kan goed 24 tot 48 uur duren. Daarna gaat het near-real time.
Ik merk bij mij echt een duidelijke teruggang in de batterijduur, eerst ging hij ruim 40 uur mee op 1 lading maar nu kan ik al blij zijn als ik er zo'n 22 uur uit trek... meer mensen die dit herkennen? Ik vind het behoorlijk irritant, dit was bij mijn eerste Band 2 het geval, omgeruild, heb ik precies hetzelfde probleem. De maat van deze band is anders dan die van de vorige, dus het kan niet hetzelfde device zijn
youtube.com/@hisrep
Mijn Band 2 gaat nog net zolang mee als toen ik heb net een week had. Misschien heeft de jouwe een bug of een accu die langzaam defect raakt. Een bug kan je eventueel oplossen door een factory reset...DeNachtwacht schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:52:
Ik merk bij mij echt een duidelijke teruggang in de batterijduur, eerst ging hij ruim 40 uur mee op 1 lading maar nu kan ik al blij zijn als ik er zo'n 22 uur uit trek... meer mensen die dit herkennen? Ik vind het behoorlijk irritant, dit was bij mijn eerste Band 2 het geval, omgeruild, heb ik precies hetzelfde probleem. De maat van deze band is anders dan die van de vorige, dus het kan niet hetzelfde device zijn
Het vreemde vind ik wel dat dit dus met 2 bands gebeurd is. Vandaar ook dat ik nu op mijn lumia 925 windows phone 8.1 weer terug aan het zetten ben. misschien is het een bug in w10m bèta waardoor de batterij bijv. via bluetooth leeggetrokken wordt... maar alsnog blijft het vaag.Swerfer schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:32:
[...]
Mijn Band 2 gaat nog net zolang mee als toen ik heb net een week had. Misschien heeft de jouwe een bug of een accu die langzaam defect raakt. Een bug kan je eventueel oplossen door een factory reset...
youtube.com/@hisrep
Zou de batterydrain niet veroorzaakt worden door een app op je telefoon?
Mij valt op dat wanneer ik regelmatig de sensor app open laat staan de batterij zichbaar terugloopt.
deze dus:
https://www.microsoft.com...nsor-monitor/9wzdncrcvm0l
Mij valt op dat wanneer ik regelmatig de sensor app open laat staan de batterij zichbaar terugloopt.
deze dus:
Copyright and left by SED...
Deze moet je ook zeker afsluiten! Anders blijven je sensoren constant geactiveerd. Er is een reden voor het om de tien minuten uitlezen van je hartslag... constant vergt teveel batterij!SED schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:08:
deze dus:
Iemand een Volvo?
http://microsoft-news.com...ith-the-microsoft-band-2/
With the Microsoft Band 2, Volvo owners will be able to instruct their vehicle to perform tasks such as setting the navigation, starting the heater, locking the doors, flashing the lights or sounding the horn via Volvo’s mobile app Volvo on Call and the connected wearable device.
With the Microsoft Band 2, Volvo owners will be able to instruct their vehicle to perform tasks such as setting the navigation, starting the heater, locking the doors, flashing the lights or sounding the horn via Volvo’s mobile app Volvo on Call and the connected wearable device.
Ik heb eigenlijk niets aan apps op mijn band gehad naast microsoft health. Vandaar dat ik inderdaad denk dat het iets daarmee zou kunnen zijn, omdat op w10m ook een nieuwere betaversie (2.3.x) draait dan op wp8.1. Ik heb nu Windows Phone 8.1 er weer op gezet, de band losgekoppeld van mijn telefoon en account, een factory reset gedaan op de band zelf. Nu maar kijken wat het doet ;-)SED schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:08:
deze dus:
youtube.com/@hisrep
Wat vet!! Wel volvo, maar niet met on call (bouwjaar 2012 en hoger). Helaas.siempie76 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:43:
Iemand een Volvo?
Mja leuk futuristisch, maar echt heel praktisch vind ik het nu nog niet... Maar wel leuk dat ze ermee bezig zijn, uiteindelijk rolt er vast wel iets uit dat écht meerwaarde biedt.
youtube.com/@hisrep
Ja maar ik denk niet dat het met mijn V50 gaat werken :-)siempie76 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:43:
Iemand een Volvo?
Het enige wat ik eigenlijk wel cool zou vinden om echt te kunnen is op voorhand de verwarming aanzetten zodat ik mijn kont er niet afvries de eerste 10 minuten in de auto
En de ruiten ook ontdooit zijn.
Vroeger starte ik de auto en ging ik terug naar binnen maar nu ik in Antwerpen woon vrees ik da hij dan snel weg is xD
---------------
Over de batterij, ik heb de band nu sinds launch. Ik zal nog eens een aantal batterij tests doen anders en zien of ik een verschil merk. Op zicht is me niets opgevallen.
Ik laadde hem vroeger op toen ik douchte en ontbeet. Dit was genoeg tijd voor de band om terug de dag door te geraken als ik de GPS niet gebruikte.
Na sporten steek ik hem apart in omdat de GPS hem teveel gedrained heeft.
Ik laad hem nu tegenwoordig 's nachts gewoon op. Ik heb het slaap tracken even gelaten voor wat het is nu ik genoeg data heb om mijn blog post over sleep tracking te schrijven :-).
Ik heb namelijk het rare idee dat ik slechter slaap met elektronica te dicht bij mij. Of het kan zijn dat het komt omdat er iets aan mijn arm hangt. Dno.
Ik heb nu 2 dagen een Band 2, maar ik krijg er geen geluid uit met mijn Alarm..
Moet ik iets activeren in de app (android)??
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Alarm heeft geen geluid, enkel vibratie. Er zit überhaupt geen luidspreker in de band.maupie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:48:
Ik heb nu 2 dagen een Band 2, maar ik krijg er geen geluid uit met mijn Alarm..
Ik haal nu krap 24 uur terwijl ik eigenlijk niet heel veel binnen krijg en ook alle instellingen minimaal heb staan. Wel gebruik ik zo'n 30 minuten GPS per dag, maar als ik een beetje reken zou een uur of 35 dan normaal moeten zijn wat mij betreft... het lastige is dat ik nu dus steeds net de dag niet haal, op de fiets naar huis met GPS valt de band uit als ik hem de vorige dag rond dezelfde tijd of iets eerder heb opgeladen.DaemonAngel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:42:
Over de batterij, ik heb de band nu sinds launch. Ik zal nog eens een aantal batterij tests doen anders en zien of ik een verschil merk. Op zicht is me niets opgevallen.
Ik laadde hem vroeger op toen ik douchte en ontbeet. Dit was genoeg tijd voor de band om terug de dag door te geraken als ik de GPS niet gebruikte.
Na sporten steek ik hem apart in omdat de GPS hem teveel gedrained heeft.
Ik laad hem nu tegenwoordig 's nachts gewoon op. Ik heb het slaap tracken even gelaten voor wat het is nu ik genoeg data heb om mijn blog post over sleep tracking te schrijven :-).
Ik heb namelijk het rare idee dat ik slechter slaap met elektronica te dicht bij mij. Of het kan zijn dat het komt omdat er iets aan mijn arm hangt. Dno.
[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2016 19:04 ]
youtube.com/@hisrep
Ik heb niet te klagen over de batterijduur. Ik gebruik de gps alleen bij het rennen en draag hem niet 's nachts. Kan makkelijk een nachtje aan de lader overslaan.
Heb je hem snachts uit staan? Kijk dan is het wel te verklaren die van mij staat dag en nacht aan in principe.
youtube.com/@hisrep
Ik heb hem dag en nacht om gebruik half uurtje gps per dag en haal makkelijk de 24 uur.
De GPS is echt een killer.DeNachtwacht schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:18:
Heb je hem snachts uit staan? Kijk dan is het wel te verklaren die van mij staat dag en nacht aan in principe.
Probeer het eens zonder gps anders en zie wat batterijleven je dan krijgt.
Dan kan je checken of je batterij misschien omzeep is of het gewoon door de gps komt.
Na lopen is bij mij de batterij ook echt verslonden.
Ik zie erg veel verschil in de geregistreerde afstand door de Band 2.
In Strava geeft die 8.1 km aan en in Microsoft health geeft die 8.34 km aan.. terwijl dit op basis van dezelfde gps coordinaten is, lijkt me?
In Strava geeft die 8.1 km aan en in Microsoft health geeft die 8.34 km aan.. terwijl dit op basis van dezelfde gps coordinaten is, lijkt me?
Punt is dat ik met 30 minuutjes gps toch wel 1 goede dag zou moeten kunnen halen, nu zit ik gewoon op 22-24 uur. Dat is toch echt niet goed lijkt me, er staan filmpjes op Youtube dat die gps het ruim 5 uur aaneen volhoudt.DaemonAngel schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:44:
[...]
De GPS is echt een killer.
Probeer het eens zonder gps anders en zie wat batterijleven je dan krijgt.
Dan kan je checken of je batterij misschien omzeep is of het gewoon door de gps komt.
Na lopen is bij mij de batterij ook echt verslonden.
youtube.com/@hisrep
Ja maar hetgeen je nu zegt is totaal onvergelijkbaar.
Dus ofwel doe je eens 5 uur met je gps om te zien of hij dit volhoudt ofwel doe je het eens zonder gps om te zien of je de uren haalt die andere en ik quoten.
Als je dan afwijkende info krijgt zou ik contact opnemen met microsoft.
Om je nu te helpen zou ik even mijn fiets moeten nemen en een half uur met gps gaan rijden en dan zien hoe lang ik de dag doe.
Dus ofwel doe je eens 5 uur met je gps om te zien of hij dit volhoudt ofwel doe je het eens zonder gps om te zien of je de uren haalt die andere en ik quoten.
Om je nu te helpen zou ik even mijn fiets moeten nemen en een half uur met gps gaan rijden en dan zien hoe lang ik de dag doe.
Ik snap je punt, die gps test is misschien nog wel een goede idd. Maar ik heb weinig hoop, de eerste week was de accu in ieder geval beduidend beter met hetzelfde gebruik, daarna zakte hij weg zonder dat mijn gebruik anders werd.
Ter info nog even de settings:
Haptic alerts & screen op low
Daily heart rate aan, watch mode rotate on
Activity tracker off
Tiles: Sleep, Mail, Notification Center, Agenda, Cycling, Calls, Running
Kortom niet echt veeleisende settings ook lijkt me, ik krijg door Quiet Hours ook niet al teveel notificaties binnen. Ik ben geswitcht van W10m naar WP8.1 sinds eergister maar helaas ook vooralsnog geen verschil in batterijduur daardoor.
Activity tracker off
Kortom niet echt veeleisende settings ook lijkt me, ik krijg door Quiet Hours ook niet al teveel notificaties binnen. Ik ben geswitcht van W10m naar WP8.1 sinds eergister maar helaas ook vooralsnog geen verschil in batterijduur daardoor.
[ Voor 49% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-01-2016 13:02 ]
youtube.com/@hisrep
Nee, ik doe hem alleen af.DeNachtwacht schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:18:
Dat lijkt meer aan Strava te liggen dan aan de Health app, als je bv doorstuurt naar Runkeeper en/of MapMyFitness, dan laten die dezelfde afstanden en split tijden zien als de Health app, Strava is de enige die afwijkt.Secsytime schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:51:
Ik zie erg veel verschil in de geregistreerde afstand door de Band 2.
Edit:
MyHealthApp vervangen door MapMyFitness
[ Voor 7% gewijzigd door __Erik__ op 09-01-2016 13:19 ]
Dit. Het lijkt erop dat Strava zijn eigen berekening doet op basis van het kaartje. Dat is natuurlijk altijd veel minder nauwkeurig dan de GPS data.
Heb even bij een maatje gecheckt, die had het zelfde fenomeen bij logging vanaf een Nike Sportswatch naar Strava, sinds ie met Garmin logged en direct upload naar Strava is dat weg.
Lijkt te maken te hebben met het feit hoe nauwkeurig apps omgaan met de ruwe gps data.
Lijkt te maken te hebben met het feit hoe nauwkeurig apps omgaan met de ruwe gps data.
Maar er is niet echt een andere manier om het van Microsoft dashboard in Strava te krijgen...
Ik heb een vergelijkbaar probleem en heb zelfs Watch Mode Off en verder alle notificaties uitstaan. Ook zonder gebruik GPS gaat ie m.i. veel sneller leeg dan in het begin. Het lijkt er wel op (ik test nog even wat meer) dat ie 's nachts met sleep tracking heel snel leeg gaat. Ik ben gisteravond rond 23:00u met 58% gaan slapen en toen ik vanochtend wakker werd, stond ie uit. Dat zou echt niet moeten.DeNachtwacht schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:58:
Ik snap je punt, die gps test is misschien nog wel een goede idd. Maar ik heb weinig hoop, de eerste week was de accu in ieder geval beduidend beter met hetzelfde gebruik, daarna zakte hij weg zonder dat mijn gebruik anders werd.
Activity tracker off
update: gisteravond gaan slapen met 75% batterij, vanmorgen wakker geworden met 28%. Sleep tracking lijkt bij mij meer stroom te verbruiken dan wat ik overdag doe?
update2: nu, 11:15u, blijkt ie weer leeg te zijn, dus in 4 uur van 28% naar onder 0. Ik heb overigens WM10 laatste build (fast ring) op een 930, maar had ook al rare drain problemen toen ik nog op WP8.1 zat. Ik ga hem nóg maar eens resetten.
[ Voor 15% gewijzigd door jessesteinen op 10-01-2016 11:25 ]
The geek shall inherit the earth.
Gister band dood na 24 uur zonder gps gebruik. Wel redelijk wat notificaties binnen gekregen toevallig, maar alsnog veel te kort natuurlijk....DaemonAngel schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:20:
Ja maar hetgeen je nu zegt is totaal onvergelijkbaar.
youtube.com/@hisrep
Zonder gps is dit inderdaad veel te kort. Hier ben ik het wel mee eens.DeNachtwacht schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:24:
[...]
Gister band dood na 24 uur zonder gps gebruik. Wel redelijk wat notificaties binnen gekregen toevallig, maar alsnog veel te kort natuurlijk....
Hou even een logje bij voor een paar dagen met uur dat het van de lader komt en wanneer eraan en of je gps gebruikt enzo en stuur een mailtje naar microsoft.
Btw gisteren ontdekt da ik de band kon bedienen met mijn handschoenen aan :-)
Verder op het screenprotector topic. Ik heb de full body kit gekocht van skinomi. De body van de band zelf bescherm ik niet maar de clasp wel. Had ik maar de optie gehad dit vroeger te doen! In de review zag je al hoe snel hij gekrast was. Nu voel ik me een stuk geruster. Gewoon de clasp op de bureau als ik typ
En niet zo fijn maar binnenkort kan ik aan mijn review zelfs info toevoegen over de garantie afhandeling met een band gekocht in de US. Hier hadden veel mensen vragen bij en als het eenmaal afgehandeld is helemaal voeg ik het toe.
Huidige stand van zaken: batterij stopte plots met werken. Laad niet meer op en blijft op 0% staan.
Vanalles geprobeerd maar niets werkt dus repair aangevraagd.
Ging allemaal vlot, net een label afgeprint voor UPS. Ze komen de band halen bij mij thuis of ik kan hem afdroppen aan een drop-off point. Is gratis.
Te zien aan de label gaat die naar Duitsland.
Ben eens benieuwd hoe het verder loopt.
Wel balen da ik mijn UK only screenprotector kwijt ben.
[ Voor 56% gewijzigd door DaemonAngel op 14-01-2016 18:27 ]
Ik heb vanmiddag gebeld met support en mijn band terug laten sturen (de tweede dus welteverstaan) omdat ik idd max 24 uur haalde de laatste dagen. Het UPS verhaal is niet moeilijk, makkelijkst is om hem zelf even bij een service point langs te brengen zoals bijvoorbeeld halfords, scheelt je een hoop gewacht op een koerier met wie je een afspraak moet maken. Even label uitprinten en langsbrengen; de mijne is nu al in Rotterdam op weg naar het reparatiecentrum in Duitsland, terwijl vanuit het VK alweer een nieuwe band verzonden is mijn kant op. Allemaal netjes op de website te checken. Wat de service betreft kan ik tot nu toe alleen maar lovend zijn over Microsoft; het is gewoon jammer dat de Band 2 zelf tegen zoveel batterijproblemen aanloopt.DaemonAngel schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:44:
Zonder gps is dit inderdaad veel te kort. Hier ben ik het wel mee eens.
Hou even een logje bij voor een paar dagen met uur dat het van de lader komt en wanneer eraan en of je gps gebruikt enzo en stuur een mailtje naar microsoft.
youtube.com/@hisrep
Het is jammer dat JOUW Band 2's tegen batterijproblemen aanliepen.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:58:
[...]
het is gewoon jammer dat de Band 2 zelf tegen zoveel batterijproblemen aanloopt.
Jouw eerste Band 2 was toch een small? Die heeft toch een kleinere batterij als ik mij niet vergis?
Nou ik lees toch behoorlijk veel berichten over batterijproblemen zoals de mijne op fora als WindowsCentral, of band 2's die van de ene op andere dag niets meer doen, zoals ook toevallig DeamonAngel hierboven. Kortom het is niet echt een uitzonderingetje dat ik al 2 defecte modellen heb gehad.Swerfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:09:
Het is jammer dat JOUW Band 2's tegen batterijproblemen aanliepen.
Jouw eerste Band 2 was toch een small? Die heeft toch een kleinere batterij als ik mij niet vergis?
Ik had een S ja, maar het is een misverstand dat de batterij hiervan kleiner zou zijn. Deze ben ik vaker tegen gekomen, dus bij deze even ontkracht. Het accublokje is net zo groot (helaas wel té groot
[ Voor 20% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-01-2016 00:09 ]
youtube.com/@hisrep
De s heeft anders wel degelijk minder capaciteit.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:19:
[...]
Ik had een S ja, maar het is een misverstand dat de batterij hiervan kleiner zou zijn. Deze ben ik vaker tegen gekomen, dus bij deze even ontkracht. Het accublokje is net zo groot (helaas wel té groot). Nu maar hopen dat de volgende het gewoon 48 uur vol blijft houden bij minimaal verbruik.
Nee hoor. Het is een 200mAh batterij, enige verschil in grootte is de lengte van het horlogebandje zelf.Worsteneter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:19:
[...]
De s heeft anders wel degelijk minder capaciteit.
youtube.com/@hisrep
Ja ik vermoed dat ze er wel iets van afweten. Je hebt een support pagina met "Band 2 won't charge" met stappen en als dat niet werkt al een klikje naar de repair page en daar kan je al gewoon selecteren "won't charge" dus vermoed dat het niet de eerste keer is dat ze dit hebben.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:58:
[...]
Ik heb vanmiddag gebeld met support en mijn band terug laten sturen (de tweede dus welteverstaan) omdat ik idd max 24 uur haalde de laatste dagen. Het UPS verhaal is niet moeilijk, makkelijkst is om hem zelf even bij een service point langs te brengen zoals bijvoorbeeld halfords, scheelt je een hoop gewacht op een koerier met wie je een afspraak moet maken. Even label uitprinten en langsbrengen; de mijne is nu al in Rotterdam op weg naar het reparatiecentrum in Duitsland, terwijl vanuit het VK alweer een nieuwe band verzonden is mijn kant op. Allemaal netjes op de website te checken. Wat de service betreft kan ik tot nu toe alleen maar lovend zijn over Microsoft; het is gewoon jammer dat de Band 2 zelf tegen zoveel batterijproblemen aanloopt.
Okej, dan doe ik mijne vanmiddag naar het ophaalpunt. De labels liggen ook klaar, alleen even nog een doos zoeken.
Toch lees ik op veel plekken dat in de S maar een 170mAH batterij zou zitten. Heb je een bron naar het definitieve uitsluitsel?DeNachtwacht schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:52:
[...]
Nee hoor. Het is een 200mAh batterij, enige verschil in grootte is de lengte van het horlogebandje zelf.
ik zocht die gister al maar kan hem niet meer vinden. Ergens in een gedetailleerde review stond dat de 2x100mAh batterijen van de band 1 vervangen zijn door 1 blok van 200mAh ongeacht de grootte.Edmin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:34:
[...]
Toch lees ik op veel plekken dat in de S maar een 170mAH batterij zou zitten. Heb je een bron naar het definitieve uitsluitsel?
Ook lees ik op de site van microsoft nergens een waarschuwing dat de S minder batterijcapaciteit heeft dus het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Ik zou hem dus willen omdraaien: Welke goede bron geeft aan dat de capaciteit kleiner zou zijn?
youtube.com/@hisrep
Ik denk dat die 170mAh door een reviewsite (PocketNow) naar voren is gebracht. Waar zij die informatie vandaan hebben is onduidelijk. Het kan zijn dat ze pre-serie informatie hebben gebruikt of zo. De specificaties op de website bij Microsoft zelf zegt niets over de batterijcapaciteit en geeft ook geen andere gebruiksduur aan bij de S:DeNachtwacht schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:16:
[...]
ik zocht die gister al maar kan hem niet meer vinden. Ergens in een gedetailleerde review stond dat de 2x100mAh batterijen van de band 1 vervangen zijn door 1 blok van 200mAh ongeacht de grootte.
Ook lees ik op de site van microsoft nergens een waarschuwing dat de S minder batterijcapaciteit heeft dus het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Ik zou hem dus willen omdraaien: Welke goede bron geeft aan dat de capaciteit kleiner zou zijn?
https://www.microsoft.com...t/hardware/specifications
[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 15-01-2016 12:47 ]
Ik bleef toch rare battery drops hebben (van 58% naar leeg in een oaar uur) en bovendien was op 1 plaats de rubber van de armband kapot en stak er iets van de internals door naar buiten. Beetje snel versleten!.
Daarom gisteren aangemeld bij MS UK voor return under warranty, kreeg een prepaid UPS shipping label en heb 'm vandaag opgestuurd. Superservice! Was even bang dat ik hem naar US moest terugsturen aangezien ik hem daar gekocht had en NL support er helemaal geen raad mee wist.
Daarom gisteren aangemeld bij MS UK voor return under warranty, kreeg een prepaid UPS shipping label en heb 'm vandaag opgestuurd. Superservice! Was even bang dat ik hem naar US moest terugsturen aangezien ik hem daar gekocht had en NL support er helemaal geen raad mee wist.
Nog iemand die het volgende heeft?
Op mijn band geeft hij aan 6562 stappen en in de health app geeft hij 4767 stappen aan.
De rest geeft hij wel goed door.
Draai op windows 10 insider .63, laatste build
Op mijn band geeft hij aan 6562 stappen en in de health app geeft hij 4767 stappen aan.
Ik heb dat ook eerder gehad en kon dan deze quick fix toepassen.siempie76 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:57:
Nog iemand die het volgende heeft?
Je kunt het volgende eens proberen, ga op je band naar het configuratie scherm, flight modus, zet flight modus aan en dan meteen weer uit en forceer vervolgens weer een sync op je telefoon.
Dit hielp mij als de band en telefoon niet in sync waren.
Had jij ook een scheurtje in het rubber van de band? ik ontdekte dat enkele dagen geleden ook, en moet m ook nog aanmelden voor garantie, heb je hem terug gestuurd, of krijg je een nieuwe?jessesteinen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:46:
Ik bleef toch rare battery drops hebben (van 58% naar leeg in een oaar uur) en bovendien was op 1 plaats de rubber van de armband kapot en stak er iets van de internals door naar buiten. Beetje snel versleten!.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Yep precies dat! Ik heb hem de 18e teruggestuurd, ik denk dat ze hem omruilen onder garantie.
Ik vind het rubber niet echt duurzaam. Naast het scherm en de randjes zie je duidelijk wear & tear: Duidelijk zichtbare schuurplekken.
Het rubber bandje is een soort van koker waarvan bij mij aan een kant de buitenste laag is ingescheurd, net op de hoek van mijn pols, ga maar is contact opnemen met microsoft.
Ja dat viel mij ook al op. Heb hem nu een maandje of zo? Al zat krassen in het rubberen bandje, misschien is het net te zacht rubber. Niet iets waar ik me echt druk om maak maar wel jammer dat je met deze constructie niet even een nieuw bandje kan bestellen. Sowieso al wat kleine krasjes. Het metaal is denk ik ook niet zo hard als bij m'n horloges. Maar ach hij doet het verder nog prima!Worsteneter schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:21:
Ik vind het rubber niet echt duurzaam. Naast het scherm en de randjes zie je duidelijk wear & tear: Duidelijk zichtbare schuurplekken.
Mijn 3e band 2 is sinds kort binnen. Weer keurig snel geleverd door microsoft, dus op gebied van de service niets te klagen. Nu maar hopen dat deze batterij het wél langer dan 24 uit blijft houden bij normaal gebruik...
youtube.com/@hisrep
Band 1 had dit ook, al was dit naar verloop van tijd. Dit gaat al vrij snel!fier0x schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Ja dat viel mij ook al op. Heb hem nu een maandje of zo? Al zat krassen in het rubberen bandje, misschien is het net te zacht rubber. Niet iets waar ik me echt druk om maak maar wel jammer dat je met deze constructie niet even een nieuw bandje kan bestellen. Sowieso al wat kleine krasjes. Het metaal is denk ik ook niet zo hard als bij m'n horloges. Maar ach hij doet het verder nog prima!
Metaal is bij mij nog krasvrij. Ik vind het rubber wel jammer.. Het uiterlijk is net wat chiquer dan band 1 waardoor het in wat formele setting te dragen is. Dat kan echter niet als het er uitgeleefd uitziet
Schiet me net binnen; Had je de 'Watch mode' op allways on staan of op rotate?DeNachtwacht schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:59:
Mijn 3e band 2 is sinds kort binnen. Weer keurig snel geleverd door microsoft, dus op gebied van de service niets te klagen. Nu maar hopen dat deze batterij het wél langer dan 24 uit blijft houden bij normaal gebruik...
rotate onSwerfer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:26:
[...]
Schiet me net binnen; Had je de 'Watch mode' op allways on staan of op rotate?
youtube.com/@hisrep
Misschien doe ik wat verkeerd maar als ik MS Health laat synchroniseren met Runkeeper en Strava komt er in Runkeeper geen kaart te staan met de gelopen route en in Strava wel.
Is dit een instelling bij Runkeeper of wordt het niet ondersteund door Runkeeper?
Is dit een instelling bij Runkeeper of wordt het niet ondersteund door Runkeeper?
It's never easy.....
Ik heb dat ook. Dus ik heb alleen strava verbonden en laat die met tapiirik.com weer naar Runkeeper syncen. Niet optimaal maar het werkt.Radeon schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:53:
Misschien doe ik wat verkeerd maar als ik MS Health laat synchroniseren met Runkeeper en Strava komt er in Runkeeper geen kaart te staan met de gelopen route en in Strava wel.
PSN: PcDCch
Ja zo staat het bij nu ook. Merk alleen dat strava niet precies dezelfde tijd + afstand weergeeft als ms health of runkeeper.Mozart schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:36:
[...]
Ik heb dat ook. Dus ik heb alleen strava verbonden en laat die met tapiirik.com weer naar Runkeeper syncen. Niet optimaal maar het werkt.
It's never easy.....
Voor de liefhebber: ik heb even mijn eerste webtile voor de band in elkaar gezet. Een NOS Nieuws RSS reader . Elke 2 uur worden de nieuws headlines opgehaald. In het geval van Breaking News wordt er op dat moment ook meteen een trilnotificatie gegeven.
Hoe te installeren:
Stap 1:
Download het volgende bestand:
https://onedrive.live.com...ax8&ithint=file%2cwebtile
De link direct op je smartphone openen werkt niet!
Stap 2:
Mail dit bestand naar jezelf en open deze in je mailprogramma op de smartphone.
Op Windows Phone wordt direct de Microsoft Health App geopend en de tile geactiveerd.
Op iPhone of Android toestellen gebeurt dit niet altijd en moet je soms handmatig kiezen om het bestand met de Microsoft Health app te openen.
Ik hoor graag feedback als jullie ergens tegenaan lopen!
Hoe te installeren:
Stap 1:
Download het volgende bestand:
De link direct op je smartphone openen werkt niet!
Stap 2:
Mail dit bestand naar jezelf en open deze in je mailprogramma op de smartphone.
Op Windows Phone wordt direct de Microsoft Health App geopend en de tile geactiveerd.
Op iPhone of Android toestellen gebeurt dit niet altijd en moet je soms handmatig kiezen om het bestand met de Microsoft Health app te openen.
[ Voor 20% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-01-2016 14:48 ]
youtube.com/@hisrep
Mijn Band 2 reageerde meteen nadat ik op mijn Lumia de OneDrive link opende. Ik zie in de notificatie tile staan dat de NOS webtile is gedownload, maar verder zie ik geen tiles erbij, ook niet in de Health app...DeNachtwacht schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:08:
Voor de liefhebber: ik heb even mijn eerste webtile voor de band in elkaar gezet. Een NOS Nieuws RSS reader . Elke 2 uur worden de nieuws headlines opgehaald. In het geval van Breaking News wordt er op dat moment ook meteen een trilnotificatie gegeven.
Hoe te installeren:
Stap 1:
download op je smartphone het volgende bestand:
Stap 2:
Mocht dit vanuit de link niet lukken dan kun je het ook proberen door het bestand naar jezelf te mailen en vanuit de mail app de file ingedrukt houden en dan via Openen met de Microsoft Health App te selecteren.
Edit:
Ik vond deze website: https://developer.microsoftband.com/WebTile
Erg simpel om een webtile te maken dus. Maar waar komt de info te staan? Ik heb geen 'Web tile' op mijn Band...
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 24-01-2016 13:31 ]