Het toetsenbord op de band heb ik ook niet kunnen vinden.
Als het goed is moet je na het ontvangen van een sms kunnen reply-en waarbij het toetsenbord verschijnt...Anneke_001 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:18:
Het toetsenbord op de band heb ik ook niet kunnen vinden.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nee, dat gaat niet. Ik krijg bij "antwoorden" alleen maar de optie om voorgedrukte teksten te selecteren, er komt geen toetsenbord in beeld.Swerfer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:18:
[...]
Als het goed is moet je na het ontvangen van een sms kunnen reply-en waarbij het toetsenbord verschijnt...
Misschien dat een Nederlands toetsenbord niet wordt ondersteund. Probeer eens de Band op Engels (UK/US) te zetten en kijk of je dan wel een toetsenbord krijgt...Anneke_001 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:55:
[...]
Nee, dat gaat niet. Ik krijg bij "antwoorden" alleen maar de optie om voorgedrukte teksten te selecteren, er komt geen toetsenbord in beeld.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
die was ik ook aan het zoeken maar schijnbaar moet je daar toch Cortana voor ingeschakeld hebbenSwerfer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:18:
[...]
Als het goed is moet je na het ontvangen van een sms kunnen reply-en waarbij het toetsenbord verschijnt...
The geek shall inherit the earth.
Kortom het wordt echt tijd dat Cortana in het Nederlands beschikbaar komt... Ik weet niet hoe groot de moeite is die Microsoft moet doen hiervoor maar ik gok zomaar dat het ontbreken van veel funcionaliteit die in cortana zit, in heel veel landen flink drukt op het marktaandeel. Ik als wp8 fan begin me er iig behoorlijk aan te ergeren dat dit na 2 jaar nog steeds niet geregeld is...
youtube.com/@hisrep
Helaas, dat werkt ook niet.Swerfer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:18:
[...]
Misschien dat een Nederlands toetsenbord niet wordt ondersteund. Probeer eens de Band op Engels (UK/US) te zetten en kijk of je dan wel een toetsenbord krijgt...
Verwijderd
Tweede dag dat ik hem heb batterij gaat al veel langer mee staat op 72% (volgens Band Monitor) na 13 uur gebruik , klok aan bij rotatie pols , wel nog steeds geen email notificaties , .....
Krijg het gevoel dat MS weer de eerste gebruikers gebruikt als beta testers en dat we weer rond de jaarwisseling een paar updates zullen krijgen ......ze zouden eigenlijk een deel geld mogen refunden ....
Krijg het gevoel dat MS weer de eerste gebruikers gebruikt als beta testers en dat we weer rond de jaarwisseling een paar updates zullen krijgen ......ze zouden eigenlijk een deel geld mogen refunden ....
Ik krijg keurig al mijn email notificaties binnen...Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:48:
wel nog steeds geen email notificaties , .....
Verwijderd
Eens. Ik heb mijn Lumia alweer even op UK regio met NL regio instellingen staan en merk eigenlijk geen beperking. Alleen de Store maar zo vaak download ik ook weer niet -betaalde- apps.DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:38:
Kortom het wordt echt tijd dat Cortana in het Nederlands beschikbaar komt... Ik weet niet hoe groot de moeite is die Microsoft moet doen hiervoor maar ik gok zomaar dat het ontbreken van veel funcionaliteit die in cortana zit, in heel veel landen flink drukt op het marktaandeel. Ik als wp8 fan begin me er iig behoorlijk aan te ergeren dat dit na 2 jaar nog steeds niet geregeld is...
Dus laat het zo staan. Valt me helemaal niet tegen.
Verwijderd
Same here. 2x Exchange en 2x Outlook.com email. Alles komt binnen.Swerfer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:57:
[...]
Ik krijg keurig al mijn email notificaties binnen...
Verwijderd
Het zal waarschijnlijk aan de technical preview van W10 liggen zeker ??Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:32:
[...]
Same here. 2x Exchange en 2x Outlook.com email. Alles komt binnen.
Heb ik intussen ook geprobeerd en dat maakt geen verschil.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:31:
[...]
Eens. Ik heb mijn Lumia alweer even op UK regio met NL regio instellingen staan en merk eigenlijk geen beperking. Alleen de Store maar zo vaak download ik ook weer niet -betaalde- apps.
Dus laat het zo staan. Valt me helemaal niet tegen.
Na het terugzetten van de taal echter wel: nu ontvang ik nu helemaal email meer.
Verwijderd
Sinds ik mijn Band 2 heb, heeft die altijd op UK, NL regio settings gestaan.Anneke_001 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:48:
[...]
Heb ik intussen ook geprobeerd en dat maakt geen verschil.
Na het terugzetten van de taal echter wel: nu ontvang ik nu helemaal email meer.
Hadt niets met de Band 2 te maken maar meer met de opmerking over Cortana.
Sorry wanneer dat verwarrend was.
Maar voor de volledigheid:
Ik heb een Lumia 735 (Windows 10 Insider build 10586) op UK met regio settings op NL (Celsius, meter en dergelijke)
Mijn Band 2 staat ook op Engels. Had in eerste instantie NL gekozen, maar na de Band 2 firmware update werd mijn Band 2 op Engels gezet. Heb ik maar zo gelaten.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 00:02 ]
Hier een Lumia 920 op Nl, draait op WP8.1, Band 2 ook op Nl, geen probleem 
Band 2 accu had om ongeveer dezelfde tijd als gisteren (23.20u) nog 54%, dus 10% meer dan gisteren, hangt inmiddels een uurtje aan de lader, zit inmiddels op 99%, kijk even aan of ie de 100 nog aantikt...
Nu (0:45u) nog steeds op 99%, deze sessie ga ik maar eens afbreken...
Band 2 accu had om ongeveer dezelfde tijd als gisteren (23.20u) nog 54%, dus 10% meer dan gisteren, hangt inmiddels een uurtje aan de lader, zit inmiddels op 99%, kijk even aan of ie de 100 nog aantikt...
[ Voor 68% gewijzigd door __Erik__ op 22-11-2015 00:45 ]
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Verbruikt ms health app bij jullie zo veel batterij? Het is bij mij wel een groot verbruiker. Lumia 920 win10 build 10586.
It's never easy.....
Vandaag in de sportschool de band eens geprobeerd met running zonder GPS op de loopband. Meteen leuk om te zien dat als ik wandel de band vrij goed overeenkomt met de afstand op de loopband, maar op het moment van rennen na zo'n 2km ong. 200 meter meer aangeeft als de loopband. Waarschijnlijk dat ik op hoog tempo m'n stappen kleiner maak. Ik ben benieuwd als ik een run buiten met GPS ga doen, of dat nog de nauwkeurigheid van de afstand beïnvloed.
De Band moet 'wennen' aan jou. Als je een keer met GPS hebt gewandeld en met GPS hebt hardgelopen, dan zouden de resultaten beter moeten zijn/worden. Ik heb dit zelf nooit getest, maar omdat jij blijkbaar ook op een loopband komt, kan je dat mooi uitzoeken. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen...speedhaste schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:09:
Vandaag in de sportschool de band eens geprobeerd met running zonder GPS op de loopband. Meteen leuk om te zien dat als ik wandel de band vrij goed overeenkomt met de afstand op de loopband, maar op het moment van rennen na zo'n 2km ong. 200 meter meer aangeeft als de loopband. Waarschijnlijk dat ik op hoog tempo m'n stappen kleiner maak. Ik ben benieuwd als ik een run buiten met GPS ga doen, of dat nog de nauwkeurigheid van de afstand beïnvloed.
De band nu een paar dagen in gebruik, de syncronisatie met telefoon ging erg makkelijk, en berichten komen netjes binnen van whatsapp, telegram en veschillende email accounts. Tot zover dik tevreden.
Is het ook mogelijk om korte berichtjes terug te sturen? dat is mij tot nu toe nog niet gelukt.
Is het ook mogelijk om korte berichtjes terug te sturen? dat is mij tot nu toe nog niet gelukt.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Ok, batterijgebruik na een paar dagen:
's nachts (korte nacht) ruim 10% eraf.
Overdag, vandaag met klok altijd aan: vanmorgen 05.50 94% net 16.50 30%
Dit vind ik vergeleken met de Band 1 een zeer groot verschil. Daar had ik in een dag nog geen 40% verbruikt met klok altijd aan. Het OLED display vraagt blijkbaar behoorlijk wat energie. Ik heb hen nu op rotate gezet en ga morgen weer eens kijken wat hij dan doet...
Dit vind ik vergeleken met de Band 1 een zeer groot verschil. Daar had ik in een dag nog geen 40% verbruikt met klok altijd aan. Het OLED display vraagt blijkbaar behoorlijk wat energie. Ik heb hen nu op rotate gezet en ga morgen weer eens kijken wat hij dan doet...
Hier vergelijkbare resultaten en ben er ook nog niet echt happy mee.Swerfer schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:10:
Gisteravond rond 23:00 uur van de oplader gehaald, in slaapstand tot 6:30 u en vanaf dat moment met klok 'Altijd aan' en een GPS-activiteit van 20 minuten nu nog slechts 17%.
Had helderheid al op 'Low' staan. Ben benieuwd hoeveel verschil je morgen merkt met het horloge op 'Rotate'. Ik wil de accu nog paar dagen de tijd geven om 'warm te worden' en me iets blijer te maken.
Heb vandaag de eerste keer met de gps gelopen. Vindt het wel jammer dat als je wilt wandelen met gps dat je dan de hardloop functie moet nemen.
Heb hem laten syncen met Runkeeper alleen daar zie ik dan niet het kaartje hoe ik ben gelopen, hebben hier meer mensen last van?
Heb hem laten syncen met Runkeeper alleen daar zie ik dan niet het kaartje hoe ik ben gelopen, hebben hier meer mensen last van?
It's never easy.....
Ik ben het met je eens dat een 'wandel' app handig zou zijn. Overigens is een stevige wandeling (20+ KM) niet mogelijk met de Band, omdat je GPS je batterij dan draint. Wandelen zonder GPS gaat dan weer prima.Radeon schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:46:
Heb vandaag de eerste keer met de gps gelopen. Vindt het wel jammer dat als je wilt wandelen met gps dat je dan de hardloop functie moet nemen.
Vwb Runkeeper: de sync is sowieso wat matig. Strava doet dat wmb beter.
Mijn 'reply' op een SMS met keyboard werkt trouwens uitstekend. (Android). Scroll naar het einde van de ontvangen SMS. Tap 'reply', tap het keyboard.
Ik ga morgen mijne aanmelden bij Microsoft.
Volgens de fitment guide van MS zou ik een L moeten hebben. (20,5cm omtrek)
In de praktijk is het zo dat ik de L op de kleinste stand moet zetten en hij dan nog los zit...
Heb al contact gehad via chat en de omruiling is geen probleem, maar moet het nog telefonisch aanmelden.
Voor de rest ben ik er heel tevreden van.
Volgens de fitment guide van MS zou ik een L moeten hebben. (20,5cm omtrek)
In de praktijk is het zo dat ik de L op de kleinste stand moet zetten en hij dan nog los zit...
Heb al contact gehad via chat en de omruiling is geen probleem, maar moet het nog telefonisch aanmelden.
Voor de rest ben ik er heel tevreden van.
Is iemand bekend met het gebruiken van de golf app op de Band 2?
Ik wil de Band 2 aanschaffen, maar twijfel of de golfapp werkt in Nederland.
De gps is idd een aardige drain, is het eigenlijk mogelijk om een je telefoon als gps te laten werken en je band de rest van de data te laten verzamelen? Zoiets als Fitbit.
It's never easy.....
Voor zover ik heb gezien zitten er alleen US banen in. Maak maar een account aan op de taylormade site..the-hunter schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:55:
Ik wilde hem daar ook voor gebruiken, maar zonder NL banen en maar een 170mah accu in de S size, gaat dat hem niet worden.
Dan gaat het hem inderdaad niet worden vooralsnog..
Als ik in de Microsoft Health-app kijk zie ik wel Nederlandse golfbanen, maar dat zijn ze denk ik niet allemaal. In een straal van 25km rond Deventer tel ik er vijf, en dat lijkt me wat weinig. De baan in Diepenveen (de enige die ik hier in de buurt zou weten) staat er in ieder geval niet tussen.the-hunter schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:55:
Verrek! Allerlei Nederlandse golfbanen in de app.. Dat was een tijdje terug niet! Dit icm Nederlandstalige app, dashboard, band etc een sterke indicatie dat de band nog wel eens naar Nederland zou kunnen komen! Ik wacht in ieder geval tot en met december nog geduldig af..
Om een duidelijk verschil te laten zien in het batterijgebruik quote ik mijzelf even:
Vanmorgen weer om 05.50 94% batterij. Om 16.50 nog 72% over. Duidelijk verschil dus met de tijd constant in beeld. Aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant is het energieverbruik van het scherm van de Band 2 beduidend hoger dan met de Band 1 en dat vind ik toch een achteruitgang. Dan had ik net zo lief geen OLED scherm gehad...
Vandaag had ik de Watch mode op Rotate on gezet.Swerfer schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:10:
Vanmorgen weer om 05.50 94% batterij. Om 16.50 nog 72% over. Duidelijk verschil dus met de tijd constant in beeld. Aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant is het energieverbruik van het scherm van de Band 2 beduidend hoger dan met de Band 1 en dat vind ik toch een achteruitgang. Dan had ik net zo lief geen OLED scherm gehad...
Terwijl OLED in principe zuiniger zou moeten zijn ivm de zwarte achtergrond van de klok.Swerfer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:00:
Om een duidelijk verschil te laten zien in het batterijgebruik quote ik mijzelf even:
[...]
Vandaag had ik de Watch mode op Rotate on gezet.
Ik denk dat jouw metingen niet betrouwbaar zijn omdat de accu nog niet stabiel is. Het zal zeker impact hebben... Maar de eerste week ging mijn band 1 ook maar een dag mee, nu twee.
Verwijderd
Voor degenen die geen email notificaties krijgen ....... een volledige reset werkt niet .
Hier vind je hoe je een hard reset doet voor de band 2
https://www.microsoft.com...s/support/phone-app/reset
Verwijderd
Je kan ook de Microsoft Health app openen en op - find a course - drukken.bassio schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:27:
[...]
Voor zover ik heb gezien zitten er alleen US banen in. Maak maar een account aan op de taylormade site..
..
Ik golf niet, maar bij selectie 'nearby' zie ik er zo een aantal hier in de buurt waarvan ik weet dat ze bestaan.
Er zitten dus weldegelijk NL golfbanen in.
Ruim 60% met klok aan en Ruim 20% met klok op rotate met 1 dag verschil heeft niets met de stabiliteit van de accu te maken. Ik denk zelf dat de Band 1 een soort Glance voor de Band had en de Band 2 niet. De Band 2 zal dus continu het scherm moeten aansturen, wat met Glance niet het geval is. Daar wordt een screen memory bij gebruikt. Of een LCD scherm hoef je minder vaak te refreshen, omdat LCD's relatief traag zijn terwijl leds 'oneindig' snel zijn en daarmee constant gerefreshed moeten worden (met zo'n hoge snelheid dat het menselijke oog het niet ziet)...Worsteneter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:46:
[...]
Terwijl OLED in principe zuiniger zou moeten zijn ivm de zwarte achtergrond van de klok.
Ik denk dat jouw metingen niet betrouwbaar zijn omdat de accu nog niet stabiel is. Het zal zeker impact hebben... Maar de eerste week ging mijn band 1 ook maar een dag mee, nu twee.
Ik zeg ook niet dat de relatie er niet is.. de verschillen zijn overduidelijk. Maar de uitslag kan evt. gechargeerd zijn... de accu is zó kort na ingebruikname nog alles behalve in topconditie.Swerfer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:29:
[...]
Ruim 60% met klok aan en Ruim 20% met klok op rotate met 1 dag verschil heeft niets met de stabiliteit van de accu te maken. Ik denk zelf dat de Band 1 een soort Glance voor de Band had en de Band 2 niet. De Band 2 zal dus continu het scherm moeten aansturen, wat met Glance niet het geval is. Daar wordt een screen memory bij gebruikt. Of een LCD scherm hoef je minder vaak te refreshen, omdat LCD's relatief traag zijn terwijl leds 'oneindig' snel zijn en daarmee constant gerefreshed moeten worden (met zo'n hoge snelheid dat het menselijke oog het niet ziet)...
Ik weet niet waar dit vandaan komt maar bij mijn weten is elke moderne accu tegenwoordig gebaseerd op Lithium/Ion (polymeer) technologie en daarbij bestaan geheugen-effecten op de accu niet meer? De tijd dat accu's eerst een paar keer moesten 'warmdraaien' voor ze op de volledige capaciteit waren is volgens mij al zo'n 10 jaar geleden achter ons, maar correct me if i'm wrong.Worsteneter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:44:
Ik zeg ook niet dat de relatie er niet is.. de verschillen zijn overduidelijk. Maar de uitslag kan evt. gechargeerd zijn... de accu is zó kort na ingebruikname nog alles behalve in topconditie.
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-11-2015 21:34 ]
youtube.com/@hisrep
Toch is dat echt wel wat er gebeurt, zo ook bij mijn Moto360. Na een dag of twee was de batterij een stuk verbeterd waar ik nu makkelijk een hele dag vol houd.
Vandaag gaf mijn Band 2 100% aan. Het kan dus wel.__Erik__ schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:24:
Hier een Lumia 920 op Nl, draait op WP8.1, Band 2 ook op Nl, geen probleem
Ik start nu ook een duurtest. 21:54 100% en ik ga wachten tot hij uitvalt. Rotate on, geen GPS, notificaties aan, automatic brightness, maximum haptic alert levels, continu in de buurt van mijn L930, dus altijd bluetoothverbinding...
[ Voor 17% gewijzigd door Swerfer op 24-11-2015 22:01 ]
Ben benieuwd, had zojuist nog 14% na een dag met 3 Loop en Fiets sessies van ongeveer een half uur (totaal 1,5u dus), rest van de dag Rotate aan, GPS aan, notificaties aan, verder standaard instellingen en de hele dag in de buurt van de L920, zou betekenen dat je niet zo veel langer zou kunnen sporten zonder ergens bij te laden...
Ik zie inderdaad ook veel golfbanen. In elk geval mijn homecourse. Ik ben toch erg benieuwd of er ook mensen zijn die de band in de praktijk (op de golfbaan) al eens hebben geprobeerd.
iemand die hier ervaring mee heeft?
iemand die hier ervaring mee heeft?
Klopt bij mij werkte het ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:47:
Voor degenen die geen email notificaties krijgen ....... een volledige reset werkt niet .
De enige notificaties die ik krijg zijn Whatsapp meldingen en wat andere ingestelde meldingen (NOS, Regenvoorspeller etc).
Ik ontvang een email meer (ook geen hotmail sinds ik een keer de taal omgezet heb naar Engels). Verder geen Facebook of Twitter meldingen.
@all: de accu begint beter duidelijk beter te worden maar ik hebvandaag wel "rotate on" afgezet omdat mijn band het gisteren nog geen 16 uur uithield. Vanmorgen opgeladen, de band staat nu op 60%. Netjes.Verdere instellingen: automatic brightness en maximum haptic alert levels. Geen GPS.
Verder bevalt de band heel goed en vooral de slaap-app vind ik geweldig.
Ik hoop dat bij de update naar W10 (Lumia 930) de band ook de email kan ophalen.
Verwijderd
Gps bij lopen werkt , ik krijg wel FB messengers berichtjes en gewone berichten ook als iemand belt gaat hij trillen ...enkel email dus niet en kalender vrees ik ook niet ik denk dat dit ligt aan die outlook toestand van W10 ....Anneke_001 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:16:
[...]
Klopt bij mij werkte het ook niet.
De enige notificaties die ik krijg zijn Whatsapp meldingen en wat andere ingestelde meldingen (NOS, Regenvoorspeller etc).
Ik ontvang een email meer (ook geen hotmail sinds ik een keer de taal omgezet heb naar Engels). Verder geen Facebook of Twitter meldingen.
@all: de accu begint beter duidelijk beter te worden maar ik hebvandaag wel "rotate on" afgezet omdat mijn band het gisteren nog geen 16 uur uithield. Vanmorgen opgeladen, de band staat nu op 60%. Netjes.Verdere instellingen: automatic brightness en maximum haptic alert levels. Geen GPS.
Verder bevalt de band heel goed en vooral de slaap-app vind ik geweldig.
Ik hoop dat bij de update naar W10 (Lumia 930) de band ook de email kan ophalen.
Update batterijtest:
Exact 24 uur later van 100% naar 55% (afgerond door Pimp my Band). Het lijkt erop dat 48 uur haalbaar is...
Exact 24 uur later van 100% naar 55% (afgerond door Pimp my Band). Het lijkt erop dat 48 uur haalbaar is...
Hoop trouwens ook dat er een ski track functie komt en hopelijk voor de wintersport!
Dat lijkt mij nu ook een mooie toevoeging en dan hopelijk ook goed up-to-date met Europese pistes en eventueel ook mogelijk heden voor het tracken van Off-Piste. Kunnen ze ook aardig wat stats uit halen en de sesensoren aanspreken. Geskiede hoogte meters, gemiddelde snelheid, hoogste snelheid enz.Worsteneter schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:22:
Hoop trouwens ook dat er een ski track functie komt en hopelijk voor de wintersport!
Ik zie ook wel mogelijkheden voor het tracken van andere sporten zoals paragliding enz. wat dat betreft is dit echt nog maar het begin.
Inderdaad! Je kan nu op fietsen zetten maar gps vreet stroom zodat je niet een hele skidag volhoudt. Maar eigenlijk moet hij alleen de piste zelf tracken en niet de liften en ook de relevante stats. Denk dat het een vrij grote groep kan aanspreken.. Het skiseizoen gaat binnenkort beginnen in vrijwel het volledige noordelijk halfrond.speedhaste schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:06:
[...]
Dat lijkt mij nu ook een mooie toevoeging en dan hopelijk ook goed up-to-date met Europese pistes en eventueel ook mogelijk heden voor het tracken van Off-Piste. Kunnen ze ook aardig wat stats uit halen en de sesensoren aanspreken. Geskiede hoogte meters, gemiddelde snelheid, hoogste snelheid enz.
Ik zie ook wel mogelijkheden voor het tracken van andere sporten zoals paragliding enz. wat dat betreft is dit echt nog maar het begin.
Paragliden is denk ik te niche..
Ik zou ook toepassingen willen zien van de thermometer en gsr sensor.. Die doen momenteel niet veel.
[ Voor 5% gewijzigd door Worsteneter op 26-11-2015 09:57 ]
Ja Paragliding is waarschijnlijk wel te niche, alhoewel golf dat naar mijn idee ook isWorsteneter schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:56:
[...]
Inderdaad! Je kan nu op fietsen zetten maar gps vreet stroom zodat je niet een hele skidag volhoudt. Maar eigenlijk moet hij alleen de piste zelf tracken en niet de liften en ook de relevante stats. Denk dat het een vrij grote groep kan aanspreken.. Het skiseizoen gaat binnenkort beginnen in vrijwel het volledige noordelijk halfrond.
Paragliden is denk ik te niche..
Ik zou ook toepassingen willen zien van de thermometer en gsr sensor.. Die doen momenteel niet veel.
Maar een Ski / Board app zal zeker een grote groep aanspreken.
Tevens had ik i.d.d. ook de Thermometer en GSR sensor in health terug verwacht, maar ben die nog nergens tegen gekomen.
Ik heb de eerste dagen probleemloos gewerkt met de Band en iPhone health app, maar heb nu al een paar keer gehad dat hij niet wilde synchroniseren. Quick fix is de band op vliegtuigmodus aan zetten en deze weer uitschakelen.
Misschien dat ik m'n band ook een keer moet resetten om mail meldingen te krijgen, ik krijg namelijk alles doorgestuurd, mobiele berichten, telefoon gesprekken, agenda (vanuit mail) enz. maar geen mail berichten zelf.
Mijn medium is onderweg. De support van Microsoft heb ik niks op aan te merken. Was geen enkel probleem om de L om te wisselen voor een M.
Doet bij jullie de UV sensor het? Ik krijg altijd de melding: UV Level 0, No UV detected. Zelfs in het volle zonicht buiten met de clasp vol in de zon...
Deze synchronisatieproblemen kwamen ook terug in de review van The Verge (ook i.c.m. iPhone nátuurijk) maar zelf ondervind ik dit niet icm Windows Phone, tenzij het internet slecht is (raar dat het niet zonder internet kan, zeker ook niet praktisch i.v.m. vakantie etc.)speedhaste schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:02:
[...]
Ja Paragliding is waarschijnlijk wel te niche, alhoewel golf dat naar mijn idee ook is
Maar een Ski / Board app zal zeker een grote groep aanspreken.
Tevens had ik i.d.d. ook de Thermometer en GSR sensor in health terug verwacht, maar ben die nog nergens tegen gekomen.
Ik heb de eerste dagen probleemloos gewerkt met de Band en iPhone health app, maar heb nu al een paar keer gehad dat hij niet wilde synchroniseren. Quick fix is de band op vliegtuigmodus aan zetten en deze weer uitschakelen.
Misschien dat ik m'n band ook een keer moet resetten om mail meldingen te krijgen, ik krijg namelijk alles doorgestuurd, mobiele berichten, telefoon gesprekken, agenda (vanuit mail) enz. maar geen mail berichten zelf.
Mijn Band 2 kwam vanmorgen ook tot Level 0. De zon scheen dan wel, maar blijkbaar toch niet hard genoeg.Tommy_the_Gun schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:10:
Doet bij jullie de UV sensor het? Ik krijg altijd de melding: UV Level 0, No UV detected. Zelfs in het volle zonicht buiten met de clasp vol in de zon...
Misschien dat je er morgen een Level 1 weet uit te persen. Check hier de zonkrachtverwachting voor de komende dagen: http://www.weatheronline....nds/Amsterdam/UVindex.htm
Ok, mijn batterijtest heb ik na 48 uur stopgezet. Niet omdat hij leeg is, maar omdat ik eigenlijk niet wil dat de Band 2 uit gaat
De resultaten:
24-11-2015 21:54 100%
26-11-2015 18:51 10% notificatie
26-11-2015 21:54 5%
26-11-2015 22:40 55% (laden)
26-11-2015 23:20 93% (bedtijd, einde test)
Met andere woorden, een volle 48 uur en nog 5% over. Valt mij reuze mee.
Mijn enige 'afknapper' met de klok altijd aan haal je amper een dag wat de Band 1 ruimschoots overtrof met zo'n 1,5 dagen. Maar ik ben nu wel gewend aan de Rotate on klok, dus zal ik er nooit meer over zeuren

De resultaten:
24-11-2015 21:54 100%
26-11-2015 18:51 10% notificatie
26-11-2015 21:54 5%
26-11-2015 22:40 55% (laden)
26-11-2015 23:20 93% (bedtijd, einde test)
Met andere woorden, een volle 48 uur en nog 5% over. Valt mij reuze mee.
Mijn enige 'afknapper' met de klok altijd aan haal je amper een dag wat de Band 1 ruimschoots overtrof met zo'n 1,5 dagen. Maar ik ben nu wel gewend aan de Rotate on klok, dus zal ik er nooit meer over zeuren
[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 26-11-2015 23:22 ]
Lijken mij keurige waardes, dank voor 't delen!
Waar kun je de MS Band 2 nu het beste kopen?
Ik heb mijne via Microsoft NL telefonisch besteld dan zorgen zij voor de verdere afhandeling.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Online Microsoft store in de UK gaat ook, maar telefonisch gaat gemakkelijker lukken met de factuur.
Hoe regel je dat? Kun je gewoon de store in nederland bellen en dan via die weg bestellen met creditcard? Of is het een speciaal telefoonnummer. Salaris is binnen dus hij kan besteld wordenJP_S schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:47:
Ik heb mijne via Microsoft NL telefonisch besteld dan zorgen zij voor de verdere afhandeling.
BTW Iemand een idee hoeveel tijd er overheen gaat voor hij binnen is na bestelling?
[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-11-2015 17:52 ]
youtube.com/@hisrep
Een vriendin van mij heeft hem maandag besteld bij Microsoft UK, woensdagmiddag had ze hem binnen. Gaat heel snel.DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:51:
[...]
Hoe regel je dat? Kun je gewoon de store in nederland bellen en dan via die weg bestellen met creditcard? Of is het een speciaal telefoonnummer. Salaris is binnen dus hij kan besteld worden.
BTW Iemand een idee hoeveel tijd er overheen gaat voor hij binnen is na bestelling?
@ all:
Voor degenen die geen email ontvangen op de band: als je e-mail adressen op de viplijst (maximaal 10) invult en op de app inschakelt, ontvang je van die mensen e-mail op de band. Heel handig,en je bent meteen van de overtollige e-mail meuk verlost. Het werkt hier prima! GPS werkt ook uitstekend, FB messenger ook. De batterij gaat met sprongen vooruit, ik kan nu (zonder GPS) 2 dagen vooruit zonder op te laden. Ben heel erg tevreden over deze band, zou hem niet meer willen missen.
Verwijderd
Inderdaad VIP's bij mail werkt .....dus toch ergens een Bug dus ..... heb het gemeld via feedback ...Anneke_001 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:23:
[...]
Een vriendin van mij heeft hem maandag besteld bij Microsoft UK, woensdagmiddag had ze hem binnen. Gaat heel snel.
@ all:
Voor degenen die geen email ontvangen op de band: als je e-mail adressen op de viplijst (maximaal 10) invult en op de app inschakelt, ontvang je van die mensen e-mail op de band. Heel handig,en je bent meteen van de overtollige e-mail meuk verlost. Het werkt hier prima! GPS werkt ook uitstekend, FB messenger ook. De batterij gaat met sprongen vooruit, ik kan nu (zonder GPS) 2 dagen vooruit zonder op te laden. Ben heel erg tevreden over deze band, zou hem niet meer willen missen.
Je kan inderdaad gewoon de NL store bellen en met Creditcard betalenDeNachtwacht schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:51:
[...]
Hoe regel je dat? Kun je gewoon de store in nederland bellen en dan via die weg bestellen met creditcard? Of is het een speciaal telefoonnummer. Salaris is binnen dus hij kan besteld worden.
Verwijderd
Da's wel mooi als je per sé een factuur nodig hebt.JP_S schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:34:
[...]
Je kan inderdaad gewoon de NL store bellen en met Creditcard betalen
Ik vraag me dan gelijk af of dat met een Surface Book ook zou kunnen.
Denk het niet, maar zal de Microsoft Store eens bellen.
Edit: link naar WC artikel over handige Band 2 apps. Leuk artikel.
http://www.windowscentral...d-app-windows-phone-store
.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 17:46 ]
Ff een noob-vraag:
Heb gisteren mijn telefoon een harde reset moeten geven, dus helemaal schoon, verwachtte dat ik na het hernieuwd installeren van Health wel weer automatisch door de koppel routine zou lopen, helaas.
Kortom, hoe herkoppel je de band aan je telefoon? Als ik door het band menu heen scroll, kun je in het bluetooth menu optie 'Koppelen' kiezen, dan loopt ie netjes door een koppel routine (dus inclusief code intikken) heen. Vervolgens lijkt de band bluetooth af te sluiten, als ik kijk naar het bluetooth logotje bij een swipe naar rechts op de me-tile.
Als ik Health opstart en laat synchroniseren krijg ik de melding kan de band niet vinden.
Kortom, hoe krijg ik ze nou weer gekoppeld?
Heb gisteren mijn telefoon een harde reset moeten geven, dus helemaal schoon, verwachtte dat ik na het hernieuwd installeren van Health wel weer automatisch door de koppel routine zou lopen, helaas.
Kortom, hoe herkoppel je de band aan je telefoon? Als ik door het band menu heen scroll, kun je in het bluetooth menu optie 'Koppelen' kiezen, dan loopt ie netjes door een koppel routine (dus inclusief code intikken) heen. Vervolgens lijkt de band bluetooth af te sluiten, als ik kijk naar het bluetooth logotje bij een swipe naar rechts op de me-tile.
Als ik Health opstart en laat synchroniseren krijg ik de melding kan de band niet vinden.
Kortom, hoe krijg ik ze nou weer gekoppeld?
[ Voor 6% gewijzigd door __Erik__ op 29-11-2015 00:01 ]
@Erik: heb je de band al gereset?
Zo nee, doe dat dan op de band bij instellingen. Verwijder je band van je app.
Volg één van de procedures zoals hier beschreven.
Succes
Zo nee, doe dat dan op de band bij instellingen. Verwijder je band van je app.
Volg één van de procedures zoals hier beschreven.
Succes
@Anneke Dank voor je snelle reactie, dat was inderdaad de truc, had net een support mailtje gevonden op het band forum, met de volgende instructie:
•Step 1: Unregister your Microsoft Band from your phone
•Step 2: Remove your Microsoft Band from your phone’s list of paired Bluetooth devices
•Step 3: Reset your Microsoft Band
•Step 4: Set up your Microsoft Band again
Hij doet 't nu weer goed, thnks
•Step 1: Unregister your Microsoft Band from your phone
•Step 2: Remove your Microsoft Band from your phone’s list of paired Bluetooth devices
•Step 3: Reset your Microsoft Band
•Step 4: Set up your Microsoft Band again
Hij doet 't nu weer goed, thnks
Nou ik kan hem eindelijk bestellen, rest nog één vraag, zitten er niet toevallig leuke Holiday deals aan te komen bij de microsoft store? Ik zou het zonde vinden als ik hem 1 weekje later met 10% korting zou tegen komen. Iemand een idee of Microsoft rond de feestdagen in de UK veel met acties doet? De Band 2 zit niet bij de Black Friday deals wat is er de komende weken nog te verwachten...?
[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-11-2015 22:59 ]
youtube.com/@hisrep
Ik heb hem dus telefonisch besteld via de NL store en zij checken of er op dat moment een actie loopt waardoor je eventueel korting kan krijgen. Was bij mij niet het geval. Wellicht kun je hun ook vragen of er een dergelijke actie in de planning staat.
Verwijderd
Getest !!! op Band 2 en Lumia640 met Windows Technical preview 10 (10586.11)
Fanband .... werkt dus heel goed
Pimp my band ...... error probeer nogmaals of downgraden naar W8.1
Fanband .... werkt dus heel goed
Nou ik heb hem ook besteld hoor, gewoon via de NL store kunnen ze hem telefonisch bestellen inderdaad. Of eigenlijk bestellen zij het dan handmatig via de engelse Store. De wisselkoers viel wat tegen, €285 heeft hij gekost... maarja dat tientje maakt op zo'n bedrag dan ook niet meer uit.
Nu het grote wachten, ik hoop dat hij er voor het weekend nog is ;-)
Nu het grote wachten, ik hoop dat hij er voor het weekend nog is ;-)
youtube.com/@hisrep
Geen problemen bij mij met Pimp my Band...Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:48:
Verwijderd
Swerfer schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:14:
[...]
Geen problemen bij mij met Pimp my Band...

Hoe kan je al die apps downloaden? De enige app die ik kan vinden in de NL store is Microsoft Health
youtube.com/@hisrep
@DeNachtwacht:
Gewoon in de Windowsstore. "Fanband" of "Pimp my band" etc.
Fanband is erg leuk, (kost 1,99) en als er een melding komt, verkleurd de tegel.
Ik heb er nu het winterthema op staan, met een sneeuwpop.
Gewoon in de Windowsstore. "Fanband" of "Pimp my band" etc.
Fanband is erg leuk, (kost 1,99) en als er een melding komt, verkleurd de tegel.
Ik heb er nu het winterthema op staan, met een sneeuwpop.
Thanx, ik heb inmiddels al ontdekt dat gistermiddag/avond de zoekfunctie van de Windows Phone Store eruit lag. Dat was dus de reden dat ik geen apps kon vinden. Nu werkt het in ieder geval ;-)
youtube.com/@hisrep
Sinds begin november een Band 2 (uit de US) en sinds gisteren het probleem dat meldingen om de zoveel minuten opnieuw verschijnen. Meldingen van Flitsmeister, Email, What's App, en find my friends. Wordt er knettergek van dat de Band de hele tijd trilt van de meldingen. Meeste berichten nu al 10-15x voorbij zien komen.
Band 2 icm iPhone S6, zal zo Band een full reset geven hopen dat dat werkt.
Band 2 icm iPhone S6, zal zo Band een full reset geven hopen dat dat werkt.
Zet de notificatietile uit. Dat helpt enorm.
Al geprobeerd maar dan krijg ik geen WhatsApp berichten meer
Het wordt hoog tijd dat whatsapp een eigen tile gaat maken voor de band. Facebook en Messenger zijn al voor en als whatsapp ook een stand-alone tile zou gaan krijgen zou dat heel erg fijn zijn.
Klopt, maar wat er nu gebeurt is dat je ALLE notificaties van je telefoon op je Band krijgt. GPS die even je locatie bepaalt, update van een app, alles komt op je Band en dat vind ik niet heel prettig. Zo lang WA geen eigen tile heeft, WA ik niet op de Band.Brutus de Bruut schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:12:
Al geprobeerd maar dan krijg ik geen WhatsApp berichten meer
Zojuist even een chat gestart met de MS store: Ook in Nederland kom je in aanmerking voor de cashback/inruil van je Band 1. Gewoon formuliertje invullen op https://storetradeup.com/gb/en/pages/band2/how-it-works
[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 02-12-2015 14:24 ]
Op de site staat: Microsoft Band pre orders must be made between 6th October 2015 and 19th November 2015
Maar toch nog steeds van toepassing.
Maakt het wel erg interessant om in te ruilen tegen een Band 2
Maar toch nog steeds van toepassing.
Maakt het wel erg interessant om in te ruilen tegen een Band 2
Persoonlijk zou ik dan liever wachten op de Band 3, ja natuurlijk is de Band 2 een flinke verbetering maar aan de andere kant zijn et nog genoeg dingen die nog aangescherpt kunnen worden. Als ik al een 1 zou hebben zou ik dit jaartje nog uitzingen en dan gaan voor editie 3. Tegen die tijd is het echt volwassen denk ik.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Daarnet terug een update van Microsoft Health in W10 tech preview store (versie 2.3.11203.0)......helaas email werkt nog steeds niet (de vip setting wel ).
Heb je al eens een hard reset geprobeerd? Ik had mijn nieuwe Lumia 950 XL bij het instellen de instellingen van mijn oude 930 laten terugzetten en toen kwamen notificaties op de Band 2 ook bijna niet door. De boel terugzetten naar fabrieksinstellingen en helemaal vanaf nul beginnen loste het probleem op. Alle notificaties komen nu netjes door op de Band 2. Alsof hij bepaalde toestemmingen voor de Health-app niet meeneemt bij het importeren van de 930-instellingen.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:33:
Daarnet terug een update van Microsoft Health in W10 tech preview store (versie 2.3.11203.0)......helaas email werkt nog steeds niet (de vip setting wel ).
Wat me trouwens wel opvalt. Ik heb vier mailaccount op mijn telefoon (Microsoft-account, twee IMAP's en een POP3) en alleen de Microsoft-account komt binnen op de Mail-tegel. De andere accounts alleen via de tile van het Notificatiecentrum. Het is prima werkbaar, maar toch niet helemaal zoals het hoort, lijkt me.
Verwijderd
Heb al eens een hard reset gedaan ...helpte helaas niet , de Vip instelling werkt wel dus vermoed ik toch ergens een bug ...of bij W10 Outlook of in de band.....RobinFM schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:01:
[...]
Heb je al eens een hard reset geprobeerd? Ik had mijn nieuwe Lumia 950 XL bij het instellen de instellingen van mijn oude 930 laten terugzetten en toen kwamen notificaties op de Band 2 ook bijna niet door. De boel terugzetten naar fabrieksinstellingen en helemaal vanaf nul beginnen loste het probleem op. Alle notificaties komen nu netjes door op de Band 2. Alsof hij bepaalde toestemmingen voor de Health-app niet meeneemt bij het importeren van de 930-instellingen.
Wat me trouwens wel opvalt. Ik heb vier mailaccount op mijn telefoon (Microsoft-account, twee IMAP's en een POP3) en alleen de Microsoft-account komt binnen op de Mail-tegel. De andere accounts alleen via de tile van het Notificatiecentrum. Het is prima werkbaar, maar toch niet helemaal zoals het hoort, lijkt me.
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd dit formulier in te vullen. Op het moment dat je denkt er bijna te zijn moet je je bankgegevens invullen en dan lukt het niet meer. Gevraagd wordt om Sort Code en Account Code (als ik goed opgelet heb), IBAN kent ie niet. Wellicht dat ik niet goed keek, of iets verkeerd deed, maar ik kwam daar dus niet doorheen.Edmin schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:28:
[...]
Zojuist even een chat gestart met de MS store: Ook in Nederland kom je in aanmerking voor de cashback/inruil van je Band 1. Gewoon formuliertje invullen op https://storetradeup.com/gb/en/pages/band2/how-it-works
Ik word hier vanmiddag over teruggebeld en laat weten wat de uitkomst isrreurink schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:55:
[...]
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd dit formulier in te vullen. Op het moment dat je denkt er bijna te zijn moet je je bankgegevens invullen en dan lukt het niet meer. Gevraagd wordt om Sort Code en Account Code (als ik goed opgelet heb), IBAN kent ie niet. Wellicht dat ik niet goed keek, of iets verkeerd deed, maar ik kwam daar dus niet doorheen.
Ah, ben benieuwd of het je lukt. Ik heb zelf de Band 1 inmiddels verkocht, dus heb de euro's al binnen :-)Edmin schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:20:
[...]
Ik word hier vanmiddag over teruggebeld en laat weten wat de uitkomst is
Vraagje, mijn Band 2 is binnen dus ik zit er nu leuk mee te spelen. Maarrr... wat is nu het nut van al die losse tiles (mail, messenger, berichten, calls) op de Band te laten staan.
Kan ik niet gewoon alleen de Notification tile erop zetten en de andere verwijderen? Daarmee komen toch ook al je berichten binnen op de band of zie ik dit verkeerd?
Kan ik niet gewoon alleen de Notification tile erop zetten en de andere verwijderen? Daarmee komen toch ook al je berichten binnen op de band of zie ik dit verkeerd?
youtube.com/@hisrep
Met berichten kan je ook een quick reply met een swipe en een klik versturen of zelfs een heel bericht als je je Band op Engels hebt staan.DeNachtwacht schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:30:
Vraagje, mijn Band 2 is binnen dus ik zit er nu leuk mee te spelen. Maarrr... wat is nu het nut van al die losse tiles (mail, messenger, berichten, calls) op de Band te laten staan.
De Phone tile kan je ook quick reply sturen met een sms. Handig als je in een meeting of auto zit. Kan je ophangen en direct een sms sturen door 1 van de 4 vooringestelde quick replies aan te tikken.
De overige tiles weet ik zo gauw niet wat de voordelen zijn...
In principe wil ik gewoon alleen berichten binnen krijgen, dus even een Messenger of Whatsapp berichtje lezen. Ik heb net getest door alles uit te zetten behalve Notification Center, maar dan komt er toch geen telefoongesprek of FB messenger bericht binnen op de band hoor. Kortom die moeten aan staan wil je berichten binnen krijgen. Vraag is dan: wat voor meerwaarde biedt de Notification Tile. Als je die uit zet komen de berichten&telefoontjes namelijk wel prima binnen als de rest aan staat.Swerfer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:36:
[...]
Met berichten kan je ook een quick reply met een swipe en een klik versturen of zelfs een heel bericht als je je Band op Engels hebt staan.
De Phone tile kan je ook quick reply sturen met een sms. Handig als je in een meeting of auto zit. Kan je ophangen en direct een sms sturen door 1 van de 4 vooringestelde quick replies aan te tikken.
De overige tiles weet ik zo gauw niet wat de voordelen zijn...
Zo snap ik ook de Cortana tile nog niet echt goed; als ik deze uit zet kan ik ook nog steeds prima Cortana gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-12-2015 23:04 ]
youtube.com/@hisrep
WhatsApp heeft geen tile, dus die mis je zonder Notification Tile.DeNachtwacht schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:02:
[...]
In principe wil ik gewoon alleen berichten binnen krijgen, dus even een Messenger of Whatsapp berichtje lezen. Ik heb net getest door alles uit te zetten behalve Notification Center, maar dan komt er toch geen telefoongesprek of FB messenger bericht binnen op de band hoor. Kortom die moeten aan staan wil je berichten binnen krijgen. Vraag is dan: wat voor meerwaarde biedt de Notification Tile. Als je die uit zet komen de berichten&telefoontjes namelijk wel prima binnen als de rest aan staat.
Zo snap ik ook de Cortana tile nog niet echt goed; als ik deze uit zet kan ik ook nog steeds prima Cortana gebruiken.
Maar dan snap ik niet zo goed waarom Whatsapp wél, en FB Messenger/Berichten niét via de Notification Tile kan gaan. Ik wil het aantal tiles op de band zo overzichtelijk mogelijk maken dus voor elke messenger een aparte tile is niet echt feestelijk...
Maar verder is het wel een mooi apparaat tot nu toe, batterij na 1,5 dag leeg na flink experimenteren. Ik heb nog 2 andere vragen:
- snachts valt mij op dat er een lichtje achter de clip tegen mijn pols schijnt, die is soms aan en vaak uit. Wat is dat voor sensor?
- vannacht heb ik al slapend volgens Microsoft Health per uur heel stabiel zo'n 80 calorieën verbrand, en vervolgens nu ik te uurtjes op ben halveert dat aantal ineens. Dit lijkt mij vreemd?
Maar verder is het wel een mooi apparaat tot nu toe, batterij na 1,5 dag leeg na flink experimenteren. Ik heb nog 2 andere vragen:
- snachts valt mij op dat er een lichtje achter de clip tegen mijn pols schijnt, die is soms aan en vaak uit. Wat is dat voor sensor?
- vannacht heb ik al slapend volgens Microsoft Health per uur heel stabiel zo'n 80 calorieën verbrand, en vervolgens nu ik te uurtjes op ben halveert dat aantal ineens. Dit lijkt mij vreemd?
youtube.com/@hisrep
Misschien als je de Messenger tile verwijderd van de Band, dat dan wel de notificaties via de Notification Tile doorkomen. Het is namelijk onlogisch als je en in de Messenger Tile en in de Notification Tile dezelfde notificaties binnenkrijgt.DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:47:
Maar dan snap ik niet zo goed waarom Whatsapp wél, en FB Messenger/Berichten niét via de Notification Tile kan gaan. Ik wil het aantal tiles op de band zo overzichtelijk mogelijk maken dus voor elke messenger een aparte tile is niet echt feestelijk...
Dat is de hartslag sensor. Deze geeft een groen licht, waarbij de aderen zichtbaar worden voor de hartslagsensor en zo de hartslag daarin kan zien.- snachts valt mij op dat er een lichtje achter de clip tegen mijn pols schijnt, die is soms aan en vaak uit. Wat is dat voor sensor?
Slapend verbrand je ongeveer je lichaamsgewicht aan calorieën per uur, terwijl stilzitten (tv kijken, lezen) ongeveer de helft aan calorieën verbrand. Zie http://www.gezondheidsnet...calorieen-verbranden-leuk- vannacht heb ik al slapend volgens Microsoft Health per uur heel stabiel zo'n 80 calorieën verbrand, en vervolgens nu ik te uurtjes op ben halveert dat aantal ineens. Dit lijkt mij vreemd?
Dank voor uitgebreide feedback! Ik heb inmiddels via de hulpsite van microsoft even rond gezocht en ben er achter dat MS het nu helaas zo heeft opgezet dat via het notification center alles behalve die andere tiles naar binnen komt. Kortom je krijgt via de Notification Tile wel Whatsapp maar zal nooit FB Messenger krijgen omdat die in een losse tile zit. Jammer, ik had t liefst gehad dat alle messages onder 1 tile gezet konden worden.Swerfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:13:
Misschien als je de Messenger tile verwijderd van de Band, dat dan wel de notificaties via de Notification Tile doorkomen. Het is namelijk onlogisch als je en in de Messenger Tile en in de Notification Tile dezelfde notificaties binnenkrijgt.
Ik stoei nu met het probleem dat mijn band soms de bluetooth connectie kwijt raakt met de telefoon. Heeft dit met het bereik te maken, ik dacht namelijk dat bluetooth 4 toch wel zo'n 30-40 meter zonder problemen met muren er tussen moest kunnen bereiken. Wat ik wil namelijk is al mijn notifications op de telefoon uitzetten (dus zelfs geen trilfunctie meer maar alles stil) en alles op de Band binnen laten komen. Maar dan wil je natuurlijk niet dat Bluetooth verbinding regelmatig weg is, vooral bij inkomende telefoontjes is dat natuurlijk niet handig
[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-12-2015 12:11 ]
youtube.com/@hisrep
Knal vergeten te vermelden hier dat mijn review over de Band 2 er al even is: productreview: Microsoft Band (2015) Medium review door DaemonAngel
Ik gebruik hem wel samen met een android telefoon dus sommige zaken mis ik wel.
Ik ben nu iets meer dan een maand bezig met elke nacht mijn slaap te tracken en een logboekje bij te houden hoe ik me voelde bij opstaan en doorheen de dag. Ik heb nog niet gekeken naar de resultaten van de slaaptracking om objectief te blijven.
Als ik denk dat ik genoeg data heb ga ik een blogpostje schrijven over hoe de resultaten van de slaaptracking zich verhouden tot de realiteit.
Even kleine edit:
screenprotector
Zover ik kan vinden vind ik alleen via amazon een screenprotector maar deze leveren ze niet naar België.
Ik heb een vriendin die in de UK woont en wel hub wilt spelen voor mijn screenprotector.
Even snel reageren mocht je er ook 1 willen dan kan ik er wel 1 bijbestellen.
Ik gebruik hem wel samen met een android telefoon dus sommige zaken mis ik wel.
Ik ben nu iets meer dan een maand bezig met elke nacht mijn slaap te tracken en een logboekje bij te houden hoe ik me voelde bij opstaan en doorheen de dag. Ik heb nog niet gekeken naar de resultaten van de slaaptracking om objectief te blijven.
Als ik denk dat ik genoeg data heb ga ik een blogpostje schrijven over hoe de resultaten van de slaaptracking zich verhouden tot de realiteit.
Even kleine edit:
screenprotector
Zover ik kan vinden vind ik alleen via amazon een screenprotector maar deze leveren ze niet naar België.
Ik heb een vriendin die in de UK woont en wel hub wilt spelen voor mijn screenprotector.
Even snel reageren mocht je er ook 1 willen dan kan ik er wel 1 bijbestellen.
[ Voor 18% gewijzigd door DaemonAngel op 07-12-2015 10:08 ]
Ik heb mijn band 2 nu ongeveer een maand in bezit en gebruik hem in combinatie met mijn Lumia 620. Helaas geeft de Health app aan dat er te weinig resources zijn voor het draaien van de achtergrond taak en ik ontvang dus nu ook geen enkel bericht op de band behalve de agenda punten. Ik ga er vanuit dat dit een probleem is van mijn telefoon (welke ik snel zal updaten). Voor de rest ben ik erg tevreden met de logging capaciteiten van de band, erg leuk om terug te zien hoe lang het nou duurt voor je in slaap valt.
Echter waar ik iets minder over te spreken ben is de GPS ontvangs. Ik probeer geregeld een keer mijn woon-werk fietsroute te loggen (~12min, ~3km), maar het lukt in deze periode slechts zelden om een Lock te krijgen. Als het dan al een keer lukt dan is dat in de laatste km. Ik draag de band dan met het scherm aan de polszijde (lijkt geen verschil te maken). Wel heb ik gemerkt dat als hij het eenmaal doet, het allemaal prima werkt. Ik heb de band nog niet gebruikt tijdens het hardlopen, maar ik kan me voorstellen dat ik al halverwege mijn route bent als de gps begint te werken. Klein puntje is dan ook dat wannneer je ervoor kiest om alvast aan je route te beginnen, de band de tijd start en dat je gemiddelde snelheid wordt uitgerekend ahv die totale tijd en de afstand dat de GPS werkte (gem is dus vaak zeer laag).
Hebben jullie soortgelijke ervaringen met de GPS ontvangst?
Echter waar ik iets minder over te spreken ben is de GPS ontvangs. Ik probeer geregeld een keer mijn woon-werk fietsroute te loggen (~12min, ~3km), maar het lukt in deze periode slechts zelden om een Lock te krijgen. Als het dan al een keer lukt dan is dat in de laatste km. Ik draag de band dan met het scherm aan de polszijde (lijkt geen verschil te maken). Wel heb ik gemerkt dat als hij het eenmaal doet, het allemaal prima werkt. Ik heb de band nog niet gebruikt tijdens het hardlopen, maar ik kan me voorstellen dat ik al halverwege mijn route bent als de gps begint te werken. Klein puntje is dan ook dat wannneer je ervoor kiest om alvast aan je route te beginnen, de band de tijd start en dat je gemiddelde snelheid wordt uitgerekend ahv die totale tijd en de afstand dat de GPS werkte (gem is dus vaak zeer laag).
Hebben jullie soortgelijke ervaringen met de GPS ontvangst?
Nee ik heb veel betere ervaringen renevanes.
Ik heb in mijn review gps ook aangehaald en die werkte perfect.
Wat wel kan zijn is omdat je gsm geen goede verbinding heeft met je band dat je sattelieten ook niet geupdate zijn op je band en dan duurt een lock langer
Ik heb in mijn review gps ook aangehaald en die werkte perfect.
Wat wel kan zijn is omdat je gsm geen goede verbinding heeft met je band dat je sattelieten ook niet geupdate zijn op je band en dan duurt een lock langer