Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik ben net gebeld door Microsoft en ik krijg toch een cheque en moet deze indienen bij mijn bank. Voor de verwerkingskosten moet ik een 'bonnetje' vragen en dan weer indienen bij Microsoft. Die kosten krijg ik dan weer vergoed + de nieuwe verwerkingskosten. :X

Volgens de MS medewerker worden sommige cheques toch kosteloos verwerkt. Ze had wel mijn Rabobank link door Google translate gehaald en zag inderdaad de kosten.

Binnen 8 weken krijg ik de cheque thuis gestuurd. Het is druk met de refunds... :+

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik kan melden dat het definitief niet is gelukt om iets anders dan een cheque te krijgen, die ik niet kan innen.
Mijn 'vriend' Ramonte van Microsoft US meldt me het volgende:

You received the refund you were promised fulfilling our obligation for our product. Manual checks from the bank are our last resort to refund customer that purchased their device from a third-party vendor. We are unable to add a new payment instruments and refund them when it was not used to make the initial purchase. We can change the currency of the check if that will help but the other options are not valid in our system.

I am sorry that you are disappointed but we have made every attempt with in our policy to refund you on a purchase made outside of Microsoft in support of our product through this end of life process.

Thanks again for your patience and understanding, and for supporting Microsoft

Vooral die laatste zin |:( Alsof ik ooit nog iets zou kopen bij Microsoft....
Zou een actie richting Microsoft UK of Microsoft NL nog zin hebben? Eerst maar eens een poosje in een hoekje gaan zitten :'( en me voor mijn 8)7 dat ik ooit iets gekocht heb van zo'n bedrijf dat mensen buiten de VS als idioten ziet.
Het is de tweede keer dat ik te maken krijg met Microsoft op deze manier. De eerste keer was toen mijn Lumia 1520 het na een paar maanden opgaf en ze hem niet meer wilden repareren. Na een paar maanden kreeg ik toen een tweedehands Lumia 930. En na maanden zeuren en protesteren uiteindelijk een gebruikte 950XL. Maar dat was bij Microsoft NL. Dit is de VS en dan kan je het natuurlijk helemaal vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nouja, beetje nuance mag ook wel. Je hebt de band via Amazon gekocht in de UK, omdat dat ding in Nederland niet verkocht of ondersteund wordt. Dus daar neem je stap 1 al om bewust iets te kopen dat niet ondersteund wordt. Vervolgens klop je bij problemen aan bij de fabrikant, terwijl je hier in de EU doorgaans naar de verkopende partij stapt, want die zijn namelijk verantwoordelijk.

Dan gaat Microsoft al heel soepel met support om, namelijk meerdere malen producten wisselen, vervangen etc. Op een gegeven moment lukt dat niet meer want het product is min of meer EOL. Bieden ze je een refund, helaas kan jij die niet innen omdat je in een land woont waar dat betaalmiddel niet echt meer gebruikelijk is. Dit is echter een risico van de eerste keuze die je hebt gemaakt. Daarnaast gaat Microsoft toch behoorlijk ver om aan hun verplichting te voldoen. Volledige refund terwijl ze niet eens de verkoper van het product zijn...

Sorry, maar hoewel het proces een beetje log is kan ik de Microsoft support vrij weinig aanrekenen. Ze gaan doorgaans erg makkelijk om met garantieclaims en vervanging. Zie ook de meerdere gebruikers die meerdere vervangende Bands hebben gekregen. Ik heb zelf twee keer een Surface Pro (origineel en SP3) in de laatste week van de garantie opgestuurd om een nieuwe, al dan niet refurbished en echt als nieuw, toegestuurd te krijgen, zonder gezeur of vragen.

Ja, de focus ligt op de VS. Maar dat weet je vantevoren ook. En nogmaals, je maakte zelf de keuze om de Band als het ware te importeren naar een land dat geen officiële support geeft ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Propane schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:06:
Nouja, beetje nuance mag ook wel. Je hebt de band via Amazon gekocht in de UK, omdat dat ding in Nederland niet verkocht of ondersteund wordt. Dus daar neem je stap 1 al om bewust iets te kopen dat niet ondersteund wordt. Vervolgens klop je bij problemen aan bij de fabrikant, terwijl je hier in de EU doorgaans naar de verkopende partij stapt, want die zijn namelijk verantwoordelijk.

Dan gaat Microsoft al heel soepel met support om, namelijk meerdere malen producten wisselen, vervangen etc. Op een gegeven moment lukt dat niet meer want het product is min of meer EOL. Bieden ze je een refund, helaas kan jij die niet innen omdat je in een land woont waar dat betaalmiddel niet echt meer gebruikelijk is. Dit is echter een risico van de eerste keuze die je hebt gemaakt. Daarnaast gaat Microsoft toch behoorlijk ver om aan hun verplichting te voldoen. Volledige refund terwijl ze niet eens de verkoper van het product zijn...

Sorry, maar hoewel het proces een beetje log is kan ik de Microsoft support vrij weinig aanrekenen. Ze gaan doorgaans erg makkelijk om met garantieclaims en vervanging. Zie ook de meerdere gebruikers die meerdere vervangende Bands hebben gekregen. Ik heb zelf twee keer een Surface Pro (origineel en SP3) in de laatste week van de garantie opgestuurd om een nieuwe, al dan niet refurbished en echt als nieuw, toegestuurd te krijgen, zonder gezeur of vragen.

Ja, de focus ligt op de VS. Maar dat weet je vantevoren ook. En nogmaals, je maakte zelf de keuze om de Band als het ware te importeren naar een land dat geen officiële support geeft ervoor...
Wat een onzin. Ik heb die band alleen maar gekocht in de UK (niet in de US dus, in een EU land) omdat ze het niet de moeite waard vonden hem in Nederland te verkopen. Het is echter officieel toegestaan om dat te doen, dus niets geen illegale of grijze import. Vervolgens heb ik hem, omdat hij volgens EU regels 2 jaar garantie krijgt (volgens EU-regels dus, niet volgens VS-regels) aangeboden ter reparatie in DUITSLAND (omdat dat van Microsoft UK waarvan ik hem gekocht heb zo moet), een ander EU-land, want het is best gek dat een apparaat van 175 Euro en 4 maanden oud al kapot is. Ze hebben intussen besloten om het ding niet meer te leveren (logisch, want het is een zwak apparaat dat meer kost dan oplevert), dus bieden ze mij een refund aan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, want het apparaat is nu eenmaal pas 4 maanden oud he. En voor jou is blijkbaar 175 Euro een schijntje, voor mij niet. Ik verwacht wat voor die 175 Euro.
Maar dan gebeurt er iets geks. Het hele proces, dat zich uitsluitend in de EU afspeelt wordt verplaatst naar het hoofdkwartier in de VS. Er gaan eerst 2 maanden overheen waarin je niets hoort (ok, dat kan) en dan komt eindelijk de beloofde refund in een vorm die niet te gebruiken is in de EU, de plaats waar het ding gekocht is. En voor klachten daarover blijft men doof. Ik vind dat vreemd. Vooral omdat men soms wel en soms niet gebruik wenst te maken van de alternatieve betalingsmethoden die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19
Heb je hem online in de UK gekocht of gewoon in een winkel? En met welk betaalmiddel?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nee, ik heb hem ooit met een CC gekocht bij Amazon UK. Maar dat weet Microsoft dan weer niet.
If goods you bought anywhere in the EU turn out to be faulty or do not look or work as advertised, the seller must repair or replace them free of charge or give you a price reduction or a full refund.
Je gaat voorbij aan mijn grootste punt. Heb je initieel ooit aangeklopt bij Amazon voor garantie? Of direct bij Microsoft begonnen? Voor een geval waar Amazon volgens de Europese wet verantwoordelijk is, gaat Microsoft behoorlijk ver om jou support te bieden. Een volledige refund terwijl Amazon waarschijnlijk geen cent uitgeeft aan jou.

Je kunt misschien alsnog Amazon eens proberen. Ik heb zelf nooit hun support nodig gehad maar ik heb goede dingen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Propane schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:58:
[...]

[...]

Je gaat voorbij aan mijn grootste punt. Heb je initieel ooit aangeklopt bij Amazon voor garantie? Of direct bij Microsoft begonnen? Voor een geval waar Amazon volgens de Europese wet verantwoordelijk is, gaat Microsoft behoorlijk ver om jou support te bieden. Een volledige refund terwijl Amazon waarschijnlijk geen cent uitgeeft aan jou.

Je kunt misschien alsnog Amazon eens proberen. Ik heb zelf nooit hun support nodig gehad maar ik heb goede dingen gehoord.
Ik heb raad gevraagd aan de Microsoft UK chat. Zij gaven aan dat het het makkelijkst was om via hen te laten repareren in Duitsland. En dat was het ook, want een minuutje later had ik een UPS bewijs en een uurtje later was hij op weg naar Duitsland. Alleen kwam hij niet terug, maar kwam er een bericht dat er een refund zou komen. Ook prima. Het hele gedonder met Amerikaanse cheques begon pas daarna. En natuurlijk had ik ook kunnen denken: "Hé, ik ga toch nog naar Amazon", iets dat ik in Nederland met Nederlandse bedrijven altijd wel doe. Maar dat doe je dus niet als Microsoft zelf je dit aanraadt. Daarnaast had ik echt nooit gedacht dat dit een issue zou kunnen worden. Ik koop van alles over de hele wereld, maar niet in de VS. Laat dat nou juist een probleem zijn. Een beetje zoeken op het internet en wat kletsen met mensen op Twitter vertelt me dat het Amerikaanse betaalsysteem echt hopeloos verouderd is. Vinden ook de Amerikanen. En blijkbaar is het dus niet mogelijk om mijn CC op Paypal te gebruiken, al hebben ze die gegevens al jaren vanwege aankopen van apps e.d.
Afijn, jou overtuigen doe ik toch niet, dus ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
RoJan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:04:
[...]En blijkbaar is het dus niet mogelijk om mijn CC op Paypal te gebruiken, al hebben ze die gegevens al jaren vanwege aankopen van apps e.d.
ben heel benieuwd of dat ook geldt voor de mensen die met de CC, die al gekoppeld was, wel een refund kunnen krijgen. Heb hem bij de US flagship-store in NYC gekocht met de gekoppelde CC, fingers crossed.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
RoJan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:04:
[...]
Joh, je hoeft mij ook helemaal niet te overtuigen en ik probeer jou ook niet te overtuigen. Probeer alleen maar even aan te geven dat Microsoft zich toch behoorlijk voor jou heeft ingezet ondanks het feit dat dat wettelijk de verplichting van Amazon is/was (ongeacht wat MS UK chat zei). Dus ik vond dat die 'rant' tegen Microsoft wel even genuanceerder had gemogen. Wel claimen dat je volgens EU recht dit en dat mag verwachten maar weglaten dat je bij de verkeerde partij aanklopte enzo...

Maar ik zal je verder met rust laten ;) 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Propane schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:14:
[...]

Joh, je hoeft mij ook helemaal niet te overtuigen en ik probeer jou ook niet te overtuigen. Probeer alleen maar even aan te geven dat Microsoft zich toch behoorlijk voor jou heeft ingezet ondanks het feit dat dat wettelijk de verplichting van Amazon is/was (ongeacht wat MS UK chat zei). Dus ik vond dat die 'rant' tegen Microsoft wel even genuanceerder had gemogen. Wel claimen dat je volgens EU recht dit en dat mag verwachten maar weglaten dat je bij de verkeerde partij aanklopte enzo...

Maar ik zal je verder met rust laten ;) 8)7 .
Ik ben het hier mee eens hoor, het is echt ongehoord netjes wat Microsoft doet. Daar gaat flink geld achteraan. De marge ligt namelijk al bij Amazon en Microsoft neemt alle service voor rekening (incl. verschepen, service personeel, transacties en de uiteindelijke refund). Petje af. Ik snap eigenlijk niet dat ze het doen, wat een onzin. Gewoon naar Amazon wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:50
ik heb hier de band 2 van mijn broertje in bruikleen om even te kijken of zon band wat voor mij is.

nu heb ik er op zich best plezier mee, maar als ik snachts de slaapstand aan zet, en smorgens weer aanzet krijg ik geen berichten meer binnen op mijn band 2.

enige manier die ik tot nu toe heb gevonden is reset en opnieuw koppelen, maar dat lijkt me toch niet echt de manier. Iemand een idee?

moet trouwens wel bij vermelden dat ik m gebruik in combinatie met android.

[ Voor 8% gewijzigd door huntedjohan op 07-05-2017 18:36 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Daar heb ik nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
De Band2 deed bij mij eigenlijk prima zijn werk. Het bandje bleef ook heel en de helft van de tijd vond hij de GPS ook in enkele seconden. De andere helft duurde het soms vele minuten en dat is natuurlijk niet acceptabel.
Wat wel begon op te vallen was dat de accu begon te haperen. Af en toe was hij onverklaarbaar snel leeg. Ik heb hem kunnen terugsturen naar Microsoft en met de refund een ander sporthorloge gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:48:
[...]

ben heel benieuwd of dat ook geldt voor de mensen die met de CC, die al gekoppeld was, wel een refund kunnen krijgen. Heb hem bij de US flagship-store in NYC gekocht met de gekoppelde CC, fingers crossed.
Iemand al succes met de CC refund? I krijg nu toch een cheque en de chat verteld doodleuk dat iedereen dat krijgt, no matter what. Waar of ?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 12:13

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Martinus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Iemand al succes met de CC refund? I krijg nu toch een cheque en de chat verteld doodleuk dat iedereen dat krijgt, no matter what. Waar of ?
Ook ik heb een cheque gehad. Moet dus kijken of ze nog iets aan de verwerkingskosten kunnen doen, maar daar heb ik nog geen contact met ze over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MaakmeGek schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Ook ik heb een cheque gehad. Moet dus kijken of ze nog iets aan de verwerkingskosten kunnen doen, maar daar heb ik nog geen contact met ze over gehad.
daar wilden ze niet over praten bij mij.... nja, verder dik okee dat je doekoe terugkrijgt, wat het ook is, immers niks was een optie voor ze geweest.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Martinus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:55:
[...]

daar wilden ze niet over praten bij mij.... nja, verder dik okee dat je doekoe terugkrijgt, wat het ook is, immers niks was een optie voor ze geweest.
Klopt het had ook niets kunnen zijn maar ik ga het wel proberen. Het is toch zonde wanneer 45% van je refund naar verwerkingskosten van een bank gaat wat echt belachelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Mijn cheque is nog onderweg, maar ik krijg de verwerkingskosten vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
BigEagle schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:37:
Mijn cheque is nog onderweg, maar ik krijg de verwerkingskosten vergoed.
Heb je dat zw/w?
MaakmeGek schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Klopt het had ook niets kunnen zijn maar ik ga het wel proberen. Het is toch zonde wanneer 45% van je refund naar verwerkingskosten van een bank gaat wat echt belachelijk is.
45% ? Welke bank heb je?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ja, van de Escalation Analyst:

We understand there will be a fee for cashing a check in the Netherlands. Microsoft will be happy to reimburse you the bank fee and local taxes. As agreed during our telephone conversation, when exchanging your check, please request a receipt and respond to this email with a clear image demonstrating your proof of payment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kreeg het ook niet voor elkaar om op mijn creditcard de refund te krijgen. Hoewel ik die band 2 gewoon met CC betaald heb in MS store in de VS voor $175,-

Wel heb ik gelijk het bedrag laten verhogen met de service kosten voor het innen van de bank (ING) en de kosten voor het verzekerd opsturen van de cheque naar de bank (postnl) door linkjes te sturen van de ING en postnl als bewijs voor de kosten.

Dit is de reactie per mail van even terug, nu wachten op de cheque.

I’m sorry to say but we are unable to refund the credit card, our systems are not interlinked with the physical Microsoft Stores’ system.
In any event, I went ahead and put in a request for a manual refund check for you in the amount of $284.18, which includes the bank refund amount, processing fee to cash the check at your bank, and insured mailed to the bank. The check writers can take 6-8 weeks to issue you the check. We do not require any action on your part regarding your refund, if you do not receive a check within 8 weeks, please contact Microsoft Support and reference this service request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
barber schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:56:
Ik kreeg het ook niet voor elkaar om op mijn creditcard de refund te krijgen. Hoewel ik die band 2 gewoon met CC betaald heb in MS store in de VS voor $175,-

Wel heb ik gelijk het bedrag laten verhogen met de service kosten voor het innen van de bank (ING) en de kosten voor het verzekerd opsturen van de cheque naar de bank (postnl) door linkjes te sturen van de ING en postnl als bewijs voor de kosten.

Dit is de reactie per mail van even terug, nu wachten op de cheque.

I’m sorry to say but we are unable to refund the credit card, our systems are not interlinked with the physical Microsoft Stores’ system.
In any event, I went ahead and put in a request for a manual refund check for you in the amount of $284.18, which includes the bank refund amount, processing fee to cash the check at your bank, and insured mailed to the bank. The check writers can take 6-8 weeks to issue you the check. We do not require any action on your part regarding your refund, if you do not receive a check within 8 weeks, please contact Microsoft Support and reference this service request.
wat zijn volgens jou de kosten van een cheque innen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Martinus schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:15:
[...]

wat zijn volgens jou de kosten van een cheque innen?
Ik heb deze opgegeven:Waarschijnlijk zijn de kosten voor ING 35 euro, maar voor de zekerheid het hogere tarief van 75 euro doorgegeven. En omdat ik de cheque per post moet sturen naar de ING ook gelijk het verzekerd opsturen meegenomen in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ga ik ook maar even doen. Helaas krijg ook ik een cheque ipv een andere Band 2.
Toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
De mijne is vandaag ook overleden. Gaat niet meer aan. Zal ook wel een refund worden als ik alles zo lees. Zou niet weten welke smartwatch de Band2 kan vervangen i.c.m. mijn Lumia 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrBuggyB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:39:
Zou niet weten welke smartwatch de Band2 kan vervangen i.c.m. mijn Lumia 950XL.
Met die vraag zit ik ook nog. En ook ontzettend jammer dat je je opgeslagen data die zich nu in MS Health App bevind 'kwijt' bent bij het overstappen op een andere smartwatch.
Zoiets begrijp ik wel, ieder zijn eigen platform, maar het is nou ook weer niet echt iets wat bij deze tijd hoort.
Bij overstappen van mobiele provider kun je je nummer bijv. gewoon meenemen, waarom dan niet dit soort data ook export/import. ;)
(Even alle economische aspecten en verdienmodellen buitenbeschouwing gelaten).

Je kunt immers geen andere smartwatch meer kopen die samenwerkt met de MS Health App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd... Microsoft mailt mij net dat ze mij GEEN compensatie geven voor het cashen van de cheque.
Tevens geven ze mij maar GBP 174, terwijl ik er 199 voor heb betaald + nog eens 30 voor 2Y complete care. Ik houdt er dus nog maar een fractie van over...
Lekker kansloos... Maar eens kijken of de rechtsbijstand dit wil afhandelen of mij schadeloos stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:09
Ben benieuwd waar zij mee komen :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik heb maar even mijn mond gehouden hier, na de reacties van laatst, maar ik lees nu alleen maar negatieve berichten over de refunds.
Is er iemand die zijn refund ook verzilverd heeft en ook de compensatie heeft gekregen? Dus niet alleen toegezegd, maar ook echt gekregen?
Mijn allerlaatste poging is om de cheque eerst over te laten zetten op iemand anders zijn naam (omdat ik niet bij een bank zit die cheques verzilvert), als Microsoft dat tenminste wil, toezegging van compensatie te krijgen (hebben ze half en half toegezegd) en dan het circus in werking te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nog maar eens weer wat heen en gemept.
Chat vertelde me nu dat alle escalaties zijn ge de-escaleert. Dat houdt in dat alle extra kosten refunden, mogelijk over zetten op CC niet doorgaan.
Reden hiervoor is dat de band alleen in de UK en US zijn uitgebracht en daar de cheque zonder kosten te innen is. Reden vind ik legit, ondanks dat ik er niet blij mee ben.
Je zou bijna een claim tripje naar de UK maken voor weinig, zodat een ieder meer krijgt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap MS dan echt niet dat ze geen CC refund doen. Wat is daar het probleem mee vraag ik me af...?

Ik ga dan maar eens vragen of er nog een collega ofzo is die binnenkort naar de UK gaat en die cheque voor me wil innen op het vliegveld ofzo (als dat kan...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik blijf erbij dat het raar is. In de UK werken ze ook met IBAN en Creditcards. Dat hele gedoe met cheques is alleen maar omdat ze daar in de VS nog mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
RoJan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:48:
Ik blijf erbij dat het raar is. In de UK werken ze ook met IBAN en Creditcards. Dat hele gedoe met cheques is alleen maar omdat ze daar in de VS nog mee werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
Ik snap MS dan echt niet dat ze geen CC refund doen. Wat is daar het probleem mee vraag ik me af...?

Ik ga dan maar eens vragen of er nog een collega ofzo is die binnenkort naar de UK gaat en die cheque voor me wil innen op het vliegveld ofzo (als dat kan...?).
de reden volgens chat was, dat het refund system niet aangesloten zit op het winkel system en ze dus niet van elkaars resources (fin) gebruik kunnen maken. Gaat in zn groot bedrijf gewoon om de "schotten" ander vaatje dus andere budget etc etc.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05
Ik heb zojuist een refund vanuit de UK store gehad, gewoon via een credit card refund.
Het duurde wel even, want ik heb inmiddels ook een cheque voor $179 thuisliggen.
De UK store heeft ergens in haar terms of sale staan dat ze een refund verwerken op dezelfde manier als ze betaald zijn. Daar heb ik ze op gewezen - dat was niet zo belangrijk, het gegeven dat ik hem via de store gekocht had daarentegen wel. Het blijk dus dat die escalation analysts eigenlijk alleen weten dat er een band met serienummer X kapot is gegaan en dat dit onder garantie viel en of hij het even op kan lossen.
De meeste mensen die bij hen komen hebben bot gevangen bij de oorspronkelijke retailer en daar proberen ze een oplossing voor te vinden. Cheques zijn dan een robuuste methode, voor het leeuwendeel van hun cases. Als er een refund op een microsoft store betaling kan gebeuren, is dat gemakkelijker, maar dat moet je ze iedere keer vertellen. Daarnaast moeten ze het order nummer en order date weten (die heb je ooit een keer van microsoft in de mail gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:

Cheque is aan toonder, dus dat gaat niet lukken want de naam klopt niet. Daarnaast is er in de UK een 2/4/6 dagen proces. Na twee werkdagen wordt het geld afgeschreven bij de betalende partij, na vier dagen heb je het op je rekening en na zes dagen weet je zeker dat je het mag houden. Je zult dus ook een UK bankrekening moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Sandwalker schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:36:
Ik heb zojuist een refund vanuit de UK store gehad, gewoon via een credit card refund.
Het duurde wel even, want ik heb inmiddels ook een cheque voor $179 thuisliggen.
De UK store heeft ergens in haar terms of sale staan dat ze een refund verwerken op dezelfde manier als ze betaald zijn. Daar heb ik ze op gewezen - dat was niet zo belangrijk, het gegeven dat ik hem via de store gekocht had daarentegen wel. Het blijk dus dat die escalation analysts eigenlijk alleen weten dat er een band met serienummer X kapot is gegaan en dat dit onder garantie viel en of hij het even op kan lossen.
De meeste mensen die bij hen komen hebben bot gevangen bij de oorspronkelijke retailer en daar proberen ze een oplossing voor te vinden. Cheques zijn dan een robuuste methode, voor het leeuwendeel van hun cases. Als er een refund op een microsoft store betaling kan gebeuren, is dat gemakkelijker, maar dat moet je ze iedere keer vertellen. Daarnaast moeten ze het order nummer en order date weten (die heb je ooit een keer van microsoft in de mail gehad).
waar vind ik die terms? dan kan ik kijken wat er bij de us staat, aangezien ik hem in NYC gekocht heb.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
https://www.microsoftstor...layTermsOfUseAndSalePage/
Voor de US store
Hoofdstuk 12
Credits or refunds will be made to the same method of payment and account used to place the order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Sandwalker schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:58:
https://www.microsoftstor...layTermsOfUseAndSalePage/
Voor de US store
Hoofdstuk 12
Credits or refunds will be made to the same method of payment and account used to place the order.
dank, ga dat chasen. Zeker omdat jij hebt aangetoond dat het wel kan.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheque is binnen, ondanks dat ik een mail heb waarin staat dat ze 174,99 GBP zouden uitkeren, krijg ik een USD cheque voor hetzelfde getal.. Daar ga ik niet mee akkoord. Maar eens kijken hoe/wat/waar ik dit kan aankaarten bij Microsoft.

-edit-
MS geeft aan dat ze een standaard refund doen voor 149,99 GBP en dat de 174,99 een foutje is.
Ze kunnen niks voor mij betekenen.
Kortom, als je de €15 verzendkosten + de bank kosten van de cheque afhaalt, blijft er zo'n €70 over van de 'refund'. 8)7 :X :? :(

Ook die link nog gebruikt van hoofdstuk 12.
Daarin gaan ze niet mee... lekker kansloos. :/

Mag een klacht indienen via de ODR van ze:
https://www.microsoft.com...l/arbitration/EU-ODR.aspx
Maar ja, daar loop je al vast op het in te vullen e-mail adres.

Rechtsbijstand it is... (geen idee of die aan schadeloos doen in dit geval, zou wel fijn zijn).
Die gaan denk ik echt geen briefje schrijven of een advocaat er op zetten voor dit bedrag.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:51:
Cheque is binnen, ondanks dat ik een mail heb waarin staat dat ze 174,99 GBP zouden uitkeren, krijg ik een USD cheque voor hetzelfde getal.. Daar ga ik niet mee akkoord. Maar eens kijken hoe/wat/waar ik dit kan aankaarten bij Microsoft.

-edit-
MS geeft aan dat ze een standaard refund doen voor 149,99 GBP en dat de 174,99 een foutje is.
Ze kunnen niks voor mij betekenen.
Kortom, als je de €15 verzendkosten + de bank kosten van de cheque afhaalt, blijft er zo'n €70 over van de 'refund'. 8)7 :X :? :(

Ook die link nog gebruikt van hoofdstuk 12.
Daarin gaan ze niet mee... lekker kansloos. :/

Mag een klacht indienen via de ODR van ze:
https://www.microsoft.com...l/arbitration/EU-ODR.aspx
Maar ja, daar loop je al vast op het in te vullen e-mail adres.

Rechtsbijstand it is... (geen idee of die aan schadeloos doen in dit geval, zou wel fijn zijn).
Die gaan denk ik echt geen briefje schrijven of een advocaat er op zetten voor dit bedrag.
had het ook op de mat en ja ook dollar.... wat een mafkezen daar.
bizar dat het anderen wel lukt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Rechtsbijstand (Centraal Beheer). Zij hebben me zojuist schadeloos gesteld.
De kosten van het verschil in de waarde van de cheque (USD v.s. GBP) + de genoemde kosten voor het verzilveren en opsturen van de cheque krijg ik van de rechtsbijstand terug. Ze vonden het ook geen manier van service leveren.
Mochten ze meer klachten krijgen van consumenten kunnen ze een zaak beginnen tegen Microsoft. Men adviseerde ook nog even een mail naar de consumentenbond te sturen hierover zodat die er eventueel ook nog wat mee kunnen.

Jammer van Microsoft, maar bedankt rechtsbijstandverzekering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:09
Ook hier een cheque met 175USD...

Wat heb je moeten aantonen bij de Rechtsbijstand?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Had per mail de situatie uitgelegd wat er gebeurd is. Daarover werd ik gebeld, en heb het e.a. telefonisch nog toegelicht.

Defect geraakt, onder garantie zou het gerepareerd worden, kon niet volgens Microsoft, refund cheque van 174GBP zou worden opgestuurd. Kosten voor het innen worden niet vergoed door Microsoft.
Vervolgens is het een USD cheque die nóg minder waard is dan de GBP-waarde en dat dit ook de aanschafprijs niet evenaart.

Mondeling aangegeven dat ik ook screenshots had van een chat met Microsoft support waarin werd aangegeven dat ik het moest doen met de cheque van USD 174.99 en ze verder niks vergoeden, etc.

Op basis daarvan werd de vergoeding verstrekt. Niks verder hoeven op te sturen o.i.d.
Uit de brief van de verzekering (zie onder) blijkt ook dat ze daar bewust voor kiezen, bedrag is te laag.

Ik dien wel alle gegevens tenminste 1 jaar te bewaren voor het geval ze toch een zaak beginnen tegen Microsoft.

Reactie rechtsbijstand:
Wij spraken elkaar over een oplossing voor uw geschil met Microsoft.

U krijgt van ons een afkoop als oplossing voor uw geschil.
Wij deden u het voorstel tot afkoop om uw zaak praktisch en snel voor u op te lossen. Daarbij hielden
wij rekening met uw juridische positie in deze zaak. Uw juridische positie bespraken wij ook met u. Met
deze oplossing worden de risico’s zoveel mogelijk beperkt. U hoeft hierdoor niet te wachten op een
(lange) juridische procedure met een onzekere uitkomst. Ons voordeel is dat wij minder kosten maken
dan in een lange juridische procedure.

Uw vordering gaat automatisch over op ons.
Omdat u akkoord ging met ons afkoopvoorstel krijgen wij van u het recht om de tegenpartij aan te
spreken. Dat heet subrogatie. Subrogatie betekent dat een vordering overgaat op een ander. Wij
krijgen dan alle rechten en plichten in verband met uw vordering. Dit staat in de wet.

Bewaart u de informatie over deze zaak na vandaag nog 1 jaar
Misschien stuurde u ons al informatie over deze zaak. Bewaart u zelf alle (andere) informatie over
deze zaak nog 1 jaar na vandaag. Als u niets van ons hoort blijft uw dossier gesloten. U hoeft dan
niets met de informatie te doen.

Neemt u contact met ons op als het geschil toch wordt opgelost?
Misschien krijgt u toch een oplossing van de tegenpartij. In dat geval betaalt u ons de afkoop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

Heb inmiddels ook al een poosje contact met de support over de refund. Is nu zover dat ik de cashing fee ook vergoed krijg, alleen moeten ze eerst nog de oude cheque cancellen ofzo. Heb er zojuist even achteraan gemailed in welke valuta de cheque geschreven gaat worden, aangezien hij in de UK store is gekocht en de fees in euro zijn, en daarnaast de band in US store ook goedkoper was.

Eerst maar hopen dat ze die andere cheque kunnen cancellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:14
Ook ik ben in (mail) overleg over een vergoeding van de incasso kosten. Al bijna een week geen antwoord meer gehad...

Net als de anderen heb ik ook een mail gekregen waarin in 174,99 GBP werd beloofd en heb ik nu een check van $174,99 dollar thuis liggen :(

Ik ga over een paar weken naar Canada. Denken jullie dat het mogelijk is om de cheque daar te innen? Vermoed dat de kosten dan een stuk lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
De mijne is in reparatie en ik zal wel te horen krijgen dat ik een cheque ga krijgen. Mijn bank accepteert niet eens cheques.. Ik zou niet weten of ik zomaar bij een ING o.i.d. kan binnenlopen en daar de cheque verzilveren. Zou mooi zijn als een medeTweaker dat binnenkort kan doen in een land waar niet zo'n fee wordt gevraagd, zodat we dat gezamenlijk kunnen doen. Maar ik weet niet of dat kan i.v.m. de tenaamstelling. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Krijg net de bevestiging dat ik een check van 303 dollar krijg. Hopen dat alles goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Secsytime schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:40:
Krijg net de bevestiging dat ik een check van 303 dollar krijg. Hopen dat alles goed gaat!
Hoe krijg jij het voor elkaar om zo'n hoog bedrag terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

BrBuggyB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:53:
[...]

Hoe krijg jij het voor elkaar om zo'n hoog bedrag terug te krijgen?
Originele aanschafprijs (in gbp) en de kosten van het innen. Ik heb het laten escaleren "naar het hoogste escalatie niveau" volgens microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 22:36

SED

Gekocht bij Amazon:
Reactie Amazon UK:
​​​​​​​My name is Indusha. I've picked up your e-mail today and I'll do my very best to help you with your query.​​

From your email, I do understand that you've several problems with this refund for this item.

I'm truly sorry for the inconvenience caused by this situation.

Normally, in this situation, I'd create a replacement order for the item right away, to be sent to you as soon as possible at no additional charge.

Unfortunately, at the moment, "Microsoft Band 2 - Medium" is unavailable from our suppliers and I can't send a replacement.

However, we'll be happy to issue a full refund to the original payment method used when you placed the order otherwise we will issue a refund to the Gift card.

In this situation, if you've the item, please return the Item to us and, we'll refund you as soon as the item is returned to our warehouse.

To access your personalised return label, click the link below and follow the instructions provided:
Refund 175 pound. ( dezelfde prijs als destijd aanschaf, alleen is de pond fiks gezakt. maar ja..
Nu nog regelen dat ik niks kan terugzenden omdat de band bij Microsoft is.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Originele aanschafprijs (in gbp) en de kosten van het innen. Ik heb het laten escaleren "naar het hoogste escalatie niveau" volgens microsoft.
Mooi voor jou! Maar wel een slecht staaltje van meten met 2 maten van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Mooi voor jou! Maar wel een slecht staaltje van meten met 2 maten van Microsoft.
Heb een aantal keren aangegeven via mail en chat dat ik niet blij was met hoe het nu ging.. had je zelf ook kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Secsytime schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Heb een aantal keren aangegeven via mail en chat dat ik niet blij was met hoe het nu ging.. had je zelf ook kunnen doen..
Ik heb dat al tig keer gedaan en heb wat afgemaild met Microsoft, maar dat helpt helemaal niets. Dus hij heeft gelijk, wel degelijk meten met twee maten. Ik snap die lui echt niet hoor, dat is toch niet echt goed voor je naam. Of zouden ze denken: kan ons het schelen, die paar Nederlanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik zit er over te denken maar een bankrekening te nemen bij de bank die de laagste kosten rekent en dan daar die cheque te innen. Vervolgens daarna de rekening weer opzeggen. Beter dan helemaal niets. Maar wat een idioterie allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

RoJan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik heb dat al tig keer gedaan en heb wat afgemaild met Microsoft, maar dat helpt helemaal niets. Dus hij heeft gelijk, wel degelijk meten met twee maten. Ik snap die lui echt niet hoor, dat is toch niet echt goed voor je naam. Of zouden ze denken: kan ons het schelen, die paar Nederlanders?
Ook via de chat van de UK store? Misschien ben ik wel een belangrijkere klant (;

Heb ook al een hoop gedoe gehad met de band 1 misschien dat ze dit meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Secsytime schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Ook via de chat van de UK store? Misschien ben ik wel een belangrijkere klant (;

Heb ook al een hoop gedoe gehad met de band 1 misschien dat ze dit meenemen..
Ik heb in totaal 3 keer een chat gehad met de UK store en daarna is het geëscaleerd naar de VS, die mailen en daar steeds een week overheen laten gaan. Ik zit nog steeds met een niet geïnde cheque, die nog maar een maandje geldig is. Vandaar dat ik er in arremoede maar over denk een jaartje ABN-AMRO te nemen ofzo om in elk geval nog iets van mijn geld terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

RoJan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Ik heb in totaal 3 keer een chat gehad met de UK store en daarna is het geëscaleerd naar de VS, die mailen en daar steeds een week overheen laten gaan. Ik zit nog steeds met een niet geïnde cheque, die nog maar een maandje geldig is. Vandaar dat ik er in arremoede maar over denk een jaartje ABN-AMRO te nemen ofzo om in elk geval nog iets van mijn geld terug te zien.
Tsja, ik weet het ook niet joh, nee is voor mij gewoon geen optie. Maar misschien heb ik ook wel gewoon mazzel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Je kunt ook mijn eerdere posts lezen in het topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb sinds kort een probleem met mijn band: hij laadt niet meer bij. Als ik hem aan de lader hang, geeft hij wel het oplaad icoontje weer, maar de accu blijft op 0% staan. :(

Iemand bekend met dit probleem? Ik hoop niet dat het een reparatie moet worden, want dat wordt het waarschijnlijk ook een refund waar ik niet op zit te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Kijk zo kan het dus ook:

Thank you for contacting Amazon Customer Service. I would do my best to resolve this issue.

I am Abhishek form Amazon customer service team. I have received your e-mail today.

From your email I completely understand your concern.Your satisfaction is our priority. We will do all we can in every possible way to assist you.

To serve you best I've requested a full refund for £175.53 for the item so that you can purchase the item locally or by the manufacturer directly,This will go through within the next 5- 7 business days and will appear as a credit on your billing statement.

When the refund is completed, we'll send you an e-mail letting you know the date, amount and payment details. Completed refunds information can be viewed in Your Account once you've received a confirmation e-mail from us. You can view completed refunds in Your Orders, https://www.amazon.co.uk/your-orders, by selecting "Order Details". Please allow your bank 5 to 7 business days to process the refund.

Vreemd genoeg zeggen ze niets over de Microsoft check ... maar wel heel netjes.
Jammer dat de pond koers zo ineengestort is maar daar is Amazon niet verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
SED schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:27:
Kijk zo kan het dus ook:

Thank you for contacting Amazon Customer Service. I would do my best to resolve this issue.

I am Abhishek form Amazon customer service team. I have received your e-mail today.

From your email I completely understand your concern.Your satisfaction is our priority. We will do all we can in every possible way to assist you.

To serve you best I've requested a full refund for £175.53 for the item so that you can purchase the item locally or by the manufacturer directly,This will go through within the next 5- 7 business days and will appear as a credit on your billing statement.

When the refund is completed, we'll send you an e-mail letting you know the date, amount and payment details. Completed refunds information can be viewed in Your Account once you've received a confirmation e-mail from us. You can view completed refunds in Your Orders, https://www.amazon.co.uk/your-orders, by selecting "Order Details". Please allow your bank 5 to 7 business days to process the refund.

Vreemd genoeg zeggen ze niets over de Microsoft check ... maar wel heel netjes.
Jammer dat de pond koers zo ineengestort is maar daar is Amazon niet verantwoordelijk voor.
Ik neem aan dat je hem niet ter reparatie hebt aangeboden bij Microsoft, via de UK chat, zoals de meesten van ons, maar dat je direct hebt aangeklopt bij Amazon UK met de melding: "mijn band is stuk, wat nu?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Jemig. Ik heb ook een MS Band 2 en heb al een tijdje niet meer dit topic gelezen. Maar mijn Band begon dus ook kuren te vertonen en na een zeer soepel chatgesprek met Microsoft mocht ik deze opsturen en werd erbij verteld dat het hoogstwaarschijnlijk een refund gaat worden. Ik helemaal blij dat het zo makkelijk ging, maar na de laatste paar pagina's hier te hebben gelezen houd ik nu m'n hart nu vast hoe dit gaat lopen. To be continued...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Status update.
Band 2 ligt bij Microsoft die inmiddels al de beruchte checque heeft gestuurd. Ik heb dus ook niets om terug te zenden naar amazon.

Toen ik op basis van de ongewenste cheque aanklopte bij Amazon voor advies, kreeg ik de hierboven geplaatste reacties.

Nu de volgende slotconclusie.
Mijn waardering voor amazon in deze zaak: bijzonder netjes!
===================

We are writing to confirm that we are processing your refund in the amount of €250.86 for your Order 203-XXXXXX-XXXXX
This amount has been credited to your payment method and will appear when your bank has processed it.

This refund is for the following item(s):

Item: Microsoft Band 2 - Medium
Quantity: 1
ASIN: XXXXXXXX
Reason for refund: Account adjustment

The following is the breakdown of your refund for this item:

Item Refund: €202.46
Item Tax Refund: €42.52
Shipping Refund: €4.87
Shipping Tax Refund: €1.01

Your refund is being credited as follows:

MasterCard Credit Card [expiring on xxxx: €250.86

These amounts will be returned to your payment methods within 5 business days.

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 19-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Even een update over mijn Band 2 refund vanuit Microsoft, gekocht via de UK store, retour ontvangen door Microsoft in maart:

Na tientallen keren contact gezocht te hebben via zowel de Band als de UK store support chat, meerdere mails heen en weer met escalation specialists en uiteindelijk zelfs een refund cheque in de bus (ondanks de toezegging dat ik deze niet zou ontvangen omdat ik zelf op voorhand al aangegeven had geen cheque te kunnen cashen), heb ik vandaag eindelijk bericht gekregen dat men deze cheque heeft gecancelled en een refund heeft toegekend op het destijds gebruikte betaalmiddel (CC).

Man, man, man, wat een moeizaam traject was dat...nu nog even hopen dat het ook daadwerkelijk binnen komt. Volgende keer bestel ik wel weer lekker via Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

SED schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:31:
Status update.
Band 2 ligt bij Microsoft die inmiddels al de beruchte checque heeft gestuurd. Ik heb dus ook niets om terug te zenden naar amazon.

Toen ik op basis van de ongewenste cheque aanklopte bij Amazon voor advies, kreeg ik de hierboven geplaatste reacties.

===================

We are writing to confirm that we are processing your refund in the amount of €250.86 for your Order 203-XXXXXX-XXXXX
This amount has been credited to your payment method and will appear when your bank has processed it.

Wow, dus even voor de duidelijkheid. Je had je Band 2 al naar Microsoft opgestuurd en de cheque ontvangen en alsnog krijg je je geld terug op je credit card van Amazon zelf? Of lees ik het nou verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik ben achteraf heel blij dat ik een voorloper was en rond november mijn (4e) band al heb terug gestuurd, toen deden ze het nog netjes op de creditcard. Wat een gezeur met zo'n cheque...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Maakmegek, klopt. Geen idee wat ik nu met die cheque ga doen. Ik leg het eerst even voor aan Amazon. Lijkt me niet netjes als op basis van serienummer etc hun claim bij MS problematisch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
SED schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:31:
Status update.

===================

Leek me te mooi om waar te zijn en dat is het ook. Voor mij althans.
Ik kreeg het volgende te horen:

Without the item we won't get the option for refund. If they have the item or they gave you the paper refundcheque then you need to ask then for the resolution. As you said you don't have the item but sorry to tell you, without item we cannot do anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Vreemd die verschillen. Ik heb op de amazon site zelf een formulier ingevuld.
Het kan wel zo zijn dat jij via amazon bij een andere partij gekocht hebt en niet bij amazon zelf. Kan dat het verschil verklaren?
Ik zal laten weten als ik het geld op mijn rekening heb.. dat duurt nog een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
SED schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:46:
Vreemd die verschillen. Ik heb op de amazon site zelf een formulier ingevuld.
Het kan wel zo zijn dat jij via amazon bij een andere partij gekocht hebt en niet bij amazon zelf. Kan dat het verschil verklaren?
Ik zal laten weten als ik het geld op mijn rekening heb.. dat duurt nog een paar dagen.
Nee hoor, ik heb gewoon bij Amazon zelf gekocht. Maar ik vind het tof voor jou dat het is gelukt, maar de reactie van amazon is niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Begrijp ik het nu goed dat je (met een beetje geluk) zowel bij Amazon een refund kan krijgen (op creditcard) als bij Microsoft een refund via check?

Ik heb mijn band bij Microsoft ter reparatie aangeboden en kreeg deze week ook bericht dat het een refund gaat worden via check. Ik heb via de chat aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en gelijk verzocht om escalatie aangezien ik geen zin had in een welles nietes spelletje. Heel netjes te woord gestaan en gelijk geescaleerd. 's avonds nog mail gehad vanuit de VS dat ik een check opgestuurd krijg voor refund bedrag + inningskosten bij mijn bank ING (75 euro aangehouden). Opzich prima (al heb ik wel aangegeven dat CC de voorkeur verdiend).

Maar nu ik begrijp doet Amazon geen check of je het product nog hebt of bij Microsoft een check? Je zou dus, mocht je zo in elkaar steken, twee keer een refund kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Laatst online: 16:11
[b][message=51181699,noline]Derice schreef .....
[b][message=51203875,noline]Martinus schreef o.....
Gisteren heb ik onderstaande mail ontvangen: (na escalatie via chat)
Ik had een mail ontvangen dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar dat was minder dan wat ik betaald heb. Tevens had ik via de chat aangegeven dat mijn bank kosten rekent voor het innen van de cheque.
Hi -mijn naam-,

This is -naam-, with Microsoft Global Escalation Services. I want to apologize for any inconvenience this refund process may have caused you. Thank you for sending the attachment with price of original purchase of 123.96 GBP. We apologize for any misunderstanding but we do not refund shipping and vat tax.

Currently 123.96 GBP converts to $160.39 USD.

We have sent a check to you totaling $174.99 USD. I have checked our processing facility, and your check should arrive within 2-4 weeks from now due to the high volume of refund requests currently.

Also, if you are aware of any check cashing fees at your financial institution we can cover that. If you can please provide a link from your financial institution or documentation showing the cash checking fee.

If there are no check cashing fees there is a check totaling $174.99 USD on its way.

Thank you for your cooperation and continued support of Microsoft products. I Look forward to speaking with you again.

Sincerely,

-naam-

[Tier III Analyst]

[ Voor 5% gewijzigd door MrTre op 26-05-2017 08:59 . Reden: quote om de beste heren op de hoogte te stellen. :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

iENO schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:59:
Even een update over mijn Band 2 refund vanuit Microsoft, gekocht via de UK store, retour ontvangen door Microsoft in maart:

Na tientallen keren contact gezocht te hebben via zowel de Band als de UK store support chat, meerdere mails heen en weer met escalation specialists en uiteindelijk zelfs een refund cheque in de bus (ondanks de toezegging dat ik deze niet zou ontvangen omdat ik zelf op voorhand al aangegeven had geen cheque te kunnen cashen), heb ik vandaag eindelijk bericht gekregen dat men deze cheque heeft gecancelled en een refund heeft toegekend op het destijds gebruikte betaalmiddel (CC).

Man, man, man, wat een moeizaam traject was dat...nu nog even hopen dat het ook daadwerkelijk binnen komt. Volgende keer bestel ik wel weer lekker via Amazon :)
Om mezelf nog even aan te vullen: netjes een refund t.w.v. het oorspronkelijke aankoopbedrag op mijn CC ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ten einde raad maar besloten een rekening te openen bij ABN-Amro om zo de cheque te kunnen innen. Helaas gaat ook dat niet, want het moet een 'gevoede rekening' zijn voordat ABN-Amro cheques gaat innen. Dat houdt dus in dat er al een tijdje salaris op binnenkomt.
Nu weer een mailtje gestuurd naar Microsoft of ze alstublieft de cheque willen overzetten op naam van een vriend die bij de ING bank zit, plus de transactiekosten. Doen ze dat ook niet dan heb ik alles gehad. Duimen dus maar.
Maar het blijft vreemd dat er met twee maten wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Helaas, na bijna een jaar (juni 2016) is mijn Band ook gescheurd. Ik heb hem toen bij Amazon uk besteld. Zal hem daar ook maar als defect melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Zojuist een chat met Microsoft gehad. Gemeld dat cheque geen optie is. Triodos neemt geen cheque aan. Issue is naar escalatie team. Medewerker verzocht me alvast te checken of mijn creditcard en PayPal gegevens klopte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
ardvark99 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:28:
Helaas, na bijna een jaar (juni 2016) is mijn Band ook gescheurd. Ik heb hem toen bij Amazon uk besteld. Zal hem daar ook maar als defect melden.
Zo, vanmiddag contact gezocht met Amazon uk, mailtje gestuurd (niet de link naar de leverancier, want dan kom ik bij Microsoft terecht), en binnen 2 uur een reply dat ik een refund krijg. Alleen waarschijnlijk niet van de gemaakte verzendkosten toenertijd. En de pond is natuurlijk gezakt. Het antwoord van Amazon was ongeveer in de zelfde trend als van een aantal berichten terug van SED (18 mei).

Ik ben al aan het kijken naar een vervanger. Dat zal niet meevallen. Ik zoek eigenlijk ongeveer het zelfde als de Band 2, was daar wel zeer tevreden over. Belangrijkste eisen zijn: stappen/trappen teller/sport (fiets en tennis)/calorieën/slapen/hartslag en ook zeer belangrijk notificaties. En dat in combinatie met W10M. Waar zijn jullie naar overgestapt?

Ik heb zelf al gekeken naar Fitbit Charge 2/Surge of de Garmin vívosmart HR. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
RoJan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:35:
Ten einde raad maar besloten een rekening te openen bij ABN-Amro om zo de cheque te kunnen innen. Helaas gaat ook dat niet, want het moet een 'gevoede rekening' zijn voordat ABN-Amro cheques gaat innen. Dat houdt dus in dat er al een tijdje salaris op binnenkomt.
Nu weer een mailtje gestuurd naar Microsoft of ze alstublieft de cheque willen overzetten op naam van een vriend die bij de ING bank zit, plus de transactiekosten. Doen ze dat ook niet dan heb ik alles gehad. Duimen dus maar.
Maar het blijft vreemd dat er met twee maten wordt gemeten.
daar word ik ook zo moe van, van super oplossing (cc), naar klote cheque zonder kosten dekking.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
BrBuggyB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:01:
Zojuist een chat met Microsoft gehad. Gemeld dat cheque geen optie is. Triodos neemt geen cheque aan. Issue is naar escalatie team. Medewerker verzocht me alvast te checken of mijn creditcard en PayPal gegevens klopte...
Alvast sterkte. Zo ging het bij mij dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ik heb net mijn cheque ontvangen ter waarde van 149,94 euro -O-. In de emails die ik gehad heb staat echter dat ik een cheque zou krijgen van 190,15 euro.

Pffffft, maar weer eens contact gaan opnemen met Microsoft... :/

Update: geen contact opgenomen met Microsoft, maar met mijn rechtsbijstand. :7

[ Voor 15% gewijzigd door BigEagle op 30-05-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Sorry nog vergeten te melden: de keurige afwerking van Amazon UK:
19 mei AMAZON.UK PAYMENTS AMAZON.CO.UK LUX
Bij
€ 250,86

Heel netjes... nu nog uitzoeken wat ik met die MS cheque ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
SED schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:33:
Sorry nog vergeten te melden: de keurige afwerking van Amazon UK:
19 mei AMAZON.UK PAYMENTS AMAZON.CO.UK LUX
Bij
€ 250,86

Heel netjes... nu nog uitzoeken wat ik met die MS cheque ga doen.
Heb je je band naar Microsoft gestuurd en heb je, zonder fysiek product, een uitbetaling van Amazon gekregen? Ik heb hem namelijk ook bij Amazon gekocht en wacht nu op een cheque die wel of niet gaat komen en die wel of niet mijn kosten gaat dekken..

Maar als 't zo makkelijk is, dan kan ik beter Amazon aanschieten? Gewoon zeggen dat ie gescheurd is en dat je een refund wil? Je hoeft product zelf niet op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Amazon vroeg om retourzenden van product. Ik heb aangetoond dat he tbij Microsoft Duitsland lag en men accepteerde dat. Amazon heeft daarna het volledige bedrag gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Worsteneter schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Heb je je band naar Microsoft gestuurd en heb je, zonder fysiek product, een uitbetaling van Amazon gekregen? Ik heb hem namelijk ook bij Amazon gekocht en wacht nu op een cheque die wel of niet gaat komen en die wel of niet mijn kosten gaat dekken..

Maar als 't zo makkelijk is, dan kan ik beter Amazon aanschieten? Gewoon zeggen dat ie gescheurd is en dat je een refund wil? Je hoeft product zelf niet op te sturen?
Ik heb net ook bij Amazon UK aangeklopt via de site, aangegeven dat ie kapot is, je krijgt de mogelijk om via een knop contact op te nemen met de leverancier (MS), dat heb ik niet gedaan, gelijk een mail gestuurd naar Amazon, met de mededeling dat de Band 2 gescheurd is, en of ie gerepareerd kan worden (wat niet meer kan natuurlijk). Kort en krachtig, 2 uur later een reactie terug dat ik een refund krijg. Formulier er bij die ik uit moet printen, opsturen naar een antwoordnummer in Eindhoven. Heel simpel eigenlijk.

Ik moet hem nog opsturen, met pijn in mijn hart :'( ;w . Ik ben bijna geneigd om de boel zelf te repareren met lijm en tape :P
Een fatsoenlijke vervanger vinden wordt een probleem denk ik... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
SED schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:11:
Amazon vroeg om retourzenden van product. Ik heb aangetoond dat he tbij Microsoft Duitsland lag en men accepteerde dat. Amazon heeft daarna het volledige bedrag gestort.
Wat heb je als bewijs overlegd dan? Gewoon een bewijs van reparatie? Of iets bij MS opgevraagd?

Denk dat ik dezelfde route ga volgen namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb het nummer van de case bij MS aangeleverd al vroeg men daar niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
SED schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:13:
Ik heb het nummer van de case bij MS aangeleverd al vroeg men daar niet om.
Thanks, ik heb Amazon ook gelijk gecontacteerd. MS komt nu met bullshit aan dat ze geen VAT en shipping willen refunden (terwijl ze daar onder EU wetgeving toe verplicht zijn). Ik ben nu al 4 maanden aan het mailen, ben er helemaal klaar mee. Hopelijk keert Amazon bij mij even snel uit als bij jou.

Mocht die check van Microsoft dan alsnog komen, kan je die altijd nog cashen voor alle moeite :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worsteneter schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:05:
[...]
Mocht die check van Microsoft dan alsnog komen, kan je die altijd nog cashen voor alle moeite :9
En dat is fraude. Officieel gezien zou je die cheque dan moeten verscheuren (= geen verlies voor Microsoft).
Je bent immers al gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:18:
[...]

En dat is fraude. Officieel gezien zou je die cheque dan moeten verscheuren (= geen verlies voor Microsoft).
Je bent immers al gecompenseerd.
Dat is geen fraude als ik al 4 maand bezig ben met een check, mij laat compenseren door Amazon en dan nog die check van MS krijg. Wel is het een ongerechtvaardigde verrijking die ik dan zou moeten terugbetalen... en tuurlijk zou ik die check dan niet cashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Net als SED en Worsteneter heb ik in de trant van 'Een nee heb je en een ja kan je krijgen' vanochtend contact opgenomen met Amazon.co.uk.

In het contactformulier heb ik geschreven dat mijn Microsoft Band 2 voor de 2de keer richting Microsoft is gegaan en zij mij alleen een cheque kunnen toesturen waarvan een groot deel op gaat aan verwerkings,- en verzendingskosten, dat ik dat jammer vind en of ze mij kunnen helpen om het op mijn credit card gestort te krijgen die ik bij aankoop heb gebruikt op Amazon.

Hierop heb ik inmiddels onderstaand antwoord gekregen:
Hello,

My name is Akram.A. I've picked up your e-mail today and I'll do my very best to help you with your query.

Firstly, please accept my sincere apologies for any inconvenience caused by this situation.

I understand your concern about the item "Microsoft Band 2 - Medium".

To help you in this situation, I've now requested a refund for £145.28 to MasterCard ****47,This will go through within the next 5- 7 business days and will appear as a credit on your billing statement.

On the date the refund is completed, we'll send you an e-mail confirming the date, amount and payment details. After receiving this confirmation e-mail, you can view the refund details on the Order Summary in Your Account (https://www.amazon.co.uk/your-account). Completed refunds will appear at the bottom of an individual order summary page.

For further assistance please write us back so that we can assist you better.

I hope this helps. We look forward to seeing you again soon.
Heel erg netjes dus en ik wacht rustig af of ik inderdaad de bevestigingsmail krijg en het bedrag bijgeschreven krijg op mijn credit card. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ik heb ook antwoord gehad van mijn rechtsbijstand. Die willen mij niet verder helpen. Ik ga ook de Amazon.co.uk optie proberen. Daar komt ook mijn Band 2 vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Moet je Amazon.co.uk je originele factuur laten zien als je bij hun aanklopt? Ik heb mijn Band namelijk tweedehands overgenomen en weet niet waar deze vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
MaakmeGek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:16:
Net als SED en Worsteneter heb ik in de trant van 'Een nee heb je en een ja kan je krijgen' vanochtend contact opgenomen met Amazon.co.uk.

In het contactformulier heb ik geschreven dat mijn Microsoft Band 2 voor de 2de keer richting Microsoft is gegaan en zij mij alleen een cheque kunnen toesturen waarvan een groot deel op gaat aan verwerkings,- en verzendingskosten, dat ik dat jammer vind en of ze mij kunnen helpen om het op mijn credit card gestort te krijgen die ik bij aankoop heb gebruikt op Amazon.

Hierop heb ik inmiddels onderstaand antwoord gekregen:

[...]

Heel erg netjes dus en ik wacht rustig af of ik inderdaad de bevestigingsmail krijg en het bedrag bijgeschreven krijg op mijn credit card. _/-\o_
Mooi!
Ook daar word ik trouwens gek van, dat dat bij de ene medewerker wel lukt en bij de andere niet.
Als Microsoft me straks opnieuw het bos in heeft gestuurd ga ik dit ook opnieuw proberen.
Duidelijk is wel dat je bij Amazon beter een mail kunt sturen dan een chat proberen, kost ook nog eens minder tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Terpstars schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:28:
Moet je Amazon.co.uk je originele factuur laten zien als je bij hun aanklopt? Ik heb mijn Band namelijk tweedehands overgenomen en weet niet waar deze vandaan komt.
Geen idee, ik in ieder geval niet, maar ik heb 'm daar dan ook zelf gekocht dus kunnen ze alles terugvinden in hun eigen systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
MaakmeGek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Geen idee, ik in ieder geval niet, maar ik heb 'm daar dan ook zelf gekocht dus kunnen ze alles terugvinden in hun eigen systeem.
Klopt, die van mij is ook bij hun zichtbaar in het systeem. Ik kreeg net de vraag via Amazon of ik de Band 2 retour wilde sturen. Even geantwoord dat dit niet meer mogelijk is en als bewijs de UPS verzendlabel en proof-of-delivery meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
SED schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:11:
Bij mij willen ze dat dus niet kreeg ik net de horen. Kun jij die email delen? Dan kan ik die gebruiken als je dat goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Mijn gehele mailverkeer met amazon staat in deze draad.

Kijk ook bij ""maakmegek"" voor benadering.

[ Voor 29% gewijzigd door SED op 01-06-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Ze zijn erg snel bij Amazon. Het geld is al bijgeschreven op mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MaakmeGek schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:33:
Ze zijn erg snel bij Amazon. Het geld is al bijgeschreven op mijn creditcard.
Mooi, die van mij is ook onderweg naar Amazon. Heb jij al een idee welke de vervanger voor jou gaat worden?
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste