Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:13

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

ardvark99 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:36:
[...]

Mooi, die van mij is ook onderweg naar Amazon. Heb jij al een idee welke de vervanger voor jou gaat worden?
Ik heb wat research gedaan maar ik heb werkelijk waar nog geen idee. De Band 2 is vreemd genoeg toch de beste in zijn prijsklasse i.c.m. Windows 10 Mobile, maar ik ga 'm niet nog een keer kopen.

In afwachting van wat mijn volgende toestel gaat worden denk ik dat ik maar een tijd zonder smartwatch ga rond lopen. Het is nu ook alweer een 3 maand geleden dat ie stuk was gegaan dus ben het inmiddels gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik kreeg gisteravond laat een email van Amazon dat ik ook mijn geld terug krijg, ondanks dat mijn Band 2 bij Microsoft ligt.

Top service van Amazon! *O* _/-\o_

Ik ben nu aan het kijken naar een Garmin Forerunner 235 of de 935. Ik ben recent overgestapt van een 950XL naar een Lenovo P2 met Android.

[ Voor 30% gewijzigd door BigEagle op 02-06-2017 09:52 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
BigEagle schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:45:
Ik kreeg gisteravond laat een email van Amazon dat ik ook mijn geld terug krijg, ondanks dat mijn Band 2 bij Microsoft ligt.

Top service van Amazon! *O* _/-\o_

Ik ben nu aan het kijken naar een Garmin Forerunner 235 of de 935. Ik ben recent overgestapt van een 950XL naar een Lenovo P2 met Android.
Bij mij hebben ze 2 dagen niets van zich laten horen, en nadat ik erachteraan had gemaild kreeg ik ineens een bevestiging van een retouraanmelding met daarna een mail met 'sorry dat je de band in deze toestand hebt ontvangen' :'(

Even verder mailen dus. Opzich niet erg aangezien ik ook al 4 maanden met Microsoft aan het mailen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Heeft iemand een check al gecasht? Iemand enig idee wat de verstrekkende bank is en/of ING 30 of 75€ als fee rekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Worsteneter schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:01:
Heeft iemand een check al gecasht? Iemand enig idee wat de verstrekkende bank is en/of ING 30 of 75€ als fee rekent?
ook wel benieuwd

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Ik ga trouwens voor een TomTom Adventurer als opvolger van mijn Band 2. Via ING rentepunten voor een mooie prijs te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Terpstars schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:42:
Ik ga trouwens voor een TomTom Adventurer als opvolger van mijn Band 2. Via ING rentepunten voor een mooie prijs te krijgen!
id, nu met auto pauze een prima ding.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:14
Net weer een mail van Microsoft ontvangen.

Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik de Band (gekocht via Ebay), de shipping, handling en importkosten en de incassokosten vergoed. In total $297,90.

Had liever een werkende Band gehad, maar dit wordt uiteindelijk toch wel netjes opgelost door Microsoft (fingers crossed, heb nog geen cheque in m'n handen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
Ik heb afgelopen weekend het geld al van Amazon ontvangen. Die zijn snel daarmee! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:11
Ik heb eergisteren een cheque ontvangen, met een foutief bedrag (zonder de kosten die de bank rekent). Als het goed is komt de goede dus over enkele dagen.

Over 1,5 week ga ik op vakantie naar de USA, en ben van plan 'm mee te nemen en bij de Bank of America in te wisselen... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTre
  • Laatst online: 16:11
Oke, dit verzin je niet:
Ik stond gistermiddag in een kantoor van mijn bank. (pasje stuk)
Er was buiten de dame voor mij niemand meer, en normaal gesproken hou ik niet zo van afluisteren en al helemaal niet bij bankzaken, maar toch ving ik 2 woorden op: Cheque n Microsoft.

Toen ze klaar waren heb ik haar toch maar even aangesproken, en jahoor, ook een ms band die stuk was gegaan. Ze was IT-er dus vandaar dat ze er een had. Herkenbaar.
Ik heb haar toch maar even gewezen op de verwerkingskosten en dat je dat ook terug kan krijgen als je erom vraagt bij Microsoft. Ook kreeg ze niet het gehele bedrag terug. (ze was ook bekend met tweakers, ook maar even verteld dat er op het forum dit draadje loopt en dat het er vol mee staat)

Ik bedenk me nu dat dat komt omdat ze waarschijnlijk de US verkoopprijs oid hebben aangehouden. Dus als u dit leest, ook nog even doorgeven aan Microsoft en dan zullen ze vragen of u de factuur wilt mailen! Dan wordt het bedrag naar boven bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
MrTre schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:26:
Oke, dit verzin je niet:
Ik stond gistermiddag in een kantoor van mijn bank. (pasje stuk)
Er was buiten de dame voor mij niemand meer, en normaal gesproken hou ik niet zo van afluisteren en al helemaal niet bij bankzaken, maar toch ving ik 2 woorden op: Cheque n Microsoft.

Toen ze klaar waren heb ik haar toch maar even aangesproken, en jahoor, ook een ms band die stuk was gegaan. Ze was IT-er dus vandaar dat ze er een had. Herkenbaar.
Ik heb haar toch maar even gewezen op de verwerkingskosten en dat je dat ook terug kan krijgen als je erom vraagt bij Microsoft. Ook kreeg ze niet het gehele bedrag terug. (ze was ook bekend met tweakers, ook maar even verteld dat er op het forum dit draadje loopt en dat het er vol mee staat)

Ik bedenk me nu dat dat komt omdat ze waarschijnlijk de US verkoopprijs oid hebben aangehouden. Dus als u dit leest, ook nog even doorgeven aan Microsoft en dan zullen ze vragen of u de factuur wilt mailen! Dan wordt het bedrag naar boven bijgesteld.
Ze geven standaard een 174.99 USD cheque uit, de Amerikaanse verkoopprijs (excl salestax).

Als ze terugbetalen en je geeft de verwerkingskosten aan, dan tellen ze die er in inderdaad bij op. In principe willen ze de VAT of BTW niet vergoeden (omdat ze gewend zijn aan dat rare sales tax systeem), maar als je aandringt kun je dat uiteindelijk ook krijgen zodat je volledige gecompenseerd wordt. Vergeet ook niet dat je bijv. bij ING de cheque aangetekend moet verzenden (ook weer 8 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Vandaag na 2 weken wachten weer eens een mailtje terug van Microsoft. Ze willen nu de cheque wel overzetten op de naam van een vriend die wel bij een 'grote' bank zit. Maar dan krijg ik 145 Euro en geen transactiekosten. Ik waag nog 1 poging om dat bedrag omhoog te krijgen en dan kap ik ermee. Beter iets dan niets. Maar het grote verschil in behandeling blijft me verbazen van zo'n groot bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
RoJan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:29:
Vandaag na 2 weken wachten weer eens een mailtje terug van Microsoft. Ze willen nu de cheque wel overzetten op de naam van een vriend die wel bij een 'grote' bank zit. Maar dan krijg ik 145 Euro en geen transactiekosten. Ik waag nog 1 poging om dat bedrag omhoog te krijgen en dan kap ik ermee. Beter iets dan niets. Maar het grote verschil in behandeling blijft me verbazen van zo'n groot bedrijf.
Ik heb een keer een pissige toon aangeslagen en toen werd het naar wens opgelost door de escalation officer van Microsoft. Uiteindelijk wacht ik nu op een cheque die het volledige bedrag vergoed + transactiekosten.

Tevens heb ik na aardig wat mails (en toen ook een pissige mail) naar Amazon de bevestiging zwart op wit dat alles wat ik niet vergoed krijg van Microsoft (hetzij transactiekosten, hetzij VAT), ik bij Amazon kan claimen.

Proces van zo'n 4 maanden en tientallen mails, maar je moet er strak opzitten. Als ik na een paar dagen geen mail had, ging er vanuit mij weer een mail. Om een tsunami van mails te voorkomen, reageerden ze in het vervolg binnen een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Worsteneter schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:51:
[...]

Ik heb een keer een pissige toon aangeslagen en toen werd het naar wens opgelost door de escalation officer van Microsoft. Uiteindelijk wacht ik nu op een cheque die het volledige bedrag vergoed + transactiekosten.

Tevens heb ik na aardig wat mails (en toen ook een pissige mail) naar Amazon de bevestiging zwart op wit dat alles wat ik niet vergoed krijg van Microsoft (hetzij transactiekosten, hetzij VAT), ik bij Amazon kan claimen.

Proces van zo'n 4 maanden en tientallen mails, maar je moet er strak opzitten. Als ik na een paar dagen geen mail had, ging er vanuit mij weer een mail. Om een tsunami van mails te voorkomen, reageerden ze in het vervolg binnen een dag.
is er ene special adres? of via de support pagina?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik ben er ook bijna:
Hi Henri
So I can confirm we're making progress on the alternative refund option we're still nailing down the process to be accurate. I'll follow up with you toward the end of next week for a further update but currently we can only wait for this implimentation. It should be within the next week or so that we can impliment this option but I can't be sure which day.
I appreciate your patience and thank you for being a part of the Microsoft family.
Sincerely,
Steven P.

--- Original Message ---
Service Request: xxxxx
Hi Henri
We're working on an alternative for refunding your payment for the Band. We are committed to resolving this shortly. I should have more information on Thursday but I wanted to let you know I have you attached to an incident as you might imagine more than one of our customers works with banks that simply don't take checks (many of them do, some don't, depending on country and bank in Europe). You will have a more substantial update from me on Thursday.
I appreciate your patience and thank you for being a part of the Microsoft family.
Sincerely,
Steven P.

--- Original Message ---

Hi Henri,
Thank you for adding the link to this. We have a process for addressing this but it will take some time. I apologize for the delayed response and that I cannot immediately issue your refund. I will be communicating this information to my lead, and, assuming everything goes at it normally does I will have steps for you to follow later next week. I will set my follow-up for this to Monday to touch base with you at the beginning of next week.
Sincerely,
Steven P.

--- Original Message ---
Hi Steven,
The requested URL: https://www.triodos.nl/nl...stelde-vragen/?faqId=2507
It is in Dutch, but I’m sure you can translate it online.
I have paid the following for my Band2:
Item Subtotal: £133.33
Postage & Packing: £3.38
Total before VAT: £136.71
VAT: £28.71
Total: £165.42
EUR 220,10*
Paid by Creditcard: £165.42 / EUR 220,10*
My Microsoft account is connected to my credit card and PayPal account…
Cheers,
Henri
________
Hi Henri,
This is Steven P. with Microsoft Global Escalation Services. I hope you’re having a good day. We received your escalation regarding your Band Exchange Service Request xxxx and the refund associated with it. Thank you for reaching out. Will you please provide a link to, or attached copy of, your bank’s policy stating they will not cash the check and then we can discuss alternative ways to get you the refund.

If I do not hear from you prior to Thursday, June 2st I will follow up with another email.
Sincerely,
Steven P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Martinus schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:52:
[...]

is er ene special adres? of via de support pagina?
Via support en dan gelijk om escalatie vragen. Dan kom je vanzelf bij Steven P. Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik hoop het voor je. Ik heb dat soort beloftes ook meerdere malen gekregen (wel in de vorm van 'we gaan kijken wat we kunnen' en 'waarschijnlijk is het mogelijk dat', dus niets definitiefs), maar uiteindelijk bleef alleen de cheque over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Na een dag of 8 weer bericht van Microsoft. Ik krijg nu een nieuwe cheque, op naam van een vriend van me die bij de ING bank bankiert. Ik krijg nu 210 Euro (nee, geen dollars, Euro's), dus inclusief de handelingskosten van de bank. Ik ben er sinds januari mee bezig, maar het lijkt nu dan dus toch te gaan lukken, al geloof ik het pas wanneer de cheque binnen is (duurt weer 4 weken) en vervolgens verzilverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Ik heb vandaag ook weer reactie van Steven P over een refund via PayPal of CreditCard.
Hi Henri
So we're coming up on testing our process, and assuming that works, we should have a path forward on refunds. It may take a week or two to confirm fund transfer. I will keep you updated.
Sincerely,
Steven P.
ik word dus lekker aan het lijntje gehouden. We wachten af...

Ik mis mn Band2 wel flink. Vooral het smart watch gedeelte: oproepen mis ik omdat mijn telefoon per ongeluk op stil staat in mijn tas, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:15
Begin deze maand had ik mijn Band 2 naar Amazone UK opgestuurd, vorige week het totale bedrag alweer terug gestort gehad op mijn CC. Ondertussen heb ik een Fitbit Blaze (gun metal) aangeschaft. Fitbit is nog bezig met MS om de Bluetooth GATT implementatie te maken, maar zie er nu al goed uit.

Maar ik mis mijn Band 2 wel, al met al was dit wel een fijn horloge, idd vooral het smart gedeelte. Het heeft mij wel moeite gekost om een vervanger te zoeken voor ongeveer dezelfde prijs.Maar in sommige opzichten is de Blaze (Fitbit app) weer beter. Automatisch registreren van slaap en fietsen gaat naar mijn idee beter, en in de app zijn meer grafieken te bekijken. Maar ook met sporten is er meer info te zien.

Toch netjes van MS/Amazone. de Band 2 bijna een jaar gebruikt, en toch het gehele aankoop bedrag terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Members only:

Voor de mensen die bij Amazon een refund hebben gekregen: Is dit voor het gehele aankoopbedrag in ponden of voor de afschrift van je creditcard one euros (en nemen zij het wisselkoersverlies ook voor hun rekening?). Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Worsteneter schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:13:
***members only***

Voor de mensen die bij Amazon een refund hebben gekregen: Is dit voor het gehele aankoopbedrag in ponden of voor de afschrift van je creditcard one euros (en nemen zij het wisselkoersverlies ook voor hun rekening?). Ben erg benieuwd.
Ik heb exact het zelfde bedrag terug gehad, zie samengevoegd screenshot zonder mijn verdere gegevens natuurlijk:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Uiteindelijk gekozen voor de Fitbit Charge 2.
pricewatch: Fitbit Charge 2 Black/Silver (L)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Iemand die ik ken heeft ook zijn Band 2 ingeleverd bij Microsoft en had een cheque gehad van EUR 149,95. Hij heeft de cheque ingeleverd bij zijn Rabobank en heeft EUR 149,95 gestort gekregen op zijn rekening. Hij kon geen kosten zien die ingehouden zijn. Misschien komt dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
BrBuggyB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:04:
Ik heb vandaag ook weer reactie van Steven P over een refund via PayPal of CreditCard.

[...]

ik word dus lekker aan het lijntje gehouden. We wachten af...

Ik mis mn Band2 wel flink. Vooral het smart watch gedeelte: oproepen mis ik omdat mijn telefoon per ongeluk op stil staat in mijn tas, etc.
wel heel lang lijntje.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

Hier ook een cheque van 175 dollar en 152 euro ontvangen van de Rabobank.
volgens mij zitten hier geen verwerkingskosten aan, of krijg je die rekening later? neem eigenlijk aan dat ze verwerkingskosten direct inhouden.

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Desperado112 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:11:
Hier ook een cheque van 175 dollar en 152 euro ontvangen van de Rabobank.
volgens mij zitten hier geen verwerkingskosten aan, of krijg je die rekening later? neem eigenlijk aan dat ze verwerkingskosten direct inhouden.

gr
Martijn
Ik weet dat rabo zakelijk dergelijke verwerkingskosten in de bankkosten opneemt en niet in dezelfde transactie.. Misschien bij consumenten ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Mijn band 2 is ook kapot, gescheurd bandje. Ik heb mijn gekocht in nov 2015, en deze is 2x vervangen, de laaste keer in sept 2016.

Nu heb ik officieel geen garantie meer aangezien de orginele termijn van 1y is verlopen. Hoe zat het met jullie garantietermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Revaes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:30:
Mijn band 2 is ook kapot, gescheurd bandje. Ik heb mijn gekocht in nov 2015, en deze is 2x vervangen, de laaste keer in sept 2016.

Nu heb ik officieel geen garantie meer aangezien de orginele termijn van 1y is verlopen. Hoe zat het met jullie garantietermijn?
Is de garantie in Europa geen 2 jaar? En is er geen garantie termijn aangegeven bij de laatste wisseling. Als laatste, waar heb je heb origineel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Laatst online: 13-09 16:17
ardvark99 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Is de garantie in Europa geen 2 jaar? En is er geen garantie termijn aangegeven bij de laatste wisseling. Als laatste, waar heb je heb origineel gekocht?
Origineel gekocht in de VS, de garantietermijn verandert normaal niet als je een vervanging krijgt volgens mij.

edit: vervangen is trouwens wel in europa gebeurd, opgestuurd naar centrum in DE

[ Voor 9% gewijzigd door Revaes op 06-07-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Revaes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:30:

Ik heb bij Microsoft aangekaart dat ik 2y zou moeten hebben, aangezien Microsoft actief is in Nederland en dus de regels naar Nederlands recht op mij van toepassing zijn.

Juridisch natuurlijk niet helemaal zuivere koffie, aangezien ik het gekocht heb bij Amazon en die zich (toen nog) niet nadrukkelijk op de Nederlandse markt begeeft en in principe Engels recht van toepassing was (met 1y).. maar Microsoft ging gelijk akkoord en heeft toen de garantie voor mij aangepast. De cheque ligt nu bij ING, het wachten is op de bijschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
ardvark99 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Nee, er zijn Europese regels dat je minimaal een jaar moet hebben en Nederland heeft dat geimplementeerd als 'minimaal 2y' maar Engeland niet.

Uiteraard heb je 'onbeperkt' garantie, afhankelijk van wat je mag verwachten van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Revaes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:15:
[...]

Origineel gekocht in de VS, de garantietermijn verandert normaal niet als je een vervanging krijgt volgens mij.

edit: vervangen is trouwens wel in europa gebeurd, opgestuurd naar centrum in DE
Ik zou als ik jou was, de Band 2 gewoon weer als defect melden bij Microsoft. En er bij vermelden dat ie al 2 keer gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
BigEagle schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:40:
Iemand die ik ken heeft ook zijn Band 2 ingeleverd bij Microsoft en had een cheque gehad van EUR 149,95. Hij heeft de cheque ingeleverd bij zijn Rabobank en heeft EUR 149,95 gestort gekregen op zijn rekening. Hij kon geen kosten zien die ingehouden zijn. Misschien komt dit nog.
Ik kreeg net een berichtje: er wordt door de Rabobank 37,50 euro aan kosten in gehouden als verwerkingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Het lijntje is nog steeds langer aan het worden:
30-6-17
Hi
We should be testing this process out end of this week/beginning of next and then I should have a rollout timeframe for you.
Sincerely,
Steven P.

7-7-17
Hi
Testing has continued. We are still spinning up all the details between different banks in different countries.
Sincerely,
Steven P.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Mijn cheque ligt ondertussen al 2 weken bij ING en vooralsnog nog niets op de rekening zien verschijnen.. wat een lang proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Worsteneter schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:58:
Mijn cheque ligt ondertussen al 2 weken bij ING en vooralsnog nog niets op de rekening zien verschijnen.. wat een lang proces
hmmm, ik ga hem ook sturen, ben helemaal klaar met process, en die paar extra tientjes, jammer dan.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Martinus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:04:
[...]

hmmm, ik ga hem ook sturen, ben helemaal klaar met process, en die paar extra tientjes, jammer dan.
Ik heb uiteindelijk wel, na vele mailtjes, een cheque van bijna 300 usd gekregen, waarmee ik na inhouden kosten ing en verzekerd verzenden bijna op een volledige vergoeding kom t.o.v. Betaalde bedrag in euro's. Dus op een paar euro na zelfs geen hinder van de koers van de gbp.

Daar staan wel 10-takken mails vanaf februari tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Hier weer een update over de alternatieve wijze van refunding van Microsoft:
To further update you on the events of the alternative refund method, we're currently in active testing but I have some greater detail. I can confirm what it is going to look like once available. An email will come to you with a link to login and enter your bank information to receive your refund. You're on our incident to be considered in the first batch when this goes live to production. I am hoping we can begin next week but we might be up to two weeks out.
Thank you for your continuing patience with this process.
Ik heb inmiddels van Marktplaats een andere MS band2 gekocht. Ik vond de fitbit niet goed genoeg als alternatief. Met een beetje mazzel krijg voor deze Band2 t.z.t. ook een refund, mocht hij de geest geven.

[ Voor 15% gewijzigd door BrBuggyB op 13-07-2017 10:47 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
BrBuggyB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:20:
Hier weer een update over de alternatieve wijze van refunding van Microsoft:

[...]

Ik heb inmiddels van Marktplaats een andere MS band2 gekocht. Ik vond de fitbit niet goed genoeg als alternatief. Met een beetje mazzel krijg voor deze Band2 t.z.t. ook een refund, mocht hij de geest geven.
Jeetje. Mag ik vragen waarom een cheque geen optie is?

Ik heb mijn cheque bijgestort gekregen gisteren. 35 euro ingehouden door ING. Ik ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Worsteneter schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Jeetje. Mag ik vragen waarom een cheque geen optie is?

Ik heb mijn cheque bijgestort gekregen gisteren. 35 euro ingehouden door ING. Ik ben er wel tevreden mee.
Simpel, mijn bank accepteert geen cheque. Triodos is toch een Europees opererende bank. Dat heb ik aangegeven en nu zijn ze dus schijnbaar een alternatieve wijze van refunding aan het opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
BrBuggyB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Simpel, mijn bank accepteert geen cheque. Triodos is toch een Europees opererende bank. Dat heb ik aangegeven en nu zijn ze dus schijnbaar een alternatieve wijze van refunding aan het opzetten.
Ah zodoende. Lastig verhaal.
Ik vond cheque ook omslachtig en had liefste een CC credit gehad, maar zolang ze de kosten vergoeden vind ik het best. Maar dit is natuurlijk helemaal een lastige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Hier ook het geld van de cheque gekregen.
ING inderdaad maar 35 euro ingehouden ipv de mogelijke 75 euro, dus dat is een meevallertje. In ieder geval nu meer teruggekregen dan wat ik voor de Band 2 betaald heb. (Even los van de hoeveelheid tijd die nodig was tijdens het refund proces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
barber schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:21:
Hier ook het geld van de cheque gekregen.
ING inderdaad maar 35 euro ingehouden ipv de mogelijke 75 euro, dus dat is een meevallertje. In ieder geval nu meer teruggekregen dan wat ik voor de Band 2 betaald heb. (Even los van de hoeveelheid tijd die nodig was tijdens het refund proces)
heb je hele brief, of alleen de blauwe cheque gestuurd?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Martinus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:18:
[...]

heb je hele brief, of alleen de blauwe cheque gestuurd?
Alleen de cheque. Wel even goed de aanwijzingen volgen van je bank. Bijvoorbeeld voor de ing: https://www.ing.nl/media/...anbieden_tcm162-37411.pdf

Daar moest dan achterop nog wat tekst bij "Endorse check here" gedeelte, zoals "Voor mij aan ING" en nog wat gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ik moest dat ook doen op de cheque richting de Rabobank:

Endossement plaatsen
Cheques kunnen aan een persoon of bedrijf worden overgedragen middels een endossement. Zodra u ons uw cheque opstuurt, draagt u de cheque over aan de Rabobank. Schrijf op de achterkant van de cheque:

voor mij/ons aan de order van Coöperatieve Rabobank U.A
de datum
uw woonplaats
uw handtekening

Controleer de cheque voordat u deze opstuurt. Een doorgeëndosseerde cheque nemen wij niet in behandeling.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
thxs, fixed it .... now we wait

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24
Helaas heb ik sinds deze week weer een gescheurde band aan mijn band2 :( Waar ik de vorige keer probleemloos een support request in kon dienen kom ik er nu met geen mogelijkheid meer door. Het lijkt wel of alle support opties afgesloten zijn voor de band.
Ik gebruik om te starten deze URL: https://support.microsoft.com/devices. Vanaf die pagina kan ik mijn band kiezen en voor een reparatieverzoek. Het maakt vervolgens niet uit welke optie ik kies, overal krijg ik bij te zien 'There are no service offers associated with selected problem/accessory type.'
Terwijl er zichtbaar is dat ik nog garantie heb tot 12 februari 2018. Vervolgens probeer ik dan maar via de link 'Contact us' een andere manier maar die pagina wil niet laden. Ik blijf het maar proberen...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:38
Had mijn cheque met iemand meegegeven naar de states, maar ook daar kon iemand anders niet de cheque innen (ondanks endorsement op de achterzijde), Bank of America wilde niks...

Nu dus maar opgestuurd naar de ING :(

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
Mozart schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:03:
Terwijl er zichtbaar is dat ik nog garantie heb tot 12 februari 2018. Vervolgens probeer ik dan maar via de link 'Contact us' een andere manier maar die pagina wil niet laden. Ik blijf het maar proberen...
en deze link? https://support.microsoft.com/en-gb/contactus/band/tech-services/
via de chat kan je snel een 'reparatie'verzoek aanvragen is mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Korte update over het MS alternatief voor de cheque, zie ook mijn eerdere posts hierover.
Greetings,
Steven P. again with Microsoft Support and & Service. Just wanted to touch base with an update about the wire transfer process. We’re in our UK test group this week and confirming they receive the emails, are able to log in, and that the transfer clears. I’ll keep you abreast as things progress but we’re definitely making progress to going live. The wire transfers have been successful in Australia and we should have results on our U.K. tests next week. Then we’re be expanding the process.
Thank you for your continuing patience with this process.
lang lijntje...
Ik ben inmiddels weer tevreden eigenaar van een tweedehands MS Band2. Vooralsnog doet ie het prima icm mijn Lumia 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
chrisvm schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:50:
[...]

en deze link? https://support.microsoft.com/en-gb/contactus/band/tech-services/
via de chat kan je snel een 'reparatie'verzoek aanvragen is mijn ervaring...
Bedankt, ga ik morgen proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Laatst online: 14-09 17:55
oopsie, ik bedacht mij opeens dat ik ook een cheque van MS had gekregen, staat erop; void after 90 days (datum is 15 april). Enig idee of ik hier nog wat mee kan? Of heb ik gewoon pech? ( i know, eigen schuld ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:38
Ik gok je reet ermee afvegen ;)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kan niet meer synchroniseren vanuit de app op mijn Lumia 1520 en als ik op de website inlog krijg ik ook een foutmelding. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
PeaceNlove schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:39:
Ik kan niet meer synchroniseren vanuit de app op mijn Lumia 1520 en als ik op de website inlog krijg ik ook een foutmelding. Meer mensen last van?
Ik geloof van wel:

https://mspoweruser.com/m...iencing-syncing-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:05
Hier hetzelfde probleem. Eerst een paar keer een foutmelding, nu crashed de hele app. Verder nog steeds happy met de band.Inmiddels over op een android telefoon als daily driver maar ook dat werkt prima.

Overigens nog steeds blij met de band2. Hoop dat het bandje het nog even volhoud, nog geen idee wat zijn opvolger zou moeten worden..

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Microsoft heeft in ieder geval geen haast met het oplossen. Blijkbaar werkt het wel na het aanmaken van een nieuw Microsoft account, maar daar heb ik weinig trek in.

https://answers.microsoft...e1-472f-bdbb-0c8b314cc851

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Mozart
Het lijkt alsof Microsoft helemaal klaar is met de Band. Zelf heb ik die van mij begin augustus opgestuurd omdat er een scheur in het polsbandje zit. Ik hoop dat ik geld terug krijg want ik ben er zelf inmiddels ook wel klaar mee. Als de kwaliteit van de band beter was geweest had ik hem nog steeds gebruikt maar nu ik voor de 3e keer hem terug stuur is het over. Nu beraden op een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Microsoft Band services zijn gelukkig weer up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
BrBuggyB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:57:
Microsoft Band services zijn gelukkig weer up & running.
Hhm, bij mij verschijnt er nog steeds de verbindingsfout. Inmiddels is mijn enthousiasme voor Microsoft wel aardig weg, met een onwijs buggy windows phone, gezeur met onedrive en nu weer dit. Lekker bezig jongens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Inmiddels ook de knikkers terug min 35€ adminkosten ING. Afgehandeld.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

10Cage schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

Hhm, bij mij verschijnt er nog steeds de verbindingsfout. Inmiddels is mijn enthousiasme voor Microsoft wel aardig weg, met een onwijs buggy windows phone, gezeur met onedrive en nu weer dit. Lekker bezig jongens :|
Bij mij is het ook weer mis sinds vandaag. Wat een amateurs...

• RoJan
Martinus schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:43:
Inmiddels ook de knikkers terug min 35€ adminkosten ING. Afgehandeld.
Mijn cheque zou opgestuurd worden naar een vriend die ING heeft binnen 3 a 4 weken. Inmiddels weer 8 weken verder, maar geen cheque. Contact opgenomen en krijg de verzekering dat ze het opnieuw aanbieden bij de bank. Vervolgens geeft hij dan het VERKEERDE adres aan dat wordt aangeboden! Dat terwijl in dezelfde mail, iets lager, het goede adres staat. Maar weer terug gemaild met het goede adres.
Als dit ooit wordt afgehandeld dan is het volgens mij een record, omdat ik op 2 november 2016 de band voor het eerst heb opgestuurd. Dus wachten heb ik wel geleerd... |:( 8)7

• Mozart
Het reparatieproces is ook niet meer zo soepel als voorheen. Inmiddels is mijn band al 10 werkdagen bij het repair center en ik heb nog geen bericht over wat ze gaan doen... Wel heb ik inmiddels een Apple Watch gekocht als alternatief omdat ik toevallig in de US ben en me dat meer dat €100 scheelt met aanschaf in NL.

• BrBuggyB
Laatste update over de alternatieve refund- methode in ontwikkeling:
Within the next two weeks, after receiving an email with a link to login and enter your information you will receive your refund via direct wire transfer.
Zie mijn eerdere berichten voor de historie...

Geen nieuwe post, omdat ik al de laatste in dit topic was. Maar wel een belangrijke update van Microsoft:
Greetings from Microsoft! You have been invited to onboard as a payee. This will enable Microsoft to move forward with release of a pending refund, rebate, or partner payment.

In order to receive this payment, please provide your payment information by completing below steps within the next two (2) business days.
Next Steps:
1. Go to Microsoft Payment Central
2. Sign in with the email address at which you received this message
3. Complete required information
4. Submit
Bij stap 1 staat een link, vervolgens even al je contactinfo invullen inclusief bankgegevens (IBAN). Zojuist allemaal ingevoerd, nu wachten op de betaling. Hoopvol.

[ Voor 57% gewijzigd door BrBuggyB op 21-08-2017 10:37 . Reden: Nieuwe update van MS ontvangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Ook mijn band is terug gestuurd met een scheur, krijg ook een cheque.
Verzilveren kost 40 euro bij de rabobank.

Via verschillende microsoft medewerkers uiteindelijk bij deze link uitgekomen.
https://www.microsoft.com/en-bs/store/b/home onderaan kun je een chat starten.

Gechat met een medewerker en ze vonden het geen probleem om het bedrag over te maken naar m'n creditcardrekening. Zou binnen 3 dagen geregeld moeten zijn, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
VreYseN schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:49:
Ook mijn band is terug gestuurd met een scheur, krijg ook een cheque.
Verzilveren kost 40 euro bij de rabobank.

Via verschillende microsoft medewerkers uiteindelijk bij deze link uitgekomen.
https://www.microsoft.com/en-bs/store/b/home onderaan kun je een chat starten.

Gechat met een medewerker en ze vonden het geen probleem om het bedrag over te maken naar m'n creditcardrekening. Zou binnen 3 dagen geregeld moeten zijn, ben benieuwd..
Dan heb jij waarschijnlijk je Band 2 mij een Microsoft Store gekocht, of niet? Bovenstaande lijkt namelijk voor MS geen optie te zijn als je je Band bij bijvoorbeeld Amazon hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Ik heb net een mail van Microsoft Payment Central gehad. Hiermee kan ik me bij Microsoft registreren en kunnen ze geld overmaken naar mijn rekening. Ik moest het binnen twee werkdagen invullen dus ik hoop dat het uitbetalen ook vlot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
Mozart schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:39:
Ik heb net een mail van Microsoft Payment Central gehad. Hiermee kan ik me bij Microsoft registreren en kunnen ze geld overmaken naar mijn rekening. Ik moest het binnen twee werkdagen invullen dus ik hoop dat het uitbetalen ook vlot gaat.
Dat gaat vlot. Ik heb gisteren €156,24 op mijn rekening gestort gekregen. Wel iets minder dan ik er voor betaald heb, maar daar heb ik wel vrede mee, aangezien ik ook erg lang van de Band2 heb gebruik gemaakt.
Prettig dat ze nu eindelijk een passende oplossing hebben voor hun niet US-klanten. Het is meteen een generieke oplossing voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
BrBuggyB schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Dat gaat vlot. Ik heb gisteren €156,24 op mijn rekening gestort gekregen. Wel iets minder dan ik er voor betaald heb, maar daar heb ik wel vrede mee, aangezien ik ook erg lang van de Band2 heb gebruik gemaakt.
Prettig dat ze nu eindelijk een passende oplossing hebben voor hun niet US-klanten. Het is meteen een generieke oplossing voor MS.
Kun je verklaren waarom je minder heb gekregen? Ik heb er destijds £170 voor betaald wat nu ongeveer €200 zou zijn, kan ik daar op rekenen of wordt het minder dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Voor wie op zoek is naar een nieuwe smartwatch:

https://www.fitbit.com/nl/ionic

• Mozart
Ik heb van Microsoft €156,24 terug gekregen in plaats van de €200 die ik had verwacht. Dus ik heb contact gezocht met Microsoft en de medewerker gaat het escaleren om te kijken of ik het restant van het bedrag terug kan krijgen. De reden waarom ik slecht €156 heb gekregen is voor hem niet duidelijk.

Verwijderd

Ik vind deze meer weghebben van de Band 2: https://www.fitbit.com/nl/charge2
Zoek nog steeds een nieuwe, maar kan niet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn MB2 is helaas terug naar MS, dit voor de 2e keer i.v.m. gescheurde bandjes.

Origineel aangekocht in januari '16, dus had na ruim 1,5jaar geen garantie meer. Middels een chat online toch een escalatie en is er garantie uitbreiding toegevoegd en kon ik de Band terug sturen naar Duitsland.

Dit keer kreeg ik ook het bericht dat er geen voorraad meer was en diende een Payment account aan te maken. Heb inmiddels via de IBAN bankrekening 156,24euro ontvangen, dit process verliep vrij snel (2-3 weken). Helaas is dat bedrag wel lager dan de aanschaf prijs, en heb opnieuw een chat gestart met MS om dit verschil ook te kunnen claimen, hiervan nog in afwachting op reactie).

ps: Graag had ik m'n band niet hoeven op te sturen, want hij beviel me echt uitstekend (had overwogen om zelf te repareren / tape erover), maar zo'n oplossing zal ook niet lang mee gaan...

edit: exacte bedrag aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49
Sja op zich vind ik dat je na 1,5 jaar gebruik in je handjes mag knijpen dat je nog zo'n bedrag terugkrijgt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drsbee1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:48
Beste mensen,

Ik heb ook een Microsoft Band 2 en ook die van was gescheurd.
Ik heb niet de moeite genomen om hem op te sturen, want imo is het een ontwerpfout en als je een nieuwe Band krijgt zal ook deze opnieuw scheuren.

Wat ik uiteindelijk gedaan heb is:
- de scheurtjes eerst dichtmaken met behulp van secondenlijm
- dan de Band licht opgeschuurd en schoongemaakt
- daarna een flinke laag Bison Rubber Repair er zo gelijkmatig mogelijk op gesmeerd
- vervolgens Band dicht aan een haak ofzo 2dgn opgehangen om te drogen
- daarna de Band ingekleurd met watervaste stift

Ik vind persoonlijk het resultaat verbluffend. Hij ziet er imo veel toffer uit. Bij mij is de stift her en der nog gaan reageren met de Bison Rubber Repair, waardoor dit een soort paarse gloed gekregen heeft, Tevens is de Band echt veeeeeel steviger geworden.

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9wDNtP2A34GvF7yI8uVxXfd/full.jpg

Hopelijk helpt dit iemand.

[ Voor 10% gewijzigd door drsbee1 op 18-09-2017 11:38 . Reden: Foto bijgevoegd ]

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
drsbee1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:25:
Beste mensen,

...

Ik vind persoonlijk het resultaat verbluffend. Hij ziet er imo veel toffer uit. Bij mij is de stift her en der nog gaan reageren met de Bison Rubber Repair, waardoor dit een soort paarse gloed gekregen heeft, Tevens is de Band echt veeeeeel steviger geworden.

Hopelijk helpt dit iemand.
Thanks voor het delen! Kun je wat foto's plaatsen? Ik twijfel namelijk over opsturen of repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Graag foto's! Vandaag ook een beginnende scheur met secondenlijm dichtgemaakt en dat heb ik bepaald niet netjes gedaan, dus als ik het nog kan verfraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drsbee1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:48
Foto bijgevoegd, zie boven. Mijn vrouw vindt het lelijk, maar ik vind het er wel futuristisch en tof uitzien ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
drsbee1 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:43:
Foto bijgevoegd, zie boven. Mijn vrouw vindt het lelijk, maar ik vind het er wel futuristisch en tof uitzien ;-)
8)7
Wat gigantisch lelijk zeg, dat je daar mee rondloopt _/-\o_
Ik had 'm lekker opgestuurd voor een paar euro - denk niet dat je er nu nog wat voor terugkrijgt overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik heb ook zomaar iets positiefs te melden! De tweede Microsoft Band 2 hier in huis (van mijn vrouw) had nu ook een scheur. Na een korte chat kostenloos opgestuurd naar Amazon UK en na 2 weken 152 pond terug. Zo kan het dus ook!
Ik wacht wel nog steeds op de nieuwe cheque uit Amerika die via mijn vriend kan worden geïnd bij de ING bank. Die gaat inmiddels zijn tiende maand in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
RoJan schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:21:
Ik heb ook zomaar iets positiefs te melden! De tweede Microsoft Band 2 hier in huis (van mijn vrouw) had nu ook een scheur. Na een korte chat kostenloos opgestuurd naar Amazon UK en na 2 weken 152 pond terug. Zo kan het dus ook!
Ik wacht wel nog steeds op de nieuwe cheque uit Amerika die via mijn vriend kan worden geïnd bij de ING bank. Die gaat inmiddels zijn tiende maand in...
Kun je nu niet naar 't nieuwe uitbetaalprogramma overstappen? Dan heb je het gelijk en snel op je IBAN staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Worsteneter schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:12:
[...]

Kun je nu niet naar 't nieuwe uitbetaalprogramma overstappen? Dan heb je het gelijk en snel op je IBAN staan?
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Het wordt zo langzamerhand echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 18:28
En die tweede Microsoft Band van mij doet het nog steeds uitstekend. Geen enkel probleem gehad tot nu toe.
Ik ben inmiddels overgestapt op een iPhone. Als mijn band het begeeft, wordt het een iWatch. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Ik heb zojuist het bedrag van 288,64 op mijn rekening ontvangen. Dit zijn de kosten voor de band, de kosten voor verzekerd opsturen van de cheque en inwisselen van de cheque. Ruim een half jaar mee bezig geweest, eerst een cheque in dollars gekregen daarna een te laag bedrag, uiteindelijk de originele aanschijfprijs vergoed gekregen.
Jammer dat de band niet een beter product was, heb hem altijd met veel plezier gedragen(als hij niet voor reparatie was). Keek ook reikhalzend uit naar de 3, tot dat deze vorig jaar toch niet bleek te komen. Nu heb ik een forerunner 35, met als grote voordelen dat hij lang op een accu doet, tot wel een week bij normaal gebruik, en volledig waterdicht is

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik weet niet hoe jullie het gedaan hebben.
Maar ik zit buiten mijn garantie en ik heb al 5 keer een vervanging gehad tijdens 1 jaar en ze doen vierkant niets voor mij nu mijn band terug is beginnen scheuren.

Ik heb al 4 keer geprobeerd en ze sturen mij altijd wandelen met standaard antwoorden.

Echt enorm vervelende support.

Net heb ik ze eindelijk zover gekregen om het te escaleren en die zijn antwoord was gewoon doodleuk, buiten warranty, kunnen we niets aan doen.
Einde verhaal.
Wat reacties later heeft hij gewoon de chat gesloten zonder iets.

Ik heb er allemaal screenshots van.

Mijn advies - koop nooit hardware van microsoft.

Microsoft Support
Geen microsoft hardware kopen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TwHf5evzmm7THfsV3T8CePDU/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TRzTVMGmfWeif33yGfnna0Sr/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7WMIFFXrey7moRHP8ekOIqeE/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kwMxBFPwsymbTOne5piPCckQ/thumb.png

[ Voor 42% gewijzigd door DaemonAngel op 23-10-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Secondenlijm er tussen en inderdaad daarna Microsoft hardware mooi links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Heb ik inderdaad gedaan maar nu faalt tegenwoordig de GPS ook (verbindt niet meer of pas tegen dat ik terug thuis ben van het lopen) en is ook de hartslagmeter aan het falen met 90% van de tijd waardeloze metingen.
Het ligt dus nu in de kast te liggen.

1 van de dagen zoals ik hun beloofd had een fototje voor op twitter met de kapotte band op een stapel van band doosjes van vervangingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DaemonAngel schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:22:
Ik weet niet hoe jullie het gedaan hebben.
Maar ik zit buiten mijn garantie en ik heb al 5 keer een vervanging gehad tijdens 1 jaar en ze doen vierkant niets voor mij nu mijn band terug is beginnen scheuren.

Ik heb al 4 keer geprobeerd en ze sturen mij altijd wandelen met standaard antwoorden.

Echt enorm vervelende support.

Net heb ik ze eindelijk zover gekregen om het te escaleren en die zijn antwoord was gewoon doodleuk, buiten warranty, kunnen we niets aan doen.
Einde verhaal.
Wat reacties later heeft hij gewoon de chat gesloten zonder iets.

Ik heb er allemaal screenshots van.

Mijn advies - koop nooit hardware van microsoft.

Microsoft Support
Geen microsoft hardware kopen...
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Ga je hierbij uit van een garantieperiode van 1 jaar? Je hebt echter een garantieperiode van 2 jaar (ook indien je het gekocht hebt in de UK of VS waar ze vaak een 1 jaarstermijn hanteren, dwingendrechtelijke bepalingen van consumentenrecht zijn immers onverminderd van toepassing). Je kunt gewoon aandringen dat je 2 jaar garantie hebt. Ik heb ook eerst mijn garantietermijn om laten zetten naar 2 jaar en daarna de refund in process gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Worsteneter schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Ga je hierbij uit van een garantieperiode van 1 jaar? Je hebt echter een garantieperiode van 2 jaar (ook indien je het gekocht hebt in de UK of VS waar ze vaak een 1 jaarstermijn hanteren, dwingendrechtelijke bepalingen van consumentenrecht zijn immers onverminderd van toepassing). Je kunt gewoon aandringen dat je 2 jaar garantie hebt. Ik heb ook eerst mijn garantietermijn om laten zetten naar 2 jaar en daarna de refund in process gezet.
Ze gaan inderdaad uit van een 1 jaar garantie periode.
Het product is aangekocht in de VS.

Ik heb al eens gezegd in een vorige gesprek (toen ze het niet eens geëscaleerd hebben) dat ik in Europa zelfs nog gewoon garantie zou hebben en dat ik het dus wel heel erg vind dat ze na zoveel vervangingen nog niet helpen.
Dan krijg je de voor de zoveelste keer in het gesprek de standaard reactie waarmee je ze wilt wurgen dat volgens hun systeem mijn garantie is verlopen op ...

Hoe heb je ze zover gekregen dat ze dit naar 2 jaar gezet hebben?
Ik dacht dat ik maar 1 jaar had hoor. In hun systeem staat dit zo en dit herhalen ze heel de tijd dan maar gewoon.

Ik heb geprobeerd te vragen dat ze eerst een garantieverlenging doen zodat ze het kunnen afronden maarja, je ziet hoe er gereageerd werd...

Deze zoveelste keer was echt pas de eerste keer dat het naar een manager gegaan is die iets anders dan standaard replies doet. Half uur van discussiëren later pas.

Ik ben echt heel benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt hoor.
Mijn zin om de discussie nogmaals te starten met hun is wel heel erg laag.

[ Voor 4% gewijzigd door DaemonAngel op 24-10-2017 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
DaemonAngel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Ze gaan inderdaad uit van een 1 jaar garantie periode.
Het product is aangekocht in de VS.

Ik heb al eens gezegd in een vorige gesprek (toen ze het niet eens geëscaleerd hebben) dat ik in Europa zelfs nog gewoon garantie zou hebben en dat ik het dus wel heel erg vind dat ze na zoveel vervangingen nog niet helpen.
Dan krijg je de voor de zoveelste keer in het gesprek de standaard reactie waarmee je ze wilt wurgen dat volgens hun systeem mijn garantie is verlopen op ...

Hoe heb je ze zover gekregen dat ze dit naar 2 jaar gezet hebben?
Ik dacht dat ik maar 1 jaar had hoor. In hun systeem staat dit zo en dit herhalen ze heel de tijd dan maar gewoon.

Ik heb geprobeerd te vragen dat ze eerst een garantieverlenging doen zodat ze het kunnen afronden maarja, je ziet hoe er gereageerd werd...

Deze zoveelste keer was echt pas de eerste keer dat het naar een manager gegaan is die iets anders dan standaard replies doet. Half uur van discussiëren later pas.

Ik ben echt heel benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt hoor.
Mijn zin om de discussie nogmaals te starten met hun is wel heel erg laag.
Ik heb via de UK chat gewoon aangegeven dat de garantie verlopen was omdat die op 1 jaar stond, maar dat ik als Nederlandse consument recht heb op 2 jaar en of ze dat dus willen aanpassen naar 2 jaar (punt).

Dat was bij mij in ieder geval voldoende, ik heb niet helemaal 'juridisch inhoudelijk' moeten gaan. Maar mocht het zover komen, dan kun je zeggen dat in een internationale rechtsverhouding, bij toepasselijkheid van een ander recht of rechtskeuze, je geen dwingende bepalingen opzij kan zetten die zwakkere partijen beschermen. Dat zie o.a. op consumentenrecht en arbeidsrecht. In dit geval biedt het Nederlandse recht je meer bescherming dan het Amerikaanse/Engelse recht dus is dat van toepassing.

Nu is het eerlijkheidshalve wel zo dat in de Nederlandse wetgeving helemaal geen 2 jaar wettelijke garantie is opgenomen, maar dit is een richtlijn conforme interpretatie (Richtlijn koop en garantie). De Nederlandse wet geeft helemaal geen garantieperiode maar maakt het afhankelijk van de verwachte (of te verwachten) levensduur.

Je kan 't altijd nog een keer proberen. Tips zijn om zelfverzekerd en standvastig te zijn en anders te escaleren. Gewoon lekker op je strepen gaan staan. :9

Noot: overigens ga ik hierbij vanuit dat 'Microsoft' actief is in Europa en dat daarom deze garantiedingen van toepassing zijn. Je zou kunnen zeggen dat Microsoft VS/EU voor consument herkenbare andere partijen zijn. Als je 'm in de UK had gekocht was het (nogwel) zo klaar als een klontje.

[ Voor 5% gewijzigd door Worsteneter op 24-10-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Worsteneter schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Ik heb via de UK chat gewoon aangegeven dat de garantie verlopen was omdat die op 1 jaar stond, maar dat ik als Nederlandse consument recht heb op 2 jaar en of ze dat dus willen aanpassen naar 2 jaar (punt).

Dat was bij mij in ieder geval voldoende, ik heb niet helemaal 'juridisch inhoudelijk' moeten gaan. Maar mocht het zover komen, dan kun je zeggen dat in een internationale rechtsverhouding, bij toepasselijkheid van een ander recht of rechtskeuze, je geen dwingende bepalingen opzij kan zetten die zwakkere partijen beschermen. Dat zie o.a. op consumentenrecht en arbeidsrecht. In dit geval biedt het Nederlandse recht je meer bescherming dan het Amerikaanse/Engelse recht dus is dat van toepassing.

Nu is het eerlijkheidshalve wel zo dat in de Nederlandse wetgeving helemaal geen 2 jaar wettelijke garantie is opgenomen, maar dit is een richtlijn conforme interpretatie (Richtlijn koop en garantie). De Nederlandse wet geeft helemaal geen garantieperiode maar maakt het afhankelijk van de verwachte (of te verwachten) levensduur.

Je kan 't altijd nog een keer proberen. Tips zijn om zelfverzekerd en standvastig te zijn en anders te escaleren. Gewoon lekker op je strepen gaan staan. :9

Noot: overigens ga ik hierbij vanuit dat 'Microsoft' actief is in Europa en dat daarom deze garantiedingen van toepassing zijn. Je zou kunnen zeggen dat Microsoft VS/EU voor consument herkenbare andere partijen zijn. Als je 'm in de UK had gekocht was het (nogwel) zo klaar als een klontje.
Jij had hem in de UK gekocht dan?
Of toch ook in de VS.

Ja het te laten escaleren was echt een ramp. Je wilt ze gewoon wurgen.
Je vraagt om het te escaleren en die zei telkens dat het geen reden was voor te escaleren dat het buiten garantie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DaemonAngel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Jij had hem in de UK gekocht dan?
Of toch ook in de VS.

Ja het te laten escaleren was echt een ramp. Je wilt ze gewoon wurgen.
Je vraagt om het te escaleren en die zei telkens dat het geen reden was voor te escaleren dat het buiten garantie was.
Ik had 'm in de UK gekocht, maar in principe geldt dit ook voor Microsoft in de VS nu ze zich richten op de Europese markt (is mijn interpretatie - 't recht is natuurlijk immer voor interpretatie vatbaar. Vooral je 'm bewust hebt gekocht in de VS omdat ie hier niet verkrijgbaar was - maar was ie natuurlijk wel in de UK. Lastig)

Het is vervelend, maar je moet gewoon doordrukken. Ik heb destijds aangegeven dat ik recht had op 2 jaar garantie als Nederlander, ongeacht wat zij zeiden en heb toen mijn aankoopbewijs moeten opsturen als bewijs en toen werd mijn garantie naar 2 jaar gezet. De overtuiging dat je gelijk hebt (ook al heb je dat niet) werkt overigens prima. Een dergelijke probleem wordt echt niet geupscaled naar een legal counsel en zullen ze uiteindelijk gewoon slikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Worsteneter op 24-10-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Worsteneter schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:38:
[...]

Ik had 'm in de UK gekocht, maar in principe geldt dit ook voor Microsoft in de VS nu ze zich richten op de Europese markt (is mijn interpretatie - 't recht is natuurlijk immer voor interpretatie vatbaar. Vooral je 'm bewust hebt gekocht in de VS omdat ie hier niet verkrijgbaar was - maar was ie natuurlijk wel in de UK. Lastig)

Het is vervelend, maar je moet gewoon doordrukken. Ik heb destijds aangegeven dat ik recht had op 2 jaar garantie als Nederlander, ongeacht wat zij zeiden en heb toen mijn aankoopbewijs moeten opsturen als bewijs en toen werd mijn garantie naar 2 jaar gezet. De overtuiging dat je gelijk hebt (ook al heb je dat niet) werkt overigens prima. Een dergelijke probleem wordt echt niet geupscaled naar een legal counsel en zullen ze uiteindelijk gewoon slikken.
Maar de UK valt mee onder de 2 jaar normaal.
In de VS is dit effectief maar 1 jaar.
Nee maar ze moeten het escaleren naar iemand verder dan de persoon die je te spreken krijgt want die kunnen echt niet speciaal buiten een ticketje aanmaken.
Het is je waarschijnlijk gelukt omdat die in de UK gekocht was. Bij mij hebben ze mij altijd wandelen gestuurd en ik heb wettelijk geen voet om op te staan, en dat weten ze.
Het is gewoon dom van hun om zo een klant te irriteren voor zoiets.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste