Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
lmijnen schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:57:
Zou een van jullie dit filmpje eens op 4K kunnen afspelen en de ervaringen posten?

YouTube: Panasonic Lumix 4K Video Test

Mijn surface stottert op 4K en de fan begint na 2 min te blazen.... afgespeeld in chrome. cpu load gaat naar de 100%

Dank u!
Draait perfect met Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Modbreak:Graag voor levertijden en prijzen het volgende topic gebruiken: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen. Alle relevante reacties zijn daar naar toe verplaatst.

[ Voor 76% gewijzigd door The Wizard op 21-11-2015 19:39 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zou een van jullie dit filmpje eens op 4K kunnen afspelen en de ervaringen posten?

Mijn surface stottert op 4K en de fan begint na 2 min te blazen.... afgespeeld in chrome. cpu load gaat naar de 100%

Dank u!
Toevallig vanochtend nog iemand laten zien, geen fan, geen haperingen. (edge,i5,8gb)Kunnen de haperingen ook niet komen door bv gebrekkig wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
geenstijl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:15:
[...]
Toevallig vanochtend nog iemand laten zien, geen fan, geen haperingen. (edge,i5,8gb)Kunnen de haperingen ook niet komen door bv gebrekkig wifi?
In edge draait hij bij mij ook prima, zonder haperingen. Chrome daarentegen....
Wifi is geen issue, hij pre-load prima.

Hoe kan je zien dat je TH2 hebt? Het updaten ging bij mij erg snel. Hij is hooguit een kwartier bezig geweest. Windows hello en Cortana werken allebei perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Geloof bij instellingen,systeem,info dat ergens versie 1511 moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Gebruiken de meeste gewoon Edge met hun SP4? Zo ja, waarom voor edge gekozen?

[ Voor 4% gewijzigd door mister9 op 21-11-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9

Dank u!
Afgespeeld. Fan is niet 1 keer aangeslagen, en heb geen hapertje gezien. afgespeeld in Edge. Ik heb een i5/8gb/256 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik gebruikte Edge sinds dat W10 uitkwam, maar ik stoor mij gewoon aan het feit dat je geen extensie kan installeren.. Ad-block is echt een must.

En inderdaad, draait perfect op Edge dat youtube filmpje en op firefox helemaal niet. Happert enorm.

[ Voor 26% gewijzigd door jmignolet op 21-11-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 09:28
Gebruik hier ook standard Edge, normaal gebruik ik altijd Chrome. Maar Edge is erg snel en batterij verbruik is beter dan Chrome: http://www.digitalcitizen...aptop-battery-last-longer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Kan ook bevestigen dat de video op edge normaal werkt maar op alle andere browsers niet. Jammer want ik gebruik liever vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:58
Na paar daagjes met pro 4 zijn er toch aantal zaken die wat tegenvallen..
- schermflikkeringen, bij edge als IE. Helderheid op dark als bright helpt niet. Windows 10 volledig upto date
- heel soms hapert het eventjes (muisklik danwel schermaanraking wordt niet meteen geregistreerd)
- automatisch virtual keyboard kwam (bij invoerveld) niet tevoorschijn bij tablet mode, moest hiervoor wat aanpassen
- als 'm als tablet vasthou dan wordt dit soms als 'muisklik' gezien

Verder een mooi apparaat nog steeds, hoop wel dat bij MS verbeteringen doorvoeren (net als bij Pro 3). 4k film speelt zonder problemen af

[ Voor 5% gewijzigd door shaowoo op 22-11-2015 01:24 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaowoo schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:17:
- schermflikkeringen, bij edge als IE. Helderheid op dark als bright helpt niet. Windows 10 volledig upto date
.....
Zelf kan ik het nog niet proberen (moet nog wachten op mijn pre order, als ik hem al ga afhalen), maar intel heeft gisteren een nieuwe beta display driver online gezet.
https://downloadcenter.in...ion-Intel-Core-Processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50

Dank u!
hier afgespeeld op het i5/256 model met chrome. fan slaat niet aan maar de boel stottert wel.

edit: met edge speelt alles soepel, ik heb dan enkel geen audio in youtube.

[ Voor 7% gewijzigd door Willson op 22-11-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik merk inderdaad op wanneer ik firefox gebruikte dat ie maar een 5-tal uurtjes zou meegaan wanneer ie volledig geladen is. Eens ik firefox afsluit, en nu werk met Edge schiet ie omhoog naar 8u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:50:
[...]

Zelf kan ik het nog niet proberen (moet nog wachten op mijn pre order, als ik hem al ga afhalen), maar intel heeft gisteren een nieuwe beta display driver online gezet.
https://downloadcenter.in...ion-Intel-Core-Processors
De surface slikt de driver niet. Wordt niet ondersteunt volgens de foutmelding. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
geenstijl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:46:
Geloof bij instellingen,systeem,info dat ergens versie 1511 moet staan.
Ik kan het nergens vinden. Ik heb bij systeem en onderhoud, systeem gekeken, Daar staat dat er Windows 10 geïnstalleerd is. Geen build of iets dergelijks.

Ik heb af en toe een poppend geluid uit de speakers. De Graphics driver is ook een aantal keer gecrashed. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
lmijnen schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:26:
[...]

Ik kan het nergens vinden. Ik heb bij systeem en onderhoud, systeem gekeken, Daar staat dat er Windows 10 geïnstalleerd is. Geen build of iets dergelijks.

Ik heb af en toe een poppend geluid uit de speakers. De Graphics driver is ook een aantal keer gecrashed. |:(
Je versienummer kun je vinden bij instellingen - Systeem - Info (onderdaan). Daar zie je een editie, een versie en een build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmijnen schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:36:
[...]

De surface slikt de driver niet. Wordt niet ondersteunt volgens de foutmelding. ;w
Ja klopt, enkel mogelijk via manueel extracten en updaten via device manager.
Schijnt dat het helpt bij sommige, bij andere niet :(
Voor meer info best in de US-forums (microsoft en reddit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghost010
shaowoo schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:17:
- heel soms hapert het eventjes (muisklik danwel schermaanraking wordt niet meteen geregistreerd)
- automatisch virtual keyboard kwam (bij invoerveld) niet tevoorschijn bij tablet mode, moest hiervoor wat aanpassen
- als 'm als tablet vasthou dan wordt dit soms als 'muisklik' gezien

Verder een mooi apparaat nog steeds, hoop wel dat bij MS verbeteringen doorvoeren (net als bij Pro 3). 4k film speelt zonder problemen af
Heb het flikkeren van het scherm ook een paar keer opgemerkt, en dit hangt puur af van welke app/programa. Naast dat heeft de app painter(of iets dergelijks, die gele knop in je start) een grafische glitch waarbij het aanraken van het canvas er even een 4-hoek aan de rechter kant ontstaat met een andere tint over het canvas.

Verder is de auto keyboard totaal onvoorspelbaar. Maar dat dan wel in desktop modus, ene keer wel andere keer niet, en gebeurd steeds vaker naar 1x tablet modus gebruikt te hebben. Beetje raar.
mister9 schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:51:
[...]

Je versienummer kun je vinden bij instellingen - Systeem - Info (onderdaan). Daar zie je een editie, een versie en een build.
Of nog makkelijker, gewoon "winver" in het zoekveld intypen.

[ Voor 11% gewijzigd door ghost010 op 22-11-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Is het eigenlijk mogelijk, om via het toetsenbord de schermhelderheid aan te passen? Want de licht-opties bij de cijfers 1 en 2, veranderen alleen de verlichting van het toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 20:03
jmignolet schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:09:
[...]

Hier stortter hij ook in Firefox op mn surface
bij mij vloeiend in firefox..misschien je internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
ghost010 schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:33:
[...]

Of nog makkelijker, gewoon "winver" in het zoekveld intypen.
Dank je. Kon het op een andere manier niet vinden. Ik heb build 10240. Welke jullie?

Updates gaan maar raar vind ik. Ik heb Windows update iedere dag laten zoeken, iedere keer zegt hij volledig up to date. Maar vanmorgen vond hij ineens een device update van 18-11. 8)7

Zojuist ging mijn graphics driver helemaal rogue. Beeld flikkerde, allemaal rare strepen. Hij kon zichzelf niet meer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
jonny htc schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:46:
[...]

bij mij vloeiend in firefox..misschien je internet?
Mhh, betwijfel het. Ik download aan een 15mb/s.. Ik neem aan dat dit toch een rol speelt.

Moet ook zeggen dat de display drivers vaak crashen in firefox, maar in Edge niet.

[ Voor 13% gewijzigd door jmignolet op 23-11-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Heeft er iemand al goeie software/app gevonden om eventueel je surface pro 4 terug te vinden?
Ik wil hem graag op school gebruiken maar ben er erg bang voor dat hij misschien een keer gejat gaat worden.
Find my surface heb ik uit de app store geinstalleerd maar werkt nog niet zo fijn voor mij.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
lmijnen schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:02:
[...]

Dank je. Kon het op een andere manier niet vinden. Ik heb build 10240. Welke jullie?

Updates gaan maar raar vind ik. Ik heb Windows update iedere dag laten zoeken, iedere keer zegt hij volledig up to date. Maar vanmorgen vond hij ineens een device update van 18-11. 8)7

Zojuist ging mijn graphics driver helemaal rogue. Beeld flikkerde, allemaal rare strepen. Hij kon zichzelf niet meer herstellen.
Mijne is op de laatste versie, maar alle andere computers zitten op 10240.

De rede hier voor is dat MS heeft besloten om de laatste update uit te rollen over een bepaalde tijd in plaats van gelijk naar iedereen.

Dus wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 10:47
Ook hier build 10240, en maar telkens naar updates zoeken ;) Heb begrepen dat sinds 2 dagen geleden Microsoft besloten heeft versie 1511 langzamer over de tijd uit te laten rollen. Too bad, andere computers in huis zijn wel al up to date met laatste winver. Ook hier veel driver crashes. Echter heb ik deze ook op andere PC's die op win 10 draaien, waaronder`laptop met intel gpu en gamepc met Nvidia gpu, ook met laatste build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Edit: stond iets over GPS niet werken.... Zit verstopt achter een extra knop.... |:( 8)7

[ Voor 116% gewijzigd door TheDweep op 24-11-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
SpitfireNL schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:08:
Heeft er iemand al goeie software/app gevonden om eventueel je surface pro 4 terug te vinden?
Ik wil hem graag op school gebruiken maar ben er erg bang voor dat hij misschien een keer gejat gaat worden.
Find my surface heb ik uit de app store geinstalleerd maar werkt nog niet zo fijn voor mij.
Zit al ingebouwd in Windows 10.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Heb het eens gevolgd dit topic en ik denk dat ik nog wel even wacht met de aanschaf.
Weinig zin in pionieren voor dik 1100 euro voor de magerste SP4 en dan gedoe met drivers hebben enzo.
Wacht wel even tot de Kerst voor een leuke aanbieding en wellicht wat software updates en anders kijken we over een paar maanden nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Bomberman71 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 02:22:
Heb het eens gevolgd dit topic en ik denk dat ik nog wel even wacht met de aanschaf.
Weinig zin in pionieren voor dik 1100 euro voor de magerste SP4 en dan gedoe met drivers hebben enzo.
Wacht wel even tot de Kerst voor een leuke aanbieding en wellicht wat software updates en anders kijken we over een paar maanden nog eens.
Ik snap je gedachte, je leest een hoop hier. Maar het is niet zo dat het apparaat onwerkbaar is of iets dergelijks. We zitten allemaal nog in de periode dat we het apparaat terug kunnen brengen naar de winkel. Maar geen van ons heeft dat tot dusver gedaan (of diegene heeft dat niet kenbaar gemaakt).

De Surface is een mooi apparaat. Het scherm is subliem, de bouwkwaliteit onovertroffen. De accuduur valt me alles mee. Er zijn wat issues met de drivers, maar ik heb het apparaat tot nu toe iedere dag 5-6 uur gebruikt en hij bevalt me uitstekend. _/-\o_ Windows hello werkt prachtig, hij is snel en verder stabiel.

Ik ga er van uit dat de problemen die er nog zijn, op termijn opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Ik gebruik de SP4 met veel plezier en ben nog geen problemen tegengekomen, de hardware/het design is prachtig en ik ga er vanuit dat de problemen die kleine groep mensen heeft op korte termijn door MS gefixt kunnen worden met een software/driver-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Heeft iemand ervaringen met de 512GB SSD versie? Ik twijfel om voor m'n werk deze te nemen teneinde mijn bestanden in sync te kunnen houden bij bezoeken extern.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
shizoframia schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:15:
Heeft iemand ervaringen met de 512GB SSD versie? Ik twijfel om voor m'n werk deze te nemen teneinde mijn bestanden in sync te kunnen houden bij bezoeken extern.
Zover ik weet is deze versie pas vanaf 10 december leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Laatst online: 21-08 13:59
geenstijl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:04:
[...]
Zover ik weet is deze versie pas vanaf 10 december leverbaar.
Ik heb inderdaad bericht dat het toestel uiterlijk tegen 10/12 zou uitgestuurd worden (conform huidig geplaatst bestellingen). Ik wist echter niet dat het toestel totnogtoe nooit was uitgestuurd. Thanks for the info!

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
shizoframia schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:15:
En als je niet kunt wachten, 256 GB versie, en SD erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met dezelfde gedachten, maar anderzijds is het altijd zo dat de gewone gebruikers die geen problemen hebben dit ook niet gaan melden op tweakers en gelijkaardige forums.
Dus, twijfel, twijfel. (heb de surface in reservatie staan met gratis cover, anders zou ik zeker nog een maand wachten om te kopen)

Ik heb eens bij Amazon.com de reviews nagelezen en daar zijn er toch veel tevreden.
De display driver zal wel opgelost geraken aangezien de kans groot is dat dit software is.
De speaker pop zou wel een hardware probleem kunnen zijn, maar dat is dan nog niet erg, na enkele maanden als Microsoft een nieuwe batch toestellen heeft zou je dan via de garantie het toestel kunnen laten wisselen.
De sleep issues maken mij niet uit, omdat ik meestal dit soort toestellen wat snel opstart volledig shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:30:
[...]De speaker pop zou wel een hardware probleem kunnen zijn, maar dat is dan nog niet erg, na enkele maanden als Microsoft een nieuwe batch toestellen heeft zou je dan via de garantie het toestel kunnen laten wisselen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar hier is het geluid helemaal prima.
Ik vind het eigenlijk verrassend goed klinken (vergeleken met bijvoorbeeld mijn Surface 2) en hoor geen gekke dingen, en ook het lagere geluid klinkt vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn SP4 draait hier ook als een tierelier. Net iets lekkerder dan de SP3 van mijn ega die hier alweer een jaar snort. Geen problemen met geluid, stotterende video's, warmte-ontwikkeling noch loeiende fans.
Enige is het wakker worden uit de slaapstand maar dat wordt natuurlijk binnenkort opgelost door een driver-update.
Ik werk nu met 1511/10586.11 en Intel driver 15.4308 van 27-10-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Hier ook, niets dan lof hoor. Geen problemen, geluid prima, fan gaat bijna nooit aan, zeker niet met normaal werken, warmte prima, en loeisnel. Ik ben er dolblij mee.

Ik lees soms online de problemen (reddit) en dan denk ik echt: hebben we het over hetzlfde apparaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 12:55
Hier eigenlijk hetzelfde; enkele display driver crashes sinds aankoop en één keer gehad dat ik moeite had met opstarten van het apparaat. Verder echt geweldig ding, supermooi scherm, goede ervaring met typen, mooi geluid etc.

Ik kan 'm alleen maar aanraden, denk alleen dat het wel goed is als je 'm ergens koopt waar je eventueel goed terecht kunt voor support mocht er iets zijn (maar dat geldt eigenlijk voor alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Laatst online: 08:36
Ik heb 2 problemen tot nu toe:

- Muis cursor die verdwijnt in chrome, alle processen killen en herstarten lost dit op, maar het blijft irritant.
- De surface pen die niet meer schrijft na een tijd. Is dit een feature of bug? Is er ergens een slaapstand of knopje dat ik moet uitzetten/indrukken? Rebooten fixt dit ook.

Verder ben ik nogal huiverig over de batterijduur, heb hem nog maar 2 uur gebruikt maar zit wel op 50%, dat is best wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Wat is nou het verhaal mbt de SP4 met tijdelijk een gratis touchcover ?? Ik zie dat nergens terug.
Zie hem alleen overal te koop voor 'slechts' 149 euro ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Bomberman71 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:44:
Wat is nou het verhaal mbt de SP4 met tijdelijk een gratis touchcover ?? Ik zie dat nergens terug.
Zie hem alleen overal te koop voor 'slechts' 149 euro ....
Je bedoelt Typecover in plaats van touchcover? Deze was gratis bij onder andere paradigit als je een preorder plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surface toch gaan halen, maar heb pech.
Surface is in standby gevallen tijdens de allereerste windows updates (hing aan netstroom).
Daarna niet meer aan te krijgen, uiteindelijk dan maar de power button inhouden.
Surface boot normaal, tot de windows login waarna het scherm op zwart blijft. Diverse keren geprobeeerd maar telkens zwart scherm na surface boot.
Uiteindelijk kwam windows recovery automatisch, gekozen voor "reset my pc", maar die blijft nu al een 2 uur hangen op 7% (animatie loopt, en fan blaast).

Zal hem maar een nachtje gerust laten en hopelijk is die morgenvroeg toch volledig gereset.
Is een i5/4gb/128ssd.

[edit] --> was klaar s'morgens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
3ssen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:02:
[...]

Je bedoelt Typecover in plaats van touchcover? Deze was gratis bij onder andere paradigit als je een preorder plaatste.
Ja idd typecover.... Mooie aktie want dat scheelt enorm. Die 149 euro blijft een behoorlijke uitgave.
Vandaag bij de MM nog even gekeken en je kunt de SP4 niet met goed fatsoen zonder dat ding aanschafen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Windows update is weer terug, was tijdelijk offline omdat er een paar schuifjes ontbraken voor de privacy settings.

Ik heb mijn desktop nog niet geupgrade, hopelijk voegt dit de mogelijkheid toe om de favorieten met Edge te delen. Iemand dit al voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
cedrix5 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:38:

Verder ben ik nogal huiverig over de batterijduur, heb hem nog maar 2 uur gebruikt maar zit wel op 50%, dat is best wel slecht.
Bij mij klopt het proggie dat op de achtergrond iedere minuut berekent wat de resterende batterijduur is ook van geen kant.
Öp basis van mijn werkelijke gebruik in de agelopen 5 dagen, afstand tot mijn router (WiFi), bluetooth muis, Officen, mailen en rondbrowsen haal ik zéker 7 uur op één batterijlading. En dat vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Plof-kip schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:59:
[...]

Bij mij klopt het proggie dat op de achtergrond iedere minuut berekent wat de resterende batterijduur is ook van geen kant.
Öp basis van mijn werkelijke gebruik in de agelopen 5 dagen, afstand tot mijn router (WiFi), bluetooth muis, Officen, mailen en rondbrowsen haal ik zéker 7 uur op één batterijlading. En dat vind ik prima.
Oh, dat is best prima. Ik neem hem nu even mee naar de uni om te zien hoe die het daar doet. Had ook al door dat die schatting van resterende batterijduur op niks slaat, ene keer geeft hij 10 uur aan, dan open je hem nog is een paar seconden later en is het 2 uur resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kan iemand mij helpen met het volgende?

Als ik iets wil delen, bv een schermtekening in Edge, of een tekening in OneNote, dan kan ik alleen kiezen uit zaken als Facebook, Mail, Berichten.
Maar ik wil soms ook gewoon iets delen via mijn outlook (waar mijn exchange in geconfigureerd staat). Kan ik applicaties toevoegen aan het "delen" scherm?
Zelfde geld bv voor LinkedIn.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Laatst online: 15-12-2022
Het meest vervelend aan de surface vind ik de trackpad. Het is verbeterd sinds de november update, maar nog steeds is hij niet precies bij de eerste aanraking. Als de cursor in beweging is dan is alles in orde.
Ik snap wel dat dit er is om toevallige aanrakingen te negeren, maar het maakt de ervaring met de trackpad een pak onaangenamer.

Verder is er nog de luide fan, de lichte lightbleed tijdens opstarten, resolutieproblemen en algemene crashes die wel opgelost zullen geraken met een update.

Ik twijfel nog of ik hem ga houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Hyloba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:57:
Het meest vervelend aan de surface vind ik de trackpad. Het is verbeterd sinds de november update, maar nog steeds is hij niet precies bij de eerste aanraking. Als de cursor in beweging is dan is alles in orde.
Ik snap wel dat dit er is om toevallige aanrakingen te negeren, maar het maakt de ervaring met de trackpad een pak onaangenamer.

Verder is er nog de luide fan, de lichte lightbleed tijdens opstarten, resolutieproblemen en algemene crashes die wel opgelost zullen geraken met een update.

Ik twijfel nog of ik hem ga houden..
Heb dezelfde twijfels. Vooral nog steeds op vlak van batterijduur. 7 uur lukt me voor geen meter. Gebruikte hem vandaag 2 uur voor spotify en wat webpagina's/pdf's lezen. Het grootste deel van de tijd deed hij helemaal niks, met alleen het scherm aan op 50% helderheid. Toch kost dat dan de helft van de accu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Bij mij werkt de pen niet, als ik in control panel naar "Pen" ga dan krijg ik ook een wazige foutmelding. (fout=0, contact opnemen met de fabrikant van de tablet :S)

Eerst maar eens alle updates installeren en kijken of het dan verholpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle updates laten draaien, november update zit er ook op. Maar nog altijd problemen dat het scherm uitvalt bij GPU akties (de tablet is wel aan, dus niet in sleep).
HD graphics 520 driver datum 27/10/2015. Zal morgen de beta driver eens proberen.

Na een avondje prullen blijkt dat het eigenlijk afhangt van de helderheid waarop ik het scherm zet. Vanaf 75% geen problemen, bij 50% zelden, lager op 25% de hele tijd last dat het beeld wegvalt bij grafische akties. (bijvoorbeeld de weer applicatie in tablet mode opstarten als die de wolken laat zien is bij mij al voldoende om het scherm te laten uitvallen)
Meestal zet ik mijn tablets altijd op 25% ongeveer.

Het gekke is ook dat bij helderheden van minder dan +-13% , mijn beeld VOLLEDIG weg is. Dit in alle situaties, dus ook bij gewoon bureaublad. Als je dan niet weet waar de knop is, kan ik het dus ook niet meer hoger krijgen via de tablet zelf. (lang leve teamviewer)

De situatie is minder ernstig als ik adaptive display helderheid uitzet.

Hangt het bij jullie ook van de helderheid af, of zit ik waarschijnlijk met nog een hardware defect erbij naast de buggy display driver ?

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Gister een i5/8/256 gekocht. Kom ik thuis, lijkt het wel alsof er geen OS staat geïnstalleerd. Winkel was al dicht dus ik heb maar een Windows 10 USB stick gemaakt.. Toen werkte het gelukkig.

Verder een mooi apparaat! Alleen jammer dat de fan zo snel aanslaat..

• mister9
macmellow schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:15:
Gister een i5/8/256 gekocht. Kom ik thuis, lijkt het wel alsof er geen OS staat geïnstalleerd. Winkel was al dicht dus ik heb maar een Windows 10 USB stick gemaakt.. Toen werkte het gelukkig.

Ik heb dezelfde configuratie, en mij valt juist op dat de fan dus echt helemaal nooit aanslaat. Ik heb m 20 seconden gehoord tijdens de grote november update, verder helemaal nooit. Maar ik gebruik geen zaken als photoshop ofozo hoor. Maar wel office, browsen, RDP, programmeren, etc. Maar fan hoor ik echt nooit.

Verwijderd

macmellow schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:15:

De fan zal wel een driver problem zijn.
Als je gewoon een standaard windows 10 hebt gedownload via de ms media creator tool dan moet je nog de surface specifieke drivers erop zetten. Hiervoor heeft ms een download op https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

Best de surface USB recovery gebruiken, te downloaden vanaf
https://www.microsoft.com...downloadablerecoveryimage

• macmellow
mister9 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie, en mij valt juist op dat de fan dus echt helemaal nooit aanslaat. Ik heb m 20 seconden gehoord tijdens de grote november update, verder helemaal nooit. Maar ik gebruik geen zaken als photoshop ofozo hoor. Maar wel office, browsen, RDP, programmeren, etc. Maar fan hoor ik echt nooit.
Hoe kan ik zien of ik die grote november update heb gehad? Heb 'm trouwens in een Surface Dock met een hoge resolutie monitor, werk nu een uurtje zonder dock tijdens college maar hoor nu niets.
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:20:
[...]

De fan zal wel een driver problem zijn.
Als je gewoon een standaard windows 10 hebt gedownload via de ms media creator tool dan moet je nog de surface specifieke drivers erop zetten. Hiervoor heeft ms een download op https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

Best de surface USB recovery gebruiken, te downloaden vanaf
https://www.microsoft.com...downloadablerecoveryimage
Ik heb standaard Windows 10 geinstalleerd en daarna de drivers geinstalleerd.
:)

[ Voor 5% gewijzigd door macmellow op 26-11-2015 12:38 ]

• JUST_me
macmellow schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:36:
[...]

Hoe kan ik zien of ik die grote november update heb gehad? Heb 'm trouwens in een Surface Dock met een hoge resolutie monitor, werk nu een uurtje zonder dock tijdens college maar hoor nu niet.
Vergeet niet dat het ingebouwde scherm van de Surface ook een hoog resolutie scherm is. Met andere woorden, hij is niet anders gewend.... :*)

• JUST_me
Beetje off-topic, maar de Amerikaanse Windows Store heeft een behoorlijke sale op veel programma's en spellen. Heel veel kun je kopen voor maar 10 dollarcent. Enige nadeel is dat je even een Amerikaans adres in je gegevens moet zetten. Maar bij mij werkte het. Heb een aantal spellen en een paar programma's gekocht, voor bij elkaar nog geen dollar.

Apparaat werkt verder prima. Paar kleine issues. Poppend geluid heb ik af en toe wanneer ik een programma of film start. De fan slaat soms aan, maar vrijwel nooit. Geluid van de fan valt me mee.

Alleen NOG steeds aan het wachten op build 1511. Dat vind ik wel vervelend, dat je als nieuwe gebruiker van een high end Microsoft machine niet voorrang krijgt bij een update, zoals bij de Nexus serie van Google....

EDIT: lees MS mee of zo? Ineens krijg ik de melding dat build 1511 beschikbaar is..... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door JUST_me op 26-11-2015 14:45 ]

• macmellow
Hele dag de fan niet gehoord, ik kom thuis en plug de dock in en ze beginnen volle kracht te blazen..

• jmignolet
Tot op heden zeer tevreden. Geen echte grote problemen gehad. Photoshop draait als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jmignolet schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:21:
Tot op heden zeer tevreden. Geen echte grote problemen gehad. Photoshop draait als een zonnetje! :)
Welke configuratie heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Photoshop wil ik ook nog proberen.

Ik merk ook dat met touchscreen en touchpad bij eerste aanraking dat het soms een seconden of 2 duurt voor ze wakker worden.
Ik had in settings mijn text grootte verhoogd met de slider naar 225%. (Default is 200%)
Hierbij merkte ik dat Edge steeds crashte met name bij gebruik van InPrivate vensters.

Ook merkte ik gisteren toen ik het keyboard dicht geklapt had en SP4 daarbij in slaapmode raakte en ik hem aan de oplader had zitten terwijl die op mijn caselogic sleeve lag begon de fan opeens te blazen en voelde hij warm aan. Daar heb ik sinds begin (releasedag) niet eerder last van gehad.
Dus ik wil ook iedereen waarschuwen pas op met in slaapmode zetten dat je hem niet in afgesloten of warme hoesjes of tassen stopt. In slaapmode kan hij ook warm worden en de fan gaat blazen dan kan hij ook makkelijk te warm worden en kapot gaan. Daarom als ik hem in een sleeve of tas doe dan schakel ik de SP4 altijd eerst volledig uit zodat dit niet kan gebeuren.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
SpitfireNL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:52:

Ook merkte ik gisteren toen ik het keyboard dicht geklapt had en SP4 daarbij in slaapmode raakte en ik hem aan de oplader had zitten terwijl die op mijn caselogic sleeve lag begon de fan opeens te blazen en voelde hij warm aan. Daar heb ik sinds begin (releasedag) niet eerder last van gehad.
Dus ik wil ook iedereen waarschuwen pas op met in slaapmode zetten dat je hem niet in afgesloten of warme hoesjes of tassen stopt. In slaapmode kan hij ook warm worden en de fan gaat blazen dan kan hij ook makkelijk te warm worden en kapot gaan. Daarom als ik hem in een sleeve of tas doe dan schakel ik de SP4 altijd eerst volledig uit zodat dit niet kan gebeuren.
Ik "durf" hem eigenlijk momenteel nog niet in sleep mode te zetten. Ik schakel hem meestal uit, omdat ie toch zo snel opstart. Dus een paar seconden wachten stoort me niet. Alles opslaan, afsluiten, en later weer opstarten.
Sj44k13 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:11:
[...]

Welke configuratie heb je?
i5, 8GB ram, 256 SSD

[ Voor 74% gewijzigd door jmignolet op 27-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
lmijnen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:09:
Beetje off-topic, maar de Amerikaanse Windows Store heeft een behoorlijke sale op veel programma's en spellen. Heel veel kun je kopen voor maar 10 dollarcent. Enige nadeel is dat je even een Amerikaans adres in je gegevens moet zetten. Maar bij mij werkte het. Heb een aantal spellen en een paar programma's gekocht, voor bij elkaar nog geen dollar.
Waar moet je je adres ingeven? Ik dacht dat je adres hetzelfde moest zijn als waar je visa kaart mee gelinkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Hyloba schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:53:
[...]

Waar moet je je adres ingeven? Ik dacht dat je adres hetzelfde moest zijn als waar je visa kaart mee gelinkt is?
Ik heb via paypal betaald. Dan vraagt hij in een extra stap om een adres. Als e daar een nl adres invult, geldt de sales niet. Enkel bij een Amerikaans adres. Heb gewoon een adres van een hotel ingevuld. SP4 staat wel gewoon op mijn echte adres geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
lmijnen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:22:
[...]

Ik heb via paypal betaald. Dan vraagt hij in een extra stap om een adres. Als e daar een nl adres invult, geldt de sales niet. Enkel bij een Amerikaans adres. Heb gewoon een adres van een hotel ingevuld. SP4 staat wel gewoon op mijn echte adres geregistreerd.
Bedankt, heb dit ook gedaan en een staat gekozen waar je geen tax moet betalen, werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
lmijnen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:22:
[...]

Is dat dan officieel op de store app, of via de officiele website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wtf... als ik m'n mini displayport naar hdmi kabel aansluit zodat ik de Surface kan gebruiken op een externe monitor, valt m'n Wifi weg. Als ik het eruit haal werkt het weer. Iemand anders dit probleem ook? ;( ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
jmignolet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:11:
[...]

Is dat dan officieel op de store app, of via de officiele website ?
Via de Windows 10 store. Ik heb Florida gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Wat is het laadsnoer van het blok naar het stopcontact raar kort trouwens. Doe er dan een lange kabel bij of maak de plug in dat blok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
macmellow schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:00:
Wat is het laadsnoer van het blok naar het stopcontact raar kort trouwens. Doe er dan een lange kabel bij of maak de plug in dat blok..
Ja plug in het blok was veel fijner geweest inderdaad, mits ze hem niet te breed maakten dan. Mogelijks doen ze dit omdat je dan makkelijker meerdere apparaten dicht bij elkaar kan inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
cedrix5 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:02:
[...]

Ja plug in het blok was veel fijner geweest inderdaad, mits ze hem niet te breed maakten dan. Mogelijks doen ze dit omdat je dan makkelijker meerdere apparaten dicht bij elkaar kan inpluggen.
Ze hadden het beter zo kunnen oplossen net als Apple. Heb nu zelf maar een langere kabel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Wat wel redelijk vaak heb is dat de Surface niet netjes aan gaat. Ik zie het lampje van de camera branden, maar het scherm blijft zwart.... Rest is dan de enige optie. (en ik heb versie 1151 al) Lijktberop dat het met name fout gaat als ik het toetsenbord net heb losgetrokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
na een zeer lange update (1511) hoopte ik dat windows hello werkte, maar deze staat er niet tussen. Een paar keer reboot en er verandert niets. Wat kan er mis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Jeroen V schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:12:
Wat wel redelijk vaak heb is dat de Surface niet netjes aan gaat. Ik zie het lampje van de camera branden, maar het scherm blijft zwart.... Rest is dan de enige optie. (en ik heb versie 1151 al) Lijktberop dat het met name fout gaat als ik het toetsenbord net heb losgetrokken....
Dit is ook mijn enige punt. Vet irritant. Op termijn gaat ie wel weer aan, maar geen idee waarom dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 11:57
Tweakers heeft nu ook een review gedaan. Het meest opvallende punt voor mij is de tegenvallende accuduur. In voorgaande reacties in dit forum heb ik juist wat positievere verhalen gehoord hierover. Wat is nou waar? Of ligt het aan de testmethode? Kan het ook exemplarisch zijn?

reviews: Microsoft Surface Pro 4: niet alleen oppervlakkig verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje teleurgesteld. Gisterenmorgen rond 11u00 was ie volledig opgeladen en tegen 16u00 mocht ik hem alweer opzetten want ik had nog maar 6% over.

Oké ja, Illustrator & Photoshop waren aan het draaien op de achtergrond, misschien zou het daaraan kunnen liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Heb de SP4 i5/8gb/256 een klein weekje in gebruik. De typecover kwam een paar dagen later. Het apparaat werkt meer dan prima. De fan heb ik maar 1x gehoord en dat was tijdens de schijfopruiming na de 1511 update. Verder helemaal niet; hij is muisstil. Als de fan wel aangaat is het overigens ook niet storend. M'n inmiddels 4 jaar oude dell XPS15 (2e generatie) is luider.

Windows Hello werkt prettig en snel. Typen op de type cover 4 bevalt goed, boven verwachting. Doet niet onder aan de dell. Batterijduur niet echt gemeten, maar m'n gevoel zegt dat ik er zo'n 5 / 6u mee haal onder normaal gebruik (wat surfen, YouTube/netflix, spotify, text verwerken).

Omdat ik in de aanloop naar de NL-release veel berichten heb gelezen over eventuele lightbleed ben ik hier natuurlijk erg op gaan letten. Bij het opstarten is het in mijn geval ook zeker zichtbaar; eigenlijk alleen maar storend aan der onderkant van het scherm. Tijdens regulier gebruik is het ook nog aanwezig (als ik bijv. goed kijk onderin de werkbalk zie ik hier ook de lightbleed-vlekken), er waren berichten dat dit dan niet meer zichtbaar zou zijn (wat niet logisch is). Dit klinkt waarschijnlijk allemaal erger dan dat het in praktijk is. Let wel, ik ben echt op zoek gegaan. Hier een voorbeeld tijdens het opstarten

Heb voor de volledigheid met MS gebeld en gevraagd of dit acceptabel is en bij het model hoort of dat het überhaupt niet aanwezig moet zijn. Het antwoord was, eigenlijk wel te verwachten, dat laatste. Ze raadde me aan contact op te nemen met de winkel en suggereerde een omruil. Deze vraag heb ik momenteel uitstaan bij de winkel. Antwoord moet nog komen.
Het is dubbel. Enerzijds stoor ik me er geen seconden aan. Anderzijds weet ik nu dat dit 'mankement' er zit en dat gecombineerd met het prijskaartje zet je dat wel aan het denken.

Vraag me af hoe andere mensen de 'lightbleed' ervaren en in welke mate deze aanwezig is. Omruilen is leuk, maar als het niet helpt, tja. Dit is tot op heden het enige minpuntje (om het dan toch maar even zo te noemen), verder dik tevreden met dit apparaat.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 07:45
Ik zat eigenlijk te wachten op het i7 model, maar vrees dat de accuduur van dit model nog lager zal uitvallen. Vandaar dat ik nog even wacht tot de eerste reviews met benchmarks (m.n. de snellere iGPU tov de i5) en accuduur tests van het i7 model verschijnen. Mocht het allemaal nog slechter worden (4-5 uur voor iets wat ook een tablet is is wel erg weinig) dan misschien toch maar wachten op de Surface Book of zoiets als de HP Spectre X360 nemen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
marcelsius schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 07:21:
Tweakers heeft nu ook een review gedaan. Het meest opvallende punt voor mij is de tegenvallende accuduur. In voorgaande reacties in dit forum heb ik juist wat positievere verhalen gehoord hierover. Wat is nou waar? Of ligt het aan de testmethode? Kan het ook exemplarisch zijn?

reviews: Microsoft Surface Pro 4: niet alleen oppervlakkig verbeterd
Ik denk dat het wel aardig klopt. Ik zit denk ik op 4:30 uur video kijken in VLC of 5:30 uur browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens willen weten of jullie dit probleem ook hebben, bij microsoft support kom ik niet verder. Daar houden ze me aan het lijntje met die standaard oplossingen.

Als je de helderheid tussen 0% en 10% zet is bij mij het scherm altijd volledig blank. Ik vermoed dat dit een hardware defect is, en ook de oorzaak van al mijn problemen bij snelle grafische veranderingen als de helderheid onder 50% is.

Heb hier de laatste updates, inclusief nov. update 1511 installed hier. (i5/4gb/128ssd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft kan moeilijk ieder defect kan supporten met oplossingen. Als je gewoon verder klikt door die oplossingen heen dan kom je aan het eind gewoon bij de optie om het ding onder garantie op te sturen. Daarnaast hebben ze ook gewoon een chat. Die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het ging om de chat support. Zal straks de tel. support proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
PatrickC schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:32:
Ik zat eigenlijk te wachten op het i7 model, maar vrees dat de accuduur van dit model nog lager zal uitvallen. Vandaar dat ik nog even wacht tot de eerste reviews met benchmarks (m.n. de snellere iGPU tov de i5) en accuduur tests van het i7 model verschijnen. Mocht het allemaal nog slechter worden (4-5 uur voor iets wat ook een tablet is is wel erg weinig) dan misschien toch maar wachten op de Surface Book of zoiets als de HP Spectre X360 nemen.
Accuduur zal denk ik hetzelfde zijn.

Taak sneller klaar, CPU sneller naar IDLE.

In idle is het verbruik van de i5 en i7 nagenoeg hetzelfde lijkt me.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
hmm, zou het misschien liggen aan het feit dat ik nog geen typecover heb, dat Hello het niet doet. Krijg hem pas over een paar weken binnen. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Aan de andere kant zag ik in een eerdere post dat iemand de drivers updatete, maar bij apparaatbeheer staat dat de laatste drivers al geïnstalleerd zijn of kan ik ergens handmatig downloaden?

[ Voor 6% gewijzigd door Tjukkie op 28-11-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Tjukkie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:03:
hmm, zou het misschien liggen aan het feit dat ik nog geen typecover heb, dat Hello het niet doet. Krijg hem pas over een paar weken binnen. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Aan de andere kant zag ik in een eerdere post dat iemand de drivers updatete, maar bij apparaatbeheer staat dat de laatste drivers al geïnstalleerd zijn of kan ik ergens handmatig downloaden?
Hoezo komt die pas over een paar weken binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
YoshiBignose schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:38:
Wtf... als ik m'n mini displayport naar hdmi kabel aansluit zodat ik de Surface kan gebruiken op een externe monitor, valt m'n Wifi weg. Als ik het eruit haal werkt het weer. Iemand anders dit probleem ook? ;( ;(
Na veel googlen heb ik het opgelost, door het wifi kanaal te veranderen. Ik las op een Apple forum dat het een storing op 2.4GHZ kon brengen tussen kanalen 11 en 14 en ja hoor, nu werkt m'n wifi wel gewoon. Ik geloof dit zelf niet eens eigenlijk.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 07:45
Ik heb nu de eerste tests gezien van de core i7 met Intel HD 540 graphics en deze is toch wel flink sneller (tot wel meer dan 50%) dan de Intel HD 520 graphics van het core i5 model. Maar... het i7 model heeft behoorlijk last van 'power throttlling'. Dus ze stoppen er een snellere CPU in met behoorlijk snellere iGPU, maar deze wordt sterk gehinderd door een gebrek aan power? Vreemd.... Microsoft lijkt de thermal trottling van de SP 3 onder controle te hebben en we krijgen er power throttling voor terug. 8)7

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:36:
Ik zou eens willen weten of jullie dit probleem ook hebben, bij microsoft support kom ik niet verder. Daar houden ze me aan het lijntje met die standaard oplossingen.

Als je de helderheid tussen 0% en 10% zet is bij mij het scherm altijd volledig blank. Ik vermoed dat dit een hardware defect is, en ook de oorzaak van al mijn problemen bij snelle grafische veranderingen als de helderheid onder 50% is.

Heb hier de laatste updates, inclusief nov. update 1511 installed hier. (i5/4gb/128ssd)
Geen probleem wat jij beschrijft. Wanneer ik in de avond met lage helderheid een film bekijk, werkt hij prima. Ik had wel wat last van wisselende backlight sterkte, soort flikkeren. Maar door auto brightness uit te zetten is dat over. Ik verwacht met een update van de grafische kaart verdere verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ralf Bimbo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:09:

Vraag me af hoe andere mensen de 'lightbleed' ervaren en in welke mate deze aanwezig is. Omruilen is leuk, maar als het niet helpt, tja. Dit is tot op heden het enige minpuntje (om het dan toch maar even zo te noemen), verder dik tevreden met dit apparaat.
Ik zie tijdens het opstarten wel wat lightbleed aan de onderzijde van het scherm. Maar nu, met het scherm op welke helderheid dan ook, zie ik het gewoon niet. Ik heb net even de tablet mode ingeschakeld, waardoor de werkbalk leeg is. Niets te zien, in ieder geval niet opvallend.

Ik wilde bij aankoop het apparaat hier direct op testen, maar de wedewerker zei dat ik toch binnen 10 dagen zonder opgave van reden kon ruilen als er iets mis mee was. Daarnaast was het erg licht in de winkel, dus besloot ik het thuis maar te proberen......

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Murphy's law.... Bij het eerste scherm zag ik al dat deze machine veel last van light bleed had. Meteen weer uitgezet en terug er mee. Dus binnen een uur had ik twee surfaces gekocht. 8)7 Deze is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Tjukkie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:03:

Ik gebruik de surface de meeste tijd zonder typecover. Hello werkt prima. Eerst werkte hij niet, omdat ik de firmware update niet meteen binnen kreeg. Nu wel. Hij werkt fan-tas-tisch er mee. Ik heb heel wat keren De herkenbaarheid verbetert, hij werkt nu zeer snel. Ideaal systeem. Mijn vriendin dacht hem wel te kunnen hacken met een foto e.d.... zonder resultaat. O-)

Heb je wel de juiste firmware erop staan? Dit is onafhankelijk van build 1511.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Zoals nu heb ik mijn Pro 4 aan de dock met een 2560x1440 tweede scherm, heb ik 1 Firefox venster, uTorrent en VLC open. CPU belasting zweeft dan op ongeveer 40% en de fan gaat op volle snelheid blazen. Op dat euvel na ben ik super tevreden..

[ Voor 5% gewijzigd door macmellow op 28-11-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Ik heb gemerkt dat ik ook light bleed heb, zowel onder als boven.. nu zit ik toch te twijfelen om terug te beringen.

Terug beringen ja of nee?
http://i.imgur.com/IImWWAg.jpg

Zie net dat de media markt de i5 8Gb niet meer verkoopt.... Mooi kut dus.

[ Voor 38% gewijzigd door ghost010 op 29-11-2015 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik snap nooit het probleem zo bij lightbleed.... dit zie je bij normaal gebruik toch nooit? Enige wanneer het een beetje zou irriteren is als je een erg donkere film kijkt ofzo? Ik stoor me er niet aan in ieder geval.

Wat ik irritanter vind is dat hij af en toe niet goed aangaat uit standby... of dat de browser crashed met stuurprogramma error. Ik hoop dat dat allemaal wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

YoshiBignose schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:39:
Wat ik irritanter vind is dat hij af en toe niet goed aangaat uit standby...
Dat is inderdaad ontzettend irritant. Ik zie dat het lampje van de camera aangaat, het toetsenbord licht ook op, maar het scherm blijft zwart. De enige manier is volgens mij om de aan/uit-knop lang ingedrukt te houden en een reset te forceren.... Inderdaad te hopen dat dat snel opgelost zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:15:
[...]

Dat is inderdaad ontzettend irritant. Ik zie dat het lampje van de camera aangaat, het toetsenbord licht ook op, maar het scherm blijft zwart. De enige manier is volgens mij om de aan/uit-knop lang ingedrukt te houden en een reset te forceren.... Inderdaad te hopen dat dat snel opgelost zal zijn...
Bij mij helpt het dan om te drukken op [Fn + Del] (dus increase brightness) op de type cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:44:
[...]

Bij mij helpt het dan om te drukken op [Fn + Del] (dus increase brightness) op de type cover.
Thx voor de tip, ga ik de volgende keer proberen... Klinkt een stuk eenvoudiger dan 'mijn' oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Inmiddels sinds vrijdagavond mee aan het spelen, en deze 'tablet' voelt toch veel meer als een laptop met een multi-functioneel touchscreen dan als een tablet. Zeker in combinatie met Windows 10, wat toch een mindere tablet ervaring geeft dan Windows 8.1. Maar ja, mijn referentie kader is dan ook een Surface RT :+

Grootste irritatie is momenteel wel de display driver die toch erg vaak crashed (ook zonder gebruik van Edge). Dit resulteerd soms in gewoon even wachten totdat de driver en de apps die draaien hersteld zijn, maar ik heb het ook al een aantal keer gehad dat ik daardoor geen beeld meer kreeg (op bijv. het login scherm of uit standby), waardoor ik niks anders kon doen dan de Surface volledig uitzetten (harde reset).

Hopelijk komt er snel een update uit! Verder namelijk erg tevreden, al is DPI-scaling met zo'n scherm met een hoge resolutie ook wel een dingetje, maar ik snap dat dat aan de applicatie ontwikkelaars ligt. Het nieuwe type cover toetsenbord maakt trouwens de laptop feel van deze Surface Pro echt compleet :)

Edit: wat ook nog wel een dingetje is, is dat blijkbaar de WiFi van de Surface vrij veeleisend is voor mijn router/modem van Vodafone Thuis, dus bij video-streaming of downloads hebben andere apparaten vrijwel geen of erg trage verbinding via WiFi. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag. Ligt vast niet aan de SP4 :?

[ Voor 13% gewijzigd door TrueChaoZ op 29-11-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
lmijnen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:49:
[...]

Ik gebruik de surface de meeste tijd zonder typecover. Hello werkt prima. Eerst werkte hij niet, omdat ik de firmware update niet meteen binnen kreeg. Nu wel. Hij werkt fan-tas-tisch er mee. Ik heb heel wat keren De herkenbaarheid verbetert, hij werkt nu zeer snel. Ideaal systeem. Mijn vriendin dacht hem wel te kunnen hacken met een foto e.d.... zonder resultaat. O-)

Heb je wel de juiste firmware erop staan? Dit is onafhankelijk van build 1511.
oeh, goed nieuws! Ik probeerde de firmware te upgraden via apparaatbeheer, maar deze gaf aan dat de nieuwste al erop staat. Heb sinds aanschaf alleen de 1511 update gedaan, dus waarschijnlijk ziet hij iets over het hoofd. Waar kan ik de juiste firmware vinden?

Edit: toevallig deze hier? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Tjukkie op 29-11-2015 15:34 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen