Gaat dat niet automatisch via Windows Update?
Overigens vandaag met de SP4 van een collega zitten spelen (komt uit Duitsland, daar zijn er blijkbaar eerdere leveringen, de mijne komt morgen als het goed is, i5, 8GB, 256)) en ik ben er nog niet van overtuigd dat ik heel erg blij ga worden van de SP4 als tablet. Eerste snelle indruk is dat het een prettige laptop is, vlot, tikt lekker, goede trackpad.
Wat me opviel als ik hem als tablet gebruikt (en waar ik aan zal moeten wennen)
- roteren van het scherm gaat redelijk traag, voor mijn gevoel gaat dat met de iPad vlotter,
- keyboard cover moet je loshalen en 'omgekeerd' plaatsen zodat je geen toetsen gaat indrukken als je de cover 'achter' de tablet laat.
- combinatie SP4 + keyboard cover is redelijk zwaar (ok, das een keuze, anders moet je maar een kleinere tablet kiezen)
- Ik voelde de SP4 redelijk snel warm worden (niet heet, maat wel warm) en dat tijdens normaal OneNote gebruik,
- algemeen nadeel (althans, voor non-Tweakers) het blijft een normale Windows computer waar je een redelijke hoeveelheid ellende op kunt installeren. Als ik in mijn kennissenkring kijk naar de gemiddelde staat van een computer na een jaartje gebruik dat ziet dat er over het algemeen bedroevend uit.
- Het blijft naar mijn mening een laptop, die je als tablet kunt gebruiken, en niet andersom. Met de huidige staat/kwaliteit van software vraag ik me af of er op dit moment een perfecte oplossing is. Zowel de SP4 als de iPad vind ik geen perfecte oplossing; iPad beter voor tabletgebruik en de SP4 beter voor laptopgebruik.
Voorlopig doe ik mijn iPad Air nog niet weg, eerst eens zien te wennen aan de SP4....