Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Tjukkie schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:32:
[...]

oeh, goed nieuws! Ik probeerde de firmware te upgraden via apparaatbeheer, maar deze gaf aan dat de nieuwste al erop staat. Heb sinds aanschaf alleen de 1511 update gedaan, dus waarschijnlijk ziet hij iets over het hoofd. Waar kan ik de juiste firmware vinden?

Edit: toevallig deze hier? 8)7
Je zou het haast denken..... :)

Werkt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Valt trouwens de backligth bleed onder de garantie?

Ik vind overigens het aanbod van SP4 accessoires vrij matig(dan wel die van MS zelf zijn). De MM hier had maar 6 type covers liggen en verder helemaal niks.
Weet iemand overigens waar we screen protectors kunnen bestellen? Google levert zowat alleen resultaten voor sp3.

Edit: is het trouwens normaal dat je de lcd golf krijgt als je de pen over het scherm haald? Net zo als je je vinger op een normale tft plaatst en je van die golfjes/verkleuring om je vinger heen krijgt.

Ik wil dit topic hier ook nog even melden.
http://www.surfaceforums....-lot-numbers.18390/page-4

Kennelijk is er zelfs verschil in ssd fabriekant voor de sp4

[ Voor 37% gewijzigd door ghost010 op 30-11-2015 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Hier ook zo nu en dan de displaydriver crashes. Nog niet gehad bij Edge, maar wel als ik met Lightroom bezig ben. Als ik switch naar tablet mode verdwijnt de foto die ik aan t bewerken ben op t scherm. Lightroom opnieuw starten is de enige oplossing, maar dit is helaas niet echt werkbaar nog.

Ook valt t mij op dat bij opnieuw opstarten altijd de vliegtuigstand aan staan... ondanks dat, staan wel de bluetooth en wifi verbindingen aan, maar toch raar. Als ik de vliegtuigstand uitzet, gaan de verbindingen uit, de vliegtuigstand blijft aan. Bij nog een keer klikken gaat hij wel uit en komen ook de verbindingen weer terug.

Verder wel heel blij met de sp4, alles draait als een trein en werkt het erg prettig. Hopelijk snel nieuwe drivers zodat die crashes verleden tijd zijn

psn: splettervlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik merk ook regelmatig bij het afpelen van video's (zowel 5KPlayer, Youtube, VLC) dat het scherm erg flikkert. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Wat is jullie ervaring met het werken in lightroom? Voor mij is dat één van de redenen om voor een Surface Pro te gaan, pen input lijkt me wel handig.

Alles vlot genoeg met de i5? Ik kijk eventueel ook nog naar de i7 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Mijn SP4 wil nog niet fijn samenwerken met de Microsoft Wireless display adapter. Beide apparaten zijn volledig up to date. De verbinding met de MWD adapter wil regelmatig niet tot stand komen. Als er dan verbinding is wordt die na een paar minuten weer verbroken. Mijn Dell Venue Pro 8 tablet met W10 werkt probleemloos met de MWD adapter. Ik heb gisteren de SP4 vanwege een ander probleem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook daarna blijft hij niet goed verbinden met de MWD adapter. Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen om de SP4 fijn te laten samenwerken met de Microsoft Wireless Display Adapter?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavenLord
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

GSamson schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:44:
Wat is jullie ervaring met het werken in lightroom? Voor mij is dat één van de redenen om voor een Surface Pro te gaan, pen input lijkt me wel handig.

Hier een i5/8gb en draait lekker vlot. Op het scherm met t pennetje is nog even wennen, maar gaat best goed. Tablet modus is dan ook erg handig en je krijgt de foto dan op t hele scherm in beeld. Al kan ik zelf niet helemaal wennen aan de knoppen/sliders die je dan krijgt onder in t scherm. Maar dat zal gewenning zijn. Hij reageert iig erg fijn op druk en beweging, dus helemaal top verder

psn: splettervlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik zit te twijfelen tussen een paar apparaten om mijn huidige iPad Air te vervangen en eigenlijk klinkt de Pro 4 me het beste in de oren, maar de verhalen over de batterij vind ik toch wat eng, gezien dat juist een van de twee belangrijkste punten is die ik heb (naast dat hij handzaam moet zijn - makkelijk mee te nemen, etc). Is het echt zo erg dat je hem maar 4/5 uur kan gebruiken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
lmijnen schreef op maandag 30 november 2015 @ 02:30:
[...]

Je zou het haast denken..... :)

Werkt het nu wel?
Hij werkt nu perfect! :D

Alleen een ander probleem nu: hij wilt niet verbinden met mijn mobiele hotspot (android). Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:32
GSamson schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:44:

De SP3 i5 draaid lightroom al prima, dus de 4 moet dat ook zeker goed aankunnen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Zie dat Paradigit nu de Type Cover in de aanbieding heeft voor 100 euro. Aangezien Media Markt twee weken laagste prijs garantie heeft maar even 50 euro ophalen :).

http://www.paradigit.nl/m...o-4/80041070/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Alwayshappyz schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:22:
Ik zit te twijfelen tussen een paar apparaten om mijn huidige iPad Air te vervangen en eigenlijk klinkt de Pro 4 me het beste in de oren, maar de verhalen over de batterij vind ik toch wat eng, gezien dat juist een van de twee belangrijkste punten is die ik heb (naast dat hij handzaam moet zijn - makkelijk mee te nemen, etc). Is het echt zo erg dat je hem maar 4/5 uur kan gebruiken eigenlijk?
Ik ben zelf ook 'overgestapt' van een iPad Air naar de Surface Pro 4, maar als tablet vind ik de SP4 een stuk minder geschikt. (ik doe de iPad voorlopig niet weg) de eenvoud van de iPad heeft de SP4 naar mij mening niet... dus als je hem met name als tablet wilt gebruiken zou ik er nog eens goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik zit er aan te denken om een Surface Pro 4 icm met het dock aan te schaffen als vervanging van mijn chromebook en mijn desktop. Is de i5 versie met 4 GB krachtig genoeg om twee 1440p schermen aan te sturen? Ik zie overal staan dat twee keer 4K mogelijk is, maar dan alleen in 30 Hz en bij veel mensen werkt dat zelfs niet. Ik zou mijn twee Dell U2713HM schermen graag wel op 60 Hz aansturen.
Verder ben ik ook een beetje bezorgd over de accuduur. Mijn chromebook heeft een accuduur van +8 uur en als je daar een keer aan gewend bent, dan is het moeillijk om terug te gaan naar het zoeken van een stopcontact. Kan ik 5 uur accuduur verwachten met surfen (inc Youtube) en tekstverwerken en heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld een extra powerbank van 20000 MAh?

[ Voor 5% gewijzigd door AgeOfPanic op 30-11-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:26:
...Kan ik 5 uur accuduur verwachten met surfen (inc Youtube) en tekstverwerken en ...
Ja, dat kan.
Ik heb het pas eens getest op een i5/4gb, gek genoeg verbruikt de tablet niet veel stroom als je hem gewoon een lange youtube film laat afspelen. Ik kwam hierbij op 7,5 uur met een helderheid op 35%
Maar, vanaf het moment dat je hem licht actief gebruikt voor office taken, wat surfen en scrollen.Excel, word. Af en toe eens volledig shutdown. Wat onenoten met pen. Pdf'je openen. Downloadje etc... kom je maar op totaal 5 uur ongeveer (ook 35% helderheid).
Via de power profiles - max cpu setting op 50% bijvoorbeeld kan je er nog een half uurtje bij krijgen. (moet dan wel eerst connected standby uitschakelen, google op csenabled )

Ook vervelend is de weergave van de tijd dat je nog met de tablet kan op accu. Daar kan je dus totaal niet op vertrouwen, klopt langs geen kanten.

Ik vond persoonlijk de combinatie tussen tablet en laptop niet echt handig. Voor tablet is de surface iets te zwaar. Einde surface avontuur voor mij, ik ga terug naar een lichte tablet met pen (en een desktop pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Hoe meer ik het apparaat gebruik, hoe fijner ik het ga vinden. Als dit apparaat nou een langere accuduur had was het perfect. Thuis is de Surface icm het dock een desktop vervanger, in de trein een tablet met VLC en tijdens college een laptop met fijn toetsenbord en een pen voor OneNote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Ik moet zeggen dat een netflix film kijken met edge bijna geen stroom neemt.De 9uur accu duur lijkt me echt gebaseerd op dingen die je doet met MS eigen software.
Zou je Netflix gaan kijken in een andere browser, dan is de beleving heel anders.
Meende dit ook ergens gezien te hebben op een surface forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Jeroen V schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:56:
[...]

Ik ben zelf ook 'overgestapt' van een iPad Air naar de Surface Pro 4, maar als tablet vind ik de SP4 een stuk minder geschikt. (ik doe de iPad voorlopig niet weg) de eenvoud van de iPad heeft de SP4 naar mij mening niet... dus als je hem met name als tablet wilt gebruiken zou ik er nog eens goed over nadenken...
Zit er nu toch iets meer aan te denken om de iPad wat leger te maken en te houden enkel voor onderweg, maar om er voor daarnaast een Macbook bij te halen. Bedankt voor het antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik vind het echt raar dat er twee OneNote versies zijn. OneNote die voorgeinstalleerd is en OneNote 2016. Nog raarder is dat je niet kan instellen welke versie wordt geopend door de knop op de pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
macmellow schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:43:
Ik vind het echt raar dat er twee OneNote versies zijn. OneNote die voorgeinstalleerd is en OneNote 2016. Nog raarder is dat je niet kan instellen welke versie wordt geopend door de knop op de pen.
Tsja, zo kun je kiezen. Wil je de app of de applicatie gebruiken. Bij de SP3 kon je instellen welk van de twee je koppelde aan de knop op de pen. Ik meen via de Surface App. Kan het even niet controleren, want heb mijn Surface nu niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WilliamGeluk en @macmellow
Op deze pagina staat onderaan in de comments (van Mark Wibaux) een registry fix om OneNote 2016 Desktop versie te openen met de pen.
https://www.thurrott.com/...ose-the-right-onenote-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
WilliamGeluk schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:42:
[...]

Tsja, zo kun je kiezen. Wil je de app of de applicatie gebruiken. Bij de SP3 kon je instellen welk van de twee je koppelde aan de knop op de pen. Ik meen via de Surface App. Kan het even niet controleren, want heb mijn Surface nu niet bij de hand.
Op de website van Microsoft staat heel droog dat je niet kan kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Hebben jullie ook dat als je de typecover er afhaalt, terwijl de SP4 in slaap / sluimerstand staat, die niet meer terug aan wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Er zijn enkele apps die voor de SP3 pen wel werkten. geen ide voor SP4. zelf nooit een sp3 gehad dus ook geen ervaring.
Autohotkey,RadialMenu,

Bron(en):
Radialmenu: http://www.surfaceforums....not-from-microsoft.13108/

Autohotkey: https://www.reddit.com/r/..._surface_pen_buttonshelp/
http://www.lovemysurface.net/surface-pro-3-purple-button/
https://www.reddit.com/r/...he_pen_open_onenote_2016/

Regedit om default app te weizigen naar desktop versie van onenote:
https://www.reddit.com/r/...button_to_default_to_the/

Geen ide of deze link nog nuttig is in kwestie met de pen.
https://www.thurrott.com/...ose-the-right-onenote-app

[ Voor 9% gewijzigd door ghost010 op 02-12-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Over de pen gesproken. In Edge kan je direct op een webpagina notities maken en die opslaan voor jezelf of delen met anderen. Erg handig. Ik zou dat ook heel graag doen in een ander browser, zoals firefox. Kan dat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Inmiddels zou er weer een driver-update klaar moeten staan; fix voor de display-driver crashes

[ Voor 4% gewijzigd door Ralf Bimbo op 03-12-2015 08:07 ]

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Mooi zo het werd hoog tijd dat ze daar een software update voor uitbrengen.

P.s. Drivers firmware etc vallen ook allen onder software categorie. Hardware update zou betekenen dat ze er een nieuwe videokaart in komen zetten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ralf Bimbo schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:16:
Inmiddels zou er weer een driver-update klaar moeten staan; fix voor de display-driver crashes
Die is bij mij ook via de windows update binnen gekomen denk ik, kan dat? De drivers staan namelijk op de laatste versies zoals aangegeven in je link....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
mister9 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:10:
[...]

Die is bij mij ook via de windows update binnen gekomen denk ik, kan dat? De drivers staan namelijk op de laatste versies zoals aangegeven in je link....
Dat kan zeker. Firmware-updates komen namelijk netjes binnen via Windows Update (staat ook zo afgebeeld in het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb de updates 2 uur geleden geinstalleerd maar heb inmiddels alweer 2 crashes van de display drivers gehad. Nu net de 2e terwijl ik gewoon met edge aan het surfen was.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb nog geen crashes gehad (afkloppen :)) maar ik merk wel dat ik het flikkeren tijdens het afspelen van video niet meer heb gezien en het afspelen van mkv's met VLC lijkt beter te gaan....

Overigens ook nog iets vreemds. Ik heb een Lexar 128GB MicroSD (SDXC) kaartje gekocht voor de Surface 4. Eerste wat ik deed wat dat ding met NTFS formatteren en een lading films erop gekopieerd. Afspelen was een drama, toen geprobeerd een film naar de SSD te kopieren wat met ongeveer max 5 MB/sec ging. Toen maar weer naar exFAT geformatteerd en daarna was de leessnelheid prima. (zo'n 70MB/sec) Kon er zo snel op internet niets over vinden dat anderen hier ook last van hadden...

Meest irritante aan de SP4 vind ik dat het inschakelen soms lang duurt. Van een tablet verwacht je toch min of meer het 'instant on' en dat wil soms niet helemaal lukken. Hibernation zou volgens mij pas na 120 minuten moeten gebeuren, maar ik merk regelmatig dat ook na een korte tijd het lijkt alsof de SP4 niet normaal in sleepmode staat. (er komt het Surface logo in beeld nadat ik hem aan heb gezet, en dan duurt het vrij lang)

Waar ik overigens erg tevreden over ben is de pen, ik heb de afgelopen dagen op mijn werk de aantekeningen met de pen in OneNote gemaakt en dat werkt erg goed. (beetje jammer dat ik me een beetje malle Eppie vind omdat ik met zo'n joekel van een tablet loop naast mijn laptop ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Heb de Surface pro nu sinds de Launch. Sinds het begin een tevreden gebruiker en ga er steeds meer van houden:). Nu op reis is de Surface op z'n best. In het vliegtuig 7~8 uur lang de Soprano's gekeken, houdt hij vol mits je zorgt dat je geen andere programma's op de achtergrond hebt draaien.

Op de bestemming aangekomen is hij makkelijk te gebruiken als laptop en zeer productief. Ook een filmpje kijken is als tablet fijn, vooral vanwege de ingebouwde kickstand. Als ik een filmpje maak met mijn Gopro, druk ik het SD kaartje erin en bekijk/bewerk ik de filmpjes. Verademing ten opzichte van vorige jaren waar ik met een IPad zat te prutsen.

Tip is om Edge te gebruiken als browser. De Chrome browser vreet accu, zorgt daardoor ook voor warmte / aanslaan van fan en is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Maar die driver cash is geen Surface ding toch, vriend van me met een HP Spectre heeft het ook.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Mijn surface ervaringen tot nu:

In het begin had ik last van alle problemen die hier al ettelijke malen beschreven zijn.

Nu, na de laatste update, is de Surface het apparaat dat ik voor ogen had. Snel, stil, FANTASTISCH scherm, goed draagbaar, goed afgewerkt.

Ja, ik vind het waardeloos dat MS een niet geheel uitontwikkeld apparaat op de markt heeft gezet. Ja, ik snap dat duizenden apparaten mee feedback geven dan tientallen tijdens testen... Maar goed, met de SP3 is uiteindelijk ook (vrijwel) alles goed gekomen, dat was mijn motivatie om de SP 4 te houden.

Ik heb sinds de laatste update geen issues meer. Geen poppende speakers, geen display driver crashes, geen flikkerende helderheid meer bij lage brightness. Hij start zeer snel op vanuit volledig uit. Top. Alleen de batterij duur zou voor mij wat beter kunnen. Ik hoop dat een toekomstige update het verder verbeterd.

Het feit dat ik zo vaak updates krijg van MS is voor mij een teken dat ze er bovenop zitten en er alles aan doen het apparaat verder te ontwikkelen. Dat is wel eens anders bij andere merken, Leest u mee, meneer ASUS??!! ASUS is zo'n merk met een 'premium' prijs, goede bouwkwaliteit, maar een waardeloze betrouwbaarheid en een nog slechtere reparatie afdeling. Na een TF201, TF700 en een LX201LA die ALLEMAAL binnen de 2 jaar garantie NIET meer te repareren waren, kan ik mezelf wel een ervaringsdeskundige noemen. Jammer, maar NOOIT meer Asus.

WIndows Hello werkt feilloos. Vrienden en collegae kijken verbaasd naar deze fantastisch unlock methode.

In de branche waar ik werk, wemelt het van de Apple producten. Tientallen collegae zweren bij hun cupertino spul. Maar de surface vinden ze toch wel heel erg interessant, grappig. Misschien kan ik er wel een aantal uit de cloud trekken...

Ik heb nog een Android emulator (bluestacks 2) geïnstalleerd voor een paar Android apps die helaas niet in de Windows store staan, maar ik nu wel prima kan draaien.

Al met al, kan ik de SP4 van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Ik ben ontzettend benieuwd naar de ervaringen van anderen na de update. Alle crashes, flikkerende beelden en batterijduur hebben mij er tot nu toe van weerhouden het apparaat aan te schaffen, maar door bovenstaand bericht toch wel weer hoop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
lmijnen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:20:
Mijn surface ervaringen tot nu:

In het begin had ik last van alle problemen die hier al ettelijke malen beschreven zijn.

Nu, na de laatste update, is de Surface het apparaat dat ik voor ogen had. Snel, stil, FANTASTISCH scherm, goed draagbaar, goed afgewerkt.

Ja, ik vind het waardeloos dat MS een niet geheel uitontwikkeld apparaat op de markt heeft gezet. Ja, ik snap dat duizenden apparaten mee feedback geven dan tientallen tijdens testen... Maar goed, met de SP3 is uiteindelijk ook (vrijwel) alles goed gekomen, dat was mijn motivatie om de SP 4 te houden.

Ik heb sinds de laatste update geen issues meer. Geen poppende speakers, geen display driver crashes, geen flikkerende helderheid meer bij lage brightness. Hij start zeer snel op vanuit volledig uit. Top. Alleen de batterij duur zou voor mij wat beter kunnen. Ik hoop dat een toekomstige update het verder verbeterd.

Het feit dat ik zo vaak updates krijg van MS is voor mij een teken dat ze er bovenop zitten en er alles aan doen het apparaat verder te ontwikkelen. Dat is wel eens anders bij andere merken, Leest u mee, meneer ASUS??!! ASUS is zo'n merk met een 'premium' prijs, goede bouwkwaliteit, maar een waardeloze betrouwbaarheid en een nog slechtere reparatie afdeling. Na een TF201, TF700 en een LX201LA die ALLEMAAL binnen de 2 jaar garantie NIET meer te repareren waren, kan ik mezelf wel een ervaringsdeskundige noemen. Jammer, maar NOOIT meer Asus.

WIndows Hello werkt feilloos. Vrienden en collegae kijken verbaasd naar deze fantastisch unlock methode.

In de branche waar ik werk, wemelt het van de Apple producten. Tientallen collegae zweren bij hun cupertino spul. Maar de surface vinden ze toch wel heel erg interessant, grappig. Misschien kan ik er wel een aantal uit de cloud trekken...

Ik heb nog een Android emulator (bluestacks 2) geïnstalleerd voor een paar Android apps die helaas niet in de Windows store staan, maar ik nu wel prima kan draaien.

Al met al, kan ik de SP4 van harte aanraden.
Heb je ook nooit dat de SP4 niet uit slaapstand wil komen? Dat is het enige waar ik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
mister9 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:37:
[...]

Heb je ook nooit dat de SP4 niet uit slaapstand wil komen? Dat is het enige waar ik last van heb.
Nee, nooit. Nou moet ik wel zeggen dat ik hem meestal helemaal uit zet. Hij start zo snel op, dat slaapstand weinig toevoegt voor mij. Ik heb een keer gehad dat hij zelf uit slaapstand was gekomen en in een afgesloten trolley aan stond. Toen was hij best warm geworden. Daarom zet ik hem sindsdien uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het i7 model schijnt geen last te hebben van graphic driver crashes, dus Intel lijkt de HD 540 graphics driver beter op orde te hebben vanaf release van de SP4. Maar helaas schijnt het i7 model net als voor de SP3 last te hebben van throttling, waardoor de CPU flink wordt teruggeklokt als deze te lang een bepaald wattage gebruikt. Een temperatuursensor die de temperatuur van de behuizing in de gaten houdt, lijkt hier roet in het eten te gooien. Een externe fan die je op de achterkant richt lijkt te helpen, maar je koopt natuurlijk geen SP4 om hierna met externe fans te moeten gaan klooien. Maar... de i7 is wel een heel stuk sneller voor games, tenminste als deze op volle kracht werkt.

Hoe zijn de ervaringen met het i5 model? Heeft deze ook last van throttling als je 'm langer vol belast?

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...s_thermal_throttling_but/
YouTube: Easily Build a Surface Pro 4 ani-throttling fan (SP3 too!) Clips right on!

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 05-12-2015 08:39 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Min surface i5 4gb start vandaag niet meer op. Zat ingestoken in stopcontact. Doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:09
Even de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden. Zou daarna wel weer moeten opstarten.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:57:
Even de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden. Zou daarna wel weer moeten opstarten.
Heb ik meerdere keren geprobeerd doet echter niets. Alleen rode ked van helo cam gaat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:28:
[...]

Heb ik meerdere keren geprobeerd doet echter niets. Alleen rode ked van helo cam gaat aan
toetsenbord gebruiken en op ctrl-del drukken? (was hier een tip van iemand anders die bij mij hielp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:54:
[...]

toetsenbord gebruiken en op ctrl-del drukken? (was hier een tip van iemand anders die bij mij hielp)
Dankje voor de tip maar werkt ook niet.
Werkt heel goed en dat voor dat geld,not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Met m'n oude Surface RT heb ik dit gehad. Uiteindelijk deed ik het volgende. 30 seconde de aanknop ingedrukt houden. Dan los en dan weer aanklikken (2 sec. ofzo).

Als dit ook niet werk is er nog een methode, alleen voor Surface pro dacht ik. Weer 30 sec. ingedrukt houden. Daarna volume up en power tegelijk 15 sec. Dan 10 sec. wachten en weer normaal aanzetten :P

Wie bedenkt het... maar uiteindelijk is het me altijd wel gelukt om weer aan te krijgen. Heb het bij de Surface 4 nu 1x gehad toen ik de touchpad loshaalde in standby, maar 10 sec. was toen voldoende om ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:41:
Min surface i5 4gb start vandaag niet meer op. Zat ingestoken in stopcontact. Doet niets meer.
Procedure staat hier beschreven...
https://www.microsoft.com/surface/en-us/support/warranty-service-and-recovery/surface-wont-turn-on-or-wake-from-sleep?os=windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Overigens is met de laatste video driver update het flikkeren niet helemaal opgelost. Op bijvoorbeeld Youtube of Dumpert zijn er soms filmpjes (overigens niet alle) die ervoor zorgen dat het complete scherm (dus ook buiten de video) flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hele dag niets doen met welke tijds spanne dan ook. Is de surface tot leven gekomen door 1enkel duwtje op het powerknopje. Volgens mij had die in de gaten dat het zijn laatste kans was. Ik wilde hem al gaan executeren, maar hij leeft nog. Meteen gekeken of er nog wat te updaten was. Nu hopen dat die me niet meer in de steek laat, want ben er klaar mee. Voor dit geld moet die gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Ik gebruik de SP4 icm een Surface Dock en een HP EliteDisplay E231
De weergave van tekst (vooral in Outlook en overige Office applicaties) is onscherp, gewoonweg slecht te noemen. Zowel via de docking als buiten de docking om via een kabel rechtstreeks van de SP4 naar de monitor. Daarnaast nog getest met een VGA kabel en originele Microsoft mini displayport to vga adapter. Allemaal met hetzelfde matige resultaat. Sluit ik mijn oude notebook weer aan, dan heb ik weer een perfect scherp beeld.

Is er iemand die deze ervaring ook heeft?
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Want zo is de situatie onwerkbaar.

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
WilliamGeluk schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:28:
Ik gebruik de SP4 icm een Surface Dock en een HP EliteDisplay E231
De weergave van tekst (vooral in Outlook en overige Office applicaties) is onscherp, gewoonweg slecht te noemen. Zowel via de docking als buiten de docking om via een kabel rechtstreeks van de SP4 naar de monitor. Daarnaast nog getest met een VGA kabel en originele Microsoft mini displayport to vga adapter. Allemaal met hetzelfde matige resultaat. Sluit ik mijn oude notebook weer aan, dan heb ik weer een perfect scherp beeld.

Is er iemand die deze ervaring ook heeft?
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Want zo is de situatie onwerkbaar.

Alvast bedankt voor de reactie.
Gekke vraag misschien, maar werkt de externe monitor wel op zijn native resolutie? In jouw geval zal de resolutie van de HP EliteDisplay op 1920x1080 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb dit soms ook. Het lijkt op de manier wanneer de monitor gedetecteerd wordt. Ik heb een 1920x1200 monitor, soms is m'n tekst scherp, soms lijkt het alsof er een anti-aliasing wordt toegepast (wat ik lelijker vind). Heb nog niet ontdekt waar het aan ligt, het gebeurt namelijk maar af en toe. Dat cleartype font heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
radiofriendly schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:32:
[...]

Gekke vraag misschien, maar werkt de externe monitor wel op zijn native resolutie? In jouw geval zal de resolutie van de HP EliteDisplay op 1920x1080 moeten staan.
De monitor staat op de maximale resolutie van 1920 x 1080

Ik heb op het internet zitten neuzen en kom best het e.e.a. tegen aan identieke problemen met de aansturing van externe schermen vanaf apparaten die zelf een scherm hebben met een zeer hoge resolutie. Die lijken soms wat problemen te hebben met het terug schalen naar een scherm met een lagere resolutie. Oplossing (nou ja, oplossing...) zou zijn om overal een gelijke schaling toe te passen. Die is nu 200% op mijn SP4 en dat is wel heel fors als dat op mijn FHD scherm wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Inmiddels mijn eerste SP4 als DOA retour kunnen sturen vanwege het Backlight Bleed-probleem. Zojuist een vervangende retour gehad, maar ook deze vertoond hetzelfde mankement: http://1drv.ms/1R7PUJz

Nogmaals aangemerkt als DOA. Ben benieuwd of 3-maal scheepsrecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
Volgens mij hebben tegenwoordig bijna alle schermen last van mijn backlight bleeding. Bij normaal gebruik valt het (bijna) niet op.
Natuurlijk valt het op wanneer je het scherm volledig op zwart zet en in het donker zit. Ik denk dat het onmogelijk is om een scherm zonder backlight bleeding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Ook ik heb mijn eerst pro 4 al retour gedaan, Vanwegen screen bleed, en het kan zeker zonder. Maar het is gewoon een bekend probleem met de eerst batch van de surface pro's. Zo 90/80% van alles dat is gemaakt is in week 42 t/'m 46. Kijk naar de LOT NO DATE NR, zoiets als 1545 eerste 2 nummers zijn het jaar en de laaste 2 nummers zijn de week waarin het is gemaakt.

Het probleem is dat ze de lijm niet goed laten drogen achter het scherm, dat aan de behuizing is geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPPA
  • Laatst online: 12-07 15:09
In de nacht van 7 op 8 december heb ik mij SP4 volledig opgeladen. Nu zet ik hem vandaag aan en kom er achter dat er 10% van de accu weggelekt is. De SP4 stond helemaal uit en toetsenbord ervoor geklapt, Windows Hello staat uit. Anderen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
JPPA schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:26:
In de nacht van 7 op 8 december heb ik mij SP4 volledig opgeladen. Nu zet ik hem vandaag aan en kom er achter dat er 10% van de accu weggelekt is. De SP4 stond helemaal uit en toetsenbord ervoor geklapt, Windows Hello staat uit. Anderen met dezelfde ervaring?
Is een bekende bug. Volgens de berichten van Microsoft komen ze ergens in januari/februari met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
mastamasta schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:37:
Ik ben ontzettend benieuwd naar de ervaringen van anderen na de update. Alle crashes, flikkerende beelden en batterijduur hebben mij er tot nu toe van weerhouden het apparaat aan te schaffen, maar door bovenstaand bericht toch wel weer hoop gekregen.
Ik heb dat ook en heb verleden week besloten nog NIETS te kopen en volgend jaar weer eens te zien.
Mij teveel gedoe en geklooi voor iets dat rustig 1200 euro kost en dan heb je nog de middelmatige versie met niet bijster veel opslag en middelmatige cpu. 8)7
Het feit dat MS problemen onderkend en volgend jaar met een update komen maakten het voor mij heel gemakkelijk en ik zie het dus wel.
Je hebt best kans dat niet alles met software opgelost kan worden en dat de nieuwe batches hardware aanpassingen krijgen. Het zal niet de eerste keer zijn dat de eerste modellen hardware technisch niet perfect zijn, zelfs Apple heeft hier soms last van.

Begrijp me niet verkeerd, het is een mooi concept maar met de 'Apple Prijzen' verwacht ik wel iets dat gewoon werkt en goed blijft werken, kwaliteit en dus geen backlight bleeding en al helemaal niet geklooi met crashende drivers en machines die niet meer opstarten enzo.
Hoop heb ik op dit moment niet echt en denk dat ik er verstandig aan doe te wachten.
Zoals met ALLE nieuwe hardware en OS'en is het early adopten tegenwoordig alles behalve probleemloos.
Nogmaals, leuk als iets een paar knaken kost maar niet als je de wereld moet betalen. ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 09-12-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Google kan mij niet echt helpen, kan iemand hier al dan niet bevestigen dat de type cover van de 3 op de 4 werkt? De aansluiting lijkt identiek en de 4 kan op de 3 maar omgekeerd?
Familie heeft de keuze gekregen een defecte 3 te vervangen tegen een 4 mits opleg, vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Lijkt me wel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:22

RayNbow

Kirika <3

De Type Cover 2 werkt zelfs op de SP3 terwijl dat niet netjes aansluit qua schermgrootte. De connectors zijn hetzelfde en niet veranderd sinds de originele Surface.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Bomberman71 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:31:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het is een mooi concept maar met de 'Apple Prijzen' verwacht ik wel iets dat gewoon werkt en goed blijft werken, kwaliteit en dus geen backlight bleeding en al helemaal niet geklooi met crashende drivers en machines die niet meer opstarten enzo.
Hoop heb ik op dit moment niet echt en denk dat ik er verstandig aan doe te wachten.
Zoals met ALLE nieuwe hardware en OS'en is het early adopten tegenwoordig alles behalve probleemloos.
Nogmaals, leuk als iets een paar knaken kost maar niet als je de wereld moet betalen. ;w
Helemaal mee eens. Ik zelf twijfel nog tussen de SP4 i5, SP4 i7 of HP Spectre X360 i7. Zowel de SP4 i5 als de HP Spectre X360 kampen nogal met wat kinderziektes (sommige dezelfde zoals de crashende drivers). Van de SP4 i7 is nog erg weinig bekend. Voor een premium apparaat met bijbehorende premium prijzen, vind ik het erg slecht van zowel MS als HP dat deze problemen er nu nog zijn. Dus eerst maar eens even afwachten of de situatie de komende maanden verbetert.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnbo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:20:
Volgens mij hebben tegenwoordig bijna alle schermen last van mijn backlight bleeding. Bij normaal gebruik valt het (bijna) niet op.
Natuurlijk valt het op wanneer je het scherm volledig op zwart zet en in het donker zit. Ik denk dat het onmogelijk is om een scherm zonder backlight bleeding te krijgen.
Kan wel hoor.
Amoled ;)

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:57:
ter volledigheid (indien nog identieke procedure als de SP2): je moet de power button minstens 10 seconden aanhouden (mag dan weer ook niet veel meer dan 10sec zijn of met een andere toetsencombinatie denkt het toestel dat je hem wil resetten). Hierna/hierdoor schakelt het toestel volledig uit. Na het 10sec induwen moet je uiteraard éénmaal kort op de power knop drukken en dan start ie terug op (zoals een normale opstart).

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
PatrickC schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:18:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zelf twijfel nog tussen de SP4 i5, SP4 i7 of HP Spectre X360 i7. Zowel de SP4 i5 als de HP Spectre X360 kampen nogal met wat kinderziektes (sommige dezelfde zoals de crashende drivers). Van de SP4 i7 is nog erg weinig bekend.
Ik draai hier vanaf dag 1 de SP4/i5/256. Geen enkel probleem hier, fantastisch apparaat dat zijn geld helemaal waard is. Dat is het grote nadeel van al die internetfora (waar ik zelf ook best wel eens kom, daar niet van): vrijwel overal lees je bijna alleen maar negatieve "ervaringen". En die negatieve ervaringen blijken dan héél vaak vrágen te zijn die simpel zijn op te lossen, alleen weten ze schrijvers nog niet hoe dat moet. O-) :/ Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet om dit ergens te posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Plof-kip op 10-12-2015 11:34 ]

• YoshiBignose
Dat gebeurt misschien vaak op die algemene fora, maar bij Tweakers zou dat toch echt minder moeten zijn. Terwijl ik dit typ kom ik ook net van een crash af, wat volgens mij veroorzaakt werd door updates want hij ging daarna meteen updates installeren.

• PatrickC
  • Nu online
Plof-kip schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ik draai hier vanaf dag 1 de SP4/i5/256. Geen enkel probleem hier, fantastisch apparaat dat zijn geld helemaal waard is. Dat is het grote nadeel van al die internetfora (waar ik zelf ook best wel eens kom, daar niet van): vrijwel overal lees je bijna alleen maar negatieve "ervaringen". En die negatieve ervaringen blijken dan héél vaak vrágen te zijn die simpel zijn op te lossen, alleen weten ze schrijvers nog niet hoe dat moet. O-) :/ Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet om dit ergens te posten.
Helemaal waar, van degene waar het apparaat probleemloos werkt zul je weinig lezen op de verschillende fora. Maar je zult maar net de pech hebben dat je steeds display driver crashes hebt en het gebruiken van de laatste drivers verhelpt het probleem niet. Voor veel mensen die dit melden is dit probleem nog steeds niet opgelost (zowel voor de SP4 als de HP Spectre X360). Of heb jij wel de oplossing, aangezien je dit probleem niet lijkt te hebben? :)

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
YoshiBignose schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:42:
Dat gebeurt misschien vaak op die algemene fora, maar bij Tweakers zou dat toch echt minder moeten zijn. Terwijl ik dit typ kom ik ook net van een crash af, wat volgens mij veroorzaakt werd door updates want hij ging daarna meteen updates installeren.
Koop toch wat knaps man...

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Zit nog hard te twijfelen tussen de i5 4GB of de i5 8GB.
Voor de opslag hoef ik het niet te doen, maar dat geheugen is misschien nog wel eens fijn.
Ik heb op m'n huidige laptop ook Win 10 staan met 4GB en eens geprobeerd dit vol te laten lopen met dingen/apps die ik nog wel eens doe/run.
Met pijn en moeite kwam ik tot de 91% vol. Is dit een correcte test of zie ik iets over het hoofd?
Ik neig nu zo toch wel erg naar de 4GB-versie en hou €350,- in m'n zak....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gXRYCN4.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Meuzik schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:32:
Zit nog hard te twijfelen tussen de i5 4GB of de i5 8GB.
Voor de opslag hoef ik het niet te doen, maar dat geheugen is misschien nog wel eens fijn.
Ik heb op m'n huidige laptop ook Win 10 staan met 4GB en eens geprobeerd dit vol te laten lopen met dingen/apps die ik nog wel eens doe/run.
Met pijn en moeite kwam ik tot de 91% vol. Is dit een correcte test of zie ik iets over het hoofd?
Ik neig nu zo toch wel erg naar de 4GB-versie en hou €350,- in m'n zak....

[afbeelding]
Als je geen baat hebt bij de extra opslag is de 350 euro om alleen het geheugen met 4GB te upgraden echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
MADLAX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:45:
Ook ik heb mijn eerst pro 4 al retour gedaan, Vanwegen screen bleed, en het kan zeker zonder. Maar het is gewoon een bekend probleem met de eerst batch van de surface pro's. Zo 90/80% van alles dat is gemaakt is in week 42 t/'m 46. Kijk naar de LOT NO DATE NR, zoiets als 1545 eerste 2 nummers zijn het jaar en de laaste 2 nummers zijn de week waarin het is gemaakt.

Het probleem is dat ze de lijm niet goed laten drogen achter het scherm, dat aan de behuizing is geplakt.
Heb je al een nieuwe, die het probleem niet heeft?

Het enige nadeel van mijn SP4 vind ik de bleed, die weliswaar niet heel erg opvalt, maar IMHO ook niet thuis hoort op en 1400 euro machine.....

Tot hoelang kan je de SP4 eigenlijk op deze wijze omruilen?

[ Voor 3% gewijzigd door JUST_me op 11-12-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
lmijnen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:57:
[...]

Heb je al een nieuwe, die het probleem niet heeft?

Het enige nadeel van mijn SP4 vind ik de bleed, die weliswaar niet heel erg opvalt, maar IMHO ook niet thuis hoort op en 1400 euro machine.....
Nee wacht even af. Maar je kan het ruilen, of als je het nog binnen 14 of 30 dagen tevredenheids garantie zit kan je het geld terug krijgen.

Voor die prijs moet je gewoon verwacht dat het scherm geen bleed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
MADLAX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:05:
[...]

Nee wacht even af. Maar je kan het ruilen, of als je het nog binnen 14 of 30 dagen tevredenheids garantie zit kan je het geld terug krijgen.

Voor die prijs moet je gewoon verwacht dat het scherm geen bleed heeft.
Ik zit nog binnen de 30 dagen. Ik hoef mijn geld niet terug, want het apparaat bevalt me goed, if only the bleed....

Maar tot hoelang kan je omruilen? Dat gaat via MS zelf neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@Imijnen, Nee gaat via de winkel, de meeste winkels hebben de wetlijke 14 dagen, maar winkels zoals bol of mediamarkt hebben 30 dagen. Kijk dus eerst naar de winkel wat hun voorwaarden zijn qua tevredenheids garantie is.
Je hebt altijd recht op de 2 jaar garantie op defecten, screen bleed valt daar ook onder.

Overleg het met de winkel en maak een foto van de screen bleed of laat het zien als je het niet via webshop heb gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees wel erg veel over die backlight bleed en vraag me dus ook af of er SP4's zijn waar het niet bij aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonj
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-05 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:41:
Ik lees wel erg veel over die backlight bleed en vraag me dus ook af of er SP4's zijn waar het niet bij aanwezig is.
Ik heb een SP4 i5/4gb zonder bleed :). Nergens last van eigenlijk, één keer gehad dat hij niet meer aanging na afsluiten; maar daarmee is gelukkig ook alles gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 11:31

oZy

Vandaag een i7/16/256 model ontvangen zonder bleed, geproduceerd in week 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
oZy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:23:
Ja maar bijna elke heeft het van 42 t/m 46/47 heeft het. Natuurlijk doet microsoft er iets aan. Zeker als ze bijna hele eerste lading retour krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Dat is 1 die geen bleed zecht te hebben. Als er meerdere melden geen bleed te hebben met units uit week 48+ dan ga ik van mijn garantie gebruik maken.(hopend dat je een 48+ model terug krijgt). Ben dus benieuwd wat je binnen krijgt Madlax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ghost010 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 03:06:
Dat is 1 die geen bleed zecht te hebben. Als er meerdere melden geen bleed te hebben met units uit week 48+ dan ga ik van mijn garantie gebruik maken.(hopend dat je een 48+ model terug krijgt). Ben dus benieuwd wat je binnen krijgt Madlax
Ik wacht ff totdat Coolblue weer voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Heb de gok gewaagd en het apperaat voor garantie terug gebracht(zit al over de 14 dagen heen)... Erger dan die van mij zou het niet mogen/kunnen worden. Hopelijk dan een modal uit week 50 of 49(of 51) retour. Geen ide wat voor wacht tijd ik kan verwachten? Iemand al ervaring gehad met garantie?

Verder lijken de i5 8GB modellen erg in trek want ze zijn altijd op na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@ghost010, Ligt er aan welke winkel, maar Coolblue is het 2/3 weken qua reparaties. Voor mij is het niks, want ik heb me geld al terug omdat ik nog wel in de 14dagen tevredenheids garantie was.
Nu wachten op nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit advies ergens in dit topic gebruik probeer ik net Edge in plaats van Chrome (Chrome zou heel veel accu slurpen) te gebruiken om batterij te besparen. Wat is dit een nachtmerrie. Naast heel veel gedoe om alles een beetje redelijk in te stellen (het is nog echt heel beperkt), kan ik nu niet eens meer mijn Office webmail van mijn werk openen. Ik krijg dan 1 of andere schrale pop-up van edge waarop vervolgens mijn inlog niet werkt. D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZCk4aCQ.png

Als ik dit annuleer dan verandert de pagina in een blanco pagina met de tekst:
"Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required."
"

EDIT:
De resolutie zou ook een giga energy slurper zijn. Deze zou wat mij betreft mwat lager mogen. 2736x1824 op zo'n klein scherm... Mijn 24" pc monitor heeft een lagere resulotie en is nog steeds scherp.

Probleem is alleen, alle andere resoluties die W10 "aanbiedt" zijn niet 3:2. Met gevolg dat je zwarte balken hebt. Een ander 3:2 resolutie is 1440x960, maar deze staat niet in de lijst. Hoe kan ik deze custom resulutie gaan draaien?

(of misschien een resolutie tussen 2736x1824 en 1440x960 in. Even wat ge-Exceld: 2088x1392?)
)

EDIT 2:
De aangepaste resolutie is gelukt!
http://blogs.msdn.com/b/d...-optimization-regkey.aspx

1800x1200 is een mooie tussenweg! Even aanzien wat dat doet in battery performance.

[ Voor 62% gewijzigd door Fiddle op 14-12-2015 12:21 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Fiddle schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:52:

EDIT 2:

1800x1200 is een mooie tussenweg! Even aanzien wat dat doet in battery performance.
Bedankt voor het delen.
Ga ik vanavond ook eens mee stoeien.
Eens kijken of ik tot een setting kan komen waarbij het beeld op mijn HP E231 monitor wel scherp wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Fiddle schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:52:
Uit advies ergens in dit topic gebruik probeer ik net Edge in plaats van Chrome (Chrome zou heel veel accu slurpen) te gebruiken om batterij te besparen. Wat is dit een nachtmerrie. Naast heel veel gedoe om alles een beetje redelijk in te stellen (het is nog echt heel beperkt), kan ik nu niet eens meer mijn Office webmail van mijn werk openen. Ik krijg dan 1 of andere schrale pop-up van edge waarop vervolgens mijn inlog niet werkt. D

[afbeelding]

Als ik dit annuleer dan verandert de pagina in een blanco pagina met de tekst:
"Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required."
"

EDIT:
De resolutie zou ook een giga energy slurper zijn. Deze zou wat mij betreft mwat lager mogen. 2736x1824 op zo'n klein scherm... Mijn 24" pc monitor heeft een lagere resulotie en is nog steeds scherp.

Probleem is alleen, alle andere resoluties die W10 "aanbiedt" zijn niet 3:2. Met gevolg dat je zwarte balken hebt. Een ander 3:2 resolutie is 1440x960, maar deze staat niet in de lijst. Hoe kan ik deze custom resulutie gaan draaien?

(of misschien een resolutie tussen 2736x1824 en 1440x960 in. Even wat ge-Exceld: 2088x1392?)
)

EDIT 2:

Ik ben direct overgestapt op Edge, vind het prima werken.

Het hogere verbruik komt weliswaar ook door de hoge resolutie die getoond moet worden (dus berekend), maar voornamelijk doordat met deze hoge resolutie de lcd pixels dichter op elkaar zitten dan een lager resolute scherm. Ik vraag me dan ook af of je veel betere battery Life gaat halen, door een lagere resolutie in te stellen gaan niet ineens de pixels verder van elkaar staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb vanuit mijn rechter speaker continue een digitaal ruis geluid. Wanneer ik systeem de luidsprekers en/of de audio kaart uitschakel, heeft dat geen effect. Via hoofdtelefoon hoor ik niet. Volume barder of zachter heeft geen effect, het blijft hetzelfde niveau.

Heeft iemand een soortgelijk probleem? Wat zou de oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Klinkt als een hardware probleem, ik zou er maar even mee langs de winkel gaan waar je hem hebt gekocht dan kan je het laten horen. Een SP4 hoort dat geluid niet te maken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
lmijnen schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:18:
Ik heb vanuit mijn rechter speaker continue een digitaal ruis geluid. Wanneer ik systeem de luidsprekers en/of de audio kaart uitschakel, heeft dat geen effect. Via hoofdtelefoon hoor ik niet. Volume barder of zachter heeft geen effect, het blijft hetzelfde niveau.

Heeft iemand een soortgelijk probleem? Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Wat je mogelijk hoort is iets van het koelsysteem. In de rechterbovenhoek zit de CPU. Het koelsysteem pompt vloeistof door buisjes die naar een koperen plaat gaan die achter de batterij zit en naar een fan die in de linkerhoek zit. Hierbij een link naar wat afbeeldingen: http://www.windowscentral...rid-liquid-cooling-system

Als ik goed luister, dan hoor ik het ook. Ik heb ook bij een andere Surface P4 geluisterd en daar hoor ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
WilliamGeluk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:52:
[...]

Wat je mogelijk hoort is iets van het koelsysteem. In de rechterbovenhoek zit de CPU. Het koelsysteem pompt vloeistof door buisjes die naar een koperen plaat gaan die achter de batterij zit en naar een fan die in de linkerhoek zit. Hierbij een link naar wat afbeeldingen: http://www.windowscentral...rid-liquid-cooling-system

Als ik goed luister, dan hoor ik het ook. Ik heb ook bij een andere Surface P4 geluisterd en daar hoor ik hetzelfde.
Bedankt voor het meedenken, maar ik hoor ook piepjes. Wanneer ik het koelsysteem zou hoen, zou ik geen piepjes verwachten. Het klinkt een beetje als een oude fax lijn. Daarnaast varieert het geluid ook met de processor load. Het is allemaal niet heel luid ofzo, maar soms in een stille kamer hoor ik het.

Ben ik de enige die hier 'last' van heeft? Horen jullie ook het geluid waar William aan refereert? Of meer mijn "piepjes en kraakjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nu noem je het soort geluid waar mijn pc van 8 jaar oud last van heeft en had het al toen hij nog nieuw was. Transistor(s) op het moederbord die niet goed is/zijn of van lage kwaliteit en bij hogere load meer geluid maken. Lage kwaliteit transistors kunnen langzaam dikker worden totdat ze uiteindelijk springen/doorbranden.
Bij mijn pc was het zo erg dat het geluid zelfs optrad wanneer ik met de muis flink bewoog. Pc stond onder tafel en zelfs door gamen heen kon ik dat geluid horen. Als dit inderdaad jou probleem is dan zou ik er toch snel mee terug gaan naar de winkel. Want naarmate pc ouder werdt hoe harder het geluid werdt.

Met mijn PC kon ik het gelukkig later oplossen door een energiespaar functie van het moederbord uit te schakelen in de bios. Normaal gesproken reguleerd je moederbord de stroom bij bepaalde zware taken en minder bij lichtere taken. Dit kon ik deels uitzetten in de bios van mijn oude pc en toen was het opgelost en de piepjes en krasjes geluid was weg.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
SpitfireNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:12:
Nu noem je het soort geluid waar mijn pc van 8 jaar oud last van heeft en had het al toen hij nog nieuw was. Transistor(s) op het moederbord die niet goed is/zijn of van lage kwaliteit en bij hogere load meer geluid maken. Lage kwaliteit transistors kunnen langzaam dikker worden totdat ze uiteindelijk springen/doorbranden.
Bij mijn pc was het zo erg dat het geluid zelfs optrad wanneer ik met de muis flink bewoog. Pc stond onder tafel en zelfs door gamen heen kon ik dat geluid horen. Als dit inderdaad jou probleem is dan zou ik er toch snel mee terug gaan naar de winkel. Want naarmate pc ouder werdt hoe harder het geluid werdt.

Met mijn PC kon ik het gelukkig later oplossen door een energiespaar functie van het moederbord uit te schakelen in de bios. Normaal gesproken reguleerd je moederbord de stroom bij bepaalde zware taken en minder bij lichtere taken. Dit kon ik deels uitzetten in de bios van mijn oude pc en toen was het opgelost en de piepjes en krasjes geluid was weg.
Thanks for the tip.... Maar hoor je dat dan via de luidspreker?

Ik heb contact opgenomen via Microsoft, via de site:

"Onze ondersteuningsmedewerkers zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het opnieuw tijdens onze bedrijfsuren

Bedrijfsuren
Maandag t/m vrijdag
9 u - 18 u (UTC+1)"

Hmmmmm...... het is toch vandaag dinsdag, 13:51? 8)7 |:(

Ze bellen me straks, alleen jammer dat ik in Spanje zit. Zal een kort gesprek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nee ik hoorde het niet via de luidsprekers.
En weet jij wel zeker dat je het via de luidspreker hoord dan?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Yep, het is heel duidelijk een geluid uit de speaker. Ook omdat er zoveel variatie in zit qua geluid, moet het wel vanuit de speaker komen. Het klinkt een beetje als magnetische interferentie van (bijvoorbeeld) een mobiele telefoon op een radiosysteem. Ik denk dat de afscherming niet helemaal correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
lmijnen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:
Yep, het is heel duidelijk een geluid uit de speaker. Ook omdat er zoveel variatie in zit qua geluid, moet het wel vanuit de speaker komen. Het klinkt een beetje als magnetische interferentie van (bijvoorbeeld) een mobiele telefoon op een radiosysteem. Ik denk dat de afscherming niet helemaal correct is.
Het geluid wat jij omschrijft komt aardig overeen met mijn eigen waarneming. Ik moet echter goed luisteren om het te horen. In de kantooromgeving bijna met het oor tegen de achterkant van de Surface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JUST_me
WilliamGeluk schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:29:
[...]

Het geluid wat jij omschrijft komt aardig overeen met mijn eigen waarneming. Ik moet echter goed luisteren om het te horen. In de kantooromgeving bijna met het oor tegen de achterkant van de Surface.
:P Ik hoor het echt alleen maar uit de voorzijde van de tablet, uit de opening van de speaker. Aan de achterzijde hoor ik ook wel wat, maar veel minder duidelijk dan de voorzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Toch maar besloten om hem terug te sturen voor de lightbleed. Paradigit deed daar niet moeilijk over. Ben benieuwd wanneer de vervanger wordt verzonden.

• WilliamGeluk
macmellow schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:43:
Na een recente update van de Surface app kun je zelf bepalen welke app of applicatie je kunt openen met de knop op de pen. https://www.thurrott.com/...-pen-button-customization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
oZy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:23:
Hoe bevalt het i7 model tot nu toe? Ik lees op forums nogal gemixte berichten over de accuduur. Verder hebben alle grote hardware review sites tot nu toe met name het i5 en soms ook het m3 model gereviewd. Ik twijfel nog tussen de i5 en i7 (beide 8GB). Het prijsverschil is behoorlijk groot, maar m.n. de geïntegreerde GPU van de i7 is een stuk sneller en dat maakt het spelen van sommige games beter mogelijk. Maar... als de accuduur van de i7 een stuk slechter is dan die van de i5, welke al niet echt goed is, dan is de i5 wellicht de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Probleempje wat ik had dat het scherm enorm flikkert bij het sfspelen bij bepaalde videos is een workaround voor; deinstalleren van Hyper-V. Ik had er eerst niet erg vaak last van, alleen met de laatste update van Netlifx gebeurde het daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mijn Surface 4 Pro is weer terug naar Microsoft. Scrambled beeldweergave wat steeds erger werd (zelfs bij het boot logo). Ook af en toe last van het knipperen van de backlight in een snelle frequentie.

Ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten. Paradigit doet helaas niet aan omruilen.

[ Voor 16% gewijzigd door revolution-nl op 20-12-2015 11:43 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 11:31

oZy

PatrickC schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:11:
[...]

Hoe bevalt het i7 model tot nu toe? Ik lees op forums nogal gemixte berichten over de accuduur. Verder hebben alle grote hardware review sites tot nu toe met name het i5 en soms ook het m3 model gereviewd. Ik twijfel nog tussen de i5 en i7 (beide 8GB). Het prijsverschil is behoorlijk groot, maar m.n. de geïntegreerde GPU van de i7 is een stuk sneller en dat maakt het spelen van sommige games beter mogelijk. Maar... als de accuduur van de i7 een stuk slechter is dan die van de i5, welke al niet echt goed is, dan is de i5 wellicht de betere keuze.
Ik kan hem niet vergelijken met zowel een i5 of een Pro3 model, maar de accuduur valt mij inderdaad wat tegen. Ik had niet persé de i7 nodig maar het was (in oktober iig) de enige versie met 16GB ram, die ik wel nodig heb i.v.m. virtual machines. Dit is overigens gelijk mijn enige minpunt op dit moment van de Surface.

Naar mijn gevoel kan ik zo'n 4 à 5 uur werken op de accu. Ik gebruik dan bijv. 6 tabs in Edge, Spotify, Outlook, OneNote, Word, Excel, Visio, 3 instanties Visual Studio, SQL Server, 1x Oracle Virtual Box. Ik las in de reviews met de i5 overigens ook vaak 5 uur, dus misschien is het verschil tussen de i5 en i7 niet zo groot.

Hiervoor had ik een 17" Dell Precision laptop van netto al 5kg, dus voor mij is de mobiliteit van de Surface de hele grote plus. Ik probeer daarnaast OneNote actief te gebruiken met de pen ipv een papieren kladblok, maar daar ben ik nog niet zo handig mee, al is het annoteren van schetsen wel erg makkelijk.

Daarnaast is Windows 10 gewoon (nog) niet fijn te besturen met alleen touch waardoor ik toch nog flink loop te stoeien met de type cover.

Ik gebruik trouwens ook de Surface Dock, wat echt super is. Mijn twee 24" monitoren op kantoor heb ik een keer ingesteld, en hij schakelt nu feilloos tussen Dock, mobiel, en mijn monitor thuis. Dat was met de E-Port replicator van Dell een drama.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen