Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Mijn i7/16/512 is vorige week donderdag aangekomen. Het beestje draait zéér vlot. Enige nadelen (voor de rest alleen maar voordelen ;-) ) die ik ben tegengekomen:
- flikkerend beeld bij lage backlight stand
- traag aanmelden na opstart (kan ook aan opzet met het domein liggen...).
- batterijleven is schommelend (is wel beter sinds laatste update): ik haal bij gewoon surfgedrag wel meer dan 6h.

Voor de rest een super toestel! Lekker licht, veel power, voldoende groot scherm, ...

Ik ben toch content niet gewacht te hebben totdat de surface book hier op de markt is. Ik zou de batterijduur missen in tablet mode.

Qua batterijduur kijk ik volop uit naar de drivers die begin volgend jaar het probleem op zouden moeten lossen. Microsoft kennende (is ondertussen mijn 4de surface toestel) gaan ze dit zeker nog oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door shizoframia op 26-12-2015 13:59 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
@Shizoframia

Batterylife kan middels drivers uiteindelijk wel wat verbeterd worden maar verwacht er zeker geen wonderen van. Het is zelden gebeurd (ook de mobiele telefoon markt meegenomen) dat er een significante verbetering kwam op accuduur tijdens gebruik door software, echt niet.
Intell's Speedshift zorgt voor een kleine verbetering in performance en accuduur maar bij lange na niet wat de meesten hopen.

Vergeet ook niet dat de accu per laadcycle er niet beter van wordt en je na dus over een tijdje de marginale winst kwijt bent door het natuurlijke proces van degradering van de accu.
Tevens worden webpagina's, streams en programma's alsmaar zwaarder en natuurlijk de verwachtingen hoger dus zal het beetje winst weg vallen.

Nee, als je nu niet tevreden bent met batterylife dan vrees ik dat het niet echt merkbaar zal veranderen.

Let wel, batterylife tijdens gebruik. Geloof best dat men een duidelijk verschil kan maken met een betere slaapstand en je de volgende ochtend dus niet 15% kwijt bent terwijl dat ding naast het bed lag. Dit betreft volgens MS (hopelijk) een bug die men kan patchen maar uiteindelijk gaat het voornamelijk om accuduur tijdens het gebruik en dat is voor het geld en het concept gewoon beneden de maat naar mijn mening (en die ook van vele anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19

oZy

Zet hem (voor nu) gewoon op hibernate/sluimerstand bij het sluiten van het deksel (typecover), scheelt enorm. Ik wacht liever een paar sec. dan dat ik 15% battery kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

Vandaag m'n SP4 binnengekregen. Eerste indruk is goed.

Waar ik alleen mee zit is het aan de praat krijgen van de pressure sensitivity in sommige programma's (al kan het ook aan de programma's zelve liggen).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 08:33
Ik heb deze week de 4gb i5 versie van de Pro 4 aangeschaft. Tot dusverre erg tevreden over het apparaat (helaas wel een klein beetje last van bleed rechts onderaan het scherm, maar niet storend). Ik zit alleen nog met een tweetal vragen, waar jullie hopelijk een antwoord op hebben :).

1. Wanneer ik muziek afspeel en het scherm uitzet stopt de muziek tevens. Is er een mogelijkheid om het scherm uit te zetten en de muziek toch door te laten spelen? (Zonder zelf een gitaar te kopen)

2. In de tabletmodus komt het virtuele toetsenbord automatisch omhoog wanneer ik een tekstvak aantik (website invoeren, emailadres invoeren etc.). Ik zou het daarnaast ook fijn vinden dat het toetsenbord ook automatisch 'omhoog' komt wanneer de tablet niet in de tabletmodus staat. Bij de opties kan ik hierover helaas niks vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PeterB92 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:05:

2. In de tabletmodus komt het virtuele toetsenbord automatisch omhoog wanneer ik een tekstvak aantik (website invoeren, emailadres invoeren etc.). Ik zou het daarnaast ook fijn vinden dat het toetsenbord ook automatisch 'omhoog' komt wanneer de tablet niet in de tabletmodus staat. Bij de opties kan ik hierover helaas niks vinden. Iemand een idee?
Easy ... ;)

En werkt perfect.
Als het keyboard attached is dan blijft het virtuele keyboard disabled.

http://www.windowscentral...d-windows-10-desktop-mode

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 08:33
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:52:
[...]

Easy ... ;)

En werkt perfect.
Als het keyboard attached is dan blijft het virtuele keyboard disabled.

http://www.windowscentral...d-windows-10-desktop-mode
Haha, kijk aan, dan heb ik toch niet helemaal goed gekeken. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:37
Ik heb mijn Surface pro 4 gisteren ook binnen gekregen Heel blij mee.
De i5 4GB 128GB editie.

Echt een heel mooi apparaat, alleen zit ik wel heel snel tegen de 4gb ram aan.
Zit nu echt wel te denken om de 8gb te halen, maar die 300 euro extra houdt mij nu heel er tegen.

Heb de Surface aan mijn nas gekoppeld dus 128gb heb ik genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrdirector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 00:19
Ruudox schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:58:

Echt een heel mooi apparaat, alleen zit ik wel heel snel tegen de 4gb ram aan.
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Wellicht ook interessant voor kandidaat kopers zoals ik die twijfelen tussen de 4/8 Gb versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk eens wat tijd gehad om met een Surface Pro te spelen. Het voordeel is dat er eindelijk eens een apparaat is dat fatsoenlijk tekent. Het nadeel is dat ik er nu zelf ook een wil hebben :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
herrdirector schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:44:
[...]

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Wellicht ook interessant voor kandidaat kopers zoals ik die twijfelen tussen de 4/8 Gb versie. :)
nou ik had +/- 15 tabs open in firefox en edge , outlook, Skype, word open. en dat was het volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een moderne browser heb je dat inderdaad zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Dat Windows veel van je geheugen gebruikt hoeft geen probleem te zijn als je geen slowdowns merkt. Er zit namelijk een heel snelle SSD in de SP4 dus Windows kan heel snel dingen uit het geheugen wegschrijven en ophalen van de SSD.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je echt merkt dat programma's langzamer gaan lopen of als er meldingen komen dat het geheugen vol zit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrdirector
Dank voor de terugkoppeling. Ik wacht nog even tot eind Januari (MM BTW actie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Ramon schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:43:
Dat Windows veel van je geheugen gebruikt hoeft geen probleem te zijn als je geen slowdowns merkt. Er zit namelijk een heel snelle SSD in de SP4 dus Windows kan heel snel dingen uit het geheugen wegschrijven en ophalen van de SSD.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je echt merkt dat programma's langzamer gaan lopen of als er meldingen komen dat het geheugen vol zit.
Ik heb ook vrijwel nooit problemen met geheugen, terwijl er 'maar' 4GB in mijn Surface Pro 3 i5 zit. Als het gratis was geweest om te upgraden had ik het zeker gedaan, maar ik mis het nu zeker niet. (Vooral server beheer, mail, internet etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
herrdirector schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:39:
Dank voor de terugkoppeling. Ik wacht nog even tot eind Januari (MM BTW actie).
Ik zou in ieder geval de i5 8GB niet bij de MM halen want die is voor de zoveelste keer weer uitverkocht. ze hadden ze gister weer na een tijd niet en zijn vandaag al weer uitverkocht.

Heb er dan ook spijt van dat ik de mijne bij MM heb gekocht en via garantie nu op een vervanging wacht wat wss een slechte refurbish word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Nou vanmiddag naar de media markt geweest om mijn surface pro i5 128gb te ruilen tegen een 256gb.
Nemen ze mijn surface pro alleen terug voor 90% van de nieuw prijs.dus bijna 100euro verlies draaien. Dat word dus deze houden.

Of iemand moet interesse hebben in een surface pro incl. studentenkorting😜.

• ghost010
Ruudox schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:42:
Nou vanmiddag naar de media markt geweest om mijn surface pro i5 128gb te ruilen tegen een 256gb.
Nemen ze mijn surface pro alleen terug voor 90% van de nieuw prijs.dus bijna 100euro verlies draaien. Dat word dus deze houden.

Of iemand moet interesse hebben in een surface pro incl. studentenkorting😜.
Als het binnen de 14 dagen was, had je je geld terug kunnen vragen en dan de 256Gb kunnen halen.. Maar die hebben ze tog niet.

raad mensen ook aan om niet bij de MM te halen want service is belabberd slecht.

Verwijderd

ghost010 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 03:16:
Als het binnen de 14 dagen was, had je je geld terug kunnen vragen en dan de 256Gb kunnen halen..
Niet als je het apparaat in de winkel hebt gekocht. Dat geldt alleen bij kopen op afstand, of als de winkel afwijkende huisregels heeft.

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 03:35:
[...]

Niet als je het apparaat in de winkel hebt gekocht. Dat geldt alleen bij kopen op afstand, of als de winkel afwijkende huisregels heeft.
Nee hoor, dat zou lekker zijn... Ook MM heeft, zelfs met hun niet zo fantastische service, een 14 dagen omruilgarantie.

• JUST_me
Hoe zit het met de bleed problemen? Zijn er al mensen die een SP4 hebben helemaal zonder bleed, ook bij het opstarten wanneer je alleen "Surface" op het scherm ziet staan?

Al personen hun SP4 terug van reparatie? verbeteringen qua bleed?

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
lmijnen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:34:
Hoe zit het met de bleed problemen? Zijn er al mensen die een SP4 hebben helemaal zonder bleed, ook bij het opstarten wanneer je alleen "Surface" op het scherm ziet staan?

Ik heb inmiddels 3 SP4's gehad. Alle de i5 / 256 / 8 variant. Besteld bij Paradigit.
Bij het eerste model was de bleed het meest aanwezig, de tweede minder (maar nog wel erg), bij de derde was het haast niet zichtbaar (maar nog wel aanwezig). Bij de derde had ik echter een bijkomend probleem; dode pixel. Dus deze is ook retour gegaan.

Inmiddels ook contact gehad met MS. Zij geven aan dat het bleed-probleem überhaupt niet moet bestaan (was te verwachten) en dat een dergelijk mankement als defect mag worden beschouwd. Dit heb ik ook op mail bevestigd gekregen, nadat ze de foto's hebben gezien van alle 3 de producten.

Ik ga nu dus voor een 4e poging. Wacht daarbij wel even op de Media Markt actie in de hoop dat deze er tussen zit. Vraag me alleen wel af hoe ze daar eventueel omgaan met een dergelijk defect, maar als je via de Webshop besteld heb je altijd 14 dagen 'bedenktijd' .. en ik heb de reactie van MS op mail.. dus heb er vertrouwen in dat het goed komt (mocht het nog nodig zijn).

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Verwijderd

lmijnen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:34:

Echt nul bleed !!
Geloof dat maar niet.
In een donkere ruimte en dan de surface opstarten zal je altijd wat bleed zien.

Op het werk (nou ja werk) hebben we er ongeveer 20 (inclusief surface pro 3) er is er geen 1 met nul bleed.

Wil je echt nul bleed dan moet je wachten op een amoled scherm in een surface ;)

Aan de andere kant heb je er eigenlijk geen last van. Vroeger wist ik niet eens wat light bleed was totdat iemand het mij vertelde. Toen zag ik het op de ipad en nexus en en en. Snap ie.

• JUST_me
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:24:
[...]

Echt nul bleed !!
Geloof dat maar niet.
In een donkere ruimte en dan de surface opstarten zal je altijd wat bleed zien.

Op het werk (nou ja werk) hebben we er ongeveer 20 (inclusief surface pro 3) er is er geen 1 met nul bleed.

Wil je echt nul bleed dan moet je wachten op een amoled scherm in een surface ;)

Aan de andere kant heb je er eigenlijk geen last van. Vroeger wist ik niet eens wat light bleed was totdat iemand het mij vertelde. Toen zag ik het op de ipad en nexus en en en. Snap ie.
Nou ja, geen last van.... ik vind het wel storend bij sommige donkere beelden. Voor de duidelijkheid, ik heb ook een sp4. Daarnaast is het frappant dat de onderzijde van mijn ( en zo'n beetje alle sp4 schermen die je ziet op diverse fora) scherm wel bleed heeft en de bovenzijde niet. Dus het kan wel, zou je denken....

Maar je hebt wel gelijk, op veel zaken let je pas, nadat je er op geattendeerd bent.

Amoled.... graag _/-\o_ maar wel eentje die niet inbrand en lang mee gaat.... veeleisend, wie? Ik? :+

[ Voor 9% gewijzigd door JUST_me op 31-12-2015 16:36 ]

Verwijderd

lmijnen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:32:
Nee hoor, dat zou lekker zijn... Ook MM heeft, zelfs met hun niet zo fantastische service, een 14 dagen omruilgarantie.
Zoals gezegd kan een winkel dat zelf bepalen, maar bestaat die wettelijke verplichting niet. Een wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt alleen bij kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een dagje met een Surface Pro 4 rondgelopen te hebben kwam ik wel een nadeel van het grotere scherm tegen ten opzichte van de 3. Omdat de bezels toch een stukje smaller zijn, houd je het apparaat in één hand een stuk minder ontspannen vast. Gebruik je het apparaat als digitaal clipboard, dan gaat dat op een gegeven moment wel ergeren. Om nog maar te zwijgen van wat er gebeurt als het misgaat en je de grip verliest :X

Het grotere scherm is wat dat betreft een beetje een tweesnijdend zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Laatst online: 12-09 15:58
Net getest, je hoeft hem niet krampachtig op de rand vast te houden! Schijnbaar heeft hij herkenning of je hem vast hebt of wil vegen en kun je hem dus rustig op het scherm vast houden. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een vreemde issue met de Surface Pro 4 (I5 4gb versie). Om de zoveel tijd raakt de muis aanwijzer in een soort van tilt en lijkt het erop of aan de rechterkant iemand met de vinger op diverse plekken drukt. Soms word mijn internet browser dan ook automatisch in en uitgezoomd. Ik verlies dan de controle over mijn muis en toetsenbord.

Ook zonder het koppelen van andere apparaten (dockingstation, bluetooth muis enz.) blijft dit probleem ontstaan. Iemand zelfde ervaring?

[ Voor 12% gewijzigd door Tasminos op 04-01-2016 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 20:19

oZy

Diamond AT schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:43:
Ik heb een vreemde issue met de Surface Pro 4 (I5 4gb versie). Om de zoveel tijd raakt de muis aanwijzer in een soort van tilt en lijkt het erop of aan de rechterkant iemand met de vinger op diverse plekken drukt. Soms word mijn internet browser dan ook automatisch in en uitgezoomd. Ik verlies dan de controle over mijn muis en toetsenbord.

Ook zonder het koppelen van andere apparaten (dockingstation, bluetooth muis enz.) blijft dit probleem ontstaan. Iemand zelfde ervaring?
Ik herken dit, maar alleen wanneer ik een extern scherm aansluit via de displayport poort op de surface zelf. Mijn collega met een surface pro 3 had overigens exact hetzelfde probleem wanneer hij deze displayport kabel aansluit, kan dus zijn dat die kabel net wat sluiting maakt met de behuizing oid.

Ik heb zelf sinds vandaag last van het crashen van Windows wanneer mijn pc gelocked is en Windows Hello actief is, vergelijkbaar met deze melding. Iemand anders hier last van of beter nog: weet iemand hier een oplossing voor (anders dan Hello uitschakelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
oZy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:19:
*Knip*
Ik heb zelf sinds vandaag last van het crashen van Windows wanneer mijn pc gelocked is en Windows Hello actief is, vergelijkbaar met deze melding. Iemand anders hier last van of beter nog: weet iemand hier een oplossing voor (anders dan Hello uitschakelen)?
Ahh dat is de reden dat ik er opeens geen last mee van heb.. }:O Bij mij bleef het scherm ook zwart als ik de surface uit sleep mode haalde.
Van alles geprobeerd incl. verschillende intel drivers (die weer blauwe schermen veroorzaakten) en ergens was het probleem opeens weg.
Ergens in die zelfde periode heb ik Hello uitgeschakeld omdat dat best een stroomvreter is (pincode is ook veel sneller...) en ik heb het probleem niet meer gehad dus vermoedelijk is dat wel de oplossing geweest.

Voorlopig nog geen reden om weer terug te gaan naar Hello dus ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:13
Zondag de pro 4 I5 128gb binnen gehad na wat research de perfecte opvolger voor mijn vaio fit. Nu was ik huiverig voor de backlightbleeding en ook deze uit productieweek 50 heeft er last van. Niet ontzettend erg maar aangezien ik hem vaak in het donker gebruik en het een product Is van 1100 euro toch besloten om hem morgen al te ruilen voor een ander. Hopelijk zonder problemen.

Verder wel echt een prachtig apparaat, even wennen met het scherm en de standaard maar verder echt top en retesnel.

Iemand tips qua memory cards? Wil graag uitbreiden met minimaal 128gb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

AMARONE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:15:Iemand tips qua memory cards? Wil graag uitbreiden met minimaal 128gb..
Ik heb er eentje van Lexar in zitten, werkt prima zolang dat ding met exFAT is geformatteerd. Ik had eerst NTFS maar dat was vreemg genoeg erg traag, na formatteren op exFAT werkt het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Vandaag omgewisseld voor een ander en weer uit week 50. Ook nu nog wat vlkken in het scherm, baal hier wel van omdat ik gewoon dat ding wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acidrain schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:25:
Net getest, je hoeft hem niet krampachtig op de rand vast te houden! Schijnbaar heeft hij herkenning of je hem vast hebt of wil vegen en kun je hem dus rustig op het scherm vast houden. ☺
Er zit inderdaad iets van herkenning in of je de boel langer vastpakt, maar bijvoorbeeld Excel registreert regelmatig aanrakingen. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Of kramp dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:08:
[...]

Zoals gezegd kan een winkel dat zelf bepalen, maar bestaat die wettelijke verplichting niet. Een wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt alleen bij kopen op afstand.
Die 14 dagen geld ook voor retail bij de MM, niet alleen op afstand. En ik kan het weten.
Wat andere shops er mee doen is aan hun.

[ Voor 6% gewijzigd door ghost010 op 05-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghost010 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:07:
Die 14 dagen geld ook voor retail bij de MM, niet alleen op afstand. En ik kan het weten.
Wat andere shops er mee doen is aan hun.
Lees nou even wat er staat :P
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ax1gcm.jpg

Overdrijf ik of moet ik dit gewoon maar accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
AMARONE schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:10:
[afbeelding]

Overdrijf ik of moet ik dit gewoon maar accepteren?
Niet erg goed te beoordelen zo. Je kan beter een foto maken wanneer de rest van de ruimte zo donker mogelijk is. Wel zie je rechtsonder vrij duidelijk wat bleed.

Ik krijg vandaag m'n 4e exemplaar binnen. Ben benieuwd wat het doet.
Mijn laatste, 3e, exemplaar had er t minst last van. Had toen echter ook een dode pixel dus heb em alsnog retour gedaan. Had in dat 3e geval de bleed al wel geaccepteerd. Met dagelijkse werkzaamheden of kijken van films stoorde het niet.. moest dan echt op zoek. Hier zie je hoe het er bij mij uit zag: http://1drv.ms/1OzbeWt

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ralf Bimbo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:09:
[...]

Niet erg goed te beoordelen zo. Je kan beter een foto maken wanneer de rest van de ruimte zo donker mogelijk is. Wel zie je rechtsonder vrij duidelijk wat bleed.

Ik krijg vandaag m'n 4e exemplaar binnen. Ben benieuwd wat het doet.
Mijn laatste, 3e, exemplaar had er t minst last van. Had toen echter ook een dode pixel dus heb em alsnog retour gedaan. Had in dat 3e geval de bleed al wel geaccepteerd. Met dagelijkse werkzaamheden of kijken van films stoorde het niet.. moest dan echt op zoek. Hier zie je hoe het er bij mij uit zag: http://1drv.ms/1OzbeWt
Ik heb precies hetzelfde als jij in het donker, mijn vorige was iets beter dan degene die ik nu heb waar de afwerking überhaupt wat minder Is. Ik ga hem weer omruilen maar ik ben bang dat ook de week 50 modellen allemaal verrot zijn en het pas bij 51 opgelost Is.

Ik ga hem weer omruilen, mocht het weer bleed hebben even kijken hoe ernstig.

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 06-01-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Ik ben bij dat ik hier nog even gelezen heb. Stond op het punt de surface pro aan te schaffen. Maar als ik dit allemaal lees, kan ik maar beter wachten tot een versie 5. Al hoewel dat zei ik met versie 4 ook haha. Jammer zeg, hopelijk komt MS snel de huidige bezitter tegemoet met oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
muffstuff schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
Ik ben bij dat ik hier nog even gelezen heb. Stond op het punt de surface pro aan te schaffen. Maar als ik dit allemaal lees, kan ik maar beter wachten tot een versie 5. Al hoewel dat zei ik met versie 4 ook haha. Jammer zeg, hopelijk komt MS snel de huidige bezitter tegemoet met oplossingen.
Ik las ergens anders dat iemand contact heeft gehad met Microsoft en die aangaven dat de nieuwe batches probleemloos zijn. Maar dat was 17 december dus ik gok dat productieweek 51 en later wel goed zijn. Alleen nu zit je nog met huidige voorraden dus. Ik moet wel zeggen dat ik het bloeden alleen merk in het donker bij een geheel zwart scherm...verder echt prachtig dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
AMARONE schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:40:
[...]
Ik las ergens anders dat iemand contact heeft gehad met Microsoft en die aangaven dat de nieuwe batches probleemloos zijn. Maar dat was 17 december dus ik gok dat productieweek 51 en later wel goed zijn. Alleen nu zit je nog met huidige voorraden dus. Ik moet wel zeggen dat ik het bloeden alleen merk in het donker bij een geheel zwart scherm...verder echt prachtig dit apparaat.
Er zijn voor mij op dit moment teveel dingetjes voor een apparraat van 1500 euro. Batterijduur, bleeding, crashes, touch interface van windows 10 die nog niet jofel werkt. Als hij bv 400 euro had gekost had ik wat zaken over het hoofd kunnen zien. Mar ik wil graag mijn iPad 3 vervangen voor een nieuwe tablet en kan eigenlijk ook wel een nieuwe pc gebruiken. Met surface leek het mij een ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:15:
[...]

Lees nou even wat er staat :P

[...]
We hebben het hier ook niet over een wettig regeling. we hebben het er over dat de 14 dagen ook voor retail geld en niet alleen voor de web shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met zowel mijn eigen Surface Pro als de SP3 van mijn vrouw storten de wifi prestaties in zodra Bluetooth gebruikt wordt. Is dat met de SP4 inmiddels opgelost of speelt nog steeds dit frustrerende probleem? Een YouTube filmpje kijken waarbij ik een BT speakertje gebruik zorgt ervoor dat mijn 100mbit lijn begint te haperen en te stotteren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
muffstuff schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
Tja wat verwacht je? Dat iedereen schreeuwt dat het allemaal goed werkt... ?

Ik werk 10 uur per dag op m'n Surface en op kleine dingetjes na (die volgens mij meer met W10 te maken hebben dan de Surface zelf) werkt het prima. Beetje backlight bleeding ja, maar ik snap echt niet dat mensen dat wat boeit hoor :') zie je alleen bij een heel zwart scherm en hoe vaak zie je dat nou 8)7

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:57:

Ik werk 10 uur per dag op m'n Surface en op kleine dingetjes na (die volgens mij meer met W10 te maken hebben dan de Surface zelf) werkt het prima. Beetje backlight bleeding ja, maar ik snap echt niet dat mensen dat wat boeit hoor :') zie je alleen bij een heel zwart scherm en hoe vaak zie je dat nou 8)7
Ik moet juist zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de zwartwaarden en kijkhoeken van het scherm. Zeker voor IPS is het zwart erg fraai en dan weet ik nog van mijzelf dat ik vrij kritisch ben als het over visuele aspecten gaat.

Ik zal er binnenkort eens wat vergelijken om te zien of ik toevallig een goede te pakken had.
ghost010 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:03:
We hebben het hier ook niet over een wettig regeling. we hebben het er over dat de 14 dagen ook voor retail geld en niet alleen voor de web shop.
Dat is precies wat ik bedoel: dat geldt helemaal niet voor retail. Dat is iets dat winkels zichzelf soms opleggen, maar dat is dus een gunst van de winkel. Alleen als dat expliciet (op het bonnetje, in reclame, algemene voorwaarden et cetera) beloofd is op het moment dat je het spul kocht heb je een poot om op te staan. Alleen bij Kopen op Afstand is het een wettelijk recht en geldt het dus altijd.

Maar goed, inmiddels zijn we erg off-topic geraakt. Mocht er nog steeds verwarring zijn, dan raad ik je aan de shoppingfora of diverse consumentenwebsites na te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Hier ook een nieuwe bezitter van een i5 256.

Het niet uit stand by komen is hier dramatisch. Hij blijft vaker slapen als dat hij wakker wordt. aan/uit knop moet ik 30 seconden ingedrukt houden en dan weer indrukken om opnieuw de SP4 te starten.
Eerst maar begonnen met alle updates te installeren. Er zat nameijk ook een firmware update bij dus ik hoopte dat dit de oplossing was. Nope
Daarna hier komen kijken, eerst bij de topicstart. Geen melding.

Hierboven las ik dat het eventueel te maken kon hebben met Hello. Deze ook maar verwijderd bij aanmeldingsopties. Is dat voldoende of kan ik dat nog ergens beter verwijderen.

Hopelijk is het niet uit standby komen nu weg.

Wel jammer want het Hello werkte best goed.

Wat raar dat er niet meer mensen last van hebben.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
YoshiBignose schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Ik had de hoop wel ja, het zou voor mij een ideale oplossing zijn. Tablet met fatsoenlijke specs zodat ik ook gewoon bv Visual Studio kan gebruiken. Maar voel je niet aangevallen hoor. En wat betreft de bleeding, ik ben daar ook nooit zo erg pietleutig in, maar als ik dan 1500 euro uitgeef, verwacht ik dat zoiets wel iets minder is.

Gezien het feit dat iedereen hier spreek over de laatste batches, is er al een webshop waar je meer zekerheid heb mbt nieuwe versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Onenote start hier nog steeds niet op met de knop op de stylus. Eerst had ik een foutmelding: Daar heb ik deze fix van Microsoft voor gebruikt: http://answers.microsoft....-971b-697f804dce93?auth=1

Ik denk dat de foutmelding te maken had omdat ik niet met een microsoft account ingelogd was maar met een lokaal account.

Nu zie ik onenote opstarten maar dan sluit hij meteen weer af. tss nog steeds mijn stylus niet kunnen uitproberen. Het is niet een apparaat dat directout of the box werkt helaas. Had ik wel verwacht.

Edit:
Uitschakelen van Hello zorgt er niet voor dat hij niet uit slaapmodus komt. Man man, wat een toestand :(

edit2: contact opgenomen met de technische ondersteuning van Microsoft. Het eerste wat de persoon doet als hij de telefoon opneemt is diep zuchten :F
Ik ben benieuwd. Het lijkt mij een software probleem toch?
Ik word teruggebeld door technische ondersteuning

edit3:
Inmiddels geen contact meer gehad met technische ondersteuning. Ik wil gewoon windows op nieuw installeren.
Gaat tegenwoordig erg makkelijk ... Helaas blijft hij steken op 7 % (al een half uur) Wat nu gedaan?

[ Voor 32% gewijzigd door dread op 07-01-2016 15:25 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Wachten, bij mij blijft hij altijd een tijdje hangen op de 7%

Ik heb vandaag een nieuwe ontvangen weer. Als deze qua bouwkwaliteit verder goed en een lichte bleed heeft vind ik het wel goed daar het meer een ding Is omdat ik hetweer dan dat ik er continue last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Ik moet juist zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de zwartwaarden en kijkhoeken van het scherm. Zeker voor IPS is het zwart erg fraai en dan weet ik nog van mijzelf dat ik vrij kritisch ben als het over visuele aspecten gaat.

Ik zal er binnenkort eens wat vergelijken om te zien of ik toevallig een goede te pakken had.

[...]

Dat is precies wat ik bedoel: dat geldt helemaal niet voor retail. Dat is iets dat winkels zichzelf soms opleggen, maar dat is dus een gunst van de winkel. Alleen als dat expliciet (op het bonnetje, in reclame, algemene voorwaarden et cetera) beloofd is op het moment dat je het spul kocht heb je een poot om op te staan. Alleen bij Kopen op Afstand is het een wettelijk recht en geldt het dus altijd.

Maar goed, inmiddels zijn we erg off-topic geraakt. Mocht er nog steeds verwarring zijn, dan raad ik je aan de shoppingfora of diverse consumentenwebsites na te lezen :)
Mag ik daar dan nog even 1 ding op toe voegen. Het staat op het bonnetje. daarnaast spreek je je zelf tegen met deze zin "Alleen als dat expliciet (op het bonnetje, in reclame, algemene voorwaarden et cetera) beloofd is op het moment dat je het spul kocht heb je een poot om op te staan."

Het is al jaren zo dat de MM aan de 14 dagen doet, ook retail. Zo als ik al zij. Verder zijn er genoeg winkels die een terug bring periode aan bieden. één wat langer dan de ander. Ik snap dan ook niet wat je niet begrijpt aan:
"We hebben het hier ook niet over een wettig regeling. we hebben het er over dat de 14 dagen ook voor retail geld en niet alleen voor de web shop."

We hebben het hier de hele tijd over een specifieke winkel, niet over wat wettig is en wat niet.
.

On topic:

Ik had mijn SP4 inmiddels al terug van de reparatie/garantie moeten hebben maar de MM laat niks van zich horen.
Werd mij verteld dat het nog 5 dagen kon duren, die zijn inmiddels om en heb ze nog een dag extra gegeven. Dus dat word bellen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
Heeft iemand een rode Type Cover 4 kunnen bemachtigen? Ze worden niet verkocht in de Nederlandse Microsoft Store jammer genoeg. Ik kan er wel een laten verzenden van de Engelse of Ierse Microsoft Store, maar deze heeft ietwat andere layout dan onze US-international-standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:00:
Het niet uit stand by komen is hier dramatisch. Hij blijft vaker slapen als dat hij wakker wordt. aan/uit knop moet ik 30 seconden ingedrukt houden en dan weer indrukken om opnieuw de SP4 te starten.
Apart. Ik dacht dat ik zelf aan het klooien was, maar het is blijkbaar een bekend probleem. Je moet soms inderdaad flink op verschillende knoppen drukken voordat er weer een beetje leven in komt. Zelf vind ik het geen enorm probleem, maar met name iets minder vaardige gebruikers schieten al snel in de stress en denken dat er echt iets aan de hand is.

Niet handig.
ghost010 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:36:
"We hebben het hier ook niet over een wettig regeling. we hebben het er over dat de 14 dagen ook voor retail geld en niet alleen voor de web shop."
offtopic:
Het geldt niet voor retail as such, het geldt voor de Mediamarkt specifiek omdat ze dat zichzelf opleggen. Daar bleef je steeds maar vaag over. Fijn dat je jezelf verduidelijkt hebt en het met me eens bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
offtopic dus weg

Vandaag toch nog bericht gehad van de MM en heb nu mijn geld terug.
Nu twijfel ik of ik nu direct een SP4 ga halen of eerst wacht tot de problemen zijn verholpen.
Zat er over te denken om bij BOL te bestellen invb de 30 dagen bedenk tijd maar er is altijd de kans dat winkels nog oudere lot nummers hebben.

Kan het ding eigenlijk niet missen, maar de bleed is gewoon rond uit onacceptabel.
Iemand verder nog ervaring met winkels en service wat de surface betreft? Wij hebben hier alleen MM en BCC die de surface retail bieden.

[ Voor 47% gewijzigd door PaT op 07-01-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
ghost010 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:38:
[...]

http://dictionary.reference.com/browse/retail
Retail is geen algeheel woord voor alle winkels bij elkaar. Niks vaags over, retail is gewoon een product in de winkel kopen. En aangezien we vanaf het begin over de MM hadden is daar niks vaags over te verzinnen.

Nu twijfel ik of ik nu direct een SP4 ga halen of eerst wacht tot de problemen zijn verholpen.
Zat er over te denken om bij BOL te bestellen invb de 30 dagen bedenk tijd maar er is altijd de kans dat winkels nog oudere lot nummers hebben.

Kan het ding eigenlijk niet missen, maar de bleed is gewoon rond uit onacceptabel.
Iemand verder nog ervaring met winkels en service wat de surface betreft? Wij hebben hier alleen MM en BCC die de surface retail bieden.
Neem een gratis MM club pas, dan heb je 28 dagen bedenktijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PaT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:49:
Met zowel mijn eigen Surface Pro als de SP3 van mijn vrouw storten de wifi prestaties in zodra Bluetooth gebruikt wordt. Is dat met de SP4 inmiddels opgelost of speelt nog steeds dit frustrerende probleem? Een YouTube filmpje kijken waarbij ik een BT speakertje gebruik zorgt ervoor dat mijn 100mbit lijn begint te haperen en te stotteren.
Niemand hier last van? Zou iemand zo'n scenario willen uittesten voor mij? Het best merkbaar is het met een BT audio apparaat verbonden (BT speakertje oid) en dan bijvoorbeeld YouTube kijken. Bij de eerdere SP's buffert het filmpje maar heel moeizaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:10:
Niemand hier last van? Zou iemand zo'n scenario willen uittesten voor mij? Het best merkbaar is het met een BT audio apparaat verbonden (BT speakertje oid) en dan bijvoorbeeld YouTube kijken. Bij de eerdere SP's buffert het filmpje maar heel moeizaam).
Is de bijbehorende pen geen Bluetooth? Ik zou het wel voor je willen testen, maar ik heb geen anders Bluetooth-apparaat om dat mee te doen. Misschien kan ik eens een poging doen een bestand van mijn telefoon over te zetten of iets dergelijks.

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 07-01-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
3e sp4 via coolblue gekregen en de bleed ik bijna nihil tor 0 nu dus ik ben tevreden. :)

Kijk er naar uit om hem nu volledig te kunnen gebruiken! Top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
PaT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Hallo Pat,

Mijn SP4 is nu terug vanwege bleed, maar ik had totaal geen last van mindere WiFi prestaties wanneer ik BT gebruikte. Ik heb BT via een speaker en een headset gebruikt, op meerdere WiFi locaties met verschillende netwerken, geen issues gehad. Hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
ghost010 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:38:
[mbr]offtopic dus weg[/mbr]

Hoezo je geld terug? Kan je misschien wat meer vertellen? Ik heb mijn SP4 een aantal dagen geleden opgestuurd via MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
lmijnen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Hoezo je geld terug? Kan je misschien wat meer vertellen? Ik heb mijn SP4 een aantal dagen geleden opgestuurd via MM.
Ik heb de mijne 12 december afgeleverd voor reparatie. Heb vandaag een e-mail(automatisch) gekregen met als bericht dat de reparatie "tijd" verstreken is en ik dus de keuze had uit vervangend apparaat of geld terug.

Staat ook in de voorwaarde online op de site. Dus je zult helaas eerst aantal weken moeten wachten..

Kans dat je een repair of refurbish terug krijgt is kennelijk klein? En ik denk dat dat zo is omdat het product nog niet zo lang loopt in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
ghost010 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:30:
[...]

Ik heb de mijne 12 december afgeleverd voor reparatie. Heb vandaag een e-mail(automatisch) gekregen met als bericht dat de reparatie "tijd" verstreken is en ik dus de keuze had uit vervangend apparaat of geld terug.

Staat ook in de voorwaarde online op de site. Dus je zult helaas eerst aantal weken moeten wachten..

Kans dat je een repair of refurbish terug krijgt is kennelijk klein? En ik denk dat dat zo is omdat het product nog niet zo lang loopt in Europa.
Ah, thanks! Wel netjes, ik heb andere ervaringen met bepaalde producenten (Asus). Eind jan heeft MM die BTW actie. Miss wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ík heb bij de installatie vergeten OneDrive uit te vinken. Nu ben ik totaal de weg kwijt wat nou OneDrive is en alle mappen lijken OneDrive. Kan ik OneDrive nog 100% verwijderen en laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:33:
[...]

Apart. Ik dacht dat ik zelf aan het klooien was, maar het is blijkbaar een bekend probleem. Je moet soms inderdaad flink op verschillende knoppen drukken voordat er weer een beetje leven in komt. Zelf vind ik het geen enorm probleem, maar met name iets minder vaardige gebruikers schieten al snel in de stress en denken dat er echt iets aan de hand is.

Niet handig.
Niet Handig?

We praten over een apparaat van 1500€ die niet uit slaapmodus komt als je de aan/uit knop induwt. Ik heb dit ongeveer 7/10 keer, elke keer moet ik hem een soft reset geven.Aan het apparaat zitten welgeteld drie knoppen. volume up en down en aan/uitknop. Flink op verschillende knoppen drukken brengt mijn SP4 niet tot leven helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 08-01-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 04:36:
Niet Handig?

We praten over een apparaat van 1500€ die niet uit slaapmodus komt als je de aan/uit knop induwt.
Ik zie niet helemaal in hoe de prijs verandering brengt in hoe handig het is :) Het is ronduit onhandig.

Wat versta je precies onder een soft-reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
lmijnen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:33:
[...]

Ah, thanks! Wel netjes, ik heb andere ervaringen met bepaalde producenten (Asus). Eind jan heeft MM die BTW actie. Miss wachten waard.
Daar zat ik dus ook aan te denken.. maar het is zo ver en hoe gaan ze dat doen met terug brengen?
Zodra de btw actie er is(als ik er op wacht) ga ik waarschijnlijk dan voor de i7, die komt dan als goed is rond de 1425 euro. Maar als MS besluit zich uit de actie te trekken...

Verder wacht ik nog op bericht van bol.com. Als ze een goed antwoord op mijn vraag hebben dan haal ikde SP4 daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 04:44:
[...]

Ik zie niet helemaal in hoe de prijs verandering brengt in hoe handig het is :) Het is ronduit onhandig.

Wat versta je precies onder een soft-reset?
Ik vind het ronduit schandalig. Vooral aangezien dit een probleem is waar Microsoft's surface al jaren mee te kampen heeft. (http://www.pcmweb.nl/nieu...doornroosje-syndroom.html)

soft reset bedoel ik eigenlijk mee: geforceerd opnieuw opstarten ;)
optie 2: https://www.microsoft.com...-from-sleep?os=windows-10

Technische ondersteuning van Microsoft maar weer bellen vandaan en vragen om een nieuwe. Ik heb em eergisteren binnen gekregen. Hopelijk doen ze niet te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lmijnen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:23:
[...]

Hallo Pat,

Mijn SP4 is nu terug vanwege bleed, maar ik had totaal geen last van mindere WiFi prestaties wanneer ik BT gebruikte. Ik heb BT via een speaker en een headset gebruikt, op meerdere WiFi locaties met verschillende netwerken, geen issues gehad. Hoop dat het helpt.
Top, dank je wel! Dan misschien toch maar een SP4 gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel ergens een review/test zou zijn gedaan van de SP4 i7 door één van de gerenomeerde hardware review sites of youtube channels, maar helaas. Het i7 model lijkt compleet te worden genegeerd, waarschijnlijk omdat ze allemaal de i5 en of m3 al gereviewed hebben en de i7 toen nog niet beschikbaar was. Ik zou graag een vergelijking zien tussen de i5 en i7 qua performance en batterijduur. Het i7 model is flink duurder, dus wat krijg je daar extra voor?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 11:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
PaT schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:36:
[...]

Top, dank je wel! Dan misschien toch maar een SP4 gaan bestellen.
Hier nooit problemen met bluetooth en youtube op sp pro 4 i5 8gb!

Heel vaak een youtube stream aanstaan voor muziek tijdens het werk.
Werk is meerdere RDP sessies, een hoop tabbladen in Edge en IE, Lync (sorry Skype for business..) 😔, Outlook, OneNote en Powershell

Bluetooth apparaat is een Jabra Move overigens

Inmiddels redelijk happy met me sp4! Scaling moeten ze nog ff op oefenen bij ms.. gaat totaal niet lekker in combi met HD monitoren (via de dock) waardoor ik de sp4 nu op een ress van 1920*1200 op 100% draai (wat op zich prima is!)

Wel blij dat ik de 4gb128 heb ingeruild voor een 8gb256 waar bij de eerste zowel het geheugen bij dagelijks gebruik continue boven de 90% zat en de ssd na het installeren van O365, het syncen van onedrive en wat SharePoint sites meteen vol zat zit ik nu op ongeveer 60% geheugen en iets meer dan 50% schijf 😌

Tip aan iedereen die denkt net genoeg te hebben aan een 4gb128 en dus die koopt omdat de i5 8gb256 nooit op voorraad is... doe het niet..! Je kan niet uitbreiden en wil hem wel op de groei kopen voor de komende jaren gezien de prijs...!
Uitproberen of het net wel kan en er achter komen dat het net niet genoeg is levert je met een beetje pech een hoop cadeaubonnen van die rode gigant op bij het retour brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
dread schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 06:19:
[...]

soft reset bedoel ik eigenlijk mee: geforceerd opnieuw opstarten ;)
optie 2: https://www.microsoft.com...-from-sleep?os=windows-10
Ik heb met mijn S3 nogal eens dat het loginscherm niet verschijnt na wakker worden. Het scherm licht een heel klein beetje op maar het blijft verder donker. Wat dan altijd helpt is een cntrl_alt_del geven. Het loginscherm verschijnt dan meteen.
Ik weet niet of dit jouw probleem verhelpt maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Kijk wel uit met deze "skin" want een cover is het niet echt.
De hitte van de SP4 zal minder makkelijk weg kunnen aangezien het hout isolerend werkt. verder zijn er mensen die na 4 maanden al een kapotte skin hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Het is met al die Skylake rommel (SP4, Spectre X360, etc.) een crime mbt drivers/chipset/gfx interface.
Heb na een paar dagen mijn Spectre X360 terug gestuurd want ook hier was het huilen met de pet op, en ook de hardware quality control vond ik bedroevend.
En dat nadat ik was afgestapt van het idee om een SP4 te kopen want die had ook redelijk wat issues met bleeding, slaapstand gedoe, batterydrain en driver issues.

Het zal allemaal een kwestie van tijd zijn voordat het een stuk stabieler allemaal is.
W10 is op dit moment mijn inziens verre van af en dat wordt bij de hybrides pijnlijk duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bomberman71 op 11-01-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ach als W10 het probleem is maak ik me niet zoveel zorgen. Dat updaten ze wel weer. Een weekendje verder en hij lijkt het te doen zoals het hoort. Hij komt nu elke keer uit slaapstand zelfs met Hello aan.

Wat de oplossing geweest is.. Geen idee. Ik heb de SP4 opnieuw geïnstalleerd. Maar ook met een cleane installatie had die problemen met wakker worden. Waarom nu niet meer.. Nogmaals geen idee..

Ik moet wel zeggen dat de Technische ondersteuning van Microsoft bedroevend is. Ik ben absoluut meer een Microsoft als een Mac man maar Microsoft kan nog een heleboel van Mac leren mbt klantvriendelijkheid. Men ging me terugbellen en dat is nooit gebeurd.
janchtw schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Ik heb met mijn S3 nogal eens dat het loginscherm niet verschijnt na wakker worden. Het scherm licht een heel klein beetje op maar het blijft verder donker. Wat dan altijd helpt is een cntrl_alt_del geven. Het loginscherm verschijnt dan meteen.
Ik weet niet of dit jouw probleem verhelpt maar niet geschoten is altijd mis.
Ah thx voor de tip. Ik had heel vaak mijn toesenbord niet connected. Dus dan gaat die vlieger niet op maar als die eraan hangt zal ik dat zeker doen. :)

EDIT: Na lange tijd had ik het weer. Gewoon de flap dicht en 30 seconden weer willen openen en de SP4 was niet uit slaapstand te krijgen :(
Dus weer soft reset gedaan. Maar het lullige is dan dat mijn netjes ingerichte bureaubladen weg zijn en ik weer opnieuw mag beginnen. cntrl_alt_del werkte niet btw ;)

Dus vraag je aan mij of het raadzaam is van je eigen geld een SP4 te kopen: Absoluut niet op dit moment! Het heeft veel potentie maar het werkt helaas niet.

EDIT 2:
Ik heb een mail teruggekregen vanuit microsoft:
Dit is wat ze voorstellen als je problemen hebt met je SP4 om uit slaapstand te komen (Ik heb stap 1 en 2 al gehad en het probleem blijft.
Denken jullie dat stap 3 nog enig effect kan hebben?

MAIL MICROSOFT
Additionally, I would like to thank you for the detailed information you provided in your email below!

So I have now prepared the following Action Plans for you so we can confirm whether or not the reported issue is a software related one.

Action Plan 1:
--------------------------------
When the issue occurs next time, shut down the Surface device, by pressing VOLUME UP and POWER simultaneously for 15 seconds and restarting the Surface. If the issue continue happening, please proceed with the next Action Plans.

Action Plan 2:
Refresh your Surface by following the steps below:

Refreshing your Surface reinstalls Windows and keeps your personal files, settings, apps that came installed on your Surface, and apps you installed from the Store. You’ll need to reinstall desktop apps.

Here’s how:

Step 1: Swipe in from the right edge of the screen and tap Settings.
(If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, move the mouse pointer down, and click Settings.)

Step 2: Tap or click Change PC settings > Update and recovery > Recovery.

Step 3: Under Refresh your PC without affecting your files, tap or click Get started.

Step 4: Tap or click Next, make sure your Surface is plugged in, and tap or click Refresh.

After refreshing your Surface, you’ll need to reinstall desktop apps such as Microsoft Office, as well as the latest Windows updates.

Action Plan 3:
Reset your Surface by following the steps below:

Download a recovery image for your Surface:
https://www.microsoft.com...downloadablerecoveryimage

Create a USB recovery drive:
https://www.microsoft.com...e?os=windows-8.1-update-1

Reset from USB recovery media:
https://www.microsoft.com...=windows-8.1-update-1#usb

Mr. , if none of these help here, I will involve the Hardware department to further assist with resolving this issue.

Please keep me updated on the progress and the results.

Thank you in advance for the collaboration!

[ Voor 88% gewijzigd door dread op 11-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik wilde niet teveel edits doen en deze informatie lijkt me belangrijk en zou een beetje wegvallen als je eerst mijn uitgebreide bovenstaande post zou lezen.

Microsoft erkend het bestaan van het slaapprobleem van onze SP4. Linkje En ze zouden met een oplossing komen begin dit jaar ?!? Sow he, dat kan nog wel even duren.

In die page staat ook een link hiernaar: http://www.windowscentral.com/how-force-surface-hibernate

Daarbij gaat het om de SP4 te laten hybernaten ipv in sleep modus. Ik dacht; ik share het even voor diegene met problemen.

Ik laat nog wel even weten als ik geen problemen meer heb en laten we hopen dat Microsoft snel een oplossing heeft.

Hier nogmaals het moeilijk uit slaap komen beschreven maar dan wel op een >:) manier: https://www.thurrott.com/...e-devices-until-next-year
Met als afsluiter: This level of unreliability is unacceptable for any PC, but it’s particularly troubling in such an expensive device.

[ Voor 26% gewijzigd door dread op 11-01-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

revolution-nl schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:42:
Mijn Surface 4 Pro is weer terug naar Microsoft. Scrambled beeldweergave wat steeds erger werd (zelfs bij het boot logo). Ook af en toe last van het knipperen van de backlight in een snelle frequentie.

Ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten. Paradigit doet helaas niet aan omruilen.
De Surface is weer terug van reparatie, het is een replacement unit geworden. Helaas met een half dode pixel die zichtbaar is bij donkere kleuren.

Ik denk dat ik medio 2016 de Surface maar weer aanbied ter reparatie met als hoop dat ik dan een Surface terug krijg uit een nieuwe productie batch.

[ Voor 29% gewijzigd door revolution-nl op 11-01-2016 20:48 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
Hier een blije eigenaar van een SP4 i7. Wat een geweldig apparaat. Wel wat last van de Skylake-bugs, maar daar had ik me op ingelezen. Wat wel zorgwekkend is, is dat ik vaak een zeer hoog zoemgeluid hoor die niet uit de speakers komt. Is dit een fabricagefoutje bij mijn SP4 of hoort dit er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrdirector
Kan de ventilator zijn, of een afwijking daaraan om precies te zijn. Heb je het een ander laten horen ? Is het geluid ook hoorbaar als je je tablet omkeert, of schuin houdt ? Zou als je er last van hebt en houdt dit wel even met MS opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
dread schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:45:
[...]
Met als afsluiter: This level of unreliability is unacceptable for any PC, but it’s particularly troubling in such an expensive device.
Bedankt voor de samenvatting en de links :)
Ik heb ook nog regelmatig last van het sleep probleem helaas. Wel rek je nu deze quote uit zijn verband, want volgens mij bedoelt Paul met de afsluiter vooral de Surface Book - die nog een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
TrueChaoZ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de samenvatting en de links :)
Ik heb ook nog regelmatig last van het sleep probleem helaas. Wel rek je nu deze quote uit zijn verband, want volgens mij bedoelt Paul met de afsluiter vooral de Surface Book - die nog een stuk duurder is.
Nou de rest (SP4 devices) worden ook DUUR betaald hoor. Natuurlijk erg zuur voor die extreem dure Surface book maar voor de SP4's is het ook acceptabel, immers voor 1000 euro heb je helemaal niks en begint het avontuur pas bij 1149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

revolution-nl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:12:
[...]

De Surface is weer terug van reparatie, het is een replacement unit geworden. Helaas met een half dode pixel die zichtbaar is bij donkere kleuren.

Ik denk dat ik medio 2016 de Surface maar weer aanbied ter reparatie met als hoop dat ik dan een Surface terug krijg uit een nieuwe productie batch.
Ok.. hij gaat morgen weer terug, het scherm zit ook niet goed vast een de binnenzijde, als je het scherm vastpakt hoor je een kloenkje en voel je dat de voor en achterkant los van elkaar zitten 8)7

Hebben ze bij Microsoft wel iemand op QC zitten? Ik vind de klachten die ik ervaar echt belachelijk voor een premium device van een kleine 1200 euro.

Wat heb ik een spijt dat ik mijn Surface Pro 3 verkocht heb.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 11-01-2016 22:01 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Bomberman71 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:46:
[...]
Nou de rest (SP4 devices) worden ook DUUR betaald hoor. Natuurlijk erg zuur voor die extreem dure Surface book maar voor de SP4's is het ook acceptabel, immers voor 1000 euro heb je helemaal niks en begint het avontuur pas bij 1149 euro.
Dat snap ik. Ik vind de Surface prijzen acceptabel, maar dat verschilt uiteraard per persoon :). De problemen lijken mij toch ook erg veel met het Skylake platform (i.c.m. Windows 10) te maken te hebben, en niet zozeer met het hardware apparaat zelf. Het lijkt er zeker op alsof er tussen Intel en Microsoft te weinig is getest.

En daardoor lijkt het wel alsof ze direct van de band afgerold zijn naar de eindgebruikers zonder QA er tussen. Wat natuurlijk wel erg jammer is, maar ik ben er van overtuigd dat dat zich wel oplost. Verder (naast sleep) heb ik inmiddels geen problemen meer. Dus ik vind dat ze in 1 a 2 maanden al veel problemen hebben opgelost.

Als ze 2 a 3 maanden extra hadden genomen hadden ze misschien wel gelijk goed kunnen uitbrengen. Maar dan hadden ze ook de kerstperiode gemist, en ik persoonlijk zou hem dan nog steeds gekocht hebben voor dezelfde prijs, maar dan 3 maanden later. En dan had ik dus 3 maanden minder ermee kunnen spelen :P
revolution-nl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:00:
Ok.. hij gaat morgen weer terug, het scherm zit ook niet goed vast een de binnenzijde, als je het scherm vastpakt hoor je een kloenkje en voel je dat de voor en achterkant los van elkaar zitten 8)7

Hebben ze bij Microsoft wel iemand op QC zitten? Ik vind de klachten die ik ervaar echt belachelijk voor een premium device van een kleine 1200 euro.

Wat heb ik een spijt dat ik mijn Surface Pro 3 verkocht heb.
Balen man, het lijkt wel alsof je een maandagmorgen reparatie model hebt gekregen ter vervanging van je maandagmorgen model :( Ik heb nog eens gekeken naar de bevestiging van mijn scherm, maar dat zit toch echt prima vast. Ik krijg er geen geluid uit in de hoekjes. Succes, ik hoop dat de volgende wel goed is!

[ Voor 24% gewijzigd door TrueChaoZ op 12-01-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
MIjn SP4 i7 8gb heb ik ingeleverd. Heb drie verschillende varianten ontvangen en geprobeerd, maar elke machine had backlight bleed. Dat kan ik voor een apparaat van 1.800,- echt niet accepteren. Ik baal daarvan. Het concept vind ik geweldig en eigenlijk is de backlight bleed het enige wat mij echt dwars zit.

Iemand anders die hem terug heeft gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

TrueChaoZ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:06:
[...]

Balen man, het lijkt wel alsof je een maandagmorgen reparatie model hebt gekregen ter vervanging van je maandagmorgen model :( Ik heb nog eens gekeken naar de bevestiging van mijn scherm, maar dat zit toch echt prima vast. Ik krijg er geen geluid uit in de hoekjes. Succes, ik hoop dat de volgende wel goed is!
Kan gebeuren, als early adaptor heb je nu eenmaal een hoger risico op kinderziektes. Drie keer recht is scheepsrecht dus Microsoft heeft nog één kans.

Verdere alle lof voor Paradigit die wederom alles keurig heeft opgepakt. Blij dat ik niet rechtstreeks bij MS heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
revolution-nl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:12:
[...]

Kan gebeuren, als early adaptor heb je nu eenmaal een hoger risico op kinderziektes. Drie keer recht is scheepsrecht dus Microsoft heeft nog één kans.

Verdere alle lof voor Paradigit die wederom alles keurig heeft opgepakt. Blij dat ik niet rechtstreeks bij MS heb besteld.
Klopt, early adopten is tegenwoordig gewoon voor testpiloot spelen in een hoop gevallen.
Je ziet dat bij bijna alles, consoles, tablets, smartphones, Tv's, en zelfs auto's.

Met name in de consumenten electronica heeft men veel druk mbt een release date (you snooze, you lose) en dat gaat zeer zeker ten koste van testfases.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te concluderen dat MS een ronduit slechte testfase heeft gedaan.
Want Sleep issues en falende drivers kom je dan tegen, 100% zeker.
Dus, dat betekent eigenlijk meer dat men het wist maar willens en wetens de boel toch heeft gereleased onder het mom van 'we patchen het wel... komt wel goed ...'

En dit laatste is een kwalijke zaak. Immers het concept van de SP is gewoon top !

Ik geloof heilig dat die driver issues opgelost worden. Ik hoop maar dat de Skylake cpu (en chipset) echt functioneel in slaap gezet kan worden middels software want als blijkt dat er hardwarematig iets niet klopt (ongelukkige combo van bepaalde componenten) dan wordt het echt lastig. Zie MS echt niet alle verkochte SP4's terugnemen en nieuwe revisie versies uitdelen.
Zal niet de eerste keer zijn dat hardwarematige fouten in consumenten electronica zit en dat software geen oplossing dan bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
TheDweep schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:01:
MIjn SP4 i7 8gb heb ik ingeleverd. Heb drie verschillende varianten ontvangen en geprobeerd, maar elke machine had backlight bleed. Dat kan ik voor een apparaat van 1.800,- echt niet accepteren. Ik baal daarvan. Het concept vind ik geweldig en eigenlijk is de backlight bleed het enige wat mij echt dwars zit.

Iemand anders die hem terug heeft gestuurd?
Ik, Na een reparatie termijn. Ik let bij de volgende ook eerst op het lotnummer en zal niks meer me nemen wat onder de 51 valt(hopend dat 51+ er geen last meer van heeft). zal binnenkort even langs de MM kijken of ze het toestel in de schappen hebben liggen in plaats van het magazijn en dan ff lot nummer bekijken.

Ik wil het apparaat nog steeds, maar wel zonder problemen.
Bomberman71 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:44:
[...]
"Knip"

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te concluderen dat MS een ronduit slechte testfase heeft gedaan.
Want Sleep issues en falende drivers kom je dan tegen, 100% zeker.
Dus, dat betekent eigenlijk meer dat men het wist maar willens en wetens de boel toch heeft gereleased onder het mom van 'we patchen het wel... komt wel goed ...'

"knip"
De backlight bleed hoort daar ook bij, MS geeft zelf toe dat de apparaten het niet horen te hebben.
En je kunt er van uit gaan dat de gewone mens er geen idee bij heeft, anders hadden we hier wel nog meer klagende mensen gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door ghost010 op 13-01-2016 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ik heb nu elke keer een blue screen als ik mijn surface pro opstart met de code:
System_service_exception
En hij start helemaal niet meer op alleen als ik de surface naar fabrieks instellingen zet,
Maar dan komt na een week weer hetzelfde probleem.

Zal ik hem terugbrengen of weet iemand hier waar het aan kan liggen?

Edit:
Kan ook niet in safe mode;
Reset met behoudt gegeven lukt ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruudox op 13-01-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
revolution-nl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:12:
[...]

Inderdaad, niets dan lof voor Paradigit.
ghost010 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 02:57:
[...]
Ik, Na een reparatie termijn. Ik let bij de volgende ook eerst op het lotnummer en zal niks meer me nemen wat onder de 51 valt(hopend dat 51+ er geen last meer van heeft). zal binnenkort even langs de MM kijken of ze het toestel in de schappen hebben liggen in plaats van het magazijn en dan ff lot nummer bekijken.

Ik wil het apparaat nog steeds, maar wel zonder problemen.
Precies, ik vind geen alternatief. Dell komt straks met een mooi vergelijkbaar product, maar die komt pas in februari.

Hoe zie je eigenlijk aan het lotnummer uit welke week de machine komt?

[ Voor 5% gewijzigd door TheDweep op 13-01-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20
MADLAX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:45:
Ook ik heb mijn eerst pro 4 al retour gedaan, Vanwegen screen bleed, en het kan zeker zonder. Maar het is gewoon een bekend probleem met de eerst batch van de surface pro's. Zo 90/80% van alles dat is gemaakt is in week 42 t/'m 46. Kijk naar de LOT NO DATE NR, zoiets als 1545 eerste 2 nummers zijn het jaar en de laaste 2 nummers zijn de week waarin het is gemaakt.

Het probleem is dat ze de lijm niet goed laten drogen achter het scherm, dat aan de behuizing is geplakt.
Achter de kickstand bevindt zich een lang nummer. Daarin zie je 15 staan als het jaar en de 2 cijfer direct er achter is het weeknummer. Die van mij heeft 1545. Dus week 45.
Maar ik kan met alle tevredenheid melden dat ik dik tevreden ben over mijn exemplaar. Ik ervaar geen driver crashes meer sinds een maand geleden de updates zijn geinstalleerd. Bleeding is bij mij echt minimaal en alleen tegen de onderrand een beetje zichtbaar op een compleet zwarte achtergrond wat ik eigenlijk nooit heb alleen met het opstarten van de tablet eventjes. Het stoort mij totaal niet. Ik heb een i5 8gb 256gb model.
Battery drain heb ik nooit last van. Het hangt helemaal van jezelf af wat je op je tablet doet en hoe hard je deze laat werken. Windows hello gebruik ik altijd om in te loggen en daarbij is maar een paar seconden het rode IR ledje aan. Dus dat gebruikt helemaal niet zo veel stroom.
Wat ik altijd doe is mijn tablet/windows helemaal uit zetten. Slaapstand gebruik ik eigenlijk nooit tenzij die daar soms per ongeluk eventjes na lang inactive zijn in valt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:45:
In die page staat ook een link hiernaar: http://www.windowscentral.com/how-force-surface-hibernate

Daarbij gaat het om de SP4 te laten hybernaten ipv in sleep modus. Ik dacht; ik share het even voor diegene met problemen.
We zijn inmiddels een paar dagen verder en het is enorm verbeterd. Ik heb geen problemen meer gehad met niet uit slaap modus te komen. Omdat hij nooit meer in slaap modus gaat.

Hibernation here dude ! ;)

Hehe nu wordt het weer een fijn apparaat. Nog wel :( op Microsoft dat ze dit zo op de markt brengen en dit niet aanraden bij problemen.

Anyway weer tijd voor de fun stuff!! 8)

Wie heeft er al een toffe SP4 cover gevonden?

Deze is te gek! Wel in de US dus waarschijnlijk komt er nog douanekosten bij.
https://www.sfbags.com/co.../surface-pro-4-sleevecase

Iemand een andere coole Cover? Ik moet er dringend een hebben (al een kras op achterkant.)
Meeste covers zijn nog voor de drie en die is iets dikker dacht ik.

EDIT:
Wow dit klopt helemaal niet toch?
http://www.bol.com/nl/p/u...12cover/9200000050486934/
De SP4 kan hiervan toch nooit gebruik maken. Maar anderzijds wil il wel een cover met ingebouwde kickstand. Ik vraag me af hoelang de kickstand van de SP4 meegaat?

[ Voor 13% gewijzigd door dread op 13-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
dread schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:03:

Wie heeft er al een toffe SP4 cover gevonden?

Deze is te gek! Wel in de US dus waarschijnlijk komt er nog douanekosten bij.
https://www.sfbags.com/co.../surface-pro-4-sleevecase

Iemand een andere coole Cover? Ik moet er dringend een hebben (al een kras op achterkant.)
Meeste covers zijn nog voor de drie en die is iets dikker dacht ik.

EDIT:
Wow dit klopt helemaal niet toch?
http://www.bol.com/nl/p/u...12cover/9200000050486934/
De SP4 kan hiervan toch nooit gebruik maken. Maar anderzijds wil il wel een cover met ingebouwde kickstand. Ik vraag me af hoelang de kickstand van de SP4 meegaat?
Ik heb deze: http://nl.aliexpress.com/...,searchweb1451318400_6148

Prima ding, mooi afgewerkt. Alleen verzenden duurt even.

Voor bescherming van de surface zonder sleeve, heb ik een rol raamfolie doorzichtig bij de bouwmarkt gekocht. 5 mtr voor 6 euro ofzo. Ik plak dat altijd op de achterkant van mijn telefoons/laptops en nu dus de surface. Het is een erg stevige, vrijwel onzichtbare bescherming. Echt een aanrader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
SpitfireNL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:29:
Bleeding is bij mij echt minimaal en alleen tegen de onderrand een beetje zichtbaar op een compleet zwarte achtergrond wat ik eigenlijk nooit heb alleen met het opstarten van de tablet eventjes. Het stoort mij totaal niet. Ik heb een i5 8gb 256gb model.
Die minimale bleeding heb ik ook (zelfde model; al staat er na de 15 54 :+ onder het Microsoft logo, dat lijkt me niet te kloppen), maar ik zie het ook echt alleen maar bij het opstarten. Ik heb er verder nog geen enkele keer last van gehad. Ook bijvoorbeeld niet bij het kijken van een film of serie via Netflix.
SpitfireNL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:29:
Wat ik altijd doe is mijn tablet/windows helemaal uit zetten. Slaapstand gebruik ik eigenlijk nooit tenzij die daar soms per ongeluk eventjes na lang inactive zijn in valt.
We zijn inmiddels een paar dagen verder en het is enorm verbeterd. Ik heb geen problemen meer gehad met niet uit slaap modus te komen. Omdat hij nooit meer in slaap modus gaat.

Ik heb de instellingen ook aangepast, maar eigenlijk heb ik alleen de instelling aangepast dat het scherm niet in standby gaat als ik hem dichtklap. Dan doet ie nu gewoon niets, dus ook geen hibernation. Dus als ik hem in standby wil hebben moet ik dat doen via de aan/uit knop, of hij gaat automatisch na 5 of 10 minuten inactiviteit. Tot nu toe heb ik hiermee ook geen problemen meer gehad met het niet uit slaap komen. Maar ik test dit nog vrolijk verder :) Mocht het toch terugkeren dan ga ik ook over tot hibernate O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

Hehe nu wordt het weer een fijn apparaat. Nog wel :( op Microsoft dat ze dit zo op de markt brengen en dit niet aanraden bij problemen.
Ja een effectieve workaround maar Sleepmode moet gewoon wel gaan werken want dit opstarten duurt toch even.
Geen probleem als hij uitstaat en je start hem op voor de eerste keer maar de meesten zijn gewend als bij een reguliere tablet of smartphone dat je hem aanklikt en de boel is klaar.
Nu met hibernate duurt dat toch zeker een seconde of 14. Dat 10 a 20x per dag is dan toch wel irritant.

Daar is ook de sleepmodus voor, zo min mogelijk downtime.
Maar goed, tot die tijd is dit een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Ruudox schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:53:
Ik heb nu elke keer een blue screen als ik mijn surface pro opstart met de code:
System_service_exception
En hij start helemaal niet meer op alleen als ik de surface naar fabrieks instellingen zet,
Maar dan komt na een week weer hetzelfde probleem.

Zal ik hem terugbrengen of weet iemand hier waar het aan kan liggen?

Edit:
Kan ook niet in safe mode;
Reset met behoudt gegeven lukt ook niet.
Dat is jammer, ik heb ook even meegezocht op het internet, en er is genoeg over deze error te vinden, maar ook veel onduidelijkheid. Iets wat wel vaak terugkomt is dat het mogelijk een driver probleem is. Of dat degene die er last van heeft een Insider Preview versie of mogelijk beta/zeer recente driver heeft. Echt een fix heb ik niet gezien. Ik raad je aan om contact met Microsoft op te nemen of via Microsoft forums te vragen, zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
TrueChaoZ schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:02:
[...]

Dat is jammer, ik heb ook even meegezocht op het internet, en er is genoeg over deze error te vinden, maar ook veel onduidelijkheid. Iets wat wel vaak terugkomt is dat het mogelijk een driver probleem is. Of dat degene die er last van heeft een Insider Preview versie of mogelijk beta/zeer recente driver heeft. Echt een fix heb ik niet gezien. Ik raad je aan om contact met Microsoft op te nemen of via Microsoft forums te vragen, zoals deze.
Ik heb het idd ook op dat forum gevraagd en ze hebben mij daar aangeraden om niet de recovery van de surface zelf te gebruiken maar om een nieuwe te downloaden.

Dat heb ik nu geprobeerd en hopen dat hij nu blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
TheDweep schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:36:

Precies, ik vind geen alternatief. Dell komt straks met een mooi vergelijkbaar product, maar die komt pas in februari.

Hoe zie je eigenlijk aan het lotnummer uit welke week de machine komt?
Van het lot nummer zijn de eerste 2 cijfers zijn het jaar tal, de laatste 2 het week nummer. 2015 loopt tot week 53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
lot nummer staat ook op de doos. Mocht je hem ergens afhalen, kan je dat eerst checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Mooi, dat scheelt weer dozen open maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik had vandaag voor het eerst dat hij volledig vastliep met flikkerend beeldscherm. Daarna blauw mozaiekje. Heb maar dertig seconden de power knop ingedrukt. Daarna ging hij updates installeren. weird. Maar gelukkig is het een test model van Microsoft dat ik gekregen heb om de stabiliteit te testen ;)

Hebben jullie geen bedenkingen bij het steeds weer openmaken van de standaard. Zijn hier SP3 bezitters die kunnen aangeven of de slijtage zodanig is dat het slap wordt na een tijd of is dat wel goed doordacht?
ghost010 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:56:
[...]

Van het lot nummer zijn de eerste 2 cijfers zijn het jaar tal, de laatste 2 het week nummer. 2015 loopt tot week 53.
Ik vraag met het af..
Laatste 2 cijfers kunnen wel kloppen: 53
Maar eerste twee cijfers zijn 00 (er komt helemaal geen 15 in voor ) ?

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen