Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45
Het viel me op, na de SRM 1.0.1 update, dat de lijst met MAC adressen in Traffic Control langer was geworden.
Langer dan het aantal devices wat ik hier in huis heb.
Wat blijkt, dit zijn allemaal iOS devices. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat Apple met iOS8 MAC Address Randomization (http://www.imore.com/closer-look-ios-8s-mac-randomization) heeft geïntroduceerd.
Dit houdt in dat om de zoveel tijd de MAC adressen van je iPhones en iPads veranderen.

Hou daar dus rekening mee wanneer je afhankelijkheden hebt ingesteld in SRM (bv het MAC Filter in de Wireless settings of op andere plekken in je netwerk) m.b.t. je MAC adres en dat je niet hoeft te schrikken als je opeens een rits onbekende devices ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door funxiun op 22-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:21
Ik heb de router sinds vanmiddag en ben nu de hele middag al bezig om hem werkend te krijgen. Ik krijg hem gewoon niet op het internet aangesloten. Router zit nu aangesloten op de NTU naar de WAN poort. Ik heb glasvezel van xs4all en op auto pakt hij de verbinding niet. Via PPPoE geprobeert, waarvan ik alleen het username wist die ik vanuit mijn oude router (fritzbox 7490) kon uitlezen. Het wachtwoord weet ik dus niet, maar op internet staan standaard voorbeelden die ik heb geprobeert (FB7490, 1234, kpn, gewoon leeg laten) Maar hij pakt hem maar niet. Handmatig kan ik maar de helft invullen. Als de fritzbox verbind zie ik het ip (statisch) en de gateway, maar op de synology moet ik dan nook het subnet mask invullen die ik niet weet. Weet iemand zo wat ik fout doe of zal ik ff een eigen topic aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
heggico schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:46:
Ik heb de router sinds vanmiddag en ben nu de hele middag al bezig om hem werkend te krijgen. Ik krijg hem gewoon niet op het internet aangesloten. Router zit nu aangesloten op de NTU naar de WAN poort. Ik heb glasvezel van xs4all en op auto pakt hij de verbinding niet. Via PPPoE geprobeert, waarvan ik alleen het username wist die ik vanuit mijn oude router (fritzbox 7490) kon uitlezen. Het wachtwoord weet ik dus niet, maar op internet staan standaard voorbeelden die ik heb geprobeert (FB7490, 1234, kpn, gewoon leeg laten) Maar hij pakt hem maar niet. Handmatig kan ik maar de helft invullen. Als de fritzbox verbind zie ik het ip (statisch) en de gateway, maar op de synology moet ik dan nook het subnet mask invullen die ik niet weet. Weet iemand zo wat ik fout doe of zal ik ff een eigen topic aanmaken?
Ik moest voor mijn Telfort glasvezel overal de stroom ff afhalen (NTU en Experiabox).
Daarna had ik automatisch connectie. Of het was gewoon toeval bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik ben ook aan het twijfelen voor de aanschaf van deze router helemaal na het lezen van de ervaringen hier over de stabiliteit.
Wellicht nog even wachten, maar waar ik benieuwd naar was (wellicht is het al genoemd) is deze router ook bij een KPN aansluiting te gebruiken ivm IPTV ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
MdO82 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:47:
Ik ben ook aan het twijfelen voor de aanschaf van deze router helemaal na het lezen van de ervaringen hier over de stabiliteit.
Wellicht nog even wachten, maar waar ik benieuwd naar was (wellicht is het al genoemd) is deze router ook bij een KPN aansluiting te gebruiken ivm IPTV ?
Ik heb hem achter de experiabox hangen.
Alleen mijn internetverkeer gaat door de Synology, de rest hangt gewoon aan de EB.
Heb dus router achter router. Port forwarding op de EB ingesteld voor mijn NAS naar de RT1900 en van de RT weer door naar mijn NAS.
Misschien wel omslachtig, maar werkt goed en kan gewoon alles zelf inregelen en heb fatsoenlijke wifi. Wifi van de EB staat uit.
Ik gebruik ook de telefoon van Tefort, kan dus niet om de EB heen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Ik heb het gefixed met een managed switch. Tagged vlan 6 in, untagged uit. Daarna werkte het vrijwel direct. Ik dacht alleen dat met de laatste software update dat niet meer nodig zou zijn. Heb ik iets gemist wat ik daarvoor moet instellen? Of had ik me gewoon verkeken op die update? Router werkt voor de rest perfect. Alleen nog uitzoeken waarom de packages niet willen installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
Iemand een idee wat voor snelheden hiermee gehaald kan worden dmv een vpn client? Mijn WNDR3700 haalt maar een magere 12mbit. Ik ben benieuwd naar de Synology en wat voor cpu load erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Djarune schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:57:
Iemand een idee wat voor snelheden hiermee gehaald kan worden dmv een vpn client? Mijn WNDR3700 haalt maar een magere 12mbit. Ik ben benieuwd naar de Synology en wat voor cpu load erbij hoort.
Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, ben deze router in de gaten aan het houden.

Momenteel draai ik OpenVPN op een Pi en dat is ook niet altijd even snel. Nu heb ik nog nooit een router met VPN-functie gehad, dus vind het ook lastig inschatten wat ik daarvan kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Vannacht weer een automatische update gehad:
Version: 1.0.1-6007 Update 2

(2016/01/26)

Fixed Issues
1.Enhanced security for SSH connections (CVE-2016-0777 and CVE-2016-0778).
2.Fixed an issue where FTP transmission through PPPoE may not work when firewall rules are in place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Tralapo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, ben deze router in de gaten aan het houden.
Ik zal er vanavond eens naar kijken, moet dat zowieso toch nog instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Ik kreeg zojuist mail:
Dear user,

DSM 5.2 -6007 update 2 will automatically be installed in 10 minutes. If you want to cancel the installation, please sign in to SynoRT and do it in the notification area.

Sincerely,
Synology Router Manager
Foutje?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigcookie
  • Laatst online: 10-09 13:52
heggico schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:11:
Ik heb het gefixed met een managed switch. Tagged vlan 6 in, untagged uit. Daarna werkte het vrijwel direct. Ik dacht alleen dat met de laatste software update dat niet meer nodig zou zijn. Heb ik iets gemist wat ik daarvoor moet instellen? Of had ik me gewoon verkeken op die update? Router werkt voor de rest perfect. Alleen nog uitzoeken waarom de packages niet willen installeren..
Ik heb alles werkent hier met glasvezel van xs4all -> zie screenshot (lan 1,2,3 internet 4 voor tv)

screenshot xs4all vlan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
bigcookie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Ik heb alles werkent hier met glasvezel van xs4all -> zie screenshot (lan 1,2,3 internet 4 voor tv)

[afbeelding]
Hoe heb jij je verbinding staan onder "Internet"? Gewoon connection type auto? Van het weekend dan nog maar eens proberen, beetje zonde van de managed switch momenteel aangezien hij echt alleen een vlan tag wegstript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
heggico schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:42:
[...]

Hoe heb jij je verbinding staan onder "Internet"? Gewoon connection type auto? Van het weekend dan nog maar eens proberen, beetje zonde van de managed switch momenteel aangezien hij echt alleen een vlan tag wegstript.
Nee je moet kiezen voor PPPoE - > FB7490@xs4all.nl -> 1234 (https://www.xs4all.nl/ser...an-fritzbox-instellen.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
bigcookie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:51:
[...]
PPPoE - > FB7490@xs4all.nl -> 1234
Jup, daar staat ie bij mij nou ook op, maar dat werkte pas nadat ik de vlan tag eraf haalde met de switch.. morgen maar nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
heggico schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Jup, daar staat ie bij mij nou ook op, maar dat werkte pas nadat ik de vlan tag eraf haalde met de switch.. morgen maar nog eens kijken.
misschien heb je hier wat aan

wanSettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Zoals ik het hier (hopelijk goed) lees is het nog niemend gelukt op glasvezel de ExperiaBox van KPN helemaal te vervangen door (puur) deze router, Of toch ?

graag hulp / instellingen aub.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
heggico schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:15:
[...]

Ik zal er vanavond eens naar kijken, moet dat zowieso toch nog instellen.
Heb je dit nog kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Tralapo schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:50:
[...]

Heb je dit nog kunnen testen?
Ah, sorry, vergeten te reageren. De locatie waar ik het vanaf had getest had een maximale upload van zo'n 10mbit, dus ik heb niet echt gekeken hoe snel het nou kon gaan. Heb er dus verder niet echt naar gekeken naar hoe snel het maximaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:55:
[...]

Dit soort berichten bevestigt helaas mijn twijfel tot aankoop. Dit moet toch niet mogen met een router met zo'n prijskaartje. Ik loop weg met mijn NAS, maar dit soort kinderziektes??? Ik zou dat ding gelijk retourneren.
Same here. Ik was min of meer zeker van de aanschaf van dit model maar twijfel na alle reacties (o.a. hier). Ik lees veel kinderziektes, incompatibiliteit, instabiliteit van het WIFI signaal, problemen met WAN-LAN throughput en ga maar door. Is het nog te vroeg (maar dan had men het product nog niet op de markt moeten brengen)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 20:21

j3r

Ik ben van mening dat het apparaat niet te vroeg op de markt gebracht is. Ik installeer alle updates direct maar vanaf dag 1 bijna geen problemen gehad. In het begin had ik heel even last van mijn VPN verbinding die niet vlekkeloos werkte, maar toen zat de router nog achter de ExperiaBox van Telfort.

Wat en hoe ik op dit moment de router gebruik;
1. VPN. Haal hierbij plm 30mbit via 4g (down + up), zojuist even getest.
2. ExperiaBox van Telfort de deur uit gedaan (gebruiken geen telefonie). Het instellen hiervan was kinderlijk eenvoudig!
3. Wifi netwerk (1=2.4GHz, 2=5GHz, 3=GuestWifi)

De doorvoersnelheid (WAN-->LAN) is voor mij op dit moment geen probleem met een 100Mbit abonnement. Kan me wel voorstellen dat dit in de toekomst (2/3 jaar) een probleem zal worden, maar ach...dan koop ik de opvolger van deze router wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Met een 100Mbit abonnement zal je inderdaad niet last hebben van een bottleneck die daarboven ligt. Het punt is meer dat je hiervan wel last zult krijgen bij een snellere verbinding welke bovendien steeds beter beschikbaar worden. Ik ga er vanuit dat een router in deze prijsklasse langer meegaat dan 2 / 3 jaar eigenlijk. Binnen dat tijdsbestek vervangen de meeste mensen de router sowieso niet. In potentie heeft Synology hier een heel mooi product in handen. Over de uitvoering kunnen we twisten. De lage WAN / LAN snelheid onder sommige situaties en het idee dat zaken als NAT alleen in software lijken te worden afgehandeld aangevuld met een vrij beperkte geheugenomvang (zeker wanneer je apps wilt gaan gebruiken) lijken roet in het eten te gooien. Deze punten kom je ook in reviews met enige regelmaat tegen.

Een punt om voor deze router te kiezen is vooral de goede support vanuit Synology. Je bent min of meer zeker van lange ondersteuning en veel firmware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:58:
Met een 100Mbit abonnement zal je inderdaad niet last hebben van een bottleneck die daarboven ligt. Het punt is meer dat je hiervan wel last zult krijgen bij een snellere verbinding welke bovendien steeds beter beschikbaar worden. Ik ga er vanuit dat een router in deze prijsklasse langer meegaat dan 2 / 3 jaar eigenlijk. Binnen dat tijdsbestek vervangen de meeste mensen de router sowieso niet. In potentie heeft Synology hier een heel mooi product in handen. Over de uitvoering kunnen we twisten. De lage WAN / LAN snelheid onder sommige situaties en het idee dat zaken als NAT alleen in software lijken te worden afgehandeld aangevuld met een vrij beperkte geheugenomvang (zeker wanneer je apps wilt gaan gebruiken) lijken roet in het eten te gooien. Deze punten kom je ook in reviews met enige regelmaat tegen.

Een punt om voor deze router te kiezen is vooral de goede support vanuit Synology. Je bent min of meer zeker van lange ondersteuning en veel firmware versies.
Waarom zou je een nog sneller abonnement nemen/willen dan 100Mbit? Ruim voldoende om te streamen, downloaden en te internetten, zelfs met meerdere tegelijk.

Die Apps vind ik persoonlijk zinloos want die kan ik ook op mijn Synology Nas draaien.

Ik neig toch steeds meer naar deze ipv Netgear Nighthawk precies om wat je stelt. Updates. Heb hier nu een WNDR3700 die nog steeds verkocht wordt maar waar ik zeker nu al 5 jaar geen update meer voor heb ontvangen.

Kan iemand me vertellen hoe groot de range en snelheid is in de praktijk van het wifi deel in een betonnen huis met router centraal in woning, dus niet vanuit een meterkast? Daarin blinkt de Nighthawk volgens mij uit en dat houdt me nu nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Of 100Mbit voldoende voor je is kan je alleen zelf bepalen. Een gemiddelde Ziggo verbinding zit hier al iets boven (want 120Mbit) en bij de volgende upgrade zal dit ruimschoots zijn vermoed ik. Ik wil in ieder geval een router die dit soort snelheden met gemak kan opvangen.

De apps kunnen wellicht ook op een NAS maar voor sommige zaken vind ik de router juist weer de aangewezen plek voor dit soort zaken (bijvoorbeeld in het geval van een VPN server). Het is allemaal een persoonlijke keuze natuurlijk.

Mijn ervaringen met Synology support en ondersteuning trekken mij bijna over de streep. Dat is echt een enorm groot pluspunt (wanneer ze de naam ook bij de netwerk divisie hoog weten te houden) ten opzichte van de andere merken als Netgear en TP-Link.

Wat ik niet kan vinden is of het geheugen op de Synology RT1900ac uitbreidbaar is of niet. Als dat wel het geval is dan is dit uberhaubt geen blocking issue meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 02-02-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar dan heb je met 500Mbit nog ruimte zat lijkt me. Ik zou dan weer eerder kiezen voor een goedkoper abonnement dat dan weer rond de 100 blijft. Voor mij en gezin snel zat.

Eens VPN Server zou ik ook op router draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:25:
[...]
Wat ik niet kan vinden is of het geheugen op de Synology RT1900ac uitbreidbaar is of niet. Als dat wel het geval is dan is dit uberhaubt geen blocking issue meer.
Helaas, niet uitbreidbaar, het geheugen is vastgesoldeerd, zowel de 256 MB RAM als de 4 GB eMMC-flash. Zie onder meer de foto's van het binnenwerk bij eTeknix of de eerder al eens geplaatste draad van pctine (na de plaatjes van de rode kater; zo nodig een digitale vertaler inschakelen): http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=110&t=4555103. Ook Techbang geeft veel pcb-details vrij: http://www.techbang.com/p...-rt1900ac-wireless-router.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 16:54 . Reden: Zowel ram als flashgeheugen vastgesoldeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Bor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:58:

NAT is met de komst van IPv6 niet meer relevant. Dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Mits IPv6 een keertje door gaat komen bij de Nederlandse ISP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
St00mwals schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:33:
[...]

NAT is met de komst van IPv6 niet meer relevant. Dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Mits IPv6 een keertje door gaat komen bij de Nederlandse ISP's
In de tijd dat je alleen native IPv6 draait heb je vermoedelijk al lang een andere router. Wat mij betreft is dit, zeker in de huidige situatie waarbij veel providers geen IPv6 aanbieden of ondersteunen danwel alleen in mixed mode ondersteunen absoluut een valide argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bor schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:01:
[...]

Same here. Ik was min of meer zeker van de aanschaf van dit model maar twijfel na alle reacties (o.a. hier). Ik lees veel kinderziektes, incompatibiliteit, instabiliteit van het WIFI signaal, problemen met WAN-LAN throughput en ga maar door. Is het nog te vroeg (maar dan had men het product nog niet op de markt moeten brengen)?
WAN-LAN snelheid wordt pas een probleem als CTF wordt uitgeschakeld. Als deze aan staat, is ongeveer 940 Mbps haalbaar.

http://www.shadowandy.net...0ac-review-speed-test.htm

Na ongeveer 2 weken gebruik heb ik overigens nog niks gemerkt van instabiliteit of incompatibiliteit. Op momenten zijn er 10-15 apparaten op verschillende manieren verbonden maar heb nooit wat bijzonders megemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Da.Rock op 02-02-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben bijna klaar om zelf eens te gaan testen. Vanavond wordt er een exemplaar bij mij afgeleverd. Ik ben benieuwd naar de resultaten, ook onder niet optimale omstandigheden (zoals de router in de meterkast zoals de meeste routers zijn opgesteld). Ik verwacht in ieder geval veel van synology wat betreft updates en ondersteuning (voor lange tijd) en hoop dat ze actief blijven op de netwerkmarkt.

Heeft men al ondersteuning voor Let's Encrypt ingebouwd in de router firmware? Deze ondersteuning is inmiddels in de laatste Beta voor de NAS series al aanwezig. Dit is erg interessant, bijvoorbeeld ism externe inlog of VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:39:
Ik ben bijna klaar om zelf eens te gaan testen. Vanavond wordt er een exemplaar bij mij afgeleverd. Ik ben benieuwd naar de resultaten, ook onder niet optimale omstandigheden (zoals de router in de meterkast zoals de meeste routers zijn opgesteld). Ik verwacht in ieder geval veel van synology wat betreft updates en ondersteuning (voor lange tijd) en hoop dat ze actief blijven op de netwerkmarkt.

Heeft men al ondersteuning voor Let's Encrypt ingebouwd in de router firmware? Deze ondersteuning is inmiddels in de laatste Beta voor de NAS series al aanwezig. Dit is erg interessant, bijvoorbeeld ism externe inlog of VPN.
Laat aub even je bevindingen weten. Ik wil met name naar een andere router vanwege het draadloze gedeelte. Mijn huidige router gaat draadloos steeds minder presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:28:
Zoals ik het hier (hopelijk goed) lees is het nog niemend gelukt op glasvezel de ExperiaBox van KPN helemaal te vervangen door (puur) deze router, Of toch ?

graag hulp / instellingen aub.

Bedankt.
Zelfde instellingen als bij xs4all (zie mijn eerdere posts)

Alleen gebruikersnaam/wachtwoord zijn anders (al kon ik met mijn xs4all gegevens inloggen op het kpn netwerk en andersom)

Gebruikersnaam -> uit je expedia box halen
wachtwoord -> kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De router is inmiddels binnen en up and running :) Ik heb gelijk maar even wat unboxing foto's gemaakt die ik later zal plaatsen.

Eerste ervaring; netjes verpakt, solide en zakelijk zwarte behuizing. Meegeleverde documentatie (voor zover je die nodig hebt) is beperkt tot een soort "getting started" flyer waar niet veel meer opstaat als een paar manieren om in de webinterface te komen. De mobiele app werkte op het moment van initiële installatie nog niet bij mij (kon de router niet vinden). Eenmaal in de webinterface wordt je door een beperkte wizard geleid voor de initiële configuratie. Het ziet er allemaal netjes uit en de webinterface reageert behoorlijk sneller dan op mijn inmiddels redelijk oude DS212.

Her en der zie ik wat schoonheidsfoutjes in de interface. Als voorbeeld geeft de interface na het uitzetten van WPS een seconde oid een foutmelding in het rood bij de WPS status wanneer je de WPS tab opent.
In het stats scherm zie je kort een foutje bij IPV-6 als je dit protocol niet aan hebt staan. Ook dat duurt een seconde of twee voor het is opgelost.

Wat betreft dekking op 2.4 Ghz; mijn eerste subjectieve gevoel is dat de dekking ongeveer gelijk is aan de dekking van de TP-Link TL-WR1043ND V1.5 die ik als tijdelijke router had staan. De 5Ghz dekking moet ik nog beter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Misschien staat het hier al ergens maar is de SD-kaart lezer USB 2.0 of USB 3.0 ?

Is het trouwens OF de USB poort of de SD-kaart lezer gebruiken of kunne ze allebei (tegelijk gebruikt worden ?

En wat is de max. capaciteit ? Een specifike sd-kaart aanbevolen ? Wie heeft deze al getest / in gebruik en waarvoor ?

[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Jake op 04-02-2016 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals beloofd wat unboxing foto's. Ik had helaas niets anders dan een telefoon bij de hand dus de kwaliteit is niet overal even goed. Toch geven de foto's een leuke indruk denk ik :)

Synology RT1900ac
Synology router RT1900ac
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OQRQXkjbKQm5ZJL9LoerkfAZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Kbi4QKayf7tahj4WdULiQwN5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zg6610DVKhFO0GltPyv0iJz5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tIXwbDWr97PcQ7sshloTZcce/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TwLSuGQSGkniMjyrCItMk5lM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xs42Q6U8Z418Y1bIswKokaqg/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Dc2DbgCRuDkK2OBnMDtE2KsW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E7pjhVTSm6IbqVHOdhoCEx6d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OMFy6BQoq0Vze7MSXkSVsn2u/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pH2lD6zFLtT3FrJP96L44TGi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WxI1S6NyUSbfQyFHl04QKdHP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FLhH6BbJK523hSW9GrdUybPk/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9tmLsJYG8PpMctrafNswNeBh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mOr96qinJXoMkhzOtSwPzTfQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/N1gcHYwHa4FJt8TBXq9zByWO/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9kGIY38vGGyjMt2lXd7Odvj9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OZLK9wXnEeX3Sanq2L3VFR1H/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
HELP !!

Ik heb mijn Netgear WNDR4500 router net vervangen door de RT1900AC. Ik heb dezelfde IP adressen aan de apparatuur gegeven / gereserveerd. Dan ook de portforwards 1op1 gecopiierd en TOCH kan ik mijn Synology NAS / DSM niet bereiken vanuit buiten/internet. :N

Ik vindt het trouwens even verwarrend/raar dat die router op 2 plekken poorten moet/kan openen/instellen : 1 bij de "Network Center -> Internet-> Port Forwarding" en 2 bij de "Network Center -> Security-> Firewall". 8)7

Wat moet ik instellen als mijn NAS BV DSM op 192.168.57.111 op poort 31103 voor HTTPS ook van buiten bereikbaar moet zijn ? :?

Op een of andere manier is niets vanuit buiten=internet bereikbaar ofschoon ik nu alle port forwarding die ook mijn oudere netgear router stonden heb gekopieerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Jake op 07-02-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Dr.Jake schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:32:
HELP !!

Ik heb mijn Netgear WNDR4500 router net vervangen door de RT1900AC. Ik heb dezelfde IP adressen aan de apparatuur gegeven / gereserveerd. Dan ook de portforwards 1op1 gecopiierd en TOCH kan ik mijn Synology NAS / DSM niet bereiken vanuit buiten/internet. :N

Ik vindt het trouwens even verwarrend/raar dat die router op 2 plekken poorten moet/kan openen/instellen : 1 bij de "Network Center -> Internet-> Port Forwarding" en 2 bij de "Network Center -> Security-> Firewall". 8)7

Wat moet ik instellen als mijn NAS BV DSM op 192.168.57.111 op poort 31103 voor HTTPS ook van buiten bereikbaar moet zijn ? :?

Op een of andere manier is niets vanuit buiten=internet bereikbaar ofschoon ik nu alle port forwarding die ook mijn oudere netgear router stonden heb gekopieerd.
Ik heb een PortForwarding aangemaakt op poort 5000 en 80 van buiten naar de NAS.
RT1900ac PortForwarding NAS

In mijn FireWall heb ik een rule aangemaakt dat alleen adressen uit Nederland mijn NAS mogen benaderen op poort 5000 en 80.
RT1900ac FireWall NAS

Verder heb ik DNS en NTP verkeer open staan en de rest is geblokkeerd. Uiteraard nog een aantal intern -> extern rules en alles wat niet aan een rule voldoet: Deny.
Voor de zekerheid nog wel ff intern alles naar mijn router opengezet :+

[ Voor 5% gewijzigd door St00mwals op 07-02-2016 11:18 . Reden: Afbeeldingen aangepast naar tumbnails ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:40:
Zoals beloofd wat unboxing foto's. Ik had helaas niets anders dan een telefoon bij de hand dus de kwaliteit is niet overal even goed. Toch geven de foto's een leuke indruk denk ik :)

Synology RT1900ac
Synology router RT1900ac
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Mooie plaatjes maar .................. hoe zijn de snelheden en bereik met je wifi? Dat blijft voor mij de dealbreaker. Ik wil voor dit geld wel het neusje van de zalm en kan hier nog steeds weinig echte objectieve ervaringen over vinden. Schrijf anders een mooie review, de foto's heb je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Mooie plaatjes maar .................. hoe zijn de snelheden en bereik met je wifi? Dat blijft voor mij de dealbreaker. Ik wil voor dit geld wel het neusje van de zalm en kan hier nog steeds weinig echte objectieve ervaringen over vinden. Schrijf anders een mooie review, de foto's heb je al.
Dit :Y ben namelijk ook heel benieuwd naar de praktijk ervaringen :)

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 07-02-2016 21:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Ik heb nog geen tijd gehad voor echt objectieve snelheidstesten. Daar kan ik op dit moment nog weinig over vertellen. Mijn eerste indruk is prima wat betreft software en bouwkwaliteit. Wat betreft dekking; die lijkt op 2.4Ghz min of meer hetzelfde als de dekking die mijn TP-Link TL-WR1043ND V1.5 bood (zie ook eerdere reactie). De dekking op 5Ghz is minder. Ik heb de router gekocht vanwege de reputatie van Synology op het vlak van software / patches en ondersteuning en hoop dat ze mijn verwachtingen op dat punt meer dan waar gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
St00mwals schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb een PortForwarding aangemaakt op poort 5000 en 80 van buiten naar de NAS.
[afbeelding]

In mijn FireWall heb ik een rule aangemaakt dat alleen adressen uit Nederland mijn NAS mogen benaderen op poort 5000 en 80.
[afbeelding]

Verder heb ik DNS en NTP verkeer open staan en de rest is geblokkeerd. Uiteraard nog een aantal intern -> extern rules en alles wat niet aan een rule voldoet: Deny.
Voor de zekerheid nog wel ff intern alles naar mijn router opengezet :+
Bedankt voor je hulp.

Ik heb geen standaard DSM of Webpoort ingesteld en dat werkte op mijn netgear zo goed. Hoefde allen de portforwaring te zteeen naar de poorten. Mijn DSM firewall is altijd aan geweest.
Van binnenuit (op zijn interne IP's/Lan's) is mijn NAS op deze poorten vooledig bereikbaar

Als ik hier de port forward instel. Is mijn DSM/WEB niet van buitenaf bereikbaar.Maak ik ook nog een "gat" in de firewall instellingen met dezelfde poort help dat ook niet.

Ik heb quickconnet nog niet geprobeert maar dat wil ik niet resp. weetik nog van mijn oude netgear router dat het dan via upnp wel werkt.

Kan dat iets met de SSL/HTTPS secure protocol te maken hebben ? Ik heb dat al eens ooit bij een goedkope sitecom router/firewall gezien. die wilde geen SSL doo-toerlaten behalve op poort 443.
En ook wilde die geen 'LOOP' doen/toelaten 9dwz. dat ik niet vanuit mijn eigen netwerk op het extrene adres/poort van mijn eigen verbinding/NAS kom.(maar even met mijn mobiel getest (zonder wifi via mobiel/vodafone netwerk. Dat is niet de ker-/hoofdoorzaak..). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:24:
[...]

Ik heb nog geen tijd gehad voor echt objectieve snelheidstesten. Daar kan ik op dit moment nog weinig over vertellen. Mijn eerste indruk is prima wat betreft software en bouwkwaliteit. Wat betreft dekking; die lijkt op 2.4Ghz min of meer hetzelfde als de dekking die mijn TP-Link TL-WR1043ND V1.5 bood (zie ook eerdere reactie). De dekking op 5Ghz is minder. Ik heb de router gekocht vanwege de reputatie van Synology op het vlak van software / patches en ondersteuning en hoop dat ze mijn verwachtingen op dat punt meer dan waar gaan maken.
Conclusie: deze router doet het met Wifi niets beter dan een router van ongeveer 5 tientjes? (5Hgz zelfs minder 8)7 ). Om alleen het drievoudige vanwege updates gaat mij een beetje ver. Ik verwacht met dit geld top of the bill als het gaat om bereik en snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Conclusie: deze router doet het met Wifi niets beter dan een router van ongeveer 5 tientjes? (5Hgz zelfs minder 8)7 ). Om alleen het drievoudige vanwege updates gaat mij een beetje ver. Ik verwacht met dit geld top of the bill als het gaat om bereik en snelheden.
De TP-Link biedt geen 5GHz aan ;) De dekking van 5GHz is bij mij minder dan de dekking met 2.4GHz met de Synology. Dat is waar ik op doel. Je koopt de Synology wat mij betreft niet alleen voor goede dekking (want die is best prima, zeker gezien de router bij mij in de meterkast staat wat verre van ideaal is) maar ook voor features en ondersteuning. En ja, ik denk dat het merk hier ook een duit in het zakje doet in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:52:
[...]

5GHz heeft altijd een slechter bereik dan 2,4GHz.
Ik had een TP-Link 1043 v1.0 en die is echt veel slechter (zowel op het gebeid van dekking als op het gebied van doorvoersnelheid) en minder stabiel dan de RT1900ac. Daarnaast is de RT1900ac veel eenvoudiger in beheer en heeft deze veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
St00mwals schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:40:
[...]

5GHz heeft altijd een slechter bereik dan 2,4GHz.
Klopt, dat is inderdaad een eigenschap van 5GHz
Ik had een TP-Link 1043 v1.0 en die is echt veel slechter (zowel op het gebeid van dekking als op het gebied van doorvoersnelheid) en minder stabiel dan de RT1900ac. Daarnaast is de RT1900ac veel eenvoudiger in beheer en heeft deze veel meer mogelijkheden.
Het verschil is bij mijn 1.5 echt niet zo groot. De dekking is nagenoeg gelijk en ook de 1.5 is bij mij stabiel.

Dat eenvoudiger in beheer vind ik wel meevallen. Het enige waar de TP-Link "last" van heeft is dat ie bij vrijwel elke aanpassing wil rebooten. De Synology heeft inderdaad wel meer features (zoals een guest netwerk op zowel 2.4- als 5 GHz, parental controls, app support). De TP-Link is inmiddels ook al een oudgediende natuurlijk.

Ik moet eerst maar eens tijd vinden om meer en objectiever te testen. Dat is ook een van de redenen dat ik nog geen review geschreven heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 08-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:48:
[...]

Klopt, dat is inderdaad een eigenschap van 5GHz

[...]

Het verschil is bij mijn 1.5 echt niet zo groot. De dekking is nagenoeg gelijk en ook de 1.5 is bij mij stabiel.

Dat eenvoudiger in beheer vind ik wel meevallen. Het enige waar de TP-Link "last" van heeft is dat ie bij vrijwel elke aanpassing wil rebooten. De Synology heeft inderdaad wel meer features (zoals een guest netwerk op zowel 2.4- als 5 GHz, parental controls, app support). De TP-Link is inmiddels ook al een oudgediende natuurlijk.

Ik moet eerst maar eens tijd vinden om meer en objectiever te testen. Dat is ook een van de redenen dat ik nog geen review geschreven heb.
Ik kijk het nog wel even aan dan met mijn Netgear WNDR3700. Heeft dualband, parental controlls en gast netwerk, maar had gehoopt dat nieuwe generaties routers vele malen beter waren in wireless netwerk,lees fors sneller, maar dat valt dus tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vergeet ook niet dat je ook aan de client kant apparatuur moet hebben die de AC standaard ondersteund. Dan zul je mogelijk veel meer voordelen kunnen benutten. Er wordt hier elke keer gevraagd naar ervaringen maar dat is lastig als je nog amper serieus hebt kunnen testen. Dan blijven alleen een subjectief gevoel en specificaties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Dr.Jake schreef op maandag 08 februari 2016 @ 02:36:
[...]

Bedankt voor je hulp.

Ik heb geen standaard DSM of Webpoort ingesteld en dat werkte op mijn netgear zo goed. Hoefde allen de portforwaring te zteeen naar de poorten. Mijn DSM firewall is altijd aan geweest.
Van binnenuit (op zijn interne IP's/Lan's) is mijn NAS op deze poorten vooledig bereikbaar

Als ik hier de port forward instel. Is mijn DSM/WEB niet van buitenaf bereikbaar.Maak ik ook nog een "gat" in de firewall instellingen met dezelfde poort help dat ook niet.

Ik heb quickconnet nog niet geprobeert maar dat wil ik niet resp. weetik nog van mijn oude netgear router dat het dan via upnp wel werkt.

Kan dat iets met de SSL/HTTPS secure protocol te maken hebben ? Ik heb dat al eens ooit bij een goedkope sitecom router/firewall gezien. die wilde geen SSL doo-toerlaten behalve op poort 443.
En ook wilde die geen 'LOOP' doen/toelaten 9dwz. dat ik niet vanuit mijn eigen netwerk op het extrene adres/poort van mijn eigen verbinding/NAS kom.(maar even met mijn mobiel getest (zonder wifi via mobiel/vodafone netwerk. Dat is niet de ker-/hoofdoorzaak..). :?
HELP aub !! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik maak wel gebruik van QuickConnect én van DDNS van Synology zelf.

Probeer het anders eerst eens op de default poort nummers en eventueel zonder SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dr.Jake schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:32:
HELP !!

TCP Port 31103 forwarden naar port 31103 (standaard is dit port 5001) voor ip 192.168.57.111 is voldoende. Je hoeft hier geen aparte firewall rule voor te maken.

De standaard port waar je de synology op kunt bereiken is 5001 tenzij je het zelf in DSM heb gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik heb het probleem/de bug gevonden !!! 8)

Ik had een/ de DMZ 'enabled' en op (best willekeurig) 192.168.57.200 staan.(voor als ik even (in de toekomst) wat wilde testen dan een apparaat daar maare ven op zetten.)

Het lijkt erop dat niet alleen data naar onbekende poorten maar echt ALLE DATA dan naar de DMZ-server worden gestuurd. [Terwijl dat (tenminste bij (de) netgear is dat zo) alleen data moet worden gestuurd die naar een onbekende / ongespecifieerde poort gaat. : ".... Some home routers refer to a DMZ host. A home router DMZ host is a single address (e.g., IP address) on the internal network that has all traffic sent to it which is not otherwise forwarded to other LAN hosts..." |:(

Nadat ik de DMZ weer op 'disabled heb gezet. werk alles weer. 8)7

Ik zou zeggen probeer maar even uit.... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Jake op 09-02-2016 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

Ik heb deze vanmiddag binnengekregen en probeer hem als access point in te stellen. Na instellen als AP lukt het me niet meer om verbinding met de router te krijgen. Router is verbonden via een LAN kabel aan mijn laptop. Ik heb het via de installatie gedaan, toen dat niet lukte een full reset en eerst als router ingesteld. Daarna via de settings omgezet naar AP. Ik snap niet wat ik niet goed doe, maar krijg dus nooit meer verbinding na omzetten naar AP. Ik probeer deze te benaderen via 192.168.1.1, router is verder niet verbonden met een ander netwerk. Iemand ervaring met het gebruiken van deze router als AP?

[ Voor 9% gewijzigd door voz op 09-02-2016 20:12 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Geen ervaring met de Synology als AP, maar probeer hem eens via http://router.synology.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dr.Jake schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 03:28:
Ik heb het probleem/de bug gevonden !!! 8)

Ik had een/ de DMZ 'enabled' en op (best willekeurig) 192.168.57.200 staan.(voor als ik even (in de toekomst) wat wilde testen dan een apparaat daar maare ven op zetten.)

Het lijkt erop dat niet alleen data naar onbekende poorten maar echt ALLE DATA dan naar de DMZ-server worden gestuurd. [Terwijl dat (tenminste bij (de) netgear is dat zo) alleen data moet worden gestuurd die naar een onbekende / ongespecifieerde poort gaat. : ".... Some home routers refer to a DMZ host. A home router DMZ host is a single address (e.g., IP address) on the internal network that has all traffic sent to it which is not otherwise forwarded to other LAN hosts..." |:(

Nadat ik de DMZ weer op 'disabled heb gezet. werk alles weer. 8)7

Ik zou zeggen probeer maar even uit.... O-)
Ik heb geen idee wat er in de manual te vinden is op dat punt maar ik vind een Wikipedia artikel niet echt een betrouwbare bron. Het kan best zijn dat verschillende producten dit anders implementeren. Met een echte DMZ heeft het wat mij betreft sowieso niet veel te maken (hoewel ik weet dat de meeste producten deze term gebruiken) omdat dat in netwerkland juist een host is waar je het verkeer van- en naartoe erg goed wilt filteren.

Als de optie wel anders reageert dan in de manual dan zou ik het aanmelden bij Synology.

Update; de beschrijving van de functie in SRM geeft duidelijk aan dat alles (ALLE inkomende pakketten) naar de DMZ host zal worden gestuurd. Geen bug dus maar je hebt niet goed gelezen of de functie niet goed begrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 09-02-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb hier als ik het goed begrepen heb twee mensen gezien die een Telfort Experia box vervangen hebben met een Synology router. Ik heb aardig wat gezocht naar een "receptje" om dat hier te gaan doen. Ik heb een heleboel gevonden voor KPN maar niets duidelijks voor Telfort.

Voordat ik deze router ga kopen wil ik eigenlijk wel zeker weten dat het een beetje te doen is.

Ik heb Telfort glasvezel internet,bellen en TV. Volgens mij heet dit "nieuwe propositie" of zoiets ? (Arcadyan receiver voor TV)
Telefoon gebruik ik niet.

Weet iemand een link naar een site met handleiding of kan er hier een kort plaatsen ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Bor schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Ik heb geen idee wat er in de manual te vinden is op dat punt maar ik vind een Wikipedia artikel niet echt een betrouwbare bron. Het kan best zijn dat verschillende producten dit anders implementeren. Met een echte DMZ heeft het wat mij betreft sowieso niet veel te maken (hoewel ik weet dat de meeste producten deze term gebruiken) omdat dat in netwerkland juist een host is waar je het verkeer van- en naartoe erg goed wilt filteren.

Als de optie wel anders reageert dan in de manual dan zou ik het aanmelden bij Synology.

Update; de beschrijving van de functie in SRM geeft duidelijk aan dat alles (ALLE inkomende pakketten) naar de DMZ host zal worden gestuurd. Geen bug dus maar je hebt niet goed gelezen of de functie niet goed begrepen.
Ok ik mocht het dan misschien niet goed gelezen hebben(of wel gelezen maar er een andere betekenis gegeven hebben) maar :

1 - Dan is die dmz functie imho :X onbruikbaar als je tegelijkertijd andere systemen/servers nog bereikbasr wilt houden terwijl een dmz ook veelal wordt gebruikt voor test/onderzoek welke portforwards/firewall filters (later) nodig zijn. :7

2- Ik heb met tientallen home maar ook (semi-)professionele routers/firewalls (Netgear,Dell(Sonicwall),Cisco) gewerkt en daarop was tot nu toe het altijd zo dat alle pakketten die hun weg niet vinden naar de dmz worden gestuurd en niet de paketten die wel op de goede poorten aankomen. Dus in mijn ogen is dit tenminste krom als niet gewoon een Bug. :X

Ik heb net een support bericht via de router naar synology gestuurd met mijn zienswijze/probleem.
Eens kijken wat zij ervan vinden. O-)
(Misschien dat er tenminste een extra waarschuwing getoont kan worden dat bij het aanzetten van de DMZ de portforwards het niet meer doen. Of zelfs de forwards automatsch uit (haakje weg) worden gezet.) :X

[ Voor 11% gewijzigd door Dr.Jake op 10-02-2016 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dr.Jake schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:30:
[...]

Ok ik mocht het dan misschien niet goed gelezen hebben(of wel gelezen maar er een andere betekenis gegeven hebben) maar :

1 - Dan is die dmz functie imho :X onbruikbaar als je tegelijkertijd andere systemen/servers nog bereikbasr wilt houden terwijl een dmz ook veelal wordt gebruikt voor test/onderzoek welke portforwards/firewall filters (later) nodig zijn. :7
Wellicht offtopic maar waarom zou je uberhaubt een DMZ functie (naam dekt de lading niet) willen gebruiken wanneer je ook meer selectief port forewards in kunt stellen? Als je niet weet welke poorten nodig zijn zijn er ook andere manieren om daar achter te komen toch? Een host min of meer ongefilterd aan het internet hangen is nooit een goed idee (en dat is wat een DMZ functie in een "thuis" router doet).

De DMZ functie in de Synology lijkt precies te doen wat hij volgens de documentatie en de uitleg in SRM zou moeten doen als ik het zo lees. Dat kun je echt geen bug noemen.
2- Ik heb met tientallen home maar ook (semi-)professionele routers/firewalls (Netgear,Dell(Sonicwall),Cisco) gewerkt en daarop was tot nu toe het altijd zo dat alle pakketten die hun weg niet vinden naar de dmz worden gestuurd en niet de paketten die wel op de goede poorten aankomen. Dus in mijn ogen is dit tenminste krom als niet gewoon een Bug. :X
Professionele routers / firewalls bieden doorgaans deze functionaliteit niet. Een DMZ host op deze manier aanbieden is echt een SOHO of thuis dingetje. Bij een professionele omgeving richt je een echte DMZ in. Daar heeft een DMZ host zoals je die uit de kleinere routers kent weinig mee van doen. TP-Link geeft dat bijvoorbeeld zelf ook al aan;
For some home routers, it refers to a DMZ Host. Strictly speaking, this is not a true DMZ (Demilitarized Zone). A home router DMZ host is a host on the internal network that has all ports exposed. Which is often used a simple method to forward all ports to another firewall /NAT device.
Iets heel anders;

Wat mij opvalt is dat het met de Synology (laatste versie SRM) het niet mogelijk lijkt te zijn om friendly names voor DHCP clients te gebruiken. De Synology hanteert de naam die de DHCP client meegeeft bij zijn requests wat inhoud dat een Android telefoon bijvoorbeeld "Android_<IMEI number>" of "Android_<MAC address>". Dit maakt het lastig om devices te identificeren, zeker omdat niet elke DHCP client een hostnaam meegeeft. Ik heb bijvoorbeeld een powerline adapter die wel een DHCP lease aanvraagt maar geen hostnaam toont. Die zie je alleen terug als MAC address. Ook als je een static lease definieert zal de router alsnog de door de client opgegeven naam hanteren. Dat zou opgelost kunnen worden door een locale vertaaltabel. Zeker wanneer er veel clients zijn kan dit handig zijn. Ik zal eens kijken of ik een feature request kan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

voz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:07:
Ik heb deze vanmiddag binnengekregen en probeer hem als access point in te stellen. Na instellen als AP lukt het me niet meer om verbinding met de router te krijgen. Router is verbonden via een LAN kabel aan mijn laptop. Ik heb het via de installatie gedaan, toen dat niet lukte een full reset en eerst als router ingesteld. Daarna via de settings omgezet naar AP. Ik snap niet wat ik niet goed doe, maar krijg dus nooit meer verbinding na omzetten naar AP. Ik probeer deze te benaderen via 192.168.1.1, router is verder niet verbonden met een ander netwerk. Iemand ervaring met het gebruiken van deze router als AP?
Uiteindelijk is het gelukt. Het lijkt erop dat de router bij de eerste installatie de instellingen van mijn Zyxel router en de DHCP server om zeep heeft geholpen. De Synology router lijkt, zodra ingesteld als AP, afhankelijk van een DHCP server om een IP-adres te krijgen. Omdat mijn verdere netwerk om zeep was, kreeg de Synology geen IP-adres en was niet meer benaderbaar. Ik meen mij te herinneren van eerdere routers dat deze ook in AP-modus gewoon benaderbaar waren via het default IP-adres. De Synology blijkbaar dus niet.

Zodra ik de Zyxel router had gereset, de instellingen had teruggezet en de DHCP server opnieuw had opgestart, was de Synology te benaderen op het door DHCP toegewezen IP-adres. Uiteindelijk werkt het dus, maar had nogal wat voeten in de aarde.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Bor schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Wat mij opvalt is dat het met de Synology (laatste versie SRM) het niet mogelijk lijkt te zijn om friendly names voor DHCP clients te gebruiken.
Dat kan bij traffic control (verkeerbeheer). Ik heb hier ook ff naar moeten zoeken. Ik ben nog wel benieuwt of iemand een idee heeft om makkelijk een useraccount toe te voegen? Voor de VPN verbinding wou ik namelijk een speciaal account maken met puur VPN toegang. Dit is me gelukt, maar wel via storage & printer -> user. Dat lijkt me niet de normale plek om dat te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
heggico schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Dat kan bij traffic control (verkeerbeheer). Ik heb hier ook ff naar moeten zoeken. Ik ben nog wel benieuwt of iemand een idee heeft om makkelijk een useraccount toe te voegen? Voor de VPN verbinding wou ik namelijk een speciaal account maken met puur VPN toegang. Dit is me gelukt, maar wel via storage & printer -> user. Dat lijkt me niet de normale plek om dat te doen toch?
Welke optie heb je hiervoor gebruikt? Van Synology begreep ik dat de optie om "friendly names" te gebruiken voor DHCP clients (nog?) niet aanwezig is. Mocht dat toch kunnen met een workaround dan is dat interessant :)

Het is de bedoeling dat je de friendly names terug ziet in het overzicht met DHCP leases.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 10-02-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Huh, nu je het zegt. Ik zou zweren dat hij die namen ook gebruikte onder dhcp clients. Blijkbaar niet goed gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:57
Kan iemand mij vertellen hoe "makkelijk" het is om mijn nas via internet aan te zetten icm met deze router.

Op het moment heb ik internet via Fiber, maar omdat de TV niet altijd even goed werkt en de prijs (na een jaar een goedkoop pakket te hebben gehad) op de standaard prijs ligt. Overweeg ik over te stappen naar caiway, met als gevolg dat ik een eigen router moet kopen.

Omdat ik wel gecharmeerd ben van mijn synology nas lijkt mij dit ook een goede keus.
Omdat ik mijn nas niet 24/7 gebruik heb ik hem regelmatig uitstaan. Maar ik zou het handig vinden dat ik hem via mijn telefoon (3g) gewoon aan kan zetten (WOL).
Iemand hier ervaring mee of zin om dit uit te testen? Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
In de topic start staat een stukje hierover.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:57
Hmm dan lees e 15 pagina's door en dan zie je dat over het hoofd. Het staat er inderdaad in. OK dat is mooi. Dan ga ik er maar eens een nachtje over nadenken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik ben aan het spelen met deze router en het vervangen van de Experia box (Telfort glasvezel).

Internet werkend krijgen blijkt niet zo moeilijk. Internet connection type op "auto" en bij ISP settings voor poort 1&2 VLAN 34 invullen.

Hiermee werkt TV natuurlijk niet. Daarom had ik het volgende bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q299GVy4pLqMqMXCXGfonamJ/thumb.png

En dan een patchkabel tussen LAN poort 2 en 3. (poort 1 zit de rest van het netwerk achter).

Dat werkt: ik heb internet en TV via dezelfde netwerkkabel.

Nu de vraag: doe ik iets heel geks of bypass ik hiermee netjes de beperking dat ik niet twee untagged VLANs op een poort kan hebben?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
jacobras schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:58:
[...]

Jep, met (tesa) dubbelzijdig tape. Antennes omhoog gemikt, beetje verspreid (45 graden). Geen problemen met ontvangst, stuk beter dan mijn vorige router.
Doet ie het nog? ;) Ik heb er nu ook eentje binnen en wil 'm ook plat tegen de muur ophangen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:18

jacobras

Developer

kraades schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Doet ie het nog? ;) Ik heb er nu ook eentje binnen en wil 'm ook plat tegen de muur ophangen.
Hij hangt nog en hij werkt nog ;)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben op dit moment mij een beetje aan het oriënteren op deze router.
De twijfel is of deze of een uit de Asus familie.

Maar dat is geen discussie voor hier ;).

Wat ik niet geheel duidelijk krijg in het topic is hoe de router het doet als deze in de meterkast is geplaatst.
Ik heb er aan zitten twijfelen om een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router te nemen in de meterkast en dan de rt1900 centraal te plaatsen, maar dat wordt qua budget niet echt leuk meer ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:59
jacobras schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Hij hangt nog en hij werkt nog ;)
Je kan de pootjes er af schroeven en de ophanggaatjes gebruiken om het tegen de muur te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:22:
Ik ben op dit moment mij een beetje aan het oriënteren op deze router.
De twijfel is of deze of een uit de Asus familie.

Maar dat is geen discussie voor hier ;).

Wat ik niet geheel duidelijk krijg in het topic is hoe de router het doet als deze in de meterkast is geplaatst.
Ik heb er aan zitten twijfelen om een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router te nemen in de meterkast en dan de rt1900 centraal te plaatsen, maar dat wordt qua budget niet echt leuk meer ;)
Waarom niet gewoon een kabel van je modem naar een centrale plaats in huis waar je nieuwe router komt te staan? De mijne staat op de eerste verdieping en heb overal sterke Wifi, tot achter in de tuin en op zolder. Tevens heb ik dan naar ieder vertrek bekabeld (uit hobby en om zonder gedonder te kunnen streamen vanaf NAS voor de kids en makkelijk als je router centraal staat) en mocht je aansluiting tekort komen daarvoor gebruik je een Gigabit switch van TP Link (pricewatch: TP-Link TL-SG105E) en ben je gesteld. Waarom zet iedereen toch zijn router in de meterkast en verlangt dan overal goed ontvangst (zeker in een beetje huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb wat port forwards ingesteld en nu staan er ook uit zichtzelf een aantal UPnP regels bij?
Ik kan de regels niet wijzigen...

Edit:
Via de app zijn de regels niet zichtbaar dus dit riekt naar een bug? :?

Enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CAeEs32l.png

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 17-02-2016 18:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Waarom niet gewoon een kabel van je modem naar een centrale plaats in huis waar je nieuwe router komt te staan? De mijne staat op de eerste verdieping en heb overal sterke Wifi, tot achter in de tuin en op zolder. Tevens heb ik dan naar ieder vertrek bekabeld (uit hobby en om zonder gedonder te kunnen streamen vanaf NAS voor de kids en makkelijk als je router centraal staat) en mocht je aansluiting tekort komen daarvoor gebruik je een Gigabit switch van TP Link (pricewatch: TP-Link TL-SG105E) en ben je gesteld. Waarom zet iedereen toch zijn router in de meterkast en verlangt dan overal goed ontvangst (zeker in een beetje huis)?
Dat laatste omdat de aansluitingen in de meterkast uitkomen ;)
Het probleem wat ik mij kan bedenken is dat als ik de router boven zou zetten, is op zich geen probleem, dan kan ik de routerfunctie niet gebruiken, alleen kan ik hem dan gebruiken als Accesspoint.

Wat ik eventueel dan zou kunnen doen om te zorgen dat ik overal goed WiFi heb is 2 kabels naar boven brengen.
1 kabel is voor het modem naar de router en 1 kabel terug naar de meterkast en daar aansluiten op een switch.

Is wel een omslachtige manier, maar zou kunnen.
Wat ik ook zou kunnen doen is de router ophangen aan de buitenkant van de meterkast en via een opening de utp-kabels laten lopen.

Genoeg om over na te denken ;) en ga hier wellicht teveel off-topic, omdat we het over de ervaringen hebben van de router :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb 'm nu (sinds vandaag :) ) in de meterkast hangen. Het bereik van 2.4 GHz is vergelijkbaar met m'n oude Sitecom router. Het bereik van 5 GHz ben ik nog niet helemaal te tevreden over dus ik moet daar nog wat mee experimenteren. Ik zit op een meter of 8 afstand met alleen de deur van de meterkast ertussen.

Speedtest op iPad Air: (onderaan 5 GHz)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dhhUbKBm.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 17-02-2016 19:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:35:
[...]

Dat laatste omdat de aansluitingen in de meterkast uitkomen ;)
Het probleem wat ik mij kan bedenken is dat als ik de router boven zou zetten, is op zich geen probleem, dan kan ik de routerfunctie niet gebruiken, alleen kan ik hem dan gebruiken als Accesspoint.

Wat ik eventueel dan zou kunnen doen om te zorgen dat ik overal goed WiFi heb is 2 kabels naar boven brengen.
1 kabel is voor het modem naar de router en 1 kabel terug naar de meterkast en daar aansluiten op een switch.

Is wel een omslachtige manier, maar zou kunnen.
Wat ik ook zou kunnen doen is de router ophangen aan de buitenkant van de meterkast en via een opening de utp-kabels laten lopen.

Genoeg om over na te denken ;) en ga hier wellicht teveel off-topic, omdat we het over de ervaringen hebben van de router :)
Ik ga zo de Synology bestellen want .............. vandaag is toch echt de radio van mijn oude trouwe Netgear dood gegaan. Krijg hem niet meer aan de praat. Plaats hem weer op de 1e verdieping en laat jullie weten hoe mijn ervaringen zijn. Morgen is hij binnen als het goed is.

NB: waarom zou je hem boven alleen als accespoint kunnen gebruiken? De mijne fungeert daar gewoon als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:54:
Ik heb 'm nu (sinds vandaag :) ) in de meterkast hangen. Het bereik van 2.4 GHz is vergelijkbaar met m'n oude Sitecom router. Het bereik van 5 GHz ben ik nog niet helemaal te tevreden over dus ik moet daar nog wat mee experimenteren. Ik zit op een meter of 8 afstand met alleen de deur van de meterkast ertussen.

Speedtest op iPad Air: (onderaan 5 GHz)
[afbeelding]
Veel meer dan 8 meter ga je ook niet halen op 5 GHz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:10:
[...]

Ik ga zo de Synology bestellen want .............. vandaag is toch echt de radio van mijn oude trouwe Netgear dood gegaan. Krijg hem niet meer aan de praat. Plaats hem weer op de 1e verdieping en laat jullie weten hoe mijn ervaringen zijn. Morgen is hij binnen als het goed is.

NB: waarom zou je hem boven alleen als accespoint kunnen gebruiken? De mijne fungeert daar gewoon als router.
Bij mij is het zo dat alle kabels binnenkomen in de meterkast.
Dus zou ik hem voor de dekking van de WiFi boven willen zetten dan moet ik 2 kabels naar boven trekken.
1 kabel vanaf het modem en een tweede kabel naar een switch in de meterkast om de rest van het huis te voorzien van een bedraad netwerk :).

Vandaar dat ik aan het zoeken ben wat voor mij een goede optie is (ja ik moet hem zelf bedenken) maar zoals ik al zei wellicht iets teveel off-topic voor dit topic en is een apart topic in netwerken beter op zijn plaats :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Naast de fequentie is ook o.a. power output en antenne versterking van invloed.
  • Kun je door de regio te kiezen de power output nog beinvloeden?
  • Is het nog de moeite waard om er een andere antenne op te schroeven?
Zou je nog iets kunnen opvragen qua wifi statistieken?
Er is wel weer e.e.a. beschikbaar op de prompt...
SynologyRouter> synow
synowebapi     synowifid      synowimax      synowin        synowireless   synowolagentd
SynologyRouter> synorouter
synorouterportfwd  synoroutertool
SynologyRouter>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog 1 vraag...

Is het mogelijk om de temperatuur uit te lezen? Is kan er niets over vinden in de web interface. Is hier een commando voor of moet je dan ook met /dev/synobios aan de gang?

Edit:
Oeps sorry, 2 posts achter elkaar...

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 17-02-2016 22:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebrek aan een RT1900ac heb ik het niet uitgezocht, maar mogelijk kun je via het inschakelen van snmp en met de hulp van de MIB Guide wat temperaturen achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
SMTP zou ik kunnen proberen...

Ik had nog wel even gekeken of ik met synobios iets kon.
Er is wel CAPABILITY_THERMAL en er lijkt iets van een indicatie te zijn maar ik krijg het niet uitgelezen.
Goede nieuws is wel dat de toolchain werkt dus je kunt zelf programma's compileren voor de router.

Edit:
Niet mogelijk; van Synology support:
Due to RT1900ac doesn't equip thermal, so I'm afraid it's not possible to meet your need so far.

Uit synobios.h:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*
 * SynoBios Hardware status structure is as following
 * ThermalStage:        0~3: Normal, Warm, Hot, Critical, four stages
 * MemEccCount:         0~X: the count of Memory ECC
 * ButtonStatus:        each bit presents a button status pressed(1) or not(0)
 * HardDiskStatus:      each bit presents a HD status removed(1) or not(0)
 * AcPowerStatus:       a boolean value, 0:AC Power failed; 1:AC Power on-line
 */

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 19-02-2016 09:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:31:
Naast de fequentie is ook o.a. power output en antenne versterking van invloed.
  • Kun je door de regio te kiezen de power output nog beinvloeden?
  • Is het nog de moeite waard om er een andere antenne op te schroeven?
Zou je nog iets kunnen opvragen qua wifi statistieken?
Er is wel weer e.e.a. beschikbaar op de prompt...
SynologyRouter> synow
synowebapi     synowifid      synowimax      synowin        synowireless   synowolagentd
SynologyRouter> synorouter
synorouterportfwd  synoroutertool
SynologyRouter>
De mijne is binnen en hangt en constateer gelijk minder ontvangst dan mijn oude Netgear. Klopt want die had ik op VS gezet om meer zendvermogen te krijgen. Na wat Googlen de instelling voor deze router .... op Christmas Island zetten en bijna 15 punten meer zendvermogen op inSSIDer. Let op: is wel illegaal dus eigen keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:36:
De mijne is binnen en hangt en constateer gelijk minder ontvangst dan mijn oude Netgear. Klopt want die had ik op VS gezet om meer zendvermogen te krijgen. Na wat Googlen de instelling voor deze router .... op Christmas Island zetten en bijna 15 punten meer zendvermogen op inSSIDer. Let op: is wel illegaal dus eigen keuze. ;)
Maar betekent meer zendvermogen ook meer snelheid en/of verder weg van de router verbinding? En met verbinding bedoel ik niet de streepjes op je telefoon, maar werkelijk gemeten snelheid. Je clients krijgen er niet meer zendvermogen van en die moeten ook packets terugsturen. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen waarbij meer zendvermogen in de praktijk niet hielp of zelfs averechts werkte. Dus het blijft toch een kwestie van zelf proberen en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer zendvermogen en dus ook op grotere afstand een hogere snelheid. Haal met mijn laptop op N nu 46 Mbps down en 11 up en met smartphone 50 Mbps down en door het hele huis (tot op zolder) 5 streepjes en eerst dus niet. Router staat hier wel centraal in woning op 1e verdieping Ik heb een 100 Mbps aansluiting (bedraad is vanzelfsprekend 100%).

Weet iemand toevallig waar ik Open DNS kan invullen zodat Open DNS Server kan functioneren in de router? Ik wil niet afhankelijk zijn van Ziggo DNS ivm storingen in het verleden en een snellere en veiligere DNS Server van Open DNS. Ik zie wel een vakje DNS maar daar kan ik geen 2 adressen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Goed om te weten. Ik zal het ook eens proberen en een heatmapje maken.

Als je echt problemen hebt zou je er ook nog een andere antenne op kunnen schroeven. Dat moet lijkt mij ook wel werken...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:02:
Meer zendvermogen en dus ook op grotere afstand een hogere snelheid. Haal met mijn laptop op N nu 46 Mbps down en 11 up en met smartphone 50 Mbps down en door het hele huis (tot op zolder) 5 streepjes en eerst dus niet. Router staat hier wel centraal in woning op 1e verdieping Ik heb een 100 Mbps aansluiting (bedraad is vanzelfsprekend 100%).

Weet iemand toevallig waar ik Open DNS kan invullen zodat Open DNS Server kan functioneren in de router? Ik wil niet afhankelijk zijn van Ziggo DNS ivm storingen in het verleden en een snellere en veiligere DNS Server van Open DNS. Ik zie wel een vakje DNS maar daar kan ik geen 2 adressen invullen.
Ik heb er nu standaard de DNS van Google staan, 8.8.8.8, maar meerdere DNS servers instellen is idd niet mogelijk.

Maar misschein kan je het met de DNS server package draaien en het op die manier oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Ik heb er nu standaard de DNS van Google staan, 8.8.8.8, maar meerdere DNS servers instellen is idd niet mogelijk.

Maar misschein kan je het met de DNS server package draaien en het op die manier oplossen?
Dus dit:

Put in the OpenDNS server addresses as your DNS server settings and save/apply.

Please write down your current settings before entering the OpenDNS addresses, just in case.

208.67.222.222
208.67.220.220

gaat standaard niet lukken?

DNS Server Package heeft volgens mij een totaal andere functie. Normaal kan je bij je internetconnectie deze gegevens gewoon kwijt zodat Ziggo DNS overruled wordt. Zal anders eens een ticket aanmaken.

Kan je ook met je NAS account een ticket aanmaken want heb geen behoefte aan 2 accounts bij Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Dus dit:

Put in the OpenDNS server addresses as your DNS server settings and save/apply.

Please write down your current settings before entering the OpenDNS addresses, just in case.

208.67.222.222
208.67.220.220

gaat standaard niet lukken?

DNS Server Package heeft volgens mij een totaal andere functie. Normaal kan je bij je internetconnectie deze gegevens gewoon kwijt zodat Ziggo DNS overruled wordt. Zal anders eens een ticket aanmaken.

Kan je ook met je NAS account een ticket aanmaken want heb geen behoefte aan 2 accounts bij Synology?
Als het goed is kan je meerdere devices onder je account van synology zetten toch ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:41:
Ja, ik gebruik ook hetzelfde account en heb al via de NAS tickets ingeschoten.

Vraag:
Kun je voor het guest network ook een bandbreedte limiet instellen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er is net een DSM update uitgekomen met onderstaande fix;
Updated Firewall filter policy to fix a security vulnerability caused by stack-based buffer overflow (CVE-2015-7547).
Ik ben benieuwd of er een RT1900ac update volgt. De kans dat dezelfde software voor deze functionaliteit wordt gebruikt is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sta net serieus op toch zeker 50 meter van mijn huis en kon nog internetten via de Wifi op mijn smartphone. Toch leuk die Christmas Island setting. Op kanaal 1 hier ook geen overlapping met de buren.

Wel zie ik iets opmerkelijks dat de Max Rate 216 is ipv 300 op N. Dat zou toch 300 moeten zijn. Heb nog eens gekeken bij instellingen maar zie niet waar je dat kan wijzigen. Mijn oude Netgear kon ik dat zelf instellen of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Is bij jullie ook bij Network Center, Local Network, DHCP Clients de lijst met clients incompleet? Bij mij staan bijvoorbeeld mijn iPhones er wel bij en de iPads niet terwijl ik hier nu op aan het tikken ben.

Ook zie je soms de computer naam en soms alleen het MAC adres. Bijvoorbeeld bij Traffic Control, Monitor is dat niet handig. Kun je ook Een hostname aan een MAC adres koppelen zonder een DHCP reservering te doen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8nNvcpem.jpg

Er zit overigens ook nog een bug in Parental Control. Bij het verwijderen van een device uit een schedule blijft de schedule soms (...) toch actief. Je moet dan opnieuw het device rechten geven via een schedule en deze daarna weer verwijderen. Ik weet niet of het helemaal reproduceerbaar is maar lekker werkt het nog niet. :-(

[ Voor 64% gewijzigd door technorabilia op 20-02-2016 15:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kraades schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:46:
Ook zie je soms de computer naam en soms alleen het MAC adres. Bijvoorbeeld bij Traffic Control, Monitor is dat niet handig. Kun je ook Een hostname aan een MAC adres koppelen zonder een DHCP reservering te doen?
Dat is inderdaad een punt waar ik ook tegenaan loop. Je kunt wel een DHCP reservering aanmaken en hierbij een naam opgeven maar vervolgens krijg je de hostname die de client doorgeeft te zien in de lease tabel. Bij Traffic Control (even uit mijn hoofd) kun je clients wel een eigen naam geven (en een eigen icoontje zodat je het verschil duidelijker kunt zien tussen telefoons, fat clients etc). De interface is op dit punt nog niet helemaal consistent. Ik heb Synology op dit punt gewezen en een feature request gedaan om ook in de DHCP lease tabel de custom namen te hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:51
Is bij jullie ook bij Network Center, Local Network, DHCP Clients de lijst met clients incompleet? Bij mij staan bijvoorbeeld mijn iPhones er wel bij en de iPads niet terwijl ik hier nu op aan het tikken ben.
Ja, dat werkt duidelijk nog niet lekker. mij viel het ook al op. En ik had hetzelfde bij een ander merk router. Er zal misschien dezelfde code achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
Kun je ook Een hostname aan een MAC adres koppelen zonder een DHCP reservering te doen?
Niet dat ik weet, maar waarom wil je geen DHCP reservering? Dat levert toch geen problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
gjmi schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Niet dat ik weet, maar waarom wil je geen DHCP reservering? Dat levert toch geen problemen op?
Het lost het probleem ook niet op. De dhcp server hanteert die client namen die de dhcp clients meegeven waar mogelijk waarmee je eigen gekozen naampje overruled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:41:
Sta net serieus op toch zeker 50 meter van mijn huis en kon nog internetten via de Wifi op mijn smartphone. Toch leuk die Christmas Island setting. Op kanaal 1 hier ook geen overlapping met de buren.

Wel zie ik iets opmerkelijks dat de Max Rate 216 is ipv 300 op N. Dat zou toch 300 moeten zijn. Heb nog eens gekeken bij instellingen maar zie niet waar je dat kan wijzigen. Mijn oude Netgear kon ik dat zelf instellen of kijk ik ergens overheen?
Pas op! Dit is illegaal en het kan zijn dat niet alleen het vermogen omhoog gaat en de banden waarin uitgezonden word kunnen ook veranderen. Dit is absoluut niet de bedoeling. Op bepaalde 5GHz banden kun je verschillende weerradar systemen storen. En dus duidelijk detecteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjmi schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Pas op! Dit is illegaal en het kan zijn dat niet alleen het vermogen omhoog gaat en de banden waarin uitgezonden word kunnen ook veranderen. Dit is absoluut niet de bedoeling. Op bepaalde 5GHz banden kun je verschillende weerradar systemen storen. En dus duidelijk detecteerbaar.
Zal wel meevallen. Mijn Netgear heeft 8 jaar op VS gestaan en verder gebruik ik 5 Ghz niet. Ik ben er blij mee dat ik met 1 router in mijn hele huis volle mep heb (ook in combinatie met een centrale opstelling). Tot nu toe niks dan lof voor de router, nog geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 22:53
Ik zag dat het Media Server package een optie heeft "Enable audio transcoding". Omdat ik een hoop muziek in Ogg Vorbis heb en een speler (Pure Avanti Flow) die dat niet ondersteunt, heb ik die optie maar eens uitgeprobeerd. Er kwam wel herkenbare muziek uit de speler, maar hij stotterde vreselijk. Alsof het transcoden te langzaam ging, maar het CPU gebruik van de router kwam niet boven de 30% uit.

Zowel zonder als met de "Downsample audio files" optie geprobeerd, maar in beide gevallen hetzelfde probleem.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas de Bakker schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:05:
Ik zag dat het Media Server package een optie heeft "Enable audio transcoding". Omdat ik een hoop muziek in Ogg Vorbis heb en een speler (Pure Avanti Flow) die dat niet ondersteunt, heb ik die optie maar eens uitgeprobeerd. Er kwam wel herkenbare muziek uit de speler, maar hij stotterde vreselijk. Alsof het transcoden te langzaam ging, maar het CPU gebruik van de router kwam niet boven de 30% uit.

Zowel zonder als met de "Downsample audio files" optie geprobeerd, maar in beide gevallen hetzelfde probleem.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee?
Ik vermoed dat Synology heeft ingebouwd dat apps niet de gehele CPU kracht mogen gebruiken om zo de router niet onderuit te trekken met als resultaat een haperende stream. Ik vind ook dat je dit soort activiteiten niet moet willen draaien op een router. Ik gebruik mediaserver op mijn NAS en zelfs daar niet om te transcoden, heb alleen heel veel Flac en minder mp3. Hoe kom je aan dat bestandsformaat?

2 Oplossingen: omzetten naar Flac (als je speler dat wel aankan) en anders MP3. Programmaatjes zat voor. Of alles opnieuw rippen/downloaden.

Veel werk, nog meer luisterplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 09:56

GKT

Ik lees eerder in dit draadje dat er "veel" problemen zijn/waren met WiFi.
Ik heb dit namelijk ook, sinds ik deze router heb (half december) loopt mijn WiFi netwerk niet zo lekker als ik gewend ben. Veel apps op telefoon en Tablet hebben veel tijd nodig om data te refreshen maar een film bestand afspelen op mijn laptop met GOM player gaat heel erg stotterend, dit probleem had ik met mijn oude WR1043ND totaal niet.
Ik heb hier twee NASservers staan van Synology (DS107 & DS415+) en ben altijd erg tevreden over Synology maar nu lijkt het toch mis te gaan....

Zijn er nog meer gebruikers die nog steeds met het WiFi probleem zitten?
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste