Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:26
Ik begin ook te twijfelen of ik de RT1900ac niet te vroeg gekocht heb. Ook na de update die de wifi problemen zou fixen blijf ik met problemen zitten op de 2,4Ghz band. Ben toch wel eens benieuwd of er meer mensen zijn waar het nog niet helemaal goed werkt. De helpdesk van Synology, waar ik nog steeds een ticket heb lopen, denkt aan Wifi interferentie. Vreemd want m'n vorige router (Netgear WNDR4500) had daar geen last van (en die stond ook nog in de meterkast). De twee webcams (D-Link DCS-932L) produceren nog steeds erg schokkerig beeld naar m'n Surveillance station op m'n DS412+. Ook een Asus tablet loopt niet echt lekker als ik video's afspeel. Ga dit weekend nog maar eens wat andere tests doen (ook met andere routers) en de resultaten naar Synology doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik heb ook nog steeds vreemde dingen. Wifi werkt nu wel perfect.

Wat vreemd is dat er twee draadloze netwerken bij komen. Ik weet zo niet meer hoe ze heten (ben nu op het werk) maar één eindigt op BE.

Ik draai een gameserver en alle binnenkomende connecties hebben met deze router een ping van -1. Pas na het in DMZ zetten van mijn server kreeg ik de gewone ping weer terug. (alle benodigde poorten waren opengezet)

En wat me tegenvalt is het draadloze bereik. Mijn oude router is een linksys 320N (dd-wrt) zonder antennes, Dus toen ik deze grote antennes zag ging ik er vanuit dat het bereik naar zolder ook beter zou zijn maar dat is dus niet zo. Misschien dat het vermogen bij een volgende firmware upgrade wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor je wifi op je zolder zul je toch echt daar een AP moeten plaatsen. Een sterkere zender in de wifirouter (vgl. megafoon) is één, maar de laptop of ander wifi-apparaat op zolder zal nooit zo hard kunnen terugzenden (vgl. jouw stem). Wifi kan prima afstanden tot een paar honderd meter aan; demping is hetgeen waar je last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 22:25
Ik kan inmiddels ook bevestigen dat de update voor mij in ieder geval de wifi problemen heeft opgelost. Alles werkt nu naar behoren. Fijn dat Synology altijd relatief snel is met updates & fixes. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopr
Ik heb vanavond nog maar weer eens een hele oude router (ZyXEL NBG460N) aangesloten als draadloos accesspoint en de SSID ingesteld zoals op m'n RT1900ac en die daar uit gezet: Voilà, mijn webcams geven weer vloeiend beeld en de router staat zelfs verder weg van de webcams!
Hebben jullie de RT1900ac op dezelfde plaats in huis staan als je vorige router? Ik heb de mijne juist buiten de meterkast geplaatst maar hangt nu wel dicht tegen het plafond. Wellicht helpt dan ook niet. We gaan maar weer eens verder experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:18

jacobras

Developer

joopr schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:24:
Hebben jullie de RT1900ac op dezelfde plaats in huis staan als je vorige router? Ik heb de mijne juist buiten de meterkast geplaatst maar hangt nu wel dicht tegen het plafond.
Jep! Ons (kabel)internet komt in een hoek in de woonkamer binnen dus daar staan de modem en router. De Synology heb ik alleen aan de muur geplakt (met Tesa dubbelzijdig tape, sterk spul zeg!), maar net zo laag als de vorige (Linksys E3000, een n-router) stond. Bereik op zolder is van net-niet-net-wel naar goed gegaan :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nog geen Nederlandse introductiefilm voor SRM heb aangetroffen, maak ik hen die beter uit de voeten kunnen met Duits dan met Engels erop attent dat iDomiX een bespreking van de RT1900ac-router deed: YouTube: Synology Router RT1900ac Überblick und einrichten. Hij is van plan (een) vervolgaflevering(en) uit te brengen, afhankelijk van de reacties op deze eersteling.

Zijdelings: in zijn presentatie is zichtbaar dat de Duitse vertaling op een aantal plaatsen onjuist is (Scandinavische teksten); is dat in de Nederlandse versie ook zo? @Synology: waar blijft de online help voor SRM (hint: stuurt u allen feedback)?

Edit - 14h25

De Synology router is opgenomen in wat voorheen liefkozend de 'meuktracker' werd genoemd: downloads: Synology RT1900ac 1.0 build 5781 update 1. Naast het aanmelden bij Synology heb je hiermee nog een methode om op de hoogte te blijven van het uitkomen van nieuwe firmware.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 15:59 . Reden: Edit. Mogelijk volgen een of meer vervolgafleveringen (zie commentaarsectie YouTube). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Ik kan het niet goed terugvinden, is er mogelijkheid om meerdere gescheiden netwerken met een eigen dhcp pool te creëren? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via het normale menu (zie shadowandy's video vanaf 04min03sec: YouTube: Synology RT1900ac - Running through the Synology Router Manager (SRM)) zijn zulke zaken niet in te stellen. Mocht je met gescheiden netwerken doelen op VLAN's; dat is in de OP terug te vinden: daarin is evenmin voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Kan deze router ook functioneren als 'VPN-client' en zo ja hoe zijn de ervaringen mbt met name de download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de RT1900ac kan ook vpn-client zijn, dat had je zelf in de specs of in de handleiding (pag. 25) kunnen nalezen. Over snelheden mag een bezitter/gebruiker zich uitlaten.

In de handleiding staat bovendien een kanttekening inzake gebruik als vpn-client:
Opmerking: Synology Router kan alleen een verbinding maken met OpenVPN-servers die tun-style tunnels op Layer 3 ondersteunen.

Ad block met Synology router.

Iets meer dan 10 dagen geleden vroeg ik naar ervaringen met het contentfilter, in het bijzonder naar de kwaliteit van de advertentieblokkade (voor zover actief). Op het naburige synology-forum.nl trof ik een bijdrage aan, die bevestigt dat het recept (onder gebruikmaking van het DNS-serverpackage) beschreven in http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=78126 je RT1900ac omtovert in een effectieve Ad Blocker.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 22:46 . Reden: Ad block. Opm. inz. OpenVPN bij gebruik als vpn-client. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Bevalt de router nog of heeft iedereen de router terug gestuurd? Ik twijfel nog of ik er één zal aanschaffen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
jeka schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:50:
Bevalt de router nog of heeft iedereen de router terug gestuurd? Ik twijfel nog of ik er één zal aanschaffen.
Voor mij geld hetzelfde, ik twijfel ook.

Mijn situatie:
Heb nu Telfort Glasvezel en achter mijn ExperiaBox v8. D.m.v. port forwarding sluis ik een paar poorten door naar mijn TP-link 1043 v1, haal hiermee max 25Mb over Wifi n.
Achter mijn TP-link heb ik al mijn computers en zut, waaronder een SynologyNAS 212.

Twijfel tussen deze router of een Asus RT-AC68u (of misschien een Asus RT-AC87u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Voor mij persoonlijk bevalt de router goed, maar ik gebruik dan ook niet de WiFi functionaliteit. Die word hier afgehandeld door 2 Apple AirPort extreme's en dat werkt gewoon prima.

De voordelen T.o.v. Andere routers zijn met name:

- Actieve update policy van synology.
- parental control
- Traffic control. Meer inzicht in welk apparaat hoeveel en wanneer data verstuurd/ontvangt.
- welbekende synology interface ( SRM )

Qua performance merk ik verder weinig verschil met mijn vorige router (ubiquiti edgerouter)

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 09-12-2015 18:23 ]

• funxiun
  • Laatst online: 25-06 12:45
Sinds gisteren heb ik de router in bezit.
Ondanks dat ik weinig tot geen verschil merk qua snelheid met mijn oude TP Link WR1043 (versie 1) ben ik er erg mee in mijn nopjes.
Een van de redenen dat ik over ben gestapt is dat er voor mijn oude TP link al een tijdje geen (security) updates meer voor zijn.
Ook uiteindelijk migreren van 2,4GHz naar 5 was een reden.

De SRM interface is echt geweldig. Zeker voor iemand zoals ik die dol is op grafiekjes.
Wat ik overigens mis zijn wat grafiekjes/overzichten over mijn LAN. Nu zie je alleen info over data die van en naar internet gaat.

Ik heb na installatie via een externe server een nmap gedaan over mijn publieke internet adres.
Daar kwam ik achter dat de poorten 80, 3128 en 8080 standaard open staan (443 weet ik niet zeker, want ik had hier al een port forward op gezet).
Na dat ik had uitgeplozen hoe de firewall werkte, heb ik de boel dichtgekregen.
Wel een puntje van aandacht tijdens de installatie dus.

Wat ik ook opmerkelijk vind is de (re)boot tijd. Ik heb tijden meegemaakt van tussen de 4 en 10 minuten (na een upgrade).
Het wel wordt netjes aangegeven in het scherm hoe lang de verwachte (re)boot tijd is maar het zijn geen tijden die ik gewend was met mijn oude router.

Kortom, ik ben er erg blij mee en hoop er weer een paar jaar mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Vandaag de gelukkige eigenaar geworden van deze router. Wat een vooruitgang t.o.v. de Ziggo Ubee Wifi modem :). Heb deze router aan de muur bevestigd met twee lange schroeven (4cm) zodat er voldoende ruimte vrij is aan de achterkant. Er staat niets over het bevestigen aan de muur in de handleiding, maar lees wel her en der dat die warm kan worden. Hij staat nu ongeveer in dezelfde hoek als dat die zou staan met de standaard pootjes. Better safe then sorry denk ik dan.

[ Voor 42% gewijzigd door Timx2 op 11-12-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

netvista schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:22:
<KNIP>

Qua performance merk ik verder weinig verschil met mijn vorige router (ubiquiti edgerouter)
Misschien een brutale vraag ;) : weke Edgerouter heb jij en wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
GEi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:58:
[...]

Misschien een brutale vraag ;) : weke Edgerouter heb jij en wat ga je er mee doen?
Deze. Op dit moment ligt ie even op de plank voor het geval ik ooit nog meer advanced features nodig heb dan dat de 1900ac kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Thanks, Heel verstandig van je.
netvista schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:45:
[...]

Deze. Op dit moment ligt ie even op de plank voor het geval ik ooit nog meer advanced features nodig heb dan dat de 1900ac kan bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firmware update.[quote=https://www.synology.com/en-global/releaseNote/RT1900ac]Version: 1.0-5781 Update 2

(2015/12/15)
Fixed Issues
  1. Fixed an issue where IPv6 setup might fail.
  2. Fixed an issue where devices in the local network might fail to access the Internet through PPPoE while SRM is in Wireless AP mode.
  3. Fixed an issue where Wi-Fi speed might drop when the Synology Router is connected to certain British ISPs.
  4. Fixed an issue where devices in guest networks might fail to access the Internet while DMZ is enabled. Once you have updated SRM, please disable and then re-enable DMZ to make it work properly.
  5. Fixed an issue where devices in the local network might fail to access some websites when the Synology Router is connected to certain British ISPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopr
Ik ga de firmware vanavond meteen installeren om te kijken of het de 2,4Ghz wifi problemen bij mij nu verholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
joopr schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:08:
Ik ga de firmware vanavond meteen installeren om te kijken of het de 2,4Ghz wifi problemen bij mij nu verholpen heeft.
Welke problemen ervaar jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopr
Welke problemen ervaar jij dan?
Voornamelijk problemen in de doorvoersnelheid op de 2,4Ghz band t.o.v. een andere router of accesspoint die een verdieping hoger staat. Is goed te merken met videostream van mijn twee webcam's. De 5Ghz band werkt overigens wel goed. Na Update 1 van de SRM is het ietsje beter geworden (lagere pings) maar nog steeds een stuk slechter in vergelijking met een andere router of accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Kan iemand mij aangeven wat ie haalt op 5Ghz..?

Ik vind het moeilijk in te schatten wat ie nu haalt tov van een Airport Extreme...(die staat in meterkast en kamer er naast en ik haal nu gewoon 40 a 60MB)

Ik teken nergens meer voor

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Is er hier iemand die deze router gebruikt in combinatie met apple apparatuur?
Mijn huidige time capsule begint het te begeven qua routerfunctie en zal dus binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden. Nu lees ik echter bij veel routers dat het niet lekker werkt op apple apparatuur (wat ik hier allemaal thuis heb).

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funxiun
pietertie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:39:
Is er hier iemand die deze router gebruikt in combinatie met apple apparatuur?
Mijn huidige time capsule begint het te begeven qua routerfunctie en zal dus binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden. Nu lees ik echter bij veel routers dat het niet lekker werkt op apple apparatuur (wat ik hier allemaal thuis heb).
De rt1900ac werkt prima in combinatie met Apple apparatuur. Onze IOS devices, iMacs en Macbooks gaan als een tierelier.
Geen problemen dus. Zowel als met nieuwe als oude Apple spullen (we hebben hier bijvoorbeeld nog een 2007 iMac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog 'n hotfix.
Version: 1.0-5781 Update 3

(2015/12/22)
Fixed Issues
Enhanced PPPoE performance in SRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
fallusballus schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:24:
Jammer dat er nog geen user tweak-reviews te vinden zijn zoals root toegang via terminal en andere dan std packages (SABNZBD/NZBGET?). Maar als diie verschijnen dan is dat hier te lezen, top topic en maar wachten op de eerste exemplaren hier....
Stel dat het mogelijk is om bv. SABnzbd erop te draaien.
Met welke DS moet ik dit dan vergelijken qua "uitpaksnelheid".
Ik neem aan dat het sharen van files via NFS geen probleem is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
funxiun schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:35:
[...]

De rt1900ac werkt prima in combinatie met Apple apparatuur. Onze IOS devices, iMacs en Macbooks gaan als een tierelier.
Geen problemen dus. Zowel als met nieuwe als oude Apple spullen (we hebben hier bijvoorbeeld nog een 2007 iMac).
Hier ook. iPhones, iPads, MacBooks, alles werkt als een zonnetje op zowel 2.4 als 5 AC icm de RT1900ac.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Timx2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:11:
Vandaag de gelukkige eigenaar geworden van deze router. Wat een vooruitgang t.o.v. de Ziggo Ubee Wifi modem :). Heb deze router aan de muur bevestigd met twee lange schroeven (4cm) zodat er voldoende ruimte vrij is aan de achterkant. Er staat niets over het bevestigen aan de muur in de handleiding, maar lees wel her en der dat die warm kan worden. Hij staat nu ongeveer in dezelfde hoek als dat die zou staan met de standaard pootjes. Better safe then sorry denk ik dan.
Is er iemand die 'm plat tegen de muur heeft zitten? Of krijgt deze dan helemaal geen lucht?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
netvista schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:45:
[...]

Is het wat die Edgerouter of vind je die Synology beter?

[ Voor 4% gewijzigd door Samplex op 24-12-2015 00:41 ]

• netvista
Welke ik "beter" vind is puur persoonlijk. Het zijn beide goede Routers.

De Edgerouter is snel, stabiel en zeer uitgebreid qua features, maar als je daar ten volle gebruik van wil maken dan vergt dat wel de nodige manuele configuratie en kennis. .

De Synology heeft vooral een veel groter gebruiksgemak, maar niet de featureset van de Edgerouter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

kraades schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:30:
[...]

Is er iemand die 'm plat tegen de muur heeft zitten? Of krijgt deze dan helemaal geen lucht?
Jep, met (tesa) dubbelzijdig tape. Antennes omhoog gemikt, beetje verspreid (45 graden). Geen problemen met ontvangst, stuk beter dan mijn vorige router.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik ben benieuwd of "joopr" zijn problemen met de 2.4Ghz doorvoersnelheid zijn opgelost, want ik heb hier nog een aantal apparaten die alleen op B/G werken. (PC spullen.....Geen Apple)

Ik ben aan het twijfelen tussen deze router en de "Asus RT-AC3200" (ondanks het prijsverschil)

In de review van Hardware-info stond dat de Wan->Lan snelheid vrij laag is bij de Synology, is dat inmiddels via een FW al beter geworden ????
En....is er iemand die deze router gebruikt in combinatie met een Technicolor 7210 van Ziggo.(en wat zijn de ervaringen daarmee)

Verwijderd

Topicstarter
Joopr's probleem lijkt mij mede samen te hangen met de locatie waar hij zijn RT1900ac heeft neergepoot - hoog tegen wand in nabijheid van plafond - dat is niet bevorderlijk voor de signaaloverdracht (afstraalkarakteristiek). Ik zou van hem wel eens een vergelijkende meting willen zien met de andere router uit zijn bestand op dezelfde locatie. Aansluitend een meting waarbij de router op schouderhoogte iets van de wand af op een plankje (of keukentrapje o.i.d. als tijdelijke opstelling) is geplaatst.

Voordat je die RT-AC3200 aanschaft, lees dion_b in "Welke router?".

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 13:02 . Reden: Of RT-AC3200 een oplossing is? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
OK, Dat was de eerste vraag :)

Nu nog de vraag over de wan->lan snelheid, en de vraag over de 7210 van Ziggo. (het is trouwens ter vervanging van een D-Link Dir-655, die het altijd feilloos heeft gedaan, maar na 7 jaar kuren begint te vertonen :) )

BTW: De reden dat ik eventueel voor de Asus zou gaan is niet vanwege de dubbele WiFi, maar omdat de Asus een hele uitgebreide Trafiic analyzer en het App gebruik duidelijk laat zien en dit standaard aan boord heeft.

Voor zover ik kan zien start de traffic en cpu meter van de Synology pas na het inloggen.

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 25-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nee hoor, dat loopt lekker op de achtergrond door. Ik heb wel net de Application Detection aangezet bij Traffic Control > Monitor > Settings. Internet wordt hier dan traag en de output is niet heel erg gespecificeerd. 99% Unknown als resultaat. Misschien werkt het in een volgende firmware beter.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ok, nog een vraag dan.

Heeft er hier iemand een D-Link Dir-655 gebruikt, en zo ja.... hoe is de Wi-Fi sterkte van de Synology t.o.v. de D-Link

Met de D-link heb ik overal in huis een goede ontvangst, en die staat op 1.25 meter hoogte +/- 10cm van een tussenmuur op de begane grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12
Ik heb sinds een maand ook de Synology Router staan. Ik had een aantal mobieltjes onder oudercontrole gezet en dat ze na 22:00 uur geen internet meer mochten gebruiken. Later uitgezet maar helaas pindakaas blijft het gewoon in de router aanwezig. Als je wat weggooit dan blijft het achter in de router. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb het nu opgelost door de mobiels die er last van hebben weer in ouder control te zetten en dan gewoon 24x7 connected mogen zijn.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Na 22:00 gaan die mobieltjes vrolijk verder op 3G/4G. Lijkt me toch ook niet het gewenste effect.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Het zal dus waarschijnlijk toch de Synology worden, omdat het bij de Asus niet mogelijk is om bij de DHCP reserveringen een hostnaam in te geven (je ziet dus alleen MAC & IP nummer, wat niet echt overzichtelijk is)
ik gebruik DHCP reserveringen omdat bepaalde apparaten een vast intern IP nummer hebben, bv NAS, Mediaplayer, TV.

Zou een Synology router gebruiker kunnen kijken of het bij "Netwerkcenter > Lokaalnetwerk > DHCP reservering" mogelijk is om een Hostnaam in te geven ??

[ Voor 104% gewijzigd door TifKag op 27-12-2015 16:52 . Reden: tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even te kijken en heb een aantal C7's enige tijd geleden gekocht en die zijn nog zuiniger in gebruik ook.

Op zich mooi zo'n interface maar het maakt de router niet beter.

Ben benieuwd wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
TifKag schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:57:
Het zal dus waarschijnlijk toch de Synology worden, omdat het bij de Asus niet mogelijk is om bij de DHCP reserveringen een hostnaam in te geven (je ziet dus alleen MAC & IP nummer, wat niet echt overzichtelijk is)
ik gebruik DHCP reserveringen omdat bepaalde apparaten een vast intern IP nummer hebben, bv NAS, Mediaplayer, TV.

Zou een Synology router gebruiker kunnen kijken of het bij "Netwerkcenter > Lokaalnetwerk > DHCP reservering" mogelijk is om een Hostnaam in te geven ??
ja is mogelijk ik heb zelf ook een grote lijst met reserveringen en heb bij iedere een eigen hostname ingevuld als merkte ik wel dat lengte en het gebruik van speciale/leestekens beperkt zijn.

maar heb namen als N3DS-Nintendo en die is best lang maar moest een - gebruiken ipv _ deze was niet toegestaan.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
copywizard schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:27:
[...]
ja is mogelijk ik heb zelf ook een grote lijst met reserveringen en heb bij iedere een eigen hostname ingevuld als merkte ik wel dat lengte en het gebruik van speciale/leestekens beperkt zijn.
Ik had ondertussen de vraag ook al gesteld in het Synology forum, en het antwoord al gekregen.

Heb inmiddels de Router binnen.
En heb mijn DHCP reserveringen al gedaan.

In ieder geval bedankt voor het antwoord _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door TifKag op 30-12-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Zou het de moeite zijn om deze in de plaats van een Fritzbox 3490 te zetten? Niet zo blij met de AP prestaties van de fritzbox...
De fritzbox staat nu in de plaats van de bbox3, maar gezien de synology geen DSL functionaliteit heeft zou ik hem achter de bbox zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik vind 't een érg interessant apparaat. De enige apps die ik zelf wel eens (graag) gebruik op m'n huidige Synology DS, is de Music App en de Torrent app. Qua services gebruik ik de interne schijven voor m'n Cubox-i, maar zou dit ook kunnen met deze RT1900ac dan? Want als dat zou kunnen heb ik mooi een zuiniger apparaatje dan zowel een modem, router én NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:20:
Ik vind 't een érg interessant apparaat. De enige apps die ik zelf wel eens (graag) gebruik op m'n huidige Synology DS, is de Music App en de Torrent app. Qua services gebruik ik de interne schijven voor m'n Cubox-i, maar zou dit ook kunnen met deze RT1900ac dan? Want als dat zou kunnen heb ik mooi een zuiniger apparaatje dan zowel een modem, router én NAS :)
En je data redundancy dan ?

Routers zijn leuk als extra voor streaming, nothing more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pana schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:11:
Zou het de moeite zijn om deze in de plaats van een Fritzbox 3490 te zetten? Niet zo blij met de AP prestaties van de fritzbox...
De fritzbox staat nu in de plaats van de bbox3, maar gezien de synology geen DSL functionaliteit heeft zou ik hem achter de bbox zetten.
Ik heb bij mijn ouders gewoon twee Archer 7's wireless gekoppeld aan de fritz, perfect... die Archers houden elkaar in de lucht overigens.

Cheap and perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Data redundancy? Daar ben ik niet zo in thuis om eerlijk te zijn. :)

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik ben sinds gister in het bezit van deze router qua snelheid/bereik echt een verbetering :)
Het enige waar ik nog even mee worstel is het beschikbaar maken van bv PLEX of Sickrage vanaf buiten.
ik heb de porten geforward en in de firewall het volgende ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/xmjnayqevn5.png

en

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/m7uwnz3oqf6.png]

Kan iemand mij vertellen wat ik precies verkeerd doe?

[ Voor 16% gewijzigd door FrostBurn op 31-12-2015 11:57 ]

• Napsju
Afbeeldingen doen 't niet.

Lekker!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
Fixed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funxiun
Net keek ik even in het Network Center van de router en zag het volgende:
"Your devices are not connected to Synology Router. Please connect them via Wi-Fi or LAN."
Gisteren kreeg ik nog gegevens te zien.

Na wat zoeken blijkt het een 2016 bug te zijn in de SRM software:
http://www.synology-forum...aten-zijn-niet-verbonden/
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=108653

Ik verwacht binnenkort wel een fix hier op.

Maar goed, dan weten jullie dat in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:17:
Data redundancy? Daar ben ik niet zo in thuis om eerlijk te zijn. :)
Nou begin bij Raid zou ik zeggen :) Dat doet een Router met USB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gister viel het me ineens op, sinds SRM 1.0-5781 Update 3 kan ik bij Netwerkcenter niet meer zien welke apparaten aangekoppeld zijn via Wi-Fi of LAN. Voorheen kon ik dit wel zien namelijk en een reboot verhelpt de situatie niet.
De RT1900ac wordt gebruikt als access point met statisch IP en heeft dus z'n eigen dhcp uit staan.
Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

Via LAN:
TP-Link Archer C5 (wordt gebruikt icm OpenWRT als KPN Glasvezel modem/router en is de dhcp server)
Philps Hue Bridge 2.0

Via Wi-Fi:
iPhone 6S
iPad Air
Macbook Pro 13" Pro 2009

Edit: kak, overheen gelezen, excuus! :X iets met een leuk feestje afgelopen nacht

[ Voor 7% gewijzigd door Bonthouse op 01-01-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens twee reacties boven je: funxiun in "[Ervaringen] Synology router RT1900ac". Daar staan verwijzingen naar andere gebruikers die hetzelfde ervoeren. Het is een bug. Of interpreteer ik jouw probleem geheel verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Geen verkeerde interpretatie; inderdaad hetzelfde geval. SSID veranderen werkt wel goed en alle apparatuur kan gewoon verbinden, ze zijn alleen niet terug te vinden in de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

TifKag schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:57:

Merlin Firmware al geprobeerd? Wat jij wilt kan daar gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Edgarz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:57:
[...]

Merlin Firmware al geprobeerd? Wat jij wilt kan daar gewoon hoor.
Zoals al eerder te lezen was, heb ik inmiddels de Synology aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me sterk af wat dit ding in performance doet, er draait echter toch wat op de achtergrond.

Synology ziet er altijd slick uit, super maar wellicht willen ze hier iets creeëren waar ze nog niet heel veel kaas van hebben gegeten.

Als dit doort oplossingen te veel enterprise features krijgen, dus het managen van meedere modules/machines via een portal kan dat nog wel een buggy worden.

Verer slick apparaat, jammer van die ene USB poort, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Wat wil je precies weten en met hoeveel apparaten wil je het tegelijk gebruiken?
Ik heb hier een Netgear R7000 en een RT1900ac staan, ik zou het een en ander voor je kunnen vergelijken.
Full HD streamen via 5Ghz vanaf de RT1900ac op het toilet, de ruimte met het minste bereik waar voorheen de iPhone altijd op 4G overging, werkt goed.
Binnen een seconde of twee krijg ik ongecached 1080p bluray materiaal via Plex aangeleverd zonder haperingen halverwege de stream.
En dan gaat het wifi signaal door twee verdiepingen heen in een huis uit 1930, waar waarschijnlijk toch wel hier en daar wat kippengaas is geplaatst tussen de verdiepingen.

Colour me impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FrostBurn schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:55:
Ik ben sinds gister in het bezit van deze router qua snelheid/bereik echt een verbetering :)
Het enige waar ik nog even mee worstel is het beschikbaar maken van bv PLEX of Sickrage vanaf buiten.
ik heb de porten geforward en in de firewall het volgende ingesteld:

[afbeelding]

en

[afbeelding]]

Kan iemand mij vertellen wat ik precies verkeerd doe?
ik heb niet persee met dit probleem geworsteld maar ik wilde andere services forwarden en had ook eerst rules aangemaakt bij de firewall maar dit blijkt niet de port te triggeren daarvoor moet je hem onder het kopje internet>port forwarding een aparte rule aanmaken zoals je hierboven hebt gedaan.

mocht je dit al hebben gedaan dan durf ik her ook niet te zeggen

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
kan iemand onderstaande bevestigen voordat ik hem aanschaf.

- DHCP is in te stellen van willekeurig IP tot willekeurig IP. (bijv. van 192.168.x.20 tot 192.168.x.50)
- VPN is nog steeds alleen in te stellen op een gehele reeks (het laatste cijfer is niet in te stellen.
- Doormiddel van de DNS kan op naam resolven i.p.v. op IP basis.

Wat ik wil bereiken namelijk:
DHCP reeks uitgeven op 192.168.x.x. Eerste x IP's niet uitgeven ivm Fixed IP's op apparaten, VPN connectie zal op een ander ip reeks (192.168.y.y) zijn, maar ik kan wel via VPN dmv de DNS op naam mijn apparaten bereiken.

Ik heb zo mijn vermoeden dat dit allemaal gaat werken, maar zou graag horen of ik aan het goede eind heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen deze en Netgear Nighthawk maar begrijp dat deze geen echte goede parent controll heeft. Die van Netgear is subliem icm Open DNS (heb nu ook een Netgear). Netgear kan ik zelfs per pc instellen wat ik toe wil laten. Iemand die me hierover goed kan informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
funxiun schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:30:
Net keek ik even in het Network Center van de router en zag het volgende:
"Your devices are not connected to Synology Router. Please connect them via Wi-Fi or LAN."
Gisteren kreeg ik nog gegevens te zien.

Na wat zoeken blijkt het een 2016 bug te zijn in de SRM software:
http://www.synology-forum...aten-zijn-niet-verbonden/
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=108653

Ik verwacht binnenkort wel een fix hier op.

Maar goed, dan weten jullie dat in ieder geval :)
Volgens een woordvoerder van Synology zou het probleem zich vanzelf oplossen na 4 januari 2016. In bovengenoemde topic op het internationale forum wordt dat door enkelen bevestigd. Mocht het bij jou niet opgelost zijn, dan zonder meer een ticket inschieten.
This is a known issue and will be fixed in the next SRM update. However, everything will return to normal after Jan. 4th of 2016 automatically.

If you are still experiencing this problem after Jan 4th, please don't hesitate to contact our support team to investigate this issue further:
https://myds.synology.com/support/support_form.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:14:
Ik twijfel tussen deze en Netgear Nighthawk maar begrijp dat deze geen echte goede parent controll heeft. Die van Netgear is subliem icm Open DNS (heb nu ook een Netgear). Netgear kan ik zelfs per pc instellen wat ik toe wil laten. Iemand die me hierover goed kan informeren?
Ik zou sowieso een apparaat nemen wat uiteindelijk ook OpenWRT aan kan :)

Een kennis van me heeft een NightHawk, waren ook redelijk wat problemen mee maar ze lossen het wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik ga er vanuit dat er hier genoeg mensen zijn met een Synology NAS en de 1900AC?

Kunnen jullie op beide producten tegelijk ingelogd zijn? Zodra ik mijzelf inlog in apparaat A, logt apparaat B mij uit. En andersom.

Niet dat dat onoverkomelijk is, maar zou liever op beide ingelogd blijven.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
MyDS bedoel je? Nee, tegelijk gaat niet. Dat heeft te maken met je DDNS registratie. Je kunt ze wel afzonderlijk toevoegen aan MyDS door het serienummer aan te maken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, ik gebruik geen MyDS, maar gewoon mijn eigen domein die naar mijn IP-adres staat doorverwezen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ooh, inloggen in de webgui? Ja, dat is geen probleem tegelijk. Heb je met een andere browser het zelfde probleem?

CLI via SSH gaat ook prima tegelijk naar meerdere apparaten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:06
Sinds dat we de airport Extreme hebben vervangen door de RT1900AC komt mijn nas met downloaded vanaf de pay-server niet meer hoger dan 14mb/s. Voorheen haalde we makkelijk 22mb/s. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? QOS staat niet aan.

neverminde, de toepassingsdetectie stond aan dit schakelt de CTF uit. 8)7 :X

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis Evertse op 05-01-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor hen die graag videotutorials volgen i.p.v. een geschreven handleiding: iDomix heeft woord gehouden en twee nieuwe tutorials (in het Duits) online gezet:[list=1]• YouTube: Synology Router RT1900ac DDNS Dynamic DNS einrichten Zugriff über das InternetYouTube: Synology Router RT1900ac VPN Server einrichten Verbindung aufbauen

Ik voeg ze toe aan de OP.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 17:10 . Reden: Iets met Youtube-links die ik maar niet goed kreeg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:33
Misschien kijk ik er overheen, maar met deze router kun je toch ook meerdere draadloze netwerken tegelijk hebben draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 17-09 23:00
Naar mijn weten kun je 4 netwerken instellen: bij zowel 2.4GHz als 5GHz één privénetwerk en één gastnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firmware update.[quote=https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/RT1900ac]Version: 1.0.1-6007

(2016/01/12)
Fixed Issues
  1. Supports VLAN tagging used by Internet service providers, including Internet/IPTV/VoIP tagging.
  2. Implemented functional limits for rules and device number in SRM.
  3. Supports Layer 7 QoS for guest network devices.
  4. Displays guest network devices in Status page device list.
  5. Fixed an issue where SRM first time installation might fail when selecting router mode via a mobile device.
  6. Fixed an issue where restoring SRM settings might result in Parental Control rules disappearing.
  7. Fixed an issue where restoring SRM settings might result in errors when applying Beamforming settings.
  8. Fixed an issue where Parental Control schedules might have no effect on IPv6 devices.
  9. Fixed an issue where iOS devices might not be able to play music through AirPlay.
  10. Minor bug fixes.
Verder verwijs ik je ditmaal naar het synology-forum.nl, waar Babylonia nog wat interessante ontdekkingen deed: Netwerkcenter heeft een tab 'IPTV & VoIP' (screenshots aldaar). Het lijkt erop dat voor allerlei ISP's IPTV/VoIP-profielen beschikbaar worden gesteld en dat je een LAN-poort kunt toewijzen aan IPTV-verkeer. _/-\o_

Misschien dat een van de gelukkige bezitters van een RT1900ac een screenshot o.i.d. van de helppagina kan maken en hier plaatsen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 20:43 . Reden: Is er meer info in de helpagina beschikbaar? Babylonia maakte screenshots. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me nog steeds aan het orienteren voor een nieuwe router en het wordt hier erg stil op het forum. Komt dat omdat er zo weinig aan deze router beginnen of is hij gewoonweg zo goed dat er eigenlijk daarom niks te melden is? Ik twijfel nog steeds tussen de Netgear Nighthawk en deze namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms wordt er levendiger gediscussieerd en ervaringen uitgewisseld bij het uitkomen van nieuwe firmware. Dat was onlangs ook het geval, kijk maar bij downloads: Synology RT1900ac 1.0.1 build 6007 (al staat er wat absolute bagger tussen, gelukkig is daarop te filteren :) ). Als ik mij niet vergis werd daar ook de vergelijking met de R7000 gemaakt.

Op het synology-forum.nl is iets meer reuring. Geregeld uiterst interessante bijdragen, soms iets te veel beginnersvragen of toont de vraagsteller weinig eigen inzet (maar goed, ieder van ons is ooit klein begonnen, dus stoort het me daar niet echt).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 20:07 . Reden: In reacties R7000 besproken, iirc. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:14:
Firmware update.
[...]

Verder verwijs ik je ditmaal naar het synology-forum.nl, waar Babylonia nog wat interessante ontdekkingen deed: Netwerkcenter heeft een tab 'IPTV & VoIP' (screenshots aldaar). Het lijkt erop dat voor allerlei ISP's IPTV/VoIP-profielen beschikbaar worden gesteld en dat je een LAN-poort kunt toewijzen aan IPTV-verkeer. _/-\o_

Misschien dat een van de gelukkige bezitters van een RT1900ac een screenshot o.i.d. van de helppagina kan maken en hier plaatsen?
Zijn dit de screenshots die je graag wilt zien (klik voor groter)?
Helptekst:
IPTV/VOIP Help

Settings handmatig:
IPTV/VOIP manual

Settings per poort:
IPTV/VOIP port settings

Settings dmv profiel:
IPTV/VOIP Profile

Profielen 1:
IPTV/VOIP Profiles 1

Profielen 2:
IPTV/VOIP Profiles 2
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:33:
Ben me nog steeds aan het orienteren voor een nieuwe router en het wordt hier erg stil op het forum. Komt dat omdat er zo weinig aan deze router beginnen of is hij gewoonweg zo goed dat er eigenlijk daarom niks te melden is? Ik twijfel nog steeds tussen de Netgear Nighthawk en deze namelijk.
Ik ben niet een die-hard netwerk goeroe, het moet bij mij gewoon werken. Daarnaast wil ik soms nog wel een spelen met settings, maar niet teveel en het moet redelijk monkey proof zijn.
Na lang twijfelen tussen een Asus en deze (hij is toch wel heel erg nieuw en Synology is geen router boer) toch voor deze gegaan. Ik heb ook een NAS van Synology en die bevalt ook perfect en helaas door ervaring weet ik dat de garantie afhandeling (zelfs na een maand buiten garantie) perfect is.

Ik ben zeer tevreden over deze router. Hij is snel, eenvoudig in gebruik (zie ook bovenstaande screenshots) en toch ook uitgebreid.
In de reacties onder de laatste firmware las ik dat de WAN poort beperkt is tot ong 550Mb. Tsja... Ik heb een Telfort glas abo van 100/100. Voorlopig zit ik dus nog wel goed.

[ Voor 23% gewijzigd door St00mwals op 16-01-2016 16:16 . Reden: Tweede quote toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
St00mwals schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Zijn dit de screenshots die je graag wilt zien (klik voor groter)?
Helptekst:
[afbeelding]
[...]
_/-\o_ Dank je, St00mwals! Naar die tekst zocht ik (en mooi dat je ook de andere screenshots plaatste).

Voor DSM is er de mooie online manual via https://help.synology.com, maar voor SRM ontbreekt dergelijk fraais. Via het feedbackformulier heb ik dat gemis al eens aangeslingerd, maar tot concrete toezeggingen leidde dat tot nu toe niet (het verzoek zou intern worden doorgeleid). Misschien als er meer smeekbedes worden ingezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

* 4POX leest bovenstaande posts.

Dus ik goed begrijpen. Door deze router kan ik de Modem van TELE2, losse AC router en de twee VLAN switches in mijn netwerk vervangen door 1 router van Synology?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat gaat niet lukken. Het modem blijf je minimaal nodig hebben naast een eventueel aan te schaffen RT1900ac. Dat modem zet immers het *DSL-signaal (of glasvezel) om naar ethernet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 14:34 . Reden: Verduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:33:
Nee, dat gaat niet lukken. Het modem blijf je minimaal nodig hebben naast een eventueel aan te schaffen RT1900ac. Dat modem zet immers het *DSL-signaal (of glasvezel) om naar ethernet.
Niet helemaal waar. In het verleden heb ik een vlan switch rechtstreeks aan het kastje in de meterkast gedrukt. Ik kon mijn voormalige linksys als router gebruiken. Maar ik moest mijn tele2 modem ook nog gebruiken voor het televisie gedeelte. Ik las het over die Synology en dacht meteen. Kan ik zowel het internet routing als het televisie routing door 1 apparaat laten lopen.

Ik denk dat het kastje in de meterkast gewoon een dom ding is wat RJ45 ethernet omzet naar glasvezel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord. Als 'het kastje in de meterkast' een mediaconverter is en een ethernetsignaal levert (op een RJ45-connector), dan heb jij zeker mogelijkheden. Omdat je in je eerste bericht daarover niet schreef, nam ik aan (onhandig van mij; zo blijkt maar weer eens dat nimmer te doen, maar door te vragen) dat het modem beslist noodzakelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
Ik heb er online niks over kunnen vinden, maar misschien kan iemand die er een heeft is even kijken?

Zijn de gebruikers accounts op de RT1900ac alleen lokaal? of kan de router gekoppeld worden aan een LDAP of iets (zodat de de gebruikers op de NAS hetzelfde zijn)?

VPN via router en met dezelfde account je bestanden bekijken op de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Nog iemand problemen sinds de laatste firmware?

Ik heb om de haverklap wifi disconnects op al m'n toestellen, niet tegelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalG schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:25:

Ik heb om de haverklap wifi disconnects op al m'n toestellen, niet tegelijk wel.
Dit soort berichten bevestigt helaas mijn twijfel tot aankoop. Dit moet toch niet mogen met een router met zo'n prijskaartje. Ik loop weg met mijn NAS, maar dit soort kinderziektes??? Ik zou dat ding gelijk retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:55:
[...]

Dit soort berichten bevestigt helaas mijn twijfel tot aankoop. Dit moet toch niet mogen met een router met zo'n prijskaartje. Ik loop weg met mijn NAS, maar dit soort kinderziektes??? Ik zou dat ding gelijk retourneren.
elke week nieuwe firmware, uiteindelijk komt het wel snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Totaal geen last van disconnects op zowel de 2.4 als 5 band. Niks mis mee. Ben er blij mee!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MetalG schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:34:
[...]

elke week nieuwe firmware, uiteindelijk komt het wel snor
Alsof de duvel ermee speelt; firmware update.[quote=https://www.synology.com/en-global/releaseNote/RT1900ac]Version: 1.0.1-6007 Update 1

(2016/01/19)
Fixed Issues
  1. Fixed an issue where the Contact Support page in Support Center could not be displayed correctly.
  2. Fixed an issue where newly added port forwarding rules might disappear if not saved immediately.
  3. Fixed an issue where reconnecting to PPPoE would periodically cause a slight increase in memory consumption.
  4. Fixed an issue where configuring ISP settings with a DHCP Client ID might fail.
  5. Fixed an issue where setting MAC Filter rules might cause SRM to malfunction when Wi-Fi Security Level is set as WEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:04:
[...]
Alsof de duvel ermee speelt; firmware update.
[...]
Maar wel geen fix voor het mijne, misschien eens loggen als ik het na deze update nog heb =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Jep! Stabiliteit is ver te zoeken op enkele apparaten sinds die update. Als het weer gefixt is update ik alleen nog als het nodig is totdat het product volwassener is.

Met eerdere Synology-producten (NAS) nooit problemen gehad met updates dus ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 17-09 16:41

Heb deze router nu sinds vrijdag aangesloten en hij bevalt prima op dit probleem na.

Op al onze Apple producten niks geen problemen. Maar van het werk heb ik een Acer (Android) telefoon en die disconnect regelmatig. Het probleem is dan ook dat hij bij de reconnect blijft hangen op "verkrijgen ip-adres", de enige oplossing is dan wifi uit en aanzetten, dan is er wel weer een goede verbinding, tot de disconnect er weer is.

Hoop dat dit snel verholpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een overbodige vraag, maar hebben jullie - lui die met disconnects te maken hebben - die problemen en je set-up ook kenbaar gemaakt via het support formulier (of rechtstreeks vanuit de RT1900ac, nu de 'Contact page' gerepareerd lijkt te zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:43:
Misschien een overbodige vraag, maar hebben jullie - lui die met disconnects te maken hebben - die problemen en je set-up ook kenbaar gemaakt via het support formulier (of rechtstreeks vanuit de RT1900ac, nu de 'Contact page' gerepareerd lijkt te zijn)?
Ik nog niet, omdat ik eerst uit wou zoeken of dit wellicht een bekend probleem was, waar misschien al een oplossing voor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Heb hem nu een weekje draaien, bevalt uitstekend. Hier geen problemen, ook niet na de laatste update.

Wat ik overigens wel wat hinderlijk vind, is dat mijn ip bij elke herstart wijzigt. Icm mijn werk (websites maken), is dat niet altijd handig. Ik heb het dan niet over de 192.168.etc, maar het ip wat naar de buitenwereld gaat. Kan ik dat 'uitzetten' oid? Mijn UPC kastje staat in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heb gister nog even wat getest & heb nu het apparaat wat steeds disconnects had via DS Router een boost (dacht dat het zo heet) optie gegeven en nu disconnect het apparaat niet meer.

Nu alleen vanavond nog even kijken of ik weer netjes een connectie krijg of dat het toestel toch weer blijft hangen op "verkrijgen ip-adres".

Zal vanavond even laten weten of alles verholpen is en wat ik nu precies aangepast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:21
DennisZ88 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:10:
Wat ik overigens wel wat hinderlijk vind, is dat mijn ip bij elke herstart wijzigt.
..
maar het ip wat naar de buitenwereld gaat.
Dat ligt aan je ISP. Als de router herstart krijg je gewoon een dynamisch ip toegewezen van je ISP. Sommige doen dit meteen, andere reserveren dat ip voor een bepaalde tijd. Als je dat niet wil moet je een statisch ip hebben. Dat is niet iets wat je met een router kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
heggico schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Dat ligt aan je ISP. Als de router herstart krijg je gewoon een dynamisch ip toegewezen van je ISP. Sommige doen dit meteen, andere reserveren dat ip voor een bepaalde tijd. Als je dat niet wil moet je een statisch ip hebben. Dat is niet iets wat je met een router kan oplossen.
Maar met alleen mn UPC kastje had ik dat niet, die kon ik moeiteloos herstarten, zonder mijn ip te verliezen. Vandaar dat ik vermoed dat de RT er invloed op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb nog even gekeken, helaas vanavond weer problemen met het verkrijgen van een ip-adres. Wifi (van de telefoon) uit en aan gezet en alles was weer in orde. Net maar eerst even de laatste firmware geïnstalleerd en eens kijken hoe het daar mee gaat. De optie die ik aan heb gezet is beamforming, geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar het lijkt er op dat sinds ik dat aangezet heb, ik geen problemen meer heb met disconnects.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
DennisZ88 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Maar met alleen mn UPC kastje had ik dat niet, die kon ik moeiteloos herstarten, zonder mijn ip te verliezen. Vandaar dat ik vermoed dat de RT er invloed op heeft.
Je kunt dan een "dynamisch dns" adres gebruiken zodat je variabele externe ip adres steeds wordt gekoppeld aan een vaste dns naam. Je kunt bv. gebruik maken van de ddns van Synology of een andere provider. Dit kun je instellen op de router.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 20-01-2016 21:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste