Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Topicstarter
Kun je eens een screenshot plaatsen van jouw instellingen op 5 GHz? Heb je Nederland ingesteld als 'regulatory domain'? Kies je de kanalen automatisch of heb je die vastgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 07:32
Mijn eerste ervaringen met Download Station zijn best wel om te huilen. Ik had gehoopt op integratie met mijn DS214 maar die is er gewoon niet, 0.

SRM vraagt bijv. na de installatie om een USB stick in je router te prikken waarheen gedownloade bestanden worden heengeschreven. Vervolgens is er na een download geen mogelijkheid om bestandente kopieren naar je NAS.

Jammer en vreemd.

Echter wel goed dat er op de eerste dag van de release al een FW update is uitgekomen voor SRM.

[ Voor 13% gewijzigd door YaYo86 op 14-11-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Werkt dat echt niet? Kun je de folder waarin de download staat niet open stellen? Dus de rechten 'public' maken zoals beschreven op p. 28 van de handleiding (http://global.download.sy...erRT1900ac_nld.pdf#page28). Daarna op de DiskStation een share aanmaken naar de RT1900ac (pad opgeven incl. gebruikersnaam + wachtwoord; zie: Externe mappen koppelen).

Misschien minder gebruiksvriendelijk dan je verwacht, maar wel werkbaar lijkt me.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 14-11-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:08
Vandaag nog weer een trage wifi... eens een test gedaan, via speedtest wifi en kabel en vervolgens een interne download vanaf mijn nas, zie hier... er lijkt dus toch iets niet goed te gaan van internet naar wifi. Het vreemde vind ik wel dat als ik een speedtest doe via ziggo zelf ik wel op 40Mbps uit kom via wifi....

Afbeeldingslocatie: http://juursema.nl/images/synologyrouter.jpg
allemaal op dezelfde computer gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 14-11-2015 11:34 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Je klaagt wel, en misschien terecht, maar zonder aanvullende informatie is er geen oplossingsrichting aan te geven.

Begin eens met het beschrijven van je netwerk. Zijn er (veel) andere wifi-punten in de buurt (op welke band: 2,4 GHz of 5 GHz). Welke kanalen? Tools: inSSIDer (pc), Wifi-analyzer op Android bijv., ingebouwde tools op Mac.

Wat zijn de instellingen voor wifi op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:02:
Werkt dat echt niet? Kun je de folder waarin de download staat niet open stellen? Dus de rechten 'public' maken zoals beschreven op p. 28 van de handleiding (http://global.download.sy...erRT1900ac_nld.pdf#page28). Daarna op de DiskStation een share aanmaken naar de RT1900ac (pad opgeven incl. gebruikersnaam + wachtwoord; zie: Externe mappen koppelen).

Misschien minder gebruiksvriendelijk dan je verwacht, maar wel werkbaar lijkt me.
Ah zover was ik nog niet, ik probeer altijd alles zelf te ondervinden.

Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:52:
Moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Je klaagt wel, en misschien terecht, maar zonder aanvullende informatie is er geen oplossingsrichting aan te geven.

Begin eens met het beschrijven van je netwerk. Zijn er (veel) andere wifi-punten in de buurt (op welke band: 2,4 GHz of 5 GHz). Welke kanalen? Tools: inSSIDer (pc), Wifi-analyzer op Android bijv., ingebouwde tools op Mac.

Wat zijn de instellingen voor wifi op de router?
fair enough

op mijn laptop maak ik verbinding via 2,4Ghz. 5Ghz aan/uit maakt geen verschil. Op dit moment via kanaal 4 (automatisch gekozen) heeft gister ook al op 1 en 11 gestaan (geen verschil)
het is wel druk hier in de buurt met wifi. Nu zit ik op redelijk hoog op zolder dus ontvang de hele wijk. Afbeeldingslocatie: http://juursema.nl/images/wireless.JPG

verder is het netwerk redelijk standaard.
- Ziggo Ubee router in bridge modus - Aangesloten op router via LAN1
- Synology 1900AC - Aangesloten op modem via WAN poort
- unmanaged 3com gigabit switch - aangesloten op Synology via LAN1
- alle andere bedraade devices hangen aan de 3com switch (nas/desktops e.d.)

Wifi instellingen (2.4Ghz) van Synology staan standaard ingesteld:
beveiliging - hoog wpa2 personal
draadloze modus - B + G + N
kanaalbreedte 20/40Mhz
kanaal: auto (4)
type indeling: auto
pmf: uitgeschakeld
regelgegevende modus: uitgeschakeld
energie verzending: hoog
ap-isolatie: uitgeschakeld
igmp snooping: uitgeschakeld
geen schema ingesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn eerste ingeving is dat je kanaal 6 vast zou kunnen instellen en de kanaalbreedte vast kunt instellen op 20Mhz gezien de drukte.
channels 1, 6, and 11 are spaced far enough apart that they don’t overlap. On a non-MIMO setup (i.e. 802.11 a, b, or g) you should always try to use channel 1, 6, or 11. If you use 802.11n with 20MHz channels, stick to channels 1, 6, and 11 — if you want to use 40MHz channels, be aware that the airwaves might be very congested, unless you live in a detached house in the middle of nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik sluit me aan bij Da.Rock. En onderzoek of je laptop überhaupt 802.11ac aankan (welk model, welke wifi-kaart?), want het lijkt me sterk dat er geen ac-zenders in je omgeving zijn. Het kan natuurlijk wel, maar in je overzicht zien we enkel de smaakjes b,g en n. In jouw omgeving zou het overstappen op ac voordelig kunnen uitpakken (nieuw wifi-netwerkkaartje in de pc steken hoeft niet veel te kosten).

Edit
@3DDude hieronder: dat schreef ik toch al?
Tip: haal de overbodige quote van mijn reactie weg. Dat stoort alleen maar en is onzinnig als je direct onder een bericht reageert (tenzij je op een specifiek deel uit een lang bericht reageert en dat deel citeert).

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 14-11-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:21

3DDude

I void warranty's

Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:13:
Ik sluit me aan bij Da.Rock. En onderzoek of je laptop überhaupt 802.11ac aankan (welk model, welke wifi-kaart?), want het lijkt me sterk dat er geen ac-zenders in je omgeving zijn. Het kan natuurlijk wel, maar in je overzicht zien we enkel de smaakjes b,g en n. In jouw omgeving zou het overstappen op ac voordelig kunnen uitpakken (nieuw wifi-netwerkkaartje in de pc steken hoeft niet veel te kosten).
Dat lijkt, omdat meneer op 2.4GHz zit en waarschijnlijk geen 5GHz kaartje heeft in de laptop:
Oftewel die SSID's krijgt die niet te zien ;)

Ik zou er gewoon een AC kaartje in gooien en 5GHz proberen
Deze past meestal wel: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265

Voor LAN verkeer kan hij kijken wat direct aan de synology router voor resultaten genereert (dus 3com switch er even tussenuit voor test doeleinden).

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 14-11-2015 13:21 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Da.Rock schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:46:
Mijn eerste ingeving is dat je kanaal 6 vast zou kunnen instellen en de kanaalbreedte vast kunt instellen op 20Mhz gezien de drukte.

[...]
dat helpt iets, als in de balkjes op de laptop staan op 4/5 ipv 2/3 maar de internet snelheid blijft laag.
Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:13:
Dat zou voor de laptop wel een mogelijkheid zijn, maar voor de 3 telefoons, 2 tablets en 3 chomecasts wordt dat wat lastig.
Daarnaast heb ik nooit snelheids problemen gehad toen ik het ziggo modem nog als router gebruikte. Ik moest alleen elke week het modem een keer aan en uitzetten.
Tel daar bij op dat de interne snelheid Lan <-> Wifi gewoon goed is, kan ik niet anders conluderen dat er iets in de synology tussen Wan <-> Wifi niet helemaal goed loopt.
3DDude schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:19:
[...]
Voor LAN verkeer kan hij kijken wat direct aan de synology router voor resultaten genereert (dus 3com switch er even tussenuit voor test doeleinden).
Lan verkeer is prima, zie ook mijn eerdere schermprint. Onderste 2 plaatjes is links Lan <-> wifi en recht Lan <-> Lan (beide via 3com switch) zal straks de nas eens direct aan de router hangen, dat zal wellicht nog iets sneller zijn ;)
-Jaap-io in "[Ervaringen] Synology router RT1900ac"

Maar ik wacht de synology support wel even af.
iig bedankt voor het meedenken

[ Voor 16% gewijzigd door -Jaap-io op 14-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

-Jaap-io schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:21:
[...]

dat helpt iets, als in de balkjes op de laptop staan op 4/5 ipv 2/3 maar de internet snelheid blijft laag.

[...]

Dat zou voor de laptop wel een mogelijkheid zijn, maar voor de 3 telefoons, 2 tablets en 3 chomecasts wordt dat wat lastig.
Daarnaast heb ik nooit snelheids problemen gehad toen ik het ziggo modem nog als router gebruikte. Ik moest alleen elke week het modem een keer aan en uitzetten.
Tel daar bij op dat de interne snelheid Lan <-> Wifi gewoon goed is, kan ik niet anders conluderen dat er iets in de synology tussen Wan <-> Wifi niet helemaal goed loopt.

[...]

Lan verkeer is prima, zie ook mijn eerdere schermprint. Onderste 2 plaatjes is links Lan <-> wifi en recht Lan <-> Lan (beide via 3com switch) zal straks de nas eens direct aan de router hangen, dat zal wellicht nog iets sneller zijn ;)
-Jaap-io in "[Ervaringen] Synology router RT1900ac"

Maar ik wacht de synology support wel even af.
iig bedankt voor het meedenken
Niks prima's aan, dat is 100mbit. (11.2MB/s)
Synology router zelf heeft gewoon 1000mbit lan poortjes. suggestie zou zijn daar de zaken op aan te sluiten. Of een fatsoenlijke switch kopen :P :P

Zo te zien gebeurt NAT door software.
http://nl.hardware.info/r...en-testresultaten-wan-lan

Valt me dus tegen dat een Synology dit niet geregeld heeft met hardware nat.

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 14-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 12:58
Ik kan wel alle specs en settings opnoemen, maar heb het volgende al gedaan;
-Hard reset uitgevoerd
-Kanalen gewijzigd (rekeninghoudend met interferentie), kanaalbreedte gewijzigd, modus gewijzigd, zowel op 2.4 and 5GHz
-Uiteindelijk router met netwerkkabel in de keuken gezet
-Firewall rules allemaal uitgezet
-Met diverse devices (chromebook, windows laptop, macbook pro, ipad/iphones) geconnecteerd

Maak ik verbinding met de Syno, die nota bene 1,5 meter van me af staat kom ik niet verder dan 30 kb/sec...
Een 2e router (in bridge met GBit aan de Syno) staat boven en die geeft (zelfs vanaf beneden) wel normale snelheden via WiFi op dezelde apparaten...

Ik ben absoluut een fanboy van Synology, maar heb het vermoeden dat er behoorlijk wat rotte appels tussen de uitgeleverde RT1900ac'tjes zitten. Ben alleen benieuwd of het een hardware of software probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
-Jaap-io schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:33:
[...]

fair enough

op mijn laptop maak ik verbinding via 2,4Ghz. 5Ghz aan/uit maakt geen verschil. Op dit moment via kanaal 4 (automatisch gekozen) heeft gister ook al op 1 en 11 gestaan (geen verschil)
het is wel druk hier in de buurt met wifi. Nu zit ik op redelijk hoog op zolder dus ontvang de hele wijk. [afbeelding]

verder is het netwerk redelijk standaard.
- Ziggo Ubee router in bridge modus - Aangesloten op router via LAN1
- Synology 1900AC - Aangesloten op modem via WAN poort
- unmanaged 3com gigabit switch - aangesloten op Synology via LAN1
- alle andere bedraade devices hangen aan de 3com switch (nas/desktops e.d.)

Wifi instellingen (2.4Ghz) van Synology staan standaard ingesteld:
beveiliging - hoog wpa2 personal
draadloze modus - B + G + N
kanaalbreedte 20/40Mhz
kanaal: auto (4)
type indeling: auto
pmf: uitgeschakeld
regelgegevende modus: uitgeschakeld
energie verzending: hoog
ap-isolatie: uitgeschakeld
igmp snooping: uitgeschakeld
geen schema ingesteld
Je moet hem even op kanaal 11 zetten in jouw geval is de geel gearceerde -73 op kanaal 4 maar jouw buurman op kanaal 5 is net zo hard met -75 jullie drukken elkaar dus weg. Je hebt maar 3 echte kanalen 1,6, 11 jouw keuze van 4 ligt veel te dicht bij de 5 van je buren. Alles tussen 1, 6,11 in zijn maar " neven kanalen" die door de krappe band eigenlijk overlappend zijn en je elkaar dus stoort.

Als je zoekt in de gehele lijst dan zie je dat kanaal 11 het enige kanaal (van de 3 stuks) die geen " loeiharde" signalen heeft +/- -80-90.

Ik denk dat switchen naar kanaal 11 het e.a. wel verbeterd, maar zoals bij velen is ook jouw 2,4Ghz band volledig overbevolkt. Ik zou eens een apart SSID voor 5GHz opzetten zodat je daar specifiek op kan inloggen en dan nog eens testen, natuurlijk ook eerst even scannen of je ook niet met 5 GHz op een druk kanaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Da.Rock schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:46:

[...]
6 ligt te dicht tegen de hard binnenkomende zender op kanaal 5 aan ;-) 11 is beter in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondanks dat in bepaalde omgevingen zaken kunnen worden geoptimaliseerd, krijg ik wel de indruk dat er meer aan de hand is. Of dat onwennigheid is van de eindgebruiker met de interface of niet, Synology mag daar zeker mee aan de slag. Zie ook de draad over wifi-performance op het Nederlandse Synology-forum. Bijv. http://www.synology-forum...ance/msg173394/#msg173394, waarin e.e.a. door een video wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
-Jaap-io schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:33:
Vandaag nog weer een trage wifi... eens een test gedaan, via speedtest wifi en kabel en vervolgens een interne download vanaf mijn nas, zie hier... er lijkt dus toch iets niet goed te gaan van internet naar wifi. Het vreemde vind ik wel dat als ik een speedtest doe via ziggo zelf ik wel op 40Mbps uit kom via wifi....

[afbeelding]
allemaal op dezelfde computer gedaan
Lijkt met de firewall uit wel goed te gaan naar internet lees ook hier maar eens http://www.synology-forum...draadloze-performance/61/ Wil jij eens testen of dat in jouw geval ook helpt?

De meningen zijn nogal verdeeld, men is niet zo enthousiast over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Aan allen die wifi problemen hebben: let me know als ik iets kan testen oid. Ik ondervind namelijk 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien dat je jouw instellingen op beide wifi-banden zou kunnen delen d.m.v. screenshots bijv.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Zo heb ik het nu staan:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2emfllx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2q8ycsk.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door YaYo86 op 14-11-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
stormfly schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:03:
[...]

Lijkt met de firewall uit wel goed te gaan naar internet lees ook hier maar eens http://www.synology-forum...draadloze-performance/61/ Wil jij eens testen of dat in jouw geval ook helpt?

De meningen zijn nogal verdeeld, men is niet zo enthousiast over het apparaat.
Firewall uitgezet, maar als er een verschil was, dan was het klein.
Op dat andere forum las ik ook nog iets over een VPN maar ik neem aan dat je dan ook een provider moet hebben waar je een vpn verbinding naar toe aan kan maken?

@YaYo86 volgens mij zijn dat nagenoeg de standaard instellingen? Behalve dat bij mij 2/4Ghz op 20Mhz staat zijn er geen verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 14-11-2015 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martini7
Update; de trage wifi is enkel van toepassing op het verkeer naar de buitenwereld.
Naar m'n NAS toe (ook Syno) haal ik over de:
Syno WIFI 5GHz 25MByte/sec (op 450Mbit theoretische wifi snelheid);
Syno Wifi 2.4 GHz 18 MByte/sec (op 217 Mbit theoretische wifi snelheid).

Het probleem lijkt dus alleen te zitten in Syno WIFI -> buitenwereld;
Syno ethernet -> buitenwereld lijkt goed te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
-Jaap-io schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:25:
[...]

Firewall uitgezet, maar als er een verschil was, dan was het klein.
Op dat andere forum las ik ook nog iets over een VPN maar ik neem aan dat je dan ook een provider moet hebben waar je een vpn verbinding naar toe aan kan maken?

@YaYo86 volgens mij zijn dat nagenoeg de standaard instellingen? Behalve dat bij mij 2/4Ghz op 20Mhz staat zijn er geen verschillen.
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 15:53
Ik heb de Synology router vandaag binnen gekregen en zojuist geïnstalleerd. Hij loopt hier als een zonnetje en de DS Router app op de iPhone is een mooi toevoeging. Leuk dat je ook de leds van de router met 1 druk op de knop in de app uit kan zetten (router staat in de woonkamer). Heb wifi alleen op 5GHz omdat ik toch geen 2.4 apparaten gebruik en ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen ondervindt met internet snelheden. Ik heb de firmware nog niet geupdate en ik denk dat ik daar ook nog maar even mee wacht..

Ben er vooralsnog erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
zijn er mensen die geen ziggo hebben maar wel een traag internet over wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini7
-Jaap-io schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:03:
zijn er mensen die geen ziggo hebben maar wel een traag internet over wifi?
Interessante, ik heb dus ook Ziggo en traag internet over wifi... Kan me alleen niet voorstellen dat 't daar aan ligt... Ben ergens wel blij dat het geen hardware issue lijkt te zijn aangezien wifi binnen het thuisnetwerk geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:33
Ik heb dus ook Ziggo, en ik dacht dat eerst alles vlekkeloos liep, bleek dit toch niet zo te zijn. Een klein filmpje versturen via whats-app duurde een eeuwigheid, terwijl een speedtest wel erg snel is. Onze laptop die alleen maar 2,4 ghz ondersteund is helemaal een drama, ik hoop dat Synology gauw met een update komt.

Ik heb trouwens van Ziggo een Ubee modem zonder wifi.

Ook is het vreemd dat ik draadloos voorheen mijn netwerkshares op mijn DS207+ kon benaderen door "\\server" dit nu niet meer werkt, "\\192.168.1.1" werkt wel, vreemd, en bekabeld werkt alles wel.

[ Voor 20% gewijzigd door boers706 op 15-11-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heb ook ziggo icm Ubee in bridge.
Mijn WiFi is zowel intern als extern traag.
Ook is het bereik slechter dan mijn oude Asus router.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Ook als accespoint heb ik draadloos een ping van 895 ms, download van 0,23 Mbps en upload van 0,36 Mbps op speedtest.net. Er valt op deze manier niet mee te werken.

Vrouw en kinderen gaven zoveel commentaar, dus heb ik mijn oude Lynksys WRT 320 met DD-WRT maar terug geplaatst.

Erg jammer, want ik had er veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
heb hier ook voorlopig even een oude linksys wap54g neergezet en wifi uitgezet op de Synology.
geen snelheidswonder, maar iig wel een redelijk internet snelheid

heb in dit draadje http://www.synology-forum...draadloze-performance/90/ ook nog gevraagd naar de provider, maar tot nu toe ook daar alleen ziggo gebruikers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hebben jullie de ziggo modems echt in bridge laten zetten zodat de synology router echt een WAN ip krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
Ik heb de Ubee zelf in bridge modus gezet (oud UPC klant) en mijn Synology krijgt inderdaad een WAN ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-07 14:12
Misschien een raar idee maar zou het wellicht een MTU waarde kunnen zijn die niet overeenkomt met Ziggo?

..al zou je dat dan ook bedraad moeten merken..

[ Voor 19% gewijzigd door HomeMade op 15-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini7
stormfly schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:31:
Hebben jullie de ziggo modems echt in bridge laten zetten zodat de synology router echt een WAN ip krijgt?
Zeker! En de Syno WAN poort op de LAN1 poort van het modem aangesloten.

Nogmaals, bedraad gaat alles super, maar wifi van de Syno lijkt de bottleneck naar het internet toe (intern naar een DS214play gaat het wel OK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HomeMade schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:44:
Misschien een raar idee maar zou het wellicht een MTU waarde kunnen zijn die niet overeenkomt met Ziggo?

..al zou je dat dan ook bedraad moeten merken..
Daar zat ik ook aan te denken of een duplex error.

MTU eens op 1280 instellen geeft dat verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb ook problemen en zit bij Telfort Glas. Ik moet wel zeggen dat ik alleen problemen ondervind op mijn Mac. Als die al verbinding wilt maken op 5Ghz dan is internet daarna niet meer te gebruiken en vallen de overige apparaten op 5Ghz van het WiFi af. Op mijn Windows 10 haal ik een acceptabele snelheid, zolang mijn macbook maar geen verbinding maakt..

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:16
Gadverdamme, wat een narigheid.....

Ik had, en heb zeker nog steeds hoor, Synology heel erg hoog in het vaandel staan.
Ter vervanging van mijn E4200 heb ik al mijn pijlen gericht op de RT1900AC. Maar nu ik deze berichten lees, hou ik toch nog even pas op de plaats. In mijn huishouden hebben we tamelijk wat draadloze apparaten, zoals iPads, Android tablets, telefoons, een MacBook Pro R, een Windows 10 mini notebook, een zakelijke HP ultrabook, Airport Express en meer schiet me zo 1-2-3 niet te binnen. Al deze apparaten kunnen en doen dit ook veelal, contact maken met internet.
Echter, als de WLAN > WAN (in mijn geval Ziggo 120 mbps) problemen geeft, zal ik de ontwikkelingen eerst gaan blijven volgen....

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Zijn het exemplarische problemen? Wat doen diegenen bij wie het wel goed gaat anders dan diegene bij wie het niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De werkweek is net begonnen. Laten we de reactie van Synology op de ingediende tickets afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
lijkt toch wel ziggo of ubee gerelateerd:
http://www.synology-forum...ance/msg173594/#msg173594

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Polletje wie heeft er problemen met een Ziggo Ubee?

Wie heeft er problemen met een ander modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini7
stormfly schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:19:
Polletje wie heeft er problemen met een Ziggo Ubee?

Wie heeft er problemen met een ander modem van Ziggo?
Heb de Cisco EPC 3925 wifi-modem...

Zit nu aan het volgende te denken:
1. M'n Airport Extreme (2009) als 1e router/DHCP server te laten fungeren en mn Syno als bridge erachter
2. Het modem van Ziggo weer als router te laten fungeren en de Syno in DMZ zetten (kan tot 22u 's avonds).

Vanavond maar eens knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Ik heb nu de synology als router achter mijn router maar het is draadloos hopeloos, ook als accespoint.
Ik heb het ook geprobeerd met de 10.0
0.1 reeks maar dit helpt ook niets.
Hier ook Ziggo met een Ubee modem zonder wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:16
Ik heb nog een 'oude UPC situatie'.
Ik heb thans Ziggo 120 Mbps i.c.m. de Cisco EPC3212 in de meterkast, dus een WiFi-loos modem. De reacties terug lezende zou dit dus moeten inhouden dat ik geen problemen ga ondervinden zodra ik een RT1900AC heb aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, niet noodzakelijkerwijs. Op synology-forum.nl staan nu berichten dat er samenhang lijkt te zijn met de versleuteling: WPA2 geeft traagheid, WEP gaat als een speer. Zie: http://www.synology-forum...ance/msg173620/#msg173620.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 16-11-2015 12:37 . Reden: Het stellige 'is' vervangen door 'lijkt te zijn'. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Synology support geeft aan dat het met WEP wellicht sneller is door een defect in de WPA setup die ze gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martini7
Ik ga vanavond die WEP encryptie proberen, maar het zou me wel verbazen... Interne overdracht over wifi van/naar m'n NAS heb ik nl. wel normale snelheden.
Het is dus puur op wifi, via de Syno naar internet toe wat traag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
Met WEP encryptie werkt het bij mij wel, dus ik ga er vanuit dat het probleem gauw opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:10
Tijd voor een hotfix.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

WEP encryptie is in de praktijk echt niets waard. Ik zou daar toch heel erg mee oppassen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini7
Tijdelijk SSID dan verbergen en een MAC filter toepassen... scheelt weer iets... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

martini7 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:05:
Tijdelijk SSID dan verbergen en een MAC filter toepassen... scheelt weer iets... :-)
Dat doet echt helemaal niets voor iemand die kwaad in de zin heeft :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50

Boedha

Niks

synology kennende, zal het wel snel gefixt worden.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Grappig dat ik nog steeds geen problemen heb bij Ziggo icm een Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 14:54

itlee

Gas erop!

ik heb een reply gekregen. was wel erg simpel.
hoeveel meter stond ik van de router, hoeveel muren zitten er tussen,...heb ik t op de 2.4 ghz geprobeerd.

redelijk kansloos.....heb een reply gestuurd. wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueBase
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 17:24
Ik weet niet of het in deze thread al genoemd is, maar als tijdelijke oplossing voor de trage Wifi kun je de encryptie op WEP zetten. Dan ben je wel gelimiteerd aan 54mbit, maar je kunt in ieder geval normaal internetten.

Synology is momenteel hard aan het zoeken naar een oplossing.
Volg dit topic om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen: http://www.synology-forum...wifi-lees-dit-eerst-even/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
Deze is ook wel veelzeggend:
http://www.synology-forum...ance/msg173742/#msg173742

Edit:

Dear customer,

May I know if your network service provider (ISP) is Ziggo, and the modem is set as bridge mode?
If yes, this is a know issue and our R&D engineer are looking into the problem now.
For the temporary workaround, please change the wireless network encryption to WEP, then the WIFI should work properly.
And we will try to fix this problem and release the new SRM firmware ASAP.

Sorry for the inconvenience.

Best regards,

Rick Lu

[ Voor 67% gewijzigd door technorabilia op 17-11-2015 10:49 . Reden: Kopie otiginele bericht toegevoegd ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Laatst online: 23-06 11:04
Is VLAN support echt volledig uitgesloten of kan je dit via de console toch 'forceren'?
Ik ben tevreden over de interface van m'n Synology NAS en mijn huidige E4200 router met DD-WRT begint zijn kuren te krijgen.
Alleen ... Port-based VLAN's zijn écht een vereiste hier.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Het is ook niet perse nodig om je Ziggo router in bridgemode te zetten, om er een andere router achter te hangen. Ik heb geen RT1900ac (ben er wel in geinteresseerd), maar mijn eigen router (TP-Link TL-WDR3600 met openwrt) hangt via de WAN port aan mijn Ziggo modem, waarbij mijn Ziggo modem niet in bridge mode staat. Voor mijn Ziggo modem is mijn TP-link gewoon een (het enige) device op het LAN en voor mijn TP-Link is de Ziggo router de ISP. De Ziggo router geeft via NAT alle traffic boven port 1024 door aan mijnTP-link. Ziggo Lan heeft hierbij natuurlijk IP range van mijn eigen router en mijn eigen router draait eigen DHCP en DNS server.

Misschien is dat een alternatieve work-around? Terugvallen naar WEP lijkt me nogal onwenselijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers706
Nee, dit werkt (bij mij) niet. Ik heb een Ubee modem zonder wifi, daar heb ik nu mijn oude linksys 320n met dd-wrt weer aangehangen. Om te testen heb ik de synology router hier weer op aangesloten. Zodra ik weer naar WPA2 ga is het meteen weer bagger. Maar wat mij ook opviel was dat WEP alleen op wireless G en WPA2 alleen maar op wireless N contact maakt.
Dus misschien zit het niet eens in de encryptie maar of het G of N is.

Maar ik heb een ticket aangemaakt en we (synology) hebben vandaag al een paar keer per e-mail contact gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het Duitse synology-forum.de trof ik een bericht aan (Standard Intelligent Web Filter und Adware), waarin beweerd wordt, naar aanleiding van een door de TS ontvangen reactie van Synology, dat het filter in de parental controls gebaseerd zou zijn op de lijst van http://dsi.ut-capitole.fr/blacklists/index_en.php.

Op het forum vindt de TS de categorie 'ads' (zie: ftp://ftp.ut-capitole.fr/blacklist/) met iets meer dan 1400 regels wat mager gevuld. Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. het blokkeren van advertenties, of andere ongewenste url's, door de RT1900ac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

ik heb een reactie van synology gekrgen,...ze vroegen of ik de UPNP wilde uitzetten...
nou ik wacht wel ff ...want die support met dit soort weinig slimme vragen ga ik maar even niet op in.

en wat ziggo betreft, heeft niets met je provider te maken. ga maar is van je synology diskstation een file kopieren van 10gbyte naar je mac over 5ghz. stort ie na 10sec kopieren ook in naar kansloze kbytes per sec. snelheid.

wpa2/apple is het probleem....t is nog even afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
WPA2/Apple geeft hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 15-06 09:18
Normaal gebruik ik de 1900ac puur om te routeren omdat ik de wifi verbindingen laat afhandelen door 2 apple airport extreme's ( Als AP's dus ). Dit werkt ook met deze router prima. Naar aanleiding van de klachten hier omtrent de trage wifi heb ik net zelf ook even de proef op de som genomen en wifi enabled op de synology en daar heen geconnect met mijn iPhone.

En inderdaad....speedtests gaan goed, maar browsen is tergend traag. Bizar probleem, maar synology kennende zal dit vast snel opgelost worden.

Bovenste testresult = Synology wifi 5 Ghz met beamforming aan.
Middelste testresult = Synology wifi 5 Ghz met beamforming uit
Onderste testresult = Synology alleen als router met de Apple airport extremes als wifi AP's. ( Mijn default config op dit moment.)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/9da0oaepz/thumb_IMG_0173_1024.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 18-11-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:36
Hier ook een probleem met traag internet. Ik heb het enkel via wifi geprobeerd, aangezien ik geen bekabelde computers heb. Het probleem is bij al mijn apparaten: 2 iPhones, 2 iPads en een MacBook Air. Ook hier Ziggo met een Ubee modem en deze staat niet in Bridge Modus. Speedtest geeft gewone waardes aan, maar browsen gaat heel traag.

Update: Ticket aangemaakt bij Synology.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 19-11-2015 09:55 ]

• erje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Nu ook in het bezit van een Synology RT1900AC router, eerst wou ik hem eerder bestellen maar door alle wifi problemen die je las toch even gewacht maar langer wachten wou ik toch niet meer :)

Allereerst totaal geen problemen, installeren gaat super simpel en alle snelheden zijn goed of beter dan met mijn oude router (TP-Link TL-WR1043ND V1).

Verbinding hier is Telfort glasvezel 50/50 met een Genexis modem (oud Concepts) de devices zijn iPad's (2 en Air), iPhone 5 en MacBook Pro en een hopeloos 10 pctje een deel bekabeld en wifi 2.4 en 5GHz.

• boswei
  • Laatst online: 08:14
Ik heb de router ook deze week aangeschaft. Ik heb een kpn glasvezelverbinding en ervaar geen enkel probleem met de snelheden op 2.4 ghz en 5 ghz. Ik vind het menu mooi echter de opties nog een beetje tegenvallen... vooral op het gebied van security.

• YaYo86
Sja, dat kon je van tevoren weten he.

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
Ik heb ook mijn RT1900AC geinstalleerd. Heb redelijk wat Apple devices, maar haal toch de maximale snelheid; erg blij mee dus. Heb zelf ook Ziggo (voorheen UPC, heb een cisco modem), maar dus geen problemen met de snelheid hier.

Heb niet een heel groot huis en heb dus de transmit power op low gezet en heb behalve één kamer (waar ik toch ethernet heb) prima bereik.

Enige wat echt extreem annoying is, is dat mijn Nefit Easy thermostaat het nieuwe netwerk niet vindt... Voorwaarde is b/g, maar dat zit in het 2.4GHz netwerk. Ook een apart gastnetwerk vindt 'ie niet. Waaarghh... Iemand ervaringen met deze combinatie?

• technorabilia
Hm, ik heb ook een Nefit Easy en ben dus benieuwd of je hier een oplossing voor vindt.

Edit:
Ik heb dus geen RT1900ac maar als ik de problemen zie en de beperkte mogelijkheden en de Easy die niet wordt herkend dan sla ik even over...

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 19-11-2015 21:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• CarpeVentum
De Nefit Easy heeft sowieso een oude WiFi module (b/g, really?) en vindt maar de helft van de b/g netwerken die m'n laptop vindt, zelfs degenen die goed binnen bereik zijn. Bij refreshen staan er vaak weer een aantal die 'ie eerst niet had, en zijn degenen die eerder zichtbaar waren weer verdwenen. Heel wisselend dus allemaal.

Edit: Het valt me sowieso op dat de Nefit Easy bijna alleen maar ongewijzigde provider SSIDs ziet. Zeer veel KPN Fon, UPC en Ziggo netwerken zichtbaar, terwijl m'n laptop toch genoeg uniekere SSIDs ziet.

Ben benieuwd of er ergens in de Synology een instelling zit die de router op 'noob' modus kan zetten zodat de Easy 'm ook ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door CarpeVentum op 19-11-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In het menu voor de instellingen voor wifi op de 2,4 GHz-band is er een optie Wireless mode. Staat die nu op b + g + n? Legacy apparatuur is daar vaker allergisch voor. Probeer dan de andere mogelijkheden (zonder 'n') eens uit. Wat ook mee kan spelen is de kanaalbreedte; zet die op 20 MHz en niet op de mixed 20/40 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja staat op b/g/n, maar heb daarnaast alleen de optie n, kan dus niet alleen b/g doen... Kanaalbreedte stond inderdaad al op 20MHz, maar zal er nog eens mee spelen...

Edit: Vanochtend nog maar eens geprobeerd, en het is gelukt! Zonder aanwijsbare reden zag de Nefit Easy nu het netwerk wel, dus gelijk maar verbonden voordat ie t weer was vergeten... :P

[ Voor 36% gewijzigd door CarpeVentum op 20-11-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Alleen met WEP encryptie heb je g, zodra je op WPA2 of zelf kiest voor geen encryptie heb je alleen maar het n netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
boers706 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:
Alleen met WEP encryptie heb je g, zodra je op WPA2 of zelf kiest voor geen encryptie heb je alleen maar het n netwerk.
Dat is apart, want Nefit zegt met de Easy WPA2 te ondersteunen (pdf).

Merkte vanochtend wel dat het bereik van de RT1900AC wel beperkt is op 5GHz met Transmit power op 'low'. Voorlopig even 'medium' testen dan.

Vraagje nog over de kanalen op 5GHz: Is de 100-165 range anders dan de 36-64 range? Zie namelijk nooit netwerken in de hoge range, maar de Synology ondersteunt het wel. Is dat een goed idee?

[ Voor 26% gewijzigd door CarpeVentum op 20-11-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 15-06 09:18
Ik betwijfel of die wifi traagheid overigens aan de encryptie methode ligt. Ik heb net encryptie even helemaal uitgezet, maar het blijft nog steeds zo traag als dikke str0nd :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CarpeVentum schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:48:
[...]

Vraagje nog over de kanalen op 5GHz: Is de 100-165 range anders dan de 36-64 range? Zie namelijk nooit netwerken in de hoge range, maar de Synology ondersteunt het wel. Is dat een goed idee?
Dat is het mooie aan de 5 GHz-band. Er zijn meer kanalen beschikbaar die elkaar niet overlappen (overlappende kanalen is het nadeel aan de 2,4 GHz-band). Daarmee is er veel minder kans dat je je buren stoort, zelfs in omgevingen met veel wifi-zenders. Wel kom je deels in het vaarwater van radar voor vliegverkeer terecht, maar daar is verplicht dat de router dat detecteert en tijdelijk niet of op lagere vermogens uitzendt. In Europa zijn overigens de kanalen 142 en hoger niet toegestaan; zie: Wikipedia: List of WLAN channels. Meer informatie vind je met de termen 802.11h, Dynamic Frequency Selection (DFS) en Transmit Power Control (TPC); zie ook: WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 20-11-2015 10:44 . Reden: Stam + t ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
Dat zal ook wel, alleen wil de Synology router alleen maar op n verbinden bij WPA2, je kunt dan ook geen b of g selecteren.

Dit zal waarschijnlijk een bug zijn die nog moet worden opgelost.

Hetzelfde dat WEP dus alleen maar op g werkt, hier is het n netwerk niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessante ontdekking. Dat hele WEP kan me gestolen worden, maar dat WPA2 (Personal) niet werkt met b/g lijkt me uiterst onhandig (ik heb hier nog wat Squeezeboxen staan en die doen het bij mijn weten niet op 802.11n). Heb je daarvoor al een ticket ingediend bij Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 12-07 10:39
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe router, hiernaast wil ik mijn NAS ook vervangen aangezien deze mijn HDs aan het opvreten is (spinned nooit down).

Beoogde functionaliteiten:
  1. Wireless AC 1750 minimaal
  2. 1x USB 3.0 voor HD
  3. DLNA Media server (liefst twonky 7 met config toegang) met FF/RW/Subtitles zonder transcoding naar een 2015 Samsung TV
  4. Cloud backup/sync mogelijkheid (bv. crashplan, google drive of dropbox) met ook weer mogelijkheid tot restore direct naar de attached storage
  5. Parental controls met automated blacklists (ipv zelf alle websites handmatig bij te houden)
  6. Webbased download (torrent) client
  7. Eventueel scheduled copy jobs beheren (bv. rsync van USB storage naar SD voor bepaalde mappen)
Huidige inrichting:
  • Iomega IX2-200 NAS (2x 2TB raid 1)
  • Ziggo ubee bridged (zal dus waarchijnlijk problemen opleveren lees ik)
  • Twonky 7 custom install op NAS voor DLNA
  • Nog geen offsite/cloud backup
Wat mij met name aantrekt tot de Synology router is het idee dat ze investeren in software zoals Sonos dat doet. De updates (packages, firmware) omvatten dus niet enkel het oplossen van bugs en kunnen ook nieuwe features bevatten.

Ben benieuwd of de functionaliteiten die ik zoek ook door de Synology router geboden kunnen worden, met name punt 3,4 en 5 kan ik niet veel informatie over vinden.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
@ aardvark, nee, zal ik meteen even doen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door boers706 op 20-11-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is licht aan het einde van de tunnel (langzame wifi). Björn van Mobile-harddisk.nl meldt op het synology-forum.nl dat hij een uitstekend werkende aangepaste versie van SRM heeft draaien op zijn RT1900ac. Ook in combinatie met Apple apparatuur (Mac Mini verbonden via wifi). Ben benieuwd wat er nog aan QA moet volgen voordat deze aanpassing verspreid kan worden.
Furfoot schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:44:
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe router, hiernaast wil ik mijn NAS ook vervangen aangezien deze mijn HDs aan het opvreten is (spinned nooit down).

Beoogde functionaliteiten:
[...]
• DLNA Media server (liefst twonky 7 met config toegang) met FF/RW/Subtitles zonder transcoding naar een 2015 Samsung TV
Hebben we het hier over functionaliteit die je in een router verwacht, of wil je echt een Eierlegendewollmilchsau? Had je de link naar de basisinformatie voor het pakket Media Server al gezien (met 3 screenshots met instellingen)? Vergelijkbare details zijn ook op te halen van de online help (toegespitst op DSM, maar voor software packages ook van toepassing voor SRM).

Voor Samsung Smart tv's maakt Synology zelf een aangepaste versie van hun DS video app. Misschien is die toereikend voor wat jij wilt bekijken? Link: Wat moet ik weten over DS video voor Samsung Smart TV.
• Cloud backup/sync mogelijkheid (bv. crashplan, google drive of dropbox) met ook weer mogelijkheid tot restore direct naar de attached storage
De bekende packages als Cloud Sync e.d., die op hun nas-servers beschikbaar zijn, heeft Synology kennelijk bewust achterwege gelaten op hun router. Hier is het wachten op 3rd party packages of je schrijft Synology aan.
• Parental controls met automated blacklists (ipv zelf alle websites handmatig bij te houden)
Wat precies zou je willen weten? Als je het filmpje van shadowandy aan het einde van de OP bekijkt (vanaf 4 min 47 sec, zie de tijdsindeling eronder) krijg je een aardig overzicht. Zo ook op de introductiepagina (Ouderlijk toezicht, Intelligent filteren op webinhoud) op Synology's website. Iets diepgravender is shadowandy's blog: Intelligent DNS-based Web-filter.
• Webbased download (torrent) client
Download Station, ook aan te slingeren via de app DS download (Android, iOS en Windows).
• Eventueel scheduled copy jobs beheren (bv. rsync van USB storage naar SD voor bepaalde mappen)
In DSM kun je via de Taak Planner allerlei zaken inplannen en automatiseren en ook zelfgebouwde scripts aftrappen. Ik ben even kwijt of dat ook in SRM zit, misschien dat een van de gelukkige bezitters van een RT1900ac daarover wat wil neerpennen en/of uitproberen.
[...]

Ben benieuwd of de functionaliteiten die ik zoek ook door de Synology router geboden kunnen worden, met name punt 3,4 en 5 kan ik niet veel informatie over vinden.
Misschien kom je met de hierbij aangereikte zaken weer een stapje verder?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 20-11-2015 16:51 . Reden: Lange tekst met citaten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 12-07 10:39
Bedankt voor je info.

De download station schijnt enkel nog met torrents te werken dus één op één zijn de apps niet te vergelijken met die van DSM, vandaar mijn vraag over media server.

DS video is volgens mij een non-standard delivery van video en ook nog niet beschikbaar in SRM..De DLNA standaard is prima voor subtitles ff/rw met Samsung TVs alleen moet de DLNA server wel het profiel aan kunnen.

Dus idd ben opzoek naar ervaringen van mensen met de router.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shoot. Je hebt gelijk v.w.b. DS video. Ik had nog steeds in mijn hoofd zitten dat Video Station (en ook Audio Station) tot de standaard meegeleverde pakketten zou behoren. :F Die is (zijn) later geschrapt; in de OP heb ik dat zelfs expliciet vermeld. :$ Vergeet wat ik daarover schreef, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Laatst online: 08:14
Ik heb het product even gebruikt ter vervanging van mijn TP-Link C5 wifi router, maar de Synology router gaat bij mij retour. Ik heb alles nagelopen maar de vaste kabelverbinding is echt onder de maat qua snelheid. Als ik een groot bestand (bijvoorbeeld een mkv van 8 a 9 gb) kopieer vanaf mijn pc naar mijn nas (mbv de synology router gigabit verbinding, gecheckt) haal ik niet hoger dan 60 a 70 mbps. Als ik hetzelfde doe met mijn TP-link C5 haal ik tussen 100 - 110 mbps. Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn NAS (nieuwe NAS DS716+) instellingen lag, dus ik heb een poosje lopen klooien met de instellingen. En ook wat kabels gewisseld. Maar uiteindelijk met de zelfde kabel tot deze conclusie gekomen. Ik neem aan dat Synology dit snel gaat patchen, maar toch, voor zo'n best duur product, mag dit mijn inziens eigenlijk niet. Natuurlijk is dit geen uitgebreide test, maar ik heb ook bijna geen instellingen veranderd en de router (out-of-the-box) als accespoint geconfigureerd

Ik ben benieuwd of jullie gelijksoortige ervaringen hebben....
Mijn conclusie is wel dat die TP-LINK producten nog niet slecht zijn, naar wat je misschien gezien de prijs zou verwachten.

Update: iets te snel geconcludeerd dat het aan de Synology router lag. Inmiddels heb ik dezelfde resutlaten met mijn TP link router. Ik snap niet waar het aan ligt. Lijkt eerder aan de NAS te liggen...

[ Voor 27% gewijzigd door boswei op 23-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

jacobras

Developer

Enig idee hoe ik een poort forward van 80 (binnenkomend) naar 8080 op mijn thuisserver? Bij poorten kan ik onder "type" kiezen uit bron- en doelpoort, maar kan ze niet tegelijk invullen. De poort normaal forwarden (8080 binnenkomen naar 8080 op mijn thuisserver) krijg ik overigens ook niet werkend, vreemd genoeg.

Update:
O kijk, dat zit onder een apart scherm: Netwerkcenter -> Internet -> Poort doorsturen.

[ Voor 15% gewijzigd door jacobras op 22-11-2015 18:58 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Op het Nederlandstalige synology-forum.nl verscheen hedenochtend een mededeling dat de update die het probleem van de wifi-traagheid zal wegnemen mogelijk nog deze week wordt vrijgegeven.
We are scheduling to release the fixed SRM in this week, please update the official SRM release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Laatst online: 23-06 11:04
Nog even mijn eerdere vraag herhalen.
Wie kan er zeggen hoe de RT1900AC manueel te tweaken is om VLAN's te laten ondersteunen, aangezien Synology er in de UI nog geen support voor biedt?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Dan kan het dus niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Goed nieuws :) vannacht is er een update uitgekomen, en de draadloze verbinding werkt nu perfect hier icm Ziggo.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Releasenotes.[quote=https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/RT1900ac]Version: 1.0-5781 Update 1

(2015/11/25)
Fixed Issues
  1. Supports setting up private port range for port forwarding.
  2. Updated the available 5GHz Wi-Fi channels of some countries.
  3. Enhanced Wi-Fi transmission performance of some countries.
  4. Fixed an issue where transmissions between LAN, 2.4GHz Wi-Fi, and 5GHz Wi-Fi might fail.
  5. Fixed an issue where Wake-on-LAN over QuickConnect might fail.
  6. Fixed an issue where SRM might not get IPv6 prefix.
  7. Fixed an issue where the UPnP client list might be erased.
  8. Fixed an issue where Wi-Fi speed might drop while connecting to some European ISP vendors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
en opgelost :) Hij loopt hier als een zonnetje. Prima support weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben zelf wel benieuwd naar een aantal softwarematige aspecten. Iemand die er toevallig via SSH op in 'durft' te loggen? Zo ja, zou je de output van deze commando's willen delen?

code:
1
2
3
uname -a
openssl version
busybox cat --help

Het derde commando gaat er overigens vanuit dat het busybox is. Als dat het geval is, hoef ik -persoonlijk- enkel de versie te weten.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
jurroen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:15:
Ik ben zelf wel benieuwd naar een aantal softwarematige aspecten. Iemand die er toevallig via SSH op in 'durft' te loggen? Zo ja, zou je de output van deze commando's willen delen?

code:
1
2
3
uname -a
openssl version
busybox cat --help

Het derde commando gaat er overigens vanuit dat het busybox is. Als dat het geval is, hoef ik -persoonlijk- enkel de versie te weten.
code:
1
Linux SynologyRouter 3.6.11+ #5781 SMP Mon Nov 23 16:45:55 CST 2015 armv7l GNU/Linux synology_northstarplus_rt1900ac

code:
1
OpenSSL 1.0.1p-fips 9 Jul 2015

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
BusyBox v1.16.1 (2015-10-29 15:37:59 CST) multi-call binary.

Usage: cat [-u] [FILE]...

Concatenate FILEs and print them to stdout

Options:
    -u  Use unbuffered i/o (ignored)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

allereerst bedankt voor de update aardvark... :) rt1900 aangesloten, update geinstalleerd.

test 5ghz op 80/40/20mhz lan van macbook naar synology > 28mbyte per sec doorvoer op een file van 4gb. ....geen full drops meer naar kbytes per sec.

wel elke 10 sec een drop naar 8 a 9 mbyte per sec om vervolgens weer volgas naar 28 te gaan.
conclusie interne file copy's is nog niet 100% stabiel zoals als een airport het doet.

verzendsterkte gemeten in open ruimte op 3 meter afstand van de 1900rt, -56db met de applicatie wifi explorer van apple. zelfde resultaat als een airport extreme (oude platte model).

Verzendsterkte op hoog of medium zetten geeft geen enkel verschil, de -56 dbm blijft gehandhaaft, normaal bij AP (accesspoints) gaat je db waarde omlaag en heb je een sterker signaal, bij synology router maakt t niks uit.

internet ervaring is weer normaal, vergelijkbaar aan de airport dus dat is goed.

op de vage data doorvoer semi-drops lijkt alles normaal te functioneren en lijkt het maffe apple surf probleem opgelost.

• itlee

itlee

Gas erop!

nog een bug ontdekt. LG tv met 100mbit port op je RT aansluiten betekent stuiteren van de verbinding (van je lokale netwerk poort waar je m op aansluit). synology lijkt er niet lekker mee om te gaan, moest een 1gbit oud switchje tussen plaatsen (non managed). tv in die non managed switch, en 1 touwtje naar de snol-router. toen werkte t.

[ Voor 26% gewijzigd door itlee op 26-11-2015 19:17 . Reden: tekst aangevuld ]

Topicstarter
itlee schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:55:
[...] 1 touwtje naar de snol-router. toen werkte t.
Haat-liefdeverhouding met je RT1900ac? :o Of krijgt alles waar je van houdt een koosnaampje? ;) Je blijft toch wel trouw supporttickets insturen?
itlee schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:37:
[...]

Verzendsterkte op hoog of medium zetten geeft geen enkel verschil, de -56 dbm blijft gehandhaaft, normaal bij AP (accesspoints) gaat je db waarde omlaag en heb je een sterker signaal, bij synology router maakt t niks uit.

[...]
Maakt het ook nog wat uit of je de functie beamforming actief maakt in de RT1900ac? Of begrijp ik de werking daarvan niet helemaal goed?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 26-11-2015 19:32 . Reden: Vraag over beamforming. ]

• YaYo86
itlee schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:55:
nog een bug ontdekt. LG tv met 100mbit port op je RT aansluiten betekent stuiteren van de verbinding (van je lokale netwerk poort waar je m op aansluit). synology lijkt er niet lekker mee om te gaan, moest een 1gbit oud switchje tussen plaatsen (non managed). tv in die non managed switch, en 1 touwtje naar de snol-router. toen werkte t.
HAHAHAHAHA kon mijn lach niet inhouden om je snolletje.

Hier heb ik ook een probleem met mijn managed switchje. Deze werkt gewoon niet meer. DHCP aan of uit op de switch maakt niet uit, de uplink lampjes op gaan niet branden, ps3 werkt niet meer, wdtv etc.

[ Voor 5% gewijzigd door YaYo86 op 26-11-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Hmmm Synology, dit was een serieuze optie als 'mijn volgende router'.

Ik heb echter na het lezen van dit topic het idee dat men meer in beta / test fase zit. XD
Gaat hem niet worden dus ;)

*aait zijn mikrotik dat die mag blijven :+ *

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 27-11-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

jacobras

Developer

3DDude schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:04:
Hmmm Synology, dit was een serieuze optie als 'mijn volgende router'.

Ik heb echter na het lezen van dit topic het idee dat men meer in beta / test fase zit. XD
Gaat hem niet worden dus ;)

*aait zijn mikrotik dat die mag blijven :+ *
Mijne werkt perfect nu, na de Ziggo-fix. Beter bereik dan mijn vorige Linksys en heel veel betere/fijnere software :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste