Kijk dat is goed om te weten!
Nou weet ik het weer, iemand vroeg dat ook onder mijn D-Link DIR-868L review:
Bedankt voor de hulp, wordt gewaardeerd!
DFS houd in dat een aantal kanalen wel gebruikt mogen worden, maar alleen als deze niet een lokale radar storen. De router moet dus monitoren of er een radarsignaal is, zo ja terugvallen naar de niet DFS kanalen.
Zonder DFS kanalen is er maar ruimte voor 1 160 Mhz of 2 80Mhz kanalen. Met DFS wordt dit behoorlijk uitgebreid waardoor je bijvoorbeeld interferentie met je buren kunt voorkomen.
Helaas is DFS niet consequent ingevoerd door de verschillende fabrikanten en is dit slecht gedocumenteerd.
Als hij alleen de door jou genoemde kanalen ondersteund dan lijkt het erop dat DFS dus niet is geïmplementeerd, jammer.
Ik heb toen even gezocht en bleek dat DFS bij een bepaalde firmware er weer uit is gesloopt in het geval van de "Dlink DIR-868L" dus
http://forums.dlink.com/index.php?topic=53668.0
Wel slecht dat je een high end router hebt die het dan niet ondersteund.
Ik heb navraag gedaan bij TP-Link, momenteel ondersteund geen van hun routers DFS, wordt er gezegd.
(kan zijn dat met custom firmwares je het wel voor elkaar kan krijgen hoor, maar dat ligt dus aan de firmware).
Ninja-edit: Ze verwachten dat de AC3200 router het wel gaat ondersteunen..
Ook heb ik Netgear benaderd, die zegt:
"We don't have a full list, but WNDR4300 and WNDR3700 are some examples. As further DFS certifications are completed, we can open those DFS channels by releasing new firmware for those dual band routers that support DFS"
Bij navraag over de Nighthawk series:
"In the current firmware, DFS isn't available in European countries but we can pass along your feedback to our Dev team!"
Dus als jullie even allemaal gaan zeuren, zetten ze het erin
[
Voor 26% gewijzigd door
3DDude op 05-03-2015 23:52
]