WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
Ah nice, ik zit op kanaal 100. 8)
Ik haal nu 260 Mbit/s down en 300 Mbit/s up bij 1ms ping via speedtest.net. Dat zijn wel mooie getallen maar toch heb ik het idee dat het nog beter kan wat wifi betreft. Via een kabel haal ik 900 up en down.

Een leuke bijkomstigheid waar ik niet eerder aan heb gedacht is dat ik nu via remote desktop op mijn macbook games op mijn PC kan spelen. Dat werkt echt verrassend goed :9
Begin eens op een betere server te testen. Het aantal servers wat >250Mbps betrouwbaar kan meten is klein en zeker niet alle servers waar Speetest.net (wat zelf geen servers draait maar slechts doorlinkt) naar linkt zijn daartoe in staat.

KPN en Ziggo hebben iig servers die tot ruim boven de 500Mbps betrouwbaar zijn, je vindt ze hier:
http://speedtest.operator.nl
http://speedtest.ziggo.nl

Verder hangt performance natuurlijk ook af van je client en van alles wat qua storing en demping tussen client en AP in hangt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
dion_b schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Begin eens op een betere server te testen. Het aantal servers wat >250Mbps betrouwbaar kan meten is klein en zeker niet alle servers waar Speetest.net (wat zelf geen servers draait maar slechts doorlinkt) naar linkt zijn daartoe in staat.

KPN en Ziggo hebben iig servers die tot ruim boven de 500Mbps betrouwbaar zijn, je vindt ze hier:
http://speedtest.operator.nl
http://speedtest.ziggo.nl

Verder hangt performance natuurlijk ook af van je client en van alles wat qua storing en demping tussen client en AP in hangt.
Ik haal die 900 Mbit/s up en down via speedtest.net via een UTP kabel aan de Asus router dus de setup is denk ik wel goed.

Maar ik zou het misschien op hetzelfde tijdstip met kabel en dan zonder kabel moeten testen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog beter is om je WiFi volledig intern te testen, dus van LAN naar WLAN en omgekeerd. Gewoon iperf servertje opzetten en met client verbinden, waarbij een van de twee via WiFi verbonden is. Als je met 4 of meer parallelle TCP threads test krijg je een goed beeld van de performance en weet je zeker dat je geen externe invloeden meeneemt.

Oslik blyat! Oslik!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Ik heb 2 Portal`s die DFS en MESH 2.0 ondersteunen.Ik zit nu op kanaal 100 wat wel leuk is natuurlijk maar het bereik van deze routers op die freq. is niet geweldig. Hemelsbreed in een moderne jaren 30 tussenwoning bj 2012 max 7m (2 muurtjes en en wat meubels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Je hebt dus een Asus RT-AC1200G Plus gekocht?
Ik ben wel benieuwd naar je bevinding met de router omdat ik volgende weekend ga verhuizen naar appartment en ik wil 5ghz met dfs zone gebruiken zodat ik geen last heb van anderen wifi's.
Menesis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:03:
Yes ik heb de betreffende hardware gekocht, maar in het admin scherm zie ik niets over DFS. Hoe kun je zien of de router op een DFS kanaal zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
royalt123 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:26:
Je hebt dus een Asus RT-AC1200G Plus gekocht?
Ik ben wel benieuwd naar je bevinding met de router omdat ik volgende weekend ga verhuizen naar appartment en ik wil 5ghz met dfs zone gebruiken zodat ik geen last heb van anderen wifi's.
[...]
Ik ben geen router/internet expert, maar kort gezegd zijn na de aanschaf mijn internetproblemen voorbij.
Ik heb meerdere wat goedkopere routers op 2,4 Ghz gehad maar dat gaf altijd veel problemen (slechte ontvangst door de velen wifi netwerken)
De range lijkt wat beter te zijn op 5 Ghz maar het is vooral de snelheid die enorm verbeterd is. Ik heb maar 1 keer gekeken of hij inderdaad die DFS band gebruikt en toen was dat inderdaad het geval zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen. Ik heb zowel de 2,4 als de 5 Ghz band aan vanwege een oudere smartphone die geen 5Ghz ondersteund. Wat me opviel is dat mijn 8 jaar oude Dell laptop ook de 5Ghz lijkt te ontvangen. Dat zou eigenlijk niet moeten werken zou je denken... (En daarnaast dus iPhone, PC, Macbook allemaal op die 5Ghz).

Achterop de router zit nog een USB poort voor een printer of HD/opslag maar dat heb ik nog niet getest.
Admin scherm van Asus is altijd wel prima ontworpen en deze router had nog wat extra functies ten op zichte van de oudere die ik heb gehad (oa automatisch wifi uit op bepaalde tijstippen)

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 24-12-2016 18:04 ]

Mixed Reality dev

Pagina: 1 2 Laatste