Steephh schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:39:
Wat ik nou soms echt mis (en zeker wanneer ik een basis selectie probeer te maken) in de pricewatch is dat sommige functies waar je wel op kan sorteren, je niet kan filteren. Bijvoorbeeld:
- Bij processoren: aantal threads
- Bij moederborden: aantal SATA aansluitingen
Zijn dit zaken die bewust zijn weggelaten omdat ze moeilijk te filteren zijn of is er een andere reden voor?
Fleximex schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:31:
Bij processoren is er een filter voor het aantal threads.
Dat over de moederborden ben ik het wel met je eens. Ik zocht toen eerst bijvoorbeeld een moederbord met minimaal 3 PCI-E 2.0/3.0 aansluitingen.
Toen heb ik bij een van de twee drop-down menu'tjes, achter 'toon:', 'Card Interface' gekozen. En toen met CTRL+F gezocht naar 3x PCI-E 2.0 en 3x PCI-E 3.0. Omslachtig
In 2 drop-down menu'tjes kun je overigens ook 'HD bus (int)' kiezen. Dan zie je het aantal SATA poorten. Dus veel geluk met CTRL+F'en!
Zonder dollen:
Aangezien de data er al is lijkt me het niet ingewikkeld om bij moederborden, in de pricewatch, filters toe te voegen zodat je op aantallen, van bijvoorbeeld SATA poorten, kan zoeken.
Threads_nieuw had je al gevonden, mooi. Het is de bedoeling dat deze op den duur het 'oude' Threads gaat vervangen, maar het duurt eventjes voor de data netjes ingevuld is, dus voorlopig staan ze naast elkaar.
Voor specificaties met meerdere opties en meerdere aantallen is simpelweg geen filter voor. Het blijkt in de praktijk erg moeilijk te zijn om een bruikbaar filter voor te maken. Het probleem is bij ons bekend en in uitzonderingsgevallen is er een workaround mogelijk. Deze workaround bestaat uit een apart filter dat naast het bestaande filter wordt gebruikt, dit filter wordt dan een slider en telt dan simpelweg het totaal aantal SATA poorten of PCI-e x16 slots bij elkaar op. Als je dus zoekt naar 4x SATA-600 poorten, vink je in het huidige filter SATA-600 aan en zet je de slider op 4. Je kan dan niet zoeken naar bijvoorbeeld 2x SATA-300
en 4x SATA-600, maar deze situatie zal weinig voorkomen. Ik ga er gelijk mee aan de slag, ik meld me hier als het zover is.
Voor het aantal bays wordt het al wat lastiger, waardoor ik meerdere filters moet aanmaken en dat doe ik liever niet. Daar zal je dus voorlopig met CTRL+F aan de slag moeten

Steephh schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 06:28:
En wat ik ook tegenkom! Soms staan er dingen in de lijst die je wel kan aanvinken, maar die je vervolgens niet kan laten tonen in de resultaten. Een voorbeeld is de formfactor van een behuizing.. Links klik ik bijvoorbeeld mATX aan, maar vervolgens moet ik handmatig bij elke kast kijken welke formfactors er nog meer zijn.
Wat ook jammer is, is dat je bijvoorbeeld niet kan zeggen: 'ja ik wil mATX, maar GEEN ATX, eATX, etc'... Zo kan ik zelf al een hoop uitsluiten. Vraag me af of er niet meer mensen zijn die hier tegen aan zijn gelopen..

Dat is inderdaad niet mogelijk. Voor ITX heb ik laatst een filter aangemaakt die precies doet wat jij vraagt (maar dan voor ITX uiteraard

): toon alleen de behuizingen die ALLEEN ...ITX ondersteunen en niet anders. Ik kan hetzelfde doen voor mATX, ook daar ga ik mee aan de slag.
Ik ga deze aanmaken, maar voorlopig nog geen filter voor aanzetten. Ik moet nog even kijken hoe we dit snel gevuld kunnen krijgen, maar dan kan je in ieder geval alvast via Productgegevens Verbeteren de specs aanpassen. Sowieso wordt het dan ook gelijk meegenomen bij nieuwe producten, mocht dit gegeven al bekend zijn bij het invullen.