Missende filters in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
Wat ik nou soms echt mis (en zeker wanneer ik een basis selectie probeer te maken) in de pricewatch is dat sommige functies waar je wel op kan sorteren, je niet kan filteren. Bijvoorbeeld:

- Bij processoren: aantal threads
- Bij moederborden: aantal SATA aansluitingen

Zijn dit zaken die bewust zijn weggelaten omdat ze moeilijk te filteren zijn of is er een andere reden voor?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 14:45
Bij processoren is er een filter voor het aantal threads.

Dat over de moederborden ben ik het wel met je eens. Ik zocht toen eerst bijvoorbeeld een moederbord met minimaal 3 PCI-E 2.0/3.0 aansluitingen.
Toen heb ik bij een van de twee drop-down menu'tjes, achter 'toon:', 'Card Interface' gekozen. En toen met CTRL+F gezocht naar 3x PCI-E 2.0 en 3x PCI-E 3.0. Omslachtig :p

In 2 drop-down menu'tjes kun je overigens ook 'HD bus (int)' kiezen. Dan zie je het aantal SATA poorten. Dus veel geluk met CTRL+F'en! :+

Zonder dollen:
Aangezien de data er al is lijkt me het niet ingewikkeld om bij moederborden, in de pricewatch, filters toe te voegen zodat je op aantallen, van bijvoorbeeld SATA poorten, kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Vooral de PCI-e configuratie is een gemis idd. Maar dan wil ik ook weten of er een PLX chip aan te pas komt.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
WTF! Ik zou zweren dat die threads-filter er eerder nog niet was... :P Echt serieus!! Er staat nu ook 'Threads_nieuw' bij.. :P

En wat jij doet, doe ik dan vaak ook als ik iets moet zoeken.. :P Maar erg handig is het niet.

Ohja, wat ik ook nog heel erg mis is bijvoorbeeld het aantal bays aangeven in een kast.. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Steephh op 15-07-2014 01:19 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
En wat ik ook tegenkom! Soms staan er dingen in de lijst die je wel kan aanvinken, maar die je vervolgens niet kan laten tonen in de resultaten. Een voorbeeld is de formfactor van een behuizing.. Links klik ik bijvoorbeeld mATX aan, maar vervolgens moet ik handmatig bij elke kast kijken welke formfactors er nog meer zijn.

Wat ook jammer is, is dat je bijvoorbeeld niet kan zeggen: 'ja ik wil mATX, maar GEEN ATX, eATX, etc'... Zo kan ik zelf al een hoop uitsluiten. Vraag me af of er niet meer mensen zijn die hier tegen aan zijn gelopen.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Steephh schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 06:28:

Wat ook jammer is, is dat je bijvoorbeeld niet kan zeggen: 'ja ik wil mATX, maar GEEN ATX, eATX, etc'... Zo kan ik zelf al een hoop uitsluiten. Vraag me af of er niet meer mensen zijn die hier tegen aan zijn gelopen.. :P
Vaak. Extreem Vaak en Veel |:(

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
dmvdberg schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:45:
[...]

Vaak. Extreem Vaak en Veel |:(
Dan die niet aanklikken? Als ik in de PW wel "uATX" aanklik en de rest niet krijg ik alleen uATX bordjes, of mis ik iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

br00ky schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Dan die niet aanklikken? Als ik in de PW wel "uATX" aanklik en de rest niet krijg ik alleen uATX bordjes, of mis ik iets...
yup. Dan krijg je alsnog kasten die zowel ATX als µATX of zelfs eATX ondersteunen. Wat nou als je ALLEEN µATX kasten wil? Plenty kasten doen zelfs ITX + ATX combo's.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Het lijkt me wel een goed idee als we eens een mooie lijst maken van filters die verbeterd zouden kunnen worden. Maar dan moet men er wel iets mee willen gaan doen.. Is er toevallig een developer hier in de buurt die daar iets over kan zeggen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Devvers hebben hier niets mee te maken, denk dat je eerder Floppus (of iemand anders van PW) erbij moet roepen. Als dit topic nou in het juiste subforum stond**, dan had 't PW team allang gereageerd O-)

**TR ingediend met verzoek voor move naar PW subforum, eens kijken of die tegenwoordig wel (binnen redelijk korte tijd) gelezen worden. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 17-07-2014 10:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34

rob_erwt

What does this button do?

Raven schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:01:
**TR ingediend met verzoek voor move naar PW subforum, eens kijken of die tegenwoordig wel (binnen redelijk korte tijd) gelezen worden. ;)
Sneren zijn niet nodig... Floppus heeft overigens al tijden niets meer met de filters te maken, daar hebben we de Productcontent jongens voor.

Maar bij deze heb ik hem verplaatst omdat hij in PW idd beter op zijn plek staat.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Blijkbaar wel, gezien de afhandelingstijd die ik veel te vaak heb meegemaakt, als het al afgehandeld wordt. Ik geef 't TR knopje bij deze maar weer op....

Hmm, ik dacht dat Floppus daar nog steeds mee bezig was, blijkbaar niet. Thanks voor de heads up en move :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mobiele telefoons: verwisselbare accu (ja/nee/onbekend)

Hoewel dit eerder is aangevraagd (Pricewatch telefoons: verwisselbare accu) stel ik voor om dit opnieuw te beoordelen. Het valt me op dat fabrikanten inmiddels vaker deze informatie beschikbaar maken, bijvoorbeeld Samsung, Motorola, Nokia en HTC:

Samsung Galaxy S5
Nokia Lumia 1020
HTC One M8
Motorola Moto G

Bij merken als Apple kan je ervan uitgaan dat de accu niet verwisselbaar is (wat vanuit milieutechnisch oogpunt een dik minpunt is).

En daarbij komt ook nog eens dat een reviewer dit erg makkelijk kan checken en vaak zal vermelden in een review/hands-on.

[ Voor 107% gewijzigd door Luit op 17-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Steephh schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:39:
Wat ik nou soms echt mis (en zeker wanneer ik een basis selectie probeer te maken) in de pricewatch is dat sommige functies waar je wel op kan sorteren, je niet kan filteren. Bijvoorbeeld:

- Bij processoren: aantal threads
- Bij moederborden: aantal SATA aansluitingen

Zijn dit zaken die bewust zijn weggelaten omdat ze moeilijk te filteren zijn of is er een andere reden voor?
Fleximex schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:31:
Bij processoren is er een filter voor het aantal threads.

Dat over de moederborden ben ik het wel met je eens. Ik zocht toen eerst bijvoorbeeld een moederbord met minimaal 3 PCI-E 2.0/3.0 aansluitingen.
Toen heb ik bij een van de twee drop-down menu'tjes, achter 'toon:', 'Card Interface' gekozen. En toen met CTRL+F gezocht naar 3x PCI-E 2.0 en 3x PCI-E 3.0. Omslachtig :p

In 2 drop-down menu'tjes kun je overigens ook 'HD bus (int)' kiezen. Dan zie je het aantal SATA poorten. Dus veel geluk met CTRL+F'en! :+

Zonder dollen:
Aangezien de data er al is lijkt me het niet ingewikkeld om bij moederborden, in de pricewatch, filters toe te voegen zodat je op aantallen, van bijvoorbeeld SATA poorten, kan zoeken.
Threads_nieuw had je al gevonden, mooi. Het is de bedoeling dat deze op den duur het 'oude' Threads gaat vervangen, maar het duurt eventjes voor de data netjes ingevuld is, dus voorlopig staan ze naast elkaar.

Voor specificaties met meerdere opties en meerdere aantallen is simpelweg geen filter voor. Het blijkt in de praktijk erg moeilijk te zijn om een bruikbaar filter voor te maken. Het probleem is bij ons bekend en in uitzonderingsgevallen is er een workaround mogelijk. Deze workaround bestaat uit een apart filter dat naast het bestaande filter wordt gebruikt, dit filter wordt dan een slider en telt dan simpelweg het totaal aantal SATA poorten of PCI-e x16 slots bij elkaar op. Als je dus zoekt naar 4x SATA-600 poorten, vink je in het huidige filter SATA-600 aan en zet je de slider op 4. Je kan dan niet zoeken naar bijvoorbeeld 2x SATA-300 en 4x SATA-600, maar deze situatie zal weinig voorkomen. Ik ga er gelijk mee aan de slag, ik meld me hier als het zover is.
Steephh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:30:
Ohja, wat ik ook nog heel erg mis is bijvoorbeeld het aantal bays aangeven in een kast.. :P
Voor het aantal bays wordt het al wat lastiger, waardoor ik meerdere filters moet aanmaken en dat doe ik liever niet. Daar zal je dus voorlopig met CTRL+F aan de slag moeten :)
Steephh schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 06:28:
En wat ik ook tegenkom! Soms staan er dingen in de lijst die je wel kan aanvinken, maar die je vervolgens niet kan laten tonen in de resultaten. Een voorbeeld is de formfactor van een behuizing.. Links klik ik bijvoorbeeld mATX aan, maar vervolgens moet ik handmatig bij elke kast kijken welke formfactors er nog meer zijn.

Dat is inderdaad niet mogelijk. Voor ITX heb ik laatst een filter aangemaakt die precies doet wat jij vraagt (maar dan voor ITX uiteraard :p): toon alleen de behuizingen die ALLEEN ...ITX ondersteunen en niet anders. Ik kan hetzelfde doen voor mATX, ook daar ga ik mee aan de slag.
Luit schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:35:

Hoewel dit eerder is aangevraagd (Pricewatch telefoons: verwisselbare accu) stel ik voor om dit opnieuw te beoordelen. Het valt me op dat fabrikanten inmiddels vaker deze informatie beschikbaar maken, bijvoorbeeld Samsung, Motorola, Nokia en HTC:

Samsung Galaxy S5
Nokia Lumia 1020
HTC One M8
Motorola Moto G

Bij merken als Apple kan je ervan uitgaan dat de accu niet verwisselbaar is (wat vanuit milieutechnisch oogpunt een dik minpunt is).

En daarbij komt ook nog eens dat een reviewer dit erg makkelijk kan checken en vaak zal vermelden in een review/hands-on.
Ik ga deze aanmaken, maar voorlopig nog geen filter voor aanzetten. Ik moet nog even kijken hoe we dit snel gevuld kunnen krijgen, maar dan kan je in ieder geval alvast via Productgegevens Verbeteren de specs aanpassen. Sowieso wordt het dan ook gelijk meegenomen bij nieuwe producten, mocht dit gegeven al bekend zijn bij het invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Filters staan er inmiddels bij :) Bij de keuze voor mATX of ITX staat ook een lege optie, die krijg ik niet weg zonder de hele categorie te slopen :p Maar goed, je kan nu een stuk beter selecteren op wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:28:
Ik ga deze aanmaken, maar voorlopig nog geen filter voor aanzetten. Ik moet nog even kijken hoe we dit snel gevuld kunnen krijgen, maar dan kan je in ieder geval alvast via Productgegevens Verbeteren de specs aanpassen. Sowieso wordt het dan ook gelijk meegenomen bij nieuwe producten, mocht dit gegeven al bekend zijn bij het invullen.
Ik heb voor de eerste pagina met populaire producten even een productwijziging doorgegeven (met een bron in het commentaar-veld).
Je kunt in elk geval beginnen met voor een merk als Apple een mass-update te doen met niet-verwisselbaar.

[edit] Zojuist even voor alle niet-verwerkte Apple phones een wijziging ingevoerd. Zag dat alle wijzigingen van gisteren al verwerkt zijn, top!

[ Voor 9% gewijzigd door Luit op 22-07-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de categorie receivers/versterkers werkt de slider voor signaal/ruis verhouding precies verkeerd om,
normaal gesproken zoek je alleen modellen met een waarde meer als xx dB, niet minder.

http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Excuses voor de late reactie. Glaanie, ontzettend gaaf dat het zo snel gerealiseerd is!

Wat ik me wel af vroeg is of bij de categorie van micro-ATX, het niet mogelijk kan zijn dat ook de kasten die zowel micro-ATX als mini-ITX ondersteunen, ook in die categorie kunnen staan. Dat een kast toevallig mini-ITX ondersteund is namelijk minder erg, dan een kast die micro-ATX ondersteund maar ook ATX. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:38:
bij de categorie receivers/versterkers werkt de slider voor signaal/ruis verhouding precies verkeerd om,
normaal gesproken zoek je alleen modellen met een waarde meer als xx dB, niet minder.

http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/
Done :)
Steephh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:25:
Excuses voor de late reactie. Glaanie, ontzettend gaaf dat het zo snel gerealiseerd is!

Wat ik me wel af vroeg is of bij de categorie van micro-ATX, het niet mogelijk kan zijn dat ook de kasten die zowel micro-ATX als mini-ITX ondersteunen, ook in die categorie kunnen staan. Dat een kast toevallig mini-ITX ondersteund is namelijk minder erg, dan een kast die micro-ATX ondersteund maar ook ATX. :)
Ik heb het weer moeten uitzetten ;( Het filter werkt ineens niet meer (je krijgt een throbbler in beeld die eeuwig blijft laden), ticket is aangemaakt, hopelijk wordt het snel opgelost. Ik zal tegen die tijd ook kijken of jouw suggestie ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Luit schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:35:

Samsung Galaxy S5
Nokia Lumia 1020
HTC One M8
Motorola Moto G

Inmiddels zijn een groot aantal toestellen voorzien van informatie over de verwisselbaarheid van de accu. Is het misschien mogelijk dat het filter hierop wordt aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Sorry, ik heb je reactie in het topic gemist. Toevallig heb ik van de week het filter aangezet, naar aanleiding van een mail die ik kreeg. Het filter heet 'Accu verwisselbaar' en is een van de onderste filters.

[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 14-12-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Naar aanleiding van dit artikel: nieuws: Ikea brengt meubels met geïntegreerde draadloze opladers uit

Het valt op dat er geen filter in de Pricewatch aanwezig is voor draadloos (Qi) opladen. Kan dit worden toegevoegd?

Draadloos opladen (Qi)
- ja, standaard
- ja, via accessoire
- nee
- onbekend

En aangezien het aantal toestellen dat dit ondersteunt nu nog laag is, kan de setting misschien standaard "nee" zijn. Na handmatig aanpassen van de toestellen die dit wel ondersteunen (bijvoorbeeld aan de hand van http://www.qinside.biz/en/support/qi-enabled-phones) is de database meteen correct gevuld.

[ Voor 26% gewijzigd door Luit op 01-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Toevallig heb ik dat op mijn agenda staan om uit te zoeken. Ik durf niet te zeggen wanneer dat klaar is (ben nog niet begonnen), maar zodra er wat te melden is, hoor je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Nog een verzoek: bij barebones het aantal NICs. Nuttig voor gebruikers die overwegen een firewall te bouwen, en bouwers van servers. Toegegeven dat dat er niet veel zijn - maar nu wordt het wel heel erg lastig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Luit schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:15:
Naar aanleiding van dit artikel: nieuws: Ikea brengt meubels met geïntegreerde draadloze opladers uit

Het valt op dat er geen filter in de Pricewatch aanwezig is voor draadloos (Qi) opladen. Kan dit worden toegevoegd?

Draadloos opladen (Qi)
- ja, standaard
- ja, via accessoire
- nee
- onbekend

En aangezien het aantal toestellen dat dit ondersteunt nu nog laag is, kan de setting misschien standaard "nee" zijn. Na handmatig aanpassen van de toestellen die dit wel ondersteunen (bijvoorbeeld aan de hand van http://www.qinside.biz/en/support/qi-enabled-phones) is de database meteen correct gevuld.
Draadloos laden is als filter toegevoegd, met de opties Ja en Nee. Het lijkt erop dat tegenwoordig alle draadloos laadbare telefoons gebruikmaken van de Qi standaard, dus daar is verder geen onderscheid in gemaakt. Ook geen optie toegevoegd voor Optioneel (oid), omdat we hier willen aangeven of het toestel het out of the box ondersteunt. Mocht dit optioneel kunnen, kan je het vermelden in de Bijzonderheden (vooralsnog niet op gezocht). Aan de hand van de site die jij noemt, heb ik de toestellen in de PW waar nodig voorzien van een Ja, zodat we in ieder geval een mooie start hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Glaanie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:24:
[...]

Done :)

[...]

Ik heb het weer moeten uitzetten ;( Het filter werkt ineens niet meer (je krijgt een throbbler in beeld die eeuwig blijft laden), ticket is aangemaakt, hopelijk wordt het snel opgelost. Ik zal tegen die tijd ook kijken of jouw suggestie ook mogelijk is.
Is dit nog ooit gelukt? :P :9

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Typisch van die kleine dingen die je vergeet als een ticket is afgehandeld :p Staat weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Geweldig! :>

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan er ook een filter gemaakt worden voor het wel of niet hebben van een vingerafdrukscanner? Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon die dit aan boord heeft en kan deze optie niet vinden in de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

engessa schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:59:
Kan er ook een filter gemaakt worden voor het wel of niet hebben van een vingerafdrukscanner? Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon die dit aan boord heeft en kan deze optie niet vinden in de Pricewatch.
Deze stond per ongeluk uit, bij dezen aangezet: http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJK5kYmBUmxtbS0A. Hij is te vinden onder GSM-functies en dan het vinkje bij Vingerafdrukscanner (duh :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
In de mobile weergave kan er niet gesorteerd worden op zaken zoals prijs/GB in ram en ssd's, dat zou echt een goede toevoeging zijn. Wellicht alleen mogelijk in de tablet weergave maar dat is op een phablet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is het mogelijk om een filter voor het gebruikte materiaal van de behuizing bij laptops?
Nu is het zoeken of de behuizing gemaakt is van plastic of een metaal.
Pagina: 1