Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:38
quote:
vickypollard schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:13:
[...]

Als je swipen op het fysieke toetsenbord aanzet denk ik dat je nu random woorden erbij gaat maken ipv dat je ze weghaalt ;)
Dat zit er dik in ja, maar dan swipe ik gewoon naar links om ze weer te dele.. oh wacht :+

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10-12 10:26

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Had een grotere impact verwacht van Android 6.0.1 Marshmallow, maar dit blijkt kennelijk een minor update. Beta werkt hier overigens verder ook prima, geen eigenaardigheden opgemerkt al is het Diagsnostics gebeuren iets dat me irriteert, maar acht, it's for the greater good.

Echter heb ik, in tegenstelling tot de meeste hier, het idee dat (rondom de update naar 6.0.1) mijn batterij achteruit is gegaan. De enige app die ik sindsdien gedownload heb was Endomondo en deze heb ik inmiddels weer verwijderd.

Voorheen was mijn Priv na een dag van 07:30 tot 17:00 op circa 75% (50 minuten Spotify Offline via BT Carkit en heel de dag verbonden met Pebble). Maar tegenwoordig zit ik vaak rond 45% in dezelfde tijdspanne.

Wanneer ik het verbruik van alle Apps bij elkaar optel mis ik circa 10 / 20%, maar ook is het zo dat hoewel ik aanvankelijk dacht dat het aan mijn locatie lag, ik het overal ervaar en het bij verbruik helemaal met procenten per 5 minuten gaat.

Iemand enig idee? Ben zelf pas 4 maanden over op Android en baal er vooral van dat alles goed was, dus om nu allerlei capriolen uit te gaan halen terwijl het waarschijnlijk iets kleins is en niet gerelateerd aan 6.0 is ook zonde.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry Priv | Hybrid: Medion P2214T
Earcandy: DX BT3030 Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
quote:
JunkieXP schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:34:
Had een grotere impact verwacht van Android 6.0.1 Marshmallow, maar dit blijkt kennelijk een minor update. Beta werkt hier overigens verder ook prima, geen eigenaardigheden opgemerkt al is het Diagsnostics gebeuren iets dat me irriteert, maar acht, it's for the greater good.

Echter heb ik, in tegenstelling tot de meeste hier, het idee dat (rondom de update naar 6.0.1) mijn batterij achteruit is gegaan. De enige app die ik sindsdien gedownload heb was Endomondo en deze heb ik inmiddels weer verwijderd.
.....
Ik kan je niet concreet helpen, maar ben wel benieuwd wat er bovenaan je lijst met batterijverbruikers staat. Overigens mis ik zelf ook zo'n 11% in die lijst. Geen idee waar dat gebleven is.

• vickypollard
  • Nu online
Er is trouwens een update voor de bèta. Die ga ik nu downloaden en straks installeren. Is wel 1,7GB, dus nog meer dan de update naar de bèta :o

Veranderingen volgens het Bèta Zone Forum:
quote:
The New Build: AAE570

This upgrade was created after the first 24 hours of beta feedback, so we only have fixes for some of the early feedback we noticed:

- Local contacts disappear after adding an account
- Screenshot produces sound even when notification and media volumes are muted
- Device very warm after updating device OS
- Device takes a long time to wake up
- Other minor fixes
Ik ga heel blij zijn met het muten van het screenshotgeluid. Ik snap nog niet waarom deze update 1,7GB groot moet zijn.

Edit: eerste ervaring is prima... Kan er weinig van zeggen eigenlijk :)

vickypollard wijzigde deze reactie 22-04-2016 14:30 (74%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
De Priv kost in Amerika nog ongeveer de helft van de originele prijs, hier helaas bij lange na niet :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo dat is snel gegaan dan.... ben benieuwd wat dat betekent voor de prijzen van de nog uit te komen Android toestellen dit jaar. Het is wel een duidelijk teken dat de verkoop tegenvalt, wat het nieuws van laatst (dat de twee later dit jaar de laatste BB toestellen gaan worden) nog aannemelijker maakt.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
gwystyl schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:17:
Zo dat is snel gegaan dan....
Ja inderdaad heel erg rap.. Gierige Nederlander als ik ben wil ik de Priv best hebben 'voor de helft' mja.
Heb het toestel ook nog steeds nergens gezien, best zonde, maar toch lijkt heel dat apparaat me wel wat hebben. Nu loop ik toevallig weer rond met één van de nieuwe flagships, de HTC 10, maar toch :9 8)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik krijg zojuist ook 6.0 aangeboden! De update is precies 1111 MB groot. Eens kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:53
quote:
Warlock schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:34:
Ik krijg zojuist ook 6.0 aangeboden! De update is precies 1111 MB groot. Eens kijken of het wat is :)
Doe je mee met het bèta programma van Blackberry?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:16
Nee, ik doe niet mee. Hij zal dus nu wel naar iedereen gepushed worden.

Inmiddels heb ik ge-upgrade, helaas krijg ik het niet voor elkaar de telefoon op 4g te krijgen. Hebben jullie dezelfde ervaring in 6.0.1?

Warlock wijzigde deze reactie 03-05-2016 15:51 (49%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Warlock schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:39:
Hebben jullie dezelfde ervaring in 6.0.1?
Even de APN nalopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee geen probleem. Welke provider heb je? Ik heb KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Heb zojuist ook Android 6.0.1. ontvangen via een OTA update. Update verliep soepel maar duurde wel lang (ruim een half uur!).
Alles lijkt ietsje gestroomlijnder te draaien, kan ook placebo effect zijn. Waar ik wel blij mee ben is dat ik nu _eindelijk_ per app permissies kan instellen. Zo hoeft nu.nl niets met mijn contact of locatie.

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
  • Nu online
quote:
CLB schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:36:
De Priv kost in Amerika nog ongeveer de helft van de originele prijs, hier helaas bij lange na niet :(
Dit is toch een AT&T model bij een aantal specifieke retailers? Officieel kost de Priv nog zo'n 650 dollar, volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-10 23:02
Ik krijg de Priv morgen ook binnen. Wil het serieus een poging geven.
Heb de Hub al op een andere Android phone geprobeerd, en komt redelijk degelijk over.
Vond de flow nog niet on-par met BB10, maar de voordelen van een hardware keyboard ben ik wel gewend aan geraakt sinds de Passport en Q10 waardoor ik toch de Priv verkies boven de andere contender de Galaxy S7 Edge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
CLB schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:36:
Importeren is geen optie zeker met de verschillende banden in de us of a?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Zijn hier ook ex Passport gebruikers?

Ik ben erg benieuwd naar een 1 op 1 vergelijking in accu duur tussen de Priv en Passport.
Blijft dit gelijk, of ga je er op vooruit/achteruit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet hoe lang je Passport meegaat, maar met de Priv haal ik normaalgesproken net het eind van de dag. Als ik veel spelletjes doe of filmpjes kijk haal ik dat niet eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Daarom vraag ik ook naar ervaringen van ex Passport gebruikers.
De Passport heeft een gelijke grootte accu, en verwacht dat ex Passport gebruikers hetzelfde doen met de Priv om de dag door te komen.
Ja het scherm is groter etc. etc. Maar gaat mij erom of er grote verschillen zijn in de accuduur Priv tov Passport om een beetje een beeld te vormen.

intricate wijzigde deze reactie 08-05-2016 22:46 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-12 20:13
Passport ging wat langer mee, eigenlijk ook logisch met het scherm van de Priv.
Dus wat dat betreft ga je er iets op achteruit, zelfde ook voor het toetsenbord, die is ook minder.

Maar qua apps ga je er op voorruit.
Daarbij is het voor BB10 afgelopen, de OS updates die nog komen zal hoofdzakelijk onderhoud zijn.

Von Henkel wijzigde deze reactie 09-05-2016 02:20 (60%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

quote:
intricate schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:27:
Zijn hier ook ex Passport gebruikers?

Ik ben erg benieuwd naar een 1 op 1 vergelijking in accu duur tussen de Priv en Passport.
Blijft dit gelijk, of ga je er op vooruit/achteruit?
Zelf een ex Passport gebruiker en de "standby" tijd van de Passport t.o.v. de Priv was voor mij een aantal procent verschil in het voordeel van de Passport.

De "hands on" tijd is echt schrikbarend beter op de Passport. Ik denk dat de Priv bij gebruik zo'n 50% sneller leeg gaat dan mijn Passport. Een avondje op mijn Passport koste circa 25% / 30%. Op mijn Priv is dit toch al gauw 50% / 60%. Nou komt dit natuurlijk deels omdat je op de Passport naast communiceren, informatie opvragen en social media checken niet al te veel kon doen, terwijl een Priv bijv. ook de social games heeft. Maar deze ben gebruikte ik in het begin ook nog niet al te veel.

Side note:
De batterij van mijn Priv was tot en met de update naar MM 6.0 goed te doen, zeker 75% over na een "werkdag" van 07:30 tot 17:00. Maar 1 á 2 weken na mijn update uitermate teleurstellend. Inmiddels zit ik bijvoorbeeld al op 60%, gemiddeld zit ik na dezelfde werkdag op 60% / 55% terwijl ik er vrijwel niks mee doe zowel op WiFi als 4G netwerk gelijke problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Tnx!

Ik ga vandaag de eerste dag door na gisteren zoveel mogelijk geupdate te hebben en apps te installeren.

Ik moet zeggen dat ik wel érg onder de indruk ben van de UI toevoegingen van Blackberry.
Zelfs het swipen naar de hub in 1 beweging mbv van de veegsnelkoppelingen vind ik echt wel subliem.
Pop-up widgets vind ik ook écht toegevoegde waarde hebben.

Hardware toetsenbord is weer wennen als je de Passport gewend bent.
Formaat is voor mij minder wennen, alleen dat je meer toetsen tot je beschikking hebt wel.
Vind het materiaal ook niet echt fijn van de toetsen, glijdt niet echt lekker, en geeft naar mijn mening een beetje een "holle" indruk/geluid, kwestie van gewenning weer.

Grote tekortkoming vind ik toch wel dat dark themes in Android apps schikbarend weinig beschikbaar zijn.
Ik hou van dark themes, zeker voor Amoled schermen en accu efficiency in acht houdend.
Ook jammer dat Blackberry hier (nog) niets mee heeft gedaan, zeker omdat dit hun eigen product is had ik toch op z'n minst verwacht dat de Blackberry apps dark theme mogelijkheden hebben net als op BB10.

De PRIV heeft een hele goede eerste indruk op mij gemaakt iig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Is er trouwens ook mogelijkheid om contacten een verschillende LED kleur te geven, 3rd party app?
In BB10 werkte dit native ontzettend goed en fijn, alle applicaties die contact meldingen gebruikten waren geïntegreerd in het OS.
of ik nou een mail, whatsapp of telefoontje van de iemand kreeg, je kon aan de LED kleur meteen zien wie het was.

Ik zie dat op de PRIV dit alleen kan per account, en niet per contact.

intricate wijzigde deze reactie 10-05-2016 10:55 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Myedvyed
Dat kan wel, het kan zelfs gebaseerd op andere regels. In Blackberry Hub:
- Settings
- Custom Alerts
- Add rule
- Voer een regelnaam in
- Selecteer op welke account(s) de regel van toepassing is
- Voer een afzender in bij 'From'
- Klik Next
- Pas de Notification sound / Vibrate / LED notification color aan zoals gewenst

Je kunt zelfs silent mode omzeilen voor die contact door er een level 1 alert van te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Ah nice, tnx! Ga het uitproberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heeft iemand enig idee waarom ik geen meldingen krijg van mijn hoofd e-mail adres?

Zover ik kan zien staan de notificatie instellingen gelijk aan een 2de e-mail adres dat wel meldingen geeft.

De mail is wel zichtbaar in de HUB, maar laat geen meldingen zien of horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:22
quote:
JunkieXP schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:46:
Heeft iemand enig idee waarom ik geen meldingen krijg van mijn hoofd e-mail adres?

Zover ik kan zien staan de notificatie instellingen gelijk aan een 2de e-mail adres dat wel meldingen geeft.

De mail is wel zichtbaar in de HUB, maar laat geen meldingen zien of horen.
dit heb ik met meerdere accounts al gehad, soms gaat het geluid gewoon uit en heb het ook niet meer aan gekregen.
enige wat werkte was mail opnieuw instellen.

www.novosmoke.nl - Elektrische Rookwaren

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Sinds Android 6 doet mijn wifi het bar slecht. Valt vaak weg, moet hem handmatig connected etc. Hebben hier meer mensen last van?

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• Joshua...
Ik ben op dit moment de 3e bèta versie van Android 6 aan het downloaden (1805,3 MB).
Weet iemand wanneer ik de normale versie kan verwachten van Android 6?

Joshua... wijzigde deze reactie 19-05-2016 13:44 (36%)
Reden: extra informatie toegevoegd

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Freekers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:06:
Sinds Android 6 doet mijn wifi het bar slecht. Valt vaak weg, moet hem handmatig connected etc. Hebben hier meer mensen last van?
Geen last van, bij zowel Android 5 als 6 werkt WiFi prima bij mij
quote:
Joshua... schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:37:
Ik ben op dit moment de 3e bèta versie van Android 6 aan het downloaden (1805,3 MB).
Weet iemand wanneer ik de normale versie kan verwachten van Android 6?
Weet je zeker dat het niet de 4e beta is? Die heb ik gisteravond namelijk binnen gekregen. Zie deze thread voor builds.
Ik dacht dat beta 3 uitgerold was als stable, maar dat kan ik niet weervinden.....

edit: ik heb het gevonden op de beta program pagina:
quote:
List of Discussion Boards
For easy access, here are some direct links to the different active discussion boards:
Announcements (Posts from the program moderators)
General Feedback (Share general thoughts and information)
Bugs on AAE570 (Beta Update #2) (Specific to issues encountered on Beta #2)
Bugs on AAE723 (Beta Update #3) (Specific to issues encountered on Beta #3)
Bugs on AAF057 (Beta Update #4) (Specific to issues encountered on Beta #4)
Feature Enhancements / Ideas (Share your ideas for new features or improvements)
Ik heb net mijn Priv opnieuw ingesteld met de autoloader volgens deze guide. Daarmee kreeg ik de release build AAE570, ofwel dezelfde als beta 2. Ik had beta 4 gekregen via OTA, maar toen ik gisteren in de auto gebeld werd, kreeg ik alleen gekraak. Ook PowerAmp startte vanzelf op hoewel ik ingesteld heb staan dat hij dat niet moet doen. Simpel terug naar een eerdere beta wil volgens mij niet, dus daarom maar de autoloader.

gwystyl wijzigde deze reactie 22-05-2016 12:07 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Omdat het een paar dagen geleden is en ik een nieuwe vraag heb toch een nieuwe post ondanks dat de post hierboven ook van mij is:

Zoals hierboven beschreven ben ik terug naar de officiële release/beta2. Ik krijg nu echter steeds de melding dat er een systeemupdate is naar een nieuwe beta. Die kan ik natuurlijk negeren, maar hij blijft terug komen.
Ik zoek nu eigenlijk een manier om het beta programma weer te verlaten. Ik weet dat ik wat commentaren heb langs zien komen net na het uitkomen van de officiele build, maar die kan ik niet terugvinden. Ik kan ook de manier om het beta-programma op je telefoon te krijgen niet terug vinden (iets met een certificaat installeren, een code in de dialer invoeren etc).

Weet iemand hoe ik mijn telefoon uit de beta krijg?

• vickypollard
  • Nu online
Twee leuke updates voor BlackBerry apps:
  • Toetsenbord ondersteunt nu Ctrl+z en het toewijzen van een valutatoets
  • Camera ondersteunt handmatige instellingen en lijkt wat sneller te werken
Ik heb me aangemeld voor betaversies van BB apps, dus ik weet niet precies of dit nu stabiele versies zijn of juist bètaversie.

Verder draai ik op bèta 4 en heb ik eergisteren een factory reset uitgevoerd omdat hij toch wat traag werd (had hem ook bomvol staan met foto's en andere troep). Mijn screen on time is nu 5:45 met nog 23% batterij te gaan. Misschien een toevalstreffer, maar eerder haalde ik tussen de 5 en 6 uur maximaal.

Edit: door de handmatige modus op de camera besef ik me, na sleutelen aan de witbalans, hoe geel de foto's zijn die normaal gesproken gemaakt worden.

vickypollard wijzigde deze reactie 26-05-2016 20:16 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Sinds vrijdag heb ik ook de PRIV op zak. Moet bekennen dat ik nog niet het verwachte "premium-gevoel" heb. Ik heb zoals eerder in dit topic genoemd ook een klapperend scherm als ik op de onderkant van hat scherm moet tappen. Toen we zaterdag uit eten waren werd met PRIV zo vreselijk heet in een strakke spijkerbroek, bleek dat de zaklamp aan stond :X Nu blijkt na 2x laden de lader het niet meer te doen (maar kan ook aan het meegeleverde kabeltje liggen). Laden met de Oneplus lader gaat wel prima. Het moeten wennen dat de ontgrendelknop links zit is ook heel erg wennen :?

Maar we geven de moed niet op want we moeten minimaal een jaar samenwerken. Inmiddels Android 6 geinstalleerd waardoor het scherm op de automatische stand een enigszins normale lichtsterkte heeft gekregen.

Heb over het toestel alvast 2 vragen die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.

1. Ik vind de lettertjes op het scherm te klein. In de launcher maar ook bijvoorbeeld als ik in Firefox op nu.nl het nieuws lees. Ik heb bij instellingen de lettergrootte al op het grootst staan en in Firefox ook op het grootst. Zijn er nog meer manieren om de lettergrootte te beinvloeden?

2. Op mijn Oneplus gebruikte ik OpenVPN. Is dat voor de PRIV ook de beste VPN-optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
  • Nu online
Je kunt een VPN-verbinding instellen bij Instellingen > Draadloos en netwerken > Meer > VPN. Geen idee of dat voor jou de beste optie is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joshua...
Wat ik vervelend vind aan Android 6.0.1 is dat je provider naam de hele tijd in het notificatie venster staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:45

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
nokiaan958GB schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:15:
2. Op mijn Oneplus gebruikte ik OpenVPN. Is dat voor de PRIV ook de beste VPN-optie?
Als je aan de andere kant van de lijn nog steeds OpenVPN hebt draaien, dan is dat ook op je Priv de beste oplossing. Voor zover ik weet is het namelijk niet mogelijk om een OpenVPN verbinding in de standaard VPN instelling in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Met pijn in 't hart ga ik nu dan echt afscheid nemen van BlackBerry, na al van het native OS om het Android vlaggenschip overgestapt te zijn, heeft ook deze helaas de geest gegeven en mocht ik binnen 6 maanden ¤420 euro aftikken voor het repareren van een geoxideerde oplaadconnector terwijl deze helemaal geen onderdeel van de door mij aangegeven defecten bleek.

Nu op zoek naar een vervangend toestel aangezien Coolblue geen BlackBerry's meer levert.

PS Ik had op voorhand alvast een Sikay Glass Screenprotector gekocht welke nu overbodig is ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
Hoe zijn jullie 4G ontvangst ervaringen?
Ik zit nu standaard op 3G omdat de PRIV tov de Passport toch wel aanzienlijk slechter bereik heeft, ook binnenshuis op 4G (KPN)

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Beste tweakers,

voorheen altijd een blackberry gehad, maar de afgelopen 4 jaar toch een apple genomen.

ik heb nu sinds 2 maanden een Iphone 6S maar ik begin toch een beetje terug te verlangen naar blackberry.

mijn vraag is vroeger had je altijd een apart blackberry internet bundel nodig anders kon je geen gebruik maken van het internet op je blackberry, is dit nog steeds zo ?

ook zit ik te twijfelen tussen een paspoort of toch de blackberry Priv
quote:
Inhumanous schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:39:
mijn vraag is vroeger had je altijd een apart blackberry internet bundel nodig anders kon je geen gebruik maken van het internet op je blackberry, is dit nog steeds zo ?
Dit is niet meer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12-12 10:21
quote:

Hangt helemaal van je gebruik af.
Facebook app is niets meer dan een link naar de mobiele site, Whatsapp is vanaf 1-1-2017 niet meer te gebruiken. Zelf heb ik via http://forums.crackberry....apps-landing-page-965257/ de Playstore op mijn Z30 gezet, en heb iets van 25 Android apps erop (meer dan ik eerst dacht) die (soms iets traag) probleemloos draaien.

Zelf wil ik dit jaar overstappen naar Android (waarschijnlijk een Priv), ook al vanwege de veel uitgebreidere mogelijkheden wat fotografie betreft ( een DSLR meeslepen met alle toebehoren is nou eenmaal niet altijd praktisch).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11-12 14:21

Vidra

<SG> Vydra#2644

quote:
Beste tweakers,

voorheen altijd een blackberry gehad, maar de afgelopen 4 jaar toch een apple genomen.

ik heb nu sinds 2 maanden een Iphone 6S maar ik begin toch een beetje terug te verlangen naar blackberry.

Gewoon een Priv doen :) Fantastisch toestel :P

| D3 Battletag: Vydra#2644 | Stream: http://www.twitch.tv/vidra2012 | Solidarity Gaming Admin | Senior Bedrijfsjurist | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intricate
quote:
Beste tweakers,

Ik kan ze allebei aanraden.
BB10 gaat een eind aan komen, als dat niet deert, dan is de Passport (persoonlijk) een beter keus vanwege:

- gunstigere prijs
- (veel) betere accuduur
- fijner formaat en kwaliteit toetsen hardware toetsenbord
- Hardware toetsenbord gestures en keyshortcuts werkt bij elke native app. Meeste Android apps op de Priv ondersteunen hardware keyboard shortcuts niet, althans ik ben ze niet tegen gekomen die ik gebruik, en dat is echt een gemis.
- native hub
- veel native apps die een Dark theme hebben.
- betere ontvangst zowel wifi als mobiele data (Priv is ok, maar haalt het niet bij de Passport)
[Edit] - delen naar andere apps zoals dropbox of welke service dan ook, werkt ook op veel fijner en efficiënter bij BB10 vergeleken bij android, maar als je er nooit mee gewerkt hebt zal dit ook geen gemis zijn.

Op andere vlakken is de PRIV een betere keus vind ik.

intricate wijzigde deze reactie 09-06-2016 12:22 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Vanochtend vond ik de telefoon met de melding van een systeemupdate Android 6.0 groot 1805,3 MB.
Ik zit nu op 6.0.1 build AAE570.

Heeft iemand een idee hoe je kunt zien welke versie de nieuwe update is en waar ik de wijzigingen kan lezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:05:
Vanochtend vond ik de telefoon met de melding van een systeemupdate Android 6.0 groot 1805,3 MB.
Ik zit nu op 6.0.1 build AAE570.

Heeft iemand een idee hoe je kunt zien welke versie de nieuwe update is en waar ik de wijzigingen kan lezen?
Volgens mij kan je niet altijd een changelog terugvinden, maar op crackberry worden de meeste builds wel gespot. Degene die jij nu klaar hebt staan zou AAF153 kunnen zijn? Ik zit zelf in het betaprogramma en heb beta4, build AAF057.

gwystyl wijzigde deze reactie 07-06-2016 11:34 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Myedvyed
Ik heb ook vandaag een update gekregen, in mijn geval de AAF057.

Naar wat ik op CrackBerry lees (zit zelf niet in de beta) is AAF153 (beta 5) een stap achteruit t.o.v. AAF057 (beta 4) wbt. batterijduur en warmteontwikkeling, maar dat kan ik zelf niet bevestigen.
*knip*. Eenmalig vermelden in Levertijden & Prijzen is genoeg, dubbelposten wordt hier niet op prijs gesteld en discussiëren over prijzen is hier offtopic.

rens-br wijzigde deze reactie 08-06-2016 10:25 (118%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
*Knip*. Reageren op de moderatie is ook offtopic.

rens-br wijzigde deze reactie 11-07-2016 10:25 (80%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Wie weet hoe het zit met het het laden van de Priv?

Mijn kapotte lader hebt ik teruggestuurd en krijg nu een BB lader van 750 mA toegezonden. Ik weet nog dat de lader van mijn Oneplus 2000 mA was. Is 750mA genoeg voor het laden van de Priv?
quote:
nokiaan958GB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:49:
Is 750mA genoeg voor het laden van de Priv?
Dat is genoeg, maar gaat alleen (veel te) lang duren, wat werd er origineel bij de Priv geleverd dan qua lader?

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik had gelukkig nog een foto van de oude latder gemaakt :+

Daarop staat 1300mA. Dat is toch een fors verschil :?

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 09-06-2016 17:53 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Nu online
Ik heb eens zitten zoeken maar een STV100-1(USA model) zou het hier toch prima op 4G moeten werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:00
Spannend! Net besteld met contractverlenging, morgen ophalen bij mobiel.nl :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Web-Brielle schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:28:
Spannend! Net besteld met contractverlenging, morgen ophalen bij mobiel.nl :)
Gaaf ik zit zelf nog te wachten op de nieuwe BlackBerry's die hopelijk dit jaar nog uitkomen. Daarna ga ik mijn keuze maken of ik nog bij BlackBerry blijf of dat het een HTC Nexus modelletje gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
pineapple23 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:17:
Gaaf ik zit zelf nog te wachten op de nieuwe BlackBerry's die hopelijk dit jaar nog uitkomen.
We gaan er dit kwartaal één zien, volgende kwartaal één zien en in Q1 2017 één zien...
Dit jaar nog twee devices zonder fysiek toetsenbord, waarvan de Argon het meest interessant is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Laatst online: 09:00
quote:
CLB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:20:
[...]

We gaan er dit kwartaal één zien, volgende kwartaal één zien en in Q1 2017 één zien...
Dit jaar nog twee devices zonder fysiek toetsenbord, waarvan de Argon het meest interessant is.
Als ik het zo zie, ben ik toch blij dat ik direct heb gekozen voor de priv. Juist vanwege het toetsenbord wat ook gewoon te verbergen is.
En ik ben benieuwd naar de email app van BB, heb nu de Note3 en die werkt wel fijn, maar het kan wel beter (zeker vanwege de 6 accounts die ik heb).

• Rens1967
Sinds zaterdag ben ik aan het spelen met de Priv. Het toetsenbord gaf mij gelijk een vertrouwd gevoel. Ik moet zeggen dat ik aardig snel gewend ben aan Android. Ik moet nu alleen nog zien dat mijn nano simkaart geactiveerd wordt, dan kan ik het toestel ten volle benutten.
Tot nu toe ben ik aangenaam verrast. :)

• luppien
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07-12 14:48

luppien

All u have R Belong To Me

Sinds vorige week ben ik ook eindelijk in het bezit van een Priv. Ik moet zeggen dat ik een beetje bang werd toen ik er de eerste uren mee aan het spelen was. Het toestel werd echt wel heel erg warm. Maar na het installeren van Android 6.0 is het echt een fantastische snelle ervaring. Toetsenbord was even wennen na de overstap van een Passport maar begint steeds beter te voelen.

Het enige dat ik me nog wel afvraag is of er meer applicaties bestaan voor dat "edge" gedeelte. Ik kan niets vinden behalve de standaard agenda.

• Rens1967
Na ruim 3 jaar het virtuele toetsenbord op de Z10 en Z30 gebruikt te hebben vind ik het gebruiken van een fysiek toetsenbord best wennen. Ik ben veel sneller met het virtuele toetsenbord nu. :)
quote:
Rens1967 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:35:
Na ruim 3 jaar het virtuele toetsenbord op de Z10 en Z30 gebruikt te hebben vind ik het gebruiken van een fysiek toetsenbord best wennen. Ik ben veel sneller met het virtuele toetsenbord nu. :)
Sneller maar ook foutloos met het virtuele toetsenbord?

• Rens1967
Dankzij woordvoorspelling ook minder fouten. Ik heb gisteren twee teksten ingevoerd. Ik was ca 40% langzamer op het PKB. Ik moet nog wennen aan de andere weergave van de voorspelde woorden, en de leestekens. Ik moet nog uitvinden wat sneller gaat, iedere keer de alt-toets drukken en dan op het PKB, of via van boven naar beneden swipen het leesteken op het vkb kiezen. ik neig naar het laatste.

• Rens1967
Gisteren weer een update van 186 MB ontvangen.

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12-12 11:32
Spammen doen we dus niet.

RoD wijzigde deze reactie 15-08-2016 23:05 (86%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i5 6600K | Scythe Mugen 4 | MSI GTX 980 Ti 6G | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• MuFFIN 007
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:38
Zit te kijken naar de Priv omdat het me een heel mooi toestel lijkt, en bovendien echt 'bijzonder' is. Andere opties zijn de S7 Edge en de Moto Z Force (als die er is). Ik wil echter niet teveel uitgeven, zowel Priv als Edge zijn nu 650 in NL dus hoop dat in aanloop naar de S8 de prijs wat zakt. Ga sowieso niet los kopen, maar met abbo. Nu een OnePlus 2 en hoewel dat qua software best prima is, valt het design me in de praktijk wat tegen - het leukste is de achterkant maar die zie je nooit als je er tegenaan kijkt. Daarnaast heb ik al twee keer het scherm moeten vervangen en zit er nu alweer een beginnende barst in. Wil de OP2 eigenlijk oplappen en verkopen, heb 'm nu een jaar.

Echter wat vraagjes over de Priv:
- Is 'ie ook na een paar maanden nog steeds snel? Qua chip zou ik er op achteruit gaan (nu 810) dus vandaar..
- Is de camera kwaliteit on par met andere flagship devices?
- Hoe is de batterijduur vergeleken met bijv een S7 Edge - ik lees wisselende verhalen..
- Welke providers hebben m als werkend demo liggen?

Tot slot, via Amazon VS is de Priv 350 dollar (AT&T), weten jullie of er toevallig een actie aan zit te komen (vergelijkbaar met de PlayBook en de Z10)?

• Myedvyed
quote:
MuFFIN 007 schreef op maandag 12 september 2016 @ 02:18:
- Is 'ie ook na een paar maanden nog steeds snel? Qua chip zou ik er op achteruit gaan (nu 810) dus vandaar..
- Hoe is de batterijduur vergeleken met bijv een S7 Edge - ik lees wisselende verhalen..

Tot slot, via Amazon VS is de Priv 350 dollar (AT&T), weten jullie of er toevallig een actie aan zit te komen (vergelijkbaar met de PlayBook en de Z10)?
Ervaringen zullen verschillen, waarschijnlijk grotendeels vanwege de manier waarop mensen hun toestellen gebruiken.

Ik gebruik mijn toestel zowel zakelijk (e-mail, kalenders, TeamViewer / RDP, etc.) als privé (social media, games), en heb ongeveer 179 apps erop staan. De reden dat ik dat weet, is omdat de Priv zo vaak OS updates krijgt (minimaal 1 keer per maand), en ik elke keer moet liggen wachten op "Optimizing app x of 179" :+
  • Snelheid
    Puur qua hardware performance: Apps en games werken over het algemeen prima zodra ze gestart zijn. Het duurt soms even voor een app wil starten, maar dat is na een reset weer terug naar normale snelheid. Als je een tijdje draait beginnen zaken zich op de achtergrond te nestelen; dat is Android eigen dus niet zozeer een Priv probleem.

Wat me wel opvalt is dat het bij mij het installeren (niet het downloaden) van apps èrg lang duurt vergeleken met voorgaande toestellen. Geen ramp want dat is per app maar eenmalig, maar af en toe wel iets waar ik me aan stoor. Dit werkt overigens door in OS updates, en aangezien die bij de Priv vrij vaak uitgerold worden en ik veel apps heb kan ik af en toe m'n telefoon gewoon een dik uur laten pruttelen voor een 100MB update. De camera reageert in mijn ogen ook nog steeds te traag, al is dit wel flink verbeterd sinds de begindagen. Ook uit standby komen duurt af en toe even. Die zaken heb ik op b.v. de Note 4 niet echt gemerkt, dus die zijn wat meer specifiek voor de Priv.

Snapchat is qua app performance een uitzondering. Het opslaan van foto's of videos duurt soms een kwartier (!!!) op de Priv terwijl het op de S7 van m'n vrouw meestal direct gebeurt. Dat is erg vreemd want:
    • Dit is niet altijd zo geweest - voorheen werden zaken direct opgeslagen. Ik weet niet of het sinds een Snapchat update of sinds een OS update verergerd is. In het begin ging het na een reset wel weer snel, maar dat is nu niet meer het geval.
    • Geen enkele andere app heeft zo'n probleem met het opslaan van foto's of videos; alles wordt gewoon direct opgeslagen.
    • Op de S7 heeft m'n vrouw soms ook problemen met het opslaan waarbij het bijna net zo lang duurt als bij mij.
    Dus dit lijkt me meer een Snapchat issue dan een Priv issue. Maar wel het melden waard.

Qua algemeen gebruik: Er is vorige week ofzo een update uitgekomen voor het keyboard waarbij je je eigen 'symbol page' kunt indelen, en daar ben ik wel erg blij mee. Je kunt voor virtueel en fysiek keyboard allebei (onafhankelijk) instellen welke symbolen je dan ziet en of je ze op de eerste of laatste pagina wil zien. Dat maakt het typen voor mij nòg een stuk makkelijker, want ik heb daar nu alle symbolen gezet die ik vaak gebruik en die missen onder de alt-toets: brackets en rekentekens (werk) en emoticons (privé). De werk-symbolen vind ik nu sneller dan voorheen (ze waren er wel al onder de Sym toets, maar mijn ogen 'scanden' langzamer omdat er ook veel meuk tussen stond die ik niet nodig had) en voor de emoticons hoef ik geen long-press meer te doen en op het scherm te tikken, gaat nu ook rechtstreeks via het fysieke toetsenbord. Er zijn natuurlijk voor Android genoeg goede keyboard apps te krijgen die je ook helemaal kunt finetunen, maar het fysieke toetsenbord + de flexibiliteit die BlackBerry blijft toevoegen maken het voor mij een productiviteitsmachine. Er is pas overigens ook een 'Ctrl' optie toegevoegd (die optioneel is), waardoor je op het fysieke toetsenbord nu een Shift, een Alt, en een 'Ctrl' knop hebt (de rechter-shift - als je dat activeert).

Ook blijf ik het fijn vinden om met het toetsenbord door webpagina's en Facebook etc. heen te scrollen.

Dit is waarom ik bij de Priv blijf en geen interesse heb in b.v. de Note 7, waar ik anders wel op zou zitten te azen (los van dat batterijprobleem dan :+ )

• Camera kwaliteit
    De kwaliteit van de camera achterop de Priv kan prima mee met de andere flagships. De functionaliteit in het begin niet, maar nu wel.

Er zijn namelijk sinds de release flink wat upgrades geweest in de firmware en app die de boel verbeterd hebben, zo zijn b.v. 120 fps 720P slow motion en manual controls toegevoegd - incl. manual focus, de eerste keer dat ik dat op een telefoon heb, en dat is in sommige situaties superhandig! Ook is toegevoegd dat je foto's kunt maken tijdens het filmen op 'zo hoog mogelijke' resolutie (niet de volle 13P die je normaal op 16:9 zou hebben, maar wel hogere kwaliteit dan de video zelf). Het heeft nog steeds niet alle features van een flagship Samsung camera, maar alle features die ik daadwerkelijk zou gebruiken ondersteunt ie nu wel. Nouja, behalve dual camera, maar dat overleef ik wel :P

De front camera blijft een zwak punt. Wat mij opvalt is dat hij soms voor video best acceptabel is, maar zodra je een foto maakt er iets van post-processing gedaan wordt ofzo waardoor het resultaat in mijn optiek wat minder wordt.

• Batterijduur vergeleken met S7
    M'n vrouw heeft een S7 (geen Edge). Ondanks mijn flinke verbruik is haar S7 altijd sneller leeg, maar zij gebruikt haar telefoon nog meer dan ik hem gebruik (want ze gebruikt haar PC minder), dus daar kan ik niet echt een oordeel over vellen. Het zal redelijk aan elkaar gewaagd zijn, en bij beide telefoons is er winst te halen door zaken wat te tunen (b.v. GPS uit, 2G ipv 3G/4G als je toch Wifi hebt, apps disablen, zorgen dat Snapchat ècht gekilled is na het afsluiten, etc.).

De Priv wordt (bij mij althans) nog steeds wel erg snel warm bij sommige apps/games. Dan gaat de batterij ook een stuk sneller omlaag.

• Demo priv
    Ik heb nog nooit ergens een Priv in levende lijve gezien behalve mijn eigen. En ik zoek wel altijd - Vodafone, T-Mobile, MediaMarkt hebben er iig geen in de etalages.
En buyer beware: de AT&T versie van de Priv krijgt minder updates en krijgt ze minder snel. Als je graag snel de nieuwste security patches wil is dat dus geen aanrader. Ook staat er een lelijk *mening alert* AT&T logo op de achterkant. Wel heeft de AT&T versie wireless charging. Dat had ik zelf wel fijn gevonden op mijn eigen Priv, maar het zit niet op de Europese variant.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Zit te kijken naar de Priv omdat het me een heel mooi toestel lijkt, en bovendien echt 'bijzonder' is. Andere opties zijn de S7 Edge en de Moto Z Force (als die er is). Ik wil echter niet teveel uitgeven, zowel Priv als Edge zijn nu 650 in NL dus hoop dat in aanloop naar de S8 de prijs wat zakt. Ga sowieso niet los kopen, maar met abbo. Nu een OnePlus 2 en hoewel dat qua software best prima is, valt het design me in de praktijk wat tegen - het leukste is de achterkant maar die zie je nooit als je er tegenaan kijkt. Daarnaast heb ik al twee keer het scherm moeten vervangen en zit er nu alweer een beginnende barst in. Wil de OP2 eigenlijk oplappen en verkopen, heb 'm nu een jaar.

Ik vind de snelheid redelijk, maar af en toe hapert hij toch wat, en moet je even wachten op een reactie op een schermaanraakactie of schakelen tussen apps. Hij voelt niet zo snappy als de iPhone 5S die ik hiervoor had. Hij is wel duidelijk een stuk sneller dan de Huawei P8 Lite van mijn vrouw.
quote:
Camera is voor mijn gebruik prima. Ik maak veel foto's van testjes die ik doe, en verder snapshots. Voornamelijk overdag en buiten. Binnen krijgt hij gauw moeite met te weinig licht
quote:
Ik kom bij normaal gebruik redelijk makkelijk de dag door, maar als je een beetje gaat gamen of filmpjes kijken zie je de batterij bijna leeglopen. Pokémon Go is bijvoorbeeld echt een drainer.
quote:

Ik heb hem nergens als demo gezien, dus blind besteld eind februari. Op zich bevalt hij prima, maar ik merk dat ik het toetsenbord nauwelijks gebruik, en de edges weinig vind toevoegen. Bij een keus nu zou ik dus voor de Galaxy S7 (non edge) gaan.

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:24
Op shopblackberry.com is de priv nu tijdelijk 474 euro voor de NL markt. Ik twijfel. Heb nu een Classic en vind BB10 een top OS, maar nu de app support langzaam wegvalt (eerst FB, toen FB messenger, per 1-1-2017 Whatsap) kijk ik toch naar andere toestellen. Een fysiek keyboard is een must voor mij, dus helaas: de priv is so far de enige optie.

• Kapot
  • Nu online
Ik heb gisteren in de MM Keulen de Priv als demo gezien, mocht iemand hem uit willen proberen en daar toevallig in de buurt zijn, in NL zie ik hem iig nergens.....
quote:
Kapot schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:32:
Ik heb gisteren in de MM Keulen de Priv als demo gezien, mocht iemand hem uit willen proberen en daar toevallig in de buurt zijn, in NL zie ik hem iig nergens.....
Ik heb de Priv helaas ook nog niet in mijn handen gehad. Heeft een Coolblue het toestel ook niet liggen? Die verkopen ze wel, maar helaas hier geen winkel in de buurt.

Het schijnt dat deze week ook de DTEK60 gaat uitkomen en de actie op de BlackBerry Priv is tot 10 oktober.

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 05:10
Ik ga mijn S6 Edge+ toch ook maar te koop zetten en daarvoor in de plaats een Priv kopen.
Begin van het jaar had ik ergens gelezen dat alle door BlackBerryshop geleverde Priv's wireless charging ingebouwd hadden. Weet iemand of dit ook voor de EU-shop geldt?
Anders overweeg ik toch om er 1 in de US te bestellen.

Edit:
Helaas, volgens specs van BB.com zit er in de NL versie geen QI.

Die Bruine wijzigde deze reactie 28-09-2016 20:36 (10%)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Vandaag voor het eerst de Priv gezien, :9~
Mja wat nu, ding is nog steeds stervensduur :(

• itsyaboy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 22:11
quote:
CLB schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:20:
Vandaag voor het eerst de Priv gezien, :9~
Mja wat nu, ding is nog steeds stervensduur :(
Wat vind je stervensduur?

Hij is voor 474 euro rechtstreeks te verkrijgen uit de Nederlandse BlackBerry Store. Als je hem daar haalt, ben je er ook zeker van dat je software updates krijgt. Volgens mij geldt deze aanbieding tot 19 oktober. Zou wel even dubbelchecken hoeveel garantie ze leveren, vond ik niet zo heel snel terug op de website.
I know, heb 'm liever in combinatie met een abonnementje, maar helaas.

• Die Bruine
Hmm, nu ga ik toch weer twijfelen. Als BB stopt met de ontwikkeling van eigen telefoons, betekent dit dan ook meteen geen Nougat voor de Priv!? Ik hoef niet naar 8 of 9. Maar 7 zou wel fijn zijn als ik de telefoon nieuw aanschaf.

• itsyaboy
quote:
Die Bruine schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:26:
Hmm, nu ga ik toch weer twijfelen. Als BB stopt met de ontwikkeling van eigen telefoons, betekent dit dan ook meteen geen Nougat voor de Priv!? Ik hoef niet naar 8 of 9. Maar 7 zou wel fijn zijn als ik de telefoon nieuw aanschaf.
BlackBerry gaat door als software-bedrijf. Dus ja, als de plannen er waren om Nougat uit te brengen voor de PRIV, dan zijn deze niet veranderd door het recente nieuws. Sterker nog, ze zullen er waarschijnlijker sneller mee zijn omdat zij zich nu niet meer op hardware hoeven te concentreren.

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-08 20:00
quote:
itsyaboy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:54:
[...]

Wat vind je stervensduur?

Hij is voor 474 euro rechtstreeks te verkrijgen uit de Nederlandse BlackBerry Store. Als je hem daar haalt, ben je er ook zeker van dat je software updates krijgt. Volgens mij geldt deze aanbieding tot 19 oktober. Zou wel even dubbelchecken hoeveel garantie ze leveren, vond ik niet zo heel snel terug op de website.
Bedankt voor de tip. :)

Er komt nog 11,29¤ aan verzendkosten bij. Het is natuurlijk wel een mooi eerbetoon om op deze manier het laatste toestel met fysiek toestel te kopen.

• itsyaboy
quote:
Radical1980 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:32:
[...]
Bedankt voor de tip. :)

Er komt nog 11,29¤ aan verzendkosten bij. Het is natuurlijk wel een mooi eerbetoon om op deze manier het laatste toestel met fysiek toestel te kopen.
Als je gaat rondkijken naar wat John Chen heeft gezegd in interviews na de kwartaalcijfers dan valt er iets op. Namelijk dat ze momenteel al bezig zijn met een BlackBerry Android met een fysiek toetsenbord. Deze staat bekend onder de naam Mercury en als je op bijv. Crackberry kijkt kan je wat renders zien van hoe dit eruit komt te zien. Het verhaal gaat dat dit voor eind Q4 beschikbaar komt. Dat zou uiterlijk februari 2017 betekenen.

Daarnaast vind ik het heel opvallend dat de PRIV zo in prijs is gedaald. Iets zegt mij dat BlackBerry voor het einde van het jaar wederom met een promotieprijs terugkomt die wellicht nog lager komt te liggen.

Maar als je hard op zoek bent naar een nieuwe telefoon nu, dan is deze PRIV een prima deal!

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-08 20:00
Blijft inderdaad een beetje speculeren. Maar ik zal het mooi vinden dat in Q1 van 2017 een nieuw toestel met fysiek toetsenbord beschikbaar wordt.

Nog niet hard op zoek naar een nieuwe telefooon. Maar ik vind deze prijs wel iets prettiger.

• Die Bruine
quote:
itsyaboy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:54:
[...]Zou wel even dubbelchecken hoeveel garantie ze leveren, vond ik niet zo heel snel terug op de website.
Via shopblackberry.com ontvang je helaas maar 1 jaar garantie. Aangezien ik de telefoon ook zakelijk gebruik wil ik toch graag twee jaar garantie. En daarmee ben ik helaas nog gebonden aan de hogere prijs in NL. Nog even geduld dan maar. ¤500,- heb ik er wel voor over, maar meer echt niet.

• itsyaboy
quote:
Die Bruine schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Via shopblackberry.com ontvang je helaas maar 1 jaar garantie. Aangezien ik de telefoon ook zakelijk gebruik wil ik toch graag twee jaar garantie. En daarmee ben ik helaas nog gebonden aan de hogere prijs in NL. Nog even geduld dan maar. ¤500,- heb ik er wel voor over, maar meer echt niet.
Ik vind het echter wel bijzonder vreemd dat ze dat doen. Is het niet zo dat er in Nederland minimaal twee jaar garantie staat voor producten? Je zou zeggen dat de Nederlandse wet ook op de BlackBerry shop van toepassing is, omdat ze expliciet Nederland als doelgroep hebben (staat immers vermeld in de European store). Vraag me af of we hier niet wat mee kunnen.

• Tha-Skunk
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-12 00:23
Nadat ik van het weekend mijn experia z3 verloren ben op de A1 (uit de zak van mijn motorjas gevallen) en ik deze compleet kapot terug heb gevonden was ik op zoek naar een nieuw toestel.

Vanmiddag ga ik mijn Priv ophalen, ben heel benieuwd hoe hij bevalt, heb er tijdens mijn vakantie al mee in mijn handen gestaan in Amerika en toen was ik al verkocht.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

• Die Bruine
F$(@ it. Ik heb hem gisteravond ook maar besteld. Zal wel een paar dagen duren voordat hij hier is natuurlijk. Maar so be it. Na dik negen maanden een S6E+ 64GB moet ik zeggen dat ik het formaat heb leren accepteren. En als het toetsenbord verlicht was, dan was ik niet overgestapt.
Met mijn toetsenbordmodellen heb ik doorgaans wel 1,5 tot 2,5 jaar kunnen werken. Gamen doe ik eigenlijk niet meer, hoogstens Worms en wat emulators. Dat zal op de Priv ook prima gaan denk ik.
Een vingerafdrukscanner inruilen voor een verlicht toetsenbord, zo zie ik het :+ zal vast wel loslopen.

• Tha-Skunk
Gisteren de priv gekregen. Eerste reactie is wow wat een apparaat.
Moest even wennen aan het toetsenbord maar toen ik die doorhad met swipen kan ik rustig vertellen dat het echt geweldig typt.

Mijn laatste BB was een Bold maar BB is wel door geevolueerd met hun technieken.
Wat erg grappig is dat iedereen die ik de telefoon laat zien eerst zoiets heeft van, huh een blackberry en daarna zoiets heeft van, hmm dit is wel een heel erg gaaf toestel.

Ik ben er heel blij mee en zal af en toe wel eens wat neerzetten hoe het gaat.

• Die Bruine
Wanneer ik "BlackBerry Priv manual iso" Google dan kom ik meerdere berichten tegen, wel van rond dezelfde periode-eind-mei, dat dit mogelijk moet zijn. Maar, mij lukt het vooralsnog met de beperkte stock app nog niet.
Ik heb ooit in een grijs verleden CameraZoom gekocht, en hierin kan ik het wel aanpassen. Dus technisch is het wel degelijk mogelijk. Jammer genoeg kan ik dan geen sluitertijden instellen. Maar goed, het is beter dan niets. Ik heb iets om mee te spelen.
Vraag is natuurlijk of 1 van jullie wel ergens in de stock app de iso instellingen heeft gevonden. Kan natuurlijk dat ik niet goed genoeg zoek.
En... Is er een mogelijkheid om het scherm tijdelijk te verkleinen zoals dat op de Samsungs kan? Voor mensen wiens hand ongeveer zo groot is als de telefoon ;)

• Myedvyed
Om bij de manual settings te komen in de stock app moet je rechtsboven op de menuknop (drie puntjes) duwen en naar Manual Mode schakelen.

Dan krijg je controle over oa. witbalans, sluitertijd, iso, en zelfs manual focus. Per setting kun je een handmatige waarde instellen, of terug naar auto (linksonder op auto klikken met de setting geselecteerd)

Edit: dit werkt wel alleen in de nieuwste firmware + app versie etc., in de eerste versies van de stock app bestond dit nog niet. Idem dito voor slow motion, foto's maken tijdens filmen, etc., allemaal later nog toegevoegd.

De stock apps zijn allemaal te updaten via Google Play, wat vrij netjes is. Het enige probleem is dat ze pas bij je 'installed apps' komen te staan als je ze al een keer via Google Play gedownload/geupdate hebt.

Mocht je deze optie nog niet zien en wel qua firmware up-to-date zijn, dan dus even handmatig Blackberry Camera opzoeken in de Play Store (en evt. de andere stock apps) en updaten.

Myedvyed wijzigde deze reactie 11-10-2016 11:40 (48%)

• Distoration
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik mag binnenkort mijn abonnement verlengen en zit sterk te denken aan een Blackberry Priv. Na een note 2, Lumia 1520, Lumia 640 en een iPhone 5s wil ik toch wel weer terug naar Android. WP vond ik veruit het fijnste OS alleen het gebrek aan bepaalde (kwaliteit) apps brak me op. Echter is de Priv alweer ruim een jaar op de markt.

Hoe is het momenteel gesteld met de snelheid van het toestel met de huidige Android versie? Daarnaast vroeg ik me af hoe het toestel in de hand ligt qua typen met twee handen? Moet je veel knijpen/kramperig vasthouden, en hoe vallen de toetsen? Gebeurd het vaak dat je er twee tegelijk in drukt bijvoorbeeld?

• Die Bruine
quote:
Myedvyed schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:33:

Mocht je deze optie nog niet zien en wel qua firmware up-to-date zijn, dan dus even handmatig Blackberry Camera opzoeken in de Play Store (en evt. de andere stock apps) en updaten.
Dat was ik helemaal vergeten. Kan mij herinneren dat het al eens eerder in het topic is gezegd. Zo maar eens doen dan. Wel vaag dat het zo werkt, maar goed. Thnx for the answer...

• Tha-Skunk
quote:
Distoration schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:00:

Hoe is het momenteel gesteld met de snelheid van het toestel met de huidige Android versie? Daarnaast vroeg ik me af hoe het toestel in de hand ligt qua typen met twee handen? Moet je veel knijpen/kramperig vasthouden, en hoe vallen de toetsen? Gebeurd het vaak dat je er twee tegelijk in drukt bijvoorbeeld?
Ik heb het toestel nu bijna een week en de snelheid is prima.
Als ik het vergelijk met de S6 van mijn vriendin dan is de priv sneller.
Ik begin nu aardig te wennen aan het fysieke toetsenbord en deze bevalt me heel erg goed.
Het dubbel indrukken van toetsen komt haast niet voor aangezien ze heel tactisch de knoppen geplaatst hebben waardoor je prima kan aanvoelen of je je vingers goed heb zitten voordat je drukt.

Kramp in mijn vingers/handen heb ik nog niet gekregen alhoewel ik wel eerlijk moet zijn dat het enige gewenning heeft gekost om hem prettig in mijn hand te houden.

Ik had hiervoor een Z3 compact en dit is mijn eerste (grote) telefoon waardoor ik mij dit moest aanleren.

Verder alle lof voor de priv, het is echt een super lekker toestel.

• intricate
quote:

Wellicht dat je met iemand uit het forum die een PRIV heeft een afspraak kunt maken die in de buurt woont om uit te kunnen proberen?
Ik persoonlijk ben daar niet te beroerd voor (woon zelf in Deventer, mocht dat in je buurt liggen).

Mijn persoonlijke ervaring met de PRIV na een paar maand:
De PRIV vertraagd bij mij wel opvallend moet ik zeggen.
Het is niet zo dat het traag is, maar toch wel aanzienlijk langere laad tijden en wat toenemende lag, denk niet dat de verschillen tov de 810 het verschil maakt, maar dat het meer ligt aan Android.

Ik vind de combinatie van het fysieke toetsenbord met de PRIV achteraf gezien een te weinig gebruikte combinatie.
Ik kan bij lange na niet uit het tobo halen wat ik zou willen, en heb het apparaat meer ingeklapt dan uitgeklapt.
Android apps (behalve de Blackberry android apps) ondersteunen geen keyboard shortcuts wat juist de meerwaarde van een fysiek toetsenbord is tov van touch toetsenbord.
Scrollen en typen werkt wel, maar om daar nou het toetsenbord voor uit te schuiven vind ik weer een handeling teveel.

Ook de accuduur ben ik echt niet over te spreken. Ik leg em elke avond aan de lader, wat ik persoonlijk gewoon niet wil en ook niet gewend ben.

Met deze kennis die ik nu heb zou ik een ander Android telefoon kiezen boven de PRIV, en daar de blackberry apps op installeren, want over het algemeen heeft Blackberry dit goed aangepakt op Android.

Op camera kwaliteit vlak voldoet het zeker, zeker in daglicht, , maar de S7 vind ik wel wat beter, niet om de kwaliteit, maar omdat die camera veel sneller is, die focussed vele malen sneller, en kan sneller foto's maken achter elkaar, zowel in burst als non-burst.

Ben mijzelf de laatste tijd aan het verdiepen in China phones zoals Xiaomi, Zuk en Leeco, want die bieden toch wel ontzettend veel hardware voor het geld.

Maar nu ik sinds kort weer de Passport SE erbij heb en als daily driver gebruik tov de PRIV, zal ik de komende jaren (hoop ik) geen andere Phone nodig hebben, en weer een Simonly abbo kunnen aanvragen :)

Als ze een Android Phone uitbrengen met tobo direct onder het scherm, dus geen slider, dan ben je wel verplicht het tobo te gebruiken, en zul je er veel meer uit halen. Maar een slider en android werkt voor mij gewoon niet erg lekker.

intricate wijzigde deze reactie 14-10-2016 11:30 (3%)
Reden: typo's

Prijsverlaging van de BlackBerry-shop is ook enigszins doorgevoerd bij andere shops zo lijkt het...
Onder ander bij Belsimpel is het toestel nu een stukje goedkoper, los ¤ 514 zag ik zojuist, interessant wel.

• Kapot
  • Nu online

• dudee
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-12 09:56
Jammer, net gekocht voor 515, schijnt een versie te zijn met de QI charging!! Mocht dit niet het geval zijn zal ik hem terug sturen en die van 465 euro kopen.

Maar ik ben gigantisch benieuwd naar het toetsenbord, hopen dat ik er blij mee zal zijn.
Hier ben ik denk ook wel overstag, prijzen dalen wat, vind het prima...
Binnenkort maandje op vakantie, dus aanschaffen zal half december gebeuren denk, mooi voor Kerst.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-12 16:58

shicomm

<***>

Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik de priv ga scoren...
Over een klein half jaar loopt m'n abo af maar de priv maakt me nu al hebberig.. ;)

Ben druk aan het zoeken naar een shop waar ik 'm even kan uitproberen..

I live in darkness , i exist in the shadow

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
shicomm schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:44:
Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik de priv ga scoren...
Over een klein half jaar loopt m'n abo af maar de priv maakt me nu al hebberig.. ;)

Ben druk aan het zoeken naar een shop waar ik 'm even kan uitproberen..
Good luck with that. Ik heb hem nog nergens in de winkel zien liggen om te proberen. Bedenk je vooral of je het hardware toetsenbord erg graag wil of dat je ook zonder kan. Als je zonder kan, zou ik eerder voor de DTEK60 gaan. Die heeft iets betere specs en is ongeveer even duur.
Als je in de buurt woont of werkt mag je best even met mijn Priv spelen om een idee te krijgen van de grootte, handigheid van toetsenbord en snelheid. PB maar als je interesse hebt.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-12 16:58

shicomm

<***>

Da's het punt ;)

Ik was helemaal weg van m'n motorola milestone en heb nu een oneplus one .
Een goeie telefoon maar ik blijf maar klunzen met het onscreen keyboard.
De keuze voor de priv is een bewuste omdat ik dat hardwarematige keyboard weer terug wil...

De twijfel is nu nog vooral in hoe het werkt ( verticale vs. horizontale slider ) en of ik kan leven
met de software ( heb zowel m'n milestone als m'n one geflashed om root te krijgen )

I live in darkness , i exist in the shadow

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Root gaat een probleem worden omdat de Blackberry vrij goed dichtgetimmerd is. Toetsenbordgevoel is ongeveer hetzelfde als bij de Q10 volgens mij, maar dan toch weer anders..... Ik weet niet meer zeker of iemand hier al een vergelijking heeft geplaatst met andere BB toestellen die wel in de winkels liggen.
Verticale slider vind ik persoonlijk wel handig, omdat je dan niet alles in landscape hoeft te lezen. Het toetsenbord is dan ook gelijk een mousepad, dus je kan ook fijn scrollen over webpagina's en in sommige apps die het ondersteunen.

• Myedvyed
quote:
shicomm schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:
De twijfel is nu nog vooral in hoe het werkt ( verticale vs. horizontale slider ) en of ik kan leven
met de software ( heb zowel m'n milestone als m'n one geflashed om root te krijgen )
Toevallig waren dat precies twee zaken waar ik ook over twijfelde.

Ik kan je twee dingen vertellen uit mijn eigen ervaring:
  • Root mis ik maar zelden. De zaken waar ik root voor nodig had zijn nu zonder root mogelijk: ik gebruik als ik in China ben nu OpenVPN ipv NeoRouter + ProxyCloud om Facebook etc. te benaderen, en met Recordable kun je ook prima schermopnames maken zonder root. Heel af en toe zie ik op XDA of in de Play Store een of andere app die root nodig heeft, daar kan ik dus niks mee, maar ik kan me geen voorbeeld herinneren dus het zal meevallen :+
    Edit: wellicht goed om te melden; voor die OpenVPN oplossing heb ik wel een nieuwe router gekocht met ingebouwde OpenVPN optie, dus ik heb wel een beetje dingen 'om de Priv heen' aangepast ipv. andersom. Dat is voor mij vrij ongewoon, normaal pas ik juist m'n telefoon aan. Maar uiteindelijk heb ik een werkbare oplossing en daar ging het om.
  • Het toetsenbord vind ik nu fijner, inderdaad zoals gwystyl zegt hoef je niet alles in landscape te doen als je moet typen. Bij de Milestone kwam het bij mij vaak voor dat landscape er ofwel niet uitzag, ofwel überhaupt niet mogelijk was (app fixed op portrait modus) en ik 'scheef' moest typen. Dat heb ik bij de Priv eigenlijk nog niet gehad.
Uiteraard moet je dit zelf ervaren, en daar zit een beetje het probleem, zelfs als je een Priv vindt waar je even (zeg hooguit een uurtje) mee aan de slag kunt. Want hoe een non-rootable toestel bevalt is iets dat tijd kost. Je kunt je Superuser zo instellen dat alles geweigerd wordt om het eens uit te proberen misschien. Niet alles heeft nog een alternatief, het kan best zijn dat er voor jou een belangrijke app is die nog steeds root vereist.
En zoals ik in m'n review beschrijf is het toetsenbord even wennen, dus dat zal waarschijnlijk niet gelijk een wauw-indruk achterlaten. Bij mij was het vooral de layout (Alt en Shift omgewisseld, alle speciale karakters onder andere knoppen dan ik gewend was), dus daar moet je doorheen kunnen kijken eigenlijk.

Myedvyed wijzigde deze reactie 02-11-2016 16:36 (9%)

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-10 23:35
Vandaag de blackberry priv als backup toestel gekocht voor £290 zal hem vrijdag wel binnen krijgen, heb laatst ook een q10 gekocht maar had toch problemen met os10 , kon geen eens tweakers bekijken ivm certificaat problemen.

Eens kijken of de priv is verbeterd sinds afgelopen maart

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• intricate
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:56:
heb laatst ook een q10 gekocht maar had toch problemen met os10 , kon geen eens tweakers bekijken ivm certificaat problemen.
Oplossing:
quote:
tiempjuuh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:55:
Ik heb het probleem ook. Je kunt het oplossen door het root certificaat van Let's encrypt toe te voegen. Zet de volgende regels in een textbestand (incl. begin certificate en end certificate!) en noem dat bestand X3.pem. Open dat bestand vervolgens en importeer het certificaat. Dan zou het weer moeten werken. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
-----BEGIN CERTIFICATE-----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-----END CERTIFICATE-----

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*