Ik zit zóó te springen om deze telefoon, ik heb er zelfs over gedroomd vannacht. Ik droomde dat ik ergens bij een meeting was waar iemand een prototype liet zien, en ik enthousiast bezig was over die telefoon. Toen vroeg hij of ik ook een prototype wilde hebben, uiteraard zei ik geen nee

Kreeg hem in een nette doos, verrassend genoeg, en toen werd ik wakker (in m'n droom). Eerst dacht ik: "Verdorie, het was maar een droom!", maar toen zag ik de telefoon liggen op m'n nachtkastje en was ik zo blij dat ik hem echt had!
.. en toen werd ik
echt wakker, uiteraard nog zonder Priv
Tegenwoordig zijn de meeste telefoons allemaal één pot nat met een paar minieme verschillen, dus word ik nergens echt enthousiast van. Was ook helemaal niet op zoek naar een nieuw toestel, telefoons 'verouderen' minder snel tegenwoordig qua specs. Features die ik wel belangrijk vind verdwijnen vooral, in veel merken (QWERTY keyboard, verwisselbare batterij, microSD, in de nieuwe Nexus 5 is zelfs wireless charging verdwenen). Andere coole features zijn nooit echt 'in' geweest (stereografische camera + beeldscherm) dus daar heb ik al helemaal geen hoop meer in een revival.
Maar de Priv maakt me helemaal enthousiast. Vooral het toetsenbord natuurlijk, en het feit dat het een slider is en geen 'fixed' toetsenbord of lamlendig covertje dat in de weg blijft zitten of je steeds los mee moet nemen en vaak zelfs apart op moet laden (of via OTG). En volledige Android dus ook Google Services -> Android Wear support. Maar ook het 'industriële' design, het feit dat er eindelijk high-end specs in een Android slider zitten, dat het scherm wel gewoon breedbeeld is, en het feit dat dit van een gerespecteerde fabrikant als Blackberry komt. Vast met een fiks prijskaartje, maar goed, dat zou het voor mij gewoon waard zijn.
Een portrait-mode slider is misschien even wennen, maar lijkt me uiteindelijk praktischer bij het typen van lange teksten. In landscape mode draait steeds het scherm na in/uitklappen, en vervolgens passen er te weinig regels of invulvelden in beeld, dat was niet ideaal en zeker niet nu tegenwoordig alles voor portrait mode geoptimaliseerd wordt. Voor gaming zal het wat minder zijn, maar daar heb ik toch betere oplossingen voor. Voor emulators (met name waar wat meer knoppen gebruikt kunnen worden, b.v. een MSX emulator) is het dan wel weer een fijne toevoeging.