Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-07 21:37
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

BlackBerry Priv

Over:
De BlackBerry Priv is het eerste Androidtoestel van BlackBerry. Hiervoor bracht BlackBerry haar toestellen uit met BlackBerry 10. BlackBerry 10 is een prima OS, maar heeft weinig native apps tot haar beschikking. Nu met de stap naar Android moet dit worden opgelost. BlackBerry 10 wordt nog steeds ondersteunt en ze blijven aan het OS werken. Voor Maart 2016 staat 10.3.3 gepland of de BlackBerry Priv ook geleverd gaat worden met BlackBerry 10 is nog onbekend.

Het toestel wordt voorzien van Grsecurity en DTEK. Hieronder een stukje over Grsecurity:
"Grsecurity® is an extensive security enhancement to the Linux kernel that defends against a wide range of security threats through intelligent access control, memory corruption-based exploit prevention, and a host of other system hardening that generally require no configuration. It has been actively developed and maintained for the past 14 years. Commercial support for grsecurity is available through Open Source Security, Inc."
Stukje over DTEK:
PRIV comes pre-loaded with the brand new BlackBerry DTEK application, designed to help you manage and protect your privacy. DTEK tells you which apps access your personal data and shows the overall security of your device based on factors such as the strength of your password, your encryption settings and the apps you have installed. DTEK even makes recommendations on how you can improve your overall security rating.
Meer inside-info:
Om alvast te ervaren hoe het apparaat en de software erop werkt kun je deze simulator gebruiken of hier kijken.
Ook de handleiding is inmiddels te downloaden, waardoor je nog wat meer te weten kunt komen over de Priv.
BlackBerry Priv

Specificaties:
Toestel
BlackBerry Priv
Besturingssysteem
Android 6.0.1
Scherm

5,43" Curved AMOLED
QHD 2560x1440 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 808
Processorsnelheid
2.0GHz
Videochip
Adreno 418
Werkgeheugen
3GB (LPDDR4)
Opslaggeheugen
32GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3410mAh
Frontcam
2.0MP, 720P-filmresolutie & 2x digitale zoom
Camera

18.0MP met Schneider Kreuznach optics
OIS, PDAF, HDR, 4K-filmresolutie & 4x digitale zoom
Afmetingen

147/182 x 77,2 x 9,4mm
Gewicht

192 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
NFC
GPS / Glonass

Overig

Fysiek toetsenbord
Touch enabled
RGB notificatie LED
Gorilla Glass 4
SlimPort video-output
QuickCharge 2.0

Andere topics:
[BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen

Foto's:
BlackBerry Priv

BlackBerry Priv

Video's:
[YouTube: http://youtu.be/5nO8EdLtJj0]
[YouTube: https://youtu.be/3d0bqe2Z7pI]

[ Voor 99% gewijzigd door pineapple23 op 25-09-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 19:06
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar deze telefoon. Even afwachten wat de accu en de camera gaan doen en hoe het update beleid bij bb/Android is. Hopelijk niet afhankelijk van land/provider zoals bij veel andere merken/Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 21:07
Dit is mijn favoriete telefoon op het moment. Helaas verwacht ik een prijskaartje van ca. 600 EUR. Na de budget-oorlog krijg ik het niet over mn hart om meer dan 350 EUR uit te geven aan een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, leuk en aardig, maar zo'n mini toetsenbord blijft pielen. Ik gebruik voor mn werk nog een BlackBerry met fysiek toetsenbord en ik moet zeggen dat een onscreen toetsenbord tegenwoordig toch veeeel fijner is op een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
ocn schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:51:
Tja, leuk en aardig, maar zo'n mini toetsenbord blijft pielen. Ik gebruik voor mn werk nog een BlackBerry met fysiek toetsenbord en ik moet zeggen dat een onscreen toetsenbord tegenwoordig toch veeeel fijner is op een telefoon.
Die mening deel ik niet, ik heb een classic en passport, maar dat tikt zoveel fijner dan onscreen keyboard. Je maakt minder snel fouten en het blind typen gaat super. Verder denk ik dat het wel mee valt hoe klein het keyboard is. Het device is namelijk 5,4 inch, dus het is een flinke met mooi toetsenbord. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om het toetsel een keer te gaan testen.

Natuurlijk zit niet iedereen te wachten op een toetsenbord, maar in mijn omgeving vragen ze altijd wat voor toestel ik heb en dan reageren ze meestal met ja het toetsenbord van BlackBerry mis ik wel. Maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Interessant concept met het uitschuifbaar toetsenbord. Ik vraag me wel af of het aan gaat slaan. Het fysieke toetsenbord is niet voor niets verdwenen uit het straatbeeld. Er is namelijk geen vraag naar.

Je moet het BlackBerry wel nageven dat ze iets nieuws proberen terwijl andere fabrikanten gewoon de bekende formfactor gebruiken en er elk jaar gewoon de nieuwste soc in duwen. Maar aangezien BlackBerry het moeilijk heeft en dit hun eerste smartphone is vraag ik me af of ze niet teveel hooi op hun vork hebben genomen.

Interessant om dit toestel te volgen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Gaaf toestel om zo te zien. Ook blij om te zien dat het toetsenbord weer terug is gekomen. Er bestaat zeker nog een markt voor. Misschien had ik liever een slider gezien die naar de zijkant gaat zoals bij de Nokia n97. Zijn de toetsen net wat groter en daarmee wat comfortabeler om te gebruiken.

Anyway, benieuwd naar de reviews. Hopelijk een complete concurrent voor de gevestigde orde.

stoorde me wel aan het filmpje van John Chen. Niet bepaald een apple presentatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 09:54
Ik ben ook erg benieuwd naar dit toestel. Ik zie alleen in de OP staan dat er een snapdragon 808 in zit, maar dit moet toch de 810 v2.1 zijn?
Ik zie er zo snel geen vingerafdrukscanner inzitten. Dat zou ik toch wel jammer vinden.

Edit: vergissing van mijn kant. Het lijkt er inderdaad op dat er een snapdragon 808 ipv een 810 in zit

[ Voor 18% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-09-2015 23:35 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
oosterhofjf schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:38:
Gaaf toestel om zo te zien. Ook blij om te zien dat het toetsenbord weer terug is gekomen. Er bestaat zeker nog een markt voor. Misschien had ik liever een slider gezien die naar de zijkant gaat zoals bij de Nokia n97. Zijn de toetsen net wat groter en daarmee wat comfortabeler om te gebruiken.

Anyway, benieuwd naar de reviews. Hopelijk een complete concurrent voor de gevestigde orde.

stoorde me wel aan het filmpje van John Chen. Niet bepaald een apple presentatie :)
Ik heb de iPhone 6 plus in me handen gehad en het leek me totaal niet praktisch bij dat formaat om aan de zijkant het toetsenbord te hebben. Daar is het model denk net iets te groot voor. Indien hij een slag kleiner was geweest was dat mijn voorkeur ook geweest.

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 18:42
inderdaad een mooi toestel en ZEKER mijn interesse gewekt qua opvolger huidige.. En dat terwijl ik niet zo van Blackberry ben, heb zakelijk een BB classic en MWA... ben er niet kapot van, maar ja :)
Prive Android dat vind ik fijner.
maar goed.. heeft iemand al enig idee wanneer deze de markt op gegooid gaat worden? Gezien de huidige status van BB kunnen ze wel een klappertje gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
Ik zit zóó te springen om deze telefoon, ik heb er zelfs over gedroomd vannacht. Ik droomde dat ik ergens bij een meeting was waar iemand een prototype liet zien, en ik enthousiast bezig was over die telefoon. Toen vroeg hij of ik ook een prototype wilde hebben, uiteraard zei ik geen nee :P Kreeg hem in een nette doos, verrassend genoeg, en toen werd ik wakker (in m'n droom). Eerst dacht ik: "Verdorie, het was maar een droom!", maar toen zag ik de telefoon liggen op m'n nachtkastje en was ik zo blij dat ik hem echt had!

.. en toen werd ik echt wakker, uiteraard nog zonder Priv :+

Tegenwoordig zijn de meeste telefoons allemaal één pot nat met een paar minieme verschillen, dus word ik nergens echt enthousiast van. Was ook helemaal niet op zoek naar een nieuw toestel, telefoons 'verouderen' minder snel tegenwoordig qua specs. Features die ik wel belangrijk vind verdwijnen vooral, in veel merken (QWERTY keyboard, verwisselbare batterij, microSD, in de nieuwe Nexus 5 is zelfs wireless charging verdwenen). Andere coole features zijn nooit echt 'in' geweest (stereografische camera + beeldscherm) dus daar heb ik al helemaal geen hoop meer in een revival.

Maar de Priv maakt me helemaal enthousiast. Vooral het toetsenbord natuurlijk, en het feit dat het een slider is en geen 'fixed' toetsenbord of lamlendig covertje dat in de weg blijft zitten of je steeds los mee moet nemen en vaak zelfs apart op moet laden (of via OTG). En volledige Android dus ook Google Services -> Android Wear support. Maar ook het 'industriële' design, het feit dat er eindelijk high-end specs in een Android slider zitten, dat het scherm wel gewoon breedbeeld is, en het feit dat dit van een gerespecteerde fabrikant als Blackberry komt. Vast met een fiks prijskaartje, maar goed, dat zou het voor mij gewoon waard zijn.

Een portrait-mode slider is misschien even wennen, maar lijkt me uiteindelijk praktischer bij het typen van lange teksten. In landscape mode draait steeds het scherm na in/uitklappen, en vervolgens passen er te weinig regels of invulvelden in beeld, dat was niet ideaal en zeker niet nu tegenwoordig alles voor portrait mode geoptimaliseerd wordt. Voor gaming zal het wat minder zijn, maar daar heb ik toch betere oplossingen voor. Voor emulators (met name waar wat meer knoppen gebruikt kunnen worden, b.v. een MSX emulator) is het dan wel weer een fijne toevoeging.
Wordt ook hier met smart gevolgd en vaak over geschreven...
Was bezig met een topic, gelukkig nog even gezocht of er al een topic was, dus das pech voor mij.

Eerst maar eens kijken op welke markten het model wordt uitgebracht en voor welke prijs.
Tevens benieuwd naar uitbreiding via een geheugenkaartje of niet en hoe het toestel aanvoelt met uitgeschoven keyboard. Ook de vraag hoe groot het toetsenbord in het echt is, ik heb de Q10 enkele weken kunnen gebruiken, maar dat was vaak toch wel erg pielen, terwijl ik geen kolenschoppen heb als handen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• pineapple23
CLB schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:15:
Wordt ook hier met smart gevolgd en vaak over geschreven...
Was bezig met een topic, gelukkig nog even gezocht of er al een topic was, dus das pech voor mij.

Eerst maar eens kijken op welke markten het model wordt uitgebracht en voor welke prijs.
Tevens benieuwd naar uitbreiding via een geheugenkaartje of niet en hoe het toestel aanvoelt met uitgeschoven keyboard. Ook de vraag hoe groot het toetsenbord in het echt is, ik heb de Q10 enkele weken kunnen gebruiken, maar dat was vaak toch wel erg pielen, terwijl ik geen kolenschoppen heb als handen :)
Ik heb je toegevoegd als mede-auteur. Jij bent ervaren topicstarter, dus wellicht dat je me kan helpen.

Uitbreiding via geheugenkaartje moet kunnen, als ik de gelekte afbeeldingen bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/larger/public/article_images/2015/08/BlackBerry-Venice-Slider-Spotted.jpg?itok=mY6KhVNd
pineapple23 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:40:
Ik heb je toegevoegd als mede-auteur.

Uitbreiding via geheugenkaartje moet kunnen, als ik de gelekte afbeeldingen bekijk
Ah cool en cool, die had ik gemist! Wel lelijk zo'n 'open' poort, maar dat nemen we voor lief.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• superericje
Eeuh volgens mij is het geen open poort.. Zit klein gaatje naast is dus een tray waar je de sd in kan leggen, net als bij de sim kaart :)

• frozenflame_
  • Laatst online: 20-02-2021
Kijk er al naar uit, hoop dat hij snel echt voorgesteld gaat worden. Ben benieuwd of deze ook de hub en blend gaat hebben.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een tijd met de Blackberry 9810 slider gewerkt, maar dat vond ik toch minder dan een dedicated tobo. Maar ik ben wel benieuwd en zal zeker volgen wat deze gaat doen :)

Ze zeggen Nov 2015 release in de US?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

superericje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:34:
Eeuh volgens mij is het geen open poort..
Daarom ook 'open', had het ergens achter het slidermechanisme gepropt ofzo maar ach.
frozenflame_ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:45:
Ben benieuwd of deze ook de hub en blend gaat hebben.
Tweede filmpje in TS, sliden vanaf de homeknop, optie: hub?

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 30-09-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Ik vind dit de meest interessante telefoon van dit najaar, gezien alle andere teleurstellingen of domweg geen (officiële) levering naar Europa. Scherm is kleiner dan mijn note 3, maar daar wordt de helft van het scherm weer ingenomen door het toetsenbord.

Is er al iets bekend van notificatieled en paneeltype? En ik hoop dat de balans met uitgeschoven toetsenbord ook op orde is. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notificatieled heb ik nog nergens gespot...
Schermtype ook niet, maar het lijkt verdomd veel op de schermen van de S6 Edge-serie.
Wat betreft de balans, op basis van één van de filmpjes in de TS, die moet dik in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
CLB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:45:
Notificatieled heb ik nog nergens gespot...
Schermtype ook niet, maar het lijkt verdomd veel op de schermen van de S6 Edge-serie.
Wat betreft de balans, op basis van één van de filmpjes in de TS, die moet dik in orde zijn.
Notificatieled is gespot, maar ik kan de originele foto niet vinden. Deze is bewerkt omdat de gene die deze foto lekte dat had gevraagd.
Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/0000345cc/2030/BlackBerry-Venice-Leak.jpg

Ik heb hem gevonden in 1 van de BBM groepen waar ik in zit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FbLENdRiK8KnAokJeeiWBRof/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door pineapple23 op 01-10-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Als BlackBerry 10 gebruiker zijn de eerste twee gedachten die in mij op komen makkelijk samen te vatten: 1) design trekt meteen de aandacht (heb nooit een slider gehad), door het formaat van het scherm en het klassieke BlackBerry toetsenbord. Ik heb zelf een Passport en die heeft het nieuwe touch enabled toetsenbord. Het lijkt een mooi toestel! Al denk ik dat ik de breedte van de Passport momenteel prefereer. Het had in ieder geval een optie kunnen zijn, ware het niet dat er 2) Android op zit (en geen vermelding van BlackBerry 10).

En dat vind ik jammer. Heel erg jammer. Daar heb ik zo mijn eigen redenen voor, die hier in het Android forum natuurlijk niet echt gedeeld hoeven te worden.

Wel ben ik ontzettend benieuwd naar hoe BlackBerry haar beloftes gaat nakomen.

Dan heb ik het over dit soort uitspraken:
With PRIV, our commitment is to continue to provide confidence that your privacy and productivity come first. In today’s hectic world where cyber threats are real for everyone, BlackBerry is making sure that our products invoke this mantra that your privacy is your privilege.

PRIV will be the solution for smartphone users who are learning daily of the lack of privacy they have on their current devices.

What's unique about our Android phone is that we are collaborating with Google to bring the best of BlackBerry security and productivity to the Android ecosystem.
Vertel BlackBerry, HOE hebben jullie privacy een feature gemaakt op deze Android telefoon? Werken de Google Play Services anders op deze Android telefoon? Hoe hebben jullie deze Android telefoon extra veilig gemaakt? En wat is die samenwerking met Google zelf?

Vragen die voor huidige Android gebruikers waarschijnlijk niet interessant zijn, maar voor huidige BlackBerry 10 gebruikers vaak wel. En wat te denken van de zakelijke markt?

Hoe gaat de BlackBerry de Priv aanbieden aan de zakelijke markt? Jarenlang verkondigen dat BlackBerry 10 veiliger is dan Android... en dan ineens zelf een Android uitbrengen. Wat heeft dit voor invloed op de reputatie van BlackBerry?

Ik zal ophouden met m'n relaas en maar afsluiten dat het mijn interesse zeker heeft gegrepen en ik ben benieuwd hoe deze telefoon het gaat doen.

Hopelijk krijg ik een antwoord op mijn eerder geformuleerde vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En wat zeggen ze als je ze mailt? :) Juist door Android zijn ze voor mij nu een serieuze optie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oraclexxx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
denk dat dit mijn nieuwe telefoon gaat worden :)
Ben benieuwt hoelang de batterij mee gaat en of de camera relatief goede foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 20:50
Ben benieuwd hoe uitgebreid de functies van het toetsenbord zijn qua scrollen/vegen. Heb maar kleine handjes dus een groot beeldscherm is niet erg ideaal, maar als hiermee bv het notificatiescherm naar beneden kan worden geveegd is het al een veel interessanter toestel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sem-v schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:39:
Ben benieuwd hoe uitgebreid de functies van het toetsenbord zijn qua scrollen/vegen.
Hmm leuke vraag, maar ik gok dat je er niet bijster veel aan hebt voor zulke dingen...
Of je moet op het toetsenbordje kunnen klikken om een 'tap' te kunnen simuleren ofzo.
Hoe moet het toestel / toetsenbord anders weten dat je niet scrollt, maar de 'notificatiebalk omlaag trekt'.

Zou wel tof zijn tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik gebruik nu al 2 jaar een Z10 en kan echt niet wachten totdat de Priv uit is. Wat een supermooi toestel zeg!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Dit toestel staat hoog op de lijst om te vervanger te worden, maar wanneer komt deze? Heb hier november gezien, maar elders ook Q1 2016 pas.... Iemand ergens iets gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superericje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:20:
Dit toestel staat hoog op de lijst om te vervanger te worden, maar wanneer komt deze?
Onbekend, maar zal wel redelijk rap zijn, omdat BlackBerry ook zelf het toestel al toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
superericje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:20:
Dit toestel staat hoog op de lijst om te vervanger te worden, maar wanneer komt deze? Heb hier november gezien, maar elders ook Q1 2016 pas.... Iemand ergens iets gezien?
BlackBerry heeft zelf op de website staan dat ie in het najaar komt, dus dat is voor 21 december.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DbbQSJtw3qWBxgmnMDT8dWsi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan is het te hopen dat Nederland een keer niet overgeslagen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Dat hoop ik ook. Het wordt zeker de mijne.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Señor Sjon schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:04:
Dan is het te hopen dat Nederland een keer niet overgeslagen wordt.
Euh waarom zouden ze dat doen?
Android is in het Nederlands beschikbaar, dus redelijk makkelijk voor ze om nog een land (2, eigenlijk met belgie) erbij te pakken om te kunnen verkopen...

Vind het trouwens maar stil aan het BB front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
4K video functionaliteit voor de Priv!
superericje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Android is in het Nederlands beschikbaar, dus redelijk makkelijk voor ze om nog een land (2, eigenlijk met belgie) erbij te pakken om te kunnen verkopen...

Nederland is tot met de belangrijke devices nog nooit overgeslagen. Dat ze stil zijn is overigens niet nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
superericje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Geen idee, maar het is een tendens dat we hier overgeslagen worden.

Huawei Mate S met force touch: geen benelux
Samsung Galaxy Note 5: geen Europa
LG V10, ook niet in Europa

Ik hoop dat Blackberry nog denkt aan het marktaandeel wat ze hadden op de schoolpleinen vroeger en gewoon het toestel z.s.m. hier ook uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
itsyaboy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:11:
4K video functionaliteit voor de Priv!

[...]

Nederland is tot met de belangrijke devices nog nooit overgeslagen. Dat ze stil zijn is overigens niet nieuw ;)
Kijk die link geeft pas mooie nieuwe info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh, vanwege kosten, import, reclame, opslag, distributie en noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Als we naar de geschiedenis van BlackBerry en de Nederlandse verkoop kijken, dan zien wij dat bijna alle toestellen tijdens of vlak na de wereldwijde release hier beschikbaar komen. Wellicht niet meteen bij alle providers, dat wel. Met een BlackBerry Android verwacht ik juist dat providers hier meer brood in zien dan BlackBerry 10. Ik zou mij dus geen zorgen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Zo te zien komt Android 6 ook naar de BlackBerry Priv:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LOP3hXrVgCMiMPaGBzWP5hWl/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JrWj8S0yNhdDhrNky4WT58dt/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pineapple23 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:35:
Zo te zien komt Android 6 ook naar de BlackBerry Priv:
What's the source, volgens mij een pannenkoek die leuk kan Photosoepen... Motorolla en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Prijs schijnt volgens een Tsjechische bron rond de $899 dollar komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratereducer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:29:
Prijs schijnt volgens een Tsjechische bron rond de $899 dollar komen te liggen.
Linkjes zijn altijd wel fijn als ik zoiets lees...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 07-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het wel een hoop geld... Hopelijk zijn het Canadese dollars. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Wow..... niet te goedkoop.... maar ok.. :)
Onderaan in dat artikel staat verkoop start in november (US waarschijnlijk) en waarschijnlijk in december in Tsjechië.... (dus ook NL? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Ik vind het ook een hoop geld, maar zolang het niet officieel is bevestigt bij BlackBerry, hoop ik nog steeds dat de prijs rond de 629 euro komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm €799 zou enigzins vergelijkbaar zijn met andere high-enders, dat wel.
If so, zullen ze er wel goed over nagedacht hebben, maar laat 'm €599 kosten en ik gok dat er meer omzet en winst wordt genereerd.

Eerst maar eens afwachten wanneer we het apparaatje officieel gaan zien, ben erg benieuwd naar de feel, aanpassingen en keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het zou niet voor het eerst zijn dat een Blackberry hopeloos overpriced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

RoD schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:31:
Interessant concept met het uitschuifbaar toetsenbord. Ik vraag me wel af of het aan gaat slaan. Het fysieke toetsenbord is niet voor niets verdwenen uit het straatbeeld. Er is namelijk geen vraag naar.
Er is wel degelijk vraag naar. Mensen gaan echter liever voor goedkoop, dun en glimmend dan voor iets dikker en praktischer. Deze telefoon probeert dat dilemma goeddeels te beantwoorden.

Zelf vind ik ze doorgaans vooral te duur. Ze liepen eigenlijk altijd technologisch een of twee generaties achter, terwijl ze wel een met de flagships vergelijkbare prijs hadden. Dat geld geven veel mensen sowieso niet aan een telefoon uit, toetsenbord of niet.

Ik snap dat de ontwikkeling van een goed toetsenbord ook geld kost, maar de eerste die een telefoon voor 150 tot 300 euro uitbrengt met redelijke (maar niet high-end) specificaties en een toetsenbord heeft een enorme hit te pakken. Zelfs budget-processoren zijn tegenwoordig snel genoeg voor eigenlijk alle veel voorkomende bezigheden. Snapdragon 410 of 615, goed toetsenbord, 5 tot 5" scherm en 2 GB RAM en je hebt een prachtig toestel dat een hoop mensen zal interesseren.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 07-10-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Hoop dat ze echt niet gaan inzetten op die 899$, hebben ze in het verleden nog niet genoeg geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
De Priv is de enige kans voor BlackBerry om succesvol te zijn met een Android telefoon! Als de verkoopcijfers ook hier gaan tegenvallen... wees realistisch en begin met een scherpe prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Lijst met accessoires is gelekt:
ACC-62174-001 BlackBerry Priv Leather Holster
ACC-62172-001 BlackBerry Priv Leather Pocket Black
ACC-62172-002 BlackBerry Priv Leather Pocket Tan
ACC-62170-002 BlackBerry Priv Slide-out Hard Shell Lagoon Blue
ACC-62170-003 BlackBerry Priv Slide-out Hard Shell Military Green
ACC-62170-001 BlackBerry Priv Slide-out Hardshell Black
ACC-62173-002 - Leather Smart Flip Case Tan
ACC-62173-001 - Leather Smart Flip Case Black
ACC-62175-001 - Sync Pod W/1.2m USB Cable
ACC-62178-001 - BlackBerry Priv Sync Pod Nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Mooi de accessoires zijn bekend! Da's een teken dat het nu niet lang meer kan duren voordat hij aangekondigd gaat worden met release datum en prijs :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386020

Ben heel erg benieuwd naar dit toestel. Heb het uiterlijk van de Blackberry phones altijd zeer gewaardeerd en vind dit echt een pareltje. Ik heb nu een OnePlusOne en vind het touchscreen echt van waardeloze kwaliteit. Vandaar dat ik het een grote pre vind dat deze telefoon een toetsenbord heeft. Even afwachten in hoeverre het toetsenbord goed bruikbaar is voor een telefoon van zo'n omvang (i.v.m kantelend gewicht) en in hoeverre de camera en accu bovengemiddeld presteren (high end level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Weer wat foto's van de BlackBerry Priv:
Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2015/10/Priv-Reddit.jpg?itok=gF0Fj2Jy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:40
Looking good! Kan niet wachten totdat de releasedatum en prijs worden vrijgegeven!

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vaste accu zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gok van wel, zou ik me niet eens meer afvragen in deze tijd, veelal het geval bij smartphones inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Mooie foto, zo te zien eindelijk een BlackBerry met een top camera, ik kijk er naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
En onwijs dun... Toestel is, blijkbaar, dunner dan een note 5, das netjes.. Benieuwd hoe sterk/ stabiel hij dan wel gaat zijn, met uitschuifbaar toetsenbord...

[ Voor 3% gewijzigd door superericje op 11-10-2015 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
Daar gaan we weer:
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MCwxODIsMTIwMCw4NTd8OTM5MzhBMzUwOTE4NEQzREM5QTYzQkVDRjlEODU2MTU=/2015/09/30/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MSw4NCwxMTk5LDc1OHxDNEQ2RUZBQ0I4RkFBMzI1ODc1NjcyREUyMzk5NEMxNA==/2015/09/30/back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MzEsMCwxMTY5LDY0MHxCNjRCQzQ5N0UzQUI4NjY5MjhENEU1RkFDMjFGNUM2QQ==/2015/09/30/side.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MCw3NywxMjAwLDc1MnxFOEVDRUVFNjg0MzI1QTVEQTMxODRGNEFBNzhEOTlFNg==/2015/09/30/tasta.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MjAsMSwxMTgwLDY1NHxBMkZCQ0I3Q0MwODE4ODhCOUU0NTAwNkNGOUMxMDc4Nw==/2015/09/30/slider.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MSw2MywxMTk5LDczN3wxRTVDQkQ0Q0ZDREYxRTRENTYyMDUwRURFQURENDY5Mw==/2015/09/30/cam.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/c/RTcwNHx8MSwxOCwxMTk5LDY5Mnw2RUE1Mzc5MEUyMTQwNzgyOUFBNTY4NzNGOURFNUE3Mw==/2015/09/30/hand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ziet er prima uit, maar de prijs moet echt niet veel meer dan 600 worden om er een fatsoenlijk aantal van te verkopen. Ze zijn nou eenmaal niet zo bekend meer en kunnen niet dezelfde prijzen vragen als een Apple. Nou zijn BB's altijd al veel te duur geweest, maar je zou toch zeggen dat ze een keer leren dat dat geen al te beste strategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
461943 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:20:
Ziet er prima uit, maar de prijs moet echt niet veel meer dan 600 worden om er een fatsoenlijk aantal van te verkopen. Ze zijn nou eenmaal niet zo bekend meer en kunnen niet dezelfde prijzen vragen als een Apple. Nou zijn BB's altijd al veel te duur geweest, maar je zou toch zeggen dat ze een keer leren dat dat geen al te beste strategie is.
Ik ben daar inderdaad ook bang voor dat ze hem willen wegzetten voor te hoge prijs. Ik heb nu bijna een jaar de BlackBerry Passport en voldoet voor mij nog prima. Als de prijs goed is ga ik de Priv zeker overwegen, maar anders lekker nog jaartje door met de Passport en kijken wat er volgend jaar wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm in China omgerekend $630... Give me hope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:40
CLB schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:20:
Hoe verhoudt die prijs zich dan tot Europa? Wordt zoiets vaak één op één overgenomen?

En ze mogen nu onderhand echt wel eens met wat meer informatie komen: prijs & beschikbaarheid. O-)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
CLB schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:20:
Hmm bron? Hier hebben ze het over hele andere prijzen €800,- :( http://androidworld.nl/ni...e.com&utm_campaign=buffer
Hoop dat jou bron beter is

[ Voor 16% gewijzigd door superericje op 11-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat artikel heb ik zelf geschreven ;)
Deze Chinese prijs komt van een bekende lekker via Weibo.

http://www.mobipicker.com...mored-to-cost-around-630/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
CLB schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:48:
Dat artikel heb ik zelf geschreven ;)
Deze Chinese prijs komt van een bekende lekker via Weibo.

http://www.mobipicker.com...mored-to-cost-around-630/
hahaha Serieus? :+ goed stukje tekst! :)
Nou zag net elders ook over de lagere prijs.. Hopelijk is je eerder geschreven stuk niet waar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
600-650 is ook wel erg de bovenkant voor een SD808. Dat zullen ze hopelijk in Canada ook beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Señor Sjon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:39:
600-650 is ook wel erg de bovenkant voor een SD808. Dat zullen ze hopelijk in Canada ook beseffen.
Bij BlackBerry werkt de bovenkamer soms niet zo wat een realistische prijs is voor hun toestellen. Ga uit van het ergste zou ik zeggen, dan kan het hopelijk meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Er is een nieuwe hands-on uit Oostenrijk. Buiten de reeds bekende specs heeft men ook AnTuTu gedraaid (weliswaar op de huidige pre-production firmware) en geeft men wat indrukken van hoe de foon in gebruik is.

Leuk detail: er zitten full-resolution foto's bij die gemaakt met de Priv:
http://derstandard.at/200...errys-first-Android-phone

(Uit de EXIF info: het toestel heet daar vooralsnog "STV100-4" en de sensor is een Sony IMX230, maar volgens mij was dat inmiddels al geen nieuws meer :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Myedvyed op 12-10-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes daar kwamen de foto's die hier zondag geplaatst werden ook uit...
Alles zal vasthangen aan de verkoopprijs, hoop dat BlackBerry dat zelf ook weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Daar werd de bron niet bij vermeld, en in de bron stond meer interessante info. B.v. dat de achterkant rubber(ig) was had ik nog niet meegekregen (dacht een soort carbonfiber) en dat vind ik eigenlijk wel goed nieuws ivm grip!

Maar goed, het wachten is op de release, er valt weinig meer te hypen nu alles zo'n beetje bekend is. Wordt tijd dat we er zelf mee aan de slag kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
http://androidworld.nl/ni...ry-priv-china-550-kosten/

€550 zou al een stuk schappelijker zijn... Lets hope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is geschreven door degene twee posts boven jouw reactie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
Maar t stond niet op het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik ben benieuwd of deze ook weer populair in Indonesië gaat worden. De Passport zag ik nog wel redelijk vaak voorbij komen, maar de afgelopen paar jaren zijn veel mensen daar ook overgestapt op andere Android toestellen of iOS.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
Zo veel twijfels over het toetsenbord (net als CLB). Ben die van de Droid 4 gewent en die tikt echt heerlijk. Ook ervaring met oude samsung toetsenborden en ook die van blackberry zelf, maar vond de toetsen veel te dicht bij elkaar voor mijn vingers.

Eerst maar eens in een winkel testen voordat ik het besluit neem hem aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
BlackBerry Priv pre-register is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
oraclexxx schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:58:
denk dat dit mijn nieuwe telefoon gaat worden :)
Ben benieuwt hoelang de batterij mee gaat en of de camera relatief goede foto's maakt.
Batterij: 3410mAh

http://ca.blackberry.com/...ry-priv/pre-register.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38
Nice, een Priv forum! Volg het al sinds "Venice" uitlekte. Dit wordt zeer zeker mijn nieuwe toestel wanneer ik in februari/maart mag verlengen.

Heb nu 2 maandjes de OPO en ben er so far dik tevreden mee. Ik vraag mij alleen af of Priv 5gHz ondersteunt (Vast wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386020

Wat kunnen we verwachten van een 3400 Mah accu qua batterijduur? Ik heb nu een OnePlus One en over die accuduur (van een 3100 Mah accu) ben ik ontevreden. Voor mij is de batterijduur een go/no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Note 3/4 heeft zoiets en gaat 1,5-2 dagen mee. 1 dag als je de hele avond zit te internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 386020 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:23:
Wat kunnen we verwachten van een 3400 Mah accu qua batterijduur?
Tsjaa de accucapaciteit zegt tegenwoordig helaas niet alles meer :) Ligt aan zoveel factoren dat daarover een goed antwoord niet te benoemen is zonder het toestel getest te hebben. Het enige wat te zeggen valt is dat 3410mAh redelijk aan de maat is, dat is alvast fijn, maar de software, synchronisatie, scherm (resolutie / type / helderheid), WiFi/ mobiele dataverbinding / Androidversie/schil enzovoort spelen ook een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Ziet er steeds beter en beter uit!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23

[ Voor 3% gewijzigd door pineapple23 op 16-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer
Hij is inmiddels te pre-orderen mocht je in the UK wonen. Prijs is hoog: http://www.techradar.com/...nd-it-s-not-cheap-1306946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik woon in de UK en heb al heel lang Blackberries, maar £580 heb ik er niet voor over. Gemiste kans.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt wel weer overeen met de eerder genoemde $899. Maar voor dat geld mogen ze hem houden. Hoop maar dat het een pre-order prijs is voor idioten die hem persé op dag 1 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep, ik wacht wel een paar maanden en zie dan of de prijs naar beneden gaat. Zien we ook hopelijk reviews van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:22:
Yep, ik wacht wel een paar maanden en zie dan of de prijs naar beneden gaat.
Vast wel, maar eer dat dat ding € 600 kost wat al iets schappelijker is, ben ik al bijna 40 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik doe meestal meerdere jaren met telefoons, dan valt het wel mee qua schappelijkheid. Mijn HTC Desire was toen ook iets van £400 en heeft ruim 3 jaar als de mobiel dienst gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 09:54
Verwachte leverdatum 6 november. Dat is dan al wel weer best snel!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Voor dat bedrag ga ik hem ook niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Officiële Priv video van BlackBerry :
[YouTube: http://youtu.be/5nO8EdLtJj0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

De prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar het zou zo maar eens zijn dat het één van de beste smartphones van het moment kan worden.
- Near stock android.
- Langere batterijduur (!)
- Uitstekende hardware
- Fysiek toetsenbord (!)

Als de camera goed is en de reviews lovend zijn, ga ik deze telefoon zeker overwegen. Naar mijn idee mankeert er bij de smartphones van nu altijd wel iets: korte batterijduur, bloatware, trage camera, geen SD-kaart/weinig opslag, overpriced, weinig updates. Als de prijs wat zakt, zou deze telefoon het op elk front goed kunnen doen; op papier ziet er dit enorm goed uit.

790 euro (omgezet vanuit Britse ponden) is nu nog teveel, maar ik verwacht dat de prijs hier na een paar maanden toch tussen de 600 en 700 euro zou moeten liggen. Check bijvoorbeeld hoe snel de Samsung Galaxy S6 gedaald is in prijs de laatste 6 maanden (van 700 naar 460!); of de nieuwe Xperia Z5 compact die nog binnen een maand met 100 euro gedaald is (van 600 naar 500).

[ Voor 31% gewijzigd door 657800 op 17-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
657800 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:34:
De prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar het zou zo maar eens zijn dat het één van de beste smartphones van het moment kan worden.
- Near stock android
Dit lijkt me wel een mooie 'Androidversie' inderdaad
- Langere batterijduur (!)
Dat zal afwachten zijn natuurlijk...
- Uitstekende hardware
Is inderdaad prima, maar het had voor dat bedrag op sommige gebieden toch wel wat hipper mogen zijn, omdat het kan... Snapdragon 810-processor mwah hoeft niet eens, maar kan goed presteren met een iets mindere kloksnelheid, maar okee. 3GB RAM is prima, maar waarom geen 4GB voor dat bedrag, doe eens gek. MicroUSB-poort vind ik ook zoiets, stop er gelijk een USB-C 3.0-poort in enzo, futureproof enzo.
- Fysiek toetsenbord (!)
Ben ik wel benieuwd naar, zal echt iets zijn wat je moet ervaren...

For what's worth it:
"Ook staan er meer details over het toestel op de website zoals het gewicht en de afmetingen van de Priv. Het toestel is 147mm lang, maar geopend is dit 184mm. Het toestel is 77,2mm breed, 9,4mm dik en heeft een gewicht van 192 gram. Ook lezen we dat het inderdaad een AMOLED-scherm betreft."

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke mogen in [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen