I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wauw ook gewoon € 800 vragen....ratereducer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:52:
Pre-order is mogelijk bij http://phonebucks.nl/blackberry-priv.html
kweet niet hoor, maar zo een bekende naam is BB nou ook weer niet, onder het Samsung/ iPhone publiek.. vind het nogal een gok van ze en dan al helemaal als ze al roepen geen toestellen meer te willen maken, als deze niet goed loopt... (en dan?).
twijfel nog sterk.. Was hij nou €600,= dan niet, maar ja
Ik vind de prijs ook wel bizar hoog, heb hem wel gepre-orderd en gekozen voor overboeking, mocht hij ergens anders goedkoper zijn dan cancel ik msuperericje schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Wauw ook gewoon € 800 vragen....
kweet niet hoor, maar zo een bekende naam is BB nou ook weer niet, onder het Samsung/ iPhone publiek.. vind het nogal een gok van ze en dan al helemaal als ze al roepen geen toestellen meer te willen maken, als deze niet goed loopt... (en dan?).
twijfel nog sterk.. Was hij nou €600,= dan niet, maar ja
[ Voor 4% gewijzigd door ratereducer op 19-10-2015 12:00 ]
Dat is hetzelfde gewicht als de iPhone 6s Plus.
En bijna hetzelfde gewicht als de Passport. Ik vind het nog wel meevallen.
[ Voor 49% gewijzigd door pineapple23 op 19-10-2015 14:13 ]
Ik heb dan ook geen iPhone 6s Plus en wil er ook geen. De passport is ook veel te groot en zwaar voor een telefoon die ik meedraag in de broekzakpineapple23 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:02:
Dat is hetzelfde gewicht als de iPhone 6s Plus.
En bijna hetzelfde gewicht als de Passport. Ik vind het nog wel meevallen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Moet binnenkort weer naar Amerika dus met een beetje geluk kan ik hem gelijk meenemen. Iemand enig idee of de recentere smartphones uit Amerika direct compatible zijn op onze Nederlandse netwerken?
Kan niet veel recente informatie vinden, wel over problemen met smartphones bedoeld voor CDMA netwerken in Amerika die hier niet top werken..
Iemand enig idee?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Thanks, zal er nog even goed naar gaan kijken.CLB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:13:
Is niet zo heel lastig uitzoeken allemaal, kwestie van de banden voor 2G/3G en 4G even checken. 4G is bijvoorbeeld veelal niet (volledig) werkzaam hier met geïmporteerde toestellen uit Amerika. Het kan natuurlijk ook zo maar zijn dat er een versie komt die dat wel weer aan boord heeft, kwestie van specs afwachten.
Carphone Warehouse heeft het trouwens over release op 6 November.
http://www.carphonewareho...om/phones/blackberry-priv?
Zij spreken overigens over 'Quad bands, 3G & 4G' en zeggen "The number of bands your phone works across. Dual bands will normally only work in your home country and continent, quad bands will work in the Americas." Dus moet goed komen lijkt me.
£580 unlocked, goedkoop zal hij niet zijn in Nederland in ieder geval!
£580 = €789.86fcroel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:40:
[...]
Thanks, zal er nog even goed naar gaan kijken.
Carphone Warehouse heeft het trouwens over release op 6 November.
http://www.carphonewareho...om/phones/blackberry-priv?
Zij spreken overigens over 'Quad bands, 3G & 4G' en zeggen "The number of bands your phone works across. Dual bands will normally only work in your home country and continent, quad bands will work in the Americas." Dus moet goed komen lijkt me.
£580 unlocked, goedkoop zal hij niet zijn in Nederland in ieder geval!

prijs lijkt dus wel te kloppen..ratereducer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:52:
Pre-order is mogelijk bij http://phonebucks.nl/blackberry-priv.html
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 20-10-2015 13:54 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
In eerste instantie was ik enthousiast, maar naarmate de tijd vordert slaat de twijfel toe, de prijs alleen al

De rest ziet er goed en veelbelovend uit. Het enige is, de telefoon weet zich niet echt te onderscheiden van andere telefoons. De echte usp van deze telefoon is het fysieke toetsenbord, en daar valt of staat het succes voor mij persoonlijk mee.
Maar nu is het allemaal nog afwachten, dus we gaan het zien, ik blijf 't in ieder geval in de gaten houden!
Why so serious?
EDIT: Meer informatie over de zogenaamde extra veiligheid van de Priv. Dit blijft wat mij betreft een heikel punt. Ze kunnen wel grote uitspraken gaan doen, maar je witl toch wel meer weten!
[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 20-10-2015 23:39 ]
Presenteer daar ding gewoon
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
657800
Natuurlijk, maar 3410 mAh is een gunstig voorteken.
4GB lijkt me niet nodig, maar ik geef toe dat USB-C 3.0 de telefoon had afgemaakt qua specs op papier.CLB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Is inderdaad prima, maar het had voor dat bedrag op sommige gebieden toch wel wat hipper mogen zijn, omdat het kan... Snapdragon 810-processor mwah hoeft niet eens, maar kan goed presteren met een iets mindere kloksnelheid, maar okee. 3GB RAM is prima, maar waarom geen 4GB voor dat bedrag, doe eens gek. MicroUSB-poort vind ik ook zoiets, stop er gelijk een USB-C 3.0-poort in enzo, futureproof enzo.
Het fysiek toetsenbord in combinatie met de rest van de specs is wat mij betreft meer dan voldoende om dit flagship "onderscheidend" te noemen!Bobbreede schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:34:
Dankje voor de review, is natuurlijk meer een samenvatting maar toch, geeft een redelijk beeld lijkt me.
In eerste instantie was ik enthousiast, maar naarmate de tijd vordert slaat de twijfel toe, de prijs alleen al![]()
De rest ziet er goed en veelbelovend uit. Het enige is, de telefoon weet zich niet echt te onderscheiden van andere telefoons. De echte usp van deze telefoon is het fysieke toetsenbord, en daar valt of staat het succes voor mij persoonlijk mee.
Maar nu is het allemaal nog afwachten, dus we gaan het zien, ik blijf 't in ieder geval in de gaten houden!
Ik vermoed zelf dat de gebruikerservaring de prijs kan rechtvaardigen. Niet dat ik er nu 800 euro voor ga neerleggen, maar als de prijs rond de 700 (of zelfs 600) gaat zitten en de reviews positief zijn ga ik 'm zeker bestellen.
Ik hoop dat deze telefoon slaagt, want de flagships van dit moment stellen me teleur. Galaxy S6 = Touchwiz, Xperia Z5C zou een inconsistente camera hebben (en bloatware), de Nexus 6P is veel te groot, de Motorola Style mist Moto Maker (+ hoe lang ga je nog updates krijgen? + accuduur + grootte).
Voor 500/600+ euro zou je toch eigenlijk de perfecte telefoon moeten kunnen kopen, maar in de praktijk lijkt het tot op heden niet mogelijk...
BB krijgt nu de kans om een hoop goed te doen, ik hoop dat ze 'm nemen.
[ Voor 27% gewijzigd door 657800 op 21-10-2015 08:51 ]
En dat hoop ik dus ook! Ik denk alleen echt dat die advies prijs van €800,- heel veel mensen in de weg gaat zitten, zo mis je een usb-c connectie, vingerafdruk scanner (al zal BB dáár haar redenen voor hebben, privacy enzo), niet de nieuwste/beste/duurste processor, geen 4 GB werkgeheugen, enzovoort.[...]
Het fysiek toetsenbord in combinatie met de rest van de specs is wat mij betreft meer dan voldoende om dit flagship "onderscheidend" te noemen!
Ik vermoed zelf dat de gebruikerservaring de prijs kan rechtvaardigen. Niet dat ik er nu 800 euro voor ga neerleggen, maar als de prijs rond de 700 (of zelfs 600) gaat zitten en de reviews positief zijn ga ik 'm zeker bestellen.
Ik hoop dat deze telefoon slaagt, want de flagships van dit moment stellen me teleur. Galaxy S6 = Touchwiz, Xperia Z5C zou een inconsistente camera hebben (en bloatware), de Nexus 6P is veel te groot, de Motorola Style mist Moto Maker (+ hoe lang ga je nog updates krijgen? + accuduur + grootte).
Voor 500/600+ euro zou je toch eigenlijk de perfecte telefoon moeten kunnen kopen, maar in de praktijk lijkt het tot op heden niet mogelijk...
BB krijgt nu de kans om een hoop goed te doen, ik hoop dat ze 'm nemen.
En twijfel ik? Hell no, zoals het er nu uitziet gaat dit mijn volgende telefoon worden!

Ik denk inderdaad dat een adviesprijs van €700,- met een prijs van €600,- in de praktijk beter zou zijn. De concurrentie is moordend rond de €800,-. En ik denk dat zeker omdat er meer telefoons zijn die voor die prijs die voor veel mensen een no brainer zijn. (lees iPhone 6, 6+, Galaxy S6, S6+, de edge variant, de Sony Z5 (Premium)). Voor jou, mij en andere met ons ook absoluut telefoons die we niet zullen kopen, maar ik denk dus voor heel veel mensen wel!
Maar we wachten af, het zou al een heel begin zijn als het ding onderhand eens fatsoenlijk officieel aangekondigd wordt en de eerste (p)reviews verschijnen! Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!
Why so serious?
Wellicht is dit het toestel dat vooral moet voorkomen dat de gebruikelijke BB users (professionals) over zullen stappen omdat ook zij nu aangeven dat ze apps willen. Het blijven tenslotte mensen
Ik vind dit toestel ook superinteressant maar als ik de prijs zo zie maken gebruikers zoals ik geen deel uit van de target demographic die RIM voor ogen heeft.
Prima.
Ik heb er geen verstand van, maar zijn bedrijven niet juist op zoek naar goedkope telefoons voor hun werknemers?tikkietrugjaap schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:15:
Bekijken wij deze telefoon niet vanuit de verkeerde hoek? Een prijs van E800,- is nogal wat voor een consument maar voor bedrijven is dat al een stuk minder.
Ligt aan de werkgever. Bij ons ligt de nadruk op beheer en beveiliging, minder op kosten.itsyaboy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Ik heb er geen verstand van, maar zijn bedrijven niet juist op zoek naar goedkope telefoons voor hun werknemers?
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Anoniem: 699691
Dan nog denk ik dat er weinig bedrijven zijn die hun medewerkers een toestel van 800 euro 'geven'. Misschien de managers, maar de gemiddelde medewerker? Lijkt mij heel erg sterk.Xardas schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:11:
[...]
Ligt aan de werkgever. Bij ons ligt de nadruk op beheer en beveiliging, minder op kosten.
657800
Hoppa. 800 canadese dollars = 537 euro. De prijs gaat hier zeker rond de 600-630 liggen?
657800
Niet iedereen heeft de luxe om de hele dag te f5'en achter zijn pc. Mijn excuses voor de spuit elf.CLB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:46:
Hoppa, was al de hele dag bekend
Je was het alleen vergeten te melden.CLB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:46:
Hoppa, was al de hele dag bekend en 'onze' prijs is afwachten, ik zeg €729
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
657800
Ik denk dat de lezers van dit topic daar toch wel in geïnteresseerd zijn (ik wel, in ieder geval). Combineer desnoods een paar nieuwtjes in één post als je denkt dat het er zoveel zijn.CLB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:47:
Ik vergeet niks, als ik elk Priv-nieuwtje moet copy-pasten heeft het topic al 50 pagina's.

edit: 750 USD (660 euro) als waarschijnlijke releaseprijs in de vs, releasedatum 16 november.
http://www.droid-life.com...for-749-ship-november-16/
Toch weer flink hoger dan in Canada, dus inderdaad dikke kans dat ie hier 700-750 euro gaat kosten.
[ Voor 31% gewijzigd door 657800 op 22-10-2015 08:26 ]
Prima.
Wilde net hetzelfde voorstellentikkietrugjaap schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:23:
Misschien moeten we een pooltje opzetten voor de prijs in €
Het wordt gewoon echt tijd dat ze de releasedatum en prijs officieel aankondigen

Maar doen dan? €729 is al genoemd, ikzelf heb weinig vertrouwen en ga voor de €799,-
[ Voor 12% gewijzigd door Bobbreede op 22-10-2015 08:43 ]
Why so serious?
You will receive:
• PRIV Smartphone (Quantity: 1)
• 3.5 mm stereo headset (Quantity:1)
• MicroUSB 2.0 cable (Quantity:1)
• +5V DC / 1.3A AC power adapter, OMTP Compliant (Quantity: 1)
The networks on which BlackBerry devices operate are provided by carriers independent from BlackBerry. BlackBerry will not be responsible for the operation, availability, coverage, services or range of those networks. Network coverage locally and while roaming outside of your carrier network will depend on your carrier’s network and their roaming agreements with other global carriers. You should always check with your carrier to confirm network coverage and availability.
TECHNICAL SPECIFICATIONS
Baseline Software Support: Android 5.1.1 Lollipop
Size (LxWxD): 147 (184 opened) x 77.2 x 9.4mm
Weight (w/battery): 192g
Model Number: STV100-1
Processor:
• Qualcomm 8992 with 64 bit Dual-core 1.8 GHz Cortex-A57 and Quad-core 1.44 GHz CortexA53 (Snapdragon 808 Hexa-Core, 64 bit)
• Adreno 418, 600MHz GPU
Memory:
• 3GB Low Power RAM
• 32GB Flash
• Hot-swappable MicroSD slot (up to 2TB)
Expandable Memory:
• MicroSD slot located on top of device, accessible via pin-eject tray
Display:
• Curved 5.43”
• 2560 x 1440 resolution
• 540 DPI
• WQHD Plastic AMOLED
• High Brightness Mode for Outdoor Readability
• 24-bit color depth
• 16:9 aspect ratio
• Corning Gorilla Glass 4
Rear Facing Camera:
• 18MP Auto-Focus
• Optical Image Stabilization (OIS)
• Phase Detect Auto Focus (PDAF), Fast focus lock
• HDR
• 6-element f2.2 lens
• Back Side Illumination (BSI2) Stacked Sensor
• Dual Colour, Dual 2 mm2 LED Flash – Enhanced photo color balance
• 4k Video Recording: 30 fps, 1080p HD video recording at 60 fps, 6DOF video stabilization combined with OIS for incredibly smooth video
• 4x digital zoom
• Continuous & touch to focus, face detection, image stabilization
• Panorama, Burst, Live Filters
• Multi-Frame Low Light Enhancement
Front Facing Camera:
• 2MP Fixed-Focus, f2.8
• Large 1.75um pixel size
• Image & video stabilization
• 720p HD video recording
• 2x digital zoom
• Wide Selfie Mode (also known as Selfie Panorama)
• Multi-Frame Low Light Enhancement
Dedicated Keys: Volume Up/Down, Mute, Lock(Power On/Off)
Notification: Tone, vibrate, on-screen or LED indicator; notification options are user configurable
Touch Capabilities:
• 10-point multi-touch
• Supports Passive Stylus
• Glove Mode
• Capacitive Touch Keyboard: Allows navigation gestures, fine cursor control, swipe to select word predictions, swipe back for word deletion
Navigation: Capacitive Touch, capacitive 4-row keyboard (slider)
User Interface: Gesture control plus touch sensitive physical keyboard with gesture support
Keyboard:
• Physical Sliding Keyboard, with support for:
• Contextual auto-correction
• Contextual next word prediction
• Personalized learning engine
Keyboard Security: Password protection, Screen lock, and Sleep mode
Voice Input/output:
• Integrated speaker and 3 microphones
• BlackBerry Natural Sound enabled: Receiver cavity microphone monitors what the user hears and adjusts in real time for best performance. The system monitors speaker motion in real time to ensure maximum loudness without distortion
• Virtual Back Volume Speaker – high surface area material in the speaker cavity provides higher loudness in a more compact space
• Hands-free headset capable
• Bluetooth headset capable
• Integrated Hands-Free Speakerphone
Headset : 3.5 mm stereo
Ports and Connectivity:
• USB 2.0 Connector with SlimPort enabled
• USB 2.0 fully supported with standard microUSB 2.0 cable (included in box)
• Cabled-Video Out, 4k @30 fps, supported with standard SlimPort adaptor (not included in box). SlimPort adaptor cables exist to support the following video protocols: HDMI, VGA, DisplayPort 1.1, DisplayPort 1.2, DVI
• NFC
Power Adapter
• +5V DC / 1.3A AC power adapter, OMTP Compliant
• QC2.0 Enabled – Compatible with QC2 Chargers
• Dual mode Wireless Charging capable for Powermat (PMA) and Qi
Battery:
• 3410 (typ) 3360 (min) mAh 4.4V 680 Wh/L integrated non-removable battery
• Fast charge enabled
Battery Life:
• Mixed Usage: Up to 22.5 hours Δ
Δ 22.5 hours battery life is based on mixed usage scenario. Many factors affect battery life including but not limited to network, transmission environment, battery age, usage, location software and feature configuration.
Network
• FD-LTE 1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 17, 20, 29,30
• HSPA+ 1, 2, 4, 5/6, 8
• Quad band GSM/GPRS/EDGE
Wi-Fi:
• 802.11 b/g/n for 2.4GHz
• 802.11 a/n for 5GHz
• 802.11 ac for 5GHz
• 4G Mobile Hotspot
• Wi-Fi Direct 2x2 MIMO
Bluetooth Support: Bluetooth 4.1 Low Energy (LE)
GPS
Assisted, Autonomous and Simultaneous GPS
Pre-loaded Google Maps
E911 supported
Advanced Sensors : Accelerometer, Magnetometer, Gyroscope, Time of Flight (ToF) Proximity, Ambient Light, Altimeter, Activity Monitor
SIM Interface
Nano SIM card (4FF)
Supports 1.8V and 3.0V cards
Recommended Temperature Parameters
Handheld - Operating: 0 to 35°C / 32 to 95°F
Handheld - Storage: -20 to 35°C / -4 to 95°F
Travel charger - Operating: 0 to 35°C / 32 to 95°F
Accessibility: HAC Rating: M3 T4
© 2015 BlackBerry. Trademarks, including but not limited to BLACKBERRY and EMBLEM & PRIV Design are the trademarks or registered trademarks of BlackBerry Limited, the exclusive rights to which are expressly reserved.
Originals screenshots prior to takedown;

[BlackBerry Priv] Levertijden en prijzenRoD schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:36:
[modbreak]Prijzen, winkels en andere niet-technische zaken graag in een apart topic in TPL.[/]
Ook goed om te zien dat er ondersteuning is voor Quick Charge 2.0, aangezien batterijen swappen geen optie zal zijn.
Anoniem: 398486
De camera vind ik belangrijk maar ook de bediening is belangrijk, toetsenbord is een van de redenen waarom ik hem wil testen. Als het een toetsenbord is zoals Passport maar toch de SYM knop heeft? Dat vind ik een interessante ontwikkeling.
Ook dingen als de hub vind ik belangrijk, de vraag is wanneer Android 6.0 gaat komen er voor. Is het een BlackBerry die weer jaren achter loopt of is het eentje die snel updates krijgt? In reviews las ik dat hij soms best langzaam is.
Kan hij draadloos opladen? Hoelang is de accuzuur? Want die van de Passport was super!
Verder, heeft hij notificatie led? Net zoals andere BlackBerry's? Allemaal dingen waar ik benieuwd naar ben
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 22-10-2015 10:41 ]
Ja via de PMA- en Qi-standaardAnoniem: 398486 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:38:
Kan hij draadloos opladen?
Dat zullen testen uit moeten wijzenHoelang is de accuzuur?
JaVerder, heeft hij notificatie led?
As far as I know ja, RGB-ledjeNet zoals andere BlackBerry's?
Thanks, jammer dat ze alweer die gare 2 megapixel camera hebben gebruikt. En hoop dat ze meteen de witte versie uit brengenCLB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:43:
[...]
Ja via de PMA- en Qi-standaard
[...]
Dat zullen testen uit moeten wijzen
[...]
Ja
[...]
As far as I know ja, RGB-ledje
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 22-10-2015 11:31 ]
Vind ik dus ook wel op wat puntjes hoor... 2 megapixel is prima, maar kom op het mag allemaal wel wat hipper.. Zelfde dus als met de USB-poort, hoeveelheid werkgeheugen en dat soort dingen, best zonde wel.Anoniem: 398486 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:15:
Thanks, jammer dat ze alweer die gare 2 megapixel camera hebben gebruikt.
Zeker als er zo'n absurd hoge prijs gevraagd wordt!!!CLB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Vind ik dus ook wel op wat puntjes hoor... 2 megapixel is prima, maar kom op het mag allemaal wel wat hipper.. Zelfde dus als met de USB-poort, hoeveelheid werkgeheugen en dat soort dingen, best zonde wel.
usb poort boeit mij niet zoveel als hij maar otg is.CLB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Vind ik dus ook wel op wat puntjes hoor... 2 megapixel is prima, maar kom op het mag allemaal wel wat hipper.. Zelfde dus als met de USB-poort, hoeveelheid werkgeheugen en dat soort dingen, best zonde wel.
Die 2mp was voor mij een reden om van iPhone 6 naar 6s te gaan.
Een eigen skin die echt "BlackBerry" is ipv clean Android had ik ook fijn gevonden.
Anyway ben benieuwd hoe het is en of ze het nog beter gaan maken met eigen skin bv en bb10 onscreen toetsenbord ipv Android
Ja just my 2 cents, de prijs van dit toestel wordt hoog, daar verwacht ik eigenlijk de beste hardware voor.itsyaboy schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:34:
Zeker als er zo'n absurd hoge prijs gevraagd wordt!!!
Tuurlijk kan ik leven met een 2 megapixel-frontcam, microUSB-poort en 3GB RAM, maar toch, Nederlander
Vind het geen gekke verwachting. Ze vragen een zeer premium prijs. Nu ze met een Android komen, mogen ze ook best zeer premium hardware aanbieden!CLB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
Ja just my 2 cents, de prijs van dit toestel wordt hoog, daar verwacht ik eigenlijk de beste hardware voor.
Tuurlijk kan ik leven met een 2 megapixel-frontcam, microUSB-poort en 3GB RAM, maar toch, Nederlander
Het slider gedeelte kost ook geld. Ze zullen vast overwegingen hebben gemaakt. Prijs vergelijken mag, maar het wordt wel vergeleken met toestellen die allemaal geen fysiek toetsenbord hebben.itsyaboy schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Vind het geen gekke verwachting. Ze vragen een zeer premium prijs. Nu ze met een Android komen, mogen ze ook best zeer premium hardware aanbieden!
Prijs is mij het probleem niet zo, al is 700 euro best flink! maar vervolgens er een middelmatige voorcamera op zetten zonder autofocus?pineapple23 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:31:
[...]
Het slider gedeelte kost ook geld. Ze zullen vast overwegingen hebben gemaakt. Prijs vergelijken mag, maar het wordt wel vergeleken met toestellen die allemaal geen fysiek toetsenbord hebben.
message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe
Sterker nog.. Nu ik nieuwe Passport krijg gaat me iPhone 6s wegcalvin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:49:
Sjonge, Alex... jij zwabbert ook als een blaadje aan de boom.....
Anoniem: 622997
De Snapdragon 808 ondersteund gewoon LTE-TDD?frozenflame_ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 05:32:
wel jammer dat het geen TDD-LTE ondersteund. is toch makkelijke als je veel in Azie zit.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/808
Alle netwerken in Japan zijn iig ook nog FDD aldus Wiki.
Vind het erger dat het erop lijkt dat de Priv de 900Mhz band niet ondersteund die juist door Softbank word gebruikt.
Hoop dat de prijs in Augustus iets acceptaberer is want ik wil er eentje meenemen uit Nederland naar Japan aangezien een simvrije telefoon krijgen hier een drama is en na dik 2 jaar AU en een totaal gebrek aan updates voor mn HTC One heb ik het er wel een beetje mee gehad.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Kun je de link hier plaatsen want ik vind hem niet bij Blackberry.com.Anoniem: 622997 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:13:
De Hub ziet er goed uit op 't filmpje van BlackBerry zelf. Begreep dat 3rd party appls zoals WhatsApp ook worden geintegreeerd in de hub. Mijn laatste Android was de HTC Hero en heb daarna zo nu en dan met andere Android telefoons gespeeld, maar het heeft me nooit getrokken. Ik ga de Priv zeker bestellen, maar wel met de eventuele optie om hem binnen 30 dagen terug te sturen, mocht het niks voor mij zijn. Meer apps is zeker een plus, alhoewel ik me prima red op mijn Passport.
Lidy
Het filmpje staat in de topic post.truffel50 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Kun je de link hier plaatsen want ik vind hem niet bij Blackberry.com.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5nO8EdLtJj0]truffel50 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Kun je de link hier plaatsen want ik vind hem niet bij Blackberry.com.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 622997 op 23-10-2015 13:07 ]
Ik ga er dus vanuit dat we hier ook geen wireless charging krijgen
Mag hopen dat dit een foutje is... if not, de groeten, dan zie ik hem wel voor een reviewMyedvyed schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:55:
Uit de UK preorder blijkt dat daar geen wireless charging bij zit. Wel nog steeds QuickCharge.
EDIT: PMA & Qi en 5,4'' curved scherm... Samsung behind the scenes?
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 23-10-2015 16:12 ]
De Passport had ook alleen in bepaalde varianten wireless charging (alleen die van AT&T als ik zo gauw Google - https://help.blackberry.c...elp/amc1415722640609.html ), de andere varianten, waaronder de Europese, hadden dit niet. Het valt ermee samen dat ze bij de AT&T toestellen minder banden ondersteunen, maar het lijkt me eigenlijk vreemd dat wireless charging eruit gesloopt wordt om meer banden te kunnen ondersteunen; er zijn genoeg toestellen op de markt die het gewoon allebei tegelijk kunnen

Èn de hoofdprijs betalen, èn geen wireless charging krijgen. Wat hebben we toch een geluk dat we in Europa wonen weer
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 23-10-2015 17:02 ]
Ik heb Qi gehad op een Lumia920 en dat is toch wel een luxe die ik slecht kan missen op de huidige Z2.
Ze hebben al moeite met bb10 up2date houdensuperericje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:58:
Hmmm de berichten vooraf voorspellen niet zoveel goeds... Ik vrees dat de meeste (waaronder ik) de prijs wel wat erg hoog vinden.... Zeker omdat BB gewoon geen ervaring heeft met het up to date houden van Android software.. En dat is vaak wel iets wat de consument wenst...
Verklaar je nader, ben het namelijk niet met je eens.Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Ze hebben al moeite met bb10 up2date houden
657800
[ Voor 3% gewijzigd door 657800 op 24-10-2015 11:38 ]
Alle BlackBerry 10 toestellen hebben recentelijk nog PassportSQW100-1/10.3.2.2639 gehad. John Chen heeft bij het aankondigen van de Priv ook een update van BlackBerry 10 aangekondigd voor Maart 2016.Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Ze hebben al moeite met bb10 up2date houden
Wat mis je precies qua updates?
- nog steeds Android 4.3 run time verwijl we al op 6.0 zitten
- kleine dingen zoals een uiterlijk door het hele os is nog steeds niet "af"
- blend is nog steeds beetje "half gebakken"
- er zijn zat apps in bb10 van BlackBerry zelf die maar half of kwart werken
- sinds 10.2.1 is er eigenlijk weinig veranderd en niet iets dat je kan zeggen "Ohh dit is nieuw en nuttig"
Men zegt dat z10, q10, z30,q5 en classic geen 10.4 gaan krijgen (Passport is maar afwachten)
Updates die BlackBerry belooft komen niet of heel laat (bbm cross platform video bellen was 2 jaar geleden beloofd dat het "binnen kort" komt)
BlackBerry expierence suite is een jaar geleden al aangekondigd en nog niet af.
BlackBerry 10 loopt op veel dingen nog steeds achter, en denk dat emoji het grooste voorbeeld is en waar mensen nu al 2 jaar om vragen.. Maar stickers in bbm zijn belangrijker dan iets toevoegen aan bb10. Om even te zwijgen over de Facebook app die 3 jaar achter loopt en nog steeds er uit ziet als os10.1.
En dan klagen ze dat niemand een BlackBerry koopt? BlackBerry 10 kan zoveel en het werkt echt goed, maar het lijkt er nu op dat ze gewoon wat beveiliging dingen aanpassen en daarna nooit meer wat gaan doen. Begint te lijken op de laatste jaren van PlayBook OS.. Dingen beloven en daarna de stekker er uit trekken en het product even EOL doen.
Als ze BB10 nog van de grond willen krijgen moeten ze een design kiezen door het hele os in dezelfde kleur. Moeten Android apps automatisch een "eigen" interface krijgen met de standaard Android knoppen onder in ipv alleen terug toets.
Moet een Android app makkelijker te installeren zijn ipv 3x moeten klikken ergens.
De gebruiker maakt weinig uit welk os er in zit, als het maar goed werkt. Als ze de compatibiliteit van Android icm bb10 verbeteren en een nieuwe full touch uitbrengen dan kan er nog hoop zijn.
Maar dan moet wel alles normaal werken, en enz hypervision is hier de key. Jammer dat BlackBerry dit niet begrijpt en maar een Android telefoon uitbrengt voor veel te hoge prijs.
657800
Nice. Ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt over deze telefoon... het is alleen nog afwachten hoe goed het in de praktijk allemaal uit de verf komt. Nog een kleine twee weken voor de recensies zullen binnenstromen...
Ja wel leuk, paar dingetjes die ik nog niet gezien had, waaronder pop-up widgets en de productivity edge

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 25-10-2015 23:18 ]
Lidy
Jeps:
TECHNICAL SPECIFICATIONS
Baseline Software Support: Android 5.1.1 Lollipop
Heb jij wel de topic post gelezen? Je vroeg hier ook al om een filmpje die in de topic post staat en nu over de Android versie, zijn allemaal dingen wat in de eerste post staan vermeld.
Ik weet het. sorry, ik had haast. normaal ben ik heel braaf;-)pineapple23 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Heb jij wel de topic post gelezen? Je vroeg hier ook al om een filmpje die in de topic post staat en nu over de Android versie, zijn allemaal dingen wat in de eerste post staan vermeld.
Lidy
is dat technisch niet mogelijk ofzo? geen complete dealbreaker, maar toch ;-)
Myedvyed schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:30:
Ik vrees dat het geen foutje is. Althans geen typefout
De Passport had ook alleen in bepaalde varianten wireless charging (alleen die van AT&T als ik zo gauw Google - https://help.blackberry.c...elp/amc1415722640609.html ), de andere varianten, waaronder de Europese, hadden dit niet. Het valt ermee samen dat ze bij de AT&T toestellen minder banden ondersteunen, maar het lijkt me eigenlijk vreemd dat wireless charging eruit gesloopt wordt om meer banden te kunnen ondersteunen; er zijn genoeg toestellen op de markt die het gewoon allebei tegelijk kunnen![]()
Èn de hoofdprijs betalen, èn geen wireless charging krijgen. Wat hebben we toch een geluk dat we in Europa wonen weer
Ben je hier om te zeuren? Android bied genoeg alternatieven.Anoniem: 398486 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:10:
trouwens, het blijft toch stom.. koop je een blackberry priv kan je niet eens videobellen er mee via BBM.
Sorry, maar blijft toch een minpuntje dat een BlackBerry telefoon en BlackBerry IM en dat in combinatie met elkaar niet alles kan.pineapple23 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:25:
[...]
Ben je hier om te zeuren? Android bied genoeg alternatieven.
is een aanname van je, misschien verassen ze je wel bij de release.....Anoniem: 398486 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:10:
[...]
Sorry, maar blijft toch een minpuntje dat een BlackBerry telefoon en BlackBerry IM en dat in combinatie met elkaar niet alles kan.
BB Android Productivity suite apps en meer op Google Play
657800
En wat is daarbij precies het probleem?t_o_c schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:57:
Ik begin heel bang te worden, de keyboard screenshots laten herkapitaliseren knop zien om van taal te veranderen.
Grappig want paar maanden geleden voor er informatie was over de vernice zei ik nog in tweakers bbm groep dat bb hun toetsenbord naar Android gingen porten maar dat werd bestempeld als "onzin en klets maar wat" zo zie je maar weercalvin schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:42:
https://www.blackberrycen...keyboard-launcher-google/
BB Android Productivity suite apps en meer op Google Play
En @t_o_c de klant bb10 zit ook een knop om van taal te wissel via het keyboard. BlackBerry heeft al gezegd dat automatisch herkennen van de taal er in zal zitten.
Ik riep het al voor die productivity suite informatie naar buiten kwamcalvin schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:35:
Nee hoor. Helemaal niet want het keyboard is altijd onderdeel van de productivity suite geweest.
En @t_o_c de klant bb10 zit ook een knop om van taal te wissel via het keyboard. BlackBerry heeft al gezegd dat automatisch herkennen van de taal er in zal zitten.
Omdat ik de hele dag door tussen drie talen (NL, ENG, JAP) switch en het wel fijn is als dat kan met 1 knop ipv de anders nogal omslachtige manier waarop android werkt waarbij je via het menu een ander keyboard moet activeren (al is sinds android 5.0 het standaard keyboard eindelijk ook fatsoenlijk bruikbaar maar dat zal waarschijnlijk niet met het BB hardware keyboard werken).
Als zoals Calvin zegt de taal automatisch herkend word dan is er geen probleem. Al zou ik dan alsnog graag een knop hebben om de taal te locken.
Het houd me toch bezig, al zie je de apps en het toestel. Het lijkt de perfecte combinatie.CLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:18:
Vele apps bieden inmiddels ondersteuning om meerdere talen door elkaar te typen, alhoewel dat met Japans niet echt te doen is lijkt me... Iets andere lettertjes haha. Dat terzijde, gisteren lazen we al dat er wat BlackBerry-apps in de Play Store te vinden waren, inmiddels is dat aantal flink uitgebreid: tel er nu wat meer.
Kan niet wachten tot mensen reviews gaan schrijven en misschien dat Tweakers ook een toestel kan bemachtigen.
Vast wel, of een keer gek doen vanuit de UK, of via een Nederlandse webshop, proberen wij ookpineapple23 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:43:
Misschien dat Tweakers ook een toestel kan bemachtigen.
Picture Password confirmed op de Priv!
http://blogs.blackberry.c...-with-dtek-by-blackberry/
Enable a screen lock: Protect your PRIV with a password, PIN, pattern or Picture Password. This is one of the easiest and most effective ways to protect yourself.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 27-10-2015 16:45 ]
man man man, kap nou eens met in elke post iets negatiefs te zeggen... je lijkt wel een ontevreden kind dat na het eerste snoepje perse een tweede wil en boos staat te trappelen als hij die niet krijgt...Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:41:
ik vind trouwens wel jammer dat ze hem niet meteen in het wit beschikbaar hebben.. of eventueel een goude versie
terug on-topic: Picture password was al tijdje bekend. Maar mooie feature
Ik heb hem al besteld en betaald dus denk dat ik best jammer mag vinden dat hij er niet in het wit was toch?calvin schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:06:
[...]
man man man, kap nou eens met in elke post iets negatiefs te zeggen... je lijkt wel een ontevreden kind dat na het eerste snoepje perse een tweede wil en boos staat te trappelen als hij die niet krijgt...
terug on-topic: Picture password was al tijdje bekend. Maar mooie feature
Want je kan wel roepen dat ik negatief ben enz maar heb je er zelf al eentje besteld dan?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 27-10-2015 18:38 ]
Best een mooi toestel, maar niet voor mij, wil geen Android of IOS, dus hoe langer ik dat kan uitstellen, hoe beter
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke mogen in [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen