Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dit had ik toch niet zien aankomen: geen Android Nougat-update

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 10-09-2017 23:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Dus de enige hoop is dat BB over een jaar of iets dergelijks met een unlock mogelijkheid komt. If ever...
Eerlijk gezegd mis ik alleen de icoontjes. Geen enkele uitstap naar touchscreen is mij ooit bevallen. Dus zolang dat niet hoeft gaat het ook niet gebeuren. Mijn Droid 4 en Photon waren onbruikbaar traag voordat ik ze dumpte. De Priv doet nog met gemak alles wat ik wil. En hopelijk blijft het zo tot er een nieuwe slider komt. Of hopelijk maakt Samsung ooit een verlicht keyboard cover.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt prima inderdaad, alleen ik gebruik het toetsenbord nooit :p Loop nu ook met een Nokia 8.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Er zou inderdaad deze periode nieuws omtrent Nougat komen, maar dit nieuws had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik vond het al met al veel te lang duren voordat er nieuws kwam over nougat.

Om heel eerlijk te zijn had ik het ondertussen al verwacht dat wij geen update gingen krijgen.
Nou ja, so be it, de priv bevalt me nog steeds prima, ik ben helemaal verliefd op het toetsenbord.

Ik blijf er wel lekker mee werken totdat hij er helemaal mee nokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licre
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
Tha-Skunk schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:11:
Ik vond het al met al veel te lang duren voordat er nieuws kwam over nougat.

Om heel eerlijk te zijn had ik het ondertussen al verwacht dat wij geen update gingen krijgen.
Nou ja, so be it, de priv bevalt me nog steeds prima, ik ben helemaal verliefd op het toetsenbord.

Ik blijf er wel lekker mee werken totdat hij er helemaal mee nokt.
Precies mijn gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Volgens mij krijg ik nu eindelijk de September update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
pineapple23 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:49:
Volgens mij krijg ik nu eindelijk de September update binnen.
Sinds deze update is mijn priv heel langzaam met opladen geworden lijkt het wel.

Was hij voorheen helemaal vol na een uurtje, nu duurt het wel 8 uur wil die volladen.
Verschillende laders geprobeerd en ook in de auto.

Ben ik de enige die dit meemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nergens last van. Probeer eens een andere kabel.
Wanneer ik de kabel gebruik die bij een LG Gpad zat wordt de telefoon warm, net alsof ik de browser open heb staan, en duurt het laden inderdaad een halve dag. Die kabel wordt dus niet meer gebruikt :+ .
Dat was toevallig een week of twee geleden. Erg dikke en mooi afgewerkte kabel. Had ik duidelijk niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn BlackBerry is de laatste tijd (zeg maand) echt ontzettend traag. Traag tot op het punt dat hij bijna onbruikbaar is (apps doen er 15 seconden over om te openen, WhatsAppje tikken gaat met giga input lag etc). Mijn intern geheugen heeft nog iets van 7GB vrij, daarnaast is er ook nog 10GB vrij op mn MicroSD kaart. Ik heb vrijwel alle apps die ik niet gebruik ervanaf gemieterd dus er staat vrijwel niets meer op behalve Spotify, Flitsmeister, WhatsApp, Gmail, Telegram, Brave en nog wat cloud apps (Dropbox e.d.). Nog steeds issie niet vooruit te branden.

Ik heb reeds de '32 second reboot' geprobeerd (power button inhouden totdat hij reboot) en cache gecleared. Dat heeft voor 2 dagen gewerkt maar daarna was hij weer zo sloom als vanouds.
Als ik kijk met procesmonitor of OSmonitor zie ik geen processen die CPU vreten, wel zie ik iets van 100 UDP6 connecties op poort 5353 met de status Listen vanaf 'Google Accountbeheerder'. Ik kan hierover bijna niks terugvinden op Google maar ik vermoed dat het daarin zit.

Welke opties heb ik nog meer om dit probleem te analyseren? Een reset naar factory defaults is het laatste wat ik wil, maar ik ben op het punt aanbeland dat ik denk dat er vrijwel niks anders op zit (helaas)..

Thanks!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Tarin

Just plain weird.

Bij de Priv van m'n vrouw geeft Whatsapp sinds een paar weken geen emoji-menu: aantippen van het icoontje geeft een paar pixels hoog menu waarin je niets kan zien (het is ook niet duidelijk of scrollen een optie zou kunnen zijn) in plaats van een uitklappend veld met de smileys.

Herinstallatie van Whatsapp vorige week heeft het probleem tijdelijk opgelost, maar binnen 2 dagen was het menu weer onbruikbaar, plus het is een gedoe met backup, opnieuw aanmelden/activeren en hopen dat de backup netjes terugkomt.

Iemand dit al eerder gezien? De herinstallatie-tip had ik via crackberry gevonden, maar in het topic daar wordt niets over terugkeer van het probleem gemeld.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welk toetsenbord gebruikt ze? Merk je verschil of je het hardware of software toetsenbord gebruikt? Ik heb eerder wel eens ruzie gehad met Swype omdat die niet altijd omhoog kwam als ik wat moest typen of autocorrect niet goed werkte, maar dat gaat nu wel weer goed. Ik gebruik het nu alweer een flinke tijd zonder problemen. Toen ik er wel last mee had, hielp kiezen van het BB toetsenbord wel om de boel goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Tarin

Just plain weird.

@gwystyl: De emojis van Android / het toetsenbord (?) doen het wel, alleen die in Whatsapp zijn stuk. WA zet ze dan weer netjes om naar de eigen stijl, maar je kan dus niet meer een specifieke kiezen.

Ik ga er vanavond nog maar eens mee ruzien.

[ Voor 69% gewijzigd door Tarin op 02-11-2017 11:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:01
Mijn Priv staat nog op 5 oktober wat de beveiligingspatch betreft. Is dat bij meer Priv's het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Yep. Mijn updates komen altijd later binnen. Op de vorige heb ik bijna twee maanden moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
De okotober update was de laatste: https://crackberry.com/bl...hly-updates-going-forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Ja. En heb mijn telefoon ook nog eens laten vallen, afgelopen vrijdag. Het kleine barstje aan de rand van een val van afgelopen mei heeft zich nu uitgebreid, en nu zitten er barsten in het bovenste deel. Alles werkt nog wel, maar het is toch balen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 19:55
Mijn Priv is met pensioen, de niet komende (maar wel beloofde) update naar Nougat is de nekslag geweest....

Ik vond en vind de Z30 nog steeds de beste telefoon ooit, maar het gebrek aan apps deed me besluiten voor de Priv te gaan, echter dat besturingssysteem vond ik lang niet zo goed als BB10, daarom nu een Iphone SE waar ik ondanks een aantal nadelen toch wel tevreden over ben, dagdag Priv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licre
Ik ga er over denken, ik ben op zich nog wel happy met mn priv qua snelheid, beeldscherm, ik vind het gewoon een fijn toestel. Ik las ergens dat er mogelijk een 'inruil actie" komt van bb voor priv-gebruikers, dus ik wacht dat even af, wellicht dat als het een goede actie is de keyone nog een optie vind...

• Rens1967
Ik heb nu eerst maar via Ebay een ander scherm besteld, het vervangen ervan schijnt vrij makkelijk te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rens1967
Ik heb vandaag een ander scherm gemonteerd, een relatief eenvoudige ingreep. :)

Gedemonteerde BlackBerry Priv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Poeh, vandaag moest de priv 2x aan de lader.
Vanochtend om 8:30 uur met een volle accu van de lader gehaald.
In mijn broekzak vond ik de priv al erg warm tegen het middaguur uitgeschakeld en aan de lader gehangen.
Vanmiddag rond 14:30 weer aangezet maar tegen etenstijd om 18:00 weer leeg.

Tot nu toe kon ik makkelijk een dag met een volle accu toe.

Het lijkt dat de App Outlook de grootste stroomverbruiker is vandaag terwijl ik hem helemaal niet eens gebruikt heb 8)7

Ik hoop dat er een wonder geschied en dat als ik hem morgenochtend weer aan zet alles weer bij het oude is O-)

edit:
De Outlook App verwijderen did the trick
Verbazingweekend dat 1 app je hele telefoon onbruikbaar kan maken :X

[ Voor 9% gewijzigd door nokiaan958GB op 28-01-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, vandaag mijn Priv op de vloer laten kletteren, scherm een en al barsten. Ik vraag me af of reparatie wel zo zinvol is qua prijs. Bah.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Had gelukkig net een Sony Z5 compact bijgekocht voor de bluetooth audio en had die bij me. De Dixons op Gatwick vliegveld in om de SIM eruit te krijgen ;)

En klein/compact is toch wel fijn. Nog maar eens over nadenken als ik terug ben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, beslissing genomen en een tweede Sony Z5 compact gekocht, geen nieuwe Priv. Ga nog wel een keer vragen hoeveel het kost om te laten repareren, maar verwacht niet veel daarvan. Gebruiken kan niet echt meer aangezien de barsten echt voelbaar zijn en het kleine splintertjes kan geven bij vegen.

Wel jammer, end of an era. Vorig jaar bij een cursus moesten we onszelf introduceren door iets unieks over onszelf te zeggen. Ik heb toen gezegd "ik ben waarschijnlijk de enige overgebleven Blackberry gebruiker", die kan nu ook niet meer :( ;)

Dit had commercieel beschikbaar moeten zijn:
[YouTube: https://youtu.be/mLoEcgAaRpI]
:+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-06-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsjeCat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-01-2022
ik zie overal staan dat de telefoon geen updates meer krijgt. Ik wil graag toetsenbordje weer en kan deze overkopen voor 150 euro ziet er nog goed uit, is dat zinvol of is hij na korte tijd niet echt meer bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik dacht dat BlackBerry/TCL had beloofd om drie jaar security updates te geven. Een update naar Pie verwacht ik niet meer, en ik weet niet hoe veel je van de belofte van TCL kan aannemen, maar ik verwacht nog wel wat security updates.
Qua snelheid doet hij het nu nog prima. De mijne is helaas gesneuveld, maar twee collega's hebben m nog in gebruik en daar werkt hij nog snel genoeg voor redelijk zwaar zakelijk gebruik. Veel Whatsapp, mail en internet browsen, maar ze spelen beide geen zware spellen.
Er is nog steeds geen vergelijkbaar toestel, dus als je voornamelijk veel wil typen lijkt het me nog steeds wel de moeite waard.
De KeyOne en Key2 hebben een kleiner scherm maar iets snellere hardware. Beide zijn wel duurder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 19:55
Het toeval wil dat ik afgelopen week de Priv weer een weekje gebruikt heb omdat ik een groter scherm wilde, dat heeft me 2 dingen geleerd; de Priv is voor mij geen bruikbaar toestel meer, te langzaam, ontgrendelen is traag iit een vingerafdrukscanner,
Het algehele gevoel is "stroperig", en ten 2de: IOS zit toch wel erg goed in elkaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Hoi, alvast sorry voor de gigantisch grote bump van dit topic

Mijn Priv lijkt afgelopen weekend (na een jaar of 6) te zijn overleden - het scherm blijft zwart.
De telefoon zelf lijkt echter nog gewoon prima te werken
- Backlight toetsenbord werkt nog
- Ik krijg nog notificaties binnen (trilt+led knippert)
- Opstarten lijkt nog goed te werken (begint met tikgeluid maken na aanzetten)
- Touchscreen lijkt nog te werken (telefoon trilt als ik na opnieuw opstarten mijn lock screen patroon probeer te tekenen)
- Maakt nog verbinding met pc

Dus mijn conclusie is dat alleen het scherm zelf stuk is, en verder niks...

Nu zou ik graag mijn foto's er nog vanaf halen. Ik had bedacht, dat het misschien mogelijk was een zelfde Priv ernaast te leggen en dan op die telefoon te kijken waar ik moet klikken om mijn pincode in te toetsen en evt het goede protocol te selecteren voor bestandsoverdracht. Is er iemand in omgeving Eindhoven die hieraan mee zou willen werken?

Of als iemand nog een oude Priv heeft liggen (eventueel met andere mankementen dan het scherm), zodat ik het scherm kan omzetten, hoor ik het graag.
Andere suggesties om bestanden eraf te krijgen zijn ook welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Luc2000 op 28-03-2023 23:07 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke mogen in [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen