Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Myedvyed schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:00:
Dat is geen extreme grootte voor een security update op de Priv
Prima, eerste update hier (nadat ik na het uitpakken alles heb geŁpdatet) dus zodoende :) Thanks!

EDIT: Ik maak gebruik van Lightflow, de app om het notificatieledje in te stellen.
Nu werkt dat op de Priv meer dan prima, op ťťn ding na. Heb de led ook ingesteld voor als ik Bluetooth geactiveerd heb (wat nagenoeg altijd is, ivm Mi Band 2) Om de minuut ofzo even een seconde even een lampje. Als m'n scherm uitstaat krijg ik wel notificaties te zien en elke keer dat het ledje *plopt* gaat het scherm ook aan. Notificatie op disabled zetten kan, dan gaat het scherm niet aan. Andere ledjes (zoals WhatsApp) leveren geen problemen op met het scherm dat aangaat... Iemand toevallig dezelfde issues?

Kan de snelheid langzamer zetten natuurlijk of gewoon de hele notificatie uit, maar dat wil ik liever niet :)

EDIT II: Heb ook een QC-lader besteld en twee kabeltjes, 'normaal' opladen gaat veel te traag O-)

CLB wijzigde deze reactie 04-01-2017 20:47 (61%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Vandaag ook even gecontroleerd of er een update is.
Zie ik dat er voor het laatst op 31/12 op updates gecontroleerd is 8)7
Als ik handmatig controleer op updates dan worden er geen gevonden :/

Ik zit al een poosje op 6.0.1 kernel 3.10.84
Build AAH995
Hier AAI995... Misschien grijs import-device?
quote:
CLB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:57:
EDIT: Ik maak gebruik van Lightflow, de app om het notificatieledje in te stellen.
Nu werkt dat op de Priv meer dan prima, op ťťn ding na. Heb de led ook ingesteld voor als ik Bluetooth geactiveerd heb (wat nagenoeg altijd is, ivm Mi Band 2) Om de minuut ofzo even een seconde even een lampje. Als m'n scherm uitstaat krijg ik wel notificaties te zien en elke keer dat het ledje *plopt* gaat het scherm ook aan. Notificatie op disabled zetten kan, dan gaat het scherm niet aan. Andere ledjes (zoals WhatsApp) leveren geen problemen op met het scherm dat aangaat... Iemand toevallig dezelfde issues?

Kan de snelheid langzamer zetten natuurlijk of gewoon de hele notificatie uit, maar dat wil ik liever niet :)

EDIT II: Heb ook een QC-lader besteld en twee kabeltjes, 'normaal' opladen gaat veel te traag O-)

CLB wijzigde deze reactie 05-01-2017 20:48 (91%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Lightflow lijkt helaas geen eigen Custom Led flash rate te ondersteunen op de Priv... Iemand idee'tjes?

CLB wijzigde deze reactie 07-01-2017 20:04 (19%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ook nog een vraagje mijnerzijds.

Bij mijn vorige android toestellen draaide het startscherm mee met de positie van het toestel mijn Priv doet dat niet.
De App Sygic draait wel keurig mee maar als ik vanuit Sygic terug ga naar het startscherm weer niet.
Dit is met name onhandig als ik de Priv in horizontale stand in de raamhouder van mijn auto heb zitten. Als ik moet ontgrendelen op apps wil opstarten, moet dat op een "onleesbaar" scherm :')
Waarschijnlijk een limitatie van de launcher.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16-10 18:21

shicomm

<***>

Ik kreeg zojuist de melding voor een 126mb grote update..

Die installeerde niet helemaal vlekkeloos ( scherm viel ineens uit net voor het einde , geforceerde herstart nodig ) maar ging daarna als normaal verder.
Bijwerken van de apps duurde voor m'n gevoel vele malen langer dan normaal.

Helaas nog geen nougat maar nu build AAI459

I live in darkness , i exist in the shadow

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:20:
Ook nog een vraagje mijnerzijds.

Bij mijn vorige android toestellen draaide het startscherm mee met de positie van het toestel mijn Priv doet dat niet.
De App Sygic draait wel keurig mee maar als ik vanuit Sygic terug ga naar het startscherm weer niet.
Dit is met name onhandig als ik de Priv in horizontale stand in de raamhouder van mijn auto heb zitten. Als ik moet ontgrendelen op apps wil opstarten, moet dat op een "onleesbaar" scherm :')
quote:
CLB schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:24:
Waarschijnlijk een limitatie van de launcher.
Klopt, de BB launcher ondersteunt geen landscape mode. Andere launchers zoals Apex of ADW kunnen dat wel, maar of het handig is, is een tweede....
quote:
shicomm schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:23:
Ik kreeg zojuist de melding voor een 126mb grote update..

Die installeerde niet helemaal vlekkeloos ( scherm viel ineens uit net voor het einde , geforceerde herstart nodig ) maar ging daarna als normaal verder.
Bijwerken van de apps duurde voor m'n gevoel vele malen langer dan normaal.

Helaas nog geen nougat maar nu build AAI459
126mb is iets groter dan normaal, en na zo'n update gaat hij de dalvic-cache (of wat daarvoor in de plaats gekomen is) opnieuw aanmaken. Als er dan meer apps gedaan moeten worden, duurt dat wat langer.

Ik heb mijn toestel net voor kerst ingeleverd bij de winkel om hem te laten repareren omdat hij steeds uitviel (zie eerdere posts in dit topic vanaf 11 december). De winkel had hem teruggezet naar fabrieksinstellingen (had ik al gedaan :X) en de laatste update nog een keer gedraaid (had ik ook al gedaan :X) en toen gemaild dat hij klaar was. Toen ik de volgende ochtend in de winkel mijn sim er in deed en het toestel opstartte, liep hij binnen een paar minuten alweer vast. Volgens hun hadden ze hem enkele dagen getest en was hij toen geen enkele keer vastgelopen
Nu hebben ze hem dus eindelijk opgestuurd voor onderzoek/garantie. Ik heb ze wel op het hart gedrukt dat ze bij het opsturen aangeven wat er al gedaan is door hun en door mij, zodat ik niet alsnog een geflashte telefoon terugkrijg die het in het reparatiecentrum een paar minuten goed gedaan heeft. Deze week wacht ik nog even af, maar volgende week ga ik eens bellen of hij al klaar is... ik houd mijn hart vast.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• nokiaan958GB
  • Niet online
Op zich snap ik het wel van het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Er wordt zoveel gerotzooit met rooten, andere firmware en apps.
Maar jammer dat de ze het toestel zo slecht hebben onderzocht, ben je nog langer je toestel kwijt.

Kan zoiets ook aan de sim liggen?
Ik heb laatst een poosje gedoe gehad met mijn nieuwe duo-sim kaartje. Toen ik hem er eenmaal in had en had opgestart, was het net of mijn toestel op tilt sloeg. Dat is na een poosje en na een aantal x opnieuw opstarten gelukkig weer vanzelf overgegaan.

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 09-01-2017 20:15 (38%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:12:
Op zich snap ik het wel van het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Er wordt zoveel gerotzooit met rooten, andere firmware en apps.
Maar jammer dat de ze het toestel zo slecht hebben onderzocht, ben je nog langer je toestel kwijt.

Kan zoiets ook aan de sim liggen?
Ik heb laatst een poosje gedoe gehad met mijn nieuwe duo-sim kaartje. Toen ik hem er eenmaal in had en had opgestart, was het net of mijn toestel op tilt sloeg. Dat is na een poosje en na een aantal x opnieuw opstarten gelukkig weer vanzelf overgegaan.
Ik snap het op zich ook wel, maar toen ik hem inleverde heb ik al gezegd dat ik dat al gedaan had, en dat ik de updates van november en oktober terug heb gezet, heb aangemeld als nieuwe gebruiker ipv al mijn backups automatisch terug te laten zetten etc.
Maar goed, niets meer aan te doen, nou afwachten waar het reparatiecentrum mee komt....

Het enige verschil bij het instellen bij hun (tov de testen die ze daar gedraaid hadden) was inderdaad mijn sim-kaart. Die geeft alleen geen problemen in andere toestellen (4 geprobeerd), en toen ik hem daar had achtergelaten hebben ze die dag meer getest en is hij ook zonder sim-kaart vastgelopen. Ik heb dus geen idee wat nou het probleem is, maar verwacht inmiddels dat het iets hardwarematigs is. Ik hoop dus dat het reparatiecentrum geen gebruikersschade kan vinden om de garantie af te wimpelen (zou namelijk niet weten waardoor, ben best netjes met het toestel), en dat ze hem repareren of vervangen.

gwystyl wijzigde deze reactie 09-01-2017 22:41 (23%)

quote:
CLB schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:
Toch even zo'n full body-protector besteld, naast zo'n misbaksel voor § 3,24...
En ook de BlackBerry Priv Leather Pocket, Tan voor 2 tientjes, komt misschien eind deze week.
Leather Pocket was al even binnen... full body-protector ook, alleen heeft meneer twee screenprotectors opgestuurd... Moet uit RoemeniŽ komen en de rest zou inmiddels ook opgestuurd zijn. Vandaag kwam ook dat 'misbaksel' binnen vanuit China. Nog even kijken wat ik erop ga plakken / wat ik ga gebruiken. Heb tevens ook nog een gratis hardshell-covertje gekregen bij de aanschaf van de BlackBerry Priv, ik kom om in accessoires.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben wel benieuwd naar die full body protector. Laat maar weten of dat een beetje bescherming biedt. Als het bevalt ga ik ook zoiets bestellen denk ik; ik vind de hardshell slide cover al te dik, en de leather pocket vergeet ik te vaak.

quote:
gwystyl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:18:
Ik ben wel benieuwd naar die full body protector.
Als de achterkanten en zijkanten ervan ook binnen zijn ga ik hem plaatsen...

Nu zit deze er alvast op, omdat het kan:
quote:
Kon ook wel ťťn van de Skinz-screenprotectors gaan plakken, maar moet ik even voor zitten.
Moet met warm water met een druppeltje afwasmiddel en alle bende, had ik even geen geduld voor.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Niet perse een BB vraag maar wel van toepassing op mijn Priv.

Ik heb 2 mobieljes, de Priv voor "droge activiteiten" en een andere op reserve voor vissen en watersport.
Nu is het altijd zo'n gedoe want dan staat weer een sms op "de andere telefoon". Of het bewaarde wachtwoord kent "deze telefoon" nog niet.
Is de data op verschillende toestellen in Android makkelijk te synchroniseren zoals Apple dat volgens mij ook doet?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:01:
Niet perse een BB vraag maar wel van toepassing op mijn Priv.

Ik heb 2 mobieljes, de Priv voor "droge activiteiten" en een andere op reserve voor vissen en watersport.
Nu is het altijd zo'n gedoe want dan staat weer een sms op "de andere telefoon". Of het bewaarde wachtwoord kent "deze telefoon" nog niet.
Is de data op verschillende toestellen in Android makkelijk te synchroniseren zoals Apple dat volgens mij ook doet?
Het ligt er een beetje aan welke data je wil synchroniseren. SMS is volgens mij toestelgebonden, of je moet beide aan hebben staan met een actieve SIM (maar dat kan volgens mij niet?).
Wachtwoorden: ik gebruik Keepass met de database op Dropbox, dus die staat op al mijn telefoons/computers. Wachtwoorden in Opera en Chrome (en waarschijnlijk ook in Firefox maar dat heb ik niet getest) zijn ook prima te syncen als je dat instelt.
Foto's gaan bij mij automatisch naar Dropbox, dus die zijn ook overal benaderbaar.
Whatsapp kan backuppen naar Google Drive maar kan volgens mij niet tegelijk actief zijn op twee toestellen. Elke keer als je van toestel wisselt een backup maken, en die op de andere terughalen nadat je daar weer op hebt aangemeld klinkt als een optie maar is erg omslachtig.
Data van spelletjes is meestal een drama, tenzij ze gebruik maken van Google Drive of Play Games om de data op te slaan of een eigen server hebben waar je aanmeld zoals bij WordFeud of verschillende Facebook spelletjes.

Wat voor data wil je nog meer synchroniseren? En heb je al eens in de Play Store gezocht naar iets wat dit zou moeten kunnen?

Mn Priv is sinds twee dagen volledig de weg kwijt, echt heel ruk. Loopt vast, 'Android System' slurpt accu bij de vleet, opladen gaat niet of heel traag. Batterij-icoontje bij opladen knippert bijna, zo gauw gaat het icoontje leeg en weer vol. Toestel gaat niet in deep sleep, apps installeren duurt een kwartier en het toestel wordt megawarm. Problemen ontstonden zondagavond van het een op andere moment en gister eind van de middag leek alles weer goed te functioneren. Vanaf gisteravond is het weer huilen met de pet op. Morgen even aankijken en anders 's avonds een hardreset, hopen dat dat het oplost en er niks hardwarematigs is :(

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt niet goed, maar wel als een ander probleem dan ik heb/had. Mijn Priv is net voor kerst opgestuurd naar een reparatiecentrum vanwege vastlopers. Gisteren gebeld of de winkel al wat wist: het reparatiecentrum kon er ook niets mee, dus is hij opgestuurd naar Blackberry UK. Kan nog twee weken duren voor hij terug is :X

quote:
gwystyl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:05:
Kan nog twee weken duren voor hij terug is :X
Wel fijn dat ze dat ook even lieten weten dan... Moet de mijne nog steeds hardresetten, nog even geen zin :+

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
CLB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Wel fijn dat ze dat ook even lieten weten dan... Moet de mijne nog steeds hardresetten, nog even geen zin :+
Nee dat lieten ze dus niet weten. Na bijna een maand ben ik maar eens gaan bellen hoe de status was :X
Dat hij nou bij BB UK ligt, zegt me in ieder geval dat het geen simpel probleem was, dus ik verwacht een moederbord swap of nieuw toestel. Het zou alleen fijn zijn als het een beetje op zou schieten :O

quote:
gwystyl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:53:
Nee dat lieten ze dus niet weten.
M'n [sarcasme-modus] stond aan heh ;) , succes ermee!

• nokiaan958GB
  • Niet online
quote:
gwystyl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Het ligt er een beetje aan welke data je wil synchroniseren. SMS is volgens mij toestelgebonden, of je moet beide aan hebben staan met een actieve SIM (maar dat kan volgens mij niet?).
Wachtwoorden: ik gebruik Keepass met de database op Dropbox, dus die staat op al mijn telefoons/computers. Wachtwoorden in Opera en Chrome (en waarschijnlijk ook in Firefox maar dat heb ik niet getest) zijn ook prima te syncen als je dat instelt.
Foto's gaan bij mij automatisch naar Dropbox, dus die zijn ook overal benaderbaar.
Whatsapp kan backuppen naar Google Drive maar kan volgens mij niet tegelijk actief zijn op twee toestellen. Elke keer als je van toestel wisselt een backup maken, en die op de andere terughalen nadat je daar weer op hebt aangemeld klinkt als een optie maar is erg omslachtig.
Data van spelletjes is meestal een drama, tenzij ze gebruik maken van Google Drive of Play Games om de data op te slaan of een eigen server hebben waar je aanmeld zoals bij WordFeud of verschillende Facebook spelletjes.

Wat voor data wil je nog meer synchroniseren? En heb je al eens in de Play Store gezocht naar iets wat dit zou moeten kunnen?
Ja, klopt er zijn allerlei trucjes. Denk dat ik al bijna 10 jaar op Android zit maar dit nog nooit keurig heb opgelost.
Firefox wat ik gebruik, synchroniseert keurig mij favorieten, historie en wachtwoorden op websites.

Het zijn met name wachtwoorden van Apps: bijvoorbeeld mijn abonnement op de digitale krant, DSaudio, DSfile, Bliyoo, Sygic, MSOffice, Norton Mobile, OpenVPN, etc.

Met data bedoel ik ook bijvoorbeeld mijn belhistorie.

Waarschijnlijk is het een gat in de markt een softwarematige oplossing hiervoor te bedenken :+

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Synchronisatie van gegevens tussen iOS en Android is een drama. De dingen die ik noem zijn inderdaad trucjes die voor een deel wel werken, maar dingen als belgeschiedenis of SMS ga je er niet mee over kunnen zetten (van de ene iPhone naar de andere of Android naar Android waarschijnlijk ook niet).
Ik heb nu een iPhone te leen omdat mijn Priv gerepareerd wordt. Voor de Priv had ik ook een iPhone. Ik heb nu ineens weer whatsapp berichtjes terug van vorig jaar januari (Priv half feb gekregen), en ook sommige instellingen van programma's die ik toen ook had. Instellingen van programma's die ik op de Priv gebruikte heb ik helemaal niet over weten te zetten. Toen ik van de iPhone naar de Priv ging heb ik het ook geprobeerd van iOS naar Android, maar dat ging ook voor geen meter.
Er bestaan wel apps die het mogelijk maken om van je oude naar je nieuwe toestel data over te zetten, maar dat werkt voornamelijk van iOS naar iOS en Android naar Android. iOS naar Android of terug gaat vaak via Google Drive maar daar wordt lang niet alles meegenomen. Als je vaak van toestel wisselt lijkt het me ook een hoop gedoe om dat elke keer te doen.

quote:
CLB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:13:
Mn Priv is sinds twee dagen volledig de weg kwijt, echt heel ruk. Loopt vast, 'Android System' slurpt accu bij de vleet, opladen gaat niet of heel traag. Batterij-icoontje bij opladen knippert bijna, zo gauw gaat het icoontje leeg en weer vol. Toestel gaat niet in deep sleep, apps installeren duurt een kwartier en het toestel wordt megawarm. Problemen ontstonden zondagavond van het een op andere moment en gister eind van de middag leek alles weer goed te functioneren. Vanaf gisteravond is het weer huilen met de pet op. Morgen even aankijken en anders 's avonds een hardreset.
quote:
Hardreset did the trick, gelukkig... Wat uurtjes kwijt om in te stellen, maar fijn dat hij weer revived is!

quote:
CLB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:50:
Als de achterkanten en zijkanten ervan ook binnen zijn ga ik hem plaatsen..
Zijn nu ook binnen van mn Roemeense vriend! Van het weekend misschien even voor gaan zitten dus. Gebruik de leather pouch met harde screen protector, dat is ook al fijn, dus weet niet of ik 'm ga plakken.

Kunnen jullie in bijvoorbeeld WhatsApp nog hoofdletters invoeren met het fysieke toetsenbord?
Pijltje omhoog + letter resulteert daar gewoon in kleine letter en dat is niet handig.

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-10 14:01
Tekstinvoer met fysiek toetsenbord werkt prima bij mij in WhatsApp. Ik heb alleen misschien niet de laatste versie van WhatsApp, wel van het OS.

Herinner me wel nog dat ik problemen had met Hangouts, dat soms hoofdletters forceerde of vasthing, en in WhatsApp leek de Priv soms over te schakelen op Google's ingebouwde toetsenbord. Dat laatste is opgelost in een update van BlackBerry ergens, dat eerste is opgelost omdat ik geen Hangouts meer gebruik :+
quote:
gwystyl schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Het lijkt er op dat het wel werkt als ik het BB software toetsenbord geselecteerd heb (maar met hardware tobo typ). Misschien pakt hij de autocorrect van Swype niet op oid?
Dat zou het kunnen zijn, onder andere toetsenborden (b.v. Google) reageert het fysieke keyboard soms anders.

Ik gebruik:
  • Blackberry Keyboard
  • Geen enkele autocorrect optie
Doordat ik geen autocorrect gebruik, kloppen mijn toetsenbordstatistieken ook niet. Beetje slordig van BB. Staat dat ik 0 woorden getikt heb met het fysieke toetsenbord 8)7

Myedvyed wijzigde deze reactie 30-01-2017 08:46 (42%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
CLB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:06:
Kunnen jullie in bijvoorbeeld WhatsApp nog hoofdletters invoeren met het fysieke toetsenbord?
Pijltje omhoog + letter resulteert daar gewoon in kleine letter en dat is niet handig.
Nee nou je het zegt.... werkt bij mij ook niet.

Ik heb vrijdag eindelijk na 6 weken weer een Priv. Bij BB UK wisten ze blijkbaar ook niet wat het was, dus ik heb een nieuwe gekregen. Ik heb nu software versie AAI459 (niveau Android beveiligingspatch 5 januari 2017). Sinds wanneer heb jij dat probleem? Ik gebruik meestal Swype dus het was me nog niet opgevallen.

Het lijkt er op dat het wel werkt als ik het BB software toetsenbord geselecteerd heb (maar met hardware tobo typ). Misschien pakt hij de autocorrect van Swype niet op oid?

Viel me opeens op, gebruik meestal ook gewoon onscreen Swype.
Met BB Keyboard ingesteld werkte het gelijk (hardwarematig hoofdletters), dat is mooi.
Nu weer Swype ingesteld als standaard en nu werkt het ook (weer) in WhatsApp, nog mooier.

Nog mooier dat jij weer een Priv hebt, onlangs het lange wachten.

• Rens1967
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-10 19:40
Geen problemen hier met de hoofdletters.

Sinds een paar weken geleden de Facebook app mijn accu leeg trok, heb ik zowel Facebook als Messenger verwijderd. Gelijk was er een duidelijke verbetering in accuduur. Facebook doe ik nu gewoon via de mobiele site, en Messenger, dat gebruikte ik toch al nauwelijks.

• shicomm

shicomm

<***>

Anderen ook problemen met het feit dat diverse apps op de raarste momenten crashen sinds de laatste update ? ( AAI459 )
Meestal krijg ik een "gestopt" melding als ik apps sluit maar in de store gaat het op sommige momenten ook fout tijdens gebruik..

Heb greenify nu geinstalleerd ( had het op m'n oneplus one al in gebruik ) om apps de nek om te draaien.
Accu gaat nu stukken minder hard maar het blijft behoorlijk ruig imho..
De hitte tijdens games is me ook een doorn in het oog..

Nu maar hopen dat de update naar nougat een hoop dingen gaat fixen... :/

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
shicomm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:18:
Anderen ook problemen met het feit dat diverse apps op de raarste momenten crashen sinds de laatste update ? ( AAI459 )
Nee, eigenlijk nergens last van :) . Ligt misschien toch aan een specifieke app van je, eventueel een keertje factory reset doen.

gambieter wijzigde deze reactie 30-01-2017 23:32 (15%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Ook nergens last van hier.

• rayhvh
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-06 21:39
In hoeverre zijn jullie gebruikers het met deze video eens?
YouTube: BlackBerry Priv Review Re-Do [2017]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben het redelijk met de video eens. De belangrijkste USP's van de Priv zijn het hardware toetsenbord en de vele security features en updates. Tot zover houdt Blackberry zich goed aan het updateschema, maar ik zou graag op korte termijn Nougat willen hebben.
Ik herken me ook wel in de "traagheid" en slechte batterijduur. Zolang je hem laat liggen is er niks aan de hand, maar zodra je een spelletje aan het doen bent of in het algemeen je scherm veel aan hebt zie je de batterij soms gewoon leeglopen. Hij is natuurlijk niet echt traag, maar je merkt net wat meer vertragingen dan je zou verwachten in een toptoestel. De iPhone 5S die ik net te leen heb gehad voelde niet echt trager aan, en die is toch twee jaar ouder. Een iPhone 7 of Galaxy S7 (of Pixel zoals in de video) houdt hij gewoon echt niet bij. Voor het scrollen door de interface is het allemaal snel genoeg, maar net wat vaker dan wenselijk moet je na het aanraken van een toets of icon langer wachten dan prettig is.

• Myedvyed
Achtergrond: Ik gebruik de Priv al sinds November 2015, en 2016 is het eerste jaar geweest waarin ik geen nieuwe mobiele telefoon gekocht heb. Ik gebruik geen screenprotector of ander hoesje. Ik heb nog steeds niet de neiging een nieuwe telefoon te kopen.

Ben ik het met de review eens? Ja en nee. Het beschreven gedrag is herkenbaar, maar niet uniek voor de Priv, zoals iemand anders eerder in dit topic ook al vermeld heeft over dezelfde review.

De Priv is nu trager dan in het begin en wordt nog steeds snel warm. De batterij houdt het geen dag meer vol bij mij. Let wel, ik heb sinds het begin ook nog geen factory reset gedaan. Dit 'vertragende' gedrag is standaard voor Android telefoons, dit heb ik ook gehad op mijn Note 4, Xperia Z, Galaxy S3, Motorola Milestone 1-4, etc., etc., dus niks specifieks voor de Priv. Batterijen gaan ook steeds minder lang mee na een tijd, ook niet specifiek voor de Priv (al maakt de warmteontwikkeling de batterijduur wel nÚg korter en kun je de batterij niet 'simpel' vergangen door een nieuwe)

Als tegengeluid, hier wat dingen die wel goed gaan, zelfs zonder factory reset:
  • Het toetsenbord werkt nog steeds fantastisch, geen slijtage merkbaar, ook niet in het schuifmechanisme - dit in tegenstelling tot mijn ervaring met de Motorola Milestone/Droid toestellen die ik gebruikt heb, daar bleven ofwel letters 'hangen' bij het typen na een paar maanden, of reageerde het touchscreen raar door een 'vouw' in de platte kabel tussen scherm en telefoon
  • De Priv krijgt nog steeds maandelijkse security updates
  • De cameramogelijkheden zijn sinds het begin flink uitgebreid en verbeterd (maar ik denk dat dit niet doorgezet wordt, het camerateam bij BlackBerry is opgeheven volgens mij)
  • De BlackBerry apps worden ook nog steeds geupdate, ook omdat ze nu op andere telefoons verkrijgbaar zijn
  • Functionaliteit van het toetsenbord is uitgebreid met een virtuŽle Ctrl knop en een optie om een knop als shortcut te gebruiken voor een 'custom keyboard' waar ik b.v. allerlei emoji en programmeerkarakters ( [] {} <> etc.) op gezet heb, het hardware toetsenbord is dus nog beter inzetbaar dan in het begin
  • Ondanks het feit dat de telefoon niet altijd even rap is, is hij nog prima bruikbaar. Dat is bij de meeste moderne telefoons zo natuurlijk, maar voor mij is het nieuw (vroeg‚h waren telefoons voor mij na een jaar al bijna onbruikbaar vanwege de traagheid)

• Warlock
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-10 07:25
Tip voor de mensen met het hoofdletter probleem:

Houd je letter iets langer ingedrukt op het toetsenbord en het word een hoofdletter.
Zojuist de 5feb update binnengehaald, Priv werd hierdoor pittig warm.
quote:
pineapple23 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:52:
Zojuist de 5feb update binnengehaald, Priv werd hierdoor pittig warm.
Nice, vannacht om 01.30 was die er nog niet :)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Grappig, ik heb hem ook nog niet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Mijn UK model wel. Werd inderdaad even warm, en had gelijk al updates van apps als Maps, en had een crashende app. Maar niets dat een reboot niet heeft verholpen.

quote:
Ik vanmiddag om 14.00 dus wel :)

• shicomm

shicomm

<***>

Krijg de update hier nu net binnen , nog geen nougat neem ik aan ? nope..

shicomm wijzigde deze reactie 06-02-2017 17:42 (9%)
Reden: iets te vroeg..

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet of het aan het nieuwe toestel ligt of de laatste update, maar mijn batterij gaat lekker lang mee de laatste paar dagen.... begin werkdag tot einde werkdag staat de telefoon pas op 85-90% oid....

@CLB heb je de full body armor al geÔnstalleerd en zo ja hoe bevalt dat?

quote:
gwystyl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:26:
@CLB heb je de full body armor al geÔnstalleerd en zo ja hoe bevalt dat?
Noop, lazy ass bitch dat ik ben...

Ondanks dat mijn Priv erg warm werd tijdens de update, lijkt mijn batterij langer mee te gaan en draait Android een stuk soepeler.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tijdens de update is hij ook op maximaal vermogen aan het draaien om alle packages op de goede plek te zetten en een nieuwe cache op te bouwen. Daarna is het weer business as usual en is hij 90% van de tijd waarschijnlijk dingen aan het draaien.

gwystyl wijzigde deze reactie 07-02-2017 12:42 (23%)

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-10 16:21
Die dark theme voor de Hub is wel een mooie toevoeging trouwens.

Bricklink store

quote:
zezke schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:20:
Die dark theme voor de Hub is wel een mooie toevoeging trouwens.
Als het zwart zou zijn ivm het AMOLED-scherm >:)

• intricate
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-10 23:02
quote:
CLB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:22:
[...]

Als het zwart zou zijn ivm het AMOLED-scherm >:)
Ik dacht na de Update eindelijk de Priv als daily driver gaan gebruiken, maar nee, het is donker dat klopt, maar geen Black theme helaas, idd ten behoeve van Oled. Nu is de dark Hub nog steeds niet batterij besparend.

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-10 18:55
Thanks for the headsup over de dark theme, wist ik niet!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Zijn al mensen die draaiden op AAI459 (6,0.1) die al een update hebben gehad?
Ik heb namelijk nog geen langs zien komen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:32:
Zijn al mensen die draaiden op AAI459 (6,0.1) die al een update hebben gehad?
Ik heb namelijk nog geen langs zien komen.
Ik weet niet meer wat ik hiervoor had, maar ik zit nu op AAJ043. Als ik jouw build opzoek lijkt het een T-mobile only versie te zijn. Heb je wel een STV100-4 of heb je een ander getal achteraan staan?

• nokiaan958GB
  • Niet online
Fijn dat je reageert.

Bij mij staat er inderdaad STV100-4 achter modelnummer.

T-mobile? Heb daar nooit iets van gelezen/meegekregen
Ik zit trouwens bij KPN wat gewoon werkt.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik wilde voorstellen om een handmatige update te forceren door de OS reload image te flashen, maar ik zie dat ze daar nu ook build AAI459 aanbieden. Blijkbaar was die toch wel voor alle varianten. Je kan wel proberen handmatig te zoeken naar updates bij Instellingen - Systeem - Software-update. Als daar niks te vinden is, kan je niet veel anders doen dan afwachten tot hij beschikbaar komt.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik controleer regelmatig handmatig op updates maar er blijkt niets beschikbaar.

Ben ik dus zeker van T-mobile van updates afhankelijk. Ben bang dat er dan niets anders op zit dan flashen.

edit:
Ik had dus AAI459 (6,0.1)
vandaag (20/2) dus spontaan toch een update
Zit nu op AAJ043 (6.0.1)

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 20-02-2017 23:08 (22%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nog even wat anders.

Sinds een paar weken heb ik zomaar reclame op mijn lockscreen 8)7
Het rare is dat dat alleen verschijnt als de Priv aan de lader wordt gehangen.

Weet iemand hoe je dat kan verwijderen.
Of hoe je kunt achterhalen welke App dat veroorzaakt?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:09:
Nog even wat anders.

Sinds een paar weken heb ik zomaar reclame op mijn lockscreen 8)7
Het rare is dat dat alleen verschijnt als de Priv aan de lader wordt gehangen.

Weet iemand hoe je dat kan verwijderen.
Of hoe je kunt achterhalen welke App dat veroorzaakt?
Dit klinkt als een Android-probleem, niet specifiek voor de Priv. Hier vind je misschien wel iets wat je kan helpen (ik heb gezocht op zoeken bij google naar 'Android apps ads on lockscreen'). Het is redelijk bewerkelijk, maar het is een manier om er van af te komen. Ik zou beginnen met het nakijken van de apps die je de laatste paar weken geÔnstalleerd hebt of die een update hebben gehad.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bedankt _/-\o_

Grappig, de term "speedcharge" was ik zelf nooit opgekomen :+

Ik zie het al, de App "GO SMS pro" staat genoemd als beruchte App die je lockscreen verziekt.
Sinds messenger geen signatures meer ondersteunt ben in naar een vervangende App op zoek gegaan.
Dan maar weer een nieuwe App voor SMS-en zoeken die fatsoenlijke eigen signatures ondersteunt.

• Rens1967
Textra al eens geprobeerd?

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bedankt voor meedenken en je tip d:)b

Ik werd bijna enthousiast van deze App met veel gebruikers, goed specs en een goed beoordeling.

Maar deze App vraagt toestemming voor toegang tot je hele telefoon. Zelfs locatie, camera, wifi en apparaat Id. Ik werk in de zakelijke dienstverlening dus enige voorzichtigheid is geboden :+
Dat gaat hem dus niet worden :(

Ik heb voorlopig Hub als SMS-app ingesteld maar daar heb ik nog niet de mogelijkheid voor een signature ontdekt :O

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

met de app hangouts van google kan je ook sms-en: https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl
ik weet alleen niet of je daar een signature in kan stellen, maar waarom zou je dat willen bij sms?
Misschien werkt het wel als je sms verstuurd via de Hub?

edit: werkt beide helaas niet... zowel met messenger als hangouts kan je geen signature instellen, noch in de app zelf, noch in de Hub

edit 2: misschien werkt deze losse app: Google Play: Message Signature of chomp SMS of handcent sms. Beide laatste heb ik vroeger wel gebruikt vanwege de popup bij inkomende sms (net als go sms), maar ik ben er van af gestapt omdat ik nauwelijks nog sms en al deze apps voor mij veel teveel features hadden

gwystyl wijzigde deze reactie 20-02-2017 23:44 (52%)

• Rens1967
quote:
nokiaan958GB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:22:
Bedankt voor meedenken en je tip d:)b

Ik werd bijna enthousiast van deze App met veel gebruikers, goed specs en een goed beoordeling.

Maar deze App vraagt toestemming voor toegang tot je hele telefoon. Zelfs locatie, camera, wifi en apparaat Id. Ik werk in de zakelijke dienstverlening dus enige voorzichtigheid is geboden :+
Dat gaat hem dus niet worden :(

Ik heb voorlopig Hub als SMS-app ingesteld maar daar heb ik nog niet de mogelijkheid voor een signature ontdekt :O
De machtigingen Locatie en Microffon had ik al niet aanstaan. Ik heb nog een paar machtigingen ingetrokken, alleen Contacten, SMS en Telefoon zijn nu actief, en ik kon nog steeds een SMS versturen.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Beiden bedankt voor de tips.
Ik ga nog even verder rommelen ;)

• shicomm

shicomm

<***>

Inmiddels op AAJ919 na een update enkele dagen geleden.
Heb het idee dat 7 nog een heel eind weg is voor de priv... :/

Toch wel sneu imho , zeker omdat er inmiddels wel een ander model is die een nougat install heeft...

quote:
shicomm schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:39:
Toch wel sneu imho , zeker omdat er inmiddels wel een ander model is die een nougat install heeft...
En nog nergens te koop is... Geduld :)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ah, hier is vanavond ook een update ontvangen.

Ik heb nu ook 6.0.1 build AAJ919

edit:
Ik moet na een paar weken gebruik van deze update zeggen dat ik nog niet erg tevreden ben over kwaliteit van de software. We hebben al verscheidene updates gehad maar hij wordt nog steeds regelmatig erg warm en een bijbehorende batterijduur :|

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 30-03-2017 22:52 (60%)

• senorvasquez
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 31-03 15:35
Ik heb een PRIV maar heb al sinds het begin dat ik binnenkomende oproepen niet kan zien, scherm blijft zwart maar hoor wel een ringtone/vibratie. Als ik open schuif neemt hij op (heb ik maar zo ingesteld). Ik kan dus nooit zien wie er belt. Iemand enig idee welke instelling dit is? Ik kan het echt niet vinden :(. Groetjes, Laurens

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Het enige irritante wat ik nog niet weg heb gekregen is dat na reboot, het scherm zichzelf vastzet in Portrait, ondanks dat ik auto-rotate als instelling heb.

Nee dat heb ik nog nooit gehad op mijn Priv wat betreft dat bellen, wel heb ik dat mijn lichtsensor soms niet goed ze werkt doet, dan blijft in de felle zon mijn scherm vrij donker en wacht ik 3sec en dan wordt ie vanzelf weer lichter.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Van beide bovengenoemde problemen gelukkig nog geen last gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Vandaag heeft de oplader van m'n Priv een nieuwe feature ontwikkeld, de burn down your house mode. Rook opeens een smeltende plastic geur die van m'n Priv oplader leek af te komen. Zie hier;

Hebben hier meer mensen last van gehad? Officiele Priv oplader met de bijgeleverde kabel die gewoon netjes mijn Priv lag op te laden zoals altijd.

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!
Noop, maar ik gebruik dan ook beide niet. Mail sturen man, dit is insane.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:36
Weet iemand wanneer de 7.1 Updates beschikbaar komen/zijn voor de Dtek50/Dtek60 en de Priv?

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:19
Ik heb die lader nog nooit gebruikt. Ben ik dus ook niet meer van plan :+ .
En ook hier weinig problemen. Soms liep hij wat sneller leeg vanwege een app op de achtergrond. Plus ik leg hem altijd met scherm naar beneden neer. Scheelt echt aanzienlijk in accu tijd.
Brightness is inderdaad niet snel in auto stand. Maar dat is tot op heden het enige puntje.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
3x3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 00:28:
Weet iemand wanneer de 7.1 Updates beschikbaar komen/zijn voor de Dtek50/Dtek60 en de Priv?
Daar is officieel nog niets over bekend, maar als ik een snel rondje rondzoek, varieren de data van Q2 (juli - september) tot september. Ik heb alleen nog nergens beta's gezien, en die waren er voor Marshmellow wel al een paar maanden voor de release. Ik verwacht dus eerder eind Q2 dan op 1 juli of eerder....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Kreeg net de Mei updated voor de UK Priv. Daar waar mijn BQ a4.5 een 16 Mb update kreeg, was die voor de Priv bijna 200 Mb. Maar nog steeds geen Nougat.

• nokiaan958GB
  • Niet online
De Priv is mijn eerste smartphone waarvan de accu niet 2 dagen meegaat. Misschien dat mijn gedrag wat is veranderd met 2x daags het nieuws lezen..........

Tot nu toe verder een prima toestel. Waar ik mij nog steeds over verbaas is dat updates van Apps gigantisch traag verlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:28
quote:
Freekers schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:27:
Vandaag heeft de oplader van m'n Priv een nieuwe feature ontwikkeld, de burn down your house mode. Rook opeens een smeltende plastic geur die van m'n Priv oplader leek af te komen. Zie hier;

[afbeelding]

Hebben hier meer mensen last van gehad? Officiele Priv oplader met de bijgeleverde kabel die gewoon netjes mijn Priv lag op te laden zoals altijd.
Mijn standaard meegeleverde oplader maakt wel al een paar weken een heel hoog piepend geluid op het moment dat ik hem oplaad. Dat hoor ik vooral wanneer ik hem op het nachtkastje leg en probeer te slapen. Misschien kan ik dat maar beter niet meer doen. :|

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
nokiaan958GB schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:13:
De Priv is mijn eerste smartphone waarvan de accu niet 2 dagen meegaat. Misschien dat mijn gedrag wat is veranderd met 2x daags het nieuws lezen..........

Tot nu toe verder een prima toestel. Waar ik mij nog steeds over verbaas is dat updates van Apps gigantisch traag verlopen.
Volgens mij hebben ze dat in de software geprogrammeerd, anders wordt het toestel onwijs warm tijdens het update. Maarja, dat heb ik ook maar gelezen op CrackBerry.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
CLB schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:43:
Noop, maar ik gebruik dan ook beide niet. Mail sturen man, dit is insane.
Ik heb inderdaad contact opgenomen met BlackBerry en ze hebben het heel netjes afgehandeld. Binnen 3 (!!!) minuten had ik reactie; ecuses en of ik a.u.b. mn IMEI nummer kon doorsturen dan ging ze het e.e.a. uitzoeken. Halve dag later kreeg ik de vraag of ik de oplader kon toesturen in een door hun betaalde FedEx Express Envelope voor onderzoek. Tevens kreeg ik 2 nieuwe laders toegestuurd wat overigens wel compleet andere modellen zijn (met uitwisselbare plugs, soort van travel adapter dus).
quote:
Die Bruine schreef op maandag 3 april 2017 @ 05:17:
Ik heb die lader nog nooit gebruikt. Ben ik dus ook niet meer van plan :+ .
Elk product kan (op den duur) fabricage fouten vertonen dus ik zou me er niet te druk over maken, zeker niet als het product afkomstig is van een gerenommeerd bedrijf zoals BlackBerry. No-name USB ladertjes uit China van bijv. AliExpress daarentegen, die zou ik niet 's nachts ingestoken laten als ik jou was.
quote:
trobbelsjoeter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:53:
Mijn standaard meegeleverde oplader maakt wel al een paar weken een heel hoog piepend geluid op het moment dat ik hem oplaad. Dat hoor ik vooral wanneer ik hem op het nachtkastje leg en probeer te slapen. Misschien kan ik dat maar beter niet meer doen. :|
Klinkt als coil whine. Is onschuldig alhoewel het natuurlijk lastig vast te stellen is in zo'n blackbox... Beter niet meer gebruiken en voor een paar euro een nieuwe halen bij de Action voordat je huis afbrandt ;)

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ben na 6 maanden toch maar uitgestapt..

De priv heeft me niet gebracht wat ik er van had gehoopt.
Het keyboard is goed en de scroll functie is een geweldig idee maar met grote handen / vingers is en blijft het toch "aanmodderen" imho..

Het hitteprobleem bij "zwaar" gebruik zat me toch niet helemaal lekker ; dat lijkt me eerder een ontwerp issue dan iets wat softwarematig niet goed zit.

Erg fijn die maandelijkse android updates maar ik was het wachten op 7 inmiddels meer dan zat en reflashen was uiteraard geen optie..

Heb m'n priv van de hand gedaan en een moto z play gekocht waar op korte termijn een keyboardmod bij komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
shicomm schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:15:
Ben na 6 maanden toch maar uitgestapt..

De priv heeft me niet gebracht wat ik er van had gehoopt.
Het keyboard is goed en de scroll functie is een geweldig idee maar met grote handen / vingers is en blijft het toch "aanmodderen" imho..

Het hitteprobleem bij "zwaar" gebruik zat me toch niet helemaal lekker ; dat lijkt me eerder een ontwerp issue dan iets wat softwarematig niet goed zit.

Erg fijn die maandelijkse android updates maar ik was het wachten op 7 inmiddels meer dan zat en reflashen was uiteraard geen optie..

Heb m'n priv van de hand gedaan en een moto z play gekocht waar op korte termijn een keyboardmod bij komt.
Probleem van heet worden, valt bij mij erg mee, maar dat komt inderdaad dood de 808.
Verder scrollen en keyboard werkt voor mij geweldig, maar ik heb geen grote handen. Update naar Nougat laat inderdaad erg lang op zich wachten, maar Android Marshmallow voldoet nog prima vandaag de dag met de laatste security updates.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik had deze week voor het eerst dat er in de notificatiebalk een waarschuwing verscheen dat mijn toestel te heet werd en daarom de prestaties naar beneden werden gebracht. Dat was met de kaartupdate van Sygic.

Daarna geen problemen meer gehad.
Ik baal ervan dat er nog steeds geen Nougat is voor de Priv.

• Myedvyed
Ik ook, en ik baal nog steeds van de bug in de security update van deze maand waarbij de kleurverzadiging van het scherm op maximaal staat en de instellingen negeert :F
quote:
Myedvyed schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:54:
Ik ook, en ik baal nog steeds van de bug in de security update van deze maand
waarbij de kleurverzadiging van het scherm op maximaal staat en de instellingen negeert :F
Dus toch, dacht al dat ik maar niks zag veranderen... Hmm :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sinds de vorige update heb ik het idee dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan daarvoor. Als hij gewoon in een hoek ligt niks te doen valt het mee, maar zodra je het scherm aan hebt zie je het percentage bijna teruglopen. Als je een (simpel) spelletje gaat doen is het helemaal feest. De telefoon wordt erg heet en is zelfs terwijl hij aan de originele lader hangt niet meer bij te laden.
Waar hij eerder met een uur woon-werk navigatie in de auto van 100 naar zo'n 85% ging, stond hij vanochtend al op 56%.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit er over te denken om een factory reset te doen, of zelfs de firmware van februari oid terug te flashen.

• Myedvyed
Ik had er ook last van, en het toestel werd weer te snel warm.
Maar nog frustrerender was ik dat ik ook veel te veel 'wachttijd' bij het openen van dingen had. En de tijd die het kostte om een app te installeren (zeker vergeleken met andere toestellen) was ik ook beu.

Dus na 1 jaar en 8 maanden (een record voor mij qua tijd dat ik het met een telefoon uithoud) heb ik maar een ander toestel gekocht. Dat loste alles op :+ Misschien dat ik nog eens een factory reset doe en de Priv als 2e telefoon gebruik ofzo

(Voor wie het interesseert: heb een Galaxy S8 met keyboard cover gehaald - natuurlijk niet zo fijn als het keyboard van de Priv, maar eigenlijk best wel een goede gulden middenweg! Het hielp qua gewenning ook dat Samsung de layout 1:1 heeft nageaapt van BlackBerry :9 )
Heb geen last van de laatste update en batterydrain of warm worden van het toestel...
Maand of drie geleden had ik wel veel last van toestel, heb het denk toen twintigmaal een hardreset uitgevoerd. Heb toen ook andere Androidtoestellen gebruikt, die dezelfde problemen kregen, wat dus waarschijnlijk toch ergens aan Android (apps, instellingen) lag. Inmiddels gebruik ik de Priv alweer twee maandjes zonder problemen, fingers crossed. Nog steeds een erg mooi apparaat, alleen het fysieke toetsenbord gebruik ik nooit eerlijk gezegd. Wil an sich wel een andere telefoon, maar er is niks op de markt waarvan ik denk: that's it! Momenteel heb ik wel het idee dat de Nokia 8 me kan gaan bekoren, wachten dus.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Myedvyed Haha ja dat is ook een manier om het op te lossen..... die route ga ik ook doen als dit probleem zo blijft, maar dan moet ik mijn baas wel kunnen uitleggen dat het onwerkbaar is. Dat is het nu nog niet, maar wel erg irritant.

@CLB Ik heb het eerder inderdaad ook wel gehad maar nooit zo extreem. Ik zal eens een factory reset doen, en als dat niet helpt een oudere firmware flashen. Ik heb het idee dat Android op dit moment gewoon niet de goede data van de batterij krijgt, en dat de SoC overuren draait terwijl dat helemaal niet nodig is.

quote:
gwystyl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:05:
@CLB Ik heb het eerder inderdaad ook wel gehad maar nooit zo extreem.
Hmm bij mij was het gewoon niet meer werkbaar, accu binnen 80 minuten plat, ding 60 graden.. Succes!

Sinds de 5 juli update lijkt mijn telefoon juist weer sneller en minder snel warm.

• nokiaan958GB
  • Niet online
quote:
gwystyl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
Sinds de vorige update heb ik het idee dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan daarvoor. Als hij gewoon in een hoek ligt niks te doen valt het mee, maar zodra je het scherm aan hebt zie je het percentage bijna teruglopen. Als je een (simpel) spelletje gaat doen is het helemaal feest. De telefoon wordt erg heet en is zelfs terwijl hij aan de originele lader hangt niet meer bij te laden.
Waar hij eerder met een uur woon-werk navigatie in de auto van 100 naar zo'n 85% ging, stond hij vanochtend al op 56%.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit er over te denken om een factory reset te doen, of zelfs de firmware van februari oid terug te flashen.
Wel dezelfde ervaring zoals jij beschrijft. Haal nu tijdens mijn vakantie niet meer een dag met een volle batterij. Hij ligt nu ook al weer aan de lader :X

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een halve dag vind ik ook prima, maar dat haal ik ook niet meer. Vanavond zat ik 15 min een spelletje bejeweled te spelen, en maar het warm worden liep de telefoon ineens van bijna 70 procent naar niks. De telefoon stond op een gegeven moment op 0% en hij schakelde zichzelf uit.
Toen ik hem aan de lading legde stond hij bijna gelijk weer op 20%. Daarna heb ik geen spelletje meer gespeeld en hij is de laatste twee uur redelijk koel gebleven, maar tijdens gebruik schiet de accu maar beneden (zie screenshot).

Ik vind sneller omlaag gaan tijdens gebruik prima, maar dit is wel erg extreem.
Toen hij uitgevallen was, leek het ook net of de batterij(klep) opgezet/vervormd was, maar nu voelt hij wel weer stevig aan. Ik hoop dus dat de batterij zelf nog heel is, maar ik ga het in de gaten houden.

Weet iemand toevallig een app die iets beter dan Android zelf laat zien waardoor de accu leeg gaat (door welke processen/widgets/apps)? Ik meen me te herinneren dat ik vroeger zo'n widget/app had, maar ik weet niet meer welke dat was.

edit: dat was 3C Battery Monitor Widget Pro, al heb ik die zelf via Amazon een keer voor weinig of niets bemachtigd.
Ik kwam er achter dat de achterklep helemaal vervormd was en het scherm/toetsenbord moeilijker uitschuift. Blijkbaar is de hele batterij opgezet, dus dat was voor mij een goede reden om hem terug te brengen naar de winkel vanaf waar ze hem (weer) naar Engeland hebben gestuurd om Blackberry er zelf naar te laten kijken.

gwystyl wijzigde deze reactie 18-08-2017 12:26 (58%)

De geruchten gaan dat in September nog een update naar Android N komt. Ik ben heel erg benieuwd.
quote:
pineapple23 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:24:
De geruchten gaan dat in September nog een update naar Android N komt. Ik ben heel erg benieuwd.
Wordt eens tijd eerlijk gezegd. Ik zal er persoonlijk weinig om malen qua nieuwe functies, maar toch :p

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik blijft het vreemd vinden dat updates naar nieuwere Android versies zo ver achterlopen (niet alleen bij Blackberry). Android O staat op het punt van uitkomen, en N is al 10 maanden uit. Natuurlijk hebben we meer aan security patches zoals BB die wel netjes uitrolt, maar ik had verwacht dat bij een actief updatebeleid ook nieuwe Android versies vrij snel geÔmplementeerd zouden worden.
Voorlopig moet ik nog wachten wanneer mijn Priv terugkomt, maar gelijk een update naar N zou ik op zich wel leuk vinden....

gwystyl wijzigde deze reactie 22-08-2017 08:11 (10%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mijn Priv heb ik sinds mei 2016. Ik heb sinds een paar maanden een paar rare groene streepjes op mijn scherm.............
Meer mensen die hier last van hebben?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee die zien er ook vreemd uit. Heb je dat in alle programma's of bijvoorbeeld alleen bij bepaalde achtergrondkleuren? Als je toestel verder geen zichtbare schade heeft zou ik m wel wegbrengen om te laten repareren onder garantie. Het lijkt me toch dat je aan zoiets niet veel kan doen als gebruiker...

• Warlock
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-10 07:25
Je hebt nog geluk, ik heb zelf last van 1 dode zwarte pixel die al een jaar aan het groeien is. Op dit moment heb ik dus een bijna centimeter grote zwarte cirkel met 2 groene lijnen die dwars over mijn scherm lopen.

Helaas is het net na het aanvragen van RMA gevallen waardoor nu mijn scherm ook gebarsten is, dus dat zal niet meer onder garantie gerepareerd worden.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*