Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-10 13:43
quote:
thx maar had hem al weggedaan :) heb er meer voor gekregen dan dat ik er voor had betaald :P

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• doenietzodom
Wat een kut ding die PRIV zeg
Oke het toetsenbord terug en omhoog swipen is fijn maar het feit dat ik niet kan bellen er mee of smsjes ontvangen of versturen is Echt kut.

Als ik wil bellen krijg ik netwerk fout met 3 verschillende simkaarten..

• Rens1967
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:52
Defect exemplaar?

• doenietzodom
quote:
Zou toch niet mogen?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Kan altijd gebeuren. Toestellen worden altijd door een kwaliteitscontrole gehaald, maar er kan tijdens het vervoeren nog zoveel fout gaan. Zou het toestel gewoon aanmelden voor RMA of DOA.

• itsyaboy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-10 20:20
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:44:
Oke het toetsenbord terug en omhoog swipen is fijn maar het feit dat ik niet kan bellen er mee of smsjes ontvangen of versturen is Echt kut.

Je hebt hem toch weggedaan? Of ineens toch weer gehaald?

• intricate
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-10 23:02
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:44:

Serieus?
Als jij de dingen er niet mee kan doen die jij opnoemt, dan is je PRIV gewoon defect, heel simpel! Terugbrengen en nieuwe/reparatie aanvragen.

intricate wijzigde deze reactie 09-11-2016 21:53 (4%)

• Joshua...
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-10 14:35
Je hebt gewoon een defect exemplaar.

• doenietzodom
quote:
itsyaboy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:50:
[...]

Je hebt hem toch weggedaan? Of ineens toch weer gehaald?
Backup telefoon was goedkoop :)

• licre
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09-10 13:31
top @ Jorca, dan wacht ik dat antwoord even af! (ben eigenlijk ook aan het werk, maar zag de aanbieding in m'n mail binnenkomen...)

• licre
dank je, ik zie het! Ik moest het maar doen geloof ik :-).

• Jorca
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-10 12:18
quote:
licre schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:12:
dank je, ik zie het! Ik moest het maar doen geloof ik :-).
Heb ook eentje besteld, ik twijfelde al om een nieuwe toestel te halen. Ik zocht meer in de 400-500 euro, maar een Priv voor 330 is altijd mooi meegenomen. Kan ik altijd tegen mijn kinderen zeggen dat ik ook een blackberry heb gehad.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• licre
haha, ik heb ook al een curve en een q10 gehad, dus daar hoefde ik het niet voor de doen... Heb nu een nexus 5 en ben daar op zich nog wel content mee, maar hij wordt wel een dagje ouder. En nexussen gaan er natuurlijk uit en dat priv een behoorlijk kale android heeft, vind ik dan wel een voordeel. Plus ik vind priv gewoon erg mooi!

Ik heb dus ook een otw :-)

• Rens1967
Ik vind het na 4 maanden gebruiken nog steeds een fijn toestel. En open schuiven om een telefoongesprek aan te nemen heeft ook wel wat...
Straks kan ik eindelijk echt mee praten, de Priv is besteld!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Er staat iets in de voorwaarden dat je misschien invoerrechten en BTW moet betalen bij de blackberry store, iemand ervaring mee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Joshua...
Ik heb hem zojuist ook besteld bij Blackberry (mn 2e Priv)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Goed, na een paar dagen heen en weer gaan, uiteindelijk er maar voor gegaan. Moet wel naar de EE store om een nano-SIM te halen, en nog wat op eBay shoppen voor accessoires. Maar ik ben benieuwd, het onscreen toetsenbord blijft niet fijn, en de Q10 en Fitbit loopt niet lekker.

FWP's, ik weet het ;)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• LeenVan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 30-03 11:04
quote:
Phusebox schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:55:
Er staat iets in de voorwaarden dat je misschien invoerrechten en BTW moet betalen bij de blackberry store, iemand ervaring mee?
Voor zover ik kan lezen; n.v.t.
EU locations: If the product is shipped from within the EU and you are located within the EU, the price will include VAT for your country if you are located in any of the following EU countries:

Austria, Belgium, Denmark, Sweden, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Spain, United Kingdom

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-10 21:38
Prijzen incl. heffingen ed, er komen dus geen extra kosten bij.

Ik heb vandaag net van een mede tweaker een DTEK60 ontvangen. Twijfel nu wel een beetje aangezien de Priv ook wel erg fraai is en nu erg aantrekkelijk van prijs. Eerst maar eens kijken hoe te telefoon bevalt, wisselen kan altijd nog.

• Sietse1990
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-10 13:28
Ik zie hier allemaal leuke berichten en had hem ook al gezien, maar weten jullie hoe het zit met garantie en waar hem heen te sturen met problemen? Ik kon zo niet veel vinden, behalve in de garantievoorwaarden dat je maar één jaar krijgt.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Moderator Mobile & IH
Modbreak:
Weer een hele rits berichten verplaatst naar: [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen. Berichten met betrekking tot bestellen, aanbiedingen, levertijden en prijzen horen daar huis.

• Joshua...
quote:
Sietse1990 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:46:
Ik zie hier allemaal leuke berichten en had hem ook al gezien, maar weten jullie hoe het zit met garantie en waar hem heen te sturen met problemen? Ik kon zo niet veel vinden, behalve in de garantievoorwaarden dat je maar één jaar krijgt.
Je kan de telefoon toch gewoon naar Blackberry sturen als deze defect gaat onder garantie?
quote:
Joshua... schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:28:
[...]

Je kan de telefoon toch gewoon naar Blackberry sturen als deze defect gaat onder garantie?
Klopt en je kan ook een pickup and return via shopblackberry inplannen, dan kost het je niks.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-10 18:00
Ik zie de aanbieding voor de Priv voor 330 euro voorbij komen in de blackberry store. Alleen toestel is al een jaartje oud. De vraag is, hoe lang zal dit toestel nog updates ontvangen van BlackBerry? Want als na een jaar het toestel geen updates meer ontvangt, dan vind ik het een te dure investering.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ze zijn heel erg gefocust op veiligheid, dus er komen in ieder geval redelijk veel security patches. Hoeveel grote Android updates er komen weet ik eigenlijk niet. Ik heb er vorig jaar wel een keer een berichtje over langs zien komen, maar die kan ik niet meer vinden. Er staat me iets bij van 2 jaar major updates en 3 jaar security patches, maar daar heb ik (nog) geen bron bij....

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Ze zijn op het moment sowieso bezig met Android 7 te hardenen. En die wordt volgens mij Q1 2017 verwacht.
//Double post

pineapple23 wijzigde deze reactie 25-11-2016 12:55 (97%)

• Sietse1990
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-10 13:28
quote:
Joshua... schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:28:
[...]

Het was dus ook meer de vraag of het veel geld zou kosten, ik heb de Z10 ook bij een normale winkel gekocht zodat ik hem in Nederland kan versturen, maar lijkt alsof deze uit Ierland komen. Ondertussen heb ik hem aangeschaft en kan ik niet wachten tot hij binnen is.
quote:
pineapple23 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:48:
[...]

Klopt en je kan ook een pickup and return via shopblackberry inplannen, dan kost het je niks.
Dankje voor de informatie, dat wist ik dus niet. Alleen jammer dat het dus maar één jaar garantie is i.p.v. twee jaar. In ieder geval goed te weten dat hij via deze weg zonder veel kosten terug kan. Blijft een puntje dat ik ook niet aandurf om een toestel zoals Xiaomi uit het buitenland aan te schaffen.
Heerlijk telefoontje tot zover, ik had voor zekerheid eerst update binnen gehaald, daarna weer naar fabriekinstellingen en toen app updates en daarna lekker gaan gebruiken. Nog geen spijt tot nu toe en de Hub, werkt eigenlijk best goed op Android.

• licre
Ik had gisteren geen tijd om e.e.a. in te stellen, maar vandaag dan voor het eerst in gebruik. En al een paar berichten met mn toetsenbord getypt en uitgeslide getelefoneerd, paar apps er op gezet. Dat bevalt allemaal prima. Ik heb ook eerst de update geïnstalleerd. Heb nu een werkafspraak, dus overige dingen instellen moet ff wachten. Maar mn eerste indrukken zijn ook goed.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Ik heb hem vandaag binnengekregen. Had ook wat screenprotectors besteld, wil ik er eentje op doen, zie ik dat ze te smal zijn en niet eens de breedte van het scherm halen zonder de aflopende randjes ;)

Eerste indrukken: wat is dat ding groot (ben kleine foons gewend), voelt snel aan, mooi scherm en alhoewel zwaar, is het goed verdeeld. Eerste update was een stevige download van bijna 2 GB voor Android 6.0.1 en een stapel apps, maar dat ging allemaal redelijk snel.

Het toetsenbord is niet zo goed als dat van de Q10, ik mis het relief/vorm dat het vinden van toetsen makkelijker maakte op de Q10, ook lijken de toetsen wat kleiner. Zal even wennen worden.

Klacht: dat *** BBM blijft maar melden dat ik er maar eens gebruik van moet maken. Rot op met die app, nooit gebruikt en ga het ook niet gebruiken. Heb uiteindelijk maar in Notifications alles uitgezet voor BBM.

Heb nog geen tijd gehad voor de nano-SIM omruil, dat zal wel donderdag eind van de dag worden...

gambieter wijzigde deze reactie 30-11-2016 00:53 (5%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@gambieter: als je BBM echt niet gebruikt zou ik het gewoon uitzetten bij de algemene instellingen. Dan gaat hij vast ook niet meer miepen.

Ik ben zelf sinds een tijdje over op Apex Launcher in plaats van de standaard Blackberry Launcher. Er is meer in te stellen (hernoemen van apps, makkelijker mapjes maken, apps verbergen, uiterlijk veranderen), en bij twee keer start knop indrukken krijg je een zoekbalkje voor apps die veeeeeel sneller werkt dan de standaard Blackberry device search die je krijgt door de home knop schuin naar links omhoog te swipen. In het algemeen voelt de launcher ook sneller/snappier aan dan de BB launcher.

Het toetsenbord went vanzelf. Ik ben er eigenlijk al aan gewend en het blind typen gaat heel goed. Het toetsenbord van mijn Passport was de feedback beter, maar ik vind het nu weer heerlijk om alle tekens op het toetsenbord te hebben. Dus al met al ben ik zeer tevreden met dit verstopte toetsenbordje.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16-10 18:21

shicomm

<***>

Vanmiddag m'n priv maar meteen opgehaald in de pakketsjop ;)

Lekker degelijk gevoel !
Zit goed en stevig in elkaar zo te voelen , sliden van het keyboard gaat ook lekker soepel.
Keyboard is wel vreselijk wennen , scrollen met keyboard is aan de ene kant heel erg fijn maar niet altijd...
Upgrade naar android 6 verliep zonder issues , benieuwd of de stap naar 7 veel veranderingen gaat brengen..

't is niet allemaal rooskleurig...

* Bij "hard" werken word het toestel al snel heet , erg heet...
* Ik krijg niet het idee dat dit ding sneller is dan m'n oneplus one ; sloom is ie niet maar bloedsnel ? naah..
* Fijn dat de accu vlot vol is met de adapter in de doos ( quickcharge ? ) maar mijn hemel wat gaat het ding ook snel leeg. ( 30% weg in 4 uur tijd ; brightness niet op auto en laag , nog geen simkaart er in )

Ondanks het feit dat ik BBM heb uitgezet krijg ik ook nog steeds meldingen...
Zal nog een heleboel moeten uitzoeken ! ;)

Update:

Inmiddels tegen een eerste "serieus" probleem aangelopen.
Navmii ( offline navigatie ) en lightflow ( led notificatie gedrag aanpassen ) lopen beiden vast op m'n priv terwijl ze op m'n one prima werkten... :X

shicomm wijzigde deze reactie 01-12-2016 00:23 (10%)

I live in darkness , i exist in the shadow

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het hitteprobleem was naar mijn gevoel erger, maar hij kan inderdaad erg warm worden...
De Oneplus One heeft volgens mij een Snapdragon 801, de Priv een 808. Hoewel hij dus een generatie nieuwer is, is hij inderdaad niet veel sneller. Zoals hierboven al aangegeven heb ik het idee dat de standaard launcher ook niet bepaald snel is. Die vervangen door een andere kan misschien al wat vlotter aanvoelen.

Batterijgebruik is bij mij wel prima. Ik rijd meestal naar mijn werk met navigatie (Waze) aan en de telefoon aan de lader, dus ik begin op mijn werk met 100%. Aan het eind van de dag heb ik meestal nog zo'n 70-75% over als ik een beetje bel, mail en een beetje spelletjes doe tussendoor. Zodra je een grafisch wat zwaarder spel gaat doen, loopt de batterij inderdaad bijna zichtbaar leeg.

Lightflow heb je misschien niet nodig. Je kan in ieder geval de kleurtjes van de LED notificatie voor verschillende soorten meldingen aanpassen bij de instellingen.
Navmii zal ik eens proberen; tot nu toe heb ik nog geen programma's gehad die standaard vastlopen op de Priv.

edit: Navmii installeert prima, start op en download kaarten. Route berekenen gaat ook nog goed. Ik zal er vanmiddag mee navigeren op weg naar huis en kijken of hij het dan uithoudt.

gwystyl wijzigde deze reactie 01-12-2016 09:28 (8%)

Mijn toestel is alleen nog heet geworden bij de update, maar heb gelezen dat meer mensen daar last van hebben gehad. Moet zeggen dat mijn BlackBerry Passport vaker heet werd vooral bij gebruik van Android Apps. Nu bijna een week in gebruik maar nog geen heat issues gehad. Ik gebruik dan ook niet heel veel Apps. Voornamelijk, WhatsApp, BBM, email en de browser. Daarnaast zit ik wel is op YouTube en Dumpert.

• Rens1967
Alleen bij updates wordt die van mij wel warm, maar nooit gloeiend heet.
Over het algemeen kom ik op 1 lading de dag wel door. :)

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-10 16:02
quote:
shicomm schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:31:
* Fijn dat de accu vlot vol is met de adapter in de doos ( quickcharge ? ) maar mijn hemel wat gaat het ding ook snel leeg. ( 30% weg in 4 uur tijd ; brightness niet op auto en laag , nog geen simkaart er in )
Apart, bij mij zat er juist geen quickcharge lader bij. De bijgeleverde lader was traag, met een quickcharge lader (die had ik nog liggen) stukken sneller wel inderdaad.

• shicomm

shicomm

<***>

BBM geeft geen meldingen meer gelukkig , blijkbaar was een reboot nodig om dat definitief te maken..

Navmii en lightflow werken nu goed.

Lightflow wil ik gebruiken om verschillende led kleuren te laten zien bij het opladen.
Het bekende side bar probleem ( optie om daar accu status te laten zien werkt niet ) heb ik ook maar da's geen enorm gemis ( staat boven in beeld ook al )

Nu druk doende om 4g werkend te krijgen...
Beetje raar dat je alle mogelijke netwerk opties kun kiezen ( 2g , 3g , 2g en 3g , 4g en 3g en 2g ) maar niet de keuze hebt om alleen 4g te doen...
Telfort komt wel als 4g optie bij de beschikbare netwerken dus het zou moeten kunnen om met 4g te werken maar ben daar nog niet achter..

Bij telfort moet je eerst de 4g bundel ( kosteloos ) aanzetten in de app voordat 4g werkt blijkbaar... ;)

shicomm wijzigde deze reactie 01-12-2016 13:47 (8%)
Reden: update

• Myedvyed
Mooi dat het nu werkt!

Als je je telefoon op alléén 4G wil zetten, kun je dat alleen via een verborgen menu instellen. Ik heb een app gedownload om daarbij te komen, maar je komt daardoor wel bij een paar settings waar je de boel ook flink mee kunt verpesten dus gebruik op eigen risico!

Ik gebruik de 'Advanced Signal Status' app, dan naar onder scrollen en 'Additional info' klikken, dan 'Phone information'.

Je krijgt dan een verborgen menu uit je telefoon te zien (op sommige telefoons kun je daar ook direct bij met een dialer code, maar voor de Priv weet ik die niet). Vlak boven de knop 'Turn off radio' zit een onduidelijke combobox. Als je daarop klikt, kun je ook 'LTE only' kiezen als je alleen 4G wil.

• intricate
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-10 23:02
quote:
shicomm schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:51:

Het bekende side bar probleem ( optie om daar accu status te laten zien werkt niet ) heb ik ook maar da's geen enorm gemis ( staat boven in beeld ook al )
Wat is dat voor probleem? Hij verschijnt niet?
Weet je ook dat die sidebar deactiveert als het te donker is, dus wordt getriggert op de lichtsensor?
Dark Theme in de BlackBerry Launcher update:

• shicomm

shicomm

<***>

quote:
intricate schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:40:
[...]

Wat is dat voor probleem? Hij verschijnt niet?
Weet je ook dat die sidebar deactiveert als het te donker is, dus wordt getriggert op de lichtsensor?
Van wat ik elders lees moet het scherm ook op ambient brightness staan.
Dan gaat de accu nóg sneller leeg dus ik laat het voor wat het is.

Met light flow krijg ik nu keurig een led te zien als m'n priv aan de lader hangt en ook een andere kleur als ie ( bijna ) vol is :)

• Jorca
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-10 12:18
Ik heb sinds een paar dagen een paarse glow op de hele rechter stukje van edge scherm (1-2mm breed). BB service opgebeld en ik krijg een vervangtoestel terwijl de mijne naar reparatiecentrum wordt gestuurd om onderzocht te worden. Als ze iets vinden mag ik de vervangtoestel houden, wat eigenlijk een nieuwe telefoon is.

Verder vind ik het een mooi toestel, ook zeer mooi. Wat ik wel jammer vind is dat het qua animaties sloom aanvoelt, menu en zelfs chrome.
Ik kijk nu naar een hoesje en ik twijfel of ik gewoon 40 euro moet neerleggen voor een origineel hoesje van Blackberry (flip met smartscreen), tot nu toe geen mooie alternatief gevonden.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04:38
quote:
pineapple23 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:24:
Dark Theme in de BlackBerry Launcher update:
[afbeelding]
Thanks voor de tip!!

Mooie achtergrond ook in het voorbeeld, weet iemand welke dat is?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik apex launcher, en daarin heb je niet gewoon een donker thema, maar een nacht mode. Daarmee heb je overdag een licht thema, en 's nachts een donker. E.e.a. Is dan nog naar wens in te stellen (schaduw, kleur, welke tijden etc)

De achtergrond kan je misschien achterhalen door een deel van dat plaatje ut te knippen en door een reverse image search te gooien.

Op eBay en Alibaba zijn ook nog veel hoesjes te vinden die veel goedkoper zijn dan die van BlackBerry zelf, maar de kwaliteit kan ook beduidend lager zijn.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
welke hoesje zijn dat?

als ik op eBay op "blackberry priv" zoek, vind ik alleen toestellen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Moet je de categorie op accessoires zetten.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
nokiaan958GB schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:53:
welke hoesje zijn dat?

als ik op eBay op "blackberry priv" zoek, vind ik alleen toestellen.
Bijvoorbeeld deze http://www.ebay.nl/itm/361458152207 of deze http://www.ebay.nl/itm/322323819148
Als je zoekt op "Priv case" kom je nog wel meer tegen (AliExpress en eBay)

Ik heb een originele slide out case en pouch, maar gebruik ze eigenlijk te weinig. Ik vind hem van de slide out case te lomp worden, en de pouch vergeet ik steeds, dus die ligt na twee dagen ergens waar ik hem toevallig heb neergelegd en dan zit de telefoon meestal weer los in mijn zak.

Ik ben dus ook nog aan het rondkijken naar een goed beschermend hoesje, maar dan één waar hij niet (veel) dikker en breder van wordt. Ik heb de smart case ook geprobeerd maar die vond ik niet handig omdat ik links ben. Dan gaat hij net verkeerd om open om fijn vast te pakken en te typen etc.....

gwystyl wijzigde deze reactie 05-12-2016 08:26 (11%)

• licre
Ik heb een hoesje via bol.com, van B2ctelecom van beige leer (er zijn ook andere kleuren), met opbergvakjes. Daardoor wordt ie wel wat breder, maar ik vind het zelf fijn om 2 of 3 pasjes bij mn telefoon te kunnen steken want die vergeet ik het minst vaak :-).
Ik vind het kwalitatief een fijn hoesje.

• robbert seghers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-09 22:48
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel te twijfelen of ik de blackberry priv zal aanschaffen. dit heeft voornamelijk te maken met updates, stevigheid en snelheid. Ik vroeg mij dus af hoe de priv bestand is tegen vallen etc, of er nog regelmatig updates zijn en of de android versie de komende jaren nog geüpdatet wordt en als laatste hoe de snelheid en kwaliteit is bij regelmatig gebruik voor een langere tijd. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)

groetjes.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
robbert seghers schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:09:
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel te twijfelen of ik de blackberry priv zal aanschaffen. dit heeft voornamelijk te maken met updates, stevigheid en snelheid. Ik vroeg mij dus af hoe de priv bestand is tegen vallen etc, of er nog regelmatig updates zijn en of de android versie de komende jaren nog geüpdatet wordt en als laatste hoe de snelheid en kwaliteit is bij regelmatig gebruik voor een langere tijd. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)

groetjes.
Heb je het topic überhaupt al gelezen? Dit gaat over ervaringen, dus die kan je hier wel vinden als je iets terugzoekt in het topic.

Valbestendigheid is volgens mij nog niet veel benoemd. Die van mij is al verschillende keren van lage hoogte gevallen op een houten vloer, stenen tegels (in keuken, geen betontegels) en op vloerbedekking. Dat overleeft hij prima. Zoals elke telefoon zou ik hem niet uit het raam op straat gooien en dan verwachten dat er niets beschadigt.

• nokiaan958GB
  • Niet online
quote:
gwystyl schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:52:
[...]

Bijvoorbeeld deze http://www.ebay.nl/itm/361458152207 of deze http://www.ebay.nl/itm/322323819148
Als je zoekt op "Priv case" kom je nog wel meer tegen (AliExpress en eBay)

Ik heb een originele slide out case en pouch, maar gebruik ze eigenlijk te weinig. Ik vind hem van de slide out case te lomp worden, en de pouch vergeet ik steeds, dus die ligt na twee dagen ergens waar ik hem toevallig heb neergelegd en dan zit de telefoon meestal weer los in mijn zak.

Ik ben dus ook nog aan het rondkijken naar een goed beschermend hoesje, maar dan één waar hij niet (veel) dikker en breder van wordt. Ik heb de smart case ook geprobeerd maar die vond ik niet handig omdat ik links ben. Dan gaat hij net verkeerd om open om fijn vast te pakken en te typen etc.....
Dankje _/-\o_

Ik zal wel een typevoutje gemaakt hebben :/

Heb altijd leren hoesjes gehad zodat ik de phones makkelijk en snel in een telefoonhouder in de auto kan zetten.
Momenteel heb ik een "shock sock" - zeg maar een soort washandje met klittebandsluiting - die behoorlijk aan het verslijten is :+
De hoesjes van BB vind ik ronduit lelijk. Nog maar even zoeken want zie 123 er niet iets moois tussen staan.

• shicomm

shicomm

<***>

Ik heb voor m'n oneplus one een etuitje van mobiparts aangeschaft , tot m'n stomme verbazing past m'n priv er in !
Het geheel zit een tikkeltje strak maar da's niet echt een probleem.

De bescherming is prima en met de "strap" kan de telefoon er makkelijk uitgehaald worden.

De afgelopen week flink wat play store updates gehad en kreeg zojuist een system update binnen.
Ben benieuwd !

• Rens1967
Valbestendigheid, mijn Priv heeft al een paar keer de aardbol op zich af zien komen, ook van ca 1,5 meter hoog, op laminaat, en steeds overleefd. Ik heb er trouwens de slide out hardcase omheen zitten.

• licre
quote:
shicomm schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:11:

..... en kreeg zojuist een system update binnen.
Ben benieuwd !
Goed dat je het zegt! Schijnbaar krijg ik van systeemupdates dan geen notificatie? Of ik heb s ochtends eea te snel weggeschoven in de haast. Bij mn nexus bleef dat update symbooltje er altijd wel zorgen dat ik hem zag... Maar i.i.g. ben ik nu ook weer up to date :-).

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag is mijn Priv twee keer spontaan uitgevallen. Ik had hem gewoon in mijn zak en later op tafel, en toen ik wat mail/appjes wilde bekijken, was het scherm zwart. Er brandden geen LEDjes, en hij reageerde ook niet op uitschuiven en terugschuiven van het toetsenbord. Hij reageerde vervolgens ook niet op zowel kort als lang drukken op de aan/uitknop. Pas toen ik hem een tijdje aan de lader had gehad, ging hij weer aan. Voor beide uitvallen was het batterijniveau ruim boven de 50%, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad en hoe is het op te lossen?

Ik draai op het moment build AAH995 van een paar dagen geleden met Nova Launcher en een hele zwik programma's/widgets. Ik heb het vermoeden dat het met deze build te maken heeft, maar ik weet het niet zeker. Kan ook een toevallige storing zijn die zich net pas heeft geopenbaard.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Ik draai ook AAH95, maar met BB launcher. Geen problemen tot nu toe.

gambieter wijzigde deze reactie 11-12-2016 19:26 (18%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij is inmiddels weer aan. Ik ben hem nu terug aan het zetten naar fabrieksinstellingen. Als hij het dan nog blijft doen, ga ik er van uit dat het een hardwareprobleem is....

edit: hij is vandaag weer een paar keer blijven hangen.
Mijn collega die ook een Priv heeft, zei dat hij meerdere mensen had gezien op fora met batterijproblemen en vastlopers, dus hij heeft de update nog niet geïnstalleerd. Ik heb nu de Autoloader van de november update gedownload en ga die flashen.
Ik hoop dat hij dan daarna niet meer vastloopt :X

gwystyl wijzigde deze reactie 12-12-2016 15:20 (57%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Inderdaad even met standaard launcher proberen. Hij wordt soms wel heet als hij erg actief is.

Ik gebruik de officiele flipcase in het zwart, via Ebay (£29, dus zeg ¤35 of zo). Die bevalt goed :) . Heb ook de PRIV Slide-Out Hard Shell geprobeerd maar dat is niets wmb. Voor reizen heb ik ook de PRIV Leather Pocket, allemaal via Ebay en dan een stuk goedkoper.

Ik moet zeggen dat het Blackberry On-screen Keyboard beter is dan ik dacht, ik had het eerst op mijn BQ A4.5 gebruikt en die is toch smal qua scherm (en ook lagere resolutie), terwijl het slide-keyboard me wel wat tegenvalt vergeleken met het Q10 toetsenbord. Dat laatste is een stuk beter.

Verder wel blij met mijn Priv :)

gambieter wijzigde deze reactie 11-12-2016 21:39 (47%)

• trobbelsjoeter
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:28
Vodafone is begonnen met VoLTE uitrol in Nederland.
https://tweakers.net/nieu...ellen-via-4g-en-wifi.html

De Blackberry Priv zou eigenlijk ook VoLTE moeten ondersteunen, dit zou je echter zelf moeten inschakelen. https://help.blackberry.c...elp/stk1435674572950.html Waarschijnlijk dat ik deze optie niet kan vinden omdat ik een europees toestel heb. Weet iemand hier meer over?
Is het ook mogelijk om een soort van muiscursor te creeeren met behulp van het fysieke toetsenbord?
Op bijvoorbeeld webpagina's kan ik nu alleen de hele pagina verschuiven - horizontaal / verticaal - maar een specifiek linkje aanklikken kan niet? Heb in de instellingen zitten kijken, BB Launcher weer als default ingesteld in plaats van Apex Launcher, maar misschien kijk ik er wel overheen. Toestel nu enkele dagen in huis en ik moet qua specs wel (aardig) wat inleveren ten opzichte van mijn huidige OnePlus 3, waarbij ik nu vooral de vingerafdrukscanner mis. Ook bijvoorbeeld opladen gaat stukken trager, maar dat afgeronde scherm, die resolutie, dat toetsenbord, de exclusiviteit. Maar weer lekker verder spelen, bevalt tot nu toe prima.

EDIT: Gebruikt één van jullie een TPU-case, dus zo'n 'zachte' en waar heb je die vandaan?
Screenprotectors ook, ben ik nooit zo van, maar als er iemand positieve ervaringen mee heeft?

CLB wijzigde deze reactie 18-12-2016 12:21 (11%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Die Bruine
  • Laatst online: 06:58
Ik gebruik een Skinomi. Simpelweg omdat BSE en Bodyguardz ze niet had. Bevalt prima.
Als case heb ik ook de Incipio. Maakt het toestel wel wat groter, maar so be it.
Skinomi heb ik via Amazon, full body armour. Alleen de zijkanten en onderkant niet geplaatst omdat ik de Incipio gebruik.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Ah ik snap dat sommige mensen de fingerprintscanner missen. Ik heb zelf diverse Smart Lock dingen er in staan. Bij mij thuis en op de zaak standaard ontgrendeld. In de auto bij Bluetooth koppeling ook ontgrendeld. Daarnaast kan je nog wat handige dingen instellen.

• shicomm

shicomm

<***>

quote:
CLB schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:16:
Toestel nu enkele dagen in huis en ik moet qua specs wel (aardig) wat inleveren ten opzichte van mijn huidige OnePlus 3, waarbij ik nu vooral de vingerafdrukscanner mis. Ook bijvoorbeeld opladen gaat stukken trager
Ik vind 'm zelfs slomer dan m'n oneplus one...
Het scheelt niet veel maar toch.. de gpu lijkt wel beter aangezien games net iets soepeler aanvoelen.

Opladen met een 'gewone' 2.4a lader gaat inderdaad niet vlot maar met de meegeleverde ( QC ? ) lader gaat het stukken sneller.
Bijna noodzaak aangezien de accu wel heel erg snel leeg gaat... ( zelfs in 2g , mobiele data / wifi / bt uit en accu besparing aan .. )

Ik heb het bange vermoedden dat zelfs de update naar 7 niet heel veel verbetering gaat brengen...

Bijgeleverde lader heb ik niet gebruikt, is geen QC 2.0-oplader toch? Pas paar daagjes in gebruik, maar bevalt prima, snelheid is voor mij genoeg, accu kan ik nog weinig over zeggen. Nu op zoek naar accessoires :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rens1967
Het stroomverbruik van mijn Priv stelt mij soms voor raadselen...

Hele dag 100%, en pas sinds 10 minuten 98%
Accuduur

Hier kan je zien dat ik hem best gebruikt heb, aan de keren dat het scherm aan was
Scherm aan

En echt een Scherm-aan-tijd van 2 uur en 25 minuten...
SOT

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Die Bruine schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:35:
Ik gebruik een Skinomi. Simpelweg omdat BSE en Bodyguardz ze niet had. Bevalt prima.
Als case heb ik ook de Incipio. Maakt het toestel wel wat groter, maar so be it.
Skinomi heb ik via Amazon, full body armour. Alleen de zijkanten en onderkant niet geplaatst omdat ik de Incipio gebruik.
Skinomi ziet er interessant uit. Hoe bevalt dat? is het makkelijk aan te brengen en blijft het goed zitten op het gebogen stuk van het scherm? En denk je dat de zijkanten en achterkant er goed door beschermd worden? Het lijkt in ieder geval de dunst mogelijke bescherming die je kan krijgen voor de Priv (en veel andere telefoons zo te zien), maar ik vraag me af of die dunne stukjes van de zijkant en onderkant er een beetje uitzien. Zou je kunnen kijken wat voor spul die aanbrengvloeistof is? Ze zeggen een "mild detergent" ofwel zeep, maar is dat opgelost in water of iets anders?
Ik heb een paar screen protectors gehad, maar die kreeg ik er niet mooi op en op het gebogen deel van het scherm liet het te snel los naar mijn smaak.
IQshield heeft ook een full body armour voor de Priv. Deze is nog wat goedkoper. Het principe lijkt erg op dat van Skinomi zo te zien. Ze maken ook gebruik van een aanbrengvloeistof om luchtbellen e.d. onder de skin weg te krijgen. Het installatiefilmpje lijkt ook erg op dat van Skinomi, al lijkt hier een soort rubber wigje bij te zitten waarmee je kan vegen ipv dat je een creditcard in het doekje moet vouwen.

Mijn Priv begon steeds vaker uit te vallen, en maakte daarbij ook een zacht tikkend geluid alsof er iets kortsluiting maakte. Hij is nu terug naar de verkoper. Ik hoop dat hij onder garantie gemaakt/vervangen wordt. Tot hij terug is ga ik rondkijken naar een geschikte case. Mocht hij toch niet gerepareerd/vervangen worden, dan ga ik misschien voor een ander toestel en lijkt het me zonde om nu al wat aan te schaffen.

gwystyl wijzigde deze reactie 19-12-2016 21:30 (28%)

quote:
Nu alleen nog een geschikte winkel / prijs vinden...
Op Amazon vind ik niks, op eBay wel, maar dan zijn de verzendkosten redelijk exorbitant imo.

• Die Bruine
Ik gebruik soortgelijk spul sinds mijn HTC Touch Pro (BSE). Ik lees net reviews van mensen die kennelijk denken dat het een force field a la Star Trek is. Persoonlijk ben ik er tevreden over. De eerste paar dagen moet je wel echt voorzichtig met de telefoon omgaan. Dus voorzichtig in en uit broekzak bv. Daarna kan het heel wat hebben hoor.
Ik heb het plaatje niet meer helaas. Maar ik ben ooit eens met een motorscooter op mijn plaat gegaan. HTC Pro2 onbeschadigd, vinyl wel losgelaten en een gat in mijn broek van waar de Pro2 zat. Het is echt stug en sterk spul.
Aanbrengspul is water met zeep. Tenminste, het spuitbusje wat ik erbij kreeg vertrouwde ik niet zo. Dus ik heb er een druppel zeep en de rest aan water in gedaan (zoals de instructie van Bodyguardz). Geduldig aanbrengen en de tijd nemen om de randen al buigend te laten opdrogen.
Ik heb alleen de bovenste rand aangebracht van alle randen. Heel toevallig afgelopen weekend de rest weggegooid anders had ik die wel opgestuurd.
Die IQ lijkt mij wel de moeite waard. Je hebt dan alleen geen randen. Aan de andere kant, die bescherm je toch niet tegen een stootje. Daarom heb ik dus de Incipio.

Mijn ervaring met die vinyls is dat er verschil zit in dikte en kleur. Dat is echt minimaal. Plakken doen ze allemaal en beschermen tegen krassen ook.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
CLB schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:35:
[...]

Nu alleen nog een geschikte winkel / prijs vinden...
Op Amazon vind ik niks, op eBay wel, maar dan zijn de verzendkosten redelijk exorbitant imo.
Deze op eBay is vrij goedkoop, maar niet van één van de eerder genoemde merken (niet dat ik die ken, dus geen idee of er kwaliteitsverschil is)

Bij een andere die ik net tegenkwam werd het aanbrengen trouwens voorgedaan met een paar druppels afwasmiddel in een klein beetje water.

gwystyl wijzigde deze reactie 19-12-2016 22:08 (11%)

• Die Bruine
Lijkt mij de moeite waard. Mijn advies; altijd water met afwasmiddel gebruiken.

Edit:

Deze heb ik...

Die Bruine wijzigde deze reactie 20-12-2016 08:52 (44%)

quote:
Toch even zo'n full body-protector besteld, naast zo'n misbaksel voor ¤ 3,24...
En ook de BlackBerry Priv Leather Pocket, Tan voor 2 tientjes, komt misschien eind deze week.

CLB wijzigde deze reactie 21-12-2016 15:10 (17%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Waar is zo'n screenprotector voor nodig?
Jullie zijn toch geen aardappelen aan het rooien of met een sloophamer bezig terwijl je de Priv in je hand hebt? :+
Elk scherm met "beschermend glas" bevat op één of andere manier altijd krassen bij me.

quote:
CLB schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:
En ook de BlackBerry Priv Leather Pocket, Tan voor 2 tientjes, komt misschien eind deze week.
Zojuist binnen, mooi staaltje machinaal vakmanschap.
Helaas al te donker voor goede foto's, maar dit is wel chique hoor!

CLB wijzigde deze reactie 24-12-2016 10:25 (48%)

• Rens1967
Ziet er netjes uit. Is de notificatie led ook goed zichtbaar?
quote:
Rens1967 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:47:
Ziet er netjes uit. Is de notificatie led ook goed zichtbaar?
Yes, zeker! Zal straks nog even fotootje proberen te schieten inclusief ledje.

• Kapot
Ik heb dezelfde in het zwart al een half jaar, waardeloos ontwerp, dat rondje voor het ledje is slecht te zien, het BB hoesje voor mijn Z30 had aan de voorkant een een lager flapje waardoor je in het donker voelde wat de voorkant van het hoesje was en waardoor je het ledje altijd zag, waarom ze dit niet bij dit hoesje gedaan hebben is me echt een raadsel.

Ik heb al met het idee gespeeld om bij een hakkebar ofzo de bovenkant van de voorflap een stukje af te laten knippen en weer te laten stikken...

Zit was de Z30:

quote:
Kapot schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:11:
Ik heb dezelfde, waardeloos ontwerp, dat rondje voor het ledje is slecht te zien.
Zoveel mensen, zoveel meningen :)

• Kapot
Klopt, gelukkig wel! ;)

Onder een hoek kan ik het ledje iig niet goed zien, gewoon open laten was in mijn optiek beter geweest!
Ik heb het zelfde hoesje, fijn hoesje. Het toestel kan je toch naked gebruiken, maar als je hem in een tas gooit hoef je niet op te letten of er ook sleutels bij zitten.

• Die Bruine
Met een gatentang of weet ik veel hoe zo een tang heet (broekriemgatenknipper) kun je daar netjes en iets groter gaatje van maken toch?
Ongetwijfeld dat een familielid of kennis er één ergens in een la heeft liggen ;) .

Hebben jullie het ook af en toe dat het symbool keyboard zomaar tevoorschijn komt? Bij mij meestal na het uitschuiven en vervolgens na aanraking van de toetsen. En echt geen klik, simpel aanraken al.
Zojuist btw mijn Unifi gereboot zonder 5GHz aan te passen, en toch geen 5GHz meer op 80MHz op mijn Priv.
PS4, Z1c en Z3c nog wel :/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
Die Bruine schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:22:
Hebben jullie het ook af en toe dat het symbool keyboard zomaar tevoorschijn komt?
Ja, dat heb ik ook van tijd tot tijd. Alleen als ik met uitgeschoven toetsenbord werk.

• Die Bruine
Ahaa, ben er achter ;) als je met een vinger naar beneden schuift op het toetsenbord dan krijg je het Symbolentoetsenbord. Nog een keer naar beneden en je krijgt nummeriek. Nog een keer en het verdwijnt.

Had ik natuurlijk ook eerder kunnen uittesten en uitzoeken :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
Die Bruine schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:36:
Ahaa, ben er achter ;) als je met een vinger naar beneden schuift op het toetsenbord dan krijg je het Symbolentoetsenbord. Nog een keer naar beneden en je krijgt nummeriek. Nog een keer en het verdwijnt.

Had ik natuurlijk ook eerder kunnen uittesten en uitzoeken :+
Ah, nuttig. Zou het best wel eens kunnen zijn, is een beetje te gevoelig dan ;)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik weet dat je met Google met de toetsen power-volumelow een printscreen kunt maken.

Zonder Google is het nog een hele uitdaging om een probleemloze App te vinden om printscreens mee te maken:
- soms moet je toestel geroot zijn
- soms wordt de resolutie teruggebracht waardoor de output onleesbaar is
- soms weigert het en wordt er een foutmelding gegeven

Welke App gebruiken jullie?
Ik wil het gebruiken om als ik een leuk artikel in mijn digitale tijdenschriftenabonnemt lees, ik daar een hardcopy van kan maken.
Geen enkele...
Power + Vol- werkt toch prima?

CLB wijzigde deze reactie 26-12-2016 22:55 (10%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nee, anders vraag ik het toch niet ? :P
quote:
nokiaan958GB schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:46:
Nee, anders vraag ik het toch niet ? :P
Haha dacht ik al, maar werkt hier dus wel, wat gek...

• Rens1967
Ik heb er ook geen problemen mee.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat werkt inderdaad prima, maar je moet tussen twee screenshots wel wachten tot hij het plaatje helemaal verwerkt en opgeslagen heeft. Pas als je in het notificatie scherm kan kiezen om je screenshot te delen kan je de volgende maken.

• Myedvyed
Dat klopt inderdaad, soms als ik het te snel probeer trigger ik op de een of andere manier het genereren van een bug report :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Dat werkt bij mij niet, zou daar een software instelling zijn? Ik gebruik dd BB stock launcher, misschien dat dat uitmaakt?

Lijkt me sterk?

Zijn er meer mensen waarbij de Mobile Hotspot-toggle niet te zien is?
Hij staat aan in mn System Tuner UI-schermpje, maar als ik de notificatiebalk omlaag trek niet?

• Myedvyed
Als je die een tijdje niet gebruikt hebt, verdwijnt hij uit de notificatiebalk. Zodra je hem weer gebruikt blijft hij er een tijdje in staan.

Beetje onhandig in mijn optiek, maar ik heb daarom ook 'Notification Toggle' geinstalleerd, kost extra schermruimte dus niet handig als het je alléén om die toggle gaat. Maar als je meerdere zaken hebt die je altijd togglebaar wil hebben die niet standaard getoond worden (en dat heb ik) is het een uitkomst.
Ah thanks!

Nog steeds jammer dat je geen 'cursor' kunt oproepen ofzo.
Overal doorheen scrollen, selecteren met dubbele klik op toetsenbord.

Handig om een appje te openen of een webwinkel ofzo, gemiste kans.

CLB wijzigde deze reactie 31-12-2016 13:07 (91%)

Update van 126,3MB staat klaar, is dat niet wat groot voor een security-update?

• Myedvyed
Dat is geen extreme grootte voor een security update op de Priv, er zijn zo te zien redelijk wat componenten die waarschijnlijk allemaal in hun volledigheid geupdate worden. Dus ik denk niet dat er stiekem iets anders leuks in verpakt zit :P
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*