Wow, die staat dan daar nieuw op of heb ik echt helemaal verkeerd zitten zoeken, haha. Thanks! Mooi, als die op de site staat kan die in ieder geval ergens in een shop van hun wel te bewonderen zijn, wanneer er voorraad Is natuurlijk.
Dat minpunt slaat echt nergens op, ze konden denk niks anders verzinnen bij coolblue.CLB schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:20:
[...]
Dan had je net de verkeerde medewerker aan de telefoon, toestel staat (gewoon) op de site!
Ten eerste is de iPhone 6s plus ook 192 gram en heeft dit minpunt niet op hun websiteMet een gewicht van 192 gram is het toestel zwaarder dan soortgelijke toestellen.
Ten tweede een soortgelijk toestel, dan ga ik zoeken naar een toestel met fysiek keyboard, maar die zijn er niet haha
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat ik nog niet helemaal helder heb is de kwaliteit van de camera. Ik had laatst een S6 Edge in m'n handen en was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van de foto's. Hoe zit dit met de Priv? Of nog beter: hoe is de camerakwaliteit van de Priv ten opzichte van een BlackBerry Q10?
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Xardas schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:24:
Wat ik nog niet helemaal helder heb is de kwaliteit van de camera. Ik had laatst een S6 Edge in m'n handen en was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van de foto's. Hoe zit dit met de Priv? Of nog beter: hoe is de camerakwaliteit van de Priv ten opzichte van een BlackBerry Q10?
Ik heb zelf nog niet eerder een BlackBerry gehad, maar er is duidelijk consensus over het feit dat dit de beste camera is die BlackBerry ooit heeft uitgebracht, dus beter dan de Q10 en de Passport.
Over image quality zijn de meningen meer verdeeld, lijkt het.
De camera in de S6 Edge zou iets beter moeten zijn dan die in m'n Note 4, en in ieder geval vergelijkbaar. Vergeleken daarmee ligt de kwaliteit bij de Priv ongeveer gelijk, al zul je bij de Priv wat vaker zelf de belichting moeten aanpassen en reageert hij soms trager met het maken van een foto. (Ook hier geldt: hij is veel sneller dan andere BB camera's tot nu toe, maar soms duurt het even en soms maakt hij gewoon helemaal geen foto, b.v. als hij geen focus kan krijgen, lijkt het).
Verder heeft hij niet al die foefjes die de Samsung camera heeft, maar de meeste daarvan gebruikte ik toch nooit, alleen slow motion en dual camera mis ik wel een beetje. Laten dat nu net de twee dingen zijn die vooralsnog niet in 3rd party apps te vinden zijn (dual camera soms wel, maar nooit 'live').
Wat hij wèl heeft, en wat ik niet wist, is ingebouwde burst modus en aansturing dmv. volumeknoppen en spatie. Je kunt dus wel degelijk foto's maken door een volumeknop of de spatie in te duwen. Langer ingeduwd houden (ook voor de on-screen knop) start de burst modus.
Overigens krijgt de Priv binnenkort een update die de snelheid van de rear cam en kwaliteit van de frontcam zou verbeteren, ben benieuwd!
Over image quality zijn de meningen meer verdeeld, lijkt het.
De camera in de S6 Edge zou iets beter moeten zijn dan die in m'n Note 4, en in ieder geval vergelijkbaar. Vergeleken daarmee ligt de kwaliteit bij de Priv ongeveer gelijk, al zul je bij de Priv wat vaker zelf de belichting moeten aanpassen en reageert hij soms trager met het maken van een foto. (Ook hier geldt: hij is veel sneller dan andere BB camera's tot nu toe, maar soms duurt het even en soms maakt hij gewoon helemaal geen foto, b.v. als hij geen focus kan krijgen, lijkt het).
Verder heeft hij niet al die foefjes die de Samsung camera heeft, maar de meeste daarvan gebruikte ik toch nooit, alleen slow motion en dual camera mis ik wel een beetje. Laten dat nu net de twee dingen zijn die vooralsnog niet in 3rd party apps te vinden zijn (dual camera soms wel, maar nooit 'live').
Wat hij wèl heeft, en wat ik niet wist, is ingebouwde burst modus en aansturing dmv. volumeknoppen en spatie. Je kunt dus wel degelijk foto's maken door een volumeknop of de spatie in te duwen. Langer ingeduwd houden (ook voor de on-screen knop) start de burst modus.
Overigens krijgt de Priv binnenkort een update die de snelheid van de rear cam en kwaliteit van de frontcam zou verbeteren, ben benieuwd!
Iemand al een update binnen gehaald van de bb Priv?
Lidy
Verwijderd
Nog niet, ben ook bang dat dat nog wel even gaat duren. Zie op andere forums ook nog geen actie
Overigens een vrij random opmerking wellicht, maar het NL-Alert kwam netjes op tijd binnen op m'n Priv (STV100-4 versie, Vodafone 4G)
Bij mij ook, de nl-alertMyedvyed schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:00:
Overigens een vrij random opmerking wellicht, maar het NL-Alert kwam netjes op tijd binnen op m'n Priv (STV100-4 versie, Vodafone 4G)
Lidy
Ik heb het antwoord van de XDA forums. Je moet de controleerknop mashen en dan wilt hij wel downloaden! 
Mijn telefoon is nu bezig met downloaden.
[ Voor 17% gewijzigd door verizus op 08-12-2015 11:10 ]
kun je laten weten wat je bevindingen zijn na de update? ik ben vooral benieuwd of de camera sneller is geworden.verizus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:06:
Ik heb het antwoord van de XDA forums. Je moet de controleerknop mashen en dan wilt hij wel downloaden!
Na een paar fotootjes hebben gemaakt kan ik zeggen dan de camera minder hapert. Meestal nadat een foto werd genomen hing de camera-app (bij mij) even stil. Dat gebeurt niet meer. Hij moet nog steeds scherpstellen en neemt daarna een foto, wat even ongeveer een seconde duurt.Joshua... schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:39:
[...]
kun je laten weten wat je bevindingen zijn na de update? ik ben vooral benieuwd of de camera sneller is geworden.
De grootste verbetering voor mij is dat ik nu apps kan opslaan op de sd kaart (!). Daarnaast lijkt hij op eerste gezicht iets beter te lopen.
Let wel op dat je even de tijd neemt voor de update. Bij mij nam het ongeveer 15min in beslag en zo'n 15% aan batterij.
Bij instellingen staat helemaal onderin "Over de telefoon". Daarin kan je systeemupdates aantikken en dan zie je onderin je beeld staan "CONTROLEREN OP UPDATE". Deze moet knop moet je herhaaldelijk indrukken en dan geeft hij na een tijdje aan dat er een update beschikbaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:47:
Wat bedoel je hiermee?
Je moet de controleerknop mashen en dan wilt hij wel downloaden!
Dus:
Instellingen -> Over de telefoon -> Systeemupdates -> Controleren op update vaak indrukken.
Inderdaad, vreemd, direct nadat de melding 'Your system is up to date' ofzo verscheen nog eens gedrukt, en inderdaad direct ineens wel een update. Apart, misschien een trucje om 'voor te dringen' in de rij ofzo? Bedankt voor de tip! Nu aan het updaten, ben benieuwd 
Edit: nette update! Geen problemen meer gehad met dubbele toetsaanslagen die niet meegenomen werden (google goggles google goggles google goggles google goggles google goggles typen gaf voorheen een ander resultaat, b.v.) en de camera schiet inderdaad sneller en consistenter foto's!
Edit: nette update! Geen problemen meer gehad met dubbele toetsaanslagen die niet meegenomen werden (google goggles google goggles google goggles google goggles google goggles typen gaf voorheen een ander resultaat, b.v.) en de camera schiet inderdaad sneller en consistenter foto's!
[ Voor 34% gewijzigd door Myedvyed op 08-12-2015 16:12 ]
De mijne is nu ook aan het update. je kunt niet zien hoever hij is. jij wel Myedvyed?
Lidy
Heb de update ook gedraaid en geen problemen. Je kan het inderdaad heel moeilijk zien hoe ver hij is, maar onder het blauw zit een minuscuul streepje dat verkleurt... Heel goed kijkentruffel50 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:03:
De mijne is nu ook aan het update. je kunt niet niet hoever hij is. jij wel Myedvyed?
ah ja ik zie het oranje streepje. nu halverwege downloaden. thanx
Lidy
truffel50 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:07:
ah ja ik zie het oranje streepje. nu halverwege downloaden. thanx
Die was lastig te zien inderdaad, heb ook een paar keer de update settings opnieuw geopend voordat ik het zag
geen hapering meer bij foto maken, lijkt sneller te gaan. Meer zal ik de komende dagen wel ontdekken.
Lidy
Ik neem even 1 opmerking terug over de update: hoewel foto's maken inderdaad sneller lijkt te gaan, heb ik vandaag wederom een paar minuten verspild aan volume buttons of de spatie indrukken zonder er een foto uit te krijgen. Ook de shutter op het scherm indrukken deed daarna niks. Na heel wat proberen was het uiteindelijk gelukt. Heel betrouwbaar is de camera nog steeds niet dus. Maar dit was een firmware upgrade, de BB Camera app zelf zal als het goed is volgende week geupdate worden.
De updates voor de Priv zijn binnen.
Lidy
De grootste verbetering lijkt het keyboard te zijn. Dit ondersteunt nu tot 3 talen tegelijk (voorheen kon je maximum 2 talen tegelijk via een omweg).truffel50 schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:54:
De updates voor de Priv zijn binnen.
En Whatsapp nu ook in hub.zezke schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:33:
[...]
De grootste verbetering lijkt het keyboard te zijn. Dit ondersteunt nu tot 3 talen tegelijk (voorheen kon je maximum 2 talen tegelijk via een omweg).
Lidy
Persoonlijk vind ik de Hub niet echt een nuttige toevoeging. Ik krijg constant dezelfde notificaties van Twitter daar en de dubbele notificaties voor alles maakt het ook wat minder.
Kan iemand bevestigen of de Here maps op de Priv werkt? Op overige BlackBerry apparaten werkt deze niet namelijk.
nbx
De Priv draait gewoon Android hoor, je zal dus geen compatibiliteitsproblemen hebben zoals bij de BlackBerry 10 toestellen.
dan schakel je de notificaties voor twitter in de twitter app toch uitzezke schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:17:
Persoonlijk vind ik de Hub niet echt een nuttige toevoeging. Ik krijg constant dezelfde notificaties van Twitter daar en de dubbele notificaties voor alles maakt het ook wat minder.
iemand al aftermarket hoesjes e.d. gevonden? ik vind alleen maar de officiele, maar die voldoen niet aan mijn wensen
De mensen die hem nu een paar weekjes hebben, wat is de overall-feeling na de eerste dagen *WHOOW*?
Hoe bevalt het toestel, ligt het lekker in de hand, gebruik je het fysieke toetsenbord vaak, accu, scherm?
Hoe bevalt het toestel, ligt het lekker in de hand, gebruik je het fysieke toetsenbord vaak, accu, scherm?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Even heel kort, omdat ik misschien nog een uitgebreide review ga schrijven:
1. Goed!
2. Ja
3. Ja, meer dan 90% van de keren dat ik type, vaak hou ik het toetsenbord ook open terwijl ik andere dingen doe merk ik (b.v. videos kijken), zelfs als dat geen praktisch nut heeft
4. Zit er gelukkig in
Accuduur varieert des Androids van dag tot dag, over het algemeen vergelijkbaar met Note 4 zonder dat ik speciale maatregelen getroffen heb (locatie staat b.v. altijd aan)
5. Soms wat te donker in combinatie met lichtsensor, maar dat komt doordat ik de slider links van het midden heb staan om wat batterij te sparen. Naar rechts schuiven = alles prima zien. Heb er niks op aan te merken, niet te gesatureerd of getint, maar heb hem nog niet naast een ander toestel gelegd.
1. Goed!
2. Ja
3. Ja, meer dan 90% van de keren dat ik type, vaak hou ik het toetsenbord ook open terwijl ik andere dingen doe merk ik (b.v. videos kijken), zelfs als dat geen praktisch nut heeft
4. Zit er gelukkig in
5. Soms wat te donker in combinatie met lichtsensor, maar dat komt doordat ik de slider links van het midden heb staan om wat batterij te sparen. Naar rechts schuiven = alles prima zien. Heb er niks op aan te merken, niet te gesatureerd of getint, maar heb hem nog niet naast een ander toestel gelegd.
Ik deel jouw samenvatting ook. Ben benieuwd naar je uitgebreide review. SuccesMyedvyed schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:10:
Even heel kort, omdat ik misschien nog een uitgebreide review ga schrijven:
1. Goed!
2. Ja
4. Zit er gelukkig inAccuduur varieert des Androids van dag tot dag, over het algemeen vergelijkbaar met Note 4 zonder dat ik speciale maatregelen getroffen heb (locatie staat b.v. altijd aan)
Lidy
Ik moet toch wel bekennen dat ik wel enigzins spijt heb van de S6+ 64GB met keyboard cover. Vandaar dat ik blijf lurken in dit topic. Ook ik wacht met smart op die review van je
. Alhoewel, ik moet er gewoon 1 aanschaffen. Dat is nu wel duidelijk.
Ik merk dat ik het toetsenbord vooral in het donker gebruik, dan is verlichting wel prettig. Qua formaat zal het ook wel overeenkomen. En die vingerafdrukscanner ga ik echt niet zo erg missen denk ik.
Ik merk dat ik het toetsenbord vooral in het donker gebruik, dan is verlichting wel prettig. Qua formaat zal het ook wel overeenkomen. En die vingerafdrukscanner ga ik echt niet zo erg missen denk ik.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Heb zelf laatst Incipio hoesje gehaald best een fijne , had hiervoor orginele flipcase maar kon er niet aan wennen.Denniz0229 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:12:
[...]
dan schakel je de notificaties voor twitter in de twitter app toch uit![]()
iemand al aftermarket hoesjes e.d. gevonden? ik vind alleen maar de officiele, maar die voldoen niet aan mijn wensen

ja ik wil wel graag eentje met schermbescherming en niet een met een klein gat er inKingZ schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:21:
[...]
Heb zelf laatst Incipio hoesje gehaald best een fijne , had hiervoor orginele flipcase maar kon er niet aan wennen.
maar waar heb je hem besteld?
edit:
zo inmiddels de priv helemaal ingesteld... en dat verliep helaas erg buggy.
ook net al meteen hapering op het eerste home scherm

maar het toetsenbord is wel perfect
nu weer verder spelen.
[ Voor 22% gewijzigd door Denniz0229 op 17-12-2015 17:57 ]
Heb direct bij incipio besteld , als je gaat bestellen houd rekening met extra belasting bij douane van ong 26 euroDenniz0229 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:47:
[...]
ja ik wil wel graag eentje met schermbescherming en niet een met een klein gat er in![]()
maar waar heb je hem besteld?
edit:
zo inmiddels de priv helemaal ingesteld... en dat verliep helaas erg buggy.
ook net al meteen hapering op het eerste home scherm![]()
maar het toetsenbord is wel perfect![]()
nu weer verder spelen.
Hoe is de achterkant trouwens? Die schijnt nogal mee te geven...
Als je hem induwt geeft hij een heel klein beetje mee. Als je de telefoon normaal gebruikt merk je daar niks van (althans, ik niet op mijn toestel).
In mijn ervaring is buigen beter dan barsten dus ik zit hier verder niet mee, maar er zijn mensen die moord en brand schreeuwen om de 'buigzame' achterkant en de 'tikkende' voorkant. Het valt niet op totdat je het echt gaat opzoeken en erop gaat letten.
Als je je daaraan zou storen zou ik de Priv vermijden. Ik heb er geen last van en de Priv voelt er voor mij ook niet minder stevig door.
In mijn ervaring is buigen beter dan barsten dus ik zit hier verder niet mee, maar er zijn mensen die moord en brand schreeuwen om de 'buigzame' achterkant en de 'tikkende' voorkant. Het valt niet op totdat je het echt gaat opzoeken en erop gaat letten.
Als je je daaraan zou storen zou ik de Priv vermijden. Ik heb er geen last van en de Priv voelt er voor mij ook niet minder stevig door.
Het klinkt in ieder geval niet als een ramp. Ik zal nog eens wat materiaal opzoeken om te zien hoe "erg" het nu echt is.
Normaal zou ik zeggen: probeer het eens in een winkel, maar dat is in dit geval nogal lastig helaas 
Misschien dat de andere Priv eigenaren hier ook hun mening over kunnen geven zodat je een gemiddelde kunt pakken?
Misschien dat de andere Priv eigenaren hier ook hun mening over kunnen geven zodat je een gemiddelde kunt pakken?
Van tikkende voorkant merk ik er niets van, vlg mij zit het bij de mijne prima.Myedvyed schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:29:
Normaal zou ik zeggen: probeer het eens in een winkel, maar dat is in dit geval nogal lastig helaas
Lidy
In de winkel proberen wordt steeds minder lastig. ik ontving gisteren mail van CoolBlue dat ze de Priv op voorraad hebben. hun prijs is meteen in combinatie met abonnementen erg scherp. De 30ste kan ik verlenging, dan zal ik eens een wandeling naar CoolBlue gaan maken om het device in handen te krijgen.
Toevallig was ik eergisteren in wat telefoonwinkels aan het zoeken maar ze hebben deze nog nergens klopt dat? Nu ik jouw bericht zo lees en een beetje aan het rondneuzen ben hier op het forum krijg ik het gevoel dat het ding niet zo hele goed leverbaar is. Ik zou hem graag eens vasthouden alvorens ik tot aanschaf over ga. Ben namelijk bang dat het ding voor iets te groot gaat zijn.Myedvyed schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:29:
*sowieso
Ik verwacht niet dat je hem snel als display-model zult vinden. Sommige zaken zoals CoolBlue hebben hem mogelijk op voorraad, maar ik weet niet of ze hem uit de verpakking zullen halen voor je.
En dat is erg onhandig voor een telefoon waarbij het inderdaad heel erg fijn is om hem eerst eens vast te kunnen houden.
Mocht je die kans krijgen, hou er dan wel rekening mee dat het toetsenbord niet meteen fijn werkt, dit vereist enige gewenning en dat is normaal (zelfs als je ervaring hebt met QWERTY toetsenbordjes).
En dat is erg onhandig voor een telefoon waarbij het inderdaad heel erg fijn is om hem eerst eens vast te kunnen houden.
Mocht je die kans krijgen, hou er dan wel rekening mee dat het toetsenbord niet meteen fijn werkt, dit vereist enige gewenning en dat is normaal (zelfs als je ervaring hebt met QWERTY toetsenbordjes).
Mooie Nederlandse review: http://www.androidplanet.nl/reviews/blackberry-priv-review/
Ben het er niet helemaal mee eens, maar goed, het is heel erg een 'love it or hate it' telefoon. Wel goed dat ook een NL site hem reviewt.
Er staat overigens een fout in: optische beeldstabilisatie werkt namelijk wèl in 4K mode, maar de extra (optionele) elektronische stabilisatie niet.
Verder herken ik me niet in de performance issues, alle games draaien soepel hier b.v., en heb ook nog geen problemen gehad met afspelen van videos in b.v. 1440P of 4K
Er staat overigens een fout in: optische beeldstabilisatie werkt namelijk wèl in 4K mode, maar de extra (optionele) elektronische stabilisatie niet.
Verder herken ik me niet in de performance issues, alle games draaien soepel hier b.v., en heb ook nog geen problemen gehad met afspelen van videos in b.v. 1440P of 4K
Iemand met hands-on ervaring die hier commentaar op wil geven:CLB schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:44:
Mooie Nederlandse review: http://www.androidplanet.nl/reviews/blackberry-priv-review/
"Het toetsenbord is completer dan dat van de BlackBerry Passport, maar veel lastiger te gebruiken omdat de knoppen kleiner zijn en tussenliggende ruimte ontbreekt. Toetsen kunnen ook niet diep ingedrukt worden, wat de type-evaring onprettig maakt. Het toetsenbord voelt niet intuïtief omdat je constant moet kijken waar je vingers zich bevinden. Ook na lang oefenen is het daardoor lastig om foutloze teksten op te stellen."
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Deels mee eens, ik heb na een maand nog steeds niet het idee dat ik het toetsenbord op m'n duimpje ken. Desondanks vind ik het wel een fijn toetsenbord.
Zie mijn review voor meer details:
productreview: BlackBerry Priv Zwart review door Myedvyed
Mijn complimenten. Een duidelijke en eerlijke review!Myedvyed schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:38:
Deels mee eens, ik heb na een maand nog steeds niet het idee dat ik het toetsenbord op m'n duimpje ken. Desondanks vind ik het wel een fijn toetsenbord.
Lidy
Dankjewel!
Ik zal vandaag nog een sectie toevoegen over de camera (ook een controversieel onderwerp) en een filmpje waarin ik de veelbesproken 'build quality problemen' laat zien. Als het me lukt die te filmen, want ze zijn zo klein
Ik zal vandaag nog een sectie toevoegen over de camera (ook een controversieel onderwerp) en een filmpje waarin ik de veelbesproken 'build quality problemen' laat zien. Als het me lukt die te filmen, want ze zijn zo klein
Die dollarteken is bij mij euro. (zonder de shift).truffel50 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:35:
[...]
Mijn complimenten. Een duidelijke en eerlijke review!
Lidy
Op welke taal heb je het toestel ingesteld? Misschien maakt dat verschil, dan zal ik dat even in de review erbij zettentruffel50 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:57:
[...]
Die dollarteken is bij mij euro. (zonder de shift).
[ Voor 13% gewijzigd door Myedvyed op 19-12-2015 17:46 ]
Ik op nederlands.Myedvyed schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:01:
[...]
Op welke taal heb je het toestel ingesteld? Misschien maakt dat verschil, dan zal ik dat even in de review erbij zetten(Ik heb hem op Engels (US) staan)
Lidy
Hoi, hebben jullie ook last van speling op het scherm ? is dit normaal of kan ik hem best terug sturen ?
Alle Privs hebben een beetje speling, dit is normaal.
De slider blijft uiteindelijk een mechanisch onderdeel, en als dat te los zit voelt het goedkoop aan (en blijft de telefoon niet goed dicht zitten), maar als het te vast zit krijg je de telefoon veel moeilijker open of komen er zelfs krassen door normaal gebruik.
Ik heb 5 andere QWERTY slider telefoons, en daarvan is er maar ééntje die minder speling heeft bij (induwen) dan de Priv, dat is de HTC Touch Pro. Maar als je die openmaakt zie je krasjes langs de randen van het toetsenbord door het open- en dicht schuiven. Bovendien heeft die telefoon dan wel weer de meeste speling bij open'trekken'; je kunt bijna het scherm gewoon van het toestel aftrekken, zo voelt het. Daar heeft de Priv het minst last van, deels doordat het een portrait slider is waarschijnlijk.
De slider blijft uiteindelijk een mechanisch onderdeel, en als dat te los zit voelt het goedkoop aan (en blijft de telefoon niet goed dicht zitten), maar als het te vast zit krijg je de telefoon veel moeilijker open of komen er zelfs krassen door normaal gebruik.
Ik heb 5 andere QWERTY slider telefoons, en daarvan is er maar ééntje die minder speling heeft bij (induwen) dan de Priv, dat is de HTC Touch Pro. Maar als je die openmaakt zie je krasjes langs de randen van het toetsenbord door het open- en dicht schuiven. Bovendien heeft die telefoon dan wel weer de meeste speling bij open'trekken'; je kunt bijna het scherm gewoon van het toestel aftrekken, zo voelt het. Daar heeft de Priv het minst last van, deels doordat het een portrait slider is waarschijnlijk.
Van mijn Priv tikt alleen de linker zijkant las ik er op druk. Het lijkt wel of hij ergens niet goed in klikt.
Mijn scherm heeft totaal geen speling.
Fix:Joshua... schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:54:
Van mijn Priv tikt alleen de linker zijkant las ik er op druk. Het lijkt wel of hij ergens niet goed in klikt.
Screen clicking fix....
Mijn screen klikt niet. de linker zijkant wel.
Ik denk dat je deze bedoelt:
Ik ga dit straks even proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Joshua... op 21-12-2015 11:44 ]
Ik heb de Priv nu 72 uur in bezit, hierbij mijn opsomming van bevindingen:
Keyboard:
Het fysieke keyboard, hét sellingpoint van dit device, valt me ietsje tegen. Misschien ben ik inmiddels gewend aan virtuele keyboards maar ik meen me te herinneren dat het keyboard van mijn oude HTC Desire Z fijner typte dan dit keyboard. De toetsjes zijn niet alleen ontzettend klein, maar zitten ook op elkaar, waardoor ik vaker 2 toetsen tegelijkertijd selecteer. Hopelijk is dit puur gewenning
Het keyboard werkt (nog) niet lekker samen met sommige apps, bijvoorbeeld Telegram. Ik kan er weliswaar mee typen in Telegram, woordvoorspelling/spellingscontrole is niet beschikbaar in Telegram en ook de optie om naar links te swypen om een woord te verwijderen werkt niet in Telegram.
Ik ben er overigens nog niet achter waar ik de instellingen van het fysieke keyboard kan wijzigen. Ik wil graag instellen dat een 'long press' op een toets, het symbool/speciale karakter van die toets invoert. Momenteel moet dat nog via ALT + toets.
Software:
De initiële setup ging bij mij niet echt van een leien dakje. Ik moest alle BlackBerry apps handmatig opzoeken in de Google Play Store en één voor één handmatig updaten voordat Android ze wou herkennen.
Daarnaast is het idee achter BlackBerry Hub heel leuk, maar werkt het in de praktijk (iig voor mij) voor geen meter; Allereerst ondersteund BB Hub geen Telegram wat voor mij al een gemis is. WhatsApp werkt wel, maar stel je ontvangt 50 berichten in een groepsapp, moet je ze stuk voor stuk selecteren/aanklikken in BB Hub, anders blijft BB Hub aangeven dat je ongelezen berichten hebt
.
BB Hub laat (in mijn ogen) ook onzinnige info zien; Waarom zou ik willen weten wie ik gebeld heb? Ik weet zelf toch wel wie ik gebeld heb?
DTEK is, zoals ik al dacht, een placebo app. Alle settings die DTEK aanraadt zijn no-brainers die de gemiddelde Android gebruiker (laat staan Tweaker) allang weet. Ik hoop dat ze met Android 6.0 met bijbehorend app permissions management system DTEK naar een hoger niveau kunnen tillen.
Wat ik overigens ook zo ontzettend irritant vind is dat linksboven in de statusbar de naam van de netwerkprovider voor 3 seconden in beeld blijft, vóórdat je pas je notificatie icoontjes te zien krijgt (elke keer als je je telefoon uit standby haalt). Dus even snel je scherm aanzetten om te checken of je een berichtje hebt zit er voorlopig niet meer in, tenzij je de notification bar naar beneden trekt, dan zie je het meteen
Frontcam:
Die is gewoon bagger. Alsof je foto geschilderd is met aquarel verf door een bezopen straatartiest, kan er niet meer van maken.
Rearcam:
Stelt bij mij niet automatisch scherp, moet ik handmatig doen... voor de rest nog niet uitgebreid getest.
Scherm:
Ziet er prachtig uit, mooie kleuren en de gekromde randen zien er strak uit.
Gesprekskwaliteit:
Dit is bij far de beste/prettigste smartphone die ik ooit heb gebruikt om mee te bellen. Alles is zo ontzettend helder en goed te verstaan, zowel via de luidspreker als gewoon. Dit is iets wat ze goed voor mekaar hebben daar bij BlackBerry!
Flipcover accesoire:
Ik heb de (zwarte) smart flipcover accesoire erbij besteld om het toestel te beschermen, maar dat is helaas een kleine teleurstelling. Alhoewel het hoesje mooi is afgewerkt en degelijk aanvoelt, zit er geen magneetje oid in, waardoor het deurtje niet netjes gecentreerd blijft zitten. Dit is jammer en sowieso kan hierdoor het hoesje openklappen tijdens een val, waardoor het z'n doel voorbij schiet.
Weet iemand overigens hoe ik kan selecteren welke meldingen ik krijg te zien op m'n lockscreen? Ik kan dit nergens terugvinden. Ik kan alleen instellen: Alles weergeven, gevoelige inhoud verbergen of alles verbergen...
Keyboard:
Het fysieke keyboard, hét sellingpoint van dit device, valt me ietsje tegen. Misschien ben ik inmiddels gewend aan virtuele keyboards maar ik meen me te herinneren dat het keyboard van mijn oude HTC Desire Z fijner typte dan dit keyboard. De toetsjes zijn niet alleen ontzettend klein, maar zitten ook op elkaar, waardoor ik vaker 2 toetsen tegelijkertijd selecteer. Hopelijk is dit puur gewenning
Het keyboard werkt (nog) niet lekker samen met sommige apps, bijvoorbeeld Telegram. Ik kan er weliswaar mee typen in Telegram, woordvoorspelling/spellingscontrole is niet beschikbaar in Telegram en ook de optie om naar links te swypen om een woord te verwijderen werkt niet in Telegram.
Ik ben er overigens nog niet achter waar ik de instellingen van het fysieke keyboard kan wijzigen. Ik wil graag instellen dat een 'long press' op een toets, het symbool/speciale karakter van die toets invoert. Momenteel moet dat nog via ALT + toets.
Software:
De initiële setup ging bij mij niet echt van een leien dakje. Ik moest alle BlackBerry apps handmatig opzoeken in de Google Play Store en één voor één handmatig updaten voordat Android ze wou herkennen.
Daarnaast is het idee achter BlackBerry Hub heel leuk, maar werkt het in de praktijk (iig voor mij) voor geen meter; Allereerst ondersteund BB Hub geen Telegram wat voor mij al een gemis is. WhatsApp werkt wel, maar stel je ontvangt 50 berichten in een groepsapp, moet je ze stuk voor stuk selecteren/aanklikken in BB Hub, anders blijft BB Hub aangeven dat je ongelezen berichten hebt

BB Hub laat (in mijn ogen) ook onzinnige info zien; Waarom zou ik willen weten wie ik gebeld heb? Ik weet zelf toch wel wie ik gebeld heb?
DTEK is, zoals ik al dacht, een placebo app. Alle settings die DTEK aanraadt zijn no-brainers die de gemiddelde Android gebruiker (laat staan Tweaker) allang weet. Ik hoop dat ze met Android 6.0 met bijbehorend app permissions management system DTEK naar een hoger niveau kunnen tillen.
Wat ik overigens ook zo ontzettend irritant vind is dat linksboven in de statusbar de naam van de netwerkprovider voor 3 seconden in beeld blijft, vóórdat je pas je notificatie icoontjes te zien krijgt (elke keer als je je telefoon uit standby haalt). Dus even snel je scherm aanzetten om te checken of je een berichtje hebt zit er voorlopig niet meer in, tenzij je de notification bar naar beneden trekt, dan zie je het meteen
Frontcam:
Die is gewoon bagger. Alsof je foto geschilderd is met aquarel verf door een bezopen straatartiest, kan er niet meer van maken.
Rearcam:
Stelt bij mij niet automatisch scherp, moet ik handmatig doen... voor de rest nog niet uitgebreid getest.
Scherm:
Ziet er prachtig uit, mooie kleuren en de gekromde randen zien er strak uit.
Gesprekskwaliteit:
Dit is bij far de beste/prettigste smartphone die ik ooit heb gebruikt om mee te bellen. Alles is zo ontzettend helder en goed te verstaan, zowel via de luidspreker als gewoon. Dit is iets wat ze goed voor mekaar hebben daar bij BlackBerry!
Flipcover accesoire:
Ik heb de (zwarte) smart flipcover accesoire erbij besteld om het toestel te beschermen, maar dat is helaas een kleine teleurstelling. Alhoewel het hoesje mooi is afgewerkt en degelijk aanvoelt, zit er geen magneetje oid in, waardoor het deurtje niet netjes gecentreerd blijft zitten. Dit is jammer en sowieso kan hierdoor het hoesje openklappen tijdens een val, waardoor het z'n doel voorbij schiet.
Weet iemand overigens hoe ik kan selecteren welke meldingen ik krijg te zien op m'n lockscreen? Ik kan dit nergens terugvinden. Ik kan alleen instellen: Alles weergeven, gevoelige inhoud verbergen of alles verbergen...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Een soortgelijk probleem heb ik ook af en toe. Een paar dagen geleden had ik het consistent in Whatsapp, maar toen ik het wilde filmen om aan m'n review toe te voegen bleef het ineens weg. Dit is een software bug; wat er lijkt te gebeuren is dat het toetsenbord 'denkt' dat ie een ander toetsenbord is (b.v. standaard Google keyboard) en alle shortcuts etc. werken dan niet of anders. Bij mij manifesteert het zich door een hoofdletter te maken van de eerste letter van de zin (heb ik uitstaan maar gebeurt in dit geval toch) en als ik de 0 lang ingedrukt houd zie ik een pop-up dialog met o.a. het ø karakter, in plaats van BlackBerry's eigen toetsenbord-uitbreiding waar een emoji knop op staat. Maar zodra ik die pop-up sluit werkt het toetsenbord ineens weer goed. Totdat ik de volgende keer naar Whatsapp ga, dan is het altijd weer gokken. Erg irritant.Freekers schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:08:
Hier is nog geen optie voor helaas.Ik ben er overigens nog niet achter waar ik de instellingen van het fysieke keyboard kan wijzigen. Ik wil graag instellen dat een 'long press' op een toets, het symbool/speciale karakter van die toets invoert. Momenteel moet dat nog via ALT + toets.
Dit is bij iedereen zo, en ook de reden voor sommige slechte reviews: de meeste mensen hebben hun apps niet geupdate omdat dat zo omslachtig werkt.De initiële setup ging bij mij niet echt van een leien dakje. Ik moest alle BlackBerry apps handmatig opzoeken in de Google Play Store en één voor één handmatig updaten voordat Android ze wou herkennen.
Inderdaad irritant. Bij mij gaat BlackBerry nog verder: de homepage van Chrome was op vodafone.nl gezet (heb ik natuurlijk gelijk ongedaan gemaakt) en tijdens het booten zie ik ook een wit scherm met daarop een Vodafone logo, dat krijg ik niet weg. Ik heb een unlocked toestel, en totdat ik er een SIM-kaart in deed zag ik dat bootscherm en die homepage niet! Smerige boel.Wat ik overigens ook zo ontzettend irritant vind is dat linksboven in de statusbar de naam van de netwerkprovider voor 3 seconden in beeld blijft, vóórdat je pas je notificatie icoontjes te zien krijgt (elke keer als je je telefoon uit standby haalt). Dus even snel je scherm aanzetten om te checken of je een berichtje hebt zit er voorlopig niet meer in, tenzij je de notification bar naar beneden trekt, dan zie je het meteen
ik irriteer me hier dus mateloos aan bij mijn priv.Joshua... schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:39:
[...]
Screen clicking fix....
Mijn screen klikt niet. de linker zijkant wel.
Ik denk dat je deze bedoelt:
[video]
Ik ga dit straks even proberen.
krijg het alleen niet weg zoals hij het doet in de video

Ik krijg het ook niet weg.Denniz0229 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:58:
[...]
ik irriteer me hier dus mateloos aan bij mijn priv.
krijg het alleen niet weg zoals hij het doet in de video
Dit was bij mij ook het geval! Ik heb ook een unlocked toestel met een losse vodafone SIM. Zodra ik deze erin deed kreeg ook ik een vodafone bootscherm (weliswaar 2 seconden, maar toch). Zelf gebruik ik geen Chrome, dus dat was me nog niet opgevallen.Myedvyed schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:04:
Inderdaad irritant. Bij mij gaat BlackBerry nog verder: de homepage van Chrome was op vodafone.nl gezet (heb ik natuurlijk gelijk ongedaan gemaakt) en tijdens het booten zie ik ook een wit scherm met daarop een Vodafone logo, dat krijg ik niet weg. Ik heb een unlocked toestel, en totdat ik er een SIM-kaart in deed zag ik dat bootscherm en die homepage niet! Smerige boel.
Ik hoop dat Android 6 snel uitkomt voor de Priv, dan zal het toestel pas echt tot z'n ware potentie komen (icm DTEK)
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb de Priv nu een dag in mijn bezit en ben tot nu toe erg tevreden. Ik kom van een Nexus 5 en de batterij is een verademing! Als we screen on time als vergelijkingsmateriaal gebruiken, dan zat ik bij de Nexus 5 altijd al na een uur of 3 met een lege batterij. Bij de Priv heb ik het scherm nu al 4 uur gebruikt en ik heb nog ruim 40% over... De build quality bevalt me prima. Af en toe klinkt het wat hol, maar je zit natuurlijk met het slidermechanisme. De achterkant deukt inderdaad iets in, maar ik vind het tot nu toe niet storend. Camera lijkt het tot nu toe goed te doen, maar die heb ik nog niet zo geprobeerd. Het toetsenbord is even wennen... Ik had nog nooit eerder een fysiek QWERTY-toetsenbord gebruikt op een telefoon. Het went op zich redelijk snel, typt tot nu toe wat langzamer, maar is voor mij wel een stuk preciezer! Dit bericht is ermee getypt ☺
Iemand die de Priv al in de winkel heeft gezien? Wil hem wel eens proberen!
mijn priv melde zojuist, dat er een software update was... slechts 17Mb groot, uitgevoerd en zie geen verschil... gezocht op internet (niet heel erg goed, ok...), maar kan niks vinden.. iemand een idee? of security update?
Had beter 2 tellen kunnen wachten met posten...
Zoals ik al dacht security update...
Had beter 2 tellen kunnen wachten met posten...
Zoals ik al dacht security update...
[ Voor 30% gewijzigd door superericje op 04-01-2016 16:18 ]
Ik heb dat update al binnen. Zie nog weinig verschillen alleen de dtek is wel verbetert.
[ Voor 51% gewijzigd door truffel50 op 04-01-2016 18:50 ]
Lidy
Wat bedoel je daarmee? Ik zie geen verschil in dtek....truffel50 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:45:
Ik heb dat update al binnen. Zie nog weinig verschillen alleen de dtek is wel verbetert.
Bij mij laat hij lang niet altijd het oplaad balkje aan de zijkant zien als ik hem aan de lader heb hangen. Zowel op de originele lader als andere laders. Soms laat hij het zien en soms niet.
Hebben jullie dit ook en weten jullie hoe dit kan?

EDIT:
Het heeft blijkbaar te maken met het omgevingslicht. als het licht is gaat de indicator aan.
(Bron: http://forums.crackberry....onger-shows-edge-1047089/ )

EDIT:
Het heeft blijkbaar te maken met het omgevingslicht. als het licht is gaat de indicator aan.
(Bron: http://forums.crackberry....onger-shows-edge-1047089/ )
[ Voor 21% gewijzigd door Joshua... op 05-01-2016 13:42 ]
Ik heb hetzelfde, maar vond het niet zo spannend of het er wel of niet komt.Joshua... schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:36:
Bij mij laat hij lang niet altijd het oplaad balkje aan de zijkant zien als ik hem aan de lader heb hangen. Zowel op de originele lader als andere laders. Soms laat hij het zien en soms niet.
[afbeelding]
Om dat balkje te krijgen moet je twee opties actief hebben: Ambient display en de optie voor het balkje zelf. Zonder Ambient display werkt het niet (dan gaat het balkje weg zodra je scherm uit is).
Zoals gezegd is het soms wel en soms niet.Myedvyed schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:15:
Om dat balkje te krijgen moet je twee opties actief hebben: Ambient display en de optie voor het balkje zelf. Zonder Ambient display werkt het niet (dan gaat het balkje weg zodra je scherm uit is).
Heb verder vanaf dag 1 geen instellingen meer verandert.
Mijn opmerking was met name gericht aan mensen (mochten die er zijn) die het balkje wel zien als het scherm aan is, maar niet als het uit staat. Als je dat verband niet doorhebt kan dat ook op inconsistent gedrag lijken (soms zichtbaar, soms niet) en dan zou je mogelijk wat aan die info hebben.
Ik kreeg zelf maar geen balkje toen m'n scherm uitstond, dat bleek te komen doordat ik Ambient Display uit had gezet en in de settings nergens werd aangegeven dat die zaken met elkaar te maken hadden (weet niet of dat al veranderd is ondertussen).
Bij mij staat het nu iig consistent uit
Ik kreeg zelf maar geen balkje toen m'n scherm uitstond, dat bleek te komen doordat ik Ambient Display uit had gezet en in de settings nergens werd aangegeven dat die zaken met elkaar te maken hadden (weet niet of dat al veranderd is ondertussen).
Bij mij staat het nu iig consistent uit
http://www.techrepublic.c...y-for-easier-interaction/
Het idee ervan is dat je notifications op je/een lockscreen te zien krijgt (dat ook nog eens vanzelf aan gaat als er eentje binnenkomt). Op OLED schermen kost dat relatief weinig energie. Het batterijbalkje lijkt ergens van dit systeem gebruik te maken, waarschijnlijk zodat ook bij een gelocked toestel met scherm 'uit' het balkje getoond kan worden.
Heb het zelf nog niet gebruikt want ik wil geen notifications op m'n lockscreen en al helemaal niet dat m'n display bij elke notification aan gaat, al is het maar deels
Het idee ervan is dat je notifications op je/een lockscreen te zien krijgt (dat ook nog eens vanzelf aan gaat als er eentje binnenkomt). Op OLED schermen kost dat relatief weinig energie. Het batterijbalkje lijkt ergens van dit systeem gebruik te maken, waarschijnlijk zodat ook bij een gelocked toestel met scherm 'uit' het balkje getoond kan worden.
Heb het zelf nog niet gebruikt want ik wil geen notifications op m'n lockscreen en al helemaal niet dat m'n display bij elke notification aan gaat, al is het maar deels
Omgevingsdisplay - Scherm activeren bij ontvangst van meldingentruffel50 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:49:
Wat is een ambient display?
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met WhatsApp (i.c.m. de BlackBerry Hub)?
Veel groepen staan er bij mij 2x in, 1x als "Groepnaam" wat naar wens is, en een 2de keer als "Hans @ Groepnaam", wat van mij niet echt hoeft.
Ook lijkt het er op dat ik "Mute" (in de Hub) niet echt goed werkt, krijg nog altijd een notificatie LED en trilling. Alsmede een notificatie op mijn Pebble (wat ik misschien nog wel het meest irritant vind).
Veel groepen staan er bij mij 2x in, 1x als "Groepnaam" wat naar wens is, en een 2de keer als "Hans @ Groepnaam", wat van mij niet echt hoeft.
Ook lijkt het er op dat ik "Mute" (in de Hub) niet echt goed werkt, krijg nog altijd een notificatie LED en trilling. Alsmede een notificatie op mijn Pebble (wat ik misschien nog wel het meest irritant vind).
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Jep, berichten uit groepen lijken meermaals te verschijnen. Ik heb zelf geen ervaring met de mute functie.
Ik gebruik de hub niet meer omdat ik dan in de hub + de app zelf moet kijken om alle notificaties icoontjes weg moet halen. Beetje dubbelop.
Ik ben net volledig overgeschakeld op de hub (Google mail synchronisatie zelfs volledig uitgeschakeld om wat stroom te besparen). Het bevalt me wel.
Er zijn wel twee nadelen: de Whatsapp notificaties inderdaad van groepschats en dat je niet kan archiven voor gmail accounts.
Er zijn wel twee nadelen: de Whatsapp notificaties inderdaad van groepschats en dat je niet kan archiven voor gmail accounts.
Ik zie nog niet echt het voordeel van de Hub... Het notificatiecentrum van Android is toch praktisch hetzelfde op dit moment? Het laat je notificaties zien en opent de bijbehorende applicatie als je erop tikt, net als de Hub. E-mail is hier volgens mij de enige uitzondering, mits je die via de Hub instelt. Ik gebruik echter Inbox.
Overigens heb ik een beetje een mwa-gevoel gekregen bij de bouwkwaliteit van het toetsel. Het scherm zit toch redelijk los als ik het toetsenbord ingeschoven heb. Dan hoor je toch de hele tijd "getik" als je het scherm aanraakt. Als je vanaf de zijkant lijkt, dan zie je ook dat het scherm onderaan wat hoger zit (en dus losser). Die fix die hier geplaatst is doet niks voor mij.
Verder nog steeds een mooi ding hoor
Ik ben blij met m'n toetsenbordje
Overigens heb ik een beetje een mwa-gevoel gekregen bij de bouwkwaliteit van het toetsel. Het scherm zit toch redelijk los als ik het toetsenbord ingeschoven heb. Dan hoor je toch de hele tijd "getik" als je het scherm aanraakt. Als je vanaf de zijkant lijkt, dan zie je ook dat het scherm onderaan wat hoger zit (en dus losser). Die fix die hier geplaatst is doet niks voor mij.
Verder nog steeds een mooi ding hoor
[ Voor 41% gewijzigd door vickypollard op 10-01-2016 15:59 ]
In het begin was het best lastig om meertaligheid voor het toestenbord te ondersteunen. Inmiddels is er een update voor het toestenbord via de Play Store en kun je deze meertaligheid eenvoudiger instellen:
http://crackberry.com/how...e-support-blackberry-priv
http://crackberry.com/how...e-support-blackberry-priv
Mijn BlackBerry Priv is ook besteld!
Even een klein vraagje, gebruiken jullie een screen protector, en zo ja welke?
Ik heb nu een Note 3 met zo'n klap hoesje, dit lijkt me echter voor de Priv niet zo handig.
Ik heb nu een Note 3 met zo'n klap hoesje, dit lijkt me echter voor de Priv niet zo handig.
screenprotector is niet nodig. ik gebruik nu de orginele flipcover. juist wel handig!Warlock schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:43:
Lidy
Ben zelf altijd fan van de PDAir cases. Goede afwerking en behoud van de "Sleep Magnet".Warlock schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:43:
Als screenprotector gaan er goede geluiden de rondte over de Sikai Glass Protector met Curved edges. Nadeel vind ik dat deze momenteel alleen nog te krijgen zijn met een gekleurde afwerking.

Bedankt heren! Ik zal eerst de originele flip cover proberen!
Ik gebruik ook de originele flip cover. Enig nadeel is wel dat de cover niet goed gesloten blijft, de magneet had gerust wat krachtiger mogen zijn. Voordeel is wel dat je nog handig je notificaties kan zien natuurlijk.
Nu een Priv systeem update ontvangen. Is nu bezig. ben benieuws of Marsmallow bij zit.
Lidy
Ik heb de update net geïnstalleerd. Het waren waarschijnlijk beveiligingsupdates. (17MB)truffel50 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:22:
Nu een Priv systeem update ontvangen. Is nu bezig. ben benieuws of Marsmallow bij zit.
hier ook . dus geen marsmallow:-(Joshua... schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Ik heb de update net geïnstalleerd. Het waren waarschijnlijk beveiligingsupdates. (17MB)
Lidy
Wie kan iets roepen over het toetsenbord van de Priv ten opzichte van het toetsenbord van de Q10? Ik heb zelf nu een Q10. De Priv lijkt mij wel een mooie opvolger.
Het toetsenbord van de Priv doet mij alleen denken aan het toetsenbord van de Nokia N95. Had zelf weinig met dat toetsenbord.
Het toetsenbord van de Priv doet mij alleen denken aan het toetsenbord van de Nokia N95. Had zelf weinig met dat toetsenbord.
* gwystyl meldt.... bij overgang van Vodafone naar KPN krijgen we op de zaak weer nieuwe toestellen. Aangezien een paar collega's de Priv hebben besteld en de andere optie een iPhone 6S is (heb nu een 5S, daarvoor enkele Android toestellen gehad), heb ik gevraagd of ik ook de Priv kon krijgen. Dat is goedgekeurd, dus ik ga hier vast meelezen en zal over enkele weken ook ervaringen mee gaan delen.
Verwijderd
Priv besteld voor 739 euro en hoef de deur er niet voor uit, helaas nog steeds veel geld maar wel de volgende dag in huis (overmorgen dus)
En hoe is de vergelijking tussen de Priv en de Classic?Radical1980 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:19:
Wie kan iets roepen over het toetsenbord van de Priv ten opzichte van het toetsenbord van de Q10? Ik heb zelf nu een Q10. De Priv lijkt mij wel een mooie opvolger.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Hahahaha heb je weer eens een crisis jongen? Jij wisselt vaker van telefoon (inclusief gehaat op merken) dan van ondergoed volgens mij..Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:22:
Priv besteld voor 739 euro en hoef de deur er niet voor uit, helaas nog steeds veel geld maar wel de volgende dag in huis (overmorgen dus)
Verwijderd
Haha... ik vind het gewoon leuk om dingen te testen, betekent niet dat ik mijn huidige toestel weg doe hooritsyaboy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:13:
[...]
Hahahaha heb je weer eens een crisis jongen? Jij wisselt vaker van telefoon (inclusief gehaat op merken) dan van ondergoed volgens mij..
Verder, Android is Android en heb nu een OnePlus2 die heel fijn is en goed, alleen mis het SD kaartje en kwam er laatst achter dat ik NFC toch wel eens nodig heb.. dus als ik toch een extra toestel pak waarom niet de priv.
Verder heb ik alle Priv apps (inc hub etc) op mijn OnePlus 2 staan, meeste apps al vanaf het begin en omdat ik ook een Android watch heb zit ik prima bij Android OS.. nu nog een leuk toestel wat alles heeft dat ik wil
edit Kleine update, bestelling van priv geannuleerd, ik heb gelezen dat hij een price drop krijgt tussen 22-24 Feb dus ik wacht eventjes paar dagen
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 11:08 ]
OnePlus 2? Je ging toch weer over op een iPhone..? Wat is überhaupt alles wat je wilt?Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:19:
[...]
Haha... ik vind het gewoon leuk om dingen te testen, betekent niet dat ik mijn huidige toestel weg doe hoorals hij niet bevalt na een week dan gaat hij weer net zo hard de deur uit! maar dan heb ik hem wel getest
Verder, Android is Android en heb nu een OnePlus2 die heel fijn is en goed, alleen mis het SD kaartje en kwam er laatst achter dat ik NFC toch wel eens nodig heb.. dus als ik toch een extra toestel pak waarom niet de priv.
Verder heb ik alle Priv apps (inc hub etc) op mijn OnePlus 2 staan, meeste apps al vanaf het begin en omdat ik ook een Android watch heb zit ik prima bij Android OS.. nu nog een leuk toestel wat alles heeft dat ik wil
edit Kleine update, bestelling van priv geannuleerd, ik heb gelezen dat hij een price drop krijgt tussen 22-24 Feb dus ik wacht eventjes paar dagen
En kan je niet gewoon gebruikmaken van de korting via de BlackBerry shop? Of is dat geen voordelige deal? Er gaan wel vaker geruchten over het zakken van de prijs, maar om die nu elke keer af te wachten.. zo blijf je bezig toch?
Ik zie hem al dit kopen alsof het niks is.itsyaboy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:13:
[...]
Hahahaha heb je weer eens een crisis jongen? Jij wisselt vaker van telefoon (inclusief gehaat op merken) dan van ondergoed volgens mij..
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke mogen in [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke mogen in [BlackBerry Priv] Levertijden en prijzen