MacBook Pro Retina coating laat los?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
Ik las over het fenomeen dat de coating los kon laten bij de retina macbook. Nu wou ik net me display schoonmaken omdat er nogal veel vlekken opzaten, maar het viel me ineens op dat ik sommige 'vlekken' niet weg kon krijgen.

Is dit de coating die los laat?

https://i.imgur.com/V87hiCl.jpg
https://i.imgur.com/dtDGlSY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Das duidelijk :+ Maar even mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
sweebee schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:52:
Das duidelijk :+ Maar even mee terug naar de winkel.
Dat de coating loslaat op de zwarte rand is een bekend probleem (maar nog geen officieel erkend probleem :)

De Apple Store in Amsterdam repareert dit zonder gezeur.

Maar de vlek midden op je scherm gaan ze moeilijk over doen denk ik. Omdat hiervoor het scherm het toetsenbord moet raken = scherm is doorgebogen = gebruiksschade.

Zie ook: http://www.staingate.org/

[ Voor 3% gewijzigd door Whatson op 27-09-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Heb m bij de mediamarkt gekocht, ga eerst daar langs. Maar geld bij de apple store ook 2 jaar garantie wanneer je hem daar niet gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
sweebee schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:05:
Heb m bij de mediamarkt gekocht, ga eerst daar langs. Maar geld bij de apple store ook 2 jaar garantie wanneer je hem daar niet gekocht hebt?
Nee. Ze geven alleen de limited apple garantie van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Net bij de mediamarkt geweest en hij wordt opgestuurd voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Belachelijk dat Apple het probleem niet erkend. Gelukkig heb ik zelf nergens last van bij mijn MB retina (bijna 2 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Whatson schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:56:
[...]

Maar de vlek midden op je scherm gaan ze moeilijk over doen denk ik. Omdat hiervoor het scherm het toetsenbord moet raken = scherm is doorgebogen = gebruiksschade.

Zie ook: http://www.staingate.org/
Als je op de pagina van Staingate kijkt zie je dat er genoeg bij zijn die ook midden in het scherm dezelfde schade hebben. Lijkt me dus ook een coatingkwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
sypie schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:12:
[...]

Als je op de pagina van Staingate kijkt zie je dat er genoeg bij zijn die ook midden in het scherm dezelfde schade hebben. Lijkt me dus ook een coatingkwestie.
Klopt maar zo denkt Apple er niet over. Vlek in het midden is gebruiksschade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48
Tip voor als het niet gerepareerd wordt: mail Tim Cook (tcook@apple.com). Heb zelf ook dit probleem gehad, net als mijn oom en een oud klasgenootje van me. We hebben allemaal gemaild en via deze weg alsnog een gratis reparatie gekregen (laptops waren 13, 18 en 29 maanden oud). Zelf had ik het probleem bij de webcam, maar mijn oom had het voornamelijk in het midden van het scherm. Is gewoon hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:47

WTM

Tim Cook mailen ?! Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
had ik ook Mbpr uit early 2013 Exact hetzelfde !

vlak voor 2 jaar garantie voorbij was, bij iCentre in Arnhem ingeleverd en onder garantie nieuw scherm gekregen.

Schijnt met de temperatuur te komen, laptop dicht standby. Door de warmte laat de coating los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Belial_666 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:25:
had ik ook Mbpr uit early 2013 Exact hetzelfde !

vlak voor 2 jaar garantie voorbij was, bij iCentre in Arnhem ingeleverd en onder garantie nieuw scherm gekregen.

Schijnt met de temperatuur te komen, laptop dicht standby. Door de warmte laat de coating los
Is niet waar. In warme landen gebeurt het net zo vaak als in koude landen volgens staingate.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
Volgens iCenter gaat het erom dat doordat de laptop aan staat en de klep dicht gaat de warmte slecht weg kan en dat zorgt dat de coating slecht wordt.

Maar dat was de redenatie van de man van iCenter.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is dit ook nog een issue bij 2015 modellen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Belial_666 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:56:
Volgens iCenter gaat het erom dat doordat de laptop aan staat en de klep dicht gaat de warmte slecht weg kan en dat zorgt dat de coating slecht wordt.

Maar dat was de redenatie van de man van iCenter.
Dat zou dan een enorme ontwerp fout zijn, aangezien het de bedoeling is dat je macbooks ook heel makkelijk in clamshell modus kan gebruiken... Al is het hele staingate verhaal natuurlijk een fout.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Belial_666 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:25:
Laptop dicht om in stand-by te zetten geeft weinig warmte. Een MacBook (Pro) is snel afgekoeld tot aangename temperaturen.

Wanneer clamsshell mode gebruikt wordt is het een ander verhaal, maar dan nog is het bizar dat de coating loslaat. (en dat Apple er geen terugroepactie of uitgebreide garantie van maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Even een update. Heb 'm net opgehaald bij Mediamarkt.

Volgens Apple viel het dus niet onder de garantie en zou het 631 euro kosten. Gelukkig heeft mediamarkt dit bedrag betaald.

Eerst dacht de medewerker van mediamarkt dat ik het bedrag moest betalen maar die had het dus fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
sweebee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:53:
Even een update. Heb 'm net opgehaald bij Mediamarkt.

Volgens Apple viel het dus niet onder de garantie en zou het 631 euro kosten. Gelukkig heeft mediamarkt dit bedrag betaald.

Eerst dacht de medewerker van mediamarkt dat ik het bedrag moest betalen maar die had het dus fout :)
Ja, je hebt hem bij MM gekocht, zij hebben hem onder garantie ingenomen, maar apple zegt: Geen garantie -> MM moet betalen

Heeft Apple het op schade veroorzaakt door gebruiker gegooid of is het slijtage?

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 16-10-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Wat Apple aan mediamarkt had doorgeven was dat het buiten garantie viel omdat die ouder van 1 jaar was. Verder stond er niets bij over gebruikersschade of slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Wat is overigens dan de juiste manier om een macbook metdeze coating/laag schoon te maken?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
Weet ik veel, zonnewind deeltjes langzaam er over heen laten blazen, de vleugels van tinkelbel als doekje.

Ik weet dat er veel wordt aangegeven wat niet goed zou zijn maar het doekje wat er bij zat zou afdoende moeten wezen.

Wel fijn dat ze in ieder geval de panelen gaan vervangen voor gratis

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
SpoekGTi schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:02:
Weet ik veel, zonnewind deeltjes langzaam er over heen laten blazen, de vleugels van tinkelbel als doekje.

Ik weet dat er veel wordt aangegeven wat niet goed zou zijn maar het doekje wat er bij zat zou afdoende moeten wezen.

Wel fijn dat ze in ieder geval de panelen gaan vervangen voor gratis
Misschien kunnen ze dan ook meteen een mat scherm voor een meerprijs aanbieden :+
Ik zou er zeker voor gaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Dit:

http://www.macrumors.com/...uality-program-staingate/

"Apple will replace affected Retina displays at no cost for MacBook or MacBook Pro models with Retina displays within three years from the date of original purchase, or one year from October 16, 2015, whichever is longer. Affected customers that have already incurred out-of-warranty costs may be eligible for a refund through AppleCare support. "

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Bossie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:01:
[...]

Wat is overigens dan de juiste manier om een macbook metdeze coating/laag schoon te maken?
Ik gebruik een vochtig doekje en een zeemspons.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik heb heel lichtjes de balk tussen het touchpad en het toetsenbord in beeld, en er zitten een paar puntjes hier en daar in het scherm. Nu ik nog eens goed kijk lijkt het net alsof er met een speld in het scherm is geprikt, er zit echt een voelbaar randje omheen.
En dat terwijl ik het scherm alleen schoonmaak met een microfiber doek, en de macbook altijd in een sleeve stop, zonder druk op het scherm.

Komende vrijdag een afspraak bij de Genius Bar, eens kijken wat zij ervan zeggen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gekocht bij apple zelf?

Laat even weten wat ze zeiden. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Yep, online via apple.nl.

Nog meer mensen met onverklaarbare putjes/speldenprikken?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Chiron schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:20:
Yep, online via apple.nl.

Nog meer mensen met onverklaarbare putjes/speldenprikken?
Dit schijnt stof te zijn wat in je toplaag "gebrand" is.
Ik heb zelf mijn scherm vervanging moeten betalen vorig jaar na enorm veel gezeik in de Apple Stores en bij mijn reseller gezien het laatste nieuwsbericht ga ik vandaag of morgen eens bellen of ik mijn 685 euro terug kan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hier een foto van mijn scherm:

Staingate

Zoals je ziet nog lang niet zo dramatisch als de voorbeelden in het nieuwsbericht, maar dit zijn wel putjes en vlekken die ik niet weg krijg met een microfiber doek, het zit dus echt in het scherm. Als je goed kijkt kan je de toetsen zien en de balk tussen het toetsenbord en de trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Inmiddels is er een Quality Program gestart bij Apple voor deze schermen, ze zullen dus ook vanaf deze week overal gratis vervangen worden (binnen 3 jaar na aanschafdatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
joon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:10:
Inmiddels is er een Quality Program gestart bij Apple voor deze schermen, ze zullen dus ook vanaf deze week overal gratis vervangen worden (binnen 3 jaar na aanschafdatum)
Nope, er is tot nu toe alleen nog maar een interne memo rondgestuurd.

Als er een officieel vervangingsprogramma gestart wordt komt dat hier te staan:

http://www.apple.com/nl/support/exchange_repair/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Chiron schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Nope, er is tot nu toe alleen nog maar een interne memo rondgestuurd.

Als er een officieel vervangingsprogramma gestart wordt komt dat hier te staan:

http://www.apple.com/nl/support/exchange_repair/
Het is misschien geen publiek programma, maar al het geauthoriseerd personeel weet er nu van en dat maakt het officieel genoeg.

Dat betekend dat als je er nu naar vraagt of aankomt met zo een scherm dat ze deze gewoon gratis vervangen als deze in de lijnen van dit programma valt.

Waarom zou het publiekelijk moeten zijn op die pagina? er zijn genoeg niet publieke quality programs, het word altijd netjes opgelost voor een klant hoor, ook al weet deze er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
joon schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:06:
[...]

Het is misschien geen publiek programma, maar al het geauthoriseerd personeel weet er nu van en dat maakt het officieel genoeg.

Dat betekend dat als je er nu naar vraagt of aankomt met zo een scherm dat ze deze gewoon gratis vervangen als deze in de lijnen van dit programma valt.

Waarom zou het publiekelijk moeten zijn op die pagina? er zijn genoeg niet publieke quality programs, het word altijd netjes opgelost voor een klant hoor, ook al weet deze er niets van.
Het heeft wel even geduurd voor dit niet-publieke quality program is gestart, en ook nu nog worden er mensen geweigerd of rekeningen gepresenteerd van +600 euro. Het is echt niet zo dat ze klakkeloos alles repareren. Maar ik hoop van harte met je mee dat ze dat gaan doen, ook in mijn geval vrijdag.
En ik ben ook erg benieuwd of ze het simpelweg vervangen met een identiek scherm, of dat er daadwerkelijk iets verbeterd is aan de coating. Er zijn voorbeelden van mensen die het al 3 keer hebben laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Chiron schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Het heeft wel even geduurd voor dit niet-publieke quality program is gestart, en ook nu nog worden er mensen geweigerd of rekeningen gepresenteerd van +600 euro. Het is echt niet zo dat ze klakkeloos alles repareren. Maar ik hoop van harte met je mee dat ze dat gaan doen, ook in mijn geval vrijdag.
En ik ben ook erg benieuwd of ze het simpelweg vervangen met een identiek scherm, of dat er daadwerkelijk iets verbeterd is aan de coating. Er zijn voorbeelden van mensen die het al 3 keer hebben laten vervangen.
Officieel gezien mag er niets meer geweigerd worden, het programma staat nl gewoon in het service systeem.

Mocht het toch geweigerd worden dan moet het echt komen door externe schade zoals vallen of stoten, als ze dit niet kunnen aantonen dan moet je ze A: Wijzen op het feit dat hier een programma voor loopt. B: Contact opnemen met AppleCare.

Omdat dit programma vrij nieuw is zullen er hier en daar wat miscommunicaties over zijn maar dat trekt wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb geen applecare, maar zit nog anderhalve week af van de garantietermijn van twee jaar. Eigenlijk had ik er al eerder mee langs willen gaan, maar ik kan 'm niet zo lang missen, en had geen zin om voor jan met de korte achternaam in die genius bar te staan omdat ze het niet binnen garantie willen fixen.

De buitenkant van de behuizing is geen krasje of deukje aan te bespeuren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Chiron schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:27:
Ik heb geen applecare, maar zit nog anderhalve week af van de garantietermijn van twee jaar. Eigenlijk had ik er al eerder mee langs willen gaan, maar ik kan 'm niet zo lang missen, en had geen zin om voor jan met de korte achternaam in die genius bar te staan omdat ze het niet binnen garantie willen fixen.

De buitenkant van de behuizing is geen krasje of deukje aan te bespeuren. Ben benieuwd.
"Contact opnemen met AppleCare" = de helpdesk van Apple :D

Komt wel goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Net mn macbook ingeleverd, reparatie gaat 3 tot 5 werkdagen duren. Ingeboekt onder staingate, alhoewel de genius volhield dat er schade was aan het glas door druk. (de pitjes) En dat was een andere issue volgens hem. Maar het wordt gratis gefixed, anders zou het me 376,98 euro kosten. :)

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Mijn scherm is ook vervangen afgelopen dinsdag. Inclusief nieuwe aluminium achterkant. Op mijn reparatie nota stond overigens ruim 600 euro (die ik natuurlijk niet hoefde te betalen). Mijn 3 jaar Apple Care was trouwens in augustus verlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 10-12-2015 09:42 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb het vorig jaar zelf betaald middels mijn reseller.
Afgelopen maandag contact opgenomen en uitgelegd dat er nu een programma loopt en dit ik nota bene vorig jaar zelfs na veel gezeik werd uitgemaakt voor een onvoorzichtige consument.
Ik zou binnen 3 werkdagen wat horen maar tot op heden nog geen reactie, ik bel einde van de dag morgen als ik nog niets gehoord heb hoe mijn verzoek ervoor staat.
De Senior Advisor gaf me wel goede hoop. :)
Voor de mensen die dus zelf betaald hebben, contact opnemen met Apple Support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
amphora schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:42:
Mijn scherm is ook vervangen afgelopen dinsdag. Inclusief nieuwe aluminium achterkant. Op mijn reparatie nota stond overigens ruim 600 euro (die ik natuurlijk niet hoefde te betalen). Mijn 3 jaar Apple Care was trouwens in augustus verlopen.
Ja €600 is nog goedkoop. Aftermarket betaal ik dat alleen al voor het scherm. Komt marge en arbeid nog bovenop XD.

• GeeMoney
Ik heb goed nieuws!
Zojuist bericht gehad van de Senior Advisor dat mijn coulance aanvraag is goedgekeurd en ik dus mijn kosten (ruim 700 euro!) gecrediteerd krijg.

Het is dus zeker even de moeite waard om (ook als je het scherm al zelf hebt laten vervangen) contact op te nemen met Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Even een vraag aan de mensen die dit probleem hadden en het scherm is vervangen; hebben jullie nu last van coating die los laat? Hoe weet je nu dat je dit probleem niet over 2 jaar weer krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Dat weet je niet. Overigens moet ik zeggen dat ik de problemen toch met een korreltje zout neem. Het kan natuurlijk om slechte batches gaan en ik dan toevallig een goed heb, maar ik moet echt moeite doen om het eraf te krijgen (is me nog niet gelukt overigens). Anders krijg ik geen replacement voor m'n 16 (!!) geexplodeerde pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Schuurpapiertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf heb ik ook dit probleem en het begint nu erg vervelend te worden. Gelukkig heb ik Apple Care genomen waardoor Apple beter met deze problemen om schijnt te gaan.

Om dit te laten verhelpen, adviseren jullie mij naar een Apple Store te gaan of het naar een Certified Apple Repair centre (ivm coulance reparatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs is het scherm van mijn macbook binnen 2 dagen kosteloos vervangen bij de Apple Store, uit coulance zonder Apple Care. De garantie was ook al officieel verlopen. Maar men erkende het probleem dat dit gewoon niet mag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Welke Apple Store ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
O+ Had ook last van dit probleem, coating op diverse plekken op het scherm niet meer aanwezig. Gistermiddag bij de Genius Bar van de Apple Store in Amsterdam super netjes geholpen, probleem werd direct onderkend en dat ze dit kosteloos zouden verhelpen. (Laptop gekocht in jan 2015, geen Apple Care). Vandaag mocht ik mijn MacBook alweer ophalen met een vers nieuw scherm incl behuizing. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bigg Balls schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:47:
Welke Apple Store ben je geweest?
Amsterdam, met MBPr gekocht in Singapore. Deden ze niet moeilijk over

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 21-07-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Dit probleem onlangs ook gehad, bij iCenter in Wijchen geweest.
het enige wat ik hier over kwijt wil is dat ik deze specifieke iCenter de volgende keer oversla ;-)
Pagina: 1