Ervaringen retina antireflecterende coating

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om zeer binnenkort mijn late 2011 13" macbook pro te upgraden naar een 2015 model.
Ik heb echter een beetje op het internet gesurfd en kwam toen tegen dat er veel gebruikers zijn waarbij de antireflecterende coating (bij de retina beeldschermen) na een tijdje loslaat en dat dit in veel gevallen ook niet (zelfs tijdens applecare) gratis gerepareerd wordt. Hoe is jullie ervaring hiermee en zouden jullie anders een manier weten om dit te voorkomen? Alvast heel erg bedankt.

Hier een website dedicated voor de 'staingate'
http://www.staingate.org

Vriendelijke groet,

Ylfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik heb meerdere retina modellen gehad en ik heb dit probleem niet ervaren. Houd er rekening mee dat alleen negatieve verhalen online komen te staan. Zet dit af tegen het aantal retina modellen dat is verkocht en ik denk dat de kans klein is dat jou model zoiets overkomt.
Echter, uitsluiten kun je het natuurlijk nooit. En een manier om het te voorkomen is er denk ik ook niet, aangezien het een productiefout betreft. Wellicht dat je dan Apple Care kunt afsluiten, dan ben je in ieder geval ingedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik heb nu een 15 inch rMBP, hiervoor een 13. Nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Heb hier een 15" mid 2014 model dat net geen jaar oud is. Nog geen last van, en ik hoop het ook niet te krijgen natuurlijk. Mijn MacBook gebruik ik echter wel heel veel in clamshell modus, dus ik weet niet of dit eventueel effect heeft op het al-dan-niet versnellen van het proces dat the anti-reflectie coating aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben een goede 4000 mensen in hun database, een klein deel klopt misschien ook niet eens echt. Zet dat af tegen het aantal Macbook Pro's wat Apple verkoopt en ik denk dat het heel erg mee valt. Ik ben van plan ergens einde deze komende maand mijn MBA 11" te upgraden naar een MBP 13", en ik denk niet dat ik me tegen laat houden door zoiets. Overigens vraag ik me ook af waarom deze mensen geen garantie krijgen, want ik heb altijd keurig garantie gekregen met al mijn problemen.

Mijn iPod (zo'n kleine zonder scherm) is zelfs gewoon omgeruild omdat deze opeens niet meer wou opladen en ze konden in de winkel niet zien waarom, dus er werd gewoon een nieuwe uit de vitrine gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:16
Hier een 13" mid 2014, een jaar in het bezit inmiddels en ook geen problemen. Maar ik zit dan ook niet met vette vingers aan mijn scherm.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikeizer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 17:58
Mijn MB Pro retina scherm is net vervangen, onder garantie, vanwege bovenstaand probleem. Altijd netjes met doekje schoongemaakt, maar coating liet opeens los bovenaan. Daarna kon je zo met het doekje de coating verder eraf wrijven. Ook Apple reseller hier gaf aan dat er al velen waren geweest met hetzelfde probleem. Officieel is er door Apple aangegeven 'als éénmalige uitzondering vervangen'. Ze weten donders goed dat er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:21
Exact dezelfde ervaring als ikeizer. Mid-2012 15inch rMBP, half jaar geleden scherm vervangen 'als uitzondering' onder apple care 3jr. Nieuwe scherm nog steeds probleemloos.
Pagina: 1