Vreemde vlek op rand van MacBook pro late 2013 retina scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:39
Tijdens het schoonmaken van mijn MacBook pro merkte ik een raar vlekje op aan de rand van het scherm. Het gaat hier om de zwarte rand om het scherm zelf, maar toch is het vrij storend om te zien. Weet iemand hoe dit komt; in eerste instantie dacht ik dat ik het er wel af kon vegen, maar het werd groter. Dekt mijn Apple warranty dit?

Tips en ervaringen zijn welkom thanks !

Foto:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/10588241_10152648756821255_1546514752_o.jpg?oh=8076b6ecb63ad6c291a7863737d14c62&oe=53DEDE97&__gda__=1407118470_d52f014c6f394d00b65936c42ac21f97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad op mijn late 2013 macbook. Ik had het onder aan het scherm en 1 week later mn scherm van onder naar boven artifacts. Dus kan zijn dat dit een voorteken is van een defect scherm. Ik heb mijn scherm 2 weken geleden laten vervangen bij GeniusBar in Amsterdam. Koste mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is waarschijnlijk het laminaat/de hars die los laat, dit moet gewoon goed zijn en zal drie à vier jaar garantie moeten hebben, de levensduur van het product. Het eerste jaar is de bewijslast bij de winkelier, daarna afhankelijk van de deal, bij jou. Ik zou er mee naar de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:39
Wordt het bij de genius bar direct vervangen? of wordt je product opgestuurd. Ikzelf ga eind deze maand voor een half jaar naar het buitenland, dus een beetje spoed is er wel bij gebaat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er een beetje aan. Hij wordt MEESTAL ter plekke gerepareerd als onderdeel aanwezig is. Ik zat ook met het probleem dat ik veel op reis ben en toevallig 1 dag in Amsterdam was. Had het erbij vermeld en had mn macbook in 1 uur weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Heb je niet domweg de coating er vanaf gepoetst? Doet mij denken aan een situatie op t werk waar iemand de gehele AG/watdanookcoating van een medisch beeldscherm had afgepoetst omdat ze dacht dat het vies was...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bemerkte je tijdens het schoonmaken? Hij lijkt mij groot genoeg om het al eerder te vernemen tijdens het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Ik had dit ook, was een soort barstje van binnen, daarbij zeg ik wel dat dat in MIJN geval was en misschien niet in de jouwe, dan nog raad ik je aan gewoon even naar Amsterdam te gaan en hem daar even na te laten kijken en eventueel repareren.
Ik heb hem gewoon laten maken, was geen enkel probleem om dat te laden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 13:14
Heb hetzelfde probleem. Plots merkte ik in één hoek een paar rare vlekjes. Ik dacht dat het gewoon een vingerafdruk was. Even wat vegen, maar daarna werd het erger.
Na goed gekeken te hebben, zag ik dat het onder en niet op het glas zat.
Nu zie ik ook aan de rechter onderhoek dezelfde vlekjes, en ook rechts over de ganse verticale lengte.
Dit is alleen in het zwarte gedeelte, dus niet in het beeld zelf.
MBP is nog geen jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Retour Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:13
Heeft iemand misschien al ervaring met de afhandeling van Apple in dit soort gevallen?
Ik lijk precies hetzelfde te hebben. Heb zojuist geprobeerd de macbook voor garantie bij een i-center (heb 'm gekocht in de online apple store, maar i-center zit in de buurt), maar de jongen die mij hielp leek niet echt te geloven dat ik alleen maar een microvezeldoek met water had gebruikt. Hij had het probleem wel vaker gezien, maar daarbij hadden mensen middelen gebruikt om het scherm schoon te maken. Derhalve had hij er een hard hoofd in of het onder de garantie zou vallen. Als dit niet zo was dan zou ik tot negentig euro onderzoekskosten moeten betalen.

Mijn plan is nu om maar een afspraak te maken in Amsterdam. Als iemand ervaringen kan delen dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 21:13
ik ben hier ook benieuwd naar. Zelfde probleem. Maak altijd voorzichtig schoon met droog brillendoekje, ineens een stukje coating eraf. Ik wil dat dit opgelost wordt!

Edit: zojuist een afspraak gemaakt bij de Apple store zondag a.s.

[ Voor 17% gewijzigd door depsycholoog op 03-12-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
Dit bood helaas geen soelaas. Volgens Apple valt dit niet onder de garantie. En ook niet onder Applecare. Ik heb een bezel protector besteld, een zwarte, om de krassen te verbergen. Ik ben benieuwd! http://www.stickerboy.net...cbook-pro-13-retina-skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Belachelijk, ik heb exact hetzelfde gehad maar dan midden in het scherm.
Ook op internet lees ik zat verhalen van mensen waarbij dit spontaan lijkt te ontstaan. (Ook bij mij zat het er ineens!) .
Ik heb echt talloze keren met Senior Geniussen gesproken en zelfs meerdere keren naar de Apple Stores geweest en flink beklag gedaan maar ook ik kreeg de melding: gebruikers schade en valt niet onder consumenten recht of garantie :(

Ik heb het uiteindelijk zelf betaald :(

• twilightschild
Wow, dat is eerlijk gezegd wel een beetje een tegenvaller. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de garantie-afhandeling van apple beter zou zijn.
Ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad om langs te gaan bij de apple store. Binnenkort (misschien tegen beter weten in) maar eens een afspraak maken. En anders maar eens kijken of ik ergens kan komen met rechtsbijstand of inboedelverzekering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
twilightschild schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:13:
Wow, dat is eerlijk gezegd wel een beetje een tegenvaller. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de garantie-afhandeling van apple beter zou zijn.
Ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad om langs te gaan bij de apple store. Binnenkort (misschien tegen beter weten in) maar eens een afspraak maken. En anders maar eens kijken of ik ergens kan komen met rechtsbijstand of inboedelverzekering :(
Het "probleem" volgens Apple zat hem in het feit dat ik hem niet in de Apple Store zelf gekocht had maar via een retailer.
Hierdoor had ik na 1 jaar geen recht meer om de MacBook ter reparatie aan te bieden onder consumentenrecht bij de Apple Store zelf.

De retailer had onderzoek laten doen en kwam met het verhaal van gebruikers schade, die bevestigd is door een afdeling van Apple zelf. (gek genoeg moeten retailers daar dus wel degelijk contact mee hebben ook na 1 jaar ouderdom :S )

De status die mijn MacBook toen kreeg in alle systemen was niet meer ongedaan te maken volgens Geniussen. Er zat dus niets anders op dan de reparatie uit te laten voeren en te betalen.

Geloof me, ik ben flink tekeer gegaan in bij zowel de retailer als de Apple Store maar kreeg geen medewerking :(

Iets wat ik overigens ook nog nooit eerder had meegemaakt. Mijn nieuwe Apple spullen komen voortaan in ieder geval bij de Apple Store zelf vandaan en niet meer bij een retailer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Heb het zelf ook met mn Retina 13" en kreeg het zelfde antwoord.
Helaas..

[ Voor 91% gewijzigd door joon op 09-02-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
Voor pietlutten die net als ik gek worden van deze plekjes, ik heb een bezel protector van deze site gekocht en erover heen geplakt. http://www.stickerboy.net...cbook-pro-15-retina-skins

En vind dat het er beter op is geworden. Kan het aanraden als je dus alleen maar krassen hebt op je bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
Kan iemand mij vertellen wat reparatie kost in dit geval?
En hoe kan ik dan weten dat het niet weer terug komt? of is dit alleen bij late 2013's?

Eigenlijk moeten we gewoon Apple onder druk zetten met zijn allen via een consumentenprogramma ofzo, niet leuk dit.

[ Voor 64% gewijzigd door depsycholoog op 20-01-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
flex024 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:38:
Kan iemand mij vertellen wat reparatie kost in dit geval?
En hoe kan ik dan weten dat het niet weer terug komt? of is dit alleen bij late 2013's?

Eigenlijk moeten we gewoon Apple onder druk zetten met zijn allen via een consumentenprogramma ofzo, niet leuk dit.
Dit komt voor zover ik heb kunnen naspeuren op internet bij alle Retina's voor.
Soms is de schade duidelijk veroorzaakt doordat er iets tussen het scherm en toetsenbord heeft gezeten maar in mijn geval was het echt gewoon een rare vlek en ik weet zeker dat er niets tussen heeft gezeten.

Ook komt het vaak voor aan de bovenkant (vlakbij de Camera) dit zou dan komen door nagels of vette vingers volgens Apple.

Scherm vervangen kost 625 euro bij de Apple Stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad, typisch probleem van Apple retina scherm laat 2013... Ik heb deze nu 11 maanden maar garantie no way (apple care)... Dit wordt gezien als schade van buitenaf. Pas op met vloeistoffen (lcd reinigers) dit komt onder rubber randje en tast coating aan. Ik heb zelf maar scherm besteld omdat mijn hele scherm vol zat met vlekken.. Ik lees het hier veel, jammer dat Apple niet iets aan dit structureel probleem doet..!!! Duur zat deze machines..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb precies hetzelfde probleem. product is amper een jaar oud. misschien tros radar inschakelen? Als er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben dan is het gewoon een productiefout en moet dit onder de fabrieksgarantie van 2 jaar vallen. ik vind dit egt onzin dat je vlekjes krijgt bij normaal gebruik en ook nog eens zelf moet gaan betalen voor het herstel ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mee eens, het is vooral ook de willekeur van garantie afhandeling die mij irriteerd.

In de Apple Store zelf werden ter plekke 2 schermen vervangen onder Apple Care maar omdat mijn Macbook ouder was dan 1 jaar moest ik terug naar de reseller en deze gooide het op "gebruikers-schade" officieel vastgesteld door Apple zelf.

Ook de berichten op internet zijn niet consequent. Er zijn mensen die wel geholpen worden onder garantie en er zijn mensen die niet geholpen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 05-02-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb dit ook op het moment bij mijn 13" retina, ben even langs de apple store in den haag geweest en ze gaven aan dat het gerepareerd wordt onder garantie, ik ben m wel 2-3 dagen kwijt omdat ze het best druk hebben.
Ik zou er sowieso op staan dat het niet een gebruikers schade iets is , ze verdienen het meeste aan reparaties dus ze proberen het echt bijna altijd om je ervoor te laten betalen. Vraag desnoods of er een senior bijkomt en dat je dan je beklag bij apple gaat doen. Moet je eens opletten hoe snel ze van mening veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang heb jij je macbook? mijn garantie is net 10 dagen verlopen. ik heb hem nu 1 jaar en 10 dagen
Nebulae schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:26:
Ik heb dit ook op het moment bij mijn 13" retina, ben even langs de apple store in den haag geweest en ze gaven aan dat het gerepareerd wordt onder garantie, ik ben m wel 2-3 dagen kwijt omdat ze het best druk hebben.
Ik zou er sowieso op staan dat het niet een gebruikers schade iets is , ze verdienen het meeste aan reparaties dus ze proberen het echt bijna altijd om je ervoor te laten betalen. Vraag desnoods of er een senior bijkomt en dat je dan je beklag bij apple gaat doen. Moet je eens opletten hoe snel ze van mening veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En je hebt 2 jaar garantie, dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
sypie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:00:
En je hebt 2 jaar garantie, dus wat is het probleem?
Kleine misvatting.
Ligt eraan waar de MacBook vandaan komt namelijk.
Als hij gekocht is in de Apple Store kan je daar inderdaad twee jaar terecht.
Komt hij bij een reseller vandaan (zoals de mijne) dan moet je na 1 jaar naar je reseller terug en kan je niet meer terecht bij een Apple Store tenzij je Apple Care hebt aangeschaft.

PS. in mijn geval Apple Store Haarlem terug geweest en MacBook was 1 jaar en 3 maanden. Seniors alles erbij gehaald, officiele klachten ingediend maar niets werkte. MacBook werd NIET gerepareerd.

Ik heb vaker gehoord dat Den Haag coulanter is inderdaad...

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 06-02-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
Ik ga het dan toch ook maar eens proberen bij Den Haag, want ik heb ook Apple Care. En ik raak die laptop niet meer aan, erger me er kapot aan.
Ik kan alleen geen afspraak maken bij de Genius Bar via de website van Apple, is dit altijd zo in Den Haag?

edit: ik heb Tros radar zojuist geschreven, doen jullie dat ook?
Nebulae schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:26:

[ Voor 3% gewijzigd door depsycholoog op 03-03-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
GeeMoney schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:04:
[...]

Kleine misvatting.
Ligt eraan waar de MacBook vandaan komt namelijk.
Als hij gekocht is in de Apple Store kan je daar inderdaad twee jaar terecht.
Komt hij bij een reseller vandaan (zoals de mijne) dan moet je na 1 jaar naar je reseller terug en kan je niet meer terecht bij een Apple Store tenzij je Apple Care hebt aangeschaft.

PS. in mijn geval Apple Store Haarlem terug geweest en MacBook was 1 jaar en 3 maanden. Seniors alles erbij gehaald, officiele klachten ingediend maar niets werkte. MacBook werd NIET gerepareerd.

Ik heb vaker gehoord dat Den Haag coulanter is inderdaad...
Ik heb het met mijn stomme hoofd ook een tijd laten liggen omdat ik druk was met andere dingen (huis gekocht) en nu ben ik over het jaar heen gegaan |:( . Klein geluk is wel dat ik die van mij wel direct bij de Apple store heb gekocht, dus ik kan nog eens proberen hoe dat af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
twilightschild schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Ik heb het met mijn stomme hoofd ook een tijd laten liggen omdat ik druk was met andere dingen (huis gekocht) en nu ben ik over het jaar heen gegaan |:( . Klein geluk is wel dat ik die van mij wel direct bij de Apple store heb gekocht, dus ik kan nog eens proberen hoe dat af gaat lopen.
Absoluut terug gaan, ze gaan je gewoon helpen tot 2 jaar zonder Apple CARE.
De vraagje alleen of je een repair krijgt of dat ze gebruikersschade als argument gaan gebruiken.
Ik raad je in ieder geval af om naar Haarlem te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
GeeMoney schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Absoluut terug gaan, ze gaan je gewoon helpen tot 2 jaar zonder Apple CARE.
De vraagje alleen of je een repair krijgt of dat ze gebruikersschade als argument gaan gebruiken.
Ik raad je in ieder geval af om naar Haarlem te gaan.
Amsterdam zou voor mij het meest in de buurt zijn. Ik moet ook zeggen dat de verhalen over gebruikersschade mij wel een beetje ervan weerhouden om te gaan omdat ik eigenlijk geen zin heb om een hele dag te discussiëren voor niets.
Aan de andere kant vind ik dat dit bij een product met deze prijs eigenlijk niet zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Iemand een foto van dit probleem? Foto op openingspost werkt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:12:
Iemand een foto van dit probleem? Foto op openingspost werkt namelijk niet.
Op internet genoeg foto's te vinden. Start eens met: http://www.staingate.org zou ik zeggen ;)

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Thx. O shit. Dat ziet er niet fris uit. Heb zelf namelijk ook een late 2013 en gelukkig nergens last van. Gebruik regelmatig een lcd cleaner... Zou het te maken kunnen hebben dat ze een verkeerd middel hebben gebruikt?

Trouwens, wat is het probleem om na 1 jaar gewoon naar de gekochte plek terug te gaan. Stel dat je hem bij de Mediamarkt hebt gekocht kun je daar toch je scherm laten repareren. Valt toch gewoon onder de 2 jaar consumenten garantie.

[ Voor 36% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 21-03-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:06:
Thx. O shit. Dat ziet er niet fris uit. Heb zelf namelijk ook een late 2013 en gelukkig nergens last van. Gebruik regelmatig een lcd cleaner... Zou het te maken kunnen hebben dat ze een verkeerd middel hebben gebruikt?
Er zijn ook gebruikers die er last van hebben die helemaal niks hebben gebruikt, alleen een microvezeldoekje en/of water. (Is sowieso aan te raden ipv goedjes als lcd-cleaner ofzo. Zeker geen alcohol oid gebruiken, zie ook https://support.apple.com/en-lb/HT204172)
Trouwens, wat is het probleem om na 1 jaar gewoon naar de gekochte plek terug te gaan. Stel dat je hem bij de Mediamarkt hebt gekocht kun je daar toch je scherm laten repareren. Valt toch gewoon onder de 2 jaar consumenten garantie.
Inderdaad, consumentengarantie claimen lijkt me verstandig. Gaat alleen niet lukken als MediaMarkt of Apple het cosmetische gebruiksschade noemt. Dan wordt het alsnog dokken voor de gebruiker, ook als is het scherm slechts een maand oud bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Tio Nordin schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:30:
[...]

Er zijn ook gebruikers die er last van hebben die helemaal niks hebben gebruikt, alleen een microvezeldoekje en/of water. (Is sowieso aan te raden ipv goedjes als lcd-cleaner ofzo. Zeker geen alcohol oid gebruiken, zie ook https://support.apple.com/en-lb/HT204172)

[...]

Echt vervelend voor de gebruikers die er last van hebben. Ik zou er echt alles doen om dat te fixen. Maar als ik de verhalen lees is dat dus niet zo makkelijk.
Ik gebruik nu 1,5 jaar bijna dezelfde cleaner op mijn late 2013 en heb echt nergens last van. Moet ik me nu druk maken en niet gebruiken of gewoon doorgaan? Ik heb deze cleaner ook bij al mijn andere laptops gebruikt... gaat altijd prima.

Inderdaad, consumentengarantie claimen lijkt me verstandig. Gaat alleen niet lukken als MediaMarkt of Apple het cosmetische gebruiksschade noemt. Dan wordt het alsnog dokken voor de gebruiker, ook als is het scherm slechts een maand oud bij wijze van spreken.
Vroeg of laat komt Apple vast met een terugroep actie en volledige vergoeding voor reparatie voor de mensen die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:47:
[...]
Vroeg of laat komt Apple vast met een terugroep actie en volledige vergoeding voor reparatie voor de mensen die hier last van hebben.
Laten we het hopen, ook voor de vele gebruikers die hier last van hebben wiens normale garantie (net) vervallen is. Veel klachten bij Apple neerleggen kan een terugroep actie bewerkstelligen/bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In december 2012 heb ik een Retina, 13-inch, Late 2012 gekocht.

Nu zijn er onlangs de bekende vlekken ontstaan op het scherm en ik ben er mee naar de apple store gegaan in Amsterdam.
Ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, ze kunnen niks voor me doen behalve het scherm vervangen voor €457...

Naast me aan de genius bar zat een gozer met dezelfde laptop, zelfde moment gekocht. Die van hem werd wel vervangen omdat hij apple care had. Hoewel het normaal ook niet onder de apple care valt.

In 2012 heb ik er bijna €1800 voor betaald. Dit verwacht je niet van zo'n laptop.

Weet iemand de huidige stand van zaken?
Is er een manier dat je scherm nog wel vervangen wordt?

Verder een oproep aan iedereen met dit probleem om de petitie te tekenen op http://staingate.org
En plaats je reactie op https://discussions.apple.com/thread/6068947?tstart=0

Misschien een idee om vanuit tweakers er een keer aandacht aan te besteden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:02:
In december 2012 heb ik een Retina, 13-inch, Late 2012 gekocht.

Nu zijn er onlangs de bekende vlekken ontstaan op het scherm en ik ben er mee naar de apple store gegaan in Amsterdam.
Ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, ze kunnen niks voor me doen behalve het scherm vervangen voor €457...

Naast me aan de genius bar zat een gozer met dezelfde laptop, zelfde moment gekocht. Die van hem werd wel vervangen omdat hij apple care had. Hoewel het normaal ook niet onder de apple care valt.

In 2012 heb ik er bijna €1800 voor betaald. Dit verwacht je niet van zo'n laptop.

Weet iemand de huidige stand van zaken?
Is er een manier dat je scherm nog wel vervangen wordt?

Verder een oproep aan iedereen met dit probleem om de petitie te tekenen op http://staingate.org
En plaats je reactie op https://discussions.apple.com/thread/6068947?tstart=0

Misschien een idee om vanuit tweakers er een keer aandacht aan te besteden?
Mijn scherm van mijn late 2013 Macbook pro is gisteren ook vervangen, zonder dat ik AppleCare had. Heb je wel een beroep gedaan op consumentenrecht?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik al vanaf halverwege 2014 bezig ben met de vlekken in het scherm, maar nog niet bij een Apple Store was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Apple heeft een ‘Quality Program’ gestart!

http://www.onemorething.n...macbooks-en-macbook-pros/

[ Voor 23% gewijzigd door Koen- op 02-11-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Vandaag een top model i7 13" MacBook Pro Retina ontvangen na reparatie bij de Apple Store Amsterdam. Er zat Apple Care op, maar ook zonder was het gehele beeldscherm gewoon vervangen geweest.

De Mac had naast een 'coating' probleem ook een trackpad die niet goed klikte, nou wat ze vervangen hebben is grandioos:

1. Volledige beeldscherm met behuizing
2. Volledige topcase (behuizing) met toetsenbord en trackpad
3. Splinternieuwe batterij met 0 cycles (zit vast aan de topcase)

Oftewel €698 aan reparaties voor €0,00. Echt top service, bij Apple!

De Mac staat overigens te koop (zie V&A)
Pagina: 1