Autofabrikanten frauderen met uitlaatgas-emissies

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Wom schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:29:
[...]

De engineers bij VAG zijn al lang bezig met electrische auto's. Bekijk dit artikel voor een aardigheid even. Vaak zijn het echter de boekhouders die dergelijke modellen tegenhouden. Er moet uiteindelijk wel gewoon winst gemaakt worden.

In het verleden heeft VAG zich inderdaad laagdunkend uitgelaten over hybrides en andere alternatieve brandstoffen, maar denk dat ze daar wel van aan het terugkomen zijn inderdaad. Men zal ook moeten gok ik zo, dus die accountant is makkelijker te overtuigen nu ;)
Je zult wel gelijk hebben, ik kan me al zo'n strenge boekhouder voorstellen.

Maar het punt is, je hebt eigenlijk helemaal niet zoveel aan die historie. Aan recentere concept cars heb je iets meer, maar nog steeds geeft dat je geen praktijk ervaring.
Ik weet dat ze de Audi R8 E-tron hadden als concept. Leuk en indruk wekkend. Nooit in productie gegaan, en toen kwam er afgelopen jaar toch een nieuwsbericht dat ze er over na dachten.
Maarja, je weet al als je dat ding nu zou uitbrengen, dat hij dan alweer achterloopt.

Tesla, een nieuwe autofabrikant, loopt al dik voorop qua technologie. Ja het is nog te duur voor de gewone man, maar die gasten hebben wel de voorsprong.
Maar dit speelt bij alle 'klassieke' automerken. Velen zijn nogal conservatief in hun opvattingen en kijken de kat eerst uit de boom. Maar als er één schaap over de dam is...
Wanneer is een merk een klassiek merk?
Toyota heeft nu al 17 jaar hybrides, die zeer betrouwbaar blijken. Nissan is goed bezig, die hebben in ieder geval genoeg praktijk ervaring met elektrische auto's. BMW doet dat nu ook.

Maar ik geef je helemaal gelijk, ik zie VW inderdaad nogal als conservatief (en dus niet innovatief) bedrijf, dat eerst de kat uit de boom gaat kijken.

En ik heb ook altijd het idee gekregen dat het van hun allemaal niet hoeft, dat ze liever tot in het oneindige TDI's blijven maken. Dat was ook de kracht van het bedrijf in het verleden. De TDI. Maar ook daar liepen ze heus niet altijd voorop, en tja, je kunt die strategie niet eeuwig zo houden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Waar ben je naar op zoek?

Het zijn nog steeds maar 16.000 auto's vergeleken met 11 miljoen. En ze fixen het meteen.
Tot nu toe stond VAG alleen, was VAG de enige autofabrikant die keihard heeft gefraudeerd. Dit klinkt mij ook als harde fraude in de oren. En het klinkt als het topje van de ijsberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Tot nu toe stond VAG alleen, was VAG de enige autofabrikant die keihard heeft gefraudeerd. Dit klinkt mij ook als harde fraude in de oren. En het klinkt als het topje van de ijsberg.
Ik hoop dat je meer bewijs hebt, want met zo'n verhaal gaat geen rechter met je mee. Voorlopig denkt ook niemand aan boetes of andersoortige straffen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Veel te mager.. VW omzeilde een test door een andere modus in te stellen doordat een test herkend werd.

Ik denk dat Renault keek naar de omstandigheden van zo'n test.
Bv: Temp = 20graden Celsius.
Onder die omstandigheden van die test moet je uitstoot x hebben voor NOx en uitstoot y voor CO2.
Echter is in de praktijk de temperatuur soms -2 en soms 40 graden Celsius.

Als de auto dan niet meer voldoet aan de uitstootnorm kan dan best zo zijn, maar de test die gehaald is en moet worden is op T=20.
Overigens dat een motor bij lagere temperaturen meer CO2 uitstoot is logisch, het verbruik is niet voor niets hoger in de wintermaanden. Ik denk dus eerder dat Renault gebruik maakte van de beperkte regelgeving van zo'n test, terwijl VW daadwerkelijk een andere modus aanzette,

Ik verwacht dat wat Renault heeft gedaan, mocht mijn idee daarvan correct zijn, dat de andere fabrikanten hier ook op gaan falen. Je gaat toch als fabrikant de mazen opzoeken. En ik denk wat VW heeft gedaan, dat dat voor de meeste fabrikanten echt een stap te ver was, en daadwerkelijk oplichterij is..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 20-01-2016 17:53 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, dat een fabrikant uit gaat van een optimale T in een emissietest is normaal, logisch en toegestaan. Daar roep je geen auto's voor terug.

De afstelling van een filter die in de praktijk anders is dan in de test, dat stinkt. Simpel. Dat het stinkt betekent niet dat je Renault op basis van die situatie aan kunt klagen oid, ik heb het niet over bewijs maar over een verdachte situatie die onderzoek rechtvaardigt. Ik vind dat hier heel vreemd wordt geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
1. Het is maar een betrekkelijk klein aantal - 16000 auto's, alleen de Kadjar en Captur 1.5dci 110pk
2. Alleen de periode feb 2015 t/m sep 2015
3. Volgens Autoblog, en ik copy paste even: http://www.autoblog.nl/ni...uitstoot-83763#post-83763
Volgens een woordvoerder van Renault Nederland gaat het om een probleem met de NOx-filters van deze modellen. Dit filter zicht in het uitlaatsysteem en slaat stikstofoxides op. Tijdens het rijden worden deze filters gereinigd, maar door een fout in de software zou dit niet vaak genoeg gebeuren, waardoor de filters vol kunnen raken en dus niet goed meer functioneren.

Volgens Renault Nederland zou calibratie van de software van de auto voldoende moeten zijn, maar Autonews Europe spreekt ook over het vervangen van de oude filters. Mocht dit het geval zijn, dan zou het hele proces per auto zomaar een halve dag in beslag kunnen nemen.

Grote vraag is natuurlijk of Renault de software bewust zo ingesteld heeft dat het de filters minder frequent reinigt dan eigenlijk nodig is. Volgens ANE zou de auto het filter activeren bij buitentemperaturen tussen de 17 en 35 graden -Europese uistoottesten worden uitgevoerd bij omgevingstemperaturen tussen de 20 en 30 graden celcius-, terwijl het in Europa natuurlijk geregeld veel kouder is. Het niet activeren van de filters zou in theorie het brandstofverbruik kunnen terugdringen en/of de prestaties van de auto verbeteren.
Lijkt de auto dus tijdens tests volledig te voldoen, maar bij lagere temperaturen werkt het niet goed, omdat er dan minder/niet gereinigd wordt, waardoor de Franse autoriteiten hier niet mee akkoord gaan, zo lijkt het..

Ik heb zelf het gevoel dat omdat in de koude periode er dus niet gereinigd wordt, waarna tijdens een warmere periode het filter nog te vuil is om aan de eisen te voldoen ofzo.. Waardoor nieuwe Renaults er prima aan voldoen, maar diegenen die rijden tijdens koudere of warmere omstandigheden wellicht er niet aan kunnen voldoen omdat ze niet voldoende gereinigd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 20-01-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:07
Net op het NOS Journaal: Er zijn meer vervuilende dieselauto's bekend gemaakt. Het rapport was al eerder openbaar, maar nu ook welke merken/types getest zijn: http://nos.nl/artikel/208...-dieselauto-s-bekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tja wat Mercedes zegt snijdt wel hout. De auto is gewoon zo gemaakt om bij de omstandigheden zoals bij een testcyclus de juiste waarden te geven. Dat ze ook nog zeggen dat het systeem niet werkt bij lage temperaturen (net als Renault) zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inderdaad, het geeft wel aan hoezeer de testmethode niet aansluit bij de dagelijkse realiteit. Leuk dat alles werkt bij de 22 graden (of zo) die de NEDC test voorschrijft, maar als het bij elke andere temperatuur niet werkt (even gechargeerd), wat heeft het dan voor nut?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:03:
Inderdaad, het geeft wel aan hoezeer de testmethode niet aansluit bij de dagelijkse realiteit. Leuk dat alles werkt bij de 22 graden (of zo) die de NEDC test voorschrijft, maar als het bij elke andere temperatuur niet werkt (even gechargeerd), wat heeft het dan voor nut?
Probleem is alleen dat je altijd bepaalde variabelen moet vastzetten bij testen, anders zijn de testen niet meer reproduceerbaar. Een t=20 is bijvoorbeeld heel normaal in een testomgeving (toen ik nog in het lab stond, was het standaard 20 graden, tenzij de specifieke test om andere temperaturen vroeg).

Als blijkt dat de NOx-uitstoot van diesels echt afhangt van de temperatuur, dan zal de test aangepast moeten worden naar de uitstoot bij bijv. -5, 0, +10, +20 en +30 graden en over de hele linie moeten voldoen. Maar wat doe je met relatieve luchtvochtigheid? De verbranding wordt ook daardoor beïnvloed, een hoge luchtvochtigheid geeft andere resultaten dan een lage (zeker bij het voorkomen van NOx is een hoge luchtvochtigheid voordelig, want de verbrandingstemperatuur ligt iets lager). En helemaal een lastige, de luchtdruk... Die varieert van 900mbar tot 1100mbar (wel meer, maar dit is wel de bandbreedte waarin hij het meeste varieert). Dat is 20% verschil, wat ook echt z'n invloed zal hebben op een verbrandingsmotor.

Dat is hét probleem met testen, je moet variabelen vast gaan zetten, en fabrikanten zullen er vervolgens alles aan doen om bij die vastgestelde variabelen te voldoen, maar daarbuiten is van ondergeschikt belang.

Ik heb een meetinstituut als klant. Zij geven zelfs aan dat ze klanten hebben die een specifiek meetinstituut uitkiezen omdat dat instituut voor die situatie de beste resultaten geeft. Terwijl alle instituten volgens dezelfde internationaal vastgelegde normen meten en alle testrapporten volledig voldoen aan de eisen. Alleen door kleine variaties in de inrichting van de testruimte (volledig binnen de eisen van de testnorm), komen er andere resultaten uit. En we hebben het dan niet over discutabele Chinese meetinstituten, maar Nederlandse, Duitse, Franse, etc.

Dat maakt deze hele discussie dus ook zo complex, enerzijds heb je fabrikanten die absoluut de grenzen opzoeken (zullen ze altijd ontkennen, maar in R&D geldt het halen van de wettelijke vereisten eigenlijk altijd als maximum, en de vereisten overtreffen wordt zelden gedaan), anderzijds omdat praktijk gebruik amper op een betrouwbare reproduceerbare wijze valt te testen.

Maar wat VW deed, een speciaal stukje software schrijven die de test herkend en vervolgens de ECU omschakelen naar een schoner programma, is 100% het actief beïnvloeden van de testresultaten en dat mag gewoon niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:08:
Ondertussen lijken de verdachtmakingen bij Opel grond te hebben.
Bij onderzoek is gebleken dat Opel Zafira's met de 1.6 diesel op de testbank een veel lagere uitstoot hebben als de achterwielen niet draaien dan wanneer de achterwielen wel draaien en zijn Opel dealers stilletjes bezig auto's een nieuwe software te geven waarna dat effect niet meer optreed, de NOx-uitstoot lager is maar de prestaties ook.

http://news.slashdot.org/...oftware-of-polluting-cars
http://deredactie.be/cm/v...mie/2.42592?eid=1.2551652

Mark toch :( Ik had toch wel meer van onze bekende docent van België verwacht.
Als je dan toch een test wilt doen: doe het dan op een verantwoorde manier.
Niet met foutcodes in het geheugen, het haalt alles onderuit 8)7

Maar de Thomas More is weer in beeld geweest, de VRT heeft haar 15 minuten fame gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2016 11:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Chevy454 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:30:
http://deredactie.be/cm/v...mie/2.42592?eid=1.2551652

Mark toch :( Ik had toch wel meer van onze bekende docent van België verwacht.
Als je dan toch een test wilt doen: doe het dan op een verantwoorde manier.
Niet met foutcodes in het geheugen, het haalt alles onderuit 8)7

Maar de Thomas More is weer in beeld geweest, de VRT heeft haar 15 minuten fame gehad.
"Toevallig brute pech gehad"

Veel indruk maakt die verklaring niet bij Pauwels. "Als je hen mag geloven hebben wij dus brute pech gehad dat wij per ongeluk twee defecte Zafira's te pakken hebben gekregen. Toevallig leidden die defecten tot een hogere uitstoot en toevallig ook tot meer kracht. Dat laat ik voor hun rekening."

Een beetje te veel toeval dus, volgens VRT-journalist Luc Pauwels."In Duitsland is er ook een Zafira getest waarvan Opel zei dat die auto niet goed was. Ook de BBC heeft een Zafira getest op zijn uitstoot en daar zei Opel hetzelfde. We moeten tot de conclusie komen dat vier verschillende instanties toevallig allemaal slechte Zafira's te pakken hebben gekregen.""
Och ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe kun je 9 softwarefouten in het motormanagementsysteem hebben. Ik neem toch aan dat alle auto's dezelfde software hebben.
En ze hebben het specifiek over softwarefouten. Als ze nu hadden gezegd "er zit andere software in, iemand heeft in het motormanagementsysteem zitten rommelen (tunen)" dan had ik me er nu nog wat bij kunnen indenken.
De verklaring van Opel vind ik ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:05:
Hoe kun je 9 softwarefouten in het motormanagementsysteem hebben. Ik neem toch aan dat alle auto's dezelfde software hebben.
En ze hebben het specifiek over softwarefouten. Als ze nu hadden gezegd "er zit andere software in, iemand heeft in het motormanagementsysteem zitten rommelen (tunen)" dan had ik me er nu nog wat bij kunnen indenken.
Het gaat niet over bugs, maar over foute waardes of foute staat van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wij hebben het over freeze frame data. Dus 9 foutcodes in het geheugen.
Ongeloofwaardig of niet: Je kunt geen vergelijk meer maken.
Eerst had je software A met 9 foutcodes in het geheugen (die actief geweest kunnen zijn) en daarna heb je software B met 0 foutcodes. Hoe wil je dan gaan vergelijken? Ze vergelijken appels met peren en komen tot de conclusie dat het een meloen is.

In de film zag je dat ze de wagen op de rollen hebben gereden. Zoiets banaals geeft gewoon het pupolistische amateurisme aan. Riool journalistiek met N=2 waarbij ik het heel erg vind dat 1 van de betere docenten van Belgïe zijn naam ermee in verband laat brengen. Maar de reclame heeft gewerkt, de VRT heeft zijn 15 minuten fame gehad.
Obvious troll is obvious.
Alles staan en valt met de meetcondities. Als ze toch zo verdomd zeker zijn van hun zaak: waarom dan geen gerechtsdeurwaarder erbij? Die kan dan bewijzen dat alles tip top verlopen is.

Het is zoals altijd met deze populistische roeptoeters:
Goed, beter, best.
Slecht, slechter, met vernieuwd recept.

Het is komkommer tijd zoals ze het mooi zeggen.

[ Voor 75% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2016 12:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chevy454 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:30:
[...]

Wij hebben het over freeze frame data. Dus 9 foutcodes in het geheugen.
Dan moet je niet spreken over softwarefouten. Softwarefouten zijn fouten in de software en zijn geen foutcodes.
[...]

Ongeloofwaardig of niet: Je kunt geen vergelijk meer maken.
Dat ongeloofwaardig was dus gebaseerd op mijn begrip dat het softwarefouten waren en geen foutcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:23:
Dan moet je niet spreken over softwarefouten. Softwarefouten zijn fouten in de software en zijn geen foutcodes.
My point exactly en wie weet, misschien is wel doelbewust want:
Dat ongeloofwaardig was dus gebaseerd op mijn begrip dat het softwarefouten waren en geen foutcodes.
doel bereikt.

Zoals ik zei: populistische riooljournalistiek zonder enige fatsoenlijke onderbouwing in een kommertijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 20-09 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

De Belgische Zafira was door een marter te grazen genomen; volgens Opel....... :D

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Vandaag ook in het nieuws: anonieme dealer van Opel laat weten dat al enige tijd een ECU update gepusht wordt vanuit Duitsland waarbij geen verdere verklaring bij staat. Dit is iets wat ze normaal gezien altijd verder verklaren, maar bij deze update niet.

Maar aangezien dit anoniem verklaard wordt vind ik dit wat lastig hier waarde aan te hechten eerlijk gezegd.

http://www.hbvl.be/cnt/dm...ware-update-te-bevestigen

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik vind het nogal opmerkelijk dat het gebrek aan gezond verstand ontbreekt.
De timing is inderdaad verdacht maar "eventjes" de emissie instellingen aanpassen?

Dat is een campagne van minimaal 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Chevy454 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:29:
De timing is inderdaad verdacht maar "eventjes" de emissie instellingen aanpassen?

Wie zegt dat ze er niet al 4 maanden mee bezig zijn?

(aannemende dat je bedoelt het maken van de juiste instellingen en testwerk, voordat het verspreid wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Chevy454 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:29:

Wel leuk, als de mogelijkheid bestaat probeer je geldige argumenten te gebruiken, anders begin je uit te pakken met 'riooljournalistiek' en 'populistische roeptoeters' en 'komkommertijd'.

Om even inhoudelijk te reageren: denk jij dat het *niet* aannemelijk is dat 'men' al de hele tijd wist dat deze grijze zone ooit zou worden opengebroken en dus al een 'oplossing' had klaarliggen voor het geval dat het zou nodig zijn? Allez, dat lijkt mij niet onmogelijk, eh. Maar ik heb geen gezond verstand dankzij Volkswagen, dus ik kan het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Afbeeldingslocatie: http://services.vrt.be/data/teletext/webpages-images/P187_01.gif?1453565783290

Komt voorlopig nog geen eind aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De terugroepactie is begonnen met de Amorak, het KBA heeft daarvoor bevestigt dat de modificaties geen negatieve effecten op verbruik/prestatie/CO2 hebben.
Ziel von Volkswagen war es immer, durch diese Maßnahmen keine Veränderung der Verbrauchswerte, der Leistungsdaten oder der CO2- und Geräuschemissionen bei den betroffenen Fahrzeugen herbeizuführen. Das Kraftfahrt-Bundesamt hat für den Amarok bestätigt, dass dieses Ziel vollumfänglich erreicht worden ist.
http://www.volkswagenag.c.../de/news/2016/02/KBA.html

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik kan er nog steeds niet bij hoe het geen effect zou hebben. Wat zou anders de hele drijfveer zijn voor VW om het te doen? Gewoon expres het volk meer dan nodig vergiftigen ofzo? Of staat zo'n Amarok nu veel vaker bij de dealer om Adblue of iets dergelijks bij te vullen met hogere kosten tot gevolg? (want over kosten zegt de KBA niks) Eventueel verminderde levensduur kan ook.

En ik moet nog maar afwachten hoe het uit gaat pakken voor m'n buurman met z'n 1.2 TDI, die al moeite heeft met invoegen. Daar is weinig marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zucht.... :(

De autofabrikanten mogen nu nog langer over doen om hun vervuilende diesels schoon te krijgen:
http://www.autoweek.nl/ni...tel-emissienormen-mislukt

De EU is er dus voor de autolobby, niet voor de burger. Zoveel is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Het feit dat ze al die tijd een oogje hebben toegeknepen totdat ze niet anders konden omdat de Amerikanen het ook hadden ontdekt, duidt erop dat dat al langer het geval was, helaas.

De EU is een vehikel voor de bedrijven, niet voor de burgers.

[ Voor 15% gewijzigd door RuddyMysterious op 04-02-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 18:46

ThunderNet

Flits!

!null schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:56:
Zucht.... :(

De autofabrikanten mogen nu nog langer over doen om hun vervuilende diesels schoon te krijgen:
http://www.autoweek.nl/ni...tel-emissienormen-mislukt

De EU is er dus voor de autolobby, niet voor de burger. Zoveel is wel duidelijk.
Kom op, het is niet alsof het nou zo'n geweldige objectieve test was...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
ThunderNet schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Kom op, het is niet alsof het nou zo'n geweldige objectieve test was...
Dat is toch juist het probleem? Ze mogen door met die ouderwetse test EN ze mogen de marges met 100% blijven overschrijden tot 2020 en vermoedelijk daarna.

En in anders nieuws, kans op longkanker het op ena hoogst in Nederland (van alle Europese landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

!null schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Dat is toch juist het probleem? Ze mogen door met die ouderwetse test EN ze mogen de marges met 100% blijven overschrijden tot 2020 en vermoedelijk daarna.

En in anders nieuws, kans op longkanker het op ena hoogst in Nederland (van alle Europese landen)
Nee, die nieuwe test is net zo slecht!

De temperatuur ergens tussen de 0 en de 30 graden celsius, de zus ergens tussen de x en de z. etc.

Dan krijg je uitstootwaardes van auto A die bij 0 graden celsius gemeten zijn, en uitstootwaardes van auto B bij 30 graden celsius, hoe ga je dat vergelijken?

De extra test bij 160 is ook zo maf, een relatief underpowered autootje moet dan véél harder werken dan een wat zwaarder bemotoriseerde auto.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Die testen moeten gewoon onhafhankelijk gedaan worden, niet meer aan fabrikanten over laten.

Gewoon een Europese nonprofit opzetten waar de fabrikanten aan mogen betalen.

Achteraf nog verifieren of de geleverde auto's wel het zelfde zijn als de exemplaren bij de dealer.

Ook stoppen met die onzin zoals afplakken en zooi uit de auto slopen. Auto moet gewoon in de staat zijn waarin deze geleverd word aan de klant.

En dan ook meteen die importeurs uitsluiten die de auto leveren met velgen die ze meteen na de verkoop vervangen om er maar een paar gram CO2 af te schaven en van die andere trukjes.

Extra test bij 160 is misschien wat te veel van het goede, maar 120 en/of 130 wat in veel landen gereden mag worden vind ik niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het gaat alleen helaas niet om een paar gram CO2 meer of minder. En die truucjes zijn bekend.
Het ging hier om pure fraude om de test te detecteren, om NOx uitstoot te verminderen.

Maar sowieso, het gaat om een test bij kamer temperatuur met koude motor.

Is het geen 20 graden dan komt er een hele hoop meer NOx uit de pijp.
Laat die motor warm gedraaid zijn (eventjes 120 rijden op de snelweg zoals in de praktijk) dan gaan er programma's werken zoals DPF regeneratie en EGR wil soms schoon blazen.

Ik begrijp dat dat technisch allemaal noodzakelijk kwaad is, maar we houden onszelf voor de gek wat betreft de cijfers.

Want we rekenen dus dat een diesel een 80mg/km doet. Als je daarmee gaat proberen de NOx uitstoot te becijferen van auto's, dan zitten we dus veel te laag.
Ook als je de auto's onderling wil vergelijken. Dus niet alleen tegen een elektrische auto wil vergelijken, maar ook tegen een benzine auto of auto op gas.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:14

Onbekend

...

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:56:
Is het geen 20 graden dan komt er een hele hoop meer NOx uit de pijp.
Laat die motor warm gedraaid zijn (eventjes 120 rijden op de snelweg zoals in de praktijk) dan gaan er programma's werken zoals DPF regeneratie en EGR wil soms schoon blazen.
Veel mensen gebruiken de auto's voor korte ritjes van minder dan 15 minuten. Zo'n auto krijgt niet de kans om warm te worden, en gemiddeld geeft een auto daarom meer vervuiling dan "officieel gemeten" is.

Per type autocategorie zou je andere test willen hebben.
Bedrijfsbusjes rijden vaak lange afstanden, en vaak woon-werkverkeer. Deze krijgen de kans om warm te worden.
De kleine auto's rijden vaak alleen maar in de stad voor inkopen te doen e.d. en die motoren komen nauwelijks op temperatuur.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Onbekend schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:00:

Per type autocategorie zou je andere test willen hebben.
Bedrijfsbusjes rijden vaak lange afstanden, en vaak woon-werkverkeer. Deze krijgen de kans om warm te worden.
De kleine auto's rijden vaak alleen maar in de stad voor inkopen te doen e.d. en die motoren komen nauwelijks op temperatuur.
Wij rijden juist weer (uitgezonderd woon/werk) 12 tot 18 korte ritjes (max 10km) met tussendoor c.a. 20 minuten stil staan per adres met bedrijfsbusjes. Die busjes maken dus 35K per jaar en worden uitgezonderd woon/werk nooit warm.

En het kantoor personeel rijdt overwegnd kleine auto's met gemiddeld 30Km woon/werk enkele reis. Die komen juist wel altijd op temperatuur.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Chevy454 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:58:
Ik zou niet te hard van stapel lopen. De implicaties zijn voor jouw hybrides nog veel groter, want deze rekenen heel hard op katalysator heat up door het atkinson / miller principe. En indien dit niet mag dan moet men een kleinere katalysator monteren opdat deze sneller op temperatuur komt. En wat gebeurt er dan bij iets hogere last? Dan moet men gaan koelen... met brandstof en dito CO2.

De implicaties waarmee ze nu komen zijn veel en veel groter.
Ik had even een gedachtenkronkel: als een atkinsonbenzinemotor ongeveer even efficiënt is als een dieselmotor én als een benzinemotor dankzij het gebrek aan surplus van lucht warmere uitlaatgassen heeft bij gelijkwaardige motor, hoe kan het dan dat dit een probleem zou zijn voor de atkinson- en millerbenzinemotoren, terwijl er over diesel wordt gezwegen?

Hebben dieselmotoren een katalysator die minder warm moet zijn dan die in een benzinemotor? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Even 'for the record' dat niet alleen VW dit blijkbaar doet...
Uitlaatgasschandaal treft Fiat Chrysler

De Amerikaanse milieudienst EPA heeft autofabrikant Fiat Chrysler er donderdag van beschuldigd via sjoemelsoftware slechte milieuprestaties van dieselwagens te hebben verdoezeld. Zo'n 104.000 SUV's en trucks zouden te veel uitlaatgassen hebben geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 20:30
Ik lees nog nergens dat FCA wat doet, kan enkel artikelen vinden dat het allemaal nog in onderzoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

twee interessante artikelen ik weet niet of ze hier al gepost zijn:

http://www.amt.nl/technie...software-in-1993-10152464

en deze:

http://www.amt.nl/technie...-de-dealerupdate-10152352

*ik heb geen banden met AMT

[ Voor 5% gewijzigd door cactusman op 13-01-2017 08:26 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat van de trucks verbaast me, want die vallen onder een andere categorie met minder strikte regels.
SUV's moeten wel voldoen.

Maar goed, weinig fabrikanten krijgen een diesel echt schoon, het gaat continu over hoeveel je mag overschrijden. VW blijft echter een van de weinige merken die bewust met een clean diesel op de Amerikaanse markt ging, toch een beetje over zichzelf afgeroepen.
cactusman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:26:
twee interessante artikelen ik weet niet of ze hier al gepost zijn:

http://www.amt.nl/technie...software-in-1993-10152464
Lean burn was destijds wel mooie techniek, geavanceerder dan de concurrentie. Maar dus zeker niet schoner blijkt.
Maar goed, Toyota is daarna ontwikkeling van de Prius gestart en heeft op Atkinson hybride ingezet. VW zag ook wel dat hun benzine motoren niet echt zuinig waren en zijn voornamelijk groot geworden met de TDI's.
Kijk, dat is nou een helder artikel. Valt wel in de categorie van, waarom hebben ze ooit zo veel gesjoemeld als de verschillen zo klein zijn? Gewoon om eens even lekker extra ranzig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook Renault lijkt sjoemelsoftware gebruikt te hebben:
Justitie in Frankrijk is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar mogelijke fraude met uitstootwaarden bij autoconcern Renault. Dat meldde een woordvoerder van het OM vanmorgen.

De strafrechtelijke stap volgt op een eerder onderzoek dat de autoriteiten hadden gedaan bij Renault. In januari vorig jaar werden al doorzoekingen gedaan. Er is voldoende materiaal gevonden om het onderzoek verder door te zetten. Drie onderzoeksrechters houden zich nu bezig met de zaak, die vergelijkbaar is met gesjoemel met de uitstootgegevens van dieselmotoren bij Volkswagen.

Op de beurs in Parijs werd door beleggers negatief gereageerd op het nieuws. Het aandeel Renault ging vanmorgen bijna 4 procent omlaag.
Zie http://www.bndestem.nl/al...waarden-renault-1.6828675

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
Dit soort opmerkingen zijn offtopic en niet nodig.

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 26-07-2017 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
nieuws: Fiat Chrysler heeft in twee modellen mogelijk sjoemelsoftware gebruikt
Autofabrikant Fiat Chrysler heeft mogelijk sjoemelsoftware gebruikt in dieselmotoren van een model van Suzuki en Jeep. Uit onderzoek van toezichthouder RDW blijkt dat er geen goede verklaring is voor de verhoogde uitstoot van stikstofoxiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
En weer een nieuw hoofdstuk voor de Nederlandse slechtoffers van "dieselgate", je zou maar van die VAG rotzooi op de oprit hebben staan en er ooit iets aan krijgen ;w
http://www.autoweek.nl/ni...ant-volkswagen-tot-actie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:11:
En weer een nieuw hoofdstuk voor de Nederlandse slechtoffers van "dieselgate", je zou maar van die VAG rotzooi op de oprit hebben staan en er ooit iets aan krijgen ;w
http://www.autoweek.nl/ni...ant-volkswagen-tot-actie/
De reacties op dat artikel zijn wel weer heel typisch maar van autoweek-gebruikers had ik niet veel beter verwacht :D

Die blinde haat snap ik niet zo goed bij volwassen mensen. Als het merk je niet bevalt koop je toch lekker wat anders? Zie het in m'n omgeving ook wel hoor. Een vriend van me loopt ook al jaren te klagen over PON en VAG en hoe kut het allemaal wel niet is. Rijdt nu (prive lease want ja geen kapitaal) in een Dacia en zag ik op social media al klagen over hoe slecht en verouderd de navigatie is en de importeur (waarom ie bij de importeur klaagt snap ik al helemaal niet maar goed) niet thuis geeft. Moest daar wel even hard om lachen :D

Laten we nu niet doen alsof dit allemaal uniek is ofzo :) Deze reactie somt dat aardig op;
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:23:
Waar zijn overigens al die VAG-haters heen die af en toe even kwamen zeiken over de sjoemelsoftware en schraapveren? Ik vond het toch wel fijn om eens in het nieuws bevestigd te zien dat werkelijk alle merken zich schuldig maken aan trucjes om de normen te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 25-07-2017 09:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:19:
De reacties op dat artikel zijn wel weer heel typisch maar van autoweek-gebruikers had ik niet veel beter verwacht :D
Ik kon natuurlijk ook het nu.nl stukje pakken, daar staan geen reactie bij. Maar het gaat natuurlijk om hoe de klanten behandeld worden door de vrienden van PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Ik kon natuurlijk ook het nu.nl stukje pakken, daar staan geen reactie bij. Maar het gaat natuurlijk om hoe de klanten behandeld worden door de vrienden van PON.
Ik rij al vele jaren tot grote tevredenheid (ook nieuwe) auto's van het concern en alle problemen worden gewoon netjes opgelost. Maar wat ik nooit begrijp waarom mensen toch altijd naar de importeur blijven verwijzen. Ik koop geen auto bij de importeur maar bij m'n dealer en die is verantwoordelijk voor de garantieafhandelingen. Hoe zij dat verder regelen met de importeur heb ik als klant niets mee te maken :)

Mijn volgende auto zal dat ook weer zijn maar ik krijg dan wel wat jeuk als mensen gaan roepen ' je zal maar die VAG-rotzooi op de oprit hebben staan' onder enige vorm van naunce. Sorry. :)

Ik wil verder eventuele problemen niet bagatelliseren hoor, ik geef slechts een nuancerend tegengeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.3027744
"Om het niveau van de schadelijke uitstoot te verbeteren, heeft Daimler beslist om vrijwillig drie miljoen wagens terug te roepen"
:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:55:
[...]
Ik koop geen auto bij de importeur maar bij m'n dealer en die is verantwoordelijk voor de garantieafhandelingen. Hoe zij dat verder regelen met de importeur heb ik als klant niets mee te maken :)
Dat klopt wel (tenzij de dealer ook van PON is), maar goed, PON schijnt zijn auto's zonder garantie af te nemen bij VAG en ziet liever geen reparaties onder garantie plaats vinden. Als zij de kosten niet gaan dragen, dan gaat de dealer ook niet zo snel dat doen. Hoewel de dealer inderdaad wel verantwoordelijk blijft.

Je kunt nog beter 1 of ander vaag probleem hebben, dat je hele dashboard uit elkaar flikkert of iets anders waar niemand last van heeft, dan 1 van de problemen waar velen wagens last van hebben. Dan heb je lekker pech.

Collega van me heeft 1 van die oliezuipende Audi A5's. Werkelijk 4 jaar lang geproduceerd met die ontwerpfout, en helemaal niemand wordt geholpen. Gewoon 50.000 euro neerleggen voor een nieuwe auto en vanaf dag 1 veel olieverbruik. Als dat nou gefixed werd, of dat hij een van de weinige was, maar nee vele mensen hebben dit.
En zo zijn er nog wel meer debakels geweest waarbij (soms in eerste instantie) productie fouten werden ontkent, zoals kettingenverhaal. En er gaat ook een hoop kapot aan versnellingsbakken, niet alleen de vroege DSG's.
Zoals iemand die een 'dealer geselecteerde' occassion koopt met maar 60.000 kilometer (Golf 5 of 6, weet niet meer) en dan het maar uit moet zoeken als hij binnen de eerste 5.000kilometer z'n bak kapot rijdt. Wat nou garantie? En dan zijn er dus bedrijven in Nederland die honderden van die versnellingsbakken nieuw op voorraad hebben liggen, wtf?

Maar goed, ik geloof in grote lijnen wel dat mensen blij met de auto's zijn en dat het zeker geen onbetrouwbare auto's zijn. Alleen die garagerekeningen sta ik soms echt van te kijken op hele jonge occassions. Of defecten/reparaties die dan normaal of acceptabel worden gevonden. Maar belangrijker, de garantie afhandeling is dus ook niet alles.
Daarom raad ik mensen af het te kopen. Leasen is een ander verhaal, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Maar sowieso wordt er met twee maten gemeten. Al die Duitse auto's zijn zogenaamd super degelijk, maar niemand zal je 7 jaar garantie geven, wat je op een Kia wel krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een Kia is na 7 jaar allang weer verkocht aan iemand anders omdat hij gewoon niet bevalt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Gonadan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:13:
Een Kia is na 7 jaar allang weer verkocht aan iemand anders omdat hij gewoon niet bevalt. ;)
Dat kan heel goed zijn, maar dan heeft die tweede eigenaar nog steeds garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

!null schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:12:
Dat klopt wel (tenzij de dealer ook van PON is), maar goed, PON schijnt zijn auto's zonder garantie af te nemen bij VAG en ziet liever geen reparaties onder garantie plaats vinden. Als zij de kosten niet gaan dragen, dan gaat de dealer ook niet zo snel dat doen. Hoewel de dealer inderdaad wel verantwoordelijk blijft.
Ook als de dealer van PON is komen ze niet onder hun verplichtingen uit, dan laat je je als klant gewoon belazeren. De importeur kan van alles afkopen of wat dan ook, de wettelijke garantie die ze moeten bieden kunnen ze niet :)

Oh ja. nu moet ik eerlijk zijn. De batterij van m'n sleutel was aan vervanging toe. Auto net 1,5 jaar oud. heb maar besloten om niet moeilijk te doen over die 4 euro. Pick your battles :)
Daarom raad ik mensen af het te kopen. Leasen is een ander verhaal, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Raad je ze ook af om bepaalde franse merken te kopen? Ook genoeg motorische/elektrische debacles. De 1.6 THP van Peugeot anyone? Zou jij die willen rijden? Alleen Peugeot zet een fractie af van die dingen zodat het al snel lijkt alsof een probleem bij VAG groter of erger is. En dat is wat blijft hangen. Heb die discussies zat gevoerd. Ook op dit forum. Als je dan vraagt naar procentuele storingen dan is het gelijk stil. Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel meevalt; je hoort alleen maar de probleemgevallen. De tevreden mensen gaan niet naar fora om te zeggen hoe geweldig het is.
Maar sowieso wordt er met twee maten gemeten. Al die Duitse auto's zijn zogenaamd super degelijk, maar niemand zal je 7 jaar garantie geven, wat je op een Kia wel krijgt :+
Ook onder genoeg voorwaarden hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 25-07-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

!null schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:12:
[...]

Collega van me heeft 1 van die oliezuipende Audi A5's. Werkelijk 4 jaar lang geproduceerd met die ontwerpfout, en helemaal niemand wordt geholpen. Gewoon 50.000 euro neerleggen voor een nieuwe auto en vanaf dag 1 veel olieverbruik. Als dat nou gefixed werd, of dat hij een van de weinige was, maar nee vele mensen hebben dit.
Pik dit er even uit, want dit klopt niet helemaal. Ik heb ook een A5 met de befaamde 2.0TFSI motor en die van mij is door de dealer onder coulance verholpen van het olieprobleem. Als hij langs de dealer gaat wordt dit gewoon gefikst, regeling is sinds vorig jaar van kracht. Zie ook mijn posting toentertijd.

Kan inmiddels al een paar mensen waarbij dit aangepakt is geweest zonder kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wom schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Pik dit er even uit, want dit klopt niet helemaal. Ik heb ook een A5 met de befaamde 2.0TFSI motor en die van mij is door de dealer onder coulance verholpen van het olieprobleem. Als hij langs de dealer gaat wordt dit gewoon gefikst, regeling is sinds vorig jaar van kracht. Zie ook mijn posting toentertijd.

Kan inmiddels al een paar mensen waarbij dit aangepakt is geweest zonder kosten. :)
Er zijn gewoon slechte dealers die gewoon de moeite niet willen nemen voor hun klanten op te komen.
Bij elk merk.

zie ook Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 25-07-2017 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Wom schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Ok mooi, daar was eerst ook geen schijn van. Ik zal eens even gaan polsen. Ging volgens mij om een 2010 model als ik het goed heb.

@Gunner het ironische is dat hij daar voor allemaal oude franse meuk had, en dit soort problemen niet had hehe.

Nee maar Franse autofabrikanten maken zo af en toe ook missers uiteraard. Maar er zitten meer dan genoeg goede auto's tussen.

Ik rij zelf alleen maar Japans. Als ik zo af en toe die hoge garage rekeningen hoor (dus niet alleen van VAG hoor!) of jonge BMW's waarbij het volstrekt normaal is dat ze olie zuipen, dan aai ik nog eens over het kliko-plastic dashboard van m'n japanner :+ die nauwlijks wat heeft, en ook met een armzalig onderhoudsplan blijft werken.

Ik heb ook nog twee oudere Japanse units staan. (20+ en 30+ jaar oud) en toegegeven, roest is nog wel eens probleem. Maar die motoren, die blijven maar werken. Even 2,5 jaar stil laten staan maakt ook totaal geen indruk, start gewoon alsof er niks is gebeurd.

Maar goed, iets meer terug on topic: Ik sta zo af en toe te kijken wat mensen wel niet slikken van een dealer. Een stel dat ik ken, met een zeer jonge en nette Golf 6 occasion van de dealer. Hadden er vage problemen mee, sloten die niet meer werkte, remklauwen die vervangen moesten worden. Binnen no-time stond de rekeningen al op 2000 euro. Ze hadden niet echt meer vertrouwen in de auto, dus hebben ze hem bij dezelfde dealer nog ingeruild voor een Up. Nou zijn die Ups gelukkig wel betrouwbare karretjes en zijn ze tevreden. Maar wat een lekker verdien model voor die dealer :D

Hoe je er als klant tegen aan kijkt, speelt dus ook van belang in de afhandeling van de diesel updates en eventuele gevolgen.
Al is een moderne diesel gewoon veel te ingewikkeld geworden. Loopt na een update de EGR in de problemen, kun je niet zeggen of dat al ging gebeuren of niet.

[ Voor 21% gewijzigd door !null op 25-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:20:
[...]
Ook als de dealer van PON is komen ze niet onder hun verplichtingen uit, dan laat je je als klant gewoon belazeren. De importeur kan van alles afkopen of wat dan ook, de wettelijke garantie die ze moeten bieden kunnen ze niet :)

Oh ja. nu moet ik eerlijk zijn. De batterij van m'n sleutel was aan vervanging toe. Auto net 1,5 jaar oud. heb maar besloten om niet moeilijk te doen over die 4 euro. Pick your battles :)

[...]

Raad je ze ook af om bepaalde franse merken te kopen? Ook genoeg motorische/elektrische debacles. De 1.6 THP van Peugeot anyone? Zou jij die willen rijden? Alleen Peugeot zet een fractie af van die dingen zodat het al snel lijkt alsof een probleem bij VAG groter of erger is. En dat is wat blijft hangen. Heb die discussies zat gevoerd. Ook op dit forum. Als je dan vraagt naar procentuele storingen dan is het gelijk stil. Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel meevalt; je hoort alleen maar de probleemgevallen. De tevreden mensen gaan niet naar fora om te zeggen hoe geweldig het is.

[...]

Ook onder genoeg voorwaarden hoor :)
Die 1.6thp is ook in BMW's en mini's geleverd. Ook daar staan ze voor problemen.

Die thp's zijn gewoon bekend.. probleem bij BMW/Mini ook..

Of de 1.6hdi die in gigantisch veel modellen geleverd is (Volvo, Ford, Citroën, Peugeot). Zouden ook gigantische problemen mee zijn :), al denk ik dat dat vooral van de aantallen komt, want ik ken betrouwbare blokken..

De problemen van vag de laatste jaren lees je juist alleen maar negativiteit over.. daarnaast was het ook erg veel in 1 keer.. distributiekettingen, kabelbomen, egr, DSG, multitronic, olieverbruik, gesjoemel

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sterker nog, Audi heeft iedereen geholpen die aan bepaalde voorwaarden voldeed. Eén van de belangrijkste eisen was volgens de richtlijnen dealer onderhouden. Heel veel mensen die een dure auto kopen maar dan naar een goedkope garage gaan waren dus de sjaak. Enigszins kinderachtig van Audi natuurlijk, maar aan de andere kant ook wel te begrijpen.

Maar laten we ook niet te veel waarde hechen aan de shitstorm op VAG. De klachten zijn veelal terecht, maar het aantal reacties en de flamewar is gewoon klassiek richting dergelijke merken. Mensen zeiken nu eenmaal heel graag op de zogenaamde premium merken. Is het niet de rijstijl van de bestuurder dan is het wel het parkeren, de sjoemelsoftware of we verzinnen gewoon dat ze altijd stuk gaan.

Het zal een combinatie zijn van afgunst en afkeer tegen de arrogantie die sommige eigenaren tentoonspreiden. Objectief is het in ieder geval allemaal niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gonadan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:16:
Mensen zeiken nu eenmaal heel graag op de zogenaamde premium merken.
Dat is niet zo gek toch? Een fabrikant die doorgaans degelijk spul levert, en daar ook al sinds mensenheugenis naar verwijst in haar berichtgeving, die mag er op afgerekend worden als er opzettelijke fraude is gepleegd. Je dacht te betalen voor een premium product en het blijkt dat niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Brent schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:06:
Dat is niet zo gek toch? Een fabrikant die doorgaans degelijk spul levert, en daar ook al sinds mensenheugenis naar verwijst in haar berichtgeving, die mag er op afgerekend worden als er opzettelijke fraude is gepleegd. Je dacht te betalen voor een premium product en het blijkt dat niet te zijn.
Als je zelf daadwerkelijk in die situatie zit en je genaaid voelt zeker. 95% van de klagers hebben echter nog nooit VAG gereden.

Overigens zegt het geen flikker over premium. De auto rijdt er niets minder prettig door en is nog steeds veel fijner dan zo'n plastic Koreaan. Dat is nu precies de gedachtegang die veel niet-VAG-rijders graag gaan volgen om op het merk te trappen waar blijkbaar afkeer tegen is. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 25-07-2017 14:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Gonadan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Als je zelf daadwerkelijk in die situatie zit en je genaaid voelt zeker. 95% van de klagers hebben echter nog nooit VAG gereden.
Dat klopt. Daarom ga ik op mijn neef af. Automonteur en liefhebber van Duits spul (hij heeft zelf een oude kever, oude opel maar ook een 335d). Die ziet van alles langskomen waar hij aan werkt, en is eh.. hoe zal ik het zeggen, niet echt onder de indruk van de degelijkheid van Volkswagen. En dan vooral wat er met jonge occasions allemaal gebeurt. Niet een oud Golfje 4 ofzo.
Overigens zegt het geen flikker over premium. De auto rijdt er niets minder prettig door en is nog steeds veel fijner dan zo'n plastic Koreaan. Dat is nu precies de gedachtegang die veel niet-VAG-rijders graag gaan volgen om op het merk te trappen waar blijkbaar afkeer tegen is. ;)
Que? Als we iets moeten volgen is het in ieder geval niet jouw zin.

Premium is zo'n gebakken lucht, als je zogenaamd een premium automerk bent hoef je dat woord niet in de mond te nemen. Over Audi kun je nog een discussie voeren, maar wie een VW premium vind, pfff, het zijn VOLKSwagens, en iedereen rijdt erin, derhalve niet bijzonder of dus premium.
De ene auto zit beter in elkaar dan de ander, maar wel leg je de grens.

En zoals ik al zei, op die plastic Koreaan krijg je 7 jaar garantie. Die staan tenminste achter hun product.
Valt me ook tegen trouwens van m'n eigen favoriete merk, dat je daar niet zo lang garantie op krijgt als die goedkope Koreaan.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 25-07-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

!null schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:41:
Dat klopt. Daarom ga ik op mijn neef af. Automonteur en liefhebber van Duits spul (hij heeft zelf een oude kever, oude opel maar ook een 335d). Die ziet van alles langskomen waar hij aan werkt, en is eh.. hoe zal ik het zeggen, niet echt onder de indruk van de degelijkheid van Volkswagen. En dan vooral wat er met jonge occasions allemaal gebeurt. Niet een oud Golfje 4 ofzo.
Dat geloof ik meteen. Voor mijn gevoel zijn veel 'waarheden' van vroeger allang achterhaald. Franse auto's rijden bijvoorbeeld nu ook gewoon in de regen.

In mijn optiek is door de leasemarkt en de subsidieregelingen de focus op bijtelling en het zo gunstig in het boekje komen gaan liggen. Niet meer zozeer op de daadwerkelijke kwaliteit en rij-ervaring.
Vroeger koos je een auto primair op degelijkheid en rijplezier, mede omdat je er lang mee deed. Tegenwoordig kijkt iedereen alleen naar de knaken en degelijk boeit niet want na drie à vier jaar ruil je hem toch in.
Que? Als we iets moeten volgen is het in ieder geval niet jouw zin.

Premium is zo'n gebakken lucht, als je zogenaamd een premium automerk bent hoef je dat woord niet in de mond te nemen. Over Audi kun je nog een discussie voeren, maar wie een VW premium vind, pfff, het zijn VOLKSwagens, en iedereen rijdt erin, derhalve niet bijzonder of dus premium.
De ene auto zit beter in elkaar dan de ander, maar wel leg je de grens.
Ik heb Volkswagen ook niet premium genoemd, dat is het in mijn optiek ook niet. Toch wordt er steeds op gehamerd dat je premium koopt maar het niet krijgt. Spreek hen aan op die classificatie.

Het woord is inderdaad wat apart. Maar zoals ik in mijn wellicht kromme zin al zei, het zegt niets over het frauderen of de zogenaamde degelijkheid. Het gaat over uitstraling, emotie en rijplezier.
Maar da's een losse discussie waar al een ander topic voor is. :P

Wat ik bedoelde te zeggen is dat oplichting voor bijtelling geen invloed heeft op de ervaring die men in een auto heeft bij het rijden. Daarom is het onzinnig om te stellen dat je auto ineens niet meer premium is of niet meer fijn aanvoelt omdat de fabrikant toevallig gesjoemeld heeft.

Als blijkt dat mijn fijne schoenen door kinderhandjes gemaakt zijn dan is dat ook niet fijn om te horen, maar daar lopen ze niet minder lekker door. Om maar even een kansloze vergelijking te maken. :+
En zoals ik al zei, op die plastic Koreaan krijg je 7 jaar garantie. Die staan tenminste achter hun product.
Dit is natuurlijk een onwijze drogreden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Niet iedereen least hoor ;) En garantie is geen drogreden, dat is gewoon een praktische indicator (en, garantie!) dat de auto of het onderdeel een bepaalde kwaliteit heeft. Waarom zou je daar in vredesnaam niet naar kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Omdat het totale onzin is om kwaliteit daaraan af te lezen.

Met keukenapparatuur krijg je nogal eens vijf jaar garantie in plaats van één of twee als je meerdere apparaten afneemt. Houdt dat dan in dat ze ineens beter worden als je er meer tegelijk koopt?

Garantie zegt niets over de kwaliteit van het product. Het zegt alleen maar iets over de visie van het bedrijf en hoe zij daarmee om willen gaan. Tig jaar garantie op een auto is voor zo'n merk ook gewoon weer een verkoopargument, wellicht zelfs omdat ze het op andere vlakken niet kunnen winnen,

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:20:
Alleen Peugeot zet een fractie af van die dingen zodat het al snel lijkt alsof een probleem bij VAG groter of erger is. En dat is wat blijft hangen. Heb die discussies zat gevoerd. Ook op dit forum. Als je dan vraagt naar procentuele storingen dan is het gelijk stil. Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel meevalt; je hoort alleen maar de probleemgevallen. De tevreden mensen gaan niet naar fora om te zeggen hoe geweldig het is.
Everyone wants to kill the king. Er zijn weinigen hier die in de keuken kijken bij constructeurs. Het is zoals een discussie tussen Ajax en PSV terwijl Feijenoord kampioen wordt, allemaal bartoogpraat zonder ruggegraat.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 25-07-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ok, ik moest toch wel grinniken om de Opel reclame op de radio: "Vol met Duitse innovaties!". :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Toch vraag ik me dan af bij Opel: welke innovatie? Opel is m.i. vooral een merk die pas iets introduceren als andere merken het eerst hebben bedacht en uitgetest...
Dus is het innovatie van BMW en Audi die Opel nu toepast?

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 26-07-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja tuurlijk, anders hadden ze wel innovaties van Opel gezegd. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:10:
Ok, ik moest toch wel grinniken om de Opel reclame op de radio: "Vol met Duitse innovaties!". :D
Haha... alle merken doen dat. Peugeot ook laatst met hun 'unieke iCockpit' terwijl andere merken dat jaren geleden al deden, en nog eens beter ook. Uniek voor Peugeot zou beter zijn.

Of Dacia; 'alles wat je zou willen op een auto'. Kan zo 5-10 dingen noemen die ik zou willen in een auto wat Dacia echt niet kan leveren op dat model. En dan heb ik het nog niet eens de reclame met die voetbaljongens die pesten nogal in de hand zou werken "Dat heeft jouw vader zeker niet he? "

nee gelukkig niet zou de reactie moeten zijn 8)7

Ach ja, marketing.... :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 27-07-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:10:
Dat heb ik altijd bij zo'n Duits merk "Voorsprong door techniek", maar welke techniek dan? Ze lopen qua aandrijftechniek 10 jaar achter op Lexus/Toyota, qua luxetechniek 10 jaar op Mercedes/BMW en qua wegligging 10 jaar op Ford, Nissan en Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, dan ben je waarschijnlijk al bevooroordeeld als je er zo in gaat. ;)
We noemen een DSG of selectief stralende koplampen. Overigens hoeft er niet per se een voorsprong te zijn op alle fronten. Een slim gebruik van bestaande techniek kan je ook een voorsprong geven door techniek. Het is maar wat je er in wilt zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Hybrides zijn al jaren net zo zuinig als een diesel, terwijl ze schoner zijn en zelfs minder onderhoudskosten. Dat wil zeggen, de originele hybride (niet eens de plug-in) met Atkinson motor.

Daarom heb ik ook nooit begrepen dat het ineens alleen nog maar om CO2 ging en we massaal van die 14% bijtelling dieseltjes hadden. Tja, ze zijn inderdaad zuinig. En dan ineens verbaasd zijn dat die dingen eigenlijk best smerig zijn. (inmiddels met Euro 6 verbetert natuurlijk)
En dat terwijl een hybride gemiddeld meer vermogen heeft dan zo'n klein dieseltje (wat anders dan een grote diesel maar die had je niet in lage bijtelling).
Ik heb dat hele beleid al nooit gesnapt, gelukkig is het nu over.

Diesel in een personenwagen leeft nu nog, maar is uiteindelijk gewoon een doodlopend pad. Maar het was mooi geweest als we het iets eerder hadden gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat beleid snap ik nog wel. Het was makkelijker om zo alle fabrikanten uit te lokken om zuinige diesels te maken dan om alle leaserijders naar een hybride te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Nee het ging anders B) de regelgeving was alleen maar gebaseerdop CO2 per km. Het was veel makkelijker voor fabrikanten om de diesels hieronder te krijgen, zeker als ze nog geen hybride modellen hadden.
En dat kan ook gewoon, het plaatje klopt dan ook als je naar CO2 cijfers kijkt.

Maar totaal niet naar NOx gekeken en de andere zaken, dus niet gekeken naar luchtkwaliteit.

Maar goed, dan zijn we weer terug bij Europa, je hebt gewoon de Euro normen, en dan mag een auto de weg op. Daar kun je als afzonderlijk land dan niet zo heel veel aan veranderen.
Het blijft krom dat een Euro 5 diesel meer mag uitstoten dan een Euro 3 benzine wagen, als het op NOx aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
!null schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:49:
Diesel in een personenwagen leeft nu nog, maar is uiteindelijk gewoon een doodlopend pad. Maar het was mooi geweest als we het iets eerder hadden gerealiseerd.
Onzin. Pas vanaf 2025 is het koffiedik kijken want dan zijn de huidige projecten die in ontwikkeling zijn EOL. Niemand kan verder als 5 jaar kijken in de toekomst in deze industrie wegens veranderend beleid. Maar zoals elk beleid zoals kernuitstap is dat een rekbaar iets. En vaak is het buigen of breken (van de regering).

Men ziet nu al enkele perverse gevolgen in de megatrends. Niet dat het erg is, we passen ons gewoon aan. Maar diesel zal er nog altijd blijven en hoeft men zeker niet af te schrijven.

Tenzij je natuurlijk andere bronnen hebt als de constructeurs en FIE leveranciers. En dan mogen regeringen springen hoe hoog en laag ze willen met hun populistisch gedoe, als de industrie niet volgt dan pech voor de regeringsleiders. (Kernuitstap verplichten zodat er alternatieven moeten komen. Ze hebben een afschakelplan in geval van stroom tekort in de winter :z goed vooruitstrevend beleid heet dat)

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 29-07-2017 01:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Ja want er zijn niet al een paar automerken in het nieuws geweest die openlijk diesel hebben opgegeven? Pfff

Wat een waardeloze houding "wij blijven lekker diesels produceren" totdat de overheden hebben besloten dat een auto niks meer mag uitstoten, en dan gaan huilen over je investeringen zeker....

Waar ga je ze dan verkopen? Buiten Europa waar niemand het wil hebben? China kun je straks ook op je buik schrijven.

Vandaag en morgen worden nog genoeg diesels verkocht, het is ook niet meteen afgelopen. Maar voor de personenauto is de diesel gewoon een doodlopend pad. Kan best dat er in 2025 nog diesel verkocht wordt, maar het lijkt me sterk dat er nog bedrijven zijn die op dat moment nog verder gaan investeren in de diesel techniek voor een personenwagen.

[ Voor 43% gewijzigd door !null op 29-07-2017 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als je diesel afschrijft moet je net zo hard benzine afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Klopt, maar dat duurt nog iets langer. Maar het gaat al gebeuren dat de benzine motoren dezelfde truucjes krijgen als een diesel. Roetfilter, straks misschien ook adblue?
Maar als de politiek de emissie normen naar beneden blijft draaien dan houdt benzine het wat langer uit.
Daarnaast kunnen autofabrikanten de benzine wagens wat langer blijven verkopen buiten Europa mocht het hier over zijn. Dat zal nog heel lang duren, zeker met de hybride techniek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
De acties in Duitsland tegen diesel gaan hard.
Rechtszaken tegen steden onwille van te veel NOX in de lucht...

Meer en meer mensen die vroeger diesel onwille van de grote afstanden willen dat niet meer.
Je zal gewoon de stad niet meer in mogen, de druk daarop wordt alsmaar groter.
De ketting aan rechtszaken die nu gestart wordt is niet meer te stoppen.
Autos stoten in realiteit 10 keer zo veel NOx uit als de norm, en nu spreken ze over toelatingen om het te laten gaan tot 2-3 maal de norm.

Diesel is het asbest van de 21e eeuw. De trend neerwaarts is helemaal ingezet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Daarom zie je in de VS ook bijna geen diesels, daar zijn daadwerkelijk NOx limieten waar diesels niet rijdbaar aan kunnen komen. Zoals bewezen is de laatste jaren. Niet dat de VS nou het prefecte voorbeeld is, al mogen de prijzen van auto's hier wel gelijk komen met daar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien is het al in dit topic beantwoord, maar kan het niet vinden.

Hoe kan het dat de media altijd klakkeloos overnemen / aannemen dat het hele probleem met sjoemelsoftware met een simpele software-update verholpen zou kunnen worden? Als dat daadwerkelijk het geval was, dan was er toch geen enkele reden om te sjoemelen? Dat moet toch ten koste gaan van de overige prestaties van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:14

Onbekend

...

Oscar Mopperkont schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:28:
Misschien is het al in dit topic beantwoord, maar kan het niet vinden.

Hoe kan het dat de media altijd klakkeloos overnemen / aannemen dat het hele probleem met sjoemelsoftware met een simpele software-update verholpen zou kunnen worden? Als dat daadwerkelijk het geval was, dan was er toch geen enkele reden om te sjoemelen? Dat moet toch ten koste gaan van de overige prestaties van de auto?
Je geeft ook precies antwoord op jouw eigen vragen. :)

De software weet precies wanneer er getest wordt en de emissies gelimiteerd worden, en wanneer de auto op de openbare weg rijdt en het volledige motorvermogen gebruikt mag worden.

Als de software eenvoudig te updaten is, is die aanpassing ook snel doorgevoerd dat de software altijd de emissielimiet gebruikt. Helaas voldoet de auto dan vaak niet meer aan de "specificaties" waaronder de auto is verkocht, waardoor die auto er langer over doet om de 100 km/u te behalen en de max. snelheid niet meer bereikt kan worden. In dat geval krijg je dus klagende klanten, en daarom kost het veel meer tijd om de software aan te passen om toch zoveel mogelijk vermogen uit zo'n motor te persen terwijl de uitstoot binnen de limieten blijft.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het was ook een haast retorische vraag, maar de vraag blijft dus waarom dit in de MSM nooit aan de orde komt.

Als je het mij vraagt, gaat het gewoon nooit lukken om met software een reële aanpassing te doen. Als er een aanvaardbaar optimum was in te stellen dat binnen de limieten zat, dan hadden die fabrikanten dat wel vanaf het begin ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Auto's komen op de weg met het aanvaardbaar optimum, deels voor de eigenaar en deels voor de regeltjes.
In Europa zit er minder verschil in, al is hier natuurlijk wel een CO2 uitstoot gekte. Amerikaanse regels hebben dezelfde NOx eisen voor diesel en benzine, dat is gewoon niet haalbaar omdat een diesel van nature héél véél meer NOx uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kennelijk niet, want dan had er niet gesjoemeld hoeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 07:58:

Waar ga je ze dan verkopen? Buiten Europa waar niemand het wil hebben? China kun je straks ook op je buik schrijven.
Volgens mij vergeet je het grote opkomen van Afrika. Daar maakt het ze allemaal geen ene fuck uit. Zelfs algooi je er stookolie in en blaas je aan de achterkant geconcenteerde kanker uit de pijp verkoopt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan aan mij liggen maar tot op heden heb ik (kan het gemist hebben) nog niks van VOLVO gehoord.
hebben zij nu eigen motoren of zijn deze van bijvoorbeeld renault ingekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:10:
het kan aan mij liggen maar tot op heden heb ik (kan het gemist hebben) nog niks van VOLVO gehoord.
Renault?
Volvo heeft voor zover ik weet de afgelopen jaren motoren gehad van Ford, PSA en eigen motoren ontwikkelt. Welke bedoel je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:09
Volvo heeft een aantal eigen motoren, tot voor kort de 5 cilinders en nu enkel 4 cilinders met 2 liter inhoud. De bijtellingsvriendelijke D2 motoren waren PSA diesels, met alle problemen van dien. Volvo heeft aangegeven tussen 2019 en 2021 enkel nog hybride of beter te willen gaan bouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door evjatar op 08-08-2017 10:25 . Reden: spelvout :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Spoonlift Afrika draait wel veel op onze export auto's, maar zal inderdaad nog wel lang mogelijk zijn om diesels te verkopen.
Nummers van 2015 waren 1,5 miljoen nieuwe auto's, voor heel Afrika. Dat zal inderdaad wel aan het stijgen zijn. Maar het loont niet snel om iets voor te ontwikkelen, al kun je wel je bestaande techniek daar blijven slijten (zoals allang al gebeurt)
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:10:
Volvo heeft in ieder geval aangekondigd te stoppen met diesel in de personenwagen (Volvo trucks is een ander verhaal natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

!null schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:40:
@Spoonlift Afrika draait wel veel op onze export auto's, maar zal inderdaad nog wel lang mogelijk zijn om diesels te verkopen.
Nummers van 2015 waren 1,5 miljoen nieuwe auto's, voor heel Afrika. Dat zal inderdaad wel aan het stijgen zijn. Maar het loont niet snel om iets voor te ontwikkelen, al kun je wel je bestaande techniek daar blijven slijten (zoals allang al gebeurt)

[...]

Volvo heeft in ieder geval aangekondigd te stoppen met diesel in de personenwagen (Volvo trucks is een ander verhaal natuurlijk)
Volvo cars en Volvo Trucks hebben anno 2017 op de naam na ook niet veel met elkaar te maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens onderstaande nieuwsbericht is de soap rondom VW nog lang niet over en kom er weer vele nieuwe claims.
http://www.nu.nl/volkswag...n-in-dieselschandaal.html

Verder valt mij tegen dat VW nog steeds geen verantwoordelijkheid pakt en de zaak mogelijk gewoon wil laten verlopen. Dit terwijl langs alle kanten al duidelijk is dat ze gewoon helemaal fout zaten.
Volgens de 84-jarige advocaat is Volkswagen er mogelijk op uit om klachten te laten verjaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het is weer zover, en nu euro 6...

https://www.nu.nl/auto/53...l-stikstofoxiden-uit.html
Voor de studie zijn in totaal 4.850 verschillende modellen getest. Bij de meest milieuvriendelijke autobouwer zouden Euro 6-diesels nog ongeveer twee keer zoveel stikstofdioxiden uitstoten als toegestaan. Zelfs de slechtste benzinevoertuigen scoorden niet zo slecht.
VW sowieso wederom in het nieuws
Audi moet 60.000 exemplaren van de A6 en de A7 terugsturen vanwege sjoemelsoftware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch wel schrikbarend om te lezen dat werkelijk geen enkele fabrikant het goed doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Waarschijnlijk gaat dit pas over als alle verbrandingsmotoren op waterstof over gaan ........ en dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gonadan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:35:
Toch wel schrikbarend om te lezen dat werkelijk geen enkele fabrikant het goed doet.
Goed kan ook alleen op de testbank.
En dan zijn er ook nog merken als Tesla welke denken dat 100% elektrisch de toekomst is. Eerst zien, dan geloven. Voorlopig denk ik dat waterstof, of misschien iets heel anders, meer kans maakt en dat elektrisch een tussenfase is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-08 21:58
Is toch al 'oud' nieuws? Dat is de reden waarom Euro 6d-TEMP er gekomen is dacht ik. Op de rollenbank is alles prima maar in de praktijk niet.
Bij vrachtwagens wordt er zelfs niet op de rollenbank gemeten, maar enkel in de praktijk. Daarom zijn er ook geen problemen mee.

Als het lukt om een vrachtwagen aan de eisen te laten voldoen moet dat toch ook met een auto lukken. Kwestie van sowieso SCR toe te passen ipv EGR en voldoende AdBlue in te spuiten?

Volgens mij ligt de toekomst van diesels in HVO aangezien hiermee tot 33% minder NOx wordt uitgestoten. Maar aardgas/groengaswagens hebben momenteel het meeste potentieel lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Mylan Piron op 07-06-2018 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het zal wel weer een mooie reden zijn voor de regering om de BPM nog hoger te maken.

offtopic:
Dat ze hier Europees nog nooit over op de vingers zijn getikt. Alles moet EU geregeld worden maar je nieuwe auto is in Duitsland en België een flink stuk goedkoper.

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 07-06-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Mylan Piron schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:47:
Als het lukt om een vrachtwagen aan de eisen te laten voldoen moet dat toch ook met een auto lukken. Kwestie van sowieso SCR toe te passen ipv EGR en voldoende AdBlue in te spuiten?
Het gebruik van AdBlue is precies het punt. Dat wilden de producenten van diesel personenwagens niet. Waarom? Te gebruikersonvriendelijk voor de consument, kosten van een extra tank in de auto, whatever.

Toyota heeft IMHO met de ontwikkeling van de HSD de goede richting gekozen: een benzine hybride, die niet aan het stopcontact hoeft, de efficientie van een diesel heeft maar zonder de nadelen van de NOx en fijnstof uitstoot.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Euro6b dieselmotoren gebruiken gewoon AdBlue anders.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
OgWok schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:22:
Waarschijnlijk gaat dit pas over als alle verbrandingsmotoren op waterstof over gaan ........ en dat gaat niet gebeuren.
Ik zou dolgraag een Toyota Mirai willen rijden maar best duur in aanschaf en kan hem bijna nergens tanken:(
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste