Je zult wel gelijk hebben, ik kan me al zo'n strenge boekhouder voorstellen.Wom schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:29:
[...]
De engineers bij VAG zijn al lang bezig met electrische auto's. Bekijk dit artikel voor een aardigheid even. Vaak zijn het echter de boekhouders die dergelijke modellen tegenhouden. Er moet uiteindelijk wel gewoon winst gemaakt worden.
In het verleden heeft VAG zich inderdaad laagdunkend uitgelaten over hybrides en andere alternatieve brandstoffen, maar denk dat ze daar wel van aan het terugkomen zijn inderdaad. Men zal ook moeten gok ik zo, dus die accountant is makkelijker te overtuigen nu
Maar het punt is, je hebt eigenlijk helemaal niet zoveel aan die historie. Aan recentere concept cars heb je iets meer, maar nog steeds geeft dat je geen praktijk ervaring.
Ik weet dat ze de Audi R8 E-tron hadden als concept. Leuk en indruk wekkend. Nooit in productie gegaan, en toen kwam er afgelopen jaar toch een nieuwsbericht dat ze er over na dachten.
Maarja, je weet al als je dat ding nu zou uitbrengen, dat hij dan alweer achterloopt.
Tesla, een nieuwe autofabrikant, loopt al dik voorop qua technologie. Ja het is nog te duur voor de gewone man, maar die gasten hebben wel de voorsprong.
Wanneer is een merk een klassiek merk?Maar dit speelt bij alle 'klassieke' automerken. Velen zijn nogal conservatief in hun opvattingen en kijken de kat eerst uit de boom. Maar als er één schaap over de dam is...
Toyota heeft nu al 17 jaar hybrides, die zeer betrouwbaar blijken. Nissan is goed bezig, die hebben in ieder geval genoeg praktijk ervaring met elektrische auto's. BMW doet dat nu ook.
Maar ik geef je helemaal gelijk, ik zie VW inderdaad nogal als conservatief (en dus niet innovatief) bedrijf, dat eerst de kat uit de boom gaat kijken.
En ik heb ook altijd het idee gekregen dat het van hun allemaal niet hoeft, dat ze liever tot in het oneindige TDI's blijven maken. Dat was ook de kracht van het bedrijf in het verleden. De TDI. Maar ook daar liepen ze heus niet altijd voorop, en tja, je kunt die strategie niet eeuwig zo houden.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)