Waarom geen topic over NU in NL en Europa ?

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ik snap het niet.

In Europa gebeuren op dit moment dingen die voor ons in het heden, voor ons in de nabije toekomst en voor onze kinderen en kleinkinderen zeer grote gevolgen kunnen hebben, bijv;

Vluchtelingen
Europa
Nederlandse politek

De Nederlandse politiek kraakt in zijn voegen, Europa staat op het punt om te bezwijken en op dit forum wordt er niet over gesproken ivm het uit de hand kunnen lopen van de discussie. De discussie gaat over de toekomst van ons huidige way of life, hoe wij als Nederland opereren in Europa en hoe Europa zich laat zien aan de wereld. Ik begrijp niet waarom hier geen toestemming wordt gegeven op dit forum. Stel gewoon harde afspraken. Ga je over de scheef, ban.

Graag dus de mogelijkheid om met de mede Got-ters hierover te debatteren

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
omdat moderators het niet aan kunnen om zoveel afwijkende meningen te modereren. zie het feedback topic daar

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 17-09-2015 11:08 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik vind het ook jammer. Ik heb deel 2 de laatste forum posts doorgelezen en ik vond daar nu niet zo schokkende dingen in staan, behalve wat menings uitingen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Over alle genoemde onderwerpen zijn topics. (geweest,) Probleem is dat er bijna altijd wel een paar dominante posters zijn die driekwart van het topic vol spammen met hun continu herhaalde eigen mening, zonder ruimte te laten aan anderen. Een post limiet van een X aantal posts per persoon per dag in zo'n topic zou al veel oplossen denk ik.

Tweede probleem is dat er altijd wel een paar posters zijn die de fatsoensgrenzen overschrijden en de sfeer verpesten. Bannen (na herhaald) waarschuwen lijkt mij in zulke gevallen ook beter dan een slotje. Wellicht zelfs heel specifiek bannen voor alleen een bepaald topic of forum... In ieder geval de daders aanpakken en niet de goeden laten lijden onder de kwaden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
We zijn nog in overleg voor een reboot van dit soort topics, mogelijk in TL omdat we daar bijvoorbeeld ook mogelijkheden hebben tot alleen lokaal bannen (HK/TL). Maar goed, dat is slechts een ideetje van moi, daar moet de rest van de crew ook wat van vinden.

Maar de discussie is hier ook al eens gevoerd: Hippocampus in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic"

Overigens is het nooit heel zwart/wit. De discussie glijdt in de regel af naar een bedenkelijk niveau door een clustering van posts, daar is vaak niet één enkele gebruiker voor aan te wijzen.

Ook topics als Zwarte Piet eindigen in de regel in een soort slugfest waarbij het topic tot bedroevende niveaus daalt en/of een continue herhaling van zetten is.

Je andere gevraagde topics bestaan gewoon. :? :
Europa:
Eurocrisis - Deel 2

Nederlandse Politiek:
Prinsjesdag 2015
Geenpeil nationaal Referendum
De Nederlandse landelijke politiek

En je kan natuurlijk zelf ook een toepasselijk topic openen?

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 17-09-2015 11:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het topic over de vluchtelingenstroom naar Europa en Europese Problemen daar is momenteel op slot gezet
Ramzzz in "[ZT] Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 2"

nadat het voorheen allang een ZT-topic was.

Het lijkt me eigenlijk inderdaad best goed als er wel ruimte is op GoT voor zulke onderwerpen, enkel, als zulk een topic vooral vol komt te staan met flame-discussie's en discrimnerenede posts jegens bepaalde bevolkingsgroepen of mensen uit bepaalde landen, kan ik me voorstellen dat de moderatoren er niet blij mee zijn.

Toch lijkt het me goed te kijken naar mogelijkheden wél zulke discussie's te gevoerd te laten worden.

Mijn persoonlijke mening is dat zulke topics vooral uit de hand gaan lopen als ze eenmaal meerdere honderden posts lang zijn en vaak 'algemeen' getrokken worden... het oorspronkelijke ontopic onderwerp steeds verder verbreed wordt (bv van 'vluchtelingen en migratiestromen en de opvang ervan naar 'buitenlanders' en/of 'islam' of 'europa' )

beperkt zulke topics tot een duidelijk afgegrensd onderwerp (eigenlijk niet eens over 'de vluchtelingen' maar bv over de situatie rondom Hongarije en diens omgang met het gebouwde hekwerk.. of bv de situatie op de griekse eilanden en in Patras, in Macedonie en/of de spaanse enclave's) en zie dat an sich los van de politieke oplossingen en plannen..
dat zijn an sich verschillende discussie's.

Begrens het onderwerp duidelijk in de startpost en houd het ook daarbij...
als je vervolgens een topic beeindigt na bv 500 posts, waarbij het verder vrij is een 'deel 2' te straten mochten mensen nog nieuwe dingen te melden hebben, kan zulk een herstart in een 'deel 2' ook een 'reset' betekenen en herorientatie op het oorspronkelijke onderwerp.

En ja, ik weet dat GoT vroeger een automatisch slotje kende na 255 posts, (oorspronkelijk op technische gronden en een 'harde' beperking' wegens de grootte van het INT-veld in de Database).. later werd dat bij een nieuwere versie van forumsoftware weggehaald, maar ook toen was er nog een tijdje een kunstmatige grens op 300 posts; Dat had natuurlijk ook een simpelweg praktische grond en had enige voordelen

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 17-09-2015 11:31 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens vind ikzelf zulke extreem algemene topics absolute ondingen... veels te algemeen en onduidelijk qua onderwerp, een soort van catch-all
nog los ervan dat daarin al 3 jaar niets gepost verder meer is (misschien dat niks meer in de nederlandse politiek gebeurde?)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topics zoveel mogelijk beperken tot een concreet onderwerp, in plaats van hele brede discussies waar alles en iedereen er bij de spreekwoordelijke haren wordt bijgesleept lijkt me inderdaad een goed punt.

Dat doen we tot op zekere hoogte ook al (zo waren in het laatste deel van het vluchtelingentopic een aantal zaken duidelijk aangegeven als off-topic).

Maar ik vraag me af of je het nog heel veel verder kan opsplitsen. Zijn die versplinterde deelonderwerpen wel fatsoenlijk los van elkaar te bediscussiëren? Dat lijkt mij eerlijk gezegd erg lastig. Dan krijg je net van die krampachtige scheidslijnen als met het Game of Thrones topic vs. de boeken etc. en dat is nauwelijks te modereren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon
Overige politieke onderwerpen zijn in de regel as-is langsgekomen op basis van bv een nieuwsbericht.

Ik zit zelf te denken aan een topic per regeerperiode voor de algemene Nederlandse politiek. Aan de andere kant, het staat een ieder natuurlijk vrij een specifiek topic te maken. Het initiatief ligt daarvoor altijd bij de gebruiker zelf, eventueel in overleg met de modforce of het feedback topic. :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Maar ik denk dat de problematiek op dit moment niet is the scheiden. Vluchtelingen, aarzelen van Nederland en het falen van Europa is op dit moment al 1 topic waard.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik ben persoonlijk toch wel een beetje van mening 'schoenmaker blijf bij je leest' en dat dergelijke gevoelige topics niet helemaal op de plaats zijn op GoT, maar dat je daarvoor een op politiek gericht forum behoort te bezoeken als je daarover diepgaand wil discussiëren.

Uiteraard moet er ruimte kunnen zijn om discussies te voeren, maar keer op keer bewijst het toch wel dat dergelijke topics erg moeilijk zijn om te hanteren. Daar zijn meerdere redenen voor, de voornaamste is denk ik toch wel dat er veel wordt gereageerd door mensen die niet onderhoudend kunnen discussiëren over dergelijke zaken en meestal ook heel erg beperkte (politieke) kennis van zaken hebben en vooral vanuit het onderbuikgevoel spreken... en daar dan ook weinig flexibel in zijn in de zin van dat er weinig respect is voor de mening van een ander en maar door blijven draven met een weinig concreet standpunt.

Daarnaast is de staff over het algemeen ook totaal niet gericht op dergelijke discussies omdat GoT nou eenmaal een tech forum is, daardoor is het vaak moeilijk te handhaven. Ik denk ook niet dat GoT zou moeten willen om staffleden te hebben die specifiek dit soort topics onderhouden om eerder genoemde reden dat GoT simpelweg geen politiek gekleurd forum is.

Maar goed, dat is uiteraard mijn mening :) Ik reageer dan ook meestal bewust niet in dergelijke topics ondanks dat ik mij regelmatig erg geprikkeld voel door de reactie(s) van een ander of simpel ook even mijn zegje daarover wil doen... maar daar ligt mijn interesse niet en daarvoor bezoek ik GoT ook zeker niet. Niet dat ik dergelijke problemen niet herken of erg geen noodzaak in zie, maar sommige discussies moeten worden overgelaten aan de personen die er ook daadwerkelijk wat over kunnen melden en zeker niet openstaan voor ieder ongefundeerde mening van Kees of Ans met de korte achternaam :).

• Fiber

Fiber

RM-rf schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:26:
[...]

beperkt zulke topics tot een duidelijk afgegrensd onderwerp (eigenlijk niet eens over 'de vluchtelingen' maar bv over de situatie rondom Hongarije en diens omgang met het gebouwde hekwerk.. of bv de situatie op de griekse eilanden en in Patras, in Macedonie en/of de spaanse enclave's) en zie dat an sich los van de politieke oplossingen en plannen..
dat zijn an sich verschillende discussie's.

Begrens het onderwerp duidelijk in de startpost en houd het ook daarbij...
Op zich wel mee eens, maar ik denk dat het toch lastig is. Juist 'het bredere verband' en de 'diepere oorzaken' en 'achterliggende problematiek' geven de meeste (interessante) discussie.

Stel iemand opent een topic over wat de beste manier is om het water weg te krijgen bij een lekkend dak. Op zich een goede vraag, maar er zal al gauw iemand komen suggereren om ook dat dak te fiksen. Dan komt er een volgende die zegt dat we te goedkoop bouwen en dat daardoor de daken te snel kapot gaan en lastig te repareren zijn. En dan komt er weer iemand die zegt dat veel mensen geen betere en dus duurdere huizen kunnen kopen omdat ze daar het geld niet voor hebben. En dat heeft ook weer oorzaken: Te lage lonen, te hoge belasting die verkeerd besteed wordt, te dure grond waardoor het onmogelijk is om goed en goedkoop te bouwen, etc. etc.

En dan hebben we het nog niet eens over buitenlanders, religie en WO2 gehad...
backupdevice schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:42:
Maar ik denk dat de problematiek op dit moment niet is the scheiden. Vluchtelingen, aarzelen van Nederland en het falen van Europa is op dit moment al 1 topic waard.
Deze reactie geeft precies het probleem aan. Jij geeft hier al twee ongefundeerde en gekleurde meningen in één zin in plaats van je onderwerp zo neutraal mogelijk te formuleren... (Bivoorbeeld: Vluchtelingen, de positie van Nederland en het beleid van Europa...)
MicGlou schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:49:
Ik ben persoonlijk toch wel een beetje van mening 'schoenmaker blijf bij je leest' en dat dergelijke gevoelige topics niet helemaal op de plaats zijn op GoT, maar dat je daarvoor een op politiek gericht forum behoort te bezoeken als je daarover diepgaand wil discussiëren.

[...]

Niet dat ik dergelijke problemen niet herken of erg geen noodzaak in zie, maar sommige discussies moeten worden overgelaten aan de personen die er ook daadwerkelijk wat over kunnen melden en zeker niet openstaan voor ieder ongefundeerde mening van Kees of Ans met de korte achternaam :).
Zit zeker wat in... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 17-09-2015 12:10 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:56:
[...]

[...]

Deze reactie geeft precies het probleem aan. Jij geeft hier al twee ongefundeerde en gekleurde meningen in één zin in plaats van je onderwerp zo neutraal mogelijk te formuleren... (Bivoorbeeld: Vluchtelingen, de positie van Nederland en het beleid van Europa...)

[...]
Dit van te voren al zo te bestempelen laat weinig ruimte toe ;)

Ik zie dit niet als een probleem. Door met elkaar in debat te gaan kunnen de gekleurde en ongefundeerde meningen besproken worden en heeft iedereen de kans om hierover te spreken.

Ben er van bewust dat iedereen andere meningen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 17-09-2015 12:29 ]

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:40
zolang je het niet kunt "tweaken".. hoort het hier niet thuis.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarnemer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:35:
Dat is allang niet meer zo. Er is ruimte zat voor bredere onderwerpen.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 17-09-2015 14:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarnemer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:35:
Dat was vóór 2002 misschien zo, maar sinds 2002 hebben we ook een heleboel andere fora (heel "General Chat", heel "IT Pro" en nog wat fora).

Volgens mij is tegenwoordig zo'n beetje 40-50 procent van GoT niet-technisch van aard (in de zin van 'niet-tweakbaar'), dus jouw stelling is echt al 13 jaar compleet onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

• Fiber

Fiber

backupdevice schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:27:
[...]

Dit van te voren al zo te bestempelen laat weinig ruimte toe ;)

Ik zie dit niet als een probleem. Door met elkaar in debat te gaan kunnen de gekleurde en ongefundeerde meningen besproken worden en heeft iedereen de kans om hierover te spreken.

Ben er van bewust dat iedereen andere meningen heeft.
Je mag ook best die mening hebben en die netjes in je post zetten. Maar die mening hoort m.i. niet in de topic titel, (En wellicht zelfs niet in de OP) want dat kleurt dan gelijk het hele topic en creëert direct al een bepaalde sfeer die een open discussie in de weg staat.

Maar die mening heb ik over alle topics, bijvoorbeeld: 'iPhone 7 is lelijk.' vind ik geen goede titel. Liever gewoon neutraal: 'iPhone 7 ervaringen'. En daarin mag je best komen vertellen en liefst onderbouwen dat je hem lelijk vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:40
@wildhagen.. misschien dat het dan eens tijd wordt weer "terug te gaan in de tijd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarnemer schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:37:
@wildhagen.. misschien dat het dan eens tijd wordt weer "terug te gaan in de tijd".
Waarom? Dat je nu ook over andere dingen kan praten wil niet zeggen dat die "oude" onderwerpen niet meer bespreekbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wildhagen schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:53:
[...]

Dat was vóór 2002 misschien zo..
bedoel je dat dit soort topics voor 2002 niet bestonden?
asielzoekers zijn WELKOM

(inclusief een oldfashioned [ZT]-melding van de goede oude HlpDsK, vermoedelijk nog in zwart-wit gepost, omdat we toen nog geen kleurencomputers hadden ;) )

eigenlijk verandert er toch verdomd weinig, enkel bepaalde achterblijvers blijven soms hangen en worden langzaam zelf grijs en verliezen hun geheugen, en mijmeren over 'de goede oude tijd' ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Toch is er iets veranderd, dat topic is nog open en de huidige topics zijn gesloten.

En het is niet alsof het er toen zacht aan toe ging: message 1711772 en verder, eigenlijk bijna het hele topic.

Er werden eigen ervaringen gebruikt als valide onderbouwing: message 1714818. Het woord 'onderbuik' komt niet voor in het topic. Het lijkt zowaar alsof de mensen in dat topic zelf in de samenleving staan en daar dingen over weten, erg interessant vanuit antropologisch opzicht.

message 1709284 _/-\o_ (let ook op tijdstip)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:22:
Veel wordt geklaagd over slotjes, regeltjes en de mods. Daar werken we intern hard aan, we zetten minder slotjes en sturen meer naar oplossingen. [...]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Meer" is niet "altijd." Soms is de enige manier om de boel een beetje fatsoenlijk te houden door domweg het topic te sluiten. Vergeet ook niet dat onze doelgroep veel diverser is geworden. Waar er vroeger meer gelijkgezinde en vergelijkbaar opgeleide personen op GoT zaten, is de collectieve persoonlijkheid tegenwoordig veel schizofrener. :) Tot op zekere hoogte kon er daardoor vroeger makkelijker gediscussieerd worden omdat de meningen misschien wat minder vaak ver uit elkaar lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook was de userbase kleiner en was het een besloten SG topic uit de tijd dat mods nog lijfstraffen konden uitdelen. :p 9/11 e.d. hadden nog niet eens plaatsgevonden. Een groot verschil met nu met veel meer polarisatie in de samenleving en veel meer social media waar men ongegeneerd kan spuien.

• pedorus
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:43:
Vergeet ook niet dat onze doelgroep veel diverser is geworden. Waar er vroeger meer gelijkgezinde en vergelijkbaar opgeleide personen op GoT zaten, is de collectieve persoonlijkheid tegenwoordig veel schizofrener. :) Tot op zekere hoogte kon er daardoor vroeger makkelijker gediscussieerd worden omdat de meningen misschien wat minder vaak ver uit elkaar lagen.
Juist niet, de laagopgeleide tweakers uit dat topic posten hier niet meer. Klik maar even op de profielen in dat topic. De enigen daar die hier zijn gebleven, zijn zonder uitzondering hoger opgeleid (zover ik zie). Sommigen hebben <50 posts, dus het was niet erg besloten
Hoogopgeleide en laagopgeleide mensen dreigen steeds meer in verschillende werelden te gaan leven.
[...]
Hoog- en laagopgeleide personen denken heel anders over politieke onderwerpen als migranten en de EU.
[...]
“Door allerlei maatschappelijke en technologische ontwikkelingen (zoals internet) is vermijding een stuk makkelijker geworden dan vroeger.”
Tweakers is op dit moment toch een zekere bubble, ontkennen lijkt me niet heel zinnig, je kunt er hooguit (on)tevreden over zijn. Gek genoeg lijkt een topic over migratie dan toch opeens een kleine schare lager opgeleiden aan te trekken, of althans posts die je van die groep zou verwachten. Totdat het slotje komt, vanwege 'onderbuik' / 'fatsoen', waarna iedereen zich weer in zijn eigen bubble terugtrekt ;)

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

pedorus schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:19:
[...]

Juist niet, de laagopgeleide tweakers uit dat topic posten hier niet meer. Klik maar even op de profielen in dat topic. De enigen daar die hier zijn gebleven, zijn zonder uitzondering hoger opgeleid (zover ik zie). Sommigen hebben <50 posts, dus het was niet erg besloten

[...]

Tweakers is op dit moment toch een zekere bubble, ontkennen lijkt me niet heel zinnig, je kunt er hooguit (on)tevreden over zijn. Gek genoeg lijkt een topic over migratie dan toch opeens een kleine schare lager opgeleiden aan te trekken, of althans posts die je van die groep zou verwachten. Totdat het slotje komt, vanwege 'onderbuik' / 'fatsoen', waarna iedereen zich weer in zijn eigen bubble terugtrekt ;)
Het probleem is dat je over het algemeen met een laagopgeleid persoon geen discussie aan kan gaan. Hun mening, die vaak gevoed is met beperkte bronnen in een gelijkgestemde omgeving, is in hun ogen dan ook de waarheid. Heeft in mijn ogen niet zo zeer met intelligentie te maken, maar meer met de manier waarop zij onderwijs hebben gevolgd en de omgeving waarin zij komen vast te zitten.
Hoger opgeleide mensen vertonen in zo'n discussie dan ook vaak elitair gedrag, zullen de ander wel even zeggen hoe de wereld in elkaar zit, en als ze dan merken dat de andere niet te overtuigen is, zetten ze vervolgens in op vernedering. Naar mijn mening een recept voor een discussie, waar iedere aanhoudende deelnemer ver onder zijn niveau zakt. Natuurlijk is dit wel een stukje flinke generalisatie, dus no offence voor wie zich aangesproken voelt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Señor Sjon
Maar het is wel wat na een pagina of 2-3 gebeurd. Ook zijn dit discussies waarbij men elkaar niet van elkaars standpunt kan overtuigen. Dus je krijgt een loopgraventopic waar de frustraties uiteindelijk oplopen en men elkaar persoonlijk gaat aanvallen. Dat gebeurd in de regel vrij geleidelijk tot het algemene niveau zover gezakt is dat er niks anders rest dan het sluiten van het topic.

Zwarte Piet is ook zo'n onderwerp waarin mensen niet van standpunt zullen afwijken en de ander ook niet overtuigd krijgen. Dan volgt weer frustratie en uiteindelijk sneren en persoonlijke aanvallen.

• Standeman
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

En het probleem daarbij is dat het ontzettend lastig is om te stoppen of een punt aan te wijzen waar het fout gaat. Je kunt niet als mod halverwege een topic binnenwandelen en zien waar het fout gaat.
Uiteraard kan je wel met een botte bijl gaan hakken, maar dan help je het topic doorgaans ook om zeep omdat replies en quotes missen en er nogal wat spaanders vallen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04
Señor Sjon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:06:
Zwarte Piet is ook zo'n onderwerp waarin mensen niet van standpunt zullen afwijken en de ander ook niet overtuigd krijgen. Dan volgt weer frustratie en uiteindelijk sneren en persoonlijke aanvallen.
Wat dat betreft sluit het dus 100% aan op de realiteit betreffende dat onderwerp ;)

Maar ben het wel eens, dergelijke topics zijn over het algemeen een wellus-nietus discussie waarin iedereen iedereen die een tegenovergestelde mening heeft wegzet als een extremist, links of rechts daargelaten.

Zinloos vrees ik zulke topics...
Pagina: 1