Waarschijnlijk niet. Vraagsteller moet zoeken naar de instellingen voor 'standaardapplicatie's', en die herstellen voor dit bestandstype / deze actie. Settings -> Apps -> app vinden die ge-opend wordt als je geluidselectie doet, aldaar de setting verwijderen die zegt dat deze app standaard is voor 'geluidjes'.frjemd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:59:
[...]
Als je het toestel helemaal uit doet (en dan weer aan) is de instelling waarschijnlijk weer standaard.
Inderdaad, Dit heeft gewerkt. Heel erg bedankt.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Ik heb sinds een maand een Sony Z5 maar heb de laatste 2 weken problemen met het geluid bij muziek luisteren. Als ik Spotify aanzet t doet die het, maar als ik hem dan uit doe en weer start loopt die wel maar komt er geen geluid uit. Ik moet hem dan opnieuw opstarten om weer muziek te luisteren. Meer mensen met dit probleem of evt.een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Thies. op 07-01-2016 13:00 ]
Verwijderd
Ik heb nu toch mijn eerste probleem met mijn Z5, heb hem sinds de release datum in Nederland via T-Mobile met up to date software. Het probleem zit hem hopenlijk in de software anders wordt het een reperatie. Als ik een koptelefoon of AUX kabel in mijn xperia steek speelt hij gewoon normaal muziek af via het externe apparaat maar speelt hij op zijn eigen speakers gewoon vrolijk door op hetzelfde niveau qua geluid.
Ik heb mijn telefoon overigens nog nooit laten vallen of iets dergelijks, hij heeft geen zichtbare schade en als ik iets afspeel via bluetooth doet hij het wel prima zonder gebruik te maken van de speakers in de telefoon.
Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken of hier überhaubt al eerder van gehoord bij de Xperia?
Ik heb mijn telefoon overigens nog nooit laten vallen of iets dergelijks, hij heeft geen zichtbare schade en als ik iets afspeel via bluetooth doet hij het wel prima zonder gebruik te maken van de speakers in de telefoon.
Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken of hier überhaubt al eerder van gehoord bij de Xperia?
Speelt hij dan zowel over de aux als de telefoon? Of alleen de telefoon? Als het alleen de telefoon is, dan is er iets mis met je 3.5mm poort. Even uitblazen en anders idd retourneren.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 01:50:
Ik heb nu toch mijn eerste probleem met mijn Z5, heb hem sinds de release datum in Nederland via T-Mobile met up to date software. Het probleem zit hem hopenlijk in de software anders wordt het een reperatie. Als ik een koptelefoon of AUX kabel in mijn xperia steek speelt hij gewoon normaal muziek af via het externe apparaat maar speelt hij op zijn eigen speakers gewoon vrolijk door op hetzelfde niveau qua geluid.
Is dit alleen met spotify? Dan even de app data verwijderen. Die spotify app ben ik persoonlijk niet de grootste liefhebber van.Thies. schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:16:
Ik heb sinds een maand een Sony Z5 maar heb de laatste 2 weken problemen met het geluid bij muziek luisteren. Als ik Spotify aanzet t doet die het, maar als ik hem dan uit doe en weer start loopt die wel maar komt er geen geluid uit. Ik moet hem dan opnieuw opstarten om weer muziek te luisteren. Meer mensen met dit probleem of evt.een oplossing?
Nee, dit is ook met de muziek app van sony zelf. Het is heel vreemd want voor de rest doet overal het geluid het wel op dat moment.Cyleo schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:01:
[...]
Is dit alleen met spotify? Dan even de app data verwijderen. Die spotify app ben ik persoonlijk niet de grootste liefhebber van.
Verwijderd
Bij mij speelt hij de audio af over zowel de aux als de telefoon, als je er een koptelefoon insteekt doet hij het prima maar je voelt aan de trillingen dat hij hem ook afspeelt over de telefoon zelf.
Dat is heel raar. Welke dopjes gebruik je?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:59:
Bij mij speelt hij de audio af over zowel de aux als de telefoon, als je er een koptelefoon insteekt doet hij het prima maar je voelt aan de trillingen dat hij hem ook afspeelt over de telefoon zelf.
Ik weet niet of het gewoon een fout is vanuit hun systeem?Cyleo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:10:
[...]
Het systeem werkt nog verre van feilloos. Het is dus, als je een nl-rom hebt, moeilijk 1 schuldige aan te wijzen. Hier (kpn, nl rom) kreeg ik hem een paar minuten over 12.
Zelf heb ik een iPhone 6 en een Samsung Galaxy S5, beiden KPN (geen voormalig hi) vorig jaar op de S5 hem wel gekregen, dit jaar op beiden niet
Originele roms, niks aangepast of gewijzigd gewoon niks gekregen.
Reden dat ik dit vermeld is omdat het volgens mij geen Sony Z5 kwaaltje is, dat NL-alert systeem werkt volgens mij niet probleemloos..
Klopt, het systeem is nog verre van af.JeroenC schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:56:
[...]
Reden dat ik dit vermeld is omdat het volgens mij geen Sony Z5 kwaaltje is, dat NL-alert systeem werkt volgens mij niet probleemloos..
Ja precies dat vermoeden had ik al, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om de instellingen van je telefoon na te kijken. Maar als het gewoonweg juist ingesteld staat dan zou ik niet het probleem verder in je telefoon zoeken.
Mijn schoonvader is doof geboren, en voor hem zijn dit soort toepassingen wel handig. Hij heeft altijd zijn smartphone met tril functie tegen hem. Luchtalarm hoort hij dus uiteraard niet. Voor hem is het dus wel belangrijker dat ze dit soort systemen WEL goed voor elkaar hebben. Wanneer ik aan het rennen ben voor 1 of ander gevaar kan ik niet even een smsje sturen die door NL-alert verzonden zou moeten worden.
Verwijderd
De pre order koptelefoon van Sony zelf, hij doet dus hetzelfde in de auto. Ik ben vanavond thuis en zal ook mijn oude MDR55 uitproberen.
Ik heb sinds zo'n 2 weken een Z5 en er zijn een aantal problemen die ik met Bluetooth ervaar. Ik heb verschillende apparaten waarmee de verbinding verbreekt en/of lang niet altijd automatisch weer hersteld worden:
Pebble Time (smartwatch):
De verbinding verbreekt de hele dag door. Variërend van enkele keren per uur tot soms een paar uur een stabiele verbinding en dan alsnog weer een onderbreking. Meestal wordt de verbinding automatisch hersteld maar ik moet hem 1x in de 2 á 3 dagen handmatig pairen vanuit de Pebble Time-app.
Philip SHB5800 (headset):
Eenmaal gepaird blijft de verbinding actief zolang ik muziek afspeel. Zet ik hem uit en weer aan dan wordt de verbinding niet automatisch hersteld. (of misschien na héél lang wachten; niet getest) Dit moet ik dus handmatig doen.
Pioneer DEH4600BT (autoradio met carkit-functie):
Zelfde als SHB5800: Na uit- en aanzetten van de radio wordt de verbinding niet hersteld. Dit moet ik handmatig doen.
Daarnaast kan ik geen muziek meer afspelen vanaf mijn telefoon op de autoradio, ook niet nadat ik de verbinding met de telefoon hersteld heb.
Omdat de problemen begonnen met de disconnects van de Pebble Time (op dat moment had ik de Z5 nog niet aan de headset en carkit gehangen), ben ik op zoek gegaan naar alle mogelijke energiebesparingsmogelijkheden en die de nek omgedraaid. Ik heb de telefoon een factory reset gegeven en ook al eens in Veilige Modus* opgestart.
Om te zien of ik zelf iets kon vinden, heb ik "Bluetooth Snoop logging" ingeschakeld bij de Developer Options en vervolgens de logfile met Wireshark door zitten pluizen. Maar omdat ik zelf allerminst een BT-guru ben, heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ik naar kijken moet. Wat ik op de momenten van disconnects zie, is echter: helemaal niets. Dus al helemaal geen disconnect-request of time-outs of iets wat ik kan relateren aan iets dat niet hoort.
Geen enkel van deze problemen had ik met mijn Xperia Z3. Omdat ik deze problemen al in de eerste dagen opmerkte, heeft T-Mobile het toestel omgeruild voor een andere Z5 maar die heeft exact dezelfde problemen. Omdat ik verder wel erg tevreden ben over het toestel, heb ik weinig behoefte het toestel te ruilen voor een ander merk toestel.
Een zoektocht op diverse fora leert me dat ik niet de enige ben met vergelijkbare problemen. En ook hier in dit draadje zie ik verschillende berichten over bijvoorbeeld carkits.
De vraag is nu dus of Sony 'iets' gedaan heeft waardoor BT gewoon minder functionaliteiten ondersteunt of dat de BT-stack gewoon stuk is?
* veilige modus: Powerknop ingedrukt houden tot Uitschakelen/Herstarten-scherm verschijnt en dan een seconde of 4 op Uitschakelen drukken tot er de vraag komt of je in Veilige Modus wilt herstarten.
Pebble Time (smartwatch):
De verbinding verbreekt de hele dag door. Variërend van enkele keren per uur tot soms een paar uur een stabiele verbinding en dan alsnog weer een onderbreking. Meestal wordt de verbinding automatisch hersteld maar ik moet hem 1x in de 2 á 3 dagen handmatig pairen vanuit de Pebble Time-app.
Philip SHB5800 (headset):
Eenmaal gepaird blijft de verbinding actief zolang ik muziek afspeel. Zet ik hem uit en weer aan dan wordt de verbinding niet automatisch hersteld. (of misschien na héél lang wachten; niet getest) Dit moet ik dus handmatig doen.
Pioneer DEH4600BT (autoradio met carkit-functie):
Zelfde als SHB5800: Na uit- en aanzetten van de radio wordt de verbinding niet hersteld. Dit moet ik handmatig doen.
Daarnaast kan ik geen muziek meer afspelen vanaf mijn telefoon op de autoradio, ook niet nadat ik de verbinding met de telefoon hersteld heb.
Omdat de problemen begonnen met de disconnects van de Pebble Time (op dat moment had ik de Z5 nog niet aan de headset en carkit gehangen), ben ik op zoek gegaan naar alle mogelijke energiebesparingsmogelijkheden en die de nek omgedraaid. Ik heb de telefoon een factory reset gegeven en ook al eens in Veilige Modus* opgestart.
Om te zien of ik zelf iets kon vinden, heb ik "Bluetooth Snoop logging" ingeschakeld bij de Developer Options en vervolgens de logfile met Wireshark door zitten pluizen. Maar omdat ik zelf allerminst een BT-guru ben, heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ik naar kijken moet. Wat ik op de momenten van disconnects zie, is echter: helemaal niets. Dus al helemaal geen disconnect-request of time-outs of iets wat ik kan relateren aan iets dat niet hoort.
Geen enkel van deze problemen had ik met mijn Xperia Z3. Omdat ik deze problemen al in de eerste dagen opmerkte, heeft T-Mobile het toestel omgeruild voor een andere Z5 maar die heeft exact dezelfde problemen. Omdat ik verder wel erg tevreden ben over het toestel, heb ik weinig behoefte het toestel te ruilen voor een ander merk toestel.
Een zoektocht op diverse fora leert me dat ik niet de enige ben met vergelijkbare problemen. En ook hier in dit draadje zie ik verschillende berichten over bijvoorbeeld carkits.
De vraag is nu dus of Sony 'iets' gedaan heeft waardoor BT gewoon minder functionaliteiten ondersteunt of dat de BT-stack gewoon stuk is?
* veilige modus: Powerknop ingedrukt houden tot Uitschakelen/Herstarten-scherm verschijnt en dan een seconde of 4 op Uitschakelen drukken tot er de vraag komt of je in Veilige Modus wilt herstarten.
blah
Dat met m'n autoradio heb ik ook, erg vervelend maar ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb net een nieuw draadje op het Sony Support Forum geopend. Ik had al eens gereageerd op een ander bericht maar daar is nog steeds geen enkele reactie op gekomen.
blah
https://www.reddit.com/r/...connection_problems_with/tERRiON schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:37:
Verhaal over BT
Dat deed voor mij wonderen.
Dat is een goeie. Op mijn 'eerste' Z5 had ik het al eens geprobeerd maar helaas zonder succes. Ik kan het natuurlijk gewoon nog eens proberen. ;-)
Welke softwareversie heb jij op je telefoon? Check: Instellingen > Over de telefoon > Diagnostische gegevens > Feiten > Aanpassingen + Huidige versie
In mijn geval:
Aanpassingen: 1298-7757 R7B
Softwareversie: 32.0.A.6.200
Mocht je een andere hebben dan wil ik wel eens proberen wat er gebeurt als ik die versie op mijn telefoon zet en hetzelfde probeer.
Welke softwareversie heb jij op je telefoon? Check: Instellingen > Over de telefoon > Diagnostische gegevens > Feiten > Aanpassingen + Huidige versie
In mijn geval:
Mocht je een andere hebben dan wil ik wel eens proberen wat er gebeurt als ik die versie op mijn telefoon zet en hetzelfde probeer.
blah
Dat probleem heb ik met mijn autoradio. Als ik mijn radio uitdoe en weer aandoe dan connect hij niet automatisch vanzelf. Ga ik naar instellingen > bluetooth en doe dan niks dan verbind hij weer automatisch. Echt super vaag.
Ik had ditzelfde probleem op mijn One M8 met Lollipop. Ik heb toen Google Play: Bluetooth Auto Connect – Android Apps on Google Play geïnstalleerd en daarmee waren bij mij alle problemen verholpen.Khayma schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:16:
Dat probleem heb ik met mijn autoradio. Als ik mijn radio uitdoe en weer aandoe dan connect hij niet automatisch vanzelf. Ga ik naar instellingen > bluetooth en doe dan niks dan verbind hij weer automatisch. Echt super vaag.
Wellicht ook iets voor op de Z5.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Beste Mede Tweakers, Ik heb mijn telefoon vorige week opgestuurd richting Dynafix, hiervan kreeg ik het antwoord dat de telefoon niet gerepareerd kan worden omdat het niet aan de garantie eisen van Sony voldoet.
Mijn telefoon is aan één zijkant kromgebogen waardoor het achterplaatje los is geraakt.
Mij lijkt dit persoonlijk een fabrieksfout want een toestel hoort niet standaard krom te buigen.
Sony/Dynafix zeggen dat het gebruikersschade is maar ik vind het een fabrieksfout.
Al bij al een super slechte ervaring met de klantenservice van Sony.
Mijn telefoon is aan één zijkant kromgebogen waardoor het achterplaatje los is geraakt.
Mij lijkt dit persoonlijk een fabrieksfout want een toestel hoort niet standaard krom te buigen.
Sony/Dynafix zeggen dat het gebruikersschade is maar ik vind het een fabrieksfout.
Al bij al een super slechte ervaring met de klantenservice van Sony.
hi JvO14,
Ik zou zeggen, kijk op www.consuwijzer.nl wat precies je rechten zijn.
Het is (zie ook Consuwijzer) verstandiger om naar de verkopende partij te gaan. De verkopende partij is verantwoordelijk voor het afhandelen van de garantie. Tevens ligt de eerste 6 maanden van de garantie bij een defect de bewijslast bij de verkoper. Zie ook de website van de consumentenbond.
Kortom, als ik je casus zo lees: ga terug naar de juiste partij (de verkoper) en ga met de tips van consuwijzer / consumentenbond in je achterhoofd het gesprek aan. De bewijslast ligt bij de verkoper, je staat voorlopig nog in je recht.
Ik zou zeggen, kijk op www.consuwijzer.nl wat precies je rechten zijn.
Het is (zie ook Consuwijzer) verstandiger om naar de verkopende partij te gaan. De verkopende partij is verantwoordelijk voor het afhandelen van de garantie. Tevens ligt de eerste 6 maanden van de garantie bij een defect de bewijslast bij de verkoper. Zie ook de website van de consumentenbond.
Kortom, als ik je casus zo lees: ga terug naar de juiste partij (de verkoper) en ga met de tips van consuwijzer / consumentenbond in je achterhoofd het gesprek aan. De bewijslast ligt bij de verkoper, je staat voorlopig nog in je recht.
Vanaf het eerste uur heb ik een Z5 (icm KPN) en ben er over het algemeen erg tevreden over. 2 minupuntjes, de accu vind ik toch wel erg kort meegaan. Meestal red ik de dag net niet. Blijkbaar gebruik ik hem heel intensief omdat ik lees dat anderen er langer mee kunnen doen... Minpuntje 2, is eigenlijk ook een pluspunt. Dat is namelijk de slankheid aan de zijkanten. Het is hierdoor een supermooi toestel om te zien, maar als ik hem van een glad oppervlak (tafel) wil oppakken, moet dat toch wel even met extra opletten. Door de rechte zijkanten kan ik mn vingers er niet goed onder laten komen namelijk. Ik zie het altijd als iemand anders mn telefoon wil oppakken, dat lukt dan niet in 1x of diegene laat hem bijna meteen vallen. Ook het vasthouden voelt hierdoor iets minder stevig aan.
Een vraag: als ik Flitsmeister in de auto aan heb staan (gaat automatisch aan na blutetooth connectie met mn carkit, superhandig), dan krijg ik geen geluidsmeldingen. Dit is logisch, omdat hij via de autoradio het geluid wil afspelen. Maar ik gebruik nooit mn telefoon om muziek mee af te spelen, oftewel ik hoor nooit meldingen omdat ik dat 'kanaal' niet open heb staan in de auto.
Is dit op een of andere manier te omzeilen? Uiteraard moet de telefoon wel met bluetooth verbonden zijn in de auto vanwege de carkit.
Een vraag: als ik Flitsmeister in de auto aan heb staan (gaat automatisch aan na blutetooth connectie met mn carkit, superhandig), dan krijg ik geen geluidsmeldingen. Dit is logisch, omdat hij via de autoradio het geluid wil afspelen. Maar ik gebruik nooit mn telefoon om muziek mee af te spelen, oftewel ik hoor nooit meldingen omdat ik dat 'kanaal' niet open heb staan in de auto.
Is dit op een of andere manier te omzeilen? Uiteraard moet de telefoon wel met bluetooth verbonden zijn in de auto vanwege de carkit.
Heb je al eens in de settings van Flitsmeister gekeken???Sjoerd001 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:16:
(en dan vooral onder volume en trilsignaal)
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Wow, ik heb dat menu een paar keer doorgespit (zo ook automatisch aan aangezet), maar blijkbaar telkens overheen gekeken. Thnx.Xanion schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:12:
[...]
Heb je al eens in de settings van Flitsmeister gekeken???![]()
(en dan vooral onder volume en trilsignaal)

Overigens, als je zoals je zegt nooit muziek afspeelt over je autoradio kun je in je Bluetooth settings ook media-audio uitzetten. Dan gaat alleen je telefoon nog naar de auto toe en de rest niet.Sjoerd001 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:50:
[...]
Wow, ik heb dat menu een paar keer doorgespit (zo ook automatisch aan aangezet), maar blijkbaar telkens overheen gekeken. Thnx.
Ik draai de 32.0.A.6.152tERRiON schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 05:48:
Dat is een goeie. Op mijn 'eerste' Z5 had ik het al eens geprobeerd maar helaas zonder succes. Ik kan het natuurlijk gewoon nog eens proberen. ;-)
In mijn geval:
Een paar dagen getest, helaas bracht adb shell pm hide com.sonymobile.playanywhere voor mij geen enkel verschil.Cyleo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:14:
[...]
https://www.reddit.com/r/...connection_problems_with/
Dat deed voor mij wonderen.
Thnx. Volgende week heb ik weer wat meer tijd, dan ga ik er weer ff mee spelen.
Van welke provider komt jouw telefoon trouwens? Kun je misschien via Instellingen > Over de telefoon > Diagnostische gegevens > Feiten kijken wat er achter Aanpassingen staat?
[ Voor 81% gewijzigd door tERRiON op 31-01-2016 15:52 ]
blah
Hij komt van Coolblue op KPN, dus Generic NLtERRiON schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:12:
[...]
Een paar dagen getest, helaas bracht adb shell pm hide com.sonymobile.playanywhere voor mij geen enkel verschil.
[...]
Thnx. Volgende week heb ik weer wat meer tijd, dan ga ik er weer ff mee spelen.
Van welke provider komt jouw telefoon trouwens? Kun je misschien via Instellingen > Over de telefoon > Diagnostische gegevens > Feiten kijken wat er achter Aanpassingen staat?
Iemand al concrete info over de 6.0 update? Duurt wel heel erg lang
Nice. Ga ik die van de week ff proberen :-)Cyleo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:47:
[...]
Hij komt van Coolblue op KPN, dus Generic NL
Ik lees her en der "vanaf januari", ik heb alleen soms het idee dat de Japanse kalender of in elk geval die van Sony soms nogal afwijkt van de Europese.DennusB schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:56:
Iemand al concrete info over de 6.0 update? Duurt wel heel erg lang
blah
Ik heb sinds kort de problemen dat als ik mijn headset inplug hij ook het geluid over de speakers heen stuurt.
Alleen een reboot lijkt te helpen op t moment, iemand anders ook al deze problemen gehad?
Alleen een reboot lijkt te helpen op t moment, iemand anders ook al deze problemen gehad?
Ik kreeg van Sony Webcare het advies om eerst eens een softwarereparatie / software repair vanuit de Xperia Companion te doen. Dat heb ik net een kwartiertje geleden gedaan en hopelijk werkt dat, anders flats ik mijn foon met .152 om te zien of het daar beter van wordt.Cyleo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:47:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door tERRiON op 05-02-2016 18:08 ]
blah
http://www.gsmarena.com/a..._xperia_z5-news-16464.php -> Blijkbaar zijn ze begonnen met uitrollen. Iemand m hier toevallig al binnen of geïnstalleerd?
Dat bericht is weliswaar van gisteren; de bron waar ze het van hebben plaatste het bericht op 21 januari... de uitrol is dus al langere tijd bezig.DennusB schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:38:
http://www.gsmarena.com/a..._xperia_z5-news-16464.php -> Blijkbaar zijn ze begonnen met uitrollen. Iemand m hier toevallig al binnen of geïnstalleerd?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Kun je toch eens via Instellingen > Over de telefoon > Diagnostische gegevens > Feiten kijken wat er achter Aanpassingen staat? In XperiFirm is namelijk geen "Generic NL" te vinden.Cyleo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:47:
[...]
blah
Ik heb nog nergens iemand zien bevestigen dat 6.0 er is, dus ik betwijfel of het klopt.Steeffoon schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:45:
[...]
Dat bericht is weliswaar van gisteren; de bron waar ze het van hebben plaatste het bericht op 21 januari... de uitrol is dus al langere tijd bezig.
Daarnaast vind ik het stiekem wel lang duren, zit op wat 6.0 functies te wachten
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Sony heeft bevestigd dat het begin 2016 komt. De eerste beta's worden nu getest.Nakebod schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:10:
[...]
Ik heb nog nergens iemand zien bevestigen dat 6.0 er is, dus ik betwijfel of het klopt.
Daarnaast vind ik het stiekem wel lang duren, zit op wat 6.0 functies te wachtenAlleen Sony heeft nooit wat bevestigd. Orginele geruchten/berichten waren eind november, begin december, en nu is er nog steeds niets.
Je wacht vaak wat langer bij Sony. Echter zorgen ze er wel voor dat de batterijlevensduur goed blijft presteren bij een nieuwe versie van Android. Kan me voorstellen dat het wat tijd vergt om dit op alle toestellen uit te rollen.
Kan iemand bevestigen dat 6.0 er is intussen?
Nee, want die is er nietNeptunus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:09:
Kan iemand bevestigen dat 6.0 er is intussen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Andere merken zijn het al lang aan het uitrollen en daar werkt de accu nog prima, dus snap niet precies waar je hebt over hebt!Kashika schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:22:
[...]
Sony heeft bevestigd dat het begin 2016 komt. De eerste beta's worden nu getest.
Je wacht vaak wat langer bij Sony. Echter zorgen ze er wel voor dat de batterijlevensduur goed blijft presteren bij een nieuwe versie van Android. Kan me voorstellen dat het wat tijd vergt om dit op alle toestellen uit te rollen.
Even een update: Software repair heeft niet geholpen. Daarom heb ik afgelopen zondag mijn telefoon geflasht. Van 32.0.A.6.200 "terug" naar 32.0.A.6.152 en bluetooth doet het op de meeste fronten aanmerkelijk beter.tERRiON schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Ik kreeg van Sony Webcare het advies om eerst eens een softwarereparatie / software repair vanuit de Xperia Companion te doen. Dat heb ik net een kwartiertje geleden gedaan en hopelijk werkt dat, anders flats ik mijn foon met .152 om te zien of het daar beter van wordt.
De verbinding met mijn Pebble Time onderbreekt nog steeds af en toe maar wel véél minder en ook wordt de verbinding automatisch hersteld, wat met 200 lang niet altijd het geval was. Dus geen handmatige reconnect meer vanuit de Pebble-app.
De headset doet het ook veel beter: Een reconnect nadat ik hem aan heb gezet, is binnen enkele seconden gefixt.
De autoradio heb ik nog niet getest omdat ik de afgelopen dagen niet in de auto gereden heb. Ik ben erg benieuwd of de reconnects nu weer goed verlopen én of ik ook weer muziek af kan spelen vanaf mijn telefoon, zoals ik dat eerder ook altijd kon.
Wordt dus nog vervolgd...
blah
Vraagje, is de camera van deze z5c beter dan die van de z3c en Galaxy S6?
Gelijkwaardig aan de S6, beter dan de z3c. De z5 is in sommige situaties beter, de S6 is andere.mark213 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:48:
Vraagje, is de camera van deze z5c beter dan die van de z3c en Galaxy S6?
Verwijderd
Ja, maar dat kwam uiteindelijk puur doordat ik mijn telefoon al lang niet meer uit had gezettha_crazy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:23:
Ik heb sinds kort de problemen dat als ik mijn headset inplug hij ook het geluid over de speakers heen stuurt.
Sinds ik hem wel eens uitzet heb ik geen problemen meer.
Ja na een reboot is t wel opgelost, maar t gebeurd me ongeveer 2-3 keer per week dat ik het moet doenVerwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:00:
[...]
Ja, maar dat kwam uiteindelijk puur doordat ik mijn telefoon al lang niet meer uit had gezet![]()
Sinds ik hem wel eens uitzet heb ik geen problemen meer.
Goed nieuws hopelijk!
Volgens Sony UK mogen we waarschijnlijk vanaf 7 maart gaan updaten.
http://www.androidpolice....ording-to-sony-mobile-uk/
Zo, dat is dan zo ongeveer weer 2 maanden uitgelopen. Sony is weer eens als 1 van de laatste, erg zonde!Nakebod schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:47:
Goed nieuws hopelijk!
Wie het laatst lacht.. 
Maar ik vind het persoonlijk ook wel jammer ja, vooral als je van een Nexus 5 afkomt, en gewoon een Android versie teruggaat. Op een nieuw toestel.
Maar ik vind het persoonlijk ook wel jammer ja, vooral als je van een Nexus 5 afkomt, en gewoon een Android versie teruggaat. Op een nieuw toestel.
Ja, vooral omdat ze juist wel goed bezig leken te zijn. Ze hadden best snel alles op 5.x zitten, en ook echt een groot gedeelte van hun toestellen.Nakebod schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:34:
Wie het laatst lacht..
Wie kan mij vertellen hoe het zit met motion blur in de foto's van de z5c?
De voorbeelden vind ik er prima uit zien, maar bij de z3c hinder ik me er aan dat elke foto wel bewegingsonscherpte heeft door de hoge sluitertijd bij alles behalve vol zonlicht......
De voorbeelden vind ik er prima uit zien, maar bij de z3c hinder ik me er aan dat elke foto wel bewegingsonscherpte heeft door de hoge sluitertijd bij alles behalve vol zonlicht......
waar baseer je dat op?DennusB schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:25:
[...]
Zo, dat is dan zo ongeveer weer 2 maanden uitgelopen. Sony is weer eens als 1 van de laatste, erg zonde!
Sony heeft zelf gezegt: eerste kwartaal van 2016. maart valt daar volgens mij onder...
dat het in januari zou uitkomen waren geruchten die nooit door sony zijn bevestigd
reden waarom sony langzaam is met de updates is omdat ze de software uitgebreid testen en er veel werk in stoppen
[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 20-02-2016 01:23 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ja, dat is natuurlijk erg afhankelijk van de hoeveelheid licht die er is. In het schemer/donker gaat de camerasoftware de sluitertijd flink verhogen en krijg je bewegingsonscherpte. Daar heb je met de Z5 last van, maar ook met andere telefoons.vaagisdenaam schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:45:
Wie kan mij vertellen hoe het zit met motion blur in de foto's van de z5c?
Er is een render uitgelekt van de 'Sony Xperia PP10', misschien wel een vernieuwde Z5-variant...
Morgen houdt Sony een evenementje op het MWC, maar of we dat toestel dan gaan zien is onbekend.
Misschien wel Z5+ met Snapdragon 820, 4GB RAM en Marshmallow ofzo...
Plaatjes zeggen weinig, maar op één of andere manier vind ik hem toch wel erg chique ogen:
Morgen houdt Sony een evenementje op het MWC, maar of we dat toestel dan gaan zien is onbekend.
Misschien wel Z5+ met Snapdragon 820, 4GB RAM en Marshmallow ofzo...
Plaatjes zeggen weinig, maar op één of andere manier vind ik hem toch wel erg chique ogen:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is de Xperia X Performance... oei oei dat wordt wel erg CLB-style...CLB schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:32:
Er is een render uitgelekt van de 'Sony Xperia PP10', misschien wel een vernieuwde Z5-variant...
Metalen body, 5 inch HD-scherm edge-to-edge en lichtelijk curved, Snapdragon 820, 3GB RAM..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LlGRPU0iQmA]
Daarvoor ga ik later op dag een eigen topicje in elkaar flansen
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 22-02-2016 09:31 ]
Kijk, nu begint het weer te kriebelen. Enerzijds kun je zeggen dat Sony niet veel aan het ontwerp wijzigt (in negatieve zin), maar het blijven mijn inziens erg stijlvolle apparaatjes. Als ze met de Xperia X reeks weer terug gaan naar een 5" scherm (t.o.v. de 5.2"), dan is ie net wat handzamer en geeft een 1080P resolutie een net wat hogere PPI op (altijd mooi meegenomen). Als de accuduur goed zit, dan denk ik dat het Xperia X Performance (zo gaat het topmodel schijnbaar heten) een mooie vervanger voor mijn Xperia Z2.CLB schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Dit is de Xperia X Performance... oei oei dat wordt wel erg CLB-style...
Metalen body, 5 inch HD-scherm edge-to-edge en lichtelijk curved, Snapdragon 820, 3GB RAM..
[video]
Daarvoor ga ik later op dag een eigen topicje in elkaar flansen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Sony heeft daar weer aan getweaked, is één van de speerpunten, ik word echtMoi_in_actie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:05:
Als de accuduur goed zit
Gok dat deze devices niet waterdicht zijn, lees dat nergens, maar voor mij persoonlijk is dat geen punt...
In de link die ik postte staat dat de Xperia X Performance gewoon IP68 waterresistant is, net als alle topmodellen van Sony de laatste jaren. De Xperia X (subtop model) en Xperia XA (midrange) zullen niet waterdicht zijn volgens GSM Arena.CLB schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:07:
[...]
Sony heeft daar weer aan getweaked, is één van de speerpunten, ik word echt![]()
![]()
Gok dat deze devices niet waterdicht zijn, lees dat nergens, maar voor mij persoonlijk is dat geen punt...
This one is waterproof too, IP68, while the other two are not.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ah leuk natuurlijk, even snel om het hier niet offtopic te laten gaan:
[Sony Xperia X-serie] Ervaringen en Discussie, voor nu even genoeg
[Sony Xperia X-serie] Ervaringen en Discussie, voor nu even genoeg
De X performance is waterdicht toch? Misschien handig om in het overzicht te zetten?
Verwijderd
Ik hoop echt dat de opvolger van de Sony Z5 een edge to edge scherm krijgt net zoals de Sony XA. Dat zou er echt tof uitzien.
Iemand hier die: "play memories online" gebruikt op de Xperia?
Werkt dat een beetje? En is het te vertrouwen?
Mwa we noemen het voortaan X ipv Z...
Verwijderd
ik heb momenteel een Xperia Z die nu bijna 3 wordt hij werkt nog perfect, Maar soms werkt hij wel traag en trekt het android systeem mijn batterij leeg. Mijn vraag is is de xperia Z5 een waardige opvolger ik bedoel zitten er veel verbeteringen in de Z5 tegenover de Z. en welke zijn dan de belangrijkste punten
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik gebruik m op mn Xperia Z1 en PS3.RobbertDs1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:53:
Iemand hier die: "play memories online" gebruikt op de Xperia?
Zo heeeel goed ofzo is hij niet, maarja wat wil je anders tis gewoon een opslag met een paar functies die ik niet gebruik.
Dat t geintegreerd is met Sony devices zoals PS3/4? en Xperia was voor mij een reden op die te gebruiken ipv cloud van google photo. (sowieso fan van Sony en google/microsoft/apple hater)
Ik vind het vooral handig dat foto's van mijn telefoon automatisch op mijn tablet te zien zijn (Xperia Tablet Z). Daarvoor gebruik ik het. Daarnaast is het een handige back-up.BrbZrk schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:43:
[...]
Ik gebruik m op mn Xperia Z1 en PS3.
Zo heeeel goed ofzo is hij niet, maarja wat wil je anders tis gewoon een opslag met een paar functies die ik niet gebruik.
Dat t geintegreerd is met Sony devices zoals PS3/4? en Xperia was voor mij een reden op die te gebruiken ipv cloud van google photo. (sowieso fan van Sony en google/microsoft/apple hater)
Ik ben van de Z naar de Z5 gegaan. En het voelt vertrouwd, en toch als een hele verbetering.Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:10:
ik heb momenteel een Xperia Z die nu bijna 3 wordt hij werkt nog perfect, Maar soms werkt hij wel traag en trekt het android systeem mijn batterij leeg. Mijn vraag is is de xperia Z5 een waardige opvolger ik bedoel zitten er veel verbeteringen in de Z5 tegenover de Z. en welke zijn dan de belangrijkste punten
Alvast bedankt
Vooral de vingerafdrukscanner en het feit dat er geen klepjes over de USB en audio jack zitten. En de veel snellere camera.
Ik heb geen seconde spijt gehad.
MM uit in Japan voor de Z5. Binnenkort dus ook bij ons te verwachten
http://www.xperiablog.net...series-in-japan/#comments
Angry Rabbit
Ik hoop het. Op Facebook stond een datum van 7 maart van Sony.KingCrash schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:20:
MM uit in Japan voor de Z5. Binnenkort dus ook bij ons te verwachten
Heeft er iemand al de Marshmallow update ontvangen?
Ik wacht er heel ongeduldig op!
Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r
Zelf even geflashed. Conclusie: meh. Is wel allemaal Marshmallow, maar er is eigenlijk niets nieuw.mchaos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:59:
Heeft er iemand al de Marshmallow update ontvangen?
Dus Marshmellow zelf is niet nieuw?AmbroosV schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Zelf even geflashed. Conclusie: meh. Is wel allemaal Marshmallow, maar er is eigenlijk niets nieuw.
Niet betere battery life ook?
Dat kan je pas serieus inschatten na een week.
Zijn heel weinig veranderingen. Zelfs bepaalde dingen uit MM zijn niet overgenomen: http://forum.xda-develope...xperia-z5-boring-t3330566Kashika schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:56:
[...]
Dus Marshmellow zelf is niet nieuw?
Niet betere battery life ook?
Dat valt wel beetje tegen eigenlijk!
Ook geen Stamina mode meer?!
Via het XDA topics ook deze gevonden: https://xpericheck.com/device/E5823
Doze in Android M = Stamina Mode. Sony had het gewoon al jaren, nu heeft Google het universeel in Android toegepast en wellicht ook op een efficiëntere manier.mchaos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:46:
Dat valt wel beetje tegen eigenlijk!
Is het opstarten van de camera app nu eindelijk eens lekker snel gemaakt???AmbroosV schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Zelf even geflashed. Conclusie: meh. Is wel allemaal Marshmallow, maar er is eigenlijk niets nieuw.
Thx voor de info!Moi_in_actie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:54:
[...]
Doze in Android M = Stamina Mode. Sony had het gewoon al jaren, nu heeft Google het universeel in Android toegepast en wellicht ook op een efficiëntere manier.
Heeft iemand de update inmiddels al in het wild gezien? En dus niet via flashtool zelf erop gezet?
Zowel mijn telefoon als Sony Companion zeggen dat hij helemaal bijgewerkt is. Duurt lang!
Zowel mijn telefoon als Sony Companion zeggen dat hij helemaal bijgewerkt is. Duurt lang!
Ja ik kreeg hem gisteren 'wild' binnenNakebod schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:20:
Heeft iemand de update inmiddels al in het wild gezien? En dus niet via flashtool zelf erop gezet?
Volgens XperiFirm moet Vodafone NL hem inmiddels hebben (CDA 1299-0280) de rest helaas nog niet.
Ja daar zag ik ook al dat Vodafone hem zou hebben. KPN nog niet.
En dat terwijl ik hem via wifi wil updaten, heeft KPN niets mee te maken!
En dat terwijl ik hem via wifi wil updaten, heeft KPN niets mee te maken!
Vanmorgen de update binnen gekregen. Ben nu aan het installeren. OTA 1264 MB. Duurt ca een half uur. Unbranded toestel.
Edit : duurde ca. 3 kwartier.
Edit : duurde ca. 3 kwartier.
[ Voor 11% gewijzigd door frjemd op 09-03-2016 16:42 ]
http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz5/software/
Android-versie: Android 6.0 (Marshmallow)
Nieuwste beschikbare software: 32.1.A.1.163
Release gestart: 2016-03-07
Xperia Companion meldt nog dat ik de laatste versie heb (Vodafone NL). Any moment now
Xperia Companion meldt nog dat ik de laatste versie heb (Vodafone NL). Any moment now
[ Voor 1% gewijzigd door Xalopalyps op 09-03-2016 16:27 . Reden: Xperia ipv PC companion ]
De update naar 6.0 is voor mij niet bepaald vlekkeloos verlopen;
- Mijn ingestelde unlockcode werkte niet meer (!)
- De finterprintscanner was uitgeschakeld (?)
Redelijk vaag!
Redelijk vaag!
Ik heb dat met de andere updates ook gehad.Terminus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:06:
De update naar 6.0 is voor mij niet bepaald vlekkeloos verlopen;
Redelijk vaag!
Vodafone NL heeft volgens XperiFirm de update nu ook.Xalopalyps schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:24:
http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz5/software/
@hierboven: Wat betreft de vingerafdrukscanner: Ik vermoed dat dit komt door de wijzigingen in Android M mbt de scanner.
"Your device is up to date" jammer genoeg.Cyleo schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:52:
[...]
Vodafone NL heeft volgens XperiFirm de update nu ook.
@hierboven: Wat betreft de vingerafdrukscanner: Ik vermoed dat dit komt door de wijzigingen in Android M mbt de scanner.
Dat zijn, op Vodafone na, allemaal oude firmwares.
Dit weekend zal er waarschijnlijk niets nieuws online komen, dus ik hoop maandag dat Customized NL online komt, kan ik ook updaten
Zo niet.. dan wacht ik nog maar even. Als ik haast had gehad had ik al lang een andere geflashed
Dit weekend zal er waarschijnlijk niets nieuws online komen, dus ik hoop maandag dat Customized NL online komt, kan ik ook updaten
Zo niet.. dan wacht ik nog maar even. Als ik haast had gehad had ik al lang een andere geflashed
Er is ook niet echt iets waarvoor je wil flashen. Ik heb het donderdag gedaan omdat ik nieuwsgierig was, maar er is niets schokkends nieuw of anders die het de moeite waard maakt om het nu te hebben ipv over een week.Nakebod schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:26:
Dat zijn, op Vodafone na, allemaal oude firmwares.
Ik wacht gewoon rustig af, heb een standaard apparaat, eentje die niet van provider is.
Johann Sebastian Bach
Vorige week de update binnengekregen op m'n Z5 Dual die ik in Maleisie heb gekocht. Bij mij werkt de vingerscanner nog gewoon en de pincode ook, moest m wel een keer extra rebooten na de update trouwens omdat het intypen van de sim pin niet zo lekker ging. Verder geen enkel probleem gehad!
Gisteravond marshmallow 6 OTA binnen gekregen. Gelijk gedownload en geïnstalleerd. Zoals Jap85 ook ervaarde, moest ik het toestel een aantal keer opnieuw opstarten omdat het invoeren van de simpin niet lekker verliep. Verder geen issue.
Maar waar ik wel van baal is dat ik sinds de update geen bereik meer heb. 1 blokje en geen intern verbinding. Ben wat gaan rond zoeken maar zijn maar weinig mensen met dezelfde problemen.
Iemand hier toevallig dezelfde problemen?
Alvast dank.
Maar waar ik wel van baal is dat ik sinds de update geen bereik meer heb. 1 blokje en geen intern verbinding. Ben wat gaan rond zoeken maar zijn maar weinig mensen met dezelfde problemen.
Alvast dank.
Nee, helemaal niet. Misschien dat je netwerkinstellingen verandert zijn? Kan zijn dat bijvoorbeeld 4g niet aan staat?chris2306 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:31:
Gisteravond marshmallow 6 OTA binnen gekregen. Gelijk gedownload en geïnstalleerd. Zoals Jap85 ook ervaarde, moest ik het toestel een aantal keer opnieuw opstarten omdat het invoeren van de simpin niet lekker verliep. Verder geen issue.
Alvast dank.
Verwijderd
Goedenavond,
sinds een paar weken problemen met de sony Z5 zodra ik een geluidsfragment afspeel of ik wordt gebeld gaat mijn scherm op zwart en kan ik hem moeilijk weer aankrijgen wat kan dit probleem veroorzaken.
graag zie ik een reactie van jullie
alvast bedankt
sinds een paar weken problemen met de sony Z5 zodra ik een geluidsfragment afspeel of ik wordt gebeld gaat mijn scherm op zwart en kan ik hem moeilijk weer aankrijgen wat kan dit probleem veroorzaken.
graag zie ik een reactie van jullie
alvast bedankt
Bedankt voor je reactie. De update heeft de APN instellingen van het netwerk gereset waardoor de instellingen van de provider verwijderd zijn. Had het al snel door.Cyleo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:52:
[...]
Nee, helemaal niet. Misschien dat je netwerkinstellingen verandert zijn? Kan zijn dat bijvoorbeeld 4g niet aan staat?
Hier nog steeds geen OTA update en we zijn al bijna twee weken na de bekendmaking. Zijn er nog meer mensen die nog geen OTA aangeboden hebben gekregen?
als je Xperiform checkt zie je dat alleen vodafone de update heeft in nederland, andere toestellen moeten dus nog wachtenGerd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:24:
Hier nog steeds geen OTA update en we zijn al bijna twee weken na de bekendmaking. Zijn er nog meer mensen die nog geen OTA aangeboden hebben gekregen?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.