Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
@ Cyleo
Idd zou het geen probleem kunnen zijn met je autofocus instellingen? Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt maar ik zag het ook op één foto van me en die had 1 enkel focuspunt prcs in het midden. Die had dus wat blur op één kant van de foto aan de rand.
Maar mijn ervaring met de Z5 camera is nog heel beperkt tot nu.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Mochten jullie foto's hebben van buiten in het donker, dan zie ik deze graag :)
Net zoals vele camera's zal deze z5 overdag prima foto's schieten, maar hoe vaak heb ik al niet meegemaakt dat de z1c in het donker net niet die mooie foto neemt op een feestje of op vakantie.

In dat opzicht doet mijn sony 10mp camera veel beter werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Als ik de video's op YouTube zie, de foto samples van reviewers zie op verschillende websites en de ervaringen van verschillende mensen op forums lees vraag ik me toch af hoe DXO aan de beste smartphone camera komt. Ik heb er zelf nog niet mee mogen spelen en vind het een hele gave telefoon op papier, maar de camera is echt een van de belangrijkste punten voor mij. In directe vergelijking met de S6/Note 5 vind ik de foto's van die twee toestellen een stuk mooier en rijker. Is er iemand die hier wat uitgebreider z'n ervaringen onderbouwd wilt delen met de camera van deze telefoon? Zou dat erg op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
joshua2 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:58:
@ Cyleo
Idd zou het geen probleem kunnen zijn met je autofocus instellingen? Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt maar ik zag het ook op één foto van me en die had 1 enkel focuspunt prcs in het midden. Die had dus wat blur op één kant van de foto aan de rand.
Maar mijn ervaring met de Z5 camera is nog heel beperkt tot nu.
Ja, daar begin ik ook steeds mee aan te twijfelen hoe meer foto's ik maak :P Als het nu weer eens mooi weer wordt kan ik het nog een keer proberen bij dezelfde omstandigheden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Sja vergeleken met een volwaardige DSLR (met dikke lenzen en veel glas...) maakt zelfs de beste mooiste smartphone knullige foto's. Evenwel binnen de beperkingen van je ienimieni lensje op je telefoon kun je verdraaid mooie plaatjes maken. De kunst is om door veel te prutsen en gewoon doen die beperkingen van je toestel te leren kennen. Ik bemerk ook dat die "beperkingen" van je smartphone camera steeds minder worden. Kortom ze kunnen steeds meer met zo'n mini lensje. Onder lastige en moeilijke omstandigheden loopt zo'n smartphone camera toch nog steeds tegen zijn beperkingen aan. Maar ja eerlijk gezegd ben ik al blij met élk mooi plaatje wat eruit rolt :-) En valt het tegen dan probeer ik volgende keer wat anders.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:49
Hij ligt hier voor mijn neus, even al mijn data overzetten en dan een dagje ermee spelen :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
donald_dick schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:46:
Hij ligt hier voor mijn neus, even al mijn data overzetten en dan een dagje ermee spelen :)
Heb verlengd bij KPN, kreeg net SMS dat ie daar niet op voorraad is. :(

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens op voorraad lijkt het (de groene). Leverdatum Belsimpel is aangepast net naar de 23e...

EDIT: Inmiddels is de leverdatum naar 28 oktober gegaan. :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Vlad van The Verge, de Android en Xperia liefhebber, was niet bepaald enthousiast over dit toestel. Volgens hem was in de vorige edities de software prima in orde, maar kwam de camera altijd tekort. In de Z5 is het verhaal precies omgedraaid en is de camera prima, maar schijnt de software verschrikkelijk te zijn van bugs tot animatielag etc. Kan iemand mij wat meer vertellen over de software en de soepelheid ervan? Wellicht in vergelijking met je voorgaande toestel? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
keest12 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:42:
Vlad van The Verge, de Android en Xperia liefhebber...
Weet niet of dit sarcastisch bedoeld was of niet, maar over het algemeen is Vlad juist iemand die juist altijd loopt te zeiken op alles waar een Sony stikker op zit (en hij reviewed al hun producten). Nu vond ik hem bij een van de eerste introductie filmpjes van de Z5 reeks nog redelijk objectief/positief.
Echter, ik ben allang gestopt met artikelen van TheVerge te volgen omdat het te belachelijk werd hoe zeer zij Apple fans zijn. In enkele video's over non-Apple producten en/of topics kwamen sommigen zelfs met uitspraken in de richting van "heel mooi ding, maar ja het is geen Apple" :X

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de notificatie led goed zichtbaar? Vind ik altijd wel een handige optie namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:57
Notificatie led is prima zichtbaar. Overigens heb ik totaal geen problemen met lag of zoiets. Ik kom vanaf de Xperia Z, en vind de Z5 juist ongelooflijk snel en soepel lopen.

Edit: ik zag op de doos/sticker trouwens staan dat ik revisie 3 van dit toestel had. Ik kan mij lastig voorstellen dat er al twee eerdere revisies zijn geweest, of tellen preview en reviewtoestellen daarin mee?

[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 16-10-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Weet niet of dit sarcastisch bedoeld was of niet, maar over het algemeen is Vlad juist iemand die juist altijd loopt te zeiken op alles waar een Sony stikker op zit (en hij reviewed al hun producten). Nu vond ik hem bij een van de eerste introductie filmpjes van de Z5 reeks nog redelijk objectief/positief.
Echter, ik ben allang gestopt met artikelen van TheVerge te volgen omdat het te belachelijk werd hoe zeer zij Apple fans zijn. In enkele video's over non-Apple producten en/of topics kwamen sommigen zelfs met uitspraken in de richting van "heel mooi ding, maar ja het is geen Apple" :X
Oh excuses! Ik weet wel dat hij echt een Android liefhebber is, maar uit het artikel wou hij ons laten geloven dat hij ook al jaren fan is van de Xperia reeks. Niet dus. Jammer dat er zo weinig aandacht is voor dit toestel. Wanneer er een nieuwe iPhone of Galaxy uit komt verdrink je bijna in reviews etc. Nu is het echt het hele internet afspitten wil je wat goede reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
keest12 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:40:
[...]

Oh excuses! Ik weet wel dat hij echt een Android liefhebber is, maar uit het artikel wou hij ons laten geloven dat hij ook al jaren fan is van de Xperia reeks. Niet dus. Jammer dat er zo weinig aandacht is voor dit toestel. Wanneer er een nieuwe iPhone of Galaxy uit komt verdrink je bijna in reviews etc. Nu is het echt het hele internet afspitten wil je wat goede reviews vinden.
Dacht dat dit meer was omdat de Sony toestellen vaak niet in de USA released worden, of veel later of in een andere naam als carrier toestel op bv Verizon, en de meeste en beste YouTube reviews zijn meestal van Amerikanen.

Je hebt uiteraard wel een handvol UK reviews en na een tijdje NL reviews, maar op mensen als MKBHD ofzo moet je vaak niet rekenen voor Sony toestellen, Pocketnow heeft soms wel Xperia reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
EDIT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:28:
Notificatie led is prima zichtbaar. Overigens heb ik totaal geen problemen met lag of zoiets. Ik kom vanaf de Xperia Z, en vind de Z5 juist ongelooflijk snel en soepel lopen.

Edit: ik zag op de doos/sticker trouwens staan dat ik revisie 3 van dit toestel had. Ik kan mij lastig voorstellen dat er al twee eerdere revisies zijn geweest, of tellen preview en reviewtoestellen daarin mee?
Zou goed kunnen, ik heb hem sinds vrijdag de 9e en ook Rev 3. Groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Soeski schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Zou goed kunnen, ik heb hem sinds vrijdag de 9e en ook Rev 3. Groen.
Iedereen die hem nu koopt heeft rev 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:14:
Is de notificatie led goed zichtbaar? Vind ik altijd wel een handige optie namelijk
Ja en nee. Dat hangt ervan af wat je zichtbaar noemt. Mijn Z1 had een grote notificatieled, maar minder vel. De Z5 heeft een felle notificatieled rechtsboven, maar minder groot. Het valt allebei op, maar op een andere manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:17:
Nergens op voorraad lijkt het (de groene). Leverdatum Belsimpel is aangepast net naar de 23e...

EDIT: Inmiddels is de leverdatum naar 28 oktober gegaan. :(
Omdat er maar een handevol geleverd zijn. Sony verwachte dat deze niet zou aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb begin vorige week de groene variant geannuleerd en aanstaande maandag wordt de zwarte variant op mijn werk geleverd.
Eigenlijk zou ik hem gisteren al hebben gehad maar ik had een foutje gemaakt met het overschrijven van mijn paspoortnummer. Een vergissing tussen een "0" en een "O".... |:( Dus ik kreeg hem nog niet mee. (begrijpelijk).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
donald_dick schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 04:43:
[...]

Ja en nee. Dat hangt ervan af wat je zichtbaar noemt. Mijn Z1 had een grote notificatieled, maar minder vel. De Z5 heeft een felle notificatieled rechtsboven, maar minder groot. Het valt allebei op, maar op een andere manier :P
Rechts en links door elkaar gehaald? Mijn LED zit linksboven, rechts zit niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Ja, het is echt een beetje frustrerend. Ik snap ook niet hoe de Z5 gereviewd is en kan mij er ook compleet niet in vinden.

Wat mij dan wel weer op viel is dat zijn foto's toch wat beter zijn dan de mijne volgens mij. Het lijkt er toch op dat ik wel last heb van een slechte camera. Wat vinden jullie als jullie deze foto's zien:

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AAA_Wlh293dT5jyYsNUM3pev4XVm6bLiuPOmwQ8V1lApZQ/12/9898132/jpeg/32x32/1/_/1/2/DSC_0151.JPG/ELr6sAcYgM4JIAIoAg/sRR7wwEFoGb4U5FjdyyengEOMc1u4drfBNNKlGIiD-o%2C1ErWcchxlDFEKFOXp1aSwOqnGqX4scBMpqP7lTT26rQ?size=1280x960&size_mode=2

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AACLzYKZ-A5-CSJKtwGDDlxrDBMQsZMGjQl1jdX8k6jOSg/12/9898132/jpeg/32x32/1/_/1/2/DSC_0147.JPG/ELr6sAcYgM4JIAIoAg/ialas2G9ckK3E7GWcHRNWe6D4cSZV9JKChz-oA811Kg%2CtA_Sm-j0TysKxD7WpS2ZoG8uc3gMi-p_3L-E64rEfMg?size=1280x960&size_mode=2

Orginelen:
https://www.dropbox.com/s/p426gfwnr7htyvk/DSC_0151.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/furwg85ed6v6yjx/DSC_0147.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 11:29
Cyleo schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Wat mij dan wel weer op viel is dat zijn foto's toch wat beter zijn dan de mijne volgens mij. Het lijkt er toch op dat ik wel last heb van een slechte camera. Wat vinden jullie als jullie deze foto's zien:
Brrrr. Veel te blurry aan de zijkanten. In welke mode heb je die gemaakt? Ik krijg m'n Z5 vandaag, hoop zonder camera-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rvdm- schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Brrrr. Veel te blurry aan de zijkanten. In welke mode heb je die gemaakt? Ik krijg m'n Z5 vandaag, hoop zonder camera-issues.
Superior Auto, 4:3, 8MP. Ik ga vanmiddag eens een stukje lopen en wat verschillende instellingen eens proberen. Wil hem liever niet terug sturen als het toch allemaal in mijn hoofd blijkt te zitten of toevallig om deze foto's gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Cyleo schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Superior Auto, 4:3, 8MP. Ik ga vanmiddag eens een stukje lopen en wat verschillende instellingen eens proberen. Wil hem liever niet terug sturen als het toch allemaal in mijn hoofd blijkt te zitten of toevallig om deze foto's gaat :P
Check eventueel dit ook even: https://www.reddit.com/r/...yone_have_a_z5_test_with/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Thanks, even met die strepen bekeken en dat ziet er prima uit. Zal dan toch wel komen door de tricky lichtomstandigheden ;) Vanmiddag maar eens even wat meer testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Soeski schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Rechts en links door elkaar gehaald? Mijn LED zit linksboven, rechts zit niks. :)
Gelukkig heb ik een TomTom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als je TomTom zegt dat je linksaf moet gaan, maar jij gaat rechtsaf omdat je het het verschil tussen links en rechts niet goed weet dan heb je nog steeds niet veel aan je TomTom :P :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Tot nog toe vind ik de foto/video kwaliteit van de z5 tegenvallen.
Alle echte samples die ik tot nog toe gezien heb zijn niet slecht maar ook niet heel goed.
Scherpte valt tegen. Belichting is niet altijd goed en persoonlijk vind ik de witbalans een beetje koeltjes.

Toch weer jammer en onbegrijpelijk. Ze hebben de know how op camera gebied zou je zeggen.

De manual controls zijn leuk maar meeste mensen gebruiken gewoon Auto dus dan moet het goed zijn ipv eerst allerlei instellingen goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Foto kwaliteit op de Xperia's valt eigenlijk al sinds de eerste Z tegen.. onbegrijpelijk. Ik weet nog dat met de eerste Xperia Z foto's in burst mode scherper/mooier waren dan in automatisch.. Echt jammer, als de software en hardware beter op elkaar waren ingesteld zouden Xperia's geweldige foto's moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rechteronderkant van het scherm reageert soms nauwelijks meer. Meer mensen die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Ik heb trouwens een Tmobile branded uitvoering. Is er een manier om gewoon de originele rom te flashen op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Z5 (zwart) vandaag of morgen en zoek een screenprotector. Heb er nog niet veel kunnen vinden (via Google). Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:00:
Ik krijg mijn Z5 (zwart) vandaag of morgen en zoek een screenprotector. Heb er nog niet veel kunnen vinden (via Google). Iemand suggesties?
Op mijn Xperia Z2 heb ik een Nillkin 9H glass screenprotector en zo te zien zijn er voor de Xperia Z5 ook al screenprotectors van Nillkin. Deze zijn o.a. via Amazon te koop.

Mijn ervaring met hun screenprotectors is erg goed, je ziet ze nauwelijks zitten, maakt de telefoon nauwelijks dikker (onmerkbaar zowat), de glazen protector aan de voorkant vertoont bij mij na meer dan anderhalf jaar nog steeds geen enkele kras. De protector op de achterkant is een soort van folie waar wel krasjes in komen, maar liever daarin dan in de telefoon zelf.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt voor de reactie. Ga er direct een bestellen!

Dan nog maar een vraag, is ondertussembekend of er Gorilla Glass of Dragontrail op het scherm zit?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:47:
Super, bedankt voor de reactie. Ga er direct een bestellen!
Laat zeker even weten hoe dat bevalt, ik lees zo hier en daar verhalen over screenprotectors die wat minder mooi staan door 't sony-logo op de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rvdm- schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Laat zeker even weten hoe dat bevalt, ik lees zo hier en daar verhalen over screenprotectors die wat minder mooi staan door 't sony-logo op de achterkant...
Klopt. Ik heb op ebay een glazen screenprotector besteld en het sony logo is er opgedrukt, waardoor er dus lucht rondom het logo en de screenprotector zit.
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:50:
Mijn rechteronderkant van het scherm reageert soms nauwelijks meer. Meer mensen die dit probleem ondervinden?
Nee, mijn scherm is echt super responsief.
Appleman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 01:03:
Ik heb trouwens een Tmobile branded uitvoering. Is er een manier om gewoon de originele rom te flashen op het toestel?
Ja, je kan een unbranded TFT flashen en dan heb je de uitvoering die je wilt. In flashtool zit een tooltje xperiafirm waarin je die TFT's kan downloaden.
Garret1410 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:27:
Tot nog toe vind ik de foto/video kwaliteit van de z5 tegenvallen.
Alle echte samples die ik tot nog toe gezien heb zijn niet slecht maar ook niet heel goed.
Scherpte valt tegen. Belichting is niet altijd goed en persoonlijk vind ik de witbalans een beetje koeltjes.

Toch weer jammer en onbegrijpelijk. Ze hebben de know how op camera gebied zou je zeggen.

De manual controls zijn leuk maar meeste mensen gebruiken gewoon Auto dus dan moet het goed zijn ipv eerst allerlei instellingen goed zetten.
Scherpte vind ik juist echt geweldig. Alleen aan de randjes soms wat minder, maar er zit heel veel detail in de foto's. De witbalans is een keuze. Persoonlijk vind ik hem erg fijn, hij komt heel natuurlijk over. Wil je hem warmer hebben dan is het een kwestie van een simpel filter eroverheen. Je ziet dat bijvoorbeeld Samsung toestellen dat doen, die maken foto's wat warmer en contrastrijker ten koste van detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Let wel dat de Xperia Z5 is afgesteld volgens het Alpha principe. Geen extra verzadiging en scherpte dus, met agressieve ruis vermindering. Zal je dus zelf toe moeten voegen als je kleur en/of scherpte mist.

Er zijn apps in de Play store die dat automatisch doen (bijv. Camera360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Cyleo schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Ik zou het eens testen met een foto van bijvoorbeeld een bakstenen muur, waar je recht voor staat. Dan kun je makkelijker zien of er iets mis is met de lens dan met een landschapsfoto. Heb het voorheen ook wel eens gehad bij een HTC toestel: dan was alles in één hoek wazig. Waarschijnlijk doordat de lens er scheef inzat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tju, heb ik eindelijk mijn Z5 binnen... is mijn SIM kaart te groot (micro). En ik heb niets scherps genoeg om zelf te gaan hobbyen...
Maar mijn eerste indruk is positief. Hij wordt inderdaad wel wat warm bij het installeren van alle app (tik en go, werkt perfect met de nexus5) maar niet warmer dan ik gewend was van de nexus 5.

Wordt vervolgt...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Cyleo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:50:
[...]

Scherpte vind ik juist echt geweldig. Alleen aan de randjes soms wat minder, maar er zit heel veel detail in de foto's. De witbalans is een keuze. Persoonlijk vind ik hem erg fijn, hij komt heel natuurlijk over. Wil je hem warmer hebben dan is het een kwestie van een simpel filter eroverheen. Je ziet dat bijvoorbeeld Samsung toestellen dat doen, die maken foto's wat warmer en contrastrijker ten koste van detail.
Ik vind de foto's om het in het Engels te zeggen "washed out" weinig contrast en diepte. Foto's lijken erg 2D en dit is al sinds de Xperia S en de eerste Z.

Witbalans is persoonlijk. Ik hou van wat warmere toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ik vind wel dat de telefoon erg trilt als je de speakers aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 11:17
Hebben jullie er ook last van dat de camera niet goed focust zodra je wat dichter op het object zit zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele balk van ongeveer een half centimeter van boven naar beneden op het touchscreen reageert niet meer. Morgen komt de koerier langs om mijn telefoon om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Goede service van T-Mobile, maar wel teleurstellend van Sony na een week gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Fish_from_96 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:26:
Hebben jullie er ook last van dat de camera niet goed focust zodra je wat dichter op het object zit zegmaar?
Wanneer is iets dichtbij?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/N2tl_6Fx6A3bbtpknjrQH57_2fw-EPGeR4BYFGEvx9_UXHznSB1jU9D0uukmh6TMWnQbU7tc62dHdTuEAhUYN8MuvrXTZzmotADezC81EhuQauseCtmFmhwNYBtOUE6iApvwHxeZYfedEd07VzaK_byHEG7k5LHwmrTSOv_pYrefzErUskvHL23XKSxsaz4XmBdyBoSZzyTa6-5WhCxwSFbSl3_uRPGyGOzzQCKk__3mhwZ6AF8GDJJIOocL43JdZQvOsbUgvlsIyaFsSjbwIWaBDoCDQAdy6ebotbYjGW-Y7C5GZuXcH5T4lcJ1yp85RrSzbbHWc8e9n6vUgoAvN7HSn0eRCZSKhpFyCuOPMZqi5RM1b5x9r9neWW0VV7-WsyOik2do0-TAMrRiNKyv81nd9IOFrfB9uHv3UlXDEqGWysnbfpfXxe05DxBUgqk5Hit0LF0AY-A7YtpUYIQ-K4knKBCsRWtwbD0-MvfVvuAmOd8MG-_7gK8DQKC7gcjgofhw_TwWDa0KwHuLDprugp0_ItTd6YJJ7KeHMYwY70va=w921-h691-no

Lijkt mij dicht bij genoeg ;) Hier zit ik er echt bijna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een nieuw exemplaar binnen. Hoop dat deze langer heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 10:26
Nu een weekje in gebruik. Werkt goed, maar is ff wennen qua interface (s2 en lg l70 hiervoor).
Apps lijken in altijd open te blijven staan tenzij je ze via knop rechtsonder (taakbeheer? en favorieten balk) uitzet. Is dit op de een of andere manier te veranderen? Ben er zelf nl nog niet achter gekomen hoe dat zit.

Hij wordt wel behoorlijk heet bij intensief gebruik. Maar dat kan dus ook door bovenstaande komen.

De opening van de speakers lijkt redelijk snel vol met water te komen staan als je hem in de douche rechtop hebt staan. En dan klinkt het natuurlijk nergens na.
Maar goed hij is in elk geval wel goed waterdicht :p

Enige echte probleem dat ik merk is het oppikken van netwerken en automatisch koppelen via bluetooth met de carkit. Geen idee of dit probleem nu in de auto zit (ook nieuw dus nog niet met een andere mobiel geprobeerd) of in de Z5.
Ik reis nl nogal veel tussen nederland en duitsland dus moet de mobiel ook regelmatig switchen tussen de netwerken. De snelheid waarmee die dit doet varieert tussen de 2 en 5 min. Maar vaak werkt de data dan niet meer goed of zijn er problemen met bellen via de carkit.
Gesprekken die dubbel opgestart lijken te worden en vervolgens niet beëindigd kunnen worden. Of niet opgestart kunnen worden. Dat soort dingen.
Van de week eens proberen met een andere mobiel om te kijken waar precies het probleem ligt.

En hij is stevig. Tot nu toe 2x gevallen, waarvan 1x precies op het hoekje. Aluminium rand is daardoor wel enigszins (>0,5 mm) ingedeukt. An sich geen probleem, maar je kan daardoor de rand net wat meer voelen.
Aluminium heeft in dit geval dus een voordeel (stevig) en nadeel (plastisch vervormbaar).

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Morelleth schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:57:
Enige echte probleem dat ik merk is het oppikken van netwerken en automatisch koppelen via bluetooth met de carkit. Geen idee of dit probleem nu in de auto zit (ook nieuw dus nog niet met een andere mobiel geprobeerd) of in de Z5.
Ik reis nl nogal veel tussen nederland en duitsland dus moet de mobiel ook regelmatig switchen tussen de netwerken. De snelheid waarmee die dit doet varieert tussen de 2 en 5 min. Maar vaak werkt de data dan niet meer goed of zijn er problemen met bellen via de carkit.
Gesprekken die dubbel opgestart lijken te worden en vervolgens niet beëindigd kunnen worden. Of niet opgestart kunnen worden. Dat soort dingen.
Van de week eens proberen met een andere mobiel om te kijken waar precies het probleem ligt.
Ik gebruik 't ding nu ongeveer 1.5 week dagelijks in de auto, en heb geen issues. Een en ander ging eigenlijk zelfs verbazend goed - zowel qua synchroniseren van 't telefoonboek met de auto, als 't opzetten en vasthouden van gesprekken. Ontvangst lijkt zelfs beter dan m'n vorige telefoon, zo ook 't wisselen tussen masten. Wel een relatief recente auto (en dus een relatief nieuwe bluetooth-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Het probleem doet zich ook niet altijd voor.
Bijna alleen maar als ik in Duitsland zit of net de grens over rij.

Deze auto is nu een week oud, dus neem aan dat daar ook wel de nieuwste bluetooth versies in gebruikt worden. :p
Telefoonboek etc overnemen ging overigens idd perfect. Gesprekken over meerdere zendmasten vasthouden is ook geen probleem. (enkel bij wisseling netwerk bij landsgrens).
Krijg het idee dat het daar ook niet zozeer bij de telefoon ligt als wel bij de provider. (heel onlogisch in mijn ogen aangezien ik van Vodafone NL naar DE overschakel, maar goed het is een ander netwerk)

Automatisch koppelen met de carkit daarentegen wil dus nog wel eens lastig zijn. Vanuit de auto de verbinding maken lukt dan niet, vanuit de telefoon lukt direct. Hier dus ook eerder het idee dat het in de carkit zit. (aangezien er 2 telefoons in staan heeft die misschien moeite met bepalen welke actief moet zijn oid)
Met een usb kabel verbinden en uitlezen werkt ook goed, zei het dat ik de kabel er pas in moet doen als de mobiel ontgrendeld is, anders kan die de informatie niet lezen en alleen opladen. Maar ook hier zit dit eerder in werking van de carkit dan de telefoon.

Tot nu toe dus wat de telefoon zelf betreft niet echt minpunten kunnen vinden.
Ben er dan ook heel erg blij mee. :)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van een iPhone weer terug naar Android sinds ik de Z5 heb, vandaar mijn noob vraagje. Ik zie in de statusbalk op het lockscreen een blauw icoontje met een soort poppetje erin. Het blijkt een icoontje voor de gebruikersaccount te zijn. Kan dit icoontje ook weg?

Heb via amazon.co.uk een Nillkin Tempered Glass protector besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik even mijn ervaringen delen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb tot nu toe met alle telefoons nog problemen gehad met schakelen tussen netwerken van binnen- naar buitenland. Ik kan dus niet echt zeggen dat dat uniek is :P
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:50:
Ik ben van een iPhone weer terug naar Android sinds ik de Z5 heb, vandaar mijn noob vraagje. Ik zie in de statusbalk op het lockscreen een blauw icoontje met een soort poppetje erin. Het blijkt een icoontje voor de gebruikersaccount te zijn. Kan dit icoontje ook weg?

Heb via amazon.co.uk een Nillkin Tempered Glass protector besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik even mijn ervaringen delen.
Volgens mij krijg je die niet weg. Je kan daar wel je eigen foto in stellen (zoals bij Windows)
Morelleth schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:57:

En hij is stevig. Tot nu toe 2x gevallen, waarvan 1x precies op het hoekje. Aluminium rand is daardoor wel enigszins (>0,5 mm) ingedeukt. An sich geen probleem, maar je kan daardoor de rand net wat meer voelen.
Aluminium heeft in dit geval dus een voordeel (stevig) en nadeel (plastisch vervormbaar).
Fijn dat hij zo stevig is. Doet mij toch pijn om te horen dat hij al gevallen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Fijn dat hij zo stevig is. Doet mij toch pijn om te horen dat hij al gevallen is :P
Mij ook ;)
Maar is dus geen zichtbare beschadiging. Althans bijna niet, je moet nl weten dat het er zit en zelfs dan zie je het bijna niet. Maar als je hem vasthoudt kan je het verschil aan de scherpte van de rand wel voelen.

Maar goed, heb niet voor niets een verzekering erbij afgesloten. Want kans is groot dat die nog wel een keer echt flink beschadigt wordt.
Loop nl constant op bouwplaatsen rond en hoewel ik het probeer te voorkomen zit een ongelukje in een klein hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel nu een paar dagen in gebruik, Enorm blij mee. Batterij gaat alleen hard als het scherm veel gebruikt wordt. STamina modi heb ik nog niet echt gebruikt, maar kan enorm handig zijn.

Zit nu op 84% sinds 7:45 vannochtend.

Camera is goed, maar heb het idee dat de camera van mijn Galaxy S4 wel beter is. Vooral in het donker is die van de Z5 erg gevoelig voor bepaalde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49:

Zit nu op 84% sinds 7:45 vannochtend.
Nou dat vind ik juist prima.
Mijn S4 is na een halve dag al ruim onder de 40%.
Een tweede keer opladen op één dag is inmiddels niet vreemd meer voor die S4 van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik ook last van. Blijft toch echt het scherm wat de meeste batterij op slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Morelleth schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:13:
...knip
Automatisch koppelen met de carkit daarentegen wil dus nog wel eens lastig zijn. Vanuit de auto de verbinding maken lukt dan niet, vanuit de telefoon lukt direct. Hier dus ook eerder het idee dat het in de carkit zit. (aangezien er 2 telefoons in staan heeft die misschien moeite met bepalen welke actief moet zijn oid)
Met een usb kabel verbinden en uitlezen werkt ook goed, zei het dat ik de kabel er pas in moet doen als de mobiel ontgrendeld is, anders kan die de informatie niet lezen en alleen opladen. Maar ook hier zit dit eerder in werking van de carkit dan de telefoon.

Tot nu toe dus wat de telefoon zelf betreft niet echt minpunten kunnen vinden.
Ben er dan ook heel erg blij mee. :)
Ik heb dit ook gehad met een hele nieuwe auto (1 week). Eerste keer verbinden bij aflevering auto meteen goed, toen 1-2 dagen goed gegaan en daarna niet meer willen koppelen (automatisch dan). Vanuit de telefoon wel, vanuit de auto niet. Toen de Z5 maar verwijderd uit de boordcomputer en opnieuw toegevoegd, en tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dat is het proberen waard Soeski.

En als dat niet helpt heb ik ook een simpele oplossing, nl voor het wegrijden heel even kijken of de boel gekoppeld is (kost me welgeteld 30 sec meer :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Fish_from_96 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:26:
Ja ik ook. Ik heb gezocht naar een macro stand. Die had mijn vorige Samsung wel en daar kon ik verbazingwekkend mooie foto's mee maken. Nog niet gevonden op de Z5. Maar misschien moet ik 'm dan manueel instellen en niet automatisch. Nog niet erg veel geëperimenteerd met mijn Z5 hoor.

Oh, en even een kudo naar Sony. Ik was wat "laat" met kopen van de Z5, niet ge-preordered of zoiets, gewoon ouderwets in de winkel weet je wel. Dus ik had zoiets van nou die koptelefoon daar zit ik vast naast. Nou wat denk je...vanochtend de postbodemeneer voor de deur en BINGO een hele fraaie Sony MDR-10rc speciaal voor mij. Toppie toppie Sony! _/-\o_

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Kan je zeggen hoe je dat gedaan hebt? Sony zelf benaderd oid?
Had nl gepreorderd, maar door gekloot van kpn koop ontbonden en in de winkel gehaald en daardoor alsnog ernaast gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:08
voor degene die nog twijfelen over het kwaliteit van de camera lees deze artikel:

http://www.gsmarena.com/i...xperia_z5-review-1329.php

De Xperia Z5 komt behoorlijk aardig uit de bus.

Nope Xperia z5 is een flop toestel! -------> http://www.gsmarena.com/i...xperia_z5-review-1330.php

[ Voor 23% gewijzigd door Outsiders99 op 23-10-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Outsiders99 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:15:
voor degene die nog twijfelen over het kwaliteit van de camera lees deze artikel:

http://www.gsmarena.com/i...xperia_z5-review-1329.php

De Xperia Z5 komt behoorlijk aardig uit de bus.

Nope Xperia z5 is een flop toestel! -------> http://www.gsmarena.com/i...xperia_z5-review-1330.php
Zo jammer want in veel opzichten leek het de perfecte telefoon voor mij, maar met teveel dingen laat ie het toch afweten lees ik uit veel reviews. Het is en blijft een goed toestel, dat zeker, maar qua software is het allemaal wat te simpel en oogt het ouderwets, de camera dient ook een software update te krijgen lees ik op vele fora en niet te vergeten de batterijduur die wel achteruit is gegaan ten opzichte van de Z3. Hopelijk zal de Marshmallow update hetzelfde doen voor de Z5 als dat het nu doet met de Nexus 6P, want die draait toch als een zonnetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de Z5 in gebruik en moet zeggen dat ik tot nu meer dan tevreden ben. Als Sony een nieuwe smartphone uitbrengt moet er blijkbaar altijd negatief gedaan worden. De foto's zijn voor mij echt wel van goede kwaliteit zeker in normale omstandigheden... En met de beloofde update's die nog gaan komen zal het zeker een top camera worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59
En sinds vandaag ook de bezitter van een Xperia Z5, met dank aan Tweakers en Sony *O* *O* *O*
Was 1 van de 5 gelukkigen die vandaag bij de Strong Viking Run een Z5 in ontvangst mocht nemen en testen. Het ging vooral om filmen deze dag. Dus dat is flink gedaan ook! :)

Mijn "taak" was om in 1080p @ 60FPS te filmen, en dat leverde over het algemeen prima beelden op. Soms als er wat veel "witte/scherpe lucht" aanwezig was dat de voorgrond iets te donker overkomt.

Op een gegeven moment vond ik het stiekem tijd om de slowmotion te proberen, waarvan onderstaande filmpjes het resultaat zijn. 720p@120FPS, met als resultaat 720p@30FPS als ik het goed heb. (Kan hij geen 1080p@60FPS slowmotion?)

Persoonlijk vind ik vooral de 2e tegenvallen, er is niet ingezoomd, verder standaard instellingen. Maar het is allemaal niet scherp. De grote spandoeken zijn zelfs bijna niet leesbaar, en die waren echt niet klein.
Net alsof de focus niet wilt doen wat hij zou moeten doen. Maar of dat ook de "strepen" verklaard die je bijv rechts van de schans ziet... :?
De andere 2 zien er op het oog veel beter uit, misschien ook mede door de kortere afstand?
Heb ik net pech gehad met dit filmpje, of zie ik wat over het hoofd? :)

[YouTube: https://youtu.be/CxZmMUy0USA]
[YouTube: https://youtu.be/OKnTRjqx4fw]
[YouTube: https://youtu.be/B3FWqhVhs-I]

Verder is de eerste indruk erg positief! Morgen de telefoon echt instellen en in gebruik nemen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon enorm blij mee, beste smartphone camera zoals Sony beweert is het echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Dat staat nergens en lijkt mij ook niet echt ergens op gebaseerd. Ik heb de Z5 zelf en ben er enorm tevreden mee. Ik heb ook heel bewust niet voor een iPhone of S6 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:58
Nu een aantal van jullie de telefoon al iets langer hebben, hoelang doen julle met een 'single charge'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:08
Cyleo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Dat staat nergens en lijkt mij ook niet echt ergens op gebaseerd. Ik heb de Z5 zelf en ben er enorm tevreden mee. Ik heb ook heel bewust niet voor een iPhone of S6 gekozen.
Ondanks ik toch zo negatief ben over de Xperia Z5 ga ik het straks ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyvdb17
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-01 07:07
joshua2 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Ja ik ook. Ik heb gezocht naar een macro stand. Die had mijn vorige Samsung wel en daar kon ik verbazingwekkend mooie foto's mee maken. Nog niet gevonden op de Z5. Maar misschien moet ik 'm dan manueel instellen en niet automatisch. Nog niet erg veel geëperimenteerd met mijn Z5 hoor.

Oh, en even een kudo naar Sony. Ik was wat "laat" met kopen van de Z5, niet ge-preordered of zoiets, gewoon ouderwets in de winkel weet je wel. Dus ik had zoiets van nou die koptelefoon daar zit ik vast naast. Nou wat denk je...vanochtend de postbodemeneer voor de deur en BINGO een hele fraaie Sony MDR-10rc speciaal voor mij. Toppie toppie Sony! _/-\o_
Ooh hoe heb je dit gedaan, mailtje naar Sony verstuurd ? Een gratis koptelefoon is altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Imperial_Master schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:01:
Nu een aantal van jullie de telefoon al iets langer hebben, hoelang doen julle met een 'single charge'?
Een goede dag. Heb altijd nog wel een paar procent over als hij aan de lader gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Wat is nu eigenlijk concreet vermeld over 'de update'? Verbeterde camera peformance en mogelijk marshmallow? Ik kan er weinig (recent) nieuws over vinden namelijk.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KingCrash schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:53:
Wat is nu eigenlijk concreet vermeld over 'de update'? Verbeterde camera peformance en mogelijk marshmallow? Ik kan er weinig (recent) nieuws over vinden namelijk.
Wanneer komt de update überhaupt dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
KingCrash schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:53:
Een marshmellow update komt er vast ook nog wel. Eerst komt er een update die de camera interface verbeterd. Volgens mij biedt deze ook ondersteuning voor de Camera2-api van Android (alleen nog geen DNG).

Wat betreft marshmellow: Daar is sony nu mee aan het experimenteren. Er draaien al Xperia Z3's op een experimentele marshmellow build met nihili aanpassingen ten opzichte van AOSP. Op basis van de feedback van die builds lijkt Sony te gaan beslissen wat de toekomst wordt van de Xperia software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Een marshmellow update komt er vast ook nog wel. Eerst komt er een update die de camera interface verbeterd. Volgens mij biedt deze ook ondersteuning voor de Camera2-api van Android (alleen nog geen DNG).

Wat betreft marshmellow: Daar is sony nu mee aan het experimenteren. Er draaien al Xperia Z3's op een experimentele marshmellow build met nihili aanpassingen ten opzichte van AOSP. Op basis van de feedback van die builds lijkt Sony te gaan beslissen wat de toekomst wordt van de Xperia software.
Jammer dat die beta er nog niet is voor de Z5, zou het graag doen. Ook lijken de custom roms totaal niet op gang te komen voor de Z5, iemand enig idee waarom? Is hij zo gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Jammer dat die beta er nog niet is voor de Z5, zou het graag doen. Ook lijken de custom roms totaal niet op gang te komen voor de Z5, iemand enig idee waarom? Is hij zo gesloten?
Er is nog geen root exploit. De Z5, of eigenlijk alle Sony telefoons, zijn juist vrij open (vergelijkbaar met de N5). Als er root is zullen er ook wel custom roms verschijnen. Wat betreft openheid, zie ook: http://forum.xda-develope...-devices-project-t3223776 Opgestart door Sony Mobile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Er is nog geen root exploit. De Z5, of eigenlijk alle Sony telefoons, zijn juist vrij open (vergelijkbaar met de N5). Als er root is zullen er ook wel custom roms verschijnen. Wat betreft openheid, zie ook: http://forum.xda-develope...-devices-project-t3223776 Opgestart door Sony Mobile ;)
Vaag dat er dan geen root te krijgen is op dat ding als het zo open is.... zou je toch zeggen dat ze dat ook wel fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Vaag dat er dan geen root te krijgen is op dat ding als het zo open is.... zou je toch zeggen dat ze dat ook wel fixen!
Nou ja, het is niet de bedoeling dat je zomaar root toegang krijgt op een linux systeem. Je kan het wel krijgen, je moet daarvoor je bootloader unlocken, en dan een aangepaste kernel uploaden naar je telefoon die bekende fouten bevat. Die fouten exploiteer je zodat je root krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Als ik het zo lees blijf ik vrij lang stock ROM's draaien op mijn Z5.
Door het unlocken raak je je DRM code kwijt. En daardoor werken bepaalde functies niet meer zoals camera verbeteringen. Functies die je, op een Z3 iig, verliest na het unlocken:
http://forum.xda-develope...al/loss-drm-keys-t2890936
Zeer waarschijnlijk ook van toepassing op de Z5 volgens het eerder gelinkte XDA topic.

Dus als je de AOSP ROM's gaat draaien van Sony verlies je ook functionaliteit schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nakebod schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:03:
Door het unlocken raak je je DRM code kwijt. En daardoor werken bepaalde functies niet meer zoals camera verbeteringen. Functies die je, op een Z3 iig, verliest na het unlocken:
Zeer waarschijnlijk ook van toepassing op de Z5 volgens het eerder gelinkte XDA topic.

Dus als je de AOSP ROM's gaat draaien van Sony verlies je ook functionaliteit schijnbaar.
Nou nou wat is Sony dan 'open' bezig.... pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:16
Heeft iemand ervaring met de volgende combi: De Sony Z5, ING App en de vingerafdrukscanner om in te loggen.

Ik kan in het menu van de ING app bij 'Instellingen' geen mogelijkheid vinden om inloggen met vingerafdruk te selecteren namelijk...

Iemand een idee of dit soms niet mogelijk is bij de Z5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerd001 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:49:
Iemand een idee of dit soms niet mogelijk is bij de Z5?
Alleen Samsung voor nu ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdm-
Zijn er hier meer mensen met issues met de camera-app? Ik heb sinds kort zo goed als elke keer last van 't niet-werken van de cam. De app start, maar klaagt (na een minuut ofzo) over 'camera not available'. Als ik de app-data en cache clear werkt het soms weer even, maar daarna krijg ik hetzelfde probleem weer. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Oké. Dat is jammer!

Wel grappig dat ING Klantenservice (per mail en via de PlayStore) dit dan niet weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvdm- schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 04:38:
Zijn er hier meer mensen met issues met de camera-app? Ik heb sinds kort zo goed als elke keer last van 't niet-werken van de cam. De app start, maar klaagt (na een minuut ofzo) over 'camera not available'. Als ik de app-data en cache clear werkt het soms weer even, maar daarna krijg ik hetzelfde probleem weer. Zeer irritant.
Ja, ook al enkele keren gehad. Opnieuw starten van de camera app lost het op, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rechterkant (de aluminium rand) van mijn zwart Z5 lijkt een beetje los te zitten.

Als ik erop druk dan kun je het een heel klein beetje zien bewegen. Dit is met name zo rechtsboven onder het hoek stukje zegmaar. De zijkant voelt wat scherp aan als ik eroverheen wrijf, het loopt niet "flush" met vergeleken met de linkerkant.

Kan iemand even controleren of dit normaal is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Sjoerd001 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:16:
[...]

Oké. Dat is jammer!

Wel grappig dat ING Klantenservice (per mail en via de PlayStore) dit dan niet weet...
Haha, reactie ING:
In deze e-mail geef ik graag mijn reactie op uw vraag over het gebruik van de vingerafdrukscanner op uw Sony Z5.
De vorige antwoorden van mijn collega's waren niet compleet, excuus hiervoor. Op dit moment is het namelijke nog niet mogelijk om op uw Sony Z5 gebruik te maken van de vingerafdrukscanner. U vindt hier een overzicht van alle Android toestellen die de vingerafdrukscanner in de ING Mobiel Bankieren App ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:49
We mogen nog een Tweaker de Sony Z5 laten testen. Op een heel speciale manier: [ADV] De Sony Xperia Z5 testen tijdens KAA Gent-Valencia CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rvdm- schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 04:38:
Er is een nieuwe update die ervoor zou moeten zorgen dat de camera beter werkt en nog een aantal fixes doorvoert. Te downloaden via PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat problemen gehad, dat bij het nemen van een foto het save/laad cirkeltje maar bleef draaien.

Hoop dat met de update dat er ook uit gaat.

verder nog steeds meer dan tevreden over het toestel en kijk uit naar de Marshmellow update. Iemand enig die wanneer die komt voor de Z5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Er is een nieuwe update die ervoor zou moeten zorgen dat de camera beter werkt en nog een aantal fixes doorvoert. Te downloaden via PC Companion.
Niet OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:46:
verder nog steeds meer dan tevreden over het toestel en kijk uit naar de Marshmellow update. Iemand enig die wanneer die komt voor de Z5?
Geen concrete datum gevonden, alleen dat Sony er in de afgelopen maand mee is begonnen, en release verwacht wordt in november/december.
De AOSP source van 6.0 hebben ze al wel voor de Z5.
Als ze daar nu ook een officiele ROM van maken, dus zonder verlies van camera/PS4 Remote Play functies, ben ik ook tevreden hoor :+
Ik keek toevallig net bij software, en ik kreeg een melding dat er een update was van 225.9 MB

Onofficiele changelog
• Update "Home" version.
• Optimization "cameras" startup speed.
• Re-optimized phone heating problem.
• Upgrading contacts database.
• Optimization of fluency.
• "Camera" photographs accelerated storage time!
• Optimization "cameras" code.
• "Fingerprint" to enhance the ability to identify.
• Optimize "RAM."
• "Calendar" interface optimization.
• Add "VoLET" function.

En niet vermeld: Fix voor Stagefright (CVE-2015-3876) waar de Z5 nog kwetsbaar voor was.

[ Voor 39% gewijzigd door Nakebod op 30-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Is dit dan de lang verwachte update die de camera beter laat presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Inderdaad een update van 226 MB, niet vanzelf naar voren gekomen, maar wel gewoon een OTA update, amper na controleren knopje ingedrukt te hebben stond de update al klaar voor downloaden..ben benieuwd!
Vooral die camera opstart mag wel wat sneller.
Wat ik trouwens tot nu toe ook mis is de optie om FB en Whatsup foto's bij contacten te zien, bij mijn HTC One M7 werden die vanzelf gekoppeld waardoor ik een foto in beeld zag als er iemand belde, ik heb alles gewoon gekoppeld in het adresboek maar ik krijg nergens FB en wassup foto's te zien, kan alleen handmatig een foto vanuit album toevoegen, iemand enig idee om dit te fixen?

Update uitgevoerd: Camera start vanuit coldboot nog steeds niet heel erg vlot....maar eenmaal in het geheugen is hij er wel echt heel snel, als je vervolgens een foto hebt gemaakt en op de foto klikt om in het album te bekijken is dit stukje nog niet heel erg vlot, album in het geheugen of niet maakt hiervoor niet echt veel uit.

Nog even nagekijken voor foto koppeling, lijkt erop dat FB dit niet standaard meer ondersteund, mijn oude HTC had via sense toegang tot alles van FB, deze stond ook netjes in de FB App, gezien Sony geen soortgelijk iets heeft kan je dus niet diezelfde koppeling maken helaas..

[ Voor 32% gewijzigd door Only op 31-10-2015 11:03 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:11
Nakebod schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:03:

Ik zou mij daar niet zo druk om maken.
Bij de Z3(c) hadden ze een tijdje later een manier gevonden om te rooten zonder dat je die DRM Keys kwijtraakte.
(je kan die keys zelfs back-uppen, just in case ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Cyleo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Die draai ik helaas al :( Zowel voor als na de update hetzelfde probleem. Camera is voor mij zo goed als niet bruikbaar nu (sluit in 80% van de gevallen af). Zal wel garantie worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een sony xperia z5 en nu is het probleem dat ik de facebook evenementen niet kan synchroniseren met de agenda

ik heb hiervoor een xperia z2 gehad en daar was een optie bij instellingen en dan accounts - account toevoegen - xperia met facebook maar bij de xperia z5 staat deze optie er niet bij, heeft dit misschien te maken met de nieuwste android 5.1.1??

Hoop graag dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
De problemen met de carkit lijken opgelost te zijn, maar in elk geval zat het in de carkit. (meerdere telefoons erin en snapte prioriteiten niet meer, bleef zoeken naar een toestel dat er niet was)

Volgende probleem is nu alleen dat mijn data niet werkt in Duitsland.
Is er met die update nog iets veranderd in de wijze waarop die met netwerken omgaat oid? Want hiervoor was het enige probleem dat ik even had dat die niet het goede toegangspunt gebruikte.
Bij roaming had ik nl "roaming in de EU" aangevinkt, waardoor die geen verbinding kon maken.
(dan gebruikt die blijkbaar een eigen aangemaakt toegangspunt, euinternet, wat dus niet herkend wordt)
Andere netwerken selecteren lijkt ook niet te helpen, krijg constant een geen verbinding mogelijk terug geworpen.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Toestel specifiek of eerder netwerk gerelateerd?
(Vodafone netwerk, instellingen voor roaming en netwerk staan zoals aangegeven volgens vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Hi,
Morelleth schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:43:
Volgende probleem is nu alleen dat mijn data niet werkt in Duitsland.
Is er met die update nog iets veranderd in de wijze waarop die met netwerken omgaat oid? Want hiervoor was het enige probleem dat ik even had dat die niet het goede toegangspunt gebruikte.
Bij roaming had ik nl "roaming in de EU" aangevinkt, waardoor die geen verbinding kon maken.
(dan gebruikt die blijkbaar een eigen aangemaakt toegangspunt, euinternet, wat dus niet herkend wordt)
Andere netwerken selecteren lijkt ook niet te helpen, krijg constant een geen verbinding mogelijk terug geworpen.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Toestel specifiek of eerder netwerk gerelateerd?
(Vodafone netwerk, instellingen voor roaming en netwerk staan zoals aangegeven volgens vodafone)
Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb net 'n paar dagen Singapore achter de rug, met roaming gewoon aan, op het vodafone (zakelijke) netwerk, en zonder enige problemen. Ook gewoon standaardinstellingen van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dan zal het idd aan het netwerk liggen, zit nu ff op de duitse site te kijken. Eens proberen de instelling te laten sturen, misschien dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:10:
De rechterkant (de aluminium rand) van mijn zwart Z5 lijkt een beetje los te zitten.

Als ik erop druk dan kun je het een heel klein beetje zien bewegen. Dit is met name zo rechtsboven onder het hoek stukje zegmaar. De zijkant voelt wat scherp aan als ik eroverheen wrijf, het loopt niet "flush" met vergeleken met de linkerkant.

Kan iemand even controleren of dit normaal is :-)
Wil het toch graag nog een keer vragen of iemand het even kan controleren. Ik kan de rechterbovenzijde gewoon een beetje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]
Wil het toch graag nog een keer vragen of iemand het even kan controleren. Ik kan de rechterbovenzijde gewoon een beetje indrukken.
Hier een witte Z5 en kan het wel lichtelijk indrukken, maar het voelt niet scherp aan/het steekt niet uit. Waarschijnlijk meer een 'bumper' feature?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]

Ik weet niet of ik helemaal snap wat je bedoelt, maar mijn Z5 zit voor mijn gevoel snaarstrak in elkaar. Echt top afwerking.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.