Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 19:42
DennusB schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:54:
O, ik heb wel zwart. Ben ik nu niet meer hip? :( Shit ! Haha
juist wel. iedereen neemt nu groen dus met zwart ben je weer speciaal

zelf ook de zwarte besteld via friends and family. hopen dat ze een beetje snel uitleveren aangezien mn vorige telefoon op dit moment scrap metal is.

[ Voor 23% gewijzigd door nickertNL op 07-10-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nickertNL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

juist wel. iedereen neemt nu groen dus met zwart ben je weer speciaal
Gelukkig maar!
Heb gisteren CoolBlue nog een tweet gestuurd over de voorraad btw, maar hij komt echt pas morgen bij ze binnen = Vrijdag uitleveren. Spannend :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Het lijkt erop alsof de Z5 zich herpakt heeft. net een filmpje gezien waarbij het in snelheid net een haar sneller of een haar trager is als de S6 Edge. In multitasking en web browsing was de Z5 de overduidelijke winnaar. De performance lijkt dus na een paar dagen erg goed te zijn

YouTube: Sony Xperia Z5 VS Galaxy S6 Edge - Speed & Camera Test!

Toch ben ik nog niet helemaal onder de indruk van de camera, maar volgens DXO is het wel de beste die er is. Toch nog maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
keest12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:51:
Het lijkt erop alsof de Z5 zich herpakt heeft. net een filmpje gezien waarbij het in snelheid net een haar sneller of een haar trager is als de S6 Edge. In multitasking en web browsing was de Z5 de overduidelijke winnaar. De performance lijkt dus na een paar dagen erg goed te zijn

YouTube: Sony Xperia Z5 VS Galaxy S6 Edge - Speed & Camera Test!

Toch ben ik nog niet helemaal onder de indruk van de camera, maar volgens DXO is het wel de beste die er is. Toch nog maar even afwachten.
De Z5 echt een multitaskbeest is. Terug naar een chrometab van 6 apps en geleden en die pakt hij gewoon uit het geheugen: Plof, instantaan voor je bakkes :9~. Was geen enkele telefoon in die roundup die dat na kon doen (en die samsungs met hun rare memory management zeker niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Cyleo op 07-10-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Cyleo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:07:
[...]

De Z5 echt een multitaskbeest is. Terug naar een chrometab van 6 apps en geleden en die pakt hij gewoon uit het geheugen: Plof, instantaan voor je bakkes :9~. Was geen enkele telefoon in die roundup die dat na kon doen (en die samsungs met hun rare memory management zeker niet).
Dat is goed om te horen! Warmt de telefoon zichzelf snel op zoals overal wordt beweerd? En hoe is de camera in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
keest12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

Dat is goed om te horen! Warmt de telefoon zichzelf snel op zoals overal wordt beweerd? En hoe is de camera in jouw ogen?
Haha, ik doelde op jou video ;) Ik heb hem nog niet, hoop hem vrijdag te krijgen.

Wel weer een review gevonden: https://recombu.com/mobile/article/sony-xperia-z5-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:07:
[...]

Zo dat heropenen van die Fifa game is indeed vrij bizar. Wel heel vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Cyleo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Haha, ik doelde op jou video ;) Ik heb hem nog niet, hoop hem vrijdag te krijgen.

Wel weer een review gevonden: https://recombu.com/mobile/article/sony-xperia-z5-review
Ah oke! Review ziet er erg goed uit, wat ziet ie er ook strak uit zo. Prachtig apparaat, hopelijk vind ik geen dealbreakers meer en kan ik hem gewoon aanschaffen binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
keest12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Ah oke! Review ziet er erg goed uit, wat ziet ie er ook strak uit zo. Prachtig apparaat, hopelijk vind ik geen dealbreakers meer en kan ik hem gewoon aanschaffen binnenkort :)
Met een beetje geluk heb ik hem morgen. Dan zal ik je laten weten hoe die bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ga hem ook maar kopen. Laatst mn Z1 Compact laten vallen. Nu is de power button overgevoelig en het toestel is krom getrokken in de buurt van de sd en usb-aansluiting. Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
kan iemand mij verklaren waarom ik met mijn:
Afbeeldingslocatie: http://remcio.hopto.org/pics/15
niet mijn z5 compact oplaad, kan die niet genoeg spanning leveren. want me oude telefoon en fiets navigatie laad die gewoon, en met de nieuwe z5 niets niets.
heb het zelfde met een oude lader die pakt die ook niet of slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus728
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 13:51
remcio schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:43:
kan iemand mij verklaren waarom ik met mijn:
niet mijn z5 compact oplaad, kan die niet genoeg spanning leveren. want me oude telefoon en fiets navigatie laad die gewoon, en met de nieuwe z5 niets niets.
heb het zelfde met een oude lader die pakt die ook niet of slecht.
De ampere is simpelweg te laag voor een high end smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik vind de foto's die ik tegen kom in de reviews nou niet echt de geweldig. Jammer, alleen video kwaliteit overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan echt niet wachten tot vrijdag, ik heb wel domweg aangeven dat ik de telefoon bij de t-mobile op mag halen. Leuk dat apple een paar dagen erna bekend maakte dat de 6s ook vrijdag uitkomt in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:29
Sony zet op hun website het volgende over het zoomen met de camera:
Maak een knijpbeweging op het scherm om tot wel vijf keer in te zoomen op de afbeelding

Als ik dat doe gaat hij tot 3x inzoomen. Knijp ik nog een keer gaat hij tot 8x.
Dus wanneer is het 5x clear image zoom?

Edit: dit is alleen bij 8MP. Maar clear image zoom mag het niet genoemd worden. Kwaliteit Is bagger na 5x zoomen.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroendh op 08-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even bij the phonehouse de Z5 getest...geluid en snelheid etc.
Geluid van de 2 front speakers viel me enorm tegen vergeleken mijn Note 4 (wel aangepast) veel te zacht.
Ook de volume knoppen zitten op een onlogische plek.
Foto's gemaakt die zagen er goed uit op het scherm.
Filmen in 4K ook getest, het toestel werd na 3min onaangenaam warm maar liep niet vast.
Vind het wel een mooi toestel verder maar te duur nog en de geluidskwaliteit zeer matig.
Android draaide wel perfect ik vond hem verre van laggy. Dat is dus wel positief.
Over de camera kan ik niet oordelen omdat ik de foto's alleen op het toestel zelf heb bekeken.
Snelle autofocus heeft die zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:27:
Ik kan echt niet wachten tot vrijdag, ik heb wel domweg aangeven dat ik de telefoon bij de t-mobile op mag halen. Leuk dat apple een paar dagen erna bekend maakte dat de 6s ook vrijdag uitkomt in Nederland...
Ik heb hem maandag al een zwarte opgehaald bij de T-mobile winkel(zonder pre-order) dus ik zou gewoon even bellen of je hem niet al kan ophalen.

Verder ben ik zeer tevreden over het toestel, ik kom van een iphone 5 en moet eerlijk zeggen dat android me aangenaam heeft verrast. Het toestel is zeer snel en responsief, wel wordt hij bij gebruik wat warmer, niks om je aan te storen verder.
Geluid over de speaker is wat matig in vergelijking tot de toppers op dit gebied,toch nog redelijk hard en helder, wel heb ik het vermoeden dat het met de waterdichtheid te maken heeft, in de behuizing voel je de trillingen van de speaker. lijkt een beetje alsof het geluid opgesloten zit.
Er zit een quick charger bij, Binnen 2 uur is hij helemaal vol. De oortjes heb ik verder niet aangeraakt omdat die er al slecht uitzagen(gebruik liever mijn eigen oortjes).

Al met al zeer tevreden over het toestel ook omdat hij ondanks mijn zeer intensieve gebruik van de afgelopen dagen(veel apps downloaden en uitproberen) het ruim een dag volhoudt, waar mijn iphone de dag niet meer haalde de laatste tijd.

had ook heimwee naar het iphone 4 uiterlijk en de sony komt hier dichtbij, ook qua look and feel. zeer hoge kwaliteit, chapeau sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Arghh.... zojuist gebeld door Coolbue en ze zeiden dat door een distributiefout ofzo teveel witte Xperia Z5's hebben ontvangen en helemaal geen groene Z5 varianten. Tevens had ze ook totaal geen idee wanneer de volgende voorraad met groene Xperia Z5's weer binnen gaan komen.... Ze vroeg aan mij of ik mijn order wou omzetten in een witte Z5, maar daarvoor niet gekozen omdat ik echt de groene wil. Wel behoorlijk balen man :( :'(

edit: Verkeerde topic zie ik nu eigenlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door falcon123 op 08-10-2015 16:22 . Reden: Verkeerde topic zie ik nu eigenlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:02:
Net even bij the phonehouse de Z5 getest...geluid en snelheid etc.
Geluid van de 2 front speakers viel me enorm tegen vergeleken mijn Note 4 (wel aangepast) veel te zacht.
Ook de volume knoppen zitten op een onlogische plek.
Foto's gemaakt die zagen er goed uit op het scherm.
Filmen in 4K ook getest, het toestel werd na 3min onaangenaam warm maar liep niet vast.
Vind het wel een mooi toestel verder maar te duur nog en de geluidskwaliteit zeer matig.
Android draaide wel perfect ik vond hem verre van laggy. Dat is dus wel positief.
Over de camera kan ik niet oordelen omdat ik de foto's alleen op het toestel zelf heb bekeken.
Snelle autofocus heeft die zeker.
Voor redelijk geluid moet je bij Sony altijd een koptelefoon inpluggen. Die performance die ze (telefoonfabrikanten) uit die kleine speakertjes trekken is qua volume bizar goed, maar kwalitatief gewoonweg ruk. En irritant. Snotjongeren die stoer met hun telefoon op speaker(stand) door de stad heen lopen..maar dat is voor een andere keer. Test het eens met een goed ingespeelde koptelefoon. Het zal je verbazen. En als dat ook nog tegenvalt, Sony SBH-50 Bluetooth.. :9~ (mits je redelijk goede kwaliteit van geluid wil en niet zo hard mogelijk met zoveel mogelijk boenkboenk)

[ Voor 4% gewijzigd door Point.Flare op 08-10-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je de speaker van mijn Note 4 niet gehoord. Vrij luid maar wel helder en goed geluid, uiteraard heeft die op Max wel wat distoratie.
Ik denk dat het bij Sony komt door de wachterdichtheid wat thor.gerrits hier boven al aangeeft.
Met een koptelefoon is het uiteraard andere koek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:36
Ik ben sinds kort ook Z5 bezitter. Prachtig en heerlijk toestel alleen wat hij heeft hij een triest WiFi antenne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 11:45
Appleman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:30:
Ik ben sinds kort ook Z5 bezitter. Prachtig en heerlijk toestel alleen wat hij heeft hij een triest WiFi antenne zijn.
T9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Appleman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:30:
Wat is er mis mee dan? Slechte ontvangst qua afstand of in het algemeen?

@speakers van de telefoon: Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen zich daar druk om kunnen maken. In de 5+ jaar dat ik nu smartphones heb, heb ik misschien precies 1x gebaald dat ik niet op een andere manier dan via mijn telefoon iets kon luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 14:36
Slecht ontvangst in het algemeen. Vergeleken met mijn iPhone 6 plus is het echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
@Appleman, kun je een vergelijkende test doen via speedtest.net apps? (Ookla)

Ik heb zelf nog de Xperia Z, die dramatisch begon met wifi ontvangst. Maar door óf gewenning of firmware verbeteringen was mijn initiele irritate verdwenen. Ik vergelijk destijds met de iPhone 4 die ik nu nie meer heb.
Nu heb ik een iPhone 6 van het werk, en heb zelf snel een test gedaan op mijn werkkamer: wifi bron is 10 meter verder in een andere kamer en dit was het resultaat:

Xperia Z: 1,75mbps
iPhone 6: 4,11 mbps

Nu is een Z versus iPhone 6 niet helemaal eerlijk, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Ook al verwacht ik niet dat Wifi (en camera) van een Xperia 5 beter zullen zijn dan die van de iPhone6 als ik zo de historie van vorige Xperia Z's vergelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Stpan op 09-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier is ie binnen hoor! Erg mooi scherm zo te zien, straks maar eens uitgebreid mee spelen!
Tel ligt lekker solide in de hand iig :)

Edit : Vingerafdruk sensor is bizar snel, werkt erg accuraat. Headset die ik er bij kreege (die actie) is kleiner dan je denkt n.a.v. de foto's maar het geluid klinkt heel erg fijn!

[ Voor 41% gewijzigd door DennusB op 09-10-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag de groene versie ontvangen, het enige euvel is dat ik de scherm casting niet werkend krijg naar mijn Sony tv toe(2014 model)
heeft iemand dit al geprobeerd met zijn Sony tv?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 14:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn gouden Z5 opgehaald inclusief de koptelefoon en de oortjes. Jammergenoeg moet ik tot vanavond laat werken maar ik zal morgen eens een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 00:05
Sinds 24 uur heb ik de zwarte, en die bevalt best goed.

Het grootste nadeel is het gebruik in de auto.

1 de verdeling van de knoppen in combinatie met de huidige houder is onhandig.
2 portrait gebruiken met een gepolariseerde bril geeft geen beeld.

Overigens is dit met meerdere Sony's zo.

Leuke plus is dat de vingerafdruk scanner de vingers ondersteboven herkend.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticG op 09-10-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Er was wat onduidelijkheid over wat er in de doos zit, daar kan ik nu opheldering over geven: Standaard oordopjes (niet in-ear), een normale lader (5V, 1500mah), en een kabel. Vrij karig, zeker vergeleken met vorige Z topmodellen. Ik vermoed dat Sony hierop probeert te besparen. Jammer, onderscheidde zich altijd wel van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:42:
Er was wat onduidelijkheid over wat er in de doos zit, daar kan ik nu opheldering over geve:...
Voorheen heb ik de Z1 en Z2 gehad waarbij ook gewoon een oplader en een set oortjes bij kreeg, wat verwacht je er nog meer bij?

Als je de Z2 destijds had gepre ordered kreeg je een btx300 Bluetooth twv 200,-
Nu krijg je bij de Z5 een koptelefoon twv 160,-
Dit zie ik bij Samsung of Apple niet gebeuren;) Sony is ver van karig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:05:
[...]

Voorheen heb ik de Z1 en Z2 gehad waarbij ook gewoon een oplader en een set oortjes bij kreeg, wat verwacht je er nog meer bij?

Als je de Z2 destijds had gepre ordered kreeg je een btx300 Bluetooth twv 200,-
Nu krijg je bij de Z5 een koptelefoon twv 160,-
Dit zie ik bij Samsung of Apple niet gebeuren;) Sony is ver van karig lijkt mij.
Bij mijn Xperia S kreeg ik een (voor die tijd) snellader. Bij de Z en S kreeg ik dergelijke in-ears. Ik had eigenlijk wel een Quick Charger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Cyleo schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:27:
[...]

Bij mijn Xperia S kreeg ik een (voor die tijd) snellader. Bij de Z en S kreeg ik dergelijke in-ears. Ik had eigenlijk wel een Quick Charger verwacht.
Wel jammer dat er geen QC lader bij zit... Is dit misschien een idee?

http://nl.aliexpress.com/...71_72_73_74_75%2C201560_2

Ik weet niet hoe betrouwbaar zo'n lader is.. Anders haal ik gewoon die Sony QC lader erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
vandaag ook mn z5 opgehaald bij het postkantoor nadat ze 2 keer aan de deur geweest waren.
Helaas hebben ze van vodafone alleen niet de beloofde koptelefoon bijgeleverd.

Zucht.. maandag maar weer voor de zoveelste keer contact opnemen met vodafone

Voor de rest valt ie me zeker niet tegen
Vind hem lekker in de hand liggen terwijl ik een kleinere telefoon gewend ben ( iphone 5)

reageert lekker vlot en had hem vrij vlot ingesteld. vingerafdruk is nog even wennen. vaak het gevoel dat ik mn vinger er wel goed op leg maar dat de afdruk niet gepakt word

[ Voor 38% gewijzigd door nickertNL op 10-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03

tha_crazy

Mafketel

Goed telefoon binnen, lekker al wat mee aan het spelen geweest en hij doet het fijn moet ik zeggen.
Enige waar ik nu ff mee loopt te kloten is dat al m'n gmail contacten weer in m'n contactenlijst staan, en ik kan weer eens niet vinden hoe ik die eruit moet halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:20:
Goed telefoon binnen, lekker al wat mee aan het spelen geweest en hij doet het fijn moet ik zeggen.
Enige waar ik nu ff mee loopt te kloten is dat al m'n gmail contacten weer in m'n contactenlijst staan, en ik kan weer eens niet vinden hoe ik die eruit moet halen.....
Ik heb hetzelde probleem met skype contacten, zitten veel dubbele tussen nu en minimaal 100 contacten waar ik niks mee doen, is er een optie om ze allemaal tegelijk uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb eerst een Xperia Z gehad en nu een Z3. Ik vind de Z3 heel glad in mijn handen. Ik heb 'm al een paar uit mijn handen laten glippen. Met de Z had ik daar nooit last van. Ben benieuwd of de Z5 minder glad is dan de Z3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Ik heb hetzelde probleem met skype contacten, zitten veel dubbele tussen nu en minimaal 100 contacten waar ik niks mee doen, is er een optie om ze allemaal tegelijk uit te halen?
In Gmail op de website naar contactpersonen gaan en daar zie je links "Duplicaten vinden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Vandaag bij Coolblue mijn Sony Z5 opgehaald. Omdat ik van de week te horen had gekregen dat de groene uitvoering 9-oktober beschikbaar zou zijn, had ik daar op gewacht. Vrijdag telefonisch te horen gekregen dat het waarschijnlijk toch langer ging duren, heb ik toch maar de zwarte besteld op vrijdag. Hierdoor ben ik blijkbaar de 'gratis' Sony MDR-10RC misgelopen. Deze aanbieding is ergens verdwenen, want vandaag in de winkel stond hij niet meer op de website (nog wel bij google, zie screenshot). Maar even contact opnemen met Coolblue, want dit is een beetje vreemd gang van zaken.

Maar gaat toch uiteindelijk om de telefoon, mijn eerste indruk na een halve dag gebruik.

+ formaat telefoon
+ bijna stock Android
+ camera (hoewel bij weinig licht toch tegenvalt)
+ fingerprint sensor
+ snel

- warmte (viel me direct op in mijn hand, bij het eerste gebruik al)
- zeer slecht wifi ontvangst op 2,4 en 5ghz (dealbreaker voor mij)
- slecht 4g ontvangst (vergeleken met iphone 5 en nexus 6, zelfde aanbieder)
- redelijk wat bloatware (psn, amazon, utilities)

Ik denk dat op papier de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend is bij het verlengen van een abonnement (€370). Alleen de 4g en wifi verbinding zijn nu ronduit beroerd, morgen ga ik eens testen bij vrienden in een andere stad. Wie weet scheelt dat. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0FTSMv4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Nadser schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 03:54:
[...]

Wel jammer dat er geen QC lader bij zit... Is dit misschien een idee?

http://nl.aliexpress.com/...71_72_73_74_75%2C201560_2

Ik weet niet hoe betrouwbaar zo'n lader is.. Anders haal ik gewoon die Sony QC lader erbij.
QUAALCOMM, ik denk dat, dat je vraag wel beantwoord. |:(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XCVV23a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

OmeJoyo

This is me

Niet te vergeten dat hij in 30 munites een Samsung maakt van je telefoon :Y
duk3n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

[afbeelding]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
duk3n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

[afbeelding]
Haha dat is me niet eens opgevallen... Ok dan maar een orginele van Sony.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 08:13
Ik heb de z5 nogsteeds niet binnen vanwege problemen met de provider.

Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met batterij en hitte? Is dat beter/slechter dan bij de z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat is iets wat ik ook heel graag wil weten

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51
Appleman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:49:
Slecht ontvangst in het algemeen. Vergeleken met mijn iPhone 6 plus is het echt ruk.
Zelfde hier op mijn z5 compact, wiFi is dramatisch. Het laden van data in apps als nu.nl, funda flitsmeister etc gaat echt tergend traag, terwijl dezelfde apps via 3g of 4g binnen no time de data hebben geladen. Ik heb inmiddels getest via 3 verschillende wiFi access points, en allemaal hetzelfde resultaat.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pierce schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Zelfde hier op mijn z5 compact, wiFi is dramatisch. Het laden van data in apps als nu.nl, funda flitsmeister etc gaat echt tergend traag, terwijl dezelfde apps via 3g of 4g binnen no time de data hebben geladen. Ik heb inmiddels getest via 3 verschillende wiFi access points, en allemaal hetzelfde resultaat.
Denk dat er toch iets mis is met je WiFi AP's dan, hier gaat het bloedsnel (geen compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:32
duk3n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:31:
Vandaag bij Coolblue mijn Sony Z5 opgehaald. Omdat ik van de week te horen had gekregen dat de groene uitvoering 9-oktober beschikbaar zou zijn, had ik daar op gewacht. Vrijdag telefonisch te horen gekregen dat het waarschijnlijk toch langer ging duren, heb ik toch maar de zwarte besteld op vrijdag. Hierdoor ben ik blijkbaar de 'gratis' Sony MDR-10RC misgelopen. Deze aanbieding is ergens verdwenen, want vandaag in de winkel stond hij niet meer op de website (nog wel bij google, zie screenshot). Maar even contact opnemen met Coolblue, want dit is een beetje vreemd gang van zaken.

Maar gaat toch uiteindelijk om de telefoon, mijn eerste indruk na een halve dag gebruik.

+ formaat telefoon
+ bijna stock Android
+ camera (hoewel bij weinig licht toch tegenvalt)
+ fingerprint sensor
+ snel

- warmte (viel me direct op in mijn hand, bij het eerste gebruik al)
- zeer slecht wifi ontvangst op 2,4 en 5ghz (dealbreaker voor mij)
- slecht 4g ontvangst (vergeleken met iphone 5 en nexus 6, zelfde aanbieder)
- redelijk wat bloatware (psn, amazon, utilities)

Ik denk dat op papier de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend is bij het verlengen van een abonnement (€370). Alleen de 4g en wifi verbinding zijn nu ronduit beroerd, morgen ga ik eens testen bij vrienden in een andere stad. Wie weet scheelt dat. 8)7

[afbeelding]
wel een pluspunt voor bijna stock android maar dan een minpunt voor het aantal bloatware?
Leg uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bloatware valt wel mee hoor, hij ziet PSN software als bloatware? Je kunt zover ik heb kunnen zien de meeste dingen gewoon simpel verwijderen, ik heb tot nu alleen die amazon store app volgens mij verwijderd. Zal later nog even wat beter kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Burr schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 03:01:
Ik heb de z5 nogsteeds niet binnen vanwege problemen met de provider.

Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met batterij en hitte? Is dat beter/slechter dan bij de z3?
Hitte heb ik weinig last van. Toestel wordt soms wel warm. De accu is ok, het is niet zo'n onuitputtelijke beest als de z3.

Qua bloatware krijg je redelijk wat. Maar letterlijk zo'n beetje alles kan er af.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 11-10-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Hitte heb ik ook niet veel last van, maar dat kan altijd nog wel komen met een toepassing die ik tot nu toe niet gedaan heb, voorals nog geen problemen. En de accu...sja met elke nieuwe telefoon die ik krijg lijkt die accu tijd wel minder te worden :-) Een dag(-je) en dan moet 'ie wel aan de lader hoor. Vroegah een Siemens met een standby tijd van drie maanden of zo.
Vooralsnog erg onder de indruk van dat scherm, dat is wel héél scherp. Verder ligt 'ie lekker in de hand, mooi degelijk gebouwd. Knopjes goed bereikbaar en niet te flimsy. Een tikje teveel bloatware maar dat gaat toch wel de goeie kant op, dat heb ik wel veel erger gezien.

Heeft iemand anders ook het idee dat het volume zelfs op max. toch wel wat aan de zachte kant is? Op mijn vorige telefoon (Samsung) had ik het volume ongeveer half/drie kwart, maar nu kan het volume zelfs op maximaal voordat mijn koptelefoon wat begint te blazen. En nee mijn oren zijn prima ;-)

Overigens ook nog op zoek naar een nieuwe bijpassende koptelefoon in de 200+ prijsklasse, iemand nog een tip? Wel weer een Senheisser dat wel.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
na een dikke dag spelen ben ik toch wel blij met mn nieuwe z5
Toestel werkt lekker vlot, ligt lekker in de hand, vingerscan werkt goed en lekker snel en maakt mooie foto's

Enige dingetjes waar ik last van heb is zoals eerder genoemd de wifi ontvangst die niet altijd even goed is en ik vind dat de knop van de camera redelijk los aanvoelt. hij drukt niet zo stijf in zoals bijvoorbeeld de aan knop, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickertNL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:41:
Toestel werkt lekker vlot, ligt lekker in de hand, vingerscan werkt goed en lekker snel en maakt mooie foto's

Enige dingetjes waar ik last van heb is zoals eerder genoemd de wifi ontvangst die niet altijd even goed is en ik vind dat de knop van de camera redelijk los aanvoelt. hij drukt niet zo stijf in zoals bijvoorbeeld de aan knop, is dit normaal?
Ik heb hetzelfde bij de camera knop, lijkt mij dus normaal. Wel heb ik nog 0 problemen gehad met wifi. Ik heb dan weer problemen met de vingerscanner de helft van de keren moet ik uiteindelijk mijn pin invoeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Laatst online: 15-08 23:08
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Ik heb hetzelfde bij de camera knop, lijkt mij dus normaal. Wel heb ik nog 0 problemen gehad met wifi. Ik heb dan weer problemen met de vingerscanner de helft van de keren moet ik uiteindelijk mijn pin invoeren. 8)7
Toevallig grote/dikke vingers of lees Xperia z5 je vingers niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
nickertNL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:41:

Dit is normaal. Dat komt doordat het een simpele two stage knop is in het frame. Heb ik ook met mijn z3 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
ah oke dat scheelt weer :) wat ik wel gedaan heb wat bij mij voor mn gevoel de vingerscan beter maakte is bij het registreren elke keer mijn vinger er iets anders opleggen. na de eerste keer invoeren werd mn scan vaak geweigerd. maar nadat ik mn vinger op deze manier geregistreerd heb werkt het stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
nickertNL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:43:
ah oke dat scheelt weer :) wat ik wel gedaan heb wat bij mij voor mn gevoel de vingerscan beter maakte is bij het registreren elke keer mijn vinger er iets anders opleggen. na de eerste keer invoeren werd mn scan vaak geweigerd. maar nadat ik mn vinger op deze manier geregistreerd heb werkt het stukken beter
Daar is dat mechanisme denk ik zo ook voor bedoeld ;)
Maar inderdaad, heb mijn vinger er op alle manieren opgelegd en tot nu toe geen enkele mismatch nog gehad.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Iemand tips voor een goede transparante case? screenprotector lijkt me verder overbodig, mijn S2 heeft jarenlang in mijn broekzak gezeten zonder een scherm op het krasje, maar de rand krijgt wel wat kleine stootjes te verduren.

edit - oops, dit had in het z5 compact topic gemoeten.

[ Voor 11% gewijzigd door morpheus op 11-10-2015 21:56 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

OmeJoyo

This is me

Ik zou je tekst sowieso ook nog een keer nalezen ;)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de Z5 op te laden aan de USB poort van een pc? Mijn HTC toestellen laden gewoon op als de PC uit staat, zelfs mijn Samsung Galaxy Note 10 tablet (vanwege powered-USB ports op de pc) maar de Z5 geeft wel een piepje (dat hij aangesloten is) maar laadt niet op. Ik las op oudere fora dat dit met de vorige Z's ook al een issue was. Heeft iemand een idee hoe je dit toch voor elkaar krijgt? Dit zou toch gewoon moeten werken lijkt me...

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 12-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik kom van een HTC M8 (met DOT cover) en ik moet wel even wennen aan het materiaal. Ik ben continu bang dat ik 'm laat vallen, zo glad is de Z5. De HTC M8 is ook glad zonder hoesje, maar omdat deze gebogen is houdt dit makkelijker vast. Ik zoek nog een manier om hem goed vast te houden zonder meteen de knoppen aan de rechterkant in te drukken de hele tijd. Ontwerptechnisch een missertje IMO, de plaatsing van de volumeknoppen en cameraknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
@ Soeski;

Ik denk dat je gewoon even aan het materiaal moet wennen, en aan het iets andere formaat. Ik vind de Z5 helemaal niet glad, zeker niet gladder dan mijn vorige Samsung. En die knopjes aan de rechterkant, ik vind die dus perfect geplaatst, geen enkel probleem. (uiteraard ook IMHO ;-) )

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
joshua2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:01:
@ Soeski;

Ik denk dat je gewoon even aan het materiaal moet wennen, en aan het iets andere formaat. Ik vind de Z5 helemaal niet glad, zeker niet gladder dan mijn vorige Samsung. En die knopjes aan de rechterkant, ik vind die dus perfect geplaatst, geen enkel probleem. (uiteraard ook IMHO ;-) )
Ik ben ook heel tevreden over de knopjes en plaatsing. De vingerafdrukscanner werkt perfect en het toestel voelt en ziet er zo ontzettend premium uit. Echt super gaaf.

Qua WiFi heb ik even mijn MBPr '14 en Z5 naast elkaar gehouden en daar kwamen dezelfde snelheden uit. Nu is het internet hier ook niet echt rap, dus ik zal dat thuis nog even een keertje doen.

Ik vind het wel echt jammer dat er geen mogelijkheid is om de Z5 makkelijk op te laden. Mijn Xperia Z drukte ik in een dock, en voor de Z3 was er een draadloos opladen hoesje. Nu loop ik toch weer met USB-kabels te spelen en dat voelt wel een beetje als een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Laatst online: 19:23
Mijn vriendin wil de Z5 gaan halen deze week, nou ben ik wel een beetje bezorgd als ik de verhalen lees over eventueel slecht bereik met deze telefoon. Ze zit namelijk op een school waar het bereik al dramatisch is, haar telefoon wordt nu ook binnen een dag leeg getrokken, daar waar die normaal gemakkelijk een dag mee gaat.

In combinatie met de gulzige SD810 en de beperkte accu vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren?
Daarnaast adverteert Sony met twee dagen accuduur, in hoeverre mag je er dan vanuit gaan dat je telefoon het sowieso 1 dag uithoudt ongeacht omstandigheden? Wat zijn hierin dan je rechten, daarbij denk ik aan retourneren binnen 14 dagen via wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mathelicious schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:32:
Mijn vriendin wil de Z5 gaan halen deze week, nou ben ik wel een beetje bezorgd als ik de verhalen lees over eventueel slecht bereik met deze telefoon. Ze zit namelijk op een school waar het bereik al dramatisch is, haar telefoon wordt nu ook binnen een dag leeg getrokken, daar waar die normaal gemakkelijk een dag mee gaat.

In combinatie met de gulzige SD810 en de beperkte accu vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren?
Daarnaast adverteert Sony met twee dagen accuduur, in hoeverre mag je er dan vanuit gaan dat je telefoon het sowieso 1 dag uithoudt ongeacht omstandigheden? Wat zijn hierin dan je rechten, daarbij denk ik aan retourneren binnen 14 dagen via wet koop op afstand.
Retourneren kan altijd, zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Dat is altijd lastig te zeggen. Tot nu toe is de Z5 erg enthousiast met de autonomie. Dit wordt berekend in standby denk ik. Ik had gistermiddag nog 60% (zondag 15.00 ofzo), en de telefoon gaf aan dat ik nog tot vanavond 19.00 kon halen. Gisteravond om 22.00 stond de teller echter al op 28% (standby!) dus de Z5 zit er flink naast. Als je je scherm veel aan hebt en, net zoals ik, GPS, Wifi, Bluetooth en automastische sync aan van mail, Facebook en Whatsapp+Telegram open hebt staan dan red je het niet 1 dag.
Als je je toestel NIET gebruikt (lol) dan red je het wel. Hij kwam deze ochtend met 100% van de lader (obviously) rond 8.30 en staat nu op 90%. Toestel amper aangeraakt nog, maar wel alles "aan" behalve het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
OmeJoyo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 07:30:
Ik zou je tekst sowieso ook nog een keer nalezen ;)
Waarom? Kan toch dat hij geen scherm op zijn krasje heeft? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Soeski schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:44:
Dat is altijd lastig te zeggen. Tot nu toe is de Z5 erg enthousiast met de autonomie. Dit wordt berekend in standby denk ik. Ik had gistermiddag nog 60% (zondag 15.00 ofzo), en de telefoon gaf aan dat ik nog tot vanavond 19.00 kon halen. Gisteravond om 22.00 stond de teller echter al op 28% (standby!) dus de Z5 zit er flink naast. Als je je scherm veel aan hebt en, net zoals ik, GPS, Wifi, Bluetooth en automastische sync aan van mail, Facebook en Whatsapp+Telegram open hebt staan dan red je het niet 1 dag.
Als je je toestel NIET gebruikt (lol) dan red je het wel. Hij kwam deze ochtend met 100% van de lader (obviously) rond 8.30 en staat nu op 90%. Toestel amper aangeraakt nog, maar wel alles "aan" behalve het scherm.
Ondanks dat vele het tegenspreken ben ik nog altijd van het juist opladen van een nieuw toestel dwz: zodra die nog maar 1% heeft of uitvalt pas aan de lader, zodra die op 100% komt nog een paar minuten wachten en ontkoppelen. Zo doe ik dit bij al mijn telefoons nieuw of een paar maanden in gebruik, en met zowel de samsung s5 en dan als grotere jongen op dit gebied de iphone 6 haal ik makkelijk dag 2. Geen bluetooth, de rest matcht wel met wat jij doet.
Of deze sony's moeten nog een beetje ''warm'' lopen, of iets met de software is niet juist (updaten) of de accu is zoals ik het hier allemaal lees gewoonweg slecht.

Bij mijn s5 of iphone 6 verliest amper accuduur ( in % ) wanneer ik het toestel amper aanraak maar de auto sync wel draait. Mijn S5 zal iets meer dan 90% hebben in deze tijd (door jou beschreven) maar de iphone6 zal amper iets kwijt zijn en nog zo'n 95-98% over hebben. Het grootste verschil treed op bij gebruik, zodra ik veel nieuws lees of een spelletje doe dan schieten de % omlaag bij de samsung, bij de iphone niet die blijft bij veel gebruik makkelijk 2 dagen draaien, bij normaal gebruik haal ik de 3 dagen.

Andere mensen wat ik hun toestel op willekeurige momenten zie opladen die halen dit ook niet met de iphone6 en gaan weer minder lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik onderschrijf wat je zegt; iPhones zijn in rust vele malen zuiniger. Ik ben altijd al gewend met Android dat in standby (weliswaar met alle diensten aan) de batterij gewoon achteruit loopt. Het enige verschil is dan ook dat ik bijna geen schermtijd heb vandaag. Het proces dat bij mij het meest de batterij verbruikt is "Android systeem". Dat zegt dus niet zoveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Soeski schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:12:
Ik onderschrijf wat je zegt; iPhones zijn in rust vele malen zuiniger. Ik ben altijd al gewend met Android dat in standby (weliswaar met alle diensten aan) de batterij gewoon achteruit loopt. Het enige verschil is dan ook dat ik bijna geen schermtijd heb vandaag. Het proces dat bij mij het meest de batterij verbruikt is "Android systeem". Dat zegt dus niet zoveel :)
Met Android 5, en Android 6 zeker is dat niet meer waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JeroenC schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
Ondanks dat vele het tegenspreken ben ik nog altijd van het juist opladen van een nieuw toestel dwz: zodra die nog maar 1% heeft of uitvalt pas aan de lader, zodra die op 100% komt nog een paar minuten wachten en ontkoppelen. Zo doe ik dit bij al mijn telefoons nieuw of een paar maanden in gebruik, en met zowel de samsung s5 en dan als grotere jongen op dit gebied de iphone 6 haal ik makkelijk dag 2. Geen bluetooth, de rest matcht wel met wat jij doet.
Dit is echt killing voor de nieuwe types accu. Aangezien ik niet verwacht dat je mij op mijn woord gaat geloven, hierbij een link http://lifehacker.com/sma...yths-explained-1735327089 :P Maar oprecht, doe dat je accu niet aan. Zonde van je nieuwe telefoon.

Wat betreft stand-by, zeker op school e.d. is de Stamina-mode echt een uitkomst. Dan gaat hij een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Laatst online: 19:23
Bedankt voor de antwoorden. Mijn vriendin is niet zo'n zware gebruiker, wellicht dat de Stamina Mode inderdaad uitkomst biedt in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Jeboii op 12-10-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Voordat ik een apart topic er voor ga openen, eerst maar eens hier posten. Ik heb een probleem met het audiovolume van de Z5. Hij kan mijn koptelefoons niet hard genoeg aansturen om een overdonderend geluid te produceren. In de review van de Z5 hier word dat ook al beschreven. Hij wil gewoon niet erg hard.
Dus ben ik zoek gegaan naar een koptelefoon met een lage impedantie (= meer volume). Verschillende winkels al gehad, en veel verschillende modellen, maar allemaal te zacht. De enige die ik nog niet geprobeerd heb is de Sennheiser Momentum 2 met een impedantie van 16 Ohm. Die zat nog in de verpakking dus ik kon 'm nog niet uitproberen.
Het volume moet maximaal staan wil je redelijk wat geluid hebben uit je koptelefoon. Ter vergelijking mijn vorige Samsung hoefde max maar op 2/3 te staan.
Iemand anders dit ook zo beleefd? Of iemand er tips voor?
Thx.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
mathelicious schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:13:
Bedankt voor de antwoorden. Mijn vriendin is niet zo'n zware gebruiker, wellicht dat de Stamina Mode inderdaad uitkomst biedt in deze situatie.
Heb ik ook nog niet geprobeerd inderdaad, ik zal eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 11:29
joshua2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:10:
Voordat ik een apart topic er voor ga openen, eerst maar eens hier posten. Ik heb een probleem met het audiovolume van de Z5. Hij kan mijn koptelefoons niet hard genoeg aansturen om een overdonderend geluid te produceren.
...

Iemand anders dit ook zo beleefd? Of iemand er tips voor?
Even los van of 't goed is voor je gehoor, lees ik wel 's mensen praten over headphone-amplifiers voor hun ipods / phones. Schijnt nog beter te zijn voor de geluidskwaliteit ook, al heb ik er geen ervaring mee. Wel nog 'n ding meezeulen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
Even een leuke feit voor de mensen die hier twijfelen. Ik heb de Z3 compact met 4.4.4 en met 5.1 gebruikt. Ik haalde met 4.4.4 makkelijk anderhalve dag (met 8-9 uur screen on time). Nu haal ik met 5.1 moeilijk 7 uurtjes in 1 dag. Android 6.0 belooft 30% zuiniger te zijn t.o.v 5.1. Ik geloof dit wel, want 5.1 heeft iets waardoor het veel zuipt (ook bij mij zie je steeds dat "Android Systeem" erg veel % in beslag neemt, vlak onder scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
rvdm- schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Even los van of 't goed is voor je gehoor, lees ik wel 's mensen praten over headphone-amplifiers voor hun ipods / phones. Schijnt nog beter te zijn voor de geluidskwaliteit ook, al heb ik er geen ervaring mee. Wel nog 'n ding meezeulen :(
Met "hard" bedoel ik eigenlijk een stevig volume. Soms heb je dat wel eens hè als je eens Rammstein of Depeche Mode opzet...eventjes weet je wel. Niet te lang idd dat is heel erg niet goed voor je oren. Maar idd zo'n headphone amplifier zou echt mijn laatste redmiddel zijn, maar echt ideaal is dat niet nee...
Thx. :)

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Nou ik heb nog es even verder geneusd op het wijde web, en ik heb nog wat meer info gevonden. Het schijnt dat mijn "klacht" mbt het volume van de Z5 toch wel terecht is (gelukkig want ik begon toch wel aardig aan mezelf te twijfelen ondertussen). Ik heb verder gezocht op "hoofdtelefoon versterkers" en kwam op de site van Bx uit. En daar hebben ze precies de info die ik zocht.

http://www.bax-shop.nl/st.../hoofdtelefoon-versterker

Met als text erbij, stukje copy/paste van die site;
(betreft Apple maar het gaat om het idee...)
"Het geluid afkomstig van een iPhone of iPad is vaak dun en mist diepte. Wanneer u deze DA-10 op uw iOS-device aansluit kunt u genieten van een ruimtelijk geluid waarin elk detail duidelijk hoorbaar is. Door de upsampeling-technologie is de headroom optimaal waardoor u kunt genieten van een super dynamisch geluid! "

Prcs wat ik bedoel. Geluid te dun te licht en niet luid genoeg. Maar sja die dingen kosten dan dus 300-400€ nog es. Dan heb je dus een Z5 van 700€, een hoofdtelefoon van om en nabij 300€ + een hoofdtelefoon versterker van 300-400€.

Ik ga maar weer plaatjes draaien denk ik ;-)

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Laatst online: 08-09 09:27
Ik heb zelf redelijk wat verstand van koptelefoons en de bijbehorende versterkers maar het is echt niet zo dat je bij een telefoon een versterker nodig zou moeten hebben voor ~90 procent van de koptelefoons. Ook zou het geluid uit de telefoon niet dun of diepte moeten missen. Geloof me, je merkt het verschil met een koptelefoon versterker alleen als je echt hele goede headphones hebt en ook nog eens aandachtig luistert. Voor het gewoon 'hard' kunnen zetten heb je zo'n ding echt niet nodig en ligt de fout echt bij Sony lijkt me. Zelfs mijn (tijdelijke) Moto E van 140 euro kan ik hard zetten met een koptelefoon met een hoge impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 11:29
joshua2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:17:
...
Prcs wat ik bedoel. Geluid te dun te licht en niet luid genoeg. Maar sja die dingen kosten dan dus 300-400€ nog es. Dan heb je dus een Z5 van 700€, een hoofdtelefoon van om en nabij 300€ + een hoofdtelefoon versterker van 300-400€.

Hier wat mensen die positief zijn (en wat dingen roepen over met welke instellingen ze prutsen) - let op, op de compact! geen idee hoeveel dat overlapt :) : https://www.reddit.com/r/...5_compact_comment_on_the/

Misschien eens vergelijken met 'n andere Z5 om te zien of die van jou niet gewoon 'n issue heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door rvdm- op 12-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
joshua2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:17:
Nou ik heb nog es even verder geneusd op het wijde web, en ik heb nog wat meer info gevonden. Het schijnt dat mijn "klacht" mbt het volume van de Z5 toch wel terecht is (gelukkig want ik begon toch wel aardig aan mezelf te twijfelen ondertussen). Ik heb verder gezocht op "hoofdtelefoon versterkers" en kwam op de site van Bx uit. En daar hebben ze precies de info die ik zocht.

http://www.bax-shop.nl/st.../hoofdtelefoon-versterker

Met als text erbij, stukje copy/paste van die site;
(betreft Apple maar het gaat om het idee...)
"Het geluid afkomstig van een iPhone of iPad is vaak dun en mist diepte. Wanneer u deze DA-10 op uw iOS-device aansluit kunt u genieten van een ruimtelijk geluid waarin elk detail duidelijk hoorbaar is. Door de upsampeling-technologie is de headroom optimaal waardoor u kunt genieten van een super dynamisch geluid! "

Als je serieus zo'n amplifier overweegt zou ik voor de USB-type gaan. Android en Sony ondersteunen deze, en dat geeft beter geluid omdat je niet afhankelijk bent van de DAC in de telefoon. Alles wordt dan door dat ding afgehandeld.

Wat betreft volume: Hij gaat inderdaad niet extreem hard. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn MacBook gaat die duidelijk harder. Wel is max volume zo hard dat ik er liever niet naar luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Laatst online: 15-08 23:08
Beste Xperia z5 gebruikers zijn jullie tevreden over het photo kwaliteit. Het volgende youtube film is een camera test gedaan tussen de Galaxy S6 en Xperia Z5. Uit het test is gebleken dat Galaxy S6 op veel fronten beter scoort :

https://www.youtube.com/watch?v=3-Yxha0-I10

of is dit met appels en peren vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Moet zeggen dat ik m'n accu toch best hard terug vind lopen op een gemiddelde dag... en heel veel apps heb ik er niet op. Meer mensen met dit gevoel/deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hebben meer mensen last van een blur aan de linker kant van de foto's? Ik zat net even door mijn foto's heen te kijken en zag dat deze aan de linkerkant minder scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Cyleo schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:39:
Hebben meer mensen last van een blur aan de linker kant van de foto's? Ik zat net even door mijn foto's heen te kijken en zag dat deze aan de linkerkant minder scherp zijn.
Jup, bekend probleem, telefoon terug sturen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
DennusB schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:58:
Moet zeggen dat ik m'n accu toch best hard terug vind lopen op een gemiddelde dag... en heel veel apps heb ik er niet op. Meer mensen met dit gevoel/deze ervaring?
Had ik wel, maar nu met de Stamina modus (met uitzonderingen voor Whatsapp e.d.) gaat het al een stukje beter! Ik zou nu anderhalve dag halen. Heb de stamina modus wel pas ingeschakeld vanaf 33% batterij, maar daar experimenteer ik nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Outsiders99 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:19:
Beste Xperia z5 gebruikers zijn jullie tevreden over het photo kwaliteit. Het volgende youtube film is een camera test gedaan tussen de Galaxy S6 en Xperia Z5. Uit het test is gebleken dat Galaxy S6 op veel fronten beter scoort :

https://www.youtube.com/watch?v=3-Yxha0-I10

of is dit met appels en peren vergelijken?
Nou eerlijk gezegd zegt zo'n filmpje op Youtube niet zoveel. Zou je een filmpje zoeken met het tegenovergestelde resultaat dan vind je die ook wel op Youtube. De iPhone 4-5-6 maken ook hele mooie foto's. Vriendin en zwager van me hebben zo'n Apple, fraaie plaatjes hoor, sprankelende kleuren, mooi scherp. Vlgs mij maken alle huidige topmodellen gewoon superfoto's. Ik zie gewoon dat met elke nieuwe generatie telefoons die camera's echt stappen beter worden. Niet elk jaar of zo, maar zeg elke drie-vier jaar, dan zie je die foto's en dan denk je allemachtig... Voorkopig nog geen DSLR kwaliteit maar eerlijk gezegd zou dat me niks verbazen als ze dat evenaren in zeg 10 jaar of zo.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Soeski schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Had ik wel, maar nu met de Stamina modus (met uitzonderingen voor Whatsapp e.d.) gaat het al een stukje beter! Ik zou nu anderhalve dag halen. Heb de stamina modus wel pas ingeschakeld vanaf 33% batterij, maar daar experimenteer ik nog wat mee.
Maar dan mis je toch van alles? Zoals push notificaties en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Je kan juist instellen wat je nog wel en niet wilt ontvangen (uitzonderingen van Stamina), en ook nog het percentage waarop dit actief moet worden. Ziet er tot nu toe prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:39:
Om even op mijzelf terug te komen. Na het eens op mijn macbook bekeken te hebben valt mij vooral op dat het zich afspeelt in alle hoeken. Waarschijnlijk is het dus lenscorrectie door het barrel effect en iets wat ze softwarematig kunnen fixen. Ik ga de grote cameraupdate nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Om even terug te komen op het batterij verbruik. Mijn Nexus 5 die is eergisteren voorzien van Android 6 en sindsdien gaat de batterij 1,5 dag mee terwijl synchronisatie heel de dag aan staat.
Hiervoor was ik blij als ik de dag haalde en had ik een groot deel van de dag synchronisatie uit staan.

Ik heb dus goede hoop dat de batterij duur op de Z5 ook flink zal verbeteren na de update naar Marshmallow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
smartie89 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 07:56:
Om even terug te komen op het batterij verbruik. Mijn Nexus 5 die is eergisteren voorzien van Android 6 en sindsdien gaat de batterij 1,5 dag mee terwijl synchronisatie heel de dag aan staat.
Hiervoor was ik blij als ik de dag haalde en had ik een groot deel van de dag synchronisatie uit staan.

Ik heb dus goede hoop dat de batterij duur op de Z5 ook flink zal verbeteren na de update naar Marshmallow
Ik denk wel dat dit nog gaat verbeteren. Mijn Xperia Z begon ook pas echt goed uit de verf te komen na de eerste (of misschien tweede) update. Er zit toch altijd wel een groot verschil tussen een kleine groep testers en een hele groep consumenten die allemaal dingen doen en bekijken op een manier die je zelf nooit kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 15:23
Cyleo schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:28:
[...]

Om even op mijzelf terug te komen. Na het eens op mijn macbook bekeken te hebben valt mij vooral op dat het zich afspeelt in alle hoeken. Waarschijnlijk is het dus lenscorrectie door het barrel effect en iets wat ze softwarematig kunnen fixen. Ik ga de grote cameraupdate nog even afwachten.
Zou je een foto kunnen delen waarop dit te zien is?
Ik heb het vaker gehoord maar nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Suugie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Zou je een foto kunnen delen waarop dit te zien is?
Ik heb het vaker gehoord maar nog niet gezien.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/a-sctL93IXDb7OZVZmdeqEqH87zDjnS5I4UMy9TP23Ooag8uM4GnjvZoKtb-_JeC3xY12Mz2JNHlloD-0sSQaKOyhhOgUhGoyMMcW2hT4jHgwo6d89rwFoYTZI7z5pdSHTPPQrxg2I1jAKAvcuvpidMTNsKE5HHF00-1hbFnoZxzyrS2YlGqiVv9EZ3CLHkBOd1p7vJ6Y4Az0df0PjSyPlAqjW2oxnRiFube5-6_hdC99UUuihQa8OB2MN1_wRxb0m-yNUiNnFxj5vxkrgGX2RbHEjWptpSP9eAz9BNNCmaKZjZG_6Jact3RAFilzL8EY0-rLEjed_S2Mel-GeoruRj7w7x3Z2Mm3BnIQY7fB0pW-xTphCiFpCc3QipSGGExM8GXO_p6aia41KXpyCEdTn0LaML3IoW2RTxLT6OxRfNUfIWfub9seGj9XUYgiqUszrocR2Y9vXry1myFRr8QDK5mUsKIgxm-tAvK6UVRBM4n6Y8IbSaNQW6BDcL4TL6COc1wGt74uhouzf60xUWRgTe65N0ImdkF4Byu6s4jsfd5=w1327-h995-no

Nu is dit een lastige situatie, met een hoog dynamisch contrast. Maar je ziet duidelijk dat het centrum van de foto scherp is, en dat die scherpte verliest langs de randen, zeker in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
Cyleo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

[afbeelding]

Nu is dit een lastige situatie, met een hoog dynamisch contrast. Maar je ziet duidelijk dat het centrum van de foto scherp is, en dat die scherpte verliest langs de randen, zeker in de hoeken.
Ik snap je probleem.
Vanmiddag word mijn Z5 geleverd dus wilde graag een foto zien zodat ik die zomenteen kan vergelijken met mijn eigen.
Thnx voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Suugie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Ik snap je probleem.
Vanmiddag word mijn Z5 geleverd dus wilde graag een foto zien zodat ik die zomenteen kan vergelijken met mijn eigen.
Thnx voor het delen.
Als je een foto zou willen delen, zou dat fijn zijn. Ik vermoed namelijk dat het een software probleem is, aangezien ik het in eigenlijk alle foto's van z5's tegen lijk te komen in meer of mindere mate. Mocht die van jou het niet hebben dan kan ik die van mij misschien nog omruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenimNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 10:01
Cyleo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Als je een foto zou willen delen, zou dat fijn zijn. Ik vermoed namelijk dat het een software probleem is, aangezien ik het in eigenlijk alle foto's van z5's tegen lijk te komen in meer of mindere mate. Mocht die van jou het niet hebben dan kan ik die van mij misschien nog omruilen ;)
http://imgur.com/tTgAxSx

Ik kan het bij mij in de hoeken niet vinden op foto's.

Ik ben overgestapt van Windows mobile naar mijn eerste Android en na 2 dagen ben ik tot nu zeer positief. Ik was van te voren bang dat het tegen zou vallen met hoe snel het toestel zou aanvoelen, maar ik heb mijn vooroordelen weer ingeslikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:57
Zo, mijn groene Z5 is ook binnen. Eerste indrukken zijn erg positief. De vingerafdrukscanner werkt tot nu toe veilloos. Warmteproductie valt mij alles mee, maar ik speel eigenlijk nooit spelletjes, dus dat zegt bij mij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
Cyleo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Ik heb enkel foto's genomen met weinig licht.
Zelf heb ik het idee dat dit puur de focus is die er voor zorgt dat de hoeken blurry kunnen zijn. Vooral bij de controller zie je duidelijk waar ik op gefocust heb en heeft 1 foto totaal geen last van een blurry linker kant.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.