Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S7yM7BaBAxoOnqkibUQxmTl7/full.jpg

Samsung en Tweakers zijn op zoek naar users die interesse hebben om de nieuwe Samsung Galaxy Tab S2 te testen. In totaal kunnen zes van jullie met de 9,7"-variant van Samsungs nieuwste tablet aan de slag. Na een testperiode van twee weken mag de tweaker die de beste review heeft geschreven de tablet houden.

Galaxy Tab S2
De Galaxy Tab S2-lijn is de opvolger van de vorig jaar geïntroduceerde Galaxy Tab S-serie. Deze nieuwe lijn bestaat wederom uit twee tablets: een 8"- en een 9,7"-model. Bij dit testpanel wil Samsung zes gebruikers de mogelijkheid geven om dat tweede model uitgebreid te testen.

Dunner & lichter
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2000655266.jpegDeze 9,7"-tablet is voorzien van een Super Amoled-scherm met een resolutie van 2048x1536 pixels, een Exynos 5433 octacore-soc, 3GB werkgeheugen en 32GB opslaggeheugen, dat met een micro-sd-kaartje nog uitgebreid kan worden. Opvallend ten opzichte van de eerste generatie Tab S-tablets is de overgang van een 16:9- naar een 4:3-verhouding en het feit dat de tablets nog dunner en lichter zijn geworden. Meer informatie over de Tab S2 kun je vinden op deze pagina.

Meedoen
Samsung is benieuwd naar wat jij allemaal zou doen om de Galaxy Tab S2 9,7" zo uitgebreid en origineel mogelijk te testen. Om kans te maken op een testexemplaar kun je in dit forumtopic reageren en uitleggen hoe jij de Galaxy Tab S2 9,7" zou testen. Per persoon mag je één post doen met je voorstel. Ga dus niet met anderen in discussie, daarmee diskwalificeer je jezelf. De zes tweakers met de leukste ideeën krijgen vervolgens een testexemplaar thuisgestuurd. Wie na twee weken de best gewaardeerde userreview schrijft mag de tablet houden.

Spelregels:
  • Meedoen kan tot en met 20 september 2015, 23.59 uur
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Één inzending per persoon in dit topic.
  • De winnaars krijgen uiterlijk 23 september 2015 bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Werknemers en crew van Samsung en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.
  • Vragen over de actie kunnen in het feedbacktopic

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 14-09-2015 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
in een huishouden met 5 kinderen van 6 tot 12 jaar en 2 ouders komt een test pas echt tot zijn recht, we gebruiken nu apple ipads maar om te kijken hoe goed deze tablet is kunnen kinderen als geen ander vergelijken en het apparaat aan een duurzaamheid test onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik zou deze mooie tablet (android, 4:3 met homeknop *zwijmel*) te testen door 'm simpelweg de mensen in huis te laten gebruiken. Het is pas fijn als iedereen er goed mee overweg kan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Ik zou deze tablet voorzien van een custom rom om zo alle rotzooi van Samsung d'r af te halen en 't ding op stock android laten draaien... dat is wat ik zou doen.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr4hcir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik heb nog nooit een Android toestel in bezit gehad. Ik ben heel benieuwd naar hoe deze nieuwste telg werkt en of hij me kan overtuigen van de voordelen van Android. Ik gebruik mijn iPad dagelijks voor uiteenlopende werkzaamheden. Notities, spotify, youtube, allemaal apps die je ook uitstekend kunt gebruiken met de Galaxy Tab S2. Kan deze tablet mij overtuigen om naar Android over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaghy2
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 07:59
Ik zou deze tablet van samsung testen door een aantal games te laten draaien, stress testen d.m.v youtube video's laten draaien en zo kijken hoe lang hij het volhoudt met de batterij.

Daarnaast zou ik ook naar functionaliteiten kijken binnen hetandroid systeem, wat kun je tweaken om het systeem naar persoonlijke wens te volbrengen.

Ook zou ik kijken hoe zijn wifi adapter is voor downloaden van apps, files etc.

En als laatste zou mijn eindoordeel komen en deze doorgeven aan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zou deze tablet gebruiken tijdens hoorcollege's om notities op te maken en ook hierdoor de accuduur testen. Ook zou ik deze gebruiken voor foto's bewerken die ik heb genomen met mijn Samsung Systeemcamera. Ben benieuwd of deze het beter kan dan een ipad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santoryu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 10:54
Heb nu een note 2014 waar ik hier en daar nog aanmerkingen op heb.
Het scherm heeft veel last van edge bleeding omdat het een ips scherm is met backlight. iets wat ik niet verwacht terug te zien in het oled scherm van de tab s2.

De behuizing voelde altijd erg goedkoop aan. Op dit moment ben ik in bezit van een s6 waarvan de bouwkwaliteit vele malen beter is dan de voorlopers van dit toestel. Ik ben benieuwd of ze deze trend hebben doorgezet in de tablet lijn. Net zoals de s6 heeft ook deze tablet 3gb ram. op de mobiel is dit te weinig waardoor apps na een aantal seconden direct worden afgesloten, dit is erg vervelend en ik zou graag willen zien of dit probleem zich ook voordoet op de tablet.

Verder zou ik kijken naar het gebruikersgemak en wat deze tablet onderscheidend maakt van de concurrentie. zoals bijvoorbeeld het amoled scherm,een andere scherm verhouding ( zoals de ipad) en de scheel touchwiz die eroverheen zit.

[ Voor 87% gewijzigd door Santoryu op 15-09-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Ik zou deze Tablet testen met:

Opstarten
An3DBench
GUIMark 2
Speedtest.net
Battery
An3DBenchXL
Linpack
SunSpider JavaScript

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou erg benieuwd zijn hoelang ik het ding daadwerkelijk goed kan gebruiken, hoelang kan ik browsen, hoelang kan ik video kijken in het vliegtuig, kan hij net zo lang stand-by staan als een iPad? En vooral, is TouchWiz snel genoeg!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Wij hebben thuis geen televisie meer (bewust), ik zou willen testen of die ook mijn pc en smartphone zou kunnen vervangen. Aangezien wij wat minimalistischer willen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Eigenlijk ben ik wel benieuwd in hoeverre deze tablet een laptop kan vervangen.
Je ziet steeds duidelijke tablets en laptops naar elkaar toe groeien.

En persoonlijk laat ik steeds vaker mijn laptop achter en ga met iPad en toetsenbord onderweg.
Dat werkt meestal prima maar niet altijd. Met remote dekstops zijn de meeste werkzaamheden goed te doen.

Dus misschien geen origineel idee. Maar meer een uitdaging. In hoeverre is deze tablet een waardige vervanger voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrikken
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:52
Mijn test zou tweeledig zijn:
- Ga naar buiten in normale lichtomstandigheden en probeer of de tablet goed is af te lezen
- De duur van de accu in mimimaal- en maximale belasting / displayverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHell34
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 12:18
Ik zou deze Samsung tablet testen op school. ben benieuwd of dit beter werkt dan boeken en voor eventuele aantekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S2 zou ik tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden als IT-er gebruiken en Thuis in een huishouden met 3 kinderen.

Kan alle testen wel gaan opnoemen die ik zou willen uitvoeren, maar in de praktijk loopt het toch vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonazzo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-08 14:41
Ik zou deze Tablet uitgebreid testen, onderweg (WiFi), accu duur icm live itv onderweg kijken, werk documenten openen, etc. Kortom; testen in welke mate deze Tablet een vervanger kan zijn voor laptop of thuis pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik zou hem graag zakelijk willen testen. Ik heb lang geleden een galaxy tab gehad maar deze beviel helaas niet. Nu een aantal generaties verder zou ik graag nog een poging willen wagen. Ik zou graag eens willen testen als tweede scherm op de zaak. Daarnaast neem ik hem mee naar klanten om foto's en tekeningen van objecten te laten zien. Daarbij kan ik hem uiteraard showen!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

Ik gebruik een iPad voor het beheer van server op mijn werk.
Dit is een stuk makkelijker dan met een 3 kg laptop rond te lopen, vooral omdat mijn werkplek uit meerdere gebouwen bestaat.
De iPad is toch beperkt in mogelijkheden en wil Android daarom graag een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-08 09:21
Ten eerste natuurlijk kijken hoe gemakkelijk het is om voorgeïnstalleerde apps te verwijderen, en de apps die ik gebruik te installeren. Daarna kijken hoe fijn het is om livestreams te kijken, ermee te surfen, en hoe fijn het is om in de bus ermee films te kijken. Verder ben ik geïnteresseerd in hoe deze tablet zich verhoudt tot mijn iPad 3, en hoe goed de prijs-kwaliteit verhouding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Ik zou hem "normaal" gaan gebruiken zoals ik dat ook met mijn telefoon doe.
Misschien is het wel een mooie vervanging van mijn huidige "oude" Nokia telefoon.
Dan kom ik er achter dat ik er misschien wel meer mee kan doen als veerwacht.
Misschien is het wel een vervanging voor mijn computer.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixblade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:34
Ik zou deze tablet wel willen testen 2 weken lang met het motto tab s2 er in en de rest er uit. Dus 2 weken geen computer en tv gebruiken en alleen de tab s2 gebruiken. Waar lopen we als gezin tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:31
Zelf reis ik elke dag heen en weer met het OV. Ik wil er wel eens achter komen hoe het is om deze tablet te gebruiken in het OV met het lezen en typen van documenten. Verder ben ik benieuwd hoe de accuduur van de tablet is. Misschien is het ook nog wel leuk om te kijken hoe de transitie tussen werk en prive is met deze tablet met het gebruik van de userprofiles. Is het daadwerkelijk een multi functioneel apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 21:55
Heb momenteel enkel een iphone 6 plus... Twijfel al hele tijd om een tablet in huis te halen die kan voldoen aan de snelheid en vlotheid van iOS maar dan in android.. om toegankelijkheids redenen en simpelweg te testen hoe goed deze tegen iOS opkan. (Laatste tablet was een galaxy tab 2 en deze was best een teleurstelling) Ik heb die boost nodig om terug over te schakelen naar android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Deze tablet zou ik zelf voornamelijk zakelijk testen en thuis door mijn vrouw en 2 kinderen.

Thuis zou ik dus mijn vrouw en 2 kinderen loslaten op de tablet voor het nodige surfen, gamen, netflix en Skype.
Daarnaast ook kijken of je er goede filmpjes en foto's buiten en binnen mee kan maken, in en rondom het huis. Momenteel hebben we hiervoor een iPad mini2 en dit zou een mooie vervanger daarvan zijn.

Zakelijk zou ik zelf kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. persoonlijke assistent bij vergaderingen (aantekening via bijv. Notes), e-mail support, foto's en kijken wat er mogelijk is in combinatie met een Samsung Galaxy S4 (misschien S6 binnenkort ;) ).

Daarnaast zou ik ook data willen syncen met bijv. Dropbox of OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik zou deze tablet willen gebruiken icm andere android apparaten en kijken naar de gebruiksgemak. Op het moment ook in het bezit van een Samsung Galaxy s6 en ik ben vooral benieuwd, hoe de samenwerking tussen deze apparaten gaat. Wat zijn de verschillen? Is bijvoorbeeld de vingerafdrukscanner verbeterd tov de S6. Ook wil ik hem naast de Nexus 9 leggen, en kijken naar het geluid, snelheid, accu en duurzaamheid.

Om de duurzaamheid goed te kunnen testen zou ik het toestel graag langer in bezit willen hebben. Zo kan er beter gekeken worden naar de batterij over een langere testperiode, maar ook naar de snelheid wat hij levert. Bij de S6 merk je dat de RAM op een gegeven moment vol staat en ik ben benieuwd of dit in de loop van tijd bij de Galaxy Tab S2 ook gebeurt.

Ik zie ook voordelen om de Tab S2 te gebruiken voor het lezen en schrijven van documenten, zoals komend half jaar mijn scriptie, tijdens het reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japijo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:52
Wij hebben nu een Tab 2 en een Note 10.1 2014. Tussen deze 2 zit al een wereld van verschil tussen snelheid en schermgevoeligheid.
Ik zou de tablet daarop willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kantineboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 10:07
Graag zou ik deze nieuwe tablet willen testen.
Ik zou deze dan gaan gebruiken voor dagelijks gebruik.
d.m.v. diverse app`s tegelijk te openen, video bekijken, foto`s maken, internetten, streamen, spellen spelen, en diverse andere dingen.

Laat je me wat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb nu een auto zonder navigatiesysteem. Hoe tof zou het zijn om te kunnen patsen met een navigatiesysteem met een scherm van 9,7" 8-). Maar of dat ook handig is en goed werkt is absoluut een test waard!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
Ik ben begonnen met een Nexus 10, na 2 jaar trouwe dienst ben ik een hele tijd geleden overgestapt op 'het andere' ecosysteem via de ipad Air 2, waar ik tot op vandaag best tevreden over ben.
Mijn 'roots' liggen evenwel bij Android en het kriebelt bij mij om opnieuw naar een tablet met android over te stappen.
Maar, mijn vriendin voelt zich perfect thuis op de ipad. Dat kan toch niet? Ze moet inzien dat er heus wel goede androidtablets zijn in het compacte formaat, niet de baksteen die de Nexus 10 destijds was.

Mijn test zou er doodeenvoudig uit bestaan mijn vriendin doen in te zien dat er écht wel een goede androidtablet bestaat, lekker licht en compact net als de air 2. We zitten vaak samen op de bank te tabletten (ios) of smartphonen (android), een rechtstreekse vergelijking in gebruik tussen beide tablets is hét perfecte scenario om de S2 te testen. Kunnen we meteen de batterijduur, comfort, software e.d. allemaal gevoelsmatig testen, benchmarks zijn leuk maar dagelijks gebruik daar heb je wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 09:32
Heel simpel, ik zou hem 1 op 1 gaan vergelijken met onze iPad air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels Nijenhuis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 22:12
Ik zo de Tablet op de volgende methodes testen:

- de accuduur te belasten door een lange vliegtuigvlucht te maken
- benchmarken bij licht en zwaar verbruik
- de tablet door meerdere mensen in mijn omgeving laten testen
- het lezen van e-books via mijn Amazone account handig in combinatie met het Super AMOLED scherm
- het beoefenen van mijn muzikale kwaliteiten met Magic Piano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Ik zou de Galaxy Tab S2 graag tegenover mijn Zenpad 8S zetten en ze beoordelen op schermkwaliteit, hard- en software experience en accuduur. Kijken wie er als winnaar uit de ring komt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een test in gedachten. ga naar de dierentuin en laat een chimpansee of gorilla de tabs2 1 week gebruiken. op die manier weet je of de tablet fool proof is. en of hij tegen een stootje kan. en hoe hij bestand is tegen heavy gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou gaan kijken hoe veelzijdig het apparaat is. Ik voor mijn werk veel in overleggen en zou de tablet beoordelen vanuit een ''zakelijk'' oogpunt. Daarnaast moet de tablet ook voldoen aan de huidige multimedia connectiviteit en tenslotte ook inzetbaar zijn voor ontspanning (lees: spelletje, boekje).

Deze drie hoofdthema's zou ik dus bespreken naast de gebruikelijke technische aspecten / bouwkwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ik zou hem vergelijken met onze iPad en een oudere galaxy tab 3
Ook zou ik in die vergelijking kijken hoe de tablets vergeleken met elkaar presteren in het dagelijks leven (tv kijken, browsen, accu, camera) etc.
Ook lijkt het me goed om te kijken hoe android en de apps zich aanpassen aan de nieuwe beeldverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:16
Tests die ik in ons huishouden zou doen, puur omdat we de tablet hier veel voor gebruiken:
- Films kijken/streamen, vanaf Netflix maar ook lokaal met hogere bitrates.
- Snel zaken opzoeken, webbrowsen, bijvoorbeeld dingen die we willen kopen of recepten om te koken
- Skypen met familie, hoe doet de camera het met matig licht?
- Tablet wordt ook veel buiten gebruikt in de zomer, hoe zit het met de helderheid van het scherm? (hopelijk krijgen we nog een mooie periode om dit te testen)
- Gamen, als ik beneden zit (niet achter de PC) speel ik graag spellen. De huidige tablet trekt dit echter niet.
- Chromecasten, dus met Netflix, maar ook onze eigen foto's/videos van de server af bekijken doen we vaak.

Onze kinderen mogen ook zo nu en dan met de tablet:
- Hoe goed werkt kids mode?
- Hoe gaat onze oudste (3 jaar) ermee om?
- Zijn er eventueel camera apps?
- Welke beschermhoezen zijn er? (valt wellicht buiten de context van de tests)

Al met al een uitgebreid scale aan praktisch gebruik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zou testen hoe lang het zou duren voordat mijn vriendin de tablet zou claimen om series te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
Ik ga 5 oktober op reis naar vietnam en zou de tablet onderweg graag willen testen. Hoe doet de tablet het op grote hoogte op een berg, hoe doet hij het op hotel WiFi, hoe maakt de tablet connectie met mijn camera met wifi? Is de maps applicatie goed te gebruiken, kan je boeken erop lezen, kan je films, series en youtube goed bekijken op de tablet? Kan je muziek luisteren, is hij goed te hanteren in direct zonlicht? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jeronomo8 op 15-09-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik wil deze tablet op zakelijk niveau testen! Voor mijn werk gebruik ik veel exchange, Citrix, Office en notities! Als heavy user, met flexwerken en in meerdere omgevingen (Windows, OSX en Citrox), is dit voor mij de ultieme test! Hoe houdt Android zich hierin sterk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Ik zou de tablet op verschillende manieren testen:

- Gebruik bij directe zonlicht
- Accuduur (gevoelsmatig)
- Mogelijkheden tot productiviteit (word, office, mailen). Daarvoor heb ik genoeg mogelijkheden als student zijnde
- Lezen van minimaal 20 A4'tjes (hoe lekker houdt de tablet vast? Irriteert het mijn ogen?)
- Skypen (kwaliteit van geluid en video)
- Netflix (beeldkwaliteit)
- Foto's/Videos maken (diafragma van 1.9 lijkt mij interessant)
- Een uitstapje vergelijken met Surface RT / Xperia Z2 (wat de tablet voor en nadelen heeft vergeleken met deze twee producten)
- Hoe snel start een app op (gevoelsmatig)
- En natuurlijk 'showen' van de tablet (valt het andere op dat het een gloednieuwe Tab S2 is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimd68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Ik zou deze graag willen testen in een zakelijke omgeving om paperless te kunnen werken. Daarbij wil ik kijken naar het zakelijk gebruik van email, en het snel op kunnen halen van documenten, en het maken van verslagen van vergaderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrgerritsen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Wat zou ik doen als ik de Galaxy Tab S2 zou willen testen.

Ik ben oa verzorger bij een wielrenploeg, daar zou ik hem perfect voor kunnen gebruiken/testen. Ik maak de planning van de verzorgers via de office apps. ik plan de route van de wedstrijden om de verzorgings plaatsen te bepalen. Hier navigeer ik heen. bekijk de weersapps voor de actuele weersverwachtingen. Ik lees er de fietscomputers mee uit van de renners zodat ze kunnen zien hoe ze gereden hebben tijdens de koers. Ik maak foto's van de wedstrijd tussen door en van het podium als 1 van onze renners op het podium staat.
Ik stuur de twitter berichten met de situatie van de wedstrijd zodat de sponsoren kunnen volgen hoe de koers gaat.
Ik app met de renners tussen de wedstrijden door om te horen hoe het met ze gaat. Ik gebruik om een muziekje op te zetten tijdens het masseren tijdens meerdaagse wedstrijden.
Ik houdt via skype contact met het thuisfront.
Ik zoek de recepten voor het maken van gezonde snacks voor de renners en gebruik hem als kookboek in de keuken.

En ik kan vast nog meer verzinnen om te testen als ik de tablet zou mogen testen.
Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 09:02
Ik leg hem op een weegschaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roopd
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09-2019
Grafisch ontwerper gebruikt vaak een iPad! Ik wil het tegendeel bewijzen! Hoe is deze tablet in dagelijks gebruik met photo apps en de bewerkingen ervan! Ook PDF aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:54
Ik zou de tablet testen op dagelijks gebruik, hoe presteert die in het dagelijkse leven? Met betrekking tot accuduur, gebruiksgemak, schermhelderheid, kwaliteit van de speakers, snelheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutnieuw93
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 09:02
Ik zou hem willen gebruiken in mijn 1985 BMW E30 met een nieuwere motor, om zo een dashboard te hebben met sensoren die ik normaal niet uit kan lezen via een OBD verbinding. Ook wil ik hem gebruiken voor de audio en navigatie. De complete onboard computer zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:18
ik zou deze tablet testen door games te draaien en benchmark software.
de batterij duur testen door hem intensief te gebruiken en inactief te laten.
en ik zou het uiterlijk goed bekijken.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Dit tablet kan prima getest worden in ons huishouden. Naast jonge jeugd (<10 jaar), hebben we ook veelvuldig 60+ op bezoek die we altijd aan gadgets laten 'ruiken'. Daarnaast zijn we zelf begin dertigers met de nodige wensen en eisen op het gebied van tablets. Door onze ervaring met tablets, smartphones, phablets en andere harde waren (op het gebied van accuduur, snelheid, schermkwaliteit), kunnen we bij uitstek laten zien of een tablet geschikt is voor een uitgebreid publiek :)

Een real life test zegt zoveel meer dan de benchmarks die er toch al op internet te vinden zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Frituurman op 15-09-2015 09:26 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De test zal bestaan uit :

Het gebruik als game tablet.
Het gebruik als ebook reader (Amoled schermen zijn hier volgens mij erg geschikt voor)
Het gebruik als notebook vervanger.
Het gebruik van de camera zowel de basisfuncties als de kwaliteit.
Een uitgebreide schermkleurentest op de manier zoals Erica Griffin dat doet.
Naast de testen van de bovenstaande functies lijkt me het ook leuk om externe functies te testen zoals
- Hologrammen
- Aansluiten van externe hardware
- en wat verder in me opkomt tijdens het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 14:38
Deze tablet word dan getest in een compleet applehuis dus ben benieuwd of hij net zo goed gaat bevallen. En hij word door kritische mensen getest (mijn kinderen) en geloof me die vinden dingen waar zelfs de fabrikant nog niets van weet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doruzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 12:23
Ik heb op dit moment een windows tablet. Hier kan ik behoorlijk productief mee aan de slag. Ik heb nog geen ervaring met een Android tablet en ik zou dit graag op de proef willen nemen.

Ik zou willen kijken hoe de twee besturingssystemen tegen elkaar presteren. Dit zou ik willen doen door middel van een browse en videotest om de accu’s met elkaar te vergelijken.

Verder zou ik willen kijken of de tablet opkan tegen de volledige windows programma’s. Dus kijken of er goede alternatieven zijn en of deze net zo goed of beter werken op Android met Touchwiz.

Ik zou ook de tablet in het algemeen willen testen. Werkt Touchwiz beter dan een andere versie of skin met Android? Is de kwaliteit van het scherm en de camera goed en hoe is het gewicht en de bouwkwalitet?

Tevens zou ik nog willen testen hoe Android met Touchwiz omgaat met randapparatuur zoals toetsenborden muizen en printers, om te kijken of deze tablet in staat is om een dekstop of Windows tablet te vervangen qua productiviteit!

[ Voor 12% gewijzigd door Doruzie op 15-09-2015 09:35 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:34
Als communicatiestudent en parttime conceptontwikkelaar mis ik op mijn laptop vaak de mogelijkheid om snel even een idee uit te visualiseren met een snelle krabbel. Pen en papier heb ik vaak niet op zak, dus eindig ik vaak met het snel wat tekenen in Paint of een vergelijkbaar programma met het gebruik van mijn touchpad. Het resultaat ziet er dan vaak zo ondermaats uit dat ik uiteindelijk langer bezig ben met uitleggen dan tekenen. Ook moet ik het daarna erg omslachtig weer zien in te voegen in mijn Word document, wat vaak alleen maar irritaties oplevert en een hoop tijd kost.

Dit is dan ook waarmee ik mij denk te kunnen verbeteren door het gebruik van de Samsung Galaxy Tab S2! Ik zal gaan testen op welke momenten de tablet goed kan dienen als vervanger van mijn 13 inch laptop, wat vermoedelijk geen probleem zal zijn gezien het lage gewicht en de dunne afmetingen. Tijdens mijn projectafspraken en lessen zal ik de tablet gebruiken om snel wat dingen op uit te tekenen, en om wat aantekeningen te typen met het on-screen keyboard. Dit betekend dat hij 5 dagen in de week mee op reis gaat afwisselend tussen fiets en trein en dat hij ook onderweg gebruikt zal worden in combinatie met mijn telefoon (Oneplus One) als hotspot. Natuurlijk zit ik tijdens mijn treinreis niet alleen maar te werken, en zal er regelmatig een serie op gekeken worden of een spelletje Hearthstone op worden gespeeld!

Kortom, een flinke duurzaamheids- en prestatietest op verschillende vlakken op zowel professioneel als vrijetijdsgebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ons huishuiden bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen. De kinderen spelen voornamelijk games en maken gebruik van Youtube. Zij kunnen de Galaxy Tab S2 mooi testen op duurzaamheid, accugebruik en geschiktheid voor het spelen van games. Mijn vrouw gebruikt een tablet vooral om te browsen en gebruikt de tab ook zakelijk. Voor wachtdiensten is het handig om even mee te kijken met een tablet. Betrouwbaarheid is een grote voorwaarde voor een tablet die je ook zakelijk gebruikt. Ik ben zelf eigenaar van een muziekstudio en zou de tablet willen gebruiken als toevoeging in de studio: het draaien van VST's of virtuele instrumenten. Belangrijke eigenschappen die ik zou kunnen testen zijn de kwaliteiten van het touch-gedeelte en het display.
Wij zouden de Galaxy Tab S2 als gezin dus op groot aantal belangrijke punten kunnen reviewen !

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Als reiziger en fervent citytripper zou ik graag de tablet eens willen testen onderweg. Dus hoe lang gaat een accu mee, hoe presteert hij onder diverse omstandigheden, denk aan strand, park, terras, in het donker in de trein etc. Ik wil voornamelijk zo licht mogelijk bepakt op stap, en eindelijk eens zorgeloos mijn laptop thuis willen laten. Ook wil ik graag testen hoe het als foto databank werkt!

dus kom maar op!

Afbeeldingslocatie: http://www.skyscanner.nl/sites/nl/files/images/news/two-young-tourists-sightseeing-city-using-digital-tablet-680.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 15-09-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:01
ik zou deze tablet graag willen testen in zowel een zakelijke context, in huis met twee schoolgaande kinderen met hobby's op het gebied van youtube-filmpjes maken. We hebben al verschillende merken maar een android tablet is nog niet in huis. De vergelijking lijkt me boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
Ik als 22 jarige Hbo-student reis heel wat af met de trein en hop van college naar college. Ik zal de tab vooral reviewen vanuit het functionele aspect.
De tablet zal ik dan vooral gebruiken voor de dagelijkse gang van zaken en on-the-go.
Als test zal ik mijn ultrabook vervangen voor een X aantal dagen door de tab tijdens school.

Belangrijke reviewpunten:

Hoe werkt de eigen OS van Samsung - is het verbeterd?
Is de tab flexibel genoeg?
Batterijduur met gedegen tests onder verschillende omstandigheden?
Bouwkwaliteit?
Schermkwaliteit?
Snelheid?

Ik zal vooral kijken vanuit de kant van de recreatieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:39
Ik zou deze tablet in het cafe hangen waar mensen vervolgens informatie op kunnen opzoeken of lezen. Er komen veel bejaarde dus het is ook interessant om te zien hoe snel bejaarde hiermee om kunnen gaan. Ook is hiervoor dus de batterijduur heel belangrijk omdat hij zeker een hele dag mee moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Ik zou de tab s2 gaan testen tegenover mijn Xiaomi Mi pad. Deze heeft op veel vlakken dezelfde specs en ik zie de Samsung tab s2 dan ook eindelijk als een waardige concurrent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
Leuk, ik zou graag willen testen.

Hoe handig is de tablet te gebruiken tijdens het koken van de dagelijkse maaltijd? Kan ik em ook gebruiken als een goede wekker? Misschien zelfs als extra navigatie in de auto.

Elke tablet kan wel de standaard dingen, browsen, Facebook spelletjes etc, maar ik wil de tablet ook testen in het nederlandse zonnetje (of de bewolking...).

Ik wil testen of ik mijn vrienden jaloers kan maken, mijn niet-technische kennisen kan overtuigen en stiekem mijn buren een beetje jaloers maken.

Kan ik met de tablet een dag rondlopen, gemakkelijk een foto maken zonder mijzelf belachelijk te maken?
Hoe goed is de camera en de audio als ik aan het voipen ben met mijn vrienden tijdens een spelletje.

Kortom, laat mij die tablet testen om te laten zien wat de tablet kan!

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
In een uitgebreide test waarin ik zou willen zien of de galaxy Tab S2 mij nog beter kan ondersteunen dan de Tab S dat al doet.
Deze tablet stretch ik tot zijn uiterste, voorzien van HD films, HD games en een goed headset (gear circle).

In de ochtend kijk ik tijdens mijn ontbijt het nieuws of lees ik de krant onder het genot van wat muziek uit de Tablet.

Vervolgens stap ik de bus in en daarna de trein, waarbij games zoals Brothers in arms 3 of Blood & Glory Immortals of een simpele aanval op Clash of clans de dienst uitmaken, met livestreaming van radio of Twitch komt de tablet ook goed tot zijn recht.

Door hem elke dag mee naar school te nemen in zijn keyboard cover en hem van een OTG kabel te voorzien sluit ik er een draadloze muis op aan en heb ik een volledige android "laptop".

Alle office toepassingen zijn in gebruik, via zowel de officiele office apps als de cloudtoepassing van Google.

Het leukste komt pas als ik verbinding moet maken met een externe computer, een applicatie voorziet mij dan van toegang tot een virtuele computer thuis, waarin ik de benodigde rekenkracht en applicaties heb staan voor testonderzoeken. Helaas worden de programmas van mijn studie niet op een tablet ondersteund (behalve een te dure surface tablet)

Dan weer een half uur in de trein terug naar huis, waarna een filmpje of muziek van uitstekende kwaliteit geleverd word door deze mooie lichte en compacte tablet.

Op vakantie heeft deze ook een enorm fijn en mooi beeld mogen tonen voor diverse films. Ik heb geleerd dat met tweetal 64GB kaarten ik er genoeg films op kan krijgen in hoge kwaliteit. Gekoppeld aan mijn Bose soundlink bluetooth speaker bied dit al het genot voor oog en oor.

Ik zit te overwegen de S2 te halen als die mij nog beter kan voorzien, want voor het bedrag wat ze kosten en de kwaliteit die geleverd word is het een uitermate fantastisch product!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:32
Jammer dat het om de 9.7 ipv de 8 inch gaat. Ik vrees dat ik die 9.7 inch niet zomaar in mn doktersjas gepropt krijg. Desalniettemin zou ik hem wel willen testen testen, door in de dagelijkse praktijk in het ziekenhuis de tablet bloot te stellen aan alle usercases die ik maar kan vinden.

Op dit moment gebruik ik namelijk daar een HTC Flyer van 7 inch voor, die, laten we eerlijk zijn, niet helemaal meer kan meekomen. Hij doet het echter wel goed in de buurt van stralingsbronnen en dat is nou net iets wat je vaak tegenkomt in mijn werk (cardiologie, straling nodig voor het dotteren en pacemakers plaatsen).

Het testen van de duurzaamheid van het apparaat zou dus ook erg belangrijk zijn. Daarnaast moet de camera goed zijn, we willen nog wel eens hartfilmpjes en echo' s doorsturen naar onze begeleiders (anoniem uiteraard!) en de kwaliteit van de camera moet hiervoor goed zijn.
Over dat doorsturen gesproken... We hebben hier veel beton in het gebouw, dus alle connectiviteit wordt qua antenne-sterkte ook meteen goed getest!

Waterdichtheid had ik kunnen testen als het een Sony was, gezien de overstroming van afgelopen week hier in het VUmc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik zou de tab s2 testen tegenover mijn Sony Xperia Tablet Z
En ik wil met deze tablet echt eens op pad. (Dus niet alleen in het huis omgeving) maar hoe presteert de tablet als hij veel moet multitasken.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfvje
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik zou hem testen op de accuduur, stembesturing en vochtbestendigheid bij gebruik in een vochtige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Ik zou deze tablet willen testen i.c.m. mijn werk als ICT-accountant. Omdat ik vele klanten help om hun administratie online benaderbaar te maken zodat ze altijd en overal toegang daartoe hebben maak ik veelvuldig gebruik van een laptop en tablet om hun de online mogelijkheden te laten zien. Dit in combinatie met een scan-en-herken oplossing geeft de ondernemer een realtime inzicht in de financiële administratie.

Doordat ik veel onderweg ben kan ik mooi de accuduur testen.
Het scherm helpt om de verschillende visualisaties tot hun recht te laten komen.

Kortom: een moderne tablet voor een modern beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
  • Laatst online: 20-09 08:09
Omdat mijn eerste Samsung note 10.1 aan vervanging toe is lijkt mij deze tablet een mooie opvolger. Tijd zat om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Op dit moment maak ik gebruik van een concurrerend product voor mijn dagelijkse werk en een eencoudig Android tablet voor mijn sport activiteiten.

Graag zou ik kijken of deze Samsung tablet beide use cases ondersteund. Dat betekend dus;

- Email gebruik. Is deze tablet daar net zo flexibel in?
- Office gebruik. Kan ik al mijn Word, Excel, Powerpoint documenten flexibel gebruiken?
- Foto libbrary: Ik moet regelmatig door een foto library van een paar duizend fotos scrollen. Hoe soepel werkt dat?
- Gebruik met extern toetsenbord
- Draagbaarheid

Dit alles voornamelijk vanuit de professionele blik; kan ik met dit apparaat soepeler mijn werk doen dan met een concurrerend apparaat? Wordt soortgelijke waarde geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik onderwerp de tablet graag aan de familie-test :) Ik heb tot een jaar of twee geleden een Nexus-tablet gehad, vond het ideaal omdat Android meerdere gebruikers ondersteunt. Dus m'n vrouw en ik gebruikten 'm allebei voor browsen, Facebook, etc.. en de kinderen (nu 2 en 5 jaar) gingen los op de diverse spelletjes die er voor Android zijn.
Wel merkte ik dat de Android-tablet met alle spelletjes en applicaties steeds trager werd in gebruik, en op een dag hield hij er gewoon helemaal mee op.. Ben benieuwd of het systeem en de tablet nu wat robuuster zijn :)

Ik heb nu een Windows laptop, en 2 windows phones en het aanbod voor kinder-spelletjes is daar echt een stuk beperkter. Dus ik verwacht dat de tablet met open armen ontvangen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik zou hem testen in de bedrijfsomgeving. Hoe weerhoud de Tab S2 zich tegenover de Apple iPad in het bedrijfsleven? Met name op de beschikbare apps en wat je wel of niet kan doen t.o.v. de grote concurerent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Ik ga halverwege november richting een tropisch eiland om een aantal dagen te duiken. Wat is er beter dan de tablet testen tijdens een trip? Zo komt alles aan bod; ease-of-use, batterylife, connectivity,etc.

Voorbeelden van zaken die ik zou kunnen testen:
  • Houdt de accu zich goed tijdens zwaar gebruik op 30.000 ft gedurende een uurtje of 9*?
  • Wordt de tablet niet te warm bij het kijken van film, na film, na film (je moet toch wat aan boord tussen de maaltijden door)?
  • Is de tablet gebruiksvriendelijk genoeg om te zorgen dat ik de highlights van mijn duiken gelijk kan delen met vrienden en familie thuis?
  • Hoe goed presteert het scherm nog in de brandende tropische zon?
  • Is de tablet nog steeds erg intuitief te gebruiken na een cocktail of 4? :o
  • Kan de tablet een avontuurlijke reis aan; de bagagechecks op Schiphol kunnen erg ruig zijn. Daarnaast zal de tablet veel in een rugzak vervoerd gaan worden. Hoe krasbestendig is het scherm dan?
  • etc
Een prachtig, bruikbaar scenario om deze tablet eens echt aan de tand te voelen.

* Testomgeving zal - bij voorkeur - wel een cabine onder druk zijn

[ Voor 3% gewijzigd door quelake op 15-09-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Ik voer de tablet aan mijn kinderen van 3 en 4 jaar oud, en als er nog wat over is mogen mijn vriendin en ik er ook mee werken :)

Zal veel youtube op getest worden, veel lezen, en ik ga ermee op Tweakers.net om een review te schrijven.
Ook zal ik testen hoe het apparaat in combinatie met een Chromecast, 40 "Samsung LCS televisie en Yamaha soundbar werkt.

Dus ik zou het leuk vinden als ik deze mocht testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 12:44
Ik zou deze eens willen proberen als volledige vervanging van mijn laptop. Zou deze tablet deze uitdaging aan kunnen? Dat android al voldoende voor mij is heb ik al vaker uitgeprobeerd, dat werkt voor mij prima. Echter liep ik steeds tegen hardwarebeperkingen aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Mijn plan is om de tablet gestructureerd te testen: Wat verwacht ik, wat zie ik, wat is het verschil? Hieronder lijstje met de testsoorten:
Software: gebruikersgemak, responsiviteit
Super Amoled-scherm: apps met veel wit in de UI testen in fel zonlicht
resolutie van 2048x1536 pixels: gamen performance meten
Exynos 5433 octacore-soc: benchmarken
3GB werkgeheugen: performance test, wat is max aantal apps en in hoeverre loopt performance van software terug
32GB opslaggeheugen: encryptie en performance test
micro-sd-kaartje: encryptie en performance test
Wifi: maximale snelheid, ook buitenshuis
4:3-verhouding: in hoeverre kan je dan websites goed bekijken? surf-test :)
Camera: foto kwaliteit vergelijken met andere apparaten
Gyro/sensors: games en compass apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44

B64

Ik zou de Tablet S2 wel willen testen op z'n capaciteiten qua beeldbewerking. Samsung heeft er een 8MP camera ingebouwd; hoe goed is die, en hoe goed zijn die foto's nog te bewerken. Daarbij kan ik nog een vergelijking maken met foto's die gemaakt zijn met m'n Canon S90 en Nikon D7000, beide toch inmiddels al wat oudere beestjes.

Daarvoor wil ik sowieso de ingebouwde apps gebruiken (als die er al zijn) en ook een aantal (gratis) fotobewerkings-apps in de Play store. Ik neem aan dat er genoeg Tweakers zijn die mij daarbij op weg willen helpen... ;)

En daarnaast zal de tablet uiteraard gebruikt worden voor alle voorkomende taken die er in mijn gezin zo langskomen.

[ Voor 12% gewijzigd door B64 op 15-09-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azziz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 13:29
Ik ben heel erg druk aan het lobbyen om een tablet te halen van samsung maar ik krijg geen fiat van het vrouwtje, want zij wil een ipad hebben nu kan ik haar middels deze actie overtuigen van deze tablet.

Laat mij aub deze tablet testen dat maakt het overtuigen zo veel makkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenvdk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 20:13
Ik zou de tablet testen in een gezin van 5 mensen in de leeftijd van 14 t/m 54. Ik ben zeer benieuwd hoe gebruiksvriendelijk de tablet is en hoe deze presteert in verschillende "genres" (gaming, werk, school, algemeen gebruik). Ik zou de tablet dan ook uitvoerig testen op school. Ik ben zeer benieuwd hoe de tablet zich positioneert bij schooltaken zoals bijvoorbeeld; Word, Excel en Powerpoint etc. ten opzichte van de iPad, die nu al vaak in een zakelijke en/of schoolomgeving wordt gebruikt. Omdat ik in de afgelopen jaren veel ervaring heb opgedaan met zowel Android als iOS, denk ik dat ik een goede review kan geven en de tablet aan een aantal goede tests kan onderwerpen. :)

i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P0tatobread
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-09 10:20
ik zou de tablet testen voor het gebruik naast mijn studie (ICT beheer) zo zou ik kijken of die naast mijn laptop mee kan naar school om hem te gebruiken voor aantekeningen en om er draadloos mijn desktop mee te kunnen bereiken om school documeten ermee te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiko78
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zou hem gewoon thuis gebruiken, zoals we onze iPad en iPad mini nu gebruiken;
- Games (zowel zwaar als licht)
- Video streamen naar ChromeCast
- Netflix, Youtube, HorizonTV etc.
- Webbrowsen met héél veel open tabs (30+)
- Spotify
Ik ben vooral benieuwd naar de accuduur en schermkwaliteit tov iPad (Mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boney bob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01-2021
Mocht ik de Galaxy Tab S2 kunnen testen dan zou ik dat doen door hem mee te nemen naar mijn colleges, hierbij test ik hoe fijn het toetsenbord is en kijk ik naar het accugebruik. Verder zal ik hem dagelijks op de proef stellen door het spelen van games, te browsen en filmpjes te kijken. Ook ben ik benieuwd hoe Touchwiz is veranderd ten opzichte van mijn eerste smartphone; de Galaxy S, die ik voor een lange tijd heb gebruikt. Naast het testen in de praktijk zal ik ook wat synthetische benchmarks draaien en een paar mooie foto's maken (zowel met als van de tablet) om de review compleet te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsnipes82
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou deze naast de eerste Galaxy Tab S 10.5 (reeds in bezit) houden en een aantal vergelijkingstesten willen uitvoeren. En kijken hoe de samenwerking met mijn Samsung Galxy S6 zou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 20:33
Als IT'er die dagelijks onderweg is en vooral extern bij klanten werkt zou ik benieuwd zijn hoe de tablet zich verhoudt als vervanger van de SP3 die ik nu gebruik.

Ik zou dan zeker ook gaan testen hoe de tablet zich laat bedienen met een bluetooth toetsenbord erbij.

Ook zou het mooi zijn om met klanten die gebruik maken van iPads en Android tablets te kunnen discussieren over wat de voordelen/nadelen van IOS tov Andoid zijn en hiervan verslag te kunnen doen in een eventuele review hier om te kunnen bepalen of een tablet al geschikt is als vervanging van een notenook en in welke situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 16:47
Ik wil hem gaan testen met films kijken in de vliegtuig, hoelang gaat de accu mee met films op goede kwaliteit. (natuurlijk neem ik me xiaomi 16000mah powerbank mee)

OTG kabel gebruiken om foto's van telefoon te kopieren en deze vanaf de tablet te kijken.
HDMI kabel voor foto's kijken op een tv.
Internetten en eventueel servers overnemen ermee.
Eigenlijk de normale dingen wat een vakantieganger zou doen, maar dan met een tablet ipv een laptop.

En natuurlijk home domotica applicatie ontwikkelen voor een tablet voor thuisgebruik. Maar dit zal pas gebeuren nadat ik de s2 voor een langere periode (of voor altijd) mag houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excidium17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08 10:59
Ik zou deze tablet willen testen om te kijken hoe deze zich standhoud tegen mijn huidige iPad Air. Ben benieuwd naar de 4:3 verhouding en de werking van Android. Misschien toch maar een overstap maken van IOS naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCoBu
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 20:32
ik heb momenteel een 7" tablet die ik intensief gebruik en ben al een tijdje aan het kijken naar een vervanger en deze tablet had ook mijn interesse. ik wil hem voor 'alles' testen en kijken of ie voorziet in o.a.
hoe mobiel is ie, kan ik 'm makkelijk meenemen en blijft de accu een beetje goed
hoe integreert ie met mijn smart TV
hoe is het geluid
hoe is het om 's ochtends nieuws te lezen
wat zijn de voordelen van een 3:4 schermverhouding
hoe makkelijk ligt ie in je hand met typen en andere werkzaamheden
etc, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de tablet gebruiken als tool voor mijn Dungeons & Dragons sessies waarop de spelregels staan en de voortgang van de spelers wordt genoteerd. Ook het laten zien van landkaarten aan de spelers. Het zal een onderdeel worden van onze wekelijkse RPG spellenavond thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvtbg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 20:50
Deze tablet zou onwijs goed passen mijn de multi media in mijn huis.
Ik beiden nu mijn chromecast en onkyo met mijn telefoon. Tussen het kijken door ben ik regelmatig aan het bijlezen op vele sites zoals tweakers en artikelen over mijn vakgebied.
Mijn kinderen kunnen ook goed los op een volwaardige tablet ipv de kindertablet die ze nu gebruiken.

In de auto op zal deze tablet ook stukken beter te zien zijn voor hun beide dan de 7inch die ze nu gebruiken om filpjes te kijken tijdens lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zou graag willen testen hoe de tablet reageert als deze een val maakt van verschillende hoogtes.

Daarnaast wil ik mensen (met oplopend gewicht) er op laten zitten, en daarvan het effect bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
mijn test komt overeen met vele anderen hier
30 september ga ik een week op vakantie. Dan moet de tablet mijn twee dochters zoet houden in het vliegtuig d.m.v. Bumba en simpele spelletjes. Zelf wil ik kijken of ik er mijn calibre bibliotheek goed op kan lezen. Bij terugkomst heb ik een drukke week op het werk met vergaderingen en veel werkbezoeken. Daar moet het mijn agenda worden en aantekeningen kunnen bijhouden. Ook wil ik kijken of ik de benodigde documenten voor mijn werk goed kan beheren/ bewerken in die week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Laatst online: 18-09 21:49
Bij mij gaat die achter in de rugzak en hop, mee op motortour! Even snel Wifi zoeken en google maps openen, foto's van ons tochtje maken, en de beste restaurants uitzoeken. Natuurlijk worden de foto's thuis naar de TV gestreamd, via Hangout de vrienden die niet meekonden jaloers maken, en de route app houd onze tocht bij. Gaat de accu dit trekken? zijn de foto's goed? en blijft het scherm leesbaar? hoe is het ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:01
Als een trouwe iPad gebruiker sinds de iPad 2 en nu inmiddels de iPad Air 2 ben ik en mijn vrouw 2 punten (geluid en licht) gaan merken die wellicht bij deze Samsung tablet beter kunnen zijn.

De iPad wordt zo goed als alleen gebruikt om video's te kijken. En dat vooral savonds laat in bed als de vrouw al slaapt. Mijn vrouw klaagt veel en vaak omdat ze niet rustig kan slapen. De iPad zou veel licht en geluid produceren (zelfs op de laagste stand). Deze Samsung met zijn Super Amoled scherm kan er wellicht voor zorgen dat mijn vrouw gerust verder kan slapen en ik stiekem video's kan kijken zonder haar te storen. Dit moet in ieder geval zeker getest worden.

En uiteraard zullen beide tablets getest worden met zo wat alles wat bedenkbaar is. UI vergelijking in handigheid, efficiëntie. Snelheid in browser en apps. Beschikbaarheid van professionele apps en de vergelijking hiervan. Batterijduur vergelijken voor video kijken op minimale en maximale lichtsettings (in bed en op de sportschool).

Ik als Politicoloog met veel interesse in technologie ga deze tablet als een echte wetenschapper testen. Verwacht dan ook een review op wetenschappelijk niveau. Onafhankelijk en betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
Ik zou deze tablet vooral testen door er alle Samsung apps af te gooien en een costum rom te installeren.

[ Voor 68% gewijzigd door ludacrash op 15-09-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingetje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 10:57
Ik laat het mijn moeder testen, die maar niet van haar iPad af wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axmartin
  • Laatst online: 28-07-2023
Wat een timing deze test!
Met mijn mobiel met ik in het verleden geswitched van Iphone naar WindowsPhone naar Android (nexus 5). Onlangs heb ik afscheid genomen van mijn ipad en sta voor de keuze van Windowstablet of Android tablet. Ik ben benieuwd of deze Androidtablet mijn ipad doet vergeten of de 'windowsafhankelijkheid' overbodig maakt.
Ik zou de Galaxy Tab S2 willen testen op:
- zakelijk én privé gebruik
- gebruiksvriendelijkheid
- compatibiliteit met m'n android mobiel
- kijken van kpn televisie op de tablet
- plussen/minnen tov ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:17
De tablet zou ik gebruiken om bij de hand te hebben tijdens bakken (taarten), koken en het brouwen van bier waar ik deze week mee zal beginnen. Ook ljkt het mij ook leuk om via een bluetooth verbinding met mijn grondstation de vluchten van mijn rc vliegtuigen (google maps) bij te houden. Voor het bekijken van bladmuziek (en voorbeelden op youtube) tijdens het pianospelen zal hij vast ook handig zijn. Een scherp en goed afleesbaar beeld is bij deze gebruikssituaties wenselijk.

Daarnaast zal ik hem ook voor normaal gebruik testen en vergelijken met mijn Ipad en windows tablet, is alweer een jaar geleden dat ik zelf een android apparaat heb gehad. Ben erg benieuwd hoe de gebruikerservaring er op vooruit is gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 15-09-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

- Als een muziekproducer, zou ik wel eens willen testen of de muziek apps zoals virtuele instrumenten, DAW control apps e.d. goed werken in de studio. Dit soort apps zijn er veelvuldig voor de iPad, maar voor Android begint dit ook op stoom te komen. Hoe bruikbaar is een tablet zoals deze Samsung Galaxy Tab S2 in een studio?

- Daarnaast ben ik absoluut geen fan van Android, maar ik ben benieuwd of deze tablet mijn mening enigszins kan bijstellen. Ik ben vooral een Microsoft gebruiker, maar doordat Microsoft nu veel van zijn diensten aanbied op 3rd party OS'en (OneDrive, Office, OneNote etc.), ben ik benieuwd of dat net zo goed werkt als op Windows apparaten.

- Op Android zijn veel apps te vinden. Veel meer dan momenteel op Windows. Zorgt dit er ook voor dat ik daadwerkelijk meer apps ga gebruiken?

- Mijn HP Stream 7 tablet kan wel een upgrade gebruiken en vooral door een tablet met een hoge resolutie, zodat RDP'en naar mijn Pc een stuk aangenamer werkt en foto's beheren een stuk prettiger is.

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:51

dollyking

duck tape

Mijn zoon van 14 heeft nog niets van dit werk en kan leuk schrijven. Hij wil vlogger worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspolinder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik zou als developer testen hoe deze tablet zich in gebruik (zakelijk) verhoudt tot de iPad en de Surface icm met Office 365. Daarnaast gebruiken voor surfen, mailen, ebooks lezen, Lyncen (oh nee dat heet Skype tegenwoordig) en het maken van aantekeningen tijdens vergadering (waar ik nu vooral mn laptop voor gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48
Heel simpel, imho hoeft er slechts 1 test uitgevoerd te worden om een goede conclusie te trekken of het een goede tablet is of niet:

Will it blend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem ombouwen naar een Windows Tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 15:30
Ik heb tests op twee gebieden in gedachten; mede ingegeven door hoe ik nu met de iPad 2 en Motorola Moto G omga.

- Muziekproductie
Muziek produceren onder Android is een verhaal apart. Ik heb begrepen dat Samsung in de recentere modellen daar een aantal stappen voorwaarts in heeft gemaakt, en ik ben benieuwd of ze nu in de buurt komen van de performance van iOS. De app die ik daarvoor ga gebruiken is Caustic, beschikbaar op beide platforms.

- Zakelijk
De iPad gebruik ik regelmatig als RDP client om wat dingen te doen op mijn pc op het werk. Echter, een manco is dat de iPad geen muis ondersteunt. Ik ben erg benieuwd in hoeverre de S2 in te zetten is als mobiel werkplekje dmv een losse muis en bt toetsenbord.
Verder wil ik wat dit betreft eens kijken naar hoe Word en Excel werken onder Android, vergeleken met een reguliere laptop.

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Ik zou mijn uiterste best doen om alle goed verkochte tablets van de laatste paar jaar te verzamelen, om te kunnen testen of het scherm van de Galaxy Tab S2 echt de beste is!

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Pagina: 1 2 3 Laatste