Ik zou het tablet op verschillende manieren en onder verschillende omstandigheden testen
Meerdere gebruikers:
Het tablet is voorzien van het android 5 besturingssysteem, en deze beschikt over een optie om verschillende gebruikers toe te voegen en te gebruiken.
Ik neem aan dat dat ook bij dit tablet zal zijn, ondanks de Touchwiz
Ik woon in een gezin met 4 personen en ben ook van plan om dit tablet actief te gaan testen met 4 personen, doormiddel van 4 gebruikers aan te maken en kijken hoe snel het systeem overschakelt en de prestatie's als er meerdere gebruikers zijn aangemeld
Prestatie's
Uiteraard zal ik het tablet testen doormiddel van verschillende programma's zoals:
-Antutu Benchmark
-Speedtest
-Enz.
Maar vergeet niet, Deze cijfers hoeven niet alles te zeggen over de prestatie's.
Zoals al eerder vermeld zal ook dit tablet het Touchwiz van samsung geinstalleerd hebben, en deze zal het tablet niet veel sneller maken, dus ook hier zal ik de prestatie's testen
Batterijduur
Zoals bij elke test, zal ik ook een batterij test uitvoeren op de volgende onderdelen:
-Browsen
-Video
-Muziek
-Games
-Slaapstand
En bovenstaande onderdelen als er meerdere gebruikers zijn aangemeld
En uiteraard controleer ik de oplaadtijd, vanaf 0% zodat ik ook deze kan controleren
Beeldscherm
Uiteraard zal ik het scherm testen, want kun je zo'n amoled scherm goed zien als je in de zon zit?
En zijn er meerdere kijkhoeken?
Hoe licht kan het scherm?
Of hoe donker kan het scherm?
En ziet het er dan nog wel scherp uit?
Snelheden
Ook zal ik de snelheden van de volgende onderdelen testen:
-Wifi
-Bluetooth
-processor
-multitasking
En ook weer als er meerdere gebruikers aangemeld zijn, door bijvoorbeeld in account 1 iets te downloaden en in account 2 iets te streamen
Android VS ...
Wij hebben zelf ook een ipad air 2 en een surface rt liggen, en ik zou de 3 apparaten maar al te graag naast elkaar leggen om te kijken welke beter presteert en vooral te kijken naar de schermen, want is amoled nou echt zoveel beter?
Ontwerp
Ook controleer ik het ontwerp, kan ik snel en handig meenemen? en als ik het meeneem, kan ik hem dan snel een notitie aanmaken zonder dat ik eerst covers eraf moet halen enz,
Geluidskwaliteit
Ook zal ik de geluidskwaliteit van het tablet testen, door te skypen, op te nemen, en te luisteren naar verschillende soorten muziek, met en zonder bass
En veel meer
Dit zijn enkele dingen die ik van plan ben om te testen, op dit fantastische tablet, Uiteraard zal ik nog veel meer dingen testen, maar ik denk dat dit al genoeg zegt over mijn enthousiasme
[
Voor 14% gewijzigd door
Stjin op 15-09-2015 19:26
]