[ADV] Verzin een test voor de Samsung Galaxy Tab S2 en win

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-dark-force
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-05-2022
Doordat ik veel op stap ben
doe ik alles vanuit mijn saracen van ~30KG waar dingen zoals een sawyer mini waterfilter 56gr. in schril contrast staan met de hp 8440p laptop van ~2KG (exclusief Lader)
welke ik gebruik om informatie te zoeken.
(Planten identificeren, locaties documenteren, contact onderhouden met vrienden, (officieële) zaken regelen en lezen of film kijken mocht de accu het toelaten)
Welke ik dus graag inruil voor een tablet,

dit zal me al gauw 1,5KG schelen, extra draaitijd opleveren en misschien een hoop tijd schelen met opladen,
Ik kan me voorstellen dat dat ook belangrijke factoren zijn voor anderen die veel buiten en/of onderweg zijn maar de stabiliteit en performance is ook heel belangrijk, hoe stabiel is de wifi in minder optimale omstandigheden, hoe snel is de camera gereed voor een foto of video en wat is het resultaat ?
In tegenstelling tot synthetische benchmarks wachten dieren niet tot de applicatie geladen is... ;)

Ik hoop dan ook dat tweakers mij een Tab S2 LTE stuurt om een mooie review te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eentonig
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
Zelf al geloof ik niet om met mijn testcase een kans te maken als uitverkoren tester, laat staan om de gelukkige eindwinnaar te worden, toch even aangeven dat ik wel interesse heb.

Vooraf:
Heb mezelf net een Galaxy Tab A 9.7" aangeschaft, mét LTE en BT toetsenbord. Voornaamste reden hiervoor was om te kijken of deze in te zetten was in onze bedrfijsomgeving (Ofiice 365 gebruikers) nu de Microsoft apps hiervoor zo zwaar gepromoot worden. en voor de occasionele wifi troubleshooting die ik moet doen.
Aangezien ik regelmatig travel, zou een lichte tablet hiervoor geschikt zijn.

Test case:
Ik wil wel eens zien in hoeverre deze duurdere Galaxy S2 een meerwaarde biedt ten opzichte van het kleine broertje Galaxy Tab A. Zijn die extra pixels en 4 extra cores een meerwaarde die te verantwoorden valt? En is een Galaxy Tab A (of S2) een nuttige (al dan niet) permanente vervanger van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:33
Ik zou de tablet thuis gebruiken samen met mijn zoontje van 2 om leerzame spelletjes te spelen en daarnaast tijdens mijn hobby gebruiken als extra beeldscherm voor de digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik zou deze tablet voornamelijk gebruiken ter vervanging van mijn Asus Transformer TF101.
Deze is onderhand echt enorm onhandig wat betreft gewicht (en dus draagbaarheid) wat een mooie vergelijking mogelijk maakt, de oudere tablets vervangen met het beste wat te bieden is, is dat het waard ?
De Asus wordt nu vaak gebruikt om zijn multimedia-capaciteiten, denk aan een filmpje kijken (en dat moet echt een gewaarwording worden op een hi-res super amoled scherm!!!) en muziek afspelen verbonden met mijn stereo.
Als laatste wordt de Asus op het moment ook gebruikt voor productivity-doeleindes : mail en office documenten van het werk, dat moet de Samsung dus ook op gepaste manier overnemen !
En om de zoveel tijd worden er ook spellen op gespeeld van Candy Crush (vriendin :p) en Fallout Shelter (ik) tot de grafisch wat zwaardere spellen zoals XCOM en warhammer 40,000 : Space Wolf)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
Ik zou hem vergelijken met mijn huidge tablet. Aangezien ik in een rolstoel zit zou ik testen in hoeverre deze licht genoeg is voor mensen met een beperking. Wij hebben behoefte aan een alles in 1 apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Ik zou kijken of ik hem een beetje comfortabel kan gebruiken in mijn bed; om te browsen en een filmpje te kijken voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Simpel kan de S2 mijn IPad en Windows10 PC vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02-2019
Een samsung tablet testen , prachtig idee , bezit nu een windows 8 stream tablet van HP, zou vooral kijken hoe de verhouding is met dit formaat scherm , wordt ook een dagje ouder en lees veel,en merkt dat ik de 7 inch net niet voldoet , zie ernaar uit om het 9.7 inch dagelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Deze tablet zou ik voor één reden willen testen.

Als muzikant in verschillende blaasorkesten zoek ik een oplossing om van al mijn mappen vol met bladmuziek af te komen.
Deze tablet wil ik graag testen op accuduur om een hele avond repeteren mee door te komen.
Ruimte om een grote muzikale library die nu op een NAS staat gemakkelijk te gebruiken.
Snelheid om gemakkelijk te bladeren door deze grote bladmuziek bibliotheek. En nog het belangrijkste, gemakkelijk door een PDF bladeren zonder een al te lange vertraging.

Tijdens deze twee weken zal ik een review schrijven over mijn ervaring met de Tablet tijdens 6 repetities die ik zal hebben in deze twee weken.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben machinist bij NSR ik reis het hele land door en kan hem dan natuurlijk onderweg uitgebreid testen.
Ook op gebruik in niet basis omstandigheden.

Mvg leen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvandyck
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 20:50
Ik werk thuis naarstig door aan een domotica systeem. Een centrale sturing via een tablet zou mooi meegenomen zijn. Vraag hierbij is of ook niet informatici - mijn huisgenoten - de weg vlot vinden naar deze tablet en sturing.

Momenteel wordt de iets oudere Galaxy tab2 gebruikt voor muziek, weer of email. Werkbaar, maar niet ideaal. Deze functie moet behouden blijven en liefst heel wat verbeteren. Kan deze supertablet dit alles waar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 20:35

RA7

Hoewel ik een iPad 2 heb, ben ik nieuwsgierig naar een nieuwe tablet. En op de deze zou ik een nieuwe ROM zetten, en dan kijken tot hoever ik hem kan pushen met games en streaming media.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou kijken naar het gebruiks gemak.
performance van de Accu, WiFi en andere features die eigenlijk iedereen wel gebruikt.
Exotische dingen zo als benchmarks lijken mij er wel genoeg te vinden.. dus daar zal ik geen prioriteit op leggen..

en verder vergelijken met andere tablets die ik kan lenen van bekenden. ook op bovenstaande punten.

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou de jongens van "Will it blend" te snel af willen zijn....
Kan alleen niet garanderen dat ik ook aan de verdere voorwaarden kan voldoen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmen1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-02 17:47
Ben een leek met het schrijven van revieuws maar heb een redelijk diversiteit aan apparaten en het lijkt mij geweldig om een zo goed mogelijk artikel te schrijven over hoe gemakkelijk deze tablet zich laat gebruiken en koppelen met andere systemen in een relatief complexe omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Ik ben zelf helemaal geen tablet gebruiker, ondanks dat er wel een aantal in ons huishouden aanwezig zijn. Persoonlijk pak ik veel sneller de laptop, vooral vanwege de snelheid en responsiviteit.
Daarom zou ik deze wel eens willen testen of een dergelijke tablet mij over de streep kan trekken om toch meer met een tablet te gaan doen. Daarnaast zal het een test worden of deze uit de handen van de kinderen lost te wrikken valt, als zij hem eenmaal in bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapoNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:52
Ik zou de samsung galaxy tab s2 uitgebreid testen.

Ik heb een zakelijke omgeving waar ik dit in kan doen en thuis omgeving.
Heb al meer ervaring met verschillende tablet's, zowel android als iOS.

Ook thuis doe ik veel besturen vanaf de tablet/smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathMaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik zou deze Galaxy Tab S2 testen als iemand die nog nooit een tablet heeft gebruikt, wat voor mij dan ook geldt. In die zin kan ik dus goed de duidelijkheid voor beginners en het gebruiksgemak testen.

Daarbij hoop ik deze tablet voor zowel thuis als werk te gebruiken, om te zien wat de meerwaarde van een tablet tegenover een smartphone is. Ik ben daar zelf altijd erg sceptisch over geweest, dus dit lijkt me een mooie kans om mijn vooroordeel te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 17:02
Ik zou het apparaat willen vergelijken met de gewone tab s qua software en scherm, en om te kijken of het kleinere formaat van de tab s2 beter of slechter is. maar vooral zou ik willen kijken of de software nu beter en sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08

Ravhin

no <root>...

Ik kan zeggen dat ik een power-user van tablets ben, en ik wil de Samsung dan ook voor diverse toepassingen testen:
  • batterijduur bij volcontinue VPN met thuis via bluetooth-tethering
  • mogelijkheden om samen te werken met de telefoon (jolla), latop (Mac/linux) en NAS (synology)
  • NAS beheren vanuit de tablet, samen met de router en de firewall
  • stabiliteit en capaciteit van WiFi-ac
  • bedieningsgemak v.w.b. noteren (freehand), typen e.d.
  • vrouw en kinderen loslaten en hun laten TV kijken, skypen, angry-birds, films streamen
  • Kali uit de Virtualbox pakken en eens kijken of de tablet een beetje dichtgetimmerd zit :P
  • en uiteraard het standaardpakket van kijkhoek, intensiteit, batterijduur,
Daarnaast volgt ook het subjectieve deel waar we het gaan hebben over de look-and-feel, meegeleverde software (en wat ik er van vind), of het scherm geschikt is als snijplank ;) en of dit een tablet is die ik graag zelf zou willen kopen.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djesmakka
  • Laatst online: 16-01 17:32
Ik zou de tablet testen op de volgende onderdelen:

Scherm (kwaliteit)
Batterij
bloatware
geheugen/cpu gebruik performance
algehele (bouw) kwaliteit
gebruiksvriendleijkheid.

zowel op zakelijk en privé gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkySnake
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 19:44
Ik zou de tablet testen door hem 24u bij me te hebben, en hem dus in alle omstandigheden te testen:
- opstaan en mee in de douche nemen.
- onderweg van en naar het werk op het openbaar vervoer
- tijdens toiletbezoek
- lunchpauze
- tijdens het koken
- 's avonds in de zetel, in combinatie met andere apparaten (als remote control of mirror cast)
- tijdens het sporten
- op vakantie tijdens het zonnebaden (kan hij blijven werken bij 35°C in het zonnetje ?)

Pas dan weet ik of het een improvement is tov bestaande tablets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Laatst online: 19-09 15:23
Droptesten tot hij niet meer aangaat of erger natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneboer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 12:52
Ik zou de Tab S2 willen vergelijken met de Tab S welke wij in ons gezin tot volle tevredenheid in gebruik hebben. Het gaat me vooral om de verschillen inzichtelijk maken en beoordelen of deze in de praktijk nu echt een belangrijke verbetering zijn of niet. Bijvoorbeeld het veel dunner zijn, lichter zijn, andere beeldverhouding in de praktijk testen en vergelijken met de 1e versie. Ook zou ik voor mezelf de vraag willen beantwoorden of de S2 de investering van een upgrade waard is of niet.

Mvgr Rob Veneboer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JINXJE
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22
Ik heb een hekel aan Samsung telefoons en tablets! Dat vieze sausje dat ze over Android heen gooien kan mij echt niet bekoren. Plus een bak bloatware van heb ik jou daar. Nou, Samsung probeer mij maar eens van mening te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmjdebruin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb ooit een Ipad 2 cadeau gekregen bij de aankoop van mijn auto. Na 2 weken heb ik die weggegeven aan een vriend omdat ik er de kriebels van kreeg. De beperkte mogelijkheden om de Ipad aan te passen aan mijn wensen viel erg tegen.

Nu een aantal jaar later zit ik te twijfelen of ik mijn PC aan de wilgen moet gaan hangen en definitief de overgang naar een tablet moet wagen. Een echte game pc heb ik niet meer nodig, ik speel tegenwoordig bijna alle spellen op de consule (Wii en Wii U) en voor het spel dat ik nog wel speel (DOTA) is of komt er vast wel binnenkort een Tablet variant.

Mijn vrouw heeft een Ipad en is daar super blij mee, maar ik zou graag een android based tablet willen om te kijken hoe deze mij bevalt qua mogelijkheden om deze aan mijn wensen aan te passen, of deze ook geschikt is voor mijn werk (??bluetooth?? toetsenbord aansluiten) en wat de mogelijkheden zijn om deze aan te sluiten op de apparaten in mijn huishouden zoals een TV, home cinema.

Kortom kan die PC echt de deur uit? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de tablet testen
- binnen het gezin (kinderen 5 - 7 -11)
- binnen mijn werkomgeving

Voor beide doeleinden gebruik ik nu iPads. De precieze specificaties kunnen me eigenlijk niet veel schelen, ik wil zien hoe vlot het ding werkt en of het me mijn Ipad kan laten vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
De Galaxy Tab S2 zal in mijn handen een aantal specifieke testbehandelingen ondergaan én een flinke dosis algemeen praktijkgebruik ondergaan.
De tablet zal eerst even flink door de mangel gaan met wat benchmarktestjes. leuk om even een vergelijk te maken met andere merken.
Maar de focus zal liggen op dagelijks gebruik:
- TV kijken
- Netflix casten
- Apparaatbesturing (NAS/HWizzard/etc.)
- E-reader (gewoon pdf en Blyoo)
En mits tijdig binnen een duurtest (video) op een paar km hoogte gedurende een lange vlucht.

te beantwoorden vragen nu zijn:
- Wat is de verbetering tov mn oude G tab. istie net zo stevig en betrouwbaar na alle dagelijkse gebruik?
- Hoeveel extra biedt een nieuwe full tab tov mn S6/zijn er veel verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 11:50
Als ik deze Samsung galaxy tab s2 zou mogen testen, zou ik hem hieraan willen blootstellen:
- Zo lang mogelijk films en series kijken op één acculading
- Het scherm van mijn Samsung galaxy s4 vergelijken met het scherm van de tab s2 om te zien hoe ver Samsung zich ontwikkeld heeft op gebied van amoled kwaliteit
- Kijken hoe lang de tablet het op zwartwit modus redt als ik boeken ga lezen op de tablet
- Nogmaals kijken hoe lang deze tablet het redt, wanneer ik via WiFi op het internet browse zowel zwartwit als in volledige kleuren
- Benchmarks, omdat deze niet kunnen ontbreken bij een review
- Testen hoe de speakers klinken tov mijn frontfacing Samsung galaxy note 10.1 2012 editie speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
ik zou de galaxy testen met integratie van mijn andere galaxy apparaten zoals mijn galaxy s6 edge. OS heeft de naam om een ecosysteem te zijn in hoeverre geld dat of kan dat gelden voor android, touchwiz in het bijzonder? Benchmarks hebben we inmiddels allemaal wel gezien(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik zou deze tablet wel willen vergelijken met de twee tablets die hier momenteel in gebruik zijn, te weten de Nexus 7 (2013) en de Galaxy Note 10.1 (2014) van/voor het werk. Beide tablets hebben een 16:10 aspect-ratio en vooral geschikt voor mediaconsumptie.

De Note 10.1 wordt hoofdzakelijk gebruikt voor e-mail, het raadplegen van documenten en het maken van notities in S-Note. Nu ben ik dus benieuwd in hoeverre de Tab S2 een goed alternatief is en in hoever de voordelen (4:3 aspect ratio, lichter, sneller) opwegen tegen het gemis van de S-Pen.
Daarnaast hoop ik dat de Tab S2 mijn N7 kan vervangen die ik voornamelijk gebruik als ik in mijn bed lig vanwege het handzame formaat en lage gewicht. Bovendien begint de accuduur van de N7 ook minder te worden en ben dus wel benieuwd of de Tab S2 zich staande kan houden aangezien die een kleinere accu heeft dan z'n voorganger.

De punten waar ik op ga letten/vergelijken zijn de gangbare onderdelen:
  • Bouwkwaliteit/afwerking
  • Accuduur & oplaadtijd
  • Beeldkwaliteit (helderheid, afleesbaarheid buiten, aspect-ratio)
  • Camera
  • Vingerafdrukscanner
  • Snelheid d.m.v. benchmarks
  • WiFi prestaties/stabiliteit
  • Software
Mocht ik één van de zes gelukkige zijn die de tablet mag testen én op basis van een goede review óók nog eens mag houden dan wil ik in mijn review ook aandacht besteden aan het updatebeleid van Samsung. Dit wil ik gaan doen door in een tabel bij te houden in hoeverre Samsung z'n beloftes na komt met betrekking tot updates. Zodra er updates beschikbaar zijn voor de tablet dan zal ik de review bijwerken.
Gaat het om een grotere update, zoals de update naar Android M bijvoorbeeld, dan zal ik daar dieper op in gaan door te bespreken wat de veranderingen en de voor-/nadelen zijn.
Misschien niet per se nuttig voor de mensen die nu op zoek zijn naar een Galaxy Tab S2 maar (hopelijk) wel nuttig voor mensen die over een één of twee jaar een tablet willen kopen.

Wat mij bij de Note 10.1 (2014) namelijk dwars zit is dat de updates nogal lang duren. De tablet is van eind 2013 en heeft in de tussentijd wel een aantal maal een update gehad maar lijkt nu vast te zitten op Android 4.4.2. Het is nog steeds niet duidelijk of en wanneer de update naar Android Lollipop komt en welke versie dat dan is (5.0.x of 5.1.x). Tegen de tijd dat de update er is (als die komt) dan is Android M al weer beschikbaar... Wat dat betreft ben ik erg te spreken over m'n Nexus 7 die snel geüpdatet wordt en waar ook custom ROMS voor beschikbaar zijn.

Nu begrijp ik ook wel dat ze niet tot in den treuren hun spullen kunnen ondersteunen maar meer dan een jaar zou toch wel het minste zijn dat ze kunnen doen voor een apparaat waar je een paar honderd euro voor neer moet leggen. Persoonlijk zou ik tevreden zijn als ze hun apparaten zo'n drie jaar voorzien van major en minor updates (dan heeft de accu meestal z'n beste tijd ook wel gehad) en misschien nog een jaar extra voor kleinere updates zoals beveiligingsupdates of hotfixes.
Want zonder frequente en tijdige updates wordt het steeds moeilijker om zo'n aankoop te verantwoorden, hoe mooi en goed de hardware ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videoblog maken van de samsung galaxy tab S2 waarin je ziet hoe hij multifunctioneel door diverse mensen van alle leeftijden gebruikt word en waarvoor die gebruikt word !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 'm graag willen vergelijken met m'n S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-03 13:37
Deze tablet zou ik willen testen op basis van accuduur op een normale schooldag van een student, ik zou er aantekeningen mee maken in lessen, gebruiken in de trein en bus voornamelijk als multimedia apparaat, voor nu.nl, facebook, maar ook voor bijvoorbeeld films kijken.

Daarnaast zou ik de camera uitvoerig willen testen en ook het gamen op een tablet met deze beeldverhouding heb ik nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat ik merk dat ik steeds minder vaak mijn laptop nodig heb (i.v.m. windows OS) en vrijwel alles onder android kan doen op de tablet zou ik graag de laptop willen testen als laptop vervanger.

Ik heb diverse bluetooth (travel) muizen en keyboards om handen welke ik graag wil testen.
Ook bluetooth headsets voor hangout / skype, de samsung sidesync optie (zodat ik de telefoon in mijn tas kan laten zitten). en als het even meezit daarnaast nog een de samsung multi window om de multi task functionaliteit te beproeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

Ik zou hem gebruiken om mijn vrouw te overtuigen die irritante iPad te vervangen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toru Okada
  • Laatst online: 29-07-2023
Zelf zou ik vooral gaan testen hoe deze tablet in de hand ligt en hoe hij in het "normale" gebruik zich gedraagt zeker met betrekking tot de nieuwe beeldschermverhouding. tevens wil graag zien wat de verschillen zijn ten opzichte van mijn Note Edge. Ook wil graag kijken naar de kwaliteit en afwerking van de tablet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
Als echte gamer zou ik mijn scala aan Android games testen om te kijken of hij alles aankan.
Ik zou Emulators installeren van een aantal spelcomputers en kijken of hij deze games soepel kan draaien. Denk aan N64 games en voor de PS2.
Daarnaast moeten natuurlijk wat CPU benchmarks gedraaid worden om hem te vergelijken met andere tablets.
Tenslotte gaat het natuurlijk over gebruiksgemak, bouwkwaliteit en design, geluids- en beeldkwaliteit en kwaliteit van de camera en zal hierover mijn uitgebreide mening geven.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik wil best proberen de tablet aan het dagelijks leven te onderwerpen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn447
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:49
Hoewel ik hem graag zou willen rooten en custom rom er op gooien, ga ik het niet doen als ik hem mag reviewen. Ik redelijk wat ervaring en kennis met Android en Samsung. Tot nu toe heb ik maar één volledig geschreven review en het lijkt me erg leuk om nog een review te schrijven om daar weer van te leren.

Zelf heb ik thuis een paar verschrikkelijke budget tablets van jaren terug, maar ook heb ik een HP Stream 7. Als telefoon heb ik een HTC One M8. Ik heb ook wat bluetooth spul zoals een speaker, een muis, een controller en een headset.

Naast wat benchmark scores neer te zetten zal ik ook testen hoe snel hij is in de praktijk met onder andere gamen, productiviteit, video streaming en muziek. Zelf ben ik erg benieuwd hoe PPSSPP (een psp emulator) er op loopt. Het lijkt me vooral interessant om hem te vergelijken met de Stream 7 qua productiviteit omdat dat een Windows tablet is. Ik zou ook een dagje besteden om te kijken hoe goed de camera is (nee, niet bij een concert).

Veel succes aan de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 13:58
Ik zou kijken of Samsung's nieuwe generatie Flagship-tablets mij kan overhalen mijn Nexus 7 uit 2012 te verkopen. TouchWiz is natuurlijk een heikel puntje de afgelopen jaren, dus tijd om te testen! ;)

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMagic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08 19:02
Normaliter ben ik niet echt een review schrijver. Maar voor zoiets maak ik graag een uitzondering.

Een tablet met een scherm van rond de 10" is een mooie grootte en er zijn allerlei toepassingen mogelijk. Vooral van een super amoled scherm verwacht ik een goed contrast en uitstekende leesbaarheid ook van de wat kleinere lettertype instellingen.

Nieuw voor mij zou het stukje vingerafdrukken zijn. Hierbij vraag ik me serieus af of dit een beetje betrouwbaar is. Of dat deze eenvoudig 'voor de gek' gehouden kan worden.

De technische specificaties en vooral de opgegeven accuduur maken dit tot een interessant apparaat. 12 uur film? Dat zou ik wel eens willen zien :-D

Verder verwacht ik deze voor van alles te kunnen gebruiken als snel en makkelijk alternatief voor de huidige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idevalk
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09-2015
Ik wil m graag in de klas met de beamer gebruiken. Ik maak veel gebruik van ict- middelen, apps zoals Kahoot e.d. Zo breng ik variatie aan in mijn lessen Nederlands en maatschappijleer. Ik heb nu een Google Nexus maar die is bijna overleden, te traag voor de klas! Verder thuisgebruik, op de bank, connecten met Chromecast, films kijken enzo!
Vriend is kunstenaar/ architect en wil kijken hoe ver hij kan gaan met digitaal bewerken van foto's.

[ Voor 35% gewijzigd door idevalk op 15-09-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsDijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
BasicTest

Ik zou hem als Jonge student die het al druk zat heb willen testen of het in de drukte van iedere dag het mogelijk zij zijn om door deze tablet het makkerlijker maar Deze leuker te maken. Dus kijken Hoe past deze tablet in mijn (en miss van vele anderen) levensstijl.

m.v.g. Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 07:39
Zelf ben ik al meer dan 17 jaar werkzaam in de it(tegenwoordig ben ik een database administrator/storage administrator en it architect) . Ik zou de kids mee laten spelen (betere duurheids test bestaat er niet) en mijn vrouw als non-it tester. (blondheid test :-) )
Ik kan hem vergelijken met een samsung galaxy note tab 10.1,ipad air 2, microsoft surface en een asus windows tab windows 8.1.
Ja ja ik ben een grote fan van tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Laatst online: 26-08 09:33
Ik zou hem graag testen, aan de ene kant hoe hij is als reguliere tablet, en aan de andere kant wil ik uittesten hoe hij is als er een leuker grafisch zwaarder spel zoals Real Racing 3 op draait. Aan de ene kant is het ruim 3 miljoen pixels die gevuld moeten worden, aan de andere kant ben ik benieuwd hoe mooi het scherm tijdens games.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leezo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik reis dagelijks met de trein naar mijn werk, ook op locatie moet ik zeer mobiel blijven en naast dat alles zou het voor thuis fijn zijn eindelijk weer een degelijk tablet te hebben om lekker een film op te kijken en foto's aan de familie te laten zien, maar ook bij de hand te hebben in de keuken (en mogelijk dat de kleine soms nog een filmpje wilt zien)
kortom, zou ik de tab zeer veelzijdig testen =)

al in het bezit van een s6, dus ben zeer benieuwd wat deze top combinatie op zou leveren qua productiviteit

PEW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wick3d
  • Laatst online: 13-08-2023
Samsung
durven jullie het aan om de Tab 2S te laten testen door vier totaal verschillende personen???

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19342630/IMG_20150704_091450.jpg

Tenslotte zijn wij de beste test voor elke multi user device ever!

Hij mag toch wel mee op een zeilboot? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.titan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik zou deze tablet kunnen gebruiken voor verschillende doeleinden. Het kan handig zijn op school, en onderweg kan ik het ook goed gebruiken voor games, films kijken, muziek luisteren en natuurlijk surfen.
Ik ga verschillende onderdelen testen zoals kijkhoeken, snelheid, batterij duur, camera en Touchwiz die ik na 2 jaar weer eens kan gebruiken. Eventueel zal ik ook nog verschillende benchmarks uitvoeren en de resultaten grondig vergelijken met andere tablets.
Veel succes aan de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 20:06
Ik zou testen om de tablet veel meer te gebruiken als main device, dus mijn Mac veel minder te gebruiken en ook op school voor het maken van noties en samenvattingen. Ook zou ik hem voor andere taken gebruiken zoals film kijken en muziek luisteren. En vooral de verschillen tussen de iPad en deze tablet.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02 18:28
Het eerste wat ik dacht bij het lezen over de overstap naar 9,7" op 4:3 formaat was: deze tablet afzetten tegen mijn iPad 3rd gen. De tabletmarkt is een verzadigde markt en veel mensen zullen toch al wel een tablet hebben. Daarom zou ik mij richten op wat er zoal is veranderd ten opzichte van mijn oude beestje, want waarom zou een gemiddelde consument nu moeten overstappen?

Hoe verhoudt de Tab S2 zich tot de iPad 3rd in vele denkbare opzichten? Hoe verhouden de kijkhoeken zich tot elkaar? Batterijduur? Fotokwaliteit? Waarom zou ik juist voor deze tablet moeten gaan?
Als fervent Netflix'er zullen beide schermen zeker op filmbeeld en geluid worden getest.

Daarnaast heb ik een 2014 Samsung TV. Aangezien ik nu geen Samsung tablet of telefoon heb, kan ik bijv. een app als SMART View niet gebruiken (Samsung only). Hoe praktisch werken deze apparaten onderling samen?

Kortom: mijn review wordt wordt er één, vanuit een praktische kant belicht, hoe de tablet zich in dagelijks gebruik laat toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik zou de volgende zaken willen testen met deze tablet nav ervaringen met een aantal Galaxy telefoons:
  • De test of mijn kids met dit model Galaxy Tab net als bij een S6 niet uitkunnen breken uit een app. Ik wil graag de app pinning functie testen.
  • Ervaringen met mijn corporate mail evalueren.
  • Kijken hoe een Galaxy Tab werkt met MobileIron. Liefst in nieuwe style.
  • Met zwaardere games testen hoe de performance is van de CPU en GPU. De overall performance is me veel waard.
  • Testen hoe snel de Tab is met netwerk verkeer. Hoeveel bandbreedte, up en down, kan het verwerken? Kan het de wifi spec verzadigen in normale omstandigheden en/of harder? De meeste telefoons kunnen in theorie veel bandbreedte verstoken, maar er zijn toch altijd wel praktische limitaties. Vandaar: de bandbreedte test.
  • Reflectie test. Is de Tab 2 een spiegel of niet? Spiegels zijn leuk, maar ook irritant als je het in een fel belichte omgeving wil gebruiken.
  • Tab 2, business or pleasure? Is het een tablet die je vooral als zakelijk gebruiker wilt gebruiken of juist niet en is het vooral een plezierig device voor thuis met kinderen.
  • Hoeveel uren video spelen kan de Tab 2 aan als je Youtube gebruikt, video's vanaf het device of via apps die streamen (denk aan Zappalin van de NPO). En hoeveel uren video chat en/of webex kan de Tab 2 aan met 1 lading.
  • Welke security features zitten er nog meer in die handig zijn voor parental controls of voor zakelijk gebruik en privacy bescherming.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Ik zal de tablet kunnen vergelijken met de iPad Air, vooral in schoolsituaties.
Is het een geschikte tablet voor schoolgaande jeugd? Hoe verhouden de Android apps zich tot de Apple-apps. Kan de tablet een hele lesdag mee? Etc...

Bring your own device wordt het binnenkort, dus dan kan ik er meteen twee meebrengen :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Net een kitten in huis, en heb bepaalde apps gezien... :P

Vooral vanwege de grootte lijkt me dat het tekenen van dingen, en het bekijken van films goed zal zijn.

De 4:3 ratio is voor een tablet denk ik een zeer goede stap, heb al een lange tijd geen Android gebruikt, maar ik ben bewniewd wat Samsung bied op software gebied.

Ook heb ik nog geen apparaat gehad met een amoled scherm, en dus ben ik wel eens beniewd hoe geweldig dat wel niet is.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alertme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2016
Hi,

Ik wil graag deelnemen om "Samsung Galaxy Tab S2" testen en mijn review / feedback geven.
Nou, Als ik word gekozen, zal ik testen van alle mogelijkheden ( Wat er allemaal kan de nieuwe
Samsung tablet worden gebruikt voor.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerkefoep
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-03 23:32
wat zou ik graag eens deze tablet willen testen als device voor mijn afstandsbediening van mijn drone DJI Phantom 3. Videokwaliteit en fotokwaliteit zijn op papier een resolutiewinnaar, maar graag zie ik het verschil met mijn huidige tablet.
Het amoled scherm zal zeer waarschijnlijk ook een verbetering in het buitenlicht opleveren. Ook dit wil ik graag testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Peerkefoep op 15-09-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Meller

Much to learn, you still have

Deze Tab zal door 2 kids helemaal vol geïnstalleerd worden met allerlei games. Dan mag ik daarna nog eens testen of het ook nog eens mogelijk is om de dagelijkse zakelijke dingen uit te voeren.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Ik heb zelf meerdere apparatuur van Samsung, Ik zou de tablet gebruiken zowel prive als zakelijk. Ik ben vaak onderweg en ik werk in de ICT, ik zou het testen met office 365 en al mijn bestanden met mijn verschillende devices syncen. Ik zal het ook benchmarken met mijn telefoons en kijken hoe goed de tablet is tegenover de Note 4, S5 4G+.

• robvermeer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 17:32
Ik zou de Samsung Galaxy Tab S2 willen testen in een mix van zakelijk en privé.

Zakelijk om in mijn werk als consultant mijn klanten te inspireren met presentaties en videomateriaal, om te kunnen registreren en co-creeren en dmv van foto. video en handige apps en om te meeten door middel van video apps zoals bv zoom. Daarnaast natuurlijk om mijn mail/skype(/4b)/linkedin etc. bij te houden.

Privé om films/ VOD diensten als uitzendinggemist te bekijken en te kunnen streamen naar mijn Samsung LED TV, en natuurlijk mail/social en couch surfen :-)

Heb eerder een tablet gebruikt maar toen was zakelijke connectivity nog een issue. Nu gelukkig een goede BYOD policy in place.

Ben fan van android vanwege het open karakter en het enorme aanbod van apps, ben fan van Samsung (currently S5, TV) vanwege beeldkwaliteit, bouwkwaliteit en top specs.

• morgenavond
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ik zou de Tab S2 ook graag willen testen.

Door mijn offshore werk is mijn computer/tablet samen met de beperkte telefoon lijnen hier aan boord vaak mijn enige middel van communicatie met het thuisfront.
Momenteel gebruik ik een Sony Vaio Duo 11 (i7 /8GB/ 256GB) tablet maar deze is nog wel aan de zware kant en aangezien ik maar 15KG bagage mee mag nemen in de helicopter zou iets lichters zeer welkom zijn.

Ik zou de tablet gebruiken voor skype / facebook om contact te kunnen houden met thuis maar ook om 's avonds film op te kijken. Vanwege de beperkte bandbreedte is streamen van video (zoals Netflix) helaas geen optie dus mijn 256GB micro SD zal gelijk in de machine gaan :)

• Mamsie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09-2015
Heel simpel. Ik zou een Android apparaat wel eens willen uitproberen. Nooit met Android gewerkt. Begonnen met windows mobile, dan BlackBerry en nu IOS. Ja nu wordt het tijd om Android uit te proberen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Na het fiasco van een te kleine iPad (16GB) en een Tab3 (traaaaaag door de x86 processor) nu weer een iPad (64GB) maar wil nu wel eens zien wat Samsung kan met nieuwe tablets op Android.

Ik zou hem testen tegenover de iPad Air2 qua snelheid en gebruikersgemak.
Hij wordt dan ook voornamelijk gebruikt voor wat games, browsen en het meenemen voor fotosessies. Boswandelingen, evenementjes etc. om direct de foto's te bekijken op een schermpje groter dan die van de Canon 60D.
Daarnaast wil ik wat minder achter de PC werken qua administratie dus wat excel achtige werkzaamheden zullen er ook op gebeuren.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Ik heb vorig jaar de Samsung Galaxy Tab S gekocht. Dus de voorganger van de Tab S2. Ik heb met dit apparaat helaas alleen maar problemen gehad en heb deze terug moeten sturen.

Nu ik al geruime tijd geen tablet meer gebruik zou dit DE ideale manier zijn om ten eerste het vertrouwen in Samsung terug te krijgen en daarnaast lees ik bij het uitkomen van nieuwe Samsung smartphones of tablets altijd de reviews op tweakers. Een goede combinatie!

Aangezien ik op 0 begin zou ik een zeer uitgebreid en helder beeld kunnen beschrijven van de Tab S2 en dan in "mensentaal". Het is erg leuk al die cijfertjes rondom An3DBench, GUIMark 2, An3DBenchXL enz. Dit is voor veel mensen niet begrijpelijk en bovendien zijn dit testen die sowieso al standaard gedaan worden en dit is niet persoonlijk, terwijl dit laatste juist gevraagd word.
Ik zou een review maken op basis van eigen ervaringen en gebruik in het dagelijks leven.

Ik heb er zin in dus kom maar op Samsung en Tweakers 8)

• steven1191
  • Laatst online: 05-09 18:28

steven1191

Play fair, live longer.

Ikzelf zou hem op kantoor door meerdere IT'ers laten "misbruiken" thuis kan mevrouw dan nog eens haar boekjes testen op leesbaarheid en functionaliteit.

ook zou ik natuurlijk wel wat games gaan spelen en de performance/verhoudingen gaan kietelen om te kijken wat ik er mee kan gaan doen.

• GhstMonkey
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik zou graag willen weten hoe mijn kat op de tablet reageerd. Hij vindt mijn telefoon namelijk geweldig met namen als er iets op beweegt.
Een tablet maakt het al een stuk leuker om te kijken hoe mijn kat reageerd icm met diversie spelletjes :)

• Akiaki
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 17:14
Ik zou deze tablet testen op verschillende onderwerpen.

- Accuduur
Inmiddels zijn fabrikanten steeds beter en beter aan het worden qua accuduur. Ik zou hem buitenshuis bij alle soorten gelegenheden en binnenshuis gebruiken, ook de verschillende soorten (apps etc.) zou ik hierop draaien en daaruit een conclusie trekken.

- Snelheid
Wat belangrijk is boven de specs om, is of de tablet ook softwarematig soepel is, dus geen haperingen etc. Dat zou ik kunnen testen d.m.v. alledaagse gebruik.

- Design
Dit zou ik testen d.m.v. de tablet intensief te gebruiken. Dan merk je namelijk of de tablet heel fijn aanvoelt etc.

- Hardware
Dit word natuurlijk getest door de verschillende (test) applicaties die we kennen.

- Ook als laptop?
Kan de tablet ook als vervanging van een laptop worden gebruikt? Heeft het daar de juiste specs en software voor? Kan de tablet ook geschikt zijn voor zowel consumenten als zakelijk gebruik? Dat zijn vragen die ik zou gebruiken bij deze test.

Verwijderd

Ik zou de tab S2 testen op het gebruik van lezen en games.
Het scherm is hier super geschikt voor, ook voor het kijken van Netflix en andere film diensten zal ik niet achterwegen laten.
Het luisteren van muziek tijdens het lezen moet zeer soepel gaan.
Ook voor het gebruik van vervanging van een zware laptop voor school zal ik uitgebreid testen.

Het verbruik van de baterij en het opladen hiervan zou ik mee nemen om de voledigedag te kunnen genieten van een schitterend tab s2.
Ik zou het vaak gebruiken voor werk en studie ik hoop deze met de tab op de juiste manier te kunnen combineren.

Ook het samen werkingen van andere samsung aparte met de tab zou ik graag willen zien zoals het spiegelen van je telefoon over het zelfde WiFi netwerk.

Ik hoop het komende jaar mijn verslagen op de tab te kunnen maken .

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dagelijks gebruik
Benchmarks zijn leuk om te zien, maar vertellen niet alles. Echt dagelijks gebruik verteld pas of een apparaat geschikt is voor jou en wat je er mee zou willen doen. Daarom wil ik dus vooral ook letten op accuduur, hoe lang gaat de tablet mee voordat hij weer verlangt naar stroom. Ook is opslag en de snelheid van het lezen van bijvoorbeeld bestanden van een sd-kaartje is van belang. Maar ook op de bouw en stevigheid van de tablet en de plaatsing van knoppen.

Het dagelijks gebruik wil ik op 3 vlakken testen:

Huis, Tuin & Keuken gebruik
Hierbij gaat het mij om echt dagelijks gebruik, waar ik nu bijvoorbeeld mijn telefoon of laptop nog voor gebruik. Denk bijvoorbeeld aan het kijken van filmpjes en films of het casten van deze filmpjes en films, van Youtube of via Plex, naar mijn Chromecast. Maar ook om foto’s te kijken, snel wat informatie op te zoeken of spelletjes te doen. Heel interessant lijkt het mij ook om de tablet in de keuken te gaan gebruiken, waar ik nu nog een papierenkookboek nodig heb of gebruik maak van mijn telefoon of laptop.
Het gebruiken van de tablet in de tuin is nog even onder voorbehoud, aangezien ze niet adverteren dat de tablet waterdicht is, wil ik dit met de vele regenbuien ook maar even niet proberen.

Tijdens dit, vrij normaal en dagelijks gebruik, wil ik dus vooral letten op de accuduur en gebruikersgemak. Is de tablet bijvoorbeeld snel genoeg om even iets op te zoeken of snel een filmpje te bekijken.

Zakelijk gebruik
Naast privé gebruik zou de tablet ook voor zakelijk gebruik enorm handig kunnen zijn. Even een website, een ontwerp of een foto laten zien gaat natuurlijk veel makkelijker op een tablet dan op een telefoon of laptop. Hierbij is vooral het gemak van bestanden op de tablet zetten van belang, maar ook de snelheid waarmee bijvoorbeeld foto’s geopend kunnen worden. Maar ook het formaat is van belang, is dit formaat geschikt of zou een maatje groter beter zijn, of is het te groot om mee te nemen.

Ook wil ik de tablet testen tijdens het maken van foto’s. Mijn spiegelreflex camera kan foto’s via Wi-Fi doorsturen naar een tablet en telefoon. Het scherm van de telefoon is wel iets groter en helderder van de camera, maar de foto’s bekijken op een groter scherm, zoals deze tablet lijkt een betere oplossing. De vraag hierbij is, is een tablet van dit formaat hiervoor geschikt en werkt het tablet snel genoeg om foto’s te ontvangen en te bekijken.

Smartphone en tabletloze ouders & iPad lovers
Als laatste zou ik het tablet aan de beste test willen onderwerpen: de niet smartphone of tabletgebruikers. Mijn ouders hebben geen smartphone, geen tablet, dus hoe kun je beter zien of een tablet simpel in gebruik is. Juist, hen er mee aan de slag laten gaan. De UI qua software, maar zeker ook qua hardware is hierin zeer belangrijk. Ook het formaat van de tablet kan hierin een rol spelen.

Daarnaast wil ik de tablet ook in de handen schuiven van hevige iPad gebruikers. Want vinden zij er van, wat missen zij t.o.v. van hun iPad of wat zullen zij vanaf nu missen bij hun iPad. Hierbij moet natuurlijk wel opgelet worden dat een eerlijke vergelijking met de iPad Air 2 is.

Door naar deze verschillende punten te kijken verwacht ik een duidelijk beeld te kunnen geven van de tablet voor eventuele kopers en hun te kunnen laten zien of de tablet geschikt is waarvoor zij hem willen gebruiken.

• rudybuitb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-02 18:32
Wat betreft tablets (en telefoons) zijn fabrikanten die Android producten uitbrengen vaak veel meer bezig met een ‘specs race’ dan bijvoorbeeld Apple met de iPad en iPhone. Android tablets en telefoons (in het hogere prijssegment) hebben vaak meer intern geheugen, processors met meer cores, schermen met een hogere resolutie, enz.

Samsung lijkt daar nu iets vanaf te stappen en brengt deze nieuwe Tab S2 uit met wellicht een andere insteek. D.w.z. Samsung gebruikt niet hun nieuwste en snelste processor, de Tab S2 heeft een lagere resolutie dan zijn voorganger en de accu is bescheiden voor een tablet.
De TouchWiz software schil is echter het afgelopen jaar lichter geworden en bevat wat minder ‘bloatware’ dan voorheen.

Interessant om te zien lijkt me dan ook of de lichtere software een betere gebruikservaring gaat opleveren dan de allersnelste hardware in combinatie met logge software (zoals in het verleden wel vaker het geval was bij Samsung producten).
Real-world use is wat mij betreft het uitgangspunt bij een review van deze tablet, niet zozeer hoe goed deze zal presteren in diverse benchmarks.

Samsung is misschien wel de meeste bekende Android fabrikant bij het grote publiek en sommige keuzes zoals de nieuwe schermverhouding (4:3) en de prijsstelling (in het hogere segment), hebben als resultaat dat deze Tab S2 op papier een duidelijke concurrent is van de iPad Air 2.
Ik ben benieuwd hoe de tablet zich zal houden tijdens dagelijkse taken zoals:

- webbrowsen
- e-mailen
- muziek en video streamen
- foto’s maken en bekijken
- e-books lezen
- gamen
- navigeren door het OS

Hoe ‘vloeiend’ werkt de tablet? Hoe gebruikersvriendelijk is de software? Ziet de hardware er ‘premium’ uit, aangezien de prijs ook high end is? Is de bouwkwaliteit in orde? Is het scherm beter dan wat de concurrentie aanbiedt (Amoled vs. LCD, kijkhoek, helderheid, enz.)? Hoe lang gaat de batterij mee bij dagelijks gebruik (maar ook wanneer de tablet in standby staat)?
Dat zijn enkele vragen die mij meteen te binnen schieten…

Ik heb de laatste jaren al behoorlijk wat tablets gekocht en gebruikt (Android en IOS), er is voldoende vergelijkingsmateriaal om een review te kunnen schrijven.
En natuurlijk vind ik het leuk om de kans te krijgen om weer met een nieuwe tablet te kunnen spelen :-)!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
Als echte Samsung fan zou ik deze Samsung galaxy S2 graag willen testen binnen mijn bedrijf. als vergelijking materiaal heb ik een Samsung galaxy tab pro 8.4 , Samsung galaxy tab 4 10.1 en een Samsung galaxy note 10.1. Ik ben echt benieuwd hoe deze tab zich verhoudt tot zijn voorgangers.

rvl

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 13:01
Als skate- en longboarder met een voorliefde voor technlogie, zou ik deze twee combineren. Ik zou uittesten of het mogelijk is om een skatevideo te maken met álleen deze tablet. Wanneer ik op een skateboardtrip zou gaan zou ik de tablet meenemen en kijken of hij qua gewicht fijn is, onderweg skatespots zoeken via de webbrowser (of een app), routes plannen, trick tips op youtube bekijken, up-to-date blijven qua mail en natuurlijk ook medetweakers (en skaters) op de hoogte houden, vanaf elke locatie.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zou testen of ik het ook als snijplank kan gebruiken zonder dat het scherm krast en of het tegen een paar druppels water kan van mijn overheelijke roasted chicken salade.

• bertusv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 10:20
Ik heb nu een tab S en zou deze graag vergelijken met de S2, om te zien wat de verschillen zijn

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02-2017
Ik heb nu een laptop voor mijn studie en ook voor in de trein is die een beetje groot. Ik zou graag een tablet als alternatief gebruiken. Hierbij is de accuduur en de camera van groot belang. Ook zal ik het gebruiksgemak testen en ik zal vaker de tablet erbij pakken in de trein voor het maken van opdrachten en of het luisteren van muziek. In mijn vrij tijd kijk ik graag nog eens een serie of film, dus daarbij vind ik de schermkwaliteit en helderheid weer belangrijk. Kortom ik hoop deze tablet te mogen testen. Hij zou multifunctioneel zijn voor mij en mijn studie!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:36
Ik zou hem laten testen door mijn moeder :)

Ze keek sowieso al uit naar haar eerste tablet, met de Tab S bovenaan het lijstje.
Typische gebruikscenario's zijn surfen, mail, een externe HD aansluiten met heel heel veel klassieke muziek, en God weet ook brei apps...
Ze heeft nog niet eerder met Andoid, iOS ect. gewerkt maar met haar ervaring in IT projecten wel meer dan vlot met computers.
Dit zou zeker een unieke recensie opleveren!

PS Haar vorige gsm was een Nokia 5800 (resistief scherm), kan je u het geklaag al inbeelden?

• erikhardeman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-04-2023
Momenteel ben ik student Elektrotechniek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. De tablet zou een goede aanvulling zijn omdat ik dan waarschijnlijk mijn zware laptop op bepaalde dagen kan thuislaten. Ik hoop op deze manier de tablet te kunnen testen in zijn gebruiksgemak als tekstverwerker, muziekdrager en alle functies die als student te benutten zijn.
Doordat ik de tablet laat multitasken zal ook de batterijduur een rol gaan spelen. Het is belangrijk dat de batterij wel de hele dag mee gaat.

Thuis kan ik mijn vader en moeder gebruik laten maken van de tablet zodat er ook mensen mee in aanraking komen die niet zo veel gevoel hebben voor apparaten. Zo is goed te zien of de tablet ook gebruiksvriendelijk is voor beginnende gebruikers.

• swimmer5122
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik geef les op een universiteit en ik zou de tablet graag tijdens een les met grote aantallen studenten willen gebruiken.

Is het mogelijk om presentaties/videos te streamen via een beamer?
Is het mogelijk om de tablet te gebruiken om interactie met grote groepen studenten mogelijk te maken?
Hoe kan een tablet gebruikt worden als intermediar tussen de oude manier van lesgeven (gebruik van een krijtbord) en een digitale omgeving (mbv de tablet).

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Testen? Ik zou hem gewoon direct in gebruik nemen.

Voor werk ben ik afhankelijk van de Microsoft cloud met o.a. Office 365, OneDrive, Yammer en OneNote. Privé gebruik ik Evernote, Scannable en Google Drive om mijn administratie bij te werken. En voor de vrije uurtjes vertier is er Twitter, Feedly, Pocket, Netflix, Spotify, KPN iTV Online en natuurlijk een potje Asphalt 8.

Kortom: ik ben wel benieuwd hoe deze tablet een ongeveer 18/7 gebruik in deze zeer diverse en ook pittige gebruiksscenario's overleeft.

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mijn situatie/gebruik:

Ik ben vaak onderweg, op het moment heb ik een (oude) iPad 2 in gebruik. Als die vervangen zou worden moet het door een lichte/dunne tablet zijn die makkelijk meegenomen kan worden in mijn tas. Ook niet geheel onbelangrijk is de bouwkwaliteit. Ik zal (helaas) geen droptest doen ;-) , om de tablet in goede staat terug te kunnen leveren, maar ik verwacht wel een goed afgewerkte tablet. Mijn iPad heeft relatief gezien een goede accuduur, maar de accuduur is niet meer wat het eens was en begin ‘s avonds aan de lader is een vast fenomeen geworden.

Samsung is benieuwd wat ik allemaal zou doen om hem uitgebreid en origineel te testen? Ik ben van plan om hem in ieder geval uitvoerig te testen en of het origineel genoeg is mag Samsung(/tweakers?) over beslissen :-)

Er zijn voor mij twee dingen waar juist deze tablet mij goed voor geschikt lijkt en ik heel benieuwd ben hoe ik dat in praktijk zal ondervinden.

Het eerste aspect is werk.

Als IT developer zzp-er is een belangrijk deel van mijn werk het onderhouden van relaties met klanten, dat is ook de verklaring voor het feit dat ik vaak onderweg ben. Het helpt ook niet mee dat mijn klanten een groot spreidingsgebied hebben.

Mijn iPad 2 heb ik aangeschaft vanwege onder andere de accuduur en vanwege het feit dat die compact was. Maar zeg nou zelf: 389 gram versus 607 gram, met een zware reiskoffer scheelt elke gram! Een belangrijk onderdeel van klantenbezoek is presentaties geven. Ik koppel mijn tablet aan een beamer. Onderweg breng ik eventueel nog wat kleine wijzigingen aan in mijn presentatie. Het eco systeem van Samsung moet naar mijn mening ook intuïtief zijn en het liefst ook wat toevoegen.

Het tweede aspect is fotografie.

Sinds ik mij vorige herfstvakantie er in verdiept hebt ben ik verknocht geraakt aan fotografie.
(Vooral foto’s van landschappen zijn favoriet.) Samsung heeft een goede reputatie op het gebied van amoled schermen. Als ik onderweg of op vakantie wil genieten van mooie foto’s die ik in het verleden gemaakt hebt wil ik ze niet bekijken op een flets tablet scherm.

Natuurlijk zal zoals van een die-hard tweaker betaamd wordt ook veelvuldig hardwarematige testen worden afgenomen. Cpu z, sunspider, 3dmark et cetera zullen niet ontbreken. Evenals een gedetaileerde beschrijving van de accuduur en warmteontwikkeling in diverse scenario’s. (film kijken, emulator’s spelen en op een werkdag natuurlijk.) Last but not least is het overtuigen van mijn vriendin. Zal die door haar ‘’benchmarks’’ heen komen ;-)

• Wimhaw
  • Laatst online: 21:11
Ik zou deze laptop volledig aan de tand willen voelen en vergelijken onze huidige met de Galaxy Tab 10.1N 32Gb (Een Samsung Tab van 2011)
Door excact de zelfde applicaties op te starten zou je duidelijk een verschil moeten zien hoe snel en hoe goed/snel de nieuwe Tab generatie is geworden.
Ook wordt dan de hardware getest zoals, camera, geluid, video, Wifi, batterij verbruik, Bluethoot snelheid, etc etc,
M.a.w. nieuw tegen oud... De winnaar is nu al bekend, maar hoe groot is het verschil nu daadwerkelijk?

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Verwijderd

Als trotse bezitter en intensief gebruiker van een Samsung Galaxy TabS zou ik de TabS2 tot het uiterste gaan testen op processor gebruik, accuduur, camera, games, streamen, WiFi verbinding en vooral de mogelijkheden voor multi tasking. De test sluit ik af door hem aan mijn kinderen te geven om te kijken hoe de tablet standhoud in hun handen…. ;)

• berer08
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 17:46
Met een gezin van 5 worden tablet veelvuldig gebruikt. Tablet worden bij ons gebruikt voor mail, internet, games, youtube, etc.
Algemeen gebruik van deze toepassingen onder verschillende accounts lijkt zo vanzelf sprekend. Hopelijk is dat met de Galaxy Tab S2 ook zo. Met vijf "testers" in huis kan de Galaxy Tab S2 op veel facetten goed beoordeeld worden.

Verwijderd

Wij zijn een gezin bestaand uit 5 personen incl. 3 kids en delen en gebruiken al lang de tab3 10"

De nieuwe tablet wordt dan ook gebruikt voor spelletjes en schoolzaken.
Wij zelf doen er ook van alles mee in het dagelijks leven, bvb. verschillende Apps, TV kijken, bankzaken etc..
Wij gebruiken de tablet op een normale manier en dus geen onzin apps..

Gezien wij dus een gezin zijn met 5 personen en 1 tablet delen word deze dus breedschalig (onbewust) getest op verschillende vlakken. (kids valt soms meer op kwa funtionatiteit en werking dan volwassen)

Ik ben dan ook benieuwd of deze nieuwe tablet dan ook nog meer aan onze verwachtingen kan doen.
Wij waren dan ook al super tevreden met de Tab3

Wij doen graag mee als doorsnee gezin met één verschil dat deze gedeeld word door 5 personen.

Groeten Marcel

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zou graag eens willen weten of de nieuwe draadloze Samsung (smartphone)lader hierop ook werkt?
Zou namelijk héél erg handig zijn voor onderweg!!!
Kunnen jullie dit eens nagaan voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door Conroe op 17-09-2015 11:46 ]

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Toevallig aan het onderzoeken of ik deze ga inzetten op mijn werk.
Zoek een waardige tablet die meekan in de Apple cultuur hier aangezien onze ERP leverancier enkel een app voor Android heeft ontwikkeld. Deze test zal dus niet alleen inpandig zijn maar zal ook internationaal ook meegaan met onze service monteurs.

• TWX
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2024

TWX

Ik zou als hobby fotograaf alvast foto editering willen proberen op deze tablet.
Ik heb thuis de vorige versie en merk daar soms toch nog enige lag bij het renderen.

Verwijderd

Oud en nieuw.

Ik wil de tablet vergelijken met mijn galaxy gt-p1000. Ik wil kijken wat er allemaal veranderd is in 5 jaar tijd.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:36
Ik zou kijken in hoeverre de tablet (in combinatie met oa een bluetooth toetsenbord) de taken van een pc/laptop over zou kunnen nemen. Hierbij zou ik hem dagelijks gebruiken voor officespul, gaming, bestandsbeheer (foto's en dergelijke), videostreaming, webbrowsing, multitasking etc. Na de testperiode zou ik hierover (natuurlijk :P) een review schrijven en terugkijken of ik in de testperiode mijn laptop gemist heb of dat ik alle taken op de tablet heb kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Gebruiken als thin-client, icm bluetooth muis, keyboard én scherm. Op je werkplek moet hij automatisch alles verbinden, maar loop je ermee weg, dan kun je hem gewoon als regulier notitieblok, agenda, etc. gebruiken, bv in een vergadering. Deze combo is werkbaar, omdat je in je vergadering toch niet achter je 'pc' zit en vice versa. Aandachtspunt is dan hoe makkelijk je tussen deze gebruiksvormen switcht: volautomatisch bij uit bereik van toetsenbord raken? Middels knop op je smartwatch (toekomst), of 'ziet' de tablet dat je niet meer aanwezig bent middels de camera of trillingen van het bureau?
Mooie optie kan dan ook de dual-screen features van Android(/Samsung?) zijn, waardoor je monitor het reguliere scherm vormt (RDP-sessie of browser) en het tablet-scherm je mail, agenda of notities weergeeft. Vingerafdrukscanner is ook interessant om mee te locken/unlocken. Handiger dan je wachtwoord.

In principe zou dit ook met een telefoon kunnen, echter zie ik dat in de praktijk niet als werkbaar: daar moet je ten alle tijden mee kunnen bellen, whatsappen, etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik zou een stel vrienden uitnodigen, allemaal hun huidige tablets mee laten nemen, een krat bier per persoon halen en kijken wat er gebeurt :) Eens kijken of de tablet ook handig werkt als je aangeschoten bent en of hij tegen een stootje kan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy447
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik zou deze tablet vooral in het dagelijkse leven testen. Hoe kan dit apparaat mijn leven veranderen? Kan ik het gebruiken om aantekeningen te maken tijdens mijn hoorcolleges, of kan ik toch beter mijn laptop blijven gebruiken?

Zelf ben ik ook een 16:9 tablet gewend, is dit aspect-ratio zoveel beter?

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit tablet het verschil moet gaan maken de zoveel andere beschikbare tablets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corran
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 02:00
Elke user is anders en je kan (helaas) niet alles testen.

Zelf zou ik zien hoe goed hij is als e-reader (epub, pdf, en Google Books). Ik denk dat het formaat wel eens geschikt zou kunnen zijn voor comics (met Komik); ik heb er nog zoveel te lezen.

Verder ben ik benieuwd hoe hij is om films op te kijken nu het een 4:3 formaat is.

Dingen als muziek en games komen natuurlijk ook langs en websurfen zou wel eens het belangrijkste kunnen zijn voor de meeste gebruikers.

Ik ben ook benieuwd hoe hij zich verhoudt tot mijn orginele Nexus 7.

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 11:06

JanJeen

3315Wp

Ik zou het graag reviewen. Ik ben benieuwd hoe de tablet zich houdt tov mijn fijne Sony Xperia Z2 tablet. Welke stuur ik het liefst terug?
Wel jammer dat alleen de beste reviewer het mag houden vaak zijn er meerdere erg goede reviews

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Er zijn inderdaad vaak meerdere goede reviews. Het is voor de deelnemers dan ook best zuur om zoiets weer terug te moeten sturen.

Aangezien mijn moeder dit apparaat 2 weken geleden heeft aangeschaft heb ik er al even mee kunnen spelen. Het apparaat is dun, licht in gewicht en sneller dan elk ander android apparaat wat ik zelf in handen heb gehad.

Ik zou deze tab s2 graag willen testen in het algemeen gebruik naast mijn werkzaamheden op mijn stage. We gebruiken bij mijn stagebedrijf verschillende apps en toepassingen om ons doel te realiseren. Graag wil ik kijken of ik het een hele dag kan uithouden op stage zonder de computer te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sanderp op 18-03-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 23:51
Ik zou hem iedere dag naar school meenemen. Dat houdt in:
-onderweg op fiets google maps gebruiken
-aantekeningen maken
-duurzaamheid testen
Ik zou ook willen kijken hoe deze tab s2 dient als een andere voorwerp:
-een bat, om tafeltennis mee te spelen
-of als een dienblad;)
-als een spiegel
-als een tweede scherm
- als een muis/ toetsenbord
-als een webcam /beveiligingscamera/babyfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 20:29
Leuk! :)

Specifiek zou ik mij richten op de punten waarmee Samsung de tablet in de markt zet en probeert zich te onderscheiden.

Look & Feel van de tablet! Is dit voor mij echt van belang?
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/60b742a425a70f7fe57d91ce239427ce.png

De aanpassing in beeldverhouding naar 4:3 - meer content zichtbaar?
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/69b19971abe92f073f086f4132102bc6.png

Het befaamde Samsung beelscherm - First time for me!
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/af32ad6f6ebf1d114f355b89c3c61e2e.png

Multitasken - zowel thuis als op mijn werk.
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/cee7fca5afb85f2f88035f2d90b89828.png

Daarnaast zou ik natuurlijk alle 'gebruikelijke' onderdelen behorende bij een review meenemen en beschrijven.

Mijn mogelijk eerste review, best spannend! Veel succes allemaal.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-08 09:43

ACL

Ik heb nu een Samsung Tab2 7" die ik voor mijn mail/media gebruik. Ik ben benieuwd of deze licht genoeg is om over te stappen naar een groter beeld formaat (wat ik op zich fijner vindt).

• qithoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 12:45
Ik heb op dit moment een Samsung Tablet tab4. Het hele gezin gebruikt deze tablet. Ieder gebruikt deze weer anders. Het begint al met het vasthouden van de tablet.
Kinderen gebruiken hem voor school en spelletjes. Vrouw voor administratieve zaken en online Shoppen. Ikzelf gebruik deze tablet voor gamen, administratie, streamen van audio, foto en video. Ik kijk naar gebruik van het apparaat, hoe liggen de toetsen, games, haperen de toepassingen etc.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Dudes de actie is volgens mij afgelopen, en naar goed Tweakers gebruik is er zoals vaak geen update in het topic.

Uit de TS:
Meedoen kan tot en met 20 september 2015, 23.59 uur
Pagina: 1 2 3 Laatste