Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-06-2023
De vingerafdrukscanner werkt inderdaad erg goed en snel, ik ben er ook fan van. Nu is het zo dat je vertrouwde apparaten of locaties aan je telefoon kunt toevoegen waarbij het unlocken met fingerprint niet nodig is. Ik heb hier mijn smartwatch aan toegevoegd, helaas werkt dit nog niet vlekkeloos. De ene keer is unlocken met fingerprint niet nodig en de andere keer wel, terwijl hij gewoon verbonden is met de smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:06
Ik ben sinds gisteravond ook een tevreden gebruiker van de Z5c. Moet zeggen dat bij de eerste installatie hij inderdaad wel wat warm was, maar zeker niet heet. Toe nu ben ik er erg tevreden over (kwam van een HTC One M7). Voelt solide aan, ligt voor mij fijn in de hand en gaat als de brandweer.
Heeft iemand een idee hoe lang het zal duren voordat er root access zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 09:04
Ik vind de vingerafdrukscanner erg slecht werken. Heel erg vaak pakt hij hem totaal niet, waardoor je na 5 mislukte pogingen alsnog de code moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb je je vinger goed ingescand?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
Al verschillende keren vingers opnieuw ingesteld. Ik lees hier dat iedereen hem geweldig vind werken, dus ik blijf wel opnieuw inscannen totdat hij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
En voor m'n gevoel blijft het toch eng om hem in het water te gebruiken, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Dus ook goed steeds van positie veranderen? Dus stukje naar links, stukje draaien, etc?
Zijn je vingers ook schoon?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:22
Tropic schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:31:
[...]

Al verschillende keren vingers opnieuw ingesteld. Ik lees hier dat iedereen hem geweldig vind werken, dus ik blijf wel opnieuw inscannen totdat hij goed werkt.
Je hele vingertop scannen. Geen kleine stukjes verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
t3dd3k schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Je hele vingertop scannen. Geen kleine stukjes verplaatsen.
Ah, misschien is dit het probleem inderdaad. Ik deed inderdaad steeds kleine stukjes verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:18
Tropic schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:31:
En voor m'n gevoel blijft het toch eng om hem in het water te gebruiken, haha
Geen probleem! Dacht ik ook. Ongelukje met wat kaarsvet, hele telefoon onder. Pijnlijk zo met een toestel van 2 dagen oud. Vette bende natuurlijk niet eraf te krabben/vegen.

Verstand op nul, kraan open, 60 graden water erover heen, en het kaarsvet smolt zo weg. Toestel weer helemaal strak en goed. Ohja, hij bleef ook nog eens perfect werken ;-).

Mijn ervaringen zijn niets anders dan positief.
-Erg snel (kom van iPhone 4)
-Niet warm bij gebruik
-Vingerprint super, altijd unlocken
-Leuke notificatie geluidjes + div. led statussen
-Camera is inderdaad wat traag bij opstarten, 5 seconden inderdaad. Lijkt net of je mis hebt gedrukt, maar na 5 secs popt ie op
-Camera focus en fotos maken is daar en tegen wel weer snel
-Heb nog geen foto's getest qua scherpte aan de randen
-4K filmen is erg mooi. Goed beeld.
-Accu is echt super, gaat makkelijk 3 dagen mee

Ben alleen nog opzoek naar een mooi hoesje. De tempered glas protections zijn onderweg.
Had eerst dit hoesje besteld:
http://tiny.cc/297r4x
Dik faal ding, daar past een normale Z5 ook nog wel in, echt een slechte pasvorm.

Nu denk ik dat ik deze maar bestel:
http://tiny.cc/h97r4x

Maar staat iets van kleuren: Grey, White, Brown? Ook al vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 18:45
Over het algemeen is sony xperia toestellen sowieso langzaam met het opstarten van apps, dus ook de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Nou hier nu ook al in gebruik een dag of 3. Heb een goede verlenging van Coolblue kunnen doen (280eu/12mnd verlenging/onbeperkt/3GB data). Heb de zwarte versie, en kom van de Z3c af. Ten opzichte van dat toestel inderdaad erg goed. Vind alleen dat frosted glass wel erg fragiel voor krassen en dergelijken. Maar goed daarvoor heb ik die siliconen cover zoals ook eerder met de Z3c. Tempered glass erop, maar dat doe ik sinds de Moto X met alle telefoons. Voor mij persoonlijk was het behoud van de SD uitbreiding een van de key points, heb m zelf met 64gb sdxc c10/U3 uitgebreid, plus het behoud van een behoorlijk vanilla (nu nog Lollipop) Android. Daarbij verwacht ik dat ook Sony als (een van de) eerste zn firmware naar Marshmallow zal upgraden, naast de nexus series.

Verder, ik heb geen enkele last voor zover ik heb kunnen ontdekken met apps of met het touchscreen. Werkt echt lekker soepel door. Camera werkt naar mijn idee gewoon goed, zoals ook weer de Z3c ook deed, maar ik ben daarentegen geen heavy camera user. Zal verder ongetwijfeld wel geoptimaliseerd worden met software updates die bij Sony eigenlijk altijd wel erg goed zijn geregeld. Warmte ontwikkeling ondervind ik ook geen last van, behoudens de alle eerste keer, maar ja dat was gewoon vol op 100% doorwerken om alles weer op zn plek te krijgen. Alles lijkt verder prima te functioneren (internet, belkwaliteit prima, Scherm lijkt me wat beter afgesteld qua brightness t.o.v. de z3c die wel echt alle uitersten had) Batterij houdt het prima vol zoals ik ook wel gewend was van die z3c, d.w.z. een dag tot anderhalf moet easy lukken met redelijk intensief gebruik. De fingerprint scanner is gewoon erg goed uitgewerkt en inderdaad behoorlijk slim geplaatst naar mijn idee, werkt vloeiend bij wake-up van de telefoon.
Verder heb ik hem nu ook gebruikt als serieuze remote play optie op mn PS4 :9 , wat een aanrader is dat! Werkt super. Gecombineerd met de dualshock accessoire van Sony is het echt prima spelen (vergeleken met remote play op een PS Vita wat ik normaliter wel eens deed)

Geheel is de losprijs wel echt een premium prijs, maar voor een (12mnd) verlenging aanbieding is het een absolute aanrader in een segment waar het formaat een schaarste is. Erg tevreden mee zover.

[ Voor 19% gewijzigd door martincm op 16-10-2015 22:59 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Review van The Verge is er nu ook.
http://www.theverge.com/2...z5-review-compact-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een siliconen hoesje van hoesjescovers.nl. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Jeboii schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:11:
Ik heb een siliconen hoesje van hoesjescovers.nl. Past perfect.
Die doorzichtige? Die heb ik ook. ;)
Perfecte pasvorm inderdaad.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 20:04
Ik word daar persoonlijk niet vrolijk van.

- Langzame camera software
- Nog steeds gevoelig glas
- Software in het geheel niet altijd even vloeiend.

Vind zelf de Z5 compact interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Athome schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:51:
[...]

Ik ondervind dit eigenlijk echt niet. Zowel met button als via de app icon opent mijn camera in seconden, en tussen de foto's ja, kan het niet zo goed beoordelen.
Software werken ze wel bij, maar deze versie vind ik zeker niet meer/minder erg dan ik de z3c gebruikte. Of het dan helemaal vebeterd of anders zou zijn tov die tel, nou nee dat ook niet.
Glas is verder glas, tsja design dingetje dat zal wel fragiel blijven. Zonder enige cover denk ik dat deze ook flinke schade gaat pakken bij enige val of ongeluk. De plee zal die dan wel overleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
martincm schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 01:11:
[...]

Ik ondervind dit eigenlijk echt niet. Zowel met button als via de app icon opent mijn camera in seconden, en tussen de foto's ja, kan het niet zo goed beoordelen.
Software werken ze wel bij, maar deze versie vind ik zeker niet meer/minder erg dan ik de z3c gebruikte. Of het dan helemaal vebeterd of anders zou zijn tov die tel, nou nee dat ook niet.
Glas is verder glas, tsja design dingetje dat zal wel fragiel blijven. Zonder enige cover denk ik dat deze ook flinke schade gaat pakken bij enige val of ongeluk. De plee zal die dan wel overleven :+
Dit staat er nog ergens in de reacties:

Probably a bit early to dismiss this for "stuttery performance" since Sony have a habit (in my experience anyway) of shipping phones with sub-optimal firmware and then improving things a month or two down the line.

Posted on 10.16.15 12:48pmReply

timewasting

True. I don’t mind too much being a beta tester for Sony because at least I will get prompt updates. But it certainly doesn’t help with product reviews that are so important to the US market.

Posted on 10.16.15 12:52pmUp Reply

mr_r_sole

I know, it’s a big shame because when someone is considering the Z5c in two months, they’ll read this and form a bad impression, when the reality is likely to be better.

That is Sony’s fault though and not Vlad’s – I have a Z5c in my hand and think the review is very fair. In my personal use case, small size + good camera + long battery life trumps smoothness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
martincm schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:20:
[...]

Die doorzichtige? Die heb ik ook. ;)
Perfecte pasvorm inderdaad.
Precies, die ja! Ook maar een tempered glass screen protector daar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Jeboii schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 02:34:
[...]

Precies, die ja! Ook maar een tempered glass screen protector daar bestellen.
Yes, ik had die combi daarvandaan. Zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Laatst online: 25-02 08:59

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Athome schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:51:
[...]

Precies hoe ik het ook ervaar! Prachtige telefoon, maar met sommige zaken is hij gewoon echt langzamer dan mijn vorige (iPhone 5S). De camera schiet mooie plaatjes, maar is zo verschrikkelijk, af en toe onwerkbaar, traag (naar mijn behoorlijk verwende mening dan). Bovendien crasht de app nog steeds als ik een instelling probeer te veranderen, enige wat werkt is op foto/record drukken. Verder blijft het hele ding af en toe gewoon 1-2 seconden hangen als je iets aanklikt, terwijl hij op andere momenten weer razendsnel is.

Ben er nog steeds heel tevreden mee hoor, daar niet van, maar dit zijn wel dingen die ze nog even op mogen poetsen (en duidelijk softwareproblemen gelukkig, geen hardware tekortkomingen).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoe kan ik het beste mijn bestaande foto's van een microSD kaart in de Z1 telefoon overzetten naar een nieuwe microSD kaart in de Z5 Compact, zonder dat de telefoon opnieuw begint met de foto nummering? Kan dat gewoon met kopiëren en plakken via de Windows verkenner?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Hmm wilde ook dat siliconen hoesje bestellen, maar is nu niet op voorraad bij dat hoesjescovers.nl Kunnen jullie eens een foto plaatsen hoe deze IRL eruit ziet?

Daarnaast nog een vraagje daar ik nieuw ben in Android, maar had altijd TomTom op mijn iPhone. Welke navigatie app is er voor Android welke fijn werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02
RoytjeP schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:11:
Hmm wilde ook dat siliconen hoesje bestellen, maar is nu niet op voorraad bij dat hoesjescovers.nl Kunnen jullie eens een foto plaatsen hoe deze IRL eruit ziet?

Daarnaast nog een vraagje daar ik nieuw ben in Android, maar had altijd TomTom op mijn iPhone. Welke navigatie app is er voor Android welke fijn werkt?
Ik gebruik zelf gewoon maps van Google, werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Maps werkt echt bijzonder goed tegenwoordig, maar voor de offline navi gebruik ik al sinds jaar en dag Sygic, werkt ook erg lekker. Tomtom ben ik heel lang geleden mee gekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Ik vind Waze erg fijn werken, vooral bij werkzaamheden e.d. klopt de kaart bijna altijd omdat je zelf wijzigingen kan doorgeven: ideaal!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29
HERE gebruik ik nu een tijdje, kan ik ook zeker aanraden + volledig gratis kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Alstu! De siliconen cover transparant.

Afbeeldingslocatie: http://www.mkonline.nl/xz5c1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mkonline.nl/xz5c2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mkonline.nl/xz5c3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mkonline.nl/xz5c4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Thnx voor de fotos! Ziet er inderdaad ook wel prima uit eigenlijk.
En die filmpjes zien er idd goed uit, mooi geluid ook. Op 1080p gefilmd of 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Wauw het beeld is ook super in het donker. Geluid kan ik niet over oordelen want ik heb bagger speakers hier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Net m'n simkaart ingevoerd, maar hij wordt niet gevonden. Ik krijg hem er ook niet meer uit.

Intussen de hele houder gesloopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeboii op 17-10-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
adamvansanten schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Precies hoe ik het ook ervaar! Prachtige telefoon, maar met sommige zaken is hij gewoon echt langzamer dan mijn vorige (iPhone 5S). De camera schiet mooie plaatjes, maar is zo verschrikkelijk, af en toe onwerkbaar, traag (naar mijn behoorlijk verwende mening dan). Bovendien crasht de app nog steeds als ik een instelling probeer te veranderen, enige wat werkt is op foto/record drukken. Verder blijft het hele ding af en toe gewoon 1-2 seconden hangen als je iets aanklikt, terwijl hij op andere momenten weer razendsnel is.

Ben er nog steeds heel tevreden mee hoor, daar niet van, maar dit zijn wel dingen die ze nog even op mogen poetsen (en duidelijk softwareproblemen gelukkig, geen hardware tekortkomingen).
Volgende maand komt er een grote update voor de camera software. Die moet de inmiddels 2 jaar oude software weer up to date brengen. Er komt onder andere ondersteuning voor Camera2 apis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Nou, het is eindelijk gelukt om die *** simkaart er weer uit te krijgen. Ik had hem er precies goed in zitten. Blijkbaar een stofje want hij werkt nu wel goed. Maar wat een klerewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
Weet iemand wat dat icoontje in de statusbalk betekent met het silhouet van een mannetje met blauwe achtergrond? Hij verdwijnt telkens als je de telefoon unlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als je vanuit lockscreen de bovenbalk naar beneden swiped kan je erop klikken ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
Humma Kavula schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:07:
Als je vanuit lockscreen de bovenbalk naar beneden swiped kan je erop klikken ;)
Ah natuurlijk, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Is dit gemaakt met een Xperia Z5 Compact? Goede kwaliteit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583256

T.E schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Is dit gemaakt met een Xperia Z5 Compact? Goede kwaliteit zeg!
Ja met een Z5 Compact in superior auto modus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Ik heb vandaag Google Maps navigatie geprobeerd, werkt inderdaad erg fijn. Alleen jammer dat je een actieve 4G moet hebben. Waze lijkt me hetzelfde te werken, ook actieve verbinding nodig. Heb de Sygic trial geinstalleerd, zal deze eens testen vd week. De HERE Maps lijkt zo op het eerste gezicht de perfecte match, kaarten downloaden + offline modus. Ook eens even testen vd week.

Verder heb ik nog iets vaags. Ik wil die "lost my iPhone" functie gebruiken van Sony, My Xperia. Maar krijgt deze met geen mogelijkheid werkend. Hij staat op mijn telefoon geactiveerd. goed vinkje, met het mijn bekende emailadres (@gmail.com). Maar wanneer ik inlog op de webpagina en ik kies voor dit gmail account, dan blijft hij volhouden dat er "Geen apparaat gevonden" is. Keuze aanmelden met andere account, of Je Apparaat activeren.

[ Voor 36% gewijzigd door RoytjeP op 18-10-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
RoytjeP schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:25:
Ik heb vandaag Google Maps navigatie geprobeerd, werkt inderdaad erg fijn. Alleen jammer dat je een actieve 4G moet hebben. Waze lijkt me hetzelfde te werken, ook actieve verbinding nodig. Heb de Sygic trial geinstalleerd, zal deze eens testen vd week. De HERE Maps lijkt zo op het eerste gezicht de perfecte match, kaarten downloaden + offline modus. Ook eens even testen vd week.

Verder heb ik nog iets vaags. Ik wil die "lost my iPhone" functie gebruiken van Sony, My Xperia. Maar krijgt deze met geen mogelijkheid werkend. Hij staat op mijn telefoon geactiveerd. goed vinkje, met het mijn bekende emailadres (@gmail.com). Maar wanneer ik inlog op de webpagina en ik kies voor dit gmail account, dan blijft hij volhouden dat er "Geen apparaat gevonden" is. Keuze aanmelden met andere account, of Je Apparaat activeren.
HERE maps is zeker beter dan google maps.
De offline modus is echt super, ook voor op vakantie.
Google maps is wel super om dingen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07

Ulti23

Quality Time

Ik heb sinds enkele dagen naast mijn 4G verbindings pictogram bovenaan het scherm een soort van verboden pictogram staan, dus een cirkel met een schuine streep erdoor. Geen idee waar dit vandaan komt... Zal wel iets heel simpels zijn maar heb geen idee.

Om het nog mooier te maken, heb gewoon verbinding met 4G, kan gewoon bellen, telefoon werkt prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Ulti23 op 19-10-2015 10:08 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 10:43
RoytjeP schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:25:

Je hebt toch wel locatiebepaling aan staan? (Wifi en/of mobiel data)
Ikzelf heb dit nu ook aangezet nadat mijn Z3C is gejat :( . Ik kon hem wel terugvinden, al deed ik het vanuit de telefoon zelf. Vraagt die of ik ook GPS aan wil zetten. Ja dan is het preciezer maar verbruikt ook meer batterij.
Daarbij denk ik dat deze feature alleen zin heeft in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
Ulti23 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:54:
Ik heb sinds enkele dagen naast mijn 4G verbindings pictogram bovenaan het scherm een soort van verboden pictogram staan, dus een cirkel met een schuine streep erdoor. Geen idee waar dit vandaan komt... Zal wel iets heel simpels zijn maar heb geen idee.

Om het nog mooier te maken, heb gewoon verbinding met 4G, kan gewoon bellen, telefoon werkt prima.
Is dat niet het icoontje wat je krijgt, als het geluid (en trillen) uit staat?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07

Ulti23

Quality Time

TH0R schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:28:
[...]

Is dat niet het icoontje wat je krijgt, als het geluid (en trillen) uit staat?
Idd..... :F

Dacht al dat het iets simpels zou zijn :P

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
Zijn er meer mensen hier welke in het bezit zijn van een witte Z5c met (of juist zonder) touchscreenproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoedema
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 04:39
M.S. schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:38:
Zijn er meer mensen hier welke in het bezit zijn van een witte Z5c met (of juist zonder) touchscreenproblemen?
Ja hier ook touchscreen problemen. Meestal de navigatieknoppen onderin die het niet meer doen. Scherm uit en aan werken lost het meestal wel op. Wel erg irritant.

Ander probleem is het soms dubbel tikken van toetsen. Dus als je een "n" tikt, dat hij dan "nn" weergeeft. Dik lijkt overigens wel minder te worden.

Wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69446

mhoedema schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Ja hier ook touchscreen problemen. Meestal de navigatieknoppen onderin die het niet meer doen. Scherm uit en aan werken lost het meestal wel op. Wel erg irritant.

Ander probleem is het soms dubbel tikken van toetsen. Dus als je een "n" tikt, dat hij dan "nn" weergeeft. Dik lijkt overigens wel minder te worden.

Hmmm dit zijn allemaal problemen die ik met mijn z3compact ook ervaar ( met de z3compact typ ik soms ook veel meer fouten dan normaal)

Zijn dit incidenten die bij sommige toestellen optreden of structureel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
mhoedema schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

De problemen komen bij mij vooral voor wanneer mijn scherm wat langer (dan ong. 5 minuten) actief is. De onderste 3cm van mijn scherm incl de navigatieknoppen reageren dan helemaal nergens op, soms na 40x drukken krijg ik een keer respons. Ook komt het voor dat hij wel reageert maar dan inderdaad dubbele letters weer gaat geven. Het aan en uit zetten van het scherm lost dit inderdaad op.

Maar goed, dit moet natuurlijk niet kunnen bij een telefoon van 600 euro. Ik ga hem dan ook maar terug sturen. Weet alleen niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het komt alleen voor bij de witte modellen, schijnt iets met statische elektriciteit te maken te hebben. Dus misschien maar voor een ander kleurtje gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Johandmc schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Je hebt toch wel locatiebepaling aan staan? (Wifi en/of mobiel data)
Ikzelf heb dit nu ook aangezet nadat mijn Z3C is gejat :( . Ik kon hem wel terugvinden, al deed ik het vanuit de telefoon zelf. Vraagt die of ik ook GPS aan wil zetten. Ja dan is het preciezer maar verbruikt ook meer batterij.
Daarbij denk ik dat deze feature alleen zin heeft in het begin.
Ja heb locatie voorzieningen aan, en WiFi en Mob Data ook. Snap dr ook niets van. Naja, dan maar hopen dat ie niet gejat wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Awesome! Ik film ook vooral op festivals, dus dit geeft een goede impressie voor mijn use case:)

En wat vindt iedereen van de foto kwaliteit? Voordat de telefoon uit kwam waren alle websites lyrisch, maar nu is dat een stuk minder het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:23

Inge Janse

post-l33t

Vraag, zodat ik mijn X5c ook echt kan gaan gebruiken: ik had een normale sim-kaart, heb die tot mini laten knippen bij de lokale belwinkel, en wil er dus nu een nano van maken. Kan dat een beetje veilig? Ik snap dat het verkeerd kán gaan, maar hoe groot is de kans als ik dat gewoon in een belwinkel laat doen? De chip zelf zit in het midden en wordt niet aangetast, toch?

(de oorlogskas van Ben ga ik natuurlijk niet spekken, met z'n 15 euro voor een nanokaart, terwijl nieuwe abonnees die gratis krijgen)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 13:24
Inge Janse schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:32:
Ik snap dat het verkeerd kán gaan, maar hoe groot is de kans als ik dat gewoon in een belwinkel laat doen? De chip zelf zit in het midden en wordt niet aangetast, toch?
Tis niet alleen de chip, het is ook de dikte waar je verder niks aan kunt doen.
Kan mis gaan aan de chip maar het verwijderen kan daarna dus ook een drama worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Inge Janse schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:32:
(de oorlogskas van Ben ga ik natuurlijk niet spekken, met z'n 15 euro voor een nanokaart, terwijl nieuwe abonnees die gratis krijgen)
Knippen heb ik geen ervaring mee maar €15,- ? Zo dan, ik zou ze gewoon bellen en zeggen "willen jullie je klant houden? Stuur maar een nano sim anders haal ik het wel bij een andere provider"
Maar je zal wel aan een abbo vast zitten waarschijnlijk.
Gezien bovenstaand antwoord is de optie knippen niet verstandig.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 20:47
Inmiddels is ook de review van Android Authority uit.

Kort samengevat is het een prima telefoon als je graag een iets compacter device wilt. Nadelen zijn dat de camera de (over)hyped verwachtingen niet helemaal kan waarmaken (met name bij weinig licht) en hij oververhit kan raken als je 20+ minuten 4K video doet recorden. Dit laatste noem ik gezien wat de concurrentie doet geen issue, Samsung limiteert je softwarematig tot maximaal 5 minuten 4K recording.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 583256 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:16:
[...]

Ja met een Z5 Compact in superior auto modus ;)
Wow, dat is echt indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:42
Double-X-L schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Tis niet alleen de chip, het is ook de dikte waar je verder niks aan kunt doen.
Kan mis gaan aan de chip maar het verwijderen kan daarna dus ook een drama worden.
Heb zelf mijn tijdelijke sim op maat geknipt en afgeschuurd tot de goede dikte. Hij werkt tot nu toe gewoon totdat ik m'n nieuwe sim binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
RoytjeP schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Ja heb locatie voorzieningen aan, en WiFi en Mob Data ook. Snap dr ook niets van. Naja, dan maar hopen dat ie niet gejat wordt :P
Ik probeer hem nu ook te vinden vanaf mijn PC, dat werkt dus inderdaad niet. Zet ik mijn telefoon aan, die vindt zichzelf wel, lekker onzin-feature dus. Vraag me dus af als dat aangestaan had bij mijn gejatte Z3C of het dan wel gewerkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:23

Inge Janse

post-l33t

Humma Kavula schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Knippen heb ik geen ervaring mee maar €15,- ? Zo dan, ik zou ze gewoon bellen en zeggen "willen jullie je klant houden? Stuur maar een nano sim anders haal ik het wel bij een andere provider"
Maar je zal wel aan een abbo vast zitten waarschijnlijk.
Gezien bovenstaand antwoord is de optie knippen niet verstandig.
Ik heb mijn nieuwe sim al van Tele2, maar die gaat pas begin november in. Ongeduldig als dat ik ben wil ik in de tussentijd alvast de nieuwe telefoon gebruiken (ik hou enorm van Lifelog, dat soort dingen), maar ik ben als de dood om daardoor tijdelijk onbereikbaar te zijn (ik gebruik de telefoon ook voor mijn werk).

Afijn. Ik ga vanmiddag tijdens mijn lunchpauze even langs bij wat belwinkels in de straat om te checken wat hun ervaringen zijn. Als ze ergens als een malle die chips knippen, dan is het daar wel _/-\o_

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Nou, ik heb de tempered glass screen protector van hoesjescovers.nl erop zitten. Past perfect en het scherm werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
Sony heeft de officiele Android 6.0 beta versie voor de Z3 en Z3 Compact online gezet en is te downloaden met hun programma dat is vrijgegeven in XDA link: http://forum.xda-develope...p?p=63381257&postcount=98

Nu blijkt het ook te werken met de Z5 Compact, ook al heeft Sony het toestel niet officieel op het lijstje gezet: http://a.disquscdn.com/up...es/2686/6594/original.jpg

Dus, als je de officiele vanilla Android 6.0 wilt proberen is dit je kans. DRM gaat niet verloren voor zover ik het op XDA en reddit heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
Zie hieronder de reactive van Sony betreffende de touchproblemen van de witte Z5c. Ik wacht toch nog even de update af voordat ik hem terug stuur. Ik blijf het wel een apart verhaal vinden dat dit met software te maken kan hebben..

"Sony Mobile is committed to providing the highest standards of product quality and customer service for all of our products. We are aware of reports of a limited number of customers experiencing touch input issues on their white Xperia™ Z5 Compact devices. By gathering information and analysing returned devices we have found the root cause and will release a new software to improve the user experience on your white Z5 Compact. Other colour versions of the Xperia™ Z5 Compact are not affected by this issue.

The software update will be available on our support software PC Companion and Bridge for Mac from beginning of week 44. The software is rolling out through retail partners with exact timings varying by region and/or operator.

Official Sony Xperia Support Staff"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

In eerste instantie was ik van plan om voor een z5 compact te gaan maar na alles negatieve berichten heb ik besloten er vanaf te zien. Ik lees te veel verhalen over stotterende performance die alleen maar erger wordt naar langer gebruik en trage reagerende camera software. Ik heb heel erg het gevoel dat het een product is wat erg gerushed is uitgebracht. Zeker omdat de "echte" camera software nog moet komen. Helaas is dit tegenwoordig een beetje de norm, deadlines nakomen en producten half af op de markt brengen. Daarnaast ben ik iemand waarbij het toestel nog wel eens uit de handen wilt glippen en ik vertrouw mezelf niet met een toestel wat volledig uit glas bestaat ^^. Ik heb nog heel erg lopen twijfelen over een nieuwe iphone 6s maar ik vind de bedragen echt absurd en heb niks met het ecosysteem. Daarnaast moet ik bijna overgeven als ik hun keynotes of benamingen zie voor sommige zaken die anderen ook gewoon bieden.

Ik denk dat ik voor de nieuwe nexus 6p ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-04 12:45
Volgens mij doe ik wat fout op mijn z5 compact, want ik krijg echt kneiterscherpe platen er uit:

Zo op 't bureau:
https://www.dropbox.com/s...10-21%2014.49.46.jpg?dl=0

Speaker + opvulflits
https://www.dropbox.com/s...10-21%2014.48.02.jpg?dl=0

Kastangeboom in tuin:
https://www.dropbox.com/s...10-21%2014.39.53.jpg?dl=0

Ja, f/2.0 dus een grote DOF, maar verder zijn het prima platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Na eerdere reacties (touchscreen problemen) gelezen te hebben, besloten om de Z5c niet te kopen. Daarna bleek het eigenlijk vooral om de witte te gaan. Aangezien ik zwart wilde hebben, toch deze genomen; tot nu toe erg tevreden!

Ik heb geen last van lag. Ik heb meteen Nova Launcher geinstalleerd, wat erg goed bevalt. Tevens meteen de apps eraf gegooid die je er er af kon gooien zonder te rooten.

Ik kom van een S4 mini, dus het enige wat ik mis is eigenlijk een widget welke aangeeft dat je apps open hebt staan. Deze heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Je kunt wel via de 'recent-app' knop alles in één keer sluiten.

Ik moet even wennen aan de back key. Deze staat omgedraaid ten opzichte van de Samsung telefoons. De batterij is beter dan de S4 mini, maar houdt het geen 2 dagen vol. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat je continue bezig bent je tel helemaal in te stellen zoals jij wilt.

Verder erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
Tweakriez schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
In eerste instantie was ik van plan om voor een z5 compact te gaan maar na alles negatieve berichten heb ik besloten er vanaf te zien. Ik lees te veel verhalen over stotterende performance die alleen maar erger wordt naar langer gebruik en trage reagerende camera software. Ik heb heel erg het gevoel dat het een product is wat erg gerushed is uitgebracht. Zeker omdat de "echte" camera software nog moet komen. Helaas is dit tegenwoordig een beetje de norm, deadlines nakomen en producten half af op de markt brengen. Daarnaast ben ik iemand waarbij het toestel nog wel eens uit de handen wilt glippen en ik vertrouw mezelf niet met een toestel wat volledig uit glas bestaat ^^. Ik heb nog heel erg lopen twijfelen over een nieuwe iphone 6s maar ik vind de bedragen echt absurd en heb niks met het ecosysteem. Daarnaast moet ik bijna overgeven als ik hun keynotes of benamingen zie voor sommige zaken die anderen ook gewoon bieden.

Ik denk dat ik voor de nieuwe nexus 6p ga :)
Ik heb hetzelfde idd. Vooral het trage reageren van opstarten van apps, en voornamelijk de camera stoort me behoorlijk. Ook vind ik de accu duur toch tegen vallen t.o.v. de z3c. Dat er mensen schrijven dat ze er geen last van hebben heeft voor me gevoel meer te maken dat mensen hun aankoop graag goed praten voor zichzelf. Of ze vinden het natuurlijk echt niet vervelend. Zelf zou ik nu eindelijk gewoon eens een telefoon hebben met een goede, snelle camera.. Daarom valt de z3c helaas toch af :/

Ik denk dat ik zelf nog even wacht op de android 6.0 update, kijken of dit de problemen met de slechte performance nog oplost. Maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

HammerT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:20:
[...]

Ik heb hetzelfde idd. Vooral het trage reageren van opstarten van apps, en voornamelijk de camera stoort me behoorlijk. Ook vind ik de accu duur toch tegen vallen t.o.v. de z3c. Dat er mensen schrijven dat ze er geen last van hebben heeft voor me gevoel meer te maken dat mensen hun aankoop graag goed praten voor zichzelf. Of ze vinden het natuurlijk echt niet vervelend. Zelf zou ik nu eindelijk gewoon eens een telefoon hebben met een goede, snelle camera.. Daarom valt de z3c helaas toch af :/

Ik denk dat ik zelf nog even wacht op de android 6.0 update, kijken of dit de problemen met de slechte performance nog oplost. Maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Ik ben bang dat het een pleister op de wond zal zijn. Ik vind het gewoon heel stom van Sony dat ze een product uitbrengen wat gewoon niet af voelt. Software en en hardware lijken niet op elkaar afgestemd.
Ik ben band dat ze straks in dezelfde val gaan lopen als Nokia, HTC, Blackberry etc. Ze kunnen het zich niet veroorloven om op deze voet door te gaan. Ze moeten durven innoveren en 1 toestel ipv 2 per jaar uitbrengen deze tijd pakken om ook echt met een killer te komen. Weg met het vasthouden aan oude zekerheden en durven te kijken naar een nieuwe richting. Richt je op een totaalpakket: stevige behuizing van kunstof of metaal, geen glas achter, goede camera, snel, zuinig, snelle software met snelle updates en behoud je ps remote play als USP.

Deze keer gaat mijn geld naar Huawei met zijn nexus omdat ze wel aansluiten op wat ik zoek op dit moment. Net als HTC destijds deed met de Desire HD en daarna met de One m7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

HammerT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:20:
[...]

Na dat heeft echt niks met 'goed praten' te maken. Als het tegenviel zou ik dat ook gewoon neerzetten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de verwachting dan is/zou zijn. Eens dat ze eigenlijk softwarematig in ieder geval een stabiele basis neer moeten zetten, maar de verwachting uitspreken dat het niet (ver)beter(d) wordt toekomstig vind ik wel bijzonder. Dat was bij mijn Z3c zeker wel het geval (KitKat naar Lollipop update).
Wat echt een gerushde telefoon is geweest is bijvoorbeeld de aziatische release van de Z4 en hier de Z3(c)+ , met alle ongemakken van die eerdere revisie snapdragon. Dat was een voorbeeld van slechter ten opzichte van, en die hadden ze er gewoon uit moeten laten tot aan deze release.

Verder ten opzichte van mijn Z3c heb ik nu niet het gevoel dat het slechter is. Veel beter is het (nu) niet, maar slechter op zeker niet (maar kan het zeker wel beter worden). Batterij technisch bijvoorbeeld, anderhalve dag op de z3 en nu ook 'gewoon' anderhalve dag op de z5, niets echt beter maar zeker niet slechter.

Tenslotte, dan om uit de afweging naar een 6P te stappen ?! Uit een Z5 Compact als eerste keuze? :?
Tuurlijk, spec wise had ik die optie ook gewild, maar het verschil van 2.5 centimeter (4.7" tov 5.7") diagonaal erbij is geen keuze. Als de 6P voorziet in wat je op dit moment terug wilt zien, dan heeft de Z5c daar helemaal niets van. Tussen een Z5 en de Nexus 6P, had ik mee in kunnen komen, maar niet in de keuze voor een Compact model.

[ Voor 9% gewijzigd door martincm op 21-10-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Toen ik voor het eerst iets voorbij zag komen over de z5 en z5c wilde ik daar wel iets voor neerleggen.
Gelukkig niet gedaan omdat ik eerst wil zien wat de verbeteringen zijn bij het uitbrengen van de nieuwe camera algoritme. Deze moet volgens de geruchten ergens in November uitkomen.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik moet half December naar Japan en mocht het aanzienlijk zijn verbeterd, dan wil ik nog wel overstappen op de z5 of z5c. Dan kan ik wellicht mijn compact camera thuis laten.

Voor nu, gewoon nog verder met de z1c.
Ik heb volgens mij de eerste batch en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.
(Behalve dan dat ie uit mn handen viel en ik mn scherm moest verwisselen.)

[ Voor 3% gewijzigd door on99 op 21-10-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik moest wel een nieuwe telefoon kopen, maar tot nu toe vind ik de Z5C wel een mooi toestel maar naar mijn gevoel ging mijn inmiddels gestolen Z3C toch wel iets zuiniger met zijn accu om, maar daar staat wel tegenover dat die een andere processor had. En ik kijk wel hoe het straks met Android 6.0 gaat. En daarentegen heb ik nu wel locatie-bepaling aanstaan (stond uit op mijn Z3c, maar diefstalbeveiliging werkt dan sowieso niet, niet dat ik het idee heb dat dat nu wel werkt maar goed).
Ik ben dus wel benieuwd straks naar die camera-software als dat ook nog verbeterd wordt.

Een vraag: Mijn Z3C was met de toen laatste update voor Lollipop nog niet tegen Stagefright beveiligd, maar hoe is dat eigenlijk met deze Z5C ?

[ Voor 11% gewijzigd door Johandmc op 21-10-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Johandmc schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:16:

Een vraag: Mijn Z3C was met de toen laatste update voor Lollipop nog niet tegen Stagefright beveiligd, maar hoe is dat eigenlijk met deze Z5C ?
Ja, dat is wel een vreemde zet. Met de laatste update op lollipop op de z3c hebben ze juist de stagefright bug weer open gegooid. Dat ging dan om de update na de lollipop update.
Heb het eerlijk gezegd op de 5 nog niet getest, maar ik ga er van uit dat dit nog steeds het geval is. Das toegegeven wel echt slecht gedaan, ongeacht de mogelijke afhankelijkheden, behoor je dit gewoon dicht gepatched te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:46
Frappant dat Sony altijd problemen lijkt te hebben met de camera in hun smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

martincm schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

Tenslotte, dan om uit de afweging naar een 6P te stappen ?! Uit een Z5 Compact als eerste keuze? :?
Tuurlijk, spec wise had ik die optie ook gewild, maar het verschil van 2.5 centimeter (4.7" tov 5.7") diagonaal erbij is geen keuze. Als de 6P voorziet in wat je op dit moment terug wilt zien, dan heeft de Z5c daar helemaal niets van. Tussen een Z5 en de Nexus 6P, had ik mee in kunnen komen, maar niet in de keuze voor een Compact model.
Het formaat was voor mij niet de leidende factor, ik keek in eerste instantie naar de reguliere z5.
Toen ik steeds meer berichten hoorde over de betere accuduur van de compact serie overwoog ik deze.

5,7 inch zal best even wennen zijn maar dat was de sprong van 4,3 naar 4,7 en weer naar 5,1 ook.
Het gaat mij om het gevoel "waar te krijgen voor mijn geld" en naar mijn gevoel krijg ik dat bij de Nexus 6p meer als bij de z5 serie op dit moment. Gelukkig zijn we allemaal anders hierin anders liepen we allemaal met dezelfde telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Tweakriez schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 07:23:
[...] Gelukkig zijn we allemaal anders hierin anders liepen we allemaal met dezelfde telefoon :)
In "het andere kamp" zijn we ook anders maar lopen we inderdaad allemaal met dezelfde telefoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Ik heb een nieuwe bug ontdekt denk ik.
Viel me eerder niet zo op, maar begint nu wel vaker voor te komen.

Af en toe, weet nog niet precies de setting, maar als ik hem wil unlocken met de vingerprint sensor, dan herkend hij GEEN van mijn vingers, alles wordt afgekeurd, tot 5x. Dan dien je je PIN code in te voeren.
Wanneer je dit doet, en direct weer locked, en unlocked met een van de vingers, dan werkt het direct wel. Zonder je vinger te verzetten! Heel apart dit, net of hij zijn database met vingerprints kwijt is. Heb per hand 3 vingers ingescand. Iemand die dit ook al opgevallen is?

@ Stager. Bekijk de foto van de Kastanje boom aan de rechterkant. De blaadjes zijn zeer blurry. Dat is het "foto" probleem, maar meestal zie je dit dus links.

[ Voor 11% gewijzigd door RoytjeP op 22-10-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-04 12:45
Ik heb er twee vingers in zitten, duim rechts en middelvinger links. Geen issues mee werkt perfect terwijl al mijn vingers "ongeschikt" zijn voor op het paspoort ;-) probeer het anders eens met minder gescande vingers?

Camera is dus eigenlijk prima mee te werken als je de zwaktes weet. Zelfde als elke nieuwe lens of body. Heb zelf voor het echte werk een fullframe met wat zooms, maar dit is meer dan goed voor een kiekje onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:33
Ik zie de problemen van de camera van Stager ook niet. Is er iemand met fotos die echte problemen vertonen? Zijn we vergeten dat dit om een mini lensje, met mini sensor gaat? Ik ben namelijk uitermate tevreden over de camera kwaliteit, voor simpel point en shoot werk.
Ik heb zelf een fullframe dslr voor het betere werk, dus ben echt wel kritisch. Maar ik ga dit niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PROximity schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:31:
Ik zie de problemen van de camera van Stager ook niet. Is er iemand met fotos die echte problemen vertonen? Zijn we vergeten dat dit om een mini lensje, met mini sensor gaat? Ik ben namelijk uitermate tevreden over de camera kwaliteit, voor simpel point en shoot werk.
Ik heb zelf een fullframe dslr voor het betere werk, dus ben echt wel kritisch. Maar ik ga dit niet met elkaar vergelijken.
Het is leesvervorming. Na lang naar mijn foto's staren ben ik tot die conclusie gekomen. Niet zo gek ook, de Z5 heeft een enorme field of view. Daarnaast is dit iets wat met software prima te fixen is.

Overigens geen problemen met de vingerafdrukscanner. Die werkt hier echt fantastisch (volgens mij heb ik nog nooit mijn pin hoeven invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:33
"Lensvervorming" is inderdaad relatief duidelijk aanwezig, maar ook makkelijk (automatisch) te corrigeren in lightroom e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704418

Hallo,

Ik ben niet bekend op tweakers, maar lees al een tijdje mee met dit topic, en heb nu toch maar een account aangemaakt.
Afgelopen week heb ik de zwarte versie van de Z5 compact gehaald.
De camera was voor mij echt belangrijk omdat mijn compactcamera is stuk gegaan en ik iets vergelijkbaars wilde om foto's af te kunnen drukken.
De meeste foto's worden mooi. Ook wanneer het donkerder is.
Maar nu heb ik soms wel het probleem van bewogen en onscherpe hoeken. Ook vind ik de fotos soms erg pixelig wanneer je inzoomt.
Heeft iemand tips voor mij? Misschien dat ik de instellingen verkeerd heb staan of iets verkeerd doe. Ik heb op 20 en 23 mp gefotografeerd. Heb ook het idee dat handmatig fotograferen beter gaat dan met de superieur automatische modus.
Ik weet dat er een camera update aankomt. Zou dat de bewogen hoeken op kunnen lossen? Of moet ik ermee terug naar de winkel?

Deze foto is goed.
http://oi57.tinypic.com/2m43kmq.jpg

Deze heeft weer veel ruis naar mijn idee.
http://oi58.tinypic.com/33xj0o7.jpg

Deze foto heeft duidelijk de onscherpe hoeken.
http://oi61.tinypic.com/2i0s084.jpg

Verder ben ik er superblij mee. Heb hem nog niet echt intensief gebruikt, en kom van een iphone dus moet nog wel even wennen aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
thomasvant schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:43:
Sony heeft de officiele Android 6.0 beta versie voor de Z3 en Z3 Compact online gezet en is te downloaden met hun programma dat is vrijgegeven in XDA link: http://forum.xda-develope...p?p=63381257&postcount=98

Nu blijkt het ook te werken met de Z5 Compact, ook al heeft Sony het toestel niet officieel op het lijstje gezet: http://a.disquscdn.com/up...es/2686/6594/original.jpg

Dus, als je de officiele vanilla Android 6.0 wilt proberen is dit je kans. DRM gaat niet verloren voor zover ik het op XDA en reddit heb gehoord.
Dat is geen vanilla android. Hier zit nog steeds de laag van sony overheen. Let ook op dat er een aantal simpele dingen missen zoals mail of stamina mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 10:52
Kom van een z3c en denk dat die inderdaad een iets betere accuduur heeft. Verwaarloosbaar naar gebruik uiteraard, het hangt er maar net van af wat je doet. Meeste mensen zullen twee dagen kunnen halen.

Ik vind de z5c verder beter in de hand liggen. Net iets dikker en betere grip omdat de achterkant niet zo glad Is. De randen voelen fijner aan en de telefoon voelt wat stabieler in de hand. Wat bij een review werd gesteld, dat het een craftsman Phone was, vind ik zeker gelden. Vind de Z5c robuust aanvoelen en niet zo fragiel als de z3c. De z1c voelde ook zo robuust aan. Uiteindelijk Is dit het fijnste, aangezien een telefoon gewoon dagelijks gereedschap Is.

Van lag heb ik geen last. Camera is beter, geluid is beter, ook vind ik hem sneller dan de z3c en klepje Is beter. Denk dat de volgende software update veel goeds brengt. Daarnaast gewoon weer opladen via normale externe usb poort.

Vind het veel geld (250 euro bijbetalen na verkoop van z3c), maar het is wel een van de beste foons van het moment met daarnaast het beste design, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-02 19:57
Meerdere mensen die problemen hebben met de vingerafdrukscanner, Na een week gebruiken werkt hij spontaan niet meer. En kan ook niet nieuwe vingers "inleren". HIj geeft dan aan maak de sensor schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07
Ruffzz schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:11:
[...]

Dat is geen vanilla android. Hier zit nog steeds de laag van sony overheen. Let ook op dat er een aantal simpele dingen missen zoals mail of stamina mode.
Daarnaast is er via deze tool ook geen firmware (anders dan de originele) beschikbaar voor de z5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
harmz schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:24:
Meerdere mensen die problemen hebben met de vingerafdrukscanner, Na een week gebruiken werkt hij spontaan niet meer. En kan ook niet nieuwe vingers "inleren". HIj geeft dan aan maak de sensor schoon.
Werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimitsu89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VpifNnQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tJGD9BU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dzKLu5f.jpg

Ik heb sinds kort de Orzly tempered glass screen protector erop zitten. Top dingetje, bijna niet te zien, makkelijke installatie, perfecte pasvorm.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoshimitsu89 op 31-10-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
Yoshimitsu89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:54:
Ik heb sinds kort de Orzly tempered glass screen protector erop zitten. Top dingetje, bijna niet te zien, makkelijke installatie, perfecte pasvorm.
Ik heb er ook nog 1tje over voor de liefhebber. PM maar als je geïnteresseerd bent.
Zitten er vuiltjes op je beeldscherm? Ik heb ook een orzly besteld maar toen ik hem op mijn nexus plakte kwamen er twee vuiltjes onder, ondanks het goed schoonpoetsen van het beeldscherm. Is er een trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02
thomasvant schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

Zitten er vuiltjes op je beeldscherm? Ik heb ook een orzly besteld maar toen ik hem op mijn nexus plakte kwamen er twee vuiltjes onder, ondanks het goed schoonpoetsen van het beeldscherm. Is er een trucje voor?
Hoe "voelt" de protector van orzly aan? Is het even glad als het glas van de z5c?

Ik heb zelf de glass screenprotector van Nilfisk, maar deze vindt ik niet glad genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Werkt, maar krijg wel de indruk dat hij minder goed registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Yoshimitsu89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb er ook nog 1tje over voor de liefhebber. PM maar als je geïnteresseerd bent.
Waar heb jij die weer Wiget vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
MrWisent schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:16:
[...]

Hoe "voelt" de protector van orzly aan? Is het even glad als het glas van de z5c?

Ik heb zelf de glass screenprotector van Nilfisk, maar deze vindt ik niet glad genoeg.
Heb hem voor de z5c nog niet binnengekregen, maar het orzly glas van mijn nexus 5 en het glas van de z5c voelen hetzelfde aan. Ben ook wel een fan van de "ronde" zijkant, heeft ongeveer hetzelfde gevoel als die bolling in de randen van de iPhone alleen net wat minder over the top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimitsu89
thomasvant schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
Ik heb ook een aantal miniscule haartjes/stofjes eronder, maar die zijn zo klein dat het te verwaarlozen valt. Je ziet het volgens mij ook niet op mijn foto's.

In mijn geval heb ik al die tijd dat standaard folietje erop gelaten totdat ik mijn screen protector binnen kreeg. Alcohol doekje erover heen, daarna het gewone doekje, en daarna nog die 'dust stickers'.
Heb ook wel eens gehoord dat na het douchen in de badkamer een goed moment is, omdat er dan minder stof in de ruimte is geloof ik. (Correct me if I'm wrong).

Zie ook dit filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimitsu89
t3dd3k schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Waar heb jij die weer Wiget vandaan?
HD Widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
Ik heb het ook af en toe lijkt de sensor gewoon helemaal niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

martijn- schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb het ook af en toe lijkt de sensor gewoon helemaal niet te werken.
lichtvochtig doekje eroverheen, en daarna droog doekje, of in ieder geval iets droogs. Sensor lijkt me erg gevoelig na gebruik van 10tallen keren per dag over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Laatst online: 22:26
Yep, die ervaring deel ik ook. Ik ben wel eens klamme handjes (na sport en zo) en dan wil de sensor niet zo graag. Even schoonmaken en er is niks meer aan de hand. Of dat nou is omdat de sensor te nauwkeurig is, of onvermijdelijk met een sensor in zo'n smalle knop weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 651509

Ik ging eens even terug in mijn foto's en ik zag dat ik mijn Xperia S meer dan 3,5 jaar had. Het dingetje doet het nog steeds en is een trouwe hond gebleken. Het is dat de snelheid te wensen overliet, anders had ik 'm graag nog in gebruik gehad. Met een beetje pijn in m'n hart dus op zoek naar een nieuwe. Ik heb Sony's ontwikkelingen op de voet gevolgd, en ben altijd onder de indruk geweest van hun compact-toestellen: high-end specs in een klein jasje. Sinds twee weken ben ik nu ook een eigenaar van de Z5C. Voor het eerst dat ik zo'n grote persoonlijk aanschaf via Marktplaats deed, maar voor €450 kon ik 'm nieuw overnemen. De verkoper heeft de garantie ook op mijn naam laten zetten. Een uitstekende deal, die erg prettig verliep.

En ik ben er superblij mee. De Z5 Compact reageert snel en soepel. Hij ligt uitstekend in de hand, zelfs met een shell eromheen, en de vingerafdruksensor is op de ultieme plek gepositioneerd. Fijn dat je geen gedoe hebt met klepjes voor het laden (bij mijn Xperia S is die na twee jaar afgebroken). En Sony's small apps zijn ook nog steeds ideaal. Maar het grootste pluspunt van de Z5C voor mij is de batterijduur. Wat een verademing. Ik heb dinsdagochtend om 8u de lader eruit getrokken en ik zit op het moment van schrijven op 17% (met Stamina-modus aan). Ik ben dan misschien geen heavy user (gebruik het vooral voor Telegram, nieuws, wat video en incidenteel een spelletje), maar desalniettemin een superprestatie. Overigens dank aan de tweaker die hier Nova Launcher noemde. Erg prettig om het startscherm en de app drawer lekker clean te houden en nog toegankelijker met simpele gestures.

Wat echter niet altijd even goed werkt: de werking van de vingerafdruksensor gaat op en af. Merendeel van de tijd doet ie het, maar ik kan last hebben van vettige vingers en dan kost het soms wat moeite. Verder merk ik inderdaad ook wat onscherpte in de linkerhoek van sommige van mijn foto's. Echter is dit voor mij in dagelijks gebruik te verwaarlozen. Als ik kwalitatief goede foto's wil, dan pak ik mijn compact camera wel. Ook van warmteontwikkeling heb ik overigens geen last. Tijdens een spelletje wordt ie misschien wat warmer, maar zeker niet vervelend.

Wat betreft de buitenkant, heb ik de dag na aanschaf een Roxfit gel shell gekocht. En voor de voorkant heb ik precies hetzelfde als Yoshimitsu89 gedaan. Ik heb het originele folie op het scherm laten zitten tot ik de Orzly in huis had. Aanbrengen was in principe makkelijk, maar ik had ook hele kleine stofjes eronder. Keertje eraf, stof weghalen en weer erop, en het was prima. Ik heb voor de Orzly gekozen omdat deze maar 0,24mm dik is, afgeronde randen heeft en géén opening bij de front-facing camera. Wat foto's ter illustratie:

Zij-aanzicht van de Orzly Tempered Glass Screen Protector.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o2tt28H.png

Zij-aanzicht Z5C, nadat het aangebracht is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zoihHi0.png

Nog een keertje.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IafOBFh.png

Achterzijde Z5C, in Roxfit Gel Shell Slim.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/txhPLaK.png

Al met al, zéér content met deze aanwinst. Ik hoef niet per se ieder jaar het nieuwste te hebben, en ik ben ongelooflijk zuinig op mijn apparaten. Eens kijken of ik met de Z5C de vier jaar kan halen. Mooie uitdaging, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
We mogen nog een actie doen van Sony: [ADV] De Sony Xperia Z5 testen tijdens KAA Gent-Valencia CF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-04 21:14
Ik kreeg net een e-mailtje van Sony dat er nieuwe firmware bschikbaar is:v. 32.0.A.6.152.

ZIet er goed uit:
The update provides a full fix for the Stagefright exploit with users reporting an enhanced camera performance, better heat management and higher accuracy from the fingerprint sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651509

Zojuist geüpdatet. Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uaDmaJm.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GZX1CfP.jpg

Mooi! Het eerste merkbare verschil: de camera lijkt sneller op te starten (na reboot). Bij de foto's nog geen zichtbaar verschil in eerste instantie. Vingerafdruksensor reageert goed, maar even zien hoe dat in de komende dagen verder is. Vooralsnog prima update dus. Benieuwd of ik andere verbeteringen merk.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.