Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
In dit filmpje, houd de Z5 Compact het behoorlijk lang vol met filmen op 4K resolutie, zie voor je zelf hoe lang precies ;)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sony Xperia Z5 Compact Overheating Test 4K Camera vs Z3 Compact, Z3v, Z3+ and M5

Enige opmerking is dat hij eigenlijk niks aan het filmen is, alleen zwart ik weet niet hoeveel impact dat heeft op de camera/SoC.
jacobdb schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:40:
Iemand toevallig problemen met het focussen van de camera op hele kleine objecten van een korte afstand? (het gaat hier dan om bijv de voltage regulator op een arduino). Is dit normaal bij smartphone camera's?
Heb je de macro stand geprobeerd??

[ Voor 36% gewijzigd door falcon123 op 07-10-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
1 van de weinige reviews tot op heden. Erg positief. https://recombu.com/mobil...-xperia-z5-compact-review

T-Mobile in Assen had na vragen een werkend exemplaar liggen (in een la!), dus even mee gespeeld afgelopen weekend. Erg strak toestel met wat mij betreft het meest handzame formaat. Hiervoor een Note 3 gehad en dat was toch eigenlijk veel te groot. Nu tijdelijk een S3 mini en dat is als formaat zelfs nog wel aardig te doen, alleen niet vooruit te branden. Zal blij zijn als ik kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
De z5 compact heeft geen wireless charging maar kun je dit met bijvoorbeeld een hoesje wel voor elkaar krijgen? Dat ik de telefoon van een bepaald hoesje voorzie en die dan op zo'n ikea oplader leg?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50308304/

Ik zie dat de ikea wel van die hoesjes heeft voor andere telefoons maar die hoesjes vind ik niet echt mooi. Is hier nog meer aanbod in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:42
[b]

Heb je de macro stand geprobeerd??
Deze lijk ik niet te kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ga hem ook maar kopen. Laatst mn Z1 Compact laten vallen. Nu is de power button overgevoelig en het toestel is krom getrokken in de buurt van de sd en usb-aansluiting. Ben heel erg benieuwd. Dit had ik al gepost in het Z5 topic voordat ik dit topic had opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 13:29
Gsmarena review van de Z5compact is er! Ziet er erg netjes uit. De ultieme compact phone lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Burr op 07-10-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Is die van vandaag? Of van week terug?

Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29
Wailer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:03:
Is die van vandaag? Of van week terug?

Heb je een link?
Van vandaag, net geplaatst. http://www.gsmarena.com/s...5_compact-review-1318.php ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Herax10NL op 07-10-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 18:45
over de camera waren ze niet zo positief. Met name de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
stansfield schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:16:
De z5 compact heeft geen wireless charging maar kun je dit met bijvoorbeeld een hoesje wel voor elkaar krijgen? Dat ik de telefoon van een bepaald hoesje voorzie en die dan op zo'n ikea oplader leg?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50308304/

Ik zie dat de ikea wel van die hoesjes heeft voor andere telefoons maar die hoesjes vind ik niet echt mooi. Is hier nog meer aanbod in?
Ik weet niet of er nog mooie hoesjes komen. Voor de Xperia Z3 had Sony best een mooi hoesje gemaakt, maar die had plugs aan de zijkant, zodat de usb-aansluiting vrij bleef. Ik zie niet in hoe ze zoiets nu moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
Gisteren binnengekregen. Eigenlijk heel erg positief over het toestel tot nu toe.

Het lijkt alleen alsof ik helaas last heb van een slechte camera. De hoeken van alle tot nu toe gemaakte foto's zijn onscherp :(

http://nl.tinypic.com/r/35amc6o/8

http://nl.tinypic.com/r/30th26d/8

http://nl.tinypic.com/r/f41fmt/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Outsiders99 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 02:04:
over de camera waren ze niet zo positief. Met name de software
De camera software zal normaal gezien beter moeten worden met de november update die er aan zit te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 08-10-2015 12:35 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 06:04
Jourit schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:25:
Gisteren binnengekregen. Eigenlijk heel erg positief over het toestel tot nu toe.

Het lijkt alleen alsof ik helaas last heb van een slechte camera. De hoeken van alle tot nu toe gemaakte foto's zijn onscherp :(

Dan zou ik hem terugsturen, niet mee blijven zitten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Jourit schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:25:

NIks met je instellingen te maken? Welk diafragma staat de camera? Kan het niet gewoon je DOF zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 08:59

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik krijg net een bericht van Vodafone dat mijn Z5 Compact morgen wordt bezorgd. Heb er zin in! Zal laten weten of ik problemen met de camera etc heb, maar eerst ben ik wel even zoet met wennen aan Android denk ik zo...

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-04 21:14
Ik heb hem zojuist opgehaald bij T-Mobile winkel. Hij is nu aan het opladen. Ga van een Note 3 naar een kleinere telefoon omdat ik dat fijner vind. De Note 3 bleef rebooten en had wat andere problemen: scherm bleef aan tijdens bellen, camera erg traag. Zal dit weekend wat tests doen en posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Freaky Max op 08-10-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:18
adamvansanten schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:25:
Ik krijg net een bericht van Vodafone dat mijn Z5 Compact morgen wordt bezorgd. Heb er zin in! Zal laten weten of ik problemen met de camera etc heb, maar eerst ben ik wel even zoet met wennen aan Android denk ik zo...
Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01
Mijn enthousiasme voor dit toestel is nagenoeg weg. Op the Verge heeft de grootste Sony fanboy Vlad Savov zijn Z5 al zover gekregen dat het glaswerk achter op het toestel kapot is. Precies het geen wat mij weerhield om een Z3c te kopen lijkt dus al bij het grotere broertje de Z5 opnieuw te gebeuren. Balen :(

http://www.theverge.com/2...eria-z5-broken-glass-back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04 10:00
Miki schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:44:
Mijn enthousiasme voor dit toestel is nagenoeg weg. Op the Verge heeft de grootste Sony fanboy Vlad Savov zijn Z5 al zover gekregen dat het glaswerk achter op het toestel kapot is. Precies het geen wat mij weerhield om een Z3c te kopen lijkt dus al in het grotere broertje de Z5 opnieuw te gebeuren. Balen :(

http://www.theverge.com/2...eria-z5-broken-glass-back
Niet echt representatief.
Hij geeft aan dat hij van de bedrand op een iPhone lightning dock is gevallen. En glas is blijft glas hoe mooi je het ook maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01
t3dd3k schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:54:
[...]

Niet echt representatief.
Hij geeft aan dat hij van de bedrand op een iPhone lightning dock is gevallen. En glas is blijft glas hoe mooi je het ook maakt.
Als dat geen hoogslaper betreft vind ik het nog zorgwekkend. Ik wacht de eerste gebruikerservaringen nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Miki schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Als dat geen hoogslaper betreft vind ik het nog zorgwekkend. Ik wacht de eerste gebruikerservaringen nog wel even af.
Ik zou hem maar niet kopen als ik jou was.
Nogmaals dit toestel is volledig glas, dan weet je dat dat gevoelig is toch? In die review valt hij waarschijnlijk ongelukkig op een hard metalen dock.

Ik heb zelf nu 2 jaar de Z gehad en 3 kwart jaar de Z3C, hoesje en screenprotectors erop en na vele harde stuiterpartijen geen barsten, ik heb zelfs met vol gewicht op de Z zonder hoesje gestaan zonder dat ik het door had, want gevallen in het donker op de fiets en ik kon hem niet vinden. Zag bij thuiskomst pas een mooie voetafdruk van mijn schoen op de achterkant. :X

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Vorige week donderdag (1 oktober). Ben benieuwd, hoop dat ik geen last heb van de problemen die dit toestel (incidenteel) plagen (en dat ik kan wennen aan Android, maar dat is een ander verhaal)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:18
net met vodafone gebeld, mijn z5c is ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 13:26

itsoutthere

The Truth

Ik heb mijn Z5 compact gisteren ontvangen van bol.com. Natuurlijk gelijk getest op ongevoeligheid van de onderkant van het touchscreen en wazigheid in (de linkerzijde van) foto's (getest door tekst te fotograferen). Van beiden heb ik geen last. Het betreft een graphite black model.

Heb er direct een tempered glass screenprotector opgedaan, vind ik prettiger dan een plastic screenprotector. Heb hem nu nog even in een hard plastic case (zo eentje: http://ecx.images-amazon....._AC_UL160_SR160,160_.jpg) gedaan totdat ik ook een screen protector voor de achterkant heb.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Humma Kavula schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:42:
[...]

Ik zou hem maar niet kopen als ik jou was.
Nogmaals dit toestel is volledig glas, dan weet je dat dat gevoelig is toch? In die review valt hij waarschijnlijk ongelukkig op een hard metalen dock.

Ik heb zelf nu 2 jaar de Z gehad en 3 kwart jaar de Z3C, hoesje en screenprotectors erop en na vele harde stuiterpartijen geen barsten, ik heb zelfs met vol gewicht op de Z zonder hoesje gestaan zonder dat ik het door had, want gevallen in het donker op de fiets en ik kon hem niet vinden. Zag bij thuiskomst pas een mooie voetafdruk van mijn schoen op de achterkant. :X
Het is ook een kwestie van geluk (of pech) hebben. Ik heb vanaf de lancering een Xperia Z (inmiddels dus dik 2,5 jaar) en hij ziet er nog uit als nieuw. Hij heeft echt wel een paar stootjes gehad (een keer uit mijn zak gevallen bij hardlopen zelfs) maar je ziet het er niet aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544684

itsoutthere schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:12:
Ik heb mijn Z5 compact gisteren ontvangen van bol.com. Natuurlijk gelijk getest op ongevoeligheid van de onderkant van het touchscreen en wazigheid in (de linkerzijde van) foto's (getest door tekst te fotograferen). Van beiden heb ik geen last. Het betreft een graphite black model.

Heb er direct een tempered glass screenprotector opgedaan, vind ik prettiger dan een plastic screenprotector. Heb hem nu nog even in een hard plastic case (zo eentje: http://ecx.images-amazon....._AC_UL160_SR160,160_.jpg) gedaan totdat ik ook een screen protector voor de achterkant heb.
Welke tempered glass screenprotector heb je besteld? En waar ?

Weet jij wanneer er een screenprotector beschikbaar komt voor de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Gisteren mijn z5c ontvangen. Vind alleen de wifi erg traag; als in het openen van apps gaat vlot, maar het laden van de data in apps gaat erg langzaam, zoals nu.nl, buienradar, funda etc etc.
Stamina en andere energiebesparings opties staan allemaal uit.
Anderen hier ook last van? Of misschien iemand nog tips voor bepaalde instellingen?

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 13:26

itsoutthere

The Truth

Anoniem: 544684 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Ik had op e-bay een van de 2 toen beschikbare besteld, ongeveer 2 weken geleden al (had hem met een paar werkdagen al binnen). Nu staan er een stuk meer op. Ik heb zelf deze: http://www.ebay.nl/itm/Pr...85799558?var=520786561212

Op ebay zijn ook al back-screenprotectors te vinden, zowel glas als normaal.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de batterij. Gisterochtend om 8:30 van de lader gehaald en nu nog 19% batterij over, met net geen 6 uur schermtijd. En binnen een dag was ik al groot fan van de vingerafdrukscanner, die werkt erg snel en vrijwel altijd goed.
Ook de camera lijkt goed te werken, hoewel de scherpte in de hoeken iets minder is dan midden in beeld.
album met een paar testfoto's

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344663

Anoniem: 544684 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Voor 3,50 euro heb je een glazen voor en achterkant. http://www.ebay.nl/itm/27...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
En vind deze beter dan die andere glazen screenprotectors waar ze de camera aan de voorkant vrij laten door z'n rare hoek uit het glas te knippen.

En hier kan je de glazen voorkant kopen voor maar 18,90 euro ;)
pricewatch: qMust Sony Xperia Z5 Compact Tempered Glass protector - Ultra Cle...

En om hem nog wat beter waterdicht te maken kan je van deze plugjes kopen voor de micro usb en koptelefoon ingang wat er voor zorgt dat er geen stromend water in je poortjes komen en dan boven de 1.5bar uitkomen :) http://www.ebay.com/itm/4...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 09-10-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Nou, ik heb hem besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb hem inmiddels binnen van Vodafone (en schrijf dit bericht erop). Voor mij vooral erg wennen (kom van een iPhone) maar erg mooi en snel toestel. Aanrader!

Heb overigens contact gehad met de Vodafone en Sony klantenservice over de koptelefoon. Deze wordt afzonderlijk binnen twee weken verzonden, mocht iemand het zich afvragen. Maar eerst zien dan geloven natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
Lang getwijfeld en gewacht op de iPhone 6S en Nexus 5X, maar de één is te duur en de ander te groot. Kom van een Nexus 5 af en ben erg tevreden met die telefoon, behalve met de camera en de batterijduur. Ook mocht het beeldscherm niet groter zijn en het enige wat me weerhield deze tot nu toe te kopen was de Sony skin en gegarandeerde updates. Toch maar gekocht, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
thomasvant schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:22:
Lang getwijfeld en gewacht op de iPhone 6S en Nexus 5X, maar de één is te duur en de ander te groot. Kom van een Nexus 5 af en ben erg tevreden met die telefoon, behalve met de camera en de batterijduur. Ook mocht het beeldscherm niet groter zijn en het enige wat me weerhield deze tot nu toe te kopen was de Sony skin en gegarandeerde updates. Toch maar gekocht, ben benieuwd!
Genoeg updates en de Sony UI is heel minimalistisch. Goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:33
Ik kom van mijn altijd nog zeer goed functionerende Z1c. Eigenlijk heb ik geen reden om te upgraden, want ik ben zeer tevreden over dit model, maar toen ik zag dat ik hem voor 282 bij studentmobiel kon bestellen en mijn eigen z1c nog voor 100-150 van de hand kan doen was de keuze snel gemaakt.

Voor 282 heb je de "t-mobile versie". Ik ben benieuwd wat dat inhoud, maar het is hoe dan ook geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigna
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24
Voor mij is dit mijn eerste xperia phone, kom van een samsung s3 mini.
Wat een verademing en lekker snel. Vraag hoe beschermen jullie je telefoon met zijn glas aan voor en achterkant. Is temperd glas protector een must of zijn er andere oplossingen?

Goede cases zal even wachten zijn denk ik. Wat is het voordeel van sony eigen Flip case met window? Kunnen we goedkopere verwachten van andere leveranciers... Zo' n case lijkt me wel weer lastig in geval van navigatie en houder. Hmmm keuzes keuzes. Luxe.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
En hoe zit het eigenlijk met het scherm? Neigt deze naar blauw zoals de Z3C of is deze wat neutraler?

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 10-10-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:22
PROximity schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:39:
Ik kom van mijn altijd nog zeer goed functionerende Z1c. Eigenlijk heb ik geen reden om te upgraden, want ik ben zeer tevreden over dit model, maar toen ik zag dat ik hem voor 282 bij studentmobiel kon bestellen en mijn eigen z1c nog voor 100-150 van de hand kan doen was de keuze snel gemaakt.

Voor 282 heb je de "t-mobile versie". Ik ben benieuwd wat dat inhoud, maar het is hoe dan ook geen geld.
282 is incl abonnement neem ik aan? Ik kan nl een dergelijke deal niet vinden op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

SToRM666 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:22:
En hoe zit het eigenlijk met het scherm? Neigt deze naar blauw zoals de Z3C of is deze wat neutraler?
Scherm was een beetje aan de blauwe kant toen ik hem startte, even naast mijn oude iPhone gelegd (waar ik de kleuren erg mooi vond) en handmatig bijgesteld. Nu heel tevreden, HD filmpjes zien er erg goed uit.

Verder sowieso erg tevreden over het toestel, de overstap naar Android was heel makkelijk! Even een sleeve gekocht (mijn favoriete soort hoesje) en we kunnen er tegenaan. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
koksie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

282 is incl abonnement neem ik aan? Ik kan nl een dergelijke deal niet vinden op de website.
Natuurlijk, 282 is meer dan 50% onder de adviesprijs van een los toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SToRM666 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:22:
Het scherm is een stuk beter en moet zeggen toen ik hem naast de z3c lag dat het scherm van de z3c stuk blauwer zag dan de z5c. Maar ben zeer te spreken over de z5c dus het is echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dat is goed om te weten :)
Nu maar eens zelf in het echt bekijken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René N.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 09:41
Volgens mij is het tijd voor een Z5C accessoires draadje op te starten.

Ik heb compact nu een week in huis. Nog niet volledig in gebruik. Ben beel te bang om hem te laten vallen. Mijn vorige telefoon had een otterbox erom. Ik wil kunnen stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Laatst online: 09-05 10:43
Leuk is het niet, maar ik moet nu wel een nieuwe Sony bijvoorbeeld deze Z5C kopen. :( (Hoezo kan ik niet meer zonder mobiele telefoon?)
Ik had een Z3C maar op een heel sluwe manier is die gisteren gewoon terwijl ik in huis was gestolen. :( Heb wel gelijk mijn SIM-kaart geblokkeerd maar hoop dat met een andere SIM-kaart (had er bij de Z3 twee gekregen) mijn KPN-abonnement nog over te brengen is.
Maar ik moet dus wel los een nieuw toestel van 599 euro kopen, want ik was heel blij met mijn Z3C , nog geen gezeik met gebarsten schermen e.d gehad. Dat is dus wel het nadeel van een nieuwe kopen dat het alsnog kan gebeuren.
Ik heb nog niet dit hele topic doorgelezen maar is nu met die telefoon redelijk te werken ivm warmteontwikkeling?
En las ik nou in dit topic dat ik mijn backup van mijn Z3C niet op de 1 of andere manier in de Z5C kan krijgen?
Of staan de foto's/video's en de contacten op een plaats op mijn PC (kan dat nu even niet nakijken) dat ik daar vanuit de Z3C backup wel bij kan?
Over apps van de play store en dat soort data verder maak ik me geen zorgen.

Ps. de reden dat ik voor een Z5C kies is omdat het de enige telefoon is die nog normaal vast te houden is door zijn formaat en de toch heel goede specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
koksie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

Het is inclusief abonnement, maar in mijn ogen is het een veredelde sim-only deal. Zodra je aangeeft dat je een 2 jarig abonnement wilt, kun je bij het goedkoopste abonnement de telefoon er voor 282 bijkopen (0 euro per maand aan het toestel betalen).

Mijn abonnement is dan als volgt 12 euro per maand 24 maanden lang, daar krijg ik voor 120min bellen en 0mb = onbeperkt 64kbps internet, wat voor mij voldoende is voor m'n navigatie & whatsapp (data intensieve zaken doe ik wel op wifi). Verder betaal ik dan eenmalig 282 voor het toestel.

Ik ben dan kwijt 12*24 maanden = 288 euro + 282 euro voor het toestel = 570 euro voor toestel, 120min en 0mb online toegang.
Als ik deze telefoon los koop voor 500e en een vergelijkbaar sim only abonnement er naast neem bij t-mobile dan betaal ik dezelfde 12euro * X maanden

Maargoed, ik ben dan ook bereid om met een 44k modem Xperia Z5c te leven qua data snelheid, dat doet niet iedereen :) Ik kan wel altijd nog voor 9 euro per maand 3Gb toevoegen aan m'n abo.

TLDR: in mijn abonnement zitten geen extra kosten berekend voor de telefoon. De telefoon kost in z'n totaliteit 282.

Edit: Vandaag: Uw orderstatus is gewijzigd naar Pakket verzonden :) Eergisteren besteld!

Edit2: Ik snap eigenlijk niet dat het voor deze prijs kan, maar I'll take it:

Producten Aantal p.s. Prijs
Sony Xperia Z5 Compact White T-Mobile € 233,06
Ter waarde van: € 606,-
T-Mobile Stel Samen en Stel Bij Start 2 jaar
Maandbedrag : € 12.0
Extra bundels
120 minuten NL & EU - Belbundel
Sony MDR-10RC Headphone 1x € 0,00 € 0,00
Verzendkosten € 5,74
Subtotaal exclusief btw € 238,80
21% btw € 50,15
Bedrag inclusief btw € 288,95

Dus kan het iedereen aanraden om bij de roze club te bestellen :P

[ Voor 30% gewijzigd door PROximity op 11-10-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701955

PROximity schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:39:

Kan je vertellen of er een verschil is tussen de "bij t-mobile ingekochte versie" en de "normale"? Is er een verschil qua toestel, abbo of voorwaarden o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02
Anoniem: 701955 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Kan je vertellen of er een verschil is tussen de "bij t-mobile ingekochte versie" en de "normale"? Is er een verschil qua toestel, abbo of voorwaarden o.i.d.?
Je hebt een t-mobile opstartscherm en wat voorgeinstalleerde apps van tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
MrWisent schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Je hebt een t-mobile opstartscherm en wat voorgeinstalleerde apps van tmobile.
Het zwarte model van tmob, 007 Specter versie, is origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door t3dd3k op 11-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 08:40
Ik gebruik de z5c nu een paar (4) dagen als vervanger voor mijn z3c. Hier een korte eerste indruk

De z5c is een heerlijk toestel ligt goed in de hand en is supersnel. Toch heeft ie af en toe zijn quirks. Ik heb gelukkig geen last van camera of touch issues. Echter als ik via bluetooth en bv spotify muziek stream en ondertussen andere dingen doe begint de muziek soms te raar te stotteren alsof de pitch varieert. Daarnaast kan de batterij levensduur zich niet (nog) meten met zijn voorganger waarmee ik een nette twee dagen haalde. Fotos maakt ie enorm snel maar De camera app reageerde soms met een enorme lag op de film knop waardoor je redelijk wat groundshooting video krijgt. Boven genoemde quirks zijn denk ik te wijten aan een te agressieve throtteling van de CPU en kunnen mogenlijk door een software update gefixt worden. De vingerafdruk scanner werkt snel en zit voor mijn goevoel op de perfecte plek. De foto's zijn super met een groot dynamisch bereik ( waarschijnlijk door wat hdr truukjes maar toch). in low-light produceert hij goede shots en video (filmpje van Rondé op festyland is haarscherp) de ISO is best hoog en dus redelijk wat ruis maar ze zijn niet bewogen door de korte sluitertijden. Wat ik softwarematig mis uit mijn z3c is de slimme kantel functie waardoor het scherm niet mee kantelt als je het toestel langzaam draait (handig in bed ;) ).

Kortom, ik denk als je opzoek bent naar een high end en compact Android toestel dat de z5c een hele goede kandidaat is. Wat wel een dealbreaker kan zijn is de relatief hoge aanschaf prijs tov van de z3c tijdens zijn introductie. 600 vs 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willemoldemans schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:28:
Ik gebruik de z5c nu een paar (4) dagen als vervanger voor mijn z3c. Hier een korte eerste indruk

De z5c is een heerlijk toestel ligt goed in de hand en is supersnel. Toch heeft ie af en toe zijn quirks. Ik heb gelukkig geen last van camera of touch issues. Echter als ik via bluetooth en bv spotify muziek stream en ondertussen andere dingen doe begint de muziek soms te raar te stotteren alsof de pitch varieert. Daarnaast kan de batterij levensduur zich niet (nog) meten met zijn voorganger waarmee ik een nette twee dagen haalde. Fotos maakt ie enorm snel maar De camera app reageerde soms met een enorme lag op de film knop waardoor je redelijk wat groundshooting video krijgt. Boven genoemde quirks zijn denk ik te wijten aan een te agressieve throtteling van de CPU en kunnen mogenlijk door een software update gefixt worden. De vingerafdruk scanner werkt snel en zit voor mijn goevoel op de perfecte plek. De foto's zijn super met een groot dynamisch bereik ( waarschijnlijk door wat hdr truukjes maar toch). in low-light produceert hij goede shots en video (filmpje van Rondé op festyland is haarscherp) de ISO is best hoog en dus redelijk wat ruis maar ze zijn niet bewogen door de korte sluitertijden. Wat ik softwarematig mis uit mijn z3c is de slimme kantel functie waardoor het scherm niet mee kantelt als je het toestel langzaam draait (handig in bed ;) ).

Kortom, ik denk als je opzoek bent naar een high end en compact Android toestel dat de z5c een hele goede kandidaat is. Wat wel een dealbreaker kan zijn is de relatief hoge aanschaf prijs tov van de z3c tijdens zijn introductie. 600 vs 450 euro
Wat ik ook mis is de permanente google search bar en de camera widget.Maar misschien komt ie wel terug met de november update :) En de prijs van de z5c is al onder de 500 via naztel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Iemand ervaringen met Naztel ?

Benelux toestellen of een mengelmoes van Duitse, Oost europse zoals andere plekken die veel goedkoper zijn dan de rest ? zijn de verpakkingen factory sealed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
Net mijn Z5 compact ontvangen. Op zich goede levering, goed verpakt, goede prijs en het toestel doet het uitstekend. Ik keek wel op dat de Sony doos geen factory seal had.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Laatst online: 17:35
Ik ben ook erg blij met mijn telefoon. De camera ap start echter heel traag op, ben ik de enige waar dat bij gebeurd? Nu net weer ruim 5 seconde, terwijl op mijn htc one-mini het bijna instant was. Bij het afsluiten van de camera app is hij daarna weer even bezig met het opbouwen van de homescreen. Oftewel het lijkt alsof hij aan het swappen is van de hdd ;).
Verder nu 24 uur verder sinds laatste keer opladen en zit op 70%, dus ik haal met een voor mij gemiddeld gedrag (2 uurtjes muziek luisteren, 3 uur browsen en 30 minuten bellen) makkelijk 2 dagen en misschien zelfs 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 09:42
@Katmi
Heb daar vorige week m'n z5c besteld. Eerst gebeld en men gaf aan dat het om Duitse import ging.
Geen seal oid op de verpakking. Zat wel een simpel in-ear koptelefoontje bij.

Verder moet ik nog even wennen aan dat android 5 denk ik (m'n z1c draaide op 4.4). Ik heb diverse apps die in de achtergrond zouden moeten draaien. (wekker, buienalarm, etc.) wat niet echt gebeurt.
Verder bevalt het prima. Die vingerafdruktoestand is wel lekker lui. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Eerder hier vertelde ik dat mijn Z3C compact gestolen is (hij was niet verzekerd, maar dat had op deze manier toch niks geholpen zoals die gestolen is (door insluiping). Inmiddels weet ik al dat de video's en foto's uit de backup terug te redden zijn.
Maar als ik bijvoorbeeld via dat Naztel bestel (scheelt toch 100 euro) dan krijg ik dus duitse import. Geeft dat dan problemen met mijn (nieuwe) Sim-kaartje met KPN abonnement die nog wel een jaar loopt?
En als ik last zou krijgen van het touch-issue, dat is waarschijnlijk toch een software-probleem?
En garantie gaat dan via Naztel en dan moeten zij hem zeker naar Duitsland eventueel opsturen. Liever zie ik helemaal geen brekend glas, dat ging bij mijn Z3C heel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Johandmc op 12-10-2015 12:27 . Reden: toevoeging garantievraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
Kan je misschien wat foto's en video's delen zodat wij ook een betere indruk kunnen krijgen, aub _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

breadje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:51:
Ik ben ook erg blij met mijn telefoon. De camera ap start echter heel traag op, ben ik de enige waar dat bij gebeurd? Nu net weer ruim 5 seconde, terwijl op mijn htc one-mini het bijna instant was. Bij het afsluiten van de camera app is hij daarna weer even bezig met het opbouwen van de homescreen. Oftewel het lijkt alsof hij aan het swappen is van de hdd ;).
Verder nu 24 uur verder sinds laatste keer opladen en zit op 70%, dus ik haal met een voor mij gemiddeld gedrag (2 uurtjes muziek luisteren, 3 uur browsen en 30 minuten bellen) makkelijk 2 dagen en misschien zelfs 3.
Ik heb dit "probleem" met de camera ook. Vind de kwaliteit sowieso een beetje tegenvallen (en ik kom van een iPhone 5S, wat toch niet de allernieuwste telefoon meer is). Misschien doe ik iets fout met de instellingen, maar het lijkt me dat Superior Auto toch echt Auto is :P. Ook start de app traag op en kan ik geen instellingen wijzigen (dan crasht de app).

Verder werkt de telefoon top hoor! Denk ook niet dat het een hardware- maar een softwareprobleem is, ik wacht wel even op de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Pakket voorgemeld bij TNT _O_
Misschien morgen of anders woensdag dus proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Laatst online: 05-05 20:42
adamvansanten schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:04:
[...]

Ik heb dit "probleem" met de camera ook. Vind de kwaliteit sowieso een beetje tegenvallen (en ik kom van een iPhone 5S, wat toch niet de allernieuwste telefoon meer is). Misschien doe ik iets fout met de instellingen, maar het lijkt me dat Superior Auto toch echt Auto is :P. Ook start de app traag op en kan ik geen instellingen wijzigen (dan crasht de app).

Verder werkt de telefoon top hoor! Denk ook niet dat het een hardware- maar een softwareprobleem is, ik wacht wel even op de update...
Heb hier zelf geen last van als ik de camera app opstart vanuit het home screen, bij het opstarten van het lockscreen duurt het inderdaad even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07
adamvansanten schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:04:
[...]

Mijn toestel hadden ook bij de eerste keer opstarten ook wat stabiliteitsproblemen. Ik heb het toestel naar fabrieksinstellingen hersteld/gereset en sindsdien is het toestel erg stabiel.
De camera staat overigens standaard ingesteld op 8mp (ook in Superior Auto mode)die moet je dus zelf nog even aanpassen naar 23mp

[ Voor 3% gewijzigd door FireSt@rter op 13-10-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Anoniem: 344663 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:26:
[...]

Voor 3,50 euro heb je een glazen voor en achterkant. http://www.ebay.nl/itm/27...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
En vind deze beter dan die andere glazen screenprotectors waar ze de camera aan de voorkant vrij laten door z'n rare hoek uit het glas te knippen.
Heb je deze al binnen? Ik heb ze ook besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
Beste Z5 compact gebruikers ervaren jullie deze probleem nog steeds:

http://www.techtimes.com/...sponsive-touch-screen.htm

Zo ja is dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

FireSt@rter schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:14:
[...]

Mijn toestel hadden ook bij de eerste keer opstarten ook wat stabiliteitsproblemen. Ik heb het toestel naar fabrieksinstellingen hersteld/gereset en sindsdien is het toestel erg stabiel.
De camera staat overigens standaard ingesteld op 8mp (ook in Superior Auto mode)die moet je dus zelf nog even aanpassen naar 23mp
Bedankt voor de tip, zal ik binnenkort even doen! Download hij dan ook alle apps weer automatisch uit de play store?
Outsiders99 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 03:47:

Dit probleem heb ik nog niet ervaren, maar ik heb er ook nog geen heel zwaar gebruik van gemaakt (alleen wat Youtube HD, geen games ofzo gedraaid of lange filmpjes gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
  • Laatst online: 26-06-2023
Outsiders99 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 03:47:

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een witte Z5 compact. Al bij het instellen van de telefoon had ik last van het scherm wat niet goed reageerde op aanrakingen. Door het scherm een keer aan en uit te zetten was dit voor dat moment opgelost. Daarna heb ik hier nog een aantal keer last van gehad, behoorlijk irritant. Ik wacht even af tot er duidelijkheid komt of dit iets softwarematigs is of niet, voordat ik hem terug stuur. Gezien het problem zich blijkbaar alleen bij de witte modellen voordoet lijkt mij dit overigens niet het geval.

Van het heet worden van de telefoon heb ik geen last. Hij is wel eens warm maar niet om zorgen over te maken. Ik denk dan ook niet dat het slecht reageren van het scherm hiermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
Lijkt erop dat de Z5 Compact soms ook last lijkt te hebben van een niet verklaarbare gebarsten achterkant.

Tenminste bij deze reviewer.

YouTube: Sony Xperia Z5 compact im Test | deutsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Ik heb hem binnen. Net even San Andreas getest op max settings. Loopt vloeiend met af en toe een hickup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69446

Hanky74 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:18:
Lijkt erop dat de Z5 Compact soms ook last lijkt te hebben van een niet verklaarbare gebarsten achterkant.

Tenminste bij deze reviewer.

YouTube: Sony Xperia Z5 compact im Test | deutsch
Oh Kak, als blijkt dat deze Z5compact ook spontaan barst (heb het bij mijn z3c 3 keer gehad) dan ga
ik dus mooi een ander toestel nemen. mag 4 november verlengen.... dus gelukkig kan ik nog wat reviews
afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PROximity schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 02:42:
[...]

Heb je deze al binnen? Ik heb ze ook besteld..
Yes ik heb de mijne al binnen maar heb de achterkant niet gebruikt aangezien me hoesje er dan niet omheen past. En nu de telefoon uit is zijn de prijzen al iets naar beneden gegaan en heb er dus nog wat extra besteld http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 13-10-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:26

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoniem: 69446 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Oh Kak, als blijkt dat deze Z5compact ook spontaan barst (heb het bij mijn z3c 3 keer gehad) dan ga
ik dus mooi een ander toestel nemen. mag 4 november verlengen.... dus gelukkig kan ik nog wat reviews
afwachten.
Gelukkig is dit (nog) maar 1(?) incident.
Is een kwestie van afwachten, niemand kan het nu al zeggen waarschijnlijk ook nog niet met de reviews.
Ben trouwes ook wel erg benieuwd of dit probleem nog steeds is of dat het opgelost is.

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 13-10-2015 18:32 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-04 21:19
thijsco19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Gelukkig is dit (nog) maar 1(?) incident.
Is een kwestie van afwachten, niemand kan het nu al zeggen waarschijnlijk ook nog niet met de reviews.
Ben trouwes ook wel erg benieuwd of dit probleem nog steeds is of dat het opgelost is.
Nog wel het eerste incident met een Z5 Compact die ik ben tegen gekomen. Hier was al wel een andere reviewer die een Z5 achterkant met een iets waziger verhaal heeft weten te breken.

Persoonlijk maak ik mij meer zorgen over de camera. Naar mijn mening een van de belangrijkste voordelen van de Z5 serie. Een aantal mensen melden dat de hoeken en/of randen van fotos onnodig onscherp zijn. En dan meestal maar 1 kant. Al een van de eigenaren hier die dit probleem is tegen gekomen?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Al mensen die mooie pouches hebben gezien voor de Z5 Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdeBruin
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik zit er zelf aan te denken om deze telefoon te kopen, aangezien ik dit toch wel aan zie voor een compacte high end telefoon. Iets wat ik toch wel steeds meer begin te missen.
Maar wat zijn jullie (voor degene die deze telefoon al hebben) ervaringen tot nu toe met deze telefoon en dan met name ook de warmte die het produceert? Zijn er nog problemen met oververhitting, waardoor de camera app zich afsluit of het touchscreen slecht tot niet reageert?

Tevens wel benieuwd wanneer de redactie van tweakers.net met een officiële review komt zoals ik (en vermoedelijk nog een aantal mensen) van ze gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69446

MachIV schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:56:
[...]

Nog wel het eerste incident met een Z5 Compact die ik ben tegen gekomen. Hier was al wel een andere reviewer die een Z5 achterkant met een iets waziger verhaal heeft weten te breken.

Persoonlijk maak ik mij meer zorgen over de camera. Naar mijn mening een van de belangrijkste voordelen van de Z5 serie. Een aantal mensen melden dat de hoeken en/of randen van fotos onnodig onscherp zijn. En dan meestal maar 1 kant. Al een van de eigenaren hier die dit probleem is tegen gekomen?
Juist die camera maak ik me geen zorgen om, als die slecht is dan is dat gelijk te zien. Zo een spontaan brekende achterkant helaas pas na enkele weken/maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Heb de z5c spectre versie, sinds 28 Sept. in gebruik en er is helemaal niks mis mee.

Camera perfect, geen extreme warmte ontwikkeling, onder de indruk van de accu en het beeldscherm. Ik gebruik de z5c normaal, geen onzinnige stress tests, maar soms wel 4 uur achter elkaar.
Apps zoals de camera starten de 1e keer normaal op, maar vanaf de achtergrond in een flits.
Her een der een bugje wat even goed aan mijzelf kan liggen en ben zeer benieuwd wat de November update zal toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
t3dd3k schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:38:
Heb de z5c spectre versie, sinds 28 Sept. in gebruik en er is helemaal niks mis mee.
Wat heeft de Spectre versie extra? Een paar thema's of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Ik gebruik hem nu een halve dag. Tot zover werkt alles perfect. Ik post over een week m'n verdere ervaringen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MachIV schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:56:
[...]

Ik dacht dat mijn Xperia Z5 daar ook last van had, maar na nader onderzoek bleek dat gewoon in alle randen te zitten. Ik vermoed dat dit komt door overmatige barrel-effect compensatie. Toen ik door wat testfoto's ging zoeken zag ik dat eigenlijk alle foto's van de Z5 daar last van hebben, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de randen van deze foto: http://www.gsmarena.com/p...Phone2=6538&idPhone3=5753

Ik vermoed dat hier nog wel een update voor komt om dit recht te trekken. Daarnaast is het (bij mij in ieder geval) niet storend, je moet er echt specifiek naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vraagje voor de mensen die een z5 compact hebben.
Ikzelf kan op dit moment verlengen bij T-Mobile en kan via studentmobiel een naar mijn idee erg aantrekkelijke deal krijgen voor dit toesten; 32 euro per maand voor 3gb data en onbepertk bellen, bijbetaling toestel eenmalig 170 euro.

Ik heb ook de optie om hetzelfde pakket te krijgen met een reguliere z5 alleen betaal ik dan 40 euro per maand.

De z5 compact lijkt mij een betere keus dan de reguliere versie vanwege zijn langere accuduur en kleinere formaat. Hij schijnt iets dikker te zijn maar ik heb nu een lumia 820 en dat is ook geen super slank ding.

Nu twijfel ik een klein beetje vanwege de snapdragon 810 qua evt warmte en ik heb verhalen gelezen over stotteren/langzaam zijn, ik moet er 2 jaar mee doen, is het dan wel verstandig een android toestel te nemen met 2gb aan werkgeheugen? Daarnaast natuurlijk ben ik een beetje bang voor de toekomst ivm duurzaamheid (glas) en is het toestel wel voorzien van gorilla glass oid qua duurzaamheid?

Ik zat nog heel even te kijken naar een iphone 6 met 64 gb geheugen maar ik heb niks van ios en ik vind persoonlijk de prijs kwaliteit verhouding van hun producten niet kloppen.
Ook een Motorola style heb ik overwogen maar die valt nogal tegen qua accuduur en dat is toch wel iets wat ik graag beter wil als nu met mijn lumia 820. de lagere resolutie stoor ik met niet aan die ik nu heb maar wel de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb nog steeds het probleem dat ik geen camera-instellingen kan aanpassen (als ik bijvoorbeeld op "Manual" klik crasht de app). Iemand anders dit ook?

Verder vind ik dat de camera erg traag opstart (3 seconden ofzo) en de foto's ook erg traag worden genomen (2-3 seconden). Bij mijn oude iPhone (5S) was dit zo goed als instant. Is dit een Android dingetje of zou het wel sneller moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

adamvansanten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:54:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik geen camera-instellingen kan aanpassen (als ik bijvoorbeeld op "Manual" klik crasht de app). Iemand anders dit ook?

Verder vind ik dat de camera erg traag opstart (3 seconden ofzo) en de foto's ook erg traag worden genomen (2-3 seconden). Bij mijn oude iPhone (5S) was dit zo goed als instant. Is dit een Android dingetje of zou het wel sneller moeten gaan?
Hier geen crashes, maar als ik de camera een poosje niet heb gebruikt duurt het opstarten van de app inderdaad lang (4 à 5 seconden).
Het maken van een foto gaat ook gewoon zoals verwacht, zodra het beeld in focus is wordt de foto direct gemaakt.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

E-Rick schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Hier geen crashes, maar als ik de camera een poosje niet heb gebruikt duurt het opstarten van de app inderdaad lang (4 à 5 seconden).
Het maken van een foto gaat ook gewoon zoals verwacht, zodra het beeld in focus is wordt de foto direct gemaakt.
Dat is wel vreemd dan, mijn ervaring is namelijk heel anders. Als ik op foto maken druk en de telefoon 1-2 seconden later van het object weghaal, krijg ik regelmatig foto's van de grond of een zwaaiende beweging (dat hij de foto dus pas schoot nadat ik mijn telefoon al wegtrok)... Weet niet zo goed wat er aan te doen, heb alles al uit de Play Store geüpdatet. Terugsturen lijkt me ook niet nuttig, aangezien me dit geen hardwareprobleem lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02

De knop van de camera is twee-traps, weet je dat? Half inhouden betekent focussen, pas bij helemaal naar beneden maakt hij de foto.

Verder heb ik ook geen last van de punten die jij beschrijft, behalve dat de camerapp wat lang duurt over opstarten (en nee dat is geen android-ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

MrWisent schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

De knop van de camera is twee-traps, weet je dat? Half inhouden betekent focussen, pas bij helemaal naar beneden maakt hij de foto.

Verder heb ik ook geen last van de punten die jij beschrijft, behalve dat de camerapp wat lang duurt over opstarten (en nee dat is geen android-ding).
Ja, dat van de tweetraps knop weet ik. Ik heb het zowel met de camera button als met de on-screen button... Even de update afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Laatst online: 17:35

Yep, dat probleem heb ik ook nog steeds. Traag opstarten van de App en daarna niet al te vlot met het maken van de foto (ca halve seconde tot seconde vertraging). Ik kan overigens wel de camera installingen aanpassen.

Heet worden heb ik totaal geen problemen mee gehad. Niet met filmen, film kijken of andere zwaardere taken. Hij wordt wel warmer, maar nog lang niet zo warm als mijn HTC one-mini als ik aan het navigeren was met google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Een dag in gebruik. Ik kom van de Z1c.

Die fingerprint lezer is echt geweldig, Aandrukken en unlocken tegelijk, wat een verademing.
De UI is fantastisch (ik kom van 4.4.4 ivm camera hack op m'n Z1c).
Batterij verbruik kan ik nog niets over zeggen.
Camera start op binnen 1.5 seconden initieel en binnen een halve seconde elke keer daar na, ik herken de verhalen hier niet. De foto's zijn ook scherp, ook in de hoeken op de volledige 23mpx. Autofocus is loei snel, echt geweldig.

Ik ben echt nog geen minpunt tegen gekomen. Ik ben zeer onder de indruk hoe snel en smooth alles werkt. Dit komt van een witte tmobile z5c.

Edit: oja, warmte productie, ik heb 1,5 uur Hearthstone gespeeld (vrij zwaar mobiel spel), hij werd niet warmer dan m'n snapdragon 801 uit m'n z1c.

[ Voor 10% gewijzigd door PROximity op 14-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

breadje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Yep, dat probleem heb ik ook nog steeds. Traag opstarten van de App en daarna niet al te vlot met het maken van de foto (ca halve seconde tot seconde vertraging). Ik kan overigens wel de camera installingen aanpassen.

Heet worden heb ik totaal geen problemen mee gehad. Niet met filmen, film kijken of andere zwaardere taken. Hij wordt wel warmer, maar nog lang niet zo warm als mijn HTC one-mini als ik aan het navigeren was met google maps.
Blij om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Hitte heb ik ook geen last van. Als hij heel druk bezig is wordt ie wat lauw ja, maar absoluut geen stabiliteitsproblemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702703

hallo,

ik ben net een gelukkige eigenaar geworden van de Z% compact. super mooie telefoon, maar 1 ding lukt me niet. de meldingen van mails/ whatsapp/etc etc , blijven kneiter hard, wat ik ook instel met mediavolume of alarmvolume. mijn vraag is hoe zet het het meldingengeluid zachter????

alvast bedankt
Rimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
Wat ik mis in het menu waar je ook de telefoon shut, restart, screenshot neemt (lang de uit-knop indrukken), is een 'mute' knopje.
Nu heb ik gelezen dat dit mist in Android 5, maar heb zo geen bron.

Op cyanogenmod kon ik dat menu aanpassen, maar op de z5c kan ik dat niet vinden. Heeft er iemand een tip, of een app die het knopje toe voegt?

Wel handig als ik in een vergadering ga, dat het geluid van mijn privé-telefoon uit is.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 702703 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
hallo,

ik ben net een gelukkige eigenaar geworden van de Z% compact. super mooie telefoon, maar 1 ding lukt me niet. de meldingen van mails/ whatsapp/etc etc , blijven kneiter hard, wat ik ook instel met mediavolume of alarmvolume. mijn vraag is hoe zet het het meldingengeluid zachter????

alvast bedankt
Rimi
Als je volume naar beneden drukt zou hij het notificatievolume omlaag zetten als je niets aan het afspelen bent. Ben je dat wel, dan kun je op het knopje drukken wat dan rechts verschijnt (het instellingen icoontje). Dan klapt hij uit en laat hij de volume's van de verschillende onderdelen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:23

Inge Janse

post-l33t

Even korte ervaring van gelukkige gebruiker: ben er erg van onder de indruk. Ik heb de zwarte versie sinds afgelopen dinsdag.

-Wordt soms warm (zoals bij heel veel apps installeren, dus bij eerste keer opstarten), maar niet heel bizar.

-aanraking touchscreen werkt overal.

-Foto's moet ik nog serieus uitproberen. Randen zijn tikkie wazig (het is dat iedereen het zegt, anders zou ik gewoon denken dat dit bij foto's hoort), maar ik kan het lastig vergelijken, laat staan dat ik een fotograaf ben.

-Geluidskwaliteit koptelefoonuitgang is erg prima, met audiosettings durf ik niet te spelen (ik vind het mentaal lastig te accepteren om me te realiseren dat ik naar kunstmatig verbeterd geluid luister, hoe onzinnig dat argument ook is), maar default is ook prima.

-Vorm is fantastisch. Dit is precies de grootte die ik wilde. 5 inch is echt overkill zeg, als je dit beethoudt. Uiterlijk vind ik ook prachtig. Alleen wel erg glad. Dit moet huilen worden als het een keer fout gaat.

-aan-uitknop is te gek. Wat een feest. Je zou bijna voor de lol heel de dag je toestel aanzetten met je duim.

-Android draait bizar snel. Ik kom van brakke Oppo Find 5 (nooit meer een Chinees toestel, stelletje leugenaars, met hun 0,5 software-update in 100 jaar) en merk nu pas hoe goed Android kan werken en hoe fijn het kan zijn.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Blijkbaar ben ik een van de weinigen bij wie de randen van foto's gewoon scherp zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de Z5C een aantal dagen geleden voor het eerst in mijn handen gehad. Op zich een mooi toestel. Oogt wel wat dik door de massieve randen, dat vind ik bij de Z3C iets mooier uitgewerkt. De materiaalkeuze is wel top. Maar ik ben toch nog niet altijd 100% overtuigd of ik de Z5C boven de Z3C moet kiezen.
TH0R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:06:
Wat ik mis in het menu waar je ook de telefoon shut, restart, screenshot neemt (lang de uit-knop indrukken), is een 'mute' knopje.
Nu heb ik gelezen dat dit mist in Android 5, maar heb zo geen bron.

Op cyanogenmod kon ik dat menu aanpassen, maar op de z5c kan ik dat niet vinden. Heeft er iemand een tip, of een app die het knopje toe voegt?

Wel handig als ik in een vergadering ga, dat het geluid van mijn privé-telefoon uit is.
Ik miste dit ook heel erg in het begin. Nu druk ik gewoon eenmaal op de volumeknop, dan krijg je bovenaan een pop-up en dan tik ik links op het alarmbel symbool. De telefoon zal dan enkel nog maar trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
SToRM666 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:35:
Ik mistte dit ook heel erg in het begin. Nu druk ik gewoon eenmaal op de volumeknop, dan krijg je bovenaan een pop-up en dan tik ik links op het alarmbel symbool. De telefoon zal dan enkel nog maar trillen.
Thanks, dit ga ik even testen. Ik had al zo iets dergelijks als workaround :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:36:
Vraagje voor de mensen die een z5 compact hebben.
Ikzelf kan op dit moment verlengen bij T-Mobile en kan via studentmobiel een naar mijn idee erg aantrekkelijke deal krijgen voor dit toesten; 32 euro per maand voor 3gb data en onbepertk bellen, bijbetaling toestel eenmalig 170 euro.

Ik heb ook de optie om hetzelfde pakket te krijgen met een reguliere z5 alleen betaal ik dan 40 euro per maand.

De z5 compact lijkt mij een betere keus dan de reguliere versie vanwege zijn langere accuduur en kleinere formaat. Hij schijnt iets dikker te zijn maar ik heb nu een lumia 820 en dat is ook geen super slank ding.

Nu twijfel ik een klein beetje vanwege de snapdragon 810 qua evt warmte en ik heb verhalen gelezen over stotteren/langzaam zijn, ik moet er 2 jaar mee doen, is het dan wel verstandig een android toestel te nemen met 2gb aan werkgeheugen? Daarnaast natuurlijk ben ik een beetje bang voor de toekomst ivm duurzaamheid (glas) en is het toestel wel voorzien van gorilla glass oid qua duurzaamheid?

Ik zat nog heel even te kijken naar een iphone 6 met 64 gb geheugen maar ik heb niks van ios en ik vind persoonlijk de prijs kwaliteit verhouding van hun producten niet kloppen.
Ook een Motorola style heb ik overwogen maar die valt nogal tegen qua accuduur en dat is toch wel iets wat ik graag beter wil als nu met mijn lumia 820. de lagere resolutie stoor ik met niet aan die ik nu heb maar wel de accuduur.
toon volledige bericht
Iemand die mij kan helpen te beslissen? Qua kosten is de z5 compact de verstandige keuze alleen ik ben bang straks spijt te krijgen ivm (te veel) dikte van het toestel of het tekortkomen van werkgeheugen en ik straks een Super traaj toestel heb na 1,5 jaar bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Tweakriez schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Iemand die mij kan helpen te beslissen? Qua kosten is de z5 compact de verstandige keuze alleen ik ben bang straks spijt te krijgen ivm (te veel) dikte van het toestel of het tekortkomen van werkgeheugen en ik straks een Super traaj toestel heb na 1,5 jaar bijv.
Ik kan hem zeker aanraden. Het is een van de snelste toestellen op dit moment. Die GB ram ga je niet missen, mede doordat de resolutie lager is dan z'n grote broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Dat is fijn om te horen. Ik ben gewoon een beetje bang geworden van de 2gb ram omdat alle flagships minimaal 3gb ram gebruiken en ik niet wil dat ik over een jaar moet inleveren qua snelheid of updates tov de reguliere z5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 07-05 12:23
Tweakriez schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:35:
Dat is fijn om te horen. Ik ben gewoon een beetje bang geworden van de 2gb ram omdat alle flagships minimaal 3gb ram gebruiken en ik niet wil dat ik over een jaar moet inleveren qua snelheid of updates tov de reguliere z5.
De Nexus 5X heeft ook 2GB RAM, volgens Google gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Daar heb je een punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
Net even het volume vol open geknald. Niet normaal hoe hard dit ding kan. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
:( Niks ten nadele van de Z5C hoor, maar zoals ook al eerder gezegd in dit topic ben ik door een vieze smerige insluiper mijn Z3C kwijtgeraakt. Ook al was het mijn privé-telefooon, heb ik nu toch maar een nieuwe gekocht, dus de Z5C (hoezo na 1 jaar verslaafd aan je mobiel ;) ).
Ik ga nog wel de vingerafdrukscanner proberen en bellen kan ik ook nog niet (moet nog nieuwe SIM-kaart hebben) maar op het eerste gezicht vind ik hem iets minder sjiek dan de Z3C. En hij lijkt mij ook iets dikker.
Inderdaad bij 1e gebruikname lijkt hij inderdaad iets heter te worden dan de Z3C maar daarna heb ik wat apps 1 voor 1 geupdated. Nog geen foto er mee gemaakt maar zag wel dat de QR-reader app ontbreekt bij de foto-camera. Niet dat daar genoeg apps voor zijn maar ik vond het wel handig dat die 'ingebouwd' was.

En ook al lijkt me dat meer een wassen neus, ik ga wel nu MyXperia activeren voor als die weer gestolen zou worden.

<beetje offtopic> Ook al gebeurde dat niet en was ik daar blij mee, ik hoop dat het glas van die gestolen Z3C nu wel spontaan barst </offtopic>
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.