Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Fish_from_96 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:49:
[...]

Volgensmij zijn die reviews gewoon getimed en staan ze daarom niet online. Die verschijnen straks ineens allemaal tegelijk. Daarbij is hij officieel nog niet uit in Europa, hij wordt door sommige retailers alleen al eerder verkocht.
Gebeurt inderdaad ook veel, weet niet wat hier het geval is. Maar bij Tweakers en bijvoorbeeld GSMArena zie je toch vaak dat hun reviews later verschijnen dan bij de rest, om eerder genoemde reden.

[ Voor 14% gewijzigd door ormagon op 28-09-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Saturn duitsland 549 euro.
Vanaf 13 oktober leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
eijsenga schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:43:
Klopt, liep binnen om een dummy te zien, bleken ze een (1) toestel op voorraad te hebben.
Eerste indruk: oogt goedkoper dan de Z3 Compact (meer plastic gevoel) en een stuk dikker (terwijl hij in werkelijkheid maar een fractie dikker is). Even wennen aan de massieve randen vind ik persoonlijk. De vingerprint sensor is wel heel cool en werkt erg soepel. Net al m'n apps geinstalleerd, werd niet warmer dan m'n Z3 Compact.

Zaten trouwens geen screenprotectors in de doos. En PC Companion herkent hem als een Z3 Compact.

[afbeelding]
Hoe is de accuduur? En hoe warm wordt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
eijsenga schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:43:
Net al m'n apps geinstalleerd, werd niet warmer dan m'n Z3 Compact.
Hoe warm precies, weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door eijsenga op 29-09-2015 13:50 . Reden: zin toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Cyleo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:13:
[...]

Met wifi aan, vaak wa en e-mail checken, beetje bellen, ruim een dag. Gisteren had ik na ong. 16 uur nog iets van 30% over zonder stroombesparingsmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zie nu dat @ gsmweb.nl dat de Z5 Compact daar 532 euro kost inclusief verzendkosten. Ik zie alleen wel dat de beoordeling van de winkel niet heel goed is @ pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 01:19
Heb ze gebeld, maar al hun medewerkers konden me helaas niet vertellen of ze hem met koptelefoon of zonder gaan leveren.. beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerpawn
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 18:34
Heb de zwarte Compact net los besteld op gsmweb.nl. Had van tevoren al even gebeld en de medewerker zei dat hij op voorraad was en ze hem dus gewoon zouden leveren. Echter na betaling geen e-mailbevestiging of iets gehad, dus dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Zal er veel verschil zijn op de camera na met de compact z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Cyleo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:13:
[...]
eijsenga schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:25:
[...]
Met wifi aan, vaak wa en e-mail checken, beetje bellen, ruim een dag. Gisteren had ik na ong. 16 uur nog iets van 30% over zonder stroombesparingsmodus.
En vandaag na ong. 16 uur nog 59% over, zonder stroombesparingsmodus, wifi aan.

Anoniem: 344663

eijsenga schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:45:
[...]

[...]

Heb je ook last van dit probleem? YouTube: Z5 Compact touch issues

• Cyleo
eijsenga schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:45:
[...]

[...]

Oeh, dat zijn mooie getallen. Dat doe mij toch weer twijfelen tussen de Z5c en de Z5. Die nexus aankondigen hebben het ook niet makkelijker gemaakt, al zijn die toch minder premium.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een vergelijkbare issue als ik een bepaalde USB kabel gebruik bij mijn Z1. Misschien in dit geval door de aangesloten hoofdtelefoon? Het probleem doet zich in mijn geval niet voor als ik de behuizing gelijktijdig aanraak. Aarde issue?

Breek je nek voorzichtig

• eijsenga
Nee geen last van. Heeft diegene een screenprotector waar het aan kan liggen? Heb op m'n Z3c wel een strook net boven die toetsen die niet/zeer slecht reageert.

Ben trouwens nu zeer te spreken over de nieuwe look, was wel even wennen, leek dik, voelde zwaar, etc. Maar zou nu niet meer terug willen naar en Z3c look.

Vinger print scanner werkt trouwens geweldig, echt super handig.

• eijsenga
The PyroPath schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:11:
[...]
Ik heb een vergelijkbare issue als ik een bepaalde USB kabel gebruik bij mijn Z1. Misschien in dit geval door de aangesloten hoofdtelefoon? Het probleem doet zich in mijn geval niet voor als ik de behuizing gelijktijdig aanraak. Aarde issue?
Net even getest met aangesloten hoofdtelefoon, ook dan niet bovenstaand probleem bij mij.

[ Voor 0% gewijzigd door eijsenga op 30-09-2015 11:38 . Reden: typo ]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
eijsenga schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:36:
Ben trouwens nu zeer te spreken over de nieuwe look, was wel even wennen, leek dik, voelde zwaar, etc. Maar zou nu niet meer terug willen naar en Z3c look.

Vinger print scanner werkt trouwens geweldig, echt super handig.
Ik ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet en hoe die in de hand ligt :)

PSN id: NL_SToRM

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik kan gerust zeggen dat ik een sony fan ben qua telefoons, maar na de dummy in mijn handen te hebben gehad was ik niet direct verkocht...
Ik heb zelf de z1c welke ik kon vergelijken. Het formaat is prettig, maar ik vind het toestel er te bulky uitzien...

Ben erg benieuwd naar de z5, maar als de camera niet bijster beter is, weet ik niet zeker of ik deze wel ga nemen...

on99 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:00:
Ik kan gerust zeggen dat ik een sony fan ben qua telefoons, maar na de dummy in mijn handen te hebben gehad was ik niet direct verkocht...
Ik heb zelf de z1c welke ik kon vergelijken. Het formaat is prettig, maar ik vind het toestel er te bulky uitzien...

Ben erg benieuwd naar de z5, maar als de camera niet bijster beter is, weet ik niet zeker of ik deze wel ga nemen...
Tja dan moet je tot november wachten tot de nieuwe update uit is die de camera aanpakt.

• eijsenga
gsmarena.com: "Sony Xperia Z5 has the best mobile camera ever tested by DxOMark".

http://www.gsmarena.com/s...by_dxomark-blog-14250.php

• Cyleo
eijsenga schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:15:
gsmarena.com: "Sony Xperia Z5 has the best mobile camera ever tested by DxOMark".

http://www.gsmarena.com/s...by_dxomark-blog-14250.php
In de pocket :) Nice, maakt hem zeker wel interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Anoniem: 344663 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:10:
[...]

Tja dan moet je tot november wachten tot de nieuwe update uit is die de camera aanpakt.
Dat is het hem nou net... als ik iets koop wil ik wel weten hoe het ervoor staat. Niet dat ik nog even op de nieuwe software moet wachten om te zien wat het daadwerkelijk aan kan... nee, dat kan toch niet!! Hoeveel beter kan het nu worden? En waarom konden ze niet wachten met de release totdat de software klaar was?

Ik zie het al voor me dat de verbeteringen marginaal zijn maar dat ze nu iedereen met een dooie mus blij proberen te maken... ja, er komt nieuwe software en wellicht pakken ze alleen de UI aan, ik weet het niet? Ik lees ook de verhalen dat ze wellicht met een nieuw algoritme komen, maar zal dat de resultaten nog beter maken? Steken ze dan zo ver boven de rest uit? ... Mocht dat zo zijn, dan wordt het wellicht de opvolger van mijn z1c, maar anders is het niet veel beter dan wat wij hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

on99 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 01:03:
[...]

Dat is het hem nou net... als ik iets koop wil ik wel weten hoe het ervoor staat. Niet dat ik nog even op de nieuwe software moet wachten om te zien wat het daadwerkelijk aan kan... nee, dat kan toch niet!! Hoeveel beter kan het nu worden? En waarom konden ze niet wachten met de release totdat de software klaar was?

Ik zie het al voor me dat de verbeteringen marginaal zijn maar dat ze nu iedereen met een dooie mus blij proberen te maken... ja, er komt nieuwe software en wellicht pakken ze alleen de UI aan, ik weet het niet? Ik lees ook de verhalen dat ze wellicht met een nieuw algoritme komen, maar zal dat de resultaten nog beter maken? Steken ze dan zo ver boven de rest uit? ... Mocht dat zo zijn, dan wordt het wellicht de opvolger van mijn z1c, maar anders is het niet veel beter dan wat wij hebben...
Omdat de vorige keer dat ze een nieuwe algoritme hadden uitgebracht het meteen werd gestolen door Sam... En aangezien de Z5 premium pas eind deze maand uit is zullen ze dus niet de update eerder uitbrengen. Maar snap je reactie en persoonlijk had ik het ook liever anders gezien maar de camera software die er nu opzit maakt dus ook goede foto's als je deze site moet geloven http://www.xperiablog.net...-best-sits-atop-rankings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Gisteren 25% over na 19 uur gebruik (gewoon dagelijks gebruik met wifi aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
eijsenga schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Gisteren 25% over na 19 uur gebruik (gewoon dagelijks gebruik met wifi aan).
Ik hoor graag hoe je algemene indruk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 12:30

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Priy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:47:
Heb ze gebeld, maar al hun medewerkers konden me helaas niet vertellen of ze hem met koptelefoon of zonder gaan leveren.. beetje onduidelijk.
Niet van uit gaan. Zo ben ik ook ooit de boot ingegaan bij mijn "vrienden" van studentmobiel. Mooie koptelefoon beloofd in de advertentie met als kanttekening 'zolang de voorraad strekt'. Dus ik telefonisch de telefoon besteld en gevraagd of ik de koptelefoon er bij kreeg. "Geen probleem" was de belofte. Puntje bij paaltje had Pointje geen koptelefoontje. Gesprekken die je met hun salesteam voert hebben blijkbaar een onzichtbaar sterretje boven het gesprek hangen.

Moraal van het verhaal: Reken jezelf niet rijk... het is een zwakke teaser. Zolang de voorraad strekt is gewoon "....tot wij het te duur vinden worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Point.Flare schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Niet van uit gaan. Zo ben ik ook ooit de boot ingegaan bij mijn "vrienden" van studentmobiel. Mooie koptelefoon beloofd in de advertentie met als kanttekening 'zolang de voorraad strekt'. Dus ik telefonisch de telefoon besteld en gevraagd of ik de koptelefoon er bij kreeg. "Geen probleem" was de belofte. Puntje bij paaltje had Pointje geen koptelefoontje. Gesprekken die je met hun salesteam voert hebben blijkbaar een onzichtbaar sterretje boven het gesprek hangen.

Moraal van het verhaal: Reken jezelf niet rijk... het is een zwakke teaser. Zolang de voorraad strekt is gewoon "....tot wij het te duur vinden worden"
daarom neem ik altijd me gespreken op zodat ik later kan terug komen op iets wat ze hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigna
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:51
Hmm dat zou verdomd vervelend zijn. Ook bij de"vrienden" van student mobiel besteld.
Al weken geleden. Nu staat er nog steeds "met koptelefoon zolang..."
Zou verboden moeten worden om zo te blijven adverteren als blijkt dat de meeste met een dode mus blij zijn gemaakt...

Ik ga er voorlopig toch nog vanuit dat ik geluk heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 22:22
Ik heb de z5 compact net opgehaald.

Ook ik kreeg geen koptelefoon omdat ik te laat zou hebben besteld. Ik heb de voorraad en levering van de koptelefoon bij mijn online order laten bevestigen door de klantenservice en er een printscreen gemaakt. 8) Nadat ik dit liet zien kreeg ik toch wel een gratis koptelefoon...

De z5c is op het eerste gezicht een heel fijn toestel, ligt heerlijk stabiel in de hand en straalt imo meer luxe uit dan de z3c met de doorzichtige rand.

Ps geen screen protectors in de doos!

[ Voor 8% gewijzigd door t3dd3k op 01-10-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Laatst online: 11-05 01:19
Point.Flare schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Heb hem vanmiddag bij een mede-tweakers opgehaald inclusief headset. Fijn ding, werd tijdens het installeren van al m'n apps/backups wel wat warm, maar had toen ook continu het scherm aan. Hij ziet er toch wel erg slick uit, ook al is het merendeel van plastic. Fingerprint sensor werkt ook lekker snel en de headset klinkt erg goed! Formaatje kan net, alhoewel hij iets gladder is dan m'n vorige (Razr I), dus ik moet uitkijken tijdens het fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

Heb hem vanmiddag bij een mede-tweakers opgehaald inclusief headset. Fijn ding, werd tijdens het installeren van al m'n apps/backups wel wat warm, maar had toen ook continu het scherm aan. Hij ziet er toch wel erg slick uit, ook al is het merendeel van plastic. Fingerprint sensor werkt ook lekker snel en de headset klinkt erg goed! Formaatje kan net, alhoewel hij iets gladder is dan m'n vorige (Razr I), dus ik moet uitkijken tijdens het fietsen ;)
Daarom doe ik de mijne ook in een TPU hoesje :) Dan blijft hij teminste nog een beetje netje mocht je hem ook willen verkopen. Was het de mede tweaker die 550 vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 13:26

itsoutthere

The Truth

pigna schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:58:
Hmm dat zou verdomd vervelend zijn. Ook bij de"vrienden" van student mobiel besteld.
Al weken geleden. Nu staat er nog steeds "met koptelefoon zolang..."
Zou verboden moeten worden om zo te blijven adverteren als blijkt dat de meeste met een dode mus blij zijn gemaakt...

Ik ga er voorlopig toch nog vanuit dat ik geluk heb :-)
ik heb hem bij bol.com besteld, en nu heb ik de headset juist wel al want die was al leverbaar en op het toestel zelf moet ik nog wachten...

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Bij bol.com krijg je inmiddels de headset niet meer. Nu heb ik hem maar bij de Mediamarkt besteld, en een paar schermprintjes gemaakt :P

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

General_Failure schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:43:
Bij bol.com krijg je inmiddels de headset niet meer. Nu heb ik hem maar bij de Mediamarkt besteld, en een paar schermprintjes gemaakt :P
waarom bestel je hem niet via vodafone? Daar is hij zonder abo 569,- ipv 599 bij mm. En bij vodafone word de headset 2 weken na levering geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Thanks, had niet verwacht dat je daar ook zonder Vodafone abo kon bestellen.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Hoe is het geluid van deze dingen? Nog steeds flets en plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Laatst online: 05-05 20:42
Ik heb na lang besluiten ook maar besloten om de z5compact te bestellen. Aangezien mn vorige telefoon (de nexus 4) zn beste tijd gehad heeft. Ben zeer benieuwd!.

Enige waar ik naar opzoek ben zijn fastoenlijke hoesjes, kan op t moment helaas nog vrij weinig vinden.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
ikt schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:49:
Hoe is het geluid van deze dingen? Nog steeds flets en plat?
Ben er zeer over te spreken icm de stereo speakers en equalizer, maar wat verwacht je van 2 mini speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

t3dd3k schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:16:
[...]

Ben er zeer over te spreken icm de stereo speakers en equalizer, maar wat verwacht je van 2 mini speakers?
Net zo'n geluid als bij de Note 4?
Perfect geluid uit 1 speaker...dus ik verwacht er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jacobdb schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:05:
Ik heb na lang besluiten ook maar besloten om de z5compact te bestellen. Aangezien mn vorige telefoon (de nexus 4) zn beste tijd gehad heeft. Ben zeer benieuwd!.

Enige waar ik naar opzoek ben zijn fastoenlijke hoesjes, kan op t moment helaas nog vrij weinig vinden.

iemand tips?
Ebay is je vriend maat :) Heb de mijne al binnen en ben voor een doorzichtige TPU hoesje gegaan die 3,75 was. prijzen zullen nog wel stuk naar beneden gaan zodra de z5c overal te koop is natuurlijk :) Ik zal de link hier onder zetten en het word via de UK verzonden dus binnen 2 dagen heb je hem thuis. Ook kan ik je de glazen screen protectors aanbevelen die zijn rond de 2 euro en stuk beter dan die plastic zooi.

http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En dit is hem in het echt: http://oi62.tinypic.com/rcvm2x.jpg

Edit: nog een goedkopere gevonden maar weet niet of het dezelfde is. http://www.ebay.com/itm/F...77520?hash=item2103174570

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 02-10-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katmi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 05:52:
[...]

Leuk argument wanneer de S6 zowat de beste Galaxy ooit is, zowel in design, hardware en software.
Mij laat het totaal warm of koud want ik heb geen S6 of Z5c, ik gaf enkel mijn mening dat 599 te duur is voor een 4.6 inch 720p toestel met 2gb ram en dat 499 imo de maximumprijs is.

Snap wel dat je persoonlijke issues zal hebben met Samsung, maar er is bitter weinig mis met de S6, getuige de vele reviews van bekende websites en YouTube kanalen, en als die goedkoper is dan een Z5c dan ga je automatisch discussies krijgen over ''waar voor je geld'' en vergelijkingen ;)
Maakt zeker een grap? Kom maar met de aantal verkochte units van alleen de s6 en niet de s6+edge, wat samsung graag doet om aan te tonen dat ze goed verkopen maar wat niet het geval is bij de s6 want de cijfers gaan alleen maar omlaag de laatste 2 jaar. Maar de s6 is zeker geen slechte telefoon maar de gebrek aan sd kaart is voor veel mensen een reden om al geen samsung meer te halen. Verder zijn veel reviews gemaakt met preview modellen dus niet door echt kopers. En persoonlijk vind ik de formaat van de telefoon het belangrijkst en is de s6 dus geen optie en boeit mij de discussie tussen samsung/sony me verder weinig. Vind het alleen grappig dat zoveel mensen stug hun merk trouw blijven, terwijl het eerst nog een beetje kon onderscheiden van de rest maar nu is samsung net zo erg als apple dus ben blij dat er nog merken zijn zoals LG en Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Ik weet niet of dit met app of z5c instelling te maken heeft, maar hoe kan ik het volledige scherm van de z5c benutten in apps?

Bij Google worden de balken transparant, maar bij Chrome niet. Verbergen zou ik nog prettiger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vraag voor de oude gebruikers van de Z3C die nu een Z5C hebben... Is het de moeite waard om te switchen? Is de camera veel beter? ( daar zou het mij meer om gaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
T.E schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:41:
Vraag voor de oude gebruikers van de Z3C die nu een Z5C hebben... Is het de moeite waard om te switchen? Is de camera veel beter? ( daar zou het mij meer om gaan )
Ik neem aan dat de camera beter is gezien de Z5 gisteren als beste uit de test kwam van alle mobiele telefoons met camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 17:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Als ik besluit over pakweg 2 weken de reguliere z5 te bestellen, krijg ik dan helemaal geen oordopjes of whatsoever in de doos? Die headset boeit me niet maar zou wel graag in ears krijgen bij een telefoon van uit deze prijs-categorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
t3dd3k schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:11:
Ik weet niet of dit met app of z5c instelling te maken heeft, maar hoe kan ik het volledige scherm van de z5c benutten in apps?

Bij Google worden de balken transparant, maar bij Chrome niet. Verbergen zou ik nog prettiger vinden.
Dat ligt aan de app. Chrome ondersteunt dat bijvoorbeeld niet. Er zijn in de play store wel full screen browser te vinden.
Tweakriez schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:21:
Als ik besluit over pakweg 2 weken de reguliere z5 te bestellen, krijg ik dan helemaal geen oordopjes of whatsoever in de doos? Die headset boeit me niet maar zou wel graag in ears krijgen bij een telefoon van uit deze prijs-categorie!
Jawel, de normale oordopjes etc. krijg je wel. Alleen de koptelefoon niet, dat is een pre-order bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ok, daar kan ik mee leven, ik heb met dit soort dingen namelijk de ervaring dat niks gratis is en de telefoon gewoon over 2 weken 100 euro goedkoper is te krijgen als nu en die koptelefoon een sigaar uit eigen doos is. Daarnaast heb ik een goede koptelefoon en draag ik dit onderweg nooit en haal ik liever even snel een stel oordopjes uit mijn binnenzak als ik in de bus moet staan. Zijn dit wel enigszins goede oordopjes? Ik las dat er in Frankrijk luxe noise canceling earbuds meegeleverd worden, dat zou ik zelf liever hebben als een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
In mijn zoektocht naar een telefoon met max 5 inch scherm is dit toch wel een hele goede kandidaat aan het worden. Ik heb nog even voordat ik kan verlengen dus nog even de uitgebreide reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
Anoniem: 344663 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:04:
[...]

Ebay is je vriend maat :) Heb de mijne al binnen en ben voor een doorzichtige TPU hoesje gegaan die 3,75 was. prijzen zullen nog wel stuk naar beneden gaan zodra de z5c overal te koop is natuurlijk :) Ik zal de link hier onder zetten en het word via de UK verzonden dus binnen 2 dagen heb je hem thuis. Ook kan ik je de glazen screen protectors aanbevelen die zijn rond de 2 euro en stuk beter dan die plastic zooi.

http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En dit is hem in het echt: http://oi62.tinypic.com/rcvm2x.jpg

Edit: nog een goedkopere gevonden maar weet niet of het dezelfde is. http://www.ebay.com/itm/F...77520?hash=item2103174570
thanks, heb zelf maar even op ebay rondgeneusd en het hoesje is onderweg. :*) Koerier zou vandaag voor toestel langskomen maar ben (onverhoopt) zelf niet..

achja, we wachten rustig af, ondertussen maar met een nexus 4 rondlopen met battery pack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 08:59

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Gisteren bij verlenging Vodafone RED abo ditmaal maar niet voor sim-only, maar voor de Z5C gekozen (kreeg een hele goede deal, waarbij ik 24x14=€332,- voor de telefoon betaal)! Koptelefoon krijg ik er als het goed is ook bij. Kom van 7 jaar iPhone af (nu een 5S), dus ben benieuwd hoe de overstap mij bevalt. Zat al heel lang naar de Z3C te kijken, maar met de Z5C voor deze zeer lage prijs was de keuze wel heel snel gemaakt. Ik zal binnenkort mijn bevindingen posten (verwachte levertijd was 1,5 week zeiden ze mij vanochtend aan de telefoon).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04 21:12
stansfield schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:23:
In mijn zoektocht naar een telefoon met max 5 inch scherm is dit toch wel een hele goede kandidaat aan het worden. Ik heb nog even voordat ik kan verlengen dus nog even de uitgebreide reviews afwachten.
Voor wat het op moment van schrijven al waard is, allicht ook interessant ;

http://www.phonearena.com...wer-the-OnePlus-X_id74310

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
ik ben helemaal niet actief op tweakers, simpelweg omdat ik de ballen verstand heb van techniek etc.

Echter ben ik mijn Ssung helemaal beu, hele oude hoor daar niet van. Maar al snel na in gebruik van die smartphone vastlopen, touchscreen niet reageren, apps niet te updaten ivm te weinig capaciteit (terwijl er voldoende is).

Nu maar de Xperia Z5c besteld bij Vodafone. Ben heel benieuwd, kijk er erg naar uit. Maar helaas nog niet leverbaar, kan nog weken duren zeggen ze. maar vandaag zag ik op het Sony forum bij Vodafone dat er vanaf volgende week geleverd wordt... bin gespannt!

Mensen om me heen met een Xperia zijn tot dusver allemaal tevreden, die overigens wel van de gadgets zijn etc. Dus ik waag de overstap ook maar naar Sony. Slechter kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Wailer schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:09:
ik ben helemaal niet actief op tweakers, simpelweg omdat ik de ballen verstand heb van techniek etc.

Echter ben ik mijn Ssung helemaal beu, hele oude hoor daar niet van. Maar al snel na in gebruik van die smartphone vastlopen, touchscreen niet reageren, apps niet te updaten ivm te weinig capaciteit (terwijl er voldoende is).

Nu maar de Xperia Z5c besteld bij Vodafone. Ben heel benieuwd, kijk er erg naar uit. Maar helaas nog niet leverbaar, kan nog weken duren zeggen ze. maar vandaag zag ik op het Sony forum bij Vodafone dat er vanaf volgende week geleverd wordt... bin gespannt!

Mensen om me heen met een Xperia zijn tot dusver allemaal tevreden, die overigens wel van de gadgets zijn etc. Dus ik waag de overstap ook maar naar Sony. Slechter kan het niet worden.
Bij mij staat nu opeens bestelling verstuurd (terwijl ik gisteren besteld heb en vanochtend aan de telefoon hoorde dat het zeker 1,5 week zou duren). Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Ook bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Yes, Vodafone (abonnementverlenging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Thnx.

Ik heb ook abonnementverlenging maar nog geen levertijd bekend...

Toch vreemd, moest ook zelf maar even bellen met partner voor de leveringen.

ik vroeg gekscherend, nog een maand, 2 maanden of een jaar... krijg je het antwoord: we weten het echt niet..

Enfin, als het me te lang duurt annuleren we de boel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die van een Z3C naar een Z5C gegaan zijn. Is het scherm echt veel beter en minder blauw?

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 02-10-2015 17:49 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Tweakriez schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:56:
Zijn dit wel enigszins goede oordopjes? Ik las dat er in Frankrijk luxe noise canceling earbuds meegeleverd worden, dat zou ik zelf liever hebben als een koptelefoon.
Bij de Z3c kreeg ik de MH-750C, bij de Z5c de AG-1100. Geef mij maar die van de Z3c... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

eijsenga schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Bij de Z3c kreeg ik de MH-750C, bij de Z5c de AG-1100. Geef mij maar die van de Z3c... :o
Heh bah dat zijn echt crap dingetjes zeg, dat verwacht je niet bij een flagship toestel met een flagship prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Ik kom van een Samsung S5 en heb altijd Samsung flagships gehad. Ik wou nu een kleinere telefoon <5" met flagship specs.

Er zijn details die ik mis tov Samsung, maar er zijn ook voordelen dus ik bespaar jullie de details.

Beeld kwaliteit met 720p en het ontbreken van Amoled was mijn grootste angst, maar ik ben verrast en zeer positief!
Ik heb dezelfde beelden gedraaid met de s5 op 1080p naast de z5c op 720p en de z5c heeft mijn grote voorkeur. Helderder en een betere kleur weergave. Als je dicht op het scherm kijkt zie je verschil in HD , maar daar waar je op de z5c pixels ziet is de s4 eerder wazig dan scherper.

Wordt hij heet? Nee, niet meer dan de s5 bij constant gebruik. Ik heb de z5c gisteren voor het eerst opgestart en hij werd wel warm. ws door de eerste startup en tig apps die hij direct begon te downloaden en installeren. Daarna heb ik ruim 4 uur met de z5c gespeeld en geen warmte ontwikkeling meer gevoeld.

Kort over de koptelefoon. Kwalitatief goed afgewerkt, veel bass en werkelijk geluid krijg ik er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is krijgen de vodafone winkels maandag de z5c binnen en dan gaan ze dit ook versturen werd mij vertelt op het voda forum http://forum.vodafone.nl/...act-levertijd/td-p/254269

Maar even wat anders, steeds meer mensen die touchscreen problemen hebben als ik YT en sommige sites moet geloven dus dubbel check alles mocht je hem binnen krijgen.
YouTube: Z5 compact touch screen problem
YouTube: Z5 Compact touch issues

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 02-10-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laatste galaxy was de S4 omdat ik de s5 persoonlijk best lelijk vond, ben ik toen voor het eerst overgestapt naar de z3c en moet zeggen dat ik de switch veel eerder had moeten doen. Mede omdat het een vrij basic android skin gebruikt en de updates super snel komen. En mijn z3c is toch steeds zo snel als op de dag dat ik hem had gekocht wat mij nog nooit is overkomen op een telefoon van samsung. Klein minpuntje was alleen de camera maar dat schijnt nu stukken beter te zijn op de z5c dus denk wel dat je blij gaat zijn met de overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t3dd3k schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:37:
Ik kom van een Samsung S5 en heb altijd Samsung flagships gehad. Ik wou nu een kleinere telefoon <5" met flagship specs.

Er zijn details die ik mis tov Samsung, maar er zijn ook voordelen dus ik bespaar jullie de details.

Beeld kwaliteit met 720p en het ontbreken van Amoled was mijn grootste angst, maar ik ben verrast en zeer positief!
Ik heb dezelfde beelden gedraaid met de s5 op 1080p naast de z5c op 720p en de z5c heeft mijn grote voorkeur. Helderder en een betere kleur weergave. Als je dicht op het scherm kijkt zie je verschil in HD , maar daar waar je op de z5c pixels ziet is de s4 eerder wazig dan scherper.

Wordt hij heet? Nee, niet meer dan de s5 bij constant gebruik. Ik heb de z5c gisteren voor het eerst opgestart en hij werd wel warm. ws door de eerste startup en tig apps die hij direct begon te downloaden en installeren. Daarna heb ik ruim 4 uur met de z5c gespeeld en geen warmte ontwikkeling meer gevoeld.

Kort over de koptelefoon. Kwalitatief goed afgewerkt, veel bass en werkelijk geluid krijg ik er nog niet uit.
Mag ik vragen bij welke provider je hem hebt gehaald? En heb je de james bond versie? of de standaard?
En heb je op de telefoon de correcte audio profiel aangezet die voor de headset is gemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 02-10-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adamvansanten schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:57:
Gisteren bij verlenging Vodafone RED abo ditmaal maar niet voor sim-only, maar voor de Z5C gekozen (kreeg een hele goede deal, waarbij ik 24x14=€332,- voor de telefoon betaal)! Koptelefoon krijg ik er als het goed is ook bij. Kom van 7 jaar iPhone af (nu een 5S), dus ben benieuwd hoe de overstap mij bevalt. Zat al heel lang naar de Z3C te kijken, maar met de Z5C voor deze zeer lage prijs was de keuze wel heel snel gemaakt. Ik zal binnenkort mijn bevindingen posten (verwachte levertijd was 1,5 week zeiden ze mij vanochtend aan de telefoon).
Heb je hier een bevestiging van? Want dat ik wel heel goedkoop aangezien het goedkoopste RED abo 34 euro is en zelfs met klantenkorting wat meestal maar een paar euro is zal het niet op 14 euro per maand uitkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Anoniem: 344663 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:42:
[...]

Heb je hier een bevestiging van? Want dat ik wel heel goedkoop aangezien het goedkoopste RED abo 34 euro is en zelfs met klantenkorting wat meestal maar een paar euro is zal het niet op 14 euro per maand uitkomen toch?
Nee, het abo is voor mij 34 euro (RED, niet Essential) en ik betaal 10 euro voor het toestel bij. De simonly variant die ik anders had genomen was 30 euro, dus (4+10) * 24 = 332 euro voor het toestel. En dan dus 30 euro per maand voor het abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Anoniem: 344663 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:32:
[...]

Mag ik vragen bij welke provider je hem hebt gehaald? En heb je de james bond versie? of de standaard?
En heb je op de telefoon de correcte audio profiel aangezet die voor de headset is gemaakt?
Online bij tmobile besteld en opgehaald in de shop. Hij is Unbranded en werd idd in een james bond doosje geleverd, maar verder is hij gewoon standaard.

Mijn z5c spectre
https://instagram.com/p/8TV93LLi6y/

Hoe maak ik een profiel voor de headset aan? Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar 1 basis instelling past helaas nog niet bij diverse muziek genres. Nog een beetje trekken denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door t3dd3k op 03-10-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t3dd3k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:08:
[...]

Online bij tmobile besteld en opgehaald in de shop. Hij is Unbranded en werd idd in een james bond doosje geleverd. Zit daar nog verschil in?

Hoe maak ik een profiel voor de headset aan? Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar 1 basis instelling past helaas nog niet bij diverse muziek genres. Nog een beetje trekken denk ik.
Ah oke dat doe je goed! Blijkbaar heeft tmob een betere deal met de levering dan vodafone :( En er zit weinig schil tussen de james bond versie en de normale. volgens mij had ik iets gelezen over een theme die je kon downloaden en nog wat dingen als het goed is zoals ringtone. Maar weet niet precies hoe het op de Z5c is maar op de z3c start je de muziek app en ga je naar instellingen/geluidsinstellingen/Hoofdtelefoon als het goed is moet daar een profiel tussen staan die goed moet werken op je headset. Maar gebruik je ook Hi-Res audio? Dus geen mp3's etc. En als dat niet werkt dan is het even wachten op de november update die veel dingen moet gaan fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 03-10-2015 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar nog niemand met touchscreen problemen? Veel mensen die de telefoon zwaar belasten praten over dat de onderkant van de touchscreen amper tot niet reageerd https://talk.sonymobile.c...p/1043339/highlight/false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Anoniem: 344663 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:21:
[...]

Ah oke dat doe je goed! Blijkbaar heeft tmob een betere deal met de levering dan vodafone :( En er zit weinig schil tussen de james bond versie en de normale. volgens mij had ik iets gelezen over een theme die je kon downloaden en nog wat dingen als het goed is zoals ringtone. Maar weet niet precies hoe het op de Z5c is maar op de z3c start je de muziek app en ga je naar instellingen/geluidsinstellingen/Hoofdtelefoon als het goed is moet daar een profiel tussen staan die goed moet werken op je headset. Maar gebruik je ook Hi-Res audio? Dus geen mp3's etc. En als dat niet werkt dan is het even wachten op de november update die veel dingen moet gaan fixen.
Die headset instelling staat er nog nu nog niet tussen. Benieuwd naar de update.
Anoniem: 344663 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:33:
Maar nog niemand met touchscreen problemen? Veel mensen die de telefoon zwaar belasten praten over dat de onderkant van de touchscreen amper tot niet reageerd https://talk.sonymobile.c...p/1043339/highlight/false
Dat heb ik geen last van, maar lijkt mij software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651509

Anoniem: 344663 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:33:
Dit schijnt vooralsnog bij de witte varianten van de Z5C voor te komen. Zie het verdere verloop van de discussie https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z5-Z5-Compact-Z5-Premium/z5-compact-touchscreen-acting-weird/td-p/1043339/highlight/false/page/4.

Dit filmpje maakt het touch screen probleem goed zichtbaar. Afkomstig van een Zweeds forum: https://drive.google.com/...6gTXM2Tk01WnRmX2M/preview

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 651509 op 03-10-2015 14:18 . Reden: Filmpje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik ben al ruim een jaar tevreden met mijn Sony Z3C. Voorheen altijd iphone gehad, daarna uit frustratie ( itunes sucks ) overgestapt naar een HTC M7. Daarna een Samsung Galaxy S5. Die 2 waren me te groot en omdat ik geen iphone meer wilde naar sony gegaan. De beste stap ooit die ik gemaakt heb voor een telefoon. Klein, compact, sd card ( ideaal ivm mn hobby drone vliegen waar ik de sd card in kan steken )
en de 2 dagen tijd op 1 batterij. Dat de gsm geen full hd scherm heeft... waarom zou je dat willen op zo'n klein scherm? Dat vreet meer accu en echt veel verschil zie je niet.

Nu toch even wachten tot de prijs van de Z5C wat gezakt is en dan gaan we een overstap maken naar deze nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t3dd3k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Die headset instelling staat er nog nu nog niet tussen. Benieuwd naar de update.

[...]

Dat heb ik geen last van, maar lijkt mij software matig.
Nee het is zeker niet de software want anders hadden alle kleuren het wel gehad :) Maar zie op youtube dat sommige xperia telefoons als sinds de Z1 dit probleem al hadden en het is zelfs op de z3c terug te vinden. De meeste mensen hebben de telefoon terug gestuurd en krijgen meteen een nieuwe. Maar blij te horen dat jij er geen last van hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 03-10-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
Zit te twijfelen of ik de z5 compact moet gaan bestellen, op dit moment een Iphone 5 welke op dit moment in reparatie is.

Bij studentmobiel is de t-mobile versie te bestellen voor 282 euro incl t-mobile abbo. Wat is het verschil met de normale versie? is het met updates wachten tot dat t-mobile deze uitrolt?

link: https://www.studentmobiel...091&sms=&speed=&voice=578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wouter15 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:53:
Zit te twijfelen of ik de z5 compact moet gaan bestellen, op dit moment een Iphone 5 welke op dit moment in reparatie is.

Bij studentmobiel is de t-mobile versie te bestellen voor 282 euro incl t-mobile abbo. Wat is het verschil met de normale versie? is het met updates wachten tot dat t-mobile deze uitrolt?

Meestal droppen ze de update wel overal tegelijk maar je kan hem altijd zelf flashen naar een unbranded versie zodat je hem gewoon hebt zoals sony hem heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Kan soms eerder, kan soms later zijn. Meestal redelijk gelijk, maar als je ongeduldig bent kun je gewoon flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje aan iemand die de telefoon al heeft. Hebben jullie ook last van blur aan de linkerkant bij foto's? En klopt het dat je de scene's modus weer alleen kan gebruiken op de 8mp stand? Er zijn zoveel mensen met z5 compact problemen dat ik toch echt zit te denken om mijn preorder te cancelen en maar voor de LG te gaan. http://talk.sonymobile.co...side/m-p/1043401#U1043401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 13:29
t3dd3k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:08:
[...]

Online bij tmobile besteld en opgehaald in de shop. Hij is Unbranded en werd idd in een james bond doosje geleverd, maar verder is hij gewoon standaard.

Mijn z5c spectre
https://instagram.com/p/8TV93LLi6y/

Welke kleur z5c is dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burr schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:50:
[...]

das de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eijsenga schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:23:
[...]

Ik weet niet precies waar je op doelt, maar dit zie ik onder opties voor ontwikkelaars.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dit is wat ik bedoelde http://forum.xda-develope...r-preserving-drm-t3201257 Maar zie dat het bij jou op de eerste screenshot staat als OEM unlock :) Met deze optie kan je dus de bootloader unlocked zonder het verlies van de DRM :) En zal de root dus wel snel te vinden zijn op xda

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 05-10-2015 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb zojuist besloten om mijn pre-order bij Vodafone, van een aantal weken geleden al, te annuleren. Ik lees teveel over problemen met betrekking tot het touchscreen en lag bij de Z5c. Het is flink balen want ik keek hier al een tijd naar uit (heb nu een S4 mini). Het is helemaal shit voor de mensen die hem al hebben. Ik hoop dat Sony hier iets aan kan/gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Anoniem: 344663 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:40:
Vraagje aan iemand die de telefoon al heeft. Hebben jullie ook last van blur aan de linkerkant bij foto's? En klopt het dat je de scene's modus weer alleen kan gebruiken op de 8mp stand? Er zijn zoveel mensen met z5 compact problemen dat ik toch echt zit te denken om mijn preorder te cancelen en maar voor de LG te gaan. http://talk.sonymobile.co...side/m-p/1043401#U1043401
Heb zojuist diverse foto's gemaakt van teksten op papier en dat probleem ervaar ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023

Wat is precies het verschil tussen een tmobile versie en een niet tmobile versie dan? Ik zit al bij tmobile en als hij een stuk goedkoper is zou dat natuurlijk wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Burr schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:50:
[...]

Antraciet en unbranded.

[ Voor 47% gewijzigd door t3dd3k op 05-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
Voor de geintresseerden.

YouTube: Sony Xperia Z5 Compact - Coca-Cola Test (4K)

Een video van een Z5compact ondergedompeld in cola. Niet echt representatief natuurlijk, maar wel gaaf om te zien!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:39
Van wat ik tot nu toe gezien heb en het gebrek aan reviews, baart me eigenlijk wat zorgen.
Filmpjes als deze YouTube: Sony Xperia Z5 Compact I Can't Believe This Happens... ziet er ook niet echt goed uit.

Ik hoop dat de grote sites binnenkort uitgebreide reviews gaan posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:01
REDSD schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:14:
Van wat ik tot nu toe gezien heb en het gebrek aan reviews, baart me eigenlijk wat zorgen.
Filmpjes als deze YouTube: Sony Xperia Z5 Compact I Can't Believe This Happens... ziet er ook niet echt goed uit.

Ik hoop dat de grote sites binnenkort uitgebreide reviews gaan posten.
Sorry hoor, maar die video slaat nergens op. Als je een telefoon helemaal herstart is ie na het opstarten altijd even bezig om wat dingen op de achtergrond op te starten. Dit kan altijd nog wel een paar minuten duren, oftewel bijna gedurende de volledige lengte van zijn opname. Doe je dit ooit, behalve na een nieuwe Android versie update? Nee. Heb je er dus last van? Nee.

Het stuk daarna als een of andere hyperactieve cavia tussen apps switchen.. zucht. Hij probeert zo hyperactief en snel alles te doen dat ie een kwart van de tijd niet eens het scherm goed raakt en daardoor touches of swipes niet (goed) registreren. Daarbij, als je bepaalde overgangen bij het switchen tussen apps te traag vindt, zet in de Developer options de Transition Animation Scale en Animator Duration Scale eens op 0.5x of 0, moet je eens kijken hoeveel dat scheelt.
De enige die mijn inziens enigszins realistische 1 vs 1 snelheidsvergelijkingen doet is het Youtube kanaal Phonebuff, zoals hier met de Galaxy Note 5 vs iPhone 6S Plus. Kijken hoe goed/vlot je kunt multitasken, hoe snel hij een wat zwaardere app opent, hoe snel hij een website rendered, dat zijn heel wat betere meetpunten dan als een hyperactief adhd kind de app drawer 20 keer achter elkaar openen.

Ik zou eens wachten op gerenommeerde websites (Tweakers, Android Authority, Engadget, Techradar, Anandtech) en/of goede Youtube reviewers (MKBHD, Technobuffalo, Detroitborg, Phonebuff, MobileTechReview, Jonathan Morrison, Android Authority) en hun reviews. Dat duurt inderdaad even omdat:
a) de telefoon pas net uit is
b) niet iedereen even goede connecties heeft met elke vendor
c) goede reviewers de tijd nemen voor het vormen van een oordeel en het maken van de review (wat inhoudt de telefoon toch minimaal 4 dagen tot een week gebruiken)

Elke random persoon met een camera pleurt tegenwoordig een video op Youtube, noemt het een "review" en dan krijg je zoiets als in de video die jij net linkt. In een andere video roept ie "koop geen Note 5", omdat ie naar een paar weken een paar miniscule krasjes bovenaan het glas heeft gekregen. Dit alles zonder enige achtergrond te geven over hoe hij de telefoon gebruikt heeft.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jacobdb schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:22:
Voor de geintresseerden.

YouTube: Sony Xperia Z5 Compact - Coca-Cola Test (4K)

Een video van een Z5compact ondergedompeld in cola. Niet echt representatief natuurlijk, maar wel gaaf om te zien!.
Dan moet je deze ook ff kijken van de zelfde youtuber YouTube: Sony Xperia Z5 Compact Zingo Freeze Test - Will It Survive? (4K)
Ding werkt nog perfect na een paar uur in de vriezer in de fanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:39
Moi_in_actie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:51:
[...]

Sorry hoor, maar die video slaat nergens op. Als je een telefoon helemaal herstart is ie na het opstarten altijd even bezig om wat dingen op de achtergrond op te starten. Dit kan altijd nog wel een paar minuten duren, oftewel bijna gedurende de volledige lengte van zijn opname. Doe je dit ooit, behalve na een nieuwe Android versie update? Nee. Heb je er dus last van? Nee.

Het stuk daarna als een of andere hyperactieve cavia tussen apps switchen.. zucht. Hij probeert zo hyperactief en snel alles te doen dat ie een kwart van de tijd niet eens het scherm goed raakt en daardoor touches of swipes niet (goed) registreren. Daarbij, als je bepaalde overgangen bij het switchen tussen apps te traag vindt, zet in de Developer options de Transition Animation Scale en Animator Duration Scale eens op 0.5x of 0, moet je eens kijken hoeveel dat scheelt.
De enige die mijn inziens enigszins realistische 1 vs 1 snelheidsvergelijkingen doet is het Youtube kanaal Phonebuff, zoals hier met de Galaxy Note 5 vs iPhone 6S Plus. Kijken hoe goed/vlot je kunt multitasken, hoe snel hij een wat zwaardere app opent, hoe snel hij een website rendered, dat zijn heel wat betere meetpunten dan als een hyperactief adhd kind de app drawer 20 keer achter elkaar openen.

Ik zou eens wachten op gerenommeerde websites (Tweakers, Android Authority, Engadget, Techradar, Anandtech) en/of goede Youtube reviewers (MKBHD, Technobuffalo, Detroitborg, Phonebuff, MobileTechReview, Jonathan Morrison, Android Authority) en hun reviews. Dat duurt inderdaad even omdat:
a) de telefoon pas net uit is
b) niet iedereen even goede connecties heeft met elke vendor
c) goede reviewers de tijd nemen voor het vormen van een oordeel en het maken van de review (wat inhoudt de telefoon toch minimaal 4 dagen tot een week gebruiken)

Elke random persoon met een camera pleurt tegenwoordig een video op Youtube, noemt het een "review" en dan krijg je zoiets als in de video die jij net linkt. In een andere video roept ie "koop geen Note 5", omdat ie naar een paar weken een paar miniscule krasjes bovenaan het glas heeft gekregen. Dit alles zonder enige achtergrond te geven over hoe hij de telefoon gebruikt heeft.
Daar heb je zeker gelijk in, en het kan liggen aan andriod 5.1.1, maar ik denk wel dat als de interface al traag is, ook al is het na het opstarten, terwijl de z1 en z3 hier geen last van hebben, het geen goede indicatie is als de telefoon wat langer in gebruik is.

Als ik premium betaal, wil ik ook graag dat hij soepel draait, maar als ik de video's bekijk draait de nieuwe moto G in de interface beter dan de Z5 compact.
Het is natuurlijk allemaal speculatie van mijn kant, ik weet niet eens of de z5 compact final release modellen zijn of early versions voor de reviewers. Ik hoop daarom ook dat we binnenkort de uitgebreide reviews krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:01
Nou, ik kan dan uit ervaring zeggen dat zowel mijn huidige Z2 als de voorgaande Z na het opstarten even een minuutje wat trager zijn. Dit omdat de boel nog opstart, apps syncen, gekeken wordt voor updates enzovoorts. Bij gewoon gebruik merk je hier echter niets van.

Maar het kan inderdaad een bug/issue zijn met de build van de Z5 Compact. Ik wacht altijd liever op de reviews van sites/personen die ik al eerder noemde, omdat ik van hen weet hoe ze testen (ze testen elk device op dezelfde manier) en ze hebben zich over de jaren ook bewezen als betrouwbaar. Dit wil echter niet zeggen dat mijn ervaring (of die van jou) gelijk is aan die van hen. Mijn manier van gebruik is anders, ik doe haal bijvoorbeeld ook consistent 2 en meestal 3 volle dagen op een accu lading, terwijl men destijds in reviews sprak van "makkelijk 1 dag".

Anyway, laten we proberen nog niet teveel conclusies te trekken (zowel positief als negatief). Ik ben ook nog altijd wat sceptisch, tot op heden heb ik nog geen telefoon kunnen vinden die voor mijn usecase beter is dan mijn huidige Xperia Z2. Het zou leuk zijn als (en van) de Z5 reeks dat wel is, maar dat is nog maar de vraag.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Hoe zit het qua oververhitting met de z5c?

Google heeft 2 hits als je googlet op xperia z5 compact. Beide hits betreffen oververhitting... echter als je de artikelen wil lezen worden of niet gevonden of niet getoond... wellicht alweer achterhaald?

Overigens over toucscreen problemen... lijkt het er toch op dat het alleen de witte versie is... opvallend, maar allemaal witte versies met dit probleem.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=sony+xperia+z5+compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Anoniem: 344663 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:40:
Vraagje aan iemand die de telefoon al heeft. Hebben jullie ook last van blur aan de linkerkant bij foto's? [...] http://talk.sonymobile.co...side/m-p/1043401#U1043401
Mijn Z5c heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wailer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:39:
Hoe zit het qua oververhitting met de z5c?

Google heeft 2 hits als je googlet op xperia z5 compact. Beide hits betreffen oververhitting... echter als je de artikelen wil lezen worden of niet gevonden of niet getoond... wellicht alweer achterhaald?

Overigens over toucscreen problemen... lijkt het er toch op dat het alleen de witte versie is... opvallend, maar allemaal witte versies met dit probleem.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=sony+xperia+z5+compact
Ja, dat was van 1 enkele bron wat onzin bleek. Andere sites hebben dat toen snel overgenomen, want factchecks gebeuren niet meer (daarnaast klinkt het ook niet onlogisch met een SD810). Toen het uiteindelijk onzin en overtrokken bleek hebben ze snel hun artikelen teruggetrokken. Erg jammer dat het zo gaat, zeker omdat de Z5c nu al onterecht beschadigt is op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544684

Er zijn dus geen problemen met de Z5c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyleo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Ja, dat was van 1 enkele bron wat onzin bleek. Andere sites hebben dat toen snel overgenomen, want factchecks gebeuren niet meer (daarnaast klinkt het ook niet onlogisch met een SD810). Toen het uiteindelijk onzin en overtrokken bleek hebben ze snel hun artikelen teruggetrokken. Erg jammer dat het zo gaat, zeker omdat de Z5c nu al onterecht beschadigt is op Google.
Klopt, dit waren de nerd van Phonearena die liepen te zeiken over de warmte van de telefoon maar dat bleek zonder bewijs en ze hebben snel het weg gehaald van de site maar zal altijd wel op google te vinden blijven.
Ik wacht nog steeds op me z5c via vodafone en kan niet wachten tot ik hem hem :) Maar gelukkig is me qualcomm 2.0 charger al wel in huis voor 12 euro's dus ik ben er klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Cyleo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Lijkt me geen onzin: https://talk.sonymobile.c...p/1043339/highlight/false

Binnen een week tijd meer dan 100 reacties. Zie ook het filmpje op de eerste pagina: YouTube: Z5 compact touch screen problem

Ik zal er niet te zeker van uit gaan dat alles goed gaat met de Z5c. Als dit ook bij je eigen Z5c gebeurd, wordt je er niet vrolijk van.

Er wordt gespeculeerd dat het door 810 komt. Dat moet bevestigd worden door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Grooveman11 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Lijkt me geen onzin: https://talk.sonymobile.c...p/1043339/highlight/false

Er wordt gespeculeerd dat het door 810 komt. Dat moet bevestigd worden door Sony.
Dat is een ander probleem, die wel echt bestaat. Eerst werd gezegd dat dat door oververhitting zou komen, maar dat is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Denk dat Cyleo het had over de oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Cyleo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Dat is een ander probleem, die wel echt bestaat. Eerst werd gezegd dat dat door oververhitting zou komen, maar dat is dus onzin.
Zover ik de sites en fora zie wordt er gespeculeerd dat het door de 810 komt welke voor oververhitting zorgt.

Iemand anders geeft overigens wel aan dat door een aantal apps te verwijderen het probleem min of meer wordt opgelost (zie hieronder) Dus het blijft gissen wat de reden is... Voor mij heeft het ervoor gezorgd dat ik mijn Z5c heb geannuleerd. Vergis me niet; ik keek ontzettend uit naar de Z5c omdat mijn S4 mini al aan de oude kant is. Ik wil mijn tel graag mini houden. Vandaar dat qua specs de Z5c een behoorlijke voorkeur kreeg. Mocht het zo zijn dat het touchscreen probleem wordt opgelost door bijvoorbeeld een update, dan ben ik de eerste die hem weer besteld :)

Mochten er overigens mensen zijn die tegen het touchscreen probleem aanlopen, dit is wat er gezegd wordt op het SonyMobile forum door een gebruiker:

Hi,
I bought a Z5C white from telenor/djuice Norway and I had the same problems, especially the unresponsive "back/home/window" soft keys.
I had to work around to solve this by locking/unlocking the screen using the power switch and after which the "back/home/window" soft keys responded. The unresponsive "back/home/window" soft keys happens whenever I had to play a video from Xperia privilege.
I continued the workaround for 4 days and finally decided to do something and tried the following:
a) Restarted the phone in safe mode. Here is the link from Xavinux's post about how to start in safe mode: http://talk.sonymobile.co...e-mode/m-p/348008#U348008
b) Uninstalled: Xperia Privilege (battery killer),
c) Uninstalled (applicable for mobiles through telenor/djuice): mitt telenor, telenor bedrift, 1881
d) Disabled AR effect
e) Removed spotify
f) Restarted the phone in normal mode
g) Removed twitter and facebook (I don't use twitter and facebook)
Phone is functioning without a problem until now. Might be that one of above apps or all of these were creating problems which I am not sure. From yesterday, after these changes, things seem to be stable.
I still have whatapp, skype, teamviewer installed.
Have enabled fingerprint sensor.
Made some fast and random zoom tests on camera while capturing video and playing the video. Appears to be better now.
Battery heating is still there but not worse as earlier. Made a video chat in Skype for 25 minutes and battery was not as hot as it used to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
Ik heb het toestel vandaag ontvangen en moet zeggen dat de hitte van de 810 mij behoorlijk meevalt, Alleen tijdens de setup zelf had ik er last van, voor de rest gewoon koel gebleven.

Vanavond maar is goed aan de lader en kijken hoever ik qua batterij kom op een dag. (en tevens is kijken hoe goed 4g is, namelijk nog nooit gebruikt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wailer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:19:
Denk dat Cyleo het had over de oververhitting.
Klopt. Overigens las ik op xperiablog dat het probleem te fixen is door double-tap to wake uit te zetten. Het lijkt ook bijna exclusief voor de witte Z5c. Wel een raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
Iemand toevallig problemen met het focussen van de camera op hele kleine objecten van een korte afstand? (het gaat hier dan om bijv de voltage regulator op een arduino). Is dit normaal bij smartphone camera's?
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.